Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Refo's levensgevaarlijk voor uw baby

refosgaanvanzelfdoodHeeft u een baby? Hou deze de komende tijd weg van refo's. Met name refo's op de Veluwe en in Zeeland. Beter nog, ga met uw baby (tot 14 maanden) liever helemaal niet naar de Veluwe en Zeeland. Aldus huisartsen. Daar is momenteel sprake van een mazelenepidemie. Dat komt omdat er een grote kolonie achterlijken woont die besloten heeft hun kind niet in te enten tegen potentieel dodelijke ziektes zoals mazelen, maar het lot van hun baby in handen van God te leggen. Jup, op basis van een tweeduizend jaar oud en compleet onbetrouwbaar boek van een exotische nomadenstam hun kroost slopen, refo's doen het. En de baby's van anderen die nog niet ingeënt zijn (pas vanaf 14 maanden) in gevaar brengen. Doen ze ook. Staatsgevaarlijk, zo'n religie. Dit is geen onschuldige ziekte, aangezien zonder behandeling mazelen er zooo uitziet (NSFW). Mazelen is één ding, maar die kids zijn dus ook niet beschermd tegen kinkhoest, polio en zingen op hele noten. Wist u dat het WHO bijvoorbeeld Staphorst nog steeds ziet als een risicogebied voor een polio-uitbraak? Is gewoon Nederland, in de 21e eeuw. Een revival van archaïsche en dodelijke ziekten waardoor onschuldige kinderen gevaar lopen, dankzij een stel irrationele mafkleppen met een ernstige vorm van religieuze schizofrenie. Refo's maken meer kapot dan u lief is.

Reaguursels

Inloggen

Wat een gezeur over die mazelen. "Dodelijke ziekte", laat me niet lachen. Vroeger doorliep je gewoon alle kinderziektes. Nee, die reli's hebben gelijk, geen cent naar het farmaceutische grootkapitaal!

@reageerbuis | 13-06-13 | 20:55
Gereformeerden laten dat alleen over aan de dominee. Met meneer pastoor hebben ze hoegenaamd niets (want die is van de Papen, en dat is de vijand).

Natu-San | 14-06-13 | 15:11

Ach, de christelijke versie van Salafisten heb ik geen medelijden mee... en die regio mijden als de pest deed ik toch al.

Myrkie | 14-06-13 | 10:36

Gelukkig, onze kleine is ingeent en de 14 maanden alweer een half jaar gepasseerd. Onze refo-buren doen gelukkig wel aan inenten, er zijn ook nog verstandige refo's.

Maar als heiden op de biblebelt ga ik hem toch maar extra in de gaten houden qua gezondheid, want je weet maar nooit....

Zirafa | 14-06-13 | 09:59

ratelaar | 14-06-13 | 08:59 | + 0 -
-
Alle religie is even slecht. Maar het is de concentratie van religieuzen wat de problemen zichtbaar maakt.

Badderbeest! | 14-06-13 | 09:06

Je zou door alle moslimconsternatie bijna vergeten dat we ook nog onze eigen home-grown inteelt fundi's hebben. Ze (ver) neuken kinderen op elke wijze die ze kunnen.

ratelaar | 14-06-13 | 08:59

Inferi0r | 14-06-13 | 00:57 | + 3 -
-
Dus in derdewereldlanden waar ze ongezuiverd water drinken en moeders niet zijn ingeënt voor de door jou genoemde ziekten is de kindersterfte het laagst ?

Badderbeest! | 14-06-13 | 08:23

@konops | 14-06-13 | 02:10
Mazelen is een virusinfectie.
Het is veilig om er vanuit te gaan dat iedere bewering met het woord "weerstand" erin onzin is.

Dmitri Dmitrievitsj | 14-06-13 | 02:16

Mazelen is een weerstandsziekte.
Geen weerstand = degeneratie.

konops | 14-06-13 | 02:10

Als je als mammie ingeënt bent tegen waterpokken, mazelen en weet ik wat geeft je dus ook geen antistoffen door aan je kinderen en gaan ze extra snel deaudt als ze het krijgen. Net als altijd zeer gezuiverd water drinken, harstikke leuk en wel tot je een keer iets binnen krijgt wat je niet gewend bent, dan is het huilen.

Inferi0r | 14-06-13 | 00:57

Ik begrijp de ophef niet helemaal. Mazelen is opeens dodelijk? Ik ben er wel tegen ingeent, maar ik heb het volgens mij ook gehad. Niet inenten tegen polio, dat is wel crimineel. Maar ik geloof dat dat inmiddels niet zo heel veel uitmaakt.

gruzelement | 13-06-13 | 23:42

Doug Steamhoop | 13-06-13 | 23:02 | + 0 -
je bent er van op de hoogte dat refo's en de paus van 2 verschillende stromingen zijn?

swift1.6 | 13-06-13 | 23:08

Waarom kijken die gelovigen voor het oversteken eigenlijk nog naar links en recht, als ze zo zeker zijn van hun God. Ohja, en die paus in zijn pausmobiel ook een mooi voorbeeld haha

Doug Steamhoop | 13-06-13 | 23:02

@Feynman | 13-06-13 | 20:46

Ik heb wel eens gehoord hoe het werkt van een van die kwakzalvers. De water moleculen worden als het ware besmet door het geneesmiddel (of het gif). Ik moest wel redelijk hard lachen. Ze was het doodleuk aan het vertellen in een clubje met ontvankelijke moeders op de kov.

Misterwolf | 13-06-13 | 22:51

Thanks voor de credits mbt de afbeelding GS...

shopper | 13-06-13 | 22:50

over abortes en euthensie hoor je tch ook niks dus rot op

jele4111 | 13-06-13 | 22:37

Hey Gaffelbaard. Dank voor de link. Discussie over kwik en veiligheid van inentingen tegen de mazelen slaat nergens op, volgens de cdc dan:

Do MMR vaccines contain thimerosal?
No, measles, mumps, and rubella (MMR) vaccines do not and never did contain thimerosal. Varicella (chickenpox), inactivated polio (IPV), and pneumococcal conjugate vaccines have also never contained thimerosal.

guurderdanguur | 13-06-13 | 22:23

jaha voor achtelijke cultuur hoef je maar uurtje te rijden hoor. En wat in bepaalde landen een hoofddoek is, is hier een rok.

Andersom dag | 13-06-13 | 22:23

Maar dat religieverbod voor minderjarigen mag er van mij komen!

Geen 18, geen druppel, geen hostie.

guurderdanguur | 13-06-13 | 22:18

E.thunder

En de paus, want die bleef lekker dicht bij het vuur zitten, daar waar de vlooien niet komen.

guurderdanguur | 13-06-13 | 22:12

@e.thunder | 13-06-13 | 22:01

Er is niets mis met goede hygiene, ook niet als deze wordt opgehangen aanen geloof. De meeste leefregels in de religies die we kennen zijn van oorsprong (praktische) leefregels gebaseerd op eeuwenoude ervaring en vervat in de religie die in dat betreffende gebied ontstond. Dat is heel wat anders dan daar waar religie -nogal aantoonbaar- het welzijn van anderen belemmert of schaadt.

smoelwerk | 13-06-13 | 22:08

Zozo. Het wachten is op keiharde maatregelen vanuit Brussel. Geen grefo's of andere relilurkers op kindervoedingsproducten. Dat zal ze leren!

guurderdanguur | 13-06-13 | 22:08

Jordert | 13-06-13 | 21:47
De kwaliteit van vaccinaties is inderdaad een actuele wetenschappelijke discussie, wereldwijd. Misschien interessante link hier voor jou. http://www.cdc.gov/vaccinesafety/concerns/thimerosal/ ;)

gaffelbaard | 13-06-13 | 22:05

De enige mensen die *geen* last hadden van de pest, de zwarte dood, waren de Joden omdat zij zich baseerde op datzelfde 'compleet onbetrouwbare' boek...#stoftotnadenken

e.thunder | 13-06-13 | 22:01

@lingo star | 13-06-13 | 20:22

Een terechte vraag. Wel, omdat dat wat mij betreft uitdrukt hoezeer ik de denkvermogens inschat van mensen die zich zo dogmatisch richten naar iets wat andere mensen verzonnen hebben en daarmee (kennelijk vrijwillig) hun eigen verstand uitschakelen en daarmee de verantwoordelijkheden voor wat 'er' gebeurt klakkeloos bij een of andere godheid leggen.

De zwaarte van die term is in ieder geval doorgedrongen. Ieder mag geloven wat hij/zij wil, maar de grens is bereikt zodra anderen, de zich hier niet tegen kunnen verdedigen, er last of zelfs gevaar van ondervinden.

smoelwerk | 13-06-13 | 22:01

ontoerekeningsvatbaar verklaren die grefo's en verplicht inenten gvd

wouter1947 | 13-06-13 | 21:57

-weggejorist-

Superanalist | 13-06-13 | 21:57

Als kind gewoon waterpokken, mazelen, en de bof gehad... Waren we dan dus echt sterker in de jaren 60 en 70???

Antoniemand | 13-06-13 | 21:56

De echte reden dat we ons hier druk over moeten maken, EN de reden dat het niet alleen aan de ouders overgelaten moet worden: Kudde-/collectieve immuniteit ( nl.wikipedia.org/wiki/Kudde-immuniteit... ). Dit is een extreem belangrijk begrip dat te vaak niet genoemd wordt.

Vaccins zijn niet altijd 100% werkzaam. Sommige mensen KUNNEN gewoon niet ingeënt worden. Als er vervolgens een hoop mensen er voor KIEZEN hun kinderen geen vaccinatie te geven, wordt het ineens makkelijk om (lokaal) door de ondergrens van de collectieve immuniteit te gaan waardoor dus ook mensen die deze keuze NIET gemaakt hebben een probleem krijgen.

theM | 13-06-13 | 21:55

-weggejorist-

Superanalist | 13-06-13 | 21:55

gaffelbaard | 13-06-13 | 21:41 | + 0
Helemaal mee eens. Maar veel gereformeerden zijn geen refo's en laten hun kinderen gewoon inenten. Zoals het hoort zal ik maar zeggen. Waar ik me met vaccinaties wel zorgen over maak zijn de berichten over kwik die erin zouden zitten. Waar zijn we in vredesnaam mee bezig? Net als die refo's Russische roulette spelen met onze kinderen?

Jordert | 13-06-13 | 21:47

Feynman | 13-06-13 | 21:25 | + 0
Tja ik heb een zus en die gelooft in reïncarnatie, liep ook nog eens bij een of andere sekte rond (avatar). Toen ze mijn moeder erbij wilde slepen maar even ingegrepen.

joyriders | 13-06-13 | 21:45

@Pavlova,
Volg het nieuws, kijk opsporing verzocht, Ter Plaatse,
statistieken over criminaliteit en zo nog een oneindig rijtje ellende die je niemand wil toe zou wensen, maar wel door die importgasten worden gedaan. Ik en met mij velen, zijn blij dat de medische wereld zover is om de meeste ziektes te bestrijden en ik heb ook respect voor ieder zijn geloof, maar daar moet de rest van de samenleving geen risico bij lopen.
Helaas zijn die haatbaarden en losgeslagen bontkraagjes compleet losgeslagen in onze samenleving en doen maar wat ze willen voor geld en die immams in die overgesubsidieerde moskeeën willen alleen maar de Westerse samenleving uitmoorden of bekeren tot moslim.
Ik zie dat als een "geestelijke" ziekte waar helaas ook geen medicijn tegen is. Dus dan maar uitbannen en laten ze het lekker in hun eigen land van herkomst uitzoeken!

effe vissen | 13-06-13 | 21:42

Hou je kindjes inderdaad maar weg bij de Refo's. Ze vinden dat God alleen mag bepalen wie wel of niet ziek wordt. Maar ondertussen bepalen ZIJ wel dat andere kinderen besmet worden, want hun niet-ingëente kinderen houden ze ook niet thuis van school. Maar om de discussie nu alleen op gereformeerden te gooien, is ook weer niet terecht.

Hou je pasgeboren kindjes ook maar weg van niet-ingëente immigranten na de vakantie, als ze weer terug zijn NL. Er zijn echt heel veel mensen die als ze op reis gaan niet eerst even langs de GGD gaan. Ze kunnen ziekten meenemen die zeer besmettelijk kunnen zijn. Als jouw baby dat oploopt ben je niet blij. :(
http://www.vaccinatiesopreis.nl/dtp-inenting/

gaffelbaard | 13-06-13 | 21:41

Wat een achterlijk gedoe en totaal onverantwoord om je kinderen niet te laten inenten. Ik zag vorige week een docu op tv en antibiotica geven ze hun kinderen wel. Snapt u het nog? Ik niet. Wat ik wel weet is dat dit zo onchristelijk is als de neten en totaal niet gebaseerd is op de bijbel.

Jordert | 13-06-13 | 21:41

@Terpen-tijn | 13-06-13 | 21:10 |
Ik had het dacht ik niet over 'gelukkig', da's toch iets anders.
Jouw reactie maakt wel duidelijk waarom ik er hier nooit zo om sta te springen eens een tegengeluid te laten horen. Ik vind deze manier van 'discussiëren' niet zo prettig. Tegenovergestelde meningen zijn prima, maar als er niet op basis van gelijkwaardigheid en een béétje respectvol over gepraat kan worden, heb ik er niet zo'n zin in.

Lewis | 13-06-13 | 21:35

Een foto van een verdachte is niet de klassieke schandpaal. Het is een opsporingsaffiche, niets meer en niets minder. In de schandpaal stond vroeger de veroordeelde crimineel, als straf. Dat is onvergelijkbaar.

Feynman | 13-06-13 | 21:34

Superanalist | 13-06-13 | 20:57 |
Ik geloof helemaal niets van die zogenaamde uitbraak op de Bijbelgordel. Het zou kunnen hoor, maar waar zijn de 'zieke' mensen op tv? Zowat ieder issue, wat een maatschappelijke lading heeft, wordt meestal live een keer met een burger op tv uitgezonden. Iemand de originele campagne "Ik ben geen watje" gezien? Hier zou je als kind een armbandje krijgen indien ingeënt. Leuk als je als kind géén armbandje draagt bijvoorbeeld in de klas.
De aankondiging naar grote vaccinatieronden is vaak heel groot, terwijl je daarna er vrijwel nooit meer iets van hoort. Je verwacht dat men met "goed nieuws" komt naderhand. Eigenlijk weten wij er vrij weinig over.

DijenkletserT | 13-06-13 | 21:33

-weggejorist-

Hugues de Payens | 13-06-13 | 21:31

@Feynman 21:25
Eens. Het is bezopen dat van het geld dat ik aan een aanvullende verzekering uitgeef de homeopatische neusdruppels van die zogenaamde kritische moeders vergoed worden.

Pavlova | 13-06-13 | 21:30

-weggejorist-

Virginia Richmond | 13-06-13 | 21:29

mMah, gelukkig ben ik al zo oud dat ik de mazelen gewoon gehad heb.

knutsel | 13-06-13 | 21:27

joyriders | 13-06-13 | 21:17 | + -1 -
Aan de ene kant zou ik dat liever niet doen. Ik geef het toe het is corve.

Aan de andere kant is hij niet alleen. Er zijn genoeg charlantans met hun onbewezen handelswijzen en er zijn genoeg mensen die er naartoe gaan en in homeopathie nog een waardevolle moeilijke term zien die misschien waarde in zich heeft. Iedere aanvullende zorgverzekering betaald zelfs deze oplichters. Ik heb daarom een sterkte behoefte nog scherper en nog duidelijker te kunnen formuleren wat hier gaande is.

De eerste nuttige bezuiniging in de zorg zijn al deze onbewezen behandelwijzen.

Feynman | 13-06-13 | 21:25

@ effe vissen 21:25
He ja, laten we de moslims er nog aan de baarden en niqaabs bijsleuren. Wat is nu een topic zonder een beetje lekker islambashen!

Pavlova | 13-06-13 | 21:25

henkvaningrid | 13-06-13 | 20:55

Klets niet zo dom, idioot. Alsof kleine kinderen wilsbekwaam zijn. Als ouder heb je de beste keuze te maken voor je kind. Een kind is niet zo maar een eigendom waarover je kan beschikken en mee kan doen wat je maar wilt. Ook een geloofsovertuiging is daar geen excuus voor.

brutus68 | 13-06-13 | 21:17

Feynman | 13-06-13 | 21:12 | + 0
Dat je überhaupt nog ingaat op Bakito. Spendeer je energie in andere zaken Feynman, ik mag je tegels altijd graag lezen.

joyriders | 13-06-13 | 21:17

Mazelen is zeker gevaarlijk. Mijn broertje heeft er leukemie van gekregen.

deoudererijperevrouw | 13-06-13 | 21:17

verschillende -e. Autocorrect

Pavlova | 13-06-13 | 21:16

Dit is een van de redenen dat ons landje vroegen niet overbevolkt was. Ik ben zelf atheïst en heb ook mijn enkele en enige geloof in een gevulde portemonnee jaren geleden al opgegeven en kan niet begrijpen waarom dit soort mensen in de geschiedenis blijven hangen.
Eeuwen geleden, toen die "boeken" geschreven werden moest je voor je stukkie vlees op jacht met pijl en boog. Nu koop je het bij de slager of de supermarkt.
De bijbel verpatste ze vroeger aan de deur, nu downloaden zelfs die gelooffreaks 'm gratis via internet zodat ze de tekst en regeltjes van eeuwen geleden toen de dinosaurus net was uitgestorven nu op hun tablet kunnen naleven. Hoe gek moet het worden.
Ik vind wel dat de websites die een online koran aanbieden ff gehacked moeten worden en daar een regel in toegevoegd moet worden dat elk nazaat of nageboorte in/door een moslimgezin niet ingeënt mag worden tegen dodelijke ziektes en dat tijdens besmetting van een of meerdere gezinsleden het gehele gezin, inclusief neven,nichten en aanverwante familie de ziekte in land van herkomst moet uitzieken en bij besmetting geen kans op terugkomst in ons land.
Lossen we gelijk de woningnood, begrotingstekort, ziektekostenbegroting en criminaliteit op.

effe vissen | 13-06-13 | 21:15

Watapatja | 13-06-13 | 21:02 | + 0 -
Ik reageerde hier even puur op de aperte leugen van
Bakito | 13-06-13 | 20:34 | + -1 -
"Silvia Millecamp ... die sowieso was doodgegaan zo is gebleken." die ging mij te ver. Die ging de hoge raad te ver.

Bovendien vind ik een volwassen iemand die zich helemaal doodschrikt en laat overreden door alternatieve wartaal van twee mensen die een opleiding tot basisarts hebben nu niet echt een lichtende schoolvoorbeeld van iemand die uitstekend haar eigen keuzes kan maken. Ik voel ook nu niet de behoefte om zoiets te benadrukken.

Sinds het arrest van de Hoge Raad worden deze medische oplichters bij bosjes veroordeeld.

Bakito zit hier trouwens als een ware Goblin minpunten te verzamelen. Hij heeft er nog 8000 nodig om Supermatthijs van de troon te stoten.

Feynman | 13-06-13 | 21:12

Ja...
We hebben ook *witte* relie gekkies in NL.
Goed om weer even bij stil te staan.

hotmint | 13-06-13 | 21:12

Pimp my Voortuin | 13-06-13 | 20:05

Stekken, enten, oculeren, wortelstokken.
De biologie juf heeft het er in geramd.

Skunk57 | 13-06-13 | 21:12

@koetjeboe 20:51
Ik was als kleine uk nooit ziek. Maar mijn broertje was totdat hij ruim een jaar oud was heel vaak ziek, bronchitis, pseudo-kroep, oorontstekingen... Hij begon al hartverscheurend te brullen als ie een witte jas zag. Allergisch voor wol en stof (dus de nieuwe vloerkleden konden de deu weer uit) Na het 'knippen' van de amandelen verdwenen de problemen weer. Of het ging vanzelf.
Maar we zijn gewoon beiden gevaccineerd. Kinderen zijn verschillende. Dus je punt is?

Pavlova | 13-06-13 | 21:11

henkvaningrid | 13-06-13 | 20:55 | + -2

Dat is een keuze die we inderdaad niet hebben, al ben je voor of tegen en zolang ze niet in je huis blowen zal het zeker mee vallen en dat sta je neem ik aan niet toe? Daarentegen is er met de vaccinatie wel een keuze en die weigeren ze.

Dus zit niet van die appel-peren onzin erbij te verzinnen om dit idiote gedrag goed te praten.

Your interpretation | 13-06-13 | 21:11

lewis 21:05
Inderdaad, daar heb je flink op moeten broeden.
Fijn voor jou, om mensen mee te maken die gelukkig zijn met hun geloof.
Blijf ook dat onlogisch vinden, want er is geen bewijs voor het juiste geloof, placebo effect dus.

Terpen-tijn | 13-06-13 | 21:10

Zo, Quid heeft zijn onverwerkte jeugdtrauma's weer van zich af kunnen schrijven.

brenzev | 13-06-13 | 21:10

Voorganger: Heer, help ons deze vreselijke ziekte uit te bannen.
Aanwezige: AMEN!
God: is goed, hier is een medicus die een vaccin ontdekt.
Voorganger: Vaccins zijn ten duivels, jullie mogen het niet gebruiken.
Aanwezigen: Amen!
God: krijg dan toch de tyfus, ik bedoel, mazelen.

swift1.6 | 13-06-13 | 21:08

henkvaningrid | 13-06-13 | 20:55
Pssst dit mag u hier niet zeggen want de "bewoners van GeenStijl " hebben altijd gelijk !!

depruus | 13-06-13 | 21:06

Bakito | 13-06-13 | 20:36 | + -1

Ik had wel verwacht dat je dat gejatte examen economie had ingezien, blijkbaar niet. Valt me nog mee van je.

Your interpretation | 13-06-13 | 21:06

Supermatthijs | 13-06-13 | 21:03 |
Vind het beter cabaret dan Jan Jaap van der Wal.

Watapatja | 13-06-13 | 21:05

kom niet aan met het woord logica.. dat is onverenigbaar met elk geloof.
Terpen-tijn | 13-06-13 | 20:34 |
Hou eens op met dat gechargeer. Er zijn zat mensen die júíst op logische/intellectuele gronden tot geloof zijn gekomen of (zijn) blijven geloven.(Wat iets anders is dan pretenderen dat ze alles begrijpen en geen vragen hebben, zoals dat voor ieder mens geldt.)
Begrijp me niet verkeerd: ik zal de laatste zijn die ontkent dat religie tot vreselijke misstanden leidt (hoe zou iemand met ogen in zijn hoofd dat ook kunnen), maar dat is *niet* het hele verhaal. Er komen zat mooie dingen voort uit geloof en er zijn veel mensen met een geloofsovertuiging die veel goeds betekenen voor hun omgeving.
Zo, dat moest er maar een keer uit.

Lewis | 13-06-13 | 21:05

Feynman dus..

Terpen-tijn | 13-06-13 | 21:04

Feyman is GEEN jantje van leiden.
Weerwerk gevraagd van die trollenbak.

Terpen-tijn | 13-06-13 | 21:03

@henkvaningrid | 13-06-13 | 20:55
Je kind blootstellen aan een potentieel levensbedreigende ziekte lijkt me vanuit het oogpunt van het kind geen zelfbeschikking.

harbi | 13-06-13 | 21:03

Watapatja | 13-06-13 | 21:02 | + 0 -

Maar die toverkol Jomanda moeten ze wat mij betreft alsnog dood meppen met haar bezem in deze.

Supermatthijs | 13-06-13 | 21:03

lingo star | 13-06-13 | 20:54 | + 0 -
Om de situatie te begrijpen moet je je eerste verdiepen in de links in dat soort kringen. Als er 1 lobby sterk is dan is het wel de farmaceutische lobby. Dus Amerikaanse overheidsinstanties vertrouwen op hun onderzoek? Dat is wat simplistisch. De Amerikaanse overheid zegt ook dat genetisch gemanipuleerd voedsel gezond is. Eet smakelijk zou ik zeggen.

koetjeboe | 13-06-13 | 21:02

Feynman | 13-06-13 | 20:58 |
Je zou hier wel moeten benadrukken dat het een volwassen mens betrof die uitstekend in staat was haar eigen keuzes te maken. Misschien niet jouw keuzes, maar soit.

Watapatja | 13-06-13 | 21:02

Bakito | 13-06-13 | 20:49 | + 0 -
Uit www.borstkanker.nl/overlevingskansen en nl.wikipedia.org/wiki/Sylvia_Millecam
"Blijft de kanker beperkt tot de borst, dan is de vijfjaarsoverleving zelfs 90 tot 100 procent."

"Op 22 september 1999 ging Millecam naar haar huisarts vanwege een knobbeltje in haar rechterborst. De huisarts liet een mammografie uitvoeren, maar de uitslag was niet geheel duidelijk. Daarom maakte de huisarts voor Millecam een afspraak bij een chirurg. Millecam verscheen niet op die afspraak."
- Hier had Silvia nog 90 tot 100% kans op genezing.

"Op 11 mei 2000 bezocht Sylvia Millecam een plastisch chirurg. Na een punctie werd de diagnose borstkanker gesteld en besproken. De tumor was aanzienlijk gegroeid en borstamputatie en chemotherapie waren noodzakelijk geworden, maar Millecam wees reguliere behandeling af."
- Hier had Silvia nog steeds 90 tot 100% kans op genezing.

"Op 17 augustus 2001 werd ze opgenomen in het UMC St Radboud te Nijmegen. Er werd een ver voortgeschreden gemetastaseerde mastitis carcinomatosa geconstateerd. Deze tumor reikte uitwendig tot aan de schouder. Inwendig was bijna de gehele rechter thoraxhelft ingenomen door tumormassa en er waren uitzaaiingen in de oksel. Millecam kreeg zuurstof en bloed toegediend. Omdat ze ernstig benauwd was kreeg ze op 19 augustus 2001 morfine. In de nacht van 19 op 20 augustus 2001 overleed ze."
- Hier had Silva geen kans op genezing.

Na zes maanden behandeling uitstellen had ze nog kunnen overleven. Silvia is volledig onnodig gestorven en had eind 1999 tot en met half 2000 aantoonbaar hele goede kansen borstkanker te overleven. Welk deel begrijp je niet?

Feynman | 13-06-13 | 20:58

-weggejorist-

Superanalist | 13-06-13 | 20:57

Doen gelovigen aan evolutionair 'survival of the fittest' is t weer niet goed...

hfakker | 13-06-13 | 20:57

Met mazelen kan je nog discusieren over het risicogehalte, maar voor kinderpolio is dat heel anders, elk geval is er altijd 1 teveel.
Misdadig om je kind hiervoor niet in te enten, heeft ook niks met het christendom te maken, maar met een rare kronkel daarvan.

Terpen-tijn | 13-06-13 | 20:57

@c.onjo | 13-06-13 | 20:54 | + 2

Exact mijn punt: dat geldt voor meeroken net zo goed. U krijgt een pluskudo van mij.

henkvaningrid | 13-06-13 | 20:56

@eerstneukendanpraten | 13-06-13 | 20:19
Klopt want ze laten het praten over aan de pastoor en de dominee.

reageerbuis | 13-06-13 | 20:55

Het is weer eens de hypocrisie ten top hier op GeenStijl, zowel in het artikel als in de panelen. Als het gaat om pakweg roken of (soft)drugs staat men hier op de achterste benen als maar de suggestie gedaan wordt dat je dat niet zo moeten doen. Zelfbeschikking! Maar passief meeroken en opgroeien in een van drugs vergeven omgeving is voor kinderen (zeker ook baby's onder 14 maanden) ook heel slecht, kunnen ze óók heel naar dood van gaan. En niet alleen de eigen kinderen van drugsgebruikers en rokers, maar ook anderen.
Maar neen, bij roken en drugs e.d. is het eigen keuze, maar anderen (laat staan de overheid) niet het gore lef moeten hebben er iets van te zeggen. Maar van deze eigen keuze van refo's (en ook van Grachtengordeliaanse kruidenvrouwtjes) mag dan weer niet van het zelfverklaarde verlichte GeenStijlvolkje.

henkvaningrid | 13-06-13 | 20:55


koetjeboe | 13-06-13 | 20:51 | + 0 -http://www.nu.nl/wetenschap/3385123/vaccinatie-geen-oorzaak-autisme.html

lingo star | 13-06-13 | 20:54

@lingo star | 13-06-13 | 20:48
Verstandige moeder, koesteren zou ik zeggen.
Maar dat hoef ik u niet te vertellen denk ik zo.
Dat GeenStijl aandikt, opklopt, nodeloos kwetst en meer van dat soort dingen, mag voor u geen verrassing meer zijn hoop ik.

Jackanders | 13-06-13 | 20:54

Klefbekje | 13-06-13 | 20:50 | | Reageer+ |
Volgens mij vergeet je wel even een belangrijk punt. En dat is dat het kind/baby niet de keus kan maken om zichzelf in te laten enten. Als ouders dit niet willen moet ze maar tijdelijk uit de ouderlijke macht worden ontzet in het belang van het kind.

c.onjo | 13-06-13 | 20:54

Komend weekend extra files nasr Zeeland en de Veluwe, omdat Antroposofisch Nederland en Duitsland hun mazelenparty's vieren. *Zucht*

henriette | 13-06-13 | 20:53

KUT je kind wordt er zwart van... meteen inenten.
Wel sneu dat jullie op de WHO bandwagon springen. Ze zaten er met de vogelhoest en varkensnies ook al naast...
En dan nog niks mis met een beetje natuurlijk verlopp op deze overbevolkte aardkloot

desiredbard | 13-06-13 | 20:53

Blijft een lastige discussie. Bij ons is de oudste wel ingeent en de jongste niet. De oudste is regelmatig ziek geweest, veel griep, amandelontsteking, twee keer ziekenhuisopname en de jongste heeft nog niet 1 dag koorts gehad, hooguit lichte verkoudheden en is nu bijna twee jaar.
Alle ziektes waartegen je je kunt inenten zijn potentieel gevaarlijk voor kinderen. Nu is het wel zo dat de ziektes veel gevaarlijker zijn in gebieden van slechte hygiene en slechte voeding, zoals in de derdewereld. Dit neemt niet weg dat er nog wel risico's zijn als je je kinderen niet inent.
Aan de andere kant mis ik in het uitermate kortzichtige en eenzijdige betoog van Johnny Quid (hij heeft dan ook wel een naam hoog te houden daarin dus ik begrijp het wel) dat er ook risico's verbonden zitten aan vaccinaties. Niet voor niets zijn de vaccinaties met kwik afgeschaft, omdat men erachter kwam dat het schade toebracht aan de jonge hersentjes. Dezelfde vragen bestaan nog altijd over aluminium. Men weet dat zware metalen schadelijk zijn voor het zenuwstelsel en dat er een zeer sterke correlatie is tussen het aantal vaccins dat in het eerste levensjaar wordt toegediend en het aantal gevallen van kanker, autisme en Alzheimer. Dit is in onafhankelijk Duits onderzoek aangetoond dat gehouden werd onder tienduizenden kinderen wereldwijd.
Correlatie toont niet direct oorzakelijk verband aan, daarom kan het ook niet als bewijs dienen. Maar het zet je wel aan het denken.

koetjeboe | 13-06-13 | 20:51

Refo's moeten zelf weten hoe ze hun kinderen opvoeden. Daar hoort inenting ook bij. Typisch weer die Nederlandse bemoeizucht. Quid heeft iets gevonden om lekker leeg te lopen op z'n oude geloofsgenoten.

Zou een mooie boel worden als inentingen verplicht worden. Als er dan een vaccin tegen b.v. HIV komt met een "aanvaarbaar" risico moet je daar verplicht je kinderen mee gaan inspuiten.

Klefbekje | 13-06-13 | 20:50

Op zich wel een beetje uitroeiing/uitdunning van de bevolking. Is zo slecht nog niet.

c.onjo | 13-06-13 | 20:49

doctahdie 20:46
De mazzelen wensen is ook niet zo erg> t en k zijn erger.
Mazzeltof.. zalig zijn zij die onwetend zijn.

Terpen-tijn | 13-06-13 | 20:49

Terpen-tijn | 13-06-13 | 20:34 | + 0

www.wijblijvenhier.nl/668/gaan-logica-...

Het verbaast me dat gelovigen onder elkaar moeten discussiëren of logica bestaat of goed is. Misschien moeten we hier maar eens een topic wijden aan of 1 plus 1 wel 2 is, je weet nooit blijkbaar...

Your interpretation | 13-06-13 | 20:49

DoctahDie | 13-06-13 | 20:46 | + 1 -

Ik wens ze vaak de typhus en de tering maar dat krijgen ze ook nooit.

Supermatthijs | 13-06-13 | 20:48

Jackanders | 13-06-13 | 20:43 | + 0 -
Niets menselijks is gelovigen vreemd, maar ik had het over de sensatiegeilheid van GeenStijl, een reden natuurlijk waarom ik GeenStijl lees. GeenStijl pakt graag afwijkend gedrag van gelovigen aan en zegt dan daar heb je weer die religekkies, maar er zijn meer gelovigen die zich laten inenten (waaronder ook gereformeerden) dan degenen die zich niet laten inenten. Mijn moeder, gelovig, heeft mij ook laten inenten.

lingo star | 13-06-13 | 20:48

Wens mensen vaak de mazzel... Zonder enige wanklank.

DoctahDie | 13-06-13 | 20:46

Supermatthijs | 13-06-13 | 20:42 | + 0 -
Dat is een belediging voor religie.

"Bij ongeveer 12C (24D) wordt deze grens van Avogadro bereikt. Verder verdunnen betekent dat de kans zeer groot is dat ook dat laatste molecuul verloren gaat. De kans om een molecuul aan te treffen in een 15C oplossing is één op een miljoen. Bij elke verdere C verdunning wordt die kans nog eens 100 keer zo klein. Veel homeopathische bereidingen, zoals bijvoorbeeld Hahnemann’s favoriet 30C, zijn voorbeelden van verdunningen waarbij er niets meer is overgebleven van de oorspronkelijke grondstof."

Die Samuel Hahnemann is trouwens de grondlegger van deze rendabele idioterie.

Feynman | 13-06-13 | 20:46

@lingo star | 13-06-13 | 20:32
Ik zeg ook niet dat het allemaal hetzelfde is.
Ik duid alleen dat het van tevoren oordelen, waar u zelf aan refereert in uw eerdere tegel, gelovigen niet vreemd is.

Jackanders | 13-06-13 | 20:43

Feynman | 13-06-13 | 20:40 | + 1 -

Homeopathie is eigenlijk ook een soort religie.

Supermatthijs | 13-06-13 | 20:42

Gewoon verplicht stellen dat inenten.

cobie | 13-06-13 | 20:42

pftttt 20:38
Juist... er gaan "maar" twee op de duizend kinderen dood aan de mazelen.
De kans dat jouw kind daarbij zit is nihil.

Terpen-tijn | 13-06-13 | 20:42

Bakito | 13-06-13 | 20:34 | + 0 -
Toch raar dat homeopathie zijn eigen nut met empirisch onderzoek nog nooit heeft kunnen aantonen als er duizenden mensen "geholpen" zouden worden. Het enige wat ze waarnemen is een reeds beschreven placebo effect. Iets wat je ook bereikt met smarties die ik geswaffeld heb.

Silvia Millecam is niet het enige wat ik er tegenover gezet heb, er staat in mijn eerste tegel al hier een tweede voorbeeld waar je natuurlijk weer overheen leest. Bovendien, wat is er in de afgelopen twaalf jaar veranderd? Zo selecteerde Diederik Stapel zijn onderzoek trouwens ook. www.powned.tv/nieuws/binnenland/2013/0...

Of Silvia Millecam dood was gegaan met echte zorg zou jij nooit weten. Silvia Millecam heeft haar tumor TWEE JAAR laten groeien onder begeleiding van homeopathie. Als ze direct was gekomen had ze 90 tot 100% kans op genezing. Ik weet het dus wel. Ik had nu met haar kunnen neuken. www.borstkanker.nl/overlevingskansen

Zoek voor je sprookjes een ander slachtoffer, ik slaap niet meer met een nachtlichtje.

Feynman | 13-06-13 | 20:40

De griepprik voor bejaarden afschaffen, dat levert pas veel op, zeker in combinatie met de pil van drion.

Jim Lovell | 13-06-13 | 20:39

Bakito | 13-06-13 | 20:28 | + 1
Nooit geweten dat varkensvlees slecht voor je is.

joyriders | 13-06-13 | 20:39

mazelen dodelijk? flikker op. Vroeger hoorde dat gewoon bij de kinderziektes, om je weerstand op te bouwen.

pfffft! | 13-06-13 | 20:38

@Supermatthijs | 13-06-13 | 20:30
Zieke werknemers kosten de samenleving uiteindelijk veel meer geld dan werklozen of illegalen. De ironie.

Bakito | 13-06-13 | 20:36

Bakito | 13-06-13 | 20:34 | + 0 -
Neem een abonnement op Skepter.

lingo star | 13-06-13 | 20:35

Gebruiken Refo's kinderzitjes in de auto? God kan een ongeluk toch wel voorkomen?

ridder pompompom | 13-06-13 | 20:35

your interpretion 20:26
Inderdaad, je moet ze met hun eigen gedachtengang bestrijden, (zie 20;11) maar kom niet aan met het woord logica.. dat is onverenigbaar met elk geloof.

Terpen-tijn | 13-06-13 | 20:34

@Feynman | 13-06-13 | 20:29
Dagelijks worden duizenden mensen geholpen met alternatieve geneeswijzen c.q. homeopathie.

Het enige wat jij hier tegenover kunt zetten is Silvia Millecamp, een 12 jaar oud dossier, die sowieso was doodgegaan zo is gebleken.

Bakito | 13-06-13 | 20:34

Op zich wel mooi dat die religekkies tegen vaccineren zijn.Dan sterven die reli-liefhebbers vanzelf uit.Dus meer propaganda onder al die sprookjesgelovers dat vaccineren alleen voor de ongelovigen is.

van stampij | 13-06-13 | 20:34

Jackanders | 13-06-13 | 20:28 | + 0 -
Gelovigen zijn niet allemaal hetzelfden christenen zijn weer anders dan moslims, protestanten weer anders dan rooms-katholieken, gereformeerden weer anders dan hervormden, zo kan ik nog wel doorgaan.
Ze geloven allemaal andere dingen en als je echt gelooft ben je veel milder dan al die haatpredikers in de media.

lingo star | 13-06-13 | 20:32

Dit is heel vaak een geval van "wat moeten de buren wel niet denken"
Gewoon zorgen dat die ouders hun kinderen anoniem kunnen vaccineren zonder dat hun dorpsgenoten er achter kunnen komen. Moet je eens zien hoeveel er dan alsnog stiekem hun kinderen laten vaccineren.

Osdorpertje | 13-06-13 | 20:32

@Bakito | 13-06-13 | 20:28 |

Maar binnenkort staan ze net zo hoog in de diabetesindex als in de uitkerings-, criminaliteits-, en overige lijstjes. Laat die premie maar even gelijk. Bedrag maakt trouwens niet uit, want via de zorgtoeslag betalen we dat bedrag linksom of rechtsom toch zelf....

Parel van het Zuiden | 13-06-13 | 20:31

Bakito | 13-06-13 | 20:28 | + 0 -

Eens, maar dat zal geen verrassing zijn. Er gaan geruchten dat ze ook vrijwel nooit werken dus nog meer reden ze te ontzien.

Supermatthijs | 13-06-13 | 20:30

Bakito | 13-06-13 | 20:21 | + -1 -
De meeste criminelen zijn opgeleid in het huis van bewaring, ik zie je punt niet.

Daarnaast staat er geen aanname van het opleidingsniveau van de oplichter. Erger nog, drie van de vier strafrechtelijke veroordelingen voor deze charlatans met hun onbewezen verkeerde behandelwijzen is sprake van een opleiding tot basisarts.

Je opleiding tot basisarts misbruiken om geschud water aan de man te brengen zou moeten leiden tot een verdubbeling van je studieschuld en een schrapping uit het vak. Je kiest dan sprookjes en snel geld boven de veiligheid en gezondheid van je patiënt.

Homeopathie is strafbaar. Ik heb al vier veroordelingen getoond.

Feynman | 13-06-13 | 20:29

@Parel van het Zuiden | 13-06-13 | 20:23

Ik wil niet over God praten. Ben boos op hem sinds ik de Tudors aan het kijken ben op BBC 2. Sinds zijn zoon gestorven is voor de zonden van de mensheid is hij er niet vrolijker op geworden.

pius | 13-06-13 | 20:29

@lingo star | 13-06-13 | 20:10
Als er al een groep aan vooroordelen doet, is het wel de groep gelovigen.
Wanneer een individu niet leeft/doet volgens wat voor een geloof dan ook gangbaar is, hoort die persoon er niet meer bij.
Een enkeltje hel wordt in het vooruitzicht gesteld, of ze snijden gewoon zijn strot door in het geval het een afvallige moslim betreft.
Makkelijker kan ik het niet maken, wèl vooroordeliger.

Jackanders | 13-06-13 | 20:28

@Supermatthijs | 13-06-13 | 20:24
Bovendien drinken moslims geen alcohol, eten geen varkensvlees en roken stukken minder dan bijv. Theo van Gogh.

Wat mij betreft kunnen de premies voor deze mensen omlaag; deze eigen verantwoordelijkheid mag best worden beloond.

Bakito | 13-06-13 | 20:28

Petrus de Rewa | 13-06-13 | 20:26 |
Sinds wanneer is sterk aan leeftijd gebonden.

Watapatja | 13-06-13 | 20:28

Quidt was ooit 'een van hen', dat zegt een hoop over zijn motieven voor dit soort 'weg met hen' stukjes.

hfakker | 13-06-13 | 20:27

Petrus de Rewa | 13-06-13 | 20:26 | + 0 -

Inderdaad en vlak de ziekte van Hedel niet uit.

Supermatthijs | 13-06-13 | 20:26

Dit soort achterlijken dienen ontheven te worden van het ouderlijk gezag.

Desmoulins | 13-06-13 | 20:26

Logica van gelovigen dus:

God: ik creëer een ziekte voor u, veel plezier ermee!
Duivel: hier is een vaccinatie voor u om u beter te maken!

Mis ik nu iets in die logica, of zijn ze gewoon gek?

Your interpretation | 13-06-13 | 20:26

@Watapatja | 13-06-13 | 20:21
Onzin. Sommige ziektes hebben het juist op de sterken voorzien, denk aan de Spaanse Griep, die juist jongeren tussen de 15 en 25 trof.

Petrus de Rewa | 13-06-13 | 20:26

@Barani517 | 13-06-13 | 20:10
Wat U zegt...

Heiner | 13-06-13 | 20:25

Het is heel simpel. Kind wordt preventieve medische behandeling onthouden. Is indirect het toebrengen van letsel. Is verwaarlozing. Dus ontzetting uit ouderlijke macht is nodig. Doen ze bij junks ook want belang kind staat altijd voorop. En ouders uiteraard vervolgen wegens het toebrengen van letsel.

soldier-of-fortuyn | 13-06-13 | 20:25

"De dwaas zegt in zijn hart: Er is geen God; zij verderven het, en zij bedrijven gruwelijk onrecht; er is niemand, die goed doet."

lingo star | 13-06-13 | 20:25

Daarvoor was het gewoon een kinderziekte als de bof en rode hond. Je kreeg het als kind en genas er van.
Barani517 | 13-06-13 | 20:10

Even kijken: 0,5 tot 1% van kinderen met bof ontwikkelt meningitis, niet bepaald een leuke ziekte. 25% van de mannelijke pubers met bof ontwikkelt zaadbalontsteking die gelukkig maar zelden tot steriliteit leidt. Rode hond is niet gevaarlijk... tenzij de zwangere vrouw het krijgt, want dan is de foetus in levensgevaar. Dus wat is precies je punt? BMR-vaccinaties zijn onzin want de collateral damage is acceptabel? Indien ja: flikker op.

daniel37 | 13-06-13 | 20:24

medusa324 | 13-06-13 | 20:23 | + 1 -

Ja, die moslims doen wel gewoon aan inenten zeker ? Toch een stuk redelijker geloof.

Supermatthijs | 13-06-13 | 20:24

In Congo smeken ze om vaccinaties, met name tegen kinderpolio.
Er komt bijna niks het land in, behalve van een enkel particuliertje.
Het kan verkeren.

Terpen-tijn | 13-06-13 | 20:24

Ja, zo ken ik Quid weer.
Leeglopen over refo's vanwege eigen frustraties en/of trauma's?
Volgende keer ook de antroposofen, natuurgeneeskundigen etc. erbij betrekken. Wel zo volledig.

propper1000 | 13-06-13 | 20:24

Ook bakfietsmoeders met 2 biologisch-dynamische augurkenplanten op het balkon laten hun kinderen vaak niet enten omdat dit onnatuurlijk zou zijn. Die kinderen zitten vaak ook bij elkaar op dezelfde school, dus ik denk dat het risico van niet inge-ente kinderen tegenwoordig niet alleen op de biblebelt is.

Veestbeest | 13-06-13 | 20:24

Elke vorm van het abrahamisme is om te huilen.., maar ik blijf lachen. :-)

Lepelsteeltje | 13-06-13 | 20:24

@lingo star | 13-06-13 | 20:10 | + -5

Ergens heb je gelijk, het is niet netjes mentaal uitgedaagden uit te lachen.

Skeletor de dikke | 13-06-13 | 20:23

@pius | 13-06-13 | 20:16 |

Als ik de boekjes mag geloven had die God juist een bijzonder hollistische aanpak. Even een wereldbol met diverse ecologische systemen in zes dagen neerkwakken met een dagje rust erbij. Ok, goed hij was even vergeten Nederland aan te leggen, maar daar zijn we uiteindelijk prima uitgekomen.
.
Misschien moeten we hem gewoon om een service pack vragen. Wat mij betreft mag het best een jaartje zwavelsteen regenen over de Saharastrook...

Parel van het Zuiden | 13-06-13 | 20:23

Allemaal terug naar hun eigen land! Oh... wacht...

medusa324 | 13-06-13 | 20:23

smoelwerk | 13-06-13 | 20:17 | + 0 -
Waarom dan weer het gebruik van het woord relimbicielen ?

lingo star | 13-06-13 | 20:22

Het gaat om Gods voorzienigheid en menselijke vantwoordelijkheid. En als dan toch de pleuris uitbreekt kan het wel door te kijken naar de 10 geboden: gij zult niet doodslaan. Op alles een antwoord in de biebel.

Betwetertje | 13-06-13 | 20:22

Vaccineren heeft ervoor gezorgd dat de zwakkeren overleven, het vreemde is dat ze met name in bestuursfuncties komen bovendrijven, bijv. in Den Haag.

Watapatja | 13-06-13 | 20:21

@ Plukkiehaar 20:08

Gereformeerden neuqon nooit op zondag. Toch?

eerstneukendanpraten | 13-06-13 | 20:19

Zulke gasten zorgen er wel voor dat bepaalde ziektes nooit uitgeroeid kunnen worden.
Religies zijn al eeuwen een bedreiging geweest voor wetenschap en vooruitgang, het houdt nooit op.

Terpen-tijn | 13-06-13 | 20:19

U weet toch allen wat 'ze' (Bilberberg, Illuminati van Beieren, IG Farben etc.) in die vaccins stoppen? Speciale drugs om hun denkbeelden te volgen, chips en andere zaken waarmee ze van de gewillige burgers onnadenkende zombies maken. Refo's zijn juist de enige rationele types, want zij doen daar niet aan mee. [/aluhoedjemodus uit]

henkvaningrid | 13-06-13 | 20:18

lingo star | 13-06-13 | 20:10

Feitelijke constateringen (geen vooroordelen) en afschuw (geen relihaat). Dat laatste -volledig terecht- omdat relimbicielen anderen, in dit geval kinderen, slachtoffer maken van hun dogmatische opdringerige waanideeen.

smoelwerk | 13-06-13 | 20:17

Misschien ben ik een idioot, maar ik heb het nooit begrepen. Zo'n kind wordt ziek, gaat misschien wel dood en dan zeggen dit soort lieden "het is God's wil".
brutus68 | 13-06-13 | 20:12

Mwah. Ergens snap ik die houding wel als je geen anticonceptie mag gebruiken en al 11 kinderen hebt.

harbi | 13-06-13 | 20:17

w0f0z | 13-06-13 | 20:06 |
Kinderen worden pas vanaf 14 maanden ingeënt tegen mazelen (BMR-prik), daarom wordt er hier ook gesproken over baby's die je uit de buurt moet houden. Lezen...

wazakzegguh | 13-06-13 | 20:17

Ik vraag me nu hardop af of het niet inenten van je kind strafbaar zou kunnen zijn. Of misschien is het daartoe oproepen zelfs al strafbaar. www.powned.tv/nieuws/binnenland/2013/0... of www.rechtspraak.nl/Organisatie/Hoge-Ra... Voor (rare latijnse krachtterm naar keuze)-"artsen" is dat namelijk al een tijdje strafbaar.

Ik heb het namelijk een beetje gehad met gebedsgenezers, homeopaten en sprookjesvertellers. Het zijn mensen die leven van een uitkering. Niet eentje die je krijgt als je genoeg mankeert, nee als je genoeg zieltjes weet op te lichten. Bizar dat die charlatans worden betaald vanuit aanvullende zorgverzekeringen. Jamin verkoopt ook prima placebo`s voor een stuk minder.

Kinderen en volwassen gaan dood omdat ze weggepraat worden bij reguliere zorg.

Feynman | 13-06-13 | 20:16

Alleen een holistische benadering kan de westerse ziekteproductie een halt toeroepen.

Daar heb je geen God voor nodig.

pius | 13-06-13 | 20:16

In de meeste landen krijgen ouders geen kinderbijslag en kan een kind niet worden ingeschreven op een school zonder de vereiste inentingen. Dat zouden ze hier ook moeten doen.

Petrus de Rewa | 13-06-13 | 20:15

Gaan ze dan wel naar het ziekenhuis voor behandeling?

mecheng | 13-06-13 | 20:14

w0f0z | 13-06-13 | 20:06 | + 0
Tot 14 maanden ben je niet volledig ingeent dus vatbaar. Als er mensen zijn die zich niet inenten zijn dus bij een uitbraak een gevaar. Dankzij normale mensen ontlopen de oningeente ziektes. Soms steekt het de kop op zoals 35 jaar geleden polio.

ikdenkwat | 13-06-13 | 20:14

@Terpen-tijn | 13-06-13 | 20:11
Veel ziektes en kwalen ontstaan door een spiritueel deficit.

Dat wisten de Khoeliaren 2500 v. Chr. al.

Bakito | 13-06-13 | 20:14

Opsluiten die gestoorde extremisten en verbieden.

kweetitwel | 13-06-13 | 20:12

Misschien ben ik een idioot, maar ik heb het nooit begrepen. Zo'n kind wordt ziek, gaat misschien wel dood en dan zeggen dit soort lieden "het is God's wil" Was het is niet dan gods wil dat er een vaccin tegen polio of mazelen is? Toen Brutus nog heel jong was, maar wel al in staat sommige dingen rond dood en leven te begrijpen, zo ergens medio jaren 70. ging er een buurmeisje van mij dood. Zij was de dochter van hele gelovige ouders, en het bekende verhaal: niet inenten vanwege religieuze overtuiging. Mijn moeder, zeker niet de domste, poogde het me uit te leggen. Het lukte haar niet, waarschijnlijk door haar eigen onbegrip en boosheid over zoveel domheid en achterlijkheid.

brutus68 | 13-06-13 | 20:12

Kijk - daar heben we weer een mooi voorbeeld: religie is met afstand het allerergste dat de mensheid zichzelf ooit heeft aangedaan.

smoelwerk | 13-06-13 | 20:11

Waarom zien die malloten niet in dat vaccinatie juist een geschenk is van god? ( malloten, want ze zijn in staat om de airbag uit hun auto te slopen... god bepaalt wanneer je doodgaat)
Dat mazelen het werk is van de duivel.
Is er nou echt geen dominee in het land die ze dat wilt gaan wijsmaken?

Terpen-tijn | 13-06-13 | 20:11

Wat een kul. Pas in 1976 is de mazelen opgenomen in het vaccinatieprogramma. Daarvoor was het gewoon een kinderziekte als de bof en rode hond. Je kreeg het als kind en genas er van.
Maar goed dat was de tijd dat kinderen in het bos of in de bouw speelden in plaats van op speelplaatjes waar de klimtoestellen niet hoger dan 30 cm mogen zijn ivm de veiligheid.

Barani517 | 13-06-13 | 20:10

Weer de gebruikelijke portie relihaat en vooroordelen ten aanzien van gelovigen.

lingo star | 13-06-13 | 20:10

Of een hek eromheen en zodoende in quarantaine stellen, of aanklagen omdat ze een gevaar voor de volksgezondheid vormen. Vrijheid van Godsdienst is hier ondergeschikt.

Daarbij, bepaalde religiën zijn sowieso een gevaar voor de volksgezondheid. Hier vooral mentaal, in landen waar het heerst ook nog lichamelijk.

Your interpretation | 13-06-13 | 20:10

@sitzkrieg | 13-06-13 | 20:04
Door Viagra verdwijnt de impotentie nog niet...


Bakito | 13-06-13 | 20:08

De mensch wikt en God beschikt.
NeuQen iemand?

Plukkiehaar | 13-06-13 | 20:08

Hier gaat mijn geboekte vakantie in Barneveld....

oranger | 13-06-13 | 20:07

@Bakito | 13-06-13 | 20:04

Ze zouden jou tot God moeten uitroepen. Ik zweer het je.

pius | 13-06-13 | 20:06

Ik snap de commotie, niet inenten is onverantwoordelijkm maar het over één kam-gehalte is me weer veel te gortig.

Lewis | 13-06-13 | 20:06

Eigenlijk grappig dat de refo's zo'n grote hekel hebben aan hun god.

Als de ziektes een 'act of god' zijn, dan zijn de vaccinaties ook door god ontwikkeld. Anders had hij wel wat moeilijkere ziektes gemaakt denk ik dan.

En als de mensen doodgaan aan de ziekte is god ze ook kwijt, want volgens de refo's gaat toch iedereen naar de hel. Zo heft god er ook niks aan, de hel zomaar voor niks te spekken.

Ik weet 't niet hoor, het klinkt behoorlijk hypocriet, dat weigeren in te enten.

filibuster | 13-06-13 | 20:06

ze steken toch alleen elkaar aan dan..?

als je je kind(eren)gewoon laat inenten,is er dus niks aan de hand

w0f0z | 13-06-13 | 20:06

@ myself... sorry. scheef gelezen. Te veel bier.... weer.

Pimp my Voortuin | 13-06-13 | 20:06

Bestond er maar een vaccinatie voor religie. Nog beter.

Pork & Beans | 13-06-13 | 20:05

Plaatje van die onschuldige negerkind lijkt me eerder vitamine deficientie dan Mazelen..

Macky | 13-06-13 | 20:05

Het is INenten. Enten doe je met boompjes, bijvoorbeeld.

Pimp my Voortuin | 13-06-13 | 20:05

U heeft het erg mooi verwoord heer JQ terwijl het eigenlijk te triest voor woorden is...

Tijs | 13-06-13 | 20:05

Je zou door de tsunami aan nieuwe reli-waanzin haast vergeten dat we de vorige geloofsgekte nog niet 100% op de knieën hebben.

wakkere_nederlander | 13-06-13 | 20:04

REFO's en in principe ALLE gelovigen, zijn per definitie allemaal gevaarlijk voor onze gezondheid.
Als je zo krankzinnig ben om in een nooit aangetoond figuur te geloven dan ben je namelijk compleet mentaal gestoord. Ik verkeer liever niet in de nabijheid van mentaal gestoorden.

According2Mark | 13-06-13 | 20:04

@ Bakito

Doet vaccinatie niet juist een beroep op de menselijke weerstand..?

sitzkrieg | 13-06-13 | 20:04

@pius | 13-06-13 | 19:57
Vaccinatie is een miljardenindustrie, die de mensheid afhankelijk maakt door de natuurlijke weerstand uit te schakelen.

Enfin, de beerput bij Monsanto is inmiddels open, ik schat dat over 15 jaar hetzelfde gebeurt, maar dan in de farmaceutische sector.

Bakito | 13-06-13 | 20:04

Religie is een ziekte.

Dömper | 13-06-13 | 20:03

God heeft duidelijk ook genoeg van ze.

harbi | 13-06-13 | 20:02

Quid en de volgzame reaguurders. Lekker boeie dit. Gewoon wel je eigen kind laten inenten.

sitzkrieg | 13-06-13 | 20:02

Wat refo's zichzelf opleggen, moeten ze lekker zelf weten.
Het jammere is dat ze onwetende kinderen in hun 'gelijk' meeslepen.
Dat zou niet moeten mogen.

Jackanders | 13-06-13 | 20:02

Gelukkig is er een grote groep die stiekum inent, maar daar mag niet over gesproken worden. Gelukkig maar anders had het veel gekker geweest.

ikdenkwat | 13-06-13 | 20:01

Maar als jij wel ingeent bent kan je het toch niet krijgen? Anders heeft het nog weinig nut

sinar2 | 13-06-13 | 20:01

Geloof maakt meer kapot dan je lief is. Hier in het Westland lopen ook genoeg van die mafkezen rond. Op zondag . Hoedje op en lopen, want je mag niet fietsen of auto rijden... Gelukkig zijn mijn kinderen wel ingeënt.

jobwie? | 13-06-13 | 20:01

Ja, dat krijg je dus als god druk is met het haten van homo's, het vermoorden van mensen die in een ander god geloven en veroorzaken van natuurrampen. Dan hou je geen tijd over om die lieve schattige baby's te beschermen.

Skeletor de dikke | 13-06-13 | 20:00

En in heel die bijbel staat nergens dat je niet mag inenten.

Supermatthijs | 13-06-13 | 20:00

Welke religie dan ook: het sleurt ons terug de 14e eeuw in!

bottlebaby | 13-06-13 | 20:00

Je kind een corrigerende tik geven is tegenwoordig strafbaar, maar 'm laten creperen aan de mazelen is prima.

Lobo | 13-06-13 | 20:00

Je fantasievriend maakt meer kapot dan je lief is!

kibambam | 13-06-13 | 19:59

Wellicht maakt het eindelijk een einde aan een eeuwenlange indoctrinatie van religieuze debieleritus.

Stroopdoos | 13-06-13 | 19:59

Achterlijke geloven ook altijd.....

droeveling | 13-06-13 | 19:58

Christenen zijn nu eenmaal een stuk trouwer aan de natuurwetten dan de gemiddelde atheïstische egomaan aan wie de overbevolking te danken is.

Dus Ga heen en ent u niet in!

pius | 13-06-13 | 19:57

Preventief ruimen die biblebelt.

liegende hollander | 13-06-13 | 19:57

Kan er niet ingeënt worden tegen religie?

Vakonov | 13-06-13 | 19:56

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken