Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Moslimschool beste vwo sinds examensleutel weg is

ibnghaldoun.jpgWilt u toeval? U krijgt toeval. Ibn Ghaldoun, de school waar het Franse examen werd gestolen, is de kluissleutel sinds november 2010 kwijt. Iets meer dan een jaar later, op basis van de examens van 2011, 2012 staat de Ibn Ghaldoun na jaren van slechte resultaten plotsklaps bij de beste vijf VWO's van Nederland. Nou, dat is toeval, of niet? Okee, nu is het helder. Moslims zijn dus officieel schuldig aan alles. Onthoofdingen, het begrotingstekort, de prijs van benzine, die reclame van Dubbel Friss, het uit elkaar spatten van de relatie van Gordon, uw moeder, alles. Snel, Geert, zeg iets racistisch! Top, dit werkt. Kijk, onthoofde soldaten, prima. De vrouwtjes onderdrukken, okee. Homo's van flats af tieften, peulenschil. Maar haatbaarden, blijf met je korhanden van onze eindexamens Frans 2013 af! We willen niet stigmatiseren, maar elke keer als er iets schandaligs gebeurt staat er 'TOEVALLIG' een moslim naast. Beter distantieert de hele reet-van-Mekka-af-gemeenschap zich onmiddellijk van gestolen Franse examens. Houdt de AIVD wat extra mannetjes op straat om in de wereld van de examenronselaars te infiltreren. Debatavonden! We hebben debatavonden nodig in de Rode Hoed over hoe we het probleem van moslims die eindexamens jatten het beste kunnen weg subsidiëren. Het schijnt trouwens dat je in Syrië onmiddellijk gepromoveerd wordt tot kolonel als je kan aantonen dat je wel eens Nederlandse examens hebt gejat. Afijn, de school kwam een jaar of acht geleden al in opspraak vanwege reisjes naar Saudi-Arabië. Kostte 200.000 euro. Excursie naar een Al Qa'ida trainingskamp om te leren Franse examens te nakken, zeker? Beter gaat Trouw nu undercover in de Schilderswijk om op te zoek te gaan naar de Vergeten Examendriehoek. Onderste steen boven! En tot die tijd zijn moslims natuurlijk schuldig totdat het tegendeel bewezen is. Zoals het de Hollandse traditie betaamt. Hou de push-berichten van de NOS in de gaten voor de laatste updates!

Reaguursels

Inloggen

Stel, dezelfde school jat in 2011 1.200.000 euro.
www.leefbaarrotterdam.nl/index.php/new...
Wat gebeurt er dan?

Niets natuurlijk!
Maar als ik 100.000 per maand jat, gebeurt er dan ook 'niets'?

Karel Popper | 01-06-13 | 08:34

Examens en scripties kopen, slagen door met de prof in de koffer te kruipen, iedereen goede punten ook al weten ze helemaal niks, en ondertussen zichzelf zeer slim achten want hoera we zijn we weer mee weggekomen. (Tot er met die opleiding in de maatschappij iets gedaan moet worden natuurlijk). Ziedaar enkele wezensbestanddelen van onderwijs in een gemiddeld apenland. Bedankt wakkere journo’s, slaap maar lekker door verantwoordelijke polici en ambtenaren.

Friedrich Frayek | 31-05-13 | 20:21

Ik geloof dat ze door hebben hoe je de simpele moslim geest laat leren. Ze bieden de leerstof aan in verzen en laten de leerlingen die hele dag reciteren. Een beproefd concept, werkt al eeuwen.

ratelaar | 31-05-13 | 18:36

Oeps, ik leef nog in Rutte-1. Ik bedoel natuurlijk Mevrouw BussemakerT....

*Gaat in een hoekje z'n fout overdenken

Erratio | 31-05-13 | 17:58

***Oproep aan de GS-redactie***

Ondanks het matig beheerste Nederlands (ongetwijfeld een direct gevolg van de kennelijk door hem genoten lessen aan de madrassa in kwestie) graag Crapyshirts een podium geven alhier. Dat belooft een comment-explosie en hopelijk landelijke exposure. Mevrouw Bijsterveld, leest U mee?

Erratio | 31-05-13 | 17:55

-weggejorist-

Jeroen Poen | 31-05-13 | 17:35

Je verwacht het niet

Sytsevandekameleon | 31-05-13 | 17:33

@Crapyshirts | 31-05-13 | 17:11
Heeft GS al contact met je gehad?

mirvink3478 | 31-05-13 | 17:32

Ik probeer al jarenlang anoniem contact op te nemen maar niemand die geïnteresseerd was.
Iedereen dacht dat ik gek was.
Ik probeer niemand zwart te maken. Ik ben opzoek naar gerechtigheid. Hun hebben mij gediscrimineerd en volgens hun was ik maar een "part-time" moslim.
Dit zijn de kleding regels.
twitter.com/Juistja/status/34016814824...

Crapyshirts | 31-05-13 | 17:11

Wat is nieuw?
Zo'n vijftien tot twintig jaar geleden begeleidde ik een groep studenten die iets moesten onderzoeken bij de maatschappij-studies studierichtingen van Fontys. Daarbij waren een opleiding voor maatschappelijk werker en iets dat dacht ik me te herinneren SPH genoemd werd.
De probleemstelling en het onderzoeksdoel kan ik me niet meer herinneren. Wel dat een steekproef van als voldoende tot goed beoordeelde zogenaamde afstudeerscripties onderdeel waren van het datamateriaal voor de hypothesevormingsfase.
Ik heb toen een aantal van die scripties doorgebladerd en enkele gelezen (of beter gezegd getracht te decoderen).
Had toen overigens nog nauwelijks of geen persoonlijk contact met NW-allochtone studenten of collega's gehad. Het kostte me dan ook niet de geringste moeite om tbv van onderzoektips over te schakelen naar de neutraliteitsmodus.
Om kort te gaan: ongeveer de helft van die scripties was van NW-allochtone signatuur. Het taalgebruik in die scripties was van een niveau dat ik moeite had om er een niveautypering voor te vinden. Zelfs de herinneringen aan mijn eigen lagere school periode schoten te kort. Leesbaar en begrijpelijk was slechts wat als stijlbreuk herkenbaar was als letterlijk overgeschreven was uit studieboeken.
Over originaliteit en geëtaleerd denkniveau wil ik het dan niet eens hebben.
Bijna twee decennia geleden dus, mijn eerste directe confrontatie met onderwijs in dienst van het multiculideaal met de pionierspositie voor de zogenaamde maatschappijstudies.
Alhoewel, toch niet helemaal want mijn vrouw werkte toen in een vrouwenopvanghuis maar sprak nauwelijks of slechts dreigend politiek correct over de zich aankondigende stormvloed van NW-allochtone vrouwen als 'cliënten'. Pas ruim tien jaar later transformeerde ze in een belangrijke kritische informatiebron over niet-westers en islamitisch allochtonië.

WirMachenMusik | 31-05-13 | 16:52

@André van Delft | 31-05-13 | 15:28
Wellicht is het een optie om Quid of VanRossem op Twitter te tippen dat ze even de comments van @Crapyshirts moeten lezen.

La Vie En Rose | 31-05-13 | 15:48

@Crapyshirts | 31-05-13 | 13:32
Wow. Al je comments gelezen.

Helemaal onderaan de pagina staat: "Tip de redactie"

La Vie En Rose | 31-05-13 | 15:45

In Marokko lopen ze achter schapen aan en in Nederland slagen ze ineens cum laude op VWO en universiteiten. Dan moet er toch wel ergens een belletje gaan rinkelen?

Dat volk staat nou niet bekend om haar intelligentie en arbeidsethos.

Loghuis | 31-05-13 | 15:44

@Crapyshirts | 31-05-13 | 13:19
Ik kijk uit naar je uitgebreide verslag hier op GeenStijl.
Ik denk dat alle diploma's van die school, niet alleen van dit jaar, ongeldig verklaard moeten worden.
En men moet de onderwijsinspectie eens doorlichten.

André van Delft | 31-05-13 | 15:28

Ja, dat deze school nu ineens tot de 12 beste van Nederland behoort is natuurlijk ook wel weer lekker geloofwaardig, maarnietheus. Je hebt immers leugens, grote leugens en statistieken. Waarschijnlijk zijn dit door linkse multiculti's bewerkte statistieken, in opdracht van de overheid om stigmatisering van moslims te voorkomen om zo een beter beeld te schetsen van moslims uit een soort van misplaatste politiek correctheid.

Schweinchen Dick | 31-05-13 | 14:50

@der Wunderhund | 31-05-13 | 08:42 |
Liegen en bedriegen zijn de kersen op de multiculturele slagroomtaart.

.
_________

.
Erger nog dan liegen is dat er te veel idioten zijn die alles geloven wat ze zeggen.
.
Want de mens is toch in wezen goed.... Toch?

donjon | 31-05-13 | 14:38

Het wordt tijd dat ALLE scholen openbare scholen worden, tijd dus voor een strikte scheiding tussen kerk en staat. Dan moet er ook een einde komen aan alle religieuze omroepen en politieke partijen.

ZKH | 31-05-13 | 14:25

Echt, te grappig en ook zoooooo triest.

Ben Adam | 31-05-13 | 14:15

Mooi voldoende nep geschoolde om de (gemeente)politiek in te gaan. Dit land is totaal mislukt en we worden dagelijks afgeserveerd door firma list en bedrog . Ik begrijp het niet meer en wil het niet meer begrijpen. De meerderheid die straks aan de macht is, heeft dan ook geen positieve discriminatie meer nodig. Dat is eigenlijk wel weer positief...

Bill Cosby | 31-05-13 | 14:11

Sappige details, CrapyShirts ... t zou wel aardig zijn om die Ibn Ghaldoun-beerput open te trekken ...

mirvink3478 | 31-05-13 | 13:57

-weggejorist-

Crapyshirts | 31-05-13 | 13:39

Waar blijven de Kamervragen??? Dit is toch een gigantisch schandaal mocht het op waarheid berust zijn? Dit kan geen toeval zijn, een school die op het ene moment nog als "zeer zwak" wordt bestempeld en slechts een paar jaar later tussen elite-scholen als het Leids Stedelijk Gymnasium staat?

JackRyan | 31-05-13 | 13:39

Ibn ghaldoun wou zelfs geen gebruik maken van hun oude locatie in Rotterdam zuid, in de buurt van de bijerlandselaan. Ze hebben daar iemand onderling ingehuurd, die heeft zitten kloten met elektriciteit kast Zodat er die avond een brand uitbrak en hun recht op een nieuw gebouw kregen! Zodra ik hier een E-mail van geenstijl of pownews redactie krijg zal ik mijn verhaal totaal anoniem doen.

Crapyshirts | 31-05-13 | 13:39

systematisch allochtonen-leerlingen helpen aan hoge posities via manipulatie van het eindexamen.
das een verborgen invasie

gider | 31-05-13 | 13:38

Weten jullie trouwens het verschil tussen de maffia en het nederlandse onderwijs?

Tim Grimback | 31-05-13 | 13:32

Jarenlang word er onder de docenten samen met de leerlingen ONDERHANDELD!!! Met de smoes ''we moeten onze moslims broeders en zusters helpen in de ze wereld''
Hoe gaat dat te werk?
De leerlingen zijn verplicht een ZWARTE balpen te gebruiken bij multiple choice vragen (omdat blauw wel eens verschil heeft). Zodat elke vraag die ze niet kunnen beantwoorden, door de docent zelf ingevuld kan worden.

Ik heb veel meer informatie en zou graag me verhaal willen doen bij deze discriminerende teringlijers.

Crapyshirts | 31-05-13 | 13:32

Pownews. Ga eens anders langs in Slinge. in de wijken rond om het adres ''Schere 47''.
Doe daar maar eens een interview! De bewoners hebben extreme last van die moslims die daar rondhangen!

Crapyshirts | 31-05-13 | 13:28

Vraag anders naar Dhr. Ben Asker!!!
Een geschiedenis docent ontslagen is omdat hij een leerling een knuffel gaf! lichamelijk contact met vrouwen is ten zeer strenge verboden op IBN GHALDOUN!(Ook zoals een hand geven). Jongens en meisjes mogen Niet naast elkaar zitten op school. Er moet minimaal 1 meter tussen zitten.

Crapyshirts | 31-05-13 | 13:24

De godsdienst lessen, zijn puur koran lessen. De leerlingen zijn verplicht elke week soera's uit hun hoofd te leren. Ongeacht of je wel of geen arabisch kan lezen of spreken!

(mijn alinea functie werkt niet. excuses voor het ongemak)

Crapyshirts | 31-05-13 | 13:23

-weggejorist-

Crapyshirts | 31-05-13 | 13:21

Ibn Ghaldoun zijn de grootste oplichters ooit!

Hier spreekt een oud leerling die weg is gestuurd, vanwege ze openbare mening in de les die niet samen kon gaan met het islamitisch lesgeving van de school!

Ik heb meerdere malen in het verleden, geenstijl of pownews proberen te bereiken met e-mails hoe schandalig deze school wel niet te werk gaat!

Aub ik zou het erg van prijs stellen als er ergens e-mail kon vinden waar ik mijn verhaal kan doen wat deze oplichters allemaal wel niet doen!

Crapyshirts | 31-05-13 | 13:19

Alle betrokkenen oppakken en het land uitkieperen. Ja, ook de Nederlanders.

Piet van het Padje | 31-05-13 | 13:18

rara | 31-05-13 | 08:53 | + 6 -
U bent niet bekend met Quids oeuvre?

FrankieHapsberger | 31-05-13 | 13:18

Examenfraude is overigens al zo oud als de straat.
In mijn examenklas (1982) in het roomblanke doch donkere zuiden des lands zat het dommige dochtertje van de rector, die voor de meeste vakken een HAVO-centraal schriftelijk eindexamen maakte, daar met de hakken over de sloot en veel 'goodwill' voor slaagde, maar die uiteindelijk een VWO-diploma uitgereikt kreeg door pappie. Kortom: Er zijn zoveel mogelijkheden om te frauderen. Zeker als je onderdeel uitmaakt van bestuur of directie van zo'n school!

Aktivist | 31-05-13 | 13:14

Waar je ook kijkt, islamitisch beleid gaat samen met fraude, bedrog en ontkennen.

Islamofiel | 31-05-13 | 13:08

@Ronman2k | 31-05-13 | 08:57
Frans is ook de voertaal in Marokko.

frank87 | 31-05-13 | 12:59

Examens opbergen in een kluis waarvan de sleutel sinds 2010 kwijt is, is verwijtbare nalatigheid. Ik stel voor dat alle leerlingen aan deze school met terugwerkende kracht vanaf 2010 alle examens opnieuw maken en hun diploma vooralsnog inleveren. Ook stel ik voor dat alle gedupeerden in den lande van het gestolen franse examen een schadeclaim indienen bij deze school voor hun omgeboekte vliegtickets en geanuleerde vakanties.
vanzelfspreken gaan alles scholen de kosten van de kopieën en extra gemaakte uren declareren bij deze school en zal ook de examencommmisie alle gemaakte extra kosten bij deze school declareren.
Zijn we meteen een corrupte extremistische probleemschool kwijt.

The real McCoy | 31-05-13 | 12:52

@Mr Dixit | 31-05-13 | 12:04
Helaas, op de Universiteit of het HBO worden ze wel weer verder 'geholpen'. www.geenstijl.nl/mt/archieven/2013/05/...
En daarna gaan ze zich staande houden met het uitvoeren van hun verborgen moslim agenda binnen allerlei door de overheid gesubsidieerde instellingen ter bevordering van de integratie of e.d.

Afgeschminkte Bassie | 31-05-13 | 12:34

Dit is onze toekomst! Ze ruiken het pluche al bijna. Een beetje meer respect voor dit blik opengetrokken toekomstige haatbaard politici is wel op z'n plaats mij dunkt. #kuch#

miereneukert | 31-05-13 | 12:32

Boterklaar dan toch? Vrijwel onmogelijk dat een willekeurige school van de onderste top 5 binnen 2 jaar naar de bovenste top 5 gaat. De hamvraag is: hoe gaan deze leerlingen zichzelf staande houden in het hbo of wo? En het antwoord is: niet...

Mr Dixit | 31-05-13 | 12:04

@doskabouter | 31-05-13 | 10:37
denk eerder een pvda topman, die weten altijd zo veel woorden te zeggen die eigenlijk niks vertellen.

zolang t maar geld van de ander is toch?

GekkeDave | 31-05-13 | 11:43

@Kaas de Vies | 31-05-13 | 09:50
volgens mij zitten wij inderdaad bij de academische top van moslims betuttelen en thee drinken.

vanaf de basisschool word er al ingeprend dat moslims lief zijn.

alleen rest de vraag nou waarom? misschien toch voor importstemmen?

GekkeDave | 31-05-13 | 11:42

Tja. Corruptie en islam gaan nu eenmaal uitstekend samen. Gaat het niet op de nette manier, dan toch zeker op de stiekeme manier. Is allemaal halal want het dient de islamisering van het tolerante en kneedbare westen.

Hommel | 31-05-13 | 11:37

@ drs.W

Zoenen gaat mij iets te ver want dat is voor mij met een Marokkaan ( lees gelegenheids moslim)haram.

Claire | 31-05-13 | 11:30

Whahahah ik krijg spontaan zin om de eerste de beste moslim die ik zie vol op zijn gezicht te zoenen, als ik genaaid wordt wil ik zoenen! Het zal weer eens niet onze vrienden van de islam zijn.

drs.W | 31-05-13 | 11:19

Je verwacht het niet he? als je op de universiteit / hbo eens gaat rondkijken is het soms een raadsel hoe sommige daar zijn terecht gekomen met hun kennis van de nederlandse taal. Kennelijk is het voortrekken op de tentames, wat voorheen gebeurde, niet meer genoeg.

Moest wel lachen om de tweet van Geert, dat dan weer wel.

chiwing | 31-05-13 | 11:17

@962ZyAd6nu82n79A | 31-05-13 | 10:35
Inderdaad zo.

van_de_pot_gerukt | 31-05-13 | 11:15

Wat zou Allah hier nou van vinden.

van_de_pot_gerukt | 31-05-13 | 11:14

Begrijpt u nu waarom jonge "goed opgeleide" allochtonen zo moeilijk werk kunnen vinden ?

Frederik Fluweel | 31-05-13 | 11:04

@hubiex dk | 31-05-13 | 10:53
Nee blijkbaar hebben de verantwoordelijken zich dit niet afgevraagd. Waarschijnlijk te druk geweest met straatje schoonvegen en fouten opstapelen.

obapa | 31-05-13 | 10:59

Kaas, in Nederland is het zo dat je pas academicus bent als je een universitaire opleiding hebt afgerond. Wat doet het woord 'academisch' dan in dezelfde alinea als 'InHolland'?

Jokert | 31-05-13 | 10:58

Ik begrijp nu beter waarom deze Islam school plotsklaps bij de beste vijf VWO's van Nederland hoort.

Claire | 31-05-13 | 10:57

Vraagt niemand zich waarom die kluis niet vervangen is nadat die sleutel jaren geleden weg raakte ?

hubiex dk | 31-05-13 | 10:53

Omelette du Fromage.

A+

Stokman | 31-05-13 | 10:48

-weggejorist-

1steen | 31-05-13 | 10:41

Gezien mijn plempsel heb ik zelf ook een taalachterstand maar werd ik niet voorgetrokken, vandaar mijn frustratie. Goed, dan maar koffie en in bad, waar is mijn rum?
Kaas de Vies | 31-05-13 | 08:40 | + 46 -

KAAS is KONING van de plempsels ;je maakt me blij met je plempsels bedankt ga zo door en geniet van je rum. hihihihi proost

claener | 31-05-13 | 10:39

Onder een VVD-premier, meneer, onder de VVD.
Muxje | 31-05-13 | 10:02 | + 6 -

Voorheen had ik als doelstelling om elk jaar in elk geval dezelfde omzet te halen en waar mogelijk meer winst te maken. Die gedachte heb ik voor dit jaar maar losgelaten en nu ga ik gewoon genoeg verdienen om van te leven en meer niet. Ik wacht wel betere tijden af en ben niet van plan om me het leplazarus te gaan werken voor dit rampenkabinet en buitenlandse subsidiedieven.

FrankVeer | 31-05-13 | 10:38

Mark Smith | 31-05-13 | 10:35

Shit een Duitser op GS

doskabouter | 31-05-13 | 10:37

@obapa | 31-05-13 | 10:33 | + 0

Ow oké, gelukkig maar. Raakte toch bijna in de stress!

HetMannetje! | 31-05-13 | 10:35

De geest is uit de fles, en die gaat er niet meer terug in zonder geweld. Wen er maar aan, of kom in actie. Hoe dan ook. Nu nog even wachten op de vrijspraak van de 7 doodschoppers van De Scheids en mijn multikul beeld is weer bevestigd, en mijn haat jegens de links naieve policor multiknuffels met oogkleppen op weer een stukje groter.

962ZyAd6nu82n79A | 31-05-13 | 10:35

Kaas de Vies | 31-05-13 | 10:10
Man man, wat een geneuzel. Waar zijn jouw feiten dan? Je lult maar wat ins Blaue hinein. Je rookgordijn is met een zuchtje wind te verdrijven.

Mark Smith | 31-05-13 | 10:35

typisch

Nohara | 31-05-13 | 10:34

@HetMannetje! | 31-05-13 | 10:29

Uuuummmmpppphhhh :In de eerste vier maanden zijn in totaal 3.757.525 verkeersboetes opgelegd. Een jaar eerder waren dat er 2.884.915, dat is bijna een miljoen meer en is een stijging van 30 procent. Dat blijkt uit een nieuw overzicht van het ministerie van Justitie.

obapa | 31-05-13 | 10:33

Bestaat er in Nederland uberhaupt nog zoiets als MAATREGELEN NEMEN. Neem gewoon even als voorbeeld het doodschoppen van de grensrechter, de onvrede in Nederland over de economie, het marokkanenprobleem en noem nog maar tal van issues waar dit land de voorgaande jaren tegenaan is gelopen. Er wordt NIKS maar dan ook NIKS gedaan. Niets wordt aangepakt, alles maar lekker dood laten bloeden is de nieuwe Nederlandse visie. En dat verbloemen ze simpelweg door overal maar oneindig over te blijven "praten". Wat worden we toch bestuurd door een stel paupers...

HetMannetje! | 31-05-13 | 10:29

@1nfidel | 31-05-13 | 10:27 | + 0 -
Denk toch dat dit but vrij is voor die "geslaagden".

Beter kan je de school ontmantelen.

Kaas de Vies | 31-05-13 | 10:28

De overheid durft dit niet aan te pakken .. wedden? Daar zijn ze te laf voor. Liever gaan ze achter een brug staan flitsen dan dat ze de grootste examenfraude van na de oorlog zouden aanpakken. Alle leerlingen die daar vorig jaar zijn afgestudeerd met eindexamencijfers die sterk afwijken van de schoolonderzoeken of het landelijk gemiddelde, langs de lat leggen. Twee dagen verhoren. Dreigen met werkgever te informeren.

1nfidel | 31-05-13 | 10:27

Je verwacht het niet. Moslims zorgen wel voor veel nieuwswaarde.

Hei-kneuter | 31-05-13 | 10:26

@gooi en smijtwerker | 31-05-13 | 10:18 | + 4 -
Ja ik vroeg dat al eigenlijk eerder. Die lijsten die ken ik, het ging mij er juist om de details van deze lijsten. In Nederland scoren alleen de TU's en medische units terecht hoog, de rest is gewoon gebakken lucht. Dit zegt mijn onderbuik uiteraard.

Kaas de Vies | 31-05-13 | 10:23

@eerstneukendanpraten | 31-05-13 | 10:18 | + 0 -
Ik ben niet Bert Brussen, ik herhaal, ik ben niet Bert Brussen.

Kaas de Vies | 31-05-13 | 10:20

dit is waar al dat linkse geknuffel toe leidt

sluiten die school!

nomuslims4staphorst | 31-05-13 | 10:18

@Mark Smith | 31-05-13 | 10:05
en waarop scoren de nederlandse universiteiten zo goed? Nou, "op output". Op artikelen van Diederick Stapel, bijvoorbeeld. Stapel poepte sneller "peer-reviewed" stukken uit dan wie dan ook. Gek, dat je dan goed scoort op output. In procenten lijkt het nog wat. Maar de inhoud? De affaire Stapel en de overeenkomstige affaires in andere faculteiten doen weinig goeds vermoeden. Waarschijnlijk staat Nederland in de top 5 omdat we de kluissleutel in handen hebben. Om het lot een handje te helpen.

gooi en smijtwerker | 31-05-13 | 10:18

@ Kaas de Vies 10:10

Ik krijg steeds meer de indruk dat jij in het dagelijkse leven Ferry Mingelen heet, dit gezien je woordkeus en zinsopbouw...

*wegduikt voor Kaas*

eerstneukendanpraten | 31-05-13 | 10:18

linksch is het nieuwe 19e eeuwse ideaal van: hou ze dom en hou ze arm. allochtonen snappen nog steeds niet dat linksch hun grootste vijand is. in plaats van vooruit te gang wordt de geleidelijke introductie van de zandbakcultuur met zijn wereldbeeld uit de ijzertijd geintroduceerd om een leger aan pvda-stemmende ambtenaren een baantje te bezorgen. pvda her-introduceert de standenmaatschappij en je plaats kennen. een middeleeuws dirigisme door de rode kerk.

minimá-armezusvan.. | 31-05-13 | 10:14

Ibn Chaldoun, voor al uw subsidie- en andere fraude. En nog bedankt, verzuilde gristenhonden, voor het ons in de maag splitsen van het gedrocht 'islamitisch college'!!!

Aktivist | 31-05-13 | 10:14

@frhtnl | 31-05-13 | 10:12 | + 0 -
Racist!

Kaas de Vies | 31-05-13 | 10:14

@Mark Smith | 31-05-13 | 10:07
Probeer eens een objectieve bron, deze inholland-site lijkt me iets bevooroordeeld.
Proest

ScienceGuide wordt mede mogelijk gemaakt door:

- Platform Bèta Techniek
- De Haagse Hogeschool
- Hogeschool Inholland
- Hogeschool Leiden
- Hogeschool Arnhem-Nijmegen
- Hogeschool Rotterdam
- Roosevelt Academy
- Stenden Hogeschool
- Saxion
- Universiteit Maastricht
- VSNU
- eScience Center
- SURF

de Bree | 31-05-13 | 10:12

Ik ben moslim, maar ik zou mijn kinderen NOOIT naar een Islamitische school sturen.

frhtnl | 31-05-13 | 10:12

@Mark Smith | 31-05-13 | 10:05 | + 0 -
Ah ik zie dat we dus een academische discussie hebben, feit 1 tegen feit 2, nu moeten we gaan intrepetiteren, ehm entriperteren, entirreu, beoordelen hoe de vork in de stil zit.

Zo gingen we dus van jouw aanname, naar een feitelijke onderbouwing.Nu volgt de academische discussie. Zodra we hier uit zijn, hebben we een eeuwige paradigma.

Helaas moet je die discussie niet met mij voeren, want ik ben geen academisch matieraal, volgens jouw aanname.

Kaas de Vies | 31-05-13 | 10:10

Winnen is belangrijker dan meedoen :)

en winnen doen ze nu :P

witte geit? | 31-05-13 | 10:09

Het nivelleren van het onderwijs is al jaren aan de gang en is een van de uitwassen van de multiculturele maatschappij.
Nederland staat in de top 5 van de hoogste gemiddelde IQ scores terwijl bijvoorbeeld Afrikaanse landen onderaan bungelen, 20 - 30 punten verschil is meer regel dan uitzondering.
De linkse mythe dat we allemaal gelijk geboren worden is helaas lulkoek want IQ is genetisch bepaald.
Dus wat heeft onze politiek correcte elite gedaan, juist ja het niveau aangepast en stilzwijgend fraude toestaan.

Voor mensen die denken dat IQ gemiddelden niet gekoppeld zijn aan bevolkingsgroepen.
en.wikipedia.org/wiki/Race_and_intelli...

stormtijd | 31-05-13 | 10:09

Leve de redactie die dit heeft uitgezocht. En inderdaad Links Nederland heeft meer dan een dagtaak om alle misstanden begaan door de geknuffelden goed te praten.

lulleficatie | 31-05-13 | 10:05

Je kan zeggen wat je wil, maar iedereen begrijpt wel dat als dit de 'vrijzinnig christelijke scholengemeenschap Pius IX' was, de onderwijsinspectie al lang en breed een onderzoek was gestart.

H.Stiglitz | 31-05-13 | 10:04

@Dima Beeline | 31-05-13 | 09:43 | + 1 -
Maar wat heeft aanduiding "VWO" dan voor zin als je elke keer weer moet kijken welke school iemand vandaan komt?
Kaas de Vies | 31-05-13 | 09:45 | + 1 -

Eerlijk gezegd hoef je niet eens te kijken naar VWO of MAVO, of welke school..... Maar goed, ze gaan nog naar het examen en doen nog moeite te frauderen. Er zijn ook situaties waar het diploma gewoon gekocht is, of totaal vervalst..... Lijstje bijhouden, nabellen kan nooit geen kwaad. CV's staan doorgaans sowiezo voor 70% vol met onwaarheden. Als je je maar door het rollenspel weet heen te slaan ben je binnen.

Dima Beeline | 31-05-13 | 10:03

@FrankVeer 09:45: Mijn accountant tipte me dat de Belastingdienst de opdracht heeft gekregen om alle kleine ondernemers bij de enkels vast te pakken en ondersteboven uit te schudden om te kijken of er nog wat euro's uit komen rollen. Om te beginnen: als jij geld van de BV hebt geleend, dan "zal men er alles aan doen om dat als niet-zakelijk aan te merken". Onder een VVD-premier, meneer, onder de VVD.

Muxje | 31-05-13 | 10:02

seven 9:40
zo is het. Eind 90-er jaren vonden ook in het voortgezet onderwijs ( M/H/Vwo) grote fusies plaats. Twee, drie of zelfs vier scholen kwamen onder één noemer. De rectoren zagen hun schalen omhoog gaan en er werden volledig nieuwe bestuurslagen gecreëerd die voordien niet bestonden maar wel op het budget van de scholen drukken. Bestuurscolleges worden gerund door dames en heren die pakweg € 135,000,- verdienen maar zelf geen seconde voor de klas staan.
Directeuren en leidinggevenden die het besturscollege niet aanstaan wordt verzocht te vetrekken en het gat dat dezen achterlaten wordt meteen ingevuld door slimme dikbetaalde interimmanagers ( weggevlucht uit de klas ) en aangeleverd door evenzo slimme Interimbureaus. Dit alles drukt, nogmaals enorm op de schoolbudgetten en dit geld komt dus niet terecht bij het daadwerkelijke onderwijs en dus het kind.Een schone taak voor de Overheid als het toch om bezuinigen gaat, deze bestuurslagen te elimineren en terug te gaan naar de situatie van voor de fusies.

Jan Boule | 31-05-13 | 10:02

"Iets meer dan een jaar later, op basis van de examens van 2011, 2012 staat de Ibn Ghaldoun na jaren van slechte resultaten plotsklaps bij de beste vijf VWO's van Nederland."

Hier had toch allang een belletje moeten gaan rinkelen bij mensen die de boel controleren? Ow nee wacht, dit land wordt geregeerd door naïeve pannekoeken.

HetMannetje! | 31-05-13 | 09:58

@de Bree | 31-05-13 | 09:47
de radboud niet, de bree. dat is gewoon een unie.
dat is een unie van linksgedraaide gekkies. van afvallige katholieken die met natte ogen naar de moslims kijken. dus verwacht daar binnenkort ook een grote toevloed van HBO masterstudenten in de promoties. dit land is verloren.

gooi en smijtwerker | 31-05-13 | 09:54

@de Bree | 31-05-13 | 09:51 | + 1 -
Nee nee, Mark Smith heeft gelijk, aan wij doen aannames en generaliseren. Hij zeer zeker niet, hou op feiten te presenteren die het tegendeel bewijzen. Die zullen wel onder het tapijt geveegd worden, want die sluiten niet aan bij zijn paradigma.

Kaas de Vies | 31-05-13 | 09:54

*zucht*

De eerste bellen hadden al moeten gaan rinkelen toen deze school in de top5 binnenkwam.

Hobbykip | 31-05-13 | 09:53

Een nieuwe ochtend, een nieuw stukje negatief nieuws over moslims.
Een van de weinige zekerheden in de huidige tijd.

me,myself and IK | 31-05-13 | 09:52

de Bree | 31-05-13 | 09:47 | + 0 -

Gelukkig doe ik een internationale studie.

lady blabla | 31-05-13 | 09:52

Na een tijd van PVV bashen, heeft nu ook Quid ingezien dat hij zich beter met de feiten bezig kan houden.

number668 | 31-05-13 | 09:52

@seven | 31-05-13 | 09:51 | + 1 -
Yep, deze man moet niet vervolgd worden, maar als klokkenluider worden beschermd.

Kaas de Vies | 31-05-13 | 09:51

Ibn het examenlek schreef dus: 'Dat er dus scholen zijn, die weten dat er gefraudeerd wordt, en gewoon hun ogen toeknijpen. Want ja,hogere slagingspercentage=meer geld'
En nu blijkt die school idd opeens bij de top5 te zitten. Dit was een ethische hack.

seven | 31-05-13 | 09:51

@Mark Smith | 31-05-13 | 09:49 | + 0 -
En op welk gebied behoren wij tot de academische top? Communicatiewetenschap?

Nu ben je namelijk ook aan het generaliseren, aannamekanon. Pardon, deze tegel is te verklaren vanuit mijn paradigma.

Kaas de Vies | 31-05-13 | 09:50

obapa | 31-05-13 | 09:32
Hou toch op man. Als je werkelijk bent ingelezen weet je dat wij op academisch gebied bij de top van de wereld horen. Daar doen een paar incidenten of mensen op de verkeerde plaats niets aan af. Maar ja, het is zo lekker om te klagen en te generaliseren voor een paar kudootjes op GS hè?

Mark Smith | 31-05-13 | 09:49

@BBmetR | 31-05-13 | 08:48
Nee hoor is echt zo. Op kritisch commentaar kun je alleen een duim omlaag geven en op dhimmy copmmentaar alleen een duim omhoog.

antilinks | 31-05-13 | 09:48

@lady blabla | 31-05-13 | 09:46
Dat is dan wel een uni zonder e, schat.

de Bree | 31-05-13 | 09:47

Als scholen gaan frauderen met examens is het einde zoek. Snel de accreditatie intrekken dus.

superlenig | 31-05-13 | 09:47

@FrankVeer | 31-05-13 | 09:45 | + 0 -
Zelfde geneuzel gehad over 33 euro die betaald moet worden. Opeens, "out of the blue", niet begrijpelijk, niet te herleiden en ik snap ook niet waarom ik het najaag. Ik ben murw en geen krachten meer om tegen oneerlijkheden te strijden.

Kaas de Vies | 31-05-13 | 09:47

de Bree | 31-05-13 | 09:43 | + 0 -

Radboud. exuse me.

lady blabla | 31-05-13 | 09:46

Praktijkvoorbeeldje:

"Ik als 2 VWO leerling van Ibn Ghaldoun verwacht ik het wel, Ibn Ghaldoun is zeer goede school die altijd wat extra's meegeeft, een school die 110 procent inzet vertoond, een school die leerlingen wilt helpen, een school die alles eruit wil halen uit leerlingen, een school waar je echt thuis voelt, een hele leerzame school. En voor Mr. M. Molenaar kom eens een kijkje nemen in ons school, kijken of uw nog steeds verbaast bent, u bent van harte welkom."

Onderaan de reacties: http://www.rtl.nl/components/actueel/rtlnieuws/2012/01_januari/11/verrijkingsonderdelen/0111_beste_scholen.xml

ic3y | 31-05-13 | 09:46

@Kaas de Vies | 31-05-13 | 09:41 | + 0 -
Ik kijk geen Nieuws meer. Teveel leugens en linkse politiek die er de macht heeft.

Ik heb namelijk nog geen één keer in het nieuws gezien over de demonstraties tegen Monsanto en z'n zuster bedrijven, terwijl de hele wereld er (kennelijk) van op z'n kop ligt.

LangeTijdGeleden | 31-05-13 | 09:46

@Little Arithmetics | 31-05-13 | 08:48

Of je voor of tegen Geert bent maakt niet uit. Als iedereen met Mavo zich met evenveel passie als Geert zich zou inzetten voor de maatschappij zag de wereld er beter uit.

obapa | 31-05-13 | 09:46

@Dima Beeline | 31-05-13 | 09:43 | + 1 -
Maar wat heeft aanduiding "VWO" dan voor zin als je elke keer weer moet kijken welke school iemand vandaan komt?

Kaas de Vies | 31-05-13 | 09:45

[...], als ik opeens creatief mijn belasting invul krijg ik een audit. [...]
Kaas de Vies | 31-05-13 | 08:43

Zo kreeg ik gisteren een boze brief van de belastingdienst waarom ik het totaalbedrag van mijn intracommunautaire leveringen niet op mijn btw-aangifte had vermeld. Dat moet ik nu dus schriftelijk (ja, dus op papier, in een envelop) gaan toelichten met vermelding van datum, kenmerk en mijn btw-nummer.... Helemaal van de pot gerukt. Bulgaren rijden met vrachtwagens vol geld de grens over en de Belastingdienst stuurt bozige briefjes over een vergeten, futiele administratieve handeling die enkele jaren geleden nog niet eens bestond.

FrankVeer | 31-05-13 | 09:45

@seven | 31-05-13 | 09:40 | + 2 -
Ik vind het een duidelijk en geweldloos statement, hulde. Maar in de brief zitten zoveel s[pkefouten, ik zou mij zelf geschreven kunnen hebben.

Kaas de Vies | 31-05-13 | 09:45

@lady blabla | 31-05-13 | 09:42
U bedoelt de kaasunie? Of de unie van huisvrouwen?

de Bree | 31-05-13 | 09:43

VWO diploma van die school is dus eigenlijk gelijk aan 2e jaars MAVO. Mooi, gasten met diploma's van die school komen er niet meer in. Auto-reject.

Dima Beeline | 31-05-13 | 09:43

Op mijn unie zie je amper moslim mensen, de enige je af en toe ziet zijn moslim meisjes.

en af en toe een verdwaalde schoonmaker.

lady blabla | 31-05-13 | 09:42

@LangeTijdGeleden | 31-05-13 | 09:39 | + 0 -
Toeslagenfraude, kijk je geen nieuws?

Kaas de Vies | 31-05-13 | 09:41

Heb wel eens een moslima HBO-stagiaire gehad die echt niets kon. Helemaal niets! Iq kón niet hoger zijn dan 80. Hoe kon die ooit op een HBO zitten!?
Nu begint het één en ander op zijn plaats te vallen.

de Bree | 31-05-13 | 09:41

@Kaas de Vies | 31-05-13 | 09:29
Mark lijdt aan academicitis.

rara | 31-05-13 | 09:40

Maar zijn die leerlingen nu ook slimmer geworden of .....

Kobus Kloothamer | 31-05-13 | 09:40

Schoorsteenveger | 31-05-13 | 09:02
Dat vroeg ik mij ook af.
Iemand enig idee wanneer de rector Bart Renders in dienst is gekomen bij deze school.

2amazing | 31-05-13 | 09:40

Plots een vd beste scholen na kluissleutelverlies? Dat was exact t punt wat Ibn de ethische offline examenhacker in z'n hach-uitlegbrief aanstipte.

'Het gebeurt vaker dan jullie denken, namelijk dat er examens uitlekken. (..) Waarom openbaar ik dit? Ik doe dit omdat het oneerlijk is tegenover de leerlingen die voor hun examen ploeteren, huilen, zweten, meer huilen en wensen op een wonder. Die met hun eigen kennis en vastberadenheid het examen trotseren en als winnaar bovenop komen. Het is voor diegene, die zweren te zeggen dat zij elkaar groeten, omdat zij weten dat zij gaan sterven onder het lijdensweg wat men het centraal examen noemt. En dan zijn er niet een ''paar'' lummels die de examens gewoonweg jatten, het zijn er teveel(...) Weet je wat wel grappig is? Dat er dus scholen zijn, die weten dat er gefraudeerd wordt, en gewoon hun ogen toeknijpen. Want jaaaaaa, hogere slagingspercentages = meer aanmeldingen = meer geld voor die managers die er geen moer van bakken. ' papiertje met een handtekening. ' www.volkskrant.nl/vk/nl/5288/Onderwijs...

seven | 31-05-13 | 09:40

@Little Arithmetics | 31-05-13 | 09:24
Ik laat in het midden of Geert een lul is, want ik ken 'm niet persoonlijk. Jij wel?

rara | 31-05-13 | 09:39

@diederikje | 31-05-13 | 09:35 | + 0 -
Dat verklaart dan wel een hoop van hun belachelijke weggedrag in Amsterdam. Noteer voor de grap eens een nummer plaat als je in een buurt bent van een ROCvA. Het aantal onverzekerden is dramatisch hoog.

Hoe diezelfde jongens aan een gloednieuwe VolksWagen Passat weten te komen (2012 versie) en/of een gloednieuwe Golf-R uit 2012 is mij dan ook echt een raadsel, want ze "studeren" wel 'gewoon' op de scholen.

Ik werk fulltime en ik kan net aan m'n 10 jaar oude auto betalen, de wegenbelasting, verzekering en benzine...

LangeTijdGeleden | 31-05-13 | 09:39

Quid met oogkleppen, oh nee sorry een Nikab!

wakker worden | 31-05-13 | 09:39

necrosis | 31-05-13 | 09:28

Laat ze eens zelf antwoorden, nu zullen we het nooit weten.

Little Arithmetics | 31-05-13 | 09:38

Dus: toelatingsexamens tot hbo en wo.
Dan vallen de fraudeurs door de mand.

de Bree | 31-05-13 | 09:37

Kijk trouwens ook naar de 2012 verliezende scholen met slechtste resultaten. Amsterdam & Rotterdam in buurten waar alleen maar kansenparels wonen, aantal daar van zijn islamitisch en de rest had een percentage van 90% allochtonen of hoger.

Die hadden zeker niet goed door hoe je het beste examens kon jatten en vals kon maken.

LangeTijdGeleden | 31-05-13 | 09:35

WTF! Nederland, wtf!

HonderdEnEen | 31-05-13 | 09:35

Dit geldt ook voor rijbewijzen. De schatting is dat 20% van Marokkanen hun rijbewijs niet op de normale manier hebben verkregen. Als je niet of nauwelijks kan lezen of schrijven wordt examen doen nogal lastig (lees: niet mogelijk). Dan is er eentje kopen de oplossing.

diederikje | 31-05-13 | 09:35

Een stereotype word je niet zomaar.

zooishettoch | 31-05-13 | 09:33

@ Victor F 09:28

Als er iets goed gedocumenteerd zou moeten zijn dan zijn dat de eindexamencijfers van de afgelopen jaren. Ben in ieder geval razend benieuwd naar de ontwikkeling van de gemiddelden...

eerstneukendanpraten | 31-05-13 | 09:32

@Mark Smith | 31-05-13 | 09:16
U slaat de plank mis. Iedereen die ook maar een beetje is ingelezen op de materie zal de tegel van Kaas beamen.

Het is triest dat ervaren dat de ooit zo sterke kenniseconomie van dit land in de basis aan het verrotten is.

obapa | 31-05-13 | 09:32

@necrosis | 31-05-13 | 09:20
Scholen op religieuze basis etcetera, nog beter.

rara | 31-05-13 | 09:32

JA. PUSHBERICHT VAN DE NOS! Oh, wacht. Het ging over Gordon. Laat maar.

Cappuccino | 31-05-13 | 09:31

Dit stuk slaat nergens op Quid. De plotselinge resultaten van die school na 2010 zijn inderdaad opmerkelijk, en vervolgens sleep je terroristen en Syrië erbij om aan te tonen dat Nederlanders moslims óveral de schuld van geven en dat de Nederlander eigenlijk de kwaaie pier is in dit verhaal. Oneens.
FrankieHapsberger | 31-05-13 | 08:50 | + -14
Je doet je naam eer aan "Hapsberger" lol

sneakybastard | 31-05-13 | 09:30

Hulde, trouwens, voor de onbekende die door de openbaaraking en verspreiding van het examen Frans de deksel van deze beerput heeft geopend.
.
Onvoorstelbaar dat de gelijkgeschakelde media zoals Radio 1 er nog helemaal geen aandacht aan hebben besteed, deze ochtend. Vliegveld Lelystad en oceaanroeier Ralph Tuijn zijn natuurlijk veel belangrijker dan het zoveelste voorbeeld van de totale mislukking van de multicul.

gooi en smijtwerker | 31-05-13 | 09:30

@Mark Smith | 31-05-13 | 09:29 | + 0 -
Ik ook niet.

Kaas de Vies | 31-05-13 | 09:29

"We willen niet stigmatiseren, maar elke keer als er iets schandaligs gebeurt staat er 'TOEVALLIG' een moslim naast."

Kan de strekking van bovenstaande onderschrijven, maar door "elke" hier te gebruiken kan deze uitspraak helaas te gemakkelijk als onjuist bestempeld worden.

exkoppijn | 31-05-13 | 09:29

Kaas de Vies | 31-05-13 | 09:26
Ik deed geen aanname.

Mark Smith | 31-05-13 | 09:29

@eerstneukendanpraten | 31-05-13 | 09:25 | + 1 -
Zeg dat maar tegen Mark Smith, hij heeft geen onderbuik want hij denkt in paradigma's.

Kaas de Vies | 31-05-13 | 09:29

Interessant, maar Johnny heb je niet de linkjes naar de cijfers van de verschillende jaren?

VictorF | 31-05-13 | 09:28

@Little Arithmetics | 31-05-13 | 09:24
Verkeerde conclusie, je bent gezakt!

necrosis | 31-05-13 | 09:28

Ik zei dit gisteren al in een ander topic, maar toen werd dat resoluut weggejorist.

de Bree | 31-05-13 | 09:27

Mmmm, de grootste nationale schandalen hadden weinig of niets met Moslims te maken.
Einde van de Domheid | 31-05-13 | 08:58 | | Reageer+ |
-12
Laat ons eens kijken, het monster van Riga, Karst Tates, het lekke (non)systeem van Weekers, Tristan, de broertjes.
Het is wat Arnold Karskens zegt, de beste manier om van tegen islamisering te vrijwaren is zorgen dat je zelf veiligheid garandeert. Fascisme en islamisisme groeien op chaos.

Einde van de Domheid | 31-05-13 | 09:26

Is jarenlange examenfraude niet meer voldoende om de hele toko te sluiten?

Muggenmepper | 31-05-13 | 09:26

@Mark Smith | 31-05-13 | 09:21 | + 0 -
Juist... en jouw aanname ook niet. Alhoewel ik het gebruik van paradigma nog best redelijk kan onderbouwen, maar dat wordt offtopic.

Kaas de Vies | 31-05-13 | 09:26

in de koran staat duidelijk omschreven:
ongelovigen mag je bestelen en bedriegen.

meneer Q | 31-05-13 | 09:26

Voor de volledigheid zou ik nog even willen refereren aan mijn plemp van 08:22 in het vorige topic waar ik dit min of meer al had voorspeld. Had mijn onderbuik en die van Kaas toch weer gelijk...

eerstneukendanpraten | 31-05-13 | 09:25

Het zou goed zijn al die islamitische basis -en middelbare scholen eens langs te gaan, ik durf uit eigen ervaring te zeggen dat je bij 50-100% misstanden en fraude zult vinden. Twee jaar geleden onderzoek gedaan naar dergelijke basisscholen en het niveau is altijd heel laag, maar de vergoedingen voor het bestuur altijd heel hoog (en de subsidie is ook altijd enorm ondanks het uitblijven van resultaten). Corruptie en vriendjespolitiek is iets wat cultureel bepaald is blijkbaar.

Vl1jm | 31-05-13 | 09:24

rara | 31-05-13 | 08:5
Bill le Koek | 31-05-13 | 08:52

Ja, allemaal!

Maar we zijn het er ook over eens dat Geert een domme lul is? Mooi.

Little Arithmetics | 31-05-13 | 09:24

@__dictatuur | 31-05-13 | 09:21 | + 0 -
+1

LangeTijdGeleden | 31-05-13 | 09:24

kijkend op de site van deze middelbare school dan staat voorop dat de islamitische identiteit in al zijn vormen dient te worden gewaarborgd tot en met kledingkeuze. De rector van deze school is de heer Bart Renders en heeft zich kennelijk voor 100 % aan deze normen, opgelegd vanuit de islam of de interpretatie hiervan, gecommiteerd. Hiermee is hij het verlenstuk van de islam geworden. Ik ben benieuwd welke afspraken er zijn gemaakt bij diens benoeming. Overigens, niet alleen de inspectie heeft een steek heeft laten vallen door na de wonderbaarlijk opstanding van de school na te laten onderzoek te doen ook de rector heeft nagelaten de opgaven veilig op te bergen,nota bene een eigen kluis hebbend.

Jan Boule | 31-05-13 | 09:23

Tja leuk die Saoudi Arabie schooltjes.

Van Bijsterveldt ik wil een onderzoek!

lady blabla | 31-05-13 | 09:23

-weggejorist-

meneer Q | 31-05-13 | 09:22

Off topic: Als ik de instellingen van de GeenStijl extension wijzig probeert een of andere hond mijn scherm van achteren schoon te likken. WTF!

Graaiende Teddybeer | 31-05-13 | 09:22

Wat een woedend stukje, woedend omdat jouw vertrouwen voor de zoveelste keer is beschaamd? Ik kijk nergens meer van op. hier zal ook verder niets mee worden gedaan en het euvel zal snel weer uit het nieuws verdwijnen. Beleid is dat deze stroming koste wat kost ontzien moet worden, alle politieke partijen onderschrijven dit beleid. En dus gaat het gefraudeer en crimineel gedrag gewoon door. Toeslagenfraude? Gaan we niet aanpakken, meneer. Zorgbudgetfraude? Wij verhogen uw premie ziekteverzekering, meneer. Examenfraude? Moet kunnen, meneer. Woningovervallen? Zult u mee moeten leren leven, meneer. Zinloos geweld? Pak aan, een theelichtje en hou verder je smoel.

DearMud | 31-05-13 | 09:22

@LangeTijdGeleden | 31-05-13 | 09:17

Maar jij komt wel verder dan een eigen belwinkeltje in Amsterdam west.

__dictatuur | 31-05-13 | 09:21

Kaas de Vies | 31-05-13 | 09:17
Als je dure woorden wilt gebruiken, doe het dan goed. Paradigma in deze context slaat nergens op.

Mark Smith | 31-05-13 | 09:21

Zou onze geweldige wethouder Karakus hier ook van af geweten hebben.. maar ssst... mondje dicht?

IgNOraNcE | 31-05-13 | 09:20

Moslimscholen horen sowieso niet thuis in een land als Nederland!

necrosis | 31-05-13 | 09:20

Is niet al de zoveelste islamistische school die 'toevallig' en 'opeens' enorm is gestegen in de beste examen resultaten van de school? Na jaren lang waardeloos onderwijs en indoctrinatie?

Volgens mij schreeuwde mensen al veel eerder (2005 kan ik me ook nog iets van herinneren) dat er een controle uitgevoerd moest worden op islamitische scholen (internaten) en dat er rekening mee gehouden moest worden dat toetsen, SO's en eindexamens gejat en vals gemaakt worden.

Maar Links vond dat niet kunnen want dat zou discriminatie zijn of iets dergelijks... En ik maar zwoegen en zwoegen en kei hard m'n best te hebben gedaan voor de examens...

LangeTijdGeleden | 31-05-13 | 09:17

@rara | 31-05-13 | 08:53
Daar zou ik maar niet te zeker van zijn

Graaiende Teddybeer | 31-05-13 | 09:17

@Mark Smith | 31-05-13 | 09:16 | + 0 -
Jij wel, met je paradigma's.

Kaas de Vies | 31-05-13 | 09:17

@rara | 31-05-13 | 08:53
Daar zou ik maar niet te zeker van zijn.

Graaiende Teddybeer | 31-05-13 | 09:17

Kaas de Vies | 31-05-13 | 08:39
Wat een gelul. Kan wel merken dat jij nooit in de academische wereld hebt verkeerd met je generalisaties en aannames.

Mark Smith | 31-05-13 | 09:16

+veel kudo's voor loltweet van Greet...

LJBrinkhorst | 31-05-13 | 09:16

Quid ontpopt zich steeds meer tot goedprater.
Heb liever Pritt Stift. Bij hem is de ironie tenminste te snappen en bovendien gemeend.

de Bree | 31-05-13 | 09:16

Bedankt Johnny. Een dag zonder islamnieuws is als een dag niet geleefd.

bolkebeer | 31-05-13 | 09:16

@NiceGuysFinishLast | 31-05-13 | 08:42
Merk je dat nu pas? Quid is een gutmensch pur sang.

Graaiende Teddybeer | 31-05-13 | 09:15

" Overal waar iets schandaligs gebeurt staat toevallig een Moslim bij.."
.
Ben ik het niet mee eens. De Moslim wordt geregeld afgewisseld door een VVD-er, een PvdA-er, een CDA-er. Vervang "schandalig" met "geweldadig" en het past beter.

Parel van het Zuiden | 31-05-13 | 09:14

Het wachten is natuurlijk op een verontwaardigd gekrijst stukje van Wilma Nanninga over mensen die reguliere behandeling tegen borstkanker afwijzen.
Maar het is inderdaad opvallend dat een een school uitspringt ineens, met de examens.

Politant | 31-05-13 | 09:12

@Einde van de Domheid | 31-05-13 | 09:03
Ze zouden mijn baan willen? De meesten missen het niveau en de kwalificaties om mijn baan over te nemen, de rest heeft een strafblad en mag mijn baan niet overnemen. Op dat punt heb ik dus geen zorgen.

rara | 31-05-13 | 09:12

Ik wil niks beweren maar sinds iedereen z'n mond vol heeft van de Arabische Lente is iedere zomer Kudt geweest. Ik bedoel maar.

Fred Janssen | 31-05-13 | 09:12

Het zal zo'n vaart niet lopen, dit is een vergrijp aan de onder- en slachtofferkant van de samenleving, beetje Robin Hood-achtig, je weet wel, daarvoor geldt in onze samenleving een omgekeerde klasse justitie en bijbehorende pers. En denk je nu echt dat de intellectuele eigendomsrechten van de kafir zoveel indruk maken als de voortgang van de religie van vrede ermee gebaat is?

aceofspades | 31-05-13 | 09:11

De opdracht van Allah : maak zoveel mogelijk misbruik van de ongelovige christenhonden , profiteer van ze , licht ze op en steel van ze , belazer de boel en verrijk jezelf ten koste van deze ongelovigen. En ontken alles als je wordt beschuldigd. Eens zal Nederland een moslimland zijn . dat is de droom van velen , hun werkelijke droom en zelfs een overtuiging.
We staan erbij en kijken ernaar.

watsinneneem | 31-05-13 | 09:10

nou weet ik niet wat het meest ontluisterend is: de domheid om brutaalweg met een hele school je door de examens te frauderen onder het (kuch) toeziend oog van de multiculturele elite of de blindheid van alles wat toezicht uitoefend op wat voor regeling dan ook.
.
de politiek heeft besloten om een blind oog te hebben voor alles wat het multiculturele sprookje in de weg staat. dit is de moderne versie van de nieuwe kleren van de keizer. en h harder het volk begint te gillen dat de keizer in zijn blote reet staat, hoe minder hij zich er iets van aantrekt.

gooi en smijtwerker | 31-05-13 | 09:10

@__dictatuur | 31-05-13 | 08:59
Niet als je hetzelfde doet op een islamtische universiteit

sinar2 | 31-05-13 | 09:10

Scholen op godsdienstige basis, zijn als sportscholen gesponsord door McDonald's. Het een brengt kennis over, terwijl het ander je wijsmaakt dat de aarde een platte schijf is waarop je de schepper kunt behagen door vooral veel pedofilie te bedrijven.
Zoek de verschillen. En hef religieus onderwijs op, het is # 2013

Not Muhammad | 31-05-13 | 09:06

Met een VWO vod van Ibn Ghaldoun kun je linea recta door naar de VU om dan als 'modelallochtoon' nog een 'drs vod' te halen wat niks voorstelt vanwege alle fraude/gepimpte cijfers/multikul fetish hoogleraren.

Nederland kenniseconomie? Laat me niet lachen!

Hemelterijk | 31-05-13 | 09:05

Einde van de Domheid | 31-05-13 | 08:59 |
Zo komt er natuurlijk nooit een einde aan de domheid.

Schoorsteenveger | 31-05-13 | 09:05

Lol @ tweet van Greet!

CornholioNL | 31-05-13 | 09:04

Nu integreren moslims door te sjoemelen en dan is het weer niet goed.

Grasgriezel | 31-05-13 | 09:03

Dames, maak even uw hoofd op.
Wat is het nu?
Ze willen onze banen?
of:
Ze zijn lui en lopen met djellaba in een uitkering!

Einde van de Domheid | 31-05-13 | 09:03

"En dan ontdekt hij iets. In november 2010 blijkt een sleutel van de kluis te zijn 'kwijtgeraakt'. Hoe en wat is hem onbekend, maar met toestemming van de gemeente is er een gecertificeerde sleutel bijgemaakt."
Hoezo met toestemming van de gemeente? Is de toenmalige ambtenaar verteld dat er een sleutel weg was, en heeft die het prima gevonden dat er een sleutel bíjgemaakt werd in plaats van het plaatsen van een compleet nieuw slot?
En waarom lagen die examens sowieso niet in de 'eigen kluis' van meneer de rector?

Schoorsteenveger | 31-05-13 | 09:02

Ik schreef het hier al vaker: Niet de autochtonen stigmatiseren de moslims, dat doen ze namelijk zelf wel.

Alexander de Kleine | 31-05-13 | 09:01

"Snel, Geert, zeg iets rascistisch!" Snel, Quid, zeg iets negatiefs voordat men door heeft dat jou muze wel eens gelijk kan hebben.

25TaLife | 31-05-13 | 09:01

Sleutel kwijt en ineens de resultaten van de school spuiten omhoog..... Hahahaha kinderlijker kan het toch niet? En het ''management'' van de school had niks in de gaten? Leerlingen bakken er niks van tijdens de les maar weten te pieken tijdens een examen.....

@Kaas
maLIEveld echt goed!

DeSjaak1000 | 31-05-13 | 09:00

En dan heb je hoge cijfers op het VWO, om daarna meteen te falen op de Uni.

__dictatuur | 31-05-13 | 08:59

Wij haalden vroeger ook wel eens een stencil uit de prullenbak waar het proefwerk op stond.

Einde van de Domheid | 31-05-13 | 08:59

Als dit helemaal uitgezocht wordt dan zou het mij niks verbazen als naar boven komt dat er nu al 3 jaar stelselmatig is gefraudeerd met examens. Het is wel érg toevallig dat in de twee jaar nadat de kluissleutel weg is de resultaten opeens zo omhoog schieten. Ik mag dan hopen dat iedereen die daar de laatste 3 jaar "geslaagd" is zijn diploma mag inleveren.

Pantheist | 31-05-13 | 08:59

Ik wilde mijn reactie van gisteren op Pownews kopiëren, maar deze is spijtig genoeg veranderd in het onderstaande:
-weggejorist-
Semper Pecunia | 30-05-13 | 18:07 | niet ok!
Jammer, maar zelfs op een website die beweert 'altijd bereid te zijn om heilige huisjes om te schoppen' heerst de linkse indoctrinatiekramp en mag je blijkbaar niet meer de waarheid zeggen.
Vervolgens staat een dag later, op een broertje van de site, datgene wat ik zei in een artikel. Nu blijkbaar wel toegestaan, omdat het nu dan eindelijk officieel bewezen is en mijn plempsel louter een vermoeden was?
Het lijkt mij trouwens een goed plan om de examens van 2011, 2012 en 2013 op die school over te doen. Anders lonen diefstal en corruptie nog ook!

Semper Pecunia | 31-05-13 | 08:58

Mmmm, de grootste nationale schandalen hadden weinig of niets met Moslims te maken.

Einde van de Domheid | 31-05-13 | 08:58

Examens zitten in de verzegelde envelop die pas geopend mag worden bij aanvang van het examen, onder toezicht van de kandidaten. Het is nooit iemand opgevallen dat de enveloppen open waren? Vast... de school of iig de examensecretaris MOET er vanaf geweten hebben.

Meneer de Leeuw | 31-05-13 | 08:57

Ik verwachtte het dit keer ECHT niet..... ik gaf ze zo vaak het voordeel van de twijfel
en dan nu dit weer... het is niet te bevatten, het bestaat , het goed en het kwaad.....
Moedeloos word ik ervan

watsinneneem | 31-05-13 | 08:57

Bizar dat zelfs bij het Frans examen incident moslims betrokken zijn, er gaat ook geen dag voorbij of die baarden zijn weer in het nieuws.

Ronman2k | 31-05-13 | 08:57

 
 
Ik vond het al zo raar dat de aanbieding op Marktplaats voor alle VWO examen's 2013 vol psstzzzpelvauten zat ...
 

Rebellis | 31-05-13 | 08:56

ÎÎÎ ReBeL ÎÎÎ | 31-05-13 | 08:51 | + 0 -
Kan zijn maar waarom is de duim omhoog stand dan blanco?
Volgens mij werkt redactie daar achter de schermen flink tegen.

BBmetR | 31-05-13 | 08:56

Ik vind de combinatie "islamitisch" en "onderwijs" toch steeds wat tegenstrijdigs hebben.
Onderwijs betekent toch dat je aangeleerd word zelfstandig te denken en onderzoeken? Iets wat in de islam toch je kop kan kosten.

sinar2 | 31-05-13 | 08:56

Kaas de Vies | 31-05-13 | 08:45 | + 1 -
Klopt. Die organisatie neem ik ook even serieus als de EU, vandaar

NiceGuysFinishLast | 31-05-13 | 08:55

Als je toch met gesjoemel je diploma's moet halen ben je toch echt ver van het padje af.
Ik zou me in elk geval onzeker hebben gevoeld en me rot hebben geschaamd als ik met fraude paieren bij een werkgever zou solliciteren. Maar ja list leugen en bedrog moet je nu eenmaal liggen, de gediplomeerden worden vast allemaal bankdirecteur of politicus.

Sjeng de helle | 31-05-13 | 08:54

Het nieuws van de NOS is met de Franse slag.

nan6896 | 31-05-13 | 08:53

Marokkaanse jongens jatten tentamens om omhoog te komen, Marokkaanse vrouwen pijpen de hoogleraar om omhoog te komen.

Sjonge, jonge - wat een volk.

Snackbar van Allah | 31-05-13 | 08:53

@FrankieHapsberger | 31-05-13 | 08:50
Dit stuk is geschreven volgens het principe van de ontsporende hyperbool.

rara | 31-05-13 | 08:53

@Little Arithmetics | 31-05-13 | 08:48
Zonder liegen, bedriegen en stelen halen ze de kleuterschool nog niet eens..

Bill le Koek | 31-05-13 | 08:52

@Little Arithmetics | 31-05-13 | 08:48
Ze kunne het aan dankzij gestolen examens, dat dan weer wel.

rara | 31-05-13 | 08:52

Kijken hoe karakas en de zijnen zich hier weer uit lullen...

IgNOraNcE | 31-05-13 | 08:52

@BBmetR | 31-05-13 | 08:48
Dat komt omdat de duim omhoog een maximum (volgens mij 100) heeft bereikt.

ÎÎÎ ReBeL ÎÎÎ | 31-05-13 | 08:51

Opheffen dat rattennest.
Examenfraude, subsidiefraude, broeinest van achterlijke haatideologie.
Bewijsstuk nummer 1.856.245 dat middeleeuwse normen en waarden niet matchen met onze westerse beschaving.

Cuyahoga | 31-05-13 | 08:51

Hihihi.... corruptie en criminaliteit hebben ook echt alle lagen van Nederland bereikt..... een school die van van zeer zwak naar top 5 gaat binnen 3 jaar... hoe geloofwaardig wil je het hebben waarde inspectie....♥

Dhr. W. Anhoop | 31-05-13 | 08:51

"Snel, Geert, zeg iets racistisch!

- Hadden ze het examen Nederlands gejat dan had ik het nog begrepen."

Wat is hier racistisch aan Quidje? Dit is gewoon humor.

OpperGek | 31-05-13 | 08:50

-weggejorist-

1steen | 31-05-13 | 08:50

Dit stuk slaat nergens op Quid. De plotselinge resultaten van die school na 2010 zijn inderdaad opmerkelijk, en vervolgens sleep je terroristen en Syrië erbij om aan te tonen dat Nederlanders moslims óveral de schuld van geven en dat de Nederlander eigenlijk de kwaaie pier is in dit verhaal. Oneens.

FrankieHapsberger | 31-05-13 | 08:50

En toch was het voorblad van het gelekte examen bijzonder goed leesbaar.

Als het echt zo was als in het artikel wordt geschetst had ik meer:
"Wolla. Hier is die kk examen van vrans, je weet toch, swa" verwacht.

Geenstijlfiguur | 31-05-13 | 08:49

VWO eindexamen... moet toch frustrerend zijn voor Mavogeertje dat er lichtgetint volk is dat dat wel aankan.

Little Arithmetics | 31-05-13 | 08:48

Er is mij bij de site van de Telegraaf iets "vreemds" opgevallen. Bij de reacties is het bij sommige niet mogelijk om een duim omhoog te geven.
Toevallig die waar ik het dik mee eens ben.
www.telegraaf.nl/binnenland/21608262/_...

BBmetR | 31-05-13 | 08:48

@NiceGuysFinishLast | 31-05-13 | 08:42 | + 0 -
Volgens onze overlords bij de VN wel. Heel erg triest, zelfs definities zijn aan inflatie onderhevig.

Kaas de Vies | 31-05-13 | 08:45

Het is sowieso al discutabel dat je van onderwijs afhankelijk bent om aan kennis en wijsheid te komen.

Dat je er dan ook nog voor moet sjoemelen is helemaal sneu.

ZDEV | 31-05-13 | 08:44

@kneuterzak | 31-05-13 | 08:40 | + 0 -
Wat ik niet begrijp is dat de inspectie deze sprong voorwaarts niet heeft onderzocht. Wat een land. Als ik 3 km/h te hard rij valt het op, als ik een groot bedrag op mijn rekening wordt gestort belt mijn bank, als ik opeens creatief mijn belasting invul krijg ik een audit. Allemaal vol automatisch, en dit soort wijzigingen... iedereen zat zeker uit het raam te turen.

Kaas de Vies | 31-05-13 | 08:43

Liegen en bedriegen zijn de kersen op de multiculturele slagroomtaart.

der Wunderhund | 31-05-13 | 08:42

Begin jij nu ook al Quid? Een geloof is geen ras...

NiceGuysFinishLast | 31-05-13 | 08:42

Ik zeg geef ze allemaal gratis een diploma en ook nog een titel.
Ik denk dat ik me namelijk iets beter voel als ik kan zeggen dat ik beroofd ben door Drs ing Ibrahim.

Voor de rest de tyfes met dat volk. Het is wel weer even genoeg geweest voor deze week.

Het houdt niet op.... niet vanzelf

obapa | 31-05-13 | 08:42

Qu'est-ce encore une coïncidence!

KaiserSoza | 31-05-13 | 08:42

Ik haakte na "islamitische scholengemeenschap" al af...

Sjors_Carlin | 31-05-13 | 08:42

Gezien mijn plempsel heb ik zelf ook een taalachterstand maar werd ik niet voorgetrokken, vandaar mijn frustratie. Goed, dan maar koffie en in bad, waar is mijn rum?

Kaas de Vies | 31-05-13 | 08:40

Er is er altijd weer één die de boel verpest, het ging zeau lekker veuruit op die school.

kneuterzak | 31-05-13 | 08:40

Nu krijgt " op zn Frans" toch opeens een andere betekenis

GebuktIsGenomen | 31-05-13 | 08:39

Het hele onderwijs stelt geen reet voor, ik heb mij echt de rug gekeerd naar de academische wereld toen ik met eigen ogen zag dat cijfers gepimpt worden en mensen met een bepaalde taalachterstand voorgetrokken. Niet alleen bij Inholland gebeurde dit.

De academische wereld, zo vol van zichzelf dat ze niet meer weten wat kritisch denken is. Zo blij met hun multiculti ellende dat ze fraude accepteren.

Kom er bij, lekker knuffelen.

Niemand is gebaat bij diplomainflatie, of het nu VWO is, vakschooldiploma of universitaire studie. Maar goed tegenwoordig krijg je alleen nog maar een normale baan als je prof. dr. mr. ing. drs. Kaas de Vies bent.

Alle handvatten, alle zekerheden van onze samenleving worden onders ons vandaan genivelleerd. Daarom ga ik morgen 1 juni eens kijken of zo'n protest op het Malie, of MaLIEveld iets voor mij is.

Kaas de Vies | 31-05-13 | 08:39

hoe moet slinks Nederland dit nu weer in de doofpot stoppen? ga er eens lekker voor zitten. de spindoctors zullen wel overuren maken.

kaplaarzenverkoper | 31-05-13 | 08:38

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken