Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Burgemeester Antwerpen snapt counter-jihad

nommmmmmpatat.jpg Zitten we hier in Nederland met de handen in het haar over de aanpak van bloemkooljihadisme naar Syrië en de rol daarin van ronselaars als Maiwand de Thuisblijver. Maar in Antwerpen pakken ze dat net effe doortastender aan en maken ze van iedere patatjihadi een Achmed de Wegblijver. Doei, weggejorist en opgerot uit het bevolkingsregister van de stad Antwerpen. Burgemeester De Wever is helemaal klaar met de vreedzame benadering van extremisten. Daar krijgen haatzaaiers en jihadverheerlijkers geen krantenkolommen, daar worden ze meteen uit de administratie gehaald. Mocht een Syrische sniper ze niet al van de planeet hebben geschrapt, dat is. 't Stad heeft geen zin in teruggekeerde koppensnellers en groepsverkrachters met PTSS, een onberekenbare houding jegens het Westen en recht op een uitkering. Vlam, hier zie, uw rechten af. Jihadibloem! Is dat een ideetje, misschien, Nederlandse burgemeesters? Het is wel weer mooi geweest met de AIVD-faals, de mediatour van allerlei haatmuppets en de krachtige stellingname van de moslimgemeenschap tegen het geweld. Oh nee dat laatste niet natuurlijk. Anyway, laat elk terroristentripje naar Syrië een enkele reis zijn. Instappen = schrappen. Dat, of anders laten wij ons uitschrijven uit knuffelend faciliteerlandje Nederland. Gaan we in Antwerpen wonen, allemaal.

Reaguursels

Inloggen

Antwerpen is dan ook een topstad.

hedar81 | 15-06-13 | 12:04

amin | 14-06-13 | 14:50 | + 1
Dat is niet waar.

ikdenkwat | 15-06-13 | 01:18

Waarom kan die man geen burgemeester van Utrecht worden, of desnoods Amsterdam? Of op zijn minst Rotterdam of Den Haag!

Byter | 14-06-13 | 19:24

"Schrapt alle belgenmopjes uit geheugen"

XaaD666 | 14-06-13 | 18:56

Belgen zeggen Friet of Frit, geen patat. Kortom, Frietjihadi.

Mr. Krinkle | 14-06-13 | 17:38

@Ja nee, geen mening | 14-06-13 | 11:18
Vergeet het verkleinen van de uitkering voor de monarch niet. Ook daarin is België eerder dan wij.

Cor Rupteling | 14-06-13 | 16:48

Iets zegt me dat de EU hem gaat terugfluiten.

Moonwarrior | 14-06-13 | 16:39

Elke teruggekeerde jihad strijder een stuk lood achter het oor van 25 cent is de allerbeste oplossing.

Real Dutch Meat | 14-06-13 | 16:00

een makkelijke maatregel, de meeste komen niet meer levend terug.

istawa | 14-06-13 | 15:57

-weggejorist-

Hugues de Payens | 14-06-13 | 15:53

Nonkel Frituur heeft het alweer beter begrepen dan de Ollanders.

lingo star | 14-06-13 | 15:23

Tricephalus | 14-06-13 | 15:16

Er zit nu 1 Fouad Belkacem achter de tralies, het gaat nu al een stuk beter!

22x resultaat is al 22x verbetering. En dit is alleen voor stad Antwerpen. Dus als meer mensen voorbeeld volgen zijn het er meer. En als de andere ramptoeristen zich ook nog flink misdragen komen ze misschien ook in aanmerking.

Robbie Rotten | 14-06-13 | 15:20

Niet te hard van stapel lopen. Ook deze man met januskop is een wereldvreemd collaborerend kieken dat de gevarenzone niet wil zien. Als je er de krantenartikels op naleest merk je gauw dat het hem alleen gaat om "de zwaarste gevallen", oftewel 22 man. Daar redt je geen beschaving mee.

Tricephalus | 14-06-13 | 15:16

@ikdenkwat | 14-06-13 | 11:19 |
Kan allemaal best zo wezen maar als ze zich weer melden om in te schrijven heb je ze meteen te pakken en kun je ze aanhouden voor verhoor en vervolging.
Tevens kun je ze op die manier hun eventuele uitkering afpakken, immers niet ingeschreven,geen uitkering.
Gewoon een goede actie waarmee op vele manieren verdere aanpak mogelijk wordt.
Niet geregistreerd is illegaal wellicht en dus worden andere sanctie's ook wat makkelijker.
Dit kan echt heel wat meer functie hebben.

amin | 14-06-13 | 14:50

Dit riep ik hier al eerder , maar werd toen met min kudos beloond.

Maar het zou nog beter kunnen.
Ze zouden het hier ook moeten doen.
Moedig ze desnoods aan, geef ze een beetje zakgeld mee.
En de mogelijkheid tot het meenemen van introducees.
Zet ze zo dichtbij als mgelijk af.
Maar alles op 1 voorwaarde, weg = weg , en NIET meer terug.
En nooit meer Nederland binnen.
Ik zeg win win situatie!

Halven Haen | 14-06-13 | 14:29

Charles de Batz | 14-06-13 | 12:23 |
Is Pechthold deaud?

milky bar | 14-06-13 | 14:22

codedelight | 14-06-13 | 12:47 |
Dat is blanke nonsens. Of je weet niet wat een fascist is (voor jou waarschijnlijk iedereen die niet links is). Ik vind deze beslissing begrijpelijk en gezaguitstralend, vooral gezien de gruwelijke onthoofding door Belgische jihadisten in de hel van Syrie (net twee weken geleden).

milky bar | 14-06-13 | 14:21

Geen idee waar het allemaal over gaat, maar ongezien kan ik wel zeggen dat het in Nederland Niet Mag.

En als het onverhoopt toch zou mogen, wordt het zonder twijfel binnen de kortse keren alsnog verboden met als agrument dat we dat niet moeten willen, met z'n allen.

Kapitein Sjaak Mus | 14-06-13 | 14:10

Goed bezig. Pragmatisme waaraan het hier ontbreekt.

natte krant | 14-06-13 | 13:34

Moeten we ook in Nederland doen, tesamen met de familieleden. Immers, 75% van de moslims steunt een zoon of iemand die naar Syrie gaat...

Thoth | 14-06-13 | 13:18

Bloemkooljihadisme? Moar liek boemkooljihadisme, amirite?

Lemau | 14-06-13 | 13:12

Let op, die Bart de Wever wordt de volgende premier van België.
En dan gaat ie echt los.

James Lastig | 14-06-13 | 12:47

De Wever is een fascist.

codedelight | 14-06-13 | 12:47

utopia:
De Wever die in 2014 de verkiezingen wint en Vlaanderen afsplitst van Belgie. Vervolgens samen met Geert, die door de val van Rutte nu met de scepter zwaait, een onafhankelijke Vlaams-Nederlandsche economische unie opzet. Deze unie, die geen ruk meer te maken heeft met Brussel en de EU, gaat vervolgens importheffingen doorberekenen aan de EU. Voor alles wat de rotterdamse, antwerpse, amsterdamse haven binnenkomt en de grens overgaat, 10 procent richting ons! en we gaan weer betalen met keiharde florijnen!

mallebabbe | 14-06-13 | 12:44

Ik weet niet in welke mate jullie de Belgische politiek volgen, maar zoals Fatwabuster (12:10) al aangeeft: de kans is groot dat deze man en zijn partij in 2014 (de moeder van alle verkiezingen, wordt gezegd) het politieke landschap zal doen daveren.
.
Ik vind De Wever een prima politicus. Zeer intelligent, daadkrachtig en geen zachte heelmeester (want die maken stinkende wonden).
Aan linkse kant vinden ze deze beslissing natuurlijk 'schandalig' en 'vreselijk'... begrijpe wie begrijpen kan. Blijkbaar vinden de rode jongens dat we Syriëgangers bij hun terugkomst moeten ontvangen met een doosje pralines en een voetmassage.

ElHombre | 14-06-13 | 12:32

Pechthold draait zich om in zijn graf als ie dit hoort.

Charles de Batz | 14-06-13 | 12:23

Filip Dewinter van het Vlaams Behang was van de week ook al op de thee bij Assad om te vragen om 'doortastende' actie tegen frietkotjihadi's (niet dat je dat daar volgens mij extra moet gaan aanvragen)...

Chimay Bleu | 14-06-13 | 12:21

Als ze niet in een officiële andere krijgsmacht hebben gediend zijn het enemy combatants en die gaan naar guantanamo.

domheid regeert | 14-06-13 | 12:14

En wij maar zeggen dat Belgen dom zijn... Uit alles blijkt dat zij vele malen doortastender kunnen ootreden dan ons laffe Hollanders...

number668 | 14-06-13 | 12:11

Bart de Weever is een 'no nonsense' politicus... eentje van recht voor z'n raap en nu al de winnaar van de verkiezingen in 2014, België staat voor grote veranderingen.... het pappen en nathouden beleid is in Antwerpen al voorbij, de rest volgt in 2014!.
.
Go De Weever go!

Fatwabuster | 14-06-13 | 12:10

Ja , maar dan komen ze allemaal hier naar toe met toestemming van Brussel.

ja,diedus! | 14-06-13 | 12:07

Terroristen, opstandelingen, ze worden door de VS gesteund. Zouden wij ook steun krijgen als we tegen Den Haag te hooivorke gaan van Obamie ?

vmk | 14-06-13 | 12:07

Islam is vrede.

HoogToontje | 14-06-13 | 12:06

Causa Sui | 14-06-13 | 11:48 |,
Ik zou ze Marokko adviseren aan jihadosten voor welverdiende rust. Je schijnt daar ook een prima moslim arrangement te krijgen betaalt door Nederland.

ratelaar | 14-06-13 | 12:05

Causa Sui | 14-06-13 | 11:48 |,
Ik zou ze Marokko adviseren voor welverdiende rust. Je schijnt daar ook een prima moslim arrangement te krijgen betaalt door Nederland.

ratelaar | 14-06-13 | 12:03

@neemjemoederindemali | 14-06-13 | 11:52
Typisch Oboema; het hele internet monitoren want 'terrorisme', maar ondertussen wel wapens leveren aan fundamentalistische moslims in Syrië. En iedereen maar denken dat het niet erger kon dan Bush jr.

Wanneer rot die schertsvertoning een keertje op?

dlseth_ | 14-06-13 | 12:01

Kom inderdaad in Antwerpen wonen. Lijkt me leuk, reaguurders als buren!

Robbie Rotten | 14-06-13 | 12:01

Onze wet op het Nederlanderschap zegt diegene die in een ander leger hebben gediend de nationaliteit zal verliezen. Daarnaast kent ons strafrecht ook het zgn nationaliteitsbeginsel waarin wordt bepaald dat een misdaad buiten onze landsgrenzen ook een misdaad volgens Nederlandse wet kan worden bestraft. Maar ja in Nederland gelden wetten alleen voor mensen die 40 jaar werken en nooit uit de ruif pikken. Deze knuffelnederlanders wacht bij terugkeer een arsenaal aan psychiaters, advocaten haatimams en pvda. Een mooie cocktail voor hen om straks hier om zich heen te schieten.

Imprimatur | 14-06-13 | 11:59

Ik roep al jaren dat ze van Belgenmoppen Nederlander- moppen moeten maken. Belgen zijn zo dom nog niet en als ik van een afstandje naar Polderland kijk lach ik me de hele dag kapot om zoveel stupiditeit!!

Kobus Kloothamer | 14-06-13 | 11:55

-weggejorist-

Islamofiel | 14-06-13 | 11:54

counterjihad, prima woord, prima aanpak

Islamofiel | 14-06-13 | 11:54

canvascrack de Wever +1

kaasfondue | 14-06-13 | 11:54

Wtf, Amerika gaat de rebellen bewapenen, volgens mij is Obama de weg volkomen kwijt. Wat een gek.

Aan de andere kant, hoe meer van die jihadisten zichzelf opblazen hoe beter het is.

neemjemoederindemali | 14-06-13 | 11:52

@Parsons | 14-06-13 | 11:47

ROFLOL

KaiserSoza | 14-06-13 | 11:51

frank87 | 14-06-13 | 11:44
Da's niet helemaal waar, het onderscheid is of er gevechtshandelingen tegen de Nederlandse staat worden ondernomen of niet. Ook hier is volgens mij enige rekbaarheid van toepassing. Mensen die zelf het woord "strijd" in de mond nemen en dan hier geweld plegen mogen daar voor mij onder vallen.

Baron Wilhelmus | 14-06-13 | 11:50

CornholioNL | 14-06-13 | 11:47
Dat is discriminerend voor de cultuur verrijkende Marokkaanse gemeenschap.

Strohond | 14-06-13 | 11:49

@ratelaar | 14-06-13 | 11:44
Genieten doen ze daarna door met een uitkering uit NL , want immers PTSS, daar op langdurig vakantie gaan. Enkel voor de zorg komen ze dan even hierlangs, met het nieuwe gezin, de DNA geteste kids van 7 vrouwen en ja hij is echt de vader, nog wat bakken kinderbijslag erbij ook dan maar.
Twee wallen dus, als ze niet voortijdig in de greppel ertussen eindigen.

Causa Sui | 14-06-13 | 11:48

Strohond | 14-06-13 | 11:36 |

Een Tulp ? Een stuk onkruid lijkt mij meer op zijn plaats...

CornholioNL | 14-06-13 | 11:47

Op de vraag waarom dit in Nederland niet gebeurt heeft de PvdA zojuist geantwoord:

"Omdat Antwerpen niet in Nederland ligt."

Parsons | 14-06-13 | 11:47

Die Antwerpse maatregel gaat nog lang niet ver genoeg. Na de Spaanse Burgeroorlog (1936-1939) vertrokken talloze linkse fanatici en 'idealisten' uit allerlei Europese landen, waaronder Nederland en België, naar Spanje om zich daar aan te sluiten bij de Internationale Brigades die meevochten tegen generaal Francisco Franco.
Bij terugkomst in Nederland (wat de Belgen deden weet ik niet) werd deze jonge vechtjassen hun Nederlands staatsburgerschap ontnomen. Omdat ze dienst hadden genomen in een vreemde krijgsmacht.

Kijk, dat waren tenminste heldere maatregelen. Al die moslimse warhoofden met hun zieke mannelijkheids-syndroom gewoon het staatsburgerschap afnemen. Ze hebben sowieso schijt aan de samenleving waarin ze zijn geboren.

Er ligt ten zuiden en oosten van de Middellandse zee een zandbak die zich uitstrekt van Marokko tot Bangla Desh; daar is ruimte zat voor primitieve barbaren met gedachtegoed uit de zevende eeuw en die spugen op dit land en zijn 'ongelovige kaasvreters'.

En dan mogen ze dat kutboek van ze, met die klatergouden letters, onder hun muffige soepjurk meenemen.

Peter Emile | 14-06-13 | 11:46

De USA gaat ze eerdaags bewapenen, laat die ze dan ook maar opnemen, kunnen ze wel gebruiken daar, goed voor de lokale wapenhandel.

Causa Sui | 14-06-13 | 11:45

@Baron Wilhelmus | 14-06-13 | 11:16
Die regel is afgeschaft. Een paar jaar geleden een radio-itempje over gehoord met iemand die zo blij was dat hij toen in het belgische leger mocht.

frank87 | 14-06-13 | 11:44

Als je strijd voor de "goede" zaak moet je ook genieten van je resultaat van de goede zaak. Je kiest er niet voor niets voor on naar de groene sharia weiden te gaan om te strijden voor Allah. Bovendien na maanden van reinigende en verlichtende strijd wil je toch niet meer terugkeren tussen de kaf'rs? Slecht voor je 72 maagden karma. Goed initiatief, keuze gemaakt? Doei, wij hebben geen plek voor spijtoptanten Houi Alhasan, bevalt de sharia nog? *zwaait*

ratelaar | 14-06-13 | 11:44

Cuyahoga | 14-06-13 | 11:39
Ik denk dat je nog even aan de clou moet werken. Zo is het niet om te lachen.

Strohond | 14-06-13 | 11:43

de Held van de dag is zekers te weten deze burgervader !!!

FredFlinstone | 14-06-13 | 11:41

Lekker laten gaan, de helft gaat niet in een stuk terugkomen, de sukkels.
En alsof antwerp en brussel geen overlast van marocjes hebben, tsss

Aart Z. | 14-06-13 | 11:40

De Wever is een held . Zulke daadkrachtige politici zouden in Nederland welkom zijn.

dirty dirk | 14-06-13 | 11:40

Het heeft de schijn van een verbanning maar dat is het zeker niet.
Terugkerende holidayihadi's dienen naakt op wankele ijsschotsen te worden gezet waarop ze vervolgens worden afgedreven in de buurt van de Noordpool.

Simon de Danser | 14-06-13 | 11:40

Er lopen twee Belgen in Syrië, zegt de ene tegen de andere:
"Draai hem om, draai hem om"
Waarop die andere zegt:
"Op zijn buik, hou zijn voet vast"

Slechte mop?
Was dat maar waar.

Cuyahoga | 14-06-13 | 11:39

Dat is helaas wishful thinking.
Hier krijgt de mensen die ter slechter trouw zijn een onbeperkt aantal laatste kansen.

Hanz Ziezo | 14-06-13 | 11:39

Hoewel politici en media in België ook doorgaans nogal politiek correct zijn, zijn politici in Vlaanderen toch op z'n minst duizend keer hipper, aantrekkelijker en polariserender dan de vroegoude bestuursmannetjes en -vrouwtjes die in Nederlandse gemeenten tegenwoordig de dienst uitmaken.
Burgemeesters hebben daar nog zoiets als een eigen politieke agenda en proberen die ook uit te voeren. Ze zijn er niet alleen op uit om alles een beetje bij elkaar te houden tot het in elkaar dondert.
Bart de Wever van de N-VA is weliswaar geen Wilders of De Winter maar zijn sympathie ligt bepaald niet bij moslimgekkies of haatmoskeeën.

Peyronie | 14-06-13 | 11:39

Saluut de de kost, om het maar eens op zijn Antwerps te zeggen. Blijf lekker ribbedebie.

Bigi Bana Boy | 14-06-13 | 11:38

Ja, maar dat gaat zo maar niet.
Degenen die terugkeren uit Syrië hebben recht op alle hulp die ze nodig denken te hebben, ook financiële.
En het geeft niet wat dat kost.
En anders komt mevrouw Mälmström dat eigenhandig rechtzetten.
Je bent nou eenmaal bij de islamitische EU of niet.
En Brussel bepaald, niet een of ander burgemeestertje van een provinciestadje.

Dostranamus | 14-06-13 | 11:36

In Nederland pakken we dat anders aan. Hier vernoemen we een tulp naar elke Syrië-strijder in het kader van de boel bij elkaar houden.

Strohond | 14-06-13 | 11:36

Kijk eens aan. Onze zuiderburen met ruggegraat. Daar kan ons huidige kabinet nog een voorbeeld aan nemen.

Mr_Pikibelly | 14-06-13 | 11:36

Maar van Obama mogen ze blijven, deze lieve jongens, hij gaat ze zelfs wapens leveren en een no-fly zone instellen, wie is hier nu de weg kwijt. Moeten we straks met een groen vlaggetje onze 'helden' binnenhalen? Ik snap er helemaal geen drol meer van, in al die kutlanden, Algerije, Libië, Egypte, Syrië prediken we de Arabische lente gesteund door dictatoriale regimes in Saoedi-Arabië en Bahrein, maar in Turkije laten we Erdogan zijn gang gaan. De hoge heren in de politiek zijn een beetje van het padje af...

Springbank | 14-06-13 | 11:36

gooi en smijtwerker | 14-06-13 | 11:30 |

Shit, ik dacht even dat ze nieuw wapentuig gingen uittesten... weer een illusie armer.

CornholioNL | 14-06-13 | 11:35

@vanhetvarken | 14-06-13 | 11:27
De misdrijven wordt buiten de grenzen van het Nederlandse strafrecht gepleegd. Ze vallen onder het internationaal oorlogsrecht.

rara | 14-06-13 | 11:33

Met alle respect voor de weledelgeboren heer, maar waarom is het de bedoeling om 'ontmoedigend te werken'? Waarom niet, kom, hoe heet het: 'opgestaan, plaats vergaan'? U gaat daarheen? Mooi, u komt er no-hooit meer in. Zo zou ik het thuis doen. Maar ja, daar maak ik de wetten. Iets doet me vermoeden dat er wel weer ergens een of andere eu-wet is waar de burgemeester last van heeft.

BellaBella | 14-06-13 | 11:33

Overlevende haatbaarden schrijven zich gewoon opnieuw in.

Symboliseren is vooruitzien in België.

goedverstaander | 14-06-13 | 11:31

Kent u die mop van die Belg die naar Syrië ging ? Die ging dus niet meer...

CornholioNL | 14-06-13 | 11:31

De EU zal er voor zorgen dat burgemeester teruggefloten wordt... mag niet is tegen de regels.

meneer Q | 14-06-13 | 11:31

We prepareren ons voor de komende burgeroorlog:

dit is de telegraaf van vandaag!

Militairen oefenen multiculti in Amsterdam

AMSTERDAM -
Militairen trekken volgende week de Amsterdamse wijken West en Nieuw-West in om hun gesprekstechnieken in een multiculturele samenleving te oefenen. Met het oog op toekomstige uitzendingen vindt Defensie het belangrijk dat soldaten van het bataljon dat zich richt op de communicatie met de bevolking tijdens missies, trainen in een zogenoemde 'live environment'.

gooi en smijtwerker | 14-06-13 | 11:30

In Antwerpen begint de victorie !

Bataaf | 14-06-13 | 11:28

rara | 14-06-13 | 11:22

Toch schijnt dat meedoen aan hoofden afsnijden op geen enkele wijze strafrechtelijk consequenties in te houden.

vanhetvarken | 14-06-13 | 11:27

Vergeet maar dat het hier gebeurd zolang de PvdA haar tentakels in alle geledingen van de overheid heeft.

sinar2 | 14-06-13 | 11:25

En toch kan het nog doortastender. Gewoon staatsburgerschap afpakken en ongewenste vreemdeling verklaren. Nu kunnen ze gewoon terug naar Nonkelland en bij terugkomst alsnog een uitkering aanvragen.

Baby Rasta | 14-06-13 | 11:25

In Antwerpen gaat al het verdiende geld richting Brussel en Wallonië. Logisch dat ze het zat zijn.

blinde kip | 14-06-13 | 11:24

@Baron Wilhelmus | 14-06-13 | 11:16
Er hoeft geen begrip opgerekt te worden, de Syrische rebellen vormen een erkende krijgsmacht.

Het ontbreekt de bestuurders aan lef om echt in te grijpen. Alle respect voor de Belgische burgervader, maar als we dit op het niveau van burgemeesters aanpakken dan houdt ik m'n hart vast voor bijvoorbeeld Rotterdam.

rara | 14-06-13 | 11:22

Niet alleen dat, maar opvolgend nieuws op de vlaamse radio was dat de 2 grootste moskees in antwerpen geen subsidie meer krijgen vanwege syrie ronselingen en haatzaai bertichten jegens westerse culturen. Is vlaanderen wakker aan het worden?

LangeTijdGeleden | 14-06-13 | 11:22

Zit wel een nadeel aan, de haatbaardjes in spè denken nu wel 2x na voor ze zich opofferen voor de profeet, de uitkering die ze nu nog hebben is toch wel erg fijn...

CornholioNL | 14-06-13 | 11:21

Allemaal een anusbom in de reet en op het vliegtuig.

Conan de Rabarber | 14-06-13 | 11:20

Van mij mogen er elke dag wel een paar charters die kant op. Enkele reis dat weer wel en een bomgordel als levensverzekering gratis voor niks.

joyriders | 14-06-13 | 11:20

Gaat in NL niet gebeuren hè */met hoofd op bureau bonkt

vanhetvarken | 14-06-13 | 11:20

Awel hoorde dat ze wel hun Belgisch paspoort behouden dus bij terugkomst kunnen ze zich zo weer inschrijven. Spierballen taal zonder spieren zeg maar.

ikdenkwat | 14-06-13 | 11:19

Symboolpolitiek of niet, het geeft een signaal af. Wij pikken het niet meer. Ook mooi dat ze die vergunningen wegnemen van De Koepel. Sluiten die Haathaard.

Juriaan Schraamhaar | 14-06-13 | 11:19

Je wordt hier voor minder uit het register geschrapt. Bij huisuitzetting en als de familie dan noodgedwongen op een vakantiepark gaat wonen of later in het gevang. Dan krijg je een puntadres in de GBA. Zonder stemrecht.

Mammeloe | 14-06-13 | 11:19

Neem hier een voorbeeld aan Den Haag !!

Het leven is zwaar | 14-06-13 | 11:18

von H | 14-06-13 | 11:13
Tot op zekere hoogte wel ja.. Maar als de landelijke politiek niet wil meewerken, dan kun je toch op zijn minst zorgen dat je eigen stad hiertegen optreedt?

Natuurlijk is het geen waterdichte oplossing, maar in ieder geval onderneemt iemand actie wat binnen zijn bevoegdheden past.

Absoluut niet waar | 14-06-13 | 11:18

België Gidsland: als eerste de Fyra afdanken, als eerste goede maatregelen tegen Abu Dinges en zijn trawanten. De Wever rules.

Ja nee, geen mening | 14-06-13 | 11:18

Het kan hier ook - gewoon op de persoonskaart "vertrokken met onbekende bestemming" en terugsturen naar het centraal register in Den Haag. En dan ook uit het woningregister uitschrijven.

spuitje11 | 14-06-13 | 11:17

Die patatjihadi's krijgen dan hier straks asiel, met dank aan PvdA,GL en D66.

BroodenSpelen | 14-06-13 | 11:17

Nederlanders verliezen hun nationaliteit als ze in vreemde krijgsdienst gaan. Als ze dat laatste begrip een beetje oprekken denk ik dat sommige dingen een stuk makkelijker gaan lopen...

Baron Wilhelmus | 14-06-13 | 11:16

Een Belg die het snapt... je verwacht het niet.

CornholioNL | 14-06-13 | 11:16

GS, Je heb het voornamelijk tegen PvdA burgermeesters. Dus Mission Impossible.

Schaamharing | 14-06-13 | 11:16

Goed bezig die Wever. Geef die man een broodje lamsshoarma.

Freddie Stobart | 14-06-13 | 11:16

Wij kunnen alleen maar dromen van zulke bestuurders!
Deze man snapt het helemaal. Eindelijk eens positief nieuws over hoe om te gaan met Syrie gangers. Zullen de knuffelaars wel doodziek zijn en roepen dit mag niet bal bal.... news for you. Mensen de kop afsnijden mag ook niet en die gasten hebben we niet nodig in onze maatschappij.

irma zonderboezem | 14-06-13 | 11:15

Dat lijkt me een prima begin.. Ideetje voor Nederland?

Het meest ideale optie zou natuurlijk zijn dat ze compleet geweerd zouden worden uit België natuurlijk, maar tja, die open grenzen he.

Absoluut niet waar | 14-06-13 | 11:15

De grote uitdaging voor de overheid: handhaven. En dat is precies wat de Wever hier doet. A-OK

ole guapa | 14-06-13 | 11:14

Mooi dat-ie wat doet, maar dit hoort normaal te zijn.

rara | 14-06-13 | 11:14

Dát noem ik 'Regeren is vooruitzien'.
Niet wat wij binnen de dijken doen.

ElMatadero | 14-06-13 | 11:14

Een voorbeeld dat navolging verdient. Uitschrijven, Assad bellen dat dit tuig in aantocht is en tot nooit meer ziens.

Rémy Martin ® | 14-06-13 | 11:14

Daadkracht! Eerst doen en dan kijken of het allemaal wel kan en mag. In dit geval geen probleem mee. Kudo voor de burgemeester.

Mark Smith | 14-06-13 | 11:14

Symboolpolitiek. Enige wat werkt is Belgisch staatsburgerschap afnemen. Maar dat kan niet he? Nu komen ze terug als ze niet kapot geschoten zijn, en schrijven ze zich weer in.

von H | 14-06-13 | 11:13

-weggejorist-

Oppergodin | 14-06-13 | 11:13

Straf bij gehoor geven aan de patatwa dus.

Godsammekraken | 14-06-13 | 11:12

Ik vind dat de Nederlandse Overheid jihadgang naar het oosten ten zeerste moet bevorderen!

wakkere_nederlander | 14-06-13 | 11:12

HELD!
Geef die man een standbeeld én de functie van van Rompuy!

der Wunderhund | 14-06-13 | 11:11

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken