Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Bedankt PVVDA. Inflatie op topniveau

eurovoorambss4234.jpegToeters en bellen, feestmuziek. Nederland behoort weer eens bij de toppers van Europa. Ditmaal wat betreft inflatie. Op de toplanden Estland en Roemenië na heeft Nederland namelijk de hoogste inflatie van Europa: maar liefst 3,2%! Wow, gewoon wow, wat zijn we trots. Bijna nergens wordt uw geld sneller minder waard dan in ons prachtige kikkerlandje. Deze geweldige eer hebben we voornamelijk te danken aan ons akkoord-geile kabinet, dankzij de ene na de andere lastenverzwaring des financiële totaalAIDS (zoals de BTW-verhoging) is de inflatie hier hoger dan de sprongen van Sharon Dijksma bij een wedstrijdje koekhappen. Ga maar alvast naar de bouwmarkt om een kruiwagen te hosselen want over een paar weken heeft u karrenvrachten duizendjes nodig om een halfje bruin te kunnen kopen. Of koop goud, dat schijnt op dit moment toch geen kont meer waard te zijn. Haal in ieder geval uw geld van de spaarrekening want dat is aantoonbaar en steeds harder zuurverdiend geld wegpleuren, u wordt er letterlijk armer van. Aan de rol met die pecunia, maakt niet uit in wat maar laat het in ieder geval niet staan. Geef al uw poen desnoods aan de roze columnist Peter Verhaar, die heeft een portefeuille die alles doet wat Kees de Kort afraadt en schijnt daarmee een miljard per week winst te maken. Wacht in ieder geval niet tot het kabinet de lasten gaat verlagen, de kans dat de pasgeboren jihadbaby cum laude z'n doctoraal in moderne Westerse filosofie haalt is nog groter.

Reaguursels

Inloggen

Links of recht maakt geen reet uit je wordt genomen waar je bij staat maar of je het lekker vind. Het wordt tijd voor een kern kabinet zonder politici aan de macht en direct gekozen door de burgers.

dries62 | 18-07-13 | 01:09

-weggejorist-

Alubbe | 17-07-13 | 22:25

@BadLieutenant dan zijn ze vast al lang weg en hebben ze een bedrijf waar ze miljoenen verdienen :(.

Linksdrager | 17-07-13 | 21:26

WTF !! Maar dit wordt helaas kunstmatig in stand gehouden, want het is een schuldeconomie geworden waarbij gedacht wordt: als we de inflatie hoog houden wordt de schuld kleiner.
Ze denken niet door dat het geld van salaris en spaargeld dan ook minder waard wordt.

Linksdrager | 17-07-13 | 21:19

Denken Rutte en Samsom of voor mij part die gehele flutregering nu werkelijk dat er niemand zal zijn van de 18 mlj nederlanders die hun niet even persoonlijk komt bedanken voor het uiteindelijke failliet van Nederland?

BadLieutenant | 17-07-13 | 18:01

Stemmen op "fatsoenlijke" partijen. Het kost een paar miljard maar dan heb je ook werkelijk niets. Lees dit bericht en denk dan aan het nivelleren van de PVDA en de daadkracht van de VVD. Voeg daar een vleugje EU aan toe (zeg maar D66) en wat geloof (CDA/CU/SGP). Dit is waar de gevestigde partijen ons de afgelopen jaren in gestort hebben en ze kunnen ons er niet uit krijgen. Het betalen gaat keihard door, maar de daadkracht en resultaten en competenties niet. Eigenlijk verdiend zogenaamd fatsoenlijk NL ook niet beter. Socialisme heeft Griekenland volledig gesloopt, de socialistische EU is nog niet kapot zolang er honderden miljarden worden aangevoerd die de put in mogen maar dit stopt pas als alles op en kapot is. Dan maar zo...

Rest In Privacy | 17-07-13 | 17:58

Heeft het kabinet toch nog iets gepresteerd, ook al is het een negatieve prestatie.
Negatieve prestaties blinken zij in uit.

Hoe dan ook, dit is wel het wil van het volk geweest. Zij hebben daar immers op gestemd.

ProAsfalt | 17-07-13 | 16:55

Iedereen die boodschappen doet en altijd dezelfde vaste merken koopt, is het dit jaar allang opgevallen: elke paar maanden komt er 10 of 20 cent bij.
Kocht ik aan het begin van het jaar nog een blokje kaas van een kilo voor € 4,50 (toch al meer dan 10 ouderwetse guldens!), nu is hetzelfde blok, zelfde merk, zelfde gewicht al geruime tijd dik boven de € 5,-.

Het geldt voor alles: Glorix voor de plee, koffiemelk, bier, wijn... Verse groenten vallen me eerlijk gezegd nog mee, gezien het kut-voorjaar. Zoveel duurder dan vorig jaar zijn ze niet.

Enfin, tip voor iedereen: gedurende het jaar een paar keer kassabonnen bewaren van een karretje gemiddelde boodschappen en als inflatie-index gebruiken. Je schrikt je de tyfus. En dat zijn alleen nog maar de boodschapjes hè? Abonnementen, benzine, OV, vaste lasten ...

Stormageddon | 17-07-13 | 16:00

Ach, gemeten in huizen wordt de euro nog steeds meer waard, ik houd mijn spaargeld dus voorlopig even aan.

Borakh | 17-07-13 | 15:55

Feest!! Griekenland heeft extra geld nodig!

Schietmijmaarlek | 17-07-13 | 15:24

Holla Hezbollah | 17-07-13 | 10:46
De duitsers visie en beleid? Die komen 7,5 miljard te kort aan achterstallig onderhoud aan wegen, en zo'n 12 miljard om het onderwijs weer op peil te brengen....

baca | 17-07-13 | 14:44

Iphone5 en 3G + gefrustreerd = repeat.

Onzinloos_2.0 | 17-07-13 | 14:33

-weggejorist-

Onzinloos_2.0 | 17-07-13 | 14:31

-weggejorist-

Onzinloos_2.0 | 17-07-13 | 14:31

rob5555 | 17-07-13 | 12:10 | + -5 -

Zolang de VVD wordt gegijzeld door de PvdA uit angst bij de volgende verkiezingen onder GroenLinks niveau uit te komen, is nivelleren toch echt het credo. Lekker alles inkomensafhankelijk. Sterke schouders, prima. Maar jaren hard gewerkt voor 2 euro meer dan menig "kannietwilniet". Niet dat de totaal-liberalisering ons veel heeft gebracht (energie, post, OV, telefonie, etc). Vrije markwerking is best lastig met 1 tot 5 spelers..

Onzinloos_2.0 | 17-07-13 | 14:31

@kapotte_stofzuiger | 17-07-13 | 10:31
Denkt u nou echt dat het sociaal-economische programma van de PVV (wel) betaalbaar is? De verzorgingsstaat die ook de socialistische PVV (voor bij wijze van spreken de blanke Hollander) graag in stand wil houden is simpelweg onbetaalbaar. Mag ik u er tevens aan herinneren dat ook de PVV graag over die vermaledijde 3%-norm wil gaan? En dat die 3% reeds betekent 3% méér uitgeven dan er binnenkomt? Oftewel een staatsschuld die elk jaar met 3% (of meer dus) toeneemt. En we zaten in 2012 al op 71,2%(!?)

mygfisbrazilian | 17-07-13 | 14:25

zeg maar jansen | 17-07-13 | 12:41

Je mag idd geen voertuig die je niet kunt betalen (wegenbelasting, verzekering en extra kosten voor tanken) als deze niet strikt noodzakelijk is voor arbeid of ivm ziekte/invaliditeit. De beslag vrije voet (onder bijstandsniveau) wordt vervangen door het VTLB. Er is dus wel degelijk meer bestedingsruimte (netto-netto) ten tijde van de sanering. En ja. Nieuwe schulden worden niet gesaneerd. Maar de logica die daar in zit hoef ik niet nader toe te lichten. Ik ben het helemaal eens dat het een uitstekend hulpmiddel is voor heel veel mensen, die daar ook zeker een zware dobber aan hebben. MITS je werkt. Maar voor die mensen is overbesteding vaak niet de reden van de sanering. Maar daar doel ik niet op. Ik doel op de overgrote groep die met een veertig-urige werkweek nimmer meer zouden 'krijgen' dan de huidige uitkering. Maar die moet omhoog. En de toeslagen ook. En de kinderbijslag. Wat het moet eerlijker. Ik geloof daar niet in als werkende (en naar mijn mening weldenkende) mens.

Onzinloos_2.0 | 17-07-13 | 14:22

Geen luxeartikelen meer kopen wordt steeds makkelijker - in de meeste steden zijn de winkels intussen dicht, over de kop, gesloten en opgedoekt.

spuitje11 | 17-07-13 | 13:57

BellaBella | 17-07-13 | 13:17
Mijn auto kost hier in Engeland GBP 64000, rond de 70k euro. Die zelfde auto, een duitse nota bene, kost in Nederland 144000 euro. Daar gaat het om, niet om een tomaat.

Freddie Stobart | 17-07-13 | 13:29

Inflatie NL 3,1% en in serieuze Duitse media als FAZ en Die Zeit, en zelfs in Der Spiegel en Focus spreken ze al over 'schleichende Enteignung' (sluipende onteigening) van spaargelden (en pensioenkassen) met hun 1,9% inflatie. En dat die onteigening in principe (bewust) bedoeld is om Zuid-Europese landen overeind te houden en als nivelleringstactiek.
Dus nog veel gemener, stiekemer, ondemocratischer en gevaarlijker dan de meer expliciete nivelleringsmaatregelen via belastingen.
WANNEER KOMEN WE EINDELIJK IN OPSTAND TEGEN DIE ONTEIGENING?

WirMachenMusik | 17-07-13 | 13:22

... Howdy !...

Ron | 17-07-13 | 13:18

Waar gaat dit nou helemaal om? De tomaten waren vorig jaar 1 euro, en dit jaar 1,032 euro. Pfff.

BellaBella | 17-07-13 | 13:17

Freddie Stobart | 17-07-13 | 12:48
Eens.

Mark Smith | 17-07-13 | 13:07

Overigens check de inflatie die berekend is via de methode van de jaren 90 of jaren 80 vergeleken met de methode die we nu gebruiken:
www.shadowstats.com/alternate_data/inf...

grouverr | 17-07-13 | 13:06

Sinds 2008 is men ~25% van zijn koopkracht kwijt geraakt door inflatie.

grouverr | 17-07-13 | 13:03

Che_cuevara | 17-07-13 | 11:26
Oggut, die tweede wereldoorlogconnotatie.
Alsof Hitler die term bedacht heeft. Zelfs in theoretische biologie komt het concept voor.

Freddie Stobart | 17-07-13 | 12:57

Mooi zo, dan worden de schulden nietig.

henriette | 17-07-13 | 12:56

TheSpaniard | 17-07-13 | 12:46 Echt wel. En probeer zoveel mogelijk je wekelijkse benodigdheden te ruilen.

Geen luxe artikelen kopen en dan komt het helemaal tot stilstand.
Ik denk dat ze met zo'n consumeerstaking wel de billen bij elkaar gaan knijpen.

zeg maar jansen | 17-07-13 | 12:49

Mark Smith | 17-07-13 | 11:36
De meesten zien Wilders als laatste kans. De rest is bewezen nutteloos. Als je daar negatief over doet neem je het laatste beetje hoop weg. Dat dat pijn doet maakt hem nog geen geschikt politicus. Die zijn er simpelweg niet. Pim was de laatste.

Freddie Stobart | 17-07-13 | 12:48

Niemand die meer begint over Bitcoins? Ruilhandel?

Je vraagt je af waar al dat geld toch blijft... Als we nou gewoon eens het broodnodige kopen en alle "luxe" laten staan.
Gaan dan echt alle alarmbellen rinkelen bij papatje staat?

TheSpaniard | 17-07-13 | 12:46

Inflatie zal voor hogere hypotheekrente zorgen. Dat is leuk voor de mensen wiens huis onder water staat. En met de verkoop wil het ook niet lukken: pbs.twimg.com/media/BPXipvwCUAAy7SL.p...

tipo | 17-07-13 | 12:44

123 je proeft het zo | 17-07-13 | 12:15 Mag dat niet van jou? Spaargeld hebben?

Ik heb al een huis, ik heb al een auto. Mijn auto is nieuwer dan die van onze MP (hoewel dát niet zo heel moeilijk is).

Ik heb spaargeld en geen behoefte om het uit te geven.

zeg maar jansen | 17-07-13 | 12:43

Onzinloos_2.0 | 17-07-13 | 11:33 Je mag in de eerste plaats ook helemaal niets bezitten. Heb je een auto? Ook al is het een oude, dan gaat de sanering niet door.

Je komt dan te leven onder het bijstandsniveau en maak je nieuwe schulden dan blijft de ingezette sanering ook na die drie jaar gewoon doorlopen. Geen kwijtschelding van de rest.

En dan heb ik liever dat ze een Hollands bijstandsgezin op die manier helpen dan wanneer heel Europa aan Griekenland de schulden kwijtscheldt. Want daar heb je het pas echt over "Lalalala gratis geld". Gaat om honderden miljarden vriend.

zeg maar jansen | 17-07-13 | 12:41

@Mark Smith | 17-07-13 | 11:36
Verschil tussen de SP en de PVV is dat Roemer niet wegloopt voor zijn verantwoordelijkheid, alleen dat hij opkomt voor de verkeerde bevolkingsgroep.

the Jackdawn | 17-07-13 | 12:29

@Che_cuevara | 17-07-13 | 11:24
"Dat we 50% van de ambtenaren kwijt moeten is zeker."

Ja want er werken veel te veel mensen bij de politie, brandweer, belastingdienst, defensie, R&W vuilophaaldienst etc.

the Jackdawn | 17-07-13 | 12:26

@Mark Smith | 17-07-13 | 11:20
De onderklasse is dagelijks te bewonderen in de schitterende docuserie de Woningcoorp. in 020, die serie zegt alles.

Uw Verzekeringsadvis | 17-07-13 | 12:16

230 miljard spaargeld in nederland
Van Nederlanders
Kots

123 je proeft het zo | 17-07-13 | 12:15

-weggejorist-

KannieWaarZijn | 17-07-13 | 12:10

onzinloos_2.0; precies wat ik al zei; elkaar dom napraten. Het huidige uitkeringstelsel bijvoorbeeld is geen product van onze huidige regering... integendeel op het moment komt er voor het eerst een golf controlleurs die gaat toezien op de terechtheid van de uitkeringen. Immers; niemand is er op tegen dat iemand die echt hulp nodig heeft die ook krijgt, Zolang de profiteurs maar aangepakt worden. De hoogte en duur van veel uitkeringen staat te veranderen als het aan de huidige regering ligt.

rob5555 | 17-07-13 | 12:10

Perfect als dat zo doorgaat, is er over 10 jaar weer 30% van mijn aflossingsvrije hypotheek "afgelost"

jostieijzer | 17-07-13 | 12:07

gooi en smijtwerker | 17-07-13 | 11:56 | + 1
Lees voor Griekenland Nederland en het voelt meteen anders.

swassannuf | 17-07-13 | 12:06

Maar besten:
wat doen we er dan aan?

swassannuf | 17-07-13 | 12:04

Ondertussen op de woningmarkt:

Forse daling verkochte woningen in juni
In juni zijn 7.224 woningen verkocht, een daling van 55,4 procent ten opzichte van een jaar eerder.
(bron nu.nl)

Gaat lekker naar de knoppen allemaal.

Willem van Rood | 17-07-13 | 12:03

VanBukkem | 17-07-13 | 10:57 Je hebt gelijk , zij kan er ook niets aan doen dat ze op 16,17, en 18 april is geboren.

ja,diedus! | 17-07-13 | 12:02

rob5555 | 17-07-13 | 11:41 | + -3 -

Dit land gaat absoluut kapot aan de nivelleringsplannen van dit kabinet. Kritisch zijn staat niet gelijk aan dommigheid. Werken loont gewoonweg niet méér. Het overgrote deel van mensen in de bijstand gebruikt de ZT niet om hun zorgpremie te betalen. HT gaat niet als vanzelfsprekend naar de woningbouwvereniging. Direct gevolg? Premie omhoog. Huur omhoog. Schuldenlast stijgt. Bedrijfsleven draait op voor de kosten van wanbetalers. Maar hey, laten we de toeslagen stijgen! Uitkeringen omhoog! Iedere bijstandstrekker aan de IPhone, IPad, etc. Inkomensafhankelijke kinderbijslag? Tuurlijk! Elk finnengezin er duizenden euro's op vooruit! Jan modaal draait daar voor op. Ik betaal 140 zorgpremie. Niet werken? Hooguit 33. Ik betaal 700 euro hypotheek. Niet werken? 300 euro huur. Kwijtschelding? Wat is dat? Ja ik heb schuld. Een hele dikke studieschuld. Had ik me maar niet een slag in de rondte moeten werken tijdens m'n studie. Over DOM gesproken.

Onzinloos_2.0 | 17-07-13 | 12:00

Sorry hoor, maar inflatie is toch een zegen voor de(mijn) schuldenlast;) toch?

ikreageert | 17-07-13 | 11:59

rode peper | 17-07-13 | 10:34 Klopt , niet de inflatie an sich , maar wel de relatie tot het uit de hand lopen daarvan door alle slechte maatregelen genomen door het kabinet. Trouwens , de inflatie is zeker meer dan 3,2%.

ja,diedus! | 17-07-13 | 11:57

Nouja jongens, even van de positieve kant bekijken: Nederland heeft de 3% gehaald!

Groetjes, Mark.

Jos Tiebent | 17-07-13 | 11:57

Het gaat. Zoals het gaat.

Pieter Bas | 17-07-13 | 11:56

Nederland is failliet; met dank aan dit kabinet en haar voorgangers.

Claudia M. | 17-07-13 | 11:48

Che_cuevara | 17-07-13 | 11:46
Zoals gewoonlijk. Jammer dit.

Mark Smith | 17-07-13 | 11:47

Ewald Engelen schrijft tegenwoordig ook op de site follow the money aardige columns. Ewald is een buitenbeentje in de academische wereld, in de zin dat hij een eigen mening heeft en die met verve verkondigt, maar vooral dat die eigen mening ingaat tegen het gevestigde. als een vaan de weinige academici spreekt hij zich openlijk uit tegen de EU en de euro en plaatst kanttekeningen bij zijn eigen eerdere Ja-stem in het referendum over de europese grondwet die geen grondwet mag heten, maar die tegen de nederlandse grondwet ons toch door de strot is gedrukt.
.
Over lichtgewicht, grimaskunstenaar en EU-stroman Rutte is hij niet mals in de column onder de link. Rutte is volstrekt incompetent in zijn management van de crisis, het kan hem niks schelen en hij verdiept zich er ook verder niet in. dat doet vermoeden dat de sloop van de natiestaat Nederland, de afbraak van de sociale zekerheid en de toekomstvoorzieningen een vooropgesteld plan is dat door de clowns Rutte en Samson moet worden voltooid.
.
en als Rutte een lichtgewicht is, wie trekt er dan echt aan de touwtjes? Aluminium, hier!
.

www.ftm.nl/followleader/hier-de-ergste...

gooi en smijtwerker | 17-07-13 | 11:47

Vol trots, Geert Wilders vanaf het eerste uur stelletje suckers! Nee, ik stem de VVD dat is voor den geleerde mensch en als u dom klootjesvolk bent stemt u de PvdA want alles is zo boehoehoe oneerlijk. Nou gewoon wederom de PVV ditmaal.

Rest In Privacy | 17-07-13 | 11:47

@Mark Smith | 17-07-13 | 11:42
Ten errste hoe kun jij weten of ik wel of niet ergens op klik.
Ten tweede elke reactie van mij krijgt steevast een min, van wie zou dat nou toch komen?
Ten derde. Over inhoudelijk gesproken, kijk eerst eens naar jezelf.

En als laatste. Verder negeer ik jou gewoon zoals ik al langer deed maar op de man spelen kan jij wel goed dat moet gezegd worden. Vroeger vaak gepest op school zeker.
En dit is dan tevens mijn laatste reactie naar jou toe dus doe verder maar geen moeite meer. Sukkel

Che_cuevara | 17-07-13 | 11:46

Bokito ergo sum | 17-07-13 | 11:42
Naprater.

Mark Smith | 17-07-13 | 11:45

Alleen in Spanje en Cyprus had de inflatie door belastingverhoging een groter aandeel dan in Nederland: www.cbs.nl/NR/rdonlyres/FA373A60-1950-...
.
We staan dus niet alleen in de top-3 qua hoogste inflatie, maar ook in de top drie qua grootste inflatie door belastingverhogingen.
.
Allemaal door Diederik Samson, Mark Rutte en Jeroen Dijsselbloem en door niemand, maar dan ook niemand anders.

tipo | 17-07-13 | 11:43

Mark Smith | 17-07-13 | 11:36 |Naprater. Toen ze Geert niet in de extreem-rechtse hoek konden drukken probeerden ze wat nieuws

Bokito ergo sum | 17-07-13 | 11:42

7anPau1 | 17-07-13 | 11:28 | + 2 -

Denk zomaar dat mevrouw Dijksma voor een koekje (voedsel in welke vorm dan ook) wonderen kan verrichten.

Onzinloos_2.0 | 17-07-13 | 11:42

Che_cuevara | 17-07-13 | 11:39
Weerleg het dan eens een keer inhoudelijk, in plaats van op het minnetje te drukken. Eén keer maar.

Mark Smith | 17-07-13 | 11:42

Domme elkaar napratende papagaaien... van alle aangekondigde maatregelen is nog vrijwel niets in uitvoering gezet, de huidige regering beschuldigen is dus onzin. De opossitiepartijen zijn met een gevaarlijk spel bezig om dit beleid op voorhand te ondermijnen, uitsluitend om hun eigen macht weer terug te krijgen. Dit is niet in ons of landsbelang! Het huidige beleid zal als het in werking wordt gesteld uiteindelijk een veel sterkere economie opleveren dan voorheen, het duurt nu eenmaal enige jaren voor de effecten van maatregelen merkbaar wordt. Maar ja dan is deze regering naar huis gestuurd en zal er weer een overwegend links kabinet zitten die met de veren gaat pronken. Om vervolgens weer in het oude gedrag van meer uitgeven dan je binnenkrijgt te vervallen... zucht. De domme meute gaat vervolgens na enige tijd weer mopperen over links en overwegend rechts stemmen etc. zo blijft de bal rollen. Dus Rutte hou vast aan deze koers ook al is er het nodige op aan te merken, op termijn is dit voor ons land het beste en dat is mijn stellige overtuiging.

rob5555 | 17-07-13 | 11:41

@Mark Smith | 17-07-13 | 11:36
Wat ben jij toch een zielig ventje.

Che_cuevara | 17-07-13 | 11:39

Het positieve aan dit verhaal is dat de grootgraaiers er meer last van hebben dan het uitgeknepen volk.
Dat gun ik ze dan weer, van harte zelfs.

Willem van Rood | 17-07-13 | 11:37

Freddie Stobart | 17-07-13 | 11:18
De PVV is linkser dan de SP, maar dat willen de stoere rechtse roepers, met minklikker cuevara voorop, liever niet horen.
U heeft echter volkomen gelijk, ook met uw Fortuyn/Wilders analyse.

Mark Smith | 17-07-13 | 11:36

@(c)ZWITSUL | 17-07-13 | 11:35
Ja, Samen met Samson, niet met de burgers.
Dat is ook nooit zijn bedoeling geweest.

Che_cuevara | 17-07-13 | 11:36

maar Rutte is op missie om SAMEN scheppen geld te verdienen ... toch ?

(c)ZWITSUL | 17-07-13 | 11:35

Het probleem ligt bij de bestuurlijke elite. Die is er alles aan gelegen om het in stand te houden. Zelf zitten ze op rozen doordat ze deel uitmaken van de baantjescarrousel. Ondertussen houden ze het systeem in stand door de onderklasse te paaien en de hardwerkende klasse uit te knijpen. Die zijn toch met te weinig om een democratische verandering te veroorzaken.

brabandertje | 17-07-13 | 11:34

Voor de grap eens nakijken hoeveel mensen met een bijstandsuitkering in de schuldsanering zitten. Gem. Schuldenlast 33.000 euro. Boedelafdracht? 50,70 per maand. Na drie jaar? Schuldenvrij.

Sneller heb je het niet verdiend. *lalalala gratisgeld*

Onzinloos_2.0 | 17-07-13 | 11:33

@îîî ReBeL îîî | 17-07-13 | 11:31
Ze zijn wel gesloten, maar het slopen gaat gewoon door.

Che_cuevara | 17-07-13 | 11:33

Waarom horen we hier niets over op de staatsomroep? De vraag stellen is hem beantwoorden.

BroodenSpelen | 17-07-13 | 11:32

Voor al Uw sloopwerken, bel de Firma Rutsom.
ps wij zijn tijdens de bouwvak 9 weken gesloten.

ÎÎÎ ReBeL ÎÎÎ | 17-07-13 | 11:31

Hierdoor raken ook veel koopwoningen in verval. ( net als in de knoflook landen) bijna niemand onderhoud zijn woning nog zoals het hoort. Alleen het hoognodige. Want waarom nog verf van 70 euro per liter er op smeren, als je het toch nooit verkocht krijgt. Of een aanbouw van enkele duizende euros, die nog sneller afschijft dan een suv.

Het leven is zwaar | 17-07-13 | 11:31

Stem toch strategisch!

zeg maar jansen | 17-07-13 | 11:30

Holla Hezbollah | 17-07-13 | 10:34 | + 43 -
Ik vrees dat u er toch naast zit. Dit land is biet kapotbezuinigd maar kapotbelast.

NiceGuysFinishLast | 17-07-13 | 11:30

die beeldspraak van Sharon Dijksma slaat echt nergens op. Die springt minder hoog dan een gestrande potvis.Ze eet op handen en voeten uit een trog.

7anPau1 | 17-07-13 | 11:28

@Che_cuevara 11:22
Diederik Samsom liegt. 1 januari 2013 is brandstofaccijns en assurantiebelasting verhoogd.
.
Maar hij sugereert ook dat er niets aan de hand is, als de inflatie 3,2% blijft. Dit, terwijl het Eurozonegemiddelde in dezelfde tijd van 2,5% naar 1,6% is gegaan.
.
Dat weet didi ook wel, maar liegen is zijn tweede natuur.

tipo | 17-07-13 | 11:28

Tussen 1990-2010 was Nederland een toppertje. Ik vrees dat die jaren nu wel zo'n beetje voorbij zijn.

Prof. Dr. Ir. Toeter | 17-07-13 | 11:27

@Mark Smith | 17-07-13 | 11:13
Een fipo is een fipo. Ook al raakt ie kant noch wal. Gewoon +1 voor Kaas' fipo.

VanBukkem | 17-07-13 | 11:27

Mensen in mijn omgeving kijken me vreemd aan als ik zeg niet af te lossen op mijn hypo. Als ik dan aangeef dat over een jaar of tien mijn hypo net zo hoog is als de prijs van een halfje wit, snappen ze het pas.

leef!! | 17-07-13 | 11:26

@Freddie Stobart | 17-07-13 | 11:18
Zoek jij eerst eens op wat nationaal socialisme is voor je wat roept.

Che_cuevara | 17-07-13 | 11:26

@Homer P. Simpson | 17-07-13 | 11:13
Dat we 50% van de ambtenaren kwijt moeten is zeker.
Maar of die zich nuttig kunnen maken in het bedrijfsleven... ik betwijfeld het.

Che_cuevara | 17-07-13 | 11:24

Ik moet hier gewoon van huilen op topniveau!
Op naar de ondergang, mede mogelijk gemaakt door de PvdA en de VVD met al die slijmballen erbij die dat achterlijke beleid steunen.
Ook al is de pvv dan niet ideaal, het is nog het enige alternatief tegen al die idioten die verantwoordelijk zijn voor de tientallen jaren van het vergallen van ons land.

Mozeskriebels | 17-07-13 | 11:23

@Alfonsius | 17-07-13 | 11:09
Friso is blij dat hij het allemaal niet meer bewust hoeft mee te maken.

Che_cuevara | 17-07-13 | 11:22

Freddie Stobart | 17-07-13 | 11:18 | Geert zag dit anders wel aankomen, en lol@nationaal socialisme

Bokito ergo sum | 17-07-13 | 11:22

@tipo | 17-07-13 | 11:08
Volgens didi is er nog geen enkele maatregel ingegaan.
zie mijn reactie van 10:03.

Dus vrees ik dat didi nog altijd ergens onder een steen zit.

Che_cuevara | 17-07-13 | 11:22

Als een boog te hard wordt opgespannen knapt hij. De werkende mens zal het binnenkort niet langer meer pikken dat hij het hardst wordt genaaid om allerlei randgroeperingen van hun toeslagen te voorzien.
Toeslagen (huur en zorg) die worden verstrekt om de grootste graaiers hun riante salarissen te blijven laten ontvangen.
De middenklasse wordt uitgeperst. Wat men vergeet is dat daar nog de wil om te besteden aanwezig is.

Mark Smith | 17-07-13 | 11:20

Doodmoe word ik van die Geert roepers. Nationaalsocialisme is nog steeds socialisme heur. Fortuyn had het waarschijnlijk wel gered. Geert niet. Net een tikkeltje te dom. Met retoriek alleen kom je er niet.

Freddie Stobart | 17-07-13 | 11:18

De euro in nederland is altijd al waardeloos geweest.

amin | 17-07-13 | 11:17

Zo fijn dat dit land helemaal naar de verdommenis is geholpen. Zou je toch niet verwachten. Mensen die nu nog een baan hebben worden van alle kanten bestolen, belast en houden niets meer over. Samsom blijft maar roeptoeteren over nivelleren waardoor de uitvretende uitkeringstrekker net zoveel krijgt als iemand die werkt. Hierdoor maakt het eigenlijk niet meer uit of je werkt of niet en daarom vindt dit opperhoofd van de partij van de afpakkers dat het niet erg is dat het "maar een paar duizend banen" kost om verder te nivelleren. Als werkende burger wordt je niet meer gewaardeerd (behalve als het gaat om belastingen en lastenverzwaringen), de grenzen worden alleen maar verder open gezet voor allerlei uitschot, geld wordt weggesluisd naar bodemloze putten die ontwikkelingslanden heten, politici schuiven elkaar de mooiste (goed betaalde) baantjes toe en zo wordt het land door deze "fijne" regering compleet gesloopt.
Bedankt "Rutte 2"!!!

Mike Echo | 17-07-13 | 11:15

Ik heb mijn centjes veilig gesteld. Huis gekocht. Jammer genoeg voor Rutte niet in Nederland maar in Spanje. Leverd 20K per jaar op en betaal geen cent belasting!

FinFucker | 17-07-13 | 11:15

Klefbekje | 17-07-13 | 11:10

Excellente analyse!!
"staande applaudiseert"

ecologiste | 17-07-13 | 11:14

Mooi man is de hypotheekschuld ook weer relatief minder
Ben_online NL | 17-07-13 | 11:00
Nee hoor, je betaald meer voor alle andere zaken en dus wordt het lastiger de hypotheek op te hoesten. Pas als de salarissen worden aangepast aan de inflatie (wat nu niet het geval is) dan gaat jouw verhaal weer op

antilinks | 17-07-13 | 11:14

Was Kees de Kort niet te gast bij Echtejannen? Ik kan de link niet vinden.

Parsons | 17-07-13 | 11:14

Felicitaties. Dit kabinet heeft ons in no time regelrecht de stagflatie ingerommeld door onkunde, gebrek aan opleiding en historisch besef, partijpolitiek en pure onbenulligheid. En probeer er maar weer uit te komen...
nl.wikipedia.org/wiki/Stagflatie

spuitje11 | 17-07-13 | 11:13

Standaard verschijnsel bij lastenverzwaringen, niks aan te doen. Met een beetje pech gaat het door totdat de laatste werkende voor alle werklozen en ambtenaren mag betalen.

Ik blijf het zeggen: Het enige dat helpt is massa ontslag van ambtenaren, we moeten echt 50% kwijt. Die kunnen dan nuttig gaan zijn in het bedrijfsleven en de overheid kan zich beperken tot hun kerntaken, zoals het hoort.

Homer P. Simpson | 17-07-13 | 11:13

Koninging Beatricks | 17-07-13 | 11:12
Justice would be served.

Mark Smith | 17-07-13 | 11:13

Gaat vandaag maar eens wat centen bijlenen om deze zomer uit te geven in het buitenland.

JAXX | 17-07-13 | 11:13

The NerdHunter | 17-07-13 | 11:04 |

De mensen met goede banen zijn juist de personen die veel te gemakkelijk veel te veel geld krijgen in NL. Let op ik heb het niet over ondernemers maar over ambtenaren en werknemers in de overheid en semi-overheid, ca. 1 miljoen mensen.
Die gasten smijten met geld en kopen net zo makkelijk een roséetje van 10 euro ook al zou een kritische connaisseur niet meer dan een 5je betalen. Het zijn juist dit soort omhooggevallen kritiekloze sukkels die de inflatie aanwakkeren. remedie: alle personeel bij overheid/ semi-overheid met salaris over de 2000 netto alle euros boven de 2000 met de helft korten en dat geld gebruiken om het overheidstekort mee te financieren. Overheid moet eens leren eigen broiek op te houden ipv ondernemers te grazen te nemen.

ecologiste | 17-07-13 | 11:12

@Mark Smith | 17-07-13 | 11:09

Only a Joris can unfipo.

Koninging Beatricks | 17-07-13 | 11:12

@Bakito | 17-07-13 | 11:05

Je bent al weer vroeg aan de Schultenbrau.

brutus68 | 17-07-13 | 11:11

Openlijk geld stelen van spaarders en lonen verlagen geeft te veel weerstand.

Gewoon lasten verhogen en (officiële) inflatiecijfers zo laag mogelijk houden is veel makkelijker en 95% van Nederlanders snapt er toch geen sikkepit van. Het bijkomende voordeel dat je de overheidsschuld weg inflateerd is mooi meegenomen.

Een nadeel is dat de banken en pensioen fondsen die geld hebben uitgeleend voor hypotheken met lange vaste rentes hier ook onder gaan lijden. Dus vandaar dat de overheid probeert de burgers te bewegen versnelt af te lossen en aflossingsvrije hypotheken heeft afgeschaft als aftrekbare hypotheek. Want de banken en pensioen fondsen zijn grote vrienden van de PVVDA. Je moet na je politieke carrière toch leuk kunnen binnenlopen bij zo'n instelling. Kok en Zalm zijn daar mooie voorbeelden van.

Nederland mag gesloopt worden omdat onze elite van politici, journalisten, academici over de ruggen van Jan Modaal hun eigen zakken vullen.
Maar bovenal het uitvoeren van hun politiek correcte meningjes op kosten van de gemeenschap jaagt Nederland het moeras in.

Het volk ziet het wel en voelt aan de onderbuik dat dit niet goed gaat. Maar grote delen van het volk zijn te geïndoctrineerd door de PO met de NOS voorop dat ze de naakte werkelijkheid niet zien.

Klefbekje | 17-07-13 | 11:10

Che_cuevara | 17-07-13 | 11:03 |
En dat klopt niet, omdat?

Mark Smith | 17-07-13 | 11:10

Het Nivelleren op Europees niveau is gelukt. Dit is pure opzet en geen foutje van beide heren.

StijlvolRechts | 17-07-13 | 11:10

@ billenbijter | 17-07-13 | 10:54 |
Maar wel als een haas terug naar Nederland als je ziek wordt zeker? Ze laten je in Thailand namelijk op de stoep van het ziekenhuis gewoon verrekken als je geen Gold Card op zak hebt.

OhJee | 17-07-13 | 11:10

Che_cuevara | 17-07-13 | 11:03 | Wat een lul, ze zijn er toch vrij duidelijk in dat het door de BTW-verhoging komt

Bokito ergo sum | 17-07-13 | 11:09

maareh...... hoe bevalt het Friso om weer terug te zijn in Nederland

Alfonsius | 17-07-13 | 11:09

Koninging Beatricks | 17-07-13 | 10:44
What has been fipo'ed cannot be unfipo'ed.

Mark Smith | 17-07-13 | 11:09

Gewoon lekker 9 weken op vakantie gaan en dan maar weer zien.

Roer | 17-07-13 | 11:09

Zo ken ik ze weer, D66 en PvdA. De linkse manier van bezuinigen:
-
"PvdA en D66 in Dordrecht willen liever de lasten voor de inwoners verhogen dan sommige bezuinigingen doorvoeren."
www.rijnmond.nl/nieuws/17-07-2013/dord...

bas ooms53686289 | 17-07-13 | 11:08

Diederik Samsom zegt: "inflatiesprong is van 1 oktober. En sindsdien niet/nauwelijks toegenomen."
.
Nee, maar het inflatiegemiddelde van de Eurozone is in de tussentijd wel gedaald met 1%. Dus presteert Nederland slechter dan de rest.
.
En die inflatiesprong van 1 oktober, valt samen met de btw-verhoging die de PvdA wilde.

tipo | 17-07-13 | 11:08

Gelukkig gaat dat linkse anti-werkende-mens kabinet op de ingeslagen nivelleringsweg door met om van ons land een communistische outperformer te maken. Nog even en we verslaan ook heilstaten zoals Belarus en Venezuela.
Goede tip: verhoog de BTW naar 70%, dan staan we net bovenaan in de wereldranking.
www.tradingeconomics.com/country-list/...

KarelMarks | 17-07-13 | 11:07

Inflatie is hoger en de hypotheerente is hoger en de huizenprijzen zijn veuls te hoog. How come?
Kleadtenregering, kleaudten netwerken in NL.
De grote jongens in NL krijgen het allemaal veel te gemakkelijk en wij worden in onze bek gepoept en geplast.
Vroeg of laat barts de inflatie in alle hevigheid los want dan zijn "wij"(de idioten die aan het pyramidespel hebben meegedaan) van de schulden af. Dat "zij" (de wijzen die niet aan het spel hebben meegedaan en als gevolg niets gewonnen maar uiteindelijk ook niets verloren hebben en gespraard hebben)dan met de brokken zitten want echt geld verloren maakt die gepriviligeerde kleaudtzakken (net zulke veulpoepers als de EU bureacraten) geen reedt uit. En zo gaat-ie in NL, zo rolt dit land. Echt geweldig. Geert kom er als je blieft heel rapido in.

ecologiste | 17-07-13 | 11:07

GeenStijl dit PVDA. Ongeheurd

Alfonsius | 17-07-13 | 11:06

Inflatie is een uitvinding van de Zwitsers-Joodse kutmaffia. Hiermee zaaien ze verwarring tussen de betreffende partijen om zo nog meer winst op obligaties te realiseren, meestal over de rug van okergele blafvissen. #feit

Bakito | 17-07-13 | 11:05

Het systeem is rotter dan rot, overall.

Mommas lttle monster | 17-07-13 | 11:05

Misschien gaat het kwartje vallen bij de mensen?

De Bilderberggroep wil de Middenklasse kapot maken in de USA en Europa en dus ook het Midden- en Kleinbedrijf.
Ik denk dat ze al aardig op weg zijn ondertussen...

The NerdHunter | 17-07-13 | 11:04

in Zuid-Europa liggen ze krom van het lachen , daar gaat binnenkort weer een karenvracht aan euro.s naar toe .
Lisabon kunnen we niet eens meer redden laat staan italie die op instorten staat en hard op droomt van de lire net als spanje een natte droom krijgt van een nieuwe peseta griekenland is al afgeschreven , dus is het niet zo gek dat het geld hier niks meer waard is.
want dat is WEGGEGEVEN aan de banken en zuid-europa , maar we krijgen alles terug met RENTE dan zak ook de inflatie en gaat de btw naar 19 % NEE DUS FOPSPEEN KABINET. IK HEB HIER GEEN WOORDEN MEER VOOR.
Heeft hier een zekere wilders niet voor gewaarschuwd!!!!! al ziende is men blind

witchmaster | 17-07-13 | 11:04

@obapa | 17-07-13 | 10:49 |
Ja joh onze blonde verlosser fixt dit met zijn team van top economen
Hij voert de gulden weer in en BAM
Geen gezeik iedereen rijk

Ben_online NL | 17-07-13 | 11:04

Zelfs hiermee kunnen we niet onder de 3% norm blijven.

Fopspeen | 17-07-13 | 11:03

en zo denkt didi er over.


Glenfiddich @Iersesetter
16-jul.


@diederiksamsom @bobvreeman Het kost geen banen in deze crisistijd? Onder welke steen heb jij gezeten de laatste tijd?

________________________________________


Diederik Samsom

@diederiksamsom

@Iersesetter geen enkele maatregel is nog ingegaan. Dus wat er nu gaande is, sowieso niet het gevolg ervan.

16 jul. 13 11:48 AM

________________________________________


Reageren op @diederiksamsom

Retweeten
Toevoegen aan favorieten

Che_cuevara | 17-07-13 | 11:03

En zo wil Didi blijven nivelleren. Rekenvoorbeeld: alleenstaande moeder in de bijstand, 2kids (netto) 1124. HT 238. ZT 88. KGB 129. KBS 145. = 1725.

Eenmalig per jaar: vakantiegeld 690. ldt 490. Participatie 270. BZB gem. 600.

En dan tel ik alle voordelen (aanvullende Ziektekosten, tegmoetkomingen, heffingskortingen, etc nog niet mee)

Ik ben Zelfstandig ondernemer met een hypotheek en 2 kinderen. Mijn besteedbaar inkomen komt niet eens in de buurt van een zieluge bijstandsmoeder.

Mja.. Kijken naar de realiteit is altijd een beetje moeilijk als je geen flauw idee hebt hoe het ECHT werkt. Werken is voor de domme.

Onzinloos_2.0 | 17-07-13 | 11:03

Freddie Stobart | 17-07-13 | 10:59
Helemaal mee eensch!
U bent van harte welkom in "stijllozenland"!

Ommezwaai | 17-07-13 | 11:02

In dit geval is inflatie de snelste weg naar groei. Deflatie zoals Japan jarenlang heeft gekend is funest. Goed nieuws dus...

Sir EnemA | 17-07-13 | 11:02

Wordt eens tijd voor "Stijllozenland".
Een provincie inrichten als nieuwe staat, eigen regering, eigen munteenheid, eigen belasting en vreemdelingenwetten enzovoort.
Geen finnen, moe-landers en ander tuigh toelaten.
Moet jij eens kijken hoe snel dit een welvarende toko wordt!

Ommezwaai | 17-07-13 | 11:01

Eerlijk gezegd verwacht ik niet dat een kabinet dat uit volstrekt incompatible tegenpolen bestaat in staat is om ook maar één serieus probleem op te lossen.
Helaas laat de praktijk zien dat dit inderdaad zo is.

Moi2 | 17-07-13 | 11:01

Mooi man is de hypotheekschuld ook weer relatief minder

Ben_online NL | 17-07-13 | 11:00

en dan gaat er in augustus nog 6 miljard aan lastenverzwaringen overheen, en gaan er 20.000 ambtenaren eruit, wordt een gure winter

maraboe | 17-07-13 | 11:00

Merkava | 17-07-13 | 10:50 |
Inderdaad. Ik roep het al jaren. Hef de verzorgingsstaat op en alle potverteerders vertrekken weer. En de eigen potverteerders gaan weer aan het werk. Honderdduizenden ambtenaren eruit.
Dan kunnen de lasten omlaag. Een reële belastingdruk van 20% ofzo ipv de 80 die er nu is.

Freddie Stobart | 17-07-13 | 10:59

rode peper | 17-07-13 | 10:34 | + -17 `-
Jij zat zeker achteraan bij economie? Inflatie is wel een direct gevolg van het kabinetsbeleid. Neem nou de BTW toename van 19 --> 21%. Alleen al goed voor een mooie inflatiestijging.
Met dit kabinet is de middenklasse het haasje (nivelleren is een feest!) en dat heeft invloed op inflatie en economie. Zowel PvdA (onderklasse) als VVD (ondertussen ook onderklasse) hebben dikke vette schijt aan de middenklasse. Wanneer komen wij in opstand?

brabandertje | 17-07-13 | 10:59

pomtiedom | 17-07-13 | 10:47
Door alle bezuinigingen kunnen bijv. gemeentes niet meer rondkomen. Wat doet dit soort akelig volk dan ook: die verhogen de WOZ, de rioolheffing, aanvraag rijbewijs etc etc etc. Omdit allemaal te kunnen blijven betalen moet ik als kleine ondernemer mijn prijzen ook weer verhogen. Gevolg mijn klanten kunnen dat ook niet meer betalen en zo is de cirkel weer rond.

Holla Hezbollah | 17-07-13 | 10:59

Kleine tip voor Rutte & Didi, simpel doch zeer effectief: snijden in eigen vlees en hervormingen.

Harry Turtle | 17-07-13 | 10:58

Grapjes over het postuur van Sharon Dijksma zijn nooit grappig. Zij kan er ook niks aan doen dat ze als kind per ongeluk een skippybal heeft doorgeslikt.

VanBukkem | 17-07-13 | 10:57

@lulleficatie | 17-07-13 | 10:44
Hoe kan je verwachten van een politicus dat hij gelooft in de wijsheid van het volk als dat volk voor hem gekozen heeft?

Che_cuevara | 17-07-13 | 10:57

Je moet het positief zien. Door ons steeds armer te maken, brengen onze Leiders de euro's van Noord en Zuid weer naar elkaar.
Zo worden wij één familie. En is er nooit meer oorlog!

LibertasSimplex | 17-07-13 | 10:55

Even een blik op de 'gedwongen samenwerking' tussen de Europese landen vanwege 'de crisis':

-------------------------------------------------
"In politics, nothing happens by accident.
If it happens, you can bet it was planned that way."

- Franklin D. Roosevelt
-------------------------------------------------

The NerdHunter | 17-07-13 | 10:55

@Che_cuevara | 17-07-13 | 10:51 | + 1 -

Dan is het geen inflatie, inflatie is toename van de geldhoeveelheid.

rode peper | 17-07-13 | 10:54

Vanaf oktober woon ik in Israël voor zes maanden, en daarna ga ik door voor zes maanden naar thailand. Dit om te kijken waar ik wil gaan wonen en werken. Lekker aan het strand liggen met de bbq en maar 4% belasting betalen. Super.

billenbijter | 17-07-13 | 10:54

En Rutte, trots op je maatregelen? Lekker op werkbezoek in warme oorden? Hou er toch mee op man, alsjeblieft ... Je snapt het niet en met jou en je vrienden komen we er gewoon niet bovenop ...

deleraarspreekt | 17-07-13 | 10:54

@botteslopert | 17-07-13 | 10:39
Je mag maar één keer stemmen hoor, geen drie.

Che_cuevara | 17-07-13 | 10:54

@rode peper | 17-07-13 | 10:34
Lees het artikel eens.

"De lastenverzwaringen van het kabinet zoals de btw-verhoging, zou de oorzaak zijn van het stijgende prijsniveau."

Che_cuevara | 17-07-13 | 10:51

@Dolphi
Dat heet wanhoop.

Merkava | 17-07-13 | 10:51

Inflatie=diefstal.

drs.Aeneid | 17-07-13 | 10:51

In principe is de derde plek een uitstekende prestatie, maar ja in topsport wil je altijd winnen.
Helaas zit er voor het wereldberoemde duo Ruttos het mamaskindje en Didi de milieuterrorist geen rondvaart in door de Amsterdamse grachten.
Was natuurlijk wel leuk geweest, wij op de eerste plek, allemaal zwaaien met oranje vlaggetjes naar de rondvaartboot met daarop de winnaars.
Volgende keer beter Markie en Didi.

ÎÎÎ ReBeL ÎÎÎ | 17-07-13 | 10:50

Tja, dat krijg je als je politici het land laat besturen...
lulleficatie | 17-07-13 | 10:44 | + 1 -
-------
Een verrassend diepzinnige opmerking.

appeltjesgroeneweide | 17-07-13 | 10:50

Schaterlachend maakt Rutte het land kapot

Bokito ergo sum | 17-07-13 | 10:50

Ach ja dat geld op mijn spaarrekening is bedoeld om straks een huis te kopen en zolang de prijzen daarvan nog steeds met ca 7 % zakken heb ik een deflatie van mijn spaargeld van 3,8%.

Harry Turtle | 17-07-13 | 10:50

@Freddie Stobart
Nederland moet kapot. Des te eerder des te beter. Alle zandbakkers terug naar de sahara en kunnen ook meteen de gaten naar het buitenland eindelijk worden gedicht, zodat ons geld niet meer ongecontroleerd wegloopt. Weg met de Calvinistische zelfhatende politici die we nu hebben en terug naar de handelsrepubliek gerund door echte vaklui!

Merkava | 17-07-13 | 10:50

september 2012 natuurlijk... domme tipo

tipo | 17-07-13 | 10:49

We kunnen ons dus nu meten een land als Roemenie. Het is werkelijk om te huilen. En die lachebek de gebraden haan uithangen op de Antillen.

brutus68 | 17-07-13 | 10:49

Wordt hoog tijd dat Geert het kabinet oprolt en orde op zaken gaat stellen.

obapa | 17-07-13 | 10:49

De Nederlandse inflatie is significant hoger dan de Eurozone sinds het aantreden van dit kabinet in september 2009 en ik heb een grafiekje om het te bewijzen: www.cbs.nl/NR/rdonlyres/25739F2E-4592-...
.
Allemaal de schuld van Rutte en Dijsselbloem.

tipo | 17-07-13 | 10:49

Rutte en Samson hebben Nederland kapotbezuinigd.
Holla Hezbollah | 17-07-13 | 10:34 | + 3 -
Nee vriend, van bezuinigingen/belastingen gaat de inflatie niet omhoog, eerder omlaag. Hoe meer geld er uit de zakken van de consument gehaald wordt, hoe minder deze te besteden heeft en de oude vraag&aanbod leert dan dat de prijzen in de winkel ook dalen.
.
Dan de vraag is dit slecht? Voor de spaarder wel maar die wordt nu wel bewogen om zijn geld ergens anders in te stoppen: op de beurs, investeren in eigen bedrijf of waardeverhoging huis en dat heeft weer een positief effect op de economie en werkgelegenheid.
Hoge inflatie (>5%) is wel slecht en ook >3% moet niet te lang duren

pomtiedom | 17-07-13 | 10:47

Dolphi | 17-07-13 | 10:38

Dat betekent dat je een bizar slecht bankstel koopt!

doskabouter | 17-07-13 | 10:46

Ik heb nooit iets met Duitsers gehad, maar je zou nu haast wensen dat we ingelijfd konden worden door diezelfde Duitsers. Die hebben in ieder geval een visie en een beleid.

Holla Hezbollah | 17-07-13 | 10:46

[Thelma and Louise]

En nu vooruit!!1

AshleyJ"Ash"Williams | 17-07-13 | 10:45

Tja, dat krijg je als je politici het land laat besturen...

lulleficatie | 17-07-13 | 10:44

@Kaas de Vies | 17-07-13 | 10:31

Als jij gewoon de tekst en de links had gelezen in plaats van perse de fipo te plaatsen had je kunnen weten dat jouw plempsel totaal overbodig is.

Koninging Beatricks | 17-07-13 | 10:44

Inflatiecijfer is al jaren een keiharde leugen. Bier is in 10 jaar tijd meer dan 2x zo duur geworden. De huren in de particuliere sector zijn in 5 jaar tijd zowat verdubbeld. Ze nemen alleen die getallen mee die het gunstigst uitpakken voor de berekening, zodat de politici zichzelf weer op de borst kunnen kloppen en een veer in elkaars reet kunnen duwen.

Merkava | 17-07-13 | 10:44

-weggejorist-

hatsjepsoet | 17-07-13 | 10:44

En dan is dit nog volgens het statistisch bureau van de EU. De werkelijke inflatie zal dus ergens tussen de 6 en 8% liggen. Het inflatiecijfer is namelijk heel makkelijk te manipuleren door de overheid. Gewoon een beetje cherry picken bij het samenstellen van de variabelen. Die producten wel en die producten niet. Zoals bijvoorbeeld groente en fruit niet worden meegenomen in de cijfers. Uw geld wordt in veel rapper tempo minder waard dan nu weergegeven.

Afgeschminkte Bassie | 17-07-13 | 10:44

Dolphi | 17-07-13 | 10:38
Die scooter heeft GEEN winkelwaarde van 1000,=.
Die (chinese) scooter heeft een waarde van 250,=, maar zelfs voor dat bedrag wil niemand m hebben.

Holla Hezbollah | 17-07-13 | 10:43

Ik ontwijk de inflatie door al mijn spullen in Duitsland te bestellen\kopen. Daarbij geef ik hopenlijk, maar vast tegen dovemansoren gericht, signaal af naar de dieven in Den Haag. Er zullen veel meer mensen zijn die dit doen.

Het spijt mij het te moeten zeggen en denken: laat op deze manier Nederland maar sneller naar de kl*te gaan, dan een lange pijnlijke lijdensweg. GratisgeldSprinkhanen zullen vertrekken. Dan hebben mijn kinderen de kans dit land weer opnieuw op te bouwen.

BedrijfsTijgerT | 17-07-13 | 10:41

de manier waarop inflatiecijfers worden berekend zet alle schandalen in de bankwererld volledig in de schaduw. 3,2% is een forse onderschatting van de echte geldontwaarding en dat gaan wij met ons allen nog eens lekker aan den lijve ondervinden wanneer de pensioenen ooit nog eens gaan uitkeren.

gooi en smijtwerker | 17-07-13 | 10:41

@ 'Aan de rol met die pecunia'
Besteden, uitgeven etc.?
Zelfs wanneer iets gratis is kan ik het me momenteel niet veroorloven; ik sta namelijk rood.
Om €0,-- te kunnen besteden moet ik eerst €4.670,-- zien te verdienen.

Simon de Danser | 17-07-13 | 10:40

Godver, kut Ipad!

botteslopert | 17-07-13 | 10:40

Toch geeft de overheid nog steeds meer uit dan het binnenkrijgt. Ik vind dat geen goede situatie, zeker niet als je al een behoorlijke schuld hebt. Maar lenend Nederland denkt daar blijkbaar anders over. Ik heb dan ook geen (top)hypotheek.

roze_bril | 17-07-13 | 10:40

-weggejorist-

botteslopert | 17-07-13 | 10:39

-weggejorist-

botteslopert | 17-07-13 | 10:39

Kijken wat er de volgende keer wordt gestemd, Greet mag het dan proberen.

botteslopert | 17-07-13 | 10:39

Je zal maar ineen huurhuis zitten ben je straks helemaal aan de beurt....

JAXX | 17-07-13 | 10:39

Hier in Almere kan je een bankstel van ca 1300 euro kopen en daarbij een retro-scooter van 1000 euro winkelwaarde gratis ontvangen.Kan iemand mij uitleggen of dit nu inflatie of deflatie betekent ?

Dolphi | 17-07-13 | 10:38

@Freddie Stobart | 17-07-13 | 10:35

*jaloers is*

CornholioNL | 17-07-13 | 10:37

rode peper | 17-07-13 | 10:34 |
Onzinredenering. Als de drukpers van de ECB er wat mee te maken zou hebben, dan zouden ALLE Europese landen een hoge inflatie moeten hebben. Of denk je dat de drukpers van Draghi alleen voor NL aanstaat?

fred3180 | 17-07-13 | 10:36

Minder besteden is dieper de kloof in. Ik zeg barricades, harken en fakkels.

Stroopdoos | 17-07-13 | 10:36

@Holla Hezbollah | 17-07-13 | 10:34
Dikke felicitaties voor Rutte en Samson! Zoals ze zelf zeggen... het beste kabinet ooit!!!1 Lutsers dat het zijn.

harry poster | 17-07-13 | 10:36

Fantastisch nieuws als je zuinig bent geweest en wat gespaard hebt, max. 2% rente, eerder 1,5%, dan 3,2% inflatie, betekent tussen de 1,2 en 1,7% verlies per jaar op je spaargeld en dan heb ik het nog niet eens over het fictief rendement van 4% op vermogen 10 jaar geleden ingevoerd door ook een PvdA'r en een VVD'r, Weekers, die dat nu niet wil verlagen omdat hij het geld hard nodig heeft om de gaten van Bulgaarse toeslagenfraude te dichten. Staatsroversbende.

Rest In Privacy | 17-07-13 | 10:36

Snik

jobwie? | 17-07-13 | 10:36

Inflatie? Hoe kan dat nu. Huizen worden met de maand minder waard.

roze_bril | 17-07-13 | 10:36

Ik word altijd zo verdrietig van dit soort berichten. Het land wordt compleet naar de vernieling geholpen.
Ondernemen loont niet meer, vrijheid bestaat niet, alles is te duur, niks mag en alles moet.
Daarom ben ik jaren geleden geemigreerd. In het begin had ik de hoop dat het misschien in de toekomst nog goed zou komen, maar die hoop is vervlogen.
Mijn kinderen spreken niet eens Nederlands.
Rust zacht Nederland. Rust zacht.

Freddie Stobart | 17-07-13 | 10:35

Nou als dit geen mega-faal bewijs van het huidige beleid is dan weet ik het ook niet meer...

Maar we gaan er natuurlijk wel gewoon mee door want het land moet immers kapot/deaud/stuk en nivellering is een feest !

Aldus Mark ''de grijns'' Rutte en Diederik ''The Joker'' Samson...

CornholioNL | 17-07-13 | 10:35

De rente op 'n spaarrekening is 1,6 procent dat kan geen toeval zijn

Tim Grimbek 10 | 17-07-13 | 10:34

Het is ze GELUKT!!!
Rutte en Samson hebben Nederland kapotbezuinigd.
Dikke felicitatie. Is nog nooit iemand gelukt.
Stelletje doorgeschoten hufters.

Holla Hezbollah | 17-07-13 | 10:34

Digitenne van 10 euro naar 12,50, = 25%
Euroshopper bier halve liter van 45 cent naar 49 cent, bijna 10%
Hoe kan ik nou in m'n swiftje blijven rijden?

gentle giant | 17-07-13 | 10:34

Ook dat is nivelleren mensen, want 3,2% van niks is niks.

ZDEV | 17-07-13 | 10:34

En dan is dit nog inflatie aan de hand van aangepaste cijfers, anders zouden we een inflatie hebben van rond de 9%. Maar ja dingen als energie nemen we niet meer mee in de inflatie berekening.

Energya | 17-07-13 | 10:34

Je kan het huidige kabinet veel verwijten maar niet de inflatie want dat ligt buiten de controle van onze regering. Draghi van de ECB beheert de drukpers, inflatie is immers niets meer dan de toename van de geldhoeveelheid met als gevolg daarvan een waardevermindering van het geld en dus stijgende prijzen.

rode peper | 17-07-13 | 10:34

Vol gas de afgrond in, maar Mark en Didi blijven lachen. Normaliter worden beschonken / onbekwame bestuurders achter het stuurwiel weggehaald, maar hier blijft men ernstig in gebreke.

Benieuwd of er nog wat te demonstreren van op 21 september. Of staan we dan al allemaal in de rij bij de EU-gaarkeukens? Voor één aardappel per persoon?

vraagstaart | 17-07-13 | 10:33

Zo kunnen we langzamerhand een extra 0 op onze bankbiljetten gaan plakken

Manu | 17-07-13 | 10:33

Het aller, aller, aller beste kabinet OOIT!

duiker1947 | 17-07-13 | 10:33

Revolutie?

GekkeDave | 17-07-13 | 10:33

Zware onderschatting van jihadbabies...

WellusNietus | 17-07-13 | 10:32

Apart hoe ervaring en geschiedenis overboord wordt gezet en de domste acties worden ondernomen door dit faalkabinet des EU's.

Stroopdoos | 17-07-13 | 10:32

Ooeps: "Is ook EEN manier... "

FrankVeer | 17-07-13 | 10:32

Is ook geen manier om mensen over te halen hun geld uit te geven. Gewoon elke dag minder waard laten worden. Gaan ze vanzelf wel nieuwe auto's en huizen kopen.

FrankVeer | 17-07-13 | 10:32

Tot voor kort was het 'het slechtste kabinet sinds WO2'.
Nu is het gewoon het slechtste kabinet.
Punt.

Cuyahoga | 17-07-13 | 10:31

Dan te bedenken dat er mensen zijn die vinden (hopenlijk nu: vonden) dat de PVV slecht is voor de economie.

kapotte_stofzuiger | 17-07-13 | 10:31

Heeft natuurlijk niets te maken alle belastingverhogingen die doorgerekend worden.

Kaas de Vies | 17-07-13 | 10:31

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl