Dit wil je ook lezen

ONETHISCH: Vakantievideo uit Egypte
Opgepast: de nu volgende beelden kunnen door Volkskrantlezers als zeer onethisch ervaren worden. Wat u ziet is een gemiddeld Nederlands gezin (zwijgzame moeder, vader met camera + 2 goudhaartjes) in een resort in Egypte. Polsbandje. Zwembad met bar. 3 maal...
@Brusselmans |
08-07-13 | 12:33 |
143 reacties

Oprichter Ibn Ghaldoun wil school behouden
Oprichter en oud-bestuursvoorzitter Belgaçem Naas van het Ibn Ghaldoun is boos! En bang, reuzebang dat er wegens alle fraude, gepruts en algehele clusterverpesting op het Ibn Ghaldoun College wantrouwen van de gemeente Rotterdam jegens islamitisch onderwij...
@VanLeeuwen |
08-07-13 | 11:29 |
138 reacties

Ondernemers nu massaal extreem depressief
Stop maar weer met vrolijk zijn wegens het onwaarschijnlijk hitsige zomerweer, de ondernemers in Nederland willen dood. Allemaal. De kans dat u een ondernemer tegenkomt die al een week met een bot scheermes z'n polsen aan het doorsnijden is, is groter dan ...
@VanLeeuwen |
08-07-13 | 10:30 |
128 reacties

Officiële waarschuwing: caravans des doods!
Des Heeren wegen zijn de komende weken weer onveiliger dan een ADHD-peuter in een scheermesjesfabriek. De caravanknuppels gaan weer op pad. U weet wel, die lui die bewust een auto met een trekhaak kopen omdat ze in de zomer lekker drie weekjes met de hele ...
@Johnny Quid |
08-07-13 | 09:24 |
119 reacties

MANHUNT! Politie zoekt pinroofmiljonairs
Kom op, jongens. Lekker de Duitse politie helpen, want diep van binnen zijn we allemaal NSB'ers. Zij zijn op zoek naar leden van een pinroofbende die in februari middels een bankhack voor 30 miljoen euro hebben lopen pinnen. Zo'n complexe en tegelijkertijd...
@Johnny Quid |
08-07-13 | 08:30 |
124 reacties

Ebru Umar - Selectief Feminisme
Hoewel elk woord wat je er nog aan wijdt er één teveel is, blijft het absurd om te zien hoe de feministische gelederen zich sluiten. Willem Buiter was fout. De topeconoom van Citigroup was getrouwd en had nooit vreemd mogen gaan. Hij heeft een topwijf aan ...
@Ebru Umar |
07-07-13 | 21:00 |
439 reacties

VIDEOCOLUMN - Pat Condell over de EDL
Mailtje van Pat Condell. Waar zijn laatste video-column blijft op safe haven Dumpert. Well, there you go. Zoals u weet wordt freedom of speech in de UK momenteel harder gegangraped dan een demonstrerende vrouw op Tahrir. Condells video's worden weggejorist...
@Pritt Stift |
07-07-13 | 19:33 |
167 reacties

GAAF! Verander alles wat je wilt in een drone
Mannen als Jasper van Loenen maken de wereld een stukje leuker. Hij heeft met behulp van een 3D-printer een Doe-Het-Zelf-Drone-Pakketje gemaakt. Vier rotorren, wat elektronische hulpstukken en je kunt alles wat je maar wilt in een drone veranderen. Een toe...
@Johnny Quid |
07-07-13 | 17:29 |
87 reacties

Business Insider: Italië is failliet
Abracadabra. Dat woord komt twee keer voor in dit rammende stuk van Business Insider over de toestand van het Italiaanse Geld. En die toestand is niet best, de Italianen doen onnavolgbare magie op hun telramen. Het land doet alles om binnen het 3% EMU-teko...
@VanLeeuwen |
07-07-13 | 14:59 |
146 reacties

De Toestand in Egypte in Twee Filmpjes
Het is veels te mooi weer voor doorwrochte essays van grote denkers over de toestand in de wereld en Egypte in het bijzonder. Dus doen we het even zo, met 2 must see vids die du moment viraal over de webs gieren. Baardmans met bidwrat en boerkavrouwtje met...
@Pritt Stift |
07-07-13 | 13:04 |
161 reacties
Reaguursels
InloggenTurkije op 1
Dit biedt Rutte natuurlijk perspectieven voor een inhaalslag.
Hij zit nu te bellen met Dijselbloem.
En wat gaan we ertegen doen? Helemaal niets!
Want we zijn een volk van schapen geworden die alles maar blijven slikken.
We hebben hier de olieraffinaderijen staan, dus hoe is het mogelijk dat wij op de derde pel staan?
Ik hoop dat iedereen nog op tijd wakker gaat worden en gaat eisen dat onze regering opzout met die hele gore EU bende erbij, en er een zakenkabinet voor terug komt die er voor het volk is ipv tegen het volk en voor het instand houden van de rijke elite die ondanks de crisis toch weer rijker is geworden!
Hoe is het toch mogelijk he?
Nou, gewoon je complete volk knechten en uitzuigen.
De Nederlandse overheid weet wat goed voor ons is, godverdergodver! Betaal mij al jaren blauw aan meer dan de helft inkomstenbelsting, forse bijtelling, accijnzen op werkelijk alles. Ik hoop dat er bij de volgende verkiezingen keihard wordt afgerekend met deze prutsers op het pluche!
Voor de Turken is het normaal. De Turkse overheid heeft (net als Griekenland) moeite met belastingen innen. Dus verschuift de belastingdruk van de Multinationals naar de benzinepomp, alcoholische dranken, sigaretten etc...
zeg bokkenrijder, je gaat toch niet wonen in een land, waar het,
verboden is je landsvlag te laten wapperen
waar het gros van de bevolking, uit hoofde van hun geloof, op je neerkijkt
waar christenen het steeds moeilijker krijgen
waar ze vrouwen als dweilen behandelen
waar ze een miljoenengenocide ontkennen
waar een reli-dictator aan de macht is
je bent dus eigenlijk geen trotse NL er, sorry
als het aan die linkse lamlullen van pvda, gr links en sp lag, zouden we op zeker de ranglijst glorieus
aanvoeren.
zijn we toch eens ergens eerste in.
-weggejorist-
Mhoehahahahah ik ben ze allemaal te slim af!
Ik ga lekker op vakantie in Italie daar is de benzine goedkoper dan hier.
Misschien is het de duurste in Zuid Afrika? 4,7 procent van inkomsten inclusief bijna 26 procent fuck you money!
www.sapia.co.za
U moet en zult minder gebruik maken van de auto! U zoekt maar werk binnen fietsafstand
( verhuizen is ook een optie ) of U maakt gebruik van ons perfecte ov systeem met een uitermate degelijk en betrouwbaar spoorwegennetwerk.
U, automobilist bent waarschijnlijk vleeseter en dus hufter en bovendien nog onbeschoft ook! U vermoord kleuters, plantjes en vogeltjes met uw onbehoorlijke drang om dagelijks op en neer te rijden naar uw werk.
Was getekend,
I.D.E. Alist
@Tuinpad | 08-07-13 | 19:52
Die 3,60 wordt ook nog 30 keer belast hoor. Maak je maar niet druk.
-weggejorist-
Toch vreemd van Noorwegen, dat land is het 2e of 3e olie producerende land ter wereld.
-weggejorist-
-weggejorist-
ik tank al jaren bij de buurlanden, neem zelfs jerrycans mee.......
Dat lijsje voeren WIJ lekker aan. Hoogste boetes en hoogste pakkans ter wereld.
De nederlandse roverheid verwacht dit jaar meer dan 1 miljard 1.000.000.000 aan (vooral flits-)boeteopbrengsten binnen te harken.
Gewoon dit prutskabinet over de kling jagen door een grote publieke actie: Zoveel mogelijk over de grens kopen, maak er een leuk dagje uit van. Neem ook mee voor je buren! Dankzij de grote roofdrift van onze sociaal-liberale klunzen loont het zelfs om grotere afstanden te rijden naar bijv. D. TV's, witgoed, pjoeters, kleding enz. gewoon online bestellen in het buitenland. Standaard 3 jaar garantie is mooi meegenomen, aankoopprijs is tot 25% lager....
Auto (nieuw) kopen? Idem.
Jammer voor onze middenstand, maar die zal vanzelf meedoen. De consument regeert, en niemand anders! Zie het maar als een vette computercrash: Erna zal die het beter doen.
Wanneer dit lukt heeft men in 070 te weinig geld. Voorspelbaar antwoord: nog meer belasting. En dan hiermee doorgaan tot dat ook niet meer kan. Dan zal men keuzes moeten maken. Moeilijke keuzes: oma 2 of beter nog 3 dagen laten creperen in haar verpleeghuisluiers? Of toch maar wat minder wegschenken aan kansloze reliruzielanden? Keuzes, keuzes keuzes. Laat ze maar kleur bekennen die vakantievierende laffe faalhufters.
Geen wonder, met ons spreadsheetkabinet.
Alles voor de drie procent.
Dan nemen we toch de trein. HAHAHAHAHA
Ach, van een land wat het presteert btw te heffen over accijnzen, tijdelijke roofkwartjes als permanent te beschouwen, administratiekosten toevoegt aan (onzin-)boetes en betaald parkeren invoert om volstrekt kanslozen aan iets wat vaag lijkt op betaald werk te helpen kun je dat verwachten.
Want alle niet (nogmaals) nader te noemen faalprojecten, linxe hobbies, co2 sprookjes, import van anaalfabeten enz. moeten natuurlijk wel bekostigd worden.
Laten we vooral ook niet de 9-weexe vakantie voor vermoeide regeerders vergeten. Prutsen/falen/corrumperen kost nu eenmaal meer energie dan met gedrevenheid en trots datgene doen waarvoor je bent ingehuurd.......
En overigens meeeeeeer dan vorstelijk voor wordt betaald.
Wat ik me even afvraag is welke (ir)rationale er achter die superhoge benzineprijs van Noorwegen zit. Toch zelf een olieland en ook nog een uiterst dun bevolkt. Omdat ik lekenachtig denk dat bevolkingsdichtheidaspect te associeren met een grote (economische) mobiliteitsafhankelijkheid.
Oh moesten we op deze lijstjes stijgen van Mark Rutte? Nu snap ik 't pas!
Ik draag ook dat fuckyoumoney af, maar wel aan de Belgen, niet aan die oplichterbende die de nederlandse fuckstaat heet. En toch rekenen de Belgen ook 21% BTW en toch is het een stuk goedkoper..........
... vandaar dat al die turken bij ons komen tanken.
*Died/Mark modus aan*En daarom mag Turkije niet toetreden tot de EU,mensenrechten is een belangrijke voorwaarde voor Brussel,die mensen daar hebben het beste met ons voor,zo slecht hebben we het hier niet,ziet u dat mensen,het kan echt wel slechter!Stop nou is met somberen?!*Died/Mark modus uit*
Ik rij al een jaar 1 keer per maand naar België. Tussen de 1.51 en 1.57 per liter, scheelt toch 15 tot 20 cent per liter. Even een paar sloffen sigaretten meenemen, scheelt tot bijna een euro per pakje, en voila, een tripje naar de zuiderburen is voor mij (30 km van de grens) rendabel. Nou tank ik ook wel een kleine 80 liter als ik er toch ben, dus al met al "bespaar" ik 42 euro tov NL als ik drie sloffen meeneem. Rijdt ik misschien een tientje benzine voor op, maar dat is het dus waard. Wel dom dat de Roverheid deze euros dus mist, en België vrolijk lacht van al die Ollanders die even tanken en sigaretten kopen in het weekend.
Per saldo denk ik zelfs dat de Nederlandse overheid inmiddels minder overhoudt door de BTW en accijnsverhogingen.
Bakito | 08-07-13 | 14:16
Volgens mij ben je een lutser als je reist met de trein , tram of bus. Contradictioneel advies dus van jou , wijffie.
Wanneer de brandstofaccijnzen eens naar beneden worden gehaald zal de economie daar gelijk van profiteren ... Wedden? ...
bokkenrijder | 08-07-13 | 15:18 |
'... en ook veel plezier met alles wat jullie voor dat geld terugkrijgen.'
.
'Jullie' is in dit geval 'zij', want ook ik ben allang vertrokken uit het land waar ik ooit trots op kon zijn. Ik durf hier in Turkije uit pure schaamte niet eens de Nederlandse vlag uit te steken. Maar ja, dat mag geeneens als er geen (grotere) Turkse vlag naast hangt. Die lui zijn wél trots op hun land en ik begrijp dan ook niet waarom de Nederturken niet en masse teruggaan naar hun land van melk en eh... rakı.
@ andalucia | 08-07-13 | 15:39 |
Ah, een DUDETTE dus ;)
Qua niet zo veel verschillen zijn we dus redelijk hetzelfde als de Turken; zij gaan ook niet rellen tegen hun overheid...
Oh wacht...
Even van de snelweg af scheelt je zomaar 15 eurocent per liter, ofwel 71 dollarcent per Amerikaanse gallon. Waarmee NL dramatisch tuimelt in de ranking.
@ Che 13:40
Gelukkig heb ik een boot. Als jij hem opblaast mag je meevaren.
fleischer | 08-07-13 | 15:20
Nee dank, ik drink graag Sobieski Estate, en die wordt me met regelmaat aangeleverd door een Poolse kennis. Enne... om 'dude' te gebruiken moet je m'n vriendje hebben ;-)
@Che_cuevara | 08-07-13 | 14:23
Maar hoeveel vriendjes heb je nu die jou plussen en anderen minnen? Meer of minder dan de vorige keer dat we het er over hadden?
@azoturie | 08-07-13 | 15:24 |
Precies! Al jaren vraag ik me af waarom Nederland(ers) de Gekke Henkies van de wereld zijn en alles maar klakkeloos accepteren.
Belasting betalen is ok, dat moet je overal, maar er nauwelijks iets voor terugkrijgen is een ander. Waar stromen die miljarden heen?
Ik emigreer naar venezuela. Gratis gasoline!
Het houdt niet op, het houdt niet op, het houdt niet op.
-
Er helpt écht maar één ding: achter toetsenborden vandaan komen en kruispunten blokkeren!
@ fleischer | 08-07-13 | 15:20 |
Gericht aan andalucia | 08-07-13 | 15:11
Onvergelijkbare grootheden, nou.... zo groot zijn die grootheden nou ook weer niet.
Duitsland heeft naast de in NL bekende merken LEGIO drank wat wij hier niet kennen, maar wat kwaliteit betreft NET zo goed is als - ik noem maar - een fles Jameson of Stolychnaya...
Je moet er naar op zoek gaan, dude.
Zal ik je een lekker flesje à 5 euries naar je huisadresje toesturen?
Ergens valt het me nog mee, ik had toch zeker plaats 2 verwacht, en misschien zelfs wel 1....
@Van Dikhout | 08-07-13 | 14:38 |
Misschien inderdaad flauw, maar daarom niet minder waar.
Veel plezier met het betalen van onzinboetes, torenhoge belastingen, BPM, accijnzen, en ook veel plezier met alles wat jullie voor dat geld terugkrijgen; onveilige straten, criminele MOE-landers, motorbendes, incompetente politici en een failliet Zuid Europa! ;-)
Relatief gezien niet eens zo slecht dus.
@Temazepam60milligram | 08-07-13 | 14:49 |
'... hoe ze het doen weet ik niet maar dat je wordt opgelicht is zeker.'
.
Een van de trucjes is het pijlsnel verwisselen van je briefje van 50 in een van 5 TL die vrijwel dezelfde kleur heeft eh... had. Want sinds kort zijn er nieuwe vijfjes in een andere kleur dan de vijftigers.
.
'Pardon meneer, u geeft een vijfje...' Weet jij veel?
Toen deze wisseltruc bekend werd, is direct gewerkt aan vijfjes met een andere kleur. Herinner je je nog de nieuwe liramunt die sprekend leek op de veel duurdere euro en gebruikt werd voor de Nederlandse parkeerautomaat? Ook daarmee was het snel gedaan.
.
Wat oplichting betreft: melden aan de Zabita (ondernemers/winkelierspolitie) wil wel eens helpen.
fleischer | 08-07-13 | 15:06
Met leugen bedoel ik dat je voor mijn gevoel onvergelijkbare grootheden naast elkaar zet. Koop jij in Duitsland een zelfde fles/merk wodka voor 5 euro die in Nederland 20 euro kost? Toon het aan en ik stuur je er eentje. In geschenkverpakking.
@vrachtwaggel | 08-07-13 | 15:02
Want een dollar is geen euro?
@vrachtwaggel | 08-07-13 | 15:02
Want een liter is geen gallon?
@ andalucia | 08-07-13 | 15:02 |
Heheh, er zijn hier meerdere reaguurders die begrijpen wat ik bedoel, omdat ze OF in DLD wonen OF in de grensstreek en geregeld hun inkopen in DLD doen. Dat jij mijn bevindingen niet wilt erkennen is jouw probleem.
andalucia | 08-07-13 | 14:59 | + 0
Ben nog nooit gecontroleerd, van mijn 20ste tot mijn 44ste niet, vandaar ook mijn reactie op hun bevel.
En verder inderdaad offtopic, onderneemse.
fleischer | 08-07-13 | 15:00
Blijf lekker in je eigen duitsche leugen geloven, freund.
Net benzine getankt in zuid frankrijk 1.49.7
zijn toch andere prijzen dan er op het lijstje staan
naadschrobber | 08-07-13 | 14:51
Overigens zou ik als werkgever (lijkt me dat je jouw auto's door werknemers laat rollen) een tankpasje geven aan het personeel. Sluit fraude vrijwel uit en scheelt een bak aan administratie.
@ prijsvergelijkerTs;
In meine Heimat kauft mann eine Flasche Whiskey oder Vodka ab 5! euro statt 20 in eurem flachen Platländchen.
Und nicht nur das; ALLES - außerdem Spritt - kann mann hier besser einkaufen gehn.
Schönes Deutschland über ALLES.
naadschrobber | 08-07-13 | 14:51
In de 16 jaar dat ik als zelfstandig ondernemer werk -in drie verschillende landen overigens- ben ik welgeteld tweemaal gecontroleerd. Mijn administratie bedoel ik dan :-). Het is dus niet zo dat er ineens een probleem ontstaan is (neem ik aan) maar dat je toevallig "at random" uit de controlestapel viel. Maar goed, jouw zakelijk brandstofverbruik heeft weinig met de internationale prijsvergelijking te maken verder geloof ik. Ook ik vind brandstof duur maar zal er geen kilometer minder om rijden.
naadschrobber | 08-07-13 | 14:29
Zo te lezen is Griekenland voor u hèt land om uw bedrijf voort te zetten.
Bakito | 08-07-13 | 14:35
Het is de logica vh cbs. Hebben ws een representatieve groep forensen cq reizigers gevolgd. Gewoon een droog feitje. Staat ook dat de fiets tot 5km vrijwel even snel is. Wat betreft reisbeleving, met de auto kan je natuurlijk een toeristische omweg nemen. In het OV kan je weer onderweg rusten, lezen/internetten, socializen cq flirten of beter de omgeving zien.
Che_cuevara | 08-07-13 | 14:43
Laatste opmerking in de welles-nietes dan: ik zie -zonder aanbiedingsprijs, je had gelijk met drankgigant trouwens- ook prijzen van 24,95 tot 28,99. Maar dat terzijde; een andere reaguurder had al gemeld wat ik van vele Vlaamse kennissen heb vernomen: het standaard boodschappenpakket (voorzover dat bestaat) is in België tussen de 10 en 15% duurder dan in vergelijkbare supermarkten hier. Aanbiedingen en graaien-uit-de-doos bedrijven niet meegerekend. Kortom, dit even ter relativering dat alles in België goedkoper zou zijn. Ik merk daar zelf in de praktijk ook weinig tot niets van.
andalucia | 08-07-13 | 14:39 | + 0
Als je wat autos hebt rollen waarmee je je geld maakt is dat een schijntje hoor verdiep je eens.
En waarom is het nu instant een probleem, en tien jaar lang niet?
Als je even nadenkt maakt het geen fuck uit.
Autos verbruiken altijd dezelfde hoeveelheid brandstof, is aantal bonnetjes met liters delen door aantal gereden kilomters enzo (erg ingewikkeld hoor), wanneer 1 van mijn autos ipv 1 op 10 ineens 1 op vijf loopt dan is er wat aan de hand ja.
Bovendien krijgen ze van mij het gemiddelde verbruik en alles keurig voorgerekend, al zou ik willen kan ik niet eens ermee sjoemelen.
@Van Dikhout | 08-07-13 |
Ok maar ik betaalde toch 2 keer zoveel als de heenreis naar het hotel met dezelfde route, hoe ze het doen weet ik niet maar dat je wordt opgelicht is zeker.
Ik denk dat de turkse regering van de EU de opdracht heeft gekregen om aan te tonen dat ze net zoveel schijt aan hun bevolking hebben als het EU apparaat aan haar onderdanen, om in aanmerking te kunnen komen voor een eventueel lidmaatschap.
In Turkije zit de wegenbelasting verwerkt in de benzineprijs. Verder is er natuurlijk amper olie in dit land. Niet elk land in die hoek is "gezegend" met het zwarte goud
Waat? 20 keer zo duur als in Koeweit? Pompen ze het daar uit de grond ofzo?
@andalucia | 08-07-13 | 14:40
En ja, België is inderdaad héél wat dichterbij.
@andalucia | 08-07-13 | 14:40
Trouwens, die prijs van 21,95 is een actie prijs.
Bij alle online winkels waar ik verder heb gekeken en ook bij G&G ligt de prijs voor 12 jaar oude Gelnfiddich tussen de 33 en 36.
Bakito | 08-07-13 | 14:37 | + 0
-
Krakers rijden oude kraakbusjes omdat er geen wegenbelasting hoeft te worden betaald. En in die kraakbusjes gieten ze afgewerkte motorolie, oud frituurvet en andere troep waarover geen belasting ende accijns wordt geheven.
-
Allemaal prima natuurlijk, maar aangezien ze altijd vooraan staan om te prediken over "Global Woerming" ende het milieu kunnen we het gerust hypocriet noemen.
-
Krakers dragen niets bij aan de maatschappij.
@Cuyahoga | 08-07-13 | 14:12
"En wil die kleine meid misschien een plakje worst van meneer de slager? Eén stokslagje slechts."
Zullen ze binnenkort het paard van Troje wel gaan berijden...
Che_cuevara | 08-07-13 | 14:36
En België is natuurlijk dichterbij dan uw drankgigant? OT: Jack D is in de aanbieding, 17,50.
Piet_Snot | 08-07-13 | 14:29 | + 0
-
In Venezuela is gebotteld water 30x duurder dan benzine. -
In Quatar maken ze drinkwater van zeewater door het te distilleren. dat kost 5 liter aardolie voor 1 liter water.
-
In Nederland verdrinken we in het drinkwater. Wij pompen prima drinkwater de Noordzee in omdat we anders natte voeten zouden krijgen.
-
Ik zie twee prima handelspartners waarbij iedereen wint.
@James Lastig | 08-07-13 | 14:00
Een instap BMW 3-serie kost in China ongeveer hetzelfde als in Nederland, in Denemarken of Thailand het dubbele en in Singapore het vierdubbele.
naadschrobber | 08-07-13 | 14:29
Dat klinkt als 100 liter per werkdag. IEDERE DAG. Niet raar dat de belastingdienst vraagt dat te verklaren; het lijkt voor de nietwetende lezer namelijk overeen te komen met minimaal 1000 kilometer per daag. En dat klinkt nu eenmaal ongeloofwaardig.
@bokkenrijder | 08-07-13 | 14:36 |
Flauw!
Badderbeest! | 08-07-13 | 14:27 | + 1 -
Luister, kraker rijden doorgaans oude busjes, vaak met een verbruik van 1 op 5 of nog minder zuinig.
Als er nettobetalers zijn, zijn het de krakers wel.
@andalucia | 08-07-13 | 14:30
Moet er wel een drankgigant in de buurt zitten hé.
Hahaha: SUKKELS! Ieder volk krijgt de regering die het verdient...
(groeten uit het buitenland!) :-)
seven | 08-07-13 | 14:26 | + 1 -
Als "snelheid" het enige criterium is, klopt er iets fundamenteels niet.
Ik bedoel, als je van autorijden houdt, zou je er juist langer over willen doen, het rijgenot zo lang mogelijk laten duren. Ergo, ik snap jouw logica niet.
Caracas / Venezuela : juni 2013.
Actie: bij 6 flesjes mineraalwater ( ongerekend 7 euro ) , een volle tank benzine gratis !
Che_cuevara | 08-07-13 | 14:14
Bij de Drankgigant kost Glenfiddich 21,95. Dus als jij elders in NL 36 euro meent te moeten betalen moet je dat vooral zelf weten, maar ga het dan niet vergelijken met België.
@Che_cuevara | 08-07-13 | 13:40
Dat klopt zelfs als een bus, wat u zegt.
Omgekeerde wereld daar :
In Venezuela staat de brandstof onder staats-subsidie.
Je betaalt enkel een eigen bijdrage van 4 cent/l.
Ach brandstof, verstook zon 4000 euro per maand.
Kreeg leuk briefje van blauwe enveloppen brigade of ik even langs wou komen.
Mag niet meer kontant betalen? In mijn branche gaat 75% kontant en als ik tanken moet dan betaal ik cash.
Meneer Schrobber U moet pasjedingen doen, controle dit en dat valse bonnetjes uitgesloten etc etc.
Meneer een rechtstreekse ammenooitniet gegeven en weggegaan, ben benieuwd.
kapotte_stofzuiger | 08-07-13 | 14:26 | + 0
-
Dat kun je linkse Bakito niet uitleggen hoor. Leer mij dat kraaktuig kennen.
@Temazepam60milligram | 08-07-13 | 14:17 |
Er bestaat allang geen nachttarief meer.
.
Edoch, er zitten boosaardige taksi şoförler tussen die in euro's afrekenen! Meld je deze oplichting aan de eerste de beste politieagent, zal deze hooguit zeggen dat je maar beter had moeten opletten. Je weet uiteindelijk waar je bent.
Bakito | 08-07-13 | 14:16
Wegenbelasting en bpm is er ook nog. Alle autobelastingen, leveren nu al 7x meer op dan de uitgaven aan het wegennet.
Wat betreft OV: 'Op vrijwel alle afstanden was de auto in 2011 het snelst.' www.cbs.nl/nl-NL/menu/themas/verkeer-v...
@Bakito | 08-07-13 | 14:16
Helaas, doelbelasting kennen we niet (meer) in Nederland. Van al die accijnzen en belastingen worden voornamelijk uw uitkering, ontwikkelingshulp en EU-noodfondsen betaald.
@deministerpresident | 08-07-13 | 14:23
Verzinnen? Herinvoeren.
www.fietsbelasting.nl/
@rara | 08-07-13 | 14:18
Dan hebben ze dat onderzoek niet gelezen waar ik mijn boodschappen doe. En de prijs die ik net noemde als voorbeeld is toch echt wat ik daar betaal en hier zou moeten betalen.
Tsja, je kunt ook fietsen naar je werk. Scheelt een hoop en als we dat allemaal doen... dan, dan... verzinnen ze wel een fietsbelasting. Aaargh we're doomed
Skunk57 | 08-07-13 | 13:58
Laatste kolom, NL en No verbruiken precies evenveel 0,24 gallon er dag. Noren rijden dus niet meer, bewoonde gebieden zijn ws ook gewoon geconcentreerd in het zuiden.
@Cuyahoga | 08-07-13 | 14:12
Dan is het goedkoper geworden.
Ik herinner me nog dat het vroeger 10 stokslagen was.
@Cuyahoga | 08-07-13 | 14:12
Normaal moet ik een dik wijf betalen om mij in een ponypak lens te slaan met een knuppel, nu vertel je mij dat het gratis kan in Turkije bij een kilo speklapjes?
*Turkisch Airlines boekt, slechts 1/3e lapt en volgende afspraak bij Bakito afzegt*
@Bakito | 08-07-13 | 13:46
*Kuch*
De accijns wordt meestal geheven per liter. Hoeveel accijns een automobilist betaalt, hangt af van de soort brandstof. Voor sommige nieuwe brandstoffen is geen afzonderlijk accijnstarief opgenomen in de Wet op de accijns. In deze gevallen geldt de accijns van het meest gelijksoortige product.
www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/btw-e...
@Che_cuevara | 08-07-13 | 14:14
Huh? www.oivo.be/index.php?mode=document&am...
Vandaar dat ik laatst in Instanboel opgelicht werd door een turkse taxichauffeur die mij het nachttarief rekende naar het vliegveld in plaats van het dagtarief!
Enfin, die accijnsen en belastingen zijn er niet voor niks, daarvan worden ons prachtig wegennet gefinancierd, een van de best van de wereld. Alsof asfalt en vangrails aan de boom groeien, tsssk.
En als het niet bevalt, neem je toch lekker de tram, trein of bus. Stelletje lutsers!
James Lastig | 08-07-13 | 14:00
Allemaal buitengewoon waar; het ergert me dagelijks.
Maar voor die paar honderd euro per maand ben jij een economische vluchteling geworden. Net als de Turken en Marokkanen vroeger en de Polen, Bulgaren en Nigerianen nu.
En ooit, als we hier de zittende kliek hebben weggestemd, kom jij weer terug. Als een vlieg, omdat de stront een hoop verderop net iets lekkerder ruikt.
Kben benieuwd wat Feynman dr van vindt .
@Der Schnitzeljäger | 08-07-13 | 13:52
Als je dan ook nog eens meer dan honderd kilometer moet rijden om in Duitsland te komen, dan ben je echt een held. (+1)
Bakito | 08-07-13 | 13:46
Nog even speciaal voor jou..
Kostprijs benzine bedraagt 29,6 eurocent per liter voor de producent (of moet ie het in jouw ogen nog gratis gaan weggeven?).
Distributie en handelsmarge bedragen 6,6 eurocent per liter.
Wel Einstein, aan jou de vraag hoeveel er nu naar de staat gaat. En let wel, voor jou is dit een soort van hogere wiskunde.
@îîî ReBeL îîî | 08-07-13 | 14:00
Same here, maar dan in België. Echt zowat alles goedkoper, boodschappen drank tabak, noem maar op.
Voorbeeld, een fles Glenfiddich whiskey kost hier 36, in België zelfde fles 23, scheelt een slok op een borrel hé.
@Cuyahoga | 08-07-13 | 14:12 |
Mocht het ooit zover komen, ben ik weg.
Zolang we nog niet op de eerste plek staan is er voor de Nederlandse regering geen enkele reden om te stoppen met accijns- en btw-verhogingen op brandstof. Die eerste plaats gaat er echt nog wel komen.
Van Dikhout | 08-07-13 | 14:04
Varkensgehakt gemiddeld Nederland 6 euro kg.
Varkensgehakt gemiddeld Turkije 9 stokslagen kg.
Van Dikhout | 08-07-13 | 13:55 Klinkt zeer plausibel.
@zooishettoch | 08-07-13 | 14:05 |
'Maar in Turkije is het stro voor hun ezels weer goedkoop dus dat scheelt.'
.
Poeh. Men gaat heus wel mee met de tijd.
Nieuw: tamponny's. Lopen 1 op 14. Enne... diesel.
Skunk57 | 08-07-13 | 14:01
Excuus, ik had je eerdere plemp verkeerd gelezen.
Whatever! Mijn motor moet gewoon blijven rijden...
Sure.
Maar in Turkije is het stro voor hun ezels weer goedkoop dus dat scheelt.
Nog eentje:
Rundergehakt gemiddeld Nederland 6 euro kg.
Rundergehakt gemiddeld Turkije 9 euro kg.
James Lastig | 08-07-13 | 14:00
De bijtelling geldt voor circa 30% van het autopark, de rest krijgt doorgaans een vergoeding van de werkgever, die moet dan ook worden meegerekend. En de verzekeringslasten die in NL vele keren lager zijn dan in bijvoorbeeld Frankrijk of Spanje; net als de tolkosten in die landen. Wat dat betreft kunnen we dus eindeloos doorgaan.
@i-Wonder | 08-07-13 | 13:52
Nee... slachtvee!
Als het niet uit de brandstofaccijnzen komt, dan halen ze het wel ergens anders op. Het is zinloos om je hier boos over te maken, en dat geldt ook voor de uitgavenkant van de staat: niet zeiken dat ze nu juist kinderopvang of zorg of uitkeringen of gekleurde lantarenpaalstickertjes op de A12 aanpakken. De staat moet veel minder ophalen en veel minder uitgeven. Als dat lukt, dan maakt het nog niet eens zoveel uit waarop ze precies bezuinigen.
andalucia | 08-07-13 | 13:59
Een aantal plempsel gaan hier over de dramatische armoede waarin de reaguurder meent te verkeren op grond van hoge brandstof prijzen. ik zeg: Onzin om dat met elkaar te vergelijken.
Noorwegen kan die hoge prijzen veroorloven... Omdat de lonen daar ook (met een vergelijkbare baan op niveau) het dubbele en soms zelfs driedubbele aan salaris oplevert.
@andalucia | 08-07-13 | 13:55
Het is niet zo dat het uit kan om voor 5 liter naar Duitsland te rijden, ik woon 8 kilometer van de grens af.
Maar een volle tank en tabak meenemen loopt het toch lekker op met je voordeel.
Maar het is niet alleen benzine en rokerij wat daar veel goedkoper is, heel veel boodschappen (met name bier is belangrijk) is er stukken goedkoper.
En met oud en nieuw natuurlijk veel goedkopere en zwaardere vuurwerkpakketten :)
En nu nog even de BPM, de bijtelling, de wegenbelasting en de onzinboetes in de vergelijking meenemen en Nederland staat torenhoog bovenaan.
Skunk57 | 08-07-13 | 13:58
Die vergelijking wordt ook met andere produkten gemaakt. Befaamd is de Big Mac-index die een zeer getrouwe afspiegeling geeft van de welvaart in verschillende landen.
@Bakito | 08-07-13 | 13:46 |
Kan niet omlaag anders kunnen de olielanden de opstanden in de buurlanden niet meer financieren.
Ach benzine en auto's zijn in NL duur, voor de rest is het een lage prijzenland (voor mensen die in CH werken). alles is voor mij halve prijs en als ik familie in NL bezoekt laadt ik de auto vol met goedkoop voer, kleren en schoenen.
@Bakito | 08-07-13 | 13:46 | + -1 -
benzineaccijns is per liter, mensaap. de accijns wordt per eenheid van 1000 liter vastgesteld en is onafhankelijk van de marktprijs. voor benzine komt het nu neer op 72 cent per liter, diesel 43 cent per liter en lpg 16 cent per liter. met de overige heffingen is circa 63% van de pomprijs afkomstig uit belastingen. en nou mag jij weer gaan rekenen.
het is de overheid die de accijns vaststelt.
vmbo niet gehaald, zeker?
kapotte_stofzuiger | 08-07-13 | 13:43 |
x afstand in Noorwegen maakt verbruik weer hoger.
absolute onzin om brandstofprijs met levensstandaard vergelijking.
Applaus voor onszelf!
Hedendaags sprookje
"Lang geleden was er eens een school. Dat was een soort minimaatschappij. Ik herinner me nog dat er een bullie was, een pestkop, die drie jaar was blijven zitten en dus sterker en dommer was als de rest.
In de pauze deelden wij snoepjes met onze vrienden. Dan gaf je bijvoorbeeld 10 snoepjes aan een ander, en dan kwam de bullie, en die eiste dan op hoge toon 6 van die 10 snoepjes, aan noem het maar inkomstenbelasting, 'anders klappen', dus dan deden we het maar.
Ook als je je snoepjes wilde opeten verscheen de bully, en eiste 21 procent btw, zeg maar een van de 5 snoepjes in je zak moest dan weer naar hem. Iedereen haatte de bully. Want hij verzon telkens nieuwe geintjes.
Zo was roken erg hip op onze school, en wij hadden er lol in, de bully zag rood van ergernis, en besloot dat wij de helft van alle tabak die wij kochten aan HEM moesten geven: 'voor onze eigen gezondheid', zei hij dan lachend.
Soms gingen we op reis. Dat had de bully niet graag. De pure kostprijs van het reizen was dan bijvoorbeeld drie dubbeltjes per liter, maar wij MOESTEN via de bully de reis betalen, en die flatste daar dan zonder moeite 1, anderhalve euro per liter bovenop.
Oh, mensen probeerden wel buiten het zich van de bully gewoon door te leven, maar als de bully daarachter kwam, dan... (slikt en slaat ogen neer)
Zo verzon de bully elke dag nieuwe dingen om de mensen om hem heen te treiteren. Totdat we het niet meer pikten en hem van het schoolgebouw afgooiden.
Einde"
Bakito | 08-07-13 | 13:46
BTW is idd een percentage, maar accijns is een vast bedrag.
ÎÎÎ ReBeL ÎÎÎ | 08-07-13 | 13:53
In Den Haag betaal ik 1,679 p/l; gewoon aan een bemande Shellpomp in Benoordenhout. Ja, er is een verschil met Duitsland, maar niet buitenproportioneel toch?
@Stroopdoos | 08-07-13 | 13:40 |
'Waarom die Turken zo duur willen zijn is me een raadsel eigenlijk. Noorwegen is op alle fronten duur.'
.
Turken betalen het liefst geen belasting. Grote landbouwers betalen sowieso niets of een beetje (oude deal met Atatürk). Ook Nederlanders betalen het liefst niet, maar doen het uiteindelijk wel. Iets met sancties.
.
Door hoge accijnzen haalt de regering wel het een en ander op...
Zakt je inderdaad de broek van af. En je zou natuurlijk een zuinige auto kunnen kopen, maar dat is mijn eer te na. Dat voelt als capituleren.
Dat lijstje is flatterend voor Nederland omdat het uitsluitend over de benzineprijs gaat. In bijvoorbeeld Frankrijk is de benzine slechts weinig goedkoper, maar er is daar geen wegenbelasting en ook geen BPM. Dus per saldo is autorijden er een stuk minder duur.
Ik zou wel eens een lijstje "integrale kosten autorijden per land" willen zien. Ik sluit niet uit dat Nederland dan met stip bovenaan staat.
Ja, en als je de gegevens rangschikt op percentage van het inkomen, valt Nederland in de onderste regionen. Statistieken liegen niet, statistici wel.
@îîî ReBeL îîî | 08-07-13 | 13:50
uiteraard moet dat zijn 1.54,9 p/l
Ik tank in Duitsland want ik verrek 30 euro per tank aan een regering te geven die het meteen weer doorsluist naar bodemloze putten als de EU. Levert me niets op maar ze kunnen me wat.
@Bakito | 08-07-13 | 13:46
De accijns is een vast bedrag per 1000 liter en dus onafhankelijk van prijsstijgingen.
De btw is een percentage van de prijs.
De voorraadheffing, vastgesteld door het ministerie van Economische Zaken, Landbouw en Innovatie is ook een vast bedrag per 1000 liter en dient om de brandstofvoorraden te financieren.
Jouw rekensommetje klopt dus niet, maar ja, als je alleen 1e klas vmbo hebt gedaan snap ik het wel.
Het enige dat daalt of stijgt door de prijs is de BTW.
Volgens de partij van onze minister-president is de auto geen melkkoe.
Guv'ment is gonna govern.
We zijn dus goed op weg om alsnog wereldkampioen te worden.
andalucia | 08-07-13 | 13:48
Correctie op mezelf: in een ander grafiekje staan we dus op plaats 34 van de wereld.
In Oostenrijk betaalde ik onlangs 1,38 euro voor een liter benzine.
Ik heb mijn auto vorig jaar weggedaan. Ik werk toch om de hoek, scheelt mij een hoop pesetas.
Vorige week het tankje even weer volgegooid bij onze Oosterburen.
154.9 per liter, ook gelijk even een paar sloffen tabak meegenomen.
Een besparing gehad van pak hem beet dik 30 euro.
Laat ze hier in Nederland maar verrekken met hun accijnzen, lang leve de buurlanden!
@stofzuiger
Die kolom staat in het grafiekje:
1/indie
2/pakistan
3/filipijnen
4/nigeria (lol)
5/indonesie
6/turkije
...
Lijstje maakt ook in een oogopslag duidelijk dat de zeer vergelijkbare Noren (geen EUlid en geen )op nummer 2 evenveel tanken als ons en daarvoor ietsje meer betalen, maar ook ruim tweemaal zoveel verdienen en dus relatief voordelig uit zijn. Oké, Noorwegen heeft olie, maar NL heeft gas én een wereldhaven. Tot zover het nut vd EU & .
Turkije staat al jaren op no 1 en dan te bedenken dat a. het minimumloon zo'n 300 euro p.m. bedraagt en b. je steeds meer bouwvakkers hun zwartrokende Jawa's zien omruilen voor een tweedehands karretje. Derhalve groeit het verkeer buitenproportioneel. In alle steden zit het vaak muurvast. Zelfs in het relatief kleine Alanya wordt gebruik gemaakt van seconden-displays bij de verkeerslichten. Men zou wellicht wat ongeduldig kunnen worden...
@kapotte_stofzuiger | 08-07-13 | 13:49
*nog even "kan" toevoegt*
Bea van Amsberg vreet er goed van.
@Specy | 08-07-13 | 13:48
Die mensen zitten niet de hele dag te reaguren.
@Bakito | 08-07-13 | 13:46
Maar hoe de prijs in Luxemburg, Frankrijk of Italië dan lager liggen? Voor de oliekartels kost het meer geld die olie vanuit de Rotterdamse haven naar Luxemburg, Parijs of Rome te transporteren. De kostprijs ligt hoger, toch is de uiteindelijk vraagprijs aan de pomp lager dan in Rotterdam zelf.
Een tankstation is primair een dependance van de belastingdienst, powered by Shell of BP. Je tankt primair de schatkist vol, je eigen tankje is van secundair belang.
Ik vraag wat solidariteit van de pomphouders: schilder je toko belastingblauw, en zeg de belastingdienst dat ze kassa 2 van je mogen huren. Automobilisten rekenen dan 30 eurootjes af bij kassa 1 voor hun brandstof, bij kassa 2 mag de belastingdienst dan zelf maar zorgen dat ze hun moneten krijgen.
Kom op pomphouders, doe mee!
Vergeet ook niet dat de aanschaf van auto's ook belachelijk duur is.
Sjezus, kijk eens naar het inkomen in Noorwegen! En Luxemburg (nog hoger). Hoe kan dat ZO veel meer zijn dan hier??
En hoeveel wegenbelasting betalen de Turken en Noren ?
Vertekend beeld, in veel landen is er geen vergoeding woon-werk verkeer, in Nederland wel. Deze blijft buiten het salaris
3e plaats. Toch brons. Moeten we koesteren.
Afgezet tegen ons inkomen laten in de top tien alleen Noorwegen (olieproducent) en Zweden achter ons. Samn met de Belgen op een gedeelde 7e/8e plaats. En dan zie ik alleen nog maar de top tien. Kortom, met statistieken kun je liegen. Of in ieder geval selectief schelden.
Het is zo belachelijk duur geworden dat ik maar gestopt ben met drinken.
@Bakito | 08-07-13 | 13:46
Technisch kan het, maar kan het ook qua financieel geld?
Klefbekje | 08-07-13 | 13:46 | + 0
-
kijken in donkerroze balkje verklaart je vraag. Turken betalen minder dan Noorwegenezen.
Bij elke stijging van de olieprijs wordt de benzineprijs meer verhoogd, dan verlaagd bij een daling. De olieboeren (Shell, BP etc.) hebben hiermee een fantastisch trucje om de prijzen voortdurend op te drijven. Kijk eens naar hun gigantische winsten ten tijde van crisis.
Als Neelie Kroes zich eens op een maximum benzineprijs zou storten ipv belkosten, dan zou autorijden snel veel goedkoper zijn. Ondanks de accijnzen.
Heb geen auto en daardoor ook geen mening hierover. Wel vind ik het ongelooflijk dat we maar blijven dokken. En blijven dokken. En blijven dokken.
Pff, ben ik blij dat mijn auto niet op gallons loopt, maar gewoon op liters.
@zwellevertje | 08-07-13 | 13:44
Nederland is het enige land waar het bezit van een auto zo zwaar wordt belast.
Staan we ook met stip op 1.
Zijn we toch nog ergens goed in! Hulde Frutte!
Che_cuevara | 08-07-13 | 13:41 Turken moeten echt veel geld verdienen om auto te kunnen rijden. Dus alleen voor de rijken weggelegd.
Turkije, dat kan niet kloppen, dat moet dan sinds de opstanden zijn
Beetje kort door de bocht. Accijnsen en BTW zijn percentages. Als de oliekartels de prijzen drastisch zouden verlagen, hetgeen technisch mogelijk is, worden de belastingen daarop automatisch lager.
Is rekenen, 1e klas vmbo, heeft niks met de overheid te maken, pure oplichterij vanuit de malafide olie-branche. #feit
Turkijke op 1? Ik niet begrijp...
@Che_cuevara | 08-07-13 | 13:42
Je weet dat paarden niet te vaak haver mogen hebben, tenzij ze krachtvoer nodig hebben wegens ziekte of topsport?
Gelukkig kan ik overal op de fiets heen.
Gelukkig hoeven we dan wel bijna geen wegenbelasting meer te betalen,net als in Duitsland en Frankrijk.
Oh wacht...
We zijn wat peut betreft (derde kolom) dus een soort Frankrijk of Italie. Kunnen we het weer mee doen...
Ik gok dat we de Turken nog voor het eind van de zomer gepasseerd hebben. Weer iets om apetrots op te zijn voor Rutte 2.
Onze regering (je weet wel, die jokers nu 2 maanden met vakantie zijn) is gewoon corrupt. Legale criminelen zijn het. Bij tegenvallers bijv. in het midden-oosten gaat de prijs omhoog, maar bij meevallers gaat de prijs zelden/nooit omlaag.
Wim Kok-kwartje, Den Haag-dubbeltje en niet te vergeten een EU-eurotje belasting. Want Sinterklaas spelen voor de hele wereld willen we blijven doen.
Gelukkig is ons overvloedig aardgas niet gekoppeld aan de prijs van olie. Oh, wacht....
betalen die Turken nou 9,89 of 9,98 ??? Wat een waardeloos en tevens onbetrouwbaar lijstje.
Net volgegooid weer 110,00 naar de knoppen 1,72 per literje.
De stad is nog steeds vergeven van de kansloze paupers in automobielen dus het is nog veels te goedkoop.
Nog even met bronvermelding:
nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van_landen...
nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van_lande...
Oftewel, Noren verdienen meer, dus merken minder van de hoge brandstofprijzen dan Nederlanders.
@Bertus Brulbroek | 08-07-13 | 13:41
Weet je wat de haver en het hooi kosten vandaag de dag?
Ja maar dan waren die belastingen wel op een andere manier geïnd, bijvoorbeeld door het invoeren van de tiende penning.
@Stroopdoos | 08-07-13 | 13:40
De Turken willen gewoon alles winnen.
En nu de prijzen gecorrigeerd naar het BBP per persoon.
1) Turkije
2) Nederland
149) Noorwegen
Zoiets althans.
te paard!
In Venezuela krijg je bijna nog geld toe als je gaat tanken.
Jammer dat het zo'n eind weg is.
Waarom die Turken zo duur willen zijn is me een raadsel eigenlijk. Noorwegen is op alle fronten duur.
Toch blijft Noorwegen mijn enige optie om te ontsnappen aan de Tirannie die de Europese Unie heet.
REAGEER OOK