Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Fuck ons: België kapt met LEVENSGEVAARLIJKE Fyra

3045908247.JPG Okee, de Belgen hebben zojuist een middelvinger opgestoken naar het Nederlandse prestigeproject Fyra. De faaltrein wordt weggejorist in België. Dus het land dat van losse schroeven uit elkaar valt, waar het wegdek meer putten vertoont dan de bil van Catherine Keyl en de huizen met spuug aan elkaar gehouden worden, dat land zegt nu dat de Fyra een ontzettend onveilig project is. Nou, kan dat onderzoek van de Tweede Kamer ook gelijk stop gezet worden. En het promofilmpje van Kim Holland gaat dus ook niet door. Maar serieus, hoe erg moet je miljardenproject falen als zelfs de Belgen hun handen van de Trein der Traagheid aftrekken? Het antwoord is heel erg. Heel erg falen. En wat gaan we nu doen met dat speciaal aangelegde stuk treintraject dwars door het Nederlandse landschap? Dragracen met oude Sprinters? Afijn, enorme politieke fallout van deze beslissing van de Belgen in 3.. 2.. 1.. Update: Mogelijke reden voor opzegging: de Fyrae zijn faaltreinen des doods die van ellende uit elkaar vallen. Meer pica's van Fyradefecten, genomen in de werkplaats van de NS in de Watergraafsmeer bij Amsterdam, na de breek. 128713479.JPG 986458807.JPG 2297231015.JPG 3477900407.JPG suskeenwiskeendefalendefyra Bonuspica: Fyragraffiti.

Reaguursels

Inloggen

Het is de eerste maal dat ik op dit forum kom en het verbaasd mij dat hier nog over belgen in het algemeen gesproken wordt.Er wordt blijkbaar in Nederland nog geen onderscheid gemaakt tussen Vlamingen en Walen.Beiden zijn nochtans 2 verschillende democratieën.Het zal dan bij de modale Nederlander ook niet bekend zijn dat Vlaanderen al honderden jaren de Franse invloedssfeer die zich poogt uit te breiden naar het noorden toe probeert tegen te houden.
Misschien schort er iets aan jullie onderwijssysteem . Het is echt jammer voor jullie dit geschiedkundig gebrek.

Victor Wisky | 02-06-13 | 11:44

Italiaanse machinerie, ... de jongens belast met dit project komen in ieder geval niet veel het veld. Italiaanse machinerie koop je wanneer je veel onderhoud wilt. Ah, vroeger voor het programmeer werk, nog in me mech/elec tijd , Italiaanse machines, altijd lachen hoe dat in elkaar zit. Daar waar willekeurig welke ander het kan bouwen uit 5 stukken doen de italianen dat uit 300 stukken, met heul veul schoeven. Als het elke week een trap moet hebben of bijgesteld moet worden, dan is het haast zeker Italiaans

No Mames | 31-05-13 | 21:56

Het komt eenvoudig (zoals wel meer dingen) doordat zulke beslissingen door managers worden genomen, en niet door mensen die verstand van techniek hebben.

ikslechts | 31-05-13 | 20:59

Maar wel, na WO II?

HET BESTE KABINET QUA PERSONELE BEZETTING!!

Whoehaha!!

Ewok | 31-05-13 | 19:52

StasInfra Wilma Mansveld

W.J. (Wilma) Mansveld (StasInfra)
voortgezet onderwijs: h.a.v.o.
Volwassenenonderwijs te Utrecht, tot 1983
hoger beroepsonderwijs: MBA, tot 1990
bedrijfseconomie (tweede graads, lerarenopleiding), Noordelijke Hogeschool Leeuwarden, tot 1995
overige opleidingen: PD Boekhouden, tot 1989
marketing, overheidsuitgaven en HRM, Universiteit van Winnipeg (Manitoba, Canada), 1993 (1 semester)

I rest my case!!

Ewok | 31-05-13 | 19:50

Er was een tijd dat de Belgen tegen ons opkeken. 'Awel zulle, dien Ollander hebben het toch maar goed voor mekaar.' Maar dat is al een tijdje verleden tijd. Heeft een Belg mij eens verteld. En reken maar dat die Belgen nu ook in een deuk van het lachen liggen.

VanBukkem | 31-05-13 | 19:44

tijd om de 10-daagse veldtocht over te gaan doen. Gewoon een legeroefening houden in Noord Brabant en dan plotseling vol op het orgel België in. Je staat aan de Franse grens voor ze snappen wat er aan de hand is. En dan hebben we eindelijk plek voor al die gelegaliseerde illegalen zonder legale status die hier illegaal lijken te zijn.

jan-lul-de-behanger | 31-05-13 | 19:11

welke vmbo-er heeft de ns in godsnaam dat contract laten tekenen..
Het hardst geneukt worden we gewoon door de overheid, eerst een contract verkopen voor een bedrag wat NOOIT kan worden terugverdient, en daar champagne op drinken, vervolgens uitstel geven voor de betalingen (+/- 160 miljoen per jaar) de dochter onderneming van de ns had allang keihard falliet moeten zijn, eigen schuld dikke bult. Dan had een capabel bedrijf de boel over kunnen nemen. Eerst de ns zelfstandig maken, ze daarna naaien met een aanbesteding, en daarna ze niet aan hun contract houden omdat: ns en hoop huilie-huilie.

noerg | 31-05-13 | 17:51

Nederland ging voor het goedkoopste. Nou, dit is het resultaat.
Conclusie goedkoop is duurkoop. En waarom heeft Nederland het onderzoek niet samen met België gedaan? Had men onnodige uitgaven kunnen besparen.
Denken ze hier dat het onderzoek een ander beeld van de Fyra oplevert. Nederland moet België maar snel volgen.

Cloe | 31-05-13 | 17:46

Nou, de NS kan het verder wel vergeten met die trein. Volgens de Belgen duurt het twee jaar voor de problemen opgelost zijn. En probeer dan maar eens een rijvergunning voor dat ding in België te krijgen. Dat zal niet meevallen met een NMBS die van alle problemen de ins- en outs kent. Je kan dus niet hopen op een gelukje of 'het ziet er toch allemaal prima uit, die'n Hollanders zullen ons toch wel een goede trein ter keuring aanbieden, zunne?'

Red mij niet | 31-05-13 | 17:21

Goede kans voor Cohen om met een onderzoek naar "De Falende Fyra" zijn kas weer wat te spekken. Of heeft Aleid tijd???

Byter | 31-05-13 | 17:07

Het enige dat telt is geld. Pas als het kalf verdronken is overweegt men in reeks meetings in een 5-sterren resort de (beer)put eventueel te dempen.
KAMERVRAGEN !! PARLEMENTAIR ONDERZOEK !!

Men speelt met het leven van burgers, op kosten van burgers? /steekpenning

Shareholder II | 31-05-13 | 16:54

Holyshit, wat een idiote opsomming van gebreken tijdens die persconferentie.

James St John Smythe | 31-05-13 | 16:31

Men doet maar, als ik maar zo snel mogelijk door dat morsige Moldavische landschap kan op weg naar Parijs of Londen.

De echte Stolwijker | 31-05-13 | 16:27

mocht het suske en wiske plaatje niet GS?

vmk | 31-05-13 | 16:08

Das dus ff schrikken voor de Nederlanders... Denk dat wat Belgenmoppen begraven kunnen worden. We mogen ze dankbaar zijn, dat ze voor ons uit de strekken uit dit totaalfaal project trekken. Dank uit NL!

newams | 31-05-13 | 16:05

ik bedoel uiteraard jullie

Jolien_BE | 31-05-13 | 15:11

Misschien kunnen ze de wagons als huisvesting gebruiken in NL? Past goed bij hun legohuisjes?
Allemaal dikke kus op julie voorhoofd xx

Jolien_BE | 31-05-13 | 15:08

@MichelDenHaag | 31-05-13 | 14:33
Dat ze anti-nederlands zijn kan ik me eigenlijk heel goed voorstellen.

Slipsnifter | 31-05-13 | 15:02

Wat anders? Miljarden steken in een kuttrein die toch nooit gaat werken?

Patatter | 31-05-13 | 14:56

En nederland blijft uiteraard nog jaren doormodderen, en tientallen miljoenen pompen in de bodemloze put..

Slipsnifter | 31-05-13 | 14:48

@simpsonwoman

jij vergeet dat belgie veel minder druk bevolkt is dan Nederland
daardoor is alles veel minder opgefokt
naar de dokter of tandarts gaan is een verademing daar
veel minder bezoekers
Jullie zijn wel zo anti-Nederlands als de neten
voor elk doelpunt dat Nederland tegen kreeg kreeg je gratis bier in het cafe tijdens Euro2012

MichelDenHaag | 31-05-13 | 14:33

Ben wel benieuwd of de Belgen nog met een vervolgoplossing komen. Er zal uiteindelijk toch iets moeten komen en het zou wel gemakkelijk zijn om alles aan Nederland over te laten.

wrc | 31-05-13 | 14:20

Lachen met de Belgen.. Moet kunnen, uiteraard. Toch even kleine bemerking: Misschien vinden jullie onze huizen maar niets, maar liever verschillende huizen met elk een eigen identiteit dat hele wijken die hetzelfde lijken. Lekker opgaan in de menigte.

Vergeet ook niet dat Wallonië een zeer arme regio is, die miljarden per jaar uit Vlaanderen haalt om te kunnen overleven. Dit kost welvaart aan de Vlaming en bijgevolg slechtere staat van de wegen, achterstand vernieuwing vastgoed, ... bovenop hopen nutteloze werken om de investeringen VL-Wa gelijk te houden...
Tevens hebben wij geen natuurlijke grondstoffen die de staatskas jaarlijks miljarden opbrengt.
Het verbaasd mij soms dat de levensstandaard in Nederland niet zo veel hoger ligt dan in België (Vlaanderen)

Soit, jullie hebben jullie eigen problemen en wij hebben de onze. Gelukkig gaan toch nog sommige dingen beter in België dan in Nederland.
Als Belg (Vlaming) wens je soms dat je Nederlander bent en soms ben je blij dat je Belg bent. Omgekeerd zal dit ook we zo zijn. En dit lijkt mij een goed evenwicht.

Zo, dit moest er even uit. *boek met Belgenmoppen pakt'

simpsonwoman | 31-05-13 | 14:16

Intense Respect voor de Belgen.

ad melkert | 31-05-13 | 14:04

Als de Walen er achter komen willen ze er ook een, dus gaat het weer door. Google eens de Grote Nutteloze Werken in België.

QuelleFromage | 31-05-13 | 13:41

Neerlandsch old boys network zorgt wel dat dit hele fiasco onder het tapijt geschoven wordt.

Ruskin | 31-05-13 | 13:38

Waarom is destijds niet gekozen voor Märklin? Werk ik al jaren mee. Duits spul is nu eenmaal goeder, zo niet beterder.

Van Dikhout | 31-05-13 | 13:35

Wij hebben er al 9 in Amsterdam staan,plus moeten er nog 6 komen.De belgen hebben er 3 besteld maar die staan nog in Italië.
De belgen zeggen gewoon het contract op en Nederland moet kijken of ze de 9 treinen die ze al hebben kunnen terugsturen. (??)
Wie maakt die contracten?

pejoar | 31-05-13 | 13:32

Zo diep zijn we dus gezakt dat zelfs een nietszeggend land als Belgie ons de middenvinger opsteekt.

MichelDenHaag | 31-05-13 | 13:27

Gevolg: de Thalys is gi-gan-tisch overgeboekt,die trein is inmiddels iedere dag weer een uitpuilende chaos ( geblokkeerde nooduitgangen,passagiers die bij 300 KM/h. moeten staan in de gangpaden)en het antwoord van de NS daarop is:
-
Eén trein uit de ochtenddienstregeling schrappen en géén extra wagon aankoppelen.

azoturie | 31-05-13 | 13:16

Maar goed dat de top bij de spoorwegen zoveel verdient. Anders waren die bestuurlijke pareltjes mooi naar het buitenland verdwenen.

Arnold9638 | 31-05-13 | 13:15

Daar de gewone Nederlander de kosten op mag hoesten voor falende geprivatiseerde bedrijven, is nationalisatie, dit zonder enige vergoeding voor de faalhazen, de enig juiste optie.

Hendrikaatje | 31-05-13 | 13:04

@mental K | 31-05-13 | 11:51

Tja, sommige Nederlanders hebben hier ook een tolk nodig hoor hoorde ik van de week.

Misterwolf | 31-05-13 | 13:00

@Pa Ramaribo | 31-05-13 | 12:50
Het gaat al fout bij 'n directeur, Bert Meerstadt, die geen ene sikkepit om het bedrijf geeft, zit er puur en alleen om zijn zakken vol te laten rijden met wagonladingen aan geld

Tim Grimback | 31-05-13 | 12:57

Pa Ramaribo | 31-05-13 | 12:50
Een reet van lood? Dat moet dan Katherine Keyl zijn.

Graaf van Egmont | 31-05-13 | 12:54

@Einde van de Domheid | 31-05-13 | 12:14
Eset vindt jouw linkje niet echt lief..

Tim Grimback | 31-05-13 | 12:53

Als ik als directeur inkoop zo'n dure flater en miskoop op mijn naam zou hebben, zou ik op z'n minst emigreren maar in ieder geval de eer aan mezelf houden en zelf ontslag nemen. Je moet wel een reet van verrijkt lood hebben om gewoon te blijven zitten op je dure bureaustoel. 't Is een vrouw, geloof ik.

Pa Ramaribo | 31-05-13 | 12:50

Ok DE oplossing. Aangeschafte Fyra's in de Hedwigepolder neerzetten, dijk doorsteken en de sportduikers verder hun plezier daar gunnen.

Graaf van Egmont | 31-05-13 | 12:50

nooit begrepen waarom er niet een extra setje treinen bij alsthom gehuurd kon worden. zelfde techniek over zelfde traject. maar ja, dan hadden alleen de interieur-nichten zich met de kleur van carrosserie en stoelbekleding bezig kunnen houden. het is alsof de klm opdracht geeft tot de ontwikkeling van een nieuw vliegtuig om van amsterdam naar parijs te vliegen. hier is vooral heel veel geld gestolen door opgeblazen incompetente ego-mannetjes. tjsa, en die italianen lachen zich gek. want tegelijkertijd wordt er wel degelijk een hogesnelheidstrein in italië gelanceerd, o.a. in samenwerking met bombardier, dus dit nederlandse setje schroot was een leuke vingeroefening op kosten van de nederlandse belastingbetaler.

minimá-armezusvan.. | 31-05-13 | 12:50

Fyra project schrappen en 12-baans snelweg aanleggen van Amsterdam (of Utrecht) naar Parijs. Maar ach, dat is natuurlijk niet 'groen'.

LangeTijdGeleden | 31-05-13 | 12:43

'Het land dat van losse schroeven uit elkaar valt' - correct
.
'Waar het wegdek meer putten vertoont dan de bil van Catherine Keyl' - correct
.
'En de huizen met spuug aan elkaar gehouden worden' - huh? Leg uit?

ElHombre | 31-05-13 | 12:41

@wakkere_nederlander | 31-05-13 | 12:07
Vroegah, toen Nederland nog lauter uit klinkerweggetjes bestond, was een spoorrails natuurlijk 'supersmooth'. Dat de technologie daar een beetje is blijven hangen en wij intussen met luchtvering op zoab rijden heet dat de wet van de remmende voorsprong...

Joost Maghetweten | 31-05-13 | 12:39

Joost Maghetweten | 31-05-13 | 12:32
soms wel en soms niet :0 geboren en getogen in NL

ITEACHYOU | 31-05-13 | 12:39

Zo en laat nu die Westerschelde maar dichtslibben.

Bigi Bana Boy | 31-05-13 | 12:32

@ITEACHYOU | 31-05-13 | 12:03
sei Italiano?

Joost Maghetweten | 31-05-13 | 12:32

Feitelijk kon er niet meer mis gaan met de Fyra de afgelopen 10 jaar. Niet te filmen hoe achterlijk ze zijn daar bij de NS.

In 2011 viel dat ding al uit elkaar:
www.skyscrapercity.com/showpost.php?p=...

James St John Smythe | 31-05-13 | 12:27

@loverlover1 | 31-05-13 | 12:24 | + 0 -

Is opzich een mooie huisvesting voor uitgeprocedeerde asielzoekers.

lady blabla | 31-05-13 | 12:26

Zeggen wij in Nederland dat Belgen dom zijn.

Piepkuukn | 31-05-13 | 12:26

Wat te doen met dat speciale treintraject: pompkarrenraces houden
www.youtube.com/watch?feature=player_d...
Op de sprint en de langere afstand, het kan allemaal. Mooi man.

Zoetwaterpanharing | 31-05-13 | 12:26

We hadden toch al de Thalys? Wie komt er dan ook met dit schroot aanzetten. Totaal overbodig!

miereneukert | 31-05-13 | 12:25

(c)ZWITSUL | 31-05-13 | 12:01
Wie denk je dat die "armlastige" treinen betaald heeft? Dat is allemaal gefinancierd met Europees geld. Het enige wat je die lui kunt nageven is dat ze het geld in 1 keer goed besteden, ipv dat faalgebeuren hier.

Soy yo | 31-05-13 | 12:25

'Trein der Traagheid'. Da's wel heul lang geleden dat ik die gelezen heb... Stond op mn boekenlijst van de mavo begin jaren 80... :-)

CaseIf | 31-05-13 | 12:24

Ja en nu zitten wij met die treinstellen in ons maag die geen enkel land van ons gaat kopen. Westerse landen, zijn niet geïnteresseerd in slecht functionerende treinen. Aziatische landen hebben treinen die superieur zijn aan deze italiaanse troep. Andere landen hebben dan ofwel geen infrastructuur voor deze hogesnelheidstreinen of vinden deze trein te duur. Enige wat over blijft is de treinstellen en de hanzelijn aanpassen om op dat traject te laten rijden.

loverlover1 | 31-05-13 | 12:24

Ik weet nu al wat het rapport gaat zeggen dat onze regering op laat maken...

er zijn wat fouten gemaakt en de levering gaat wat problematisch, maar vooralsnog gaan we door met het project.

de verantwoordelijken voor het tekenen van het contract blijven zitten waar ze zitten en leefden nog lang en gelukkig.

Gix | 31-05-13 | 12:23

Briljant dit. Leukste was nog die meneer van de Fyra die zei dat het allemaal zo opgelost zou zijn. Too funny.

Rico den Hollander | 31-05-13 | 12:22

De Belgen hebben dat ding nooit gewild. Dus dit is een mooi excuus. Ik hoop dat er bij de NS nou eens wat koppen gaan rollen.

postmodernismisdead | 31-05-13 | 12:21

België heeft sowieso geen belang bij een hogesnelheidstrein tussen Nederland en Frankrijk. Dus stappen die er uit bij de eerste mogelijkheid dus ze nu hebben.
En ondertussen wel van Nederland eisen dat wij op onze kosten de Westerschelde moeten onderhouden en zelfs goed land onder water moeten zetten om hun haven open te houden.

sinar2 | 31-05-13 | 12:20

Ach, het heeft tot nu toe maar 9,2 miljard gekost. Schijntje.

de Bree | 31-05-13 | 12:19

Ik durf het bijna niet te vragen, maar wat heeft dit tot nu toe gekost, en gaat het nog kosten, maar bovenal: wie gaat het betalen en/of er voor bloeden?

ZKH EénOog | 31-05-13 | 12:19

Voor rijdend materiaal geldt de aloude vuistregel: Italianen ontwerpen, Duitsers bouwen.
Generalisatie en feit.

Mark Smith | 31-05-13 | 12:16

Misschien dat we die treinstellen ergens anders voor kunnen gebruiken...?

VanBukkem | 31-05-13 | 12:15

Uh oh, moete we nu niet de huidige rails gaan bewaken ivm koper jatterts? Of nouja, de rails worden toch niet meer gebruikt, dus zo veel schade zal het dan ook weer niet opleveren.

LangeTijdGeleden | 31-05-13 | 12:14

Dus nu hebben we een Betuwelijn naar Duitsland die stopt bij Zevenaar en een Fyra naar Parijs die stopt bij Breda.........

DeSjaak1000 | 31-05-13 | 12:14

volgens mij wilde Virgin het bedrijf van Richard Branson dit spoorlijntje hebben een 2 jaar geleden.

Maar dat wilde de NS niet omdat het plan van Virgin te goed was. moeten we niet willen natuurllijk...

lady blabla | 31-05-13 | 12:13

And it's gone!

Hobbykip | 31-05-13 | 12:13

laat de belgen eerst hun eigen spoorweggennet eens op orde krijgen. Nl'ers vinden het wel fijn om te klagen meer de achtergesteld infrastructuur in belgie op zowel het spoor en de wegen is natuurlijk een lachertje. hele tajecten zonder beveiligingssystem(wetteren vorige maand), lange dagelijke files rondom Antwerpen en Brussel. werkzaamheden die overdag gebeuren en maanden/jaren duren. nee we hebben het zo slecht nog niet. het is alleen jammer dat de hanzelijn niet op 25kv geelektrificeerd is, konden we de fyra v250 inzetten tussen breda-rotterdam-ams-almere-zwolle. geld krijg je natuurlijk niet meer terug, procederen betekend falilet ansolo en de restjes kaalplukken. verschrotten vd trein is een beetje zonde. dus e rzit helaas niets ander om dan de 9 treinen die we al hebben gereed te laten maken voor het nlse deel vh traject. Overigens wordt de hsl gewoon dagelijks bereden door thalys, fyra v160 en Ic verbindingen.
De betuwelijn wordt ook wel als faal aangemeld, maar het transport loopt gestaag op (23.000 al in 2011), scheelt een boel vrachtwagens die niet meer over onze snelwegen rijden.

doa76 | 31-05-13 | 12:13

De tijd van rechtzaken en vuilspuwerij is aangebroken, we scherpen de messen.

bennybubble | 31-05-13 | 12:13

Joost Maghetweten | 31-05-13 | 11:53 |
Die Duitse magneettrein gaat 600 km/h.
Die moeten we hebben!

Einde van de Domheid | 31-05-13 | 12:12

Als schroot verkopen gaat ook al niet want de V250 is gemaakt van plastic en papier-maché.

de Bree | 31-05-13 | 12:12

Suske en Wiske en de Vileine Vlaming.
Suske en Wiske en de Incompetente Italiaan.

de Bree | 31-05-13 | 12:09

kan de NS die Fyra-treinstellen niet gewoon verkopen aan de amsterdamse metro?

gooi en smijtwerker | 31-05-13 | 12:09

Einde van de Domheid | 31-05-13 | 12:06 |
Het is overigens exact hetzelfde mechanisme waardoor we onszelf met de FYRA hebben opgescheept, (mind you, alle logistieke projecten van de overheid lopen uit de hand!) het heeft zelfs een naam: 'Dutch auction!'
Zeg ik: Weg met ons?
Nee, ik zeg dat we niet zo pinnig moeten doen en dat goedkoop duurkoop is.
(En dat is toch echt een Nederlands gezegde!)

Einde van de Domheid | 31-05-13 | 12:08

Suske en Wiske en de Bedachtzame Belg

Red mij niet | 31-05-13 | 12:07

Hoe kan 'loopt als een trein' ooit een Nederlands gezegde zijn geworden?
De trein en alles eromheen in Nederland staat voor synoniem aan keihard falen!

wakkere_nederlander | 31-05-13 | 12:07

We kunnen er wel om lachen maar ondertussen zit Nederland opgescheept met een spoorbedrijf dat anno 2013 niet in staat blijkt te zijn een fatsoenlijke spoorverbinding aan te bieden met een buurland, en een overheid die niet bij machte is (of de wil heeft) om bij dat zelfde spoorbedrijf in te grijpen.

brutus68 | 31-05-13 | 12:06

Ach Quid, klets niet uit je nek.
De Belg bouwt met eikenhout, leisteen, hoogwaardige kranen, dikke melaten deurklinken, mooiere stenen. Het is toch echt de Nederlander die voor een appel en een ei wil wonen. Je kunt een en ander over Belgen zeggen maar niet dat ze slecht wonen of zich slecht kleden.

Einde van de Domheid | 31-05-13 | 12:06

Gewoon weer een kanon aan de monding van de Schelde.

hurenisvoorpaupers | 31-05-13 | 12:06

Als ik in de Hedwigespolder zou wonen kreeg ik het zeer warm van dit bericht. Zou zo maar kunnen dat de Belgen de Falende Fyra toch weer wel nemen als per direct de polder onder water wordt gezet......

DeSjaak1000 | 31-05-13 | 12:05

Joost Maghetweten | 31-05-13 | 12:00
manda gli a fanculo......

ITEACHYOU | 31-05-13 | 12:03

@(c)ZWITSUL | 31-05-13 | 12:01
Op tijd rijden is een kwestie van de dienstregeling aanpassen.

Joost Maghetweten | 31-05-13 | 12:02

Dat krijg je als je alleen op prijs selecteert.

Mark van Dam | 31-05-13 | 12:01

@flame_me | 31-05-13 | 11:56
Zit die spoorlijn voor de JSF wel inbegrepen in de offerte of komt die er ook nog bij?

Joost Maghetweten | 31-05-13 | 12:01

Hee Johnny. waar heb jij die kennis vandaan omtrent de bil (heeft ze er maar één?) van Catherine Keyl?

Schoorsteenveger | 31-05-13 | 12:01

wel eens in een armlastig landje als Spanje of Portugal in de trein gezeten..? schoon, rustig, respect,op tijd.. eigenlijk alles wat we hier niet hebben of kunnen.

(c)ZWITSUL | 31-05-13 | 12:01

@obapa | 31-05-13 | 11:56
Bij ons werd de catering door een Italiaans bedrijf verzorgd (in Italië dus, daar zit ik)
Bij de presentatie werden de mooiste en grootste sandwiches geshowed, en met enthousiasme werd het contract getekend.
Toen we een maand bezig waren waren de broodjes nog maar de helft van de grootte en met een kwart belegd. Bij navraag hoe dat nou kwam werd er gezegd: "maar je denkt toch niet dat we dat kunnen leveren voor dat geld?" -"Maar jullie hebben getekend van wél!" - "Ja, maar iedereen ziet toch dat dat niet kan dus moet je dat niet verwachten..."

Joost Maghetweten | 31-05-13 | 12:00

Spuuglelijk dat ding. Ik zeg. Op de trein zetten en terug naar het land van herkomst.

c.onjo | 31-05-13 | 12:00

Of ie er nu wel of niet komt, geld is toch al op

ITEACHYOU | 31-05-13 | 11:58

Dragracen met oude Sprinters...

Jaaaa

newray | 31-05-13 | 11:57

Wacht maar af, de NS is zogenaamd een privaat bedrijf en de overheid heeft er geen grip op en meer van dat soort gelul.
Maar ik ben er zeker van dat de gigantische kosten van dit faalproject volledig gedragen gaan worden door de belastingbetaler.

sinar2 | 31-05-13 | 11:57

@bob de boarder
De JSF is nog niet besteld en er is ook nog geen spoorlijn voor aangelegd.

flame_me | 31-05-13 | 11:56

ik heb toch maar 1x op "post" geklikt hoor.....

bob de boarder | 31-05-13 | 11:56

Het Italiaanse bedrijf AnsaldoBreda, de constructeur van de V250 treinen van Fyra, heeft op zaterdag 19 januari excuses aangeboden aan Nederland en België voor de problemen met de hogesnelheidstreinen. Het bedrijf belooft zijn uiterste best te doen om de onverwachte problemen op te lossen. Dus die Italianen kunnen er ook helemaal niets aan doen want ze hebben toch sorry gezegd.

Wanneer ze aansprakelijk worden gesteld zal het mij niet verbazen als er bij de aanbestedingsprocedure in elk betrokken land zakken zijn gevuld. En ja dat geld moet toch ergens vandaan komen.

obapa | 31-05-13 | 11:56

@mental K | 31-05-13 | 11:51
De huizen mooier? In de elitedorpen vol met Nederlandse belasting-vluchtelingen wel ja. Maar rij een iets verder de binenlanden in en je schrikt je de tyfus!

Joost Maghetweten | 31-05-13 | 11:55

De projectleider die besloten heeft om de Fyra in de winter te laten starten zit met een burn-out thuis.

bijscholing | 31-05-13 | 11:54

Wat heeft Nederland toch met treinen.
De kaartjes zijn te duur.
De treinen hebben geen schijthuizen maar zien er wel zo uit.
De wissels lopen vast.
De betuwelijn .. FAAL
De HSL ... FAAL
En de politiek stond erbij en keek erna.

Lichtstadfan | 31-05-13 | 11:54

Dit is gewoon een pesterij van Belgie omdat we die Hedwigepolder nog niet hebben laten vollopen met water....

Kris | 31-05-13 | 11:54

-weggejorist-

bob de boarder | 31-05-13 | 11:54

De Fyra is een voorbode van de JSF, een trein uitvinden terwijl deze er al zijn, een vliegtuig uitvinden terwijl deze zo uit voorraad leverbaar zijn.
Het resultaat van geleerde mensen aan de top met geen enkele realiteitszin.
Gewoon normaal nadenken gebeurt nog zelden het moet allemaal ingewikkeld en het liefst zo ingewikkeld dat niemand het overzicht meer heeft en dus iedereen het er mee eens is.

Hulde voor de Belgen !!

bob de boarder | 31-05-13 | 11:54

-weggejorist-

bob de boarder | 31-05-13 | 11:54

Dat is eigenlijk goed nieuws! Kunnen we de Italianen aanklagen wegens wanprestatie, en de Belgen wegens contractbreuk. En van de opbrengst van die schadevergoedingen, laten we dan de Japanners een flitssstrein/monorail aanleggen. Die is veiliger, sneller en mooier!

Joost Maghetweten | 31-05-13 | 11:53

Vanaf nu heet het de faalra.
Ok?

GateKeeperNL | 31-05-13 | 11:53

@Kaas de Vies 11:51: Dat is geen excuus voor dat ontwerp.

Muxje | 31-05-13 | 11:52

Gewoon de Fyra gaan gebruiken tot aan Breda.
En richting Antwerpen het oude boemeltje via Roosendaal herstellen.

de Bree | 31-05-13 | 11:52

Kijk zo kan het dus ook. Als het faalt kap er dan gewoon mee. Wat ik wil zeggen is laten wij als antwoord uit Europa stappen.

zooishettoch | 31-05-13 | 11:52

@TheBug | 31-05-13 | 11:50 | + 0 -
Toegeven de multipla is lelijk, maar die wel speciaal ontworpen en als people transportert is ie top.

Kaas de Vies | 31-05-13 | 11:51

Je bent lang niet in België geweest Kwid, de huizen zijn er mooier dan die van ons. En het kost ook allemaal stukken minder. De autos de huizen de zorg, alles is goedkoper. Alleen jammer dat sommigen Frans spreken.

mental K | 31-05-13 | 11:51

Wat een afzichtelijk ding eigenlijk, die Fyra. Soort van Fiat Multivlaai. Of een Dacia Logan. Brrr!
Groot gelijk, die Belgen.

TheBug | 31-05-13 | 11:50

Mooi. Allemaal weet met paard en wagen en/of trekschuit. Dat werkte vroeger ook prima.

Cappuccino | 31-05-13 | 11:49

De Belgen hebben de HSL nooit gewild. Dat onding was een godsgeschenk voor ze, een aanleiding om er mee te kappen.

de Bree | 31-05-13 | 11:49

ansaldo-breda heeft zeker niet genoeg smeergeld betaald in belgie.

gooi en smijtwerker | 31-05-13 | 11:48

Hoe kan het dat de directeur van de NS er nog niet uitgeflikkerd is?

SharpEye | 31-05-13 | 11:47

Helden!

Coolchwip | 31-05-13 | 11:47

"En wat gaan we nu doen met dat speciaal aangelegde stuk treintraject dwars door het Nederlandse landschap? Dragracen met oude Sprinters?"

Wat dacht je de verantwoordelijke bestuurders vierendelen tussen met twee hondenkoppen?

Kaas de Vies | 31-05-13 | 11:47

Ja, als zelfs de Belgen zeggen dat het een waardeloos ding is..

vincent uit groninge | 31-05-13 | 11:46

Fyraders!

Kaas de Vies | 31-05-13 | 11:45

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken