Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Alle auto's prooi spookflitsende trajectcontroles

suskeenwiskeenhetgratisgeld.jpg Afgelopen maandag kwam RTL Nieuws met het bericht dat trajectcontroles een systeemfout hebben. Daardoor kunnen auto's met een fietsdrager, bestelbusjes en campers ten onrechte aangezien worden voor voertuigen met een aanhanger. Dat levert onterechte snelheidsboetes op. Honderden. Misschien wel (tien)duizenden. En Fred Teeven weigert de flitsfyra's boven onze snelwegen uit te zetten totdat ze wél foutloos werken. Maar nu dit: het spookflitsen voor de schatkist blijft niet beperkt tot busjes en fietsdragers. Bij Boeteservice kwam een beschikking binnen voor een Ford S-Max die te hard gereden zou hebben op de A2. Een S-Max is een doodnormale MPV. Voor uw beeld: ziet er ZO uit. Inderdaad, dat lijkt totaal niet op een auto met aanhanger. Werd wel geflitst met zogenaamd 20 km/u te hard, maar na bezwaar is de beschikking vernietigd (pdf). De trajectmeting zat er naast. Daarmee is de foutmarge van de flitsfyrae een stuk groter. Nederland, zijnde pragmatisch zuinig Nederland, barst uit zijn voegen van de MPV's. (Alleen al in 2013 werden bijna 16.000 van die peopsaaie people movers op kenteken gezet.) Allemaal prooi voor de falende flitsers van Fred Teeven. Net als campers, busjes en fietsdragers. En wie weet ook auto's met spullen op de imperial, skiboxen, openstaande achterkleppen met uitstekende vracht, mensen die van winter- naar zomertijd rijden (!) en/of auto's met omlaag gedraaide achterraampjes waar twee windhappende labradors uit steken. Trajectcontrole doet maar wat, en u mag voor de kosten opdraaien. Verkeersveiligheid? Onze hoela. Het is incasseren in plaats van corrigeren.

Reaguursels

Inloggen

"Nederland, zijnde pragmatisch zuinig Nederland, barst uit zijn voegen van de MPV's. (Alleen al in 2013 werden bijna 16.000 van die peopsaaie people movers op kenteken gezet.)"
.
Hoezo, BARST van de MPV's? 16K van de 176K, das 9% van de verkochte auto's.

Ongelovige atheïst | 20-06-13 | 13:37

Ook GS ziet iets over het hoofd. Het RDW kent van elk kenteken het type voertuig. Zitten er fouten in het register, haalt men daarom het type niet uit het RDW-register maar uit de beeldverwerking ? Of koos men om een andere reden de moeilijke weg ?
Alles over de trajectcontroles en mulderboetes: baluw.

Baluw | 20-06-13 | 12:40

<repeat> Niks aan de hand mensen, even bukken, slikken en doorlopen </don't stop repeating>

Openbaar Mysterie | 20-06-13 | 12:10

Teeven is gek , die ziet de bui al hangen en doet snel de vingers in de oren en gaat hard lalalalala roepen. want de geldmachine moet blijven draaien.
Voor de mensen die op bewuste stuk weg te hard rijden en daarvoor een uitnodiging tot betalen van het CJIB krijgen kijk goed de beschikking na en betaal niet achteloos omdat het je toch niet uitmaakt, maar zo'n bonus als een aantekening op je rijbewijs kan later soms rauw op je dak vallen omdat je rijbewijs dan zonder veel poeha weg wordt genomen en boetes extra hoog worden.

Umberto die trotzoni | 20-06-13 | 10:23

En de oplossing is zo simpel!
Om de boete te versturen moeten ze toch je kenteken weten immers.
Dus koppel dat softwarematig met het RDW en de foutmarges zijn weg!

johan1961 | 20-06-13 | 10:19

En het volk slikt het allemaal en vult lethargisch zijn acceptgirootje in... Eén keer in ons bestaan als volk kwamen we in opstand. Toen eiste de toenmalige regering tien procent van ons inkomen... Tien procent maar... Niet meer voor te stellen toch?

MAD1950 | 20-06-13 | 09:51

@oeleboele | 20-06-13 | 07:47 ik heb de wet Mulder getoetst en die faalt. Het vereist wel stalen zenuwen en doorzettingsvermogen en je moet een mogelijkheid hebben om de deurwaarder te trotseren. Vervolgens kom je op de signaallijst voor inbeslagname rijbewijs (is niks mee gedaan), vervolgens inbeslagname motorvoertuig. Op dit moment krijg je de gelegenheid om het oorspronkelijke bedrag met de eerste verhoging te betalen (in mijn geval 45 euro), zonder alle Mulderopklopperij toeslagen. Deze heb ik bij de rechtbank voldaan. Nu moet ik nog voorkomen omdat ze me willen gijzelen, gezien ze de betaling bij het CJIB niet hebben verwerkt, maar enfin, ik neem aan dat mijn betalingsbewijs afgegeven door diezelfde rechtbank voldoende is, dus ik ga vrolijk naar die zitting toe.
Even rekenen leert dat de Wet Mulder in mijn geval de overheid dan in ieder geval honderden euro's heeft gekost om 45 euro te incasseren omdat ik 4 km per uur te snel reed vlak na een bordje 50 vanuit een 80km gebied. Als iedereen dat zo zou aanpakken, valt het hele CJIB vanzelf in duigen.

* | 20-06-13 | 08:09

Dankzij de wet "Mulder" moet u wel eerst betalen voordat u bezwaar kan maken. Want dankzij deze wet bent u schuldig totdat u het tegendeel bewijst.

Rente, rente, rente!

oeleboele | 20-06-13 | 07:47

Feynman | 19-06-13 | 22:36
Dit is een open sollicitatie. Al verwacht ik niet dat het opgemerkt wordt, want het lijkt me niet dat Pritt alle reaguursels leest.

Strohond | 20-06-13 | 07:31

@Feynman CJIB is een incassobureau, die maken geen beleid.

* | 20-06-13 | 07:30

Dit is zo simpel op te lossen. Gewoon een hot-or-not site maken met de matches en die link beschikbaar stellen aan alle ambtenaren in Nederland.

* | 20-06-13 | 07:12

Bij een volgende stemronde pak ik de P van de pvda en de VV van de vvd. En omdat ik toch een tokkie ben stem ik PVV. Ben er nog niet uit of het Fleur of Geert wordt. Wat ik wel weet is dat iedere weldenkende Nederlander aan het aftellen is dat dit kabinet OPROT.

reageerbuis | 20-06-13 | 00:54

Er zijn altijd ogenschijnlijk kleine gebeurtenissen waardoor de opgebouwde onvrede in een keer loskomt, Gezi in Turkije, bustarieven in Brazilie, een fruitverkoper die het niet meer trekt in Tunesie. Wat zou hier in NL nou de trigger kunnen zijn?

canardo | 20-06-13 | 00:34

@Feynman | 19-06-13 | 23:46
Zou ze dit topic willen mailen maar helaas: interface.q-go.net/cjib/?referrer=&am...

"Kan ik een email sturen naar het CJIB?

Het CJIB heeft geen algemeen emailadres waarmee u contact met ons kunt opnemen.
"

Dömper | 20-06-13 | 00:10

Dömper | 19-06-13 | 22:47 | + 0 -
Die ja. Het is in ieder geval niet "Inside Peter", "Peter Analyse" of Peter Macro-economische of Financiële overwegingen.

Dit topic kreeg laat op de avond nog een pijnlijk voorbeeld. Twee bejaarde zussen willen de N278, die midden door het dorp loopt oversteken. www.powned.tv/nieuws/binnenland/2013/0... Ze worden geschept door een trekker, die voor en achter geen kentekenplaat HOEFT te voeren. De trekker heeft meer dan de helft van zijn zicht voorwaarts geblokkeerd met een maaiarm, waardoor hij de beide dames niet gezien heeft.

Beelden: www.l1.nl/video/zussen-komen-om-bij-on... Plaats ongeval: maps.google.nl/maps?f=q&source=s_... Dit is dus een typisch voorbeeld. Geen flitspaal in de buurt, want dit soort boerenwegen hebben te weinig verkeer om de kosten terug te winnen. Sommige stukken van die weg zijn 30 of 50, nergens zie je snelheidsremmende maatregelen of andere tekenen van een verkeersbeleid.

Dit is WEER een dodelijk ongeval, waar alleen een agent, van vlees en bloed, een poging had kunnen doen om de boer beter te laten rijden. Langzamer, met meer zicht voorwaarts en zich meer bewust van het feit dat hij door een dorp heen rijdt, waar ook bejaarden op de weg zitten, die niet meer alles kunnen waarnemen. Een flitspaal maakt alleen maar een foto van een trekker zonder platen en die valt niet op de deurmat.

Ik hoop dat een van de CJIB medewerkers vanuit zijn duizenden euro`s kosten design stoel meeleest en het roer eens omgooit. Ook deze twee dames zet ik op het conto van het kortzichtige beleid van Koos Spee, Politie en CJIB. We hebben hun onder de wet Mulder enorme vrijheden gegeven, we hebben de onschuldpresumptie afgeschaft EN de bewijslast omgedraaid. Bij dat soort privileges hoort een compleet ander verantwoordelijkheidsgevoel.

CJIB en Politie zijn ernstig nalatig in het beschermen van voetgangers, fietsers en brommers.

Feynman | 19-06-13 | 23:46

@Feynman | 19-06-13 | 22:36
Peter 'slecht verhaal' Verhaar bedoel je? ;-)

Dömper | 19-06-13 | 22:47

Strohond | 19-06-13 | 20:40 | + -2 -
Jaloers?...

Maar zonder dollen, aan de ene kant is het best leuk geciteerd te worden, aan de andere kant best jammer dat die tegel zoveel denk, spel en stijlfouten bevat. Tot het punt van onleesbaarheid, waardoor de boodschap slechter aankomt.

Daarnaast, het is eigenlijk een vorm van bloedgeld die ik liever niet in mijn portemonnee heb. Natuurlijk was het leuk, maar je loopt letterlijk over de kinderkopjes die het niet gehaald hebben. Dat onderwerp was alleen maar mogelijk doordat het CJIB een paleis bouwt van zinloos geflits op doorgaande wegen terwijl in het fijnmazige wegennet tussen huis, winkel en school de meeste doden vallen.

Maar je hebt wel een punt, mocht Peter Verhaal ooit vertrekken...

Feynman | 19-06-13 | 22:36

-weggejorist-

VanBukkem | 19-06-13 | 22:22

@naadschrobber
Zit ie in de peukenlobby tegenwoordig? Want als zo'n Hans van Baalen 'mister autorijden' ook maar een greintje zelfrespekt in z'n donder had gehad, dan had ie al lang om principiële redenen de partij verlaten. Net zoals Geert.

VanBukkem | 19-06-13 | 22:22

ach ze plukken je links of rechtsom.
binnenkort weer rechtsom via meer btw, meer lasten.

die dikke vleespet gaat straks ook kastjes inbouwen in ALLE AUTOS. Zogenaamd voor onze veilighed. Maar is natuurlijk een groot PRISM project.

ec.europa.eu/news/science/100504_en.ht...

According2Mark | 19-06-13 | 22:21

Damn! Die trajectcontrole gaat helemaal los op zondagochtend, wanneer de voetbalvaders en hockeymoeders het team afdroppen en de mountainbikers en pensionado's naar hun tourtochtje knorren.

PureYak | 19-06-13 | 22:08

De staat is dus een oplichtert. Mag dat ?

Iwmac | 19-06-13 | 21:56

Ja, dus zo langzaam mogelijk over dat traject rijden.
20kilometer langzamer dan toegestaan.
Doe ik nu met flits kasten langs de weg ook al stevig door remmen

samsamsam | 19-06-13 | 21:36

Ja, dus zo langzaam mogelijk over dat traject rijden.
20kilometer langzamer dan toegestaan.
Doe ik nu met flits kasten langs de weg ook al stevig door remmen

samsamsam | 19-06-13 | 21:36

@Schietmijmaarlek | 19-06-13 | 21:33
Misschien moeten we u dan maar al die zaken laten regelen.. Koning schietmijmaarlek.

de grote Anti | 19-06-13 | 21:36

VanBukkem | 19-06-13 | 21:18 | + 0

Die bedenkt iets met grote pakjes peuken..

naadschrobber | 19-06-13 | 21:34

En dat weten ze al 4 jaar.
Faaltreinen, faalministers, faalcomputersystemen, faalsnelheidscontroleapparatuur, faalburgemeesters, faalbanken, faalzorgmanagers, faalziekenhuizen, blablabla,
Is er nog iets wat wél naar behoren werkt in dit land?

Schietmijmaarlek | 19-06-13 | 21:33

Ik heb een vakantiefiets met op de kettingkast een geel rechthoekig bord, met de tekst: 'AA-30' in zwarte letters. Mag dat?

Jos Tiebent | 19-06-13 | 21:31

Not Muhammad | 19-06-13 | 21:02

Mooie woorden van onze 'vader des vaderlands'. Maar ik wil toch graag een snodere formulering en was het niet een paar jaar geleden dat zo'n klojo stond achter een viaduct en er een team van Peter De Vries hem volgde na zijn werk. Met 180 reed hij weg, zonder spoedgeval Nooit meer wat van gehoord

distel | 19-06-13 | 21:28

noorderlink | 19-06-13 | 21:11
Simpel op te lossen door garanties in te bouwen en risico van over budget gaan bij opdrachtnemer neer te leggen. Maar ja.

Moishe Pipik | 19-06-13 | 21:23

Toevallig in Finland laatst, en daar heb ik mij verbaasd en af en toe ook geërgerd aan het feit dat die Finnen zich _allemaal_ keurig aan de maximum snelheid houden. Ook de snelle Audi's en Mercedessen. Wat mij betreft hét bewijs dat boete naar inkomen wel degelijk werkt, als je de snelheid eruit wil halen. En vrij simpel toe te passen. Geloof de Teevens niet die zeggen dat zoiets onuitvoerbaar is, want je maakt mij niet wijs dat die Finnen iets wel kunnen wat wij niet kunnen. We doen het gewoon niet omdat de roverheid dan minder inkomsten heeft om in haar geldverslaving te voorzien. Zoals gewoonlijk.
-
Trouwens... wat doet die lul van een Hans van Baalen eigenlijk tegenwoordig?

VanBukkem | 19-06-13 | 21:18

@noorderlink | 19-06-13 | 21:11
Eens, met de toevoeging dat men gaat voor de economisch meest gunstige aanbieding. Met andere woorden graag de goedkoopste shit die (op papier) voldoet aan de gestelde norm.

Afgeschminkte Bassie | 19-06-13 | 21:16

@Afgeschminkte Bassie | 19-06-13 | 21:08
Ja oke, gelukkig is daar google.
Ik dacht oprecht altijd multi person vehicle omdat het vaak van die uitgerekte dingen zijn. Whatever.

de grote Anti | 19-06-13 | 21:15

Degenen die denken dat de overheid het beste voorheeft met de burger dienen per direct opgesloten worden in een inrichting wegens waanbeelden.
U bent de portemonnee van de overheid en niets anders.

Dömper | 19-06-13 | 21:11

De overheid vraagt aan een slim technisch bedrijf: Kunt u een perfect werkend systeem leveren .... voor trajectcontrole, hoge snelheidstrein, OV-kaartsysteem, rekeningrijden per kilometer, elektronisch stemmen, automatische treinbeveiliging ATB, P2000, enz.enz.enz.
Ja hoor. Wij kunnen alles. En het werkt morgen gegarandeerd 100%... Bewijs? FYRA.

De commerciële jongens van de bedrijven verkopen altijd JA. De technische slaven moeten het (nog) maken.
Zo is het. En niet anders.

noorderlink | 19-06-13 | 21:11

@Petitori | 19-06-13 | 21:05 Dat heeft mijn auto nu al. BTW Wel eens op de snelweg vertoeft? Hangen meer camera's dan bewegwijzering.

Not Muhammad | 19-06-13 | 21:09

@de grote Anti | 19-06-13 | 20:47
Oh ik dacht Multi Purpose Vehicle, maar ik ben dan ook geen liefhebber.

Afgeschminkte Bassie | 19-06-13 | 21:08

ron78 | 19-06-13 | 20:55

Ik schijn in een Opel Cadet te rijden uit 1991. Tja, ik wist niet eens dat die nog bestonden. Dit is geen grap. Maar goed, ik krijg nog bericht.

distel | 19-06-13 | 21:07

Valt er nog iets te wob'en? Daar is Geenstijl best succesvol in?

gooischetrut | 19-06-13 | 21:06

@bokkenrijder | 19-06-13 | 20:52

Dat is straks niet meer nodig. Vanaf 2015 krijg je een kastje om door te geven dat je een ongeluk hebt gehad. En om je whereabouts door te geven in alle andere gevallen. Big Brother is tracking you...

Petitori | 19-06-13 | 21:05

"Een kloek en manlyk hart pleeght ook in spyt der weederspoedt ankergrondt aan de hoope te vinden."
-
Willem van Oranje
(toepasselijker kan ik het niet voor u vinden)

Not Muhammad | 19-06-13 | 21:02

Gelukkig rij ik op de A2 altijd achteruit, zigzaggend tegen het verkeer in terwijl ik mijn telefoon te pakken probeer te krijgen die in het jasje op de achterbank zit.

Dan heb je dat soort problemen niet.

Rideo Ergo Sum | 19-06-13 | 21:01

hoereservert

naadschrobber | 19-06-13 | 21:01

-weggejorist-

naadschrobber | 19-06-13 | 21:01

Koettoerk | 19-06-13 | 20:53 | + 0 -

Misschien iets minder vaak het gas van je bmw 7 uit 89 intrappen?

Rofl@mexicaanse aids u surft vanachter 30 proxys?

naadschrobber | 19-06-13 | 21:00

Veel schofteriger dan dit is moeilijk te vinden godverdomme.

Heren politici,beleidsmakers en al het andere graaituig; ik wens jullie de hartelijke kanker aan je hartkleppen.

Gegroet,

Een tot op het bot gedemotiveerde (staats)burgert!

schoon-schip-maken | 19-06-13 | 20:59

Verkeersveiligheid, mijn aars! Als het daar om te doen was, had iedereen wel een begrenzer in zijn auto gehad en was het verboden geweest om auto's met een topsnelheid van boven de 130 km/h te importeren..

Dus de eerste partij die dat invoert, is pas betrouwbaar te noemen.

Petitori | 19-06-13 | 20:59

AC-AB-13 mijn nieuw kenteken,of RH-NV-13 (roverheid niet vertrouwen 2013)

ron78 | 19-06-13 | 20:55

brutus68 | 19-06-13 | 20:36 |

Nou hè, wat een rust, heerlijk :-)

CornholioNL | 19-06-13 | 20:55

Jan Toeternuitje | 19-06-13 | 20:28 | + 7 -
.
In aanvulling op mezelf.
.
Dit poetst ook de cijfers leuk op. Niet-ontvankelijk verklaard (= domme burger snapt het niet) klinkt beter dan bezwaar toegekend (= fuck-up van Teeven en kornuiten).

Jan Toeternuitje | 19-06-13 | 20:54

Fred Bitches!

Hassan Anders | 19-06-13 | 20:54

De eerste politieke partij die de boetes met 80% verlaagd naar normale proporties heeft mijn stem. Geen hond uit dat seniele Den Haag die het op de agenda zet. Ze trekken jaarlijks 1.07 miljard uit onze zak met verkeersboetes. Haal die maar mooi bij immigratie weg. Ik kan dus wel lopen zaniken over zorgpremie stijgingen, accijnsoplichterij of btw verhoging, uiteindelijk betaal ik velen malen meer aan absurde boetebedragen omdat we hier nu eenmaal ook weer het braafste jongetje van Europa proberen te zijn als koploper in de hoogte van boetes. Ik denk dat ik makkelijk voor 1000 euro per jaar het Cjib sponsor als veelweggebruiker, oplopend tot 2000 of hoger. Ik wil best het interieur van het Cjib blijven verversen maar dan wel met normale sociale verantwoorde bijdrages. Met je achterlijk hoge boetes hier. Krijg toch allemaal mexicaanse aids aan je overheidsgraaipoten, uitvretend goor kutambtenarenvolk, zonder mij had je niet eens salaris.

Koettoerk | 19-06-13 | 20:53

Cacas | 19-06-13 | 20:25 |

Sarcasme is niet aan u besteed ?

CornholioNL | 19-06-13 | 20:52

Ach, Nederlanders halen hun schouders op bij het lezen van dit soort berichten. Befehl ist Befehl en "dan moet je je maar aan de snelheid houden," en zo...

Hetzelfde met Obama's Big Brother project, daar hoor je ook niemand meer over nu hij in Berlijn is. Beetje leuke quotes om de linkse sukkels weer in het gareel te krijgen (blablabla over afbouwen nucleaire wapens en blablabla over milieu) en geen woord meer over de NSA.

En zo zakt de 'vrije' Westerse wereld verder af naar een Polizeistaat waar de Stasi's uit de DDR hun vinger bij af zouden likken! Sieg heil, voor een beter milieu, een veiliger verkeer en heile wereld zonder terroristen want "dat nooit meer..."

en.wikipedia.org/wiki/Reichstag_fire

p.s. Vraag me af wanneer de volgende PvdA/VVD/D66/GL/SP nazi weer komt met een plan voor rekeningrijden d.m.v. een GPS tracking kastje...?

bokkenrijder | 19-06-13 | 20:52

In Turkijke en Brazilië staan ze op tegen de overheid als ze het ergens niet mee eens zijn en de maat vol is. Wij gaan kwade verhaaltjes schrijven op het internet en stappen morgen als makke lammetjes weer de auto in, terwijl de overheid steeds weer een stukje van ons afpakt.

En ik zou hetzelfde doen, want in je eentje begin je immers niks, maar het is toch een keer klaar of niet?

b-ry | 19-06-13 | 20:51

Ik stel voor dat we volgend weekend allemaal met afgeplakte kentekenplaten gaan rondrijden, als soort van ludieke aktie om ons ongenoegen over deze maffiapraktijken te uiten. (Of verzin zelf een kentekenplaat met bijpassende tekst.)

VanBukkem | 19-06-13 | 20:50

miko | 19-06-13 | 20:33

Nou in zijn geval gaat het meer om zijn vrouwcaravan. Maar serieus, in dit geval heb ik ook een boete gehad, waarvan ik zeker weet dat niet klopt. Vecht ik ook aan. Bezig het te stoppen met roken. Als dat nu massaal wordt opgevolgd kost een pak melk straks 5 euro. Wedden?

distel | 19-06-13 | 20:49

@afgeschminkte bassie
Inderdaad, die mpv's zijn multi person uitgerekte busjes maar dan in autovorm.. Ofzo.
Voor een suv vind ik deze (schrik niet) tuningsuv.com/albums/userpics/10001/Ki... best aardig. Neee, het is geen audi of bmw of rangerover, wel een zusje van hyundai. Maar wel in europa gebouwd, mcpherson wielophanging, duitse motoren tot rond de 260pk.

de grote Anti | 19-06-13 | 20:47

Vraag me ineens af hoe failliet dit zieke kloteland gaat als NIEMAND in juli zijn/haar boetes betaalt en ook de verhogingen links laat liggen. Of rechts, mag ook. is tegenwoordig toch hetzelfde.

Yabadabedoe | 19-06-13 | 20:45

Dus dat je dan niet glijmiddelloos in je anus gebeukt wordt door Fred en zijn rekels, neen, dit neigt meer naar onvrijwillige stomasex. En ik heb niet eens een stoma.

FustViking | 19-06-13 | 20:44

@miko
Voor mijn bad.

Kaas de Vies | 19-06-13 | 20:43

@miko | 19-06-13 | 20:33
Kaas rijdt rond in een 100 tons truck met ruimte daar in voor z n camper/vouwwagen/caravan/auto/solex/scootmobiel etc. met ook nog eens een aparte reaguurdersruimte.
Wel met trekhaak je weet maar nooit.

Uw Verzekeringsadvis | 19-06-13 | 20:41

Feynman | 19-06-13 | 20:36
Is je stijfje inmiddels al wat minder geworden na dat citaat?

Strohond | 19-06-13 | 20:40

@brutus68|19-06-13|20:36
Jij zegt het. En het is zo.

pitsteen | 19-06-13 | 20:38

Fred Teeven moet eens leren te buigen voor eerlijkheid en rechtvaardigheid.

ad melkert | 19-06-13 | 20:38

Kinderziektes van de controlestaat.

Bertus Brulbroek | 19-06-13 | 20:37

Al twee jaar en een beetje boetevrij.
Ook nog eens met brandstof die in Duitsland getankt is.
Ze kunnen fijn de pleuris krijgen daar in Den Haag.

Jackanders | 19-06-13 | 20:36

Over de hel gesproken, wat een rust ineens hier zonder dat schandknaapje van Bakito.

brutus68 | 19-06-13 | 20:36

Ludiek dat op een bekeuring maar twee dingen staan. Welk kenteken bij welke naam en adres hoort en bij welke snelheid welk bedrag hoort. Behalve die twee relaties die netjes bij de RBW en boetebase op te zoeken zijn staat er niets in uw bekeuring.

In Duitsland krijg je direct de foto mee. En wordt er van voren geflits. Dit geeft je de mogelijkheid direct te controleren op fraude of pedagogisch op te treden tegen het juiste kind. Fraude met je kentekenplaten of fraude hoe hard je waar mag rijden. Het boetebedrag kan daar veel lager zijn omdat met je eigen tronie boven het bedrag een bekeuring veel betere leerzame waarde heeft.

In Nederland krijg je als locatie iets in de trant van "Einsteinweg links." Zeker met lange doorgaande wegen met veel snelheidswisselingen zoals de A2 is het onmogelijk te controleren of de bekeuring juist is. Wie weet nog wat op dat moment op die plek de flexibele maximumsnelheid is?

Daardoor krijgt de bekeuring een hoog, het zal wel gehalte, waardoor mensen wel netjes betalen, maar hun gedrag niet aanpassen. Een laat dat nu net de ENIGE nuttige maatschappelijke functie zijn. Boetes zijn pure winstmaximalisatie, verkeersveiligheid kan doodvallen, u mag sterven.

Zoals ik onder andere hier al schreef, www.geenstijl.nl/mt/archieven/2013/06/..., zonder enige bijdrage aan het voorkomen dan de helft van de verkeersdoden. Brommer, fietsers, voetgangers en ouderen mogen bij bosjes sterven, we plaatsen de flitskasten liever waar het druk is tussen de vangrails.

CJIB en Politie zijn ernstig nalatig in het beschermen van voetgangers, fietsers en brommers.

Feynman | 19-06-13 | 20:36

Iet uit wilt zetten tot het functioneert

Einddbaas | 19-06-13 | 20:35

Aftreden kut Teeven, sodemieter maar op als je je foute shit n

Einddbaas | 19-06-13 | 20:34

@ brutus68|19-06-13|20:23
Eensch!

pitsteen | 19-06-13 | 20:33

@Kaas de Vies | 19-06-13 | 20:19
Kaas,een trekhaak, tsss.
Waarvoor? Je vouwcaravan?

miko | 19-06-13 | 20:33

Ja maar de eindstand is weer als volgt. De Nederlandse burger is weer is keihard in z'n achterste genomen, maar doet er vervolgens weer niks aan.
Ik begin me onderhand aardig af te vragen wat er hier moet gebeuren totdat het niet meer gepikt wordt. Slapen we nou echt zo diep met z'n allen?

Z. Uurpruim | 19-06-13 | 20:33

MPV's? Dat zijn gezinsauto's en dat zijn precies de mensen die ze moeten hebben. Godverdomme nog geld om kinderen te onderhouden en een auto te rijden! Weet u wel wat een aanslag dat is op ons milieu? Snel verarmen die lui, dan kunnen ze in elk geval niet op vakantie. Scheelt weer CO2. U moet arm of dood, want anders trekt de aardbol het niet. Begrijp dat nou. Dat is waar de Bilderbergconferentie over gaat.

Afgeschminkte Bassie | 19-06-13 | 20:32

En ik maar denken dat ze je kenteken aan beide kanten lezen met camera's. Maar hier uit begrijp ik dat ze met een aftandse radar het type voertuig proberen vast te stellen? Helpt een rolletje alufolie hier tegen?

Wedstrijdkrokodil | 19-06-13 | 20:28

Begrijp ik dit nu goed?
.
Iemand tekent bezwaar aan, de bekeuring wordt ingetrokken en vervolgens wordt het bezwaar niet-ontvankelijk verklaard omdat er geen bekeuring meer is om bezwaar tegen te kunnen maken.
.
Op deze manier kom je er dus nooit achter wat er nu precies aan de hand is geweest en hoeft justitie geen fouten toe te geven.

Jan Toeternuitje | 19-06-13 | 20:28

Nieuw bij macD de "trajectcontrole fuck you burger". Smaakt niet anders dan een normale burger maar is 325 maal zo duur.

Joffri | 19-06-13 | 20:27

Ze doen er gewoon geen klap aan, zoveel schijt hebben ze dus aan ons nadat ze op het pluche zijn beland.

Conan de Rabarber | 19-06-13 | 20:27

In het kader van de bezuinigingen hebben we de foutmarges van de flitskasten wat ruimer gezet en de camera's wat onscherper ingesteld. Foutieve boetekans groter, maar hoe kers?

GeefMijMaarKipSate | 19-06-13 | 20:26

Maar als de boete's opdrogen gaan wegens tegenvallers andere belastingen omhoog.Want bezuinigingen kunnen en willen ze niet in Denhaag-eu-Brussel.

van stampij | 19-06-13 | 20:26

Oei, die MPV rijders zijn meestal wel van het typetje brievenschrijvers.
Dat wordt overwerk voor Henk van de afdeling bezwaarbriefen en kutpost.

das_Freudenmädchen | 19-06-13 | 20:25

@ CornholioNL | 19-06-13 | 20:21 | + -1 -

Ik weet niet hoeveel jou boetes kosten, maar je moet toch wel héél veel te hard rijden om hiermee 54 miljard te kunnen winnen. Ga maar bezuinigen op immigratie, dan waren deze flitscontroles helemaal niet meer nodig en zaten we onder die 3%- norm.

Cacas | 19-06-13 | 20:25

Tja, als je liever zo min mogelijk geld in een best wel goed bedacht project wilt steken, dan neem je mensen aan die niet kundig genoeg zijn en steek je de rest van de centen in je eigen zak.

*Bij deze een open sollicitatie doet om dit probleem op te lossen*

pawa | 19-06-13 | 20:24

We zijn bijna klaar met het onderzoek, een nieuwe spray die je kenteken voor de overheidsmaffiacamera s onzichtbaar maakt, nog ff geduld.

Uw Verzekeringsadvis | 19-06-13 | 20:24

Laatst zag ik Opstelten en Teeven bij de muur-trek-automaat van de Febo op de Oudezijdsvoorburgwal, hier in de hoerenbuurt. Ze hadden beiden hun handen vol met kroketten, kaassouflé's en wat dies meer zij.
Toen ik ze daarop aansprak en vroeg of ze niet al genoeg hadden zeiden ze: 'Ja, we gaan toch echt niet stoppen nu we aan het winnen zijn...'

Simon de Danser | 19-06-13 | 20:23

Bukken nu. De vuist van de overheid moet dieper.

Boerenhoofd | 19-06-13 | 20:23

Ik ben vandaag begonnen brieven uit te delen aan ondernemers, die geterroriseerd worden met vergunningen, controles en boetes.
Ik heb er achter gekomen dat de gemeente Den Haag zelf gewoon maar doet waar ze zin in hebben en (milieu)regel en wetgeving negeren, die wel voor de rest telt.
De reactie in de buurt zijn gigantisch bij de ondernemers, dat is een enorme motivatie om met dit soort dingen door te gaan.
Ik heb begrepen dat er inmiddels diverse ambtenaren nerveus zijn geworden in het gemeentehuis.

Ondernemers kunnen ze pakken dat laffe politieke tuig, ik heb niets te verliezen, eens kijken hoe ze daar mee om gaan.

toetanchamon | 19-06-13 | 20:23

@pitsteen | 19-06-13 | 20:21

De reguliere versie is zo langzamerhand leefbaarder dan Nederland.

brutus68 | 19-06-13 | 20:23

@ Kaas de Vies | 19-06-13 | 20:14 |
Fuck NL, belasting hier belasting daar... Ben blij dat ik je dit kan melden van uit een erg warm Boedapest! La Tulpe on deck!!!!!!!!!!!!!

Glas Koning | 19-06-13 | 20:22

*klappie klap doet*
Hulde aan de altijd maar weer falende overheid!
Hebben jullie genoten van onze zuurverdiende centjes?

Zuidermeerder | 19-06-13 | 20:22

Gelukkig wordt het geld goed besteed....
graaiende zorgmanagers, graaiende bankmanagers, een paar loslopende Bulgaren en natuurlijk moeder aller graaiers...... de EU.

vhKarelkruizenruiker | 19-06-13 | 20:22

Het systeem loopt op zijn laatste benen mensen.

ElMatadero | 19-06-13 | 20:22

Als we nu eens heel hard op de rem trappen en zoveel mogelijk de nullijn op uitgaven houden, kijken hoelang de adem van deze oplichters duurt!!!!

Ondergang | 19-06-13 | 20:22

De overheid haat u, altijd en overal.

smdyasc | 19-06-13 | 20:21

Kunnen ze dit faalflitssysteem ook aan de kant zetten net zoals ze met die peperdure faalfyra's deden?

Cacas | 19-06-13 | 20:21

Ja zet die dingen uit, goed idee...
Kunnen we volgend jaar 60 miljard bezuinigen ipv 6...

CornholioNL | 19-06-13 | 20:21

@ brutus68|19-06-13|20:18
Hoezo absurde versie?

pitsteen | 19-06-13 | 20:21

Vraag de ijkrapporten maar eens op van de gebruikte apparatuur, die hebben ze niet.

Watapatja | 19-06-13 | 20:20

En dan lult Teven uit z'n nek dat het om ongeveer 300 gevallen zou gaan, waar het om 300 klagers ging. dat is dus per jaar. En dat vanaf 20009, dus ga er maar vanuit dat het om een veelvoud hiervan zal gaan.
Ben benieuwd of de Nationale ombudsman hier de vinger achter kan krijgen, en die luizebol eindelijk uit z'n blauwe kamerzeteltje krijgt.

Welles! Nietes! | 19-06-13 | 20:20

Maar als je in de AA-00-10 laten we zeggen 40 km te hard rijdt krijg je geheid geen bekeuring. Wedden?

eerstneukendanpraten | 19-06-13 | 20:20

S max rijders kunen niet genoeg beboet worden dat dan weer wel.

miko | 19-06-13 | 20:19

Wat dacht je van gewoon een doodsimpele trekhaak? Steekt namelijk ook uit. Is dit ook vatbaar voor fouten?

Kaas de Vies | 19-06-13 | 20:19

Als GS zo doorgaat dan komt er in Leeuwarden nog meer nieuwbouw bij.

Strohond | 19-06-13 | 20:19

Loose-loose situatie. Traject controle uit = lastenverzwaring burger.

gristen | 19-06-13 | 20:18

Af en toe denk ik echt dat ik in een absurde versie van Dante's hel woon, genaamd Nederland.

brutus68 | 19-06-13 | 20:18

Verrassend, de staat probeert weer stiekem pen te scheppen bij de burgers om dit aan zinloze subsidies en de EUSSR weer over de balk te smijten.
Je verwacht het ook niet...

Cacas | 19-06-13 | 20:17

Dit gaat zo stroef dat ik 2 tubes glijmiddel nodig ben.

Penis_baard | 19-06-13 | 20:17

Echt een VVD-er. Waarom een foutmarge verkleinen als het extra geld oplevert? Fuck de burger.

Tommygunner | 19-06-13 | 20:16

Jongens hou dit onder de pet, zodra de Nederlandse burger hier weet van heeft en gaat claimen is Nederland failliet. Nederland drijft namelijk op de boetes.

Kaas de Vies | 19-06-13 | 20:14

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken