Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Prognose 2013: een miljard aan verkeersboetes

pimpinainteasyKabinet Rutte flitst zichzelf de crisis uit. AD heeft even de calculator er bij gepakt en aan de hand van de cijfers van vorige week uitgerekend dat verkeersboetes de staatskas dit jaar 1,07 miljard gaan opleveren. Dertig procent meer dan in 2012. Slim hoor, de toegestane snelheid zo instellen dat deze wispelturiger is dan een manisch-depressieve vrouw tijdens de uitverkoop. Zoals al jaren voorspeld zijn met name de trajectcontroles op drukke routes over meerbaanswegen waar men maar 100 km/u mag (hallo A4, hallo A2) de ultieme graaiwegen. En dat terwijl de trajectcontrole op de A2 maar één kant op werkt. Weet u waarom? Omdat beide richtingen door een ander bedrijf zijn gedaan. Omdat de Nederlandse overheid niet alleen van het uitmelken van automobilisten houdt, maar aan de andere kant ook graag op uiterst professionele wijze miljoenen euro's verkwanselt via de door zichzelf verplichte aanbestedingsroute. De Nederlandse overheid is een soort pooier in de stripclub, die weet dat hij het flappen kan laten regenen omdat zijn automobitches intussen het geld per kilo binnenbrengen. Dat is wat u bent, als u wel eens de Nederlandse weg opgaat. En intussen draaien ze er in Leeuwarden elke dag weer een hectare Amazonegebied aan boetebrieven uit. Laat de automobitches maar dokken.

Reaguursels

Inloggen

Tja, dit is al sinds tijden zo, dus dan kun je alleen maar concluderen dat 'het volk' kennelijk kiest voor shit.

De Aarsonaut | 08-06-13 | 02:57

-weggejorist-

Geflitst | 07-06-13 | 17:22

Met zijn allen standaard bezwaar tegen boetes maken! Er zijn inmiddels tientallen websites die deze dienst gratis / op basis van no cure no pay aanbieden en schijnbaar kan op die manier (heb ik uit zeer betrouwbare bron vernomen) meer dan de helft aan bekeuringen zo afgewezen worden. Altijd doen dus, al is het alleen maar om die lutsers in Leeuwarden extra administratieve rompslomp te bezorgen...

Le Roi | 07-06-13 | 15:02

manisch-depressieve vrouwen tijdens de uitverkoop zijn het slachtoffer van Friso

hetluis | 07-06-13 | 14:04

Nou niet kabinet Rutte van alles de schuld geven. Dit hele controlesysteem stamt uit de Balkenende tijd.... misschien nog wel verder terug.

Danbolig | 07-06-13 | 13:37

Als je nou gewoon eens niet te hard rijd?!....... keuzes, keuzes, keuzes...

calcoff | 07-06-13 | 12:32

Als je op de A2, op de meest linkse baan, een ouwe blauwe lexus ziet rijden, met een gangetje van 95km, ongeacht drukte of tijdstip, dan ben ik dat.

mixey | 07-06-13 | 12:27

Gisteren en eergisteren vol ongeduld over de A1, A2, én A4 geknald. Nu rij ik vaak strak op de limiet, maar er bestaat ook zoiets als doorstroming. Hopen maar dat er geen onzinnige 2km/u te hard boetes binnenkomen.

Dan heb ik liever dat ze camera's neerzetten die inhalende vrachtwagens detecteren, of mutsen in Range Rovers die niet zeker weten of ze wel of niet willen invoegen.

Piet van het Padje | 07-06-13 | 12:15

@irma zonderboezem | 07-06-13 | 10:29 |

En als je een grotere voorgevel had was deze boete eventueel nog lager geweest. Hier spreekt een ervaringsdeskundige ;-)

hangtiet met knoop | 07-06-13 | 12:07

@André van Delft | 07-06-13 | 11:16 | + 0 -
Redelijk- en bilikheid zijn al jaren geleden begraven.

Kaas de Vies | 07-06-13 | 11:27

@Muxje | 07-06-13 | 10:33
Ik verwacht niet veel van het CJIB. Maar misschien bestaat er een beleidsdocument dat de 100km/h op de A4 onderbouwt met het flitsinkomenargument. Ik ben benieuwd.

Ik denk dat het van een rechtszaak gaat komen. Mocht ik dan verliezen dan kan ik in hoger beroep, etc. Op een bepaald niveau zal een rechter, neem ik aan, gaan kijken of de snelheidsbeperking en de hoogte van de boete redelijk en billijk zijn.

André van Delft | 07-06-13 | 11:16

wakkere_nederlander | 07-06-13 | 10:03
Doe het dan thv een flitsridder, dan heb ik een excuus als ik zijn kit vol raak.

ZDEV | 07-06-13 | 11:15

Kaas de Vies | 07-06-13 | 10:29
Nee.

Mark Smith | 07-06-13 | 11:13

Ja met die boetes wordt Nederland een stuk veiliger.

ikdenkwat | 07-06-13 | 11:10

Ik word vooral droevig van de mensen die (ook hier) verkondigen dat je 'gewoon je cruise control' aan moet zetten.

Dus een regel wordt opeens minder onzinnig als er een technisch hulpmiddeltje voor is?

Heb moeite om hier geen Godwin te plaatsen.

Geenstijlfiguur | 07-06-13 | 10:58

een pauperregering aan top van een pauperbureaucratie die een paupersamenleving aanstuurt. wat had je anders verwacht? die verhoging maximum snelheid naar 130 is alleen maar gedaan om meer verkeersborden bij bevriende relaties te kunnen bestellen, meer milieu effecten rapportages door boer&croon te laten schrijven, twee electronica bedrijven een opdracht geven in ruil voor een weekje slempen, en om vooral meer boetes te kunnen heffen, want werkende mensen in een auto zijn gevaarlijk, fascistisch plebs dat vooral elke dag verteld moet worden hoe slecht ze wel niet zijn en dat ze dankbaar moeten zijn om door deze voortreffelijke elite bestuurd te worden. de katholieke kerk kan hier nog een puntje aan zuigen.

minimá-armezusvan.. | 07-06-13 | 10:52

Volgens mij net zo fictief als de holocaust Quid.

niksneem | 07-06-13 | 10:51

@kaasdevies: selectief? Verklaar u nader

Wees_eens_creatief | 07-06-13 | 10:51

Red mij niet | 07-06-13 | 10:38 | + 0 -
Ik maak hier al drie tegels lang een splitsing tussen bebouwde kom waar je WEL en bebouwde kom waar je NIET een voetganger, fietser of brommer KUNT aanrijden. Het is echt jammer dat het CBS, CJIB en jouw bron die splitsing niet begrijpen.

Ook binnen de bebouwde kom zie je massa`s bekeuringen op doorgaande wegen met gescheiden fietspaden en GEEN of NAUWELIJKS toezicht waar je de dodelijke mix hebt. De helft van de verkeersdoden zijn bejaarden als zwakke verkeersdeelnemer, gewoon in 30 km zones en woonerven.

Die binnen de bebouwde kom wegen waar WEL geflitst wordt zijn meestal nog ingericht als volwaardige auto- of snelweg. Daar heb je als fietser, voetganger of bejaarde totaal NIETS aan. Daarnaast ben je weer PUUR met snelheid bezig en totaal NIET met ludieke ideeën zoals voorrang en aangepast rijgedrag.

Ik, jij en 300 verkeersdoden per jaar worden dus ABSOLUUT niet op onze wenken bediend.

Feynman | 07-06-13 | 10:49

Mij hadden ze ook weer te pakken hoor... 2x in 1 week geflitst op de splinternieuwe, onaangekondigde, trajectcontrole Voorburg-Leidschendam. ATAB!!

All Trajectcontroles Are Bastards

willem653 | 07-06-13 | 10:49

De bezuinigingen zijn zo opgelost, 6M extra nodig, dus verzevenvoudig de boete, dan zijn we er. En ondertussen scheuren de mongolen ongestraft verder over het woonerf.
De mens is er voor de ambtenaar, niet andersom. Blijkbaar.

KarelMarks | 07-06-13 | 10:47

Zolang we alleen boetes uitdelen in plaats van lijfstraffen verandert er toch niets aan de veiligheid op de weg. graaiers.

De Troet | 07-06-13 | 10:47

Muxje | 07-06-13 | 10:35 | + 0 -
Eens in de drie jaar als in 2003, 2006, 2009 en 2012 maar dan met wat extra spreiding. Niet drie keer per jaar, 1 keer per drie jaar of minder. Pakkans in procenten begint dus met voorloopnullen. 0,0?? %

necrosis | 07-06-13 | 10:35 | + 0 -
Ik hoop dat iedere alcomobulist een eenzijdig ongeval krijgt. Dat hoop ik voor de andere verkeersdeelnemers. Die wens ik een lang en gelukkig leven toe. Dat hoop ik ook voor de alcomobulist dat hij niet met het schuldgevoel van een dode tiener, een gevangenisstraf en een financieel debacle overblijft. Zelfs hem of haar wens ik een stuk minder ellende toe.

Tijdens de avonden heeft de politie de handen vol aan vechtpartijen op straat, die nooit tot zinvolle straffen leiden in de rechtbank, waardoor je `s avonds op de weg echt in een vrijstaat leeft.

Feynman | 07-06-13 | 10:43

Met gps checken hoe hard je werkelijk rijdt (100 km is bij mij 104 op de teller) en dan de cruisecontrol aanzetten. Nooit meer een boete.

Uriël Fack | 07-06-13 | 10:43

Als de helft van de slachtoffers onder zwakke verkeersdeelnemers valt, verwacht ik in die omgeving de helft van het toezicht en dus de helft van de bekeuringen.
Feynman | 07-06-13 | 10:20 |

Je wordt op je wenken bediend:
"In 2011 is ruim de helft (52,6%) van de snelheidsovertredingen binnen de bebouwde kom geconstateerd, 24,2% van de bonnen voor te hard rijden wordt op provinciale wegen uitgeschreven, 23,2% wordt op de snelweg uitgedeeld."
www.verkeersnet.nl/6703/minder-verkeer...

Red mij niet | 07-06-13 | 10:38

De organisatie rondom het handhaven van het verkeersbeleid en de inning van de boetes is in Nederland van een ongekend niveau. Het is een geweldige money maker. Dat niveau staat echter in een schril contrast met het oplossingspercentage van de misdrijven die in Nederland worden begaan. Zo worden er bijvoorbeeld in Duitsland (verhoudingsgewijs) drie keer zoveel zaken opgelost (cijfers 2009).
Mogen wij hieruit concluderen dat er vanuit de overheid meer aandacht voor efficiëntie is op de onderdelen die geld opleveren, zoals handhaving van het verkeersbeleid?

SirHC | 07-06-13 | 10:35

@Feynman | 07-06-13 | 10:20
Ik heb een mooi voorbeeld voor je:
Een tijdje geleden zat ik weer in de auto op weg naar mijn werk op een tijdstip dat de meeste mensen liggen te slapen.
Vóór me reed iemand die duidelijk niet tussen de lijnen kon blijven en veel te langzaam ging.
Ik vermoedde (teveel) drank maar heb geen carkit.
Zal je zien dat wanneer ik de popo 'handheld' bel, IK een bekeuring krijg wegens niet 'handsfree' bellen terwijl die alcohomobilist vrijuit gaat.
Overigens hoop ik altijd dat iemand die teveel gezopen heeft .........[MagNie van joris]

necrosis | 07-06-13 | 10:35

@Feynman 10:20: Drie keer per jaar? Ik ben 3x in mijn *leven* gecontroleerd op alcohol, en ik rij redelijk veel, ook in de avonduren.

Muxje | 07-06-13 | 10:35

André van Delft 10:07: Tja, je treedt in discussie met een club die ook alleen maar blind aan het uitvoeren is. Juist het CJIB kan weinig anders dan de regels toepassen, waar een agent de situatie nog kan beoordelen en besluiten om alleen een waarschuwing te geven. Ik verwacht dat je een standaard-antwoord op je bezwaarschrift krijgt: "het gepleegde feit wordt niet ontkent en er zijn geen bijzondere omstandigheden van toepassing, bezwaar verworpen".

De verandering moet vanuit de politiek komen, resulterend in een zinnig toepassen van de regels en nieuwe instructies voor de handhavers. Helaas zitten we met Teeven en Opstelten. Die zijn voor streng straffen maar helaas vertaalt dat zich alleen naar verkeersdeelnemers, niet naar echte misdadigers. En de volgens MinJus is vast weer een knuffelaar, maar in dat geval zal dat juist weer wel over criminelen gaan. Voor automobilisten is het altijd "regel is regel", en de onbillijkheid van de regels of de toepassing ervan is geen "politieke prioriteit"; niemand houdt immers echt van "automobilisten", het zijn allemaal vervuilende, opgefokte, vadsige blanke mannen met slechte manieren. Uiteraard vergeten we voor het gemak dat het ook vaders, collega's, ondernemers, vrijwilligers, familie en dienstverleners zijn.

Muxje | 07-06-13 | 10:33

Slip of the tong, vriendelijke heren uiteraard.

irma zonderboezem | 07-06-13 | 10:30

Ik kreeg laatst een bekeuring in Oostenrijk. Ik werd door 2 uitermate vriendelijke heten vd weg gehaald. 26 km te hard gereden. Ik dacht nog dat gaat pijn doen! Ik koest 30 Euro betalen. Dat mocht ik ook overmaken als ik het niet bij had, kein problem!

irma zonderboezem | 07-06-13 | 10:29

@Mark Smith | 07-06-13 | 10:27 | + 0 -
Heb ik toch al uitgelegd? Snap je het nog steeds niet wat ik bedoel?

Kaas de Vies | 07-06-13 | 10:29

@Feynman | 07-06-13 | 10:20
Et voila. Met verkeersveiligheid heeft het allang niets meer te maken.

En voor de "ja maar het aantal verkeersdoden is sinds Koos Spee wel afgenomen"-roepers: in diezelfde periode zijn auto's vele malen veiliger geworden, van autogordels achterin en technieken als ABS en EBD tot Euro NCAP normen waar aangereden voetgangers niet meer een salto mortale maken.

kapotte_stofzuiger | 07-06-13 | 10:27

Kaas de Vies | 07-06-13 | 09:52
Allemaal best hoor. Maar ik reageerde op jouw statement dat, evenals te snel rijden, beboeten ook een keuze is.

Mark Smith | 07-06-13 | 10:27

Feynman | 07-06-13 | 10:20 |
Ik ben het zelfs helemaal met je eens, dus je hoeft niet te verexcuseren hoor :-)

Het aantal verkeersdoden op autosnelwegen is relatief heel laag, en daarvan is echt slechts een fractie snelheid-gerelateerd. De beschikbare middelen worden nu buitenproportioneel ingezet op plekken waar dat de verkeersveiligheid niet veel verder zal verbeteren. De enige reden daarvoor is toch de staatskas: veel geld op een relatief eenvoudig manier, waar moeilijk tegen geprotesteerd kan worden 'want dan had je maar niet te hard moeten rijden'...

De echte problemen zitten nu vooral bij de zwakke verkeersdeelnemers: steeds meer fietsers komen om in het verkeer, en daarbinnen zijn vooral de gepensioneerden opvallend aan een opmars bezig. Waarom niet een fietshelm verplichten boven de 65 en onder de 12? Lijkt me relatief eenvoudig tientallen verkeersdoden te schelen, meer dan je ooit met TC's kan verminderen (als TC's al het aantal slachtoffers verminderen)

hoevenpe | 07-06-13 | 10:27

@Wees_eens_creatief | 07-06-13 | 10:09 | + 0 -
Waarom worden bepaalde regels selectief gehandhaafd? Dit is toch ook oneerlijk?

Kaas de Vies | 07-06-13 | 10:27

Zelfs 2 miljard aan verkeersboetes zouden zonder morren geaccepteerd worden als tevens de andere criminaliteit met dezelfde inzet zou worden aangepakt.
Maar politie en justitie zetten alleen maar in op het aanpakken van overtredingen omdat het geld oplevert maar niet aan misdrijven omdat daar geen geld te halen is.

sinar2 | 07-06-13 | 10:26

@Feynman | 07-06-13 | 10:20 | + 2 -
Dit ga je deze rechtspositivisten niet aan het verstand brengen. Befehl is Behehl, ze kunnen niet buiten de kaders kijken. Voor hun zijn de regels het heilige doel, en niet het doel waarom regels zijn opgesteld.

Verkeersveiligheid.

Kaas de Vies | 07-06-13 | 10:26

hoevenpe | 07-06-13 | 10:00 | + 0 -
Sorry, ik wil echt niet balinerent overkomen, maar je mist de helicopterview. Natuurlijk is er een heel duidelijk verband tussen een gerichte controle en reacties daarop. Maar het probleem is nog HEEL VEEL groter. De meeste extra doden worden niet veroorzaakt door handelen van de politie en staat, maar door NALATEN. Door na snelheid en parkeren NAUWELIJKS te handhaven.

Persoonlijk voorbeeldje. Ik weet dat gemiddeld 5% van de bestuurders te veel gezopen heeft. Ik rij bijna ieder weekend, meerdere avonden, door uitgaansgebieden auto. Gemiddeld moet ik EENS in de DRIE jaar een keer blazen. Was ik de helft van de tijd stomdronken geweest, dan viel ik nu NOG niet onder de recidiveregeling voor alcomobulisten.

Koos Spee riep ooit eens dat bij 97% van de ongelukken snelheid een factor was. Beweert hij daar dat 3% van de ongelukken tussen twee reeds stilstaande auto`s was? Die man heeft geen idee wat ie aan het doen is, gooit zijn hele beleid in de linkerbovenhoek en negeert de rest van de regels. IEDER ongeluk is ook een voorrangsfout. Niet kijken, niet opletten, elkaar niets gunnen en zo verder.

Pak tabel vier er maar weer bij. www.cbs.nl/NR/rdonlyres/59A40FFF-B447-... 200 fietsers, 68 brommers en 73 voetgangers. RUIM DE HELFT van de doden zijn dus zwakke verkeerdeelnemers. Die slachtoffers hebben geen enkele meerwaarde bij geflits op doorgaande wegen waar zij niet mogen komen. Als de helft van de slachtoffers onder zwakke verkeersdeelnemers valt, verwacht ik in die omgeving de helft van het toezicht en dus de helft van de bekeuringen.

Er is geen enkele trajectcontrole aanwezig op een plek waar ook fietsers, brommers en voetgangers mogen komen.

Feynman | 07-06-13 | 10:20

@Kaas de Vies | 07-06-13 | 10:05
Ik betaal toch niet, ik geef de schuld aan de slechte postbezorging en heb tevens mijn brievenbus verwijderd!
*harder lacht dan Rutte*

necrosis | 07-06-13 | 10:17

Kaas de Vies | 07-06-13 | 09:38
Oh ben jij dat?!

Canis Spurcus | 07-06-13 | 10:15

Heerlijk hoe reaguurders zo ongelooflijk hun best blijven doen om maar aan te tonen dat boetes uitschrijven misdadig is. Van "dit geld gaat direct naar de EU!" via "De NLer wordt uitgeknepen ten faveure van andere landen" naar "Dat men boeven gaat vangen!"....*proest* tegen zoveel onnozelheid is niet op te boksen. Als deze lui eens zoveel energie staken in hun zoektocht naar een fatsoenlijke baan; Waren we direct uit de crisis

Wees_eens_creatief | 07-06-13 | 10:15

@bovenwater | 07-06-13 | 09:52
Ik werk op de meest krankzinnige tijdstippen en ook nog eens op feestdagen dat er dus geen sterveling op de weg zit.
Hoe breng ik verkeer/ personen in gevaar op een volkomen lege A12?
Overigens vallen er op snelwegen relatief weinig doden, meer voor de hand liggend zijn de N-wegen (80 km) zoals de beruchte 'dodenweg' tussen Alkmaar en Den Helder.

necrosis | 07-06-13 | 10:13

Nestorix | 07-06-13
Sterker nog: hier in het dorp worden MOE'landse wrakken die her en der op stoepen, invalidenplaatsen en wat dies meer zij staan, niet eens beboet want 'die betalen toch niet' aldus de zwakbegaafde lokale bonnenschrijver. Tjsa. Wat moet je dan nog zeggen.

FustViking | 07-06-13 | 10:10

kapotte_stofzuiger | 07-06-13 | 10:07 |
Of er toch 5 enters in ramt blijkbaar :-)

hoevenpe | 07-06-13 | 10:10

@langeneus: ja precies, want inbreuk maken op iemands privacy is tenslotte precies hetzelfde als iemand beboeten omdat hij/zij de afgesproken regels overtreedt... je loopt met je eigen domheid te koop.

Wees_eens_creatief | 07-06-13 | 10:09

Op zich is er niets tegen verkeerscontroles, alleen moet men dan eerst eens ervoor zorgen dat de vMax in overeenstemming is met het wegbeeld:

100 op een A2 is slaapverwekkend en zelfs gevaarlijk: er wordt slechts een paar meter afstand gehouden, mensen letten niet meer op, mensen blijven lang in de dode hoek omdat de snelheidsverschillen nihil geworden zijn. Zelfs met de CC op 110 (GPS 105) krijg je de neiging om om je heen te kijken, weg te dromen, met de boordcomputer te pielen of het laatste nieuws te bekijken op je smartphone.

De paar 'near-misses' in het afgelopen jaar waren bij mij allemaal in dit stuk: slaaprijders die opeens van rijbaan wisselen, of zelf op 5m van je voorganger zitten (net als iedereen daar) en dat er toch opeens iemand remt).

Is dat echt de bedoeling qua veiligheid? Iemand al de ongevalscijfers op dit traject van voor en na de TC vergeleken?

hoevenpe | 07-06-13 | 10:09

@hoevenpe | 07-06-13 | 10:00
Alleen

als

je

een premiumreaguurder

bent.

kapotte_stofzuiger | 07-06-13 | 10:07

@Kaas de Vies | 07-06-13 | 10:03
Ik hoop dat meer mensen dit gaan doen. We moeten dit krankzinnige systeem stoppen.

Wat Muxje | 07-06-13 | 09:43 zegt:
"Het doel heiligt de middelen, maar dat betekent wel dat je die middelen correct moet inzetten om je doel te bereiken."
Wellicht tref ik een rechter die dit ook begrijpt.

André van Delft | 07-06-13 | 10:07

necrosis | 07-06-13 | 10:02 |
*grijns!

Bakito | 07-06-13 | 10:07

Die snelheidsboetes zijn inderdaad gewoon een belastingsmaatregel. Ik vind het prima dat hij er is. Het is namelijk de enige belasting waar je onderuit kan komen. Je houd je gewoon aan de snelheid. Er is geen andere belasting die je zo makkelijk kan ontduiken. En het is nog legaal ook. Als mensen massaal voor die 5 minuten tijdwinst per dag een miljard neer willen leggen: mijn zegen hebben ze.

Red mij niet | 07-06-13 | 10:07

Mijn Franse dieseltje kan niet harder dan 130 km/h. Dus rijd ik alleen te hard langs kleuterscholen en op woonerven, daar wordt toch niet gecontroleerd.

kapotte_stofzuiger | 07-06-13 | 10:07

@necrosis | 07-06-13 | 10:04 | + 0 -
Ik hoop dat je hiervoor bekeurd wordt.

Kaas de Vies | 07-06-13 | 10:05

Polen, Roemenen en Bulgaren blijven lachen om die stomme Hollanders. Ze kunnen ongestraft rondrijden in NL, terwijl de Nederlanders worden uitgeknepen. Het boetegeld vloeit ook nog eens via de EUSSR rechtstreeks in hun zakken. Het systeem is zodanig ingericht dat bij kentekenbekeuringen alleen de makkelijke prooien worden gepakt. Dat zijn uitsluitend Nederlanders, veelal werkenden met gezinnen, waar nog iets via de CJIB-staatsmaffia kan worden afgeperst onder het mom van verkeersveiligheid. Bij buitenlanders is het geld niet invorderbaar wegens te veel werk. Belgen en Duitsers krijgen nog wel een acceptgyros, maar als ze niet betalen horen ze er in de meeste gevallen nooit meer wat van, als ik geregeld diverse bulderend lachende grensbewoners mag geloven.

Nestorix | 07-06-13 | 10:05

@hoevenpe | 07-06-13 | 10:00
Dat doe je zo:

Makkelijk, toch?

rara | 07-06-13 | 10:05

@hoevenpe | 07-06-13 | 10:00 | + 0 -
Kan alleen als je premium reaguurder bent, dus als je 5.000 kudo's of meer per jaar omzet.

Kaas de Vies | 07-06-13 | 10:04

@hoevenpe | 07-06-13 | 10:00
Aan het eind van een zin Enter-Spatie-Enter.
Geheel gratis dus nul procent BTW!
*trekt lange neus naar Rutte*

necrosis | 07-06-13 | 10:04

@André van Delft | 07-06-13 | 09:59 | + 0 -
Ik hoop dat je een lange adem hebt.

Kaas de Vies | 07-06-13 | 10:03

@ZDEV | 07-06-13 | 09:31
hahaha goed plan!
Als ik je tegenkom rij ik je de berm in.
Dat wel.

wakkere_nederlander | 07-06-13 | 10:03

@ hoevenpe | 07-06-13
De lege regel werkt alleen als je een lokaal BMOVL filter hebt geïnstalleerd. Of een return of vijf erin rammen; dat werkt ook.

FustViking | 07-06-13 | 10:03

@Botte Hork | 07-06-13 | 09:46
Ben je wethouder in Helmond (geweest)?

rara | 07-06-13 | 10:03

@Bakito | 07-06-13 | 09:52
Alweer douchen?
Heb je straks een droogreden!

necrosis | 07-06-13 | 10:02

kunnen ze geen ...
Tju... ik ga stoppen met drinken

Kobus Kloothamer | 07-06-13 | 10:01

@Feynman | 07-06-13 | 09:56 |

Het is nog veel erger, weer 2 zwaar gewonden door een flitscontrole: www.flitsservice.nl/phpBB/media/a73-bi...

(offtopic: kan iemand trouwens uitleggen hoe ik een lege regel toe kan voegen?)

hoevenpe | 07-06-13 | 10:00

@mezelf
kunnen ze

sorry

Kobus Kloothamer | 07-06-13 | 10:00

@FustViking | 07-06-13 | 09:56 | + -1 -
Yep, en wat doe je als niet mondige en laffe burger, zo iemand als "Kaas de Vies"? Die betaalt gewoon.

Kaas de Vies | 07-06-13 | 10:00

We gaan gewoon een heel jaar geen overtredingen meer maken! Kunnen zeg een boetes uitschrijven en ligt de complete begroting van de Nederlandse pliesie op zijn reedt. Zal ze leren.....

Kobus Kloothamer | 07-06-13 | 09:59

@ZDEV | 07-06-13 | 09:35
Mijn vrouw en ik kregen ieder een boete opgelegd. Ik heb bezwaar aangetekend. Voorlopig hoef ik niet te betalen. Wijst het OM mijn bezwaar af, dan betaal ik maar ga ik in beroep bij de rechtbank. Dat kost mij geen cent extra.

De tekst van mijn bezwaar was:

=============

Hierbij tekenen wij bezwaar aan tegen de hierboven gerefereerde opgelegde sancties. Het gaat om krankzinnig hoge bedragen, zeker gezien de relatief kleine snelheids-overtredingen op de A4 tussen Zoeterwoude en Leidschendam-Voorburg. Er zijn sinds de start van de trajectcontrole daar voor vele miljoenen aan sancties opgelegd. De verhoudingen zijn zoek, vooral omdat de overtredingen geen gevaar veroorzaakten.

Op www.flitsservice.nl/ schreef iemand op 27 maart: Op de A2 vind je zowel rechts als links die kleine bordjes dat je 100 mag rijden. Op de A4 alleen aan de rechterkant, ofwel: middenberm ontbreekt. Klopt dat?

Voor een maximum toegestane snelheid zijn in principe meerdere legitieme gronden mogelijk: milieu, geluidhinder, verkeersveiligheid, wegwerkzaamheden. Geen van deze gronden is o.i. van toepassing op het grootste deel van het traject tussen Zoeterwoude en Leidschendam-Voorburg. De weg is in goede staat; er zijn 3 rijstroken in elke rijrichting; er is een lang recht stuk zonder afslagen, en er zijn nauwelijks huizen in de buurt. Op veel vergelijkbare wegen, zoals het A4 traject tussen Nieuw-Vennep en Leiden, is de maximum toegestane snelheid 120 of 130 kh/h.

Dan kan er alleen maar een oneigenlijke reden zijn voor de snelheidsbeperking: boetes uitschrijven ten behoeve van de overheidsfinanciën.

Ik verzoek u daarom de opgelegde sancties in te trekken. Mocht u dat niet doen, dan verzoek ik u te motiveren welk legitieme grond volgens u zou bestaan voor de snelheids-beperking op dit traject; zou u ons dan ook de informatie willen sturen waarop u dat baseert?

André van Delft | 07-06-13 | 09:59

@bovenwater | 07-06-13 | 09:52 | + 0 -
Het verkeer is niet rigide, het verkeer is niet 1 of 0 zwart of wit. Het verkeer is vloeiend en heeft meerdere gradaties. Soms is namelijk even extra gas geven om een situatie te voorkomen VEILIGER dan op de rem staan.

Maar dit kan dus in jouw beeld niet, want in je positief rechtelijke wereldbeeld is dit dus onmogelijk. Totaal onmogelijk.

Hey stoutertje, heb je wel eens door rood gelopen? Of schuin overgestoken? Of stukje stoep meegepakt met de fiets?

Ik denk dat niemand erop tegen is dat snelheid gecontroleerd moet worden, maar het gaat om de marge en het repressieve beleid terwijl de politie op meerdere fronten faalt. Dit is eigenlijk ondermijning van de rechtsstaat, denk daar maar rustig over na. De politie heeft een imago probleem, gek zeg... echt heel erg vreemd.

En dan is er ook nog het voorbeeld van niet duidelijke aangegeven snelheden. Vind je dit eerlijk dat mensen door niet te begrijpen en te vaak veranderede snelheden een fout maken? En vind je het dan eerlijk dat deze mensen een boete krijgen? En dan stel jij dat ze maar op hadden moeten letten.

Ik let op, ik let op mijn veiligheid, ik anticipeer, daar is mijn snelheid ondergeschikt aan mijn veiligheid en die van mijn mede weggebruikers. Ik accepteer de boetes en ik betaal ze, maar dit betekent niet dat het systeem klopt en dat ik dit niet mag aankaarten.

Kaas de Vies | 07-06-13 | 09:58

Mierenneuker mag je agenten gewoon noemen.
Wat volgens de rechter is dat een neutrale bewoording voor iemand die bijzonder groot belang hecht aan kleine zaken.

Ik noem ze echter 'agent'. In mijn belevingswereld is dat een ernstig scheldwoord, al zal ik dat nooit toegeven.

ZDEV | 07-06-13 | 09:58

Beter dat het uit verkeersovertredingen wordt gehaald dan dat ik meer belasting moet betalen!

Obey the law bitches!

LJBrinkhorst | 07-06-13 | 09:58

Het 'mooie' voor de staat is dat boetes in geen enkele statistiek terecht komt. Niet in de inkomensstatistiek! Niet in de inflatie-statistiek. Zo kan men een bevolking uitmelken en toch zeggen: hey je inkomen is er (theoretisch) niet op achter uit gegaan en met inflatie heeft het nix te maken. Boetes uitdelen gaat nog eens heul groot worden in de toekomst.

stadsknurft | 07-06-13 | 09:57

Tsja, zo zag ik gisteravond een programma waar de hermandad, ergens in een woonwijkje, pupers van brommers trok. Zelfs de meest lullige mankementjes werden - zeker voor puberse begrotingen - draconisch bestraft. Ineens drong het tot me door hoe extreem onvrij we zijn. Ik wist het al, maar deze beelden maakten het zo ontzettend manifest. Jongeren op weg naar school, braaf, blank en gezagsgetrouw en werkelijk: de ene na de andere boete vloog eruit. Dat had helemaal niets met handhaven te maken maar met intimideren.

Zelf een keer een boeteschrijver betrapt op het breken van de ambtseed: het antedateren van een boete voor een geparkeerde aanhanger. Meteen de Pliesie gebeld en uitgelegd dat, als meneer zó omgaat met de werkelijkheid, de Belastingdienst eens met extra intersse naar meneer's aangifte gaat kijken.

Ze scheten zeven kleuren stront en 'zo gaan we niet met elkaar om meneer'. Op mijn vraag of je wél mag antedateren om tot een boete te komen, en of dát dan de manier is 'waarop we met elkaar omgaan' bleef het stil.

Nooit meer wat van gehoord. Ik heb overigens helemaal niets met de Blauwebrievenbrigade te maken, maar dat wisten zij niet....

FustViking | 07-06-13 | 09:56

Als je kijkt naar alle verkeersdoden wordt je pas echt WOEDEND op dit beleid. Bijna drie mensen per dag sterven in het verkeer. Op rechte overzichtelijke snelwegen, waar op motoren na, iedereen in een kooiconstructie zit, zie je het overgrote deel van de opgelegde boetes. Op verkeerd ontworpen kruisingen, nabij scholen en knusse dorpskernen zie je het ene kind na het andere kind kapotgereden worden. Daar wel een doodskist, maar nooit een flitskast, of nog echt vele malen beter, een agent die ook voor voorrangsfouten kan waarschuwen en schrijven.

In Nederland is nu 90% van de bekeuringen op kenteken. De gekwalificeerde meerderheid zijn snelheidsboetes, goede tweede is creatief parkeren in fout ontworpen woonwijken. De helft van ALLE bekeuringen zijn voor snelheden die in Duitsland EN België GEENEENS bekeurt worden. Je krijgt immers ook geen bekeuring als je een twee cm van de stoeprand staat ofzo. De regel is regel doctrine geldt alleen voor zinloos geflits, de rest van de verkeersregels zijn vogelvrij. Een flitskast is nu eenmaal geen vervanging voor een veldwachter.

Midden in steden, in de mengelmoes van voetgangers, fietsers, auto`s en vrachtwagens zie je vooral flitspalen waar iedereen toch al netjes zijn eigen rijbaan heeft. 30 kilometer zones en woonerven, waar de zwakste, jongste en meest onbezonnen verkeersdeelnemers kapotgereden worden door voorrangsfouten, agressief rijgedrag en niet nadenken. Zeker bij basisscholen zie je ouders in de haast de vreemdste dingen met auto`s doen, en de kinderen op de fiets zoeken het maar uit.

De staat negeert de veiligheid van uw koters om met dezelfde mensen en spullen elders geld te graaien. Hun prioriteit is belasting en ABSOLUUT niet met beperkte middelen de verkeersveiligheid maximaliseren. Een buitengewoon dom beleid wat niet alleen kinderen en andere levens kost, maar ook gewoon de ziekenhuizen vol legt met slachtoffers die niet zijn overleden. Dat miljard wat wordt binnengehaald, wordt daar meerdere keren uitgegeven.

Zeg Koos Spee, wanneer gaan we de REST van de verkeersregels OOK handhaven? In het belang van ook jouw kinderen.

Feynman | 07-06-13 | 09:56

@Bakito | 07-06-13 | 09:52

Waar beweer ik dat? Je bralt gewoon onzin... ga maar gauw douchen, vergeet #feit niet van je voorhoofd te poetsen!

Fatwabuster | 07-06-13 | 09:53

@Muxje | 07-06-13 | 09:49 | + 0 -
Juist. Dit is dus weer een voorbeeld hoe krom het is in Nederand, zoals Feynman altijd zegt.

"Misdaad bestaat, omdat het loont". (of zoiets).

Het loont dus om met valse platen te rijden want de pakkans is nihil.

Kaas de Vies | 07-06-13 | 09:53

@Fatwabuster | 07-06-13 | 09:45
Dan ga ik gewoon minder uur per week werken om in een lagere belastingschaal te komen.
Het lachen zal die Rutte nog wel eens vergaan met zijn 'beste na-oorlogse kabinet'.

necrosis | 07-06-13 | 09:52

Onzinnig tendentieus zeurartikel dit. Als er 120km staat moet je niet gaan zeuren dat je "maar 123km" reed want als ze dat apparaat op 123km afstellen gaat iedereen zeuren dat ze "maar 126km" reden. Ik ben tegen heel veel soorten van 3-4-5-voudige belastingheffing door onze overheid, maar met verkeersboetes heb ik niet veel moeite. Onze wegen zijn gewoon te vol en niet gebouwd op veel te hard rijden. Als je hier niet tegen kunt ga je maar lekker in Kazachstan wonen, zijn de wegen leeg en de politie kun je afbetalen.

bovenwater | 07-06-13 | 09:52

@Mark Smith | 07-06-13 | 09:43 | + -1 -
Ga je nu mijn trabant afpakken?

Het gaat er niet om of je wel aan de regels moet houden het gaat er om dat er op een nogal bizar repressieve manier wordt gehandhaafd ten opzichte van verkeersveiligheid. En ja ik maak onbewust soms fouten, dit geef ik toe, fouten die blijkbaar maatschappelijk zo ontwrichtend zijn dat dit een hoop geld kost. Het spijt me.

Aan de andere kant begaan mensen bewuste fouten en er gebeurt minder tegen. Aangiftes worden soms geweigerd, opsporing geweigerd... oplossings en veroordelingspercentage staat niet in verhouding met het resultaat van handhaving verkeersveiligheid.

Denk je nu echt dat als ze de marge van correctie iets verhogen dat verkeersdoden explosief toenemen? Het is een arbitraire keuze geweest, net zoals het een keuze geweest t.o.v. verkeersveiligheid repressief beleid te voeren. Maar dit is des Nederlands, want lekker makkelijk, hup acceptgirootje sturen naar de geadministreerde sukkels. Mensen met valse platen ontspringen de dans, pakkans is nihil.

Kaas de Vies | 07-06-13 | 09:52

Fatwabuster | 07-06-13 | 09:49
Dus omdat ze in het buitenland meer kinderen vermoorden, hoeven wij ons niet aan de verkeersregels te houden..?

Drogreden van het jaar: gefeliciteerd!

*douchen

Bakito | 07-06-13 | 09:52

zeg maar jansen | 07-06-13 | 09:49 | + 1
Bakito wordt binnenkort verlost van de zijwieltjes.

joyriders | 07-06-13 | 09:52

Bakito | 07-06-13 | 09:50 Ik geef je een net zo onzinnig voorbeeld bij jouw mededeling "schaf auto's af".

Idioot.

zeg maar jansen | 07-06-13 | 09:52

zeg maar jansen | 07-06-13 | 09:48 |
Opmerkelijk hoe lang jij geïntrigeerd blijft door gebeurtenissen uit t verleden...

Bakito | 07-06-13 | 09:50

Mensen hierboven die zeggen "moet je maar niet te hard rijden" zijn dezelfde die bij privacy-beperkende maatregelen zeggen "ik heb niets te verbergen".

Engerds dus, die zich schikken in elk verwrongen beleid dat de overheid ze oplegt.

Lange Neus | 07-06-13 | 09:50

@Bakito | 07-06-13 | 09:45

Gelul....! 650 verkeersdoden per jaar, 5% daar van zijn kinderen tussen de 0-14 jaar.
.
Procentueel gezien is Nederland het verkeer veiligste land van Europa!

http://nl.wikipedia.org/wiki/Verkeersveiligheid

Fatwabuster | 07-06-13 | 09:49

Bakito | 07-06-13 | 09:47 Hoe zie jij dat? Je zit de hele dag achter je pc-tje.

Of zit jij mobiel te reaguren achter het stuur?

zeg maar jansen | 07-06-13 | 09:49

@Kaas de Vies 09:45: 450 euro? Wat weinig; geen wonder dat het zoveel voorkomt... paar keer te hard rijden of tanken zonder te betalen en je hebt die boete er uit. Dat is nu juist een overtreding die ze wat mij betreft veel harder mogen bestraffen.

Muxje | 07-06-13 | 09:49

necrosis | 07-06-13 | 09:47 |
twee ad hominems. Kom je ook nog met feiten of argumenten, ow wacht die heb je niet natuurlijk. LutserT

Bakito | 07-06-13 | 09:49

Bakito | 07-06-13 | 09:45 Schaf ijsbergsla af. Als dat gebeurd was had jou dat een ban gescheeld.

zeg maar jansen | 07-06-13 | 09:48

Ben benieuwd of de moeders van die flitsagentjes trots zijn op hun kind....
Ik slaap nog liever onder een brug.

Ommezwaai | 07-06-13 | 09:48

necrosis | 07-06-13 | 09:42
Ga toch weg, ik zie in het verkeer constant bestuurders bellen, rechts inhalen, bumperkleven, door rood rijden en harder dan de max. snelheid. Ik zie zelden tot nooit dat iemand daarvoor aan de kant wordt gezet.

De burger is dit zat en pikt het niet meer. Gelukkig begint de wetgever inmiddels wakker te worden, maar 700 verkeersdoden jaarlijks is nog veel te veel.

Bakito | 07-06-13 | 09:47

@Bakito | 07-06-13 | 09:45
Nog steeds verbolgen over het feit dat je al 30 keer gezakt bent voor je rijbewijs?
*hoonlachen doet*

necrosis | 07-06-13 | 09:47

@Muxje | 07-06-13 | 09:43
De flitsteams hebben de opdracht om een minimale hoeveelheid auto's te pakken. Als ze steeds onder dat quotum zitten worden ze in hun beoordeling en dus salaris gepakt.
Zo is er bij ons in de stad in de begroting al een bepaald aantal parkeerboetes in berekend. Als dat niet gehaald word dan worden de controleurs verplicht alle straten af te struinen die niet netjes binnen de lijntjes geparkeerd hebben totdat de hoeveelheid boetes wel gehaald is.
Hoef niet te vertellen dat het natuurlijk al 60 jaar een PvdA bolwerk is in de gemeenteraad.

sinar2 | 07-06-13 | 09:47

Ondanks dat ik ook van menig ben dat de boete bedragen niet in verhouding staat tot de daad, wil ik toch een fabeltje ontkrachten.
Het boete bedrag voor onnodig claxoneren is geen 300+ euro, maar 90 euro.
www.om.nl/onderwerpen/boetes/?boete_tr...

Kookwekker | 07-06-13 | 09:47

170 op de tolweg in Frankrijk. Staande gehouden door een motor-agent. Ter plekke betalen! 45 Euro aub.... Heb met een glimlach betaald, oom agent snapte het allemaal niet. Toen ik uitlegde waarom, sloeg hij achterover.

Snorry! | 07-06-13 | 09:47

Bakito | 07-06-13 | 09:45 | + 0
Haha, ik ben een eng mannetje omdat ik net z'on domme oneliner als bakito uit mijn toetsenbord slinger. Ga eens iets nuttigs doen.

joyriders | 07-06-13 | 09:47

@zeg maar jansen | 07-06-13 | 09:44 | + -1 -
Beboeten is WEL een keuze. Hetzelfde dat het een keuze is om je pijlen te richten op repressieve verkeersveiligheid en niet op het omhoogkrikken van resultaat opsporing.

In omliggende landen kan het wel, dus niet gaan huilen dat NL niet verdoende middelen heeft, de prioriteiten liggen en anders en dit is een KEUZE.

Kaas de Vies | 07-06-13 | 09:47

Of je doet alles met de Taxi.

1) Je kan lam van A naar B
2) Geen aanschafkosten
3) Geen verzekering
4) Geen wegenbelasting
5) Geen bekeuringen
6) Geen afschrijving
7) Geen reparatie's
8) Je kan lam van B naar A

Denk dat dit goedkoper is dan zelf rijden. Dat doe ik dan wel in het buitenland.

Botte Hork | 07-06-13 | 09:46

@necrosis | 07-06-13 | 09:39

Zodra ze doorkrijgen dat er structureel minder geld binnenkomt dan verhogen ze gewoon de loonbelasting.... uiteraard niet voor de uitvreters maar voor de mensen die zich iedere dag nuttig maken in de maatschappij.... daar kan je nu eenmaal niet onder uit.
.
De uitgaven van de roverheid zullen nu eenmaal op peil moeten blijven en het liefst ieder jaar stijgen.
.
Fraude bestrijding is men te beroerd voor in dit land, de miljarden die wegvloeien bij de toeslagen en in de zorg boeit die gasten niet.... maar jou weten ze wel te vinden!

Fatwabuster | 07-06-13 | 09:45

Volgens mij is het rijden met valse platen 450 euro.

Kaas de Vies | 07-06-13 | 09:45

Voorlopig moeten ze het eerst nog zien te incasseren aangezien de bevolking geen cent meer heeft zal dit wel een uitdaging worden.

XipeTotec | 07-06-13 | 09:45

joyriders | 07-06-13 | 09:39
Schaf auto's af, en er worden jaarlijks tientallen kleine kinderen niet doodgereden.

Je druk maken om een paar tientjes tasjesdiefstal, maar ondertussen onverschillig zijn over de moord op spelende kinderen. Je bent een eng mannetje dat het zeker goed zou doen in landen als Iran of Noord-korea.

Bakito | 07-06-13 | 09:45

Als je zo'n artikel leest verlang je wel weer naar zo'n site als de Tuf-Tuf-Club.

Assistkoning | 07-06-13 | 09:44

Kaas de Vies | 07-06-13 | 09:41 Beboeten is geen keuze. De pakkans bij een overtreding als te snel rijden is vele malen groter dan de pakkans bij een misdrijf als inbraak.

Waar de prioriteiten liggen bij de monopolist op het gebied van pakken is pijnlijk duidelijk.

zeg maar jansen | 07-06-13 | 09:44

Kaas de Vies | 07-06-13 | 09:41
Je hebt denk ik zelf wel door welke flagrante denkfout je hier maakt.

Mark Smith | 07-06-13 | 09:43

@Wees_eens_creatief 09:30: Het gaat om de gedachte er achter, het idee dat wetten en handhaving doelen op zich zijn.

Boetes uitdelen is geen doel. De verkeersregels handhaven is ook geen doel. Zelfs die verkeersregels zelf zijn geen doel. Het zijn *middelen*; het doel is de verkeersveiligheid verbeteren. Het doel heiligt de middelen, maar dat betekent wel dat je die middelen correct moet inzetten om je doel te bereiken.

Vertaald: ga flitsen op gevaarlijke plekken waar mensen veel te hard rijden. Ik weet er enkele hier in de buurt, nooit een agent gezien. Wel op het stukje weg in de buitenste duisternis waar je onverwacht 50 mag omdat het toevallig in de "bebouwde" kom (de fucking polder) ligt. Want daar kan je probleemloos 80 rijden en veel mensen doen dat ook, dus is makkelijk scoren. Of ga eens wat meer alcoholcontroles doen. Je hoeft niet eens een fuik op te zetten, op mijn weg naar huis gisternacht heb ik er genoeg gezien die je zo van de weg kan plukken.

Exemplarisch is die politieman die geschokt zei te zijn over het feit dat bij controle bij wegwerkzaamheden vrijwel iedereen veel te hard bleek te rijden. Het echt schokkende aan die episode is dat geen van de heren flitsers op het idee kwam dat de situatie daar misschien niet duidelijk was en dat daarom iedereen te hard reed. In zo'n geval ga je dus opvallend flitsen aan het begin van de werkzaamheden, om mensen af te remmen. Als je daarentegen gewoon stug doorflitst hb je je taak niet begrepen.

Muxje | 07-06-13 | 09:43

@Bakito | 07-06-13 | 09:35
Ik verwacht niet dat een aap feiten van fictie kan onderscheiden, ik zal je dan ook ruimhartig vergeven...

necrosis | 07-06-13 | 09:42

Sieg heil voor de Nederlandse Overheid!

Binnenkort ook een programma om alle emails te lezen, zoals door de Europese media heilig verklaarde 'Gutmensch' Obama? Vanzelfsprekend allemaal voor de (verkeers)veiligheid!

En de domme burgers en dat verlengstuk van de overheid (lees: de media)? Ach die sukkels staan erbij en kijken ernaar, en noemen iedereen die erover begint een zeurpiet en complotdenker.

bokkenrijder | 07-06-13 | 09:42

@Mark Smith | 07-06-13 | 09:38 | + 0 -
"Te snel rijden is een keuze."

Beboeten ook.

Kaas de Vies | 07-06-13 | 09:41

En wat levert de plukze-wetgeving eigenlijk op? Hoor daar werkelijk waar NOOIT iets over...

harry poster | 07-06-13 | 09:40

@Mark Smith | 07-06-13 | 09:38 | + 0 -
Pardon, volgend decreet van het politburo mag u vandaag geen comments meer neerschrijven. U krijgt een werkstraf en moet uw trabant inleveren. Kunt u ook niet meer te hard rijden.

Kaas de Vies | 07-06-13 | 09:40

Bakito | 07-06-13 | 09:35 | + -2
Schop een bepaalde bevolkingsgroep over de grens en de kans om door een tasjesdief beroofd te worden wordt verkleind. #feit

joyriders | 07-06-13 | 09:39

@niks mis mee | 07-06-13 | 09:34
Als je wat meer blauw op straat hebt ipv langs de weg, voorspel ik dat de criminaliteit iets minder wordt

harry poster | 07-06-13 | 09:39

@Fatwabuster | 07-06-13 | 09:31
En dan?
De BTW/ accijns verhogen? Dan koop ik gewoon minder of goedkoper.
Mijn doel is om de inkomsten van dit kabinet niet te laten stijgen via diefstal.
MAW: Rutte gaat het geld maar halen bij nutteloze uitgaven zoals subsidies, weggeefgeld naar Mali/ Egypte of Syrië en de bloedzuigers van Brussel.
Het wordt tijd dat Rutte eens met zijn vuisten op tafel slaat in Brussel, of dat hij de handdoek in de ring gooit.
#verkiezingen

necrosis | 07-06-13 | 09:39

Duitsland, weg waar je 70 mag, ikke ietsie pietsie te snel, reed 88, boete 30 euro, in Nederland was ik denk ik iets van 115 eurootjes kwijt geweest.
En dat is nou precies de reden dat ik alles in Duitsland koop, zelfs de boetes zijn er betaalbaar :)

ÎÎÎ ReBeL ÎÎÎ | 07-06-13 | 09:38

Gewoon niet te hard rijden, ook niet om 05:43 's nachts. Als je dat wel wilt, niet zeuren en de boete accepteren als een kerel.
Te snel rijden is een keuze.

Mark Smith | 07-06-13 | 09:38

@niks mis mee | 07-06-13 | 09:34 | + 0 -
Oh ja zoals dat ene stukje weg waar je van 130 naar 100 naar 120 naar 100 naar 130 mag tussen 04:00 en 09:32 alleen als je achterstoveren op de linkerbaan invoegd.

Tuurlijk joh.

Kaas de Vies | 07-06-13 | 09:38

*Bakito over de knie legt..*

Botte Hork | 07-06-13 | 09:37

ZDEV | 07-06-13 | 09:33
Als jij 100 synoniemen hebt voor kloodtzak kun je de plank niet misslaan.

Assistkoning | 07-06-13 | 09:36

LangeTijdGeleden | 07-06-13 | 09:32
De SP is al jaren een prima pels in de luis hoor. Wanneer ze zelf met plannen en ideeën komen, dan haak ik wel af moet ik zeggen. Maar heb wel respect voor ze.

Absoluut niet waar | 07-06-13 | 09:36

@ZDEV | 07-06-13 | 09:33 | + 0 -
Mooie voorbeelden uit eigen ervaring of van "de Auditu"

"Agent ik heb je moeder geneukt"
-=belediging=-
Uitspraak rechter: Dit is op zich geen belediging want de statement kan waar zijn.

"Agent, beeldt u de ergste belediging tegen uzelf in die u kunt bedenken en geef uzelf een bekeuring"

Kaas de Vies | 07-06-13 | 09:36

@LangeTijdGeleden | 07-06-13 | 09:32 | + 0 -
Die = Dat, tis nog vroeg *gaaaaP* Excuses.

LangeTijdGeleden | 07-06-13 | 09:36

@ZDEV: en dan vordert men uw rijbewijs op grond van artikel 5....

Wees_eens_creatief | 07-06-13 | 09:36

Slechts een fractie wordt beboet. De kans om als tasjesdief gepakt te worden is in ieder geval stukken groter. #feit

Bakito | 07-06-13 | 09:35

Deze boetes hebben net zo veel met verkeersveiligheid te maken als de accijns op sigaretten met volksgezondheid. Een deel van de bevolking (tussen 40 en 60%) vindt dat het andere deel (die overige 40-60%) iets lulligs niet mag doen en legt daar exorbitante boetes voor op. Roken, te hard op de snelweg, op straat drinken, feesten, blowen etc. Zich niet realiserend dat karma ook gewoon maar een biatch is.

1nfidel | 07-06-13 | 09:35

Overigens moet je tegen elke boete bezwaar maken en WOB procedure starten.
Purschuim in de raderen.

ZDEV | 07-06-13 | 09:35

Ow ja, en wat helemaal voor de onnozelen is: Verkeersregels wel of niet relevant vinden!; "Ja maar, je kunt daar makkelijk..." "Ja maar er was niemand op de weg".... etc etc etc. Altijd maar weer denken dat de burger zelf mag bepalen welke regels wel en niet relevant zijn. Typisch Nederlands overigens

Wees_eens_creatief | 07-06-13 | 09:34

Als je je gewoon aan de snelheid hout dan voorspelt ik dat je geen boetes krijg.

niks mis mee | 07-06-13 | 09:34

Het beledigen van een agent komt je op een boete te staan.
Is dat per belediging of kun je echt even een kwartiertje los gaan?

ZDEV | 07-06-13 | 09:33

Trouwens, ik hoor dat we weer een soort van trainingsmissie in Mali of MalI gaan sponsoren. Kunnen we die flitsagenten daar niet les laten geven aan de politie daar? Zijn we 6 maanden van ze af, en God of Allah verhoede dat ze daar iets overkomt.

Kaas de Vies | 07-06-13 | 09:32

Denk je Quid, dat het een streek is om de PVV hun voorstel voor 130 km/h betaald te zetten?

Einde van de Domheid | 07-06-13 | 09:32

Ja hoor, 2 verschillende bedrijven gebruiken voor één stukje weg. Zijn die weer van die semi-overheids clubjes waar uitgerangeerde politici heen gaan nadat ze hun incompetentie in de 2e kamer hebben laten zien?

En ondertussen dáár niet op bezuinigen, maar de lasten verhogen op de onschuldige burger... Ik zie Marx zijn rot smoel nog steeds helemaal voor me.

Trouwens, het lijkt wel of de SP zieltjes aan het winnen is via Geenstijl. Kamervragen stellen zodra geenstijl weer iets heeft geplaatst. (Ik neem het ze niet kwalijk, ik moedig het ze aan)

Hé SP, hoe klinkt een samenwerking tussen de PVV en jullie? Volgens mij is dat de enige remedie om dit land weer op z'n poten te helpen...

LangeTijdGeleden | 07-06-13 | 09:32

De eerstvolgende agent die ik iets te hard zie rijden pak ik aan.
#burgerarrest

ZDEV | 07-06-13 | 09:32

@Kaas de Vies | 07-06-13 | 09:28
350 euro voor toeteren... en 90 euro voor iemand die een agent gedurende een kwartier voor alle enge ziektes uitmaakt. Volgens mij gaat het ergens verkeerd, maar Rutte zegt van niet. Die moest er om lachen...

harry poster | 07-06-13 | 09:32

De politie, wat een haat liefde verhouding heb ik met die lui. De grijze grauwerd die mij bekeuringen opdringt met zijn morele vinger tegen de helpende hand die mij ontzet als er weer een vriendin flipt.

Zucht, ik word bipolair van die lui.

Kaas de Vies | 07-06-13 | 09:31

@necrosis | 07-06-13 | 09:30

Als er minder binnenkomt dan klopt de roverheid het wel op een andere wijze uit je knip.... links om of rechts om... betalen zal je!!

Fatwabuster | 07-06-13 | 09:31

Ik ga vanaf nu 65KMh op de snelweg rijden.
Er is geen minimumsnelheid.
En volgens de staat is langzamer veiliger.
En nooit geen boetes meer.

ACAB
All Cops Are Belastinginners

ZDEV | 07-06-13 | 09:31

Cruise control bitches!

PureYak | 07-06-13 | 09:31

Heeft iets met de spieren in je voet te maken. Of gewoon de cruise control aanzetten.
Ik hou mijn geldlekker zelf.
En natuurlijk blijf ik lachen over de tokkies in hun witte bestelbusjes die mij op de a2 snel inhalen en grappen over mijn hangtieten maken. Want ik weet da Mark nog harder lacht.

hangtiet met knoop | 07-06-13 | 09:30

Altijd kostelijk; Doen alsof het misdadig is om verkeersovertreders te beboeten.... Hou je aan de verkeersregels en je krijgt geen boetes. Dat moet toch voor iedere onnozele te begrijpen zijn?
*
Willens en wetens te hard rijden en dan klagen over een boete? Dat kan alleen een dommerik zijn... pff

Wees_eens_creatief | 07-06-13 | 09:30

En toch: "Zoals al jaren voorspelt....." Voorspelt??????

Pong | 07-06-13 | 09:30

Aan de ene kant is het natuurlijk diefstal van de bovenste plank. Mijn bloed begint te koken als je weer zo`n pipo hoort verkondigen dat het allemaal om de verkeersveiligheid draait..

Maar als je nu nog steeds wordt gepakt op de A2, dan verdien je ook niet beter. En daarnaast; als je een beetje flitsservice.nl in de gaten houdt, dan reduceer je überhaupt de kans op een boete al aanzienlijk.

Heb liever dat dit miljard op deze manier wordt binnen geharkt, dan dat overige belastingen met een miljard verhoogd worden..

Absoluut niet waar | 07-06-13 | 09:30

Gewoon niet te hard rijden, 100 via cruise control!
Dat spaart ook benzine en dus btw en accijns uit.
Dan komt er nog minder binnen en rot Rutte hopelijk op wegens faalbeleid!

necrosis | 07-06-13 | 09:30

Sarcasme lieverds, sarcasme.

ZDEV | 07-06-13 | 09:29

En de enorme stijging zal de geldhongerige ambtenaren aanzetten om ook rekeningrijden weer van stal te halen. Wat het is nooit genoeg. Let maar op.

blinde kip | 07-06-13 | 09:29

Ik heb mijn bijdrage al geleverd.... 52 euro gvd!

Fatwabuster | 07-06-13 | 09:29

Ongelogen, heb er deze en afgelopen week 4 ontvangen.
In totaal; 380 euro.
Graag gedaan master Mark. Mag die rode bal nu uit m'n mond?

Not Muhammad | 07-06-13 | 09:29

De politievakbond laat weten niet zo blij te zijn met deze rol van de politie. Nou deze rol van de politie is geen novum, dit is al jaren aan de gang. Ik merk geen verzet bij de politie. 1x toeteren = 350 euro, tenzij een Turkse voetbalploeg wint. 350 euro, daar kan je heel veel echte strafbare feiten voor plegen hoor, krijg je mindere boetes voor opgelegd.

om 05:43 kreeg ik een bekeuring op weg naar Schiphol. Jawel hoor 104 (na correctie). Heerlijk vond ik dat, en terecht, gore klootzak ben ik die andere mensen in gevaar brengt. Ik ben zo blij dat ik gepakt ben, moet ik maar op mijn teller (hihi) letten. Uiteraard, en indien sommige verkeerssituatie meer snelheid vereisen is helaas, ik ga vanaf nu af aan altijd op mijn rem staan.

Kaas de Vies | 07-06-13 | 09:28

Kom we gaan flitsagenten lief donuts geven.
Met slaapmiddel.
En dan verplaatsen we ze met hun kit langs de Duitse Autobahn.

ZDEV | 07-06-13 | 09:28

Wat is een voorspelt?

Dizzydent | 07-06-13 | 09:28

En boefjes kunnen heerlijk hun gang blijven gaan met dit kabinet. Rutte en consorten zijn de landverraders van het jaar. Niemand meer veilig en iedere eerlijke burger kan bukken en hopen dat vaseline de boel verzacht. Bah.

harry poster | 07-06-13 | 09:28

Het geld is voor Brussel niet voor Rutte, die heeft namelijk niks te vertellen.

joyriders | 07-06-13 | 09:28

Nou ik voel me ruim 1 miljard veiliger op onze weg!

ZDEV | 07-06-13 | 09:27

en mark zag lachend dat het goed was

kamikaza87 | 07-06-13 | 09:27

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken