Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Rechtbank voor media VERBOTEN na knokpartij

fietsvandonny.pngAls mensen het niet pikken dat het leven van hun kind voor een rechtbank niet meer waard is dan 240 uur schoffelen en zij veroorzaken een rel, dan is dat nieuws. Iedere zichzelf en zijn vak respecterende journalist die daarbij aanwezig is, doet daarvan verslag aan de rest van de wereld. Een geinig democratiebevorderend concept dat wij ooit 'vrije nieuwsgaring' noemden. Zo dacht ook de SBS6-nieuwsploeg, en dan was de campingzender nog zo chic om, in het kader van een gentlemen's agreement om geen verdachten en slachtoffers herkenbaar in beeld te brengen, blurretjes aan te brengen in de beelden van de woedende nabestaanden van Donnie Rog. Zomaar verslag doen van ongekanaliseerde volkswoede over de genant lage straf voor doo(r/d)rijder Milen, dat MAG dus helemaal niet van de rechtbank Den Haag. Die overwegen een toegangsverbod voor 'bepaalde media' bij rechtszaken. Wat de NoordKoreaanse neuk, rechtbank. Serieus? Een verbod voor 'bepaalde media' om verslag te doen van openbare rechtszittingen? Persvrijheid, maar de instantie waar de pers over wil berichten bepaalt zelf welke pers welkom is? Doen wij even raden welke 'bepaalde media' niet welkom zijn: alle behalve de dociele NOS, die in landsbelang al eeuwen kritiekloos in coma liggen aan de leiband van de RijksVoorlichtingsdienst voor al uw monarchie-nieuws. Infuusje van uw geld erin en voor geschillen is er de Raad voor de Journalistiek, met als chef NOS-fossiel Hans Laroes dus dat is incestueuzer dan een Urker familiereünie. Of 'bepaalde media' even hun bek willen houden want u MAG helemaal niet zien hoe er 'recht' wordt gesproken in dit land, daarvan wordt u maar boos en gaat u vanuit de onderbuik stemmen op partijen die hogere straffen en minder daderknuffelen eisen. En dat zijn nou net níét de partijen met pluche-bisonkit aan hun reedt die de dienst uitmaken in de magistratuur en de fatsoensmedia. Dus op zwart, die rechtbankverslaggeving, want dat willen de regenten niet. Gewoon omdat wij er trots op zijn tot 'bepaalde media' te behoren hier een foto van Donnies doodrijder, blowend in de auto waarmee hij het kind doodreed. Nu het nog mag.

Reaguursels

Inloggen

Ach ja, tis n buitenlander he, beschermde diersoort in Nederland. Misschien moeten we de kinderen van die rechtbank eens omver rijden, verkrachten etc. S kijken of ze dan ook 240 uur werkstraf krijgen.
Erg veel sterkte aan de ouders van Donnie. En dat die schorembak zn straf krijgt. Min 5 jaar de bak in.

iLink | 25-07-13 | 07:44

Indirect is de auto-industrie verantwoordelijk. Goed punt.
Bakito | 23-07-13 | 16:54 | + -12 -

De bestuurder is verantwoordelijk voor 100%.
Als je onder invloed van alcohol, drugs of medicijnen gaat rijden in een auto met een massa van 1000 KG of meer dan ben je een potentiële moordenaar.

------------------
Maar ik snap niet waarom het niet met een Renault Megane of zo zou kunnen. Wat is meerwaarde van die DAF?
slakkenzout | 23-07-13 | 17:01 | + 0 -

Tja, de reden is simpel : ik moet vaak heen en weer tijden omdat ik bij de voeten begin en eindige met het hoofd. Een DAF33 kan net zo hard achteruit als vooruit :-)

According2Mark | 24-07-13 | 14:43

Voor D66, GL en dus ook rechters waren de beelden van slachtoffers die in opstand komen natuurlijk best wel confronterend. Het antwoord is dan een maatregel als deze. Zo maak je mensen onwetend, doen ze wel vaker. Referendumpartij D66 vond het referendum ineens niet van toepassing op de EU, omdat de mening van de burger niet overeenkomst met die van D66, want democratie is ineens niet zo leuk meer als het volk een andere mening is toegedaan dan de hunne. Zo werkt dat met alles: integriteit, transparantie, openheid en meer van dat soort zaken zijn leuk zolang ze je eigen zaak dienen.

Angelica | 24-07-13 | 10:43

vansuyle.com | 24-07-13 | 04:14 | Nogmaals, hier zijn heel veel mensen het dus niet mee eens. Hij is doorgereden na een zware aanrijding. Alleen dat al zou in een rechtvaardig systeem een flinke dauw moeten opleveren. Geen 240 uur werkstraf. Daarnaast is hij (bewezen en onomstotelijk) er na al weer in de fout gegaan, en lijkt de rechter er rekening mee te houden dat hij 'spijt' heeft. Dat zou niet moeten mogen, hij speelt een spelletje. Hij heeft er nog geen moment spijt van, getuige zijn gedrag. En dát zou mee moeten wegen, niet dat hij * zegt * dat hij spijt heeft. Daarom is er zo veel over te doen, dit kán gewoon niet.

mental K | 24-07-13 | 09:00

Heet ie Milen?
Milen HOE???
NAMON bitte

AsEl | 24-07-13 | 08:58

Huey1967 | 23-07-13 | 23:50 |

Beestachtig gestoord gedrag in het verkeer resulteert in een invordering van het rijbewijs. Dat is niet gebeurd, de Bulgaar heeft in een korte tijd 25 boetes verzameld maar dat kan van alles zijn: parkeerboetes en kleine overtredingen.

Nogmaals: het gaat om dit individuele geval, niet om wat die Bulgaar hiervoor of hierna heeft gedaan, of dat 'ie weleens een blowtje rookt (net zoals 50% van de NL bevolking weleens gedaan heeft overigens)

Het ongeluk is onderzocht, en er is niet onomstotelijk vast komen te staan dat het de schuld was van de Bulgaar. Geen bewijs = vrijspraak.

Wat wel vaststaat is dat hij na het ongeluk doorreed, en dat wordt dan ook volkomen terecht bestraft.

vansuyle.com | 24-07-13 | 04:14

Tokkie's kijk lekker eerst naar je zelf en dan naar een ander, met je tokkie's
Het zou jou kind wezen wat daar dood lag, dan had je wel anders gepiept.
Er is een kind dood van 13 en dader krijgt niks, als je een kaarsje gooit zit je langer vast omdat het de koningin is,
De ouders zijn getekend voor het leven, een zusje wat dr broer nooit meer ziet, dus zit niet dom te lulle met je tokkie's, dit gun je niemand

81099 | 24-07-13 | 00:57

En dan nog wat: met de extreem lage pakkans bij verkeersovertredingen is het echt heel 'knap' van deze Moordenaar om in zoveel overtredingen in zo'n korte tijd te scoren. Ik durf te stellen dat deze gek werkelijk altijd gestoord rijdt, altijd!

Huey1967 | 24-07-13 | 00:00

@ vansuyle.com  | 23-07-13 | 19:21 | 
-

Misschien hebben we nog wel een behoorlijke fout in het Nederlandse rechtssysteem te pakken als ik lees dat hij volgens jou nog geen strafblad heeft; iemand kan dus beestachtig gestoord gedrag in het verkeer vertonen (vele malen in heel korte tijd) en nog steeds geen strafblad hebben.

Ik begrijp de ouders van die jongen zo goed. Zeker na het zien van dit filmpje:
www.omroepwest.nl/nieuws/23-07-2013/ou...

Deze vent moet van de weg voordat hij weer slachtoffers maakt. Dit is geen incident maar de eerste echte grote dodelijke klapper die hij maakt. Het wachten is op de volgende dode. Mocht die er komen dan hoop ik dat hij het zelf is, gevouwen om een boom.

Voor wat betreft drugsgebruikers; een drugsgebruiker is geen crimineel maar drugsgebruik leidt wel vaker tot onaangepast gedrag dan geen drugsgebruik. Ik heb meer dan genoeg van gezien om hier goed over te kunnen oordelen.

Huey1967 | 23-07-13 | 23:50

Alle media moeten erbij kunnen zijn, want rechtspraak moet openbaar zijn. Anders kan de samenleving de rechtspraak niet controleren.

Dat is nu net wat die onrechtvaardige rechters niet willen, gecontroleerd worden.

Stiekemerds.

Lewis Lewinsky | 23-07-13 | 23:28

(uh C'est ça natuurlijk)

Arjan | 23-07-13 | 23:10

vansuyle.com | 23-07-13 | 20:10 | + 0 -

Oh wacht even op die foto zit hij op de bijrijdersstoel.
Maar waarschijnlijk rijdt hij zelf ook wel als hij stoned is.

Overigens is hij ook recidive in zijn gedrag als het gaat om snelheidsovertredingen. En die waren niet misselijk als het om het aantal gaat en de periode waarin.
Dat maakt het risico groter dan het een keer fout gaat.
Wat nu dus is gebeurd...

knerf | 23-07-13 | 22:11

Hij zit op de bijrijdersstoel.

Recidive zou het zijn als hij voor de tweede keer iemand doodreed. Dat wordt wat lastiger zo zonder rijbewijs.
vansuyle.com | 23-07-13 | 20:10 | + 0 -

Bedoel je voor of na de aanrijding?De bekende truc om van stoel te verwisselen?
Als hij op de bijrijdersstoel zat voor de aanrijding zou hem helemaal geen blaam treffen maar waarom wordt dan een taakstraf tegen hem geeist?

knerf | 23-07-13 | 22:02

@ dolvita10 | 23-07-13 | 21:42 | triest voor je.

mental K | 23-07-13 | 21:49

@ PopperFlopper | 23-07-13 | 21:09 | jajajaja het is nu echt belangrijk om over taal te gaan zeiken. Land gaat naar de kloten maar meneer de taalnazi vindt het belangrijk dat we schoften goed schrijven. Dweil.

mental K | 23-07-13 | 21:46

-weggejorist-

dolvita10 | 23-07-13 | 21:42

ohhh, hoor ik het goed wijzend nederland gaat wat doen ? en laten horen , dat doe ik al jaren ,daarom ben ik dakloos geworden.nee ik zal niet weer een lnkje naar help the crouds are coming doen ...

dolvita10 | 23-07-13 | 21:42

vanhetvarken | 23-07-13 | 19:17 |
De verdachte werd aangevallen, maar goed.
Ik keur geweld niet goed, maar dit is typisch een oorzaak gevolg verhaal.
En wat heeft de pers er verder mee te maken dat er geweld werd gebruikt? Is de rechter aangevallen door een twittertje?

ZSU-23-4 | 23-07-13 | 21:38

@ drs.Nee | is er niet iets wat we kunnen doen? Hoe meer mensen die ik spreek, hoe meer mensen iets willen doen! Dit kan zo niet langer, we moeten iets laten horen, of doen.

mental K | 23-07-13 | 21:31

Wat een lulkoek dit onderwerp...
De rechtbank is openbaar, maar foto's en filmmateriaal mag alleen geschoten worden zonder dat de verdachte en familieleden etc in beeld komen. Dat is de harde afspraak... als SBS vervolgens alles gaat uitzenden... rot dan maar op ook. Sensatie campingzender.

Eindbaaz | 23-07-13 | 21:21

Je zult maar iemand moeten veroordelen in zo'n zaak, terwijl je je net hebt moeten buigen over het weghalen van de foto van Willem en Maxima uit de Rechtzaal. Typisch geval van oogkleppen die in en punt toelopen!

lowieke123 | 23-07-13 | 21:14

de rechters zijn overbeterlijk, waarschijnlijk de beste sinds de tweede wereldoorlog, net zoals ons fijne kabinet. ha ha ha haaaaaaaaaaaaaa

denoorman | 23-07-13 | 21:13

Die reacties ook op de Facebook pagina.
'SchRoften'
'Dood schoppe'
'En zegen datie zonder alcohol en drugs rijd kut hond'
-
LOL

PopperFlopper | 23-07-13 | 21:09

@denoorman | 23-07-13 | 20:53

Schijnt een goed doordachte tactiek te zijn om ons Eigen rechtssysteem tegen ons te gebruiken :-(.
Hard sparen dus voor een Ticket Zuid Amerika des te zuidelijker des te beter wat dit betreft ( patagonie bijv )

Amigo1973 | 23-07-13 | 21:05

Gisteren he ik het al gezegd ( en werd door vele aangevallen )
En ik zeg het na het zien van het filmpje van de ouders nog een keer www.omroepwest.nl/nieuws/23-07-2013/ou...

IK BEN TROTS OP JULLIE !! ,, Wat nou aso`s !! jullie hebben in alles wat jullie zeggen gewoon 100% gelijk , dit land de "Normale" mensen die hard moeten werken voor hun centen die zijn het zat dat men zo in de steek word gelaten door de overheid , daders worden beschermd en slachtoffers worden geschoffeerd.

Amigo1973 | 23-07-13 | 21:02

Dat zet me aan het denken. Nu worden de rechtbanken en justitie overheerst door die ellendige weg-met-ons D66-ers. En op dit moment is de rechtenstudie het populairst onder onze islamitische medemens die profiteert van twee nationaliteiten. Dat belooft wat voor de volgende generatie rechters en OM. Waar kan ik heen, .. etc. Vluchten kan niet meer.. etc. Misschien zie ik het verkeerd. Neem nog maar een biertje nu het nog kan..

denoorman | 23-07-13 | 20:53

Hopelijk hebben genoeg en de juiste mensen de foto van die ongestrafte doodrijder gezien en zal het recht alsnog zegevieren. Kan er met mijn verstand niet bij dat die eliten niet door hebben waar hun zgn rechtspraak op gaat uitdraaien.

G,I. Jane | 23-07-13 | 20:45

Deze halfgare D66 rechters moeten worden aangeklaagd en veroordeeld worden en een flinke straf is op zijn plaats! Wat een stelletje gore plichtsverzakers en wereldvreemde onnozele halzen.

denoorman | 23-07-13 | 20:33

Je mag het niet zeggen, maar ik hoop dat die rechter(s) invalide worden gereden. Grapjassen zijn het, landverraders, watjes en ik vermoed linkschmenschen.

Byter | 23-07-13 | 20:32

Uhh, iets met slappe D66-rechters, kereltje Pechtold zou de daders nog graag een geldbedrag toegeven en zeker geen straf, zeker als de daders buitenlander zijn en het slachtoffer een nederlander... Wat een ellende..

denoorman | 23-07-13 | 20:28

FW Ta-183 Huckebein | 23-07-13 | 20:23 |
Is dit heus waar?!?

Russ Meyer | 23-07-13 | 20:27

dit zou gisteren ook op het nieuws van de Staatsomroep komen, stond in de inhoudsopgave op Teletekst 225, echter, men liet niets zien.... want stel je voor dat we zien wat er echt gebeurt in ons rechterlijk systeem

FW Ta-183 Huckebein | 23-07-13 | 20:23

@VanBukkem | 23-07-13 | 19:47
Sorry. Verkeerde topic.

VanBukkem | 23-07-13 | 20:14

PVV stemmen de volgende keer, dan zullen er hopelijk zuiveringen in de rechtelijke macht plaatsvinden.

funkyd | 23-07-13 | 20:11

knerf | 23-07-13 | 20:02 |

Hij zit op de bijrijdersstoel.

Recidive zou het zijn als hij voor de tweede keer iemand doodreed. Dat wordt wat lastiger zo zonder rijbewijs.

vansuyle.com | 23-07-13 | 20:10

"Een gebrekkige rechtstaat, dat is waar. Zie het als een stap in de evolutie van lynchmob naar een echt eerlijk systeem.

Maar in dit geval functioneert ze zoals het hoort.
vansuyle.com | 23-07-13 | 20:02 | + 0 -"

Dus herhaalde klassejustitie noem jij dan een gebrekkige rechtsstaat?
En een absurd lage eis voor een recidivist is een functionerende rechtsstaat voor jou?

knerf | 23-07-13 | 20:06

vansuyle.com | 23-07-13 | 19:59 | + 0 -

Huh? Oh, het was een ongelukje? Een Bulgaar die te hard reed en bovendien recidivist is?
Die blijkbaar ook stoned, gelet op de inmiddels geplaatste foto's, in zijn auto rijdt.

knerf | 23-07-13 | 20:02

knerf | 23-07-13 | 19:57 |

Een gebrekkige rechtstaat, dat is waar. Zie het als een stap in de evolutie van lynchmob naar een echt eerlijk systeem.

Maar in dit geval functioneert ze zoals het hoort.

vansuyle.com | 23-07-13 | 20:02

knerf | 23-07-13 | 19:54 |

Een ongeluk zit in een klein hoekje, zelfs als je goed oplet. Of wilt u soms zeggen dat iedereen die een kind doodrijdt per definitie de bak in moet?

vansuyle.com | 23-07-13 | 19:59

oplichter | 23-07-13 | 19:54 | + 0 -

Hoe kan het dan dat we wel werden vergast op een zich verzettende verdachte in de rechtszaal bij de vuurwerkramp en de Deventer moordzaak?
Illegaal gefilmd?
En zijn die filmers dan gestraft?

knerf | 23-07-13 | 19:59

vansuyle.com | 23-07-13 | 19:53 | + 0 -

"Tegen mensen zoals u is de rechtstaat uitgevonden, godzijdank."

Welke rechtsstaat?
Bedoel je de rechtsstaat die de belangen van boven-ons-gestelden zoals Prins Bernhard en Maxima goed beschermd als die strafbare fouten begaan?
De rechtsstaat die officier van justitie Toninho en andere viespeuken met kinderporno laat wegkomen met een taakstrafje of geldboete?

knerf | 23-07-13 | 19:57

'In de richtlijn staat dat er geen beeld- en geluidsopnamen mogen worden gemaakt van getuigen, deskundigen, slachtoffers en publiek.'
Lees ik.
Dus.

oplichter | 23-07-13 | 19:54

vansuyle.com | 23-07-13 | 19:21 | + -1 -

"Slachtoffer stak roekeloos de weg over"
Lulhannes!
Zelfs als dat zo was, dan nog gaat het om een kind!
Daar hoor je als verkeersdeelnemer rekening mee te houden.
Dat doe ik zelf ook in het verkeer.
Kinderen kunnen onverhoedse bewegingen maken in het verkeer omdat het nog kinderen zijn.
Iets met gebrek aan ervaring en nog onvolgroeide hersenen...

knerf | 23-07-13 | 19:54

Benblij | 23-07-13 | 19:42 |

In andere woorden, alleen maar op de persoon spelen en geen enkel stukje bewijs aandragen.

Tegen mensen zoals u is de rechtstaat uitgevonden, godzijdank.

vansuyle.com | 23-07-13 | 19:53

Ik vind dit eigenlijk best wel een ontroerend verhaal. En dit moet kunnen, vind ik. Het is gewoon een milde acceptabele variant op uithuwelijken. Niet ongebruikelijk in die kringen. (Vandaar ook de niet bijster uitgebreide genenpool.) En laten we wel wezen, dit is waarschijnlijk de enige manier om zoonlief aan de -vrouw- partner te krijgen.

VanBukkem | 23-07-13 | 19:47

vansuyle.com | 23-07-13 | 19:42 |
ga jezelf even inlezen, ik heb wel wat beters te doen.
dan jou huiswerk. Volgens jou is het allemaal in orde nou prima goed voor jou, wees blij.

Benblij | 23-07-13 | 19:44

vansuyle.com | 23-07-13 | 19:33 |
hoe verzin je het, "bewust dat kind heeft doodgereden" stel je eens voor in hoeveel gevallen dat gebeurt. waar praat je over, dat zou moord zijn, dit is dood door schuld en niet zo'n beetje schuld ook, en dan met wat werk verichten er vanaf komen is godsgeschreid erg. Deze gast was een notoire hardrijder, gewoon een stuj schorem, een drugs gebruiker een niksnut, een figuur die uit een geheel andere cultuur hier zijn best doet om de hand waaruit hij eet eraf te bijten.
Hij had gewoon een paar jaar lik moeten krijgen wegens dood door schuld.

Benblij | 23-07-13 | 19:42

Benblij | 23-07-13 | 19:34

Nou steek van wal zou ik zeggen, wat klopt er niet?

vansuyle.com | 23-07-13 | 19:42

vansuyle.com | 23-07-13 | 19:21
het gaat inderdaad om dat onderzoek daar klopt geen hout van als je even verder wil kijken dan je neus lang is.

Benblij | 23-07-13 | 19:34

vanhetvarken | 23-07-13 | 19:12 |

Als het om moord ging, of als vaststond dat het ongeval 100% de schuld was van de autmobilist, dan had ik begrip gehad voor de vechtpartij (en zelf meegedaan als ik erbij was)

Maar als je gaat vechten omdat je ondanks bewijs van het tegenovergestelde toch van mening ben dat deze automobilist bewust je kind heeft doodgereden, dan ben je gewoon een tokkie.

vansuyle.com | 23-07-13 | 19:33

-weggejorist-

hatsjepsoet | 23-07-13 | 19:30

Was dat het topic waar de halve wereld van zei of de rechter nog kon slapen, maar waar de rechter nog geen uitspraak heeft gedaan omdat het de OvJ betrof?
En dat mensen dat dan gingen zeggen?

purkpurkson | 23-07-13 | 19:25

Benblij | 23-07-13 | 18:31

Wel even goed lezen hé, hij reed volgens onderzoek minimaal 51 km/uur, dus te hard en roekeloos. Vandaar de rijontzegging voor 3 jaar.
Maar slachtoffer stak eveneens roekeloos een voorrangsweg over.

Claudia M. | 23-07-13 | 18:52

Dat niet iedereen veel bekeuringen krijgt neemt niet weg dat veel zakelijke rijders dat wel krijgen. Bovendien is het geen bewijs: je kan honderd keer te hard rijden en juist die ene keer dat je het niet doet een ongeluk hebben. Vandaar dat men het onderzoekt.
Zelf ben ik ook nog nooit bekeurd, maar wellicht heeft dat ermee te maken dat ik agenten altijd omkoop.

Huey1967 | 23-07-13 | 19:07
Automobilist heeft geen strafblad en werkt voor z´n geld. En wietgebruikers zijn criminelen, allemaal.

vansuyle.com | 23-07-13 | 19:21

@knerf | 23-07-13 | 19:13

Dat is duidelijk. Onschendbaarheid, bla, bla, bla. Ministeriële verantwoordelijkheid, bla, bla, bla.

Petitori | 23-07-13 | 19:21

Officier van Justitie : 240 uur schoffelen. Die gasten zijn echt gestoord...

Thoth | 23-07-13 | 19:20

@ZSU-23-4 | 23-07-13 | 17:10
Dit was natuurlijk wel erg bedreigend voor het 'personeel' van de rechtbank, dat kunnen ze echt niet hebben, beetje gewauwel van GS, allemaal prima, maar echte mensen die de rechtszaal bestormen, dat is echt eng voor die overbetaalde, wereldvreemde lieden.

vanhetvarken | 23-07-13 | 19:17

Herr Schulz meine ich

duitse herder | 23-07-13 | 19:13

Petitori | 23-07-13 | 18:57 | + 0 -

Nee, er was een tv-uitzending met wat gemompel van Den Uyl.
Iedere burger met een vergelijkbare zaak was voor de rechtbank verschenen.
Klassejustitie dus..

knerf | 23-07-13 | 19:13

Und Herr Schulze ist auch zufrieden mit seine neue Bulgarischen Freund ?

duitse herder | 23-07-13 | 19:12

@Muxje | 23-07-13 | 17:22
Come on, doodrijden en dan doorrijden en dan als eis poosje betaald schoffelen en dan de ouders tokkies noemen, vanwege zich daar niet geheel mee kunnen verenigen ? U heeft geen kinderen, die tussen de Roma-Bulgaren en wat al niet meer zij, zich moeten bewegen, dat is duidelijk.

vanhetvarken | 23-07-13 | 19:12

Justitie is echt een probleem, daar kunnen we niet meer omheen.

smdyasc | 23-07-13 | 19:12

duitse herder | 23-07-13 | 18:24 | + 0 -

Heel anders en dus zwaarder. Zo gauw de bestuurlijke elite in gevaar komt, bedreigd wordt of benadeeld wordt, gaan rechters wel streng straffen.
Kijk maar naar de zaak van het waxinelichtjegooier

Was dit 13jarige jochie een zoontje geweest van een rechter dan was de dader er niet met een eis van 4 maanden vanaf gekomen.
Er is in dit land klassejustitie dat heeft de Lockheat zaak met Prins Bernard bewezen.
Ook Maxima die een aanrijding met letsel veroorzaakte en de plaats delict verliet (een misdrijf)werd ongemoeid gelaten.Vergeten we niet een recenter zaak van een hoge piet bij de Belastingen die een zware fraude had gepleegd.
Kwam er ook met een taakstraf af mede omdat de rechter meende dat hij door het mogelijke (sic!) verlies van zijn baan ook al gestraft werd.
Alsof een gewone burger bij een strafzaak zijn baan niet kwijt raakt.

knerf | 23-07-13 | 19:10

@ Claudia M.  | 23-07-13 | 18:52 
-
Ben het helemaal met je eens. Die Vansuyle met zijn bagatelliseren van het hele verhaal is echt van het padje.

Deze Bulgaarse blowert is een totaal ontspoorde verkeerscrimineel en geen ontspoord pubertje. Ben benieuwd of hij ook al andere criminele overtredingen heeft begaan. Zou me niets verbazen.

Huey1967 | 23-07-13 | 19:07

Hulde voor de nabestaanden die deze waanzinnige uitspraak tav deze doorrijdende recidivist niet zonder slag of stoot accepteerde!
Er vol ingingen, avec rancune, en plein public.
Ik hoop dat de steunbetuigingen nav hun optreden, de nabestaanden in het verwerkingsproces sterken.
En ongezien de graft*fus voor die kansloze Karpatenkop. Ik hoop dat hij zelf onder een auto komt. Karma is een teef.
De zogenaamde rechtsgeleerden mogen weer in hun "vakblaadjes" deze situatie gaan analyseren. Terwijl ze daar mee bezig zijn, zal de weerzin van de burger jegens de toga's en het befgajes alsmaar toenemen.

Russ Meyer | 23-07-13 | 19:06

@ drs.Nee | 23-07-13 | 18:25 |
-
Ik werd gisteren al wild na het horen van de straf maar na het lezen van jouw toevoegingen geneer ik me echt voor de maatschappij waarvan ook ik deel uitmaak. Stukgemaakt door de eigen regering, overgeleverd aan een utopisch Europa waar wij alleen maar aan geven en (het allerergste) totaal niet meer beschermd door de eigen rechterlijke macht. Een blowende lowlife uit het Oostblok die groot een aantal verkeersovertredingen binnen een paar maanden begaat, zowel voor als na de moord (een ander woord heb ik er als redelijk hoog opgeleide Nederlander toch echt niet voor). Mijn vertrouwen in het hele incapabele zooitje politici en justitie is echt weg. Het ventje Donnie krijgen we er niet mee terug maar een jarenlange gevangenisstraf zou toch het minste zijn om de nabestaanden te laten zien dat er nog zoiets als recht bestaat.

Huey1967 | 23-07-13 | 19:01

Zo wordt de sharia een steeds realistischer alternatief.
"Two gin-scented tears trickled down the sides of his nose. But it was all right, everything was all right,the struggle was finished. He had won the victory over himself. He loved Big Brother."

rootkapje | 23-07-13 | 18:58

@knerf | 23-07-13 | 18:54

Wow! Toen liep ik nog niet het nieuws te volgen eerlijk gezegd. Was er überhaupt een rechtszaak? Welk jaar was dat dan? Dat wist ik niet. Ik dacht dat het allemaal in de Haagse kaasstolp was geregeld. "Foei, niet meer doen en je mag nooit meer je soldatenpakje aan!"

Petitori | 23-07-13 | 18:57

het is de bijl aan ons rechststelsel als de rechterlijke macht niet meer begrijpt dat het volk recht gesproken wil hebben als hen groot onrecht is aangedaan. Dit is het duidelijkste bewijs dat het geloof in de Rechtsstaat bij de doorsnee Nederlander tot onder het nulpunt is gedaald. Recht is ook het gevoel dat je onrecht erkend wordt. Hoe je bij het doodrijden van een kind zo'n "straf" (ahum) kunt bedenken, is ten hemelschreiend. De staande magistratuur neemt langzamerhand nog maar 1% van de aangiften in behandeling. Raar dat iedereen inmiddels wel gelooft dat misdaad loont ? De Coornhert-Liga types van deze wereld meten weten dat hun 'vonnissen' zullen leiden tot het moment dat een groot deel van de bevolking zelf wel zal gaan ;rechten'. Want zeg nou eerlijk: wie in Nederland gelooft nog dat een crimineel gepakt wordt, laat staan vervolgd of nog hilarischer, veroordeeld. Ik voorspel u, dit is pas het begin, mind my words.

giuseppen | 23-07-13 | 18:56

Petitori | 23-07-13 | 18:15 | + 0 -

Was de rechtzaak=schijnvertoning van Bernahrd inderijd ook openbaar?
Ja? en waarom werd dan een tweede Lockheatzaak in een la gestopt?

knerf | 23-07-13 | 18:54

vansuyle.com | 23-07-13 | 17:28
Wat een complete onzin; ik rij 30 jaar auto, van en naar het werk en kan de bekeuringen op één hand tellen. Twee ervan voor fout parkeren, w.v. één n.b. voor mijn eigen huis terwijl ik de boodschappen er even uit tilde. Schijt-parkeerwacht!!!

Claudia M. | 23-07-13 | 18:52

vanhetvarken | 23-07-13 | 18:40
Ach, het is allemaal zo simpel.
Laat geen moe-landers en andere randdebielen meer toe. Maar dat mag niet van de EU. Het is toch ongelofelijk. Zou net zoiets zijn als de gemeente waarin je woont, bepaald wie jij in je huis moet toelaten.
Gewoon wegwezen met die gasten.

Ommezwaai | 23-07-13 | 18:50

drs.Nee | 23-07-13 | 18:25
Ik leef met de familie mee en ben er trots op dat zij zich hebben verzet. Een geluid laten horen.
We worden door slachtofferhulp bij de eerste samenkomst aangeraden om een stille tocht te organiseren, logisch als je bedenkt dat dit alleen maar kanaliserend werkt, de vlam moet uit de pan. Daarna wordt het pas echt stil voor de nabestaanden. Het lijkt even, of er iets gebeurt, maar er gebeurt helemaal niets.
Dit verzet heeft meer impact gehad dan 10 stille tochten dat kan ik je verzekeren.
Maar dat is niet wat de overheid wil, zij willen dat wij menselijk koeien zijn.

Benblij | 23-07-13 | 18:46

Het is sowieso een dikke vette faal dat nabestaande fysiek zo dicht bij de verdachte konden komen, en niet op een op een of andere tribune achter glas zaten.

Replaceable | 23-07-13 | 18:42

Deze vaak als "rechts" geziene 30'er zit er steeds vaker aan te denken om eens een kijkje te gaan nemen in het "linkse" Uruguay.
Nederland(alsmede de EU) begeeft zich op vele fronten, zeker ook dit topic in oogschouw nemende, op een hellend vlak.
De rechtspraak is tanende, vrijheden ingeperkt, sociale stelsel alsmede pensioenstelsel is verrot, Islamisering en Balkanisering, gebrek aan levensruimte (behalve als je zwaar gesubsidieerde boer bent), middenklasse die in ras tempo verpaupert, onderwijs naar de mallemoer etc. etc.
En u moet weten; Ik heb het niet eens slecht, maar ben van nature ook geen "klager". Ik observeer en constateer louter.

Russ Meyer | 23-07-13 | 18:41

Hoogste tijd dat de politiek de rechterlijke macht, die met de scheiding der machten haar vette vieze reet afveegt door op de stoel van de Wetgever, de tweede Kamer plaats te nemen. De Wetgever bepaalt wat strafbaar is,en geeft door de maximumstraf aan hoe ernstig zij een bepaald feit vindt. Als rechtrrs straffen uitdelen de in geen enkele verhouding meer,staan tot de max straf, en 240 uur taakstraf voor het dood rijden van een kind, met je doorgeblowde harses, staat in geen enjele verhouding tot de max straf. De rechter neemt dus plaats op de stoel van de Wetgever. En de enige manier om dat te voorkomen is minimum straffen in de wet op te nemen. Voor het rijden door rood staat ook een vaste sanctie, € 180,- Zo moet er ook een vaste minimum sanctie komen op diefstal. Bij een eerste vergrijp een kwart van de max. straf, dus bij winkeldiefstal een jaar cel. Tweede vergrijp: twee jaar. Tot de max. van 4 jaar. Moet je kijken hoeveel tuig dan zit waar ze thuis horen, in de lik! En met twee paspoorten het Nederlandse intrekken en de dader na het uitzitten van z'n straf als persona non grata ONS, ik herhaal, ONS land uitflikkeren. Bij minderjarigen pappa en mamma uiteraard verplicht mee. De politiek, de Wetgever, laat over zich lopen door arrogante rechters die vergeten zijn wat hun taak is: Het toetsen vsn de feiten en het toepassen van de ayraffen in het desbetreffende,wetsartikel. Dat is dus niet je reet afvegen met wat er in het desbetteffende wetsartikel staat, door 240 uur taakstraf op te leggen voor iemand die bewust het leven van een 13 jarige heeft ontnomen!

Jos Schmitz | 23-07-13 | 18:41

Mis ik iets, je kind/neefje wordt doodgereden en dan is de EIS een beetje harken, de EIS van de ambtenaar van 'Justitie' ?. Is die ambtenaar ook werkzaam bij het IND of zo.

vanhetvarken | 23-07-13 | 18:40

Petitori | 23-07-13 | 18:26
Precies, het gevoel, en daar gaat het om.
Iets anders is er niet maar de rechterlijke macht in nederland heeft schijt aan het gevoel van de slachtoffers zij hebben te maken met het gevoel van de misdadiger. En het gevoel voor hun systeem.
En wat bereiken we ermee, deze doodrijder die uit een totaal andere cultuur komt, begrijpt hier niets van en vind dit een vrijbrief voor andere wandaden.
Maar nu als die zelfde klootzak een kind van een van die rechters had doodgereden, denk daar maar eens over na.

Benblij | 23-07-13 | 18:37

lldbhnger | 23-07-13 | 16:41 |

¡ǝoʇ uɐɐ ƃou pΛ huh? Staat daar gvd?

Frans1156 | 23-07-13 | 18:33

vansuyle.com | 23-07-13 | 17:28
ja die brandweerwagen he, die reed tussen de 70 en 80 kilometer per uur en die klootzak reed er achteraan mee, en dus reed hij minder dan vijftig km/uur ja dan moet ik toch even lachen. Tijdens de reconstructie is bewust niet eens die brandweer auto ten tonele gevoerd, omdat je het allemaal zo goed weet.
En dan jou uitlatingen over die bekeuringen, als je veel naar je werk rijd krijg je veel bekeuringen. Nou schiet ik toch echt in de lach hoor vreemde snuiter van me.

Benblij | 23-07-13 | 18:31

@drs.Nee | 23-07-13 | 18:25

Dank voor deze toevoeging. Je zou inderdaad knettergek worden...

Petitori | 23-07-13 | 18:28

@Benblij | 23-07-13 | 18:21

O, zeker wel. Als je de straffen ziet die worden uitgedeeld voor welke soort delicten, dan val je soms van verbazing van je stoel. Ik heb het idee dat men te weinig rekening houdt met de effecten de misdaad. En door het buitensporig straffen in andere gevallen (v.d. Nieuwenhuizen wordt zwaarder gestraft dan deze Bulgaar), lijkt het gemiddeld dat er in Nederland best zwaar wordt gestraft. Maar het gevoel zegt anders....

Petitori | 23-07-13 | 18:26

Vader Donnie: Hij is na 5 behandelingen klaar. Ik loop vanaf de dag dat het gebeurd is nog steeds onder behandeling bij traumabehandeling.
Moeder Donnie: *Wij* waren op 24 augustus een grafsteen aan het uitzoeken toen *hij* in een nieuwe auto zat te blowen.

De reclassering zegt dat kans op recidive laag is omdat hij *zegt* dat hij daarna geen auto reed?

Een week van te voren vroeg ik de Officier van Justitie: En al die verkeersovertredingen dan? Ze antwoordt: Ik weet niet waar je het over hebt.
Die heb ik uit haar dossier gehaald!

Van april tot eind juli heeft de dader 19 verkeersovertredingen begaan, 3 beschikkingen gehad, dat is 22. De 23ste keer, op 9 juli rijdt 'ie Donnie dood.
Hij zegt dat hij geen auto meer heeft gereden. Maar op 24 augustus staat 'ie met een hele dikke auto bij de wasstraat in de Waldorpstraat.

Op 5 december reed hij op de verkeerde weghelft omdat hij geen gordel om had en 6 december presteert hij het weer!
En dan zegt de reclassering: de kans op recidive is heel erg laag?!
Hij zat een show op te voeren in de rechtszaal. Hoeveel mensen moet hij nog beschadigen dan?
Ze hadden meteen z'n rijbewijs moeten innemen.
Zijn *wij* dan imbecielen? Wat is *hij* dan? Wat is *Justitie* dan?
Over dat tumult van 40, 50 vechtende mensen in de rechtszaal.
We waren maar met z'n drieën. Ik heb geen moment spijt, ben een hoop frustraties kwijt.
Dit moet je allemaal niet meer accepteren.

Wij worden bestempeld als asocialen... maar wij hebben wel een statement gemaakt!
Nu vragen er wel allerlei instanties zich af of er een wetswijziging moet komen.

www.omroepwest.nl/nieuws/23-07-2013/ou...

drs.Nee | 23-07-13 | 18:25

heb al zoveel gezien van justitie, schandalen die wel voor de rechtbank kwamen maar geheim werden gehouden voor de media, schandalen die niet voor de rechtbank kwamen maar ook niet door de pers mochten gepubliceerd worden, justitie ambtenaren tot de hoogste aan toe die niet gepubliceerd mochten worden zoals het AD wel deed, zijn advocaat wordt zelfs betaald door ons belastinggeld, man man, blijven we blind met wat er aan de hand is in Nederland?

thepinkpainter | 23-07-13 | 18:25

De strafmaat heeft niets te maken met hoeveel het leven van het slachtoffer 'waard' is. Het is niet waar dat het uitzenden van een knokpartij niet mag - het uitzenden van beeld of geluid van dader of getuigen mag niet. Het is maar goed dat het artikel met waarschuwingslabel 'tendentieus' komt.

Suubi Musajja | 23-07-13 | 18:25

wat zou de uitspraak zijn als het een dood kind betrof van een collega rechter?

duitse herder | 23-07-13 | 18:24

Je kan iedereen wel de schuld geven, maar stem dan GVD op een partij die wel paal en perk stelt aan dit soort eikels.
GVD.

XaaD666 | 23-07-13 | 18:23

Godallemachtig. Daar zijn juristen en rechters bang voor. Die komen vrij en gaan dan achter de rechters en juristen aan. Of zeggen dat ze dat doen. Er staat maximaal 9 jaar gevangenisstraf op het doodrijden van iemand onder invloed. En deze knaap heeft ze alle 9 ten volle verdiend. En wat krijgt hij? Een werkstraf van 240 uur. Als de media geweerd wordt uit de rechtszaal, sta ik voor het eerst van mijn leven met een bord op het Binnenhof. Dan is de maat vol. Onze vrijheid wordt ons totaal ontnomen.

Frans1156 | 23-07-13 | 18:21

Petitori | 23-07-13 | 18:15
Natuurlijk gaat het om de vechtpartij, dit geeft aan hoe hoog het de mensen zit, ze pikken het niet meer en dat willen we met z'n allen weten.
Je probeert het op sensatie aan te laten komen maar laten we de waarheid in het midden houden.
En je hebt gelijk de meeste mensen gnuifen bij het zien van deze burgelijke ongehoorzaamheid, niet iedereen durft op deze manier voor zichzelf en voor zijn familie op te komen.
De hele rechtsgang is toch een aanfluiting, maar ik denk dat je dat wel met mij eens bent.

Benblij | 23-07-13 | 18:21

Gisteren bij NOS een heel klein mini itempje over deze zaak. Wat mij opviel was dat dat ze zeiden, zoiets als: Ophef in rechtzaal nadat nabestaanden de strafeis hoorde tegen de dader van 240 uur werkstraf en 4 maanden gevangenis straf. Voor het gemak en waarschijnlijk om het faal gehalte wat af te zwakken, werd het woordje 'voorwaardelijk' er niet bij gezegd!

Robertski | 23-07-13 | 18:21

ecologiste | 23-07-13 | 18:01 | +
En ook wel het vermelden waard, zij zijn niet te ontslaan, een rechter is rechter voor het leven, al is het nog zo een oetlul.
Daarom lacht ie je ook midden in je smoel uit, of je krijgt een klap met de paraplu in dat zelfde smoel.

Benblij | 23-07-13 | 18:16

@Patatter | 23-07-13 | 18:10

De rechtspraak in Nederland is gewoon openbaar. Elke zaak kan in de media worden behandeld. Zoals ook elk vonnis terug valt te lezen. De aanwezige media hebben beelden en foto's vrijgegeven van de familie van het slachtoffer en daar worden ze op terug gefloten. Of ging het toch gewoon om de vechtpartij die u graag wilde zien?

Petitori | 23-07-13 | 18:15

Petitori | 23-07-13 | 18:03 |
En wat zijn we gelukkig dat ze geen stappen ondernemen tegen SBS6, goh, tjonge, fijn, blij, gelukkig, zo erg toppie.
Maar even weg uit de roze wolk!
Natuurlijk doen ze dat uit eigen belang, want er moet rust en stilte heersen, na die vervelende mensen die het niet meer pikten.
Maar we wachten af, wat die rechtbank van den haag doet, want regeltjes zijn wel zo maar even veranderd hoor, zonder dat we er erg in hebben kunnen we even geen verslag meer maken, of wordt het moeilijk gemaakt. Zou zo maar kunnen.
Maar vriendelijk bedankt rechtbank, dat u geen stappen gaat ondernemen, buig, buig, buig.

Benblij | 23-07-13 | 18:12

Het is SCHANDALIG. Niet dat iemand een kind doodrijdt. Niet dat die man zo goed als vrijgesproken wordt. Maar dat wij dat te weten komen. Daarom moet alles geheim worden anders blijven wij niet dom.

Rest In Privacy | 23-07-13 | 18:10

Eurotokkie | 23-07-13 | 17:53 |
die gast maakt zich alleen druk om zijn straf verder istie het al vergeten vermoed heb ik zo een donkerbruin vermoeden, een blowtje op z'n tijd en je voelt je weer kiplekker de plus kudo's heeft hij al van zijn matties

Benblij | 23-07-13 | 18:04

Om deze regel gaat het:
"Om de privacy van verdachten en andere aanwezigen in de rechtszaal te beschermen, bestaat de afspraak dat er geen beeld- en geluidsopnamen worden gemaakt van getuigen, deskundigen, slachtoffers en publiek."

Dus niet om het wel of geen verslag doen van een rechtszaak. Nanninga probeert hier nogal populistisch te doen. Maar kom op: was er zonder vechtpartij zoveel aandacht aan deze zaak geschonken? En ging het dus de media niet zo zeer om de belachelijk lage eis van de OvJ, maar veel meer om de sensatie? Zelfs de kop van het GS-artikel gisteren ging om "vechtpartij", niet om de feitelijke inhoud "belachelijk lage eis OvJ". De dader mag dus, zie bovenstaand citaat, in beeld worden gebracht. Dus zelfs met de facebookfoto doet GS hier niets dat niet mag. Staat wel stoer, natuurlijk, die toevoeging "nu het nog mag".

Tweede quote:
"De Raad voor de Rechtspraak en de rechtbank in Den Haag ondernemen geen stappen tegen SBS6 of andere media voor het tonen van beelden van een vechtpartij in de rechtszaal. Hoewel beide instanties zeggen ,,niet blij'' te zijn met het uitzenden van de beelden, volgen er geen sancties."

Nou, heeft dit topic dat überhaupt nog bestaanrecht?

Petitori | 23-07-13 | 18:03

Rechtspraak in NL staat boven ALLES. Ze zijn gelijk aan GOD en doen waar ze zin in hebben. Zij hebben dus ook de WAARHEID in pacht. Het is maar dat wij het weten.
Transparant verslag doen wat er tijdens een rechtzitting gebeurt mag dus niet. Want niet wij kunnen de waarheid weten, maar alleen zij en achter gesloten deuren.

ecologiste | 23-07-13 | 18:01

Van roken krijg je toch kankerrrrrrrrrrrrr

Benblij | 23-07-13 | 18:01

Dat kreng Jorritsma zal hier wel een dikke tepel in de pap hebben. Ik zei het al in de vorige topic aangaande dit. Het zal geen leermoment zijn voor de rechtbank..... of wacht toch wel, maar dan anders.
Ze hebben "Brussel neigingen". Als je laat zien hoe het werkelijk zit, dan gaan in het vervolg de deuren dicht voor de media, dan denken ze deftig achter hun toga "dat plebs denkt zich van alles te kunnen permitteren".

Benblij | 23-07-13 | 17:58

Een schrale troost dat die gast door het leven moet als kindermoordenaar .

Eurotokkie | 23-07-13 | 17:53

Cuyahoga | 23-07-13 | 16:47 |
Waarom wenst buurman de Ramadanvierders om 6 uur in de ochtend dan niet gewoon even een fijne Ramadan. En wat later op de dag mag ook, hoezo slapen als andere een nacht wakker gehouden worden?
Heb ooit zo'n bovenbuur gehad, die liet mij de nacht niet slapen, dus sliep die de hele dag niet. Serieus.
Gewoon even iedere 20 minuten, tussen de studie door, kloppen of muziekje even snel hard aan. Daarna werd het al snel minder met het nachtelijk feesten.

ZSU-23-4 | 23-07-13 | 17:45

Denk dat justitie de familie van het slachtoffer, de bepaalde media en het algemene afgrijzen over de rol van justitie behoorlijk onderschat. Justitie zou weleens nog verder lelijk te kijk gezet kunnen worden, met of zonder beelden.

smdyasc | 23-07-13 | 17:43

Ach, ja, als je je dochter doodsteekt dan krijg je drie jaar, dus dit verbaast mij niets.
www.blikopnieuws.nl/bericht/203500/moe...

De persofficier zal wel gelijk hebben dat de straf voor de Door&Doodrijder redelijk is in vergelijking met andere zaken Er bestaat zoiets als jurisprudentie. Ze kunnen geen uitzonderlijk hogere straf opleggen.

Neemt niet weg dat dit soort oordelen vrijwel iedereen aantast in zijn of haar rechtsgevoel! Beetje lekker stevig rijden en als je dan een kind schept, ach ja, dat zijn de risico's van het vak.

Het is Godgeklaagd, maar dit Bul... sigaartje is nog lang niet opgerookt. Dat de rechtbank denkt aan perscensuur geeft aan hoe wereldvreemd deze mensen kennelijk zijn. "Ze nemen het hoog op" Nou wij ook, reken maar!
Salut! Evocatus

Evocatus | 23-07-13 | 17:41

vansuyle.com | 23-07-13 | 17:28 |
Oh en goed dat u even de cijfers er nog eens bijpakt, want hoe groot is inderdaad de kans dat een bestuurder (nota bene ook na het ongeval) zo vaak een bekeuring oploopt, waarbij ook opgemerkt dat hij niet voltijds in de auto zit voor werk en slechts enkele dagen per weer werkt.
Ik zou, ook als 18 jarige, liefst in een gat in de grond wegkruipen om een jaar niet meer gezien te worden na zo'n ongeval, maar hij ging vrolijk door met hardrijden.
De kruik gaat slechts te water tot hij breekt.

ZSU-23-4 | 23-07-13 | 17:35

vansuyle.com | 23-07-13 | 17:28 |
Geef die steen maar, ken er genoeg die wel willen gooien.

ZSU-23-4 | 23-07-13 | 17:32

Nog steeds had ik graag een reactie van opstelten gezien.
Deze zaak toont weer eens aan dat de overheid compleet losgetrokken staat van de burger.
Wat mij betreft kamervragen gevolgd door een breed ondersteunde motie van wantrouwen.
Het OM, onder leiding van Opstelten, faalt zo ongelooflijk hard.
Is dit de gerechtigheid die wij, burgers, verwachten van _onze_ overheid, Ivo? Fredje dan? Toon verdomme eens wat daadkracht, stelletje sufkutten.

van Griendsven454572 | 23-07-13 | 17:29

mental K | 23-07-13 | 16:59

Hij is doorgereden en dat moet inderdaad worden bestraft. 30 dagen dwangarbeid en drie jaar rijontzegging is de eis, ik vind dat in verhouding staan tot het vergrijp. Hij heeft zich tenslotte wel zelf gemeld een paar uur na het ongeval.

Notoire hardrijder is niet bewezen. Hij heeft 25 bekeuringen verzameld in een paar jaar tijd, maar dat is niet zo moeilijk in Nederland wanneer je voor je werk dagelijks in de auto zit.

Heeft u zich wel verdiept in de zaak? De brandweerauto met loeiende sirenes, de getuigen die vertelden dat het slachtoffer ook niet oplette, de onderzoeksbureaus die alleen konden bewijzen dat Bulgaar harder dan 51 km/uur reed?

Aan alle huilies hier: een ongeval is geen moord. Dit is geen Marokkaan die een juwelier doorsteekt. Dit is een roekeloze automobilist van 21 jaar en een puber die niet oplet.
Zij die zonder zonden zijn werpen de eerste steen: handjes op van degenen die zich allemaal keurig aan de regels hielden toen ze 21 waren en net hun rijbewijs hadden.

vansuyle.com | 23-07-13 | 17:28

Ik adviseer de familie om een prive-detective in te huren om traceermogelijkheden van de dader te onderzoeken. De techniek biedt hiervoor voldoende mogelijkheden. GPS-chips zijn makkelijk op allerlei manieren in of aan het lichaam van de dader aan te brengen.

Fonnzie6 | 23-07-13 | 17:25

Ik wacht nog op het moment dat de rechtbank in een verklaring stelt dat de kwaliteit van SBS6 'relatief beperkt' is.

natte krant | 23-07-13 | 17:25

pvpb | 23-07-13 | 16:44 | + 0 -
Dus volgens jou werd er in de middeleeuwen niet gestraft?
Bakito | 23-07-13 | 16:45 | + -5 -
<br> <br>
Lief aapje, in de Middeleeuwen behoorde de zorg voor de veiligheid van particulieren niet zozeer tot de taken van de overheid. Die expliciete veelomvattende opdracht van bewaken van openbare orde en individuele veiligheid is pas zeg vanaf Napoleon. Het geweldsmonopolie is dus juist relatief modern - en zeker een absolute grondvoorwaarde voor een beschaafde samenleving.

pvpb | 23-07-13 | 17:24

slakkenzout | 23-07-13 | 17:14 |
U heeft volledig gelijk.
Daarom is dit anoniem reaguren (hoi sukkels van het NSA!) dan ook een uitkomst, je moet wel een dikke link hebben naar een of ander bedrijf wil je hier iets mee kunnen.
En tip aan PVV'ers zonder baan, begin een bedrijf onder andere naam.

ZSU-23-4 | 23-07-13 | 17:23

Ik heb gewoon een hekel aan balkantuig, riftuig, ramadantuig, afrotuig en al het andere tuig dat onze maatschappij overspoelt

Stijlicoon | 23-07-13 | 17:23

@mental K 17:08: Oh? Heeft hij al meer doden of gewonden op zijn geweten? Wat ik van de zaak gezien heb is dat niet eens vast staat dat hij tijdens het ongeluk te hard reed, al deed hij dat wel op andere plekken. Dus om te beginnen: wat wil je hem precies aanrekenen als het ongeluk zelf misschien inderdaad niet meer dan een ongeluk was, zonder verwijtbaar handelen? Een ongeluk dat elk van ons had kunnen overkomen? Die tokkies uit Scheveningen (want dat zijn het) ruiken bloed, en dat is begrijpelijk, maar geen reden om hard te straffen. Als het puur om genoegdoening gaat is geen straf te hoog.

Dan blijft over het wegrijden na een ongeluk met lichamelijk letsel. Dat valt op geen enkele manier goed te praten en behoort streng gestraft te worden. Hoe streng? Op dat punt ken ik de wet niet, maar uit commentaar op de zaak valt op te maken dat de straf naar maatstaven fors is. Wil je meer? Moet je gaan zeiken bij de wetgever, niet bij de rechter.

Overigens mag doorrijden van mij ook wel wat strenger bestraft worden. Wel wat. En ik ga volkomen mee in jouw argument dat gevangenisstraf helpt om idioten van de straat te houden, ik heb dat hier zelf vaak genoeg geschreven (vandaag nog). Maar ik zie dat heil voornamelijk bij onverbeterlijke recidivisten.

Muxje | 23-07-13 | 17:22

@ Annabel
Heel het land spreekt al tyden van de RijksVoorliegdienst, niet RijksVoorlichtingsdienst

Tobi | 23-07-13 | 17:20

De rechtspraak in Nederland moet openbaar zijn, en dat is niet voor niets! Magistraten zijn ook mensen en die maken fouten. In dat geval moeten wij ze erop aan kunnen spreken. Wij stellen immers een groep volksvertegenwoordigers samen en die maken en beoordelen wetten met elkaar. De magistratuur werkt als onafhankelijke rechterlijke macht om zo een objectief oordeel op basis van de wet te vormen. Maar waarom is de magistratuur in Nederland een eigen leven gaan lijden? En waarom is het haast onmogelijk geworden om de magistratuur zelf op de vingers te tikken? Ik moem het schijndemocratie! De rechtstaat is kapodtstuk! Tijd voor revolutie!

Rest In Privacy | 23-07-13 | 17:20

En natuurlijk wil de rechbank liever geen pottenkijkers, de mensen krijgen zo nog bijna 1 op 1 te zien hoe de rechtelijke macht faalt.
Dat is ook de reden dat de Russian zo werd aangepakt, met in feite methoden die toegepast worden in dictaturen.
Intimidatie, verboden, versluieren van de waarheid, informatie achterhouden of verdraaien, bedreigen en bedriegen van critici, etc.
Maar de juridische tak van de divisie overbetaalde jeugdzorgers is ook al zo'n incompetent zooitje.
En een kind kan zien dat een verdachte die rondom het doodrijden van een jong jochie stelselmatig meerdere sneheidsovertredingen maakt in feite veroordeelt hoort te worden voor doodslag, immers, met een dergelijk gedrag kun je er op wachten tot er doden of gewonden vallen.
Maar zoals ik al zei, veel van die juristen zijn wereldvreemde, maar hooggeleerde, doch incompetente idioten.

ZSU-23-4 | 23-07-13 | 17:20

-weggejorist-

Tuinpad | 23-07-13 | 17:18

slakkenzout | 23-07-13 | 17:14 | + 0 -
Onzin. Het verzet bestond destijds vnl. uit communisten.

Bakito | 23-07-13 | 17:16

@bakoenin | 23-07-13 | 17:15
Ik facepalmde mijzelf. Mag dat ook?

Sliptong | 23-07-13 | 17:16

Zat nog te denken..

Is dit eigenlijk niet gewoon een verkapte hetze om Saskia Belleman te weren

Diep respect voor die vrouw. Zo lang er dergelijke verslaggeving direct uit de rechtzalen komt boeit het me verder weinig of er camera's bij mogen zijn.

Folko | 23-07-13 | 17:16

In een democratische rechtstaat outsourced de burgerij justitie eigenlijk. De overheid is de uitvoerende partij.
.
Wat doe je normaal gesproken wanneer de uitvoerende partij de geoutsourcete activiteiten niet naar afspraak uitvoert? Juist ja, exit uitvoerende partij, dus..

Parel van het Zuiden | 23-07-13 | 17:16

Maandje geleden kreeg doodrijder van frontale botsing met Moeder en dochter in Groningen ook de maximumstraf van 240uur schoffelen, hij had ook nog gedronken.
Deze Bulgaar wordt eigenlijk te zwaar aangepakt.
Gewoon doorlopen mensen het is niet anders.

gebrokenvleugel | 23-07-13 | 17:16

Straks moeten we voor een eerlijk proces nog naar Noord-Korea of Belarus. Het moet niet gekker worden. De D'66 elite overspeelt meer en meer zijn kaart. Kijk naar den historie oh ghy patricier. Uw voorgangers sijn al meerdere mealen uit hunne Villa en de behuysing gesleept

Zatkniss | 23-07-13 | 17:16

Wordt hier nu echt serieus het onopzettelijk doodrijden van de rechterlijke macht gepromoot? Begrijpelijk en gezien de lage straffen uitermate lonend.

Sliptong | 23-07-13 | 17:15

NedPow | 23-07-13 | 17:00 | | Reageer+ | 0
Dat plein staat zeker bijna leeg.
Ik kan je hier niet alles vertellen maar ken genoeg PVV-medewerkers van het eerste uur. Hebben daarna na elders nooit meer een baan gevonden. Want als je een linkse roeptoeter bent mag je hele dag domme dingen blèren. Maar wanneer je gelinkt wordt aan de PVV ben je nog net geen Nazi, alhoewel je met gemak voor Hitler uitgemaakt wordt. Terwijl ik zeker weet dat PVVérs de eersten zouden zijn om de moffen tegen te houden, zou het weer moeten. De geitesokken staan achteraan te mekkeren en weg te duiken. Laat Nederland eens uit de droom ontwaken. Zelfs de ooit door linkse elite zo geprezen sociale maatschappij is nog sociaal door met name de PVV. De rest is het volk al lang vergeten en is bezig met zijn politieke carrière en stelselmatig zakkenvullen. En dat is naar boven likken en naar beneden trappen. De waarheid ondergeschikt maken aan partijpolitiek. Als ik hier vertel wie ik ben en mijn werkgever leest dat heb ik overmorgen geen baan meer. Zo'n land is dit dus!

slakkenzout | 23-07-13 | 17:14

Ze zien de bui natuurlijk al hangen: Straks gaan alle geschoffeerde burgers door het lint in de rechtszaal. Want goed voorbeeld doet goed volgen.

VanBukkem | 23-07-13 | 17:12

Dus, rechtbankjojo's, als jullie dit lezen, als met moet lopen we ALTIJD dwars door jullie heen, dan wel over jullie heen.
De rechtelijke macht voert slecht achterhoede gevechten.

ZSU-23-4 | 23-07-13 | 17:12

Wedden dat het huidig establishment van mening is dat het onthoofden, vierendelen en opspietsen van de verantwoordelijke politici, als de revolutie eenmaal begonnen is, al evenzeer achter "gesloten deuren" moet plaatsvinden? "In het belang van het land", prevelen ze er dan als mantra achteraan...

stoethaspel | 23-07-13 | 17:12

Ook Nanninga weet de aanklager goed uit de wind te houden.

niks mis mee | 23-07-13 | 17:11

@.38 special | 23-07-13 | 17:06
Daar heb je helemaal gelijk in. Het zou ook goed zijn eens critisch te kijken naar de Rechtenstudies en Journalistiek opleidingen, het sterft daar van de wereldvreemde linkse totaalmalloten, die het voor elkaar krijgen Nederland al decennia lang te ontwrichtten.

Jim Lovell | 23-07-13 | 17:11

Ja, maar juristen en dan vooral de medewerkers van het justitieel hof en de aanklagers zijn dan ook een stel wereldvreemde, in bijna onnavolgbare taal wauwelende zemelaars met schijt aan de normale bevolking.
Daarom loop ik in mijn eigen opinievorming dan ook regelmatig over ze heen en negeer ze verder als zijnde irrelevant in de politieke strijd tegen de islam en ander gedrochten, waarvan de zaak van Donnie Rog een sprekend voorbeeld is.
Dus obscuur wauwelen kunnen ze wel, verboden opleggen ook, maar de orde handhaven en onverantwoordelijk tuig aanpakken, daar zijn ze bij de rechtelijke macht te stom voor.
En dan verbaast zijn als volk het recht in eigen hand neemt.

ZSU-23-4 | 23-07-13 | 17:10

240 uur schoffelen in de berm van de snelweg met een zwart-wit gestreept hesje en ketting aan de linkerzijde van de vangrail lijkt mij zeer redelijk.

Tjemig | 23-07-13 | 17:08

@Kaposi_Sarcoom | 23-07-13 | 17:00 | het lost juist wel vanalles op. Iedere dag dat zo'n doodrijder in het gevang zit, maakt hij geen kans om nieuwe slachtoffers te maken. Iedere dag dat hij vast zit, heeft hij een dag om over zijn zonde na te denken. Iedere dag dat hij vast zit, voelen de slachtoffers enigszins genoegdoening. etc. We worden maar volgestopt met de gedachte dat gevangenisstraf niets oplost, maar dat doet het wel. En voor al het belastinggeld dat ik afdraag eis ik dat dit soort honden worden opgesloten, en weggehouden van mijn geliefden.

mental K | 23-07-13 | 17:08

-weggejorist-

.38 special | 23-07-13 | 17:06

@Bakito | 23-07-13 | 16:59
Als er een grote staaf onder hangt, kunnen we het in ieder geval in Anouk huisvesten. Het liefst tot in haar eileiders.

dlseth_ | 23-07-13 | 17:01

@According2Mark | 23-07-13 | 16:52 | | Reageer+ | 1
Oke, Daf 33 mag.
Maar ik snap niet waarom het niet met een Renault Megane of zo zou kunnen. Wat is meerwaarde van die DAF?

slakkenzout | 23-07-13 | 17:01

Verkiezingen of staatsgreep?
slakkenzout | 23-07-13 | 16:25
.
Juist.. Dit land is het zat. C'est Ca etc. Ben benieuwd, zie ik je op zaterdag 21 september?
.
Gezien het Nederlandse mentaliteit ben ik helaas bang dat op zaterdag 21 september 2013 in Den Haag het Binnenhof gewoon zo goed als leeg staat.

NedPow | 23-07-13 | 17:00

Ik voel plaatsvervangende woede, onmacht en verdriet voor de familie van het slachtoffer. Als je dit te horen krijgt kun je niet anders dan breken. Als het mijn kind was geweest dan had ik het hier niet bij kunnen laten. Het lost misschien niets op maar het is het enige wat je de nabestaanden kunt bieden; een redelijke straf voor een gruwelijke daad. 240 uur schoffelen is adequaat voor het stelen van een zak chips bij de buurtsuper maar niet voor een hit-and-run crime!

Kaposi_Sarcoom | 23-07-13 | 17:00

@vansuyle.com | 23-07-13 | 16:56 | je moet je verdiepen in de casus. Hij heeft doorgereden ná de aanrijding, en hij IS een notoire hardrijder. Er is dus meer aan de hand. Doordat de rechtbank zo mild oordeelt, gaan het volk reageren, en dit een moord noemen. Actie is reactie. Dit gaat een staartje krijgen. Ik las net ook dat je je kind mag vermoorden en dan maar 3 jaar krijgt. Ook al zoiets. Hoe veel moeten er nog komen? Hoeveel moeten er nog gaan?

mental K | 23-07-13 | 16:59

dlseth_ | 23-07-13 | 16:57 | + 0 -
Als ze kunnen drummen of een goede voorzet geven, zou ik een uitzondering maken, hetgeen juridisch-technisch gezien mogelijk moet zijn. Ik ga er ff achteraan, jij hoort!

Bakito | 23-07-13 | 16:59

De magistratuur heeft ook z'n beste tijd gehad. Gepeupel dat ander gepeupel doodrijdt, boeien. En goede advocaten? Die royeren we.

dubbert | 23-07-13 | 16:57

@Bakito | 23-07-13 | 16:56
En oosteuropese negerts dan?

Ook een lijn stellen?

Beide?

dlseth_ | 23-07-13 | 16:57

mijntweecent | 23-07-13 | 16:51 | | Reageer+ | -1
Nee, bagatelliseren, daar schieten we wat mee op!
En bij de volgende haal jij gewoon je neus weer op.
Totdat het jou familie is, dan mogen we zeker opdraven voor een stille tocht.

slakkenzout | 23-07-13 | 16:56

De media weren van een rechtszitting is schandalig - waarom ontzeggen ze niet de toegang voor die Haagse tokkies, of mag dat niet omdat het nabestaanden zijn van het slachtoffer?

Emoties om het verlies van een kind zijn begrijpelijk, maar een dodelijk ongeval is niet hetzelfde als moord. Nanninga snapt dat evenmin als die tokkies. Daar verandert een beschamende foto van facebook niets aan.

vansuyle.com | 23-07-13 | 16:56

aa | 23-07-13 | 16:54 | + 0 -
Precies, wat mij betreft mogen negers en Oosteuropeanen op een lijn gesteld worden.

Bakito | 23-07-13 | 16:56

Wat een ontzettende triestigheid. Die ouders zijn kapot, die moet je helpen, en niet in een rechtbank een strafeis van 240 uur laten aanhoren. Dat getuigt van een ontzettende hoeveelheid disrespect en domheid. Diep, diep, diep triest.

Trombonez | 23-07-13 | 16:55

Strakke actie van die moeder. Na het gekrakeel in de rechtbank gewoon doortrollen. +1

Robert John | 23-07-13 | 16:55

According2Mark | 23-07-13 | 16:52 | + 0 -
Indirect is de auto-industrie verantwoordelijk. Goed punt.

Bakito | 23-07-13 | 16:54

lees ik, dat een milde staf is geeist omdat de dader niet de bedoeling had om iemand dood te rijden. Wat een onzin ! Als je bij je handelen bewust het risico neemt dat er door jouw gedrag ongelukken gebeuren dan is dat strafrechtelijk bezien ook een vorm van opzet.

krelus | 23-07-13 | 16:54

Ik kan me herinneren dat Patrick Kluivert voor eenzelfde vergrijp ook 240 uur taakstraf kreeg. Waarom zou deze Bulgaar anders behandeld moeten worden.

aa | 23-07-13 | 16:54

Begrijp dan toch, ons land in diepe financieele crisis. logisch is een rijdende en bekeuringen afdragende doodrijder veel lucratiever voor justitie en CJIB.

gebrokenvleugel | 23-07-13 | 16:53

Als mijn familie dit overkomt :
Ik zou de officier van justitie en alle betrokken rechters stuk voor stuk doodrijden met een daf 33. De dader zou ik tot het laatst bewaren.
Ik snap dat de familie boos is maar waarom op de dader? Pak de verantwoordelijken aan die van die taak straffen geven.
Maar als ik op de dam ga schreeuwen of 4 mei of een waxine lichtje gooi dan gebeurt er wel wat.
Dat is toch niet uit te leggen?
Ik zou wel eens willen weten wat er in de hoofden van die rechters omgaat. Of waar ze wonen. Wat ze zo doen. Volgens mij komen die gasten van een andere planeet.

According2Mark | 23-07-13 | 16:52

@slakkenzout | 23-07-13 | 16:40
Het verschil is dat je in die landen doodvermoord word om iets waar je een ander totaal geen kwaad mee doet. kontenbonken en dat soort zaken.

miko | 23-07-13 | 16:52

Pff hoop heisa, maar uiteindelijk krijgen we Ronnie Dog er niet mee terug.

mijntweecent | 23-07-13 | 16:51

Vind bovenstaand stuk zwaar overdreven. Het gaat hier niet om de strafmaat, het gaat hier niet om ons buitensluiten, het gaat hier om het verbieden van bepaalde media (lees: camera's) om te voorkomen dat fragmenten uit hun verband gerukt kunnen worden.

De kern is en blijft wat mij betreft:
1. Rechtzaken moeten openbaar blijven.
2. Mensen die iemand doodrijden moeten veel en veel zwaarder worden bestraft. Zeker als ze daarna doorrijden.

RooibosU | 23-07-13 | 16:51

Ah, LiefLinks en NaiefLiberaal hoeft weer eens niet aan het werk en zit derhalve eens stevig te minnen.
On topic, ik hoop de OvJ die deze belachelijke strafeis geformuleerd heeft zelf binnen nu en 2 maanden de auto van Milen Y mag koppen. De kans is aannemelijk, aangezien Milen Y aanzienlijke moeite heeft om zijn snelheidsmeter onder de 50 te houden, en zo stevig is de gemiddelde OvJ nou ook weer niet gebouwd.

Graaisnaaiert | 23-07-13 | 16:50

Cuyahoga | 23-07-13 | 16:47

Hear hear!

Botte Hork | 23-07-13 | 16:50

Nederland, het *Pyongyang* onder de zeespiegel.
Rechtspraak, het *natrappen* van slachtoffers onder de gordel.

slakkenzout | 23-07-13 | 16:50

@Jim Lovell | 23-07-13 | 16:40
En rara van welke partijen ze meestal lid zijn.

Iedereen weet om welke partijen het gaat, waarom moet ik ze opnoemen?

rara | 23-07-13 | 16:50

@hethogenoorden | 23-07-13 | 16:34
Er is wel vast gesteld dat hij te hard reed. Verder is hij door gereden, door gereden!!!!! Dat alleen zou al een redenen moeten zijn om hem iets meer dan het schoffelen te geven.Dat hij sinds het ongeval en de veroordeling weer een aantal keren in de fout is gegaan zou voor de ovj ook een reden moeten zijn wat meer te eisen,immers hij leert niet van zijn eerste dodelijke ongeval.
Als straffen compleet los staan van de werkelijkheid moet je niet raar op gaan kijken als de mensen eigen gericht toepassen. En DAT is nu net iets wat je niet wil hebben.

miko | 23-07-13 | 16:50

@Parsons | 23-07-13 | 16:45
In een worsteling kan veel gebeuren. Zeker als je nachten wakker hebt gelegen van [onderbuikmodus aan] de gegeven opdracht van je achterlijke man en familie uit te voeren [onderbuikmodus uit]. Makes perfect sense.

Sliptong | 23-07-13 | 16:49

Die 'bepaalde media' die deze week worden geconfronteerd met een toegangsverbod kunnen natuurlijk gewoon besluiten om vermomd de rechtszaken bij te wonen.
Ondanks ruim 80% van de Nederlandse bevolking al jarenlang pleit voor een niqaab- burkaverbod opent een niqaab vele deuren. tinyurl.com/lvg74zf
PVV: 'Verbod op niqaabs in Haags stadhuis' bit.ly/13XD2YC

drs.Nee | 23-07-13 | 16:49

Dit is toch precies waarom rechtzaken openbaar zijn?

frank87 | 23-07-13 | 16:49

Een rechter wijst gemotiveerd vonnis, oftewel: de argumenten worden gewogen en onderbouwd in een vonnis. Dat vonnis is openbaar.

Daar heeft de pers geen rol in.

U lijdt aan zelfoverschatting, mevrouw Nanninga.

Plusser | 23-07-13 | 16:48

Deze week te zien op de staatsmedia:
De Ramadan
Een feest van rust, liefde, bezinning.
's Avonds samen iftarren met heerlijke gerechten, met exotische kleuren en kruiden, de hele familie bij elkaar, wat een mooie band hebben ze samen.

Deze week níet te zien bij de staatsmedia:
De Ramadan
Mensen die hun lichaam verwaarlozen door bij 32 graden niet te eten en te drinken, gaan zich 's avonds volstoppen met suiker en hyperactief de straat op waar ze de hele buurt wakker houden, inclusief de buurman die morgenochtend gewoon om 6 uur naar zijn werk moet.

Deze week te zien bij de staatsmedia:
-Obama: "Ich bin ein Trayvon"

Deze week níet te zien bij de staatsmedia:
-Dood Trayvon had helemaal niets met racisme te maken.

Deze week te zien bij de staatsmedia:
-Maiwand: "Ich bin ein slachtoffer"

Deze week níet te zien bij de staatsmedia:
-Jihad ronselaar loopt gewoon vrij rond

Om even een paar voorbeeldjes te noemen.

Cuyahoga | 23-07-13 | 16:47

Nederland natte tosti land. Je denkt dat die heerlijke croque monsieur eraan komt, blijkt het een slappe, vochtige Lidl snee met 500 plakken kaas voor €0,05 kaas er op en ham wat geen ham is maar een roze plak watdanook roadkill. Dát is Nederland in een notendop: slap, klam, gierig en achterbaks.

Sliptong | 23-07-13 | 16:47

Iets met een trekhaak en een Bulgaarse grens. Maar dat beeld mag ik vast niet oproepen van een Nederlandse rechter.

Petrus de Rewa | 23-07-13 | 16:46

Ik denk dat mijn zelfde mening hier al genoeg gedeeld is.
*slaat een keertje over*

Fred van Ria | 23-07-13 | 16:46

Goed zo GS. Laat die lelijke varkenskop maar aan de digitale schandpaal bungelen.

Botte Hork | 23-07-13 | 16:45

@Sliptong | 23-07-13 | 16:43
Klopt, geen bewijs voor gevonden. Ook niet voor de tweede messteek die per ongeluk in het hart terecht is gekomen. Zomaar, zonder enige aanleiding.

Parsons | 23-07-13 | 16:45

pvpb | 23-07-13 | 16:44 | + 0 -
Dus volgens jou werd er in de middeleeuwen niet gestraft?

Bakito | 23-07-13 | 16:45

Begrijpelijk, die strafeis. Stel je eens voor dat we die banden met bevriende natie en Europese aanwinst Bulgarije eens zouden beschadigen, waardoor we, ehm, even wachten...
www.cbs.nl/nl-NL/menu/themas/internati...
... een batig saldo van 180 miljoen en een aandeel van 0,1% op de goederenbalans. Ok. Dat valt toch een beetje tegen...
Zetten we die 180 miljoen af tegen de problematiek en overlast ( criminaliteit, mensenhandel, de villa van Gert Leers, om maar wat te noemen ), dan lijkt het me geen slecht idee om die 180 miljoen te offeren in ruil voor visumplicht voor Bulgaren hier.
Benieuwd of we eenzelfde sommetje voor Roemeentjes kunnen maken. Ik denk het eigenlijk wel,ja...

Graaisnaaiert | 23-07-13 | 16:45

De rechtspraak in dit land wordt steeds bezopener en nog erger:Lachwekkend.M.a.w. de minachting van de rechtelijke macht voor het Nederlandse (klootjes) volk,die geen klanten ,maar slachtoffers zijn, is eerder regel dan uitzondering.Mensen,regel a.u.b. zoveel mogelijk je eigen zaken/rechten,want de rechtstaat is alleen maar schone schijn,bevolkt door dikbetaalde, gemakzuchtige,academische aasgieren.

Dolphi | 23-07-13 | 16:44

@Bakito | 23-07-13 | 16:41 | + -1 -: niet goed opgelet tijdens je colleges rechtsgeschiedenis? (*proest* - Bakito en colleges)

pvpb | 23-07-13 | 16:44

lldbhnger | 23-07-13 | 16:41 | | Reageer+ | 1
+1 voor op de kopschrijftool.

slakkenzout | 23-07-13 | 16:43

@Bakito | 23-07-13 | 16:41
Ik heb je geplust omdat het bier vandaag zo lekker smaakt.

Jim Lovell | 23-07-13 | 16:43

@Parsons | 23-07-13 | 16:38
Ja, en let vooral op het "we moeten het vooral geen eerwraak noemen" deel.

Sliptong | 23-07-13 | 16:43

Dit i.p.v. dat

lldbhnger | 23-07-13 | 16:42

Dat is zijn uitspraak en daar kunnen we het mee doen?
Ik dacht het niet, wat een dictatuur is dat aan het worden! ¡&#477;o&#647; u&#592;&#592; &#387;ou p&#923;&#1508;

lldbhnger | 23-07-13 | 16:41

@Wc-kip | 23-07-13 | 16:35
Pol Pot?

Sliptong | 23-07-13 | 16:41

Het hele juridische systeem moet worden afgeschaft, inclusief politie en leger. Het is namelijk middeleeuws om burgers van bovenaf op te zadelen met allerlei regeltjes wetjes en detentie. Wij kunnen dat onderling best oplossen. Bevalt je deze vrijheid niet, dan flikker je maar lekker op naar Rusland, alsof ze daar tolerant zijn naar homo's.

Bakito | 23-07-13 | 16:41

@Wc-kip | 23-07-13 | 16:38

Oefff.... !
*op zoek gaat naar 'vertrouwen' in de rechtsgang..*

Fatwabuster | 23-07-13 | 16:41

@Simon de Danser | 23-07-13 | 16:34
De gouden oude tijd. Vierendelen! Een van mijn favoriete doodstraffen. Na in een ketel met kokende olie gooien uiteraard.

Sliptong | 23-07-13 | 16:40

Corruptie van de macht heet zoiets toch? En macht is iets wat je als individu of orgaan hebt totdat het van je wordt afgepakt.
Daarom rechters niet voor het leven benoemen want onafhankelijk zijn ze niet doordat ze worden benoemd door de "commissie aantrekken rechterlijke macht" waar commissieleden lid van een politieke partij mogen zijn (WTF), En rara van welke partijen ze meestal lid zijn...

Ik denk dat het staatshoofd daar zijn hoofd eens over moet buigen. Leest U mee?
Toon leiderschap aub.

Gegroet, Uw onderdaan.

Jim Lovell | 23-07-13 | 16:40

Bij deze zeg ik mijn lidmaatschap met de rechtstaat op.
Wat is het nog verschil met bananenlanden als Iran en Korea?
Als recht geen recht meer is dan zijn er blijkbaar mensen met dubbele agenda's in dit land die andere belangen dienen. En daar kots ik op!
Dat arme kind Miriam, en dan drie jaarv straf, zum kotzen!

slakkenzout | 23-07-13 | 16:40

Fatwabuster | 23-07-13 | 16:37 | + 0 -

Met oog op het weer denk ik dat u een zonnesteek hebt opgelopen.

Wc-kip | 23-07-13 | 16:38

In een land waar je voor 3 jaar cel je dochter mag vermoorden om de eer van de maangod hoog te houden, verbaas ik me nergens meer over.

www.telegraaf.nl/binnenland/21755380/_...

Parsons | 23-07-13 | 16:38

Nederland. Het land waar daders beter beschermd worden dan slachtoffers.

mental K | 23-07-13 | 16:38

Ik neem toch aan dat dergelijk vulnis na het uitzitten van de straf (proest!) gechipt wordt en als ongewenst vreemdeling het land uit wordt getieft? Of ben ik nu iets te naïef?

Fatwabuster | 23-07-13 | 16:37

OM=Openbaar Ministerie.

Oh, wacht.

Leo* | 23-07-13 | 16:37

Hoeveel Nederlanders zijn er al doodgereden door mensen die van de EU vrij mogen bivakkeren in Nederland?
Die opa en oma met kleinkind onlangs. Deze zaak. En nog veel meer. Doden gevallen door de open grenzen.

343 | 23-07-13 | 16:37

Ik ben blij dat dit nog nieuws is - wat een stelletje asociale tokkies is dat. Je zou ze maar tegenover je hebben!
<br> <br>
Overigens lijkt me het voor de raadsman van de verdachte nu wel heel eenvoudig gemaakt om puur lijfsbehoud aan te voeren voor het doorrijden.

pvpb | 23-07-13 | 16:37

Tja geenstijl, sommige pers is nou een keer gelijker dan andere pers.

Lefgozer | 23-07-13 | 16:36

De volgende stap is dat zijn taakstraf wordt kwijtgescholden omdat ze zijn veiligheid tijdens het schoffelen niet kunnen garanderen. De dag dat dat gebeurt is de dag dat sommige mensen zullen besluiten het recht in eigen te nemen, waarmee het begin van het einde van de huidige rechtspraak een feit is.

P.A. van der Werff | 23-07-13 | 16:36

rara | 23-07-13 | 16:33 | + 0

Verder niks aan toe te voegen,rechtspraak moet voor iedereen toegankelijk zijn.

Want weet je wie rechtspraak juist NIET toeganlijk wou maken voor iedereen? Ja, die kerel. Alhoewel ik sommige mensen uit de linkse hoek ervan verdacht hem stiekem te aanbidden.

Wc-kip | 23-07-13 | 16:35

Hier. leve de onrechtststaat.
Moeder steekt Miriam dood en krijgt geen 7 jaar maar drie jaar omdat ze een paar nachtjes niet had geslapen *proest*
www.ad.nl/ad/nl/1012/Nederland/article...

slakkenzout | 23-07-13 | 16:35

Folko | 23-07-13 | 16:31 |
Proost! Ik hoop dat dat besef eindelijk eens binnenkomt bij de grote domme massa. Maar tsjah, zolang de grote domme massa het nog TE goed heeft of volledig afhankelijk is van staatshulp, verandert er niets.

EendmetzwakPootjeuh | 23-07-13 | 16:35

SBS had dit kunnen weten, volgende keer is er weer een knokpartij en sta jij als getuige inééns herkenbaar voor de betrokkenen vol in beeld.

En al dat gezeur, wees blij dat we een recht systeem hebben waarbij iemand niet veroordeeld word tenzij vast staat dat hij echt fout heeft gehandeld.
Er is niet vast gesteld dat hij te hard reed of onvoorzichtig, en die jongen op de fiets had zelf ook beter uit moeten kijken voordat hij na een brandweerauto zo de weg ging oversteken.

En dit ondanks dat ik een schurfthekel heb aan moelanders en doorrijders.

hethogenoorden | 23-07-13 | 16:34

@Wc-kip | 23-07-13 | 16:32
Ik zou Milen wel in een perenijsje willen veranderen. Rectaal 10 kilo peren inbrengen en dan de vriescel in.

Sliptong | 23-07-13 | 16:34

Ergens kan ik me voorstellen dat zo'n maatregel nodig is om Jerry-Springer-achtige taferelen te voorkomen.
Er zijn natuurlijk een hoop simpele zielen op wie zo'n filmpje met rondvliegende stoelen een magnetische werking heeft.

Dat de doodrijder wat mij betreft door vier paarden uiteengereten mag worden staat buiten kijf.

Simon de Danser | 23-07-13 | 16:34

Iedereen vanaf 12 jaar kan en mag een openbare strafzitting bijwonen. Het moet dus om de camera's gaan.

Je kan begrip hebben voor de privacy van de gefilmden, maar de kern is dat rechtspraak openbaar is en moet zijn.

rara | 23-07-13 | 16:33

Gooien met een waxinelichtje geeft een jaar onder de pannen, doorrijden na een dodelijk ongeluk 10 dagen schoffelen en alle vrijheid die je voorheen had. Deze krankzinnig lage straf moet vaker op de kijkbuis te zien zijn. Tijd voor rechtbank24 op de zenderlijst.

Fluim | 23-07-13 | 16:33

zit het hem in de naam?
persofficier wouter bos, is dat net zo n linkse druiloor als die graaier van de pvda, denk het wel.

er is door dat linkse tuig dewelke de rechtbanken bemensen, zelfs niet gekeken naar de historie van die trippende bulgaar, schande.

hendrik j. | 23-07-13 | 16:33

De hele EEU-kliek mag van mij een pijnlijk en langzame dood sterven. Het liefst door een 240-uur durende martelsessie.

Perenijsje, iemand?

Wc-kip | 23-07-13 | 16:32

@Eendetcetera

Heb me ook maar teruggetrokken met een witbiertje.

Waarom verrast dit bericht niet? Gelukkig zijn er meer reaguurders die doorhebben dat we al zeker 20 jaar in een politiestaat leven.

Folko | 23-07-13 | 16:31

Shit man, dit is echt kut.

profiteroles | 23-07-13 | 16:30

Ik wil trouwens geen commentaar horen over de 'achtergrond' van de ouders.
100 x liever dat soort lui over de vloer dan lieden die pretenties hebben en zich anders voordoen.

Nacho_Vidal | 23-07-13 | 16:29

"Media" slaat in deze waarschijnlijk op het type medium. Geen TV-camera's dus.

Lijkt me logisch... | 23-07-13 | 16:29

18 december 2012 - Ouders Donnie Rog opgelucht.
Persofficier Wouter Bos: "De beslissing om de verdachte te vervolgen voor het verlaten van de plaats van het ongeval was allang genomen, dat stond allang vast.
Maar we moesten nog verder uitzoeken of hij ook verdacht werd van dood door schuld.
Daarvoor heb je in ieder geval fors verkeersgevaarlijk gedrag nodig en dát is nu wel gebleken doordat hij veel te hard heeft gereden".
www.hartvannederland.nl/nederland/zuid...

Gisteren in het interview bij tv-west zei persofficier Wouter Bos: "Iets te hard rijden in het verkeer, een moment van onoplettendheid, ja, dat kan nou eenmaal gebeuren..."

'Doodrijder moet de gevangenis in'.
Als dat wettelijk niet kan dan moet de wet worden aangepast vindt de Vereniging Verkeersslachtoffers die verbaasd is waarom er geen gevangenisstraf is geëist.
bit.ly/13Ujt3f

drs.Nee | 23-07-13 | 16:28

De laatste tijd durf ik amper te reaguren. Deze hele site is gewoon niet goed voor mijn bloeddruk. Waarom wordt de media in godsnaam uit de rechtbank gehouden? Laten we de echte problemen nu eens aanpakken en laat zo'n recidivist lekker inslapen zodat we er nooit meer last van hebben. Wat doet zo'n blowende Bulgaar in allahs naam in Nederland? Ik snap het niet, wil het niet meer snappen en wacht totdat deze hele ellende zo groot wordt dat alles instort. Zo mensen, ik neem nog een biertje met dit weer....

EendmetzwakPootjeuh | 23-07-13 | 16:27

Stiekem hoop ik dat die blowbulgaar een stoeptegel mag happen van een nabestaande. Of koppen, alhoewel er in de hersenpan van Milan weinig inhoud zit...

Wc-kip | 23-07-13 | 16:27

Verboden voor 'bepaalde' media.
Dat geldt dus niet voor die van de staatsvoorlichtingsdienst, de NOS.

Cuyahoga | 23-07-13 | 16:27

*Politiek asiel aanvraagt in Cuba*

Botte Hork | 23-07-13 | 16:26

Hiervan springen de tranen in je ogen.. Nederland oh Nederland..

Mommas lttle monster | 23-07-13 | 16:26

En weer een stap dichterbij de ondergang van Nederland. Man man wat een trieste bende begint het te worden met onze rechtspraak en privacy. Als je een kind doodrijd, en doorkachelt met je zatte of stonede hoofd, heb je al je reachten hier in NL verloren.

Maar helaas werkt dat niet zo, en krijgen we dit soort dingen als bedankje van Justitie.

woefhap | 23-07-13 | 16:25

Beetje voor eigen rechter spelen zeker...

Jordi | 23-07-13 | 16:25

* alvast vakantie boeken doet naar Pyongyang. *

Wc-kip | 23-07-13 | 16:25

Wij zijn het klootjesvolk maar de geest komt zeker wel uit de fles. De wet van de getallen. Veel te veel mensen vinden dat het zo niet langer kan. Die krachten hou je op een gegeven moment gewoon niet meer onder de duim. En terecht dat de meute het niet meer pikt! Verkiezingen of staatsgreep?

slakkenzout | 23-07-13 | 16:25

De rechtbanken volgen gewoon de partijlijn van D66. Daar zijn ze voor het overgrote deel ook lid van dus verbazend is dat niet.
Volgende stap is het verbieden van onwelwillende media die berichten over de corruptie in de EU. Want ook dat zou D66 graag verboden willen zien.

sinar2 | 23-07-13 | 16:24

uiteraard, hier kon je op wachten dat de elite dit 'incident ' aan zou voeren om alles hermetisch af te sluiten.Waarschijnlijk hebben ze daarom die belachelijk lage straf gegeven om te zorgen dat ze de kelder nog wat verder konden sluiten. Nog even en Noord-Korea word een serieuze optie om te gaan wonen.

miko | 23-07-13 | 16:24

Milan de Blowbulgaar. De multiculturele samenleving: the gift that keeps on giving.

Godsammekraken | 23-07-13 | 16:23

Hey! Hij is nu wel genoeg gestraft door de media! Vrijspraak!

IkZouDerWelDoen2 | 23-07-13 | 16:23

die blower/doodrijder dus

antagonist | 23-07-13 | 16:22

De rechtsstaat is kennelijk iets waar je geen lastige burgers die roepen om rechtvaardigheid bij kunt gebruiken.

Godsammekraken | 23-07-13 | 16:22

Verboden voor 'bepaalde media'...
Man, man, man. Dit land gaat echt naar de klote.

Botte Hork | 23-07-13 | 16:22

De rechtbank is ook verboden voor Maxima dus niet zeuren.

Willem van Rood | 23-07-13 | 16:22

Uitroken dat tuig..

antagonist | 23-07-13 | 16:22

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl