Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Officiële waarschuwing: caravans des doods!

caravanismoordDes Heeren wegen zijn de komende weken weer onveiliger dan een ADHD-peuter in een scheermesjesfabriek. De caravanknuppels gaan weer op pad. U weet wel, die lui die bewust een auto met een trekhaak kopen omdat ze in de zomer lekker drie weekjes met de hele fam in een gammele trekstulp vol klapkratten Lidl-zooi en WC-papier richting de Dordogne rijden. Maar die motormaisons zijn dus meer versleten dan de schaamlippen van Patricia Paay. Bij controles worden ook deze zomer weer honderden caravans van de weg gehaald waar van alles aan mankeert. Zo'n proleetkeet staat het hele jaar in de stalling harder uit te drogen dan een homoseksueel in een refo-gemeenschap, met alle gevolgen van dien. Maar kampeerkneuzen willen zo snel mogelijk met andere afgestompte vinexzombies een soort textiele versie van Purmerend in elkaar haringen ergens aan het Gardameer, dus nemen niet de moeite om banden, bouten en gasleidingen te checken. Soort rijdende bermbommen, zijn het, met Nederlandse gezinnen als aanmaakblokjes. Als u zo'n zwerfkot met iets te veel snelheid inhaalt, vliegen de wieldoppen er vanaf. Eén verkeersdrempel en de as ligt in tweeën. Meer dan 7% stijgingspercentage en de ophanging bezwijkt. Een gevaar voor de mensheid, die caravans. En maar janken dat moedertje EU een verplichte APK eist voor caravans. We houden onze caravans prima zelf bij, zeiden ze. Een echte caravanist zorgt beter voor zijn sleurhut dan voor zijn eigen kinderen, zeiden ze. Allemaal leugens. Een caravan aan je auto hangen betekent het einde van je leven. Figuurlijk, maar soms ook letterlijk. Een caravan is levensgevaarlijk wegterrorisme. Opbokken met die sjorstallen. Caravans zijn moord. Pleur eens op van onze wegen.

Reaguursels

Inloggen

Optiefen van die linkerbaan als ik eraan kom met 140. blijft goddomme rechtsrijden en haal NOOIT meer in.
Berust je in het feit dat het geen reed opschiet en blijf rechts!

botteslopert | 09-07-13 | 11:21

Camperen = creperen

EllaRouvoet | 09-07-13 | 02:36

BOVAG en garagisten komen in grote problemen, autoverkoop stortte volkomen in, draaien nu nog wat op reparaties van consumenten die geen nieuwe meer kunnen kopen, niemand komt meer bij de jaarlijkse APK weg zonder reparaties, er is altijd iets te vinden.
BOVAG lanceert nu elke week weer nieuwe cashcows, vorige week was het verbieden auto's op straat te wassen, wegens millieuschade lees teruglopende inkomsten wasstraten.
Deze week dus de caravans en motoren APK.
Consumenten in dit land zijn knettergek dit nog langer te accepteren, garages met verdienbelangen die APK keuringen doen het is vragen om fraude en diefstal.

gebrokenvleugel | 08-07-13 | 20:48

Ah de opmaat naar caravan wegenbelasting is gezet...

lidlbier | 08-07-13 | 18:40

Ooit, in een laag van verstandsverbijstering van niet geringe omvang, dacht ik dat het een goed idee was om een bedrijf ovr te nemen dat handelde in Caravans en campers, en ook het onderhoud kon uit voeren.
Je zou zeggen, leuk, mensen hebbn zo'n ding vor hun plezier, dus gezellig volk.
Neen, driewerf neen, er zijn geen grotere zeikerds en klagers dan mensen die een hoop aluminium, piepschuim en triplex op wielen kopen.
Leuk voorbeeld,koop een gebruikte caravan, van een jaar of vijf oud, ga met dat hok zes weken toeren door Rusland, en kom dan terug om te klagen dat de kastjes kieren.

Echt, huilend heb ik het zoiitje overhedaan aan het personeel, die ondertussen ook al weer failliet zij, want niemand koopt n een caravan in crisistijd......

captainobvious | 08-07-13 | 15:53

De BOVAG gaat binnen kort eten met de bazen van RDW en verguren uit den haag . DUS de APK voor caravans komt er dan wel.WANT de bovag is er alleen voor de caravan en garage,s .Dus wij krijgen binnen kort een apk voor verkeert beladen en zachte banden .

gerrit5042 | 08-07-13 | 14:06

@BraadWorstLul. Dus als je een caravankeuring invoert gaan mensen niet te hard rijden?

WieIsDeChef | 08-07-13 | 13:19

Weet je wie er ook een hekel had aan mensen met sleurhutten?

Fred van Ria | 08-07-13 | 12:51

Ach, die sleurhutjes trekken allemaal richting zeeland, en daar heeft niemand last van ze omdat zeeland het eind vd wereld is waar bijna geen mens woont, en de rest gaat bij breda de grens over richting het zuiden, en dan zijn de wiellagers en/of remmen nog maar net warm genoeg geworden om vast te lopen, en dan is het een probleem vd belgen, fransen en spanjaarden, so who cares?
Verder heb ik zelf wel eens achter een carvan gereden die van de trekhaak schoot, en de oplooprem niet werkte, en die carvan ergens op de A1 een naar beneden aflopende middenberm in dook, en waar niemand er last van had, dus doen we er beter aan om overal naar beneden aflopende bermen aan te leggen, zodat het losgeslagen sleurafval zich vanzelf opruimt, zonder een bende op de weg te maken.
Verder heeft een ouwe maat van mij eens meegemaakt dat hij een kruispunt beneden aan een viaduct wilde oversteken, en toen hij optrok, kwam er een mongool keihard over dat viaduct gevlogen, en die kon niet meer stoppen en reed dwars door die caravan heen, die als een rotte overrijpe tomaat uit elkaar spatte!
Je blijft dan ook lachen met die sleurhutten liefhebbers.
Verder vind ik een caravanvakantie een belediging voor vrouwen, want die hebben geen vakantie, want
die mogen hun huishouden gewoon in het klein voortzetten, met alle ongemakken vandien. En dan niet
1x in de week boodschappen doen, maar elke dag, want in de koelkast kun je net een flesje water kwijt en een plakje kaas, dus ellende, ellende en nog eens ellende. Dan elke avond weer het geworstel met die kutklaptafel om een bed te maken, en dan met 4 man je eigen omkleden op 1 vierkante meter. Dan nog een schijthuis in de caravan waar je mee mag genieten van eenieders strontlucht terwijl je 50cm verderop zit te ontbijten.... nee, dat is geen vakantie, dat is afzien!
Daarom lekker een vliegtuig pakken naar een hotel en geen gedoe met koken, bedden verschonen, boodschappen doen, gehannes met tenten en luifels, en gewoon een zwembad voor je balkon met uitzicht op zee, en voor de rest gewoon lekker uit eten gaan, want je vrouw verdient het toch ook om eens 2 weken niet te hoeven koken, wassen, bedden verschonen, poetsen, boenen, noem heel die shit maar op!
En het ergste is nog dat die caravaners denken dat ze goedkoper uit zijn met hun sleurhut, maar zo'n kreng kost nieuw al snel 20 mille, en dan het onderhoud nog, dan stallingskosten, dan elk voorjaar weer een hoop ditjes en datjes die gemaakt moeten worden, en dan nog dik 3000km in een snikhete auto gaat zitten en tol betalen, en smerig snelwegvoedsel vreten, en hopen dat je niet beroofd word op parkeerplaatsen,
en hopen dat je heilige koe niet de geest geeft van dat gesleur met die slaapverwekkende kut 80kmh die je mag rijden. En als ze dan eindelijk de camping gehaald hebben, mogen ze, na veel geld betaald te hebben voor een plek, een plekje uitzoeken tussen de rest van de bouwvarkens, en dan elke dag een poot uitgedraait worden in de campingwinkel, die prijzen handteerd die je eerder bij een snelwegpomp tegenkomt. En dan de reis an sich, want je bent gewoon
2 hele fucking dagen kwijt om op je bestemming te komen, dus als ik met het vliegtuig ga, dan lig ik al in het zwembad als m'n buur met sleurhut nog maar aan de franse grens staat, en ben dan al 2 avonden op stap geweest voordat hij eens een keer aankomt, en ben ik nog aan het feesten als m'n buur weer 2 dagen eerder moet vertrekken, en ik dan alsnog eerder thuis ben dan hij.
Eenmaal thuis mik ik m'n vuile was in de wasmachine, en dan ben ik klaar en duik lekker thuis nog effe in m'n pool, en m'n buur kan dan nog een hele week aan het werk om z'n halve huisraad weer te verhuizen, en dan carvan wassen en poetsen en naar de stalling brengen, en weer dik 360 euro aftikken om weer een jaartje uit te mogen drogen onder een afdak!
Dus no fucking way dat ik ooit met zo'n kolere sleurhut op vakantie ga! Het leed dat kramperen heet!

von sokkenstopfen | 08-07-13 | 12:39

Tijdens een politiecontrole dit weekend bleek van alles te schorten aan caravans, campers en aanhangwagens, zo meldt het AD.

Agenten langs de N57 vanuit Rotterdam richting Zeeland haalden in totaal 145 caravans, campers en auto's met een boottrailer van de weg. 50 bestuurders kregen een bekeuring en 25 personen een waarschuwing

Ik maak me om dit soort cijfers toch zorgen , daarom APK verplicht om het jaar.

rooiruier | 08-07-13 | 12:32

Finn | 08-07-13 | 11:41
Het is een voorstel van de EU maar alle landen maken zelf uit of dit word doorgevoerd per land

rooiruier | 08-07-13 | 12:26

apk HOOG nodig. zelf laat ik hem om het jaar keuren dus ik ben voorstander.

rooiruier | 08-07-13 | 12:23

Weer een over de top zeik stuk van Sjonnie Kwit.
.
Sleurhutten zouden ze inderdaad van de weg af moeten halen, dat dan weer wel.

Vanilla | 08-07-13 | 12:16

Kostelijk geschreven stukkie, Quid

Tobi | 08-07-13 | 12:02

Wat een ongefundeerd en puberaal geneuzel over caravans en het bezit daarvan. Men hoeft en caravan niet te promoten maar ieder zijn meug. Caravans rijden in principe in het tempo van vrachtwagens mee. Storen we ons ook aan vrachtwagens ?? Het gros van de Caravanrijders rijden verantwoordelijker dan menig automobilist in het algemeen en bouwt in brede zin meer weg/rijervaring op. Iemand die zich stoort aan de caravans op de weg heeft zelf een behoorlijk imago probleem.

carabinieri | 08-07-13 | 11:58

@azoturie | 08-07-13 | 11:27
Ze durven zoveel niet aan te pakken en die sleurhutten zijn zeker een ramp maar dat is maar een paar dagen per jaar.
Bepaalde andere bevolkingsgroepen zijn het hele jaar een ramp voor de samenleving waar ze niets tegen doen.

sinar2 | 08-07-13 | 11:45

Kamperen, je moet er van houden he.

Getson | 08-07-13 | 11:42

Het onbreekt vooralsnog aan harde cijfers over hoeveel daadwerkelijke ongelukken er met caravans plaatsvinden, ik kan er in ieder geval niets over vinden.

Weeg dat dan even af tegenover het totaal aantal caravans, en hoeveel zich daarvan verplaatsen.

Zeg dat er 500,000 caravans in NL gemiddeld 3 dagen per jaar op de weg zitten, en dat daar misschien 100 ongelukken mee plaatsvinden waarvan misschien 1 of 2 met dodelijke afloop.

De vraag is dan of het een tegen het ander opweegt.

Bereken bovenstaande even voor heel europa, en je zou tot de conclusie kunnen komen dat dit soort keuringen niet perse het aantal ongelukken doet afnemen.

Bovendien, als je kijkt naar de kosten van uitvoering van de controle op de keuring van caravans aan politieinzet alleen al vele miljoenen aan politie inzet zou kosten. Wel weer een reden voor de politie om mensen aan de kant te zetten voor 'controle'.

Tel daar dan de jaarlijkse keuringskosten van 10 miljoen caravans bij op a 100 euro..

10 miljoen x 100 euro = 1 miljard euro per jaar voor de autoservice branche om die allemaal te keuren.

Lijkt me duidelijk uit welke hoek dit voorstel komt.

Overigens is zo'n keuring in verschillende landen al lang verplicht, maar dan op nationaal niveau.

Gaat er dus weer voornamelijk om om wetten te harmoniseren.

Finn | 08-07-13 | 11:41

@sinar2 | 08-07-13 | 11:22
-
... en precies DAAROM durft er ook geen bestuurder of politicus die krengen aan te pakken... kom de Hollander niet aan z'n Heilige Schijthok op wielen...

azoturie | 08-07-13 | 11:27

We kunnen wel gaan foeteren op die Vinexers met 2 kinders en sleurhut maar ze zijn wel de ruggegraat van belastingbetalend Nederland waardoor Den Haag Sinterklaas kan spelen in de EU en Afrika.

sinar2 | 08-07-13 | 11:22

BRickY | 08-07-13 | 10:30
Ik woon ten eerste zelf al op één van de mooiste plekjes van Nederland waar iedereen naartoe komt om vakantie te vieren, dus ja, ik heb genoeg aan elf dagen lekker genieten in een mooi hotel waar alles al betaald is en ik als gast als koning wordt bediend.
Beter dan op een camping zitten tussen al die gezinnetjes met vervelende onopgevoede koters!
Ik ga dan ook altijd buiten de schoolvakanties op vakantie, ik wil ook echt genieten van mijn vakantie ipv ergeren.
Daarbij ga ik ook lekker op pad om zo'n land echt te ontdekken dus om eerlijk te zijn komt er nog wel wat bovenop die achthonderd euro.
Daarbij zeg ik toch ook nergens dat ik maar één keer weg ga?

Mozeskriebels | 08-07-13 | 11:17

Wat een irritant lulverhaal van Johnny Quid, en ergste is nog de slechte humor.

carabinieri | 08-07-13 | 11:15

"Als u zo'n zwerfkot met iets te veel snelheid inhaalt, vliegen de wieldoppen er vanaf."

In Capitalist Germany, Dutch Caravan Overtakes You.

Gootbalkoning | 08-07-13 | 11:14

@steven paul | 08-07-13 | 10:22
Kenmerkend voor de politieke situatie in Nederland. Een compromis waar beide partijen mee kunnen leven, maar het is eigenlijk gewoon twee keer niks.

VanBukkem | 08-07-13 | 11:00

en dan gaan ze met een woonwagen op stap,met de deftige naam caravan.
kennissen hebben zo,n ding op ameland staan kosten €2700 per jaar,en iedere keer met de auto en de boot
heerlijk uitwaaien,en meestal gevriesdroogd komen ze na een weekendje terug.
voor dat geld kan een gepensioneerde 3 maand in Benidorm zitten,in de winter voor een senioren prijs,
en dan moet ik vaststellen dat de winters daar beter zijn dan de zomer hier.
een keuring van zo,n woonwagen is wel van belang,alleen al de banden die er nog ongebruikt uitzien,maar soms uitgedroogd zijn.
maar een organisatie als de ANWB zou zijn zegje daar over moeten doen.

soledad | 08-07-13 | 10:57

De EU kennende moeten straks niet alleen caravans maar ook aanhangers gekeurd worden. Met registratie en bijbehorende hoge kosten. Wegenbelasting, kilometerheffing, aanhangerbelasting, trekhaakheffing. Allemaal ter meerdere eer en glorie en vooral de bonus van de EU.

Rest In Privacy | 08-07-13 | 10:43

Quid, ik mis Henk en Ingrid nog in je stukje en de 25 kilo aardappelen die wij caravanners altijd mee nemen. Ik wens je alvast een een goede vakantie in je all inclusive voedselvergiftigings DDR woonblok.

L.ul | 08-07-13 | 10:42

@rara 09:28: Dat kan je je ook afvragen voor de gewone APK. Stond jaren geleden al een analyse over dat onderwerp (in Ars aequi). Simpel: hoeveel ongelukken hebben mogelijk een technisch mankement als oorzaak, en hoeveel van die mankementen kan je met een jaarlijkse APK vangen? Het antwoord is dat de APK een godsgruwelijk dure regeling is die nauwelijks effect heeft. Ars aequi schatte het effect in op 3%, en later onderzoek van het SWOV bevestigt die schatting. De APK levert geen veiligheid op, wel wat andere dingetjes:
- minder oude auto's = goed voor het mejeu
- leuk voor werkplaatsen (de APK heeft de branche destijds van de ondergang gered)
- meer nieuwe auto's verkocht.

Muxje | 08-07-13 | 10:33

Mozeskriebels | 08-07-13 | 10:15 | + -2
als jij een vakantie van 11 dagen lang genoeg vind moet je vooral in een resort gaan liggen voor 800 euri.
Je zou ook kunnen kiezen voor een vakantie van 22 dagen niet tussen de russen en lekker in de natuur.

BRickY | 08-07-13 | 10:30

@ Che_cuevara | 08-07-13 | 09:29 |

"Heb nooit begrepen waarom iedereen toch met zo'n sleurhut op vakantie wil."

Misschien omdat een compleet hotel achter je auto haken meer gevaar op levert. Een stukje avontuur misschien, wisselende plekken, wie zal het zeggen.

Mark van Leeuwen | 08-07-13 | 10:28

@azoturie | 08-07-13 | 10:23
Speciale verwerkingsbedrijven?
Heb je mijn 9:37 linkje niet gezien?

necrosis | 08-07-13 | 10:27

Quid heeft gelijk, vliegen naar San Francisco in de zekerheid van ervaren professionals is veel veiliger (www.telegraaf.nl/buitenland/21713880/_...), of misschien een avontuurlijke reis naar ijsbeertjes in een wat kleiner reis gezelschap ( www.telegraaf.nl/buitenland/21713892/_...). Schiphol is alleen zo druk, Zavetem -veel leuker (www.hln.be/hln/nl/2/Reizen/article/det...). Ach hoe dan ook de reis er naar toe is minder belangrijk dan het ervaren van de locale cultuur (www.hln.be/hln/nl/1901/reisnieuws/arti...), feesten (www.dailymail.co.uk/news/article-23578...) en gewoon genieten van rondreisjes (www.dailymail.co.uk/news/article-18002...), en de lokale cultuur opsnuiven (edition.cnn.com/2012/09/13/health/myst...). Veel leuker dan kamperen (www.welke.nl/photo/odettetje/geweldig-...) want het blijft hoe dan ook behelpen dat kamperen (www.campingtrend.nl/wp-content/uploads...).

Fred Janssen | 08-07-13 | 10:27

Caravans zijn ook nog eens een rijdend milieuprobleem: het trekkende voertuig wordt door het sleuren van de hut prómpt gerduceerd tot Euro nul, qua uitstoot. Daarom is het ook beplaad niet onredelijk om op caravans een hele dikke milieubelasting te pleuren.
-
Verder raak je die dingen niet meer kwijt,als ze aan het einde van hun leven komen; ze zijn van polyester en dat kan alleen op speciale verwerkingsbedrijven van deze wereldbol afgeholpen worden.
-
Maar ja; er is geen Greenpeace of geen politicus die iets over sleurhutten dúrft te zeggen;kom vooral niet aan het unieke genoegen van de Nederlander om zijn nieuwbouwwijk in Emmeloord te verplaatsen naar een nieuwbouwwijk in Cochem...

azoturie | 08-07-13 | 10:23

En nog wat, als je dan toch zo graag met een caravan op pad gaat, koop dan ook meteen een auto die dat klote ding kan trekken ipv een 1200cc zodat je alles ophoud achter je!
Minimaal een 2 liter met dikke turbo zodat je ook gewoon kan inhalen en niet met twee km per uur verschil.
Voor de rest moet iedereen lekker zelf weten wat die doet, maar ik zit toch echt liever in een hotel dan dat ik met een handdoekje en wc rol naar zo'n campingdouche moet lopen..

Mozeskriebels | 08-07-13 | 10:23

@VanBukkem | 08-07-13 | 10:19
Ik ken mensen, beiden gepensioneerd, die elk jaar 6 kilometer verderop in dezelfde gemeente op verkansie gaan. De vrouw wil op verkansie, maar de man niet. Het compromis is om een verkansiehuisje te huren in dezelfde gemeente. Kan manlief gewoon de tuin schoffelen en de boontjes plukken, terwijl vrouwlief toch het idee heeft dat ze er even uit is.

steven paul | 08-07-13 | 10:22

Gewoon winterbanden monteren, dan kan je niks gebeuren.

Schoorsteenveger | 08-07-13 | 10:20

Wat pas echt niet eerlijk is, is dat ik voor mijn boot((je) een vaarbewijs moest halen. Met leerstof waar een rijbewijs bij in het niets valt. Maar met een caravan achter de auto door Europa crossen. Gewoon doen. Dat is kennelijk een natuurlijke gave van de mens.

Not Muhammad | 08-07-13 | 10:20

Ik heb collega's die wonen tussen de koeien op het Groninger platteland en die gaan op vakantie met de caravan naar... Overijssel, tussen de koeien op het platteland. Want 'dan ben je er even uit. En ze spreken er tenminste Nederlandsch.' Ik volg die logica niet.

VanBukkem | 08-07-13 | 10:19

Het is inderdaad een verschrikking die sleurhutten op de weg, rijden niet harder dan 80 km per uur en het wordt nog erger als de ene sleurhut de andere probeert in te halen met 81 km per uur.

vhKarelkruizenruiker | 08-07-13 | 10:19

Kol. den Sjauwer | 08-07-13 | 10:11 |
Quid is de belichaming van het psychische trauma.

Schoorsteenveger | 08-07-13 | 10:18

Ik snap dat ook niet, als je een beetje zoekt zit je met zijn tweetjes voor nog geen achthonderd euro in een ressort, all inclusive! Elf dagen lang!
En dat is inclusief vlucht en transfers, dus waarom kloten met zo'n idiote caravan?

Mozeskriebels | 08-07-13 | 10:15

Dat is toch mooi: jezelf 1 keer per jaar transformeren naar een kamper. De hele dag niet werken en lauw bier slurpen voor je sleurhut. 's Avonds een vette bek halen in plaats van echt eten en daarna met de buurkampeerders luisteren naar Andre Hazes. Dat is vrijheid.

steven paul | 08-07-13 | 10:13

@ Fatwabuster | 08-07-13 | 10:05
U bent bepaald device-gefixeerd te noemen.

van_de_pot_gerukt | 08-07-13 | 10:12

@rara 9:52
Klopt, maar bij het halen van een E rijbewijs, word je ook gewezen op veilig laden en hoe je aanhangsel te onderhouden. Maar dit zou ook met een jaarlijkse check up te controleren zijn.

Het leven is zwaar | 08-07-13 | 10:11

Volgens mij heeft Quid een caravan trauma.

Kol. den Sjauwer | 08-07-13 | 10:11

@FrankVeer | 08-07-13 | 10:06

Uw huwelijk heeft het 'gezellige idee' van uw vrouw overleeft? Zo ja... dan is dat heel erg knap van u!

Fatwabuster | 08-07-13 | 10:08

Nooit geweten dat het Gardameer in de Dordogne ligt....

medusa324 | 08-07-13 | 10:08

Jaloers Quid? zelf geen rijbewijs zeker. ik zie een ontzettende zure azijnpisserige geitenwollensok voor me als ik aan jou denk. weet niet hoe dat komt.

maar zoals gewoon sla je de plank weer volkomen mis. het gevaar zit hem niet in de mensen die met de caravan rijden maar in de mensen die geen rekening houden met de auto's met caravans.

dezeookalbezet | 08-07-13 | 10:07

Ik heb ooit (want zo gezellie zei mijn vrouw) een caravan gekocht. Vier jaar lang gemiddeld 340 dagen in de stalling, dan voor onderhoud naar een caravanbedrijf en vervolgens twee weken ergens bij het IJsselmeer neergezet om heel erg te lijden op een camping met allemaal gezellige mensen. Ik dank OLH nog elke dag op m'n blote knietjes dat ik dat kreng verkocht heb. Wat een dieptrieste ellende, dat wil je je ergste vijand nog niet toewensen. Het enige wat nog erger is dan je caravan, zijn de buren op de camping. Doe mij maar gewoon een hotel of een appartement.

FrankVeer | 08-07-13 | 10:06

"... En maar janken dat moedertje EU een verplichte APK eist voor caravans..."

Zeg Quid, maak je hier bedekt positieve geluiden over nóg meer Europese bemoeizucht?? Is de caravanhaat je in je bol geslagen of zo??

Ik zie nog liever het hele wegennet vol levensgevaarlijke sleurhutten dan dat er nog één centimeter extra ruimte wordt gegeven aan die EU bemoeials. Op welk gebied dan ook. Gewoon, on general principles.

Magnum Force | 08-07-13 | 10:06

@van_de_pot_gerukt | 08-07-13 | 09:57

Probeer jij dan maar eens een caravan in een wc te proppen kerel.... om maar eens een plek te noemen

Fatwabuster | 08-07-13 | 10:05

"Maar die motormaisons zijn dus meer versleten dan de schaamlippen van Patricia Paay."

Klassieker. (Woeha.)

Justin-Kees | 08-07-13 | 10:04

Mooi stukje Quid! Complimenten.

Snorry! | 08-07-13 | 10:03

Heeft een APK voor caravans nut?
Ja, vrijdag reed op de A50 met 110km/uur een dansende caravan met vierkante wielen. Een van de fietsen achterop was al begonnen met afstappen (hing aan de riempjes).

BraadWorstLul | 08-07-13 | 10:03

Je kunt beter het vliegtuig nemen. Is een stuk veiliger. Dan leg je je lot in handen van professionals, lui die een gedegen opleiding hebben gehad en weten wat ze doen... denk je.

Schoorsteenveger | 08-07-13 | 10:01

90% chagrijnige babyboomers. Kudtvolk.

bottlebaby | 08-07-13 | 10:01

Bovag = garage lobby. Nuff said.

Stroopdoos | 08-07-13 | 10:01

Het is eigenlijk niets anders dan een rijdend bed met uitgebreide faciliteiten.

van_de_pot_gerukt | 08-07-13 | 10:00

Niet alleen de sleurhutten moeten (jaarlijks) gekeurd. Ook de motoren zullen gekeurd moeten worden. En volgens de algemene verkeerswetten zijn alle bromfietsen lichte motorfietsen. (en anders zou de helmplicht ook niet bestaan).

BraadWorstLul | 08-07-13 | 09:59

rara | 08-07-13 | 09:52 | De verplichte APK keuring wel.

Willianus Wortelus | 08-07-13 | 09:58

@van_de_pot_gerukt | 08-07-13 | 09:57
Ik neuk liever vrouwen dan caravans, maar ieder z'n pleziertje.

rara | 08-07-13 | 09:58

Aan alle mensen met een koekblik des doos (caravan); Ga AUB geen vrachtwagens inhalen als het een 2-baans weg is. Je moest is weten wat je achter je creëert aan problemen waar je zelf niets van merkt!

LangeTijdGeleden | 08-07-13 | 09:58

@ Fatwabuster | 08-07-13 | 09:44
Met een caravan kan je het overal doen.

van_de_pot_gerukt | 08-07-13 | 09:57

SP-er Johnny Quid kijkt weer eens met afgunst naar mensen die met hard werken een caravan hebben gekocht.

De Laureaat | 08-07-13 | 09:56

rund | 08-07-13 | 09:48
Zo had ik eens gezworen om nooit geen cola meer te drinken, totdat ik Coca Cola ontdekte.
Man, wat een smaaksensatie, sprankelend, fris, dorstlessend, heerlijk.
En je kan zeggen wat je wil, maar bij +30 ben je blij dat je wat kouds in de koelkast hebt staan.
Coca Cola, the best a man can get.

Dit reaguursel wordt mede mogelijk gemaakt door Coca Cola.

Cuyahoga | 08-07-13 | 09:56

Dit jaar gaan we ipv de Dordogne naar Syrië, lekker actief bezig zijn tijdens de vakantie. Machinegeweer uit het dakluik en gaan met die sleurhut.

Jim Lovell | 08-07-13 | 09:54

@Het leven is zwaar | 08-07-13 | 09:51
Een E-rijbewijs helpt niet tegen uitgedroogde banden en doorgerotte assen.

rara | 08-07-13 | 09:52

Daarnaast is het grootste gevaar op de weg nog altijd de chauffeur zelf die gewoon zijn combinatie bestuurd alsof het geen combinatie is.

Stroopdoos | 08-07-13 | 09:52

@ rara

Zie 9:44. Veiligheid begint bij jezelf en je materiaal. Als je op een van die twee uit probeer te sparen, heb je het recept voor een ongeluk. ( en ik werk niet voor de EU, maar betaal er wel aan mee)

Het leven is zwaar | 08-07-13 | 09:51

Echt moe wordt je van die alles-dichttimmeren-mentaliteit van de overheid en dubieuze garage lobbyisten. De consument de geldmelkmachine indrijven omdat ze nog niet genoeg hebben.

Stroopdoos | 08-07-13 | 09:51

@Mac The Ripper | 08-07-13 | 09:45 | + 1 -
Ik heb carafans. Omdat ik zo gaaf ben natuurlijk.

Kaas de Vies | 08-07-13 | 09:49

Volvo ervoor, sandalen aan, cruise controle op 75 km/uur en gáán met die combinatie!

VanBukkem | 08-07-13 | 09:49

Ik had -eens- gezworen nooit of te nimmer met een caravan te rijden, tot iemand mij wees op de Eriba Touring-serie. Inmiddels Scandinavië, de Alpen en een deel van Frankrijk doorkruist met zo'n vliegtuigneus in mijn gat. En je kan zeggen wat je wil, maar bij -10 ben ik blij dat ik niet in een tent zit.

En nee, op de plaatsen waar ik ben geweest staan (gelukkig) nog niet overal hotels.

rund | 08-07-13 | 09:48

Dus, Kaas de Vries heeft een caravan.
Mac The Ripper | 08-07-13 | 09:45

Mét schotelantenne hehehe..

Botte Hork | 08-07-13 | 09:46

Dus, Kaas de Vries heeft een caravan.

Mac The Ripper | 08-07-13 | 09:45

@van_de_pot_gerukt | 08-07-13 | 09:39

Wat kan je in een caravan doen wat je niet in een andere accommodatie kan doen?

Fatwabuster | 08-07-13 | 09:44

@balsaq 9:30
U slaat de spijker op zijn kop. Aangezien een sleurhut ( net als zware aanhangwagens) een eigen kenteken hebben, zou er makkelijk een soort van veiligheids keuring kunnen komen. En natuurlijk een folder met HOE LAAD ik mijn caravan VEILIG. Dit is een van de meest dodelijke ongeluk veroorzakers. Veel Mensen weten gewoon niet hoe het veilig werkt. Zij denken aanhaken en rijden maar..

Het leven is zwaar | 08-07-13 | 09:44

Tuurlijk, een enkeling doet er niets aan en daarom moet iedereen jaarlijks dokken voor een APK. Iedereen is schuldig tot onschuld bewezen is strategie. Sterf met die EU, STERF!

Stroopdoos | 08-07-13 | 09:40

Gewoon caravans alleen laten rijden op een circuit net als vroeger bij Ter Land, Ter Zee en in de lucht.

prillewipperdewap | 08-07-13 | 09:40

Ik kan me niet vinden in de algemene teneur van dit stukje. Een caravan is namelijk erg leuk en vooral wat je er in kan doen. Maar dit had de schrijver kennelijk nog nooit ervaren. Beslist een gemis.

van_de_pot_gerukt | 08-07-13 | 09:39


De eerste Nederlandse ondernemer die een trailerpark voor vaste bewoning begint loopt er op binnen.
rara | 08-07-13 | 09:34

Grote voedselbank ernaast, ik zie ook de mogelijkheden.

Botte Hork | 08-07-13 | 09:38

@Godsammekraken | 08-07-13 | 09:36 | + 0 -
Oorloghitser.

Kaas de Vies | 08-07-13 | 09:38

Hoppa en weer de regeltjesdruk opvoeren. De motorbranche en de caravanbranche dreigen zowiezo al naar de klten te gaan. Dus geef ze maar de definitieve nekslag.
Tuurlijk zijn caravans zwaar kut. Maar laat die mensen lekker met rust en laat ze plezier hebben van die sleurhut het is toch immers al triest genoeg als je zo'n ding bezit.

obapa | 08-07-13 | 09:38

Die sleurhutten-APK doet natuurlijk niets tegen overbelading en rijden zonder rijbewijs.

Guido | 08-07-13 | 09:38

@Het leven is zwaar | 08-07-13 | 09:34
Caravans zijn onveilig dus moet de bestuurder een extra rijbewijs gaan halen om de veiligheid te vergroten, als ik je goed begrijp. Werk jij bij de EU?

rara | 08-07-13 | 09:36

@Kaas de Vies | 08-07-13 | 09:27
Gezien de aftandse hokken die je tegenkomt, zwaar door hun assen heen zuchtend bij het passeren, zou dit wel eens een zinnig stukje wetgeving kunnen zijn. Of we dat aan Europa moeten overlaten is een heeeeel ander verhaal.

Godsammekraken | 08-07-13 | 09:36

Ik weet niet of je het is opgevallen Quid.... die kneuzen rijden al vanaf begin mei slingert, dus over het algemeen veel te hard, over de snelwegen.... levensgevaarlijk tuig!

Fatwabuster | 08-07-13 | 09:35

@rara | 08-07-13 | 09:33 | + 0 -
Daarom het is dezelfde drogredenatie waar de EU-fielen de welvaart door de EU mee verdedigen. 80% was al geimplementeerd voor het EU-verdrag. Nu hebben we er nog een extra transferunie en nivelleringsvehikel bij.

Hup Griekenland.

Kaas de Vies | 08-07-13 | 09:35

Had ooit een collega die bijna een jaar lang het alleen maar had over zijn sleurhut waarmee hij ieder jaar weer met de hele familie naar het prachtige Balatonmeer toog. Had hem de dag voordat hij vertrok nog een hele fijne vakantie toegewenst. Toen ik hem na de vakantie weer tegenkwam zag hij er niet zo uitgerust uit als ik had verwacht. En dat was ook geen wonder want net buiten de stad Groningen waar hij was vertrokken ging de caravan in de eerste de beste bocht rechtdoor terwijl de auto toch echt naar links stuurde. Caravan over de kop en vakantie naar zijn mallemoer. Waarschijnlijk ietsjes te zwaar beladen...

eerstneukendanpraten | 08-07-13 | 09:35

Wat je dan in zo'n dodebomenstuk wilt zien is de longlist van jaarlijkse caravandoden in Nederland.

De Geus | 08-07-13 | 09:34

@Botte Hork | 08-07-13 | 09:30
De eerste Nederlandse ondernemer die een trailerpark voor vaste bewoning begint loopt er op binnen.

rara | 08-07-13 | 09:34

E Rijbewijs verplicht stellen, en of een verplichte (gratis) cursus voor de mensen die E vroeger gratis hebben gekregen

Het leven is zwaar | 08-07-13 | 09:34

@Kaas de Vies | 08-07-13 | 09:30
Qua verkeersveiligheid niet echt, nee. De meeste staten hadden al redelijk veilig verkeer voordat de EU zich er mee bemoeide.

rara | 08-07-13 | 09:33

De dag dat ik vrijwillig de tank van een chemisch toilet van een sleurhut op een of andere mierenhoop met SBS6-volk aan de Costa Brava sta te legen, is de dag dat je me een pil van Drion mag geven.

Cuyahoga | 08-07-13 | 09:33

@De Geus | 08-07-13 | 09:32 | + 0 -
2.

Kaas de Vies | 08-07-13 | 09:32

Algeheel wereldwijd inhaalverbod voor die krengen!

ole guapa | 08-07-13 | 09:32

Hoeveel hotelovernachtingen kun je boeken van de kosten die je jaarlijks maakt voor zo'n stuk bordkarton op wielen?

De Geus | 08-07-13 | 09:32

[Q] En maar janken dat moedertje EU een verplichte APK eist voor caravans.[/Q]

Moedertje EU???
Een hele boze stiefmoeder zul je bedoelen, zo een uit de sprookjes maar dan IRL
Een kampbeul in optima forma is die 'moedertje EU'

paost712 | 08-07-13 | 09:31

Ja, ik ben zo'n buurman die zich dood irriteert aan de senioren in de straat die hun zweethut twee weken van te voren in de straat parkeren om alle stof, motten en sprinkhanen weg te poetsen. Of ze het doen om te pronken? Kan het me haast niet voorstellen.

Rikketiktik | 08-07-13 | 09:31

Er is maar een ding erger dan rijden mét een caravan: rijden áchter een caravan.

Gezwel | 08-07-13 | 09:30

Dat is een algemeen verschijnsel met mensen en voertuigen; ze bezuinigen op de verkeerde dingen.

Denk. Nu. Eens. Na.:

Je rijdt in een moordwapen van 1300 kg, waar je een ander moordwapen van enkele honderden kilo's aanhangt. Je scheurt vervolgens met 80 km/u (of meer) over de snelweg. Dan heb je er dus voor te zorgen dat dingen in ORDE zijn:

NIET bezuinigen op banden: banden moeten goed zijn.

NIET bezuinigen op beurten: de boel moet in orde zijn.

NIET bezuinigen op onderhoud dat je zelf moet doen (gasslangen etc.): de boel moet veilig zijn.

Als je je dat niet kunt veroorloven dan kun je je de gevolgen van een ongeluk HELEMAAL niet veroorloven.

Balsaq | 08-07-13 | 09:30

Laat maar komen die caravan-apk. Bekostig hem wel van opgezegde dodebomenabo.

De Geus | 08-07-13 | 09:30

Caravans gaan nog eens heel groot worden, #Huizenmarkt

Botte Hork | 08-07-13 | 09:30

@rara | 08-07-13 | 09:28 | + 0 -
Is het nut van de EU-micro regeldrang al aangetoond?

Kaas de Vies | 08-07-13 | 09:30

Heb nooit begrepen waarom iedereen toch met zo'n sleurhut op vakantie wil.
Ik boek gewoon een hotel en hoef mij verder geen zorgen te maken.

Che_cuevara | 08-07-13 | 09:29

Hoeveel caravanongelukken zijn er de afgelopen jaren gebeurd omdat die bakken te slacht onderhouden zijn? Ik ben helemaal voor veilig verkeer, maar is het nut van die APK al aangetoond?

rara | 08-07-13 | 09:28

Homo in een refogemeenschap? Antoine... hij doet het weer!!!! #Bodar

ojédiaré | 08-07-13 | 09:27

@Godsammekraken | 08-07-13 | 09:26 | + 0 -
Dit MOET Europees geregeld worden, anders oorlog.

Kaas de Vies | 08-07-13 | 09:27

Leuk stukje Quid, maar als ik zo naar de twitterfeed kijk heb jij zelf wel eens auto gereden of een rijbewijs? Je zit namelijk altijd in de bus.
Een soort timeshare trailer gecombineerd met apenheul.

Kaas de Vies | 08-07-13 | 09:27

Sleurhutten hebben nog *geen* APK? WTF?!?!?

Godsammekraken | 08-07-13 | 09:26

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl