Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

De EU wil een eigen geheime dienst. En drones

emperorbrussel100.jpgGoedemorgen. De algehele burger- en vrijheidshaat van de ongekozen Europese Commissie begint steeds ernstigere vormen aan te nemen. Op een EU-top later dit jaar komt een plan voor een Europese geheime dienst op tafel, met inclusief eigen vliegtuigen en drones, aldus The Telegraph. Kwoot van een senior EU-official: "The Edward Snowden scandal shows us that Europe needs its own autonomous security capabilities, this proposal is one step further towards European defence integration". Dat leest u goed. Nadat ze er bij de EC achter zijn gekomen dat de Britten en Amerikanen hun eigen burgers op massale schaal bespioneren denken ze niet: dit moeten we niet willen met z'n allen. Nee, ze denken: WILLEN WIJ OOK! Van belastingeld van anderen bouwen aan een eigen leger, de natte droom van iedere dictatuur in spe. Het hele geintje moet 3,5 miljard van uw geld gaan kosten, maar het uiteindelijke prijskaartje zal na de onvermijdelijke faals ongetwijfeld een veelvoud van dat bedrag zijn. Gaan wij ons nu afvragen wat er in vredesnaam mis kan gaan wanneer een zooitje ongekozen bureaucraten die hun reet met uw moeder afvegen zich bezig gaat houden met spionagedrones en meer van dat soort next level STASI-shit. Ter inspiratie kijken we, nogmaals en wederom, dit. We snitchen! Ondertussen, in eigen land. De Belastingdienst gebruikt kentekeninformatie van parkeerautomaten om te checken of leaserijders niet méér privékilometers maken dan ze in hun rittenadministratie opgeven. Echt. Waar.

Reaguursels

Inloggen

Hoe meer macht in handen van minder mensen is dictatuur.

USA United States Adolf- United States America.

Gepke de Leef | 27-07-13 | 20:30

Right.....

Als ze Nederland publiekelijk nog meer rechten en vrijheden van zijn eigen burger afgeeft aan de dictatuur van de EU, dan geef ik persoonlijk de MP een schop onder de kont en ga ik die o zo mooie EU verbranden in de tweede kamer voor de ogen van alle landveraders die daar zitten.

@ AIVD: iemand bedreigen is bij de wet verboden, zie deze statement dan ook als een belofte! ( wat overigens niet verboden is )

Faux pas | 27-07-13 | 17:27

Moehahahaha Big Data is watching YOU!

Bertus Brulbroek | 27-07-13 | 14:59

En dan al was die gulden niet ijzersterk ,het geld om te zien was al veel mooier. Dat alleen had al een reden moeten zijn om die euro niet in te voeren. Zelfs de benamingen waren mooier,een snip een geeltje. Hup zo gaat je cultuur en eigen indentiteit nou naar de klote. Het begint klein en wordt uiteindelijk steeds groter.

tweetybird | 27-07-13 | 14:58

Maar Esprit, misschien is ons bella wel ingehuurd door rutte de policlown en consorten om hier wat tegengas te geven. Want het openbaren van de keiharde feitelijke waarheid kan privé-belangen schaden natuurlijk.
Als dat zo is, is dat de zoveelste falikant foute personeelskeuze van die kudde incapabelen in 070.

pennestront | 27-07-13 | 14:50

BellaBella++ Hersendood-dom, zou ik daar aan toevoegen.+++ Vrees in uw geval voor vroegtijdige dementie. Uw geheugen laat het namelijk afweten. Met de E.E.G. had Nederland een ijzersterke gulden, met in het achterland een ijzersterke Duitse mark. Of is het nu ook al verboden om daaraan te herinneren?

Esprit77 | 27-07-13 | 14:45

Bella, je gebruikte woord 'aansturing' in 1 van je plemps deed een rood lampje in mijn brein (ja het zit er) opgloeien.
'aansturing' klinkt verdacht veel naar 'schijndemocratie'
Zoals bezuinigen kortweg lastenverhoging betekent.
Ik vind je een beetje een trolletje.

pennestront | 27-07-13 | 14:32

-weggejorist-

BellaBella | 27-07-13 | 14:24

-weggejorist-

BellaBella | 27-07-13 | 14:23

Pennestront jziet het goed.

tweetybird | 27-07-13 | 14:17

Prima initiatief, hulde aan Brussel.

remlof | 27-07-13 | 14:01

Tweety:
Als ik een verrotte eu-bestuurder zou zijn, waren de crises die wij nu ondervinden allemaal onderdeel van een groot masterplan, waaraan ik uit puur eigenbelang mijn loyale medewerking zou geven. Stapsgewijs:
Eerst verdeeldheid zaaien, crises genereren
Dan controlemiddelen wetmatig vastleggen
Vervolgens de EUSS oprichten
Personeel met NSB-bloed aannemen
EU leger oprichten
Afvallige staten fysiek onderdrukken, binnenvallen
Reaguurders en andere vergelijkbare zieners (LOL) spoorloos laten verdwijnen

Sorry voor de eu profeten hier. Maar harde feiten onderbouwen dit.
Of de eu nu wel of niet goed is, op deze manier is het in ieder geval hemelschreiend SLECHT!

pennestront | 27-07-13 | 13:58

@Parel van het Zuiden | 27-07-13 | 11:30
Mee eens, maar daarbij komt, dat de burger die middels andere kanalen (zoals GeenStijl) aan informatie weet te komen over hoe erg ze wel niet genaaid wordt, helaas via datzelfde kanaal zijn/haar woede van zich af weet te reaguren.

Ik vermoed, dat Nederland eerder in opstand zal komen, als media zoals GeenStijl, een paar weken éénrichtingverkeer zouden worden.

Dus dat we wel op de hoogte worden gehouden over nieuwe schofferingen vanuit bijvoorbeeld het europarlement, maar dat we onze woede niet via ons toetsenbord kunnen ventileren.

Cor Rupteling | 27-07-13 | 13:56

Tjonge jonge dus al je parkeerdata richting Belastingdienst en dan zal de AIVD en politie er ook wel gebruik van maken. Even kijken waar verdachte X afgelopen week was is dan een paar klikken weg.

Simon_GS | 27-07-13 | 13:49

Ja pennestront en als de burgers denken dat doorgeslagen religiegekken van de islam,het christelijke geloof en alle andere geloven een gevaar vormen dan hebben ze het mis. Het grootste gevaar is die elitaire EU club,die maken op hele grote schaal de cultuur van een land kapot,en een land zijn eigen indentiteit. De E club is een gevaar voor elke gewone burger in een land,allochtoon of autochtoon. Hun ware geloof is veel macht,veel geld en een gouden toekomst voorzichzelf. En daarvoor gaan ze uiteindelijk over lijken als het moet en nodig is. Het begint met een eigen veiligdienst,en de volgende stap zal wel een eigen leger worden om hun elitaire club te beschermen,net als bij een dictatuur.

tweetybird | 27-07-13 | 13:38

Via de reacties bij parkeermeter-controle kwam ook deze stasi-controle nog voorbij:

"De Brabantse gemeenten Cuijk, Mill en Grave controleerden het waterverbuik van uitkeringsgerechtigden. Een laag verbruik kan er op duiden dat iemand op een ander adres woonachtig is en mogelijk geen recht heeft op een uitkering."
www.telegraaf.nl/binnenland/21766953/_...

Tieneus | 27-07-13 | 13:35

"De overheid is het probleem, niet de oplossing." (strijdkreet Libertarische Partij).

Verkiezingsprogramma
Privacy:
Het recht op privacy, eigendom, en het recht om te spreken of niet te spreken mag niet worden geschonden door de overheid. Correspondentie, gegevens betreffende bank- en andere financiële transacties, medische en juridische dossiers, arbeidsgegevens, elektronische gegevens zoals e-mail, en andere vastleggingen door en van communicatie tussen private contractpartijen mogen niet door de overheid ter inzage worden opgeëist zonder toestemming van alle betrokken partijen.

Over de Europese Unie:
Wij vinden dat Nederland het lidmaatschap en de financiële ondersteuning van de Europese Unie moet opzeggen, evenals alle EU-verdragen, met uitzondering van vrijhandelsverdragen en andere verdragen die de vrijheid van de burger vergroten. Wij zijn tegen deelname van Nederland aan welke supranationale overheid dan ook, inclusief de Verenigde Naties. Wij wijzen ieder verdrag dat een schending van de rechten van het individu inhoudt af.

LieberLiber | 27-07-13 | 13:26

WTF is dit nu weer?
Slimme tand vertelt arts of patient rookt en drinkt:
www.nu.nl/gadgets/3536366/slimme-tand-...
Is het echt de bedoeling dat we allerlij electronica in ons lichaam gaan krijgen .. jakkes.

SyntaxError | 27-07-13 | 13:17

@tweetybird | 27-07-13 | 12:24 | + 2
Hypocratie
Dàt is de correcte benaming voor de eu.

pennestront | 27-07-13 | 13:07

@ kaas
Yep

123 je proeft het zo | 27-07-13 | 13:01

De serie Person of Interest wordt met de dag interessanter.

PSZ-E | 27-07-13 | 12:50

@123 je proeft het zo | 27-07-13 | 12:40 | + 0 -
Neen, maar het was groter dan woodstock. We hebben het toch over dat festival in het Kralingsche bos?

Kaas de Vies | 27-07-13 | 12:41

@ kaas
Was jij erbij?
Heb alleen de op
Was te jong
Tijdje geleden dubbel lp gekocht van supersister, met live opnames 71/73
Wow :-))

123 je proeft het zo | 27-07-13 | 12:40

Wie is ooit op het idee gekomen dat we een "National Parkeer Register" nodig hebben? Typerend is dat de "Privacy"-noot ledig is: www.nationaalparkeerregister.nl/footer... En uit het Handelsblad: "Het College Bescherming Persoonsgegevens zegt niet betrokken te zijn geweest bij de inrichting van het NPR." Als we geen bananenmonarchie zouden zijn, zou de MinFin nu dun poëpen...

Guido | 27-07-13 | 12:38

Let op als het de beurt van Rutte is om hierop te reageren gaat meneer in alle bochten eerst met een getrokken pistool naar Merkel, vervolgens knipt en buigt om maar vooral in de gunst te blijven van deze ongelofelijke fascistische plannenmakers daar in Brussel.

lanexxx | 27-07-13 | 12:30

-weggejorist-

hatsjepsoet | 27-07-13 | 12:28

Een veiligheidsdienst voor de EU eliteclub. Hmmm ieder land in europa heeft al een veiligheidsdienst die in geval van terrorisme kunnen samenwerken. De eliteclub veiligheidsdienst is dus een veiligheidsdienst die in die rol dus strikt overbodig is,dus waar zouden ze die dienst voor gaan gebruiken. Mij komt eigenlijk maar 1 ding op,namelijk nog niet eens om zozeer burgers te controleren omdat die al door hun overheid worden gecontroleerd,maar meer om de politiek in de landen te controleren op opstandige politici zoals bijvoorbeeld een meneer Wilders. Niet omdat hij niet zoveel met de islam op heeft,nee dat zal ze worst wezen. Het zit hem in het gevaar wat hij vormt tegen de elitaire EU club omdat hij en ook wat andere partijen doorhebben dat die EU club een EU monster is. En als hij grootword en veel mensen achter zich krijgt zou nedrland wel eens uit kunnen stappen. En als 1schaap over de dam is volgen meerdere landen. Die veiligheidsdienst van hun wordt dus opgericht om zich zelf te beschermen tegen dat soort afvallige en de taak zal worden ondermijning van EU eliteclub haters ter bescherming van hun rijkdom. En wat is daar anders aan als een sadam hoessein,kadaffie,assad en noem maar op. Allemaal dictaturen. Nee de EU club is geen dictatuur, het is een zogenaamde democratie(dictatuur).

tweetybird | 27-07-13 | 12:24

@123 je proeft het zo | 27-07-13 | 11:39 | + 0 -
"Heb blote viezeriken gezien In Kralingen"

Ik was het niet.

Kaas de Vies | 27-07-13 | 12:18

Gaan ze ook EU gevangenissen bouwen, gaan ze ons martelen, hoort er allemaal bij als je het goed wilt doen.

Uw Verzekeringsadvis | 27-07-13 | 12:17

@lekkurlinx | 27-07-13 | 11:29
Da's waar. Maar ik vrees dat een geheime dienst die zich op 'binnenlandse' aangelegenheden richt, zich uiteindelijk zal keren tegen de eerlijke goedwillende 'vrije' burgers. En de medewerkers(ambtenaren!) van deze geheime dienst zullen zich oprecht van geen kwaad bewust zijn, maar het wel doen.
Zoals in die ene film.

VanBukkem | 27-07-13 | 12:14

triest dat wij Nederlanders in een referendum massaal tegen hebben gestemt, en we der nu tot onze nek inzitten.

voor mij mag de euro inmekaar storten en de gulden terug nu het nog kan.

gewoon triest..... dat enkele elite tegen de zin van een heel volk een heel land naar de verdommenis helpen ...

gider | 27-07-13 | 11:59

Ik hoop dat nu mensen eindelijk eens in gaan zien dat dat hele EU monster een speeltje is van kabinetten uit landen om als ze uitgerangeerd zijn hun toekomst veilig te stellen met macht,geld en rijkdom bij dat EU monster. De Heren in Brussel zitten er niet voor de burgers maar die zitten er voor hun zelfverrijking. Nivelleren is een feest voor de burger,iedere burger even arm,het nivelleren is een feest voor het EU clubje,ieder clublid even rijk.

tweetybird | 27-07-13 | 11:57

Europa = altijd al PUPPY van de VS geweest, daarvoor laboratorium rat van onze (kramp in rechterarm) oosterburen, en ga zo maar door.

cat22 | 27-07-13 | 11:56

Die orwel had een toekomstvisie maar dat zijn toekomstvisie nog vele malen erger zou zijn had hij nooit kunnen bedenken.
EU clubjes macht behoort natuurlijk een geheime dienst te hebben.
Je zou nu al bijna kunnen zeggen dat brussel een land op zich is ter verijkking van een elitaire club die hun onderdanen controleert. Van een 1 europa is totaal geen sprake,je hebt het land EU elite club. En de landen erom heen zijn geen landen maar de provincies van EUbrussel,om uitgemolken te worden omde heren op makkelijke wijze zeer rijk te maken met in en uit klokken en dure feestjes en voor hun ego macht. Hmmm lijkt wel een dictatuur.

tweetybird | 27-07-13 | 11:48

Ik heb ooit een jaar of 5 met ouwe kudtvrachtwagens door heel Afrika gereden. Was werk. Heeft me wel gevormd.
En me ervan overtuigd dat mensen vaak overwegend OK zijn. Maar overheden veelal corrupt.
Persoonlijke belangenbehartiging wordt nogal eens verward met handelen vanuit democratisch plichtsbesef.
VOORAL binnen de eu.
Het is hier eigenlijk nog erger dan Afrika. Die mensen KUNNEN zich niet verweren. Wij wel, maar doen dat hooguit vanachter veredelde tikmasjienes.
Shocking eigenlijk.

pennestront | 27-07-13 | 11:47

Maar ja al met al
Ik ben 53
Straatjochie
Heb blote viezeriken gezien In Kralingen
Biafra met kinderen met ballonbuiken
Ik heb in dorpjes gewoond, koren op schoven zien staan
Er zijn momenten dat je denkt
Wij : wij kunnen mens zijn
Wij kunnen leven in een menselijke wereld
Maar helaas
Elke generatie strijd en gaat ten onder
Damastbloemen ruiken heerlijk
En tranen mogen vloeien

Tussen de overheersing van mijn ego
Is er soms wat ruimte
Soms
Maar niet genoeg om mezelf menswaardig te noemen
helaas

123 je proeft het zo | 27-07-13 | 11:39

@Kaas de Vies | 27-07-13 | 11:35 |

Is dat nu de liefde, tolerantie, en inlevingsvermogen die mij ten deel valt?

Parel van het Zuiden | 27-07-13 | 11:39

Was slechts een algemene opmerking, beste Parel.
Je hoeft je niet aangesproken te voelen, hoop ik.....

pennestront | 27-07-13 | 11:37

@Kaas de Vies | 27-07-13 | 11:32 |

Neem de gulden middenweg. Ga vliegeren...

Parel van het Zuiden | 27-07-13 | 11:36

@Parel van het Zuiden | 27-07-13 | 11:34 | + 0 -
Haha jij zegt "machtbruik", jij bent af!

Kaas de Vies | 27-07-13 | 11:35

Lucht is nu heel donker hier, in de verte rommelt het flink.
Windstil..23 graden, luchtvochtigheid 98%.

Terpen-tijn | 27-07-13 | 11:35

@pennestront | 27-07-13 | 11:27 |

Ik schreef:, "..Steelde???"
.
Pervers machtsbruik indeed, zeg. Welhaast Rompuyiaans...

Parel van het Zuiden | 27-07-13 | 11:34

@Kaas de Vies | 27-07-13 | 11:32 | + 0 -
Overweeg klaverjassen. Of neuqen.
Maar wel binnen.

pennestront | 27-07-13 | 11:34

@Terpen-tijn | 27-07-13 | 11:29 | + 0 -
Ik zie dat het onweert, ik twijfel om te gaan zeilen of om te gaan golfen.

Borderliner to the max.

Kaas de Vies | 27-07-13 | 11:32

@Cor Rupteling | 27-07-13 | 11:05 |

Ik denk dat het nog veel erger is. De Nederlandse burger rommelde met dagelijkse trivialiteiten voort. Tenminste, ik schat zo in dat de gemiddelde burger redelijk "oblivious" is qua ontwikkelingen in Europa. De MSM doet in ieder geval haar uiterste best om niet te berichten over feitelijkheden...

Parel van het Zuiden | 27-07-13 | 11:30

He kaas.
Als hij ztal ipv steelde getypt had, had ik meteen gegloofd dat hij dislectisch was.
En.. heb je nog lekker gezwemd met dit weer?

Terpen-tijn | 27-07-13 | 11:29

@VanBukkem | 27-07-13 | 09:20
probleem is dat die bedreigingen zich ook binnen europa kunnen bevinden. Keyword: moslim extremisme. Voorbeelden: Madrid treinbommen 2004, Londen metro en bus 2005

lekkurlinx | 27-07-13 | 11:29

@123 je proeft het zo | 27-07-13 | 11:14 | + 1 -
Dyslexie is kudt. Maar je hebt er niet om gevraagd.
Pervers machtsmisbruik is aangeleerd gedrag en dussss
extreem veroordeelbaar.
Dus trek je vooral nix aan van bijdehanto's.

pennestront | 27-07-13 | 11:27

Gelijk hebben ze, aanpakken die EU burgers, beetje zeggen wat je wilt, moet niet gekker worden.
Ze mogen blij zijn dat de volgende stap nog niet gezet is : directe EU belasting, zijn die lullekoppen ook mee bezig.

Uw Verzekeringsadvis | 27-07-13 | 11:27

@ steelde parels
De bakker die keek niet ik steelde een brood
En heb dat mijn moeder ge geven
Het was wel gejat maar het smaakte ons best
Zo zijn we in lee ven ge blee ven

Uit ik ben Gerrit
Wim T Schippers

123 je proeft het zo | 27-07-13 | 11:24

@Terpen-tijn | 27-07-13 | 11:21 | + 0 -
Lekker belangrijk. Serieus. Ik maak ook fouten, en ik ben ook de leider van geenstijl. Toch...?

Of heeft iemand die titel al gestrolen?

Kaas de Vies | 27-07-13 | 11:23

123je proeft het zo 11:14
Steelde is geen spelfout, maar onkunde / onwetendheid.

Terpen-tijn | 27-07-13 | 11:21

@123 je proeft het zo | 27-07-13 | 11:14 |

Hier, een kusje vol met liefde, inlevingsvermogen, en tolerantie. Het was overigens een constatering, geen waardeoordeel...

Parel van het Zuiden | 27-07-13 | 11:20

@necrosis | 27-07-13 | 09:25
Dat is vauit jezelf geredeneerd. Zij redeneren omgekeerd: Als jij een kaartje koopt voor een uur waarvan je maar 30 minuten gebruikt betekent dat, dat het al betaalde plekje weer vrij komt waar iemand anders kan parkeren. Jij mag je kaartje niet doorgeven dus moet hij zelf een kaartje kopen. Resultaat: dat plekje levert 30 minuten lang dubbel geld op. Katsjing, Kassáá!

lekkurlinx | 27-07-13 | 11:20

@TweetyV6 | 27-07-13 | 11:14
Zwitserland is de navel van de EU. Probeer het een halve globe verder, da's veel veiliger.

Conan de Rabarber | 27-07-13 | 11:16

Heerlijk, heerlijk en nog eens heerlijk. Arrogante volgevreten Nederlanders verdienen ook niet beter dan tot slaaf te worden gemaakt. Ze geloven zo'n beetje alles wat de overheid ze verteld en vervolgens gaan ze even fijn wat alu-hoedjes uitlachen. Alu-hoedje, toch een term die je steeds minder hoort. Ach, er zullen nog wat kalfjes moeten verdrinken voordat wij eens beginnen met het kijken naar de put. Laat staan hem dempen.

Rain Man | 27-07-13 | 11:15

Ik hoop dat die sollicitaties in Zwitserland snel vruchten afwerpen, dan ben ik weg hiero!

TweetyV6 | 27-07-13 | 11:14

@ parel
Begrijp je me?
Is dit de tolerantie en liefde en inlevingvermogen wat je op kan brengen?
Ja ik maak spelfouten en dyslectisch
En??

123 je proeft het zo | 27-07-13 | 11:14

Dictators hadden vroeger nog een missie en een visie..
Zekers.. de missie was een oorlog enof de bevolking uit te roeien, de visie was altijd een wereld zonder tegenstanders en de absolute macht.
Voor de rest waren ze wel ok.

Terpen-tijn | 27-07-13 | 11:13

Wat ze over bevolking weten is misschien veel, maar over het het algemeen vrij onschuldig. Wat de bevolking over hun weet is echter nog veel meer en daar lusten de honden geen brood van.

Oftewel ze poepen in hun broek. Kwestie van ze met de broek op de enkels richting ventilator zetten, die hangt aan het plafond en staat al aan.

Helaas valt er op dit moment niets nieuws danwel constructiefs te stemmen, het wordt tijd voor (ver)nieuwe(nde) politieke partijen vanuit de jonge(re) generatie om dit land op de been te helpen.

Oude grijze de boel onderschijtende meeuwen maken op dit moment de dienst uit en daar valt niets maar dan ook niets van te verwachten. Hun tactiek is verdeel en heers, zondebokken en zwarte schapen aanwijzen en zelf uit de wind blijven. De stiekemerds.

Finn | 27-07-13 | 11:13

De volgende stap is dan uiteraard het invoeren van dwangarbeid en werkkampen en natuurlijk de gulag waar de heropvoeders zich met je gaan bemoeien als je uit de pas loopt. Zijn er al standbeelden opgericht voor Barroso en Herr Schulz?

Conan de Rabarber | 27-07-13 | 11:12

@Parel van het Zuiden | 27-07-13 | 11:08
Moet ook stal zijn. Maar als 123 je proeft het zo liever steelde, dan vind ik dat prima.

VanBukkem | 27-07-13 | 11:11

@Parel van het Zuiden | 27-07-13 | 11:08 | + 0 -
Daarom gebruik ik altijd de term "wederrechtelijke toeeigenenenen". Veel makkelijker.

Kaas de Vies | 27-07-13 | 11:10

Neerlands hoop Express
Geld
Er kleeft bloed aan van geweld
De arme is de lul en de rijke speelt de held
Met geld
1974??

123 je proeft het zo | 27-07-13 | 11:10

@VanBukkem | 27-07-13 | 11:00 |

Serieus?! Ik ben niet zo'n taalvirtuoos, maar "steelde" zou volgens mij "stal" moeten zijn. Anyways vind "steelde" sowieso gewoon niet klinken...

Parel van het Zuiden | 27-07-13 | 11:08

@123 je proeft het zo | 27-07-13 | 10:50
Serieus, Steelde ?

Cor Rupteling | 27-07-13 | 11:08

-weggejorist-

MR070 | 27-07-13 | 11:08

ik parkeer mijn auto altijd in een parallelle dimensie. dat zal ze leren!
miko | 27-07-13 | 09:36

Bedankt ! U laat me even hardop lachen in dit verder treurige bericht.

pfffft! | 27-07-13 | 11:07

Ik snap niet waar iedereen zo bang voor is,zolang je een volledig corrupte samenleving accepteerd,bestuurd door een megalomaan bankenkartel,is er toch niets aan de hand?
Alleen eerlijke en rechtvaardige mensen kunnen maar beter oppassen.

gimme a beat,rix | 27-07-13 | 11:06

@Parel van het Zuiden | 27-07-13 | 10:29
De Nederlandse burger, die reaguurde voort.

Cor Rupteling | 27-07-13 | 11:05

@ parel
Steelde heel veel papieren
Met geheim, secret, vertrouwelijk
Werkte in papiervernietiging
Later bij uitzoeken bleken er enorme hoeveelheden radio actieve besmettingen geweest te zijn
En ik had een intern jaar rapport gejat
Waarin bleek dat de kerncentrale enorm verliesgevend was.
2 keer hoofdartikel in vrij nederland

123 je proeft het zo | 27-07-13 | 11:05

Een vrijheidsminnend en vredelievend mens kan niet anders dan tegen de Europese Unie zijn.

Parel van het Zuiden | 27-07-13 | 11:04

e mag het misschien niet zeggen, maar ik begin bijna meer vertrouwen te krijgen in de dictatuur van 65 jaar geleden dan van dit zootje fascistische eurokneuzen bij elkaar
Faragefan | 27-07-13 | 10:52 | + 1 -

.

inderdaad die hadden nog een zekere missie en visie

ad melkert | 27-07-13 | 11:03

@Parel van het Zuiden | 27-07-13 | 10:57
Steelde is prima.

VanBukkem | 27-07-13 | 11:00

Om drones te willen zullen ze toch eerst hun eigen wetten moeten aanpassen, das nu juist het punt waarom de duitesers gstopt zijn met hun eurohawk ze hadden een vliegtuig maar ze moechten hem niet zelfstandig laten vliegen

Umberto die trotzoni | 27-07-13 | 11:00

@123 je proeft het zo | 27-07-13 | 10:50 |

Steelde???

Parel van het Zuiden | 27-07-13 | 10:57

Ik zeg het je.... kijk Zeitgeist... Daarin werd dit 10 jaar geleden al gezegd, dat we deze kant op gaan. En geloof maar, het word alleen maar meer, alleen maar erger....!

brtnsnwbrd | 27-07-13 | 10:56

Je mag het misschien niet zeggen, maar ik begin bijna meer vertrouwen te krijgen in de dictatuur van 65 jaar geleden dan van dit zootje fascistische eurokneuzen bij elkaar

Faragefan | 27-07-13 | 10:52

@BellaBella | 27-07-13 | 10:11 |


Nu weet ik dat u er een handje van heeft om mensen te diskwalificeren wanneer zij niet uw mening delen, maar er zijn hele verstandige redenen tegen een vereniging van landen aan te voeren.
.
Zo leidt schaalvergroting op statennivo niet zelden tot ontmenselijking van beleid en processen. De afstand tot burger is groter, ambtenaren anoniemer, beleid grover.
.
Zo leidt machtsblokvorming niet zelden juist tot conflicten. Megalomane ideeën bij de leiders, astronomische belangen waardoor "collateral damage" acceptabel lijkt.
.
Feitelijk toont de Europese Unie nu al de validiteit van deze tegenwerpingen aan. Zoals ook de Eerste en Tweede oorlog deze validiteit al eerder aantoonden.
.
Dan raken we nog niet eens aan dat het "hoe" ook heel belangrijk is. Want het "hoe" van deze Europese Unie maakt de Europese Unie juist nog gevaarlijker. Het is een vrijheidsbeperkende antidemocratie, zonder rechtstatelijke basis, en verstoken van enige menselijkheid.
.
Maar goed.. Ik behoor niet tot de verstandige mensen die u treft op uw netwerkborrels. Als u trouwens eens een keertje geen zin heeft in zo'n netwerkgelegenheid kunt u misschien eens een keer een geschiedenisboek oppakken. Zult u zien dat uw beeld van verstandig misschien aan een update toe is.
.
Sluit ik af met een stelling die ik verstandig acht.
.
" the Eurocrats must be stopped, no matter the cost "

Parel van het Zuiden | 27-07-13 | 10:51

Streelde is steelde uiteraard

123 je proeft het zo | 27-07-13 | 10:50

Windstil terwijl er een zeer donker luchtje nadert..
Onheilspellend.

Terpen-tijn | 27-07-13 | 10:50

Overigens in 82 streelde ik heel veel papieren van de kerncentrale ,omdat ik bij de pzem werkte. Gratis weggeven via Rijn schelde instituut aan vrij Nederland
2 publicaties als gevolg
Verjaard nu
I have done my duty!

123 je proeft het zo | 27-07-13 | 10:48

Eindpunt van deze trein:

entoen.nu...
Ing. eslapen | 27-07-13 | 10:29 |

Precies! Vandaar ook dat uitroepteken achter "goederentrein."

Xirdalan | 27-07-13 | 10:46

Die eindigt met Nicaolai van Rompuy en Helena Barosso, na een kort procesje, buiten op een plein. Denk ik wel eens.

Not Muhammad | 27-07-13 | 10:44

@ Kaas de Vies | 27-07-13 | 09:27 | + 8 -

Inderdaad, ik hoop dat zeer vele n die dit roepen en geroepen hebben een vette naheffing krijgen. Dat zal ze leren om de overheid te vertrouwen als het gaat om privacy en het recht een vrij mens te zijn ipv. een hoer die door de staat uitgewoond wordt zoals in Nederland op dit moment aan de gang is.

sjipsknip | 27-07-13 | 10:43

Zappa zei het al
We keren terug naar de dark ages

I am the slim oozing out of your tv set

123 je proeft het zo | 27-07-13 | 10:43

@Esprit77 | 27-07-13 | 10:31 | + 0 -
De EUSSR-bestuurders hadden jaaaaaren geleden al door dat de eu-bevolking zich niet zonder slag of stoot, en zeker niet de toepassing van democratische processen, zou willen onderwerpen aan haar totalitaire machtsstructuur.
Divide et impera, verdeel en heers.
Vaak toegepast en op de middellange termijn redelijk effectief.
Men verdeelt de mensen onderling. Men zaait haat tussen eerder bevriende naties. Men creëert bewust maatschappelijke problemen. Onoplosbare. Emotionele.
En de EUSSR biedt dan als oplossing kritiekloze onderwerping aan haar structuur. Zodat er geen moeilijke, relevante vragen worden gesteld en - erger nog - democratische structuren moeten worden doorlopen. En zodat de GrootGraaiers ongestoord verder kunnen gaan met hun diefstallen.

pennestront | 27-07-13 | 10:42

In 2011 waren er 120.000 nederlandse emigranten
In 2012 waren er 145.000 nederlandse emigranten

gek hè ...

duitse herder | 27-07-13 | 10:41

Even offtopic maar buienradar ziet er vrij bizar uit op dit moment. Volgens mij breekt straks de pleuris uit.

c.onjo | 27-07-13 | 10:39

Geen geheime dienst zonder democratisering!!!

Myrkie | 27-07-13 | 10:37

postmodernismisdead | 27-07-13 | 09:29 | + 2 -

Of je gebruikt het nummer van de paal direct voor het belastingkantoor.

Anijsblokje | 27-07-13 | 10:34

BellaBella+niemand met verstand kan tegen een vereniging van landen zijn.++++ De E.E.G. functioneerde prima. Er was al een gemeenschappelijke markt.http://nl.wikipedia.org/wiki/Europese_Economische_Gemeenschap De onderlinge relaties waren goed. Wat nou, oorlogsdreiging. Nu beginnen steeds meer landen een hekel aan elkaar te krijgen en worden oude wonden uit het verleden opengehaald.

Esprit77 | 27-07-13 | 10:31

Dit heb ik jaren geleden al voorspeld. Dat is de reden dat ik geen gebruik maak van YellowBrick, Parkline, Parkmobile! Elke lease-rijder zou dergelijke initiatieven moeten vermijden.

Sjompie | 27-07-13 | 10:29

En de Nederlandse politiek zal het volgens Europees directief implementeren.
.
En de Nederlandse media zullen in alle toonaarden zwijgen.
.
En de Nederlandse burger?
.
Tsja...

Parel van het Zuiden | 27-07-13 | 10:29

Tja, en mensen maar lachen en iedereen een "aluhoedje" noemen die dit soort dingen aan de kaak stelt...

De samenleving is als een lange goederentrein (!), en door de enorme massatraagheid denderen we vrolijk verder richting de totalitaire Europese staat: BACK TO THE EUSSR!!

Xirdalan | 27-07-13 | 10:27

"Anger, fear, aggression. The dark side of the Force, are they. Easily they flow, quick to join you in a fight. If once you start down the dark path, forever will it dominate your destiny. Consume you, it will ..."

AshleyJ"Ash"Williams | 27-07-13 | 10:25

@Bokito ergo sum | 27-07-13 | 09:14
Bijna goed. Dit is eerder Nationaal Socialisme van de Europese superstaat. Een goed naam voor de nieuwe dienst zou wellicht Gemeenschappelijke Europese Staats Politie II (Gestapo II) kunnen zijn. Alles zal gericht zijn op het behoud van de Europese superstaat. Het zal wel besparen omdat de inlichtingendiensten van de afzonderlijke staten dan niet meer de bedrijfsgeheimen van andere deelstaten met de VS zullen delen en elkaar onderling het leven zuur zullen maken.
Voor de burgers word het echter een hel. Als ze werkelijk wat willen doen voor een EU, moeten ze een belastingunie maken waarbij in het zuiden ook belasting betaald word door bedrijven. De kansen daarop zijn 0,01%.
Met een Gestapo II zal het eerder gebeuren dat de deelstaten hun eigen geheime diensten zullen behouden naast de Gestapo II en al het anti Europese verzet bevochten zal worden. Dit is niet bezuinigen. Dit is meer geld uitgeven. Men spreekt ook niet van het samenvoegen van de bestaande, maar over een nieuwe inlichtingendienst.

Kees8374 | 27-07-13 | 10:24

@Ing. eslapen | 27-07-13 | 10:22
Ik weet, daarom stem ik anti-EU!

necrosis | 27-07-13 | 10:24

@necrosis | 27-07-13 | 10:21
De EU is er niet voor U.

Ing. eslapen | 27-07-13 | 10:22

Overigens: de EU moest eens weten wat IK wil!
En betaald van mijn taxpoet!

necrosis | 27-07-13 | 10:21

Dat parkeermeters en flitspalen nog steeds bestaan geeft een redelijk beeld van de werkelijke bereidheid van burgers om ergens ook maar iets aan te doen.


Itzamná | 27-07-13 | 10:20

De digitale bewakingsstaat doodt het initiatief van de burgers, wat tot een economische collaps leidt. Deze kan uiteindelijk de electriciteitsvoorziening ondermijnen. En dan dooft het digitale licht, gaat de stekker uit Big Brother.

Van Duyvenbode | 27-07-13 | 10:19

@Einde van de Domheid | 27-07-13 | 10:13
Nooit gedacht, maar ik moest hard lachen en heb je een plusje gegeven.
Keep up the good work!

necrosis | 27-07-13 | 10:19

EU = Facism! Nog even en we mogen met de rechterarm omhoog iedere ochtend de eed afleggen aan van Rompuy en zijn kornuiten. EU is gelijk aan een dictatuur wanneer worden alle *kuch* democraten nu eindelijk eens wakker??

Indoneesje | 27-07-13 | 10:18

Ja, hoe veilig is het Europese fort al naar buiten toe, zoals het bewaken van kennis en kunde. Wij copiëren hier die Rembrandt en Vermeer van u wel even voor een prikkie. En ook uw straatmeubilair vinden we erg fraai.

Esprit77 | 27-07-13 | 10:18

@irma zonderboezem | 27-07-13 | 10:07
Stil nou, Kaas leest mee!

necrosis | 27-07-13 | 10:17

@ postmodernismisdead | 27-07-13 | 09:29
In Amsterdam is het sinds 1 juli VERPLICHT. Als je überhaupt al een parkeermeter vindt, want vele zijn er afgezaagd in afwachting van een nieuwe. Niet dat die parkeerNSB'ers van Cition daardoor enige coulance zullen betrachten.

En de gemeente Amsterdam, die beweert de gegevens na 24 uur te wissen. Geloofde ik meteen al geen reet van, en nu al helemaal niet meer. Klachten of vragen? Geen telefoonnummer, alleen een online formulier met een maximum van 260 tekens en zonder enige garantie op een tijdige en adequate behandeling.

Het zal u niet verbazen dat de types die zulke burgerterreur uitoefenen vaak na een kortstondige carriere in de landelijke politiek uiteundelijk mogen meebouwen aan de Europese dictatuur.

Professor Superhirn | 27-07-13 | 10:16

Wanneer staat die onzelfzuchtige, bevlogen advocaat nu eens op die de overheid erop attendeert (middels een proefproces?) dat cash nog steeds volgens de NL grondwet een WETTIG betaalmiddel is wat overal binnen het koninkrijk MOET worden geaccepteerd?
Oh wacht.......

pennestront | 27-07-13 | 10:15

"Als iets zich ook voor misbruik leent, dan zal dat misbruik ook plaatsvinden."

Dat moet wel waar zijn, want ik las dat laatst op een wandtegel.

Itzamná | 27-07-13 | 10:13

irma zonderboezem | 27-07-13 | 10:07 |
'But Mister Obama, do you always know where my daddy is?'
'Son, he is not your daddy!'

Einde van de Domheid | 27-07-13 | 10:13

' Kindle recently demonstrated how it is possible to remove content when it invaded privately owned devices without permission or warning and deleted ebooks. As Apple co-founder Steve Wozniak recently warned, the very idea of cloud computing poses a threat to the existence of digital material and the idea of individual ownership. The director of the CIA has admitted that the Internet is a surveillance tool that even gives “smart” appliances the ability to spy on you.

This censorship war amounts to nothing less than electronic book burning, where words and ideas can be digitally erased from the “cloud”. The automated bots will now do the work of the firemen in Ray Bradbury’s dystopian classic Fahrenheit 451.'
-
de geschiedenis zal electronisch vervalst gaan worden..

(c)ZWITSUL | 27-07-13 | 10:13

Controlemiddelen in verband met veiligheid zijn geautomatiseerde nazistische geldmagneten. Eerst worden deze middelen met het geld van de burger ontwikkeld, om vervolgens tegen dezelfde burger te worden ingezet.

Ik was in Haren | 27-07-13 | 10:11

Maar... staten die digitale totaalcontrole inbouwen worden disfunctioneel. Want de controle leidt tot conformisme bij de burgers en doodt het initiatief. Dit is een economische doodzonde. Dus de digitale totaalcontrole leidt tot een economische collaps. Kan niet anders eigenlijk.

Van Duyvenbode | 27-07-13 | 10:11

Beste van Leeuwen,
Een groot deel van de salariering van de GS staf drijft op het thema: 'Is de Islam nu de tent aan het overnemen'. Dat is de taak van politie en veiligheidsdiensten.
Dat kun je niet lokaal doen. Daarvoor zijn grotere geografische samenwerkingen noodzakelijk. Net als voor landbouw, milieu, energie en cultuur.

Einde van de Domheid | 27-07-13 | 10:11

Even dat parkeren terzijde: niemand met verstand kan tegen een vereniging van landen zijn. Als je als europa ooit iets wilt betekenen in de geopolitiek (en dat moet je willen), dan zul je je moeten verenigen en eenduidig en met een mond moeten spreken. En vooral ook: snel. En dat is wat er aan schort momenteel: 27 landen gaan wellus-nietus lopen roepen bij elke vergadering. Dus een centrale aansturing is - uiteraard - te allen tijde te prefereren. Dat is ook goed voor uw aller kinderen en kleinkinderen, daar kan geen discussie over bestaan. Je zou edoch, als je zo'n gigantisch project opzet, verwachten dat er de al-ler-bes-te top-pers uit heel europa op zitten. De rest van het verhaal kunt u zelf wel invullen.

BellaBella | 27-07-13 | 10:11

"... Op een EU-top later dit jaar komt een plan voor een Europese geheime dienst op tafel, met inclusief eigen vliegtuigen en drones, aldus The Telegraph..."

Waarmee dus aangetoond is, dat The Telegraph een tikkeltje achter loopt:

EuroGendFor (www.eurogendfor.org/ ), niet te verwarren met het EuroCorps (Europees leger, www.eurocorps.org/ ) of de Europese geheime dienst SitCen (www.google.nl/?gws_rd=cr#gs_rn=20&... ).

"... De Belastingdienst gebruikt kentekeninformatie van parkeerautomaten..."

En dat betreft nu alleen nog automaten waar je een kenteken moet invoeren. Straks gebruiken de rest van de automaten en gaan ze te werk aan de hand van je chipper in combinatie met de openbare beveiligingscamera's om te kijken met welke auto je parkeerde.

Maar wees gerust hoor: die camera's hangen er alleen voor je veiligheid, en de overheidsstimulans om te pinnen/chippen is alleen voor je veiligheid.

ZKH EénOog | 27-07-13 | 10:09

@wakkere_nederlander | 27-07-13 | 10:00 | + 0 -
Dit EUSSR-proefballonnetje is louter decoratief. Is de voorbereidende stap naar relevante wetgeving. Zodat het bespioneren - wat allang gebeurt, ook binnen de EUSSR - eindelijk eens bij wet geregeld is.
Zodat de volgevreten, corrupte, frauderende, zelfzuchtige bestuurders niet ooit 'voor het bankie' hoeven te verschijnen.
Je moet je niet druk maken over aanstaande vrijheidsbeperkende wetgeving, maar wel over hoe ver die controle nu al is........

pennestront | 27-07-13 | 10:08

@Kaas de Vies.

Zoveel machtsmiddelen en zo'n laag oplossingspercentage: je zou kunnen denken dat het hier niet te doen is om het oplossen maar dat die opsporings/machtsmiddelen om een andere reden worden ingezet met het ''dienen van de veiligheid'' als cover up....

Alhoewel, nee dat geloof ik niet, naiv of niet en daarbij ik heb niks meer te verbergen...

DeSjaak1000 | 27-07-13 | 10:07

Nou lekker dan , dadelijk weten ze nog met wie ik vreemdga en hoe vaak!

irma zonderboezem | 27-07-13 | 10:07

Matador corporations

Puppeting your frustrations
With the blinded flag
Manufacturing consent
Is the name of the game

The bottom line is money
Nobody gives a fuck
4000 hungry children die per hour, from starvation
While billions spent on bombs, create death showers

SYSTEM OF A DOWN

Mommas lttle monster | 27-07-13 | 10:05

@DeSjaak1000 | 27-07-13 | 09:41
Ooit Rotjeknor of Eindhoven geprobeerd?
Niemand die je kan dwingen om naar 020 te gaan, dwz, nog niet......

necrosis | 27-07-13 | 10:03

Alsof men het wat kan schelen dat de hersens wegtrekken. Dat zijn toch alleen maar (potentiële) lastposten die teveel kritische vragen stellen.

Esprit77 | 27-07-13 | 10:02

Hoe 'geheim' wordt die dienst wel niet als het gewoon openlijk besproken wordt.
Faalhazen op voorhand dus.

wakkere_nederlander | 27-07-13 | 10:00

EU krijgt geheime onderhandelingen met geheime uitkomsten door geheime partijen/landen beklonken en nieuws op het internet daarover is geheim dankzij de nieuwe internetfilters en de intenet wisknop bedient door de EU secret service.
-
Ik hoop echt dat een organisatie (BOF ? PVV ? ) nu eens een helder en duidelijk beeld schetst van wat er momenteel gaande is op dit gebied, waarom al die zeer vergaande maatregelen nodig zijn en waarom politici van VVD / D66 / CDA daar al jaren hun goedkeuring aan geven.
Deze anti democraten beginnen een gevaar te worden.

(c)ZWITSUL | 27-07-13 | 09:59

Ik wil dat er geen enkele opsporings en registratie bevoegdheid naar een opsporingsinstantie gaat (EU dan wel nationaal) als de oplossingspercentages zo verdomde laag zijn.

Wat een onzin, zo veel machtsmiddelen hebben ze al gekregen en dan zo weinig veroordelingen er tegenover zetten laat dus al zien dat al die machtshonger van de overheden niet effectief zijn.

Kaas de Vies | 27-07-13 | 09:57

@miko | 27-07-13 | 09:36
Hoeveel kost dat?
En maakt het uit of ik mijn auto vooruit inparkeer, achteruit, of gewoon dwars op de stoep?

necrosis | 27-07-13 | 09:56

Haha, ongelofelijk, typisch toch. Uitkeringen van Polen en Bulgaren worden niet gestopt, Kindertoeslagen op neefjes en nichtjes van Marokkaanse ouders die ze hebben opgegeven als zijnde 'eigen' kinderen worden niet gestopt, terwijl ze in Marokko wonen en maar door blijven gaan met de (werkende) Nederlandse burger blijven pesten en privacy afnemen.

Dit gaat zo gigantisch fout in Nederland, maar eigen politici is alleen maar druk bezig met het 'veilig stellen' van hun eigen toekomstige baantje met behoudt van hun abnormaal hoge salaris.

LangeTijdGeleden | 27-07-13 | 09:56

SyntaxError | 27-07-13 | 09:52

Het lijkt wel alsof de digitale wereld de perfecte gevangenis is. Perfect! Geen ontkomen aan. Als camera's je tronie al herkennen op een kilometer afstand, tja, dan geldt dus: vluchten kan niet meer.

Van Duyvenbode | 27-07-13 | 09:55

Vandaar dat het invoeren van kenteken nu verplicht is hier in de buurt. Het tuig. Zijn er verder nog als je niets te verbergen hebt roepers in de zaal? Als je je nog steeds comfortabel voelt in deze controlemaatschappij spoor je echt niet en verdien je een op hol geslagen drone op je kop.

aardappelninja | 27-07-13 | 09:53

In de jaren kort na de WO II werd de DDR gesticht. Langzaam, maar onafwendbaar en sluipenderwijs. Individuele vrijheden werden rücksichtlos geofferd aan het grote collectieve DDR-ideaal. Maar er was nog steeds sprake van bijv. 'vrij reizen'.
Opeens ging de grens dicht, Stacheldraht, Wächter, Schietautomaten. Gelukkig bleef het vrijheidsideaal leven onder de DDR-burgers. Wetten en wapens konden dat niet vernietigen. Toch bleef die morbide Kafka-grens zo'n 30 jaar volledig intact.
De EUSSR wil dit nu herhalen. De repressiemiddelen die nu beschikbaar zijn, zijn honderden malen efficienter dan toen. Die repressiemiddelen worden slechts ingezet om de gecorrumpeerde machtsstructuren in stand te houden. De EUSSR bestaat nl. uit - grofweg - 3 soorten mensen: (1) Harde werkers die een (veel te-) fors deel van hun inkomsten moeten wegschenken aan (2) allerlei soorten overheden (eu - landelijke - provinciale - stedelijke) uit hoofde van veelal ondemocratische wetgeving en (3) ordinaire geluxzoekers die de eu zien als een onuitputtelijke pinautomaat.
De diverse overheden als lichaam én de individuele veelal incapabele en corrupte overheidsdienaars hebben zelf het grootste belang bij deze instandhouding.
Toch zijn er nog genoeg machtsmiddelen over om het tij te keren.
Een revolutie en afzetting van het machtgeile eu-bewind is natuurlijk het grootste doel, maar NU lastig te verwezenlijken. Bij ongewijzigd beleid natuurlijk wel een doel op zich.
Alle mogelijke sabotage van controleerbaarheid kan de voortdenderende EUSSR-machine doen kraken in al haar voegen en is effectief, tenminste wanneer toegepast op grote schaal door individuen.
Vereniging van gelijkgestemden middels internet kan nu nog. Als de EUSSR zijn zin krijgt zal deze groepsvorming op korte termijn dmv allerlei (wederom op niet-democratische wijze verkregen-) wetgeving de mond worden gesnoerd.
Kortom, NU kan het nog. Als de digitale muur om ons heen volledig af is kan dit niet meer.
En duurt het misschien wel 30 jaar of langer voordat we weer een individu (kunnen en mogen) zijn......
Oja aivd, have a nice day. Server staat volgens mij nu in Kazachstan. Dus suc6 ermee......

pennestront | 27-07-13 | 09:53

De EU heeft haar ware gezicht al laten zien met de financiele steun aan de moslimbroederschap. Het enge van de EU is dat ze doodsbang zijn voor de burgers, en terecht. De bestorming van de Bastille zal er niks bij zijn als de mensen ondanks de agitprop van staatsmedia en 'kwaliteitskranten' doorkrijgen hoe hard we belazerd worden door de ultra-totalitaire kliek van von Rompuy

Bokito ergo sum | 27-07-13 | 09:52

Ik stel voor dit klusje, inclusief het bijbehorend handhavingsapoaraat, te gunnen aan de lidstaten uit voormalig Joegoslavië. Die zijn daar wel goed in.

Dr. Mabuse | 27-07-13 | 09:49

@yamahaha | 27-07-13 | 09:30
Tegenwoordig hebben we een koning, je weet wel, die bolle uit de Privé.....

necrosis | 27-07-13 | 09:49

Controle wordt electronisch totaal. Vroeger controleerde de staat de maatschappij met behulp van mensen: politieagenten noemden we die. Maar dan had de staat nog een menselijk gezicht en werd je nog als persoon en burger aangesproken door een agent. Maar nu wordt de staat een anonieme macht, een electronische dwingende hand.

Van Duyvenbode | 27-07-13 | 09:49

Zou graag een auto van de zaak hebben incl. tankpas en prive kilometers vrij. Uiteraard wel een 25% bijteling PK pakhuis. En dan heel veel pretkilometers maken.

Van de netto bijtelling kan je nog geen 2e hands barrel rijden.

Blijft een rare regel die bijtelling, maar hoeft niet nadelig te zijn voor het totale autokosten plaatje.

Bo Dreksma | 27-07-13 | 09:48

Het erge van die kentekencheck is niet dat frauderende leaserijders ermee worden aangepakt. Sta ik helemaal achter namelijk want ik heb gewoon mijn eigen auto betaald en lease rijders rijden nu eenmaal gloednieuwe auto's voor vrijwel niets terwijl dat dus duidelijk verkapt loon is als ze er ook prive mee rijden. Nee het erge eraan is uiteraard dat gegevens die niet bewaard hadden mogen worden WEL bewaard worden. Je wordt dus genaaid waar je bij staat.

WatZalIkErvanZeggen | 27-07-13 | 09:47

De enige manier om uit het systeem te stappen is door niet meer mee te doen aan de maatschappij. Dus geen auto meer rijden, geen paspoort nemen, geen ip-adres, geen telefoon. Maar ja dan nog. Ze kunnen chips massaal toevoegen aan kleding. De enige manier zo'n beetje om te ontkomen aan de totale controle maatschappij is in een grot te gaan wonen. Maar zelfs dat mag niet.

Van Duyvenbode | 27-07-13 | 09:47

Zelfs de NSA kan nog leren van Nederland...

Moonwarrior | 27-07-13 | 09:46

.. als het eindsaldo van mislukte samenlevingen ooit opgemaakt zal worden, dan zal de Bilderberg group best wel eens hogere ogen kunnen gooien dan Adolf Hitler.
Hoewel de eersten de schuld op de laatste kunnen afschuiven: om hem postuum te voorkomen veroorzaakten zij erger.

Jan Passant mk2 | 27-07-13 | 09:45

De meerderheid van de*kuch*bevolking heeft anders toch wel bewust gekozen voor het EU reich te brussel.Zie oa het verraad van lissabon,het esm verdrag en de laatste verkiezingen in 2012.

komtdatschot | 27-07-13 | 09:44

@yamahaha | 27-07-13 | 09:30
Tegenwoordig worden boetes via een zogenaamde 'hand-held terminal' ingevoerd en rolt er een soort kassabonnetje uit (administratiekosten).
Het is mijn 'pakkie-aan' niet, maar waar zijn die ware computernerds die een 'anti-hand-held-device kunnen ontwikkelen, al was het maar om terug te kunnen zuigen.
Een soort van 'radarverklikker-verklikker-verklikker'....

necrosis | 27-07-13 | 09:43

@Kaas de Vies | 27-07-13 | 09:37
De kleine elite die het gros onderdrukt.

Zelfs in de middeleeuwen hadden we meer vrijheden.

Ing. eslapen | 27-07-13 | 09:43

woefhap | 27-07-13 | 09:36

Oh, maar van die drones, electronische bewaking, NSA, etcetera, daar komen we nooit meer vanaf. Nooit meer.

Van Duyvenbode | 27-07-13 | 09:43

Ff ot, waarom verandert de groene pixel steeds van kleur?

jvlaam2 | 27-07-13 | 09:42

EU ID www.youtube.com/watch?v=eg27ul4KhIo

en overal waar de vrijheid en privacy ernstig word beperkt kom je de VVD tegen.
Die EU 'secret service' die is er natuurlijk al.. maar dat weten de meeste politici niet eens.
Ook in de EU wordt hard gewerkt aan een staat in een staat.
Volgende stap is de verder uitbouw van een enorme EU veiligheidsdienst, om politici en instituten te beschermen tegen de eigen bevolking, een soort homeland security.
Daartoe zullen ze allemaal moeten gaan verhuizen en in bewaakte compounds wonen..
Lach erom.. dit zijn geen aluhoedjes/kroeg verhalen meer.. kijk om je heen !

(c)ZWITSUL | 27-07-13 | 09:42

blinde kip | 27-07-13 | 09:36 |
geef ze een hagel geweer en oude tijden herleven.

kaplaarzenverkoper | 27-07-13 | 09:42

Er komen steeds meer parkeergarages met een camera. Op het moment dat je op de knop drukt voor een kaartje om naar binnen te rijden wordt je kenteken geregistreerd en geprint op je kaartje. Ga eens naar Schiphol want daar is het al jaren zo.

DeSjaak1000 | 27-07-13 | 09:41

@duitse herder | 27-07-13 | 09:18
Veel te weinig ruimte in de steden en ze hebben er een hekel aan alcoholgebruikers.

blinde kip | 27-07-13 | 09:39

Tuurlijk, we gaan weer een film kijken met een levensgroot dumpertlogo erin. Gelukkig hebben we nog keus.

marlinn | 27-07-13 | 09:39

Echte Nederlanders staan op hun privacy. Maar hebben tegelijkertijd geen enkele moeite om een kliklijn te bellen om iemand aan te geven.
Nergens in Europa zijn meer en wordt er meer gebruik van deze NSB lijnen gemaakt.
Denk daar maar even over na.

Mark Smith | 27-07-13 | 09:37

@Ing. eslapen | 27-07-13 | 09:28 | + -1 -
Nee nee die houden ze er in om ze tegen mekaar uit te kunnen spelen. Met burgers bedoelen ze EU-burgers.

Kaas de Vies | 27-07-13 | 09:37

ik parkeer mijn auto altijd in een parallelle dimensie. dat zal ze leren!

miko | 27-07-13 | 09:36

Nu nog de dienstplicht invoeren om de mede-Europeanen onder de duim te houden als ze besluiten in opstand te komen.

D66-ers en andere EU-fielen mogen bij de gewapende beweging van een beschermsafdeling. Een mooie naam wordt nog bedacht.

blinde kip | 27-07-13 | 09:36

Het houd niet op, niet vanzelf...

woefhap | 27-07-13 | 09:36

Wacht ik haal even mijn portemonne.
Hoeveel moet u hebben?
Oh u schrijft het meteen van mijn rekening af?
Kijk dat is nou eens service.
Zeer bedankt Barroso & Van Rompuy.

ecologiste | 27-07-13 | 09:34

Een Staat die zoveel resources verspilt aan een kleinzielig iets als het checken van kentekenplaten, is een reus op lemen voeten die gedoemd is om om te vallen.

El Gouda | 27-07-13 | 09:33

Kenteken is bekend via de o zo handige betalen per minuut parkeer appjes.

Bo Dreksma | 27-07-13 | 09:33

Emigreer naar Denemarken, wij hebben namelijk geen/handjevol parkeermeters. En geen Stasi ambtenaren.
duitse herder | 27-07-13 | 09:18 | + 0
-
En als bonus geen flitspalen of trajectcontroles.

Kol. den Sjauwer | 27-07-13 | 09:33

@Kaas de Vies | 27-07-13 | 09:26
Dat 'dwarsbomen' doen de sokpoppen Rutte en Kereltje, anders kunnen ze hun luizenbaantje bij de EU wel vergeten.
*speciaal voor 21 september Geert-pruiken in de markt gaat zetten*

necrosis | 27-07-13 | 09:33

@Kaas de Vies Lol

Europa's lot ligt in handen van NL en DU.
Wij zijn de rovers, beulen, slavenhandelaars. #VOC

Ana R. Chie | 27-07-13 | 09:32

Kentekens belangrijker dan frauderende Bulgaren? Je verwacht het niet.

blinde kip | 27-07-13 | 09:30

Goed, velen hebben al een webcam in huis en helpen daarmee de regering wel een beetje, en iedereen heeft internetverbinding, waarmee de regering ook is geholpen. Geef de mensen het idee dat de computer en de internetverbinding er is voor hun eigen plezier, dat het op de één of andere manier tastbare realiteiten zijn van de vooruitgang, en ja hoor, de burgers zullen dan op eigen kosten vrijwillig en enthousiast de bewakingsapparatuur in huis halen waar de regering zo blij mee is. Geef de mensen het idee dat het hun computer is, hun keyboard, hun beeldscherm, en ze zullen blij en trots de apparatuur installeren waarop dictaturen zijn gebouwd.

Van Duyvenbode | 27-07-13 | 09:30

@necrosis : vandaar die pretense van dat doorgeven van dat kaartje. Smoesje om je privacy later te schenden in naam der koningin.

yamahaha | 27-07-13 | 09:30

Euh, je gaat toch niet je echte kentekennummer intikken in zo'n parkeerpaal?? Ik gebruik altijd 1234AB. Tsss

postmodernismisdead | 27-07-13 | 09:29

wat is de meerwaarde van een leven in Europa? vraagt u zich dat de laatste tijd ook wel eens af? ik ben er achter. Europa verpest de levensvreugde van mensen die altijd loyaal zijn geweest aan de heersende klasse.
deze mensen zijn middelbaar tot hoog opgeleid. wat er nu al, en in de toekomst zeker, gaat gebeuren is dat deze mensen wegtrekken naar landen buiten de EU. de EU zal dus op steeds grotere schaal aan kennis en kapitaal vernietiging gaan doen door de exodus van deze groep mensen. wat er overblijft is een ongeletterde kudde import en de lagere klasse. ideaal voor de eussr. Europa weer terug naar de periode voor de industriële revolutie. brood en spelen voor de paupers en natuurlijk de religie van de vrede die kennis welke niet in de sprookjesbundel van allah staat verwerpen. dat is het grote doel van de eussr.
zet daar een goed geolied inlichting apparaat op en je hebt totale controle. well done bitches.

kaplaarzenverkoper | 27-07-13 | 09:29

@Kaas de Vies | 27-07-13 | 09:26
Het antwoord staat al in je vraag Kaas.

Het beschermen van de EU, haar instituten en haar organen

Uitstappen is geen optie.

PS:
Laat "haar burgers" maar weg, het zal tegen de burgers gebruikt worden.

Ing. eslapen | 27-07-13 | 09:28

En wat die parkeerautomaten betreft. Ik heb weinig principes, maar uit principe vertik ik het om te betalen voor parkeren. En als je niet te lang parkeert, en het uitsluitend houdt bij 'hit en run'-akties, gaat dat over het algemeen wel goed.

VanBukkem | 27-07-13 | 09:28

"De Belastingdienst gebruikt kentekeninformatie van parkeerautomaten om te checken of leaserijders niet méér privékilometers maken dan ze in hun rittenadministratie opgeven."

Heerlijk toch dit. 1 km te veel betekent een bizar grote boete. "Maar dan moet je je maar aan de regels houden" & "ik heb toch niets te verbergen"

Kaas de Vies | 27-07-13 | 09:27

Iedere dag wordt het duidelijker dat de burger beschermd dient te worden tegen deze EU.

smdyasc | 27-07-13 | 09:27

@eerstneukendanpraten | 27-07-13 | 09:24
Die kunnen van mij wat anders krijgen, ongezien de typhus bijvoorbeeld......
*zowel de Blauwe Brigade als de Bulgaren*

necrosis | 27-07-13 | 09:27

Zie hier de Verenigde Staten van Europa, incl. FBI CIA e.d.. Alles wat USA ook heeft;-) #BigbrotheriswatchingYOU

Ana R. Chie | 27-07-13 | 09:26

Interessant.

De EU-geheime dienst zal het volgende als doel hebben.

Het beschermen van de EU, haar instituten en haar organen en haar burgers.

Als je als souverein land uit de EU wil stappen, gaat de geheime dienst je dan dwarsbomen?

Wat denken jullie?

Kaas de Vies | 27-07-13 | 09:26

@yamahaha | 27-07-13 | 09:15
Excuse me?
Als ik een kaartje koop en het volle pond betaal voor één uur parkeren terwijl ik maar 30 minuten 'sta', waarom zou ik die (reeds betaalde) resterende 30 minuten niet aan iemand anders mogen geven?
En waarom krijg ik dan geen restitutie van die resterende 30 minuten?
Ze weten van gekkigheid niet meer wat ze moeten verzinnen om iedereen driedubbel te naaien.

necrosis | 27-07-13 | 09:25

Ik snap die belastingdienst wel. Al die Bulgaarse zigeuners moeten toch ook gratis geld krijgen...

eerstneukendanpraten | 27-07-13 | 09:24

Wat leven we toch in een verschrikkelijke klote tijd. Zou graag eens aan kinderen beginnen maar twijfel of ik dat het wel aan moet doen.

Bono | 27-07-13 | 09:24

De privacy is omgekeerd evenredig aan de pseudo-veiligheid die wordt beloofd.

Simon de Danser | 27-07-13 | 09:23

.. de Europese Unie is een grotere vergissing dan het Derde Rijk. Van dit monster zijn de burgers van Europa nog niet af met slechts vijf jaar oorlog en tien jaar wederopbouw, in vrijheid en veiligheid.
Als deze dictatuur eindelijk dood achter de bunker in Brussel ligt, dan is er geen homogene bevolking meer die de handen ineenslaat om het puin netjes te stapelen.

De overlevenden van deze multiKul in wederopbouw? Middeleeuwen, maar dan erger.

Jan Passant mk2 | 27-07-13 | 09:22

Niks mis met een geheime dienst. En ik kan me zelfs iets voorstellen bij een samenwerkingsverband tussen de verschillende Europese geheime diensten. Maar die zou zich dan wel moeten richten op bedreigingen van buiten Europa. En niet op haar eigen burgers.
Maar we kennen de EU en haar eigen-burgerhaat zo langzamerhand wel. Dus ik vertrouw het toch maar niet.

VanBukkem | 27-07-13 | 09:20

De EUSSR kan nog zo veel natte dromen dromen, er komt onder de streep geen barst van terecht omdat men elkaar onderling vlooien af blijft vangen. Als er een Fransoos baas wordt van zo'n dienst gaat Germania dwars en omgekeerd: interoperability is een no go-area als het om Europa gaat.

Op papier kunnen de plannen nog zo fantastisch zijn, de praktijk is als altijd weerbarstig en eigenlijk moeten 'wij' - als burgers - daar maar verdoemd blij mee zijn, al kost het ons iedere keer weer een hoop geld.

EU? Dit continent kan zo veel beter!

Reinaert | 27-07-13 | 09:19

Emigreer naar Denemarken, wij hebben namelijk geen/handjevol parkeermeters. En geen Stasi ambtenaren.

duitse herder | 27-07-13 | 09:18

@yamahaha | 27-07-13 | 09:14
Dat weet de EU allang, Erich Honecker zou van dergelijke totalitaire controle een stijfje gekregen hebben....

necrosis | 27-07-13 | 09:17

Je wordt in dit land sowieso al als een kleuter behandeld... daar hoort natuurlijk ook een geheime dienst bij.

Aantastelijk | 27-07-13 | 09:17

The use of the new spy drones and satellites for “internal and external security policies”...

De EU gaat reaguurders dus definitief wegjorissen ?

Ing. eslapen | 27-07-13 | 09:15

@necrosis: dat zijn van die automaten waar je eerst je kenteken moet ionvoeren en vervolgens een op kenteken geprint parkeerkaartje krijgt. Zogenaamd tegen het doorgeven aan iemand anders als je nog tijd over hebt.

yamahaha | 27-07-13 | 09:15

Het internationale socialisme begint steeds meer haar ware vorm te worden. Wat kunnen we er aan doen ik begin me steeds ongemakkelijker te voelen. De EU is als een plastic zak over je hoofd, duurt even maar de zuurstof raakt langzaam op

Bokito ergo sum | 27-07-13 | 09:14

-weggejorist-

Aantastelijk | 27-07-13 | 09:14

Steeds Maar Weer!!

Aantastelijk | 27-07-13 | 09:14

Hoe parkeer je op kenteken?
Waar ik woon is parkeren gratis, en waar het niet gratis is stop ik geld in de automaat.
Hoe weet men dat die munten van mij zijn?
*oh ja, fuck EU*

necrosis | 27-07-13 | 09:14

Ik neuk ook altijd met de gordijnen open!

yamahaha | 27-07-13 | 09:14

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken