Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

NS trekken stekker uit topman Bert Meerstadt

ehja100ja.pngAdieu, meneer Meerstadt, topman van de NS. Het waren twaalf fantastische jaren, maar die paar honderd miljoen voor een niet rijdende hoge snelheidstrein is zelfs voor Blunderland Nederland te gortig. De oorlog om de elementen verliezen van de winter: ok. Een dode door een ongeluk met een wc-loze Sprinter: ok. 180 miljoen aan 9 bestelde ramptreinen, tientallen miljoenen aan technische kosten en honderden miljoenen aan gemiste inkomsten? Nein. Dat gaat te fur. De Fyra is een totaalramp van desastreuze proporties, al wacht het ministerie tot het einde der tijden met het presenteren nieuwe samenhangende plannen. En dus moet Meerstadt weg, ook al zet de NS niet één keer het woord 'Fyra' in het persbericht (PDF). Heeft er namelijk niets mee te maken, echt niet. Zijn opvolger heet Timo Huges en is al in het zadel gehesen door MinFin Dijsselbloem. Terwijl het allemaal zo voorspelbaar was, had in november 2011 gewoon even deze roze weblogsite gelezen en na dit toekomstvoorspellende topic had de Fyra al door de versnipperaar heen moeten gaan. Maar nee. De roze magie werd genegeerd. Helaas. Gewoon even GeenStijl lezen, het scheelt al snel honderden miljoenen taxpoet. Update: Een woordvoerder bevestigt op Radio 1 dat de NS-top vandaag op het ministerie van I&M langs moet komen, maar ook dat gaat echt niet over de Fyra hoor.

Reaguursels

Inloggen

NS topman stapt op.... hoop niet op de trein want die rijden over het algemeen niet op tijd dan mag ook hij is wachten.

bosmaloot | 03-06-13 | 16:54

T.K.A. hele snelle trein. Voor weinig geld. Reageer snel en krijg een gratis topman kado.

VanBukkem | 03-06-13 | 15:07

ÎÎÎ ReBeL ÎÎÎ | 03-06-13 | 08:12

1000 maal NEEN. De NS is geen geprivatiseerd maar een verzelfstandigd bedrijf. De overheid is nog steeds de enige aandeelhouder!!
Een hoop problemen met verzelfstandigde bedrijven vinden hun oorzaak in de deze 'aparte' constructie. Enerzijds moeten zij als privaat geleide bedrijven opereren maar anderzijds zijn zij onderworpen aan allerlei politieke grillen en grollen. Onmogelijke spagaat.....

Amsterdamsko | 03-06-13 | 13:29

Reizen met de trein had een chique gebeuren kunnen blijven. Af en toe reis ik door Nederland nog met een echte trein, een Duitse wel te verstaan. Goede stoelen, solide gebouwd, echte coupé's, geen kromme, steil lopende trappetjes waar je over struikelt. Raampjes die nog open kunnen. Verder moet ik het op gekozen korte-afstand-trajecten wel doen met een soort metro, die men nog een trein durft te noemen.

Esprit77 | 03-06-13 | 12:28

Ik zeg edje nijpels.
Verstand van treinen en financieringen worden we tenminste niet genaaid.

lidlbier | 03-06-13 | 12:26

Ex-baas is toe aan een nieuwe stap en trots op de vele verbeteringen en vernieuwingen die hij voor NS en heel Nederland heeft mogen realiseren. #oogkleppen.

Fratello | 03-06-13 | 11:45

Als dank voor het aangenaam verpozen, krijgt hij de treinen en de dozen!

lowieke123 | 03-06-13 | 11:44

Kans waargenomen door de baantjescarrousel om één van hu trawanten aan een beste job te helpen voordat pensioen ingaat. Duur huis enzo......?

behangtafel | 03-06-13 | 11:24

het is niet te hopen dat hij met de trein weggaat dan is hij niet weg te branden

wachtendopeenrukwind | 03-06-13 | 11:23

Kunnen we niet gewoon een open tribunaal houden voor dit soort bestuurders, door de giertank ermee!
Dit soort bestuurders en trawanten maken dit land kapot. En ze komen ermee weg met een schouderklopje en een paar miljoen oprot premie.
Terwijl een middenklasser vandaag de dag de tyfus kan krijgen!

BlackCurry | 03-06-13 | 11:17

En dan rijst natuurlijk de vraag, niet of hij een gouden handdruk krijgt maar hoe groot die handdruk is...

Mike Echo | 03-06-13 | 11:09

die man wordt zomaar de volgende PM na RUTTE of minister van Economie. Dat kan alleen in dit land waar Jorritsma min van Ec.zaken werd ( en Vice premier) en gelijk haar Sec Generaal v, Wijnbergen er uit gooide want die wist meer (natuurlijk) van de materie.

frenchy | 03-06-13 | 10:57

Slordig stukje. Er staat niet eens bij hoeveel tonnetjes de NS-baas aan vertrekpremie gaat krijgen.

~Johan | 03-06-13 | 10:57

Verder moeten de niet zeuren. Die 25 kiloVolt kabel die zogenaamd op je hoofd zou kunnen vallen zat best goed vast. Met een plakbandje.

Patatter | 03-06-13 | 10:48

Verschrikkelijk. Dat zo iemand ontslag krijgt. Nou moet hij een baan gaan zoeken waarin hij moet werken, echt erg. Ik hoop dat hij toch wel op zijn minst 250 miljoen euro aan bonus en oprotpremie meekrijgt?

Patatter | 03-06-13 | 10:46

André van Delft | 03-06-13 | 09:07 |

"Huges heeft nooit aan treinen of rails gesleuteld en mist het broodnodige gevoel voor techniek. Hetzelfde probleem geldt trouwens voor vrijwel alle Tweede Slaapkamerleden en de regering."

Pas toch op met wat je hier schrijft.
Voor je het weet dragen ze alsnog Ed Nijpels voor als NS-topman.
Heeft in ieder geval aan treinen en rails gesleuteld op de zolder van zijn riante Boerderette...

Peyronie | 03-06-13 | 10:45

Het kost wat , maar dan heb je ook niks .

McNail | 03-06-13 | 10:34

Ies allemaal bijna graties. Kost alleen de belastingbetaler 600 miljoen. En nu komen de vele claims van de Italianen nog want er zullen vast contracten zijn getekend die niet worden nagekomen. Doe er daarom nog maar zon bedrag bij.
Want zoals gebruikelijk zullen we alle rechtzaken die volgen wel verliezen.

Therapietje | 03-06-13 | 10:32

en dan lees je in die link uit 2011 de volgende reactie:

--------------------------------
De post op skyscrapercity bestaat uit onwaarheden. De V250 is op alle fronten beter dan een ICE, en Thalys. Als je zo gaat beginnen is Thalys zelfs maar voorwaardelijk toegelaten en heeft techniek uit jaren '60 '70 aan boord en zijn alleen qua interieur vernieuwd. Doe je huiswerk en ga niet uit van geruchtenposts.
Kialna | 21-11-11 | 16:23 | + -17 -
--------------------------------------------------

Haha Kialna had zijn huiswerk beter moeten maken

kees1960 | 03-06-13 | 10:27

Zeker 5 miljoen oprot premie meegekregen

ikwordermoevan | 03-06-13 | 09:58

Twee kernompetenties die Meerstadt niet bezat en waarvan ik me afvraag of of die bloembollenschuiver ze wel bezit:

1. Treinen op tijd laten rijden in land met gematigd zeeklimaat;
2. Functionerende treinen aanschaffen.

SharpEye | 03-06-13 | 09:55

En dan lees je dat ze het vertrek betreuren van een buitengewoon "kundig" persoon.......

Om van te kotsen dit...

guppy | 03-06-13 | 09:45

van_de_pot_gerukt | 03-06-13 | 09:19 | + 1 -
eerst maar eens de rapporten afwachten: het moet wel over de inhoud gaan.

ganzo | 03-06-13 | 09:44

Niet één van de commissarissen heeft een technische of vervoerskundige achtergrond. NIET ÉÉN !

spuitje11 | 03-06-13 | 09:41

Deze zaak stinkt. In het beste geval zijn ze allemaal erg dom en ongeschikt, in het ergste geval zijn het gewoon een stelletje flessentrekkende oplichters.

van_de_pot_gerukt | 03-06-13 | 09:41

@ SharpEye :
U simulatie van het kedeng-kedeng ritme van het boemeltje-Fyra ontspoort

FredFlinstone | 03-06-13 | 09:39

Lijkt me een goed idee dat de FIOD en de Recherche nu snel de boekhouding en de financiele handel en wandel van de NS decision makers die indertijd betrokken waren bij het fatale aankoopbesluit van deze Italiaanse flut-trein gaan doorspitten. Zelfs een kind van 10 had een andere trein aangeschaft dan de Fyra. Blijkbaar balanceerde die Italiaanse fabriek op de rand van de afgrond en.. surprise surprise, ineens komt daar de NS als reddende engel met een grote order om de hoek. Dat de NS slecht gemanaged wordt geloof ik meteen maar dit is allemaal wel erg apart.

Outsider-Inside | 03-06-13 | 09:35

Ik vind die Belgische topman wel erg sterk overkomen in hun persco. Kunnen we de NS niet aan België geven, dat zij de boel gaan runnen?

pokkejong | 03-06-13 | 09:33

Timo Huges. Eerst van de vestiging Aalsmeer een bende gemaakt om vervolgens even de vestiging in Naaldwijk naar de klote te helpen Hij verlaat natuurlijk wel op tijd het zinkende schip (met hoeveel bonus/gouden handdruk na jarenlang het personeel 'koninklijk' genaaid te hebben?). Overgrote deel van het personeel is echt opgelucht dat ie weg gaat. Benieuwd wat voor een klerezooi hij er bij de NS van gaat maken. Heb nu al diep medelijden met het personeel en passagiers...

davimore | 03-06-13 | 09:33

-weggejorist-

SharpEye | 03-06-13 | 09:25

Hij was aan iets anders toe zegt men op nu.nl..... Een andere hogesnelheidstrein waarschijnlijk.

Friezerik | 03-06-13 | 09:24

600 miljoen is nog niet eens één miljard, waar praten we over. 140,4 miljard is wat we tot nu toe kwijt zijn aan de Euro. Laten we de belasting maar weer eens verhogen, is de gedachte oplossing.

van_de_pot_gerukt | 03-06-13 | 09:21

necrosis | 03-06-13 | 09:17,

dat was ook mijn punt, deze mankementen zouden tijdens de constructie al aan het licht moeten zijn gekomen en verholpen. Ook het feit dat elk treinstel anders is moet toch opvallen, er zijn toch bouwtekeningen?

rode peper | 03-06-13 | 09:21

Stuitend dat het zogenaamde vertrek van de topman geen relatie zou hebben met het Fyra debakel.

van_de_pot_gerukt | 03-06-13 | 09:19

@rode peper | 03-06-13 | 09:06
Met het vaststellen van de mankementen zijn ze een beetje laat, vind je niet?
Als we dergelijke treinen niet in Nederland kunnen bouwen, waarom dan niet 'winkelen' bij onze oosterburen.
Die leveren kwaliteit waar geen enkel ander Europees land aan kan tippen.
*behalve bier, dat moet gebrouwen in een Belgische Abdij*

necrosis | 03-06-13 | 09:17

Eind jaren '30 benoemde de regering Prof. J. Goudriaan als 'turnaround manager' bij de NS, omdat zij de voordurende verliezen en de organisatorische puinhoop bij de NS zat was. De zittende nomenclatura wist zich al snel van deze man te ontdoen. In 75 jaar tijd is er bij de NS nog niks veranderd.

Durmazon | 03-06-13 | 09:16

@Che_cuevara | 03-06-13 | 09:04
Pasta is voor paupers!
Dat eten afgezanten van de NL regering natuurlijk niet....

necrosis | 03-06-13 | 09:15

@Barbarous_Relic | 03-06-13 | 08:53 | + 6
Dat zei ik toch: Netelenbos. Ik heb gvd zo'n trauma van dat wijf opgelopen dat ik het niet eens op hoefde te zoeken. Netelenbos woont vlak bij mijn moeder en ook privé is het een arrogant kolerewijf.

Hans Hillen | 03-06-13 | 09:09

@Magnum Force | 03-06-13 | 08:46
Timo Huges heeft bedrijfskunde gestudeerd. Dan weet ik het wel. Goede babbel, overal een beetje verstand van, maar nooit met de voeten helemaal in de klei gestaan.
Huges heeft nooit aan treinen of rails gesleuteld en mist het broodnodige gevoel voor techniek. Hetzelfde probleem geldt trouwens voor vrijwel alle Tweede Slaapkamerleden en de regering.
De opvolger van de Fyra wordt daarom weer zo'n faal, maar dan zijn we weer 8 jaar verder. En dat laatste is een vorm van vooruitgang natuurlijk.

André van Delft | 03-06-13 | 09:07

@necrosis | 03-06-13 | 09:02,

het is ook normaal dat dit soort inspecteurs bonussen krijgen bij het vaststellen van een mankement

rode peper | 03-06-13 | 09:06

@necrosis | 03-06-13 | 09:02
Je vergeet de pasta nog.

Che_cuevara | 03-06-13 | 09:04

@Schreeuwmeeuw | 03-06-13 | 08:15
"En wie gaat er lappen?"

Euh.... jij, ik en nog wel een paar anderen denk ik

Che_cuevara | 03-06-13 | 09:03

necrosis | 03-06-13 | 08:57

En het viel mij 20 jaar geleden al op. > Al die incompetente vrouwen op verkeer en waterstaat. Jaar na jaar. Maaij-Wegge was ook zo'n fijne. Die omgebouwde vent van Almere (Jorritsman) zat volgens mij ook op dat ministerie.

Barbarous_Relic | 03-06-13 | 09:02

@rode peper | 03-06-13 | 08:58
Met de Italiaanse manier in mijn achterhoofd, denk ik dat de toezichthouders rijkelijk voorzien zijn van Champagne, kaviaar en hoeren.

necrosis | 03-06-13 | 09:02

Wat ik zo raar vind is dat er tijdens de bouw zo weinig toezicht is gehouden door de NS, als je ergens een order plaatst voor 100den miljoenen mag je toch verwachten dat je in het contract hebt laten vastleggen dat je ten alle tijden je eigen ingenieurs hebt rondlopen die de bouw inspecteren die er op toezien dat de bouw verloopt volgens de contractueel afgesproken specificaties.

Verder lijkt het me bij dit soort projecten nogal standaard om boeteclausules te laten vastleggen voor elke dag dat de levering te laat is

rode peper | 03-06-13 | 08:58

@Barbarous_Relic | 03-06-13 | 08:53
Je moet ministers dan ook geen budget geven, ze kunnen gewoon niet met geld omgaan.
Dat lijkt trouwens wel een vereiste om minister te kunnen worden.
Ministers moeten het spenderen van onze taxpoet overlaten aan mensen die ervoor gestudeerd hebben.

necrosis | 03-06-13 | 08:57

Barbarous_Relic | 03-06-13 | 08:53 |
Walgelijk faalwijf!

Russ Meyer | 03-06-13 | 08:55

Die zal wel een dikke faalbonus mee krijgen.

pokkejong | 03-06-13 | 08:54

Wilde net even opzoeken welke mensen hier nu verantwoordelijk voor zijn, maar kwam dit tegen :

Bij het toenmalige Nederlandse ministerie van Verkeer en Waterstaat waren er in 2005 al vermoedens dat problemen konden ontstaan met de levering van de V250-treinstellen als gevolg van onervarenheid van AnsaldoBreda. In een toen door een Tweede Kamer-commissie opgesteld onderzoeksrapport stond deze conclusie al.[bron?] Het rapport is acht jaar geheimgehouden vanwege vertrouwelijke informatie, maar als gevolg van de grote problemen met de Fyra werd het het document onder druk van Kamerleden - met her en der wat delen doorgestreept - op 14 februari 2013 alsnog openbaar gemaakt.[bron?]

8 jaar geheimgehouden ! En wie zat daar in 2005 ? Tineke Netelenbos. Dat is dezelfde lauwe kut van de betuwelijn.

Barbarous_Relic | 03-06-13 | 08:53

Leuk hoor, dat Europees aanbesteden van grote projecten...
Dan kun je van die Italiaanse shit verwachten.
Zijn er nou echt geen bedrijven in Nederland die een fatsoenlijke en snelle trein kunnen bouwen voor een schappelijk prijsje?

necrosis | 03-06-13 | 08:53

lidlbier | 03-06-13 | 08:45 |
We zijn niets, maar dan ook niets beter dan de Mediterrane landen. Althans de bevolking wel, qua arbeidsethos. Maar onze bestuurders zijn van hetzelfde laken en pak, Hier heerst nepotisme; Geïnstitutionaliseerde corruptie.

Russ Meyer | 03-06-13 | 08:51

het gaat niet om die trein - denk ik.

ganzo | 03-06-13 | 08:50

Het zijn trouwens 16 treinen... En 3 voor de Belgen.

Hoeki Oekema | 03-06-13 | 08:49

Meerstadt, de vleesgeworden arrogantie, kan nu lekker gaan bridgen met andere onbegrepen edoch exceptionele bestuurders als Harry Borghouts, Nout Wellink en Rijkman Groenink.

Rommelende Onderbuik | 03-06-13 | 08:49

Het falen op dit gebied is hemeltergend, een HSL die ongeveer 7 miljard heeft gekost en een kwartier winst oplevert, een noord Zuid verbinding die met miljarden begroting overschreden wordt, een Betuwelijn die onderbezet gebruikt wordt en een Ijzeren Rijn die aan de Duitse grens eindigt. Miljarden en nogmaals miljarden verkloot. Dan nog een grijnzende Bilderberg premier die zonder enig besef met zijn wanbeleid een economie naar de bliksem helpt en lachend aankondigt dat er nog even 6 miljard moet worden gevonden bij de burgers. Maar niemand maar dan niemand wordt ter verantwooding geroepen. Waarom ook? de Amigo's naaien elkaar in de kont en kwaken dat het jeukt. Maar die jeuk en de pijn worden wel afgewenteld op de man in de straat en dat op elk gebied.

Sjeng de helle | 03-06-13 | 08:47

Bert krijgt toch wel wat mee? Een miljoentje of wat. Want Bert heeft ook best veel goeds gedaan. Onder andere:
.
.
.
nou ja, hij best goed op tijd op kantoor met zijn auto met chauffeur.

DeSjaak1000 | 03-06-13 | 08:46

wakkere_nederlander | 03-06-13 | 08:45 | + 0
Ja, die ging niet! *Ba-dum-tss!

Eduardo- | 03-06-13 | 08:46

Van nu.nl:

"Opvolger Huges is op dit moment directievoorzitter van Koninklijke Bloemenveiling FloraHolland en van 2006 tot 2008 was hij algemeen directeur van Coöperatie Bloemenveiling Aalsmeer. De raad van commissarissen denkt in hem "een uitstekende en ervaren opvolger" te hebben gevonden. "We zien ernaar uit om NS onder zijn leiding voor reizigers nog verder te verbeteren."

Afgezien van het weerzinwekkende policor gezeik over "nog verder verbeteren", wat maakt een bloemist geschikt om een spoorbedrijf te leiden? Zijn er binnen de NS geen personen beschikbaar met zowel inhoudelijke kennis van zaken als leidinggevende capaciteiten?

Zo ja, waarom begaat men dan toch weer de dwaling dat "inhoudelijke kennis voor een goed manager niet nodig is"?

Zo nee, is de NS dan niet sowieso reddeloos verloren en kan beter worden opgedoekt en het vervoer uitbesteed aan een écht spoorbedrijf?

Alles bij elkaar weer geen berichten waar de reizende belastingbetalert cq belastingbetalende reizigert blij van gaat worden.

Magnum Force | 03-06-13 | 08:46

Zou Dijsselplant de baantjescarrousel ook voor Bert hebben laten draaien, want die man zal toch echt niet op een houtje hoeven gaan bijten. Dat zullen de jongens toch wel onderling geregeld hebben. Iemand keihard ergens op afrekenen na de zoveelste faal is not done bij deze heren. Want ook Jeroentje moet na de MinFin post ook weer ergens een groot bedrag gaan graaien.

Man man wat een land....

Frietje_Oorlog | 03-06-13 | 08:45

Russ Meyer|03-06-13|08:38|
Juustem tis toch niet te geloven dat die haagse eitjes iets willen kopen wat nog ontwikkelt moet worden.
Usp is de Hollandse input jaja ze mogen misschien bepalen op wat voor kleur papier de factuur geprint word maar that's it.
Die amerikanen lachen zich rot.

lidlbier | 03-06-13 | 08:45

Kent u die mop van die hogesnelheidstrein?

wakkere_nederlander | 03-06-13 | 08:45

En de volgende nepotist mag het weer proberen. Of heb ik de advertentie gemist waar men op de vrijgekomen vacature kan solliciteren? Stop de baantjescarrousel! Het is 2013!

Russ Meyer | 03-06-13 | 08:43

Bij de roze magie moet ik toch aan iets anders denken.

Strohond | 03-06-13 | 08:39

Komt er ook een onderzoek naar corruptie en steekpenningen. Zo'n slechte trein (was al bekend in Noorwegen en Denemarken want daar reed de Fyra ook al niet!!) neem je niet vanwege, ja vanwege wat eigenlijk neem je hem wel? GELD! Zakken met geld, geheime bankrekeningen vol met geld.

Wat anders?
- langetermijnbetrouwbaarheid van het Italiaanse bedrijf? Bedrijf was al 10 jaar failliet.
- trackrecord van de trein zelf? Trein had het ene na het andere probleem in Noorwegen en Denemarken; reed na jaren nog niet...
- geen alternatief? Het alternatief rijdt al jaren redelijk (Thalys) en anders waren er andere treinen voorhanden

Toch nemen we de Fyra......

Wellicht een goed idee om het besluitproces openbaar te maken; als de burger het moet betalen laat dan tenminste zien waarom, waarvoor!!

DeSjaak1000 | 03-06-13 | 08:39

!!!!! En nu gelijk stoppen met de JSF !!!!!

Russ Meyer | 03-06-13 | 08:38

De Fyra reed ook vandaag weer stipt tussen Rotterdam en Amsterdam. Dat er geen treinen internationaal kunnen rijden in Europa komt simpelweg omdat de overheden twintig verschillende methodes spoor hebben aangelegd. Toegegeven dat die Italianen ook lutsers zijn, maar uiteraard kunnen we beter eerst kijken naar de immer falende overheid!

Hooijstra | 03-06-13 | 08:38

De Fyra hebben we nog te danken aan die fantastisch competente PvdA'er mw. Netelenbos. Met d'r visie en HSL-visioenen. God, wat was dat ook een enorm slecht bewindspersoon. En elke keer als je denkt dat het niet erger kan .... Mw. Tineke Netelenbos heeft nu overigens wel weer een leuk bestuursbaantje - dat dan weer wel.

Hans Hillen | 03-06-13 | 08:37

NS = Nimmer Stipt

dani7902 | 03-06-13 | 08:35

Toch weer jammer dat zo´n vent doorgaat tot ie vastloopt.
Vergelijkbaar met een jos v rey.
Totaal onbewust van eigen falen want iedereen doet ´t toch zo?
Ach de werkmieren storten wel weer bij toch.
Van Frikschoten for president!

lidlbier | 03-06-13 | 08:34

kapotte_stofzuiger | 03-06-13 | 08:30 | + 0 -
Mogge, Inderdaad u heeft gelijk met uw terechte vraag. De man was en is een bedreiging voor de Nomenclatura op elk front. Die machthebbers hier kunnen nog niet eens tot aan zijn lippen reiken. Tenzij die er een andere agenda op na houden nml. hoe kan ik er het meeste aan over houden.

Sjeng de helle | 03-06-13 | 08:34

Timo Huges verdiende in 2011 (bij Flora Holland) 546.000 euro (zie jaarverslag Flora Holland p. 78). Dus dat wordt weer een overbetaalde manager bij de NS, want voor minder zal hij het niet doen. Meerstadt verdient nu 482.000 excl. bonus, Huges wordt dus nóg duurder. Fijn hm, die Balkenendenorm. Ook zo'n succes.

Hans Hillen | 03-06-13 | 08:33

Op de VU is onderzoek gedaan naar de logistieke projecten van de overheid. Ze hebben gemeen dat ze het budget overstijgen en eigenlijk dat ze allemaal fout gaan.
Ljkt me trouwens ook best moeilijk, 10 jaar vooruit werken.

Einde van de Domheid | 03-06-13 | 08:33

Beetje lomp besluit om maar helemaal te stoppen met de Fyra. Ze hadden toch ook gewoon elke reiziger een gratis rol ductape bij het kaartje kunnen geven?

Harry Turtle | 03-06-13 | 08:31

Als het kabinet in 2011 de column op GS had gelezen was er geen FYRA debacle geweest?
Eh... ja, klopt als een bus!
Jammer dat die man is ontslagen, emand moet toch een tweede kans krijgen, je loopt toch niet weg als het crisis is en met de geleerde opgedane ervaring heb je toch een betere bestuurder. Toch?

Einde van de Domheid | 03-06-13 | 08:31

@Sjeng de helle | 03-06-13 | 08:28
Waarom denkt u dat hij vermoord is? Niet omdat er toevallig een dierengekkie op het Mediapark rondliep.

kapotte_stofzuiger | 03-06-13 | 08:30

Wat is een dictatuur toch fijn, niets geen geneuzel met vertrekbonussen, gewoon op de guillotine als hij faalt.

kapotte_stofzuiger | 03-06-13 | 08:28

Tien jaar gelden voorspelde Pim Fortuijn de shit al waarin we nu zitten. Zijn gelijk wordt elke dag duidelijker of het nu Defensie, de immigratieprobelmatiek, of het overheids beleid aangaande de tomeloze subsidie putten zijn het is een grote puinhoop en de imcompetentie van de beleidsmakers en uitvoerders komt elke dag meer aan het daglicht. Bert stapt op en wat gaat er veranderen? worden de hersens nu ineens wel gebruikt?

Sjeng de helle | 03-06-13 | 08:28

En hoeveel ton of miljoen krijgt deze man mee naar huis als beloning voor deze prachtige prestatie?

962ZyAd6nu82n79A | 03-06-13 | 08:28

@Hans Hillen | 03-06-13 | 08:23 Okay, thanx. Dat wist ik dus niet, heb blijkbaar de verkeerde sites zitten lez0n. *schaamrood*

BTW Belgen: waarom niet de Bundesbahn als nieuwe eigenaar? We lopen toch al aan het handje van Duitsland en van treinen hebben ze daar veel verstand - en dan bedoel ik niet alleen die naar Polen ;-).

vraagstaart | 03-06-13 | 08:27

@vraagstaart | 03-06-13 | 08:20 | + 0

Meerstad neemt z'n verantwoordelijkheid? Ik dacht het niet, hij nam altijd zijn bonus - met beide handen. Nu moet hij weg. Niks 'nemen verantwoordelijkheid'. Dat die secretaresse Mansfeld nog steeds niet naar buiten komt met nieuws is godsgeklaagd. 'Geen commentaar' en 'Geen reactie' is het helemaal voor dit faal-kabinet. Ik hoop dat die nieuwe Timo Huges wat voorstelt, anders heb ik liever dat de Belgen de NS er gewoon bij doen.

Hans Hillen | 03-06-13 | 08:23

Één ding: Meerstad neemt zijn verantwoordelijkheid bij zo'n debacle. Petje af en wat is het toch jammer dat onze politieke lijders/leiders daar geen voorbeeld aan nemen.

vraagstaart | 03-06-13 | 08:20

waar kan ik MIJN restitutie vragen wegens deze malverserende fail-infrastructuur ?

Ow wacht ... Er moet natuurlijk eerst een oprotpremie + bonus opgehoest worden voor dhr. "Van Adolf naar Bert"

FredFlinstone | 03-06-13 | 08:19

OP nu.nl leuke anekdotes "Wij zullen afscheid moeten nemen van een buitengewoon kundig en succesvol leider."

En dan over de opvolger "We zien ernaar uit om NS onder zijn leiding voor reizigers nog verder te verbeteren.”

ÎÎÎ ReBeL ÎÎÎ | 03-06-13 | 08:18

Nog niemand die grap over "de NS is door verkeerde wissel het spoor helemaal bijster" gemaakt?

vraagstaart | 03-06-13 | 08:17

Tijd voor zo'n mooie #ICE van #DB Alles Super!

BitchSuperSoaker | 03-06-13 | 08:16

Logisch... Flikkerstraal trouwens die van persbreidel NOS er meteen achteraan!

Parel van het Zuiden | 03-06-13 | 08:15

En wie gaat er lappen?

Schreeuwmeeuw | 03-06-13 | 08:15

@îîî ReBeL îîî | 03-06-13 | 08:12

"... is bekend bij het ministerie van Financiën. Maar het departement, dat *enig aandeelhouder* van het spoorbedrijf is, ..."

Linkjes lezen werkt soms verhelderend.

Reinaert | 03-06-13 | 08:14

*Verliefd naar auto staren doet*

Botte Hork | 03-06-13 | 08:13

*trekt portemonnee alvast.

Eduardo- | 03-06-13 | 08:13

Zo'n Fyra is een soort goedkope JSF.

Het ergste moet dus nog komen. Begint u maar vast te sparen!

Reinaert | 03-06-13 | 08:12

Ik lees elders dat het de belastingbetaler veel geld gaat kosten, maar de NS is toch een geprivatiseerd bedrijf??

ÎÎÎ ReBeL ÎÎÎ | 03-06-13 | 08:12

bij de NS gaat alles te laat.

max_laadvermogen | 03-06-13 | 08:11

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken