
Filip Dewinter van het Vlaams Belang heeft vaak naar de hand van PVV-leider Geert Wilders gedongen. Die laatste ging - in navolging van Pim Fortuyn - de Vlaamse politicus lange tijd uit de weg. Dewinter was toxic voor beide partijleiders. Maar deze week was het dan toch zover: Wilders en Dewinter hebben elkaar getroffen. Een fantastische ontmoeting twitterde Wilders enthousiast. De PVV en Europese samenwerking, wie had dat gedacht. De vraag is of die geestdrift lang houdbaar is. Het spook van antisemitisme waart namelijk rond binnen het Vlaams Belang. Zo werd deze maand bekend dat een ultra-katholieke gebedsgroep van de partij een jaar geleden een duiveluitdrijving-ritueel ook wel bekend als exorcisme - georganiseerd heeft
in de vergaderzaal van de Belgische federale Tweede Kamer te Brussel.
Natuurlijk, ieder zijn geloof ware het niet dat de priester aanwezig, lid is van de priesterbroederschap Pius X. Laat dat nou net de oude club van de antisemiet en inmiddels vorig jaar voor de tweede keer geëxcommuniceerde Britse bisschop Richard Williamson zijn. U weet wel, de man die stelt dat tijdens de Holocaust slechts 300.000 joden het leven lieten en dat de dodenfabrieken van Auschwitz-Birkenau en Treblinka werkkampen waren.
Gaskamers komen niet voor in de schrift van deze Pius X-bende. Want Jezus is volgens hen vermoord door een trojka van joden, communisten en vrijmetselaars.
Eind vorig jaar speelde holocaust-technisch de kwestie rondom de Vlaams Belanger Sam Freson die op Twitter stelde dat de Shoah niet meer is geweest dan
een holohoax. Drie jaar terug werd oud-VB-senator Roeland Raes veroordeeld door het Brusselse Hof
vanwege Holocaustontkenning. Hij had twijfels geuit bij de echtheid van het dagboek van Anne Frank en de omvang en systematiek van de Holocaust.
Een PVV-Kamerlid hekelde ooit het op de thee gaan van PvdA-, SP- en GroenLinks-Kamerleden bij de terroristen van Hamas. Als er één partij in Nederland is die voorop gaat in de strijd tegen het antisemitisme is het de PVV wel.
Wat ons brengt op de man bij wie Geert Wilders afgelopen week een kopje thee heeft gedronken. Op maandag 7 november 1988 werd een jonge Filip Dewinter geïnterviewd door het toenmalige AVRO-actualiteitenprogramma Televizier. Hij was in het Belgische Lommel om de daar begraven Duitse soldaten en Oostfront-strijders te herdenken. Tientallen gesneuvelde Vlaamse SSers om precies te zijn. Dewinter zei dat
iedereen het recht heeft zijn doden te herdenken. Aan zijn zijde stond die dag VBer Gerolf Annemans.
En Geert Wilders stond vrijdag
breed lachend tussen deze twee SS-herdenkers in.
Reaguursels
Inloggenleo de pejo | 23-06-13 | 22:48 |
Volgens mij zijn het meer mensen die niet overal achteraan lopen en dezelfde mening hebben maar een eigen mening en zijn niet bang. Bassie is gaan behoren tot de schapen, een meeloper!
Antisemieten?
Ik noem een van Bommel, een van Agt en zo kan ik nog wel even doorgaan.
Tussen twee SS-herdenkers op de kiek. Tja... Benieuwd hoe de Limbabwaanse WitteKop zich hier weer uit gaat kletsen...
Filip Dewinter VB voert al jaren een pro Israel/Zionistische koers.
Ik juich de samenwerking toe. Vlaams Belang, FN & FPÖ hebben allemaal afstand gedaan van het antisemitisme. Dat kan van veel linkse partijen niet worden gezegd. Het gaat nu om de toekomst van Europa. Niet over bruine geschiedenis.
Methylfenidaat | 23-06-13 | 23:11 |
Die volg ik even niet.
Huh?
Ik kan me nog goed herinneren dat de combinatie Wilders en WO2 nooit in een zin gebruikt mochten worden op dit Tokkieforum want dat was een GODWIN..
En nu doet ie het zelf.. De blonde rattenvanger
@raquelita | 23-06-13 | 22:29
Tuurlijk niet, maar wel lekker mee feesten met Maxima, met die leuke vader.
Als Wilders nog rechtsradicale voetsoldaten nodig heeft om anderdenkenden de hersens stuk te trappen met hun zwartlederen laarzen dan staat het legioen reaguurders in drommen van 10 opgesteld. Als ik zo de reacties en + kudo's zie.
Tja, het is triest van Wilders, maar het verbaasd me niet echt. Niet na de ontmoeting met Marine Le Pen een paar maanden terug. De Holocaustontkenning mag dan wel officieel uit het partijprogramma zijn gehaald want niet grondwettelijk, maar Marine is heus genoeg de dochter van haar vader om een keiharde antisemiet te zijn.
Mijn stem gaat NIET naar Wilders.
En zal NOOIT gaat naar wie dan ook met nazis, neo- of klassieke stijl heult.
En Toeter: ga eensch deaud.
Heb je geen ander riedeltje dan 'Duitsland was eigenlijk best wel ok in de oorlog en Joden waren een bedreiging voor de wereldvrede'?
Die tekst is OUD. En al 70 jaar uit de mode. Godlof.
Bah, wat een stukje smerige journalistiek. Gelijke trend, is deze Paternotte familie van dat raadslid in Amsterdam die een handtekening vervalste onder een gemeentelijk document?
Mijn stem heeft ie! Slechter dan dit kan het nauwelijks worden!
de brave hendrik | 23-06-13 | 11:10 | + 137 -
Babyboomer zeker? Anders snap ik niet waarom je op een ouderenpartij stemt. En wij maar betalen.
-edit hou sop -
Prof. Dr. Ir. Toeter | 23-06-13 | 19:59 | + -2 -
Man man man, beseft u wel wat voor een enorm treurig persoon u bent? Brrr.
@Prof. Dr. Ir. Toeter | 23-06-13 | 18:54
Je ontkent dus niet dat een jodenhater bent.
Joden hebben heel wat meer te vrezen van PvdA, CDA, VVD, GroenLinks en D66. Bassie is nu de weg kwijt.
-weggejorist-
@prof dr ir toeter: nog niet gevonden? Zes, tot op heden. www.bbc.co.uk/news/magazine-16657363
-weggejorist-
-weggejorist-
-weggejorist-
HOHENSTAUFEN | 23-06-13 | 17:58
www.youtube.com/watch?feature=player_e...
@prof dr ir toeter: jij beweert n.a.v. het artikel van Sturdy Colls: 'En zie daar, zij moest hetzelfde vaststellen. Je moet wel heel goed tussen de regels doorlezen, want de wetenschapster is niet bereid haar geloof in de holocaust zo maar op te geven (zou ook carrierezelfmoord zijn natuurlijk'. Misschien moet je niet alleen tussen de regels lezen wat in je Holocaust-ontkenning van pas komt, maar ook wat in de regels zelf staat. Wat Sturdy Colls concludeert is dat het kamp veel groter was dan gedacht, en dat op de nu gereconstrueerde plaats gebouwen en massagraven gevonden zijn die het oorspronkelijke verhaal van Treblinka volledig onderschrijven. Dit heeft ze ook op de BBC verteld, in 2012. Ze heeft dus helemaal niet tandenknarsend vastgesteld wat eerder door een Holocaust-ontkenner is beweerd - alleen dat die artefacten op een iets andere plaats liggen dan gedacht. Maar uit geen van haar onderzoeksresultaten blijkt dat de ooggetuigenverklaringen en naorlogse onderzoeken drastisch herzien moeten worden. De manier waarop je het artikel van Sturdy Colls gebruikt om je eigen zieke ideeën te ondersteunen laat wel zien hoe holocaust-ontkenners te werk gaan: zeer zeer selectief citeren, en vervolgens de ''conclusie'' met veel aplomb uitschreeuwen in de hoop dat niemand het controleert.
Wat een flutverhaal zeg .
Het is juist een goede zaak dat de rechtse partijen in dat akelige europarlement met elkaar samenwerken .
Over op de foto gaan met ''foute'' lieden gesproken : er zijn ook mensen op de foto gegaan met de oud-SSers Prins Bernhard en Prins Claus , en er zijn mensen op de foto gegaan met de van oorlogsmisdaden beschuldigde President Obama !
@Bas Paternotte.... Wat is jou leeftijd omdat jij alles zo hier neer aan het zetten bent, heb je het zelf allemaal mee gemaakt, of heb je het alleen van horen vertellen of lezen.?
Als je een hekel aan Wilders hebt, oké prima... maar er zijn heeeeel erg veeeeel mensen die achter Wilders staan,... en zeker zoals het er nu aan toe gaat daar in Den Haag, heel Nederland gaat/is naar de kl*te.
@Peyronie | 23-06-13 | 15:37
Eens.
Vlaams belang en de Winters zijn Vlaamse Nationalisten die strijden voor een onafhankelijk Vlaanderen
@Prof. Dr. Ir. Toeter | 23-06-13 | 17:26
Ik gebruik het woord antisemitisch in de betekenis van anti-joods. Zoals je heel goed weet.
En de meeste moslims zijn geen semieten, maar bijvoorbeeld Indonesiërs, Indiërs, Pakistanen, Afghanen, Perzen, Nigerianen, Somaliërs, Malinesen of Soedanesen.
Je komt trouwens over als een antisemiet, in de betekenis van anti-joods. Wist je dat, professor Gek?
*toeter betekent gek*
-weggejorist-
-weggejorist-
Politiek op zondag.... meh... als ik dat wil ga ik wel naar staatstelevisie kijken.
Lewis Lewinsky
Ja natuurlijk heb ik Catechismusles gehad.
Ik zat wel in België op het Sint Rombouts college toendertijd was een deel van het lerarenkorps nog geestelijke (paters).
@legomuis | 23-06-13 | 17:01
Ach je hebt niet veel gemist hoor.
Of je moet de GeenStijl extension hieronder even installeren, wil ook wel eens helpen.
@witchmaster | 23-06-13 | 13:02
Gedogen betekent dat je gewoon in de oppositie zit net als andere oppositie partijen.
We hebben nu ook een gedoog (minderheid) kabinet.
Gedoogd door de huidige oppositie partijen, net als toen.
Waarom Wilders toen die overeenkomst met CDA/VVD is aangegaan is me ook een raadsel.
Maar dat zal zeer waarschijnlijk te maken hebben gehad met wat ik om 14:19 al zei en met de verkiezingsuitslag.
En niet te vergeten met de haat van Rutte t.o.v. Wilders.
Die linkse Rutte kan het bloed van Wilders wel drinken, net als Bea overigens, maar die zit nu haar memoires te schrijven dus die houd zich nu wel koest.
Prof. Dr. Ir. Toeter | 23-06-13 | 16:32 |
Argumenten waartegen?
Tegen jouw ellenlange epistel waarin je ons wijs probeert te maken dat het wel mee viel met die Duitse vernietigingskampen.
Tegen jouw bewering dat Russische communisten vooral Joden waren?
In de reacties op Haaretz zelf vind je al voldoende argumenten tegen die bewering van Poetin.
Voor de rest ben ik over dit onderwerp volledig met je uitgepraat. Denk verder wat je wil. Kan en mag om mij allemaal zolang je tot een kleine, niet al serieus genomen minderheid zonder politieke macht blijft behoren.
legomuis | 23-06-13 | 17:01
Wees maar blij..
Zinnige tegels plempen is Bakito vreemd.
Maar kijk eens op 11:02, die tegel met 222 minnetjes.
@cannamon | 23-06-13 | 16:51
Dan heb je geluk gehad.
Op de katholieke jongensschool waar ik op heb gezeten, werd het wel verteld. Tijdens katechismusles. Heb jij die gehad?
Waarom kan ik de reacties van Bakito niet lezen? Ik zie aan anderen dat 'ie heeft gereageerd, maar ik kan zijn reacties niet vinden. Joris misschien?
In de huidige tijd is de islam de voornaamste anti-semitische haatclub.
Dit feit had u wel moeten noemen, meneer Paternotte. Waarom doet u dat niet?
Pro-islamitisch zijn zit heel dicht aan tegen antisemitisme.
@ Lewis Lewinsky,
ik Ben geboren in het jaar 1956,Katholiek opgevoed, steeds op Katholieke scholen gezeten maar nooit is mij verteld dat de Joden de schuldigen waren in die woorden. Natuurlijk is het wel zo dat we leerden dat de Joden Jezus kozen om ter dood te brengen, maar daar werd echt geen nadruk opgelegd.
BTW De Joden kunnen Jezus niet gedood hebben ze hadden geen enkel zeggingschap daarin, Weet je het waren de Romeinen die oordeelden, veroordeelden en de straf uitvoerden daar in die tijd.
;-)
@Bas Paternotte | 23-06-13 | 10:59
Een raar stuk heeft u geschreven, meneer Paternotte.
Vooral die regels over het duivel uitdrijven. Die negeer ik maar compleet.
Wat u niet noemt is dat de Rooms-Katholieke kerk tot 1965 (dus tot twintig jaar ná de oorlog) totaal, volkomen en geheel antisemitisch was. Eén verdorven haatclub die bijna tweeduizend jaar lang geroeptoeterd heeft dat *de joden* Jezus hadden vermoord, en daarmee een zware schuld op zich geladen zouden hebben. Dit haatverhaal werd katholieke jongetjes vanaf zes jaar ingeprent. Jaar na jaar na jaar.
De Rooms-Katholieke kerk is daarmee één van de belangrijkste veroorzakers van jodenvervolging, pogroms en de holocaust, is dus een criminele organisatie en zou daarom verboden moeten worden.
-weggejorist-
Peyronie | 23-06-13 | 15:37 | + 0 -
"Je citeert deels Poetin uit een Israëlische bron om je argument kracht bij te zetten. Maar het blijft bruine poep."
.
Ja poep is bruin. Maar wat wil je daar eigenlijk mee zeggen? Volgens mij ben jij een beetje aan het sneren omdat je geen argumenten hebt, toch?
De Winter of het Vlaams Belang antisemitisch pfffff, dikke zever.
Filip De Winter is de geestelijke vader van de pro-Israëlische koers van het Vlaams Blok/Vlaams Belang
vl.altermedia.info/lobbies/coveliers-v...
Prof. Dr. Ir. Toeter | 23-06-13 | 15:25 |
ook interessant is om te beseffen dat de administratie van Auschwitz-Birkenau door de Russen is meegenomen in '45.
Die data is pas 1989 vrijgegeven en geeft eveneens een heel ander beeld dan wat de Amerikanen destijds beweerden.
Hier gaat geenstijl volledig uit de bocht.
De gebedsstonde van Alexandra Coolen was in haar bureel te doen en niet in een vergaderzaal.
De Winter is hier beste maatjes met de Joden, dat weet in Vlaanderen iedereen.
Maar onze linkse pers maakt er natuurlijk een drama van.
Lees hieronder
Enkele leden van het Vlaams Belang die actief waren in een 'parlementaire gebedsgroep' voerden een duiveluitdrijving uit in het federale parlement in Brussel. Ook Alexandra Colen, inmiddels ex-Vlaams Belang, was van de partij. Maar het was de loslippigheid van Kamerlid Tanguy Veys op Twitter die een en ander wereldkundig maakte. Dat bericht Knack.
Op 14 juni 2012 tweette Tanguy Veys: "Voor het eerst aanwezig geweest bij een #exorcisme. #Leo XIII. Pius X." Even later lichtte hij verder toe: "Katholiek ritueel volgens paus Leo XIII. Uitgevoerd door priester, Latijnse tekst, kruisbeeld, gewijd water. That's it." Veys bleef op de vlakte omdat hij de gebedsgroep niet in diskrediet wilde brengen. Maar toch was het kwaad geschied.
Parlementaire gebedsgroep
Walter Pauli van Knack spitte de zaak uit. Blijkt dat de 'parlementaire gebedsgroep' in 2010 het licht zag op instigatie van praktiserende katholieken van het Vlaams Belang als Alexandra Colen en Tanguy Veys. Ze wilden samen met gelovige collega's uit het federale parlement bidden. In alle rust, stilte en discretie. Daarom vonden de sessies soms in Colens parlementair bureau plaats, soms in een vergaderzaaltje van het VB. Ook VB-Kamerlid Annick Ponthier, VB-medewerker Marc Joris en een personeelslid van de Kamer behoorden volgens Knack tot het vaste gebedsgezelschap.
Toen de hele religieuze geheimdoenerij Kamervoorzitter André Flahaut (PS) ter oren kwam, was die niet opgezet met de godsdienstige plechtigheden, die voor hem haaks stonden op de neutraliteit die de Kamer moet uitdragen. Maar de gelovige VB-clan verzette zich heftig tegen die kritiek.
Pius X
Alexandra Colen bracht ook externen mee naar de meetings. Zo bijvoorbeeld Eric Jacqmin op de ochtend van 14 juni vorig jaar. Volgens de traditie van een priester van het Broederschap Pius X was Jacqmin helemaal in een zwarte soutane gekleed en verrichtte hij die dag een exorcisme in het parlementsgebouw in Brussel. Daar kwamen wijwater, een groot kruis, het liturgische boek 'Rituale Romanum' en een Latijnse bezwering aan te pas. De vaste club was aanwezig, met uitzondering van Ponthier, weet Knack. Ook de tweeling Robin en Rien Vandenberghe - beiden actief in Pius X - waren erbij.
'Verlos ons van het Kwaad'
Colen zegt in het weekblad over de sessie die een kleine tien minuten zou geduurd hebben: "Ik spreek niet graag van exorcisme. Mensen stellen zich dan scènes uit 'Rosemary's Baby' of 'The Exorcist' voor. Terwijl ons initiatief te vergelijken viel met het bidden van 'Verlos ons van het Kwaad' uit het Onze Vader."
Het was duidelijk niet de bedoeling dat dit alles uitkwam, maar VB'er Robin Vandenberghe verkondigt op Facebook het volgende: "Het krachtig gebed in het bolwerk van de Belgische macht zal zijn vruchten afwerpen, ook al is het niet langer geheim."
www.demorgen.be/dm/nl/5036/We... arlement.dhtml
Antisemitisme roeit zichzelf uit, dat bewijst de praktijk. Samenwerking met Wilders roeit de antisemitische leden van VB uit. De rest is voer voor de IDF.
Tja, Bakito heeft een punt.
Waarom wordt er niets tegen het antisemitisme gedaan?
Alleen... Wie doet dan zo antisemitistisch?
Wilders? Nee, die houdt juist van Israël.
Van Agt? Ja.
De gemiddelde Marokkaan? Ja.
Wat een probleem Bakito. Je richt je pijlen op de verkeerde mensen. Zoals dat zogenaamde progressieven wel vaker overkomt haalt de religie je links en rechts in.
Je bent eerder conservatief te noemen.
Paternotte heeft de Geert-adepten aan het werk gezet om dit recht te praten.
svp graag ophouden met het door bas geinitieerde gelul over de holocaust op een topic over de pvv.
Dat moeten we met zijn allen eens een keer mee ophouden.
Nu pvv en sp hoog in de peilingen staan, en de gemiddelde nederlandse stemmer de pvvda onder de groene zoden wenst, is het zaak om pvv en sp te gaan demoniseren, want een volk dat voor zichzelf kiest kan je moeilijker beliegen, beroven en oplichten.
Stel je voor dat we schoon schip gaan maken, en de onvoorstelbaar grote berg onzin waar we als nedrlanders mee worden lastiggevallen afserveren, dat zou betekenen dat heel veel uitnemers zelf aan het werk moeten.
En dat schijnen we volgens bas paternotte niet te moeten willen.
Prof. Dr. Ir. Toeter | 23-06-13 | 14:33 |
"De joden waren de aanvoerders van de communistische partij en wilden van Duitsland een Sovjet-republiek maken naar het voorbeeld van Rusland (klein detail: iedere niet-communist in Rusland werd uitgemoord). Daar hadden de Duitsers toch niet zo'n zin in en kozen ze dus voor de nationalisten."
Oldskool antisemitisme dit. Geheel in lijn met Adolf.
Je citeert deels Poetin uit een Israëlische bron om je argument kracht bij te zetten. Maar het blijft bruine poep.
www.ingentaconnect.com/content/maney/j...
.
Pointer naar onderzoek van mevrouw Sturdy Colls.
-weggejorist-
Eens een nazi, altijd een nazi...
Flip Dewinter herdacht in '88 geen SS'ers maar 46 Vlamingen van het Vlaamse Legioen van de Waffen SS. Vlaamse jongens die - naïef - op aanraden van hun katholieke dorpspastoor tegen het bolsjewisme gingen vechten mogen niet herdacht worden? Maar goed. Flip heeft op zijn 26e paar bloemetjes gelegd voor Vlaamse gesneuvelde soldaten. WHO CARES dat hij daar 25 jaar geleden bij was?
‏Aldus tweette oud-GS-redacteur @Van_Pruisen 2 uur geleden (Afgeschermd account, helaas).
Zou het niet beter zijn als hij deze plek van Bas Paternotte overneemt?
Het is maar een stel stomme Belgen, zoiets zal Wilders' werkgever misschien tegen hem hebben gezegd.
Peyronie | 23-06-13 | 14:59
Exact,... maar men is zo langzamerhand ook de zoethoudertjes en valse beloften van m.n. de Pvda meer dan zat. Het wordt met de maand duidelijker dat deze landverraders er niet voor de arbeiders zijn, maar voor de niet-werkenden alsook niet-Nederlanders.
dekogelkwamvanlinks | 23-06-13 | 14:25 |
Niemand suggereert dat Wilders opeens een antisemiet is geworden.
Maar hij heeft toch echt niet alleen maar even een koppie thee gedronken met De Winter en zijn vrienden.
Het was een gepland strategisch overleg om te bespreken hoe ze op Europees niveau gezamenlijk de macht van de Eurocratie kunnen bevechten.
En ik vind dat dom, al was het alleen maar omdat zo'n structurele samenwerking Wilders waarschijnlijk stemmen gaat kosten.
Zelfs bij de PvdA zie je dat die partij notoire eurofielen van de Europese verkiezingslijst begint te halen. En dat zal bij andere partijen overal in Europa ook gaan gebeuren. Gewoon omdat uit elke opiniepeiling blijkt dat steeds meer Europeanen dat hele Europese federale project helemaal zat zijn.
In die zin werkt de democratie nog altijd tamelijk goed, zij het met een vertragingsfactor.
Wilders haalt dus uiteindelijk gewoon zijn gelijk en daarvoor hoeft hij helemaal geen structurele samenwerking aan te gaan met partijen die soms een wat dubieuze verborgen agenda hebben.
Ik had veel liever gehad dat Wilders op lokaal niveau had gewerkt aan wat serieuze alternatieven bij de komende gemeenteraadsverkiezingen.
Tot nu toe zijn PVV-achtige partijen op lokaal niveau vaak erg incompetent gebleken.
Zo meneer Bas Paternotte, hè hè.... al die tijd had je dit al op de plank liggen om erin te gooien wanneer het bezoek zou plaatsnemen. En,... een opgelucht gevoel zeker?
John F. Kennedy was een Hitler-adept.
Sinds wanneer is twijfelen aan de omvang van de holocaust hetzelfde als anti-semiet zijn?
Daarbij vind ik het ook belachelijk dat holocaust-ontkenning strafbaar is. Net zo belachelijk als blasfemie strafbaar stellen.
"CDA/SP en PvdA wel eens over de Joden horen praten?"
Ik nog nooit, wel over het optreden van de Israeliers in de Palestijnse gebieden. Da's toch een subtiel verschil. De Europese nationalisten, zoals pappa le Pen en (vroeger) Dewinter hadden het over de joden in Europa. Die laatsten zijn per definitie niet nationalistisch (omdat ze er niet bij horen, van zichzelf al niet) en zoeken meestal hun heil in linkse partijen(PvdA is DE partij in NL met veel joden in de top) en zijn altijd voor massa-immigratie. En dat is nu juist waar echte nationalisten tegen zijn. Behoud van de natie en zo. En aangezien joden over het algemeen een beetje slimmer zijn dan de rest, bereiken ze automatisch de hoogste posities in de linkse politiek. En zie daar, het antisemitisme is geboren. Dat was het drama in de Duitse politiek van de jaren dertig. De joden waren de aanvoerders van de communistische partij en wilden van Duitsland een Sovjet-republiek maken naar het voorbeeld van Rusland (klein detail: iedere niet-communist in Rusland werd uitgemoord). Daar hadden de Duitsers toch niet zo'n zin in en kozen ze dus voor de nationalisten.
.
www.haaretz.com/jewish-world/jewish-wo...
@Jopie2009 | 23-06-13 | 12:09
Nee, dat was Daniel van der Stoep. Oud PVV'er, maar uit de partij gestapt omdat hij de partij had beschaamd door dronken te rijden. Hij schijnt nu niet meer te drinken. Enfin, dat hij zelf meedraait (niet in zoverre, dat hij zijn volledige onkostenvergoeding pakt zoals heel veel MEP doen) en er grote kritiek op heeft, vind ik lang niet zo erg als meedraaien en je bek dicht houden als MEP, en je vrouw aannemen om nog meer geld mee te trekken. Of Roemenen en Bulgaren die iemand heen en weer tussen Brussel en Straatsburg laten rijden om de benzinekosten te kunnen declareren, en zelf als MEP via easyjet reizen. Dat is pure diefstal, dit gebeurt dus. Wie is er dan slechter, een MEP die laat zien dat dit allemaal kan, en er flinke kritiek op heeft? Of iemand die dit echt volle bak doet, en zijn/haar bek dicht houdt?
Baby Rasta | 23-06-13 | 14:08 | + 0 -
Geen idee. Braaf in de kerk? Vrijwilligerswerk? Het vrouwtje aan het volblaffen?
Om eerlijk te zijn kan het mij bar weinig boeien wat een wereldvreemde klaphark doet op de zondagmiddag.
MarcAntony | 23-06-13 | 13:48 |
Thnxs!
Ga maar lekker rusten!
Mijnheer Paternotte, uw laatste alinea, daar heb ik een beetje moeite mee. U haalt iets aan uit 1988. Dat evenement was natuurlijk inderdaad fout, maar: kan het niet zijn dat de man inmiddels van mening veranderd is? Anders gezegd, niet wetende hoe oud u al bent, maar: bestaat de kans dat ook u in 1988 iets fout gedaan hebt (wat dan ook) waar u nu spijt van hebt? Zou dat met de VB-mijnheer niet ook het geval kunnen zijn? Als hij 6 maanden geleden nu nog had uitgesproken pro-SS te zijn, dan had u een punt, maar nu meen ik dat het wankel is. En als u mij toestaat: ik vind het ook wat wankel om de verbiding met de PVV-mijnheer op deze manier te leggen. U zou maar zo, onbedoeld, kunnen suggeren dat mijnheer PVV dezelfde denkbeelden aanhangt als mijnheer VB door het ampele feit dat hij mijnheer VB gesproken heeft.
nou paternotte, wij leven in een land waar de koningin de dochter is van een lid van een massamoordende en onderdrukkende bende. Een land waar regeerders burgers beroven.
Om dan te suggereren dat Wilders het gedachtengoed deelt van iedereen waar hij een kopje thee mee drinkt gaat wel erg ver he!
Dit is het typische linksche suggestie spelletje, modder gooien, zwart maken, dat eerder geleid heeft tot een politieke moord.
Schrijf nog eens een stukje over hoe beatrix bekeerd is tot moslim! Je weet wel, toen ze daar samen met de huidige koningin met hun kopvod om schlemielig stonden te lachen in saoudi-arabie!
@Peyronie,
www.nobelprize.org/nomination/peace/no...
dat was natuurlijk maar een grapje.....
er mag veel materiaal aanwezig wezen en genoeg materiaal dat liet zien dat de duitsers zich als hufters hebben gedragen, maar dat maakt hun nog niet fout.
daarbovenop, er is een hoop materiaal dat hun als klootzakken projecteerd maar dat bultje is niks vergeleken met de stapel dat anders vertelt
Bas had eigenlijk liever voor Elsevier gewerkt.
@wontan | 23-06-13 | 13:11
De enige reden voor die gedoogconstructie was dat Bea pertinent voor geen goud met Wilders op hetzelfde bordes wilde staan. Ze had het wellicht op een constitutionele crises aan laten komen.
Gjallarhorn | 23-06-13 | 13:42 |
Twee kanten van het verhaal? Interessant als twee mensen ruzie hebben en elkaar beschuldigen.
Bij de nazi's is er echt maar één kant. Hoef je niks klakkeloos voor aan te nemen.
Talloze keiharde bronnen uit eerste hand, enorm veel oorspronkelijk filmmateriaal. Zoeken naar een "andere kant" is een domme, nutteloze en kwaadaardige bezigheid.
Wc-kip | 23-06-13 | 13:55 | + 3 -
Dit bericht is mij nog niet rabiaat links genoeg. Dus ik wacht nog op Quid. BTW waskebeurt met supermatthijs?
"Want Jezus is volgens hen vermoord door een trojka van joden, communisten en vrijmetselaars."
Ik snap dat niet hoor......... Jezus moest toch dood? Dat was toch zijn lot of zo? Die mafkezen zouden de Joden moeten bedanken!
Zeg Bassie, wat fluistert Quid je eigenlijk allemaal in het oor tijdens de VrijMiBo?
Al staat Geert op de foto met Marine le Pen, het maakt voor de hordes fanboys geen drol uit. Oh nee wacht, Geert stond al met Le Pen op de foto. Dat was ook een 'fantastische' ontmoeting...
Alle incidenten bij elkaar geraapt is het toch meer dan een flirt. Prima hoor, ieder zijn ding, maar ga dan niet hypocriet zijn bij je politieke collega's.
Goede en zorgvuldige analyse Bassie :) min min min min min min kudo's kom maarrrrr dooorrrrrrrrr.
Wilders begint door te krijgen dat de gevestigde politieke partijen "andersdenkenden" meteen in het hokje "racist", "fascist" of "gek" duwen. Dat doen ze in alle landen Nigel Farage, Marine Le Pen, Filip de Winter, ze zijn machteloos doordat ze niet samenwerken en lokaal worden geisoleerd. En hoezo antisemitisch? CDA/SP en PvdA wel eens over de Joden horen praten?
Peyronie | 23-06-13 | 13:38 |
OK.
Wat vind je dan van mensen die babygenitaliën in hun mond nemen? En het geloof dat dat goedkeurt?
Peyronie | 23-06-13 | 13:38 |
+100
ידיד של ישראל הוא חבר שלי
En dank. Nu ga ik rusten.
"Al gaat hij bij Stalin op de thee, dan nog heeft hij mijn stem!"
This is exactly how Nazi Germany started.
trouwens, voor de duidelijkheid, met de informatie dat ik verstrek wil ik niet zeggen dat die Nazi's nou zo goed waren, maar elk verhaal heeft 2 kanten
en klakkeloos maar 1 kant aan nemen, vind ik, persoonlijk, nogal een domme en nutteloze bezigheid.
puntje bij het paaltje, die duitsers waren zekers zo slecht niet als dat de massamedia je wil leren.
Tja de EU en de Islam wordt niet gepruimd en de partij die het niet pruimen een stem geeft in politiek Den Haag staat op winst in de peilingen, en dan weet je het hé, dan komen die walgelijke linkse babyboomers als Bassie uit hun hol gekropen om een partijtje te gaan demoniseren...
En aangezien zij op die manier al een politicus die links niet aan stond uit de weg hebben geruimd blijven deze linkse babyboomers deze beproefde tactiek gebruiken.
Want neem maar van mij aan dat linkse babyboomers als Bassie (u weet wel die mensen die het sociale stelsel van NL helemaal leeg hebben getrokken in naam van voor de volgende generaties) staan te springen van blijdschap als een onverlaat het voor elkaar krijgt om Wilders om te leggen.
Want dat is hoe Bassie en zijn soortgenoten rollen
Comfortabel | 23-06-13 | 13:07 |
Ik heb Joodse vrienden van wie de complete familie is uitgemoord en vergast door de nazi's.
Mijn vader deed verzetswerk, heeft daarvoor een half jaar gevangen gezeten en maakte iedere nacht willekeurige executies door de nazi's mee. Dat hem dat zelf niet is overkomen is louter toeval.
Mijn moeder woonde bij de Grebbeberg en heeft nogal wat vriendjes zien sneuvelen in 1940.
Alleen al om die reden wil ik op geen enkele wijze worden geassocieerd met Jodenhaterts, Holocaustontkenners of mensen die kameraadschap voelen met Duitse soldaten, SS-ers of Oostfrontgangers.
Kranten en journaals nemen het vrijwel zonder uitzondering doorgaans op voor wandaden van moslims en proberen vooral de link met de Islam te ontkrachten.
Kranten en journaals veroordelen bijna op voorhand alles wat Israël doet en hebben weinig begrip voor het feit dat dat land in geval van nood de enige veilige haven is voor Joden overal ter wereld juist door het steeds weer de kop opstekende antisemitisme. Zelfs anti-zionistische, seculiere Nederlandse Joden hebben vaak een reiskoffertje klaar staan voor als het toch weer mis gaat.
Ik heb een pesthekel aan de islam, maar ken veel "moslims" (meestal ex-moslims of liberale moslims) met wie ik uitstekend kan opschieten.
Je weet donders goed wat ik bedoel met de term antisemitisme, ook al kom je aandragen met het uitgemolken argument dat er inderdaad veel meer semieten zijn dan alleen Joden.
oh ik ben wakker hoor, heb de informatie uit de Cambridge University Library gehaald (want we wonen er toch, he lekker educatief zijn af en toe heb ik zin in)
duidelijk dat jij nog slaapt, maar dat mag :) weltrusten
of zat ik aan het verkeerde adres voor informatie? moet ik ergens anders de media olgen?
@Gjallarhorn:
Ochoch, weer zo'n apologeet.
Denkt u nu serieus dat Hauptmann Hanzi uitvoerig voor het nageslacht heeft staan documenteren dat hij op 4 februari 1944 om 9:13 Levi Samuel en Moshe Cohen + aanhang persoonlijk de gaskamer heeft binnngesch..., oh nee, dat is ook al zo'n verzinseltje van de overwinnars, ik bedoel uiteraard te zeggen dat hij ze hun eigen graf liet graven en ze daarna van achteren stuk voor stuk eigenhandig door het hoofd schoot.
Wordt toch wakker, man...
@ Achterbak
het is ook de enigste regime waar de soldaten kindertjes als human shield gebruiken (volgens UN rapport, 2013)
al dat gezeur over joden haters,we weten wel wie het zijn,en die komen er ook opelijk voor uit.
wilders behoort niet tot die categorie,hij heeft zelfs bewaking tegen die gasten.
een vooringenomen verhaal,iets voor soortgenoten.
de n.l economie zit in een glijbaan,en deze regering heeft er zeep op gesmeerd.
stikkers=stickers
voor de taalnazis ;-)
En jawel, ook mag je Winston Churchill in dat groepje zetten, man die kon oer die Juden tekeer gaan rond de 1920 :)
Ik begrijp die Jodenhaat niet, het is de enige democratie in het MO en de stikkers met 'made for and by terrorists' kan je beter op onze benzinepompen plaatsen.
Collaborateurs uit opportunisme, mea culpa
maar houd het wijsving
#SA #Quatar embargo
Nou kan mij die hele antisemitisme geneuzel me weinig verrekken
maar ga eventjes terugloeren naar de romeintjes, en let eens op de Oratie van Cicero in de zaak Flaccus.
Dio Cassius? ook weer zo eentje, kon er ook wat van hoor, had genoeg te vertellen
Diodorus Siculus, de drommel, nog eentje.
blabla denken we, gaan we ff een 100 jaar verder en dan moet je eens Saint Thomas Aquinas horen
Een Paus die antiJude is? verrek er zijn er zoveel, maar een gouwe ouwe is toch wel Pope Clement VIII
Modern American History? Malcolm X? Jawel hoor, ook al zo eentje.
en nu mag die belg een belg (dus wellicht krankjorem) wezen, maar beetje onderzoek bij The International Red Cross zal je gauw ondervinden dat hun officiele statistiekjes aanduidden dat Auschwitz maar 277.000(U hebt mijn email, wilt u bevestiging zien, kan geregelt worden) slachtoffers hadden, meest door tyfus of verhongering
de tyfus werd middels Zyklon B verstrekt, en omdat die moffen nogal wat slimmer dingen aanpakten in die tijd, kwamen ze er achter dat het snelst werkende sanitatie met dat goedje in gasvorm was. (wat een standaard middel was gebruikt door geheel Europa en de US, in de gezondheidszorg)
en de verhongering, als je eventjes in Engeland op bezoek wilt gaan, kom je er gauw achter dat The Allies de duitse voedselsupply bombardeerde om op die manier Duitsland kreupel te leggen.
om nog maar niet over de Anne Frank gezanik te beginnen, maar doe eens kijken waarom Otto in de jaren 60 is aangeklaagd bijvoorbeeld. En nog eens begin jaren 80
Research mensen, niet direct van je af blaten, ik dacht dat jullie beter waren dan het kuddevolk om ons heen
Bigi Bana Boy | 23-06-13 | 13:12
Partij voor de Dieren is een uitstekend alternatief.
Bigi Bana Boy | 23-06-13 | 13:12 | + 0 -
U zegt dat het stinkt. Maar zou u er ook op stemmen is mijn vraag. Nu is het de Marrekaan en nog recentelijker de Peul en voor je het weet zijn het de zwartjoekels.
Ik zou er iig niet op stemmen, want het is mij te opportunistisch. Maar ik begrijp u eventueel wel. Kiezen uit Bouta en die andere drugssmokkelende voetballert is ook niet eenvoudig.
Peyronie : ik ontken die ontmoeting toch niet en ook niet dat Wilders die fantastisch vond,maar dat het niet meer dan dat is. Ik beweer alleen dat Paternotte tracht om extremistische ideeen van bepaalde (ex)leden van het VB tot die van Wilders te maken en dat zonder een enkel bewijs. Om jouw term te gebruiken :hij lult ware en halve waarheden aan elkaar die helemaal niets met elkaar hebben te maken, maar die sommige lezers, die niet snappen hoe journalisten manipuleren, als waarheid aannemen. Zoals ik zei: paternottes pijp moet ook roken.
Batman3 = trol.
Overigens heb ik de indruk dat de VVD-propagandamolen weer op volle toeren draait, als tegenwicht voor het "onderzoek" van Maurice de Hond. Jammer dat Bassie zich daarvoor leent...
Fatwabuster | 23-06-13 | 12:34
Dat doe ik volledig, door iemand, die voor een rechts-radicaal fascistisch pact kiest te diskwalificeren.
Snap je dat een beetje?? Nee, dat dacht ik al.
@batman3 | 23-06-13 | 13:14
Zwaait alvast!
Regering:
De EU zuigt,
Jij Zuigt
De Roemenen gaan zuigen,
De zorgfraude zuigt,
De bezuinigingen zuigen,
Crackhoertjes zuigen (oh wacht)
De benzineprijzen zuigen,
Samson Zuigt,
Het geloof zuigt,
Het openbaar vervoer zuigt,
Nederland wordt leeg gezogen,
En die maffe Duitsers maar blazen.
batman3 | 23-06-13 | 13:14
Flikker op met je stemadvies. We bepalen zelf wel op wie we stemmen hier.
-weggejorist en opgerot-
bruine kikker | 23-06-13 | 12:59
U heeft werkelijk geen idee, en dat kunt u ook niet hebben! Zelfs in eigen kring werd over details niet gesproken. Er wordt gehuild en gelachen. De lidtekens van Fünfundzwanzig zijn groeven waar een kind zijn vingers in kwijt kan. Het was de meest gangbare straf en licht want de andere straf was de dood. We houden er nu over op, dit heeft geen zin. In Overloon is een fotoreeks te zien vlak voordat u de gebedsruimte ingaat. Die geeft een aardige indruk van wat de Ha-Shoah is geweest. Ik wens u een goede voortzetting van de zondag toe.
Waar de VVD het laat liggen bloeit een partij als de PVV. Ik vind dat begrijpelijk maar jammer. Er zint mij iets niet aan de club van Wilders. Er hangt een rare geur om heen. Maar als je zo'n Teeven bezig ziet de laatste weken dan zinkt de meod mij in de schoenen. Als zelfs zo rechtse crimefigther als hij het laat afweten op wie kan je dan nog wel stemmen als Wilders het ook niet is ?
Baby Rasta | 23-06-13 | 12:56
Ach gossie. We zijn het eens.
Peyronie | 23-06-13 | 12:57
Ik heb geen hekel aan Joden. Ik heb alleen een hekel aan Joodse uitwassen. Daarmee bedoel ik vooral de Israëlische staat. Er zijn ook hele lieve Joden, zoals bijvoorbeeld buelahman.files.wordpress.com/2010/11/...
witchmaster | 23-06-13 | 13:02 |
als hij had plaatsgenomen in het kabinet, dan had hij ministers moeten leveren. Daarvoor had de pvv gewoon niet de kwaliteiten in huis en zou direct leiden tot LPF-achtige toestanden (er zijn vrijwel geen mensen met bestuurlijke ervaring bij de PVV). Hij kon toen aan de zijkant gaan zitten zonder direct gezichtsverlies of kiezersbedrog.
Ik denk dat dat de basis was en dat er niet veel meer achter zit.
Goh, warme ontmoetingen met extreem-rechtse groeperingen in Europa.... Wie had dat niet zien aankomen?
Dun in de broek vanwege de peilingen? Een geforceerd verhaal gaat je niet helpen. Het zijn maar peilingen joh!
Peyronie | 23-06-13 | 12:36 |
Ik ga maar even niet in op uw persoonlijke aanvallen en suggesties. U vindt het normaal om babygenitaliën in de mond te nemen? U vindt dus eigenlijk dat niet moslims maar joden in deze tijd het object van discriminatie en vooroordelen zijn? Dat zij in kranten en op journaals over een kam worden geschoren? Wat ik aan de kaak probeer te stellen, is dat de islam als een stuk poep wordt gezien en al het andere als een het-valt-wel-mee, dat u uw haat voor de islam net zo goed zou kunnen inruilen voor de haat van ieder ander geloof of ideologie (hoe u het ook wilt noemen) en dat u uw tijd verdoet. Ik heb ontzettend met u te doen dat u denkt dat ik een antisemiet ben (wat het ook moge zijn - zijn Palestijnen ook geen semieten?) als ik het opneem tegen de domheid en selectieve verontwaardiging. Het is de oudste en meest gebruikte drogreden en is feitelijk niets waard.
bruine kikker | 23-06-13 | 12:08 |
U moet niet denken dat ik ooit een lamp van mensenhuid gemaakt heb gezien. Er was wel een barak die genoemd werd de barak waar nooit werd gelachen. Wat daar gebeurde heb ik pas vele jaren na de oorlog gehoord. Daar werd wel zoiets gedaan en gemaakt. Iedereen kwam er langs als je zong in een Arbeitskommando. Het orkest speelde eindeloos en afgepeigerd een melodietje dat ik noem: ta ta ra ta ta ta ra ta ta ta ra ta, ta ra ta ra ta, dat gaat eeuwig door. Overdrijven over de kampen kan niet want alles wat je aan slechts kunt bedenken, gebeurde daar. En ja, er was ook een goede Duitser die met tranen in zijn ogen een klap met een geweerkolf gaf. Niet met de Klawatse, een handvat met leren riemen en kogels dat als je geraakt werd, oorsuizen en verwaasdheid bezorgde, dat waren de sadisten. Een dreun die je totaal verdoofde en dan zag je weinig en hoorde je op afstand. Ik denk dat overlijden daarop lijkt. Ineens vervaagt alles. Herinneringen, geluiden. Als je geen kameraden had, kon je niet overleven. Rijke en hoogmoedige mensen stierven altijd het eerst na aankomst, veel eerder dan de mensen die er al langer zaten en instinctief gingen leven. Het boek Hemel en Hel in Dachau beschrijft dat heel goed. Er is ook een dun boekje geschreven over homoseksuelen, de mannen met de roze driehoek. Ook daarvoor heb je een sterke maag nodig.
FF voor de wilders liefhebbers , gedogen betekend dan je geen verantwoording hoeft afleggen , dit is een gedwongen feit.
Je kan van af de zijkant gewoon ja of nee knikken , als hij plaats had genomen IN het kabinet , dan had ik de boel anders bekeken nu kon hij niet ter verantwoording worden geroepen .
Als je a zegt zeg dan ook B , maar ik weet dat zulke partijen altijd gebruik maken van onderbuik gevoelens en die zijn er hier door een beroerd kabinet in overvloed.
maar de tijd is een goede leermeester
Maar over het Maoïstische verleden van sommige Sociaal Democraten mogen we niet beginnen, vanwege "Wir haben es nicht gewüsst". Nee hoor Bassie Plof, dit maakt geen enkele indruk bij mij. Wie weet wat ik allemaal zou opduiken als ik in jouw geneologie ga graven? Betekent ook niet dat dat jou een schrijfverbod op zou moeten leveren.
Van Wilders is algemeen bekend dat hij pro-Israel is... Waarvoor niets dan lof.
Dus eigenlijk zegt deze ontmoeting meer over de Winter, dan over Wilders...
@Bakito | 23-06-13 | 11:02
Stel je niet zo aan man.
Tussen een bak koffie doen met Flip de Winter en treinen naar het Oosten zit nog wel wat speelruimte volgens mij.
MarcAntony 12.40: Het was erg allemaal, maar toch nog maar eens: overdrijving schaadt!
Bakito | 23-06-13 | 11:02
Nu ben ik niet van het blind en ongenuanceerd Europabashen, maar de HSL-faal en de problemen rond het openbaar vervoer zijn juist sterk verbonden aan Europa. Omdat Europa haar lidstaten dwingt om alles wat nog gemeenschappelijk was te privatiseren en iedere opdracht openbaar aan te besteden heeft onze overheid nauwelijks nog iets te zeggen. Het is dan ook onzin om te zeggen dat besturen ons niet in het bloed zit. Van Europa mogen we niet meer besturen.
louperdeloup | 23-06-13 | 12:43 |
Gelul. Op de twittert van Wilders lees ik toch echt:
"Fantastische ontmoeting gehad met Filip Dewinter en Gerolf Annemans van VB. Kijk uit naar intensievere samenwerking!"
In ieder geval maak ik uit veel reaguursels hierboven op dat het antisemitisme nog springlevend is bij zowel links als rechts. Meestal vermomd als anti-Zionisme. Die term verbroedert traditioneel extreem-rechts, extreem-links en islamitische haatbaarden met elkander.
Want ons aller vijand is volgens dat soort gekkies toch eerst en vooral de Joodse entiteit.
Zo worden @Strohonden, @Rastababy's en @Comfortablen maar zo opeens hele dikke vrienden.
@necrosis | 23-06-13 | 11:47
Idd, begin maar vast met toeterend rondjes rijden. Ik haak straks in.
Strohond | 23-06-13 | 12:43 | + 0 -
Ach gossie. Antisemitisme is gewoon een verzonnen term als wiedergutmach. Waarom moet het expliciet antisemitisme genoemd worden en kan het niet gewoon discriminatie of racisme genoemd zoals dat geldt voor ons allen die niet niet behoren tot het uitverkoren volk.? Waarom is ontkennen van de Holocaust strafbaar, maar het ontkennen van de Armeense genocide en het ontkennen van de moorden van General Buttnaked niet?
necrosis | 23-06-13 | 12:46
Als je een aansteker nodig hebt, dan kun je die wel van mij lenen.
Hamas is logisch gevolg van landroof en onderdrukking door de Israëlische staat. Dat Hamas oproept tot vernietiging van Israël is niet sjiek, maar ook een reactie op de vernietigingsdrang van Israël.
Rutte staat ook breeduit lachend naast Poetin!
Wat zegt dat? Juist, helemaal niets.
Ikzelf stond breeduit lachend naast mijn vrouw maar toen was ik dronken!
MarcAntony | 23-06-13 | 11:39
Die haat in uw plempsel, daar kunt u hulp voor zoeken.
Wat is het weer druk op GS. Je kan wel zien dat het regenachtig weer is. Ook valt het reaguurtempo wat terug nu het zo langzamerhand etenstijd wordt. (Zet TV aan om nieuws niet te missen)
@Strohond | 23-06-13 | 12:39
Jij begrijpt het waarschijnlijk niet!
Als ik oproep om alle strohonden te doden, krijg ik een permaban (en terecht).
Maar oproepen om de Joodse staat te vernietigen mag schijnbaar van Hamas, en niemand die daar vraagtekens bij stelt!
@necrosis | 23-06-13 | 12:41
Het is makkelijk om een letter ongewenst dubbel te typen op dit toetsenboord ;-)
Comfortabel | 23-06-13 | 12:15
Antisemitisme is één van de best verkochte concepten wereldwijd.
Bassie is flieft op de Oranjes om zijn toekomst als broodschrijver veilig te stellen. Dubbele petten Bassie.
@MarcAntony | 23-06-13 | 12:40
Ik hoop dat niemand zoiets ooit meer hoeft mee te maken.
In het stukje stond niet anders dan dat Wilders gesproken heeft met een stel Belgische politici die politiek bedrijven op zijn Belgisch. Het gaat er daar anders aan toe dan bij ons zeker door de separistische standpunten die meerdere partijen daar innemen. Door nu die standpunten van het VB en de uitvoering daarvan door bepaalde "extremisten" te verbinden met Wilders diskwalificeert Paternotte zich volledig.
Ook andere Nederlandse politici, ook man linkse huize, spreken met andersoortige extremisten met linkse ideeen.
Dus eigenlijk gaat zijn stukje nergens over. Heeft alleen ten doel Wilders te beschadigen en daarvoor zal Paternotte dan wel beloond worden. Zijn pijp moet tenslotte ook blijven roken.
Liever Turks dan (VB) Paaps!
zo aan de borrel
#achterbaksebrau
@ Achterbak | 23-06-13 | 12:40
We zijn niet te laat geboren, er is gewoon teveel verandert.
Fatwabuster | 23-06-13 | 12:39 | + 0 -
Uitgesteld,die reis had al maanden ervoor plaats moeten vinden. Sindsdien heeft ie geen snoepreisjes meer. Alleen de dommen geloven nog in die preekjes van Goudlokje.
@MarcAntony | 23-06-13 | 12:40
Respect!!
@weerstand | 23-06-13 | 12:36
Niet volgens de huisregels!
*iets mompelen doet over correct Nederlands*
Sommige mensen zijn gewoon 500 jaar te laat geboren. Hadden de Geuzen wel raad mee geweten met die Inquisidada s , bloedschendende koppensnellers! Heppen die ook nie Willem 1 vermoord? Begint me nou wel te dagen stelletje Oranjehaters, rapaille
Filips de Winter, Paapse furie
bruine kikker | 23-06-13 | 12:08 |
Buchenwald overleefd als Autoschlosser. Ontsnapt en bij de Zwitserse grens opgepakt. Terug, Fünfundzwanzig en uiteindelijk bevrijd. Ook interviews gegeven en memoires geschreven.
necrosis | 23-06-13 | 12:37
Klopt, want dit stukje gaat niet over Hamas.
@Baby Rasta | 23-06-13 | 12:34
Gelul!
.
www.elsevier.nl/Politiek/nieuws/2013/1...
@Strohond | 23-06-13 | 12:33
Anti-Joods staats zelfs in de grondbeginselen van Hamas.
Maar daar hoor ik je niet over.....
Comfortabel | 23-06-13 | 12:15 |
Door alle linkjes die je hier hebt gepost was het me allang duidelijk dat jij De Wijzen van Zion op je nachtkastje hebt liggen, evenals je vriend Adolf H. Je bent gewoon een onbenullig lootje aan een antisemitische boom die al eeuwen in Europa groeit en bloeit.
@necrosis | 23-06-13 | 12:29
Nee, typo. Mach tog wel?
@zeg maar jansen | 23-06-13 | 12:33
Liever een joker dan een racist.
Beste Bas.
Kudo's voor uw betoog.
Dit is altijd wat ik duidelijk probeer te maken aan die mafkezen in de panelen die altijd roepen, het maakt niet uit wat Wilders doet, ook al schiet ie een Marrekaaan neer ik stem alsnog op hem. Laten we wel wezen. Wilders is helemaal niet pro-Israel en Joden. Het ging hem om de harde knaken vanuit Joodse denktanks die dachten een vriend aan Wilders te hebben. Zodat de Joodse entiteit ook wat macht zou kunnen bemachtigen op Hollandse grond. www.spitsnieuws.nl/archives/binnenland...
Dat vertrouwen en de geldkoffers is hij kwijt na zn grote bek en de val van Fruttos 1. Sindsdien zie je hem geen snoepreisjes meer maken naar Londen, Sydney of New York, want ook in Israel hebben ze door dat het een charlatan en demagoog is.
@Skunk57 | 23-06-13 | 12:28
Wie ben jij helemaal om anderen hier te diskwalificeren... blijf gewoon ontopic, daar heb je al moeite genoeg mee!
Altijd en eeuwig dat heulen met antisemitisme-roepers.
Ook Bassie lijdt aan een Joods schuldcomplex of is verblind door zionistische propaganda. Zum Kotzen.
brutus68 | 23-06-13 | 12:31 De racismekaart trekken is makkelijker dan de joker.
Jij bent de joker die de racismekaart trekt.
@bruine kikker | 23-06-13 | 12:26
Tijdens het dromen gaat het wel eens mis....
@zeg maar jansen | 23-06-13 | 12:29
Racist!!11!!
@Parel van het Zuiden | 23-06-13 | 12:25
Daar heb je wel een punt. Termen als "racist" en "fascist" zijn aan inflatie onderhevig. Met inderdaad dank aan een bepaald soort slag volk.
Als het racisme is om een school te willen sluiten vanwege de met fraude behaalde resultaten.
Dan maar een racist.
@weerstand | 23-06-13 | 12:24
Boord?
Serieus?
Fatwabuster | 23-06-13 | 12:18 |
Je taalgebruik zegt genoeg.
Mijn advies: Schakel hersenen in alvorens ogen te openen.
Parel van het Zuiden | 23-06-13 | 12:25 Exact. Als het racisme is om tegen wangedrag te zijn.
Dan maar een racist.
Necrosis 12.01: "Merkel? daar krijg ik slapeloze nachten van" zeg je? Heb je niet iets meer vrouwelijkers om over te fantaseren als je niet kan slapen? Rare seksuele voorkeur heb je.
blogs.villagevoice.com/runninscared/20...
Yes, It's Still Perfectly Legal To Suck Babies' Genitals During Circumcision.
@brutus68 | 23-06-13 | 12:18 |
Of het zegt iets over het gebruik van dat woord en de gebruikers van dat woord. Persoonlijk vind ik bijvoorbeeld racist in Nederland inmiddels een geuzennaam. Simpelweg omdat dit woord vooral gebruikt wordt door vrij zielige figuren die terechte kritiek onder het tapijt willen vegen.
henkojenko | 23-06-13 | 12:21 Nou ja, die Dewinter c.s zijn ook niet erg succesvol. Kijk nou naar bepaalde wijken van Brussel. Daar gaat de politie niet eens meer heen vanwege dat de Mocro's daar de wapenwedloop behoorlijk gewonnen hebben.
Sta je daar met je van rijkswege gekregen pistooltje tegenover een overmacht aan kalasjnikovs.
Als die Dewinter, die al behoorlijk wat langer meeloopt dan Geert enigszins successen had willen boeken dan had ie dat dáár kunnen doen.
.. en een dikke duh voor de Eurofielen. Gevaarlijke Eurofielen, moet ik zeggen.
Tja, een nogal domme en voor mij onbegrijpelijke move van Wilders.
Ik stem de laatste jaren met overtuiging op Wilders, maar dat ga ik beslist niet meer doen als Wilders op Europees niveau allianties aangaat met partijen als Vlaams Belang. Nog wat stapjes verder en ook de Griekse Gouden Dageraad en de Spaanse Falangisten worden beste vrienden met Wilders.
Ik wil daar op geen enkele manier mee worden geassocieerd. En ik zal vast niet de enige zijn.
@henry_louis | 23-06-13 | 12:09
Ik ben nergens fan van. Maar de moraal van dit verhaal is dat Bastaard met drogredenen komt aanzetten en aan schuld door associatie doet. Wat hem dus zelf een massamoordenaar-knuffelaar maakt. Ik heb zo mijn eigen mening over wie Wilders is en waarom hij doet wat hij doet (ik stem zelf niet).
Maar ik vraag mij ook af waarom clown Bassie hier stukjes mag inleveren en wie hem dat podium om welke reden geeft.... Maar jij focust je duidelijk niet op de grotere vragen,maar staart jezelf blind op navels/onderbuiken van andere.
Succes in het verkeer met die oogkleppen en dat boord voor je kop!
ik vind het weer een heel suggestief artikel waarin allerlei vage verbanden worden aangegeven en wordt gesuggereerd dat dit veel te betekenen heeft. dat is natuurlijk geen kosjere journalistiek.
verder lijkt me logisch dat wanneer je je stemmen uit rechtse hoek moet halen, je ook tegen de extremen van de rechtse kant aanloopt. belangrijk dat je partij er niet mee geassicieerd wordt om de stemmen van de gewone rechtse kiezer niet te verliezen. hetzelfde geldt natuurlijk voor de linkse partijen, die krijgen dan te maken met extreemlinkse figuren.
Ik maak mij niet zo'n zorgen over den dreiging van den Nazi's en hun SS.
Toen die lui nog ECHT een dreiging waren, werden ze door al onze regenten ontkend als een gevaar. De man van de Godwins himself was toen "een bevriend staatshoofd".
Nu de allerlaatste SS'ers, zelfs met een rollator, nog met moeite bij het toilet kunnen komen, nu beieren onze regenten de alarmklok. Ondertussen sturen zij het opkomende islamitische extremisme kalmpjes onze miljarden aan belastinggeld.
Duss. Geert Wilders praat met iemand die tot Nazi werd verklaard? Zandzakken voor de deur.
Als Dewinte fout was door langs graven te lopen (25 jaar terug btw, hoe oud was hij toen? ) en de PVV vanweg hun EU alliantie. Wat moeten we dan met de SP (Hamas hamas .... ) of zelfs de brave VVD?
Vorden, gemeente Bronckhorst burgemeester Henk Aalderink (VVD)
Ook herdenking Vorden 'waardig' verlopen - merendeel langs Duitse graven www.nrc.nl/nieuws/2013/05/04/ook-de-he...
Grappig om te zien hoe een aantal anti-PVV mensen niet inhoudelijk kunnen reageren, maar vast lijken te zitten in hun eigen oude denkbeelden.
Denkbeelden gemaakt door jarenlange hersenspoeling door de politiek correcten, zeg maar: de gütmenschen, om de beladen term übermenschen maar even te vermijden...
necrosis 11.59: Om meer te doen dan Rost in de Scheveningse gevangenis letterlijk dood te stampen, heb je inderdaad wel wat meer fantasie nodig.
@henry_louis | 23-06-13 | 12:09
Dit soort opmerkingen kun je op Nujij.nl maken, als je met de grote jongens mee wilt reaguren moet je man en paard noemen in plaats van dom voor je uit lopen te blaten.
Samenvattend.
1. Het is niet verstandig (understatement) dat Wilders zich inlaat met Dewinter cs.
2. Wilders adresseert volkomen terecht het failliet van de 'integratie' en 'Europa'
3. De invloed van de PVV op de maatschappij en de politiek in NL moet gefundeerd blijven op de eigen PVV denkbeelden, niet op die van anderen.
Bassie, je veroordeelt Geert (in je laatste zin) vanwege de daden van de mensen om hem heen.
Dat is ook een stukje fascisme.
@brutus68 | 23-06-13 | 12:18
Dat mag zo zijn... maar die discussie ga ik allang niet meer aan, dus noem me dan maar een fascist... zijn we er van af, toch?
@Skunk57 | 23-06-13 | 12:14
Jouw soort mag graag andersdenkenden diskwalificeren, het ruimt zo lekker op zeker.... oetlul!
@Fatwabuster | 23-06-13 | 12:13
Fascist als een geuzennaam willen zien, dan ben je redelijk ver heen.
@henry_louis | 23-06-13 | 12:09
En hetgeen hij tegen ageert zijn allen natuurlijk pareltjes voor de samenleving....
Lul niet zo dom, kutzwitsal!
@henry_louis | 23-06-13 | 12:09 |
Richt zo'n tegel aan een specifieke reaguurder en bijbehorende tegel, lafbek. Wellicht wordt dan duidelijk of uw aannames ergens op slaan.
Snowden op weg naar Moskva. Vreugdedansje doet. Hoera!
www.flightradar24.com/data/flights/su2...
Achterbak: Gatver kies de juiste visie op het evidente Islamofascisme op straat en in het MO, krijg je er bruinhemden voor terug, nee dank u.
Uit het hart gegrepen! Dit is precies wat ik bedoel maar in mijn hoofd maalt het allemaal en ik vind tegenwoordig niet zo snel d juiste woorden. U wel, waarvoor dank!
Verdedig uw land door stelling te nemen tegen Nrussel en de verschrikkelijke EU, Euro, corruptie zoals in Brazilie nu gebeurt. Verzet u tegen de islamfascistische criminelen die u, uw vrouwen, joden en homo's willen onderwerpen aan shariawetgeving. Mein Kampf en Mohammeds geschriften lijken veel op elkaar. De respectloze blikken van moslims als ze u en mij aankijken zegt genoeg: ze haten ons en willen ons als Übermensch tiranniseren. De weg van het Duitse fascisme is echter niet de juiste weg. Er zijn legio mogelijkheden te over zonder dat we gestorven SS-ers vereren.
Iedereen weet dat de stichting PVV wordt betaald door de zionistische lobby.
Is nationaal-zionisme niet waar het woord nazi vandaan komt?
Bas Paternotte schrijft over de AIVD dat die waakt over onze veiligheid, namens de majesteit. Zo verkocht of naïef is de man. Max Blokzijl was er niks bij.
Antisemitisme. Wat is dat eigenlijk?
Fatwabuster | 23-06-13 | 12:13 |
Je komt er voor uit, dat is goed. Maar daarmee diskwalificeer jij jezelf ook meteen.
@Brutus
Ik brouw mijn eigen bier van mislukte plempsels.
Dat geeft inspiratie voor de volgende tirade om de Al T.
@Skunk57 | 23-06-13 | 12:10
Zoals ik al wel eerder heb gezegd.... noem mij maar een fascist, de geuzennaam van deze tijd en ik draag het met ere!
Als je in Afrika vier van de zes symptomen hebt, dan is de kans 90% dat je AIDS hebt.
Aan hoeveel kenmerken van fascisme moet de pvv voldoen om die status te krijgen???
1988, dat is dus 25 jaar geleden...
Denken de heren momenteel nog steeds hetzelfde, of is dat niet relevant voor mijnheer Bas Paternotte?
Grappig om de Wildersfans alles uit de kast te zien halen om dit te bagatelliseren. Geen drogreden wordt geschuwd, maar ja, het feit blijft staan dat Wlders samen wil werken met ongure fascisten. Jullie leider is een fascistenhulpje. Wen er maar aan.
Er is een intellectueel kader nodig is in Nederland, dat niet vergiftigd is door de stokpaardjes van de linkse kerk en het land een kant op kan dirigeren waarbij islamisme, multiculturalisme en culttuurrelativisme niet langer als gewenst worden beschouwd.
Dat kader is in potentie wel aanwezig, maar opereert te verscheiden en laat zich nog te veel afschrikken door de druk van de 'linkse kerk'. Die heeft 40 jaar voorsprong door middel van brain washing en massale import van stemvee. Er zullen meer netwerken en verbanden gelegd moeten gaan worden om plannen te smeden en te voorkomen dat wanneer bepaalde sites zouden wegvallen de verbindingen verbroken worden. Wat dat betreft kan er nog wat geleerd worden van bewegingen als in Turkije.
Wilders zal het niet gaan klaarspelen: te veel verbonden met bestaande instituties en derhalve altijd op 2 gedachten hinkend, beste man draait al 15 jaar mee in het Haagse wereldje. Dat laatste bleek mooi in dat filmpje van de week op geenstijl.nl over het parlement in Straatsburg (ik neem even aan dat die geinterviewde een PVV-lid was). Gewoon meedraaien in het systeem maar er wel tegen aan schoppen.
En verder over de heer Paternotte: ik weet niet meer precies hoe je een link maakt naar je eigen postings in het verleden maar ik heb al zeer vele malen voor hem gewaarschuwd. Journalistiek is voor de beste man slechts een opstapje naar een plek in het pluche. Stuk in Volkskrant verbaast me dan ook niet.
MarcAntony 11.39: Was je er bij toen in de kampen? Ik niet want te jong. Mijn oom, toen een jonge man, was er wel. Van de honger hadden ze de kat van de kampcommandant opgegeten, vertelde hij dikwijls, maar soep met vlees en ogen van overleden medegevangenen, nee daar heb ik hem nooit over gehoord.
Zou het kunnen dat door jouw soort ongefundamenteerde gruwelverhalen, net als de lampekappen van mensenhuid en zeep van mensenvet, er nog steeds ongeloof bestaat over de ware aard van de holocaust? Overdrijving schaadt.
Cuyahoga | 23-06-13 | 11:55 |
Jij hebt het ook niet zo op criminelen met stropdassen.
Goed dat je er ook voor uitkomt.
@Achterbak | 23-06-13 | 12:06
Is dat nou lekker, Schultenbrau als ontbijt?
joh? het is een heel andere tijd, de Joden zijn allang weer welkom, zelfs die uit Amsterdam, nee, het zijn nu die arme Arabiertjes die overal de schuld van krijgen, soms wel terecht maar dan mag er niet over gepraat want discrimineren is nog steeds verboden, als het een licht getinte dader is zet je gewoon de huidskleur er niet bij.
Ik denk dat dit Wilders Nederlandse stemmen gaat kosten. Of hij moet duidelijk boven De Winter staan. Dan kan hun racistische trekjes eruit gooien.
.
Europees zal het stemmen opleveren, hier denk ik dat hij inlevert.
.
Ik denk niet dat Wilders racistische motieven heeft, hij heeft duidelijk wel een persoonlijk issue met de Islam. Die andere partijen zijn echter niet vergelijkbaar, ik denk dat het wel weer uit elkaar valt.
-weggejorist-
@Magnum Force | 23-06-13 | 12:00
Vooral dat laatste, ik zie Kereltje en Schlemile al huilend naar hun moeder rennen....
*gnehehe*
Met andersdenkenden praten is niet goed???
Ohw bassie say it aint so!
Wat jij doet droomde stalin van .....
@witchmaster | 23-06-13 | 11:43
Slap gezever altijd, dat verantwoordelijkheid nemen gelul dat ook u hier weer probeert te pushen. In een onderhandeling kijk je of je tevreden bent met wat je hebt bereikt. Zo ja, dan maak je de deal. Zo nee, dan niet. Vervelend ook voor u, dat de economische & financiële realiteit eerder het gelijk van Wilders in het Catshuis ondersteunen, dan het gelijk van de Kunduzkliek.
.
Een stem op Wilders is in ieder geval een stem die niet naar de PvdA, VVD, CDA, D66, GL gaat. Dat is altijd winst, want hoe erg het alternatief ook is, het ondersteunen van Islamknuffelende, mulitkullende, Nederlandse burgers slopende, aan Eurofilie lijdende antidemocratische landverraders kan alleen maar leiden toch nog meer van de ellende waar we steeds meer en vaker mee worden geconfronteerd.
.
Ezels stoten zich niet twee keer aan dezelfde steen. Het wordt tijd dat de Nederlander daar ook eens mee stopt.
@Achterbak | 23-06-13 | 11:56
Merkel?
Nee, dank u!
Daar krijg ik slapeloze nachten van....
@spanarchist | 23-06-13 | 11:34
"De PVV is niet meer amateuristisch, simplistisch of opportunistisch als b.v. D66 of GL, om er maar een paar te noemen"
Dat ben ik volledig met u eens en dat vind ik nu juist zo jammer. Het ware te wensen dat de PVV kans zou zien zich positief van deze tobbers te onderscheiden. Zo héél erg moeilijk zou dat toch niet moeten zijn.
Zou ú niet graag eens een debat willen bijwonen tussen Nigel Farage en kereltje Peggold of schlemile Roemer?
@Coyote | 23-06-13 | 11:55
Wat ik zeg. Sommige vrienden moeten je vrienden niet zijn.Rond het VB heeft altijd al een kwalijke geur gehangen van obscure figuren. Wilders moet daar ver uit de buurt van blijven.
@Onderbuik | 23-06-13 | 11:50
Ze hadden destijds wel meer moeten doen maar dat levert me een ban op, maar met een beetje fantasie kom je een heel eind.
Gatver kies de juiste visie op het evidente Islamofascisme op straat en in het MO, krijg je er bruinhemden voor terug, nee dank u.
Het voorstel van Bakito van een sterke eenheids EU-partei met Merkel aan het hoofd lijkt mij wel wat. Sociaal democratische verworvenheden: want zij durft bijvoorbeeld Erdogan WEL op de vingers te tikken op het moment dat dat nog niet politiek correct is (leest u mee Timmerfrans en Ozturk? (PVDA) )
Obama heeft de kans de verzamelde terreureenheden van Al Queda en Al nusra tot en met AL UK, AL espana, en Al Belgia en Al Hollandia te decimeren en kiest voor de bewapening ervan...
Escalatie en oorlogsvoering ipv peace talks afdwingen tussen de echte Syrische bevolking en dictator Assad zoals ook de UN wil.
Begrijpt u het nog al die politieke spelletjes?
@Onderbuik | 23-06-13 | 11:50
Dat was de weduwe van Rost van Tonningen.
Die hadden ze trouwens moeten uitsluiten van het pensioen van haar man.....
Zoek de verschillen:
sheikyermami.com/wp-content/uploads/11...
en
twitter.com/geertwilderspvv/status/34...
Over welke van deze 2 foto's zouden weldenkende intelligente mensen zich het meest druk om moeten maken?
Tsja.., Bassiehof heeft helaas wel degelijk een punt. Greet is soms toch wel een erg grote politieke hoer. Met dat soort van vrienden hebben de anti antisemieten binnen de PVV geen vijanden meer nodig.
Oh en Bastaard is ook massamoordenaar-knuffelaar (want hij heeft weleens met Paul Rosenmöller gesproken).
In ieder geval volgens zijn eigen redenering.
Ommezwaai 11.27: Mijn oma zei: "Doe maar normaal, dan doe je AL gek genoeg".
@Fatwabuster | 23-06-13 | 11:49
Een bankgrootmeester die PvdA stemt?
Straks ga je me nog vertellen dat een PvdA'er minister van Financiën wordt.....
*kucht*
1931... oi40.tinypic.com/ou5xsh.jpg
Geweldig; een nieuw fascistische as.
Voor mij herleven oude tijden.
Israël steunt deze man, als dat niet het ultieme opportunisme is.
Een land besturen heeft helemaal niets met historie en geschiedenis te maken. Vergeten jullie dat niet als je straks stemt!!! En dan niet janken "ich habe es nicht gewusst"
@necrosis | 23-06-13 | 11:44
Ja, sommigen noemen haar ook de Zwarte Weduwe...
@necrosis | 23-06-13 | 11:44
Volgens mij was Wim Duisenberg een PVDA'er....
Oh wacht, no time van -1 naar 8
X cuse me!!!
@ Bakito 11.16: Nee hoor, Fatwabuster heeft gelijk. Steunfondsen voor Wilders dragen meer dan waarschijnlijk een etiket met een blauw-witte vlag. Net als bij het VB, wat in Vlaanderen al lang geen nieuws meer is.
@Tommygunner | 23-06-13 | 11:44
Hebben we het EK gewonnen?
*vlag uithangen doet*
Ach gut!! Mn vorige comment wordt weer he -..
Zeker 1 die de mosselims als de nieuwe joden ipv bezetters ziet??
ad melkert | 23-06-13 | 11:35 |
wat bedoelt u precies met 'andersdenkenden'?
In 1988 won NL het EK. Ik bedoel maar, eeuwen geleden.
@Onderbuik | 23-06-13 | 11:36
Yep, ondanks het feit dat Gretta met een VVD'er was getrouwd....
Niemands Knecht 11.16: Niemands knecht? Ben je zeker? Waarom probeer je dan om op een stiekeme manier cookies van de Volkskrant te slijten? Hou ze maar want ik lust ze niet.
Haat verbroedert, wat een ontroerend stukje. Bedankt Bassie. Overigens hoef je geen joden te haten om een antisemiet te zijn, dus dat komt helemaal goed. Zodra je je inlaat met Belgen krijg je een heleboel facties gratis erbij. De Belgische SS'ers destijds waren ook hevig verdeeld, maar ze vochten toch maar mooi onder 1 vlag. Laten we daar een voorbeeld aan nemen. Prettige zondag.
Eigenlijk wel ironisch. Je inlaten met een stel bejaarde Nazi's teneinde het gedachtegoed van een extreem antisemitische religie te bevechten. Dat noemen we thuis 'ambivalent edoch komisch'
Ja ja de groei zit er nog steeds in , tot hij verantwoording kan nemen van af de zijkant.
Gedogen en roepen van af de zijkant is een vak apart .
Als je het goed beheerst krijg je op den duur hardloop schoenen van het merk nix .
Ook jammer voor die goudvis uit Venlo dat hier in mijn mooi land er een meer partijen stelsel is dus al krijgt hij 40 zetels dan nog staat hij aan de kant te mauwen .
De gulden is niet terug , de EU is nog steeds de baas , we zijn nog steeds netto betaler in de EU er gaat nog steeds miljarden naar de linkse hobby,s , gedogen is een maar verantwoording is twee .
op de dag dat hij naar de verkiezing ging gedogen ( dus GEEN VERANTWOORDING AFLEGGEN ) trok hij 80 % van zijn belofte,s in om enkele maanden daarna de bennen te nemen van uit het catshuis, en dan later een ander de schuld geven.
Überhaupt dat je het in je bolle hoofd haalt om WW2 er weer bij te slepen, inclusief SS en de Jodenvervolging, zeg voor mij genoeg over de schrijver van dit broddelstuk. Ik had altijd al een vermoeden richting die clown van een Bassie, maar nu weet ik het zeker.
Deze nuttige idioot moet eens beseffen dat we al veel te ver heen zijn...
@Desmoulins | 23-06-13 | 11:11 |
'Dat wij richting een federale nachtmerrie gaan zal hem worst wezen. Deze journalist is murw gebeukt en slaat tegenwoordig niets meer uit dat geblaat over de vorm.'
.
Ik vermouth dat Bas wel degelijk weet waarover hij schrijft, maar klaar is met murmelen over 'de richting federale nachtmerrie'.
Immers, Brussel ligt al heel lang op ramkoers en je kunt meevaren, je als drenkeling straks laten oppikken of domweg verzuipen. Nederlanders gaan de barricaden niet op. Een groot deel heeft het relatief nog veel te goed.
Eerst moeten noord en zuid nog worden 'gelijkgeschakeld' (lees: de noordelijke centjes afgepakt).
Wilders heeft zich altijd als een vriend van Israel gepresenteerd. Hij heeft er gewoond en gewerkt en ziet Israel als een laatste bastion van democratie in het M.O. Dat hij zijn standpunt gewijzigd heeft t.a.v. Israel verwacht ik niet. In zijn drang de oprukkende islam tegen te werken zoekt hij samenwerking in Europa. De gevestigde partijen zullen zware verliezen leiden bij de EU verkiezingen en daarvan wil hij profiteren. Samenwerking met vrienden van SS-ers en holocaustontkenners vind ik verschrikkelijk. Iedereen die de shoah ontkent en vriend is van de SS weet niet wat hij doet. Ik heb de SS in actie gezien en het is het meest verschrikkelijke dat een mens kan meemaken. Misschien moet Wilders daar even aan herinnerd worden. Van VB verwacht ik niet veel goeds. In Vlaanderen is iedereen naar de NVA van de Wever gegaan. VB is een kleine speler in de Vlaamse politiek. Ik begrijp heel goed dat Europeanen de neus vol hebben van Brussel en de lichtgetinte criminelen van moslimorigine. Dat aanpakken en veroordelen heeft mijn volledige steun. Samenwerken met SS-achtige sujetten is echter uit den boze. Laten de NL-ers niet vergeten dat als Duitsland gewonnen had, alle NL-ers naar Siberie zouden zijn Abtransportiert. Dan hadden jullie nu Stramm gestanden in de kou, Tadellose Bettenbau moeten laten zien en netjes Mützen ab, Augen links voor het ontbijt met Reubensuppe aangevuld met ogen en vlees van overleden gevangenen. Maar ja, dat is verleden tijd en wat niet weet dat niet deert. Mij deert het dagelijks, onderschat het niet en de onmacht die joodse mensen voelen als er sympathie ontstaat voor SS-ers. Je weet niet wat je dan doet. Corrigeer Wilders in deze, praat het niet goed. De shoah heeft plaatsgevonden, er zijn GEEN goede SS-ers. Wel oud-SS-ers met angstogen nu hun sterfdatum nadert. Ze zoeken elkaar steeds op als er een gaat overlijden en ze steunen elkaar want ze zijn doodsbang voor de dood en wat er daarna komt. Ik gun hun die angst en wat hen daarna overkomt! Ook ik ben van die leeftijd en ik ben niet bang voor de dood. Dat is het verschil: behoud je geweten, kies niet voor gewetenloosheid. Dat geldt ook voor Geert Wilders.
Zoals mijn opa zaliger altijd al zei: 'vergeven en vergeten'. Hij neemt de joden inmiddels niks meer kwalijk. Hij wel...
De échte anti-semieten zitten bij de Partij van de Arabieren, al heel lang...
@Bakito | 23-06-13 | 11:21
Wilders is tegen verdere islamisering van ons land en mordicus tegen de uitverkoop richting EU....
.
Dat jij dan direct denkt dat hij andere bedoelingen heeft zoals we in WOII hebben gezien is niet alleen je eigen interpretatie maar ook nog eens bangmakerij die alleen gebaseerd is op je eigen fantasie
Hoel lang kun je een groep "andersdenkenden" blijven demoniseren Bas?. De oorlog ligt ondertussen ver achter ons, en vele gemeenten willen nu ook de Duitse slachtoffers herdenken. En de verraders van toen zijn nu de mensen die breed op het politieke linkse pluche zitten en verkondigen dat dit goed is. Satan is in je gekropen.
-weggejorist-
Geert weet veel. Dus dat "wir haben es nicht gewurst" zal je hem niet gauw horen zeggen. Bassepas.
Magnum Force | 23-06-13 | 11:28
De PVV is niet meer amateuristisch, simplistisch of opportunistisch als b.v. D66 of GL, om er maar een paar te noemen.
Het grootste verschil is dat de MSM laatstgenoemde partijen zeer welgezind zijn en elke (vermeende) scheet van een PVV-er aangrijpen om die partij weer weg te zetten. Zie het verhaal van Paternotte hierboven.
@Bakito | 23-06-13 | 11:19
'Whatever' zeg je, huh?
Met een dergelijke onverschilligheid ten aanzien van je eigen argument haal je je eigen argument onderuit!
Nonkel Frituuer 11.07: Toen ik je filmpje www.clint.be opende, viel mij de advertentie van DELA uitvaartverzekeringen op. Was wel passend, nietwaar?
Gaat DELA daar in Syrië misschien de brokken menselijke resten oprapen in naam van Allah? Want iemand moet het tenslotte toch doen: de doden begraven is voor de christenen één van de 7 werken van barmhartigheid. Misschien voor de Islam ook maar dat weet ik niet. Of begraven die alleen hun "broeders"?
@mezelf waaroM
Dit is een slecht stuk. Niet omdat de kern 'dom optreden van Wilders' niet juist is. Maar omdat het zo'n einde heeft van "that's all I'm saying" Paternotte het politiek opportunistische gordeldiertje. Dit is als een tactisch schrijver, die na de oorlog kan zeggen dat hij goed was. Ongeacht wie er won.
Een paar quotes uit het Beeld &Geluid archief:
"het Vlaams Blok
en andere neofascisten"
"Louis Tobback, minister van Binnenlandse Zaken noemt de opkomst van extreem rechts een Europees
probleem."
Dit is zoals men het zag in 1988.
Ik denk dat onze geschiedenis zich toch anders aan het ontvouwen is dan men in 1988 aannam.
en bij wie is Bea allemaal op bezoek geweest, bassie?
hypocriet zijn is voor bassie blijbaar toegestaan als het om zijn joden gaat.
Hoewel ik begrijp (en erken) dat de islamisering een probleem voor de hele wereld is, is het mij niet helemaal duidelijk waaron Geert Wilders samenwerking met partijen in het buitenland zoekt.
Vroeg of laat blijken bij je geestverwanten toch 'bruine' appels te zitten!
Bakito | 23-06-13 | 11:21
90% van de linksmenschen moet dat wellicht zijn?
Ik denk dat inmiddels de meerderheid van de autochtone Nederlanders klaar is met de EU, allochtonen overlast, Mark Rutte&companen en de euro.
Maar droomt u maar lekker verder hoor...
@Bakito | 23-06-13 | 11:08
'Ja maar...'
Het favoriete argument van links Nederland.
Waarom mag Bassie hier proberen om de reaguurders negatief te beïnvloeden in hun stemgedrag?
Wie heeft hem naar Geenstijl gebracht en wat heeft Geenstijl hieraan? Het zal vast niet vanwege de clicks en de views alleen zijn.
Godwin.
Ik vind het altijd weer jammer dat als je in NL tégen het EU monstrum wilt stemmen, je eigenlijk onvermijdelijk bij Wilders terechtkomt. Ongeacht het slap gelul van Bassie om Wilders te diskwalificeren moet ik zeggen dat ik mij niet geestelijk met Wilders of de PVV verbonden voel. Het is me allemaal nét te simplistisch, te opportunistisch, te amateuristisch, te primair.
Jammer dat NL niet het equivalent heeft van de UKIP van Farage in Engeland of de AFD in Duitsland. Als een dergelijke partij in NL opkwam zou het de gevestigde prutsers van VVD, PvdA, D66, CDA en SP pas écht dun door de broek lopen.
Welke entiteit;
.
Heeft democratische invloed tot een minimum beperkt?
Propageert corporatisme door corporate lobby boven volk te stellen?
Streeft actief naar het beperken van de vrijheid van meningsuiting in verdragen en regels?
Heeft schijt aan de eigen regels en is daarmee antirechtstatelijk?
En is opgezet door ongrondwettelijke soevereiniteitsafdrachten?
.
Juist ja, De Europese Unie.
.
En welke politieke partijen werken daar actief aan mee?
.
De fasces wordt deze keer in een andere hoek gehanteerd...
Bakito | 23-06-13 | 11:02
Zei uw oma ook niet:"Doe maar normaal, dan doe je gek genoeg?"
@Bakito | 23-06-13 | 11:19
Waar veroordeel ik iets wel of niet? Goed lezen, doe ik niet, ik stel slechts een vraag. Dat jij die interpreteert als retorisch is niet mijn probleem.
@Bakito | 23-06-13 | 11:19
Ik geef het niet graag toe, maar daar heb je een punt(je). Met elke kritische noot die hier richting Wilders gekraakt wordt schiet een bepaald slag mensen in een soort spasme. Voer voor psychologen.
Pat CondeLL (2x L dus)
Pfff gaan we weer!!
pvdallah en sp hebben meer gemeen met de nazi's dan geert ooit zou kunnen hebben hoor!!
Wat was t ook alweer?? Oh ja: nationaal SOCIALISME!!
Prima plan van Wilders, nu nog gaan samenwerken met Nigel Farage en probeer ook Pat Condel politiek actief te maken en wellicht gaat het nog wat worden in Europa. nl.wikipedia.org/wiki/Pat_Condell
-weggejorist-
@Niemands Knegt | 23-06-13 | 11:16
Dank je hartelijk voor deze link!
Ik had al het idee dat Bastaard een verrader zou moeten zijn, en dit bericht ondersteund duidelijk dat we nog beter op zijn stukjes moeten letten.
Fatwabuster | 23-06-13 | 11:18 | + 0 -
Hij heeft een andere zondebok. Het walgelijke idee erachter is in grote lijnen vergelijkbaar. Daarover is 90% het eens.
Ik ben zelf wel eens op de koffie geweest bij iemand die PvdA stemt, maar dat betekent niet dat ik nu óók verantwoordelijk ben voor alle haat die over ons land is uitgewaaid dankzij het importeren en uitbouwen van middeleeuwse achterlijkheid.
'Ieder zijn geloof'
Een van de meest trieste gezegdes.
Wanneer wordt de mens toch eens wakker!
Parsons | 23-06-13 | 11:14 |
Whatever, opmerkelijk dat je deze hielenlikkers structureel veroordeeld hierom, maar bij gelijksoortige kritiek op Wilders of Condell reageert als door een horzel gestoken. Erg hypocriet.
-weggejorist-
@Bakito | 23-06-13 | 11:16
Dus jouw conclusie is dan? Wilders is een antisemiet, een nazi en een NSB'er?
.
Is dat wat je wilt beweren?
Bakito | 23-06-13 | 11:16 |
De trol uithangen heeft niets met denken te maken.
Mis in het verhaal nog een opmerking over brievenbusplassers, ook zo´n verhaal waar personages als Bas graag naar verwijzen.
Het moet het schrikbeeld van menig gevestigde partij zijn, als al die belangengroepen, werkgroepen etc etc die slechts bestaan door de islam in Nederland, geen bestaansrecht meer zouden hebben. Je moet de ellende dus in stand houden, dan verdien je geld.
Onderdeel daarvan is natuurlijk de demonisering van alles en iedereen die de vinger op de zere plek legt.
En een klasgenoot van Greet van de kleuterschool die z'n oma had een buurman die een jood verraden had in de oorlog. Duidelijk een antisemiet dus ja toch??! Flikker toch op Bassie.
Bassiehof diskwalificeert zich wederom! Geert Wilders is de grootste joden liefhebber van de hele tweede kamer. Die man is jarenlang zijn kamervragen op gaan halen bij de Israëlische ambassade.
Fatwabuster | 23-06-13 | 11:13 | + 0 -
Dat gekoketteer met Israël is puur bedoeld om elke associatie met NSB of de Nazi's te vermijden en om de partijkas te spekken natuurlijk. Mag allemaal, maar een weldenkend mens prikt daar feilloos doorheen.
Zeg Bas, schrijf je dit uit eigen beweging of is het een verzoek van de majesteit?
www.volkskrant.nl/vk/nl/11404/HetDuel/...
Dat gezeik altijd over Wilders. Hij heeft tot nu toe altijd gelijk gehad. Islamisering is een feit, de EU is een klerezooi. Wat wil je nou eigenlijk Bassie? De Euro maakt alle landen kapot. Moeten we op de VVD gaan stemmen bij de EU verkiezingen? Laat me niet lachen zeg! Greet mag van mij extra knuppels in het hoenderhok van de EU gaan gooien, en van mij mogen ze in NL ELK Geloof strafbaar stellen. Wat zouden we dan van een hoop stom geouwehoer af zijn.
Kom stemt allen PvdA, Vvd, D666, Cda, want die zijn heeeeellll erg goed(in het weggeven van geld en belangen van de Nederlandse burger dat is).
@Bakito | 23-06-13 | 11:08
Nee hoor, Cohn Bendit zit er nog gewoon.
Mensen als een Bassiehof zorgen er zelf voor dat Wilders, Le Pen, deWinter enzovoorts meer macht gaan krijgen en wel moeten gaan samenwerken. Bedankt hiervoor...
De PVV en het Vlaams Belang hebben meer overeenkomsten dan verschillen daar komt het op neer. Next.
Die VB-jongens zijn niet het soort vrienden die je moet hebben. Net iets te obscuur.
@Bakito | 23-06-13 | 11:08
Hoe zo gedoogd? Wilders is de leider van één van de grootste partijen van het land en de groei zit er nog steeds in.... hem continu en de racistische te plaatsen is een krampachtige reactie... je wilt toch niet echt beweren dat Wilders een antisemiet is?
Deze alliantie is nodig met het oog op de Europese verkiezingen. Anders kan men nooit een vuist maken binnen het EP. Het is veelzeggend dat Paternotte juist hierover schrijft terwijl ik na al die tijd dat hij hier zijn stukjes mag publiceren nog nooit, maar dan ook nooit de vinger op de zere plek heeft gelegd betreft de zaken die echt relevant zijn. Dat wij richting een federale nachtmerrie gaan zal hem worst wezen. Deze journalist is murw gebeukt, en slaat tegenwoordig niets meer uit dat geblaat over de vorm. De zoveelste teleurstelling namens Bassiehof.
Ik ben geschokt....
Ja ja, de gevestigde politieke partijen staan dramatisch in de peilingen. Er moet dus weer gezocht worden naar een "frame" om de kiezer weg te houden bij alternatieven.
.
Op de inhoud kan dat niet. Zeg nou zelf ... op economie, Europa, multiculti, Islam, en bestuurlijke kunde en integriteit zou dat ronduit belachelijk uitpakken.
.
Dus weer terugvallen op het altijd effectieve Nazi-thema. Waarom debatteren als zwartmaken, modder gooien, en beschimpen ook mogelijk is.
.
Wat is het toch een slippendragertje, die Bas...
ook ik moet wennen aan deze nieuwe situatie, ook waar het gaat om een evt samenwerking met haar van le pen.
anderszijds is het begrijpelijk dat wilders internationaal steun zoekt voor zn strijd tegen de islam en voor behoud van het westen en zn waarden.
kennelijk heeft hij zware keuze s moeten maken en verwacht, danwel hoopt, de rouwrandjes van het blok te kunnen verwijderen.
overigens wie is volledig schoon qwa verleden, zeker socialisten niet, toch bokito?
denk maar even aan hitler,stalin, pol pot, mao, kim etc.
Mijn stem heeft ie! Slechter dan dit kan het nauwelijks worden!
En ja hoor, de stijgende lijn moet even weer ingedamd worden middels de bekende weg.... kop,maaiveld, hakkennnnnnn
Is er dan helemaal niemand meer die we onze toekomst kunnen toevertrouwen als zelfs de PVV al Europees gaat samenwerken?
Onze Mark regeert samen met een (ex-)terrorist, maar daar hoor je Bassie dan weer niet over ....
Is er al een officiële reactie van de sponsors bekend?
Zo niet, dan zal het wel met een 'hogere politiek' te maken hebben die ik niet begrijp.
Bakito | 23-06-13 | 11:02 | + -1 -
Inzake de EU/rollebollen.
Mijn oma zei altijd:
'Door een strontkar word je overreden.'
Parsons | 23-06-13 | 11:06 |
Ja, maar die politici hebben het veld geruimd. Wilders wordt nog steeds gedoogd.
Wie legt Geert iot hoe politiek engagement werkt?
Ik kan mij nog heel goed herinneren dat Geert Wilders hier heel erg op een schild gehesen is. Alles wat hij zei was top. Ik constateer dat dat "draaien" dus niet iets exclusiefs is van de PVDA
-weggejorist en opgerot-
iets gevonden omdat bij jou de komkommertijd al aangebroken is. Zwak item.
Guilty by association? en.m.wikipedia.org/wiki/Association_fa...
In dit filmpje zie je Dewinter in Syrië, terwijl hij een zelfmoordterrorist interviewt.
www.clint.be/actua/fundamentalist-tege...
Dat zie ik Wilders nog niet zo rap te doen.
If you don't understand it, shoot it.
Met vage lieden of clubjes in zee gaan leidt tot helemaal niks.
Wat probeer je te beweren Bas? Dat Wilders naast een racistische fascist, ook een jodenhater is omdat Dewinter in 1988 (!) een interview heeft gegeven?
Kunnen we wel aan de gang blijven, niet?
Cohn Bendit (leider van GroenLinks) in het Europarlement gaf in de jaren '70 een interview waarin hij vertelde graag tussen de benen van kleine kinderen te friemelen.
Paul Rosenmuller heeft jarenlang de ballen van Pol Pot gelikt.
De SP likt nog steeds de zak van Staling.
Van die dingen.
Wilders zal nooit een antisemiet worden.... hij moet wel uitkijken met wie hij omgaat, voor je het weet wordt je door de aasgieren van links in het racistische hoekje geplaatst.... oh wacht...
Bovenal opvallende symboliek van het kopje thee, want dat doet denken aan de ellenlange vergadermarathons tussen Job Cohen en een veelheid aan subsidiesponzen in 's lands hoofdstad.
Zullen de investeerders in Wilders en de PVV niet erg leuk vinden. Zo wel waarom zou men daar groen licht voor hebben gegeven?
Al zou Greet bij Stalin zelf op de koffie geweest zijn, mijn stem heeft ie en geen enkel slap verhaal op Geenstijl gaat mij daarvan weerhouden.
De Nederlandse overhaid, of beter gezegd de Hollandse overheid (want Den Haag), bewijst keer op keer een grote faalfabriek te zijn: de HSL, de Boekhoudfraude, maar ook t.a.v. het oprukkende antisemitisme
Besturen zit ons blijkbaar niet in het hart en nieren. Daarnaast zijn de grootste uitdagen van de toekomst, milieu, verkeershinder en het door Bassie genoemde fascisme, grensoverschrijdende issues, die centraal vanuit een gebouw moeten worden geregeld. Authorisatieoverdracht richting Brussel is helaas geen pretje, maar gezien de situaties een onoverkomelijk stap richting de toekomst. De EU is duur, ik weet het, maar mijn oma zei altijd: Geld moet rollebollen
De incidenten genoemd door Bassie zijn dan ook geen incidenten meer, ja als je ze los ziet van andere incidenten, maar de optelsom spreekt boekdelen.
Ik weet wel op welke partij ik in 2016 ga stemmen, hetgeen de grote lijnen van dit verhaal veruit illustreert.
(Bakito reaguurt op persoonlijke titel)
REAGEER OOK