Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Topplan: Nederland krijgt huurlingenpolitie

respectmyauthoritymensenYes! Gemeenten mogen binnenkort particuliere beveiligers inhuren om parkeerboetes uit te schrijven, te controleren op vuurwerk en alcohol en manifestaties te begeleiden. Aldus het AD volgens het AD in het AD, schrijft het AD. Beter! Een mbo huurlingenleger in de Nederlandse straten! Power to the BOA's! Volgens de Telegraaf worden ze in uitzonderlijke gevallen zelfs uitgerust met een vuurwapen: "In sommige gevallen kunnen ze ook uitgerust zijn met een wapenstok en pepperspray en soms zelfs met een vuurwapen, laat Marc Vrijhoef, docent gevaarbeheersing van de politie Den Haag, weten." Nou ja, wat zou er nou verkeerd kunnen gaan? Een Hollandse variant van Blackwater Corp om burgers te controleren, lastig te vallen en te corrigeren. Maar natuurlijk gaat dat geen machtsmisbruik opleveren. Maar natuurlijk gaat u daar als brave burger totaal geen last van hebben. En natuurlijk geldt het adagium uit de filmwereld dat wanneer een pistool in beeld wordt gebracht hij een keer afgevuurd moet worden niet voor de huurlingenpolitie. Veredelde uitsmijters in de winkelstraten, bij evenementen en in de betaald parkeerzones met pepperspray en wapenstok, daar hoeft niemand zich zorgen om te maken. Alsof mannen zich plotsklaps dominant en onredelijk gaan gedragen wanneer ze een stoer uniform aantrekken en beslissingsrecht over wapentuig krijgen, met een vrijbrief om te irriteren. Ha, natuurlijk niet. Zo zijn mannen helemaal niet. Zeker niet mannen die zich graag laten inhuren als particuliere politie. Bovendien, u heeft toch niks te verbergen u doet toch niks verkeerd? Nou, dan is de kans dat als u genaaid wordt door de parkeermeter en daar wat van zegt ineens een wapenstok in de nek heeft liggen bijzonder klein. Echt hoor.

Reaguursels

Inloggen

King V | 02-07-13 | 20:21
Beter laat dan nooit.
"LIVE Updated Presentation - The Most Important Topic of Our Time"

DijenkletserT | 03-07-13 | 19:30

We zijn een land van dwangneuroten geworden, die alles en iedereen willen controleren. Ziet niemand nu eens in dat dat echt niet normaal is, eerder ziekelijk? Hebben we soms iedere week een terreuraanslag? Natuurlijk is er misdaad. Neemt niet weg dat teveel onschuldige mensen last hebben van al dat abnormale gecontroleer en geneus in zaken die volstrekt privé zijn en in wezen niks te betekenen hebben. Wat een klote sociaal klimaat.

Esprit77 | 03-07-13 | 08:13

Misschien een goed idee als ze alvast e.a. lezen over de sharia.

ren-forrest-ren-e | 03-07-13 | 07:28

Het wordt steeds gekker in dit land. Ze beweren nog steeds dat dit een vrij land is. De enige vrijheid die je als blanke enkelpaspoorter nog heb is het blijven storten aan de overheid, zodat zij het weer over de balk kunnen smijten en hun zakken vullen.
De eftelingpolitie in Amsterdam is al erg genoeg met die te werk gestelde Melkert allochtonen die hun frustratie op ons botvieren.
Ik ga een harnas met gasmasker kopen als die gasten een knuppel en pepperspray krijgen.
Nu heb je al bonje met die gasten als je in verweer gaat omdat ze de parkeerboete al hebben uitgeprint voordat je de kans heb gehad om uit je auto te stappen, laat staan naar een (meestal opzettelijk defect gemaakte) parkeermeter te kunnen lopen.

Dit is echt een geweldig land. We zijn al helemaal kaalgeplukt door de overheid met hun bezuinigingen en nieuwe taxjes en nu worden we helemaal monddood gemaakt omdat de tewerkgestelden met een Melkert baan voorzien worden van wapens waarmee ze hun frustratie niet alleen via dat printje op ons kunnen botvieren, maar ons ook af kunnen rossen of platspuiten als ze weer eens ten onrechte een bon printen. Kortom, de overheid heeft weer een weg gevonden om ons via die gefrustreerde Melkert gasten ons nog verder uit te melken.

effe vissen | 03-07-13 | 04:52

Verbaast me niks dat nog meer taken geprivatiseerd worden. Het levert weer werkgelegenheid op en de eisen hoeven niet al te hoog te zijn. En dan kunnen er weer bedrijfjes worden opgericht om die beveiligers te controleren. En dan kunnen die bedrijfjes weer door nog andere bedrijfjes worden gecontroleerd als die controleurs de fout in gaan. En als die bedrijfjes weer door en door corrupt blijken te zijn, moeten ook die bedrijfjes weer door een supergrote onderneming met een wetenschappelijke staf onder de loep worden genomen. Die kan dan na drie jaar intensief onderzoek met een lijvig rapport komen. Het groeit en het bloeit. Héérlijk.

Esprit77 | 03-07-13 | 00:02

Dom met machtsmiddelen dat geeft ellende.

Slappehap | 02-07-13 | 23:05

@ DijenkletserT | 02-07-13 | 18:29

Welke op YT over geo engineering bedoel je specifiek?

King V | 02-07-13 | 20:21

Ik heb het idee, dat dit vooral is ingegeven vanuit kosten oogpunt. Het zijn goedkopere arbeidskrachten. Net zoals de verpleegkundigen steeds meer opzij geschoven worden door goedkopere 'verzorgsters'. Plak een protocol op hun functie et voila. En het management maar graaien. Wat is dit toch weer vreselijk doorzichtig en wat een k*t moraal zit er weer achter.

pe4444 | 02-07-13 | 19:41

Om van te kotsen, commerciëel politiewerk. B&W in alle gemeenten houden zielsveel van geld. Wegens uitzuigen zullen ze weinig meer betalen voor de huurlingen dan dat een postbesteller of een thuiszorg medewerkster in hun nieuwe wurgsituaties krijgen. Dus je ziet al voor je wie zichzelf de koning van de straat gaan wanen, hou je vast voor het aanname beleid van onze scooterhelden. Als VVD-er van Aartsen wel Sharon Gesthuizen wegens een vermeende 'overtreding' van de demonstatie voorwaarden kan laten vervolgen maar geen Syrië ganger, dan weet je dat we verloren zijn met die nieuwe gemeente macht.

eastender | 02-07-13 | 19:12

Alsof de huidige politie zulke hoge eisen heeft en het allemaal zo goed doet. Dit zal niet slechter zijn.

reinaarden | 02-07-13 | 19:06

King V | 02-07-13 | 14:04
Goed bezig.
Wat hierop aansluit is wellicht een zeer goede en recente docu over Geo Engineering, ook op YT te vinden. Enge wereld hebben wij.

DijenkletserT | 02-07-13 | 18:29

En geld uitgeven gaan we. Geen nieuwe auto kopen?? Gewoon even lekker laten innen door wat extra boetes te laten schrijven door een stelletje ongeschoolde bavianen. Hand op de knip? Niet als deze kudtregering het kan helpen.

(c) Martijniavelli | 02-07-13 | 18:26

Dus als ik het goed begrijp, geeft de Nederlandse Overheid haar geweldsmonopolie op...

Ing. eslapen | 02-07-13 | 18:13

Iemand die aan de macht komt door de gunst van het volk, moet dan ook zorgen dat hij het volk steeds te vriend houdt: iets dat hem niet moeilijk zal vallen aangezien het alleen maar vraagt om niet onderdrukt te worden.
-Machiavelli

lustkapper | 02-07-13 | 17:51

Dit was er jaren geleden al, tot zover ik weet de jaren 90.
maar dat gaat vast verder terug.
Niets nieuws dus.

Halven Haen | 02-07-13 | 17:44

Fictief verhaal maar illustreert prachtig wat we tegemoet kunnen zien; Under the Dome, van Stephen King

pfffft! | 02-07-13 | 17:12

Black waters kom er maar in !

J.T | 02-07-13 | 17:03

@bello | 02-07-13 | 16:55
Na 10 seconden had u gewoon weg moeten rijden.

Dmitri Dmitrievitsj | 02-07-13 | 17:02

Ooit eens aangehouden door een BOA omdat ik 5 meter over de stoep reed om mijn fiets op slot te zetten op weg naar de supermarkt. Kreeg een preek van 10 minuten dat ik fout bezig was en een waarschuwing. Nee ze zijn niet echt geliefd hier in 010...

bello | 02-07-13 | 16:55

Wat is ook alweer die film dat de helft van een groep een uniform krijgt, en de andere helft de pleuris geslagen?

frickY | 02-07-13 | 16:55

Ik krijg standaard rode vlekken bij het zien van oranje hesjes of uniformen, zal het dus nog moeilijker gaan krijgen.
Wanneer gaat men eens iets aan het niveau van deze figuren doen, tenenkrommende onbenullen (nooit geleerd in de geest van de wet te handelen in plaats van naar de letter van de wet).

Verwachtniks | 02-07-13 | 16:38

De profijtpolitie?

Finn | 02-07-13 | 16:37

Eerst altijd zeiken over verharding kopschoppers etc, dan komt er een huurlingen leger en is het weer niet goed. Geenstijl wordt eens consistent. Ik als brave burger doe niets verkeerd en ga ook niet zeiken als ik een parkeer bon heb.

Kater | 02-07-13 | 16:09

-weggejorist-

chatboy16 | 02-07-13 | 15:59

Als goldman sachs het zo wil,zo het geschiedde...

gimme a beat,rix | 02-07-13 | 15:58

Gelukkig is Kroatië net toegetreden tot de EU. Misschien kan het kabinet wat Kroatische trainers inhuren. Die hebben ruim ervaring met het inzetten van private gewapende eenheden.

LibertasSimplex | 02-07-13 | 15:54

Ik lees het profiel van de gemiddelde reaguurder. Eindelijk een kans om jullie in het echt te ontmoeten.

Skunk57 | 02-07-13 | 15:52

@o)+ | 02-07-13 | 15:07
Ah... gij zijt ook koningsgezind? Weg met de politiek, leve de koning?

VanBukkem | 02-07-13 | 15:52

-weggejorist-

moetnoggekkerworden | 02-07-13 | 15:51

@KollenbergSittard | 02-07-13 | 15:21
Die buttons zijn voor Vertoonde Ultieme Heldenmoed. Maar daar loop ik liever niet mee te koop, bescheiden als ik ben. All in a day's work zeg ik maar...

VanBukkem | 02-07-13 | 15:49

Just send in the Wolf and clean it up. Hahaha. Het zit wel niet zo heel lekker meer daar bij de kuch pulp politie.

ecologiste | 02-07-13 | 15:48

*Iets met George Orwell en 1984 mompelt*

War On Errorism | 02-07-13 | 15:44

Boa's, dat zijn toch mensen die een vak geleerd hebben. Die weten heus wel wat ze doen hoor!

tiswat | 02-07-13 | 15:43

Alles voor uw veiligheid, maar in werkelijkheid gaat dit uiteraard gepaard met de nodige problemen. Daar hoef je geen wizzkid voor te zijn, denk maar lekker zelf na. Als ze nou eens stoppen met die kansloze missies in die zandbakken, dan kunnen die militairen in een politie-uniform als extra dienders ingezet worden waar dat nodig is. Dat soort gasten hebben veel ervaring met de lijpste shit, die stralen tenminste gezag uit. Huidige plan is lijp ouwe, gaat verkeerd ouwe, geloof me nou ouwe! Toedels!

Latrinalia | 02-07-13 | 15:42

Ah. De invoering van de EuroMilitie. Zo rolt Nederland. Maar je mag dat natuurlijk niet vergelijken met de oorlog. Want dat is smakeloos.

LibertasSimplex | 02-07-13 | 15:41

De fuck is mis met de Nederlandse staat, ik hoef helemaal niets van private beveiligers. Ze missen de opleiding en de drive, en blijkbaar hoeven we niet meer naar de politie voor veiligheid...

Rest In Privacy | 02-07-13 | 15:40

Het maakt in de praktijk geen verschil of de agressieve machtswellustige MBO'ers door wie we onderdrukt worden een BOA-uniform of een politieuniform dragen. Het enige verschil is dat als ambtenaren veel meer geld kosten. Goed idee dus. Misschien dat het hersenloze volk dat denkt dat handhavers en opsporingsfiguren betere mensen zijn dan de uitsmijters bij bedenkelijke discotheken zich dan ooit zal realiseren dat het allemaal het zelfde slag is.
Overigens heeft een burger altijd het morele recht om de man die hem of de zijnen met dodelijk geweld dreigt zonder aarzelen door het hoofd te knallen, overheidsdienaar of niet.

Dmitri Dmitrievitsj | 02-07-13 | 15:37

@Baron Wilhelmus | 02-07-13 | 15:21
U heeft gelijk, het is smakeloos, mijn excuses, zal voortaan beter nadenken.

Temazepam60milligram | 02-07-13 | 15:32

@Seraphin | 02-07-13 | 15:20
hehe, toch wel, ik was u voor.

Temazepam60milligram | 02-07-13 | 15:23

Temazepam60milligram | 02-07-13 |
Dat je met het maken van deze vergelijking een hoop mensen kwetst is één ding, maar dat je 16 miljoen oorlogsdoden degradeert tot een taalkundig kunstje om je punt te maken vind ik laag.

Baron Wilhelmus | 02-07-13 | 15:21

VanBukkem | 02-07-13 | 15:18 | + 1 -

Heeft ook wel wat, met al die buttons.
Kunnen we niet het uniform van Wimlex veelvoudig kopiëren.
De BOA en het Nederlandskoningshuis zijn beiden compleet overbodig, achterlijk en afhankelijk van werkende burgers.

KollenbergSittard | 02-07-13 | 15:21

@necrosis | 02-07-13 | 14:58
Ach heden... volgens mij doe ik iets verkeerd. Ik zie zelf trouwens een plaatje(?)

VanBukkem | 02-07-13 | 15:20

Oe en, al 100+ reaguursels en nog stééds geen Godwin? Kop ik hem even in: "weet je welke politieke partij omstreeks 1940 (opnieuw) besloot dat het een goed idee was om burgers te bewapenen en in te zetten voor handhaving?"

Seraphin | 02-07-13 | 15:20

Nederlanders, de Waffen SS roept u!

Temazepam60milligram | 02-07-13 | 15:18

Goed, ik neem even aan dat BOA's niet de speciale supermoeilijke opleiding + beëdiging krijgen die een "normale" popo wel heeft? Immers, als ze dat wél krijgen, zijn het gewoon popo's.

Ergo, als een "ik-ben-ook-gewoon-burger"-BOA met wapenstok, pepperspray en vuurwapen op straat mag rondlopen, dan mag ik het dús ook.

Seraphin | 02-07-13 | 15:16

@o)+
En waar rechters omgekocht worden door een provisie te geven voor elke veroordeelde die naar jouw gevangenis wordt gestuurd.
En idd vijfde colonne / stemvee van de PvdA word in een machtspositie gemaneuvreerd.

Rest In Privacy | 02-07-13 | 15:12

@psycho_3 | 02-07-13 | 14:59
Vergeet de boete niet, Rompi en Rutte hebben het geld hard nodig.....

necrosis | 02-07-13 | 15:05

Ah. Vroeg me al een tijdje af wanneer de vijfde colonne ingezet zou worden. Nu dus.

Volgende stap: geprivatiseerde gevangenissen. Waar de aanstaande sluiting van onlangs gemoderniseerde PI's onder het mom van bezuinigingen een voorbode van is. Het ontslagen personeel zal gretig slechtere arbeidsvoorwaarden accepteren om maar uit de uitkering te komen.

Amerikaanse toestanden in zicht.

o)+ | 02-07-13 | 15:03

VanBukkem | 02-07-13 | 14:59 | + 0 -

Ik heb voor me zelf de volgende ensemble samengesteld;

saharareporters.com/sites/default/file...

Echten bazen outfit, heb ook op de kleur gelet. Bruin.

KollenbergSittard | 02-07-13 | 15:02

Dat hoeft niet eens een belachelijk gek idee te zijn als het puur vanuit een gemeenschap komt door mensen uit diezelfde gemeenschap. Er zijn genoeg dorpen in Nederland die door MOE-rovers of bendes uit de steden systematisch onder handen genomen worden.
-
Ik denk uberhaupt dat we in Europa en de wereld weer naar stadsstaat modellen gaan met lokaal gezag, Detroit is een mooi voorbeeld van hoe dat soort structuren zich herstellen en weer opgebouwd worden op lokaal niveau zonder dat daar bureaucraten aan te pas komen die iets moeten verzinnen tegen werkeloosheid.
-
www.policymic.com/articles/44725/this-...
-
Of het een goed idee is om dat in het huidige klimaat te doen en met de huidige samenstelling van plucheklevers en ander tuig wat er over het algemeen in de gemeenteraden rondloopt is een andere vraag, laat staan de onrendabelen die ze willen inhuren.
-
Enfin, in essentie een goed idee maar het staat vast dat het slecht uitgevoerd gaat worden en bovendien een extensie wordt van de politiestaat waarin we al leven zodat we nog beter gecontroleerd kunnen worden.

Warren G. Harding | 02-07-13 | 15:01

Maar gelukkig hebben we een nieuwe koning
en de rest gaat naar Brussel.
Niets aan de hand. Komt allemaal goed.

rechtsdwalendeautist | 02-07-13 | 15:00

@gooi en smijtwerker | 02-07-13 | 14:48
Ik moet toegeven; het idee van rondlopen in zelf verzonnen uniformen spreekt mij wel aan...

VanBukkem | 02-07-13 | 14:59

necrosis | 02-07-13 | 14:58 |
Ik ga gelijk met de wapenstok eroverheen. Klets, dat zal hem leren.

psycho_3 | 02-07-13 | 14:59

@VanBukkem | 02-07-13 | 14:54
Moest die lap tekst een linkje voorstellen?
*boete uitdelen doet wegens lettermisbruik*

necrosis | 02-07-13 | 14:58

@VanBukkem 14:54
Oeps? Go with Christ bra.

AshleyJ"Ash"Williams | 02-07-13 | 14:58

VanBukkem | 02-07-13 | 14:54
????

psycho_3 | 02-07-13 | 14:57

Ondergang | 02-07-13 | 14:48 | + 0 -

Nu denk ik dat precies het omgekeerde het geval is mijn vriend. Hamid gaat u even vertellen wat u kunt doen en laten. Met een bonnenboekje in de hand en met behoud van uitkering en een e.v. bonus lekker chillen in de stad als vanouds. Echter nu met een Segway tot hun beschikking of zo'n mooi scootertje.

KollenbergSittard | 02-07-13 | 14:57


een boa is een wurgslang....

vanvandaag | 02-07-13 | 14:56

Burgertje pesten XXL met hun bonnetje. Je werk je helemaal de tyfus, komt er zo ex junk.. (die eerst 15 jaar in de ww heeft gezeten) je een bonnetje geven omdat je met je wiel op de stoep sta. Sfeer verhogend dit kabinet!

ikdenkwat | 02-07-13 | 14:55

Mevrouw Snor | 02-07-13 | 14:12
Zou best kunnen. Uw opmerking is er een van een ambtenaar die Nederland op dit moment wel toppie vind gaan. Tot dat dadelijk de deksel valt. Recht op je neus..

Smarties | 02-07-13 | 14:55

-weggejorist-

VanBukkem | 02-07-13 | 14:54

@dlseth_ | 02-07-13 | 14:53
nee, ze hebben de status van boa: bijzonder opsporingsambtenaar. dus daar is al over nagedacht.

gooi en smijtwerker | 02-07-13 | 14:54

@Graaf van Egmont | 02-07-13 | 14:26
Aan de andere kant is een particulier beveiliger geen ambtenaar, dus die kan je straffeloos voor rotte vis uitmaken en desnoods fysiek 'corrigeren'.

dlseth_ | 02-07-13 | 14:53

@kwit, misschien doen deze ingehuurde rambo's wel iets aan het pleuristuigh dat al jaren de veiligheid op straat verziekt. daarom vooralsnog van mijn kant het voordeel van de twijfel. wholla!!

kaplaarzenverkoper | 02-07-13 | 14:52

Je krijgt steeds minder van deze kutoverheid. Tijd om dat zootje in Den-Haag eruit te donderen want ze zijn goed voor niets. Vraag me af wanneer dit pokkeland eens helemaal plat gaat?

sjipsknip | 02-07-13 | 14:52

Lijkt me wel wat, gelijk een buurt met , Pvda stemmers, marocs, kraaktuig enz opzoeken en schrijven maar. Bij tegenspraak, sissende geluiden of ies diescriemienazi roepers gelijk de knuppel erover. *In hoopvolle afwachting nog maar even trainen gaat*

Ondergang | 02-07-13 | 14:48

zo kreeg mijn vrouw pas het verzoek van een ROC om een aantal veelbelovende vmbo-beveiliging "studenten" op stage te nemen in een middelgrote stad in het midden van het land.
.
tegen de afspraken in kwamen ze in een eigen verzonnen uniform. de lokale kansenjeugd heeft alle moeite genomen om die fantasiekleding verder te verfraaien met uitspuwsels.
.
het werd pas echt feest toen de aspirant beveiligers overtredingen gingen noteren, zoals verkeerd geparkeerde scooters, fietsen over het voetpad en het op de grond gooien van afval.
.
gelukkig werd net op het nippertje een volksopstand voorkomen en werden de stagiaires door de politie uit de wijk geescorteerd in van die met tralies beveiligde transportbussen.
.
dit belooft veel voor de toekomst.

gooi en smijtwerker | 02-07-13 | 14:48

En langzaam maar zeker werken we toe naar een situatie dat de ene helft van de Nederlanders de andere helft controleert. Iedereen zijn eigen privé-BOA als het ware.

VanBukkem | 02-07-13 | 14:42

Café's hier in het dorp moeten portiers aanstellen vanaf 20:00. Die moeten ook de straat in de gaten houden. Viel van m'n stoel van verbazing.

Nu nog uniformpjes met Google Glass mèt gezichtsherkenning en Panopticon is een feit. Blijf rustig slapen. ome Ivo weet wat goed voor u is. Komt uit hetzelfde religieuze nest als Donner en zoveel anderen. Die fluwelen theocratie gaat er dus komen. En nu de mond spoelen.

Stir Glenfarclas II | 02-07-13 | 14:41

@steven paul | 02-07-13 | 14:30
Ik hoef niet veel te rijden, als dat ding maar raak schiet op de vierkante millimeter....

necrosis | 02-07-13 | 14:41

Lijkt mij geen goed idee ,maar dat viel te verwachten van ivo opstelten .

pedro300 | 02-07-13 | 14:40

Gefrustreerde nietskunners inhuren die niet door de NL politie psychologische test zijn gekomen, en die lat ligt al zo laag. Lekker dan.

Rest In Privacy | 02-07-13 | 14:38

Eventjes mijn C.V. opsturen.

Evil-pooh-bear | 02-07-13 | 14:37

@Canis Spurcus | 02-07-13 | 14:34 | + 0 -
Tsja, die dacht natuurlijk "Hoe anders kan genaaid door de gemeente zijn? Van de burger ben ik het al gewend."

LangeTijdGeleden | 02-07-13 | 14:35

CorrespondeerT.

Psycheltje | 02-07-13 | 14:35

Mevrouw Snor | 02-07-13 | 14:12
Weet uw man wel dat u met de ongelovige honden op GS correspondeerd?

Psycheltje | 02-07-13 | 14:34

Botte Hork | 02-07-13 | 14:00
Ik ken een geval ex-hoer goes stadswacht. Die had het niet makkelijk in haar nieuwe baan..

Canis Spurcus | 02-07-13 | 14:34

Recent toevallig een tactical vest gekocht voor airsoft.

Misschien dan toch maar met kevlar vullen ipv dummy plastic... Straattuig met vuurwapens, ik zie het al voor me ja.

Geef ontspoorde Marokkaanse jongeren nog meer kans om te schieten op "ongelovige honden". Want deze zullen geheid ingehuurd worden.

LangeTijdGeleden | 02-07-13 | 14:33

@Botte Hork | 02-07-13 | 14:24
1600 liter in een keer tanken ga je ook wel voelen in de portemonnee. En daar rij je dan 400 km mee.

steven paul | 02-07-13 | 14:30

Heb je net de laatste stukjes aangkoekte ventilatorpoep uit je haar weten te krijgen van het vorige onzalige plan, doet Opstelten z'n naam eer aan door meteen een nieuwe lading over je heen te storten.

panacee | 02-07-13 | 14:30

Zeg, beste VVD stemmerts. Hoe voelen jullie je nu, bij zo'n bericht?

bottlebaby | 02-07-13 | 14:28

Het verschil met de politie anno nu is?

Fred Janssen | 02-07-13 | 14:27

@Kapitein Sjaak Mus | 02-07-13 | 14:18
Wat moet GS dan zeggen: Maarten van Roozendaal gestopt met roken?

steven paul | 02-07-13 | 14:27

Uit ervaring weet ik dat die particuliere beveiligers niet sporen. Teveel macho gedrag en uitlokken van strafbare feiten is hun hoofddoel. Zodat ze meteen tot aanhouden kunnen over gaan. Meeste particuliere beveligers waren graag bij de politie gekomen, maar afgewezen omdat ze dingen niet in hun perspectief kunnen zien. De rest is allochtoon. Need I say more?

Graaf van Egmont | 02-07-13 | 14:26

@PureYak | 02-07-13 | 14:19
Die is er in Nederland ook al hoor... Cition.

Afgeschminkte Bassie | 02-07-13 | 14:26

@KollenbergSittard | 02-07-13 | 14:20
Goed idee. En dan bekeuringen uitschrijven als rechtsbron het gesundes Volksempfinden.

steven paul | 02-07-13 | 14:25

@Desmoulins | 02-07-13 | 14:24

Excuses, het blijft vooralsnog bij een preventieve taak...
Dan nog lijkt me dit geen goed plan.

Desmoulins | 02-07-13 | 14:25

Lijkt me wel een stuk goedkoper.

Zyprexa20mg | 02-07-13 | 14:25

Greet moet denk ik het thema van zijn a.s. demo op het Haagse plein wat verbreden. Wat te denken van:Nooit weer fascisme!

Psycheltje | 02-07-13 | 14:25

necrosis | 02-07-13 | 14:21

Wel duur in de wegenbelasting. Maar ach fuck it. Ik zeg doen!

Botte Hork | 02-07-13 | 14:24

Dat zal ongetwijfeld gaan leiden tot veel hachelijke situaties...
Het respect voor autoriteit ontbreekt al volledig laat staan wanneer men het monopoly op geweld gaat uitbreiden naar lui die al helemaal ongeschikt zijn.

Desmoulins | 02-07-13 | 14:24

-weggejorist-

slaaf_van_de_overhei | 02-07-13 | 14:24

@Johanvb | 02-07-13 | 14:11
Ik zie het ook al weer helemaal voor mij als zo'n gewapende BOA optreed;
"U daar met die grijze haren en die wandelstok, houd U handen boven het hoofd en stap weg van die kliko".
Krijgt mijn opa straks een enkelband met GPS omdat hij de vuilnisbak een uurtje te vroeg heeft buitengezet of het afval niet voldoende heeft gescheiden.
Ik vind nu al dat die BOA's veel te veel taken hebben gekregen en eigenlijk niet in het straatbeeld horen. Ik zie echter ook wel in dat de politie er vaak gewoon te beroerd voor is omdat men het meeste te min vinden.
Het zal echter niet lang duren voordat de BOA's zullen eisen dat er Met UItkering ZondEr Normen ingezet worden om al het simpele werk over te nemen, zogeheten MUIZEN. Gewoon omdat het kan in deze politiestaat.

Kees8374 | 02-07-13 | 14:22

@ mezelf goed - groep.
*Toetsenbord sloopt*

Botte Hork | 02-07-13 | 14:21

Zelfs voor BOA moet je nog examen doen:
www.cito.nl/bedrijven/examens/boa/eb7e...
Waarschijnlijk zal dit examen in de nabije toekomst weer gewoon op papier afgelegd worden in multiculti-buurthuizen onder toezicht van leden van de plaatselijke deelraad. Angenomen dat ze inderdaad Ibn Ghaldoun uitgedaagden voor deze job willen recruteren.
Overigens past het wel in een communistisch systeem: het creëren van nutteloze, met belastinggeld betaalde banen om voor volledige werkgelegenheid te zorgen. Straks gaat de volledige bevolking van de sociale werkplaatsen kaartjes knippen op de tram of straten vegen met een bezem.

witwas | 02-07-13 | 14:20

Alles wat in de VS wordt uitgeprobeerd en volkomen uit de hand loopt, komt een paar jaar later toch naar Nederland.
Met Opstelten en zijn partij, die ook het woord vrijheid in zijn naam heeft, gaan we hard verder op de weg naar politiestaat.
Hoe kan het zijn dat in ons land zulke ideeën naar de oppervlakte drijven? Is ons land nog niet genoeg kapot gemaakt?
Privatiseer meteen de gevangenissen en de rechterlijke macht ook maar, dan doen we die stappen op weg naar de dictatuur er meteen bij.
Wie zijn de lobbyisten die dergelijke plannen aanbieden?
Die mensen moeten wel bedenken dat ze aan de verkeerde kant van de geschiedenis komen te staan.
Als we ooit weer een democratie opbouwen waar we in vrijheid kunnen leven en waar de overheid niet onze vijand is, maar onze vertegenwoordiger, dan is er geen plaats meer voor deze mensen.
Laat dit kabinet alsjeblieft vallen voor ze nog meer ongelukken begaan.

domheid regeert | 02-07-13 | 14:20

-weggejorist-

moetnoggekkerworden | 02-07-13 | 14:20

steven paul | 02-07-13 | 14:16 | + 0 -

Nee, Feldwebels.
Na 3 jaar maakt u kans om Obersturmführer te worden.
Bereikt u echter enkel als u aan de quota voldoet. Het is dus aan u de plicht om zoveel mogelijk burgers anaal te fisten door lutserige bekeuringen te schrijven (uitlokken ook geoorloofd).

Zal wel een nieuwe techniek zijn om de uitkeringen te verminderen in Nederland. Door de werkende uit te zuigen tot de laatste cent. Verdienen die feldwebels toch wel terug. MET WINST, aldus een grijnzende Rutte.

KollenbergSittard | 02-07-13 | 14:20

Krijg je onherroepelijk een goed die zich als Sharia BOA gaat gedragen ook.

Botte Hork | 02-07-13 | 14:20

Elke burger heeft burgerplicht en mag een burgerarrest maken, maar om nou amper geschoolde semi-criminele vermoedelijk autochtone (want goedkoper) vechtjassen met een schietijzer de straat op te sturen, dat gaat mij 4 of 5 stappen te ver.
En vanaf 1 januari worden dat zeker goedwillende Roemenen die deze taak voor nog minder weinig kunnen inlossen? En waarom niet no cure no pay, om de chaos als het ware af te dwingen. Dit soort debiele voorstellen horen het Parlement niet te passeren. Marc Vrijhoef moet met zichzelf aan de slag als docent gevaarbeheersing.

Shareholder II | 02-07-13 | 14:19

Uh-huh. Particuliere parkeerpolitie is in Engeland ook zo'n succes.

PureYak | 02-07-13 | 14:19

-weggejorist-

moetnoggekkerworden | 02-07-13 | 14:18

Tja, langzaam maar zeker krijgen we door dat een gemiddeld westers land een bedrijf is geworden. De bedrijfsonderdelen gaan steeds commerciëler functioneren en de grootste bedrijven vermorzelen hun concurrentie. Ik verwacht dan ook dat binnenkort Blackwater Corp, samen met Coca Cola en de Walmart bij Scheveningen aan land komen om het land te confisqueren.
Maar gelukkig kunnen we daar onze BOA B.V. tegenover zetten.

Rest In Privacy | 02-07-13 | 14:18

Non-issue. Komkommer.
Gaat niet gebeuren.
Wetswijziging om geweldsprimaat bij burgers te leggen is kansloos.

Wat ik overigens veel erger vind, is dat GS nog met geen woord aandacht heeft besteed aan het overlijden van Maarten van Roozendaal.

Kapitein Sjaak Mus | 02-07-13 | 14:18

Doet mij ergens aan denken, iets met 75 jaar terug en een afkorting van 3 letters..

Tim Grimbek 10 | 02-07-13 | 14:18

BOA's zijn door en door verrotte wezens.

Botte Hork | 02-07-13 | 14:17

Deze nieuwe BOA-ers noemen we geen stadswacht, maar Volksche Wacht.

steven paul | 02-07-13 | 14:16

Het is ook al zo'n genot om op Schiphol te worden gefouilleerd door de Marokkaanse beveilinging.
.
Dit is weer echt een geweldig idee!

Greetje Duisenberg | 02-07-13 | 14:15

Black-ops nu ook in Nederland!

fleischer | 02-07-13 | 14:13

De meesten van die gasten zijn half zwakzinnige afgekeurde figuren die toch wat macht willen. Die geef je toch alsjeblieft geen wapens..

henkdekanarie | 02-07-13 | 14:13

Scheelt weer wat wachtgeld voor oudkamerleden van de PVV.

Mevrouw Snor | 02-07-13 | 14:12

En trots tonen Teeven en Opstelten hun nieuwe dreumes en zeggen in koor; "We noemen hem Esaatje".

Psycheltje | 02-07-13 | 14:12

3 keer raden waarom zo'n absurd plan in Banana-Nedrland gaat falen in vergelijking met bijvoorbeeld de Guardian Angels in New York.

1. Multicul
2. Multicul
3. Multicul

*doorhalen wat niet van toepassing is*

Botte Hork | 02-07-13 | 14:11

Is er ook ruimte voor ZZP'ers?

Afgeschminkte Bassie | 02-07-13 | 14:11

Die onderknuppels willen natuurlijk niet gefilmd worden, en denken dat ze macht hebben. We gaan dus grote problemen krijgen met filmen op straat.

rara | 02-07-13 | 14:11

De politie kan nu hun vuurwapen al moeilijk in de broek houden.
Dadelijk krijgen we dus mensen, die afgewezen voor een politieopleiding, die wel bij een particulier bedrijf kunnen gaan werken en alsnog de dirty Harry uit kunnen gaan hangen.
.
En natuurlijk zullen overtredingen begaan door deze rent-a-cops hard worden aangepakt. Maar dat neemt niet weg dat er wel steeds een kalf verdronken is voordat er weer een nieuw gegraven sloot gedempt wordt.
.
En aangezien deze knakkers niet voor niets werken zullen ze targets opgelegd krijgen om hun kosten terug te verdienen met als gevolg een enorme toename van boetes.

Johanvb | 02-07-13 | 14:11

Dus burgers die het werk van ambtenaren uitvoeren tegen een Oosteuropees salaris, met vuurwapens.

Petrus de Rewa | 02-07-13 | 14:11

Na de Stadswachten die op een scootertje tegen het verkeer in op een fietspad rijden, verbaas ik me nergens meer over.

Petrus de Rewa | 02-07-13 | 14:10

Ik stel me per direct beschikbaar. Mag ik wel mijn eigen bankrekeningnummer onderaan de bon zetten?

Rest In Privacy | 02-07-13 | 14:09

Het is duidelijk dat Den Haag dingen afschuift op lagere overheden.
De Wajong bijvoorbeeld. Ze besluiten er 1 miljard op te besparen. Dat geld wordt dan door gemeentes opgehoest. Dan Haag heeft dan een mooier cijfer. De burger hetzelfde.

Einde van de Domheid | 02-07-13 | 14:09

het rookverbod controleren in een kroeg laten de lafaards voortaan door huurlingen doen.

(c)ZWITSUL | 02-07-13 | 14:08

En uiteraard weegt het woord van zo'n huurling zwaarder dan dat van jou als kudtburger. Dus als jij daar voor de rechter uit staat te leggen dat die smoel vol traangas en wapenstokken tegen het scheenbeen misschien iets te buitenproportioneel waren, hoeft zo'n aap alleen maar "nee hoor" te zeggen.

Nietvoordekat | 02-07-13 | 14:08

Pff,
*doet schouderophaal*

Wie gaat hun gezag dan accepteren? laten we het daar eens over hebben. Ik niet in elk geval. Parkeerboetes van minions gaan linea recta(al)

AsEl | 02-07-13 | 14:08

Eh, Quid, dit gebeurt al jaaaaaren.

Watapatja | 02-07-13 | 14:07

Dit is eigenlijk een andere manier om te zeggen:
We willen in allochtonenwijken graag allochtone politieagenten inzetten, maar we hebben niet genoeg allochtonen zonder strafblad die de opleiding aankunnen, laat staan slagen, dus we verzinnen wel een andere manier om ons quotum te halen.

Cuyahoga | 02-07-13 | 14:07

Is de politie-CAO te hoog? Neem een onderaannemer die zwartwerkers inhuurt...
Echt logisch gaat net zo goed werken als bij de thuiszorg.

Wie verzint dat in Den Haag: "Ambtenaren falen, dus zal het bedrijfsleven het automatisch goed doen (en goedkoop)."

frank87 | 02-07-13 | 14:07

"Alsof mannen zich plotsklaps dominant en onredelijk gaan gedragen wanneer ze een stoer uniform aantrekken en beslissingsrecht over wapentuig krijgen, met een vrijbrief om te irriteren"
Soort Stanford Prison experiment 2.0 en.wikipedia.org/wiki/Stanford_prison_...

Badabing | 02-07-13 | 14:07

Alsof iedereen zo'n slecht geheugen heeft. Eerst waren daar allerlei projecten waarbij criminele jongeren ingezet werden als extra hulp in wijken of buurtwachten etc. Na de nodige ervaring werden deze .... ingeschakeld bij bewakingsdiensten.
Nu gaan we dit zelfde tuig bewapenen als extra politie omdat het goedkoper is. Ondertussen zijn er in GB meer beveiligingsbeambten dan politieagenten en moeten wij er straks ook aan geloven.
In de praktijk bewaken de meeste of jij je auto wel goed hebt geparkeerd en dat jij je vuilniszak niet te vroeg hebt buitengezet etc. Nu is het al zo dat als er geen sprake is van moord je door de politie word verwezen naar dit tuig dat vaak als eerste vraag stelt of je er ook foto's van hebt. Of ze vragen je of je een eigendomsbewijs hebt van je fiets als je er de boodschappen in doet als je uit een winkel komt.
Als brave burger zonder strafblad zeg ik néé tegen het bewapenen van deze bruinhemden. 9 van de 19 ker heb je niks aan deze gasten.

Kees8374 | 02-07-13 | 14:07

Dit topic suggereert ten onrechte een bepaald niveau van de bestaande politiemacht.

De echte Stolwijker | 02-07-13 | 14:07

UITPERSEN dat volk. UITPERSEN tot godverdoeme de laatste cent!
Gaat de staat ook DAF heropenen, we moeten immers allemaal in emissieloze koekblikjes rijden.
De DDR bied Nederland een eindeloze inspiratie toe.
Afluisteren i.s.m. de V.S. - Flitsen en toezien welke stap elke burger maakt. Kleine overtredingen keihard afstraffen met exorbitante bekeuringen- Benzine belachelijk duur houden - Belastingen en Accijnzen verhogen.

Plezier en vrijheid is verboden. Dit land is het zat.
C'est ca. Te paard allen. Te paard. Tahrirplein 2.0 (minus verkrachtingen en hersenloze moslims) Verketteren die zooi. Herkiezingen. Nu.
Van Uhm van het leger steunt ons vast wel.
*einde rant*

KollenbergSittard | 02-07-13 | 14:07

Besparen op de (nog enigszins opgeleide) politie en vervolgens voor meer geld een leger van complete debiele inzetten. Heel verstandig! Macht geven aan lui de alleen al van het kijken naar een badge een harde krijgen.
Beter zorg je gewoon voor goed opgeleide agenten die hun werk wel serieus nemen...

NiceGuysFinishLast | 02-07-13 | 14:06

Bijzonder Onaangepaste Ambtenaren gaat dus nog groter worden.
Beeldscherm onder kotst.

Botte Hork | 02-07-13 | 14:06

Uit het AD: "terwijl de politie de handhaving van de openbare orde als werkterrein heeft."

Oftewel, de politie kan lekker nog meer boetes uitschrijven en op afspraak moord en doodslag afhandelen.

kapotte_stofzuiger | 02-07-13 | 14:06

Gestapopo gaat dus een serieuze vorm krijgen. Ik ga me vast aanmelden voor Doomsday Preppers.

Pork & Beans | 02-07-13 | 14:06

Ja hoor, het hele land in de uitverkoop. Waarom ook niet.

De soevereiniteit is/wordt tot een minimum beperkt, we lossen de financiële problemen van overige EU landen op, we laten deelraden bestuurd worden door buitenlanders en we laten de veiligheid bewaken door ingehuurde beunhazen.

We staan er goed voor, hier in Nederland.

Absoluut niet waar | 02-07-13 | 14:05

Wat een akte van onvermogen is dit zeg. Veel beveiligingsbedrijven bestaan uit allochtonen, wat je dus gaat krijgen is groepen Marokkanen en Turken die met steun van de staat de dienst uit gaan maken in je straat. De Sharia Politie is weer een stap dichterbij. Man man man.. wat een land wat een een mensen.

StijlvolRechts | 02-07-13 | 14:04

Ach we leven in zo'n heerlijk vrij land. Mijn hoop dat de massa bewust wordt is wellicht ijdele hoop, maar toch is het internet onze enige kans om mensen wakker te maken. Net dit filmpje bekeken. Schokkend en confronterend om te zien hoe ons systeem werkt. Filmpje over vrijheid zeg maar.......

vuur01.wordpress.com/2013/07/02/vrijhe...

King V | 02-07-13 | 14:04

..... Alsof mannen zich plotsklaps dominant en onredelijk gaan gedragen wanneer ze een stoer uniform aantrekken en beslissingsrecht over wapentuig krijgen, met een vrijbrief om te irriteren.

www.youtube.com/watch?feature=player_e...

Vulgaris | 02-07-13 | 14:03

Maar hoe zit dit met aansprakelijkheid? Voor een volgend project-X feestje kan Cohen weer opnieuw aan de slag? Of, wat te doen wanneer je een manifestatie a la troonswisseling Juliana-Beatrix krijgt? Ik zie particuliere beveiligers al burgers omleggen, wat dan later voor de rechter alsnog genuanceerd kan liggen, Immers hoe goed kon men inschattingen maken en hoe terecht was dat schot, als bewapende cheapass amateur vechtjas zijnde, die te dom was voor de politie academie.
Huilt Johnny Quid niet te vroeg dan juicht hij wel te vroeg ?

Shareholder II | 02-07-13 | 14:03

alle bontkraagjes gelijk een baan..
(c)ZWITSUL | 02-07-13 | 14:00

*rillingen over rug voelt lopen*

Botte Hork | 02-07-13 | 14:03

een Nederlands Blackwater?
.
nou, het lijkt me eerder de bestaande BOA's maar dan bewapend. en omdat dit mensen zijn - een gevaarlijke generalisatie, edoch gebaseerd op een steekproefgrootte van meer dan 30 en dus statistisch relevant - met een opleiding op ibn galdoen sub-vmbo niveau, mensen die, kortom, cerebraal uitgedaagd en van doorsnee allochtone afkomst, vervolgens de openbare orde gaan handhaven op mediterraan-betrouwbare wijze?
.
een overheid die zijn kerntaken verzaakt vraagt erom het vertrouwen van de bevolking definitief te verliezen. ondanks beloften van meer blauw op straat is de hoeveelheid politieambtenaren verdubbeld sinds 1990 maar de daadwerkelijke politiezorg met 90% afgenomen. Idem defensie. Idem gezondheidszorg.
.
de overheid is op alle vlakken gegroeid, maar produceert minder diensten. tegen hogere kosten. en dat is een eindig proces. de wal keert het schip, mensen.

gooi en smijtwerker | 02-07-13 | 14:02

Ik wil elke dag ook wel even 2 uurtjes vrijwillig huishouden met een wapenstok, voor het winkelcentrum.

hamertje | 02-07-13 | 14:02

Dit worden dus agenten zonder de verantwoordelijkheid en het salaris die bij het werk hoort. Een BOA met vuurwapen, trek uw eigen conclusie.

Personnlijk denk ik dat ik maar een kogelwerend vest ga kopen.

rara | 02-07-13 | 14:02

Ik geef me direct op!
Kan ik bejaarden aanpakken die treuzelen, knipperlichten aanlaten, niet opletten.
Heerlijk.

ZDEV | 02-07-13 | 14:01

Politie met vso scholing op zak en aanverwant iq van hoogstens 70. Wat kan er in godsnaam fout gaan.

Gmail Abdel Nasser | 02-07-13 | 14:01

Privatisering. Mooi man. Krijgen we straks Polen en Roemen, want goedkoop, als BOA. Marktwerking hé ? Altijd goed natuurlijk.

Bigi Bana Boy | 02-07-13 | 14:01

alle bontkraagjes gelijk een baan..

(c)ZWITSUL | 02-07-13 | 14:00

Helemaal goed, ik hoop wel een beetje stevige sportschool types. Die errug weinig geduld hebben met dronken zeikertjes en ander tuig.

Fisccon | 02-07-13 | 14:00

Gaat weer lekker. Die BOA's zijn over het algemeen laag opgeleide bajesklanten die dmv dit werk weer terug moeten keren in de maatschappij..
#MEGAFAIL

Botte Hork | 02-07-13 | 14:00

ik heb er alle vertrouwen in dat er alleen mensen worden ingezet zonder strafblad..

(c)ZWITSUL | 02-07-13 | 13:59

Als er een kaste systeem zou bestaan kwam je onderaan zonder twijfel de BOA tegen. Van die bountyhunter types die hun eigen grootje nog op de bon slingeren als ze te langzaam oversteken en nog 2 meter door rood strompelen.

OverdrevenGeouwehoer | 02-07-13 | 13:59

Nederland dient zichzelf euthanasie toe. Dit gaat zo hard knappen en ik kijk er eigenlijk wel naar uit. Mbo-popo, wat een lachertje!

Pork & Beans | 02-07-13 | 13:59

Dank voor de tip! Ik ren naar de KvK, I want a piece of that cake. Verhuren van hersenlozen kan niet al te moeilijk zijn

hendrikjandetuinman | 02-07-13 | 13:57

Fijn. Dus dan gaat zo'n coke snuivende stierennek mij vertellen hoe het wel moet? De wereld op zijn kop!

Rikketiktik | 02-07-13 | 13:57

Als door een gemeente betaalde burgers uitgerust mogen worden met een wapen, mogen andere burgers dat ook.

kapotte_stofzuiger | 02-07-13 | 13:56

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl