Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

VVD Kamerlid omduwen? Doe aangifte!

alleskankapotvvd.jpg Nieuws: VVD Kamerlid gaat opstappen wegens integriteitsfalen. Internet ging van WOEI! Oh, het gaat slechts om Johan Houwers, onbekende backbencher, die wordt verdacht van hypotheekfraude, valsheid in geschrifte, oplichting en witwassen. Peopsaaie beschuldigingen. Internet en alle luierende parlementaire journo's deden meh. Toch is de kwestie interessant. Om twee redenen. 1. Houwers is natuurlijk niet zelf opgestapt (dat doen politici niet), maar buiten gegooid door het partijbestuur vanwege de nieuwe integriteitsregels (lol). Hij mocht wel zelf z'n ontslagbrief schrijven en daarin schuilt zoete wraak: "Als je zelf onderwerp van onderzoek bent, kun je moeilijk discussies en debatten over anderen en de belangen van anderen voeren." HA! VVD backbencher Karin Straus, VVD Europavoorlieger Mark Verheijen én VVD staatssecretaris van Toeslagfraude Frans Weekers zijn op dit moment óók onderwerp van onderzoek door het OM, vanwege hun connectie met De Olifant in De Kamer: Jos van Rey. Blijkbaar tellen de regels alleen voor suffe backbenchers. 2. De integriteitsregels maken de VVD extra kwetsbaar voor aangifte. Want hee, zat Remco Dijkstra niet óók in de makelaarsbusiness, net als Houwers? Hoe staat 't met zijn hypotheek dan? Malik Azmani, halve Marokkaan, werkte bij het IND. Hoeveel familieleden heeft ie aan een verblijfsvergunning geholpen? Hoeveel sponsorgeld vangt Klaas Dijkhoff om zijn modieuze overhemden te promoten en weet de Belastingdienst daar van? Wat krijgt Ton Elias aan steekpenningen van de kipkluifjesindustrie om zich zo vast te laten leggen? Hoe strafbaar is Joost Taverne voor dat blarentrekkende persoonlijke wervingsfilmpje in NPO zendtijd? Enfin, in dees' turbulente tijden zijn er vast wel kwakkelende MKB'ers die nog VVD'ers kennen uit hun vorige leven van voordat ze Kamerlid werden, en nog een rekeningetje open hebben staan. Doe aangifte! De VVD integriteitsregels zijn er ook voor u. Wees snel, want die regels maken Kamerleden tevens nogal chantabel. Dus hij zou zomaar eens teruggedraaid kunnen worden binnenkort...

Reaguursels

Inloggen

Dit is slechts het topje van de ijsberg! Ik denk dat bij ALLE vnl. linkse politici het woord "integriteit" uit hun woordenboek is geschrapt!

Predictor | 23-07-13 | 11:32

Vergeleken met de VVD, doet de PVV het helemaal niet zo slecht: wat al te uitbundig gefeest in kroegjes en wat luilak-achtige acties.. Maar de VVD dat is echt andere koek: grootschalige fraude, machtsmisbruik, clientelisme, valsheid in geschrifte, kiezersbedrog, belangenverstrengeling...

Fred Janssen | 23-07-13 | 09:42

Politiek opruimen doe je nu en niet voor de verkiezingen

TheStef | 23-07-13 | 08:38

Zie je nou wel dat al die VVD-ers niet te vertrouwen zijn , weg meg de VVD, en neem de PvdA ook maar gelijk mee.

ANGEL70 | 23-07-13 | 08:25

Het is een niet aflatende stroom van "onfrisse praktijken" binnen de kliek van de Lullende Stropdas.
En dan kan je wel een congres hebben over Integriteit, maar er is behoorlijk wat mis met de instelling van de nodige neo-liberalen.
En waarschijnlijk zal dit ook niet het einde zijn !

Lenco | 23-07-13 | 08:24

Hoe kan een kabinet waar de VVD in zit verkeersboetes verhogen en controles intensiveren om meer dan 1 miljard euro op te halen? Ja 1 miljard euro, alleen de verkeersboetes, 1 miljard in Nederland. Leeuwendeel zijn natuurlijk snelheidsbekeuringen, 1 miljard wordt gehaald door de trajectcontroles die tonnen per dag opleveren. Want er gelden belachelijk lage snelheidslimieten van 100km/uur op een 10 baans kaarsrechte snelweg door weilandschap A2 Utrecht-Amsterdam. Dit is niet meer VVD waardig, de partijtop is verblind door de gulle lach van Mark, maar die lach zal straks vergaan als Mark de baantjescarrousel instapt de puinhopen overblijven.

Faragefan | 23-07-13 | 08:23

Legale maffia

dat weet je | 23-07-13 | 08:23

Dat zouden meer politici moeten doen!

zeefert | 23-07-13 | 07:02

Sorry!
Correctie: Het € 800.000.000 meer. oor dat pensioenfonds.

Sjeng de helle | 23-07-13 | 05:22

Als iedereen eruit gedonderd zou worden die de boel belazert dan blijft er nog maar verrekte weinig over en niet alleen in de Kamer denk ik zo.
Voorbeeld: aflopen week Jacob Schoenmaker ( RTL Z) over koopkracht en pensioenen en inkomens. De pernsioenfondsen klagen maar alleen al het pensioenfinds van de journalistiek harkte vorig jaar €800.000,- meer binnen dan het voorgaande jaar.Volgens Schoenmaker zou van af 2008( laatste indexering) iemand die tien een inkomen had van
€ 1000,- permaand er nu € 1350,- moeten hebben. Maar dat gaat niet ivm de zgn.rekenrente. Dus boekhoudkundig. In werkelijkheid heeft diezelfde persoon nu € 970,- per maand. Dus we worden constant bij de taas gepakt door die malloten. Je mag drie keer raden waar dat geld gebleven is. En Rutte maar leuteren over de interne markt en de EU hoe noodzakelijk dat die zijn. Jaag die gasten maar eens van hun plaats.

Sjeng de helle | 23-07-13 | 05:20

One down. Next!

Fast Forward | 23-07-13 | 03:23

@Esprit77 | 23-07-13 | 02:30
Kom, we gaan de tweede kamer kraken. Staat nu leeg tijdens zomerreces, wat jij.

INH.30CL | 23-07-13 | 02:44

Lijktmelogisch+++Maar mijn linkse krakersvrienden van weleer worden zelfs steeds rechster en ik hoor eigenlijk iedereen om me heen steeds rechtser worden.++++ Wat nog voor links door gaat, is allang niet echt links meer. Men kent de geschiedenis van zijn eigen partij niet eens meer. De strijd voor de betere lonen, de 8-urige werkdag, de vrije zaterdag, de solidariteit. Men lacht er smalend om, en strooit leugens rond. Dat is droevig. Steeds meer mensen uitsluiten op grond van steeds truttiger criteria is ook niet links. Nederland vertrut.

Esprit77 | 23-07-13 | 02:30

Stille boel hier. Vroeger kon je nog wel eens lachen.
Jantje vroeg aan zijn ouders een fiets met tien versnellingen voor z’n verjaardag. Z’n vader zei op rustige en begrijpende toon: Luister ‘ns even Jantje. Normaal gesproken zouden we je er graag eentje geven, maar we hebben een hypotheek van 280.000 euro en je moeder is net haar baan verloren. We moeten nu heel voorzichtig zijn met het geld, begrijp je? Jantje knikte en ging naar z’n kamer. De volgende morgen komt Jantje de trap af met een koffer met al zijn kleren, en z’n vader vroeg “Jantje, wat heeft dat te betekenen?”
Jantje antwoordde: Toen ik gisterenavond langs jullie kamer liep hoorde ik oooooohhhh ahhhhhhh en toen hoorde ik je zeggen “ik trek me terug!” daarna zei mama: “wacht even, ik kom ook!” En ik ben niet zo gek dat ik hier in m’n eentje achterblijf met een hypotheek van 280.000 euro en geen fiets!”

INH.30CL | 23-07-13 | 02:09

Rechtse partijen hebben we niet in Nederland.

Jim Lovell | 23-07-13 | 01:47

@Lijkt me logisch... | 23-07-13 | 01:28
^ *rechtser

Lijkt me logisch... | 23-07-13 | 01:29

@Esprit77 | 23-07-13 | 01:16
Ik bedoelde het niet rot.
Maar mijn linkse krakersvrienden van weleer worden zelfs steeds rechster en ik hoor eigenlijk iedereen om me heen steeds rechtser worden.

Vandaar mijn vraag.

Lijkt me logisch... | 23-07-13 | 01:28

@Lijkt me logisch... | 23-07-13 | 01:20
Met mij, oa

tattooboer | 23-07-13 | 01:21

@Esprit77 | 23-07-13 | 01:16
Huh? Ik weet niet met wie jij praat....?

Lijkt me logisch... | 23-07-13 | 01:20

Dat het bedrijfsleven steeds meer invloed heeft gekregen op de samenleving en met de crisis een rol speelt in massa-ontslagen, lijkt me geen linkse hobby. Vreemd dat veel mensen denken dat Nederland steeds linkser aan het worden is. Het tegendeel is namelijk het geval.

Esprit77 | 23-07-13 | 01:16

@INH.30CL | 23-07-13 | 01:10
Laat je niet kisten door die knotssleper joh.
Hij doet het er om.
Denk je gedachtes en laat hem ouwehoeren, als hij echt zo is als hij typt komt de dag van inzicht ook voor hem nog wel.
Het is een kleinhersenig kind.

tattooboer | 23-07-13 | 01:13

@Bakito | 22-07-13 | 21:48
Jij gelooft zelfs *de waarheid* niet. What's new?

INH.30CL | 23-07-13 | 01:10

@Parsons | 23-07-13 | 01:01
Ah, thanks. Klinkt heel erg cool. Ik ga 'm gelijk downloaden nu.

Lijkt me logisch... | 23-07-13 | 01:03

Lijkt me logisch... | 23-07-13 | 00:59
Hopelijk gaat daar binnenkort de zweep eens overheen. Maar ik ben bang dat wij dit niet meer gaan meemaken.
Teveel individuen liggen geheel aan het staatsinfuus.
En die laten die naald liever zitten waar ie zit.

Ommezwaai | 23-07-13 | 01:02

@Lijkt me logisch... | 23-07-13 | 01:00
Ja.

Parsons | 23-07-13 | 01:01

@Axnozum | 23-07-13 | 00:59
Ohja, we hadden het over die gast van de VVD.... was ik bijna alweer vergeten.

Lijkt me logisch... | 23-07-13 | 01:01

@Parsons | 23-07-13 | 00:58
Is dat wat, dat 'Continuum'?

Lijkt me logisch... | 23-07-13 | 01:00

Hahahahaha die man is een jaar geleden hier in de buurt geweest op een politiek café. Was erg leuk omdat hij compleet onder de tafel werd gepraat door een ander tweedekamerlid, van de SP!

Vooral de foto past goed!!!
zevenaar.sp.nl/bericht/93262/120731-po...

Axnozum | 23-07-13 | 00:59

@Ommezwaai | 23-07-13 | 00:48
Weet je, als ze er hard voor werken kan het mij aan m'n reet roesten.
Bij mij in de buurt wonen heel veel Polen, maar ze werken bijna allemaal keihard in de tuinbouw.

Ik erger me aan de uitvreters. Waar ze dan ook geboren mogen zijn.

Lijkt me logisch... | 23-07-13 | 00:59

Moet ik nog iets toevoegen of kan ik Continuum gaan kijken?

Parsons | 23-07-13 | 00:58

@Leo* | 23-07-13 | 00:46
Ho ho, muziek is ook gehoord hoor.
*Michael is Jeanet, Janet is Michael, who's Diana?*
Among others.

Lijkt me logisch... | 23-07-13 | 00:55

@Ommezwaai | 23-07-13 | 00:40

Dat is nou wat me het meest verbaast. In dit land zitten we, pak 'm beet, 3 miljoen netto belastingbetalers die 14 miljoen netto ontvangers in leven (en meer!) houden. Ik heb er helemaal geen problemen mee om een bijdrage te leveren om de zwakkeren overeind te houden. Maar dat moet wel binnen realistische grenzen gebeuren. Als een bijstandsmoeder met drie kinderen, zoals in dat artikel van Trouw een paar jaar geleden, netto €1.900,- beurt, dan is er iets goed mis. Op landelijk niveau valt dat misschien nog een tijdje te behapstukken, maar we doen hetzelfde op Europees niveau. En daar kunnen wij niets sturen aan het gedrag van de ontvanger.

Petitori | 23-07-13 | 00:50

Lijkt me logisch... | 23-07-13 | 00:42
Ik droom daar nog wel eens van. Mijn jeugd..
Zonder randdebielen die afkomstig zijn uit allerlei windstreken, doch voornamelijk uit "de zuid".
Die Nederland eigenlijk geen reet aan vinden, geen kaas en rookworst eten maar alleen uit zijn op die glanzende euro's die ze toegereikt krijgen.
Als de zakken gevuld zijn, de Mercedes of BMW aangeschaft is en het 2e huis in het land van herkomst een feit is, dan overwegen ze om terug te gaan, met behoud van gratiez geld.

Ommezwaai | 23-07-13 | 00:48

@Lijkt me logisch... | 23-07-13 | 00:40

Biografie gelezen? Lul, hoort muziek gehoord te zijn.

*Lock,stock and barrel*

Leo* | 23-07-13 | 00:46

@Ommezwaai | 23-07-13 | 00:42
Baarden zijn weer helemaal hip he, dus het zou zo maar kunnen.

Lijkt me logisch... | 23-07-13 | 00:45

Lijkt me logisch... | 23-07-13 | 00:36
Stond afgelopen week in een van zijn comments te lezen. Hij ging neuken in de stad.
Lijkt me overigens een godswonder als het hem nog gelukt is ook.

Ommezwaai | 23-07-13 | 00:42

@Ommezwaai | 23-07-13 | 00:40
Tenzij er een wonder gebeurt.

Lijkt me logisch... | 23-07-13 | 00:42

Itzamná | 23-07-13 | 00:39 | + 0 -

Welterusten, cultuurbarbaar.

Supermatthijs | 23-07-13 | 00:40

@Itzamná | 23-07-13 | 00:39
Biografie gelezen. Klopt.

Lijkt me logisch... | 23-07-13 | 00:40

Petitori | 23-07-13 | 00:34
Sterkte daar.
Minder wordt het helaas niet meer.
De halve wereld wil inmiddels ons gratiez geld.
Tegen de tijd dat ik op straat geschopt wordt (na 30 jaren noeste arbeid) is de pot totaal leeggeroofd.

Ommezwaai | 23-07-13 | 00:40

@Supermatthijs | 23-07-13 | 00:29

Ik geniet van allerlei muziek. Ik kan de bijdragen van necrosis ook altijd zeer waarderen. Oprechtheid en vakmanschap, daar draait het om.

Petitori | 23-07-13 | 00:39

Supermatthijs | 23-07-13 | 00:29 | + 0 -
Alweer foudt. Zappa was in de VS een wonderlijk figuur met opvattingen die hier, in Europa, al veertig jaar gemeengoed waren.
Z'n muziek is eigenlijk niet om aan te horen en z'n statements zijn naar Europese begrippen altijd al achterhaald geweest. Op z'n best was hij een stoute jongen, meer niet.

Eigenlijk een lul, net als jij.

Ik ga nu pitten. Sleep well, en hang niet, als Bakito, de ueberdomme troll uit.

Itzamná | 23-07-13 | 00:39

@Petitori | 23-07-13 | 00:37
Fuck our lives.

Lijkt me logisch... | 23-07-13 | 00:38

@Lijkt me logisch... | 23-07-13 | 00:36

Arnhem

Petitori | 23-07-13 | 00:37

@Ommezwaai | 23-07-13 | 00:34
Heb ik gemist dan. Wil ik ook wel trouwens.

Lijkt me logisch... | 23-07-13 | 00:36

@Petitori | 23-07-13 | 00:34
Welke stad? Hier in Den Haag werkt dat net zo. Ook voor mij.

Lijkt me logisch... | 23-07-13 | 00:36

@Lijkt me logisch... | 23-07-13 | 00:33

Hahaha!

Petitori | 23-07-13 | 00:35

Lijkt me logisch... | 23-07-13 | 00:32
Nee, moet een man zijn.
Vrouwen gaan niet zomaar "uit neuqen" in Frankrijk...
Roffel de roffel.

Ommezwaai | 23-07-13 | 00:34

@Bakito | 23-07-13 | 00:24
Je haalt Russen en communistische apparatsjiks door elkaar. Moslims pasten uitstekend in het communisme. Geen reet hoeven uitvoeren en vooral niet zelfstandig nadenken. "Kwaliteiten" die moslims bij uitstek bezitten, en dan toch gratis geld krijgen. Het lijkt Amsterdam-West wel.

In het moderne Rusland worden die kwaliteiten niet echt op waarde geschat. In elk geval is dat gratis geld er niet meer bij. En inderdaad: mocht het nodig zijn, dan roeien de Russen ze zo uit. Zonder dat de rest van de wereld het krijgt te weten.

Stormageddon | 23-07-13 | 00:34

Bakito | 23-07-13 | 00:33 | + 0
Moet zijn 'als ik'.

Have fun, ouwe linkse lul.

Itzamná | 23-07-13 | 00:34

@Ommezwaai | 23-07-13 | 00:27

Da's nou net het probleem. Het zijn niet mijn buren. Ik woon in, wat je noemt, een stadsvernieuwingsproject. Een mooi appartementencomplex, aan de rand van een aandachtswijk. Gebouwd om de hogere inkomens te lokken. Dat is gelukt, zonder twijfel. De bewoners zijn stuk voor stuk goed bedeeld, goede banen, rustige thuissituatie. Maar het vervolg van de vernieuwing is niet doorgezet. We zijn de parel naast de hoop stront. Mensen van allerlei kunne, geen van allen netto belastingafdragend, bewonen de rest. Ik geniet van mijn woning, maar de omgeving kan me gestolen worden. Maar ja, dat is nou net iets wat ze niet willen jatten.

Petitori | 23-07-13 | 00:34

@Bakito | 23-07-13 | 00:33
als *ik*

Lijkt me logisch... | 23-07-13 | 00:33

Zo mensen, het zit er weer op. Hopelijk hebben jullie net zo genoten als mij. Moet helaas aan de bak, rock'n'roll. Tot morgen!

http://www.youtube.com/watch?v=EGikhmjTSZI

Bakito | 23-07-13 | 00:33

@Ommezwaai | 23-07-13 | 00:31
Of 'zij'.... *clifhanger* pum pom pum pom paaaaa

Lijkt me logisch... | 23-07-13 | 00:32

Lijkt me logisch... | 23-07-13 | 00:30
Dat dan weer wel. Hij moest alleen een fikse borrel lusten.

Ommezwaai | 23-07-13 | 00:31

@Lijkt me logisch... | 23-07-13 | 00:30
Haha, ik was de 'r' vergeten bij bijzonde

Lijkt me logisch... | 23-07-13 | 00:31

@Ommezwaai | 23-07-13 | 00:29
Desnoods. Maar zonder weerwoord zou het hier bijzonde saai zijn.

Lijkt me logisch... | 23-07-13 | 00:30

Petitori | 23-07-13 | 00:27 | + 0 -

Zappa, altijd geweldig:

youtu.be/0DPJ0IYAkuA

Supermatthijs | 23-07-13 | 00:29

Lijkt me logisch... | 23-07-13 | 00:25
Ben wel nieuwsgierig welke smaak dat dan zou moeten zijn.. Rotte vis?

Ommezwaai | 23-07-13 | 00:29

Petitori | 23-07-13 | 00:24
De buren hebben vast nog wel een mooie residentie op Curaçao.
Wellicht kun je daar je geluk zoeken en naar goed Rutte-gebruik wat geld binnenharken voor het eiland.

Ommezwaai | 23-07-13 | 00:27

@Supermatthijs | 23-07-13 | 00:23

Ja, Bobby is ook wel een klassieker qua tekst. Ik kan me. Het gezicht van mijn moeder nu nog voor de geest halen, toen die luidkeels zat mee te 'mamma appelsappen' en ik voor haar de tekst vertaalde. Culture shock!

Petitori | 23-07-13 | 00:27

@Itzamná | 23-07-13 | 00:20
In de Sovjet-Unie hadden ze geen last van ze. Trouwe slaven van het systeem want het systeem van de islam was toch al ongeveer hetzelfde. In het nieuwe Rusland hebben al die mossels de slag verloren en bleven ze hun barbaarse zelf. Nou ja, de Tsjetsjeense "rebellen" komen niet uit de lucht vallen.
Maar nu gaat de knoet er inderdaad wel over. Zijn ze nog niet helemaal gewend. Komt wel.

Stormageddon | 23-07-13 | 00:26

@Bakito | 23-07-13 | 00:21
Ik ben het zelden met je eens maar je bent wel smaakmaker.

Lijkt me logisch... | 23-07-13 | 00:25

OT

Na de hele avond te hebben kunnen genieten van luidruchtige Antillianen, is het nu de tijd voor minimaal net zo luidruchtige keelklanken voortbrengende medelanders.

*plaatst oproep voor woningruil*

Petitori | 23-07-13 | 00:24

lijkt me logisch 00:14
Goeie vraag, die trol zit volgens te geilen op veel minnen.
Bakito is van het typ dat negatieve aandacht ook aandacht is.
Volgens sommigen is het een undercover medewerker van gs, ik vind hem iig zeer volhardend, wie houdt het vol om met zoveel minnen toch stug door te gaan ? Onze trollen bakkie..(en Mathijs natuurlijk, maar die telt niet)

Terpen-tijn | 23-07-13 | 00:24

Stormageddon | 23-07-13 | 00:19 | + 0 -
Onzin.

Zolang ze in de minderheid zijn en hun bek houden is er niks aan de hand. Mocht het nodig zijn, roeien de Russen alle mohammedanen uit.

Bakito | 23-07-13 | 00:24

Petitori | 23-07-13 | 00:20 | + 0 -

youtu.be/q0fWlClXZrI

Muziekje erbij.

Supermatthijs | 23-07-13 | 00:23

Stormageddon | 23-07-13 | 00:19 | + 0
Als wij het eens zijn, dan is elke tegenspraak volstrekt overbodig.
Lijkt mij.

Itzamná | 23-07-13 | 00:23

Lijkt me logisch... | 23-07-13 | 00:14 | + 0 -
Ik hoop op een bijdehante discussiepartner voor een mooie woordenstrijd, zoals ik ook kan genieten van een doelpunt van de Duitsers. L'art pour l'art.

Meestal leidt het echter tot een belabberd niveau, wat uiteraard niet aan mij ligt, maar aan de humorloze en dogmatische inslag van het gros der reaguurders. Er zijn natuurlijk uitzonderingen, al weet ik zo gauw geen namen.

Bakito | 23-07-13 | 00:21

@zeg maar jansen | 23-07-13 | 00:15
Mijn theorie is dat Bakito eigenlijk gewoon een account is van alle GS-redacteurs om de gemoederen op te kloppen, zodat er lekker veel reaguursels + pageviews zijn. Af en toe even bannen voor de geloofwaardigheid :-P

Lijkt me logisch... | 23-07-13 | 00:20

Bakito | 23-07-13 | 00:14 | + 0
Ja, net als de Chinezen de Oeigoeren tolereren. Laat me toch niet lachen man. Zolang ze in de minderheid zijn en hun bek houden is er niks aan de hand. Daarna roeien zowel de Russen als de Chinezen alle mossels uit.

Of daar God's zegen op rust, weet ik niet. Of dat wat uitmaakt weet ik ook niet. In feite hebben zowel de Russen als Chinezen gelijk. Europa gaat dat ook nog doen. Hier lopen we een beetje achter. Dom ja.

Itzamná | 23-07-13 | 00:20

@brutus68 | 23-07-13 | 00:16

Ik las hier van Leo* en referentie aan Zappa. Bij deze tegel kom ik dan uit op: 'He's so gay'...

Petitori | 23-07-13 | 00:20

@Bakito | 23-07-13 | 00:14
De twee ideologieën sluiten naadloos bij elkaar aan. Stalinisme en islam zijn twee handen op 1 buik.

Stormageddon | 23-07-13 | 00:19

Bakito | 23-07-13 | 00:17
En? Nog geneuqt daar?

Ommezwaai | 23-07-13 | 00:18

Itzamná | 23-07-13 | 00:15 | + 0 -

Nog boos over gisteren, ouwe drollenstomper ?

Supermatthijs | 23-07-13 | 00:17

Itzamná | 23-07-13 | 00:12 | + 0 -
Frankrijk was gisteren, zojuist gearriveerd in Oostenrijk (Linz), daarna door naar Praag. Ben in het weekend weer thuis.

Hoe laat zal ik de aanhanger terugbrengen?

Bakito | 23-07-13 | 00:17

Supermatthijs | 23-07-13 | 00:06

Tsja, hetero zijn is niet zo makkelijk meer heden ten dag. Ik weet er alles van. Ik sta open voor veel dingen, maar die boekjes die jij zoekt..., sorry, ik kan daar niet aan meewerken. Ieder beest zijn feest, maar "fat white guys with glasses vs. little Asian boys", jouw ding blijkbaar, nee...

brutus68 | 23-07-13 | 00:16

@Petitori | 23-07-13 | 00:15
Wederom eens.

Lijkt me logisch... | 23-07-13 | 00:16

@Itzamná | 23-07-13 | 00:05

"jij begrijpie doen?" is taalgebruik van toddlers. Dat zijn mensjes die nog in hun anale fase meanderen.

En verder qua nick, google ff op Chunga's Revenge van Zappa, daar ga je van schrikken.

Ik ga niet meer reaguren op Uw bijdrages, zonde van de tijd. Er zijn andere, intelligentere types die dat beter kunnen.

En als we elkaar IRL ooit ontmoeten, drinken we een Mezcal, dude.

Leo* | 23-07-13 | 00:15

@Lijkt me logisch... | 23-07-13 | 00:06

Het was vroeger inderdaad een eer. Vakmensen van allerlei kunne, goed opgeleid, zagen het als de kans om iets te betekenen voor het geliefde vaderland. En natuurlijk ook voor de eigen status, ze waren geen onmensen. Maar nu? We hebben ministers die niet opgeleid zijn in het vak waarover het ministerie gaat. Ik bedoel, we hebben een minister Verkeer & Waterstaat gehad, die de toerisme had gestudeerd. Die in één dag een alternatief voor de Betuwelijn, ingediend door de creme de la creme van weg- en waterbouwend Nederland afschoot, want "elk alternatief is al onderzocht". En zo gaat het op elk departement. De nitwits in de Tweede Kamer zijn al net zo erg."Bestuurskunde", "Politicologie", maar vrijwel geen inhoudelijke opgeleide mensen. Dan ben je dus volkomen afhankelijk van, niet gekozen, niet onafhankelijke, ambtenaren en lobbygroepen. En dat noemen wij een democratie....

Sorry voor de lange tegel.

Petitori | 23-07-13 | 00:15

Lijkt me logisch... | 23-07-13 | 00:14 Dat is nou precies zijn missie.

Ergeren.

zeg maar jansen | 23-07-13 | 00:15

Supermatthijs | 23-07-13 | 00:11 | + -1
Dat jij Breivik een inspirerend mens vindt, is vrij ziek. Waarom vind jij Breivik inspirerend?
Ben je op zoek naar een permaban of zo, dat je Breivik geweldig vindt?
Die heb je in no time. Jij verschilt nauwelijks van hem, wist je dat?

Itzamná | 23-07-13 | 00:15

@Bakito | 23-07-13 | 00:09
Maar zeg eens, Bakito, en je hebt het vast al eens uitgelegd als ik hard aan 't werk was of lag te pitten...

Wat drijft jou om op GS te blijven reaguren, terwijl je mening hier doorgaans niet bepaald in de smaak valt?

Lijkt me logisch... | 23-07-13 | 00:14

Stormageddon | 23-07-13 | 00:11 | + 0 -
Dat zelfs Stalin de islam tolereerde, is het bewijs dat de gevaren van deze religie schommelrijk overdreven worden.

Bakito | 23-07-13 | 00:14

@Godsammekraken | 22-07-13 | 21:48
Zou Wouter Bos met al dat geld dat hij nu heeft echt gelukkig zijn?

Tim Grimbek 10 | 23-07-13 | 00:13

Bakito | 23-07-13 | 00:06 | + 0
LOL.
In die staten waren geen of nauwelijks mossels, dat klopt.

Je kunt de boel ook totaal verkloten zonder mossels. Daarvoor heb je communistische imbecielen voor nodig. Die kunnen het even goed en dat hebben ze ook bewezen.

Waarom denk je dat grote landen als Rusland en China, en zelfs Vietnam, niet langer communistisch zijn? Het communisme heeft alleen een verleden, geen toekomst.

Dat weet elke bonobo, en zo'n geyle in Frankrijk rondneukende aap als jij zou dat ook moeten weten.
Heb je dat? Fijn.

Itzamná | 23-07-13 | 00:12

Bakito | 23-07-13 | 00:09 Nee, daar gaat het ook niet over.

Het gaat over het cliëntelisme van de leden van de VVD.

zeg maar jansen | 23-07-13 | 00:11

Bakito | 23-07-13 | 00:09 | + 0 -

Juist, dat is toch wel iets om trots op te zijn als nederlands politicus dat Breivik je als inspirator ziet. Laten we het daar eens over hebben.

Supermatthijs | 23-07-13 | 00:11

@Bakito | 23-07-13 | 00:09
plusje daarvoor :-)
Übertroll.

Lijkt me logisch... | 23-07-13 | 00:11

Bakito | 23-07-13 | 00:04
Voorwaar, de vemindering (kudoïsme) wordt vaak tot aanwinst, de vermeerdering vaak tot verlies.

Nu ga ik echt snurken. Gutenacht.

hölzenbein | 23-07-13 | 00:10

Mensen, we dwalen af. Dit topic gaat niet over Vietnam of JFK, maar over het oprukkend fascisme c.q. Wilders en Breivik.

Bij de les blijven, zie ook de huisregels.

Bakito | 23-07-13 | 00:09

@Tim Grimbek 10 | 23-07-13 | 00:08
Werk is werk.

Lijkt me logisch... | 23-07-13 | 00:09

zeg maar jansen | 23-07-13 | 00:07 | + 1 -

Die was leuk Jansen. Werd weleens tijd ook trouwens.

Supermatthijs | 23-07-13 | 00:09

@Bakito | 23-07-13 | 00:04
Het bewijst vooral dat er in elk geval twee chronisch werklozen zitten te reaguren vanavond.

Lijkt me logisch... | 23-07-13 | 00:08

Stormageddon | 22-07-13 | 23:54 | + 1
Eigenlijk jammer dat je gelijk hebt.

Itzamná | 23-07-13 | 00:08

@Lijkt me logisch... | 22-07-13 | 23:54
Zwart of wit?

Tim Grimbek 10 | 23-07-13 | 00:08

Stormageddon | 23-07-13 | 00:05 Dat JFK doodvermoord kon worden is de schuld van Columbus.

Die had dat hele continent ook best kunnen verzwijgen toen bleek dat het Indië niet was.

zeg maar jansen | 23-07-13 | 00:07

zeg maar jansen | 23-07-13 | 00:05 | + 0 -
Ja, die was episch, vooral omdat ik achteraf gezien gelijk had.

Bakito | 23-07-13 | 00:07

brutus68 | 23-07-13 | 00:05 | + 0 -

Probeer nou je geaardheid eens buiten je plempsels te houden. Je maakt je zo belachelijk daarmee.

Supermatthijs | 23-07-13 | 00:06

Itzamná | 23-07-13 | 00:03 | + 0 -
Voor zover ik weet waren/zijn er in Cuba, Sovjet-Unie en N-Korea nauwelijks moslims. Het werkt derhalve wel degelijk.

Bakito | 23-07-13 | 00:06

"Investeer nu in de VVD en kies voor een gezonde economie. Kies een bedrag:"

een gezonde economie voor de vvd'ers zelf zeker?

Tim Grimbek 10 | 23-07-13 | 00:06

@Petitori | 23-07-13 | 00:01
Eens.

En misschien ben ik te oud geworden, maar ik heb het idee dat men een baan in de polletiek vroeger nog zag als een gigantische eer. Dat is tegenwoordig redelijk objectief wel anders te noemen.

Lijkt me logisch... | 23-07-13 | 00:06

Bakito | 23-07-13 | 00:04 Wel eens?

Man, jij bent de absolute kampioen met je -1896 bij één enkele plemp.

zeg maar jansen | 23-07-13 | 00:05

Supermatthijs | 22-07-13 | 23:56 |
2 jaar bedoel je zeker? of 20?

Kaosu | 23-07-13 | 00:05

Leo* | 22-07-13 | 23:56 | + -1
Ik heb al vaker gezegd dat 'bescheidenheid' een deugd is voor mensen die het aan andere deugden ontbreekt.

Ik word daar wel eens wat moe van, jij begrijpie doen?

Itzamná | 23-07-13 | 00:05

@brutus68 | 23-07-13 | 00:00
Tja... toen jij nog niet meer was dan een glimp in de ogen van je vader die net je moeder had gespot op kermis, toen heb jij, 5 jaar voor je geboren werd, JFK al doodvermoord.

Vuilak! Molenaar! Heb jij gedaan! En daarom zijn al die Vietnameesjes platgebombardeerd. Door jou. En heb jij trouwens ook al eens je excuses aangeboden voor de slavernij? Dat is namelijk ook jouw schuld. Voor zover je dat nog niet wist.

Stormageddon | 23-07-13 | 00:05

Supermatthijs | 22-07-13 | 23:55

Ik bestel helemaal niks voor jou. De tiefus kan je krijgen. Ik wist trouwens niet dat Bol.com tegenwoordig in de slechtere homo-erotica zat qua handel.

brutus68 | 23-07-13 | 00:05

Lijkt me logisch... | 23-07-13 | 00:02 | + 0 -
Och, ik krijg ook wel eens een minnetje, hetgeen bewijst dat dat kudoïsme een achterhaalde maatvoering is.

Bakito | 23-07-13 | 00:04

Bakito | 22-07-13 | 23:50 | + -1
Het communisme heeft nog nooit ergens gewerkt. Dat zegt al genoeg. Het is simpelweg gebaseerd op een totaal onnozel mensbeeld.
Als je dat al niet voldoende zegt, moet je misschien eens vaker je donkere hol uit komen.
't Is hier geen Efteling, wist je dat?

Tot meer dan apathie en lethargie heeft het communisme nooit geleid. Daarin verschilt het niet van het mohammedanisme. Een even morbide en ten dode gedoemde ideologie.
Ach, dat soort dingen weet jij ook wel, come on.

Itzamná | 23-07-13 | 00:03

@Lijkt me logisch... | 22-07-13 | 23:54
Welke dakloze mongeaul geeft hier nou weer een min voor?

Lijkt me logisch... | 23-07-13 | 00:02

brutus68 | 23-07-13 | 00:00 | + 0 -
Loop maar weg van je eindverantwoordelijkheid. Types als jou kunnen we missen als kiespijn.

Bakito | 23-07-13 | 00:02

Lijkt me logisch... | 23-07-13 | 00:00 Fout nummer één.

Je moet zorgen voor zo'n ledenpas. Tekenen voor aanwezigheid is voldoende om binnen te lopen.

Werken. Pffff.

zeg maar jansen | 23-07-13 | 00:01

@Lijkt me logisch... | 22-07-13 | 23:47

Interessante vraag. Voor degenen bovenaan de piramide zal het antwoord luiden: in elk kapitalistisch land. Voor degenen onderaan de piramide: nergens. In de basis is het volgens mij ook zo dat een absoluut systeem nooit zal slagen. Een combinatie van individualisme en collectivisme is in mijn ogen het beste alternatief. Maar kijk naar dit land: van een geweldige verzorgingsstaat met alle ruimte voor het bedrijfsleven naar waar we nu leven. Daar waar collectivisme nodig is, ontbreekt het en andersom. En dat komt door het karakter, noem het chantabel, van de huidige generatie politici. Maakt niet uit van welke gezindheid, ze zijn o zo gevoelig voor lobby's en de belofte van een persoonlijke toekomst die daarmee samenhangt.

Petitori | 23-07-13 | 00:01

@hölzenbein | 22-07-13 | 23:59
Sorry daarvoor.

Lijkt me logisch... | 23-07-13 | 00:01

hölzenbein | 22-07-13 | 23:57 |

Hihi, ze is jaloers...

CornholioNL | 23-07-13 | 00:01

@Supermatthijs | 22-07-13 | 23:56
Geniet ervan.

Lijkt me logisch... | 23-07-13 | 00:01

@zeg maar jansen | 22-07-13 | 23:55
Ik denk dat ik er zelf maar ga werken. 't Is blijkbaar toch ieder voor zich en het grote spaghetti monster voor ons allen.

Lijkt me logisch... | 23-07-13 | 00:00

Bakito | 22-07-13 | 23:54

"Jullie"?? De waanzin begint echt bij je toe te slaan, arme stakker..

brutus68 | 23-07-13 | 00:00

Lijkt me logisch... | 22-07-13 | 23:54 |
Bedankt. Welterusten.

hölzenbein | 22-07-13 | 23:59

Donkersloot | 22-07-13 | 23:55 Wat dacht je van Mark zelf? En maar roepen dat je een huis moet kopen en een nieuwe wagen.

Met z'n huurflatje en z'n vijfdehands Saab. En z'n inkomen van bijna zeven mille per maand.

Goed voorbeeld doet goed volgen.

zeg maar jansen | 22-07-13 | 23:58

CornholioNL | 22-07-13 | 23:50
Wou je die puntmuts een corn in zijn holio planten? Slijmjurk.

hölzenbein | 22-07-13 | 23:57

Lijkt me logisch... | 22-07-13 | 23:54 | + 0 -

Nee, twee weken vakantie.

Supermatthijs | 22-07-13 | 23:56

Supermatthijs | 22-07-13 | 23:51 |

Nee hoor, ik zoek geen vrienden online, die heb ik in het echte leven al.

Daarbij laat ik wel vaker mijn waardering blijken voor tegels die mij aan het lachen maken...

Doei !

CornholioNL | 22-07-13 | 23:56

@Itzamná | 22-07-13 | 23:48

Ik prijs Uw inteligentie, eloquentie en bescheidenheid.

En qua Mezcal, U is de worm?

* U voegt de "l" toe?*

Leo* | 22-07-13 | 23:56

Lijkt me logisch... | 22-07-13 | 23:52 | + 0 -
Gniffel.

Ik ga je bij 'mijn favorieten' zetten. <3

Bakito | 22-07-13 | 23:56

brutus68 | 22-07-13 | 23:50 | + 0 -

Kun je vanaf nu ook mijn boeken bestellen bij Bol ? Je weet blijkbaar wat ik wil lezen en dan kan ik mijn tijd gebruiken om nog vaker te reaguren.

Supermatthijs | 22-07-13 | 23:55

De VVD zakt ook aardig door het ijs de laatste tijd...tamelijk vermogende types dan dan volgens zichzelf te weinig krijgen en vervolgens aan het jatten en bedriegen slaan.....

Donkersloot | 22-07-13 | 23:55

Lijkt me logisch... | 22-07-13 | 23:53 Zeg het 'm dan. Dat ie jou wel nodig heeft om in Brussel z'n zakken te vullen maar dat jij daar niet beter van werd of zal worden.

zeg maar jansen | 22-07-13 | 23:55

@Petitori | 22-07-13 | 23:44
Ik zeg dat niet voor het eerst in deze panelen hoor. En ik ben ook niet de enige. Maar ja, er is bij het mongloïde deel der reaguurders (80% volgens de eerste wet van Lucas, ik vermoed meer) het idee dat Hero Brinkman gelijk heeft en GS een PVV fan-site of althans door PVV gesteunde site is. Dat is het nooit geweest.
Wilders heeft slechts op 2 dossiers ontzettend gelijk en dat is de Islam en Europa, voor de rest is het een politieke idioot. Een welbespraakte en sluwe idioot, dat wel.

Het is allemaal na te lezen in het PVV-programma. Haal die islam-puntjes eruit en het hele SP-congres zou het juichend omarmen, en zelfs bij PvdA, GL en D'66 zouden ze veelal instemmend knikken (behalve het EU-standpunt). Dankzij die Gnoom Graus zou zelfs Dierenpoes zich erin herkennen.

Stormageddon | 22-07-13 | 23:54

Moeten jullie allemaal ook gewoon weer werken morgen, trouwens?

Lijkt me logisch... | 22-07-13 | 23:54

brutus68 | 22-07-13 | 23:50 | + 0 -
Als jullie JFK niet hadden vermoord, was de oorlog in Vietnam waarschijnlijk nooit zo uit de hand gelopen. Dat had aan beide kanten miljoenen slachtoffers gescheeld. Als je dat nou eens zou toegeven, kregen we een hele andere discussie. Dit lijk nergens op, in zoverre heb je gelijk.

Bakito | 22-07-13 | 23:54

@zeg maar jansen | 22-07-13 | 23:47
Het lucht wel op ja.
Maar het helpt geen reet.

Lijkt me logisch... | 22-07-13 | 23:53

@Bakito | 22-07-13 | 23:46
1.02 minuten van mijn leven die ik nooit meer terugkrijg, koekoek.

Maar je hebt me overtuigd op Youtube punten.
Dan toch maar weer gewoon PvdA stemmen, denk ik.

"Vintery, mintery, cutery, corn,
Apple seed and apple thorn,
Wire, briar, limber lock
Three geese in a flock
One flew East
One flew West
And one flew over the cuckoo's nest"

Lijkt me logisch... | 22-07-13 | 23:52

CornholioNL | 22-07-13 | 23:50 | + 0 -

Slijmbal !

Supermatthijs | 22-07-13 | 23:51

Petitori | 22-07-13 | 23:44 |
Waarbij je socialisme niet moet verwarren met sociaaldenkend. Rutte was ooit een sociaaldenkend liberaal. Inmiddels is hij beide niet meer.

Watapatja | 22-07-13 | 23:51

Supermatthijs | 22-07-13 | 23:42

Je hoort mij niet zeggen dat de Amerikanen heilig waren in Vietnam. Integendeel. Maar dat is niet wat jij wilt lezen. Vietnam was een oorzaak met vreselijke gevolgen, met misdaden aan beide kanten. En dat is het nare aan oorlogen, mensen begaan misdaden terwijl men goed denkt te doen. Uiterst triviaal, en wellicht teveel voor jouw denkraam.

brutus68 | 22-07-13 | 23:50

Itzamná | 22-07-13 | 23:25 |

Om met de woorden van de Mart te spreken....

Mag ik u zoenen ? Ja dat mag ik...

Heerlijke analyse van onze 2 übertrollen :-)

CornholioNL | 22-07-13 | 23:50

Itzamná | 22-07-13 | 23:43 | + 0 -
Het communisme kwam waarschijnlijk een beetje te vroeg. Ik denk dat het heden ten dage wel succesvol kan zijn, zelfs in de U.S.A. Waarom zou je het geen kans geven? Het paard is per slot van rekening ook vervangen door de stoomtram, en die op zijn beurt weer door de elektrische trolley.

Waarom heb je zo'n weerstand tegen vooruitgang? Lijkt me vreselijk zo'n kooi van virtuele angst...

Bakito | 22-07-13 | 23:50

Leo* | 22-07-13 | 23:38 | + 0
De God die hier alles een beetje bij de les houdt.

Dus ook totaal onbenullige nitwits als jij even op wat nauwelijks terzake doende fouten wijst.

Meer niet hoor. Trek het je niet aan. Ik ben een topreaguurder en heb al vele prijzen in de wacht gesleept.
Verbeeld je intussen niet dat je een partij voor me bent.
Dat ben je namelijk niet.

Jij snappie doen? Fijn.

*Mezcal*

Itzamná | 22-07-13 | 23:48

@Petitori | 22-07-13 | 23:44
Advocaat van de duivel:
Waar is het kapitalisme ECHT geslaagd?

Het gaat mijns inziens niet om het type systeem, maar om de mensen die het uitvoeren. En daar zit 'm de crux, en gelijk weer on-topic: bijna iedereen wordt corrupt als er macht in het spel is.

Lijkt me logisch... | 22-07-13 | 23:47

Lijkt me logisch... | 22-07-13 | 23:44 De eerste de beste die mij aanspreekt vraag ik wat ie voor mij gedaan heeft in Brussel.

En bij alles wat ie zegt kun je als antwoord geven: "Nee, dat was voor jezelf".

zeg maar jansen | 22-07-13 | 23:47

Lijkt me logisch... | 22-07-13 | 23:39 | + 1 -
Zoals ik in het begin al constateerde, de zogenaamde libertariërs hier (niet te verwarren met labradors, het hondenras) lopen wat betreft maatschappelijk bewustzijn mijlenlang achter op hun linkse tegenhangers de anarchisten, die decennia geleden al waarschuwden voor globalisering en machtsconcentratie.

Maar goed, jij bent wakker.

http://www.youtube.com/watch?v=M3X5gpXhRiY

Bakito | 22-07-13 | 23:46

Leo* | 22-07-13 | 23:44 | + -1 -

En daar vergis jij je dus.

Supermatthijs | 22-07-13 | 23:45

@Supermatthijs | 22-07-13 | 23:42
Niemand die die oorlog ontkent. Niemand die beweert dat het geen vuile oorlog was.

Your argument is invalid.

Lijkt me logisch... | 22-07-13 | 23:45

zeg maar jansen | 22-07-13 | 23:38 |

Gouden handel ! :-)

CornholioNL | 22-07-13 | 23:44

@Stormageddon | 22-07-13 | 23:25

Ik had nooit gedacht dat ik het hier in de tegels zou lezen, maar dat is het, hè. De PVV is linkser dan menig reaguurder durft toe te geven. Geeft ook meteen aan dat die hele links-rechts discussie nergens over gaat. Het gaat om individualisme tegenover collectivisme en in welke mate de balans waar naar toe gaat. Of zoals Itzamná het verwoordde: waar is het socialisme wel geslaagd?

Petitori | 22-07-13 | 23:44

@zeg maar jansen | 22-07-13 | 22:54
Ik heb het donkerbruine vermoeden dat een plempsel hier meer gehoord wordt dan een goed gesprek met een canvassende rooie of blauwe jas.

Lijkt me logisch... | 22-07-13 | 23:44

@Supermatthijs | 22-07-13 | 23:40

Ah, dus wel vorm maar geen inhout (no typo!).

Leo* | 22-07-13 | 23:44

Supermatthijs | 22-07-13 | 23:40 Watermanager met als specialiteit het Markermeer.

zeg maar jansen | 22-07-13 | 23:43

Supermatthijs | 22-07-13 | 23:40

Je bent zoals gewoonlijk weer eens weldenkende reaguurders aan het lastig vallen?

brutus68 | 22-07-13 | 23:43

Bakito | 22-07-13 | 23:36 | + 0
Ik herinner me niet zo goed wat de Amerikanen in de jaren 60 fout hebben gedaan. Ze hebben de verdere verloedering van dat continent weten te stoppen, en op langere termijn ook de Chinezen weten te overtuigen van hun kansloze linkse en moorddadige experiment.

Daar verdienen ze alleen maar plusjes voor. Jij kent ook wel de domino-theorie. Goed dat die afgelopen is. Het zou miljoenen doden hebben gekost.

Zou een linkse lul als jij, met z'n malle heilstaat, geen zak boeien. De gemiddelde mens wel.
Rot toch op man, met je goedkope gelul. Alsof jij een kans zou hebben in de voormalige Sowjet-Unie. Nee, friendo, jij zou je heel wat beter voelen in de USA.
Lieg er maar een eind op los, maar elke Europeaan zou beter af zijn geweest in de USA dan in een van die verdomde communistische kankerstaten.

Dat weet jij ook wel. Ik begrijp niet waarom je daar willens en wetens over liegt.
Malloot.

Itzamná | 22-07-13 | 23:43

@zeg maar jansen | 22-07-13 | 23:36
Een "cordon sanitaire" zoals die goedmensen dat noemen? Ja, uiteraard is dat in wezen intens fascistisch.

Dat is is weinig anders dan een jodenster of een bordje "Slegs vir goetmense". Maar dat snappen ze niet hoor.

Stormageddon | 22-07-13 | 23:42

brutus68 | 22-07-13 | 23:41 | + 0 -

Ja, was die Vietnamoorlog maar verzonnen.

Supermatthijs | 22-07-13 | 23:42

Bakito | 22-07-13 | 23:36

Ik lees dat je medicatie weer eens niet toereikend is?
Hoe verzin je het?

brutus68 | 22-07-13 | 23:41

Leo* | 22-07-13 | 23:38 | + -1 -

Itzie is onze spellingsdeskundige en tevens opperhoofd nuken.

Supermatthijs | 22-07-13 | 23:40

@Supermatthijs | 22-07-13 | 23:33 |
De taal is de eerste trede op de ladder van de wetenschap.
(Nietzsche, Menschliches Allzumenschliches. 1878)

Tè slordig gebruik ervan ondermijnt de boodschap op onherstelbare wijze.

@Leo* 20:30
Zoals u het op erbarmelijke wijze stelt, zou mijn nadenken het plempen van anderen kunnen beïnvloeden?
Mocht dat zo zijn, dan zou het hier alleen maar over vrouwen, vodka en andere benevelende middelen gaan.

Simon de Danser | 22-07-13 | 23:40

@Bakito | 22-07-13 | 23:38
Is dat niet veel te warm met dit weer? Zo'n alu-hoedje?

Lijkt me logisch... | 22-07-13 | 23:39

@Leo* | 22-07-13 | 23:30
Kromme tenen FTW!

Lijkt me logisch... | 22-07-13 | 23:38

Lijkt me logisch... | 22-07-13 | 23:34 | + 2 -
Jij hebt kennelijk nog nooit van de Bilderberg-groep gehoord. In dat geval heeft verder discussiëren met jou geen enkele zin.

Bakito | 22-07-13 | 23:38

@Itzamná | 22-07-13 | 23:32

En wie bent U?

Leo* | 22-07-13 | 23:38

Itzamná | 22-07-13 | 23:34 | + 0 -

Je had gewoon gelijk natuurlijk, maar dat taalnazi bekt zo lekker.

Supermatthijs | 22-07-13 | 23:36

Supermatthijs | 22-07-13 | 23:33 | + 0
Ik maak zelf ook wel eens een taalfout, no big deal.

Jij maakt uitsluitend denkfouten, wat behoorlijk wat erger is.
Pik.

Itzamná | 22-07-13 | 23:36

Stormageddon | 22-07-13 | 23:25 Als je Wilders uit zou willen sluiten.

Zou je dat dan fascisme en racisme kunnen noemen?

zeg maar jansen | 22-07-13 | 23:36

Itzamná | 22-07-13 | 23:25 | + 0 -
Niet zo zwart-wit. Noord-Korea is niet het enige alternatief voor het kapitalisme, Bovendien heeft het land laten zien dat je het opdringerige westerse kapitalisme/zionisme alleen met harde taal buiten de deur kunt houden. Noord-Korea en Likud doen dan ook weinig voor elkaar onder volgens deskundigen en andere insiders.

Het is niet voor niks dat ze de Amerikanen in N-Korea " &#48148;&#53300;&#48268;&#47112;'s " noemen. Wat mij betreft volkomen terecht, als je ziet wat Uncle Sam heeft aangericht in Azië in de jaren vijftig, maar vooral zestig.

Bakito | 22-07-13 | 23:36

@Supermatthijs | 22-07-13 | 23:28
Oke, je kent 'm dus al.
Dan mag je me nu dus uitleggen waar 'ie allemaal geen gelijk in heeft gekregen, 11 jaar na dato.

Lijkt me logisch... | 22-07-13 | 23:36

@Itzamná | 22-07-13 | 23:29
Alleen daarom gun ik die PVV-SP coalitie 1 jaar. Om het verdrag van Lissabon op te zeggen, een hele zooi criminele allochtonen over de grens te kieperen, de verplichte zorgverzekering en de hele toeslagen-bende af te schaffen, AOW en Bijstand verhogen (de SP moet ook een kluif, anders doen ze het niet) en dan nieuwe verkiezingen. Of het koninkrijk afschaffen, maar dat gaat toch niet lukken.

Stormageddon | 22-07-13 | 23:35

Supermatthijs | 22-07-13 | 23:31 | + 0
Du kleine Matrose...
Iemand die het 'voorgaande' tenenkrommend vindt en dat niet foutloos onder woorden weet te brengen kan altijd op jouw sympathie rekenen, innit?.

Debiel.

Itzamná | 22-07-13 | 23:34

@Bakito | 22-07-13 | 23:21
Kut, ik heb je per ongeluk geplust. Nouja, veel plezier ermee.

Ik heb eigenlijk totaal niet de behoefte om Geert Wilders te verdedigen, maar wat je hier poneert slaat natuurlijk kant noch wal.

1. Het establishment heeft vooralsnog geen invloed op het stemgedrag van het door jou genoemde deel der natie. Als ze dat wel hadden, dan hadden ze die stemmen lekker zelf ingepikt.
2. Clownesk, wellicht. Maar ik vermoed dat dat redelijk ingecalculeerd is. Onze MinPres scoorde ooit ook leuk met z'n eeuwige lach.
3. Zoals ik zojuist al plempte: Uiteraard maakt ome Greet een karikatuur van zijn standpunten, anders komen ze nooit voor het voetlicht. Dat doet iedere partij, alleen vallen daar wat minder mensen over.
4. Ik vermoed dat onschuldig klaver wel eens hardnekkig 'onkruid' kan gaan worden.

Lijkt me logisch... | 22-07-13 | 23:34

Itzamná | 22-07-13 | 23:32 | + 0 -

Taalnazi !

Supermatthijs | 22-07-13 | 23:33

Leo* | 22-07-13 | 23:30 | + 0
Het is 'geplempt' en niet 'geplemd'.

Maakt je comment al totaal debiel.
Succes met de rest van je leven.

Itzamná | 22-07-13 | 23:32

Leo* | 22-07-13 | 23:30 | + 0 -

Nadenken is saai ! Daar winnen we geen oorlog mee.

Supermatthijs | 22-07-13 | 23:31

Tsjonge jonge, heren (en dames ook),

Omdat het een keertje erg warm is, is het misschien verstandig om even na te denken voor er geplemd wordt.

Tenenkrommend alles hierboven.

Leo* | 22-07-13 | 23:30

Stormageddon | 22-07-13 | 23:25 | + 0
Links is Wilders zeker, maar zijn EU- en islamopvattingen zij helemaal o.k.

De rest is in feite bijzaak.

Itzamná | 22-07-13 | 23:29

Lijkt me logisch... | 22-07-13 | 23:26 | + 0 -

Ik klik niets eens op het linkje. ik ken het al. Een dramaturg is het. In de vervelende zins des woords.

Supermatthijs | 22-07-13 | 23:28

Opportunisme regeert. Nooit anders geweest.

Stevo Bruno | 22-07-13 | 23:27

@Supermatthijs | 22-07-13 | 23:17
~relnicht
Samenstelling van rel en nicht, in de zin van homoseksueel.

Rel? Ja, enigszins, als je 'm niet zag aankomen.
Nicht? Wat doet dat ertoe?

Wellicht, als je 'm nog niet gezien had, moet je dit nooit uitgezonden interview met Pim Fortuyn maar even bekijken.
www.youtube.com/watch?v=Dm3sDOcNpjw

En dan mag je me daarna uitleggen waar 'ie allemaal GEEN gelijk in heeft gekregen.

Lijkt me logisch... | 22-07-13 | 23:26

@zeg maar jansen | 22-07-13 | 23:15
Tja, het PVV en SP programma sluiten naadloos op elkaar aan. Wilders is linkser dan Rutte en Samson samen, maar goed... Daar gaat het de trolletjes hier niet om. Je weet tog.... "Wilders is een racist! En een fascist! En een hypocriet, want hij is zelf pinda! En een mossad-agent! En scheert hele bevolkingsgroepen over 1 kam! Net als al die andere PVV-tokkies!"
En zo gilt het moord en brand.

Stormageddon | 22-07-13 | 23:25

Bakito | 22-07-13 | 23:04 | + -3
Ja, de afgelopen tien jaar hebben de LPF en de PVV geregeerd.
Ben je nou echt het Oosten kwijt?

Hoe linkser NL en de EU wordt, hoe kanslozer. Dat heeft men in Azië goed begrepen. De Chinezen hebben afstand genomen van het totaal kansloze marxistische experiment, de Russen ook, iedereen eigenlijk behalve dan de Noord-Koreanen.

In Noord-Korea gaat het dan ook geweldig. Je zou je moeten schamen om in feite een gore klotenfascist als de leider van dat land nog enige credit te geven. Dat is namelijk precies wat je doet.

Linkse honden hebben het geprobeerd en nergens heeft het tot niets anders geleid dan tot onderdrukking en massamoord. Rusland, China, Noord-Korea, Cambodja etc.

Ben je wel goed bij je hoofdt? Het kapitalisme is ook niet de grote zegen voor de mensheid, maar doet ook niet alsof. Jij wel. Jij doet niet anders. Jij houdt je wensdenken voor realiteit. Meer dan een twee miljard Aziaten denken daar met recht anders over, net als het hele Westen.

Jij schijt in de bek van degene die je voedt. En nu opgedonderd met je malle en in wezen criminele gezwam, idioot.

Altijd weer leuk om Bakito af te zeiken met z'n in de jaren 80 al achterhaalde geleuter.
Zelfde voor Supermatthijs, ook zo'n halvegare.

Itzamná | 22-07-13 | 23:25

zeg maar jansen | 22-07-13 | 23:15
Links?? Dadelijk ga je nog vertellen dat ie het rode boekje van Mao (massamoordenaar) leest. Knettergek.

hölzenbein | 22-07-13 | 23:22

Lijkt me logisch... | 22-07-13 | 23:13 | + 0 -
Wilders is duidelijk een vooruitgeschoven pion van het establishment om een deel der natie een stem te geven. Zijn clowneske uitstraling en absurde uitspraken geven duidelijk aan dat ie zichzelf allesbehalve serieus neemt. Nog grappiger is een gedeelte van zijn achterban, dat hem ziet als de Here Christus die terug op aarde is geïmmigreerd.

Kortom, de PVV is als klaver, een onschuldig onkruid dat voorkomt dat echt schadelijke gewassen wortel schieten.

Bakito | 22-07-13 | 23:21

@zeg maar jansen | 22-07-13 | 23:15
Ome Greet is net iets te boos op de moslims (zelfs naar mijn bescheiden mening). Dan schieten sommigen in een enorme stuiptrekking.

Maar:
1. Hij moet het mogen zeggen
2. Hij (en zijn partij) zijn de enigen die het durven zeggen.

Er is geen partij die zijn standpunten niet enigszins in het extreme trekt anders word je niet gehoord. Jammer voor Greet dat hij nou net de Islam als stokpaardje heeft.

Lijkt me logisch... | 22-07-13 | 23:21

Lijkt me logisch... | 22-07-13 | 23:13 |
Ik mis boer Koekoek nog in het rijtje.

Watapatja | 22-07-13 | 23:20

Lijkt me logisch... | 22-07-13 | 23:13 | + 0 -

Ach, kom nou toch, Janmaat was knettergek, Fortuyn een relnicht en Wilders een populist pur sang.

Supermatthijs | 22-07-13 | 23:17

Lijkt me logisch... | 22-07-13 | 23:13 Ik snap niet dat de linkerkant hier in de panelen moeite heeft met de plannen van Greet.

Ze komen nog het meest overeen met de plannen van de SP. Veel linkser dan dat kan niet.

zeg maar jansen | 22-07-13 | 23:15

@Supermatthijs | 22-07-13 | 23:05
De status quo is het niet met je eens.

Lijkt me logisch... | 22-07-13 | 23:14

@Bakito | 22-07-13 | 23:04
Je veegt, veelbetekenend, even 3 totaal verschillende politici op één rechtse hoop.

-Hans Janmaat was een clown. Niet om wat hij zei (het is nu algemeen geaccepteerd beleid), maar om hoe hij het zei.

-Pim Fortuyn was een man die vanuit wetenschap en rede een zeer genuanceerd en menselijk verhaal had. Helaas dachten andere "mensen" daar anders over.

-Geert Wilders is op dit moment de enige die het andere verhaal zonder blad voor de mond durft te verkondigen. Dat doet hij soms nogal populistisch, zelfs vaak met effectbejag, maar het is altijd nog een eerlijker verhaal dan de leugens die de 'gevestigde partijen' verkondigen, zelfs als ome Greet niet altijd de volledige waarheid vertelt.

Lijkt me logisch... | 22-07-13 | 23:13

Zorgfraude, bouwfraude, vastgoedfraude, witwaspraktijken, pgb fraude, toeslagfraude, politici, bankschandalen, woekerpolissen, identiteitsfraude, graaischandalen...
.
De grootste criminelen hebben een wit boordje!

Rest In Privacy | 22-07-13 | 23:11

zeg maar jansen | 22-07-13 | 23:05
Met die vraag die ik net stelde? Dan kan je beter ophouden met reaguren.

hölzenbein | 22-07-13 | 23:07

@ zeg maar jansen | 22-07-13 | 23:05 |
Oh oké. Thnx.
Dat had ik nog nooit gezien.

cobie | 22-07-13 | 23:06

hölzenbein | 22-07-13 | 23:04 Waarom ga je dan weer op dat dunne lijntje lopen?

#justasking

zeg maar jansen | 22-07-13 | 23:05

Lijkt me logisch... | 22-07-13 | 23:02 | + 0 -

Ja zo kan ik ook boekhouden. Alles wat niet uit komt gewoon buiten de boeken houden. Op korte termijn succes maar terug achter de dijken op lange termijn een volslagen ramp.

Supermatthijs | 22-07-13 | 23:05

cobie | 22-07-13 | 23:04 Ja Cobie, een edit.

Dat betekent een reactie van de moderator.

zeg maar jansen | 22-07-13 | 23:05

zeg maar jansen | 22-07-13 | 23:00
Dat weet ik en daar heb ik ook al antwoord op gegeven. Bijdehandje. Niks anders te doen dan reaguurders in de gaten houden?

hölzenbein | 22-07-13 | 23:04

Lijkt me logisch... | 22-07-13 | 23:00 | + 0 -
Ik vond Hans Janmaat nog wel grappig, bijna aandoenlijk. Maar Fortuyn en Wilders hebben zijn trucje slechts herhaald en dan nog op een hele voorspelbare manier. Erg jammer, er zit meer in imho.

Bakito | 22-07-13 | 23:04

@ zeg maar jansen | 22-07-13 | 23:00
Een edit ?

cobie | 22-07-13 | 23:04

@hölzenbein | 22-07-13 | 22:56
Godwin altijd +1

Lijkt me logisch... | 22-07-13 | 23:03

hölzenbein | 22-07-13 | 23:01 | + 0 -

Je hebt helemaal gelijk zoals wel vaker. Die geblondeerde die weigerde zijn zetel terug te geven en zijn eigen xenofobe clubje begon.

Supermatthijs | 22-07-13 | 23:03

@Supermatthijs | 22-07-13 | 22:58
"De oppositie" had anders zeer goed doorgerekende alternatieven.

En verwar aub 'lef' niet met 'domheid'.

Lijkt me logisch... | 22-07-13 | 23:02

Supermatthijs | 22-07-13 | 23:00 Hij krijgt al ruim 800 plus huursubsidie van ons allemaal. Per maand.

Vind je dat niet genoeg?

zeg maar jansen | 22-07-13 | 23:02

Supermatthijs | 22-07-13 | 22:59 |
Bijna. Hij bakt nu lucht.

hölzenbein | 22-07-13 | 23:01

@Bakito | 22-07-13 | 22:54
Als je van geschiedvervalsing houdt, oke.

De rechterzijde van het spectrum, waar ik me eigenlijk pas zeer recentelijk in bepaalde mate onder bevind, was hier ruim 11 jaar geleden al achter tijdens de opkomst van Pim Fortuyn.

Het getuigt van een enorme arrogantie om die onvrede af te doen als 'achterlijk'.
Juist 'links' zou er (in elk geval van oudsher) moeten zijn voor de 'gewone man en vrouw'. En wat is het antwoord? U heeft 'm zojuist gegeven.

Lijkt me logisch... | 22-07-13 | 23:00

zeg maar jansen | 22-07-13 | 22:57 | + 1 -
Ah ok, ik begon al aan mezelf te twijfelen. Moeten we niet hebben, het de kop indrukken van fascisme vergt namelijk 100% focus. Jij weet.

Bakito | 22-07-13 | 23:00

hölzenbein | 22-07-13 | 22:56 Bij een plemp van jou van gisteren staat een edit. Misschien heb je die niet gezien.

Ga toch maar lezen.

zeg maar jansen | 22-07-13 | 23:00

zeg maar jansen | 22-07-13 | 22:57 | + 1 -

Maak maar eens een paar centen over aan de stichting Aap zodat onze smaakmaker gewoon fatsoenlijk kan badderen.

Supermatthijs | 22-07-13 | 23:00

min één keer er.
Kutwoord, er.

Dmitri Dmitrievitsj | 22-07-13 | 22:59

hölzenbein | 22-07-13 | 22:56 | + -1 -

Wiegel ?

Supermatthijs | 22-07-13 | 22:59

Al die meninkjes over de VVD dit, PvdA dat, links zus en rechts zo. Zouden al die reaguurders niet weten dat er iedere keer dat ze zich met deze dingen bezig houden er een paar hersencellen te gronde gaan?

Don't answer that.

Dmitri Dmitrievitsj | 22-07-13 | 22:58

Lijkt me logisch... | 22-07-13 | 22:56 | + 0 -

Lekker makkelijk om dat te roepen. Het zijn in ieder geval twee partijen die hun verantwoordelijkheid durven nemen en een land in crisis vooruit willen helpen ipv. achteruit zoals de oppositie.

Supermatthijs | 22-07-13 | 22:58

Bakito | 22-07-13 | 22:56 Jij hebt ook niks over een emmer gezegd nee. Dat was ik.

zeg maar jansen | 22-07-13 | 22:57

Weet je wie ook VVDer was?

hölzenbein | 22-07-13 | 22:56

zeg maar jansen | 22-07-13 | 22:52 | + 0 -
Mijn hotel heeft niet alleen een douche, maar ook een bad. Kan me niet herinneren dat ik iets over een emmer heb gezegd. Vreemd misverstand.

Bakito | 22-07-13 | 22:56

@Supermatthijs | 22-07-13 | 22:52
Redelijk ruggegraatloos ja. Steeds meer.

Je hoeft het zeker niet met ze eens te zijn, maar je kunt ze onmogelijk betichten van principes. Geldt voor de PvdA net zo goed.

"Coalitie!", roept u nu.
Smakeloos wanbeleid roep ik.

Lijkt me logisch... | 22-07-13 | 22:56

Lijkt me logisch... | 22-07-13 | 22:50 Komend voorjaar komen de leden van Europa, de opvreters en vergoedingenkoningen en koninginnen uit Brussel, weer canvassen. Je aanspreken op straat omdat ze je stem nodig hebben.

Daar ligt een kans of wat om je onvrede er eens uit te gooien.

zeg maar jansen | 22-07-13 | 22:54

Lijkt me logisch... | 22-07-13 | 22:50 | + 0 -
Ik vind het vreemd dat aan rechterzijde van het politieke spectrum dit bewustzijn nu pas komt, of het nu gaat om malafide politici, machtsconcentratie in Brussel of spionagepraktijken door de overheid.

Komt een beetje achterlijk over, eerlijk gezegd.

Bakito | 22-07-13 | 22:54

@Bakito | 22-07-13 | 22:50
Zo hee... en die begreep je niet?

Lijkt me logisch... | 22-07-13 | 22:53

WieIsDeChef | 22-07-13 | 22:50 | + 0 -

Ze worden redelijker inderdaad. Dat was ook wel nodig

Supermatthijs | 22-07-13 | 22:52

@ Bakito | 22-07-13 | 22:50 |
Je ging douchen en was heel snel terug.
Vandaar de vraag of je emmer leeg was.

cobie | 22-07-13 | 22:52

Bakito | 22-07-13 | 22:50 Emmer en suite.

Zoals verder iedereen een badkamer en suite heeft.

zeg maar jansen | 22-07-13 | 22:52

zeg maar jansen | 22-07-13 | 22:48 | + 0 -
Haha, ik dacht al waar blijft ie. Luchtalarm af in Huize Jansen bij nieuwe plemp van Bakito.

Wat bedoelde je nou met die emmer gisteren?

Bakito | 22-07-13 | 22:50

Sinds de VVD met de PVDA in zee is gegaan, gaan ze wel erg lijken op de PVDA.

WieIsDeChef | 22-07-13 | 22:50

@Bakito | 22-07-13 | 22:45
"Immigreren" naar een ander land is wat lastig he, oke, maar da's semantiek.

Maar je zou burgerlijke onvrede ook gewoon eens een keertje serieus kunnen nemen in plaats van het eeuwige afdoen als dom klootjesvolk gelul.

Dat doet iedere partij opeens wel als het verkiezingstijd is, maar daarna...
Vind je het heel gek dat de 'burger' zich in de maling genomen voelt?

Lijkt me logisch... | 22-07-13 | 22:50

Morgen de PvdA aanpakken, hebben we kans dat ze allebei leeglopen!

lanexxx | 22-07-13 | 22:49

Bakito | 22-07-13 | 22:34 Vooruit, rechts en midden hebben al flink gefaald. De volgende keer mag links een keer falen. Goed?

zeg maar jansen | 22-07-13 | 22:48

@GS... Doe GVD eens eerst ZELF aangifte tegen die Volvo (SUV) die (deze week) motorrijders van de weg wou rijden!

kibambam | 22-07-13 | 22:45

Lijkt me logisch... | 22-07-13 | 22:38 | + 0 -
Die ontevredenheid is vooral door henzelf veroorzaakt. In dit land heeft iedereen kansen genoeg. Beetje goedkoop om bij mislukking op de PVV te gaan stemmen.

Je zou ook kunnen omscholen of immigreren naar een ander land.

Bakito | 22-07-13 | 22:45

@VanBukkem | 22-07-13 | 22:41
Ja, dat zegt mijn onderbuik ook. Maar de wet (op Wikipedia) helaas niet.

"Hoogverraad is een verzamelnaam voor misdrijven tegen de interne veiligheid van de staat. Hieronder valt bijvoorbeeld een aanslag op het staatshoofd of een (poging tot) staatsgreep."

Lijkt me logisch... | 22-07-13 | 22:45

Dat een stem gaat naar een van die waardeloze zakken hooi die zich kandidaat stellen voor een kamerzetel is al nauwelijks meer dan een wrede grap, maar dat een stem naar een partij gaat die vervolgens een IQ- en kritiekloos poppetje neerzet om vier jaar lang de partijstandpunten te verdedigen is genoeg om iedere burger die stemt intellectueel voorgoed te diskwalificeren. Wat een clowns. De kamerleden en de kiezers. En dan: een makelaar? Jezus, wat dacht je zelf?

Dmitri Dmitrievitsj | 22-07-13 | 22:44

Bataaf | 22-07-13 | 22:37 | + 1 -

Er gaan geruchten dat Ton Elias twee serveersters heeft opgegeten. Dat is het volgende schandaal.

Supermatthijs | 22-07-13 | 22:41

@Lijkt me logisch... | 22-07-13 | 22:25
Ik ben ook geen jurist, maar volgens mij is er wel degelijk sprake van hoogverraad. Maar daar kun je Mark niet alleen de schuld van geven. Een hele rits politici voor hem hebben ook allemaal een duit in het zakje gedaan. Het is moeilijk om er één of twee van hoogverraad te beschuldigen. Maar dat er hoogverraad is gepleegd staat voor mij vast. Nederland is wat mij betreft geen soevereine staat meer. Ze hebben ons land verpatst aan Brussel.

VanBukkem | 22-07-13 | 22:41

@janneman1977 | 22-07-13 | 22:37
Ik heb geen passend artikel kunnen vinden, of het moet gaan om de EU, qua heulen met buitenlandse mogendheden.

Lijkt me logisch... | 22-07-13 | 22:41

Politici is een ander woord voor chantabel persoon, is een voortrekker van vrienden kennissen en familieleden. Tevens zijn deze personen uitermate goed in staat om voor zich zelf te zorgen. Ze gaan een tijdje in de politiek, dan blijkt dat ze niet helemaal eerlijk zijn geweest, dan worden ze uit de partij gezet om vervolgens een heeele dikke uitkering te krijgen.

bosmaloot | 22-07-13 | 22:39

Het is eigenlijk zo simpel. Gewoon geen dingen doen die niet mogen. Als je je bek zo vol hebt van een voorbeeldfunctie, moet je je er naar gedragen ook.

Nietvoordekat | 22-07-13 | 22:39

@ Bataaf | 22-07-13 | 22:37
Het is te hopen van niet.

cobie | 22-07-13 | 22:38

@Bakito | 22-07-13 | 22:34
Dat vind ik nou juist weer veel te kort door de bocht. Je legt de schuld nu enkel bij partijen die opgekomen zijn uit onvrede onder een groot deel van de bevolking.

Lijkt me logisch... | 22-07-13 | 22:38

Blijven er nog VVD-ers over?

Bataaf | 22-07-13 | 22:37

Bakito | 22-07-13 | 22:34 | + 1 -

Goedzo baas, pak hem !

Supermatthijs | 22-07-13 | 22:36

Itzamná | 22-07-13 | 22:13 | + 0 -
Beetje kort door de bocht. Dit kabinet moet de puinhopen van 10 jaar LPF en PVV opruimen, terwijl het kapitalisme wereldwijd economische crisis heeft veroorzaakt.

Geen wonder dat het volk snakt naar eerlijkheid en solidariteit. De volgende 2 of 3regeringen zullen nog linkser zijn, en terecht, want alleen dat kan de boel nog redden!!!

Bakito | 22-07-13 | 22:34

@Godsammekraken | 22-07-13 | 22:30
Daar kan ik het alleen maar mee eens zijn.

Maar dat laat onverlet dat wanneer er eentje tegen de lamp loopt, we niet moeten doen alsof het de normaalste zaak van de wereld is.

Dat mag het dan misschien wel zijn, maar ik weiger dat te accepteren.

Lijkt me logisch... | 22-07-13 | 22:33

@Lijkt me logisch... | 22-07-13 | 22:15
Het droevige is dat ik die moeite niet eens hoef te nemen. Onze politieke kaste is hondsbrutaal geworden en neemt nauwelijks de moeite hun gerotzooi te verbergen. Wetende dat als er iets aan het licht komt dit toch nauwelijks consequenties heeft en men na een tijdje gewoon op oude voet door kan gaan. Dit is een gevolg van onze zeer ten onrechte veelgeroemde coalitiepolitiek. Die heeft geleid tot een bestuurlijke cultuur waarin de gevestigde partijen elkaar nauwelijks het leven zuur durven te maken wetende dat men elkaar weer tegen gaat komen in de zetels van de macht. Daarnaast ligt in diezelfde politieke cultuur dat loyaal partijlidmaatschap veel zwaarder weegt dan competentie of integriteit. Het zou geweldig zijn als de burger meer middelen ter beschikking zou hebben om hier een rol in te spelen.

Godsammekraken | 22-07-13 | 22:30

Nemen we gelijk de Europarlementariërs ook even mee als het kan maar die hebben geloof ik onschendbaarheid. Alleen le Pen van FN in Frankrijk werd laatst opgeheven om duistere redenen.

joyriders | 22-07-13 | 22:30

Even wel helemaal on-topic:
Er bestaat een kans dat we aan een deel(tje) van deze staatsschuld zelfs geld verdienen, qua weet je nog vorig jaar die negatieve rente op kortlopende leningen?

www.nu.nl/beurs/2899945/-negatieve-ren...

Lijkt me logisch... | 22-07-13 | 22:29

"Ze" laten Johan H. makkelijk gaan, maar ik denk toch vooral omdat de man écht niet in staat is de aantijgingen te weerleggen. En als je je eigen partijtop al niet kunt overtuigen, laat staan straks een geoefend rechercheur...

Guido | 22-07-13 | 22:28

Botte Hork | 22-07-13 | 22:17 |

Kut, ik heb alleen een douche...

CornholioNL | 22-07-13 | 22:27

@VanBukkem | 22-07-13 | 22:20
Eens.

Ik heb effe zitten Googlen...
Onder landverraad nl.wikipedia.org/wiki/Landverraad
of hoogverraad nl.wikipedia.org/wiki/Hoogverraad
kan het niet vallen.

Dan blijft, wanneer ze verder binnen de voor iedereen geldende wetten zijn gebleven alleen nog politieke incompetentie over en dat wordt beloond met gratis wachtgeld.

Ik heb nog geen wetje kunnen ontdekken dat wanbeleid bij de regering strafbaar stelt. Maar ik ben alles behalve jurist.

Lijkt me logisch... | 22-07-13 | 22:25

Botte Hork | 22-07-13 | 22:17 | + 1
De buren zijn op vakantie en ik pas op hun huis, heb die koelkast dus ook al in gebruik. Vooral door blijven drinken werd mij door het KNMI verteld. Ik zuip me te pletter.

joyriders | 22-07-13 | 22:24

@necrosis | 22-07-13 | 22:19
Ze is stokdoof man! precies wat jij nodig hebt om lekkere muzakjes te laten tetteren door de keuken terwijl ze lekker stamppot voor je maakt. ik zeg op voorhand doen!

Welles! Nietes! | 22-07-13 | 22:23

Dus.. Om het nieuws over de oplopende staatsschuld naar de achtergrond te drukken, doen we even een offer.

Pieter Bas | 22-07-13 | 22:22

Die fraude en omkoopzaak rond VVD’er Ton Hooijmaijers wordt ook nog steeds onderzocht hij moet in het najaar voor de rechter komen
Misschien dat nog meer Noord-Hollandse VVD’ers hierbij betrokken zijn?
gezien bloemengate, verwacht ik dat ook wel een beetje

janneman1977 | 22-07-13 | 22:22

@necrosis | 22-07-13 | 22:19
Be my guest.
*binnenpret*

Lijkt me logisch... | 22-07-13 | 22:21

@Lijkt me logisch... | 22-07-13 | 22:03
Dan zouden ze dat onmiddelijk strafbaar moeten stellen.

VanBukkem | 22-07-13 | 22:20

@Lijkt me logisch... | 22-07-13 | 22:17
Dan wil ik eerst een proefrit maken.....

necrosis | 22-07-13 | 22:19

@necrosis | 22-07-13 | 22:07
En Groenlinks + bijbehorende windmoolterroristen, de SP, alle moslims, christenen, joden, hindoestanen, kruidenvrouwtjes, (hiphop- en overige) negers, tokkies, blanken, mocca-mannetjes, finnen, roodhuiden, spleetogen, dierenpoes, het CDA, het politiekorps, leger en leger des heils, niet te vergeten alle B- en C-list celebrities die zichzelf BN'er noemen.
"Some people just want to watch the world burn..."
.
Maar vooral de VVD momenteel. Want on-topic.

Den Heerscher | 22-07-13 | 22:19

@necrosis | 22-07-13 | 22:13
Kost je twee kamelen. Omdat het kan.

Lijkt me logisch... | 22-07-13 | 22:17

joyriders | 22-07-13 | 22:07

Wat ook helpt is je bad vol laten lopen en daar je kratten bier in flikkeren.
Om de 2 uur ff opnieuw laten vollopen met koud water.
*plop*

Botte Hork | 22-07-13 | 22:17

@Ommezwaai | 22-07-13 | 22:15
En ook onderbroek omhoogtrekken op het schoolplein, niet uitkiezen bij gym en zeker ook steeds scheetgeluiden maken als ze iets willen zeggen.

Lijkt me logisch... | 22-07-13 | 22:16

Ik ga morgen op het strand trouwens aal alle Duitsers die ik tegen kom vertellen dat Oli aanzet tot corruptie door ons en de Duitsers op te zadelen met Roemenen en Bulgaren.

Welles! Nietes! | 22-07-13 | 22:15

@Godsammekraken | 22-07-13 | 22:12
Daar trap ik mooi niet in :-)

Natuurlijk vind je corruptie in alle partijen, instanties en clubjes. Vandaag gaat het over de VVD en geef toe... dat begint een aardige beerput te worden de laatste tijd.

Als jij over andere partijen ook een putdeksel hebt weg te trekken dan nodig ik je vooral van harte uit.

Lijkt me logisch... | 22-07-13 | 22:15

hatsjepsoet | 22-07-13 | 22:08
Je vergeet raddraaien, duimschroeven, kielhalen, brandstapel en vierendelen.

Ommezwaai | 22-07-13 | 22:15

Erwin Rommel kreeg van zijn Partei dan weer een cyanide pil als alternatief.
Dat was binnen een uurtje opgelost.

boasatlas | 22-07-13 | 22:14

De VVD is een collectivistische partij geworden, in wezen socialistisch. Daarom kunnen de holmaten Mark en Didi ook zo goed door dezelfde achterdeur.

De VVD is hard op weg net zo'n kansloze pleasers-partij te worden als de PvdA.

Het liefst zou ik die shit door de plee spoelen. Echt waar, dan nog liever de opportunisten van het CDA.
Al zie ik ook die liever nooit meer. Kiesdrempel naar 10%, Kamer halveren. Kun je wat doen. Dit kabinet is volstrekt bezopen en gekozen door mongolen die meenden dat er maar twee partijen meededen, daarin gesteund door de PvdA-troep in Hilversum. Drie partijen, meer dan genoeg, als in elk normaal land.

Morgen voorpagina Volkskrant en NRC.

Itzamná | 22-07-13 | 22:13

@Lijkt me logisch... | 22-07-13 | 22:10
Als ik haar leuk vind, mag ik haar dan houden?

necrosis | 22-07-13 | 22:13

@Lijkt me logisch... | 22-07-13 | 21:50
Noem eens een partij waarvan je denkt dat ie aan jouw norm voldoet?

Godsammekraken | 22-07-13 | 22:12

@necrosis | 22-07-13 | 22:07
En neem gelijk m'n schoonmoeder mee, wil je...

Lijkt me logisch... | 22-07-13 | 22:10

@smdyasc | 22-07-13 | 22:06
Wat de PvdA betreft hebben ze in Rotjeknor al een putdekseltje verschoven en daar kwamen allemaal Turken naar boven heb ik gehoord.

Welles! Nietes! | 22-07-13 | 22:09

Gaat lekker daar in die partij..
Het ene na het andere schandaal en als klap op de vuurpijl, een minister-president die gewoon overloopt naar de PVDA en denkt te weten wat vele Nederlanders in de recente geschiedenis al hebben geprobeerd.... Geld verdienen aan Curaçao. Men wordt voor minder opgenomen in een kliniek.

Ommezwaai | 22-07-13 | 22:09

Duidelijk dat de VVD hem wilde lozen anders doe je dit soort dingen af met "gaande het onderzoek doen wij geen uitspraak".

Aldous | 22-07-13 | 22:09

Valsheid in geschrifte, oplichting en witwassen welke VVD'er is er niet groot mee geworden.

CoffeePatch | 22-07-13 | 22:08

@smdyasc | 22-07-13 | 22:06
Dat 'straks' duurt dus nog bijna 3 jaar. Tegen die tijd zijn we failliet.

Lijkt me logisch... | 22-07-13 | 22:08

-weggejorist-

hatsjepsoet | 22-07-13 | 22:08

"Doe aangifte! "... idd van Rossem, help dit kabinet zo snel mogelijk te laten vallen, het land is u eeuwig dankbaar!

CornholioNL | 22-07-13 | 22:07

Van mij mag de hele VVD op de keien gesmeten worden.
En de PvdA er achteraan.

necrosis | 22-07-13 | 22:07

Botte Hork | 22-07-13 | 22:00 | + 0
Ja gelukkig komt er net een briesje opsteken hier. Mag ook wel, mijn koelkast trekt het niet meer dus heb nu ook al bier in de vriezer.

joyriders | 22-07-13 | 22:07

-weggejorist-

hatsjepsoet | 22-07-13 | 22:06

Als je een dikke geldprijs zou uitloven voor corrupte politici steken ze massaal hun hand op om hun neveninkomsten nog 'es wat meer aan te vullen.

Welles! Nietes! | 22-07-13 | 22:06

De VVD, kiezers weggelopen en straks geen kamerleden meer, burger krijgt weer vertrouwen in de toekomst. Ook even blik op de stemmenkopende PvdA en we kunnen weer vooruit.

smdyasc | 22-07-13 | 22:06

Klein bier dit figuur. De echte grote dieven en oplichters blijven gewoon zitten waar ze zitten. Deze kleine vis wordt opgeofferd om zo het gepeupel weer even zoet te houden.

brutus68 | 22-07-13 | 22:04

Het zal me niks verbazen als ze binnenkort een " onschendbaarheidwet " erdoorheen gooien voor leden van de kamer.

cobie | 22-07-13 | 22:03

@VanBukkem | 22-07-13 | 22:02
Helaas niet strafbaar.

Lijkt me logisch... | 22-07-13 | 22:03

Ik ken geen VVD kamerleden. Maar ik weet wel dat Mark Rutte een grote schoft is. En een nog grotere draaikont dan Wouter Bos.
Maar in hoeverre is zoiets strafbaar?

VanBukkem | 22-07-13 | 22:02

Het lijkt wel Griekenland hier... Eeehhh 30 graden Celsius!

Botte Hork | 22-07-13 | 22:00

We kunnen natuurlijk aangifte tegen Balkenende, Rutte en Samsom met z'n allen tegelijk doen op 21 september in bureau jan Hendrikstraat in Den Haag wegens landverraad en tegen Dijselbloem voor belangenverstrengeling in EU voordeel.

Welles! Nietes! | 22-07-13 | 22:00

Rutte waar blijft mijn 1000 Euro!

Bertus Brulbroek | 22-07-13 | 21:59

@DANNY3960 | 22-07-13 | 21:55
Niet je ogen dicht hebben is meestal voldoende.

Lijkt me logisch... | 22-07-13 | 21:58

@DANNY3960 | 22-07-13 | 21:55
Op dezelfde manier als bij een verkoper/vertegenwoordiger

Ing. eslapen | 22-07-13 | 21:57

Als morgen voor Rutte ga dan doe ik gelijk die Dijsselbloem erbij moet alleen nog even de punten voor de aangifte bij elkaar schrapen, het zijn er teveel om op te noemen.

joyriders | 22-07-13 | 21:56

Hoe kan men zien wanneer een politicus liegt?

Scusi.

DANNY3960 | 22-07-13 | 21:55

Die Taverne, het is maar goed voor de VVD dat dat filmpje nu pas aandacht krijgt...

poepkop | 22-07-13 | 21:55

Een other One done.
Many to go.

cobie | 22-07-13 | 21:54

Een corrupte VVD'er en en masse zijn we verontwaardigt. Ben benieuwd hoe we reageren wanneer blijkt dat de kerk de grootste darkroom voor kindermisbruik is.... oh wacht!!

Rollins | 22-07-13 | 21:54

Zal wel een smoesje zijn om niet meer te hoeven werken.
Ze krijgen immers wachtgeld.

cobie | 22-07-13 | 21:53

Ik woon wellicht nog liever in een (warm) land waar corruptie de algemeen geaccepteerde norm is in plaats van dit zogenaamd politiek correct "verworden" kutland.

Lijkt me logisch... | 22-07-13 | 21:53

Maar krijgt ie wel zijn verdiende wachtgeld vanaf nu?
*braakneiging onderdrukken doet*

Botte Hork | 22-07-13 | 21:51

Jos v Rey betrekt U er wel bij! word van de nieuwe campagne slogan v Rey.
Oh wat zal Mark blij zijn dat de tent nog draait als ie terug is. En zo lekker integer ook!

Welles! Nietes! | 22-07-13 | 21:51

@Godsammekraken | 22-07-13 | 21:45
Ja, twee of drie keer is zelfreinigend vermogen.
Alles daarboven heet een beerput.

Lijkt me logisch... | 22-07-13 | 21:50

Je moet ook alleen maar Shell mensen toelaten in de kamer, o wacht...

lady blabla | 22-07-13 | 21:50

Morgen doe ik aangifte tegen Rutte wegens landverraad.

joyriders | 22-07-13 | 21:50

Integriteit in komkommertijd...
Glas, plas, iedereen terug van vakantie en alles bleef zoals het was.

Lijkt me logisch... | 22-07-13 | 21:49

Ik vind het zo jammer dat er maar 1 weg gaat en niet de hele club prutsers.

in de hinterklappe | 22-07-13 | 21:49

Laten we eerst even aangifte doen tegen Wouter Bos wegens het claimen van een zonnebril van 100 EUR. Te lullig voor woorden? Niet nadat je 27 miljard (and counting) teveel wilde betalen voor ABN Amro en zo garen spint voor je eigen agenda van staatsbemoeienis bij een nationale crisis.

Godsammekraken | 22-07-13 | 21:48

Corrupte zootje. Je verwacht het wel. Daarom herverkiezingen NU!
Ik wil die kutgrijns van Mark zijn bek af zien glijden..

Botte Hork | 22-07-13 | 21:48

Houwers is een integer politicus, ken 'm nog van de studie. Fijne vent, humor en lust graag een biertje, net als ik hahaha. Ik geloof nooit dat hij geld heeft gestolen uit de partijkas. Laten we eerst de zaak maar eens goed onderzoeken, hoor en wederhoor.

Met modder gooien kan altijd nog...

Bakito | 22-07-13 | 21:48

Aangifte doen met de huidige D666 rechters ?

* Guillotine bouwen gaat *

Ing. eslapen | 22-07-13 | 21:46

-weggejorist-

kicktherabbit | 22-07-13 | 21:46

Het moest allemaal rechtser en conservatiever in dit land. Dan krijg je de rechtse conservatieve politici er gratis bij.

kicktherabbit | 22-07-13 | 21:46

@'VVD Kamerlid omduwen? Doe aangifte!'

Luizen in de pels verenig u!

Simon de Danser | 22-07-13 | 21:46

Ik geloof dat er nog iemand een lijstje heeft met alle namen van de landverraders die voor de ESM gestemd hebben...

ZKH EénOog | 22-07-13 | 21:46

Royal Baby gemist, GS ?
Wel opletten, stelletje sufkuttten

Charles Swietert | 22-07-13 | 21:45

Toont een partij zelfreinigend vermogen, is het nog niet goed...

Godsammekraken | 22-07-13 | 21:45

Dit los van het feit dat ze allemaal compleet overbodig zijn uiteraard.

Freddie Stobart | 22-07-13 | 21:45

*aangifte doet tegen Mark Rutte:
-diefstal
-wederrechtelijk vrijheidsberoving
-landverraad
*

kapotte_stofzuiger | 22-07-13 | 21:44

".. van de kipkluifjesindustrie om zich zo vast te laten leggen?.."

Je denkt dat de kipkluifjesindustrie daar blij mee was Van Rossem?

Godsammekraken | 22-07-13 | 21:44

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken