Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Pubers slopen 7-jarige met baksteen

baksteennaarjehoofdNee, dan het platteland, daar zijn ze lekker bezig. In Veendam hebben twee pubers bijna een 7-jarig ventje naar de eeuwige jachtvelden geholpen door gericht een baksteen naar hem te smijten. Een baksteen. Naar een jongetje van zeven. Wij schudden zo hard met ons hoofd dat we er waarschijnlijk een whiplash aan overhouden. Ooggetuigenverslag: "twee grote jongens van naar schatting 13-16 jaar hielden zich ook op bij het grasveld en irriteerden zich blijkbaar aan de jongetjes (de jongetjes zaten helemaal in hun eigen spelletje leeuwen en leeuwinnen en hebben absoluut niets naar de grote jongens geroepen) waarop zonder enige aanleiding 1 van de grote jongens een baksteen pakte (er lag puin op de parkeerplaats van school omdat daar momenteel stratenmakers, schilders en dakdekkers bezig zijn) en dit doelgericht naar 1 van de jongetjes gooide met als gevolg dat een 7 jarig jongetje met een gat in zijn hoofd op de grond viel." Later bij de huisarts zou de jongen flauw vallen, waardoor gevreesd werd voor een hersenbloeding. Dat bleek gelukkig mee te vallen. Zeg, even een vraagje tussendoor, hoeveel totaal verziekte geesten hebben we eigenlijk in dit land rondlopen? Pubers die met bakstenen naar kinderen smijten, dat valt toch in de categorie ziek, lijkt ons. Dan ben je oud genoeg om te snappen dat zoiets een poging tot doodslag is. Alle pubers terug naar puberië, lijkt ons. De baksteengooier heeft kort bruin haar en zit op een fiets met gele fietstassen erop. Zijn vriendje heeft ook kort bruin haar, had een zwarte t-shirt met witte doodskop erop en een ketting om. Doe maar zoeken. Dit verdient wel een taakstrafje.

Reaguursels

Inloggen

Is er niet iets van een up-date of zo, dat buurtbewoners gezien hebben wie die stenengooiende pubers waren en dat die ondertussen opgepakt zijn? Kan ik de week g
oed beginnen!

Prof. Dr. Clavan | 15-07-13 | 00:49

@necrosis | 13-07-13 | 19:25
En meneertje Venables is al toe aan zijn vierde nieuwe identiteit en al die identiteiten heeft de Britse gemeenschap al een slordige 1 miljoen pond gekost. En dat terwijl de rehabilitatie die hij heeft ondergaan dus totaal geen zin heeft gehad en Venables dus nog steeds een bedreiging is voor de maatschappij en zichzelf aldaar. Overigens was het Europese hof verantwoordelijk voor het feit dat de straf voor Thompson en Venables werd verlaagd... aan de overkant van de Noordzee zijn ze trouwens, wat de zaak Bulger betreft, wel eens met je, daar hadden ze beide knullen het liefst levenslang achter de tralies gezien.

Beide heren zijn namelijk na hun vrijlating in 2001 (niet eens gevangenissen maar opvoedhuizen), ondanks hun nieuwe identiteiten en voorwaarden waarop ze vrij mochten komen, alweer een paar keer de fout in gegaan (wat overigens door de Engelse justitie keurig werd verzwegen)Venables is door zichzelf aan te geven trouwens door de mand gevallen.

En natuurlijk speelt opvoeding een rol, maar in dit soort extreme gevallen denk ik dat aanleg ook wel behoorlijk bepalend is. Zulke types moeten tegenover de maatschappij én zichzelf in bescherming worden genomen.

Twansel75 | 14-07-13 | 18:53

Als je flauw valt, val je dan heel langzaam?

thebra | 14-07-13 | 18:06

ik erger mij ook wel eens aan kinderen, en dan vooral het soort van kijk mij eens stoer wezen op 8 jarige leeftijd met mn mobieltje in de albert heijn. of van die kinderen die oud genoeg zijn en nog steeds janken en huilen als een baby, als ze iets niet mogen. maar tot dit zou ik mij nooit verlagen.

dictatorgio | 14-07-13 | 13:19

Dit is uitermate triest. Jongetje verliest hiermede toch alle vertrouwen in de mensheid?

purkpurkson | 14-07-13 | 12:03

is dat er dan nog mneer?

dictatorgio | 14-07-13 | 13:17

Pubers naar midden-rusland sturen zonder geld. Denk je dat je hard bent, bewijs het dan maar ff.

Myrkie | 14-07-13 | 13:09

Opsluiten in Tbs, for life! Doei, kansloze kneus. U bent als een zieke hond en die laten we inslapen...

ratelaar | 14-07-13 | 12:32

Dit is uitermate triest. Jongetje verliest hiermede toch alle vertrouwen in de mensheid?

purkpurkson | 14-07-13 | 12:03

Bijzonder onsmakelijk verhaal. Hoe kan je met jezelf leven als je dit soort dingen doet?!

MPdeH9 | 14-07-13 | 11:53

Gelukkig is het westen van NL een stuk veiliger! pffffff...

mikebike | 14-07-13 | 10:55

Iets in hun opvoedong was dan toch ook niet helemaal kosjer.

Iwmac | 14-07-13 | 10:09

@Grote stamper | 13-07-13 | 17:32
Het volwassenenrecht pas je niet toe op kinderen omdat de hersenen van een kind anders in elkaar zitten. Ze kunnen vooral de lange termijn consequenties van wat ze doen niet goed overzien.

synchronicity | 14-07-13 | 09:24

@miko | 13-07-13 | 19:05

een jongen van 13 die mijn kind van 7 voor de lol een baksteen in zn gezicht gooit kan idd iets soortgelijks terug verwachten...

LeBlanc | 14-07-13 | 02:12

En wij maar denken dat stenigen alleen in de islamitische wereld gebeurd. Oppakken, afvoeren en ophangen aan de hoogste boom met dat tuig.

Honecker | 14-07-13 | 00:50

Ik weet dat het te veel te genuanceerd is voor GeenStijl, maar toen ik zeven of acht was heeft een buurjongen een gat in mijn hoofd geslagen met een baksteen. Om niets. En niemand die zei waar het nu toch heen moest met de wereld. Shit happens.

Uriël Fack | 14-07-13 | 00:36

Verwende kutgeneratie die nooit geleerd heeft ergens voor te moeten werken, niet tegen kritiek kan en zichzelf helemaal het einde vind. En het zijn er HEEL VEEL !!!

Cap65 | 13-07-13 | 23:33

miko | 13-07-13 | 20:27
Sorry Miko, misschien kwam ik wat te hard over. Niemand is onfeilbaar. Mijn zoon is 7 en ik begrijp uit je reaguursels dat je inmiddels al ouder bent van een tiener of in directe omgeving met tieners heb te maken.. Er gaan gekke dingen gebeuren, mee eens. Maar stenen gooien naar nog halve peuters? Duidelijkheid is wat ze nodig hebben, maar ook vertrouwen. Vooral vertrouwen. En wat watapatja al zegt, kom je gelijk maar eens halen met een baksteen op je muil. De rapen zijn gaar, ouders geven niet thuis. Dan doe je als andere ouder wel eens dingen die ik heb gedaan, beschreven bij de topic over jeugdzorg. Bedreigen.. jammer... Zo ver is onze maatschappij al gezonken dat je met dreiging je punt pas kunt maken.

Smarties | 13-07-13 | 23:19

Ik ben weggejorist. Ha. Wat een dictatuur.

Andi | 13-07-13 | 22:44

miko | 13-07-13,

Uw laatste tegel is 100% correct maar in uw vorige tegels bespeur ik toch teveel het "vergoeielijken" van deze wandaden.
Mijn kinderen hebben het nodige uitgespookt en mijn jongste zal ongetijfeld nog een paar keer over de schreef gaan maar ik weet zeker dat hij geen bakstenen naar een kleuter zijn kop smijt.
Als u dat niet kunt zeggen van uw kroost dan moet u zich schamen.

Randall3.0 | 13-07-13 | 22:38

@borgmonster | 13-07-13 | 21:21
Yup. Ook de groepsdruk is bij pubers zeer groot. Daar heb je niet alleen als ouder de hand in. Het erkennen van onvolmaaktheid maakt dat je er naar blijft streven. Mensen die hier beweren dat opvoeden een traject is dat je af kunt lopen zonder fouten hebben duidelijk nog geen kinderen in de pubertijd gehad.

miko | 13-07-13 | 21:46

@Parel van het Zuiden | 13-07-13 | 20:42
Ik zeg alleen dat je alleen aan het slachtoffer denkt.

@Peyronie | 13-07-13 | 20:28
Hehehe. Dat heb ik ook geconstateerd in mijn geboorte durp. In mijn tijd was lang haar en een leren jas genoeg om de hordes dol te krijgen. Nu lopen ze met hun afschuwelijke tribals rond,.

miko | 13-07-13 | 21:43

js = ja

borgmonster | 13-07-13 | 21:22

Pubertijd IS de moeilijkste tijd js. Ik merk het nu als ouder...
Trouwens, als een kind goed wordt opgevoed doet het, net als slecht opgevoede kind'ren, ook heel foute dingen. Vooral wanneer het puber is.

Een goed opgevoede puber durft het echter wel aan de ouders te vertellen zodat het verder opgevoed kan worden.

Dat is mijns inziens het verschil tussen goede en slechte opvoeding.

borgmonster | 13-07-13 | 21:21

Dit white trash gelijk naar het Rifgebergte voor 20 jaar.

Claire | 13-07-13 | 21:16

@ Andi,
Hint, Wat voor kleur fietstassen hebben de businesspostbezorgers van de sociale werkplaats in Veendam ? en hoe luidde het signalement ook alweer?

Stekeltje | 13-07-13 | 20:59

@miko | 13-07-13 | 19:33

Ik had u al in een eerdere tegel gewezen op het feit dat ik nergens een straf voor die puber had uitgesproken. Kunt u wel blijven stellen, maar is dus niet waar. Naast selectief, leest u dus ook gewoon ronduit gebrekkig.

Parel van het Zuiden | 13-07-13 | 20:42

Vanaf een jaar of 25! Zijn de hersenen volledig ontwikkeld en kan de gevolgen vooraf inschatten. Ja, dat is best al een beetje oud.

Slappehap | 13-07-13 | 20:33

@borgmonster | 13-07-13 | 19:31
Volgens vele hier kom je dan van een andere planeet.Dat gebeurde vroeger niet. Neehheee niet in Nederland.
*zich toch afvraagt waar al die littekens dan vandaan komen *

@borgmonster | 13-07-13 | 19:48
Zeg ik dus ook.
Mijn moeder zei altijd dat de pubertijd de moeilijkste tijd is voor kind en ouder. Je hebt ze soms totaal niet in de hand. Hoe goed de opvoeding is geweest.
Maar niet bij de reaguurders hoor. Die kinderen doen nooooooooit wat.

@Andi | 13-07-13 | 19:49
Zet je capslock eens uit Dat is hier net zo baldadig als stenengooien.

miko | 13-07-13 | 20:31

Watapatja | 13-07-13 | 20:28 | + 0 -

Tuurlijk wel, een geheim adres.

Supermatthijs | 13-07-13 | 20:31

Supermatthijs | 13-07-13 | 20:27 |
Heeft ie een adres dan.

Watapatja | 13-07-13 | 20:28

miko | 13-07-13 | 19:35 |

Ik ben maar één keer finaal in elkaar geslagen zonder enige aanleiding.

Dat was ruim 30 jaar geleden in een boerendorpscafé door plattelandsjongeren die vonden dat ik er te gay uitzag met m´n oorbellen met briljantjes, m´n ogen met zwarte eyeliner, geverfd haar en nogal uitbundig gekleurde kleding. De tijd van de New Romantics.

Met de kennis van nu zeg ik: over m´n belachelijke uiterlijk hadden ze best een beetje een punt.

Het grappige is dat veel boerenjongens er tegenwoordig net zo uitzien als ik toen. Belangrijkste verschil is dat ze vaak van dat opgeschoren nazihaar hebben en hier en daar een kekke tattoo. Bovendien stinken ze enorm naar goedkope parfums en deo´s om de meisjes in hun bierschuren in het hooi te krijgen.

Peyronie | 13-07-13 | 20:28

@necrosis | 13-07-13 | 19:49
Daar heb je honderd procent gelijk in en je kunt zelfs stellen dat veel mensen niet beseffen dat ze behalve de nieuwe Einstein ook de nieuwe Issei Sagawa kunnen baren en opvoeden.

@Randall3.0 | 13-07-13 | 20:02
Ja vroeger was geweld mee aanwezig. Van staatswege en ook in de straten.

@Smarties | 13-07-13 | 20:15
Zozo gaat hij lekker? Nergens stel ik dat bakstenen gooien maar moet kunnen. Ik stel alleen dat het wel eens zo zou kunnen zijn dat de stenengooier de gevolgen van zijn daad niet in zag. Ik probeer mijn kinderen goed en degelijk op te voeden en te zorgen dat ze dit soort dingen nooit zullen doen. Maar elk kind doet wel eens zaken waarvan je denkt,wat ging er in dat hoofd om. Vooral in de puberteit gebeurt dat.

miko | 13-07-13 | 20:27

Bakito | 13-07-13 | 20:20 | + 0 -

En dan zijn we bij Geertje wel aan het juiste adres.

Supermatthijs | 13-07-13 | 20:27

Smarties | 13-07-13 | 20:15 |
Hier schets je de realiteit. Dat zoiets gebeurd is een incident, dat ouders niet thuisgeven is structureel. En dat is de kern van het probleem.

Watapatja | 13-07-13 | 20:22

@brutus68 | 13-07-13 | 20:12
Ja, en een rugzakje of wat Ritalin d'r in.
Dan verdwijnen de werkelijke problemen als sneeuw voor de zon.
Voor de ouders en hulpverleners dat is.

Jackanders | 13-07-13 | 20:22

brutus68 | 13-07-13 | 20:12 | + 0 -
Altijd weer die twijfel, kenmerkend voor intellectuelen. Je hebt niks aan ze. Geert zal jullie er het eerst uitbonjouren zodra hij aan de macht is. Daadkracht hebben we nodig, niet dat eeuwige gerelativeer...

Bakito | 13-07-13 | 20:20

Waar de maatschappij al niet mee is vervuild. En helaas nooit meer van wordt schoongemaakt.

G,I. Jane | 13-07-13 | 20:15

miko | 13-07-13 | 18:59
Dat maakt een ander een groter addergebroed? Mijn zoon van zeven krijgt een baksteen op zijn bek van jouw 14-jarige geliefde zoon. Ik kom klagen en jij zegt niet zeuren. Heel sterk, hoe durf ik te klagen, toch? Mijn advies aan jouw is gewoon je kwakkie tegen de verwarming te schieten, daar kan niets goed uit komen.

Smarties | 13-07-13 | 20:15

brutus68 | 13-07-13 | 20:12 | + 0 -

Ik weet wel wat goedkoper is, ouwe dibbes.

Supermatthijs | 13-07-13 | 20:15

Waarom was het lynchen ook alweer afgeschaft?

Andersom dag | 13-07-13 | 20:14

Vroeger werden dit soort jongetjes voor een paar maanden in het tuchthuis gestopt. Nu worden ze intensief verpleegd door een horde gogen. Ik weet niet wat beter is.

brutus68 | 13-07-13 | 20:12

Toffe Fee | 13-07-13 | 20:04 |
Ik doe hetzelfde bij asociaal gedrag. Verbaas me tegenwoordig over de grote bekken die je krijgt van de jeugd. Spreek indien mogelijk daar de ouders op aan, heb al een paar keer meegemaakt dat papa/mama vervolgens nog een graadje erger tekeer ging.

Watapatja | 13-07-13 | 20:10

-weggejorist-

Toffe Fee | 13-07-13 | 20:04

miko | 13-07-13 | 18:56 | + 0 -

U is volslagen idioot?
Vroeger was het geweld erger dan nu dus valt dit wel mee? Het goedpraten van baksten op mensen hun bakkes gooien vind ik bijkans nog debieler dan het gooien zelf. Die eikels zijn oud genoeg om te weten dat een baksteen en een hoofd natuurlijke vijanden zijn.
necrosis | 13-07-13 | 19:49
+ een paar voor u. Kinderen zijn absoluut niet altijd even leuk. Ik heb er met Mrs. Randall 3 en soms ( ok, vaak ) wil je ze doodslaan en opnieuw beginnen. Kinderen brengen vaak ellende, zeker als ze wat ouder worden maak soms, heel soms brengen ze het mooiste wat er is, namelijk die zeldzame " kleine huis op de prairie" momenten. En dan kijk ik om en vind ik alles de moeite waard.

Randall3.0 | 13-07-13 | 20:02

Dit is toch waar links naartoe wil:
Een cultuur waarin stenigen normaal is?

Karel Popper | 13-07-13 | 19:59

Goede ouders gaan dan gauw verhuizen...

borgmonster | 13-07-13 | 19:58

Andi | 13-07-13 | 19:49 | + 1 -
Heftig voor je, maar sommige informatie kun je beter voor je houden. Wel mooie duidelijke letter.

Boerenbrandtlul | 13-07-13 | 19:56

@Supermatthijs | 13-07-13 | 19:44
Gelukkig voor jou vragen ze bij UWV nooit om een VOG....
*gnehehe*

necrosis | 13-07-13 | 19:55

borgmonster | 13-07-13 | 19:52 | + 0 -

Maar dan wel op hun 15e met het buurmeisje moeten trouwen. Dat dan weer wel.

Supermatthijs | 13-07-13 | 19:54

Da's wel heel netjes.
En een pleister van mammie sls ze schram hadden.

borgmonster | 13-07-13 | 19:52

borgmonster | 13-07-13 | 19:48 | + 0 -

Maar veel van de reaguurders hier zal het nooit gebeuren hoor. Die sliepen ook altijd netjes met de handjes boven de lakens.

Supermatthijs | 13-07-13 | 19:50

Heftig voor het jongetje, maar niemand die zich afvraagt hoe de baksteen zich nu voelt.

Boerenbrandtlul | 13-07-13 | 19:49

@Kim Philby | 13-07-13 | 19:37
Mijn kinderen doen dat niet aangezien ik (bewust) geen kinderen heb.
Mensen die menen mij om de oren te moeten slaan met hetgeen ik mis (wat ik niet mis) raad ik aan om 'the Omen' eens te kijken.
Kinderen zijn niet altijd even leuk, al zal elke ouder het nooit toe willen geven....

necrosis | 13-07-13 | 19:49

-weggejorist-

Andi | 13-07-13 | 19:49

Pubers hebben als eigenschap dat ze grenzen verkennen en indruk willen maken op hun vrienden. Dus doen ze onverantwoordelijke dingen . Dus mogen ze nog niet stemmen.
Rechtssysteem houdt dus al rekening met pubers.
Is gewoon logisch dat dit kan gebeuren. Wel verkeerd maar ruk het nu niet teveel uit het verband (gebeurt vast veel vaker dan deze ene keer).

borgmonster | 13-07-13 | 19:48

Zuurteregelaar | 13-07-13 | 19:41 | + 0 -

Man, man, man, dat waren nog eens tijden. En dan later gewoon je VOG krijgen alsof het niks is.

Supermatthijs | 13-07-13 | 19:44

Supermatthijs | 13-07-13 | 19:37 | + 0 -
Ja tuurlijk, want we hebben allemaal met bakstenen naar 7-jarigen zitten smijten.
Ga fietsen, man.

Kim Philby | 13-07-13 | 19:41

Kan me nog wel een paar van dit soort domme acties herinneren uit mijn kindertijd. Die uitmondden in bermbranden, kapotte fietsen van buurtbewoners, boze buschauffeurs, kapotte ruiten en huilende meisjes waarvan hun ouders dreigden met aangifte. Memories.

Zuurteregelaar | 13-07-13 | 19:41

@necrosis | 13-07-13 | 19:33
"Crime is crime is crime" weliswaar is dat een citaat van Magaret Thatcher over de IRA, maar dat citaat is van toepassing op alle misdaden die onwillekeurig welke leeftijd gepleegd en die willekeurig welke misdaadontkenners weg wuiven.

smdyasc | 13-07-13 | 19:40

@Supermatthijs | 13-07-13 | 19:25
Waarom 5 jaar wachten terwijl het eerste slachtoffer al na een paar maanden valt?
Sommige mensen hebben een geestelijk probleem wat niet op te lossen is met dure medicijnen, zielenknijpers en meer van die die onzin.
Het is geen kwestie 'of', het is een kwestie van 'wanneer'.

necrosis | 13-07-13 | 19:39

Kim Philby | 13-07-13 | 19:32 | + 0 -

Ach kom op nou toch, ben je wel echt kind geweest jij ? Ik wil hier ook best schijnheilig gaan zitten doen alsof ik het braafste jongetje van de klas was maar we weten toch wel beter ? Je kijkt op die leeftijd hoever je kan gaan. Deze knapen gingen veels tever maar pleegden geen rituele massamoord.

Supermatthijs | 13-07-13 | 19:37

miko | 13-07-13 | 19:35 | + 0 -
En de kinderen van die lieden doen exact hetzelfde, of waarschijnlijk nog veel erger.

Maar dat wordt niet aangepakt, want... "mijn kind doet dat niet".
Het grootste kulexcuus aller tijden.

Kim Philby | 13-07-13 | 19:37

@Supermatthijs 19:33
Ja daggg. Toen was jij nog een glinstering in het oog van je vader, toen hij je moeder in haar stralende blauwe ogen aankeek.

AshleyJ"Ash"Williams | 13-07-13 | 19:36

Supermatthijs | 13-07-13 | 18:07
Het uiteindelijke resultaat van jouw perspectief kunnen we in de geschiedenis zien als Auswitch, Bergem-Belsen etc. Ik weet dat je hier een gloeiende hekel aan hebt, maar je begrijpt nog steeds niet dat jouw relativeringvermogen juist de ruimte geeft tot absurde buitenissige situaties.

Smarties | 13-07-13 | 19:35

@Peyronie | 13-07-13 | 19:17
Ik heb boerenzonen compleet los zien gaan op elkaar met houten weidepalen.
Dat zijn nu allemaal gehoorzame burgers. De meeste houden er dezelfde denkbeelden op na als de reaguurders.

miko | 13-07-13 | 19:35

AshleyJ"Ash"Williams | 13-07-13 | 19:31 | + 0 -

Welzeker, een gedenkwaardige dag waarbij de aanhangers van Feyenoord het oog van Wim Jansen dicht gooiden met een ijsbal omdat die voor Ajax ging spelen.

Supermatthijs | 13-07-13 | 19:33

@Supermatthijs | 13-07-13 | 19:25
2 minderjarigen vermoorden een peuter, één van de daders wordt jaren later gepakt met kiddiepron, is inmiddels volwassen en je wil het probleem nog steeds niet zien?

necrosis | 13-07-13 | 19:33

@necrosis | 13-07-13 | 19:25
Nee hoor ik niet.Maar niet iedereen is een Venables. Complete sick fucks die in herhaling vallen moet je opsluiten. TBS'ers lekker op een bewaakt eiland. die verander je niet meer. Maar als een puber zich baldadig gedraagt (en dat kan zware gevolgen hebben) dan ben ik niet voor het eeuwig opsluiten.Dan kan pareltje wel janken dat hij aan het slachtoffer denkt maar dat doet hij dus niet.

miko | 13-07-13 | 19:33

Supermatthijs | 13-07-13 | 19:25 | + 0 -
Wat een kul.
Het is bij mij - als kind - werkelijk nooit opgekomen om met bakstenen te gaan gooien, of om überhaupt anderen pijn te doen.
Dan spoor je niet, ook niet als puber.

En nu moeten we de boel 5 jaar gaan wegmasseren? Zodat ie in de tussentijd nog meer leed en ellende kan veroorzaken?

Kim Philby | 13-07-13 | 19:32

Deden wij vroeger altijd tegen "de jongens van die andere straat". Stenen gooien het liefst vanaf het dak van de garageboxen :) Vaak zelf ook een bloedende hoofdwond aan overgehouden...
Heb nu wel een harde kop aan overgehouden. Heeft me niet kapot gemaakt of zo, hoor.

borgmonster | 13-07-13 | 19:31

Meer info graag...

Haagse Rucker | 13-07-13 | 19:31

@Supermatthijs 19:27
Alsof jij ooit om of in een stadion bent geweest bij een voetbalwedstrijd. Je zou niet durven.

AshleyJ"Ash"Williams | 13-07-13 | 19:31

miko | 13-07-13 | 19:21 | + 0
Als je kind met bakstenen naar jochies loopt te smijten, heeft dat niets te maken met de veronderstelling dat je je kinderen al dan niet altijd in de hand hebt.

Dat heeft alles te maken met een slechte of geen opvoeding. Dan faal je dus keihard als ouders. Dan ben je niet geschikt voor het ouderschap en had je er nooit aan moeten beginnen.

Bovendien, een volidioot die met bakstenen loopt te smijten... Het mag dan summiere info zijn, meer heb ik ook niet nodig om hier te oordelen. Die puber is gestoord, van lotje getikt en moet de rest van zijn leven nauwlettend in de gaten worden gehouden (aangezien hij niet of zeer mild gestraft zal worden in dit land).

Kim Philby | 13-07-13 | 19:31

Supermatthijs | 13-07-13 | 19:25 | + 0 -

Dan noemen we hem namelijk voetbalsupporter, lol.

Supermatthijs | 13-07-13 | 19:27

necrosis | 13-07-13 | 19:18 | + 0 -

Ik ook niet. Maar dit is nou echt een ding wat je als ouders niet kan voorkomen. In grote drift zijn kinderen op die leeftijd tot veel in staat zeker als dat al een beetje in hun karakter zit. Laten we nu niet van een mug een olifant maken. Als zo'n knul dat over een jaar of 5 nog steeds doet hebben we wel een probleem.

Supermatthijs | 13-07-13 | 19:25

Hoe heetten ze?

BellaBella | 13-07-13 | 19:25

@miko | 13-07-13 | 19:09
Met name die gozer van de kiddiepron (inmiddels ergens in de 30) is een stuk 'lowlife' die bewezen heeft dat hij geen enkel bestaansrecht heeft in de huidige maatschappij.
Natuurlijk zullen de 'Femkes' flink gaan steigeren bij comments als de mijne, maar ik vraag me af wat er gebeurt als degelijke figuren te dicht bij de kinderen van de 'Femkes' van de samenleving komen.

necrosis | 13-07-13 | 19:25

@Parel van het Zuiden | 13-07-13 | 19:15
Helemaal niet. Ik ztel nergens dat de jonens niet getsraft zouden moeten worden. ik ben in veel gevallen voor zwaarder en langer straffen en geloof niet in het verbeteren van notoire veel plegers.
Wat me wel tegenstaat is dat een paar pubers hier op sumiere informatie volwassene recht toe gewenst krijgen en nog veel erger.
verder ben jij een dader als je een vader aan zou pakken want hij zou zijn zoon beter op moeten voeden. Tja alsof je als ouder je kinderen altijd in de hand hebt. Je bent niet van de rechtshandhaving je bent een probleem voor handhaving met je dreef naar eigen gericht.

miko | 13-07-13 | 19:21

Ik zeg wtf...

Dader stenigen dan maar? Lijkt me beter idee dan die paar uurtjes schoffelen...

Izbut | 13-07-13 | 19:19

@Supermatthijs | 13-07-13 | 19:09
Ik ben geen voorstander om kinderen op te sluiten, maar als pa & ma alles goed vinden wat hun zoon/ dochter flikt, dan zie ik een prima argument om zowel pa/ ma en kind een tijdje op te sluiten en ze wat manieren bij te brengen.
Opvoeding is niet iedereen gegeven, net als een rijbewijs....
Je moeder zal maar 'Barbie' heten......

necrosis | 13-07-13 | 19:18

miko | 13-07-13 | 19:10 |

Mijn vader waarschuwde me tientallen jaren geleden al tegen de barbaarsheid van plattelandsjongeren. Daarom is hij ook ooit naar de grote stad vertrokken..

Peyronie | 13-07-13 | 19:17

@ Supermatthijs | 13-07-13 | 18:56 |
Ik ga jou dus nu niet uitleggen WAAROM je ook geen ene rotmoer snapt, eaugklepje ;)
Heb je trouwensch al bevoegdheid om drank bij de slijter te kopen?

fleischer | 13-07-13 | 19:16

Toen ik zestien was gooide ik met meisjes.
Hop, zo op de middelvinger.
Deze baksteen-schavuiten lopen duidelijk een jaar of vijf achter in de ontwikkeling.

Jackanders | 13-07-13 | 19:15

@miko | 13-07-13 | 18:59 |

Ga de tegels nog maar eens teruglezen. Ik heb nergens een straf voor het jong uitgesproken. Ik heb slechts gesteld dat ik de vader even indringend op zijn opvoedende taken zou wijzen. Dat ik voorstel m'neer een klap te verkopen vindt zijn oorsprong in het feit hij kennelijk nog niet de moeite heeft genomen zijn puber basale normen en waarden bij te brengen en dus even wakker moet worden.
.
Want natuurlijk ben je als ouder verantwoordelijk voor dit soort gedrag. Als je kind van 13 - 16 jaar nog niet het besef dat je andere mensen geen pijn doet hebt bijgebracht, heb je als ouder de plank volkomen misgeslagen.
.
Gezien uw oeuvre op dit weblog zie ik niet helemaal waar u in hemelsnaam vandaan haalt dat ik mij ook maar iets zou aantrekken van uw oordeel. U bent van de daders en de huidige nederlandse invulling van het recht, ik ben meer van de slachtoffers en rechtshandhaving. Dat bijt dus per definitie.
.
Maakt mij niet uit. U kennelijk wel.

Parel van het Zuiden | 13-07-13 | 19:15

Zijn vriendje heeft ook kort bruin haar, had een zwarte t-shirt.

Een zwarte t-shirt had die vriendje.

Treurig varken | 13-07-13 | 19:13

@Peyronie | 13-07-13 | 19:00
Welkom tegen het bierkaai vechten. De meeste neanderthalers hier krijg je dat toch niet bij gebracht.

miko | 13-07-13 | 19:10

En die ooggetuige heeft gekeken en die gasten niet de tyfus geslagen? Ook oppakken wegens medeplichtigheid.

Turambar | 13-07-13 | 19:10

@necrosis | 13-07-13 | 18:51
Ja dat heeft er mee te maken. Ook als het de eerste keer is. verder kun je ,door even met zo een kind te praten, ook opmaken of je met een totaal onopgevoed kind te maken hebt of met een jongen die zijn daad niet overzag.

@necrosis | 13-07-13 | 19:05
Goed voorbeeld. deze twee jongens waren al compleet van slag en waren heel hard op weg naar de plaats waar ze nu zitten.
Ik ken anders wel wat gevalletjes uit mij jeugd waarin keurige burgerman zoontjes ook daden begingen die ze later nooit meer begingen. Zoals brandstichting ,vernielingen etc.

miko | 13-07-13 | 19:09

necrosis | 13-07-13 | 19:05 | + 0 -

Daar doet jou reactie niks aan af. Volgens die redenering van jou gaat ieder kind dat weleens in de fout gaat dat later ook en dan in het groot ? Nou dan heb ik nieuws voor je en kun je alle kinderen wel per direct opsluiten.

Supermatthijs | 13-07-13 | 19:09

@LeBlanc | 13-07-13 | 18:47
Om een jongen van dertien het ziekenhuis in te slaan? Goeie vent is dat dan.

miko | 13-07-13 | 19:05

@Supermatthijs | 13-07-13 | 18:53
Vraag dat maar aan de inmiddels volwassen moordenaar van Jamie Bulger.
Hij was niet alleen, maar men vond kinderporno op zijn computer, vele jaren later.
Schijnbaar wil je niet beseffen dat jonge mensen die levende kikkers aan bomen spijkeren later dezelfde praktijken begaan met mensen als slachtoffer.
Hoe 'super' voel je je nu?

necrosis | 13-07-13 | 19:05

Taakstrafje? Gewoon de bak in met dat kuttuig!

Woeler | 13-07-13 | 19:04

@Numerius Maximus | 13-07-13 | 18:44
Jij stenigt graag tienerjongens.
Waar doet me dat aan denken??
i.dailymail.co.uk/i/pix/2013/07/07/art...
Nee met mesne zo als jij gaan we de goede kant op.

miko | 13-07-13 | 19:03

Mijn ex baas sloot zijn kinderen op in een soort ren. Een van die eters gooide op een dag een baksteen. Gelukkig mis maar dat scheelde niet veel. Hier was het kind 8 en ik 16. Ook geheel zonder aanleiding

Veel Vaak | 13-07-13 | 19:01

AAargh | 13-07-13 | 17:48 |

In plaats van je in je eer aangetast te voelen omdat jij hier niet wereldberoemd bent geworden door het nieuws van jouw door een steen getroffen buurjongetje, kun je beter wat werken aan de beschaving in de Oostgroningse veendorpen.

Wat plattelandsjongetjes betreft: dat zijn nooit al te grote, geweldloze lieverdjes geweest.

Beetje merkwaardig dat mensen dat als een soort van modern probleem zien, laat staan dat ze hierdoor overwegen te emigreren.

Ik denk overigens dat het niet echt de bedoeling was dat die steen op het hoofd van het spelende jongetje landde.

Peyronie | 13-07-13 | 19:00

@Parel van het Zuiden | 13-07-13 | 18:52
Ja joh ga lekker verder. In de bak met die jongen poging tot doodslag. minimaal 7 jaar. Dan krijgen we er een veel beter exemplaar voor terug. Op zekers.U zou dan ook nog eens de vader een 'klap op zijn muil geven' dat maakt u in mijn ogen een veel groter adder gebroed dan deze jongen. ik weet namelijk niet of de vader hier wel de hand in heeft gehad.Maar u trekt die conclusie al snel. Op het kamp gewoond?

miko | 13-07-13 | 18:59

fleischer | 13-07-13 | 18:55 |
Ik denk dat je niet alles op ons 'Haagsch klupje' kan afschuiven. Dit is vooral een achtergebleven ontwikkeling van gezond verstand. Wiens schuld dat is ...

Ik was in Haren | 13-07-13 | 18:56

@Supermatthijs | 13-07-13 | 18:53 | + 0 -

Formeel wel idd, anders zou de strafmaat hetzelfde zijn als bij een volwassene.

lady blabla | 13-07-13 | 18:56

-weggejorist-

Stekeltje | 13-07-13 | 18:56

fleischer | 13-07-13 | 18:55 | + 0 -

Dat lijkt me gelul, daar zijn ze op die leeftijd helemaal niet mee bezig.

Supermatthijs | 13-07-13 | 18:56

@daytripper | 13-07-13 | 17:49
Ach ja, we verbazen ons erover omdat we geen geweld meer gewend zijn.In vroeger tijden was geweld redelijk vaak te vinden. De zwervers die werkelijk het dorp uit gerost werden
de homo's die op een regelmatige basis tikken kregen.
geestelijk gehandicapten die gepest en gemolesteerd werden. Maar nu, NU is het pas erg. Man ga fietsen we leven in de watjes tijd.

miko | 13-07-13 | 18:56

en ps voor t commentaar komt waarom deed je zoon zelf niks terug?Mijn zoon heeft een paar beperkingen waaronder pdd-nos,hij schermt zich altijd al bewust van zoiets af,kan verbaal slecht uit zijn woorden komen.Ook heeft hij een syndroom waarvan je uiterlijk niks ziet maar wat hem wel in alles zwakker maakt.En hij is 10 en die andere 2 jongens waren een jaar of 14

ikkepraat | 13-07-13 | 18:55

Ik denk wat 't gros van deze jeugd meemaakt ONDER ANDERE te danken heeft; niet alleen aan opvoeding, maar vooral aan de beslommeringen van ons Haagsch klupje.

fleischer | 13-07-13 | 18:55

necrosis | 13-07-13 | 18:51 | + 0 -

Dat maakt in mijn ogen toch wel een groot verschil. Van een volwassene mag je verwachten dat hij de gevolgen van zijn daden kan overzien. Van een kind nog niet. Is dit nou zo onredelijk van mij ?

Supermatthijs | 13-07-13 | 18:53

Toen ik zag staan dat het artikel van Johny Quid kwam, wist ik dat het over Nederlandse jongens zou gaan.

Ion Susai | 13-07-13 | 18:53

@Randall3.0 | 13-07-13 | 18:40
Niet iedereen is hetzelfde wel? En wie zegt dat deze jongens dat niet wisten?
deductie is iets wat nog volop in ontwikkeling is dus vaak kan men het gevolg niet zien van de actie, in ieder geval niet direct.
Er zijn legio voorbeelden van pubers die daden begingen die ze gezien hun afkomst en opvoeding nooit zouden doen,maar het toch deden.

miko | 13-07-13 | 18:53

@miko | 13-07-13 | 18:44 |

Ik heb helemaal niets met "welke intentie" die jongens iets gedaan hebben. Wat staat is de daad en dit soort daden dient afgestrafd te worden. Daar de Nederlandse rechtstaat lange tijd geleden verloren gegaan is knap ik dat dus wel even zelf op.
.
U kunt overigens de ziek-kwalificatie wat mij betreft ergens steken waar de zon niet schijnt. Ziek is bakstenen gooien op kleine kinderen. Ziek is dit soort daden goedpraten en/of bagatelliseren. Ziek is je kinderen zo slecht opvoeden dat ze bakstenen op anderen gooien.
.
Bij dit soort zaken moet een lijn getrokken worden en die lijn moet gehouden worden.

Parel van het Zuiden | 13-07-13 | 18:52

Ik heb vorig jaar gezien hoe 2 knullen mijn zoon uit het niets zaten te provoceren en te duwen enzo,ik fietste er als een gek heen en de dappere dodoos gingen er snel vandoor,maar dan heb je toch pech.
Ik heb net zolang in de buurt gezocht en gevraagd en kwam toen achter t adres van 1 van die jongens,onderwijl hield ik passant nog even een politiewagen aan om de agenten eerlijk te vertellen dat ik verhaal ging halen en waarom.
Ik ben inderdaad binnen geweest en gelukkig stond die moeder meteen open voor een gesprek,wat bleek?Het vriendje van die zoon zorgt altijd voor problemen en mijn zoon leek toevallig op een knul uit de woonwijk van dat vriendje,en dat was genoeg om mijn kind te willen rossen en uitdagen.
Maar er werd algauw sorry gezegd omdat ze merkten dat t voor mij ook menes was.
Ik heb later de politie maar weer ingelicht dat het opgelost was maar dat was t zeker niet als ze mijn zoon wel hadden gerost.
En nee ik ben geen man,maar gewoon een vrouw een moeder.. alleen wel eentje die in dit soort gevallen als een pitbull zich vastbijt in t feit de daders te vinden als t om mijn kids zou gaan.punt.geen stoerigheid van mij,maar gerechtigheid.

ikkepraat | 13-07-13 | 18:52

@Supermatthijs | 13-07-13 | 18:45
Wat heeft leeftijd er mee te maken?
Alsof het minder erg is als de dader minderjarig is.

necrosis | 13-07-13 | 18:51

Waarschijnlijk weer zo,n puber groepje waarbij ze elkaar willen bewijzen wie de stoerste puber is.

Dit zie je steeds op vroegere leeftijd gebeuren en vaak heeft het absurde gevolgen zoals nu.

Het heeft een keiharde aanpak nodig als voorbeeld omdat kids elkaar graag na apen.

lady blabla | 13-07-13 | 18:51

Die twee heren toepasselijk inmetselen en een gedenksteen erbij, zodat hun daad niet vergeten zal worden.

Ik was in Haren | 13-07-13 | 18:49

Ik hoop echt met heel m'n hart dat de vader van dit jongetje de kans krijgt de stenengooiers 1 op 1 te ontmoeten... Wat zal die man daarnaar snakken...

LeBlanc | 13-07-13 | 18:47

Willianus Wortelus | 13-07-13 | 18:32 | + 0 -

Ik bedoelde met het juiste perspectief de relatief lage leeftijd van vermoedelijke daders en het slachtoffer. Bovendien ageer ik geloof ik ook ergens tegen het er weer eens voor de zoveelste keer erbij halen van de etnische afkomst van de daders. Wat ook in dit geval nergens op slaat.

Supermatthijs | 13-07-13 | 18:45

Taakstrafje? Het eerste en beste betonblok wat er kan worden gevonden, dient met een ontzettende rotgang gericht naar die akelige krothoofden van die twee paupers te worden gegooid. Misschien dat het zieke gedeelte er dan uit word geramd. Achterlijke eencellige paupers.

Numerius Maximus | 13-07-13 | 18:44

@Parel van het Zuiden | 13-07-13 | 18:06
Tja dat maakt dan voor bedachte rade en u nog een beetje zieker.Tot nu toe ken im alle ins en outs niet van het geval maar gezien de leeftijd van de verdachte kan ik me ook voorstellen dat het een paar brallende jongens zijn die een steen gooide met niet de intentie iemand uit het decor te gummen.
Deze zelfde jongen(fietstassen dus hij brengt een krant rond)nu te vierendelen ,volwassen recht ballen afbranden maakt hem er zeker niet beter op.
Wat ik zou doen als het mijn kind was is totaal niet relevant.Zouden we het recht weer in handen geven het volksgericht dan zouden we weer oudtestamentische toestanden krijgen zeg maar sharia.

miko | 13-07-13 | 18:44

Doodskop tshirt en kettinkje? Dat waren PVV stemmers. Tokkies eerste klas.
bushwacker | 13-07-13 | 17:33 | + -44 -
Ja want 13-16 jarigen hebben stemrecht in NL, domkop.

Bugsy Malone | 13-07-13 | 18:41

hfakker | 13-07-13 | 17:45 | + -6 -

Ben je niet lekker? Toen ik puber was wist ik iig wel dat je geen bakstenen naar mensen gooit, zeker niet naar kleine kinderen. Als je dat doet dan is er iets bijzonder mis in je bovenkamer.
En vooral het vluchten daarna wijst op een laf persoon die heeft geweten dat hij iets deed wat volkomen krankzinnig was.
Of heeft u vroeger ook bakstenen op mensen gesmeten?

Randall3.0 | 13-07-13 | 18:40

@Toffe Fee | 13-07-13 | 18:33
Misschien omdat je vroeger niks zou lezen over een gevalletje als dit in de verre provincie??
Over die zieke shit, hoe zat het dan met de pastoortjes vroeger??

@hfakker | 13-07-13 | 17:45
Precies.

miko | 13-07-13 | 18:40

Toffe Fee | 13-07-13 | 18:33 | + 0 -

Kijk op een goed beargumenteerde reactie ga ik nog graag even in. Ik weet nog dat ik als kleine Supermatthijs ook weleens over de schreef ging. Met een tennisracket stenen door de buurt slaan bv. waarbij een ruit eraan ging. (maar voor het zelfde geld raak je een leeftijdsgenootje of een wat jonger iemand) Dan pakten mijn ouders mijn luxe dingen af. TV of radio en op het laatst maakten ze dan grapjes tegen elkaar dat er niet veel meer overbleef behalve mijn bed. Dat heeft wel geholpen. Een kind moet je straffen als het slechte dingen doet en belonen als het goed doet. Tegenwoordig is er heel veel aandacht in de opvoeding voor de rechten maar nauwelijks voor de plichten. We zijn het dus in grote lijnen met elkaar eens.

Supermatthijs | 13-07-13 | 18:40

Doodskop tshirt en kettinkje? Dat waren PVV stemmers. Tokkies eerste klas.
bushwacker | 13-07-13 | 17:33 | + -45 -
Ah! U bent dus nietvzo stigmatiserend als de door u geclassificeerde grep!
Joop is linksaf domoor!

krokostil | 13-07-13 | 18:39

Vroegâh was split-erwten met van die groene aquariumbuisjes in 1 van de ogen van mijn 'buurtvriendjes' schieten nog normaal...

fleischer | 13-07-13 | 18:38

Taakstrafje? het wordt tijd dat de maatschappij opgeruimd wordt. Schop de gast in een gat en rijd het dicht met een shovel. Klaar.

No Mames | 13-07-13 | 18:35

Toffe Fee | 13-07-13 | 18:33 |
De vrije opvoeding is heilig verklaard, leer er maar mee leven.

Watapatja | 13-07-13 | 18:35

Begrip is hiervan geen sprake, begrijpen hoe het komt des te meer.
Opvoeden is een kunst, voor het besturen van een auto is een rijbewijs vereist, voor het verwekken van een kind niet. Ik ben dan ook voorstander van het “bewijs van kind-vaardigheid” als volwassenen heb je bewezen de verantwoordelijkheid te hebben om een kind op te voeden. Je zou kunnen denken dat beiden ouders een fatsoenlijke opleiding hebben genoten, niet in aanraking zijn gekomen met justitie (strafblad), niet meerdere jaren in een inrichting hebben gezeten, vast inkomen etc. Dergelijke eisen zouden niet vreemd zijn daar wat je ziet op straat je soms verwondert dat dergelijke situaties zoals beschreven in bovenstaand nieuwsbericht aan de orde van de dag zijn. Je kent ze wel van die stelletjes, moeder met reet-tatoeage, niet passende legging, crocs (in afwijkende pastelkleur) ogen die pure Valdoxan uitstralen. Vader, verweerde arm-tatoeage (te vaak arm uit het raam van bestelbusje, die busjes die telkens op je bumper moeten zitten) oorbelletje, shag in zijn bek, kort geknipt al kalende haarlijn. Voortduwend een kinderwagen van de Action, met mini-parasol, daarin een jankend kind. Daar omheen 2 onaangepaste kleuters die krijsen, ouders totaal indifferent voor zich uit sloffen. Voorbeeld paupergezin, zouden in mijn ogen nooit een “bewijs van kind-vaardigheid” krijgen, de oplossing voor veel onnodig veroorzaakt leed bovendien schept het de mogelijkheid om op zaterdag middag rustig door de Albert H. te lopen, daarbij een bejaarden stop voor winkelen op zaterdag en we gaan rap naar een leefbaar Nederland.

SiSidriver | 13-07-13 | 18:35

Bepaald is natuurlijk met een t Matthijs. Excuus.

Willianus Wortelus | 13-07-13 | 18:33

-weggejorist-

Toffe Fee | 13-07-13 | 18:33

Supermatthijs | 13-07-13 | 18:07 | Het "juiste" perspectief?

Ik heb nog nooit op je gereageerd en ben ook niet van plan daar een gewoonte van te maken. Gelukkig bepaald de consensus in dezen het "juiste" perspectief en dat luidt als volgt: een laffe daad van een totaal van de pot gerukte puber.

Willianus Wortelus | 13-07-13 | 18:32

Mokum Kosher | 13-07-13 | 18:24 | + 2 -
Inderdaad. Niemand corrigeert die kinderen. Veel ouders kunnen niet meer opvoeden. Geen tijd, geen zin of het interesseert ze gewoon geen hol. Zo kweek je een generatie die geen grenzen kent.

Kim Philby | 13-07-13 | 18:30

Nog maar eens uitleggen:
Mensen met fatsoen en een juiste levens drive willen niet meer in Nederland wonen. Sinds 2000 is de emigratie fors toegenomen. In 2012 waren er 145.000 nederlandse emigranten, een record.
.
De werkelijke vraag is: Wat blijft er over en wat komt er binnen?
Nou dit dus...

duitse herder | 13-07-13 | 18:29

Toen ik 13 was speelde ik met een bal buiten. Waar gaat dit heen.

brentjuh | 13-07-13 | 18:28

witchmaster | 13-07-13 | 18:22 |
Je hebt ook mensen die gewoon een foutloze tegel schrijven. Jouw tegels doen me vermoeden dat je een klasgenoot van het slachtoffer bent.

Watapatja | 13-07-13 | 18:28

Jongeren vandaag de dag hebben geen doel meer. Ze hoeven niet af te wassen, want vaatwasser. Ze hoeven niet te helpen met koken, want magnetronhap. Ze hoeven de auto niet te wassen, want tere lak en wasstraat. Ze hoeven niets meer. Verder is onderwijs kut en de opvoeding laat te wensen over door hoge werkdruk bij ouders of omdat ouders nitwits zijn. Verder de samenleving die afgestapt is van actie is reactie en je moet bloeden voor je eigen daden. Dan krijg je dit. Hoezo verantwoordelijkheid nemen voor je eigen daden? De politici doen het niet, voetballers doen het niet, anderen doen het niet. Dus waarom zouden kinderen dat wel doen?

Mokum Kosher | 13-07-13 | 18:24

@Supermatthijs | 13-07-13 | 18:07
De kans dat 'grote(!) jongens tussen 13 en 16' nog kinderen zijn, is nihil. Het zijn minstens pubers, en misschien al adolescenten.

Jongens worden later volwassen dan meisjes, maar dat heeft natuurlijk niets te maken met dit misdrijf.

rara | 13-07-13 | 18:23

New Kids 2.0, jonguh.

Ach, zo rolt de jeugd tegenwoordig. Alles en iedereen moet stuk. Kijk er niet echt meer van op.

Kim Philby | 13-07-13 | 18:23

zins er wordt bezuinigd op geestelijke zorg , is dit toch de normale gang van zaken? en tenslotte lopen er meer buiten dan binnen.
denk dat de enige straf hier voor is dat de ouders aansprakelijk wordt gesteld . kindje maken kan de grootste mongool maar opvoeden is iets anders ( en dit is geen belediging naar de mongolen toe )

witchmaster | 13-07-13 | 18:22

had een zwarte t-shirt

Bobby Mcgee | 13-07-13 | 18:20

Het wordt tijd dat de ouders eens equivalent straf gaan krijgen. Voed goddomme nou eens fatsoenlijk je kind op!!

ThePriest | 13-07-13 | 18:16

Dat verdient een taakstrafje...
Ja, en meteen maar een flinke ook: 24 uur papier-ruimen! Dat zal ze leren!
.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-
NL is ziek, de bewoners en de overheid die niet optreedt. Soms denk ik wel eens: laat armageddon maar over ons komen. We verdienen niet beter! In Sodom en Gomorra en de twaalf omringende steden moeten in vergelijking met de huidige idioten die hier wonen, heiligen hebben gewoond. Ze pleegden vooral ontucht. Hier worden bejaarden en kinderen verminkt, zonder reden of aanleiding. Daarnaast wordt hier ook nog ontucht gepleegd, een futiliteit.

Eline de Sance132271 | 13-07-13 | 18:13

Toffe Fee | 13-07-13 | 18:04 | + 0 -

Dat weet je niet. Nu gooien we het allemaal op bepaalde groepen maar het kan ook heel goed de tijdsgeest zijn. De invloed van tv, computerspelletjes of het feit (# mag wel een keer toch Bakito ?) dat er nu door internet veel meer aandacht is voor dit soort dingen.

Supermatthijs | 13-07-13 | 18:12

De jeugd van tegenwoordig is agressiever dan die van vroeger, en hoe zou dat nu toch komen? Ze hebben zelf vaak van die opgefokte ouders die geen kinderen kunnen opvoeden.

kanariepop | 13-07-13 | 18:08

rara | 13-07-13 | 18:02 | + 1 -

Er staat naar schatting tussen de 13 en 16 jaar dus de kans dat het nog een kind is lijkt me erg groot. En jongens blijven wat langer onvolwassen, dat weet zelfs een kind nog. Ik wil dat stenen gooien niet goed praten maar we moeten het wel in het juiste perspectief blijven zien. (Waarmee ik geenszins kritiek bedoel op de altijd geweldige stukjes hier op mijn favoriete site GeenStijl)

Supermatthijs | 13-07-13 | 18:07

-weggejorist-

Toffe Fee | 13-07-13 | 18:07

@Supermatthijs | 13-07-13 | 17:49

Nou ja goed, je gaf een aardige beschrijving van jezelf dus ik dacht, ik vraag het gewoon.

Dan maar niet.

Bruno Alaska | 13-07-13 | 18:06

@miko | 13-07-13 | 17:58 |

Bijzonder coulant van u. Persoonlijk zou ik de vader van die puber op z'n bek meppen met de mededeling dat ik verwacht dat hij die doorgeeft aan zijn stuk addergebroed...

Parel van het Zuiden | 13-07-13 | 18:06

Ziekelijker wordt het steeds in dit land.

Baby Rasta | 13-07-13 | 18:04

-weggejorist-

Toffe Fee | 13-07-13 | 18:04

Die jongens maar chemisch castreren zodat ze niet meer kunnen voortplanten. Voorkomt misschien een probleem generatie. Dat chemisch castreren wel pas toepassen na berechting voor volwassenen

bosmaloot | 13-07-13 | 18:03

@Supermatthijs | 13-07-13 | 17:46
Met 16 ben je geen kind meer, maar bijna adolescent.

rara | 13-07-13 | 18:02

-weggejorist-

Toffe Fee | 13-07-13 | 18:00

Baldadige puber gooit steen.
Hoogstwaarschijnlijk is de stenegooier flink geschrokken. Bij geen zwaar blijvend letsel de jongen is goed confronteren eventueel met de ouders van het kind en dan zand erover.

miko | 13-07-13 | 17:58

hunman | 13-07-13 | 17:48 |
Klopt. Voor sommige mensen zou het niet verkeerd zijn om voortplanting te verbieden.

Boerenhoofd | 13-07-13 | 17:57

kom hoe heet ie | 13-07-13 | 17:55 | + 0 -

Je komt ze overal tegen hoor, redelijke mensen. Maar op welke van mijn overigens altijd briljante plempsels reaguur jij hier ?

Supermatthijs | 13-07-13 | 17:57

Misschien kon hij wel heel erg goed een leeuw nadoen.. dus was het een schrikreactie van de puber...

Hopelijk gaat het snel beter met het ventje!

DikkeKnop | 13-07-13 | 17:55

@ Supermatthijs
Ben jij d'r echt zo een, iemand die z'n kop rustig nog iets verder in het zand steekt? Wat een gebrek.

Rest In Privacy | 13-07-13 | 17:55

Toen ik een jaar of 10 was heb ik ook een baksteen in m'n gezicht gegooid gekregen. Groepje gastjes van een jaar of 16 waren aan het kijken hoe ver ze konden gooien, waarbij één Einstein een soort discus-werp slingerbeweging maakte en de baksteen volledig de verkeerde kant op zwaaide. Ik heb er weken bijgelopen alsof ik onder een auto had gelegen en heb er uiteindelijk een redelijk litteken onder mijn oog aan overgehouden. Ik hoop voor deze knul dat hij er geen blijvend letsel aan overhoudt.

Ruskin | 13-07-13 | 17:55

@AAargh | 13-07-13 | 17:48

Een mishandelde buurjongen, daar wil je dan mee in de krant.. voor de eer.

Rare jongens daar in Veendam.

Bruno Alaska | 13-07-13 | 17:51

bushwacker | 13-07-13 | 17:33 | + -3 Jij hebt in iedergeval de prijs voor domste reactie te pakken vandaag, leeghoofd.
nightwish | 13-07-13 | 17:36 |

@Nightwish,

Je bent me voor, bushwacker is gezien zijn reactie net zo achterlijk als de beide daders...

Rein 8570 | 13-07-13 | 17:50

Probleem van een samenleving waarin geweld via computer en TV dagelijkse kost is. Doodgewoon normvervaging.De prijs die we betalen.

daytripper | 13-07-13 | 17:49

Bruno Alaska | 13-07-13 | 17:48 | + 0 -

Nog iets meer dan week 42. En dat gaat je eigenlijk geen reedt aan.

Supermatthijs | 13-07-13 | 17:49

Hooivorken, pek en veren.... daar hebben ze in Veendam voldoende van lijkt mij.

Dhr. W. Anhoop | 13-07-13 | 17:48

Sow jammer dat jij met de eer er van door gaat, stuurde je vanmorgen het verhaal van mijn buur jongen die zwaar is mishandelt,

Johnny Quid | 13-07-13 | 17:29

AAargh | 13-07-13 | 17:48

@Supermatthijs | 13-07-13 | 17:46

Hoe oud ben jij eigenlijk?

Bruno Alaska | 13-07-13 | 17:48

Boerenhoofd | 13-07-13 | 17:41 |
Raadt eens waardoor dat meestal komt? Een slechte opvoeding door de GENERATIE die nu ouder zijn van steen gooiende kinderen.

hunman | 13-07-13 | 17:48

Puberprobleem.

amin | 13-07-13 | 17:47

smdyasc | 13-07-13 | 17:44 | + 0 -

Overdrijf niet zo. Kinderen denken nog niet goed na over de gevolgen van hun actie's. Daar zijn het kinderen voor.

Supermatthijs | 13-07-13 | 17:46

Nou nou wat een grote woorden weer van scheidsrechterde reaguurders.
Opsluiten, afmaken, levenslang...
Eerst maar eens context.
Tuurlijk gooi je geen stenen naar kleuters.
Waarom dan wel?
Kan ook gevalletje domme actie zijn. Doe je ook niet. Maar pubers zijn domme, onvolwassen uuuhhh... pubers. Dom dus, heel dom, stompzinnig. Maar niet per sé crimineel.
Fijn voor knulletje dat ie t nog doet en ook zijn processortje geen schade heeft.

hfakker | 13-07-13 | 17:45

De schade die D66-rechtspraak heeft aangericht, is onmetelijk en onmenselijk.

smdyasc | 13-07-13 | 17:44

"FF niet nadenken kan grote gevolgen hebben. Geldt voor iedereen, maar blijkbaar hoort nadenken niet meer tot het curriculum van het basisonderwijs. Ik zeg laat die ouders maar boeten voor de fouten van hun kroost.

TmC | 13-07-13 | 17:44

spuitje11 | 13-07-13 | 17:36 |
Waarschijnlijk heeft u het woord "bijna" over het hoofd gezien.

hunman | 13-07-13 | 17:44

Met deze beschijving heb je dader(s) in Veendam volgens mij vrij snel te pakken.

ad melkert | 13-07-13 | 17:43

Zucht @ "irriteerden zich aan" en "zwarte t shirt" wat een pauper taalgebruik weer. Wat dan wel weer past bij hey daderprofiel waarschijnlijk.

ozewiesewoze | 13-07-13 | 17:42

Jammer, de aanstromende generaties zijn verpest. Waarom moet het zo gaan in dit land?

Boerenhoofd | 13-07-13 | 17:41

Vasten is niet goed voor het humeur.

McPhart | 13-07-13 | 17:38

Een taakstrafje zal niet voldoende zijn, ben ik bang. Zulke jongens eindigen vaak als kattentrapper.

rara | 13-07-13 | 17:37

kom hoe heet ie | 13-07-13 | 17:36 | + 0 -

Schei toch eens uit man, alsof er zonder hen hier nooit wat gebeurde.

Supermatthijs | 13-07-13 | 17:37

Misschien opnames voor het nieuwe programma"Boer gooit baksteen"?

DikkeKnop | 13-07-13 | 17:36

Eeuwige jachtvelden - dus de kleuter is dood? Zoniet, even ontwibbelen graag.

spuitje11 | 13-07-13 | 17:36

bushwacker | 13-07-13 | 17:33 | + -3 Jij hebt in iedergeval de prijs voor domste reactie te pakken vandaag, leeghoofd.

nightwish | 13-07-13 | 17:36

Opbergen. Permanent.

roze_bril | 13-07-13 | 17:36

Weten ze zeker dat de daders niet kort ZWART haar hadden. Het gedrag komt wel heel erg overeen met dat van een bepaalde ondersoort.

Rest In Privacy | 13-07-13 | 17:36

Hartstikke idioot, je ziet een kind, je ziet een baksteen en dan doe je zoiets... alleen een ontiegelijke geestelijk gestoorde hufter weet dat op die wijze samen te voegen.

Causa Sui | 13-07-13 | 17:34

In Israël weten ze wel raad met stenengooiers.

Supermatthijs | 13-07-13 | 17:34

".. irriteerden zich blijkbaar aan.."

Het "irriteerde hen" of ze "stoorden zich aan", Kwit...

Godsammekraken | 13-07-13 | 17:34

Met een baksteen? Wat gemakzuchtig. Gebruik een stok of blote handen. Werken voor de kost godverdomme!

Bakito | 13-07-13 | 17:34

-weggejorist-

bushwacker | 13-07-13 | 17:33

-weggejorist-

ElMatadero | 13-07-13 | 17:33

WTF hoe van de pot gerukt ben je dan? Berechten volgens een volwassene aub!

OpperGek | 13-07-13 | 17:33

-weggejorist-

Charles de Batz | 13-07-13 | 17:33

Ik zeg: volwassenenstrafrecht toepassen, heeeeel lang!

Rest In Privacy | 13-07-13 | 17:32

Zeker een afvallige of homo. Oww wacht!

Godsammekraken | 13-07-13 | 17:32

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl