Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Trouw: moslimkindjes zijn nou eenmaal achterlijk

leoniebreebaart.jpgO neen toch? Wat lezen wij nu, worden migrantenkinderen continu aangespoord om net zo autonoom te denken als hun autochtone klasgenootjes? O. Mijn. God. Dit moeten we niet laten gebeuren met ons allen. Straks krijgen we nog dat allochtone kindertjes waarden als vrijheid, zelfstandigheid en ruimdenkendheid gaan omarmen. Vrijheid, zelfstandigheid en ruimdenkendheid zijn helemaal niet geschikt voor kleine buitenlandertjes, volgens dit bizarre stukje betuttelracisme van Leonie Breebaart. Bovendien, vrijheid en zelfstandigheid zijn ook maar een geloof, en de aanhangers daarvan sluiten mensen buiten, aldus dhimmiemevrouw Breebaart. Leonie. Malle meid. Dat doen ze zelf he, dat buitensluiten. Met hun aparte regels en aparte scholen waar zelfopgelegde vrijheidsbeperkingen gelden en waar ze hun zelfstandigheid inruilen voor afhankelijkheid van een kwaadaardig sprookjesfiguur. Goed juist, juicht Leonie, hok moslimkindjes nou maar apart op, want de nare Hollanders hebben toch geen repsect en zijn allemaal rassies. Zo kunnen ze optimaal zichzelf zijn. In welke mate zouden kinderen op een islamitische school 'zichzelf' zijn, volgens Leonie? Een kind dat zichzelf is, is niet religieus. Een kind dat zichzelf is, knipt geen stukje van zijn piemel af of bindt een hoofddoek om om zich te schamen voor haar mooie haren. Een kind dat zichzelf is, denkt bij uitstek origineel en autonoom, iets wat alle scholen, maar vooral religieuze, er krachtig uit proberen te slopen. Als er één plek is waar kinderen niet zichzelf kunnen zijn is het wel op een religieuze school. Vrijheid en zelfstandigheid zijn geen 'geloof', het zijn absolute randvoorwaarden voor de menselijke waardigheid. Daarom vechten mensen zich dood voor vrijheid en zelfstandigheid, en daarom zullen religieuze instellingen en scholen er alles aan doen om die twee zaken buiten hun poorten te houden. Religie bestaat namelijk alleen zo lang mensen geloven dat ze slechts voor hun god van waarde zijn. Goed genoeg voor migrantenkindjes, volgens Leonie Breebaart.

Reaguursels

Inloggen

Weet je wie ook idologieen had

Kappie62 | 01-07-13 | 20:58

Huh? Wat ik zelf heb meegemaakt? Eigenlijk een een vriendin van mij? En ik geloofde het toen ook niet?

Dat iemand nu zo een verhaal schrijft over deze shit, totaal niet boeiend voor Nederlanders, vind ik pas echt ONGELOOOOOOFELIJK.
Hebben ze in Marokko dan geen scholen?
Laat ze zich eens druk/zorgen maken over autochtonen.
Zorgen genoeg heeeeee, we verzuipen dr zowat in.

KannieWaarZijn | 01-07-13 | 16:46

"Daarom vechten mensen zich dood voor vrijheid en zelfstandigheid,..."

Volgens mij word er nog veel meer gevochten om meer reilgieuze beperkingen te krijgen.. Kijk maar naar Egypte en dergelijke.
En wat de Verenigde Staten doet, 'bombing for democracy', heeft ook vrij weinig met vrijheid en zelfstandigheid te maken..

Pindakees | 01-07-13 | 12:23

Uriël Fack | 01-07-13 | 08:51 |
Leonie maakt de roep om onafhankelijk te denken verdacht, degradeert de fundamenten van de westerse waarden tot een geloof tussen andere geloven, een waarheid tussen andere waarheden, en roep -zoals zovelen- op tot het kapotrelativeren van die fundamenten.
En de grote fout die zij maakt is, dat zij de ene groep die waarheden opdringt op het individu veroordeelt, de groep dus die de westerse waarden van individualisme en vrijheid omarmt, en oproept om vooral een stapje terug te doen, terwijl ze de andere groep die fel gekant is tegen individualisme en vrijheid alle bescherming wil bieden.
Essentieel in al dit soort discussies is de vraag vanuit welke positie een individu of een groep spreekt. Het zijn de westerse normen en waarden die het fucking uitgangspunt zijn voor zoiets als godsdienstvrijheid, die het fucking relativisme op kunnen brengen om al die religies en levensbeschouwingen hun ruimte te geven.
Maar, zo moet ik constateren, velen zijn de weg kwijt, zelfs lieden van wie je zou denken dat ze nog een beetje na kunnen denken.
www.filosofie.nl/nl/content/42715/mens...

Schoorsteenveger | 01-07-13 | 12:02

Ze heeft groot gelijk. Islamitische kindjes horen niet op Nederlandse scholen. Het onderwijs wordt er alleen maar beter van.

McPhart | 01-07-13 | 11:25

Was zij het niet die een beeurt kreeg op dat pleintje in Egypte ?

ja,diedus! | 01-07-13 | 10:58

"En dan zul je moeten erkennen dat ook aanhangers van het geloof in vrijheid en zelfstandigheid anderen kunnen buitensluiten."
Wat de neuk? Er is zoveel mis met die zin!

quackel | 01-07-13 | 10:31

@Watapatja | 30-06-13 | 19:38
Bijzonder onderwijs is méér dan christelijk onderwijs: ook vrije scholen, montessori enz maken gebruik van die regelingen. Openbaar onderwijs maakt meer kapot dan u lief is: je laat opvoeding en onderwijs toch niet aan de gemeenten over?

Guido | 01-07-13 | 09:36

Als die school waar ze het over heeft moslimkinderen zou aannemen, waar moeten de Femke Halsema's van deze wereld dan heen met hun roomblanke kindertjes?

me,myself and IK | 01-07-13 | 09:01

Volgens mij roept Leonie op om onafhankelijk te denken en trekt ze niet de conclusie die Albert Nanninga trekt.

Uriël Fack | 01-07-13 | 08:51

Volgens mij roept Leonie op om onafhankelijk te denken en trekt ze niet de conclusie die Albert Nanninga trekt.

Uriël Fack | 01-07-13 | 08:51

Dat stuk van Breebaart voor kennisgeving aangenomen. Dat soort bestaat dus blijkbaar nog. M.i. een uitstervend ras. Met veel meer genoegen de reacties van Trouw-lezers gezien, er is dus toch nog hoop.

btw. Geenstijl wordt ook nog aangehaald in de reacties. Veel reacties hier, die direct aan Breebaart gericht zijn, staan naar mijn mening dan ook op de verkeerde plaats.

Petrus Poortwachter | 01-07-13 | 08:50

Kinderen moeten naar school. Punt. Ook al kan religie een belangrijk onderdeel van je leven zijn. Scholing is een door de staat aangeboden basisbehoefte. Aangezien kerk en staat gescheiden (horen te) zijn, behoren scholen dus neutraal te zijn. Standaard behoort ook op iedere school het vak 'levensbeschouwing' gedoceerd te worden. Hierbij leren de kinderen alle basisbeginselen van de diverse geloven en ook de basisbeginselen van het geloof in niets of bv het geloof in de natuur. Dan kunnen ze daarmee doen wat ze willen en alle ouders blij want ook hun geloof komt dan voorbij. Laat de kinderen leren lezen, schrijven, rekenen en nadenken. Laat ze op een latere leeftijd maar kiezen en leg ze nu nog niet een bepaald (of geen) geloof op.

keikoud | 01-07-13 | 08:49

Tijdens het lezen bekruipt mij een gevoel van onbalans tussen het stukje van Nanninga en de column waarop het gebaseerd lijkt te zijn.... want wat zegt ze nou helemaal, die mevrouw Breebaart. Dat speciaal onderwijs moet blijven zolang andersdenkenden op 'normale' scholen geweigerd worden. Daar is volgens mij geen speld tussen te krijgen...

Sneeuwblauwtje | 01-07-13 | 07:47

Dat kind heet Aboebakr, de tweede kalief van de Umma, ´nuff said, dunkt mij.

Coenass_ | 01-07-13 | 07:36

ongeacht je geloof.... voor restecp moet je werken...

Sven_84 | 01-07-13 | 07:04

Hersenrot is een randvoorwaarde om iets in dat pulpkrantje 'trouw' uit te mogen poepen. Zelden een krant gezien die het keer op keer presteert om zoveel rotzooi op 1 pagina te zetten. En dan te bedenken dat het ooit een verzetskrant was. Dat is kennelijk lang geleden, er was een 'nieuw format' nodig, en hersenrot impliceert: niet 'zelfstandig en autonoom' denken, maar hoppa, 180 graden draaien.

BellaBella | 01-07-13 | 06:58

"Zoals kinderen van orthodoxe joden, bevindelijke christenen en libertijnse creatievelingen ook nog steeds hun eigen scholen hebben. Omdat ze daar rustig zichzelf kunnen zijn."

Gadverdamme wat een smerig hokjesdenken. Zulke figuren blijven toch altijd rondhangen hè. Het liefst zouden ze je een sterretje of ander ding op de jas naaien, dan kunnen we allemaal zien uit wat voor milieu je komt.
En dan eindigen met "libertijnse creatievelingen", om de oude garde toch nog even over de pik te strelen.

Trouw, van verzetskrant naar op de rug rollen en alle suffe publieke opinies van het in slaap gesuste volk bevredigen.

Bulloch | 01-07-13 | 04:48

Wat lullen jullie nou, ze heeft het gewoon over dingen die gebeuren.
Maar ze hoeft zich niet zo druk te maken want religie gaat het niet worden omdat mensen wereldwijd meer geloof hebben in hun eigen denken en vooral vrijheid.

mr Fawlty | 01-07-13 | 02:32

Lewis Lewinsky | 30-06-13 | 21:43

Echt wat de fuq gewoon, ik kon even een paar seconden alleen maar m'n mond open en dicht doen als een fakking goudvis. Holy shite. protestruimtes om vrouwen te beschermen tegen aanranding en verkrachting. TIJDENS EEN FAKKING DEMONSTRATIE. Dat is net zo achterlijk als die gewonde chick die beroofd werd terwijl ze bloedend op de grond lag. Ik begin langzaam maar zeker woorden te kort te komen om de idiotie van deze wereld te kunnen beschrijven.

Andi | 01-07-13 | 01:02

@hfakker | 30-06-13 | 23:05

Amen.

Desmoulins | 01-07-13 | 00:16

Nou Leonie, met je "weg met ons" gedachten die zo ondersteund worden door degenen die reageren. Zet je kinderen fijn op zo'n Ibn en zie wat er van komt.

BekiekUtMoar | 01-07-13 | 00:04

Oplossing is duidelijk: kinderen van deze mevrouw naar een islamitische school en op de plaats van haar kindje een leuk chineesje.

Mijn god, ik krijg koppijn van dit soort linkse mutsen die echt niks te doen hebben met hun leven behalve andere mensen overspoelen met moslims en de problemen die ze veroorzaken.

InTheTube | 30-06-13 | 23:40

‘Een kind dat zichzelf is, denkt bij uitstek origineel en autonoom, iets wat alle scholen, maar vooral religieuze, er krachtig uit proberen te slopen’. Moet ik nou Illich of zo gaan lezen? Nee toch...

Friedrich Frayek | 30-06-13 | 23:38

"moslima met hoofddoekje" en dan later "zij en haar man doen hun best hun kinderen te laten omgaan met Nederlandse kinderen".

De vriend of man van Leonie moet helemaal heppie zijn, want dat domme wijf slikt alles in naam van haar maakbaarheidsideaal.

dlseth_ | 30-06-13 | 23:26

hfakker | 30-06-13 | 23:05 |
Dat zie je scherp.
Als je katholiek of protestant bent opgevoed kun je achteraf nauwkeurig nagaan vanuit welk normen- en waardenpatroon men gepoogd heeft om je tot goed mens te maken. En kun je, als je dat wilt, afstand nemen.
Als je op een openbare-school-met-linksige-inslag bent beland, dan loop je de kans dat je in een diffuus normen- en waardenpatroon rondbanjerde en je nauwelijs kon oriënteren.
Inderdaad, of al die linkse docenten er nou zo op uit waren om vrij denkende individuën te kweken, ik weet het niet.
Je zou kunnen zeggen dat het in principe niet uit zou moeten maken in welk gedachtengoed je bent opgevoed, als je maar de mogelijkheid krijgt om in vrijheid over dat goed na te denken en mogelijkerwijs dat goed af te wijzen.
Dus moet je weten of die ruimte aanwezig is. Respect is dan onvoldoende.

Schoorsteenveger | 30-06-13 | 23:18

Keurig stukje. Zou het bijna een Hitch-slap noemen.

Moederneuk | 30-06-13 | 23:15

Gelul Nanninga, op een christelijke school had ik de ruimte om te denken wat ik wilde, op de openbare middelbare school werd dat beperkt en bij voorkeur met linksigheden getracht aan te vullen.
Vrij is ruimte krijgen, leren denken over, niet de afwezigheid van een gedachtegoed.

hfakker | 30-06-13 | 23:05

goed zo, nanninga! leonie blauwbaard is een domme zeug. (vrij naar Schoorsteenveger)

dekogelkwamvanlinks | 30-06-13 | 23:03

Arme Bas. Schrijft een heel proefschrift bij mekaar in een poging om nuance aan te brengen.
www.uva.nl/nieuws-agenda/nieuws/uva-ni...
Maar Leonie gaat met zijn conclusies aan de haal om ons, wederom, te betichten van verkeerd denken en verkeerd handelen.
Bas heeft aangetoond dat ons streven tot individualisering en individuele vrijheid kan doorschieten in een 'ongefundeerde individualiseringsdrang'. Als we niet oppassen, zo is de boodscap van Bas, dan zijn we als groep van geïndividualiseerden bezig om andere groepen onze groepsnorm op te leggen en blijft het ergument, de overtuiging achterwege.
Leonie is blij met Bas, maar niet omdat hij wil nuanceren, nee omdat zij wil veroordelen.
Bas veroordeelt individuele vrijheid niet, noch onze pogingen om elk mens maximale mogelijkgheden te geven om het tot vrij individu te schoppen, hij waarschuwt dat we daarin wel eens wat door kunnen schieten.
Maar Leonie ziet Bas' proefschrift maar al te graag als een directe aanval op ons 'geloof' in individuele vrijheid. Dat geloof is verdacht, zo meent zij, en is eigenlijk op geen enkele wijze te prefereren boven het geloof in een onderdrukkende God.
Wij, vrije individuën, tonen geen respect, zo stelt Leonie, als wij andere individuën niet bij voorbaat het recht geven om zich te laten onderdrukken.
Waar Bas stelt dat je een individu niet zomaar uit zijn groep kunt snijden door hem of haar te vertellen, te overreden, te dwingen de normen en waarden van zijn groep af te wijzen, stelt Leonie dat wij de waarden van die groep überhaupt niet in twijfel mogen trekken, en de groep, en dus niet het individu, ruim baan moeten geven om die waarden tot in detail overeind te houden.
Bas wil ons vertellen dat we de invloed van de groep niet dienen te veronanchtzamen, Leonie wil de invloed van die groep respecteren.
Bas denkt na, Leonie is een dhimmy.

Schoorsteenveger | 30-06-13 | 23:00

Ik wordt altijd een beetje simpel van dit achterlijke onnozele jaren 60 geneuzel dat feitelijke ook (in ieder geval mede) verantwoordelijk is voor de ontstane situatie in Nederland.

De toon werd al gezet met de invoering van de "Mammoetwet" en de rest dus. Dit noemen ze feiten en werkelijkheid dus.
Is wat anders dan oeverloos achterlijk gezever los van elke realiteit.

Dat "witte en zwarte scholen" is al een bekend fenomeen sinds de jaren '80 en is dus een reactie op wat er gebeurde na een ongewilde instroom van kansloze gelukzoekers waarvan een gedeelte niet eens had leren schrijven of lezen en die hun kinderen zichzelf maar lieten opvoeden. Met de bekende resultaten dus.

said_fred | 30-06-13 | 22:43

Beste Leonie: Het eerste wat die kinderen horen als ze een jaartje of 4 zijn is, je moet geen Nederlander worden, je moet voor je familie zorgen of ze nu hier of in Turkije/ Marokko zitten. Door het een boven het ander te plaatsen voet je hypocriete kinderen op die nooit relaties opbouwen met Nederlandse mensen en zich niet aanpassen aan Nederlandse omgangsvormen, op welk onderwijs ze ook zitten. Ik ga toch verdomme ook niet in Marokko zitten vragen om een uitkering terwijl ik de taal niet leer?? Klinkt belachelijk toch?

frankmeister | 30-06-13 | 22:37

Rare Leonie.... bij ons op de openbare basisschool stikt het van de moslimkinderen. Ze krijgen allemaal, ook die andere gelovige leerlingen, geloofvrij onderwijs (hoewel die Islamieten altijd via een achterdeurtje en drammerigheid de Islam de school in rammen en dan erg verongelijkt zijn als wij (de leerkrachten) daar tegengas aan geven. En toch...... zijn er altijd een paar gekke moslim-oudertjes die op aandringen van wat moslimmannen/zonen hun kinderen van school halen om naar de Islamitische basisschool (in dit geval ook niet helemaal kosjere; sic!) te laten gaan. Vrijheid van onderwijs dus Leonie.

Iwmac | 30-06-13 | 22:22

Beste gekke Leonie: "No man is an island".
Ga eens lekker een dagje in je hoekje zitten nadenken over wat die zin betekend.
Tot je het snapt svp niemand lastig vallen met je rare hersenspinsels.

me,myself and IK | 30-06-13 | 21:59

Islam = segregatie = haat = discriminatie = geweld tegen niet moslims = uiteindelijk geweld tegen moslims.

Zo is het, want het staat in hun eigen heilige boek. En elke kafir, linkse droplul of moslim die zegt dat het niet zo is heeft dat boek niet gelezen en liegt.

Mokum Kosher | 30-06-13 | 21:44

De wat-is-er-nou-erg-aan-serie van L. Breebaart wordt een goudmijntje! Enkele huidige dan wel toekomstige pareltjes:

* Wat is er nou erg aan moslimscholen?
* Wat is er nou erg aan steniging?
* Wat is er nou erg aan de doodstraf voor afvalligen?

Lewis Lewinsky | 30-06-13 | 21:37

"Soms in de onuitgesproken, maar nog steeds wijdverbreide aanname dat je als moslim eigenlijk nooit een echte vrije Nederlander kunt worden."

Wilde u dan beweren dat dat niet zo is, mevrouw Breebaart?

Tapu | 30-06-13 | 21:34

Dit is trouwens ook wel weer veelzeggend wat Leonie schrijft:

"Dat verhaal bevestigt wat ik zelf meemaakte, of eigenlijk een vriendin, hoewel ik haar verhaal destijds niet geloofde".

Eerst zeggen dat je het zelf meemaakte om vervolgens te zeggen dat het een vriendin was die dit meemaakte en dat geloofde je toen niet.

Willem van Rood | 30-06-13 | 21:32

Leonie Breebaart ik stel me er een vies vet piratenwijf bij voor.

Veel Vaak | 30-06-13 | 21:25

Hou die breebaart maar in de gaten. Via het linxe-fietsenstallingen-circuit (kapotjes, tisjoetjes) komt ze zo in de linxe bananencaroussel terecht en vervolgens in de regering!

pennestront | 30-06-13 | 21:23

Als je pech hebt en je laat moslimkindjes op de school dan is er kans dat er vanalles opeens moet veranderen. Want moslimkindjes mogen niet gemengd gymen, of zwemmen. Of er mag een varkensvlees meer gegeten worden, ook niet door niet-moslims. Dan met ramadam mag er niemand meer eten, dus ook de niet moslims. En anders voelen ze zich gediscrimineerd. Althans, de ouders zeggen dat en de leraren met de geitenwollensokken die doen daar nog meer aan mee dan de ouders zelf!

Moonwarrior | 30-06-13 | 21:16

@ pennestront | 30-06-13 | 21:03 |
Niks is minder waar.

cobie | 30-06-13 | 21:08

@cobie | 30-06-13 | 20:59 | + 0 -
Nee Cobie, dat MAG toch niet!
Tis namelijk een scha(n)delijke maar helaas beschermde diersoort.

pennestront | 30-06-13 | 21:03

@Watapatja | 30-06-13 | 20:53
Daar komt de ontkenning bij jou om de hoek steken!
Als ik naar welk buitenland dan ook emigreer en kinderen heb die naar school moeten om zich later in die maatschappij te handhaven zal ik er vooraf al alles aan doen om dat proces zo makkelijk mogelijk te maken voor die kinderen. Ergo... Ik zou m'n stinkende best doe om eerst de taal te leren om dan tegelijk zoveel mogelijk te integreren binnen die nieuwe gemeenschap.En kom nu niet met Nederlandse emigranten uit de jaren 50 en hun bange oversteek naar een nieuwe heimat, want de Nederlander anno nu gaat wel voor opnieuw en goed integreren als hij eenmaal vertrokken is.

Welles! Nietes! | 30-06-13 | 21:00

Ik schreef n.l., dat ik de duidelijke, onomfloerste instelling, zonder de Nederlandse huigelachtigheid (niet alleen van politici die het voor brood doen) van A.Nanninga bewonder.

koetmeurning | 30-06-13 | 21:00

@ pennestront | 30-06-13 | 20:55 |
Welnee dat kan toch niet ;-)

cobie | 30-06-13 | 20:59

Mag ik dit wél schrijven, Stofzuiger ?

Bewondering A.Nanninga.

koetmeurning | 30-06-13 | 20:56

Je zou bijna zeggen dat NL een marokkanenprobleem heeft........

pennestront | 30-06-13 | 20:55

Simpel, aanpassen of oppleuren. Het wordt tijd dat we eisen dat moslims zich aan passen aan onze mooi linerale cultuur van vrijdenkers. De tegendraadse beweging om onze cultuur te ondermijnen met de Islam moet stoppen. De Islam staat haaks op wat wij geloven. Als we niet opletten worden we teruggeworpen naar ee middeleeuwen door de moslims.
Weg met het islamfundamentalisme!

ratelaar | 30-06-13 | 20:53

Welles! Nietes! | 30-06-13 | 20:43 |
Het is een wisselwerking met niet een schuldige. Het is wel triest dat de goeden hieronder moeten lijden, vandaar openbaar onderwijs gekoppeld aan postcode.

Watapatja | 30-06-13 | 20:53

Annabel schrijft wederom een top stuk. Alstoeblieftdankoewel.

SharpEye | 30-06-13 | 20:52

'En tot die tijd verdienen de gedupeerde kinderen van het schandalig falende Ibn Ghaldoun een alternatief. ' staat in het artikel.

Poos terug las ik iets over thuiszitters. www.dekinderombudsman.nl/333/kinderen/...
Sluit maar achter aan in de rij dusssssss! Een X aantal duizend thuiszitters in het onderwijs gaan eerst voor.
Ow nee ... toch niet ... ... wacht. ... ...

gaffelbaard | 30-06-13 | 20:51

Dat je als moslim nooit een echt vrij mens kunt worden is geen aanname maar een constatering.

Ivoren Toren | 30-06-13 | 20:50

-weggejorist-

Whitehouse | 30-06-13 | 20:50

@Watapatja | 30-06-13 | 19:38
Och, als men bijzonder onderwijs wil, gaat men z'n gang maar, mits aan de volgende voorwaarden wordt voldaan.
1. Het op een acceptabel niveau is.
2. Men het uit eigen zak betaald, wat nu dus niet het geval is.

Anarchus_Rex | 30-06-13 | 20:49

Maar dat artikel van die Leonie Baardaap is ook echt naar gewoon. "Zij [vriendin van Leonie Baardaap] en haar man doen hun best hun kinderen te laten omgaan met Nederlandse kinderen." Ik bedoel, wat de fuq? Ze doen hun BEST hun kinderen te laten omgaan met Neerlandse koters? A: die grammatica is echt fucked up en B: hoe moeilijk is dat nou? Je zet een kindje bij een ander kindje en er kunnen twee dingen gebeuren: ze maken ruzie want ze vinden elkaar niet lief, of ze gaan spelen en geven elkaar kusjes want ze vinden elkaar wel lief. Er is niks 'je best aan te doen' als ouder, kinderen rollen zelf wel zoals ze willen. Daarnaast is Leonie Baardaap niet erg geleerd wat betreft sociologie. Natuurlijk!!!! leidt individualisering tot groepsvorming. Holy shit vrouw. Individualisering betekend niet dat we allemaal eiland voor één persoon worden, individualisering betekend dat we ons losweken van onze ouders, dat we een eigen leven gaan leiden, dat we onze eigen wereld schapen. MAAR het betekend tevens dat we geen plek meer hebben zoals we dat vroeger hadden en dus op zoek gaan naar een plek waar gelijkgestemden wonen = groepsvorming. Dat is niet paradoxaal, dat is sheer logic. En dan wat hier zegt: "Soms in de onuitgesproken, maar nog steeds wijdverbreide aanname dat je als moslim eigenlijk nooit een echte vrije Nederlander kunt worden." Vrouw! Wat de fuq! Y u no see your own stupidity? Natuurlijk kun je als moslim eigenlijk nooit een echt vrije Nederlander worden omdat je andere waarden en normen hebt! En dat had niet erg hoeven te zijn, als het niet zo'n idioot gewelddadig volk was! Maar duidelijk begrijpt Leonie Baardaap niet helemaal hoe de koran in elkaar zit. Ik wil wel een dagje met haar gaan zitten om het uit te leggen, maar ze is waarschijnlijk links en dus doof voor alles dat niet Arabisch is. En het verschil met andere religieuze scholen (hoewel slecht en absoluut verdorven als je het mij vraagt) is dat christelijke scholen wel indoctrineren maar er wel ruimte is voor het eigen woord (ik kan het weten, ik ben op eentje opgegroeid). Daarnaast worden jongens en meisjes op christelijke en joodse scholen samen opgevoed. En ze gaan samen gymen in hun onderbroekjes en dat kan gewoon. Terwijl een moslimschool aan sekse segregatie doet. Sekse segregatie is ongezond, is niet normaal. Is wat leidt tot onderdrukken en misbruik van vrouwen. Dus is stom. Oké, ik heb ff glas rum nodig.

Andi | 30-06-13 | 20:49

@minimá-armezusvan.. | 30-06-13 | 20:43 c'est le ton qui fait la musique Doe er u voordeel mee.

Not Muhammad | 30-06-13 | 20:48

@Muxje: Niet alleen het bij voorbaat weigeren maar ook schorsen en het van school sturen met bijvoorbeeld een (uitgelokte) schorsing komt te vaak voor. Dan is het het woord van de leerling tegen het woord van de school en de school krijgt gelijk. Een dergelijke 'drop out' wil niemand meer hebben, is de dupe, wordt een kansarme jongere en gaat misschien op rooftocht.

kalescheet | 30-06-13 | 20:47

Ik heb geen behoefte aan dit artikel. Ben geëmigreerd naar een land met vrijheid, ruimte en menselijke beschaving.

duitse herder | 30-06-13 | 20:47

Alsof wij zo vrij zijn.
Dan denk ik aan Brussel, Den Haag en aan de geldbeluste regels ombuigende banken.

Willem van Rood | 30-06-13 | 20:45

@Watapatja | 30-06-13 | 20:33
Je zou ook kunnen stellen dat Allochtone ouders dit gedrag van scholen zelf in de hand gewerkt hebben ,daar er van ouders (zeker in het verleden)betrokkenheid werd verwacht waar allochtone ouders bijvoorbeeld bij een simpel 10 minuten gesprek schitterde door afwezigheid, terwijl er dan wel gesproken diende te worden over de vooruitgang dan wel problemen van hun kinderen.
Zie hier het begin van de segregatie, ontstaan door ongeïnteresseerde ouders die zelfs de moeite niet namen om met handen en voeten (bij gebrek aan Nederlands spreken)niet wenste te communiceren met een school. Dus hoezo ontkenning! Dit is het gevolg van actie en interactie.

Welles! Nietes! | 30-06-13 | 20:43

kaal scheren en inmenieën voor deze 21ste eeuwse variant van de moffenhoer. met zulke vrienden heb je geen vijanden nodig. een foute vrouw die onder het mom van verheven moraal onderdrukking van vrouwen goedkeurt. een smerige quisling, een bigotte linksche trut die haar hele leven van soepsidie leeft.als kinderen worden geweerd is dat omdat scholen geen zin hebben in een situatie als in feyenoord waar een herrenvolk moraal een woestijnmodel gaat opleggen en waar alle creativiteit, zelfexpressie en ontwikkeling in de kiem wordt gesmoord. kijk naar egypte, kijk naar turkije, kijk naar die hel die van marokko tot aan timor loopt, trut. waar bussen met schoolmeisjes worden opgeblazen, de laatste keer per vergissing( want verkeerde stam), alleen maar omdat het meisjes zijn die naar school gaan. islam hoort in nederland niet thuis, net zo min als de rassenwetten van neurenberg of de godsdienstoorlogen van de zestiende en zeventiende eeuw. hebben we net religie onder bedwang gekregen, staan er weer een stelletje nsb-ers op om het volgende shot haat in de samenleving te injecteren. tief op met verdediging van islam. je bent fout, heel erg fout, fouter dan fout-in-de-oorlog want toen hadden de mensen niet de informatie die je tegenwoordig overal kan krijgen. niemand kan meer onwetendheid pleiten in de 21ste eeuw. ook linksche regenten en hun paladijnen niet.

minimá-armezusvan.. | 30-06-13 | 20:43

Een opgelegde hoofddoek heeft sowieso niets van doen met vrijheid en zelfstandigheid.

drs.Nee | 30-06-13 | 20:42

A. Nanninga | 30-06-13 | 19:33 |

Dergelijke goedgeschreven stukken vergroten [in mij] altijd het vertrouwen dat het met GS de goede kant uitgaat. Respect! :-)

Jm | 30-06-13 | 20:41

@Benblij | 30-06-13 | 20:29 Nicolae Ceausescu.

Not Muhammad | 30-06-13 | 20:41

beste mevrouw Nanninga, langzamerhand kan ik wel stellen dat bij GeenStijl uw mijn favoriete columniste bent. Ook dit keer weer een juweeltje van een 'scheermesje', waarbij alle zaken die benoemd moeten worden weer eens haarfijn en in uw op onnavolgbare wijze gestelde manier van neerzetten wordt 'vertaald', met schitterende vondsten en geweldige taalkundige toppertjes. U heeft bij mij naast die andere topcolumnist bij Elsevier, Afshin Ellian, een plaatsje veroverd in THE GALLERY OF TOPCOLUMNISTS, die slechts bevolkt wordt door mensen die de vinger IN de wond durven douwen. GA ZO DOOR TOPPERTJE !!

giuseppen | 30-06-13 | 20:41

@Jim Lovell | 30-06-13 | 20:24: Mevrouw Breebaart bedoelt het vast allemaal heel goed. Net zoals Lenie 't Hart de beste bedoelingen met Johannes de bultrug had. Maar met realiteitszin heeft het allemaal weinig te maken.

Not Muhammad | 30-06-13 | 20:37

Juist! Vloeken is aangeleerd... en religie ook!

De Treinende Rechter | 30-06-13 | 20:36

Welles! Nietes! | 30-06-13 | 20:29 |
Dat dit soort zaken daadwerkelijk gebeurt en dat autochtonen net zo hard meewerken aan het in stand houden van de segregatie.

Watapatja | 30-06-13 | 20:33

Je houdt toch ook geen vossen in een kippenhok.

niksneem | 30-06-13 | 20:32

Ik ga de charleston dansen in de biertent, dat lijkt me wel een gepaste dans aangezien we een fijne financiele meltdown voor onze kiezen krijgen.
Toedelss.

Jim Lovell | 30-06-13 | 20:32

@Watapatja | 30-06-13 | 20:20
In ontkenning van wat? Dat er nog nooit een of ander sprookjesfiguur bij mij aan het ontbijt plaatsnam en de kaas voor me aangaf?

Welles! Nietes! | 30-06-13 | 20:29

Not Muhammad | 30-06-13 | 20:15
Ze zal Hitler ook wel een held vinden dan en maotsetsoeg en polpot en causecjoe en hanibal lector.
Wat een stuk tuig is dat vrouw mens zeg ze is erger dan von der dunk

Benblij | 30-06-13 | 20:29

@kalescheet 20:13: Klopt, en dat komt voor een deel ook door het idiote beoordelingssysteem. Scholen willen graag als "goed" te boek staan dus dan accepteren ze alleen nog leerlingen waarvan de kans groot is dat ze het goed doen. Kneusjes kan je dan niet gebruiken.

Eerlijker (maar ook moeilijk) zou zijn om scholen te beoordelen in hoeverre ze leerlingen, goede en slechte, op een hoger plan kunnen tillen. Als je weet dat je school in orde is zijn de kneusjes dan juist interessant, want meer eer aan te behalen.

Muxje | 30-06-13 | 20:29

Heeft Leonie zich wel eens afgevraagd waarom wij in het westen rijk en vrij zijn, en men dat in de islamitische landen niet is?

HoogToontje | 30-06-13 | 20:26

@Stormageddon geeft niet hoor, begrijpen lezen is soms ook wel lastig.

Team DrunkenClam | 30-06-13 | 20:26

Als "mensen vechten zich ervoor dood" een maatstaf is, wint religie denk ik wel...

joozd | 30-06-13 | 20:25

Als je circuskinderen naar circusscholen stuurt en ze dan met een circusdiploma de maatschappij buiten het circus instuurt...

Dat zou gewoon kut zijn eigenlijk.

Bruno Alaska | 30-06-13 | 20:25

@HoogToontje | 30-06-13 | 20:23
als alle ongelovige.....

Ing. eslapen | 30-06-13 | 20:25

@Not Muhammad | 30-06-13 | 20:15
De venusheuvel, dat vetlaagje dat de trillingen van het mannelijk gestoot absorbeert. Dat bedoel je?
Mevrouw Breebaart is nogal de weg kwijt. Zou daar medicatie voor zijn of is het een hopeloos geval?

Jim Lovell | 30-06-13 | 20:24

Vrijheid van Onderwijs is in de grondwet verankerd en garandeert dat iedereen een school op mag richten, juist om religieus onderwijs en openbaar (=niet-religieus) onderwijs gelijk te stellen qua overheids financiering. Veel succes met het in de kut schoppen van de grondleggers, alle mensen die Christelijk onderwijs willen, en natuurlijk met het veranderen van de grondwet.

profiteroles | 30-06-13 | 20:24

Islam is vrede.

HoogToontje | 30-06-13 | 20:23

Leonie vindt dat we bepaalde groepen de vrijheid moeten geven om onvrij te zijn.

Schoorsteenveger | 30-06-13 | 20:23

Ik heb mijn eigen kinderen een tijdje naar een redelijk zwarte school laten gaan. Puur uit gemakzucht, want die was het dichtst bij en het was het proberen waard.

Resultaat: twee zwaar ongelukkige witte kindjes die totaal geen aansluiting vonden bij de overwegend islamitische meerderheid.

Nu zitten ze op een overwegend witte basisschool die inderdaad een streng, maar rechtvaardig toelatingsbeleid heeft. En volledig terecht.
Mijn kinderen worden niet de dupe van een mislukt project.

Lijkt me logisch... | 30-06-13 | 20:23

Juffrouw Nanninga; mijn complimenten. Dit is een van uw betere epistels.

Ignatius Barracuda | 30-06-13 | 20:22

Dan moet die zure taart me toch 1s uitleggen waarom o.a. IK moet betalen voor leerlingen die NIET door de niet-geintegreerde ouders naar school worden gestuurd en (ook o.a.) daardoor criminele teringlijertjes worden. Kinderen worden onschuldig geboren en worden het produkt van de omgeving waarin ze opgroeien.
Ik durf het bijna niet vragen leonie, maar waar en hoe ben jij opgevoed dat je nu zulke flagrante multicultikletsika uitkraamt?

pennestront | 30-06-13 | 20:21

Welles! Nietes! | 30-06-13 | 20:10 |
W kunnen ook vaststellen dat je goed bent in ontkenning.

Watapatja | 30-06-13 | 20:20

Het wordt tijd dat religieus misbruik van kinderen gelijk gesteld wordt aan seksueel misbruik van kinderen, beiden zijn even vernietigend voor een vrije ontwikkeling.

smdyasc | 30-06-13 | 20:17

Godverdomme Nanninga, ik hou van jou.

Supersoul | 30-06-13 | 20:16

@Jim Lovell | 30-06-13 | 20:06 Er is zelfs een heuvel naar haar vernoemt. Zegt men. Wil je echt lachen, lees dan nog zo'n pracht van een pennenvrucht van deze linkse overblijfmoeder. www.trouw.nl/tr/nl/4324/Nieuws/article... Oude mannen onthoofden in Syrië? Ha, what's the big deal?

Not Muhammad | 30-06-13 | 20:15

MyCatIsDoingThis | 30-06-13 | 19:51
Het ergste is dat de andere kinderen er onder lijden gedeeltelijk meegezogen worden en presteren een vies woord gaan vinden.

Benblij | 30-06-13 | 20:14

Wat een dom wijf als je het goed bekijkt. Ze heeft het over moslims en zelfstandig nadenken. Nee, als dat nadenken steeds voor je gedaan wordt. En er steeds leefregels voor je verzonnen worden. Nee, dan is er niet de aanname dat moslims nooit een vrije Nederlander kunnen zijn. Nee kudt, dat is dan gewoon een #feit

roze_bril | 30-06-13 | 20:14

Zij maakt duidelijk dat Nederlandse scholen op voorhand discrimineren en dat komt helaas voor, maar dat doen ze met valse argumenten en ze geeft hiervan een voorbeeld, niets mis mee lijkt me.

kalescheet | 30-06-13 | 20:13

Leonie is zo doorgeslagen in haar zielige gutmensen gedram dat ze het er helemaal mee eens is als kleine moslimmetjes op hun jonge leeftijd verder worden geindotrineerd in ongelijkheid voor vrouwen, homohaat, antisemitisme en westerse haat. En dat hun achterstand van huis uit in Nederlandse taal en moderne cultuur nog verder mag oplopen. Want achgossie ze zijn zielig niemand wil ze.

Nou Leonie, even samen met de ouders doorzoeken meid, en dan is er best wel een school die ze wel wil. Misschien niet meteen de eerste keus, maar alles beter dan zo,n met westerse haat vervulde koranschool. In het belang van de kinderen. Die ouders heb ik al opgegeven.

Amano | 30-06-13 | 20:12

@Simon de Danser | 30-06-13 | 20:01

Dat de schuld bij ons moeten worden gezocht dat allochtonen blijkbaar, en door onze schuld, geen toegang hebben tot 'ruime en vrijdenkend' onderwijs.
Bovendien pleit zij voor de instandhouding van Islamistische scholen zodat kinderen zichzelf kunnen zijn, maar islamitische scholen staan juist haaks op de kernwaarden die hier gelden.
Allochtonen is in deze trouwens een veel te breed begrip, aangezien het in deze context staat voor islamitische kinderen. Waardoor moslim weer zeer handig aan etniciteit wordt gekoppeld.

Desmoulins | 30-06-13 | 20:10

Aangezien Leonie veel afgaat op horen zeggen, en niet uitgaat van feiten kun je rustig stellen dat ze zelf ook vatbaar is voor sprookjes verhalen.

Welles! Nietes! | 30-06-13 | 20:10

Ja we kunnen er heeeeel lang over praten, maar laten we gewoon PVV stemmen, gaan we die achterlijke kindjes even bijscholen/terugsturen.

funkyd | 30-06-13 | 20:08

Ik haal uit dat artikel vooral dat scholen respect moeten hebben voor de islam c.q. moslims. Waarom zouden ze dat moeten? Ik ben zelf ook bezig met het zoeken naar een school voor mijn zoon. De school die ik laatst bezocht verzekerde mij dat er uitgebreid werd stilgestaan bij het suikerfeest. Ik nam glimlachend een inschrijfformulier in ontvangst en streepte thuis de school van mijn lijstje.

knutsel | 30-06-13 | 20:07

HermanDeHermit | 30-06-13 | 19:38 |
die mevrouw die zegt journalist te zijn heeft het verhaal nog steeds van haar moslimse vriendin dat zelfde verhaal welke zij eerst niet geloofde en nu dus ineens wel, met die school heeft zij niet gepraat.
Om te beginnen mogen openbare scholen geen leerlingen weigeren, als zij advies geven om een andere school te kiezen, kan dat zijn omdat zij al genoeg moslims op school hebben en er geen zwarte school van willen maken maar een gemeleerd type school en dat juich ik toe. er kunnen ook inhoudelijke andere oorzaken zijn
Als je als journalist wilt bemoeien met de maatschappij dan zijn dit soort verhalen van "heb ik gehoord van mijn buurvrouw/vriendin" uit den boze dan moet je serieuze moeite doen.
Doe je dat niet dan ben je een onruststoker en in dit geval in mijn ogen een landveraadster.

Benblij | 30-06-13 | 20:07

@Not Muhammad | 30-06-13 | 20:00
Haha, dat heb je leuk verwoord, de vinger op de zere plek zogezegd.
Ik ga zo een offer brengen aan Bacchus, die godt bestaat niet maar is wel een knap verzinsel.

En dan venus, wat een lekker wijf is dat!
nl.wikipedia.org/wiki/Venus_%28mytholo...

Jim Lovell | 30-06-13 | 20:06

Leonie is van het zelfde hout Besneden als die jonge dame die gisteren in cairo rondliep. Het is de schuld van de westerse vrouw dat ze jonge arabieren hitserig maken...

Hoe naief ben je om als 22 jarige nederlandse in cairo op het plein rond te lopen, alhoewel als je ouders altijd de trouw of vk lezen, je aan de uva culturele antroplogie studeert en lid bent van pvda, groen links dan is de verkrachting gewoon de schuld van de joden

Progresievelng | 30-06-13 | 20:04

Het IQ van ons land is in duikelvlucht.

smdyasc | 30-06-13 | 20:02

Oh jee dat argument weer. Atheisme is ook een geloof. Net of niet skiën ook een hobby is.

roze_bril | 30-06-13 | 20:02

@Desmoulins | 30-06-13 | 19:50 | + 2 -
Wat is er 'weg met ons' aan 'dat allochtonen juist wel ruim en vrijdenkend onderwijs zouden moeten kunnen krijgen'?
Dat bevordert toch juist de kans op succesvolle integratie voor de kinderen van immigranten?

Simon de Danser | 30-06-13 | 20:01

Eigenlijk zegt ze>> laat die mongooltjes, ze weten niet beter, ze willen en zullen nooit beter weten, doe ze maar een schooltje waar kwaliteit helemaal niet telt.
Als ze maar gelukkig zijn op hun nivo, leren hoeft niet meer, dat is water naar de zee dragen.

Terpen-tijn | 30-06-13 | 20:01

Weg met dat religieuze onderwijs onder algemene noemer, laat dat maar op een vrijdagmiddag of zo plaatsvinden, voor wiskunde of ander vak is het potsierlijke nonsens en gevaarlijke opvoeding kinderen apart van elkaar te houden.

aceofspades | 30-06-13 | 20:01

Ik vind mijn buurman een lul. Mag ik dat combineren met het onderwijs van mijn kinderen? "Goedemorgen Jantje. Twee maal drie is zes. En de buurman is een lul."
Dat komt wat vreemd over. Je zou kunnen zeggen, daar hoef je zo'n kind toch niet mee lastig te vallen. Hou dat voor jezelf.
Maar zo niet als de buurman opeens Allah of Jezus heet.
Dan is bovenstaand verhaal prima verdedigbaar en bij wet beschermd. Gekkigheid.

Not Muhammad | 30-06-13 | 20:00

Ik begin stiekem verliefd te worden op Annabel.

Dat gezegd hebbende: hoe harder de bevolking van een land geloofd in een sprookjesfiguur hoe lager het IQ van die bevolking. hypnosis.home.netcom.com/iq_vs_religio... Nuff said.

Willianus Wortelus | 30-06-13 | 19:58

Zolang er in bepaalde kringen wordt onderwezen dat andersdenkenden je vijanden zijn, zal er nooit een 'samen'leving ontstaan.

Ik was in Haren | 30-06-13 | 19:58

als moslims ergens aan mee moeten doen zoals naar school gaan dan hokken zij bij elkaar blijven hun taal van herkomst spreken doen in de regel met niets mee om een school draaiende te houden, maar als er genoeg zijn om een grote bek op te zetten dan gaan zij eisen stellen die te maken hebben met hun geloof/cultuur dan moet dit veranderen en dat moet anders. en langzaam proberen zij om een armpje in de pap te krijgen.
En dat doen zij trouwens niet alleen op scholen maar overal.
Aan westerse acties meedoen? je ziet ze niet! kijk om je heen en het wordt je duidelijk.

Benblij | 30-06-13 | 19:57

-1 voor GeenStijl (Telegraaf Media Groep) voor het generaliseren van allochtonen en migranten.

+1 voor Trouw (De Persgroep) om het beestje bij de naam te noemen.

Horagha | 30-06-13 | 19:57

Het probleem met Islamitische scholen is dat wat wordt onderwezen, haaks staat op de in de Nederlandse samenleving heersende normen en waarden. Wat krijg je dan? Achtergebleven, geïndoctrineerde kinderen die met geen mogelijkheid een plek kunnen vinden in die maatschappij. En dan blijven ze binnen de eigen enclave, met een verbitterd gevoel richting de "buitenstaanders". Hartstikke mooi, volgens mensen die nog steeds weigeren dit groeiende probleem aan te pakken.

Piet van het Padje | 30-06-13 | 19:57

Gek, dat iedere ouder in het westen die het zich kan veroorloven, diens kind op een school doet met een hoger schoolgeld.

Petrus de Rewa | 30-06-13 | 19:57

@Ornoisliefde | 30-06-13 | 19:52 |

Krijgt...

Ornoisliefde | 30-06-13 | 19:56

@me -S

kibambam | 30-06-13 | 19:56

Weer zo,n "wegmetonslinkschegutmenschzweefteef"... ik krijg spontaan zin om haar bek vol te schijten.

CornholioNL | 30-06-13 | 19:55

Het moslimsgeloof en de daaraan gekoppelde cultuur is heel goed in het onderdrukken van vrouwen, discrimineren van homo's; het afwijzen van niet-gelovigen, anders-gelovigen en afvalligen, het afkeuren van democratie, ons fundament en onze normen en waarden.
Daar hebben ze niets en niemand voor nodig!
Hoewel... een bak subsidie van de PvdA is altijd welkom.

kibambam | 30-06-13 | 19:55

Er staat Leonie Breebaart niets in de weg om uit solidariteit met de muzelmannenhaar eigen kinderen ook naar een moslimschool te brengen. Haar kinderen zullen eeuwig dankbaar zijn dat een sociaal experiment waren.

Jonkheer Wttewaall | 30-06-13 | 19:55

Ik beveel een lange studieperiode in het buitenland aan met een verplichte stage in Syrie.

Petrus de Rewa | 30-06-13 | 19:55

shamehair | 30-06-13 | 19:40
Dat heeft men in Australië met de kinderen van aboriginals geprobeerd en blijkt toch niet helemaal de uitwerking te hebben die men voor ogen had.

Doldwaas | 30-06-13 | 19:54

Een kind dat zichzelf is, is niet religieus. Een kind dat zichzelf is, knipt geen stukje van zijn piemel af of bindt een hoofddoek om om zich te schamen voor haar mooie haren. Een kind dat zichzelf is, denkt bij uitstek origineel en autonoom

Maar de moslim kindjes zijn niet zichzelf.
Zij zullen moeten volgen wat hun ouders doen.
Zij zullen moeten geloven wat hun ouders moeten geloven.
Zij zullen trouwen met de door de ouders gekozen bruid/bruidegom.
En zij zullen moeten vechten voor het land waar de ouders zijn geboren.

cobie | 30-06-13 | 19:54

Ik vind het inmiddels allemaal wel best hoor. Ze doen maar met de kinderen wat ze goed dunkt, dan doe ik wat mij goeddunkt met mijn kinderen.

wolfjemidas | 30-06-13 | 19:54

@Franco 1975 | 30-06-13 | 19:51

Voor de 'moreel verhevene' dient iedere uitzondering als een bevestiging.

Desmoulins | 30-06-13 | 19:53

Op school moet je leren lezen, schrijven, rekenen en omgaan met anderen.

En omdat we in Nederland ook katholiek rekenen, protestants schrijven en vrijzinnig lezen hebben is voor moslims de taak van omgaan met anderen overgebeleven.
Deze vullen ze dus ook goed in.

hangtiet met knoop | 30-06-13 | 19:53

@Jopie2009 | 30-06-13 | 19:44
Muntje valt?

Stormageddon | 30-06-13 | 19:53

gezeten.

MyCatIsDoingThis | 30-06-13 | 19:53

@Slome Duikelaar | 30-06-13 | 19:50
Ik zou juist het tegenovergestelde willen proberen.
Islamitische scholen, Linkse PvdA/SP scholen, en vrije PVV scholen.

Na 16 jaar weten we wel wat het beste is.

Ing. eslapen | 30-06-13 | 19:52

Ik vind het heel eng dat dit soort mensen een breed platform krijgen.

Ornoisliefde | 30-06-13 | 19:52

Het is allemaal de schuld dus van mij, en ik, en vast en zeker Wilders.
Die lieve Marokkaantjes.....
Heb met deze figuren in een paar klassen op school gezet.
Heb je er 1 in de klas, geen probleem.
Heb je er 2, geen probleem.
Zitten er 4 of meer in de klas: arrogant hufterig tuig, met als resultaat stompzinnige knokpartijen.

MyCatIsDoingThis | 30-06-13 | 19:51

Tja, leonie kent een leuk mocro kindje en daarmee gaat ze vol de barricade op. Dit soort figuren waren, zijn en blijven het grootste gevaar van NL waar men uiteraard graag gebruik van maakt. Dit soort blinde, domme wichten zijn de infrastructuur waarlangs NL langzaam maar zeer zeker wordt gesloopt. De steevaste hand in eigen boezem stekers, god mag weten wat ze nu werkelijk drijft.... of zijn ze gewoon oprecht zo lomp...... Hopelijk ondervindt ze het nog eens aan den lijve dat het echt anders is....

Franco 1975 | 30-06-13 | 19:51

@Simon de Danser | 30-06-13 | 19:50

Dus weer van hetzelfde laken een pak...
Het ligt aan ons, weg met ons.

Desmoulins | 30-06-13 | 19:50

wederom uitstekend verhaal nanninga, complimenten

wouter1947 | 30-06-13 | 19:50

Linksche mensen. Net als Islamieten zullen het waarschijnlijk altijd enge mensen blijven gevormd door jarenlange indoctrinatie uit eigen kring. Leonie is het voorbeeld dat niet alleen Islamscholen gebanned zouden moeten worden maar ook alle scholen die enigszins een beetje naar links overhellen.

Slome Duikelaar | 30-06-13 | 19:50

Leonie betuttelt niet, zij constateert juist dat de autochtone groep allochtonen buitensluit en pleit ervoor dat allochtonen juist wel ruim en vrijdenkend onderwijs zouden moeten kunnen krijgen ook al is het niet altijd even makkelijk omdat te realiseren.

Simon de Danser | 30-06-13 | 19:50

IJverige vrouwtjes als Leonie Breebaart trekken een zware wissel op de toekomst van talloze weerloze kinderen.

colonnecinco | 30-06-13 | 19:47

Ideologieën.. Leiders in de politic... Leiders in de godsdienst... Mensen die in stomheid navolgen... En de wereld draait door!

Willem4627 | 30-06-13 | 19:46

Vrijheid en zelfstandigheid zijn tegenpolen van religieus fundamentalisme, simpelweg omdat fundamentalisten menen dat ze het recht hebben om anderen op hun vermeende gebrek aan vroomheid aan te spreken. Daar gaat je vrijheid, daar gaat je zelfstandigheid. Niet-fundamentele gelovigen die daaraan een positieve invulling proberen te geven, proberen daardoor betere mensen te zijn en de drijfveer daarvoor netjes voor zichzelf, of ten minste achter de voordeur te houden zijn niemand tot last.

Max Navelstaar | 30-06-13 | 19:45

"Het emancipatieproces van de nieuwkomers was pas voltooid als zij de waarden van vrijheid, zelfstandigheid en ruimdenkendheid omarmden, als ze werden zoals wij."

Dat zijn nou juist de kernwaarden.
Wie dit ook maar discussie gaat stellen, zal geheid dezelfde denkfout maken als mevrouw Breebaart.
En dat allemaal uit een misplaatst gevoel van medeleven en een naïeve kijk op de islam. Enige verdieping zou toch duidelijk moeten maken dat de waarden die deze doodscultus op een onfeilbare wijze verkondigd haaks staan op onze kernwaarden, en op geen enkele wijze te harmoniseren zijn.

Desmoulins | 30-06-13 | 19:45

Met zulke mensen kom je als allochtoon dus nooit meer uit de slachtofferrol.

Rico Tampeloerus | 30-06-13 | 19:44

@Stormageddon | 30-06-13 | 19:42
redeneertrant? Ik lees alleen maar aan zooitje losse flodders, waar je van kan maken wat je zelf wilt...

Jopie2009 | 30-06-13 | 19:44

Leonie Breebaart voorvechtster van racistische segregatie, religieuze apartheid omarmd door haatlinkse Nederlandhaat.

smdyasc | 30-06-13 | 19:43

Onderwijs en religie gaan niet samen. De scheiding van kerk en staat werd ruim 200 jaar in Nederland ingevoerd. Het wordt tijd dat er een scheiding van kerk en onderwijs komt. Het is onmogelijk om een kind objectief onderwijs te bieden wanneer de school een religieus predicaat heeft.

Taipei101 | 30-06-13 | 19:43

Leonie heeft het goed begrepen. Je moet die moslimkindertjes zonder toezicht lekker laten onderdrukken en laten indoctrineren achter gesloten deuren. Emancipatie, gelijkheid en vrijheid is niet voor moslimkindertjes. Goedzo Leonie, jij hebt echt het buskruit uitgevonden.

boegiewoogie | 30-06-13 | 19:43

@Crematorium-de-Asbak | 30-06-13 | 19:40
Amen!

Natuur is de hoogste en enige 'autoriteit' die je in je leven kan aanvaarden. Maakt het leven zo veel eenvoudiger, dan het geloven in al die opgeklopte religieuze waanzin.

Jopie2009 | 30-06-13 | 19:42

@Jopie2009 | 30-06-13 | 19:40
Het stukje van Leonie is warrig. Annabel herhaalt gewoon de stupide redeneertrant van Leonie.

Stormageddon | 30-06-13 | 19:42

De kromme redeneringen van Leonie Breebaart klinken den islamisten vast als muziek in de oren. Dit soort domme dozen vormen een opstap voor uiteindelijke islamitische overheersing.
Om de Leonieden daarna te verpletteren.

Fijnstoffer | 30-06-13 | 19:42

Laat dit dan maar het begin van de discussie zijn om religieus onderwijs op te doeken.

Welles! Nietes! | 30-06-13 | 19:42

Moslimkindjes zijn niet achterlijk, dat zijn de ouders. Laat maar eens een hele generatie opvoeden door westerlingen, dan ben je van al het gezeik af. Helaas niet te realiseren, maar wel waar.

shamehair | 30-06-13 | 19:40

Het is een erg warrig stukje en eigenlijk geen mevr Nanninga stukje waardig.

Jopie2009 | 30-06-13 | 19:40

Er bestaat maar een god! Moeder natuur!

Crematorium-de-Asbak | 30-06-13 | 19:40

Niet alle religieuze scholen zijn gelijk .
Christelijke scholen halen de beste schoolresultaten .

elevator | 30-06-13 | 19:40

Uit het artikel: 'En dan zul je moeten erkennen dat ook aanhangers van het geloof in vrijheid en zelfstandigheid anderen kunnen buitensluiten'
--
Dus als je in het buitenland bent, dan wordt je eigenlijk maar gemeen discriminazies buitengesloten he? Want eigenlijk moeten die buitenlanders maar eerst eens naar hun eigen taal, normen en waarden kijken opdat de bezoeker vanuit een ander land niet buitengesloten wordt. De auteur, zoals ze zelf schrijft, is een echte zestiger en dat zijn de allerergste. Willen ten koste van niet 'ruimdenkende' Nederland opengooien.

appeltjesgroeneweide | 30-06-13 | 19:40

Dat soort zelf gekozen segregatie geholpen door de overheid en multiculturalisten is geen racisme, geen fascisme, geen discriminatie en geen apartheid. Mocht u dat denken.
Nee, dat is eh... ehmmmm .... beschermen van de culturele identiteit of zo. Daar hebben mensen als Leonie vast wel een mooi theorietje over.

Stormageddon | 30-06-13 | 19:39

Hmm, ik lees het stuk toch wel iets anders. Volgens mij argumenteerd mevrouw dat het wel degelijk beter zou zijn dat moslimkinderen op "autochtone" scholen mogen komen maar zijn het juist die scholen die de kinderen weigeren... Aangezien die kids toch ergens heen moeten dan maar zwarte scholen.

HermanDeHermit | 30-06-13 | 19:38

Goed stuk Nanninga, idd alleen openbaar onderwijs scheelt een hoop ellende. Geloven doen ze maar thuis, achter de voordeur.

Watapatja | 30-06-13 | 19:38

Racisme dus!!!11!!

Wees_eens_creatief | 30-06-13 | 19:38

Eng vrouwtje.

Montgomery Burns | 30-06-13 | 19:36

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Kansino. Hét online casino van Nederland.
Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online casino Nederland | LOESOE - nieuws en entertainment
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | CoinMart
online bookmakers in Nederland