Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

NOS hoaxt WEER met Zimmerman racisme-audio

zim100.pngEnorme peopstorm in Yankistan en omstreken over het vrijspreken van George Zimmerman (GZ), de niet bepaald blanke buurtwacht die de pigmentair zeer royaal bedeelde medemensvriend Trayvon Martin doodschoot op 26 februari 2012. Tragisch. Ondertussen komen NOS en RTL nieuws bijkans klaar. Heerlijk momentje weer om Amerika te laten zien als dat achterlijk racistische land waar iedere nutjob met een pipa in z'n klauwen rondloopt. Origineel. Gaan we ons nu niet bemoeien met de morele kant van deze zaak, maar ons gewoon even richten op deze video van de NOS. En krijg nou wat, de NOS gebruikt gewoon weer het gemanipuleerde audiofragment van NBC, lekker. Even verder. "Zimmerman beweert dat de jongen hem aanvalt en dat hij schiet uit zelfverdediging", onder begeleiding van een mooie gave foto van GZ. De NOS had ook deze foto kunnen laten zien van een door Martin aangevallen Zimmerman, of even een linkje naar de zaakfeiten in NY Times kunnen posten. Nog even een voxpopje met een mevrouw die letterlijk zegt: "Zimmerman was white, his mother was white" en een NOS-meneer die dan niet door vraagt. Logisch, want Zimmerman was een heleboel, maar zeker niet white. "The jury was all white", eh sorry nee, klopt ook niet. En hoe racistisch is het eigenlijk om te stellen dat een witte jury een andere beslissing zou nemen vanwege hun huidskleur? Hoe hard het ook geroepen wordt: nergens maakt deze hele zaak duidelijk "dat een zwart leven niets waard is" of dat "je een zwarte ongewapende jongen zomaar kunt doodschieten". Wel dat een jury in Amerika "beyond reasonable doubt" genoeg bewijs moet zien om iemand te kunnen veroordelen, en die twijfel is er wel zeker. 'Not Guilty', is daarmee de enige logische en voorspelde uitkomst, hoe onrechtvaardig je dat ook kunt vinden. Hate the game, not the player. Maar hey, het was verdomme weekend, en niets zo lekker dan als luie journalist gewoon RACISME roepen omdat demense op de Amerikaanse straten het ook roepen. Scheelt weer een hoop uitzoekwerk.

Reaguursels

Inloggen

Mortimerr | 15-07-13 | 12:19 | +

Opvallend dat daar wordt gesproken van het eufemisme "mis-editing" i.p.v. het beestje bij de naam te noemen:

deliberately falsifying a police tape.

Dr.Dexter | 15-07-13 | 19:34

De NOS heeft zich al gediskwalificeerd als 'serieus nieuwsmedium' toen Ferry Mingelen met dat foute boekje liep te zwaaien toen Fortuyn de politiek in ging.

Wat de linksdraaiende media het liefst zouden willen is dat we weer terug in de tijd gaan naar de donkere dagen vóór Fortuyn, toen het verboden was om de daders van misdrijven nader te omschrijven dan "de verdachte M/V uit X" omdat dit 'stigmatiserend' zou werken.

Daarom doen ze graag alsof blanken patent hebben op racisme, alsof iedereen die niet blank, hetero én man is gediscrimineerd wordt, en alsof die enorme groep gekoesterd moet worden als een bedreigde diersoort - met de linkse intellectueel als beschermheer.

Dat die zelfbenoemde beschermheren intussen zelf weggetreiterd worden richting Badhoevedorp of soortgelijke reservaten mag geen naam hebben. Foutje in de regie. Over tot de orde van de dag, waarin de getinte crimineel zich steevast beschermd weet door D66 rechters tegen agressieve lelieblanke huiseigenaren die hun bezit niet willen delen met de onderbevoordeelde dieven en overvallers.

En als een rechter - of jury - durft te doen wat rechtvaardig is komt de pers wel op de barricaden om alsnog krom te lullen wat ooit recht was.

Ik wens elke mediamalloot die hier een rassenkwestie van durft te maken een eigen persoonlijke overvaller toe, die hen net zolang het leven zuur maakt tot ze massaal naar Badhoevedorp verhuizen. Eens kijken waar ze dan over schrijven.

Dr.Dexter | 15-07-13 | 19:20

www.infowars.com/trayvon-martin-suppor...
.
Ik denk niet dat dit Trayvon akkefietje nu al de inleiding gaat vormen tot de Big One, maar de komende jaren zullen er meer dan genoeg gelegenheden komen waarbij de vlam in de pan kan gaan slaan. De komende burgeroorlog zal gaan tussen links, dwz de overheid, media, de 'minderheden', de linkse blanken van de OWS-variant olv degenen die hier niet genoemd kunnen worden en die zal proberen een 'anti-racistische mensenrechten' USSR 2.0 op te richten, compleet met FEMA gulag en NSA-KGB, tegen de Alex Jones types, tea-party-figuren, Constitutionalisten, Libertariers, Conservatieven, de NRA-'gun nuts', de blanke Republikeinen die weten dat de Reps nooit meer aan de macht zullen komen vanwege de demografische verschuivingen, zeg maar de oudere blanke belastingbetaler met een baan. Onze taak in Europa dient daaruit te bestaan af te wachten totdat het feest gaat beginnen en daarna de Euro's te helpen zich af te splitsen en te verhinderen dat die USSR 2.0 er gaat komen, hetgeen het rampzalige gevolg zou kunnen hebben dat die anti-blanke USSR 2.0 zich vervolgens gaat verbinden met communistische China, waarna het numeriek zwakkere Europa + Rusland van beide kanten in de tang kan worden genomen. Het wegkapen van het Europese deel uit het karkas van Amerika is van essentieel belang voor het overleven van de Europese beschaving. Als dat gelukt is kan EU + Rusland en het Europese restdeel vd VS makkelijk China in bedwang houden.

Prof. Dr. Ir. Toeter | 15-07-13 | 16:16

Ik haal voor dit soort aangelegenheden mijn informatie uit buitenlandse media. In dit geval heb de relatief linkse (Democraten-kranten) WaPo en NYT gebruikt. Twee zaken die me zijn bijgebleven is dat in tegenstelling tot wat aanvankelijk beweerd werd Zimmermann niet door de politie werd verboden om Martin te volgen en aan te spreken. Een tweede punt betrof de verwondingen, waaronder een gebroken neus van Zimmerman. Die volgens Zimmerman door een aanval van achteren door Martin veroorzaakt werden. Aanvankelijk door media werden afgedaan als fake of zelfs zelf veroorzaakt maar waar uiteindelijk schoorvoetend moest worden toegegeven dat het relaas van Zimmerman de hoogstwaarschijnlijke waarheid betrof.
Maar goed ook als je je zelf zo informeert, blijft het toch nog uitermate vervelend als je oppervlakkige goedmenselijke omgeving volstaat met het naplapperen van de suggestieve multiculbeschermende berichtgeving van bijvoorbeeld een NOS-journaal.

WirMachenMusik | 15-07-13 | 15:27

Toch heb ik het idee dat zwarte mannen met een net overhemd en nette leren schoenen aan aanzienlijk minder vaak op de korrel genomen worden. Hing die broek ook tussen de knietjes? Vinden ze ook zo mooi, die jongens van 17.

QuelleFromage | 15-07-13 | 15:14

You go Leeuwen!

Kapt. Kip | 15-07-13 | 14:49

Een gekleurde jury-uitspraak in de VS? O J.

Elessir | 15-07-13 | 14:16

Dat de officier pas onder zware politieke druk wilde gaan vervolgen is kennelijk niet voor niets. Nu heeft de burgerwacht een vrijspraak te zijnen laste en is hij zijn leven niet langer zeker door de enorme publiciteit die het geval heeft gekregen. Lynch crowds, mede opgehitst door de president van de Verenigde Staten maar vooral door de media, zijn nu op zijn leven uit.
.
De burgerwacht was zo te zien een Hispano, zoals er in Florida heel veel zijn en die hier in Nederland voor zwart zou doorgaan. Minder zwart dan de om het leven gekomen jongen, van wie de president zei dat hij wilde dat als hij een zoon had gehad, die op hem geleken zou hebben.
.
De rechter was in dit geval verstandiger dan de Amerikaanse president. Zij heeft haar best gedaan het racisme buiten de rechtszaal te houden en keurig leiding gegeven aan deze farce.
.
De jury bestond uit zes verstandige vrouwen die zich door de media en de opgehitste zwarte lynch crowds niet hebben laten intimideren.
.
Arie Elshout had het over een vooroordeel dat een zwarte jongen met een capuchon op weinig goeds in zin kan hebben. Onzinnige opmerking. Dat is oorzaak en gevolg omkeren. Een buiten proportioneel aantal misdrijven wordt gepleegd door pubers die niet voor niets een uniform aantrekken waardoor het moeilijker wordt ze te identificeren. Bloomberg, de burgemeester van New York wijst er met reden op dat de misdaadstatistieken in NY zijn gekelderd sinds men dit soort jongens eruit pikt en fouilleert nog voor ze iets hebben kunnen uitrichten. Door dat racisme te noemen wordt racisme in de hand gewerkt
.
Statistisch doet iedereen die geconfronteerd wordt door een boze zwarte puber, met een capuchon op en een hand op zijn zak, er goed aan de straat over te steken. Vrij zeker dat Elshout dat ook zou doen, behalve misschien wanneer hij burgerwacht was en het zijn taak was om berovingen te voorkomen of de daders te arresteren.
.
Raciale spanningen krijgen op deze manier nooit meer de kans om te verdwijnen. Als jongens willen voorkomen dat ze worden aangehouden moeten ze zich niet als hooligans kleden, zo simpel is dat en ze hebben ouders die daar op kunnen toezien. Dat kinderen graag stoer doen is wel te begrijpen, maar als de media niet zo racistisch waren zouden ze er meer werk van maken om die kinderen en hun ouders te waarschuwen tegen de gevaren die ze daarbij lopen.

Troef | 15-07-13 | 13:45

Er wonen ongeveer zeven keer zoveel whites in de VS als blacks. Bijna alle blanken worden vermoord door blanken, bijna alle zwarten door zwarten. Verhoudingsgewijs zijn er bijna zeven keer zoveel moorden gepleegd door zwarten. Ruim twee keer zoveel blanken zijn vermoord door zwarten als andersom.

Bijbehorende afbeelding: www.islamofobie.nl/images/uploads/fbi-...

Hoofdschuldige aan alle ophef is mijns inziens Obama die zich destijds onmiddellijk identificeerde met Trayvon.

Fransg | 15-07-13 | 13:38

Als sidenote: toen bekend werd dat Martin Skittles (snoep) en frisdrank bij zich bleek te hebben, wilden diverse groepen direct dat de makers hiervan de ouders zouden betalen voor de gratis publiciteit. Alsof de fabrikanten op dit soort "publiciteit" zaten te wachten.

Tijdens het juryoverleg stonden buiten een blanke man met zijn zoontje, welke Skittles en ijsthee met watermeloensmaak bij zich had (cliché in de VS is dat zwarten graag watermeloen eten), teneinde getuige te zijn vanb "history in the making". Een sterker geval van raciaal dhimmieïsme kan ik me niet voorstellen.

Als de OvJ daar voor doodslag of dood door schuld was gegaan, hadden ze nog een kans op een veroordeling gehad, maar de jury heeft hem vrijgesproken.

De zwarten die toch al gauw de racismekaart trekken als iets ze niet bevalt (hoewel ze bij OJ Simpson's vrijspraak geen problemen hadden) zijn pissed omdat de door hun gewenste "justice" niet is voltrokken en het volgens hun weer om het Zuidelijke racisme gaat van de blanke onderdrukkers.

Dat komt omdat ze ook worden aangestuurd door Al Sharpton en Jesse Jackson die de laatste jaren steeds irrelevanter zijn geworden maar nog steeds proberen in de publiciteit te blijven. Die twee kunnen beter een tandenborstel en een pepermuntje gebruiken, want elke keer dat ze hun muil opentrekken "shit comes flying out".

Saillant is dan ook weer te melden dat Zimmerman een hispanic is, hetgeen eigenlijk voor de census geen ras is, maar wel wordt bijgehouden ivm soepsidie etc. Echter, omdat het hier een uitspraak betreft die niet gewenst was door de zwarte gemeenschap, is de man in het kader van de polarisatie maar weer "blank" gedoopt, ook al is hij een halfbloed.

Iemand vroeg hier waarom Obama dan weer wel zwart is als hij een witte moeder had, en dat is omdat je hier in de VS 1/16 zwart mag zijn, teneinde jezelf zwart te mogen noemen.

SDI | 15-07-13 | 13:19

Ik stoorde me inderdaad vanmorgen ook aan de 12 jarige oude Trayvon foto op het NOS journaal tegenover de 16 jarige getatooeerde pistoolvasthebbende Trayvon foto die toch ook alom bekend is.

DaJonkel | 15-07-13 | 13:01

ITEACHYOU | 15-07-13 | 11:38
Je bedoelt, dat Noord-Afrikanen ook blanken zijn, immers niet neger of chinees dus blank. U bent wel met me eens, dat Zimmerman 'licht getint' is, een licht getinte blanke a.h.w.

Dit maakt de discussie natuurlijk lekker helder.

vanhetvarken | 15-07-13 | 12:50

Het enige blanke aan Zimmermann is zijn Duitse naam, voor de rest is hij een Latino die voor zijn blanke broodheren van de gated community iets te goed zijn werk wilde doen. Hij volgde een zich verdacht gedragen zwarte persoon en belde politie. Dat feit alleen al is voldoende bewijs dat Zimmermann geen moorddadige intenties had. De politie zei dat hij Trayvon niet moest volgen. Intussen had Trayvon opgemerkt dat hij meer fysieke clout had dan Zimmerman en begon de rollen om te draaien en begon Zimmerman te volgen. Er volgde een worsteling, waarbij Trayvon bovenop kwam te liggen en begon met het hoofd van Zimmerman tegen het plaveisel te rammen, zie verwondingen foto. Toen bleef er voor Zimmerman in doodsnood weinig anders meer over dan zijn pistool te trekken.

Er komt pas een begin van het einde van de multikul als we leren onszelf te zien als Westblokkers en dat we gegijzeld worden door een linkse criminele bende met als hoofdzetel Washington, die heeft verordonneerd dat de bevolking van het Westblok, als enige in de wereld, dient te verdwijnen en te worden vervangen door honderden miljoenen derde wereld-gangers en dat Amerika al veel verder is voortgeschreden op dat pad van zelfvernietiging dan wij: onder de vijf jaar is het percentage niet-blanken daar al meer dan 50%. Amerika wordt een derde wereld land en dus het volgende Joegoslavië, Syria, Irak, doorhalen wat niet verlangd wordt.

Het Oostblok is al kapot en kan worden beschouwd als bevrijdt gebied (van het extreem-linkse communisme). Het Westblok, dat laatste overblijfsel van de Stalin-Roosevelt alliantie, en dat Europa molde tussen 1939-1945, staat nog overeind, maar dat duurt niet lang meer.

Er zit in de VS een burgeroorlog aan te komen, waarna het land, net als de USSR, raciaal uit elkaar gaat spatten, waarna een EU-Rusland alliantie, samen met China, de lakens gaat uitdelen op deze planeet (waarschijnlijk ergens in de twintiger jaren).

www.amazon.com/Suicide-Superpower-Will...

Prof. Dr. Ir. Toeter | 15-07-13 | 12:40

Mortimerr | 15-07-13 | 12:30
Ja, want het is normaal om een jongetje van 17 zonder wapen dood te schieten..........

ITEACHYOU | 15-07-13 | 12:38

In Chicago komen per week gemiddeld 10 zwarten om door geweld onderling ; vaak bende gerelateerd.
.
Daar maken de media geen ophef over.
.
Volgens de statistieken komt zwart geweld (criminaliteit) tegen blanken veel vaker voor dan andersom.
.
Daar maakt de media geen ophef over.
.
Een paar maanden geleden is een 24 jarige serveerster gedood door drie zwarten en er is totaal geen media woede en verontwaardiging. Waarom? Omdat de serveerster een blanke was.
.
Maar als een "blanke" ( Zimmerman was in werkelijkheid een hispanic) een zwarte uit zelfverdediging neer schiet schreeuwen de media moord en brand en proberen allerlei figuren er een slaatje uit te slaan en word er een rassen zaak van gemaakt terwijl de feiten daartoe geen aanleiding voor geven.
.
Door de media hetze tegen Zimmerman kan deze man geen normaal leven meer leiden omdat er enorm veel haat door de media tegen hem is gecreëerd ondanks dat de jury hem onschuldig heeft bevonden.

Mortimerr | 15-07-13 | 12:30

Dat was een gebroken neus voor Zimmerman zo te zien op de foto.
Tja... als je dan een blaffer in je zak hebt is de verleiding groot om hem vol te blaffen met lood.

Real Dutch Meat | 15-07-13 | 12:20

De advocaat van Zimmerman is een rechtszaak begonnen tegen NBC vanwege die gemanipuleerde video.
.
Ik hoop dat het een flinke schadeclaim word omdat door de media hetze tegen deze man, ondanks zijn vrijspraak, hij geen normaal en veilig leven meer kan leiden.
.
Grote delen van de media hebben er alles aan gedaan om Zimmerman schuldig voor te stellen en de mensen op te hitsten tegen hem door het verspreiden van onjuiste informatie over Zimmerman.
.
www.washingtonpost.com/blogs/erik-wemp...

Mortimerr | 15-07-13 | 12:19

Dat jochie kon vast niet fietsen .

Lief meiske | 15-07-13 | 12:16

Hoezo bewijst een foto met een bebloed hoofd van Zimmermann dat hij door Martin is aangevallen? Zimmermann is door de politie gevraagd om Martin niet te benaderen totdat de politie er is. Dat heeft hij geweigerd en is vervolgens met een geladen wapen op zak achter Martin aangegaan. Wat er gebeurd is toen de twee elkaar ontmoeten is onduidelijk.

Ik vind dat de jury "Stand Your Ground" nu een nieuwe dimensie gegeven heeft door het ook toe te passen op een situatie waar iemand door de politie gesommeerd is om geen contact te zoeken met de andere persoon. Vooral gezien het feit dat de andere persoon niet op het erf van Zimmermann was.

Stand Your Ground is bedoeld om jezelf in je eigen huis te kunnen verdedigen tegen een inbreker zonder dat deze je aangevallen heeft en niet om als self-declared cop mensen op straat neer te schieten. Ik denk dat in hoger beroep deze zaak nog eens heel anders kan worden.

Aldous | 15-07-13 | 12:11

Het was van het begin duidelijk dat de aanklager geen zaak had tegen Zimmerman (een hispanic) en de feiten in het voordeel van Zimmerman spraken. Hij handelde uit zelfverdediging en nergens blijkt uit de feiten dat hij handelde uit raciale motieven.
.
Maar door de enorme en schandalige media en Hollywood hetze tegen Zimmermann (die er een raciale kwestie van hebben gemaakt) is deze zaak toch voorgekomen met het onvermijdelijke resultaat dat Zimmermann is vrijgesproken omdat de feiten het relaas van Zimmermann bevestigen. Hij handelde uit zelfverdediging.
.
NBC is zelfs zover gegaan dat ze een video hebben gemanipuleerd om Zimmermann af te schilderen als een racist.
.
Ook is gebleken dat de jongen die is doodschoten iemand was met een crimineel verleden en crimineel (gewelddadig) gedrag en dus niet de "onschuldige" jongen was zoals hij in de media was voorgesteld.
.
edition.cnn.com/2013/05/23/justice/flo...
.
www.dailymail.co.uk/news/article-21205...
.
Nu is er de uitspraak en na alle pogingen van de media en een aantal zwarte organisaties om er een rassen kwestie van te maken zijn ze boos dat ze hun zin niet hebben gekregen en schreeuwen moord en brand willen alsnog Zimmerman veroordeeld zien.
.
Een goed artikel over deze zaak De dagelijkse standaard.
.
www.dagelijksestandaard.nl/2013/07/geo...

Mortimerr | 15-07-13 | 12:09

het grote probleem in deze zaak is niet de uiteindelijke uitspraak, maar hoe het begon: iemand schiet een man neer, zegt dat het zelfverdediging was; en hopla, hij wordt op zijn blauwe ogen geloofd en er komt totaal geen juridische procedure c.q. onderzoek.
Pas nadat er heibel onstond ging men eens kijken wat er gebeurd was.....

FW Ta-183 Huckebein | 15-07-13 | 12:08

Van mij mag de hel losbarsten daar en mogen er weer Rodney King rellen komen. http://nl.wikipedia.org/wiki/Rellen_in_Los_Angeles_1992

Baby Rasta | 15-07-13 | 11:59

Worden jullie nu niet een beetje simpel van dit geouwehoer en deze kruistocht van GS tegen de NOS? Alsof alles wat GS stelt wetenschappelijk bewezen kan worden, zout toch op, zo afgeven op het NOS journaal...... kinderachtig. In een land waar 12000 mensen per jaar worden doodgeschoten........ flikker toch op met die hypocriete kolere bende daar. Het is toch verschrikkelijk dat de wapenlobby machtiger is dan het volk en ondertussen is er weer een kind van 17 dood. Of het nu wel of niet racisme is, dit is gewoon triest.

ITEACHYOU | 15-07-13 | 11:48

captainobvious | 15-07-13 | 11:15
jezus wat ben jij dom
BBmetR | 15-07-13 | 10:45
american football bedoel je denk ik?
Sano | 15-07-13 | 11:13
Sinds wanneer zijn Hispanics niet blank dan? Volgens mij zijn er drie basis smaken, blank, bruin en geel.

ITEACHYOU | 15-07-13 | 11:38

@ captainobvious
Gangsterverheerlijking in de zwarte sub-cultuur is inderdaad niet goed voor de levensverwachting.

Rest In Privacy | 15-07-13 | 11:25

Ook zeer geergerd gekeken naar het NOS- journaal zondagavond. NOS kopieert niet alleen gemakzuchtig de onderwerpen uit het RTL4-nieuws dat eraan vooraf ging. Daarnaast leverde de NOS weer uitermate tendentieuse berichtgeving over GZ. Qua onderwerpkeuze en duiding behandelt de NOS mij keer op keer als een klein kind. Ik wens dat niet; afschaffen de NOS en dan z.s.m. graag en als het kan met terugwerkende kracht..

krelus | 15-07-13 | 11:24

De journaals de maat nemen altijd +veel

dubbert | 15-07-13 | 11:20

En zoals altijd, als de zwarten zich zo gediscrimineerd voelen, kijk eens naar de misdaadstatistieken, kijk eens waaraan de meeste zwarte jonge mannen overlijden, en steek de hand in eigen boezem.
Ga eerst je kinderen opvoeden, zorg dat ze normaal meedoen, en geef dan pas commentaar op ons blanke racisten.
Het zijn net Marokkanen, echt waar, nooit de schuld bij je eigen volk zoeken.

captainobvious | 15-07-13 | 11:15

Lach in een scheur toen ze em blank noemden op het nieuws en vervolgens een foto van een hispanic persoon in beeld voorbij schoof. NOS opheffen dat propaganda kanaal.

Rest In Privacy | 15-07-13 | 11:13

BBmetR | 15-07-13 | 10:45
Baseball is geen basketball, beste BBmetR

mirvink3478 | 15-07-13 | 11:10

Deze man zegt precies hoe het zit!!
www.youtube.com...
Glas Koning | 15-07-13 | 10:42 | + 0 -
Geweldig filmpje, eigenlijk eens een zwarte man die het realistisch bekijkt.

Mozeskriebels | 15-07-13 | 11:10

Het enige racistische aan deze zaak is dat Zimmerman na een eerste niet-vervolging, uiteiendelijk toch vervolgd moest worden puur en alleen omdat het slachtoffer zwart was

kees1960 | 15-07-13 | 11:08

Ach, wie neemt zo heute zu tage de NOS überhaupt nog serieus als het item politiek geladen is?

william7055 | 15-07-13 | 10:55

Een aantal jaren geleden was het omgekeerd: Een bekende basketball-player werd gearresteerd op verdenking van het doden van zijn witte vrouw.
De bewijzen waren overduidelijk maar ja, racisme niet waar dus werd de "goede" man vrijgesproken.

BBmetR | 15-07-13 | 10:45

Ook altijd weer irritant: reaguurders die -sels niet goed lezen.

pennestront | 15-07-13 | 10:42

De rellen schijnen enorm mee te vallen en uitvergroot te zijn door de media. Lekker de aandacht afleiden van de echte problemen in het land, wie zou daar nou belang bij hebben?

Wans Horst | 15-07-13 | 10:31

Altijd weer irritant die koekenbakkers die zonder enige kennis van zaken een jury - die uren of soms zelfs dagen over de zaak heeft nagedacht - veroordelen.

Rico Tampeloerus | 15-07-13 | 10:26

Beste Van Leeuwen,
Een FEIT blijft ondertussen wel dat er ongeveer 3 x zoveel niet-blanken in Amerikaanse jails zitten. Dat kan er ook mee te maken hebben dat niet-blanken gewoon slechtere maatschappelijke kansen hebben. Ik kan me er niet bij neerleggen dat zwarten uit zichzelf per definitie crimineler zijn dan witten.
Volledig kansloos is en blijft natuurlijk dat door de protesterende zwarte Amerikaanse bevolking DIRECT weer de discriminatiekaart wordt gespeeld. Dat is dan weer dom van hun.
Als je vergelijkt met NL, hebben wij hier ook een groep die uitzonderlijk hoog scoort in alle negatieve rijtjes. Maar hier hebben we de rascismekaart als maatschappelijk incorrect bestempeld. Het grote verschil in alles is echter de jury-rechtspraak in de US.
Conclusie: Niet-blanken zijn GEEN beschermde diersoort.

pennestront | 15-07-13 | 10:23

Kaas de Vies | 15-07-13 | 09:05 | 36
Als u echt iedereen tevreden wil houden raad ik 9 kittens met een staart aan en vier minipaardjes/shetlanders voor t delen.
Wel ff n donor verklaring tekenen met statement "uitsluitend gebruiken voor bloemkooljihadi's of zwarte pieten.

amin | 15-07-13 | 10:22

Ja de NSB gaat weer vol op het links-fascistisch orgel deze zomer...

Ales | 15-07-13 | 10:20

Bij de nos komen ze bijkans klaar met zulk nieuws om weer heerlijk zichzelf moreel en intellectueel ver boven de Amerikanen te kunnen voelen.

KarelMarks | 15-07-13 | 10:17

De NOS is zelf een hoax.
99% van wat er bij die linkse media weg komt is een leugen en wat nog erger is dat de echte feiten er ook niet uit komen.
Zoals de foto's van die knul met een pistool en met drugs en berichtjes in zijn foon dat hij die pistool van mamalief heeft gekregen en hem van mama overal mee heen mag nemen.

tattooboer | 15-07-13 | 10:14

die wessel de jong is sowieso een ongelooflijke drol. hij kwam laatst naast me zitten op het vliegveld, luid tetterend in zijn mobiel dat hij weer een snoepreisje mocht doen. tergende vent.

drapina | 15-07-13 | 10:13

@VanBukkem | 15-07-13 | 10:02
Dat vind ik wel een goeie. Zolang rechtspraak maar niet de dictatuur van de meerderheid dient.

Detlev Tarnowitz | 15-07-13 | 10:13

Waarom besteden we uberhaupt tijd aan dat soort topics? Gebeurt er niet genoeg in NL? Allemaal onzin van ons belastinggeld.

Rico den Hollander | 15-07-13 | 10:09

en op radio 1 doet de NOS weer precies hetzelfd. geen spoor van nuance, hoor- en wederhoor, zoals van een goed journalist verwacht zou moeten worden.
Eens te meer bewijst de publieke omroep een propagandakanaal te zijn van de cultureel-marxistische stroming, anti-blank, anti-christelijk, anti-gezin. Kortom, een instrument in de afbraak van de wereld zoals we die kennen. En we laten het nog toe ook.

gooi en smijtwerker | 15-07-13 | 10:08

Iets anders dan schuldig hadden de zwarte amerikanen toch nooit geaccepteerd. Win-win. Schuldig = witte (hispanics?) zijn racisten. Onschuldig = we worden gediscrimineerd. Werd over elk vermoordt mens, wit, zwart of hispanic, maar zo een drama gemaakt. Maar met de meeste gevallen valt er voor de minderheden niets te winnen.

Roeieber | 15-07-13 | 10:08

Het is gewoon een racistische moord. Hij heeft zijn naam mee en er zaten 6 blanke dames in de Jury. Ik durf er mn hand voor in het vuur te steken dat Trayvon in dezelfde situatie gewoon levenslang had gekregen.

Baby Rasta | 15-07-13 | 10:08

Ik kijk maar heel weinig staatstelevee, maar weet iemand of dit zeer relevante nieuws er te zien is geweest:
www.jewishpress.com/blogs/atlas-shrugg...

Voor degenen die geen zin hebben om te klikken, direct na de treinramp in Frankrijk kwamen de lichtgetinte jongeren in grote getalen de hulpverleners aanvallen en de lijken beroven.
De Franse staatsmedia en socialistische hotemetoten doen er alles aan om dit te verhullen of te bagatelliseren.
Kijk daar heb je een nieuwsitem waar je mee voor de dag kan komen lijkt me.

Cuyahoga | 15-07-13 | 10:03

@Mozeskriebels | 15-07-13 | 09:58
Jouw laatste zin: dat heb ik niet gezegd. Maargoed, verdiep je eens in gevangenispopulaties zou ik zeggen.

Detlev Tarnowitz | 15-07-13 | 10:03

@Detlev Tarnowitz | 15-07-13 | 09:45
Juryrechtspraak. Zouden we hier ook moeten doen. En dan zou de jury zich niet moeten buigen over de vraag of de verdachte wel dan niet schuldig is, dat laten we aan professionals over. Nee, de jury zou zich dan buigen over de vraag wat een gepaste straf is voor de verdachte (want dat kun je in dit land klaarblijkelijk niet aan de professionals over laten.) En als iemand dan, los van de begane misdaad/overtreding, gewoon in algemene zin een totale klootzak is, dan kan de jury dat gegeven meenemen in haar oordeel. Ik durf te wedden dat bijvoorbeeld zo'n totale klootzak als Volkert van der G. dan wel zijn verdiende straf had gekregen. Of die leip die met zijn dronken kop iemand doodreed.
Juryrechtspraak? Ik zeg: Doen! (Alles beter dan dat stelletje wereldvreemde softies dat nu vanuit een ivoren toren een poging doet tot rechtspraak.)

VanBukkem | 15-07-13 | 10:02

Ik heb me ook weer vreselijk geërgerd aan de manipulatieve uitzending.
Het ergste van dit alles is dat de NOS de spreekbuis is van NL en dat ik als staatsburger belasting moet betalen om deze valsche propaganda ook nog eens te financieren.
NL democratie? kom op zeg dat geloof je toch zelf niet? Hier zit een gepriviligeerde kaste ons hele systeem zowel financieel als moreel leeg te roven.

ecologiste | 15-07-13 | 10:01

@Detlev: de doctrine werk duidelijk goed. :D

Fris_Barend | 15-07-13 | 10:01

Ik heb altijd het idee dat al het nieuws wat de NOS brengt is gecensureerd.

lanexxx | 15-07-13 | 10:00

@steven paul | 15-07-13 | 09:48
Toch prefereer ik ons systeem boven USA, politiestaat nr.1
Detlev Tarnowitz | 15-07-13 | 09:53 | + 0 -
Ik wil niet vervelend doen, maar Nederland is meer een politiestaat dan Amerika.
Hier heeft alleen de politie de bevoegdheid zich te bewapenen, hier worden de meeste afluistertaps ter wereld gedaan door de politie!
En dan denk jij dat het hier geen politiestaat is? Moewhahahahahahhaha!

Mozeskriebels | 15-07-13 | 09:58

De man is "hispanic" en bruut aangevallen door een zwart joch wat al een lijstje met misdaden achter zijn naam had staan.
Hij liep daar als burgerwacht legaal met een wapen rond, dat mag in Amerika.
Of je dat wel moet willen is een andere discussie, maar hij heeft niets illegaals gedaan.
Het zwarte mannetje had ook gewoon normaal kunnen reageren en had hij vandaag nog gewoon geleefd, mits hij niet door een andere zwarte was doodgeschoten in een gang related crime...

Mozeskriebels | 15-07-13 | 09:56

@steven paul | 15-07-13 | 09:48
Toch prefereer ik ons systeem boven USA, politiestaat nr.1

Detlev Tarnowitz | 15-07-13 | 09:53

Die redactie van de nos nieuws zou per direct ontslagen moeten worden en vervangen door objectieve en onafhankelijke personen,want de publieke omroep is onmisbaar in een democratie.

pedro300 | 15-07-13 | 09:53

@Patatter | 15-07-13 | 09:47
Zo is het maar net. Welkom op geenstijl.

Detlev Tarnowitz | 15-07-13 | 09:51

Het beeld dat de NOS ons geeft is die van de mediahetze die in de USA plaats vindt. Niet over de feitelijke gebeurtenissen, en dat is minachting voor de kijker. Ze denken blijkbaar dat we uitsluitend in mediaspektakels geinteresseerd zijn en niet in de feiten.

Das Bild geeft tegenwoordig vaak een nauwkeuriger beeld van de zaken dan de NOS.

rara | 15-07-13 | 09:51

@Detlev Tarnowitz | 15-07-13 | 09:45
Inderdaad. In de reaguurderspanelen heb ik nog nooit klachten gezien over de Nederlandse rechtspraak.

steven paul | 15-07-13 | 09:48

Hij lijkt meer op Ahmed Marcouch op die foto.

Blote Bertus 2000 | 15-07-13 | 09:48

Dat er nog steeds mensen die denken dat het NOS-journaal echt een journaal is is me een raadsel

Bokito ergo sum | 15-07-13 | 09:47

Journalisten schrijven nog alleen maar datgene waarvan ze denken dat anderen het willen horen. Niet de waarheid, die telt niet. De waarheid, bah, dat is zo 2010. Nee, het moet spectaculair zijn, een act. En mensen ergens van overtuigen. Maar vooral heel erg veel verkopen en geld opbrengen.

Patatter | 15-07-13 | 09:47

Tja altijd gedoe met juryrechtspraak.

Detlev Tarnowitz | 15-07-13 | 09:45

Gewapende buurtwachten.... Waarom kan dat daar wel en hier niet?

VanBukkem | 15-07-13 | 09:44

Toen ik vanmorgen het nieuws bij NOS keek dacht ik dat het om een 17 jarige VWO-scholier ging die afgeslacht was door een beest van een serie-moordenaar. De waarheid lag ergens anders, en nieteens in het midden.

kutsmurf | 15-07-13 | 09:43

naar de NOS kijken doe ik uitsluitend tijdens SM sessies. geeft me zo'n heerlijk machteloos, verraden en uitgewoond gevoel.

kaplaarzenverkoper | 15-07-13 | 09:42

Wat een vieze Facisten zijn het toch ook bij dat NOS hoernaal. Zag de uitzending vanochtend en wist meteen al dat het weer dikke manipulatie was.
Ben godverdomme kwaad over de constante stroom van leugens die het journaal uitzend van ons belastinggeld.
Zo, dit moest er even uit.....

me,myself and IK | 15-07-13 | 09:42

er had nooit voor murder 2 moeten gaan maar voor man slachter... Dan had hij waarschijnlijk wel een voordeling gehad, en een die dichter bij de waarheid had gelegen.

TheLuggs | 15-07-13 | 09:38

@Merkava | 15-07-13 | 09:22 Dat was misschien een beetje flauw van me om te schrijven. Maar ik vind het echt stuitend van de NOS. Hetzelfde deed Job Friso bij Fortuyn. Beetje wapperen met het CD-partijprogramma. En nu weer. Leren die mensen dan nooit.

Not Muhammad | 15-07-13 | 09:37

En hoeveel witmensen uit suburbia zijn er dit weekend overvallen/verkracht/vermoord door gepigmenteerde gangmembers? Maar da's de "gewone misdaad", uiteraard veroorzaakt door uitbuiting en kapitalisme, dus daar schrijft Frank Boeijen nooit een liedje over.

Zware Guy | 15-07-13 | 09:37

Zoals Marnix Norder Polen haat en muzelmannen knuffelt, zo haat de NOS Hispanics en knuffelt negerts. Als je alles met dezelfde maat meet krijg je nu eenmaal ongewenste uitkomsten.

Jonkheer Wttewaall | 15-07-13 | 09:36

Volgens mij was er niet zoveel ophef toen OJ simson werd vrijgesproken door een vrijwel geheel zwarte jury...

Energya | 15-07-13 | 09:35

Willem van Rood | 15-07-13 | 09:25
ja dank, je had ik al gedaan, maar ik bedoel een video met het rechtbank gebeuren, zoiets als het voorstellen van de jury, maar dan alles.

Benblij | 15-07-13 | 09:34

@ Kaas de Vies | 15-07-13 | 09:05 |
Zelfkastijding is alleen aan te bevelen voor eenieder die het lekker vindt.
Belangrijker is dat je de Sinterkaasviering een beetje politiek-correct houdt.
Een lesbische zwarte vrouw als bisschop met een paar schandknaapjes die met hun zak in de hand lopen. Zoiets.

Kapitein Sjaak Mus | 15-07-13 | 09:33

Als Zimmerman blank is (halfje), dan is Obama dat dus ook.

Kamervraag | 15-07-13 | 09:28

De enige taak van de NOS is het autochtone volksdeel eronder te houden door het permanent een schuldgevoel aan te praten middels valse en eenzijdige berichtgeving.

Rest In Privacy | 15-07-13 | 09:28

Typisch, je hoort de NOS nooit over de duizenden blanke Amerikanen die elk jaar door zwarte Amerikanen worden omgebracht, bij overvallen inbraken beroving of gewoon omdat ze geen 'respect' betoonden. Dat gebeurt slechts dertig (!) maal zo vaak als omgekeerd...

getergde kaasboer | 15-07-13 | 09:26

@Benblij | 15-07-13 | 09:22 |
Dat kun je toch lezen bij de zaakfeiten in de O.P?

Willem van Rood | 15-07-13 | 09:25

--Europeanen denken dat iedereen met een wapen rondloopt en schieten de normaalste zaak van de wereld is.--
Daar geven diverse Amerikaanse media anders een mooi beeld van. Vijftig procent van de bevolking is gewoon pro particulier wapenbezit en 25 procent wil daar zwarten en homo's mee af kunenn knallen. Foto gezien van die dichtgetikte Perry gouverneur, met z'n Yippy-ki-yay gecowboy?

dedeurs | 15-07-13 | 09:25

is die vent in een jaar tijd 30 kilo aangekomen ofzo?

ikdenkwat | 15-07-13 | 09:24

Sinds wanneer brengt de NOS nieuws? Ik dacht dat het een knipseldienst van het ANP was.

Fris_Barend | 15-07-13 | 09:22

De waarheid is snel tegenwoordig door internet, oh oh wat een doorn in het oog van velen!!!
Ik zou het hele rechtbank verhaal wel willen horen zoals waarom hij schoot enz enz.
Weet iemand of dat ergens staat.?

Benblij | 15-07-13 | 09:22

Vetkleppert | 15-07-13 | 09:05 | | Reageer+ | 0
Wat vind jij er eigenlijk van?

wakkere_nederlander | 15-07-13 | 09:22

@Not Muhammad
Ben maar niet bang hoor. Zodra de shit hier losbarst zijn die "linksen" de eersten die jankend naar de USA rennen voor hulp gillend dat ze het vooral niet hebben zien aankomen en dat het zeker hun schuld niet is.

Merkava | 15-07-13 | 09:22

Deze rechtszaak wordt ons via de media enkel door de strot geduwd om de aandacht af te leiden van de rechtszaak die er echt toe doet, die van klokkenluider Bradley Manning.

War On Errorism | 15-07-13 | 09:22

Was het luiheid van de NOS of sensatiezucht?

Willem van Rood | 15-07-13 | 09:21

We zijn allemaal eventjes racist als we worden aangevallen door een neger.

wakkere_nederlander | 15-07-13 | 09:20

Goed bezig NOS, ben benieuwd naar de consequenties. Overigens laat deze zaak ook weer zien dat Amerikanen niet zo trots op hun strafrechtelijk systeem zouden moeten zijn.

derkaderp | 15-07-13 | 09:20

.. knip

Jan Passant mk2 | 15-07-13 | 09:19

De NOS is een uiterst onbetrouwbaar links nieuwsorgaan, zodra het over nieuws betreft dat gaat over onderwerpen als multiKul, Europa, milieu, joden en Israël betreft. En Amerika natuurlijk, altijd een bron van opwinding voor dat soort Ons Soort Mensen.

Varkens van George Orwell houden van Riefenstahl-knip-plakwerk.

Jan Passant mk2 | 15-07-13 | 09:18

Dit is geen luiheid van de NOS, maar kwaadaardige opzet. De publieke omroep moet per direct worden opgeheven. Dat is een bezuiniging van 0,7 miljard per jaar en scheelt ons een hoop haat en domheid.

tipo | 15-07-13 | 09:18

Bedankt van Leeuwen, als Amerikaan voel je je in dit land soms afkomstig uit de rimboe. Europeanen denken dat iedereen met een wapen rondloopt en schieten de normaalste zaak van de wereld is.
Welnu, zo lopen de hazen niet. Ik heb (via Huffington post en Orlando Sentinel) de zaak op de voet gevolgd. Er zou sprake van racisme kunnen zijn, in het hoofd van de dader kunnen we niet kijken. Maar conform de wetgeving (stand your ground, FL) mocht Zimmerman schieten. Er was sprake van een inbraak in het complex door een negroide man met hoody. Omdat hij aan het signalement voldeed werd hij aangesproken. De rest is geschiedenis.
Enfin. Wapens zijn een groot goed, het is maar net wie er eentje voor handen heeft. En Amerika is alleen een puinhoop in de onderklasse. Ik mag het niet zeggen, maar als ik lees in welke buurt dit incident zich heeft voorgedaan. Dan weet ik al genoeg. Maar goed, NOS. Maak ons maar lekker zwart, de volgende keer dat je een bevrijding va dogmatische dictaturen nodig hebt horen we 't wel.

Not Muhammad | 15-07-13 | 09:18

Goh, het nieuws zo brengen dat het past in de algemene staat van Nederland. Niets nieuws onder de zon. Objectieve verslaggeving kan natuurlijk niet waar zijn als het door een policorgekleurde bril moet. Nee, Nederland moet erg meegaan in het boehoe verhaal want de boze witte man heeft altijd schuld. Flikker toch op.

prillewipperdewap | 15-07-13 | 09:16

Ik zat gisteren rond een uur of 8 met mijn rug naar de TV, het vrouwenvoetbal was net afgelopen.
Toen hoorde ik iemand ineens heel fel 'ZWARTE' zeggen.
Ik draaide me om, en zag nog net de hysterische blik van Annechien, die het bericht aankondigde.
Annechien, zoals zij kan blikken kunnen er weinig blikken. In voelde gelijk al aan mijn water dat dit weer foute boel was, dus ik heb de staatspropaganda snel afgezt.

Ze zijn bij de PO zo ontzettend bang dat er in hun budget gesneden gaat worden, dat ze echt werkelijk alle trucks uit de kast halen om het Nederlandse volk achterlijk te houden, zodat ze op achterlijke partijen blijven stemmen.
En voor wat hoort wat, de achterlijke partijen staan dan weer garant voor hun baantjes en aanverwante topsalarissen.

Cuyahoga | 15-07-13 | 09:15

Zouden we niet wat meer aandacht besteden aan de rechtszaak mbt de Boston "Bombing". Zimmerman zaak is alleen maar afleiding en het bewust uitspelen van 2 bevolkingsgroepen is mooi meegenomen.

Pimp my Voortuin | 15-07-13 | 09:14

Mooi dat jullie er even op wijzen.
Vannacht rond 4.30 (ach ik was wat vroeg op) ook al de NOS een emailtje gestuurd met de waarschuwing dat ze de frauduleuze NBC video gebruikten en dat NBC daarvoor gesued wordt.
Ik weet dat het niet gebeurt, maar wat zou het mooi zijn als de NOS ook eens een aantal miljoenen moest betalen voor hun nieuwsvervalsing.

Alteidt Glijck | 15-07-13 | 09:12

De NOS komt met valse berichtgeving. En niet zo'n beetje ook. Hoezo bananenrepubliek?

Vindefin | 15-07-13 | 09:12

Ach. Hebben onze fopintellectuelen weer eens lekker kunnen afgeven op de US en hun Europese inferioriteitsgevoelens weer eens kunnen botvieren. Ze stonden al weer even droog

frotteurist frenkie | 15-07-13 | 09:11

Waarom ben je eigenlijk een zwarte president als je een witte moeder hebt?

colonnecinco | 15-07-13 | 09:10

De NOS is een relekwie uit het verleden en sinds haar oprichting heeft het meer met het gevoel over brengen te maken dan de feiten te presenteren. Wat verwacht je ook van een staatsomroep? Voor de NOS is het dagelijks verkiezingen en om de kijkcijfers te behouden doen ze precies hetzelfde dat een politicus doet om zijn riante luilekkerbaantje te behouden: de kiezer naar de mond praten en het zuur achterwege laten. Fuck jullie NOS, fuck jullie politici, mogen de komende generaties wijzer en eerlijker blijken.

Merkava | 15-07-13 | 09:09

Wat betreft waarheid spinnen en manipuleren om in het zelfverzonnen en opgedrongen linkse ideaalbeeld te passen kan de NOS moeiteloos meedoen om de Pravda-bokaal.

H.Stiglitz | 15-07-13 | 09:08

De gemiddelde gutmensch baalt dat die Zimmerman niet echt blank blank is volgens mij.

eelko1976 | 15-07-13 | 09:07

Taxpoet maakt lui en slaafs. Ook als het journalistiek betreft uiteraard.

Godsammekraken | 15-07-13 | 09:07

De echte racisten zijn zij die direct de racist-card trekken. Zoals een Breedveld.

ZDEV | 15-07-13 | 09:05

Ik voel mij enorm schuldig dat ik blank ben, daarom heb ik het slavenmonument in Amsterdam hier in huis gehaald, in mijn bedrijf "ad random" 14 negers aangenomen die positief aan het rondhangen waren op de kruiskade, en een boze brief geschreven over negerzoenen, ik zit nog te twijfelen of ik mijzelf zal geselen of de kat met 9 staarten zal geven.

Kaas de Vies | 15-07-13 | 09:05

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken