
Het gaat helemaal mis in Syrië en omstreken. Vorige week beloofde Dronebama om de rebellen in Syrië te gaan bewapenen en nodigde hij Europa uit om hetzelfde te doen. Reden: Assad zou chemische wapens hebben gebruikt. Die claim is ongeveer net zo geloofwaardig als de claim dat Irak weapons of mass destruction had liggen. Triggerhappy Amerika heeft ook besloten om
F-16's en Patriot-systemen in Jordanië te laten staan na een grote trainingsmissie. Het antwoord van Iran:
4.000 strijders van de Revolutionaire Garde voor Assad. '
Iran is now fully committed to preserving Assads regime'. Oeps. En dat terwijl er net een 'gematigde' opvolger voor Ahmedinejad is 'gekozen'. Of is dit wat ze in Iran bedoelen met '
hervormingsgezind'? Want terwijl Obama nog lang niet alle diplomatieke wegen heeft bewandeld, en gekkies Bill Clinton en McCain een
wedstrijdje 'het hardst om ingrijpen roepen' doen, dreigt de boel nu op te schalen van een regionaal sektarisch conflict naar een soort hete koude oorlog tussen Amerika, Egypte, Saoedi-Arabië en medestanders aan de ene zijde versus Rusland, Iran, Assad, Hezbollah en medestanders aan de andere zijde. Uiteindelijk is het soennieten tegen sjiieten. Hartstikke verstandig om te denken dat je aan die 14-eeuwen durende strijd met even ingrijpen een einde maakt gelijk de glorieuze successen in Irak en Afghanistan. Vooralsnog is het veel
talk en weinig
walk, maar veel serieuzer dan dit moet het allemaal niet worden. Want
Syria is like Iraq, except worse.
Reaguursels
Inloggenwat wil je zeggen? dat ze ook naar andere landen kunnen gaan? er is momenteel geen 1 islamitisch land met de sharia maar wel in sommige steden in syrie daarom gaan er mensen massaal naar daar met als 1 doel de sharia te implementeren, ik las dit artikel en had de drang om te reageren verder heb k hier niks te zoeken, het was fijn om te zien hoe jullie haatheisten denken stelletje harteloze racisten, fijne dag nog!
safiyaaa, dit is van een dergelijk ontstellend dom kaliber, dat ik zelfs de moeite niet wil nemen er tegen in te gaan.
dat is niet waar wie wilt gaan wordt in de gevangenis gestopt. en tjah oorlog laat je nou eenmaal gekke dingen doen he die je normaal nooit zou doen.
"als je naar de cijfers kijkt zie je dat de meeste slachtoffers van de oorlog tegen Assad vrouwen & kinderen zijn, en toevallig zijn ze moslims"
Nogal een boude uitspraak Safiyaaa.
Hoe komt u aan die cijfers, waar kunnen we die vinden, en als die er al zijn waarom zijn die cijfers 'waarheid'.
Uw statement van "gooi de grenzen open" om mensen uit Nederland te laten vertrekken raakt ook kant nog wal. Iedereen is vrij om het land te verlaten.
En wat is uw mening over Al-Qaida overigens? Die waren er als de kippen bij om de "rebellen" te steunen en hen te leren hoe je een hart van een slachtoffer moet eten. Iets barbaars dat zelfs de Nazi's nooit hebben gedaan.
safiyaa, dan zijn we het dus volledig eens, wat kan er dan misgaan, laat ons de datum van vertrek weten en dan komen we uitzwaaien,,,,, nee zeker, jullie gaan nooit meer weg.
gratis uitkeringen, wonen etc etc veel te mooi om weg te gaan, NIEMAND houd jullie tegen, oh wacht misschien melkert, nmaar ga gerust we zullen jullie niet missen.
Hendrik als je naar de cijfers kijkt zie je dat de meeste slachtoffers van de oorlog tegen Assad vrouwen & kinderen zijn, en toevallig zijn ze moslims.
Maar volgens u moeten ze elkaar maar uitroeien, en dan kijkt u er van op als ik verbaasd ben???
en als Nederland werkelijk zo een hekel heeft aan de moslim minderheid en hen als een bedreiging ziet, gooi dan de grenzen open en laat hen dan bij d moslims in syrie aansluiten!!! dan zijn jullie van ons af, en worden we daar tenminste wel gewaardeerd. win win situatie :)
geloof mij maar de 'radicale extremistische' moslims willen niks liever dan emigreren uit Nederland.
@Badderbeest! | 17-06-13 | 09:35 | + 0
Het regime van Assad is GEEN moslimregime.
(Een belangrijke reden voor het steunen van Assad is dat Assad vriendjes is met Iran. Poetin heeft liever geen Iran dat pro VS is, etc. En dan zie je gelijk de reden voor de grote Westerse mogendheden om de Soennieten te steunen in Syrie - het isoleren van Iran. Het gaat natuurlijk nooit om mensen of olie, er staan veel grotere belangen op het spel.)
Verder hebben de Russen een enorme hekel aan moslim fundi's, ze hebben er heel veel problemen mee in de zogenaamde zachte onderbuik. Zelf in de goede oude tijd van de USSR ging het gerucht dat dienstplichtigen uit islamitische regio's alleen met houten geweren mochten oefenen.
Hmmm. Wel interessant dit. Ben benieuwd aan wie de russen een grotere grafhekel hebben. De Kapitalisten of de Moslims. Één ding is zeker. Ze zullen niet volle pijp gaan tegen de Amerikanen om een moslimregime in stand te houden.
voor de duidelijkheid wil ik er wel even verder op ingaan.
ik ben kotsmisselijk van het feit dat de wereld gedwongen wordt, zich voortdurend bezig te houden met een wrede, obscure oorlogszuchtige religie, die zich ongevraagd heeft gevestigd in moderne westerse landen.
en sterker nog al zn stammen en reli vetes heeft meegebracht, voortdurend zeikt, klaagt en probeert ook onze wereld naar zn hand te zetten.
daarnaast vreet het zich als een plaag door ons sociale stelsel, leeft wijken uit en maakt de straten onveilig en dan komt een simpele van geest, lees u safiyaa, en bent ook nog verbaasd.
idd bij voorkeur alle aanhangers van dat absolute kudt geloof het land uit, graag voor we gewapenderhand, ons moeten verdedigen en we moeten besluiten hen buiten de grenzen te moeten zetten.
iets wat me overigens niet snel genoeg kan gebeuren.
safiyaa, wellicht wat cynisch maar inderdaad laat ze elkaar maar uitroeien en wat mij betreft zou het prima zijn als de moslims in Europa zich geroepen zouden voelen, daarheen te trekken.
vult u zelf maar verder in, o ja snel een hoge muur om de moslimwereld.
Safiyaaa | 17-06-13 | 01:05 |
Ik maak me heel de dag al druk om de burgerslachtoffers die nog gaan vallen in dat gebied. En zeker kinderen. Maar oorlog in het MO is wat een ieder hier de keel uit komt, omdat we hier niet beter weten dan dat daar oorlog is. 400 jaar geleden was dat hier niet anders. Wij hebben toen geleerd om weg te lopen van religie. (De zelfbenoemde organisatie van god op aarde, die ook verantwoordelijk was voor bloedbaden.) Ik hoop dat moslims dat ook gaan doen. Lees je koran en laat je niet door iemand vertellen hoe je de tekst moet lezen (religie.)
Wat zijn jullie hartenloos zeg! "laat de moslims elkaar maar aflachten" zijn moslims dan geen mensen? maar ja moslim bloed is niks waard in jullie ogen laat hun maar verkracht en vermoord worden, niemand die er wakker van ligt.
@miko | 16-06-13 | 23:58
Jah, ik denk dat ze een hoop geleerd hebben van de ak..
Maar wat een amerikaanse expert wist te vertellen (duh) is dat een ak gigantische blowback-action heeft met zware metalen onderdelen. In slow-motion heb ik zelfs de loop zien kronkelen.
Dus nu heeft het westen betere wapens.
@de grote Anti | 16-06-13 | 18:22
Ak heeft weinig onderdelen en zelfs vuil schiet hij prima.Maar dat was zeventig /tachtig er jaren. Nu zijn er zoveel betere wapens dan de Ak47
' Onze organisatie moet weliswaar inkrimpen en taken anders inrichten, maar om die taken in de toekomst ook te kunnen uitvoeren, blijft instroom van jonge, enthousiaste mensen nodig. Daarom werven we ook nu: infanteristen, vliegers, mariniers, verpleegkundigen, technici en tal van andere functies. '
Stuur het Finse leger maar naar de killing fields.
Dit is niet mijn oorlog vriend!
Het Amerikaanse beleid wordt voornamelijk door Israël bepaald. Welk voordeel zou Israël hebben bij de val van Assad of anders permanente burgeroorlog in Syrië? Waarschijnlijk willen ze zo Iran verzwakken en aanvallen.
Nu iedereen in de zandbak speelt, kijkt er niemand meer naar onze treintjes. Snik
Pleur die bommen van Volkel d'r maar op, zijn wij die antieke zooi maar kwijt.
Als ze het zo gaan spelen sturen wij gewoon 5000 marokkanen!
Natuurlijk is wapens geven aan de rebellen een risico, maar door wapens te geven aan het vrije Syrische leger versterk je ook de gematigde Syrische rebellen.
Schweinchen Dick | 16-06-13 | 19:12 | + -3 -
--------------------
Het z.g vrije Syrische leger is voor een groot deel overgelopen naar Al Qaeda. Verreweg de grootste groepen zijn de moslim fundamentalisten. Die jongens die naar Syrië gaan doen dat om daar een Sharia staat op te richten.
.
Als dat lukt zal het nog veel erger worden dan onder Assad. Assad was weliswaar een seculaire dictator , maar minderheden ,zoals de Christenen waren beschermd en Assad is een gematigde moslim.
.
Je begrijpt kennelijk dat deze strijd een sektarische strijd is tussen Soennieten en Sjiieten.
.
Obama en zijn Europese bondgenoten sleuren het Westen mee in een onbeheersbaar en sektarische conflict waar geen "goede" partijen zijn.
.
Washingtons decision to arm Syrias Sunni Muslim rebels has plunged America into the great Sunni-Shia conflict of the Islamic Middle East, entering a struggle that now dwarfs the Arab revolutions which overthrew dictatorships across the region.
.
For the first time, all of Americas friends in the region are Sunni Muslims and all of its enemies are Shiites. Breaking all President Barack Obamas rules of disengagement, the US is now fully engaged on the side of armed groups which include the most extreme Sunni Islamist movements in the Middle East.
.
www.independent.co.uk/news/world/middl...
.
"Syrian rebels pledge loyalty to al-Qaeda"
www.usatoday.com/story/news/world/2013...
.
Islamic law comes to rebel-held Syria
www.washingtonpost.com/world/middle_ea...
.
Rebels Kill Dozens in Syrian Shiite Village
online.wsj.com/article/SB1000142412788...
-weggejorist-
met een PUT zit je goed.... toch
Deee-Lite | 16-06-13 | 18:58 | + 0
Jouw reactie is wel erg gemakkelijk uit jouw luie stoel. Ik zeg, deze strijd is oneerlijk. Assad wordt gesteund door China en Rusland met wapens en met geld en strijders door hezbollah en Iran.
Niets doen is geen optie.
Zonder "equility of arms" dwing je Assad nooit en te nimmer naar de diplomatieke onderhandelingstafel, want als je aan de winnende hand bent heb je daar immers niets te zoeken.
Natuurlijk is wapens geven aan de rebellen een risico, maar door wapens te geven aan het vrije Syrische leger versterk je ook de gematigde Syrische rebellen.
En leuk, jouw theorie over oorlogsmisdadigers naar Den Haag, maar is vooral studeerkamergeleerden retoriek; want zelf als Assad zou verliezen zou hij in China/Rusland asiel krijgen.
@King of controversy | 16-06-13 | 18:26 | + 0 -
Met baarden bedoelde ik de moslims die zich niet kunnen of willen aanpassen aan de realiteit. U weet donders goed dat er onder Saddam geen massale sektarische oorlog was in Irak.
appeltjesgroeneweide | 16-06-13 | 19:00 | + 0
------------
Je heb gelijk.
.
Het is kennelijk toegestaan dat moslims elkaar bevechten en vermoorden, maar als een niet-moslim een moslim verwond of dood dan schreeuwt men gelijk moord en brand.
Voor wie wil weten wie wat gebruikt in Syrië;
brown-moses.blogspot.nl/
Zie het verhaal dat de chemische wapens waarschijnlijk niet van de strijdkrachten van Assad komen, vanwege de staart van de raketten.
We gaan weer in een oorlog gerommeld worden, gewoon omdat het kan.
En als Israel 1 terrorist doodt, is heel hooglinksch en de moslimgemeenschap Israel aan het veroordelen maar oh oh oh wat zijn de moslims en linkschen stil als moslims andere moslims om de zeep helpen. Dan is het wel goed?
Waarom zo stil van Agt?
Fijn. Een flinke oorlog tussen de diverse soorten islam. Met aan de ene kant de ongematige haatbaarden van Iran; en aan d eandere kant de ongematigde haatbaarden van de "syrische rebellen".
Een betere reden om daar de diplomaten van de VN volledig autonoom en op eigen kracht vrede te laten brengen, die kan ik niet bedenken.
Ik dringend willen oproepen tot: Vrede nu; geef de diplomatie een kans; geen man en geen cent voor een illegale oorlog in Syrië; een langdurige discussie in Allah's Snackbar. Dat laatste graag 100% zonder inmenging van Westerse troepen, EN ZONDER financiële steun.
-weggejorist-
Alles is zorgvuldig geregisseerd. Opeens wordt nu prominent gesteld dat verschillende moslimfacties elkaar betwisten. Alleen maar om verdeeldheid danwel goodwill te kweken voor de een of de ander groep vollidioten. Eenvoudig herleidbaar is dat het allen moslims zijn. En moslims zijn gewoon gelovigen die 500 jaar achterlopen.
Linxen m.n. trappen hier volledig in, zien militaire humanitaire inzet, ontluikende hobbies en goed bevolkte vluchtelingenopvangen, zien vette baantjes voor zichzelf van belastinggeld.
Moslims kosten ons onze eigen waarden en normen en veel erger, geld. Of ze nu hier of daar in de zandbak spelen.
Overigens was het christendom 500 jaar terug geen ene moer beter.
Dus lekker oprodten met je sprookjes allemaal! Vier je eigen feestjes van je eigen geld en bespaar ons je overlast!
@meneer Q|18:44|
In dat geval moeten we mi de rekening maar neerleggen bij de gezamelijke kerken en het COA die dit mede mogelijk gemaakt hebben.
Hoewel ook ik destijds betrokken was als coordinator v vrijwilligers, ja er waren 24/7 vrijwillgers nodig om in geval van een inval een zogenaamde kerkdienst te kunnen houden want die mogen dan niet onderbroken worden.
Het gaat me dus hoe dan ook geld kosten.
Vroeger had je gewoon de goeien (wij) en de slechten (die smerige kutrussen). Gescheiden door een hoge muur of hek. Wat verlang ik terug naar die tijd. Tegenwoordig weet je het gewoon niet meer. Ben je voor de opstandelingen, dan sta je aan dezelfde kant als die mafkees De Thuisblijver en trawanten. Steun je Assad, met dat lekkere mokkel van 'm, dan sta je weer aan dezelfde kant als die baardjurken uit Teheran.
Ik weet het niet meer. Ik zou zeggen: zoek het maar uit. Laat me maar weten als het afgelopen is. Ik hoor wel wie er gewonnen heeft.
Laten we ons maar gewoon weer druk maken over de brandstofprijzen of iets dergelijks.
@vakantieman | 16-06-13 | 18:50
En dat is het grappige.. Het lijkt een beetje alsof dat wel van ons verlangt wordt. Erkenning.
Je gaat godverdomme maar ons leger in als je zo graag respect wilt, hmm? Of ga daar maar scholen en huizen (op)bouwen ipv van de nedermoslim rambo uit te hangen.
Islam = macht voor mannen. Vrouwen kom in opstand!
mensen jullie vergeten dat heel erg veel soennieten in syria pal achter assad staan. (70 % van zijn grondtroepen bestaan uit soennieten en meer dan 85 % van alle luchtmacht piloten zijn soennieten) de enigen die de boel altijd lopen op te stoken zijn SALAFISTEN, de stroming waartoe dat gezwel mohamed bouyari ook toebehoort. deze salafisten HATEN iedereen en noemen IEDEREEN KAFIR. normale soennieten zijn in hun ogen afvalligen, sjiieten zijn helemaal slecht etc etc etc. salafisten krijgen heel erg veel steun en vooral veel geld uit SA en Qatar, twee landen die al qaeda openlijk steunen. dus feitelijk kun je zeggen dat de amerikaanse overheid vriendjes is met al qaeda. bloedmooie Syrische meisjes mochten voor de zogenaamde revolutie gewoon aantekken wat ze maar wilden. als assad verliest, dan hebben deze vrouwen TOTAAL geen vrijheden meer. dus voor wie ben je?
Ik ben i.i.g. niet voor de Nederlandse en overige West Europese Jihad strijders...
amin | 16-06-13 | 18:38 | + 0
Om dit allemaal te kunnen blijven betalen komen er nieuwe bezuinigingsronde(s) aan. :-)
King of controversy | 16-06-13 | 18:26
Nou zie ik een verschil tussen haatbaarden en moslims. Die baarden mogen van mij ongezien de tyfus krijgen. Dat zijn imo de elite van de islam die net zo hard de moslims rectaal nemen als wij door onze elite rectaal worden genomen. Nog losstaand van hun haat naar andersdenkenden. Maar goed, u mag ze beschermen. Maar het woord cryptofascist ontkracht uw eigen woorden. Jammer dat u dat zelf niet door heeft.
Syrië is en blijft een land dat onrust zal brengen in de wereld.
Begin jaren negentig zaten er syriërs hier in kerk asiel omdat ze het land uitgezet zouden worden.
Huiliehuilie doen want in syrië. niet veilig etc.
Nu hebben ze n verblijfsverguning en gaan ze al zo' n jaar of 15 elk jaar op familie bezoek in syrië . Betaald van nl uitkeringsgeld.
Ze waren ten tijde van t asiel zogenaamt ortodox christen vandaar dat de kerk ze hielp en hier kon houden.
Nu sprak ik een van hen en die vertelde me dat zijn familie daar nu strijdt met de rebellen.
Tpen ik vroeg hoe dat dan zat met de religie begon hij te stotteren en had hij ineens geen tijd meer om te praten.
Ik denk dat nl in de jaren negentig zich mooi heeft laten beet nemen door die club.
Mijn mening is nu veranderd en ik denk als t syrisch is.. is het een leugen.
Kunnen wij ook geen 10.000 man naar Assad sturen en het daar gewoon uitvechten met onze cultuurpareltjes. Beter dan elke week in dan weer Maastricht dan weer in Zwolle/Gouda/Rotterdam/Amsterdam/Zandvoort enz enz.
Zijn we er in 1 klap vanaf !
@Not Muhammad | 16-06-13 | 16:29
Wel eerst oefenen met legopoppetjes he ? !
En langzaam maar zeker worden we een nieuwe oorlog ingesleurd.
Randdebielen steunen, die alleen maar allahs hakkenbar kunnen roepen.... onthoofden als hobbie hebben.... vrouwen onderdrukken.... en die de hele wereld om willen vormen in één grote shariawijk.
Nee, ik vind dat geen goed idee.
Ook de bemoeienissen van het westen komen me inmiddels de strot uit.
Het heeft nog weinig goeds gebracht.
Moslimextremisten floreren meer dan ooit.
En de haat tegen westerlingen en joden woekert maar voort .... zelfs bij moslims die hier geboren zijn.
Daar maak ik me best wel zorgen over.
Maar mij is niets gevraagd.
@ necrosis 18:20
Zullen we het dan ook even hebben over de Franse revolutie en de daarop volgende terreur en wereldoorlog. Stomme Fransen met hun democratie en mensenrechten.
[/sarcasm]
@ Vrije Nator 18:15
Dat is weer zo'n comment dat volledig verzadigd is van verkapt racisme. Het impliceert dat "die baarden" geen mensen zijn zoals jij en ik. "Wij superieure westerlingen kunnen wel omgaan met democratie, maar dat inferieure spul in de zandbak niet". Die "baarden" hebben net zo goed als jij en ik recht op vrijheid, recht om niet gemarteld te worden en recht op democratie. En als u dat niet vindt, bent u een gore cryptofascist. Bah!
Begon allemaal met een crisis en nu breekt de **%*$#@ uit.
Massa executie.
.
WARNING; EXECUTION FOOTAGE - 11 SYRIAN SOLDIERS SHOT In The BACK
.
www.youtube.com/watch?v=okgH8xgZt_Q
.
FSA Raise AlQaeda Flag After Beheading 7 Civilians
.
www.liveleak.com/view?i=0e6_1362908524...
.
Gruesome Video Shows Syrian Rebel Beheading Civilian
.
www.liveleak.com/view?i=a1f_1363882659...
@TheseDays00 | 16-06-13 | 16:31
Je zit dichter bij de waarheid dan je denkt ! Denk je dat de doorsnee Syrische Mo-Modhaal het wat kan schelen wie er in die voor hem/haar onbereikbare hoge toren zit ? Maakt geen fuck ui ! Als hij/zij maar een beetje normaal leven kan leiden, liefst in wat vrijheid en welvaart.
@Vrije Nator | 16-06-13 | 18:14
Bullshidt, de moderne variant van de m16 is minstens tien keer zo zuiver als de ak47 (en minstens 20 keer als de chinese troep) ..
M16 op 200 meter : Groepjes van een voetbal zeg maar.
Ak47 op 200 meter : Mag blij zijn als je de kaart raakt.
Oke, de ak round gaat wel door een stuk steen terwijl de munitie van de m16 gewoon platslaat. Maar die wapens zijn niet bedacht om stukken steen kapot te schieten.
Mind over matter hmm.
@King of controversy | 16-06-13 | 18:14
Zullen we het even over de ge-wel-dige Arabische Lente hebben?
En de vooruitgang die de bevolking heeft geboekt na de val van Mubarak en Gadaffi.....
@Lewis | 16-06-13 | 16:29
Eigenlijk mag Rusland het ook niet. Geen enkele buitenstaander. Laat het volk van Syrie zelf maar haar
eigen ellende oplossen. Maar oke.. daar gaan we al. Syrie en eigen ellende oplossen.... Er spelen zoveel (historische) gevoelens en krachten daar mee, dat er geen doorkomen meer aan is. Overal groepen religieuze dwazen; de een gunt de ander het licht in de ogen niet. Een normaal gesprek valt daar niet over te voeren (been der and saw that) en ze zullen geen enkel bestand nakomen. Het is een complete religieuze heksenketel !
De enige die er nog een beetje structuur aan wist te geven was Assad. Weliswaar met harde hand en op een manier die we hier niet zouden pikken, maar het kan daar ook echt niet anders ! Die lui hebben echt een harde hand nodig. En Assad is de enige die dat voor elkaar weet te krijgen. Als die wegvalt is het land (en zijn de diverse religieuze groeperingen) verloren.
Dus daarom liever een Assad dan die barbaren die zich een bevrijdingsleger noemen.
Heeft Obama zijn vredesprijs al teruggegeven?
.
Obama en de anderen in Europa die de moslim terroristen van wapens wil voorzien sleuren het Westen mee in een sektarische eeuwenoude oorlog tussen soennieten en Sjiieten.
.
Er is geen goede partij in dit conflict; alle partijen hebben maling aan mensenrechten en begaan gruwelijkheden.
.
En allebei de partijen haten het Westen en Israël.
.
Het overgrote deel van het Amerikaanse volk (links en rechts) , net zoals in Europa, wil geen bemoeienis met dit conflict , maar de bestuurlijke elite trekt zich hier niets van aan. Net zoals ze ook graag Erdogan bij de EU willen.
.
Washingtons decision to arm Syrias Sunni Muslim rebels has plunged America into the great Sunni-Shia conflict of the Islamic Middle East, entering a struggle that now dwarfs the Arab revolutions which overthrew dictatorships across the region.
.
For the first time, all of Americas friends in the region are Sunni Muslims and all of its enemies are Shiites. Breaking all President Barack Obamas rules of disengagement, the US is now fully engaged on the side of armed groups which include the most extreme Sunni Islamist movements in the Middle East.
.
www.independent.co.uk/news/world/middl...
@King of controversy | 16-06-13 | 18:14 | + 0 -
Maar een dictatuur is wel wat er nodig is om de baarden er onder te houden.
@ Necrosis 18:07
Bullshit! Omdat ik Assad een dictator vind, betekent dat niet dat ik de salafisten steun.
Een salafistische dictatuur is in mijn ogen even wreed als een seculiere dictatuur.
@Pierre Lebon | 16-06-13 | 18:10 | + 0 -
Zwaar downgraded dus. In Vietnam wisten de Vietnamezen al dat de M16 een poepwapen was. Hoezeer ze ook om wapens verlegen zaten, de M16 weigerden ze te gebruiken. Omgekeerd was het zo dat de Amerikanen zo met hun M16 in de maag zaten dat ze het risico op "friendly fire" voor lief namen en gewoon AK's oppakten.
Maar ja, ook dat was weer een spelletje van de militair-industriële lobby: Jij koopt mijn wapens, ik sponsor jouw verkiezingscampagne. Maar dat even geheel terzijde.
Kun je nagaan hoezeer de hakbars aldaar hun buitenlandse "broeders" (gniffel) waarderen.
ik zag al een filmpje op liveleak voorbij komen, waar 'dee vrijheidsstrijders' een politieman executeerden.
Allemaal bewapend met M16's en dus geen AK's.
Feynman | 16-06-13 | 18:02 |
je bent niet de enige die er zo over denkt
img3.joyreactor.com/pics/post/full/fun...
@frank87 | 16-06-13 | 17:46 | + 0 -
Laten we het hopen.
@Zwarte Steen comments
Kunnen we niet gewoon een per ongeluk afgeworpen bommetje die kant op laten komen? Of een kruisraketje? "Sorry, die was voor Assad bestemd" mompelen en klaar is Kees. Of Mohammed. Whatever.
@King of controversy | 16-06-13 | 18:01
Ik loop vast vooruit op de feiten.
Volgens jou is Assad een dictator, wanneer Assad hetzelfde lot wacht als bijvoorbeeld de 'gekke kolonel', dan verandert er een hoop in Syrië, en niet ten gunste van de vrouwen en minderheden in dat land.
Wat je weet, kun je voorspellen!
Achterbak | 16-06-13 | 17:58
Ik kan er ook niets over vinden. Ik heb met die man te doen, leek me geen fundamentalist. Misschien was hij wel christen, wie zal het zeggen. Misschien zit hij als vluchteling in één van de buurlanden. Ik hoop voor hem dat hij in Jordanië zit. Daar zou hij veilig zijn. Voorlopig dan. Want voor je het weet...
@miko | 16-06-13 | 17:59
Persoonlijk vind ik alle mensen die een opperwezen aanbidden nogal simpel van aard.
Poep is aan mijn billetjesvlas blijven hangen...
kapotte_stofzuiger | 16-06-13 | 17:03 | + -1 -
Mooi topic van 15 juni, een uitwerking van mijn tegel. www.geenstijl.nl/mt/archieven/2013/06/...
Maar goed, ook dat zijn kille cijfers. Curves op wit papier. Terwijl de echte ellende, gezinnen met kleine kinderen ook in die berichten weer ontbreken.
@ necrosis 17:56
come again? Ik krabbel dat Assad een dictator is, en jij trekt in jouw kop meteen de conclusie dat ik de salafisten steun? Hoe heb je dat gedaan?
Nee serieus, hoe verkronkeld zijn jouw gedachtes dat je die connectie maakt?
@koolteer | 16-06-13 | 17:16
En iedereen maar zeuren over dennis , die dacht volgens jou gewoon praktisch en in ieders belang.
Ben je al bij de gamma geweest om strapbanden te kopen?
@Gerd Hardleers | 16-06-13 | 17:10
Ik denk dat de soennieten fout zijn.
@van duyvenbode
Met een beetje pech is yelloman de kanarieman in handen gevallen van NL of BE jihadisten. Geen gehersenspoelde jongens maar cold blooded killers van de Call of Duty generatie die wat te bewijzen hebben naar hun 'echte' arabische killbroeders (oa Al Queda zit daar).
Zijn misdaad weet ik niet maar kies maar 1
-Polytheisme (bijvoorbeeld oud syrische godheden)
-Geel Pak (Ijdelheid, lijkt op kanariepietje)
-Banden met Assad
-Christen
-Seculiere schoft (probeerde onpartijdig te zijn)
Nou ja hoe meer invloed van de Zwarte Steen hoe meer regels er komen waardoor je gestenigd moet worden (symbolische macht van de grotere steen).
Allemaal niet erg vrolijk, maar gelukkig ver weg
oh wacht
en bovendien komt ie misschien nog levend en wel te voorschijn of heeft ie iets heel ergs gedaan? Kan er niks over vinden
HéHé GS wordt wakker en heeft het uitstekende Independent Verhaal ook gelezen, wel 15 uur te laat, en 15 maanden te laat om in te zien dat het uiteindelijk om de Soenni/ Sjietische Broedertwist gaat. "Onze" en Vlaamse strijders strijden dus tegen Iran, en aan de zijde van de Amerikanen die in Jordanië duizenden militairen hebben (adviseurs)
@King of controversy | 16-06-13 | 17:50
Schijnbaar kan jij niet wachten totdat salafisten de macht overnemen en duizenden Syriërs de vlucht richting Europa zoeken.
En over verkiezingen gesproken, Assad hoeft geen stemvolk te paaien (en te liegen) zoals Rutte en Didi dat hebben gedaan.
Gelukkig ook nog goed nieuws,
en zo te zien heeft hij zich laten ombouwen.
www.telegraaf.nl/buitenland/21654235/_...
basweetutwel | 16-06-13 | 17:47 | + 0
Het beste is om deze zwarte steen naar de maan te schieten.
@Schweinchen Dick | 16-06-13 | 17:11
Geen kant kiezen is iets anders dan geen keuze maken.
beide zijn verwerpelijk en dan weiger ik een kant te kiezen.
Hoe jammer het voor de bevolking is die waarschijnlijk beter kan leven onder een dictatuur van een kant.Maar door een kant te kiezen legitimeer je de volgende dictatuur en ben je mede schuldig aan de martelingen en moorden(en ja dat gaat gebeuren) en wat gaan we dan doen?
De volgende 'rebellen' steunen?
@ necrosis 17:46
Volgens mij is Assad vooral een dictator omdat hij maar één politieke partij in Syrië toestaat, de vrijheid van meningsuiting aan banden heeft gelegd, democratische vrijheden en rechten stelselmatig aan z'n glanzende laars lapt en wanneer was de laatste verkiezing in Syrië ook al weer?
Assad is een dictator, niet omdat de NPO dat vindt, maar omdat hij een dictator is.
De hamvraag is, voor mij althans, wat is in godsnaam de strategie van Amerika? Is het een agenda om de boel te doen destabiliseren? Zien we nu de contouren van een mega-plan teneinde Iran onschadelijk te maken. Alvast de troepen rondom Iran stationeren, het zou zomaar kunnen. Wat uitgesloten is, is dat de Yanks niet weten met wie ze van doen hebben. Dat wist de CIA toen ze het verlanglijstje van Osama inwilligden. Thans is het niet anders.
.
Al met al een reden om aan te nemen dat Amerika het risico van zwaar bewapende radicale moslims, ondergeschikt acht aan the big picture. Dan rest ons, het machtige Europa hahahaha, niets anders dan hopen op een meesterzet. Als de VS dit verkloot hebben ze het laatste beetje krediet verspeelt en moeten we nog maar afwachten hoe China en Rusland daarop inspelen.
Een ding is zeker, ditmaal is het lastig partij kiezen. God bless the USA zeggen ze, maar die goddeloze communisten hebben nu toch ook een punt.
pokkejong | 16-06-13
The Independent onbetrouwbare krant? Robert Fisk, de journalist met zijn handtekening onder het artikel, verbindt ondertussen wel zijn reputatie aan de inhoud van het stuk. Met Fisk ben ik het vaak niet eens, maar ik acht hem wel betrouwbaar als journalist. Lijkt me geen type dat zomaar verhaaltjes verzint.
Daarom ga ik ervan uit dat het bericht klopt.
zijn er wel zoveel maagden??
Laten we eens beginnen met de zwarte steen des doods te trakteren op een bombardement.
4000 man op een gebied meer dan 4 keer zo groot als Nederland;
ik zou me er niet al te druk om maken.
@meneer Q | 16-06-13 | 17:40
Assad is een dictator omdat de NPO dat vindt.
Dus krijg je beelden van zielige slachtoffers van dictator Assad.
Dat die 'slachtoffers' zelf video's uploaden van 'kopchoppen' (geen schrijffout) is natuurlijk bijzaak want Assad is immers de boosdoener.....
@FredFlinstone | 16-06-13 | 16:17
Straks mogen we onze kleinkinderen uitleggen: Islam, dat is dat geloof dat zichzelf in 2013-2020 helemaal heeft uitgeroeid in Syrie
@Schweinchen Dick | 16-06-13 | 17:11
Je bent verkeerd voorgelicht. Niet Assad is een grote bedreiging voor de Christenen, maar de Soennieten. Als die het voor het zeggen krijgen dan gaan we massale slachtpartijen onder christenen, druzen en alawieten zien. Eerst deze link uitkijken:
www.youtube.com/watch?v=6TUy0SNORzk&am...
Foppezão | 16-06-13 | 17:38 | + 0
Het beste is dat Assad gewoon blijft zitten , Obama
zal verder niet ingrijpen denk ik.
Ben benieuwd hoe het is gesteld met de gele man van Aleppo.
Onder Assad hebben vrouwen meer vrijheden; onder de soenitische religekkies, de tegenstanders van Assad, krijgen we weer de hardere versie van de islam: vrouwen ingepakt, rechten ontnomen enz.
En het domme Westen wil dat die islam-gestoorden, eigenlijk allemaal TBS-ers daar de macht in handen krijgen??
@Eurotokkie | 16-06-13 | 17:32 Tsja, die Fyra betaalt zichzelf niet.
@de grote Anti | 16-06-13 | 17:30
Zelf even invullen op Jijbuis: Pro-Pain - make war, not love.
Syrie was echt zo'n heerlijk land. Ik heb er een aantal jaren gewerkt en de mensen daar denken eerst aan jou voordat ze aan zichzelf denken. Er is armoede, maar geen vreselijke armoede, mensen zijn blij als ze gewoon voor hun familie kunnen zorgen, meer wilden ze niet. Er waren echt zo veel groepen die allemaal bij elkaar werden gehouden door Assad (sunni, shiieten, bedoeinen, christnen, joden, koerden, palestijnen, investeerders (die amerikaanse bedrijven wilden die verboden waren) en ze waren gelukkig als Syriërs. Met het zeer kleine contact dat er nog mogelijk is weet ik dat vooral in het noorden de lokale bevolking keihard wordt uitgeperst door de BUITENLANDSE rebellen.
Er is een enkele Syrier die niet liever Assad ziet winnen dan de rebellen. Onder Assad is er zekerheid en vrijheid (relatief gezien).
Vreselijk dat zo'n mooi land kapotgeschopt wordt van buiten door zowel machtshongerige kutjihadis en westerse regeringen die graag hun doelen verwezenlijken over de ruggen van de Syriërs
ben benieuwd hoe Obama gaat reageren.Met zijn voorzichtige steun aan de rebellen stapt hij op een ongelukkig moment in.Assad wint weer steeds meer terrein(terug)en nu ook 4000 boots uit Iran erbij.Hij moet oppassen dat hij niet te committed raakt, want dit wordt erg dirty zonder alteveel belangen voor het westen.Behalve de christenen dan, komen toch onze roots vandaan.
Ondertussen in Istanbul:
rt.com/on-air/istanbul-protest-tear-ga...
Erdogan speecht.
@de grote Anti | 16-06-13 | 17:30
En toch word ik liever wakker gemaakt om een potje love te maken.
*Hoopt dat Sharon D. niet meeleest*
Not Muhammad | 16-06-13 | 17:30 | + 0
Idd en dan via de achter ingang wapens blijven leveren
zoals dit al jaren gaat .
Ik zeg: "We laten de regering klappen, Greetje wordt dictator. We trekken ons terug uit de EU, en de NAVO, en worden direct een neutraal land.
De rest schiet elkaar aan peop, met de wapens die wij ze leveren.
En wij doen er niet aan mee, maar sturen wel wat jihadi's die kant uit.
Juist, hoge muur eromheen, berg wapens over de muur flikkeren. Wij hebben onze eigen problemen hier.
Sprak laatst nog iemand die zo ontdaan was door al het geweld dat die arme mensen aangedaan wordt en dat wij maar in onze handjes mogen knijpen dat wij het hier zo goed hebben..'Ik heb nog net niet mijn schoen in zijn holletje getrapt.
Je kunt niet appels met peren vergelijken, en je moet het zelfs niet proberen.. volidioot. Wij hebben ook genoeg ellende dankzij heethoofden uit de zandbak.
Met je sandalen en 'make love not war' t-shirt.
@da wizard | 16-06-13 | 17:25
Het valt me mee dat überlul van Rompuy geen plannen heeft om Syrië, Libanon en Turkije versnelt binnen de EU onder te brengen.
Tenslotte hebben we dankzij de EU al decennia geen oorlog meer.....
Mijn voorstel is de methode Toblerone. Neutraal blijven en onderling laten uitvechten. De enige hulp die we wellicht kunnen bieden, is meebetalen aan opvang in de regio. Meer niet.
da wizard | 16-06-13 | 17:25 | + 0
Alleen als die koerden meewerken en ik ben bang dat ze dit niet doen.
Toch is die aansturende jihadistische invloed van het woestijnland der wrede, waar de zwarte steen des aanstoots ligt opgebaard, te danken aan de olielobby en onze oneindige behoefte aan energie.
Pak eens de fiets!
Ales | 16-06-13 | 17:19 |
Nee hoor, ik heb geen hekel aan Amerika in het algemeen, maar aan bepaalde groeperingen die samen met bepaalde groeperingen uit b.v. Saudi-Arabië de geopolitieke agenda bepalen in dat gebied, over de rug van miljoenen simpele burgers puur om hun belangen in olie- en wapenindustrie te waarborgen.
Als het ze om asperges te doen was, hadden we nu in Limburg een conflict gehad.
En iets minder schelden a.u.b., staat zo slordig als je iemand van blinde haat beschuldigt. ;)
Als Turkije dadelijk klaar is met hun interne conflict, dan kan via het noorden de tegenaanval worden ingezet...
Wie er wint in deze KUT oorlog ook wint, het gaat hoe dan ook verstrekkende consequenties hebben en WIL ER GEEN FUCK MEE TE MAKEN HEBBEN, is er een land waar ik politiek asiel kan aanvragen, voordat dat niet door mij gekozen tuig in den Haag beslist om ook mee te doen aan deze waanzin?
Dostranamus | 16-06-13 | 17:22 | + 0
In die landen mag je toch openbaar vrouwen slaan , ik denk het dus wel.
Ja, ik heb nog een vraagje...
Zal escalatie in dit conflict een gunstige of ongunstige uitwerking hebben op de stagnerende omzet van gevechtsvliegtuigen?
Bakito | 16-06-13 | 16:55 | + 0
Stagneert de vraag dan? Waarop baseer je dat? Cijfers graag. Idioot.
@Schweinchen Dick | 16-06-13 | 17:11
Dankzij 'gelijke bewapening' in Libië werd 'Daffie' verminkt, bebloedt en met een stok in zijn reedT in het nieuws gebracht.
En iedereen maar juichen omdat 'de dictator' weg was.
En kijk eens hoe het land er nu voor staat......
Kaas de Vies | 16-06-13 | 16:05
NWO, de rest trouwens ook.
Is Regillio Tuur al gesignaleerd in Syrië?
Syrië is maar een druppeltje in een oceaan, die de NSA/prism heet.
Schweinchen Dick | 16-06-13 | 17:11
Denk je dat het westen zich erg druk maakt om volkerenmoord in een gebied waar ze geen belangen hebben??
Albert Pike zag het aankomen.
Helaas moeten wij het van de MSM hebben. Waarom werd jongstleden RT eigenlijk van UPC gehaald? Eén tip voor het kijken/luisteren naar de MSM, draai alles om en u zit dichter bij de waarheid. Dit geldt trouwens ook voor de politiek in het algemeen.
@Strohond | 16-06-13 | 17:13
Ja, haha!
*zich ernstig in het kruis getast voelt*
Bush en al die andere presidenten met belangen in de oliemaffia hebben dit conflict en alle andere ellende in deze regio veroorzaakt. En dan laat ik de zieke prestigestrijd de Koude Oorlog maar even buiten beschouwing.
Bakito | 16-06-13 | 16:28 | + -2
Wow! Jij bent echt een totale ignoranus, niet? Kijk, ik snap best dat je als linksfascist een hekel aan de VS hebt en dat je die haat projecteert op de Islam (Vijand van mijn vijand is mijn vriend) nu het Communistische avontuur niet gelukt is maar een dergelijke debiele non-gefundeerde uitspraak maakt je volledig ongeloofwaardig, Bakito. Niets dan blinde haat bij jou. Heel typerend voor nuttige idioten zoals u.
Platgooien die hap en door de woestijn in laten nemen. De beste oplossing.
Kom op Poetin, deze Amerikaanse olie-op-het-vuur kun je niet op je laten zitten, ga ook wapens sturen!! Is het lente of niet soms?
@Vrije Nator | 16-06-13 | 17:16 | + 0 -
Je noemde zojuist de aanstaande broodheren van ons gigafaaaaalkabinet.
Daar waar de beschaving ooit begon, wordt deze nu in moordend tempo afgebroken ... Het wachten is op Israël en de club waar het de laatste 60 jaar om te doen is (Rusland, VS, Iran, Saoedi-Arabië) is compleet ...
De Amerikaanse wapenindustrie heeft blijkbaar nieuwe orders nodig, nu de succesvolle *kuch* strijd in Afghanistan ten einde loopt.
Precies daarom moeten "wij" de JSF aanschaffen, kunnen "wij" goed meedoen! Aldus de corrupte JSF lobby..
@Deee-Lite | 16-06-13 | 16:52 | + 0 -
Dat kan, maar dat wordt tegengehouden door de hoge omes van Shell, Exxon, BP en dergelijke, alsook die van Ford, GM, enzovoorts.
@Bakito | 16-06-13 | 17:05
Dode moslimkindjes moeten binnen 24 uur een tuintje op hun buik hebben, voor F16's is geen tijd. #feit
Misschien een beetje cru, maar ze doen daar tenminste wel iets tegen de overbevolking. Vooral in moslimregio's fokken ze als konijnen, dus het is een natuurlijk verschijnsel dat ze elkaar waar mogelijk afslachten.
Een gebruik dat best aangemoedigd mag worden. Kunnen we beide partijen niet elk de helft van die roestige zooi in Volkel opsturen?
NB. Als we een oneven aantal hebben, dan mag die ene best op amsterdam west. Dan pakken we mooi de lokale problematiek ook nog even mee.
Ik heb niks met de Iraanse godsdienstwaanzinnigen, maar het is wel een logische stap van ze na de Amerikaanse oorlogsverklaring. Erg dom van de Yanks, met hun gebruikelijke bemoeizucht. (Nederlandse kontlikkende ruggegraatloze politici zullen er wel voor zorgen dat ook wij er bij betrokken raken...)
Ik voel al die linxe aanstaande politionele opbouwmissies nu al in mijn portemonnee.
Bigi Bana Boy | 16-06-13 | 17:09 | + 1
En dan nog het probleem met de soennieten en sjiieten , ik denk dat Israël vanaf de zijlijn toekijkt .
En ik maar denken dat terugtrekken uit Irak terug naar huis betekent.
Jackanders | 16-06-13 | 17:03
Daar kan een nekshirt alleen maar mooier van worden.
Lag Israël daar ook niet in de buurt?
pennestront | 16-06-13 | 17:08 | + 0
Ik denk dat niemand op GS dit nog zal meemaken dat ze daar iets gaan opbouwen.
Deee-Lite | 16-06-13 | 16:52 | + 0
Ik heb al eerder gezegd dat dit geen kwestie is van goed/slecht, maar van slecht/slechter.
Het is een ongelijke strijd, Assad bombardeert hele Soennische woonwijken en/of schiet ze met tanks in puin, honderduizenden doden en miljoenen vluchtelingen zijn het gevolg van een regime dat ten koste van alles aan de macht wil blijven.
Je kunt toch niet met droge ogen beweren dat dit moordenaarsregime de beste optie voor de christenen is, terwijl de Soennieten gewoon in de meerderheid zijn.
Het is een ongelijke strijd, de rebellen met hun lichte wapens tegen het Assad-regime met tanks, straaljagers, artellerie etc en bovendien gesteund door China, Rusland, Iran en Hezbollah (de twee laatste landen hebben daar gezamenlijk tienduizenden strijders/elitesoldaten zitten.
Als het Westen er niet voor zorgt dat ze in ieder geval met gelijke wapens tegen elkaar vechten wordt het straks volkerenmoord. Tsja en het leveren van luchtdoelraketten levert inderdaad een potentieel gevaar op voor Israel, maar daarom mondjesmaat leveren van zware wapens en na misbruik de levering stoppen.
Jij maakt liever helemaal geen keuze en dat is m.i. altijd een laffe keuze.
Het wordt inderdaad tijd om die rebellen te bewapenen, anders gaan ze het zeker op korte termijn afleggen. Ik heb er ook geen problemen mee dat radicale moslimjongeren uit Nederland in Syrië tegen Hezbollah en de republikeinse garde gaan vechten. Dit is nog maar het begin van de uiteindelijke finale het schisma. Nu komt het zeker nooit meer goed tussen Soennieten en Sjiieten. De macht is goed in balans, dus het zal een slepende bloedige strijd worden. Nu Iran militairen stuurt, kunnen de Soennitische landen eigenlijk niet langer op zich laten wachten. Hét scenario voor een uitdijend conflict in de regio dat zijn weerga niet kent. En zeg nou zelf, die sjiieten dat zijn toch geen echte moslims?
@.38 special | 16-06-13 | 17:03
Yep, een politie-trainingsmissie waar PVV zwaar tegenstander van is maar desondanks 76 stemmen in de TK krijgt dankzij GroenLinks.....
Wat mij betreft sturen we lijkenzakken, is een stuk praktischer!
"The Independent on Sunday has learned that a military decision has been taken in Iran even before last weeks presidential election to send a first contingent of 4,000 Iranian Revolutionary Guards to Syria to support President Bashar al-Assads forces against the largely Sunni rebellion that has cost almost 100,000 lives in just over two years."
.
Een onbetrouwbare krant (denk terug aan hun Irak verslaggeving) heeft ergens gehoord dat Iran militairen stuurt.
.
Dus zal het wel waar zijn.
.
Weer niets geleerd.
Iran in Syrië. Het probleem zal zijn dat de Israëlis dat niet zullen accepteren. Dáár zit het gevaar.
Skunk57 | 16-06-13 | 16:49 |
Met Amerika als agressor, een rol die ze al decennialang met verve vervullen. Alleen in het Westen wil men daar nog niet aan.
Zou die Franse sterrewiggelaar dan toch gelijk krijgen met z'n voorspelling dat WOIII in het Midden-Oosten zal beginnen en de arctische heersers de islamieten uit Europa gaan slaan?
En dan zijn al die afgereisde bevlogenen na dit conflict daar ook weer nodig om een nieuw, sterker land op te bouwen. It's a hell of a job, duurt zeker 2 generaties. Maar het is voor de goede zaak!
Daar heb je ze al.
www.youtube.com/watch?v=lChJz2DSpsE
Kan niet zeggen dat ik giet heel erg op zit te wachten. Als Rusland en Iran samen tegen het westen gaan vechten kan het conflict zo uit de hand lopen
Bakito | 16-06-13 | 16:55
Daarin ben ik het helemaal met u eens. Het is de machtige wapenlobby die een geldinjectie nodig heeft. Maar die conflicten lopen al zo lang, er wordt alleen heel vies op ingespeeld, dat zegt ook wat over die landen en bevolkingen die zich keer op keer, door hun eigen domme woede, rectaal laten nemen nemen. Ik heb wel eens bedacht dat als de wapenlobby zich nu gaat richten op ruimtevaart, ipv dodelijke wapens voor elkaar. Het geld schijnt geen probleem te zijn en het scheelt een hoop bodybags. En onze toekomst ligt imo niet op deze aarde. Die laten we ver-kk-erd achter.
dlseth_ | 16-06-13 | 17:00 |
Misschien kunnen onze F16's de dode moslimkindjes escorteren naar de begraafplaats. Komen ze nog eens ergens....
Ik vind dat elke zichzelf respecterende moslim (proest) nu, vandaag, direct, meteen, pronto moet afreizen om zich te mengen tussen de broeders en zusters. Om de goede zaak te bevechten.
Iets met vuur en olie erop gooien.
-weggejorist-
@Feynman | 16-06-13 | 16:50
Propaganda blijft propaganda. In Nederland hebben we zelfs het Centraal Propaganda Bureau, die elke keer wel een positief bericht over de economie in de media brengt. www.geenstijl.nl/mt/archieven/2013/06/...
@Ales | 16-06-13 | 16:59
Oh. Want Iran en de hezbollah zijn verlichte seculieren natuurlijk.
Goed dat je het even vermeld.
als de amerikanen wapens sturen, sturen wij jihadisten uit de polder, zijn we toch solidair en amerikanen blij, wij blij en jihadisten blij, enne..., win-win voor ons.
De manier om de aandacht af te leiden dat de VS net als de EU al vijf keer failliet zijn en..
Het enige waar wij ons zorgen over zouden moeten maken zijn de al gemarginaliseerde christen in Syrië, Irak, Egypte die gezuiverd dreigen te worden, dan zou ik zeggen, maak er een kruistocht nato tour van en maak maar een no flyzone.
Israël moet zeker oppassen voor de macht Hezbollah en de aanvoer van geavanceerd materieel richting Libanon.
@Strohond | 16-06-13 | 16:55
Ja, en die grote kudtparkiet van me.
Kakt gewoon mijn NEC-shirt en Wibra jogging richting hiernamaals.
@AshleyJ"Ash"Williams | 16-06-13 | 16:51
Zo zou het moeten zijn, maar is het niet.
Mooi, laat Oboema zich maar stukbijten op Syrie. Allemaal dode moslims en NSA mollen; win-win situatie voor de rest van de wereld.
Dit is de ultieme poging van de kabal achter Obama om zich wereldheerschappij toe te eigenen. The Endgame..
@Godsammekraken | 16-06-13 | 16:04
En hun moeders!! Kunnen ze trots 'erbij'zijn...
@Feynman | 16-06-13 | 16:35
Daar heb je gelijk in hoe we dit conflict ook willen labelen, de gewone burger is zoals gewoonlijk de pineut.
Ik ben nooit zo van 't Obama-bashen maar ik moet 't toch maar even zeggen: "Obama's buitenland-beleid en dan met name het beleid mbt het Islamofascisme is ronduit bedroevend.
Feynman | 16-06-13 | 16:50
Een oorlog moet ook verkocht worden. Bij teveel smerige beelden zappen veel kijkers weg en dan gaat de boodschap verloren.
Smarties | 16-06-13 | 16:51 |
Ja, ik heb nog een vraagje...
Zal escalatie in dit conflict een gunstige of ongunstige uitwerking hebben op de stagnerende omzet van gevechtsvliegtuigen?
Jackanders | 16-06-13 | 16:45
Schijnt dat buffels, kangoeroes en kamelen daar ook last van hebben.
-weggejorist-
We=With MC
Bakito | 16-06-13 | 16:44 |
Lees je woorden nu eens terug en denk eens heel goed na dat hier best een kern van waarheid in zit. Mocht u het niet snappen zal ik gaarne toelichting geven.
@Jackanders 16:45
We great (brain)power comes great responsibility?
kapotte_stofzuiger | 16-06-13 | 16:39 | + 0 -
Onversneden FULLHD beelden zijn moeilijk in scene te zetten. Dat ging in de tijd met de maanlandingen een stuk makkelijker. Propaganda zie ik als een verlengstuk van de strijdende partijen in de media, om extra steun, wapens en geld te krijgen.
Maar goed, ik plaats graag propaganda om een oorlog te stoppen. Tegen de propaganda om m te negeren, te bewapenen, politiek te steunen, of zelfs mee te doen. Kun je jouw mening ook onderbouwen bij www.youtube.com/watch?v=5hQLrbfxeiQ ?
Het is toch bizar dat geen nieuwsstation de wreedheid van oorlog in kaart kan brengen. Bij klussen met kijkers zie je meer bloed.
Ik ben zo trots op onze Franz. Hij kan zo aanschuiven bij de Wahnsinnkonferenz die straks in Teheran georganiseerd zal worden door de gematigde nieuwe premier over de Endlösung der Judenfrage. Gematigd mensen, net zoals de Syriegangers allemaal gematigd zijn! De atoombommen die Teheran bedenkt voor Israel zijn ook gematigd en vast goedbedoeld. Franz: een grotere idioot dan jij bent heb ik nog niet eerder meegemaakt als minister van BZ in NL en ik loop al meer dan 70 jaar mee in deze mesjogge wereld.
Iemand een idee wanneer het begint? Heb zulke goede herinneringen aan die prachtige live beelden uit Irak. Biertje! Nog een verzoek. Kan het geconcentreerd worden in 1 plaats. Damascus ofzo, anders vind ik het zo onoverzichtelijk. En ook graag duidelijk herkenbare wapens. Die kruisraketten waren misschien ook niet alles, maar je herkende ze wel direct aan het geluid en wat wazige beelden. Oh ja, voordat ik het vergeet: Ik ben tegen oorlog!!
@kapotte_stofzuiger | 16-06-13 | 16:44 | + 0 -
Maar mijn commissar pet zit net zo lekker :(
@Vergallistan | 16-06-13 | 16:45 | + 0 -
Inderdaad. Het is kortzichtig om te denken dat als Assad weg is het ineens beter zal gaan. Kijk maar naar Irak. Saddam was geen lieve jongen maar hij is een voorbeeld van hoe ik denk over het Midden-Oosten. Zonder dictator functioneert het daar niet.
lady blabla | 16-06-13 | 16:40
Dat is misschien niet helemaal zoals het is, maar je kan je alu hoedje rustig in de kast laten liggen.
Elke, in bij voorkeur een vreemd wereld deel. afgeschoten kogel, is werk in de US.
Er zijn een ongelofelijke reeks bedrijven die tandenknarsend zullen toezien als de VS zich ook maar ergens terugtrekt.
Het idee dat ze in een grote zandbak ook maar ergens voor strijden is lariekoek. Het zgn terrorisme is door bemoeienis in het Midden-Oosten zelf veroorzaakt.
De geschiedenis herhaald zich. Men verzint weer een drogreden. Mensen wordt wakker. www.reuters.com/article/2013/05/05/us-...
Over nukes en Iran en misvattingen status wapenprogramma (2 delen): www.youtube.com/watch?v=eLrylcHtIS4
"According to Bill Clinton, Barack Obama risks looking like a 'fool' if he decides not to intervene militarily in Syrias continuing civil war."
Looking like a fool. The first requirement for being president of the USA.
@CoJoNes | 16-06-13 | 16:45
Had u daar echt 43 minuten voor nodig? Reeds mezelf al een neqschot gegeven om 16:36.
Driehonderd Spartanen kregen bijna de duizenden Onsterfelijken van Xerxes onder de duim. Bijna, en dat was erg jammer...
Oboema wil alleen maar de aandacht afleiden van alle interne issues die spelen in de VS. Zie www.zerohedge.com/news/2013-06-14/obam...
@kapotte_stofzuiger | 16-06-13 | 16:02
Tis maar wat je losjes noemt...
De stelling dat wij mensen de meest intelligente wezens op aarde zijn, krijgt voor mij een steeds hoger WC eend gehalte.
Totaal van de pot gerukt dekt de lading beter.
Schweinchen Dick | 16-06-13 | 16:33
Tuurlijk! Het is allemaal begonnen vanwege die boze en wrede Assad. Met geen woord wordt er gerept hoe de demonstraties al heel snel ontaarden in schietpartijen op de politie en dat ze de schutters niet konden pakken omdat ze dmv zelfgegraven tunnels waren gevlucht. Nee die demonstraties zijn uit de hand gelopen omdat er een groep doelgericht op escalatie uitwas. Wie dat was geen idee (speculatie en teveel kandidaten). Feit is dat deze burgeroorlog heel veel landen juist erg goed uitkomt.
You do the math.
@ MarcAntony | 16-06-13 | 16:44 |
En anders kunnen we altijd Regilio nog sturen.
Naar wie moeten we nu die broodjes jong belegen hollandse kaas sturen?
Feynman | 16-06-13 | 16:35 |
het stopt als iedereen genoeg lebensraum heeft. en met de huidige bevolkingsgoei zit dat er dus voorlopig niet in.
Misschien zit jij in de luxe positie dat je niet hoeft te vechten voor je eten, maar voor de meeste mensen in de wereld geldt dat niet. En dat betekend dus dat anderen het voor je doen, via handelsoorlogen en gewapende oorlogen. hoe anders denk je dat die olie hier komt?
Sad but true.
@lingo star | 16-06-13 | 16:32 Als we Sharon Dijksma sturen zien ze dat wellicht als een aanmoediging van de huidige aanpak.
@Vrije Nator | 16-06-13 | 16:40
Te laat!
Zie kapotte_stofzuiger | 16-06-13 | 16:36
Hoe komt het dat er iemand is die denkt dat het misgaat in het Midden Oosten? Hebben jullie dan niet gelezen dat Frans Timmermans, jawel, Der Franz naar het Midden Oosten is? Hij gaat daar alles oplossen! Zijn slogan? Koopt niet bij jooden! Die stickers komen op jaffafruit te staan zodat zijn PvdA weer een beetje meer gaat lijken op die andere socialistische beweging! Houzee Der Franz! Kauft nicht bei Juden! Jeruzalem Judenfrei! Die Ayatollahs sind sehr begeistert über dem Franz! Der Franz braucht nur noch ein kleiner Schnurbart und wir klatschen tadellos unseren Stiefel zusammen und bringen ein schönen Gruß: S.H. Franz!!! S.H. Arafat und S.H. den Ayatollahs und allen Attantäter des Al Kaida, Hamas und alle Feindes des Judentums! S.H.!!!
Smarties | 16-06-13 | 16:40 |
Tuurlijk, en WOII begon bij de kruisiging van Jezus.
Ik wil verder ook nog even kwijt dat de Amerikanen notoir slecht zijn in het denken op de lange termijn. Afghanistan, Irak.
@kapotte_stofzuiger | 16-06-13 | 16:02 | + 32 -
Even de grammar commissar hoed van de kapstok halen, momentje. Ahem: Het is LOSE, niet LOOSE. U gebruikt nu het Engelse equivalent van los.
OT:
Ik ben van mening dat we dit maar mooi moeten blijven kijken op liveleak. Als er mensen heen gestuurd worden is het niet goed, maar als er niemand heengaat ook niet. Laten we dan maar gewoon thuisblijven; gaan er ook geen Nederlanders dood.
Behalve die boerenkooljihadi's. Die mogen wel dood.
Bakito | 16-06-13 | 16:28 |
Die conflicten zijn begonnen rond 800. Ga jij nou de indianen beschuldigen van WOIII? Gij rascist!!
De US bemoeit zich ermee om het midden oosten zwak te houden lijkt mij.
Door allerlei groeperingen tegen elkaar op te laten hitsen maakt het makkelijker om allerlei grondstoffen relatief makkelijk te bemachtigen.
Daarnaast is het een hele dikke boost voor de wapen industrie, hier kunnen ze ook mooi nieuwe wapens gaan testen.
Een win win dus voor de US.
of is dit teveel een aluuhoedje gedachte?
De US bemoeit zich ermee om het midden oosten zwak te houden lijkt mij.
Door allerlei groeperingen tegen elkaar op te laten hitsen maakt het makkelijker om allerlei grondstoffen relatief makkelijk te bemachtigen.
Daarnaast is het een hele dikke boost voor de wapen industrie, hier kunnen ze ook mooi nieuwe wapens gaan testen.
Een win win dus voor de US.
of is dit teveel een aluuhoedje gedachte?
@Feynman | 16-06-13 | 16:35
Beelden zijn altijd propaganda, ongeacht de herkomst. Zelfs bij uw NSFW-filmpje kan je je afvragen in hoeverre iets in scene is gezet.
Strohond | 16-06-13 | 16:23 | + 0 -
Vaak wordt gezegd over het gebied dat vroeger Mesopotamië genoemd werd dat het de bakermat was van beschaving. Dat is echter moeilijk voor te stellen. Tegenwoordig is er alleen maar ellende in dat hele gebied.
Feynman +1 synchronicity
@Schweinchen Dick, dat is ook precies hoe de situatie in Irak was met Sadam, maar kijk wat voor tering zooi het daar nu is, je gaat me echt niet vertellen dat het daar nu beter is dan toen Sadam het daar voor het zeggen had.
dat is waarschijnlijk ook precies wat er in Syrie gaat gebeuren als een groepje rebellen het daar voor het zeggen krijgt, het zal daar een grote zooi worden van mensen en groepen die allemaal de macht willen hebben, met aanslagen en dergelijke tot gevolg
En nog geen enkele reaguurder.... *zucht*
Het geen los scenario, maar een verlies scenario ("lose")
www.ross.net/notes/loose.shtml
En juist Poetin is heel voorzichtig en terughoudend ook met het leveren van de beloofde wapens aan Assad. Waarom moet het vuur daar aangewakkert worden?
Waarom kunnen de rebellen niet samen met Assad een nieuwe grondwet oid bespreken?
Met het ontwapenen van beide partijen valt meer te bereiken, dit kan door een no fly zone en een staakt het vuren !
Propaganda in plaatjes:
Thumbnail, Geenstijl, Patroit raketten bij nachtlicht, mooie stilistische foto.
Link 1, Reuters, zeven rustieke foto`s. Ook alsof oorlog schoon is.
Link 2, The Independent, Een klein sneetje in een voorhoofd, Iraanse militaire in een defile en een Assad in gesprek met zijn parlement.
Link 3, NOS, Een blije leider met witte tulband die net de verkiezingen won.
Link 4, thedailybeast, Statieportret met Bill Clinton terwijl hij als spreker bij staat te beunen voor een blauw gordijn.
Link 5, The New York Times, met een kindsoldaat die met twee RPG rent.
! ZES ! verschillende mediakanalen die u de oorlog niet laten zien. Leiders van deze oorlog worden aan BEIDE zijden van de linie verheerlijkt. In plaats van verantwoordelijk gehouden en verketterd voor hun handelen. Ook deze politieke criminelen laten we lopen.
Laat alsjeblieft zien wat oorlog voor de lokale burgers is. Volle vluchtelingenkampen, dode en gewonde kinderen, weinig voedsel, weinig transportmiddelen en provisorisch ingerichte ziekenhuizen die door zwaar geschut getroffen worden. Oorlog is niet mooi, oorlog is het ziekste wat de mens heeft voortgebracht.
Ik geef het linkje van het filmpje -op risico dat u uw ingewanden zo gaat uitwringen- om duidelijk te maken wat oorlog betekend voor een burgerbevolking. Ongeacht de religie of geschiedenis van die bevolking. Ongeacht mijn eigen afkomst. Als u zegt oorlog denk ik niet aan een F22, een kernbom of tanks, ik denk onder ander aan haar.
NSFW NSFA www.youtube.com/watch?v=aWSOIXS5o3c NSFA NSFW
www.geenstijl.nl/mt/archieven/2013/06/... Uw Verzekeringsadvis | 15-06-13 | 20:50
Oorlog, stammenstrijd, gewapend conflict, kies de term die je wilt, taal heeft geen enkele invloed op het probleem.
www.geenstijl.nl/mt/archieven/2013/06/... wontan | 15-06-13 | 20:44
Het is niet de schuld van deze kinderen.
www.geenstijl.nl/mt/archieven/2013/06/... Willianus Wortelus | 15-06-13 | 20:33
Ik probeer de morele steun voor oorlogen te slopen, door te laten zien wat oorlog is. Ik zie te veel plaatjes waarbij we doen alsof oorlog normaal, stoer of geaccepteerd is.
Ik zie mooie teksten van politici en stoere taal. Het blijkt een langzame reus te zijn waar de kinderen en burgers weinig aan hebben. Als je dieper graaft zie je een hele andere oorlog dan het grote publiek te zien krijgt. Je ziet de slachtoffers van de oorlog zelf en niet de woordvoerders van de daders.
Waarom gaan USA, China en Rusland niet eerst even samen een dag praten voordat we weer de constructie van Korea en Vietnam uitrollen? Rusland en China achter de ene partij en de hele NAVO achter de andere? Waarom worden burgeroorlogen geleend om de koude oorlogen voort te zetten?
Wanneer stoppen deze psychoses?
Dit is niet onze oorlog.... dus waar bemoeit het 'Westen' zich in godsnaam mee?
.
Laat ze het lekker uit zoeken daar, gewoon vinger aan de pols houden en voor de rest uit laten razen....
De overgrote meerderheid van de tegenstanders van Assad zijn geen radicale moslims, maar soennieten die hun huis en haard verdedigen tegen het moordenaarsregime van Assad.
Soms moet je kiezen tussen twee kwaden en geef mij dan de rebllen maar, die niet om deze oorlog gevraagd hebben.
Laten we niet vergeten dat deze burgeroorlog begonnen is (de aanleiding) met het feit dat de geheime dienst van Assad jongeren martelden en vermoordden, dus volkomen disproportioneel, die leuzen tegen het regime op de muren hadden gekalkt.
Ik sta wat dat betreft aan de kant van Obama, die eindelijk na 2 jaar heeft besloten om de rebellen te bewapenen, helaas niet of te weinig met antitank- en antiluchtafweergeschut, want zolang het regime over tansk en straaljagers beschikt en de rebellen sl;echts lichte wapens hebben, zal Assad winnen.
Als ik zie dat het officiele doedental (officieus dus vele malen hoger) nu al 100.00 doden is, alleen omdat Assad aan de macht wil blijven, krijg ik tranen in mijn ogen.
Als de rebellen de oorlog winnen, dan rekenen ze zelf wel af met de extremisten van Al Queda, maar als we nu de rebllen niet gaan bewapenen, ook met zware wapens, dan moord Assad met behulp van Iran en Hezbollah alle soennieten uit en dan is de haat tegen het weste, dat niets deed, helemaal compleet.
Not Muhammad | 16-06-13 | 16:29 | + 1 -
Nederland stuurt een missie om de vrouwenrechten te promoten.
@ Meeroever | 16-06-13 | 16:24 | + 1 -
Ik begon juist de indruk te krijgen dat "de FSA" niet bestaat en dat het probleem nog wat gecompliceerder maakt en moeilijker voor "de FSA" om te winnen.
Denk persoonlijk dat de gemiddelde Syrier beter af is op de lange termijn met Assad en 99% van de Syriers helemaal geen oorlog wil om Assad weg te krijgen.
70 % v/d US bevolking wil dit niet.
Trucje van Obama, als ze met gas gaan gooien ga ik boos worden.
De Fransen nooit te beroerd voor een leugen, stellen: Assad heeft met gas gegooid.
Obama kan moeilijk terug komen op zijn stoere uitspraak, beetje dan, stuur maar kleine wapentjes.
Mafketel Clinton loopt nog met een onverwerkt schuldgevoel rond omdat hij in Rwanda destijds niet heeft ingegrepen, wil hij in Syrie goedmaken.
Interessanter is wat heeft Obama met Qatar en Saudi Arabie besproken, dat zijn uiteindelijk de financiers van de rebellen.
De enige die het scherp ziet is Poetin.
We horen morgen wel hoe zijn gesprek met Obama is verlopen.
Kaas de Vies | 16-06-13 | 16:05 |
Dat is een goede vraag. Ik denk dat eerder de vraag moet zijn, wat is USA nu aan het doen? Daar zit een malloot als president die CHANGE wel heel letterlijk neemt, economische banden verlegt naar Oost-Azie en de oude economische banden doorsnijdt. Verlaat je oude vrienden in Europa maar geef ze ook een 'bitterkoekje'. Dit eitje wat die mallot hier neerlegt gaat ons nog duur opbreken. Timmerfrans moet je niet vragen om een mening. Zij geloven nog in de wereldlijke orde zoals in 1975. Dat doet drugs nu met een boomergeneratie, uiteindelijk degenereren ze..
Erdogan gebruikt ook chemische wapens...
Dit gaat een geweldig festijn worden. De moslims VS ongelovige hond en VS shjieet of soeniet danwel aanhanger van Assad. Amerika en Rusland verzorgen de luchtshow en Al-Qaida staat langs de route met kraampjes en aanstaande martelaren.
Omdat Nederland ook wel van een beetje meedoen houdt, bieden wij aan de rotzooi nadien op te ruimen. Want, als alle brokstukken (lees: alle bebouwing) zijn weggeschoten door de grote jongens. Dan mogen onze troepen de rotzooi die ordebewaring heet opknappen. Wij noemen dat thuis 'een slecht plan'.
Dit levert wel weer films voor pappa op Vaderdag op.
@ qutrex | 16-06-13 | 16:23 |
Maar waarom mag Rusland het wel dan?
BroodenSpelen | 16-06-13 | 16:25 |
Bullshit.
Bush en al die andere presidenten met belangen in de oliemaffia hebben dit conflict en alle andere ellende in deze regio veroorzaakt. En dan laat ik de zieke prestigestrijd de Koude Oorlog maar even buiten beschouwing.
De 'ver van mijn bed show' heeft een nieuwe dimensie verkregen want zodra ik mijn neus in de wind steek.....
Hopelijk dan dat die stank een beetje te harden is...
Wat begon als een kleine interne fittie kan nog wel eens heel groot worden.
Ja! Nu is het genoeg geweest!
Can't we all just get along?
* madeliefje in loop AK-47 propt *
@Bakito | 16-06-13 | 16:03
Een reden te meer voor de VS om de handen thuis te houden. Obama dreigt "worse than Bush" waar te maken.
Als Iran er 4000 man heenstuurt en Hezbollah al een 3000 man, dan wordt het erg heet in de zandbak. Misschien zijn er nog wel een zooitje jihadis hier die het martelaarschap ambieren. Nu hebben ze de kans. Of zijn de mannen niet meer geinterresseert.
neem je vanuit Gouda een enkeltje Syrie en lever je je paspoort in, kom je er achter dat je samen met de Amerikanen en de joden vecht tegen Iran...
Whahhaaa!!!
In Iran zijn gekkies aan de macht, hoewel de gemiddelde Iraniër opmerkelijk veel vrijheid kent. Maar Iran is onze vijand.
Terwijl in Saudi Arabië en Egypte ook gekkies aan de macht zijn, of een belangrijke rol spelen, maar dat zijn onze bondgenoten.
Ze zoeken het lekker zelf maar uit. De FSA is nog steeds de beste kandidaat om te winnen, maar realistisch is dat niet, die islamisten zijn daarvoor te sterk, en hun strikte regels bieden stabiliteit. Een volk in oorlog wil altijd als eerste stabiliteit, dat zag je in Afghanistan, waar de Taliban stabiliteit bracht en een einde maakt aan vele stammenoorlogen.
En dat is nu precies wat wij in het westen niet begrijpen. Wij willen altijd direct democratie zien. Direct vrede, veiligheid en eerlijke verkiezingen. Maar mensen stemmen dan meestal voor hun stam, stad of religie, en er blijft een hopeloos verdeelde bende achter.
Nee Ataturk had het goed begrepen.
In ieder geval gaan de transporten met legerspulletjes die richting op, en zo kan een koude oorlog in een keer opwarmen, nog zo gewaarschuwd voor het opwarmen van de aarde, maar men moest er weer om lachen.
Baby Rasta | 16-06-13 | 16:12
Een stijgende popcornproductie zegt meer over de komst van een oorlog dan een stijgende wapenproductie.
Nooit gedacht dat ik dit zou zeggen : hup Assad en Iran. En Rusland natuurlijk.
Hopelijk leren we hier in het "westen" om ons niet overal mee te bemoeien !
O ja: dat er maar ff snel wat minder dooien mogen vallen daar. Genoeg horror geweest inmiddels.
@Snelle Jeroen | 16-06-13 | 16:15
Burgerslachtoffers vallen er in elke oorlog, helaas. Echter is mijn grotere angst voor diezelfde burgers dat zij slachtoffer worden van haatbaarden als laatstgenoemden eenmaal hun macht bevestigd hebben.
Ook leuk dat Turkije vrolijk een beetje meeëttert.
Ik begrijp niets van Turkije en niets van Syrie. Maar als we de ziener J.R.R. Tolkien (die hier voor WOI al een visioen over had) mogen geloven, is Erdogan de tovenaar Saruman die bomen neerhaalt voor een minaret en Assad has to go zodat Mordor (Arabierie) de zwarte Steen op het laatse stukje vrije Westen kan richten (dat is dan een klein dorpje in Vrankrijk).
#sprookjesboek #polytheism
Probleem bij de probleemhouder laten.
Laat ze het daar lekker zelf uitzoeken.
Syrië wordt het afvoerputje voor in het Westen geronselde moslims met drang naar het martelaarschap.
De zuiverende werking van Oorlog.........
Laat die landen het zelf uitzoeken.
Mooie actie van Iran. Zo blijkt maar weer dat de macht van de VS tanende is.
Met complimenten en vriendelijke groetjes van opperhaatbaard Ali Hosseini Khamenei!
@gristen | 16-06-13 | 16:07
Neem gewoon zo'n pilletje jongen: www.youtube.com/watch?v=z9pD_UK6vGU
Lost alles op.
Gewoon alle pijplijnen en olievelden in de fik zetten in heel het midden oosten.
Dan bemoeit niemand zich meer met die landen.
Een woord is hier steekhoudend: Islam
Even een korte samenvatting, ik Syrië kan het beste een ongekozen dictator blijven zitten en in Turkije kan het beste een democratisch gekozen dictator het veld ruimen.
'En dat terwijl er net een 'gematigde' opvolger voor Ahmedinejad is 'gekozen'. Of is dit wat ze in Iran bedoelen met 'hervormingsgezind'?'
Misschien toch eerst het artikel van The Independent lezen Van Leeuwen. Daarin staat namelijk dat het besluit al is genomen vóór de verkiezingen.
Het westen zit al in een verlies-verlies situatie.
Winnen de rebellen dan zullen fundamentalistische moslims de macht proberen te grijpen. Als Assad blijft zal hij wel formeel de leider blijven, maar Hezbollah en Iran hebben dan de touwtjes in handen.
-
Dus kiest u maar wat u liever in een olie-rijk gebied grenzend aan Israël wilt hebben.
@kapotte_stofzuiger | 16-06-13 | 16:02
In meer concrete termen: aan beide kanten zullen vele strijders alsmede onschuldige burgers sneuvelen. Misschien wat relevanter dan jouw angst voor nóg een 'islamitische dictatuur'.
Ik stel voor dat we gratis vervoer ter beschikking stellen aan iedereen in Nederland die zich graag met deze strijd wil bemoeien. Wel een enkele reis en paspoort inleveren bij vertrek.
De claim dat Irak massavernietigingswapens had, was toentertijd behoorlijk geloofwaardig.
@waskuip-admiraal | 16-06-13 | 16:07
nl.wikipedia.org/wiki/Syri%C3%AB
Turkije (NAVO-partner), Israël (daar heeft Bakito hier alweer leuke dingen over gezegd).
Ze plot sikkens. *pakt popcorn en plopt er een open*
Zou het nu eindelijk gebeuren, die WW III?
Goed idee. Sturen wij nog even een berg rebellen.
Wij kunnen toch ook wel 4000 asielzoekende Iraniers sturen?
Als Mo nou gewoon een zoontje had verwekt bij één van die minderjarige meisjes, dan was er vast minder gezeik geweest nu.
laat ze mekaar daar maar doodmaken dan komen ze in ieder geval niet hier naar toe niets doen geen wapens sturen geen soldaten niet mee bemoeien alleen maar jihadstrijders hiervandaan daar naar toe sturen en net als belgie dit soort mensen hier niet meer terug laten komen persono non grata opgeruimd staat netjes
Bijzonder dat het westen nog steeds denkt iets te kunnen oplossen in het Midden-Oosten. Verschillende stammen, slaafse aanhanging van een onderdrukkende godsdienst en het gebrek aan iq zorgen voor een niet te verhelpen teringzooi.
Full-scale oorlog is goed voor de economie. Heeft Nederland al doosjes Lego en Playmobil die kant op gestuurd?
Als een Assad-strijder ook maar één vervelende sisser laat, staat het al op Liveleak. Dus laat staan wat er met een gas-aanval zou gebeuren. Die gas-aanval is er nooit geweest en het verbaast me eigenlijk dat het anno 2013 nog gedurfd wordt om met dit soort smoezen politiek te bedrijven. En zoals in dat NY-times artikel ook staat, beide partijen zijn even wreed.
.
Ik zie ook nog steeds niet de strategische meerwaarde voor westers ingrijpen niet. Of het moet zijn dat Obama een proxy-soenniet is, of dat het bestaan van een pijpleiding met supercheape olie niet ken.
Laat een regionaal probleem vooral door de regio opgelost worden.
Waar zijn de EU en USA eigenlijk mee bezig?
Als je dan toch MOET kiezen, de Sjiieten hebben altijd een grote mond, maar het zijn de Soennieten die in Irak, Afghanistan en Nederlandse binnensteden de boel onveilig maken.
Het is duidelijk dat mensen aan beide kanten dingen doen die verwerpelijk zijn. Wat ik echter niet snap is dat landen als Amerika zich met het conflict bemoeien. Laten we eerlijk zijn. Voor de beschaafde wereld is het meest gunstige scenario dat Assad aan de macht blijft. Hebben ze in de VS nog steeds niet geleerd dat na de val van dictators in dat soort landen altijd de pleuris uitbreekt en dat uiteindelijk hele enge islamofascisten de macht overnemen?
We kunnen nu niet achterblijven! Stuur 4000 kransenjongeren!
Een grote clusterfuck!
Nou, dat betekent waarschijnlijk ook het einde van de staat Israel....
Kan dat hele gebied daarzo zichzelf niet platbombarderen? Het is daar alleen maar onrust en islam... Moeten we niks mee te maken willen hebben.
Goed idee. Als wij er nou nog een paar containers AK-47's in flikkeren en er een hek omheen zetten kunnen ze het lekker uit gaan zoeken daar.
Syrië, net zo interessant als de nieuwste Kluun.
Laten ze elkaar lekker afschieten. Goede zaak.
Een loose-loose scenario:
-winst van Assad is winst voor Iran en Hezbollah
-winst voor rebellen is winst voor islamitische dictatuur (waarvan we nu niet zeker weten wie/wat het gaat worden).
Poep = aan? Volgens mij gaat het juist de goeie kant op.
REAGEER OOK