
Als we de 22 economen moeten geloven aan wie
FD en BNR het gevraagd hebben, is Mark Rutte de grootse ramp voor de economie sinds de Tweede Wereldoorlog. Alle juichspeeches en Noord-Koreaanse klapveecongressen bij elkaar kunnen niet verhullen dat de VVD ongeschikt is om op het huishoudboekje te passen. De economische handelsbalans van het kabinet Rutte 2.58 ziet er uit als Ton Elias en Sharon Dijksma op een fragiele wipwap: het grootste gewicht zit in de tekorten en het is wachten tot alles met veel geweld en tranen instort. Vooral de combinatie van premier Rutte en de huizenmarkt is als een vroegbejaarde bureauredacteur met twee linkerhanden die z'n huis op wil knappen: een volstrekt rampenplan. De Blokhypotheek is een soort Help Mijn Man Is Klusser: je weet dat het op pijnlijke wijze fout gaat maar je kan je ogen niet van de aankomende faal afwenden. Op vrijdagavond onder het genot van een glas bier en een mopje Coldplay kun je de wereld rooskleurig voorschotelen aan je achterban, op maandagmorgen staat de werkelijkheid gewoon weer op de stoep en ligt er een tekort van
8,3 miljard euro te wachten om weggepoetst te worden. Met een 4,7 voor economie op het rapport en een premier die gepromoveerd is in de Luchtige Retorica kan Nederland er alvast op rekenen dat dit weer een verloren jaar is.
Reaguursels
InloggenGoh, als je het hebt over een open deur in trappen.
Maar vergeet niet, dat dankzij Didi en z'n mede
salonsocialisten, Mark Huftert z'n gang kan gaan.
Thanks.
mente aperta | 27-05-13 | 15:42
Kan ik me voorstellen, maar met dit kabinet zal er niet veel hoop zijn voor ondernemers die het nu moeilijk hebben. Ik hoop het beste voor en moge je doorzettingsvermogen worden beloond.
Hoeveel aardgas hebben we eigenlijk nog?
Of is deze inkopper mosterd(gas) na de maaltijd?
die hele VVD komt me strot uit walgelijk soort volk kunnen niets willen niets doen niets ja liegen bedriegen janken en zaniken daarnaast NL de grond in trappen niet luisteren naar tja nu niet zoveel meer moge er van mij vele malen minder worden kiezers. Rutte is een narcist eerste klas met de gedachte gang van een walnoot. een niet econoom die denkt iets te kunnen beste wat hij ooit kan doen is aftreden en dit kabinet op ploffen zetten .
@Kaas de Vies | 27-05-13 | 08:58
Haha, voor de EU is hij verkeerde land & partij, en bij Monsanto weten ze niet eens wie hij is. De liberaliteit van de VVD is, mijn beste pogingen ten spijt, sowieso altijd al ver te zoeken, en in dit geval is het vooral een kwestie van a) hij begrijpt het niet en b) als hij het wel begrijpt kan hij het niet doen omdat hij dan zou moeten toegeven dat hij oorspronkelijk uit zijn nek zat te lullen en daar komen politici zelden mee weg. Voortschrijdend inzicht wordt bij politici niet bepaald aangemoedigd, zeg maar.
Ton Plafond | 27-05-13 | 13:00 |
Je levenswerk in rook op zien gaan is geen lolletje dus denk niet dat ik dit met een breede grijns kan doen dus blijf zolang mogenlijk knokken om de zaak in leven te houden.
Ik heb het eerlijk niet zo op de PVV maar de rekenkamer had wel gezegd dat die begroting van hun in de komende 5 jaar veel beter was dan van al die andere maar daar tegenover werd er geoppert dat daardoor na 5 jaar nieuwe problemen onstaan? Dan denk ik weer: Dan maak je rond die tijd toch weer een nieuwe begroting want veder weg zakken dan nu kan bijna niet en met tegenzin moet ik toch de PVV gelijk geven. Als ze nu ook nog eens van standpunt zouden veranderen door niet zo racistisch te zijn en iedereen in zijn waarden te laten die zich aan onze regels en wetten houden dan zou het wel eens mijn partij kunnen worden waar ik dan voor het eerst op stem.
Economen hebben wel vaker last van een hun mening. Niet serieus nemen die lui.
Met voortdurend afgeven op de PVV (terwijl die economisch gezien betere plannen hebben) en door voortdurend te lachen en duimen op te steken gaat Rutte volledig af. Totaal ongeschikt helaas om een land uit de crisis te halen..
De woningmarkt is vakkundig om zeep geholpen en daarmee ook de economische groei, werkgelegenheid enz. Hoe dom kan je zijn. Rutte en Blok zijn volledig incompetent op financieel economisch vlak. Ze zijn niet streetwise. Studeerkamergeleerden met gladde praatjes, zeer schadelijk.
Ik denk niet dat Rutte zelf iets te zeggen heeft. Ministers bepalen zelf. En een hypotheek die 100% moet worden afgelost slaat nergens op en kan bijna niemand betalen. Voor 50% is zo'n hypotheek echt na 30 jaar terugbetaald door de inflatie. Wat een onnozel geknutsel, kan een eerste jaars student economie nog beter. Politiek is langzamerhand een ramp voor een land geworden, met dat constante geschipper met andere partijen.
MKUltra propaganda ?!
Rutte een econoom? Dacht dat hij geschiedenis gestudeerd had.
Één van die economen zegt letterlijk: "De overheid moet met een echt gedegen plan komen voor herstel van de huizenmarkt. Zulke plannen liggen er en zijn veel beter dan Blok-hypotheken en dergelijke"
Kijk, dit bwijst al dat deze [kuch] hooggeleerde economen er zelf ook de ballen verstand van hebben. De Nederlandse onroerendgoed-markt is een zeepbel, en zelfs een kind van 4 weet wat het lot is van iedere zeepbel: die klapt uit elkaar ! En datzelfde kind van 4 weet ook dat het plakken van pleisters op een zeepbel ook al nutteloos is. Dus waarom deze economen dan nu denken dat een fiscale pleister op de NL o.g.-zeepbel wel een goede maatregel is ??!!
@pistolentommy
Het argument dat Duitsland en Nederland niet te vergelijken zijn, gaat niet op. Dit was juist het enige argument dat pleitte voor een eenheidsmunt, het was zelfs zo dat Nederland wat van zijn muntwaarde had ingeleverd ten gunste van Duitsland.
Ik loop inmiddels aardig wat jaartjes mee en heb de nodige prutskabinetten meegemaakt, van Van Agt, Lubbers, Kok, Bakelietenende en Rutte. Geen van allen slaagden ze erin de problemen van die dag op te lossen en redden zich eruit door dingen vooruit te schuiven.
Lubbers wordt nu verheerlijkt als een van de beste naoorlogse premiers, maar als je in een bak met apen eentje ziet met een gouden horloge, blijft het een aap.
Het landsbelang is ondergeschikt gemaakt aan dat van de financiële markten. Kijk naar Zalm die na zijn gepruts en gemodder nu baas is bij de ABNAMRO. Geen van de politici op dit moment hebben de visie, het intellect of de integriteit om op te komen voor degenen die zij vertegenwoordigen.
Ik ga zo eerst even bij Free Record Shop een CD kopen met rustgevende Oosterse muziek. Of 1001-Nacht van de Toppers.
mente aperta | 27-05-13 | 11:49
Gewoon alles gratis uitdelen, failliet gaan en een lekker potje thee zetten. Niet opwinden, maar gewoon een brede lach op het gezicht. Kijk voor een cursus ontspannen ten onder gaan naar Politiek24.
Een partij zo verrot dat zij zelf een oplossing zoeken voor corruptie door van de capo's een integeriteits handtekening te verlangen.
Dat dit nog 3 jaar moet duren.
dlseth_ | 27-05-13 | 12:20
Gelukkig zal ik wel onthoofd zijn, want ik hoef een overgave aan die Oosterse cultuur niet mee te maken en sex met minderjarigen al helemaal niet. Sowieso niets onder de dwang, ik hou van vrijheid, ongeacht ras of geslacht en zonder een achterlijke cultuur en/of geloof. Nee, dan liever geen plafond meer en dus een kopje kleiner. Helaas zal ik dan niet meemaken wat ze me Rutte e.d. doen. Opeten, vierendelen, ik zal het als varken in hun ogen niet beleven. Weet iemand al waar ik mijn gebruikte theezakjes in moet gooien? Het zal toch 1 van de 5 kliko's moeten zijn, of is het chemo? Lastig, dat is.
Mark Rutte is een sociopaat. Kijk maar:
____
1. Have a cold uncaring attitude towards one or more family members?
[x]
2. Have problems sustaining stable relationships whether personal or in business?
[x]
3. Steal, play tyrant or resent authority when younger?
[?]
4. Conduct small talk about yourself?
[x]
5. Easily switch from maintaining a low profile to being the center of attention at a social gathering?
[x]
6. Frequently manipulate others to achieve selfish goals?
[x]
7. Are you sexually promiscuous?
[?]
8. Seem a different person when absent-minded?
[x]
9. Fit any stereotype such as age, career, ethnicity, religion, sexual orientation and gender?
[x]
10. Is the persons display of human emotion convincing?
Nope. [x]
11. Do you or the person have a bullying manner?
"Ik ga jou en je partijtje helemaal afmaken" [x]
12. Suffer signs of irrational thinking such as absence of delusions?
[x]
13. Enjoy acting on reckless impulse and taking risks?
[x]
14. Would you consider the person generally irresponsible?
[x]
15. Do you fail to learn from experience?
[x]
16. Does the person see himself or herself as others do?
Nope. [x]
17. Take things too literally?
[x]
18. Do you hesitate before responding thus making it unclear if he is lying bored or annoyed?
[x]
19. Regardless of his or her true standing in society, does the individual have an air of self-importance?
[x][x][x]
20. Do you or the person ever show signs of embarrassment?
Nope. [x]
21. Do you have a fairly high IQ?
[x]
22. Break peoples trust?
[x][x][x][x][x][ben de tel kwijt wat deze betreft]
Are you secretive?
23. Do you joke about yourself or like it when people joke about you?
[?]
24. Do you have any structure in your life?
25. Can you spin stories whether true or false to captivate your audience?
[x][x][x][x][x][x][x]
26. Is the individual capable of telling lies to your face?
[x],[x] en nog eens[x].
____
/Mark Rutte is een sociopaat.
Komt omdat die sukkel alleen maar stom kan lachen. En iedere keer als je hem een serieuze vraag stelt, dat ie dan weer met een brede grijns gaat uitleggen waarom je kritische blik ongegrond zou zijn. Hij neemt je niet serieus en heeft altijd de houding van "ach jongens het valt wel mee allemaal en het komt wel goed". Vandaar ook dat hij komt met stomme speeches over huizen kopen en auto's kopen. Dat we positief moeten zijn met z'n allen. Veel verder kun je niet van de maatschappij afstaan.
@Ton Plafond | 27-05-13 | 09:12
Geil; in de koran wordt tenminste nog een beetje geneukt. Soms zelfs met meerderjarigen!
Vol ongeloof volg ik het VVD tafereel bij hun laatste congres, alles stompzinnige schapen een ovatie geven aan een man die op alle fronten faalt. Hoe dom kun je zijn en dit alleen om de neuzen dezelfde kant op te krijgen!
Ja, dit klopt wel. Het grootste voorbeeld van de gevolgen van bezuinigingen is de crisis van de jaren 30.
Bezuinigen om binnen budget te blijven is slechts kortzichtig naar het overheidsbudget kijken. Maar wij zijn er niet om het overheidsbudget kloppend te maken! De overheid is ervoor om te zorgen dat we een werkende economie hebben, dat we eten en werk hebben!
Om te zorgen voor werk moeten de bedrijfskosten van vooral de kleinere ondernemers (die leveren alle belastinggeld op) omlaag zodat ze winst kunnen maken (waaruit ze dan toch weer meer belasting betalen, win-win) en personeel kunnen aannemen. Dus omlaag met btw, omlaag met belasting.
@ mente aperta
even gokje , het ging steeds minder vanaf 2009?
wat gek?
Ik snap trouwens de kiesers niet die op de VVD en Pv/dA hebben gestemd dachten ze nou echt dat ze 1000 euri zouden krijgen lol. Dan geloof je zeker ook in al die fouten aanbiedingen met grote prijzen waar ook geen reet van waar is.
Als ik het woord Rutte hoor of ik zie hem op tv dan wordt ik zo boos en kan die gozer echt iets aan doen. In mijn ogen is het de meest incomplete idioot met macht waar hij niet mee om kan gaan. Ik ben sins 1999 eigen ondernemer en alle jaren was er geen vuiltje aan de lucht maar zoals het er nu uit ziet ga ik de vele ander collega's achterna die failiet zijn gegaan door dit domste politieke zooitje wat nu in Den Haag zit. Weer meer mensen in de ww en weer minder inkomstenbelst. Die lui doden hun eigen gouden kippen. Oh ik ben zo woest op die regering.
Bestaat er ook een Joris voor zwakzinnig Nederlands? *om zich heen kijkt*
Rut is blut.
@kanon
ja inderdaad Rutte zou moeten zegge wanneer het weer beter gaat!
lieft tijd en dag der bij dan weet ik hoelang ik nog moet wachten voor ik die nieuwe computer die ik al zo lang wil ga kopen.
VVD = Vereniging Van Draaikonten.
Van Mark Rutte wist je van tevoren al dat het geen standvastige politicus is. Het was een jong broekie waar geen standvastigheid of visie in terug te vinden is. Veel lachen, hard nee roepen maar voorover gebukt ja doen, en vervolgens het op ons hart drukken dat we vooral maar weer moeten consumeren terwijl hij op 't zelfde moment de broekriem harder aantrekt door de lasten te verzwaren.
Er is bar weinig wat deze kerel wél goed heeft gedaan, en al helemaal weinig wat ook logisch over komt. Dat je moet bezuinigen tijdens een crisis, prima. Dat je als burger dan te maken krijgt met lastenverzwaring, ook prima. Maar dat ze nú pas beginnen te snijden in hun eigen uitgaven en verspilling, da's even 4 jaar te laat. En dat ze hard roepen dat het "in 201x" weer beter gaat, dat roepen ze ook al 4-5 jaar. Mensen zijn die leugens, dat gedraai, en dat eeuwige verkeerd geplaatste en blinde optimisme gewoon zat. Spreek de waarheid, kom je beloftes na, wees realistisch, en maak je hard voor verbeteringen. Dat gelummel van Mark "lapzwans" Rutte en Diederik "socio-islam" Samson is gewoon een keer genoeg geweest maar vreemd genoeg maakt nou net dit kabinet wél de 4 jaar vol.
ja een geschiedenisleraar voor de mulo.
samen met Jort
www.google.nl/imgres?imgurl=http://ima...
Had die Jort ook iets met Moskowitz.
de macht in nederland
Dus als je een personeelsmanager die geschiedenis heeft gestudeerd en niet kan rekenen aan het hoofd zet, krijg je slecht economisch beleid?
Goh.
@dearmud
vergeet niet dat duisland een grotere binnelandse economie heeft die je niet zomaar kan vergelijke met die van nederland ...
@ pomtiedom | 27-05-13 | 10:29 | + 2 -
Een kiesdrempel en een districtenstelsel en andere vormen van directe democratie zouden zeker helpen om het dringend noodzakelijke nieuwe bloed te krijgen in Den Haag zodat we niet langer zoals nu overgeleverd zijn aan een stelletje partij-tijgers die Nederland als een wingewest gebruiken voor de EU enkel om hun eigen EU-carrieres te bevorderen. Maar het wachten daarop zal waarschijnlijk te lang duren en de huidige partijen hebben daar ook helemaal geen belang bij dus die zullen dat ook zo lang mogelijk tegenwerken, ik denk dan ook eerder dat de situatie de komende jaren dermate zal verslechteren dat er een punt komt dat delen van de bevolking het niet meer pikken met allerlei mogelijke gevolgen die nu moeilijk zijn te overzien. Het kan ook best nog veel erger worden dan nu (de SP aan het bewind bijvoorbeeld). De hoger opgeleide Nederlanders en allen die wat willen maken van hun leven hebben tegen die tijd het land wel verlaten. Het Nederlandse system loopt nu op zijn laatste benen en dient dringend opnieuw uitgevonden/vernieuwd te worden maar ik zie echt niet wie dat nu moet gaat doen of waar dat vandaan moet gaan komen.
Maar ja, de rest van de partijen zeggen dan dat het socialistisch potverteerders zijn.
Red mij niet | 27-05-13 | 09:35 | + 4 -
Volkomen correct.. vlak voor de eeuwwisseling ging men massaal met 59 (of vaak zelfs eerder) met pensioen.Een decennium later is dat vloeken in de kerk. Het is waar dat de werkloosheid onder 55+ hoog is, maar nog veel hoger onder "jeugd" rond de 30 met vaak een kostbare opleiding en een heel leven voor zich. Zie de CBS cijfers.
Het "doorwerken" wat nu in de mode is, is gezien de arbeidsmarkt een volslagen lachertje. waarschijnlijk ingegeven door "onbetaalbaarheid", maar wat kost een verloren generatie en dan niet alleen in termen van euro's??
Een deeloplossing zou zijn iedereen met, zeg 62, een schop onder de kont. Doet hier en daar ook even "au", maar het is kiezen tussen twee kwaden.
DearMud | 27-05-13 | 10:44
Zo, dat lucht wel op hé? Schrijf het maar van je af.
.
Ton Plafond | 27-05-13 | 10:35
Voor een antwoord uit Den Haag.
Je zal nog veel van je af moeten schrijven DearMud.
Vraagje, ik heb net thee gezet om alvast te integreren: moet het zakje nou in de grijze, groene, blauwe, bruine of gele kliko? Ik ben de handleiding van de gemeente kwijt.
Niemand die hier enig probleem ziet met lobbyclubs? Ok, ik doe ook mee: boeoeoeh islam! linkse kerk! pluche klevers!!!
Het is niet zo verrassend dat je ineens tekorten op de begroting krijgt als je 'onverwachts' vanuit de EU wordt gemaand honderden miljoenen af te staan voor rommelbanken in Griekenland en Spanje.
Iedereen wijst graag met het vingertje naar Rutte, net zoals men in het verleden naar Wouter Bos wees, maar Rutte voert slechts uit wat hem is opgedragen, Samsom incluis.
De hele vorming van deze coalitie van tegenpolen ging mij iets te gesmeerd en te glad. Belangrijker was een machtsblok te vormen die makkelijk dingen door de tweede kamer kan sluizen. Beloning zal voor hen persoonlijk later volgen. En dan heb je nog een minister die twee petten op heeft - Dijsselbloem. Geniale roofbouw onder onze neuzen. Hij zit hier zogenaamd voor ons belang, maar ook voor het belang van de Eurogroep. Wat gek dat alle beslissingen in ons nadeel uitvallen....
De euro is failliet maar aangezien politiek dit niet wil weten, zal alles ingezet worden om dit megalomane project te redden. En dus gaat de BTW hier omhoog etc. Dat ze het in Duitsland iets anders doen, ehhh.., die Duitsers hebben nu eenmaal meer lef. Vergeet niet dat de Nederlandse gulden ten voordele van de DMark is opgeofferd.
En dan houden ze congressen over integriteit. Iets dat ieder ambtenaartje moet ondertekenen voordat ze maar naar een PC mogen kijken. Maar als je hoog genoeg zit, maakt het allemaal niet meer uit en rukken ze als verwilderde hyena's de laatste resten rottend vlees van het karkas dat Nederland heet.
Democratie: een stoelendans iedere vier jaar waarna de politici zelf uitmaken wie de cowboy en wie de indiaan mag spelen.
@witchmaster | 27-05-13 | 10:32 | + 0 -
stakers zijn laffe twatten
@mister niet scherp | 27-05-13 | 10:28 | + 0 -
PVV was de enige partij (met voldoende zetels) die steun kon geven aan rechts beleid (en dat hebben ze even gedaan). Ze zijn inmiddels linkser dan de communisten bij de SP.
Dat de PVV een gunstigere doorrekening van het CPB had komt door o.a. het niet verhogen van de pensioenleeftijd en afschaffen van OWS. Het 2e is wat voor te zeggen maar een pensioenleeftijd op 65 is enkel op korte termijn gunstig door hogere bestedingen maar op langere termijn erg duur. Op dezelfde doorrekening van het CPB voor de lange termijn scoorde de PVV weer heel slecht (met SP)
Waarom al die voorstellen, klachten en berekeningen in de reaguursels hier? Hopende dat Den Haag meeleest en er iets mee doet? Of is het hoop doet leven, terwijl de eerste deurwaarder jouw erf oploopt? Nederland heeft het beste kabinet sinds 1945 en zal vernietigender zijn, dan een 3e WereldOorlog. Over 10 jaar zijn we als EU kapotstuk en worden we slaven van het Oosten, die met de Koran in de hand ons de wet voor zullen schrijven. Maar blijf lekker dromen hier over 1001 nachten, waarmee de Toppers dichter de werkelijkheid benaderen, dan u wellicht zou vermoeden. Maar die nacht wordt voor autochtonen een nachtmerrie. We stonden erbij en keken ernaar, tot het al te laat was. Blijf lekker discussiëren over hoe het zou moeten, want die vrijheid heeft u nog even. Geniet ervan, en droom over de spandoeken van Kaas; een narcist die geen spandoeken heeft, doch enkel zijn tablet en die een bevestiging zoekt voor zijn fake ego via uw feedback. En zo gaat er steeds een dag voorbij, hopende op veranderingen en wachtende op nieuwe verkiezingen. Tegen die tijd zijn de gemanipuleerde stemcomputers klaar (van NT naar XP) en zal het nieuwe DigiNotar de uitslagen bewaken. Kwamen de vervalste certificaten al niet uit het Oosten? Wen er vast maar aan dat u vanuit de schuldsanering straks niet meer mag reaguren wegens het blocken/regels door de roverheid en dat de failliete EU snel eigendom van het Oosten zal zijn. Alibaba en de 40 rovers was in mijn tijd een sprookje, maar als over enkele jaren mijn hoofd er wordt afgehakt is het voor u werkelijkheid. 1 Voordeel: U hoeft zich nergens meer druk over te maken, want u heeft dan niets meer om u druk over te maken.
en het malieveld is leeg en bleef leeg !!!!!!
De suggestie van de economen uit het BNR-artikel dat een oplossing voor de werkloosheid te verwachten is van "gedurfde projecten" van de overheid doet het ergste vrezen over die economen.
De vuistregel is dat de overheid nooit de oplossing is. Gewoon een paar jaar de overheid opschorten, net als alle belastingen. Eens zien of die werkloosheid dan nog zo'n probleem is. En na die paar jaar zien of we de overheid terug willen.
@Outsider-Inside | 27-05-13 | 09:57 | + 3 -
Eens, maar hoe? Zolang er enkel meerpartijencoalities mogelijk zijn blijf je polderen. Wat we nodig hebben is een dictator of anders alle macht terug naar de koning.
Iets reëler: een kiesdrempel/districten zodat we terug gaan naar ca 5 partijen
k had die Geert vroeger wel hoog zitten en heb hem zelfs eens een politiek genie genoemd maar sinds de val van vorig jaar is dat over. De enige kans op rechts beleid was met PVV CDA en VVD en die is om zeep geholpen, en waarvoor?
pomtiedom | 27-05-13 | 09:37 | + 0 -
PVV en rechts beleid? Op sociaal economisch beleid is de PVV links. Pro handhaven huidige verzorgingsstaat. Enige verschil is dat de PVV iets realistischer was over het implementeren hiervan waardoor het volgens CPB de betere begroting was.
effe een vraagje als de VVD& de PvdA zo slecht zijn wie zouden het dan moeten oplossen?
PVV, SP,50+, PvdD of CU? ALS JE BLIEFT NIET!
Die eclips wil ik liever niet mee maken...
Ik denk dat de enige "degelijke" partijen in dit land --> PvdA, VVD Dit als enige kunnen oplossen omdat zei nog enigszins naar het lands belang kijken in het steeds moeilijkere politieke landschap met al die populistische partijen.
neem bijvoorbeeld 50+, kom op zeg een partij voor mensen boven de 50 wat is deze...
Fred Janssen | 27-05-13 | 09:58 | + -1 -
Op ieder nivelleringsfeestje loopt een dealer rond.
@harry poster | 27-05-13 | 09:17
Wij snappen het wel, nu de rest nog.
Rico den Hollander | 27-05-13 | 09:59
Die klojo die zelf niets kan is idd net zo goed als Rutte in het iedereen in z'n bek uitlachen
En ook de prijs voor Neerlands grootste landverrader mag hij in ontvangst nemen.
Inderdaad, de wereldeconomie bevindt zich misschien in een crisis maar dat het in Nederland slecht gaat is Rutte's schuld
Rico den Hollander | 27-05-13 |
Precies, iemand die zonder internationaal succes, de parels van de natie kan jureren moet eigenlijk el presidente worden!
Rechts dus ook alle reli malloten vormen samen de dode tak aan de boom der evolutie. Kijk maar eens hoe ze samen optrekken vs homos en verder delen ze lafheid, angsten, geweldadig, anti millieu, haat, boosheid, werkloosheid, anti wetenschap etc....
Als je de VVD het beheer over het zand van de Sahara geeft, is het binnen een jaar op.
Gordon for President!
Rutte is voor dit land een ramp. Vergelijk hem met
de pianospeler op de Titanic. Spelend en lachend ten onder gaan. Heer verlost ons van dit kabinet.
Ach, niveleren kan je doen door geld van rijke naar arme regionen te verplaatsen, of gewoon de rijken minder rijk te laten zijn. Rutte kiest voor het laatste.
De onkunde van dit kabinet is inderdaad tenenkrommend. Ze doen zo ongeveer alles fout en maken de problemen nodeloos nog een stuk erger. Men kan blijkbaar in Den Haag alles slechts met een ideologische bril bekijken, procentje erbij hier, procentje eraf daar, beetje polderen, akkoordje hier, sociaaal akkoordje daar en doormodderen. Aan de onderliggende oorzaken van de crisis gaat men voorbij, als ze het al snappen.
Deze 22 economen (die veelal vanwege hun partijlidmaatschap tot hoogleraar zijn benoemd leiden overigens ook aan hetzelfde euvel).
Probleem is dat deze oplossingen niet meer werken nu Nederland onderdeel is van de Eurozone en door de globalisering moet concurreren met andere landen (China, USA, India, etc) waar men inmiddels net zo slim of slimmer is en harder werkt en waar niet het halve land ziek, zwak en misselijk in een uitkering zit. De oplossing zal dan ook gevonden moeten worden in het serieus terugdringen van de verzorginsstaat, afschaffen van de kansloze subsidies (meer dan 20 miljard per jaar) en het substantieel verkleinen van de overheid (waar nu meer dan 1 miljoen mensen "werkzaam" zijn die vooral elkaar bezig houden en volop zand in de economische machine strooien ).
Dit geeft vervolgens volop financiele ruimte voor forse belastingverlagingen en een versimpeling van het belastingsysteem met een flat tax zonder allerlei toeslagen-onzin, HRA, etc. (begin met belasting heffen vanaf zeg EUR 40,000 bruto per jaar dan worden de minima ook allemaal ontzien want die betalen dan helemaal niks) waardoor de economie snel weer gaat groeien omdat de mensen weer wat te besteden hebben zonder dat dit de loonkosten voor de werkgevers verhoogd en de NL concurrentiepositie dus niet slechter wordt. Bovendien wordt het dan een stuk lonender om te gaan werken.
Dit is echt de enige oplossing voor NL, maar men wil er niet aan vanwege allerlei gevestigde belangen, onbegrip, te drastisch, sabotage en tegenwerking door de bureaucratie, ideologie, etc, etc. derhalve zal de situatie in NL de komende tijd nog veel slechter worden, zeker als binnenkort de rente gaat stijgen want dan wordt de huidige staatsschuld van 425 miljard helemaal onbetaalbaar en worden de tegenvallers nog veel groter. Hoe eerder men het bovenstaande recept toepast hoe eerder het herstel komt. Doorgaan op de huidige kansloze weg maakt de situatie alleen maar erger.
Maak daar maar van dat ie de slechtste premier is sinds de Eerste Wereldoorlog. Dan kun je Mark Rutte mooi vergelijken met Hendrikus Colijn. Beide bezuinigde de economie kapot. Colijn door vast te houden aan de gouden standaard en Rutte door vast te houden aan de 3% norm.
En als je dan toch een link wil leggen met de Tweede Wereldoorlog, Nederland kwam zwaar verarmd uit de oorlog en kwam er alleen maar boven op door geleend geld (Marshall hulp) in de economie te pompen. En Rutte doet precies het tegenovergestelde. Die onttrekt geld aan de economie om het te schenken aan Griekenland en Cyprus (je denkt toch niet dat die ooit gaan terugbetalen).
Elke partij heeft een 'wetenschappelijk' bureau dat onderzoekt wat een groep kiezers willen horen en dat komt in de campagne.
pomtiedom | 27-05-13 | 09:42 |
Ik denk toch eerder dat de afdeling 'voorlichting' met z'n spindocters die taak op zich neemt. Als politici meer waarde zouden hechten aan hun wetenschappelijk bureau zou het een stuk beter gaan in NL. Al zal het wetenschappelijk bureau zeker in de strijd om de aandacht van de partijleiding meer PR bedrijven dan ze zouden horen te doen.
Recent was er trouwens een EU type die in de Russiche Duma oproep tot visum vrij reizen. Iets waar NL heel erg bang voor is wegens kansarme russen enzo.
Nu blijkt de reactie bij Russen echter te zijn dat ze sinds een jaar of zo eerder bang zijn voor kansarme gelukszoekers uit het Westen en een run op baantjes als het echt helemaal mis gaat in de EU (oh wacht, dat laatste is al achterhaald).
En toch vindt het beste kabinet sinds WO2 dat we niet moeten somberen. Spenderen van geld dat mensen niet hebben of kunnen lenen moeten ze, Rutte, je bent een faalhaas.
Rutte is idd een pannenkoek, maar wie in Den Haag had het beter gedaan? Zolang er 3 ondernemers en 147 beroepsprutsers in de kamer zitten wordt het niks!
AshleyJ"Ash"Williams | 27-05-13 | 09:31
Eventjes de postcode hiernaast checken.
Een keer aanbellen bij een paar huizen verderop en vragen wat voor soort buurt het is, hopelijk tref je een roddeltante en die kan je precies vertellen of er iemand een drumstel heeft, houseparty's organiseert of een hond heeft die iedere ochtend om 5 uur begint te blaffen.
Verder niet te geïnteresseerd doen, iemand meenemen en een beetje lacherig fluisteren als je de keuken-badkamer-laminaat-tuin ziet.
Ja, kom op, nog meer belasting heffen, hop BTW naar 25%, eigen risico in de zorg naar 1000 euro, leges +50%, alle gehandycapten de straat op schoppen....
Weet je tenminste zeker dat we volgend jaar een tekort van 18 miljard in de belastinginkomsten hebt.
Wat de fuck hadden ze verwacht? Wat denk je dat al die faillissementen aan onbetaalde achterstallige vennootschapsbelasting en loonbelastingen betekenen? Nog even los van de afschrijvingen die alle andere bedrijven op die failliete ellende moeten doen. En hee, verassing, netto besteedbaar inkomen daalt als je de BTW verhoogt, dus per saldo win je daar niks mee. Zeker niet als bedrijven de prijs (en de winst) verlagen om de verhoging BTW op te vangen. Win je 2% aan de ene kant, verlies je een dikke heffing op winst aan de andere kant. Vervolgens stuur je alle financiele ellende door naar de gemeenten, en huup huup barbatruuk, die verhogen de gemeentelijke belastingen.
Misschien was het ook niet zo'n goed idee om elke halve ADHD'er tot Wajonger te verklaren met 10 zieleknijpers, een royaal appartementje en een gegarandeerde uitkering wegens zielig.
Hee heren politici, misschien hadden jullie minder moeten zuipen bij het corps en tijd aan studie moeten besteden. Nu zitten we met een zooitje onkundige ouwejongenskrentebrood baantjesschuivers. Van links tot rechts.
Rutte hoeft als MP ook geen economisch mirakel te zijn. Voor die vakspecialisaties heeft hij immers de lichten minister van EZ Henk Kamp (enkel een HAVO diploma) en minfin Jeroen Dijsselbloem (Landbouweconomie, geen dag werkervaring buiten de politiek) aan zijn zijde staan.
Is dat tekort niet gewoon het bedrag op fraudes die ze niet willen aanpakken?
Kaas de Vies | 27-05-13 | 09:43 |
In dat geval heeft @daytripper volledig gelijk.
Haha@endp. Ik weet niet hoe een boktor eruit ziet. Solly. :) Thanks anyway.
Net of de crisis aan Rutte ligt. Nee, dat hadden al die regeringen hiervoor kunnen voorkomen door bijv. loonmatiging en het niet vullen van de huizenbubbel. Wat niet beseft wordt is dat we verder helemaal geen invloed meer hebben op de crisis. Maar van Leeuwen is nog in de veronderstelling dat er lumineuze maatregelen zijn te nemen waardoor de crisis als sneeuw voor de zon verdwijnt.
"Ton Elias en Sharon Dijksma op een fragiele wipwap: het grootste gewicht zit in de tekorten"
Tekort? Ik zie alleen een overschot aan overbodige ballast.
@AshleyJ"Ash"Williams | 27-05-13 | 09:43 | + 0 -
Oh god, Spijkerniss.
@Kaas de Vies 09:34
Landelijker. Ik zeg Rotterdam vaarwel, al is het maar een autoritje van 15 min. naar de stad vanaf de nieuwe locatie. Die tips had ik al goed in mijn oren geknoopt. Wish me luck.
@Red mij niet | 27-05-13 | 09:35 | + 0 -
Als een 55+ iets aan zijn looneis zou willen doen, heeft hij zo een nieuwe baan.
@Red mij niet | 27-05-13 | 09:23 | + 0 -
Politici zijn geen visionairs maar opiniepeilers. Elke partij heeft een 'wetenschappelijk' bureau dat onderzoekt wat een groep kiezers willen horen en dat komt in de campagne. Dat die politieke debatten tot theater is vervallen komt door de kijker zelf. Die wil geen scherpe analyses van een half uur maar simpele oneliners.
.
Het beste voor de democratie is het afschaffen van de camera's bij debatten. Dan letten politici weer meer op de inhoud ipv de gevolgen in de peilingen
Wat een beeldspraken zeg. Hulde.
@ Ashley 09:31
Trap een paar boktorren dood en leg die daar ergens stiekem neer in een vergeten hoekje. Succes verzekerd...
helemaal gelijk, rutte is een nul, maar al die prijs, kosten en belasting verhogingen komen allemaal uit de koker van de vvd?
hallo, is er geen sprake van een foute linkse partij, die van harte meedoet en altijd wel een item weet te bedenken, om mensen geld uit de zak te kloppen en dat gul weggeeft aan, ik noem maar eens wat, mali,egypte, pardons en hopeloze integratie- oplossingen.
Hier ben ik het helemaal mee eens, heel Nederland is naar de kl*te.
Wat heb ik een hekel aan die vent zeg.
@pomtiedom | 27-05-13 | 09:37 | + 0 -
Ah ok. Zo bedoel je. Sorry dat had ik verkeerd begrepen. Maar je hebt volledig gelijk.
Het toeslagen systeem is onderdeel van verdeel en heers.
Iedereen betaalt te veel belasting en bij God's gratie krijg je het terug. Zo heeft elke groep haar eigen teruggave en kan je zo heerlijk sturen. Mensen met kinderen, Chronisch zieken, Huurders met redelijk salaris, etc etc etc.
Zo kan je kleinere groepjes pakken terwijl ze geen front kunnen vormen. Verdeel en heers in optima forma.
Maar niemand vraagt zich af waarom men teveel belasting betaalt om het later terug te krijgen.
Gevangen in het systeem, alleen gestoorden en genialen durven op de vogel te zitten om een ander perspectief te ontwikkelen.
Hmm waar is mijn Absint, ik ga weer vliegen.
Hier ben ik het helemaal mee eens, heel Nederland is naar de kl*te.
Wat heb ik een hekel aan die vent zeg.
En dan is dit nu bekend, wat nu? Wordt er nu echt gedacht dat hij zn biezen gaat pakken? Zn verantwoordelijk zal nemen. Vergeet het maar! Deze boevenbende blijft dit land terroriseren met wanbeleid. Er rest maar 1 oplossing... Met harde hand verwijderen , wie niet luisteren wil moet maar voelen. Anders zitten we hier de komende jaren zeker nog aan vast en gaan we zeker met ze alle ten onder! Opstand is wat dit land nodig heeft!
@Kaas de Vies | 27-05-13 | 09:19 | + 0 -
met transitie bedoel ik: als toeslagen/subsidies worden afgeschaft en belastingen verlaagd ter compensatie zijn sommige groepen beter af dan anderen. In dit land mag niemand er op achteruitgaan (links vecht voor de armen en zielige, rechts voor werkgever/ rijkere) dus komt er weer een oerwoud aan reparatie-maatregelen bij.
Dit is altijd zo omslachtig dat het eigenlijk geen zin meer heeft om het te doen en alles blijft bij het oude. Maar dit is enkele het gevolg van het huidige politieke klimaat met een grote verdeeldheid over links en rechts zodat een eenduidige visie er nooit kan komen. Protestpartijen die geen potje kunnen breken en geen lange termijn visie hebben.
Ik had die Geert vroeger wel hoog zitten en heb hem zelfs eens een politiek genie genoemd maar sinds de val van vorig jaar is dat over. De enige kans op rechts beleid was met PVV CDA en VVD en die is om zeep geholpen, en waarvoor? De PVV zet zich nu zo af tegen VVD dat opnieuw samen regeren er voorlopig niet in zit en ze maken ook geen vrienden bij links daar ze over principiële zaken verschillen. Het blijft voorlopig roepen vanaf de zijlijn en samen met de SP drijven ze de andere partijen als herdershonden naar elkaar toe. Paarse kabinetten zijn m.i. niet gunstig maar zijn nu wel de enige mogelijkheden. Daarnaast, je kunt het oneens zijn met de maatregelen van het kabinet maar ze doen wel wat aan het begrotingstekort. Ja, er had beter bezuinigd kunnen worden in de goede jaren tot 2008 maar dat is nu te laat
daytripper | 27-05-13 | 09:26 | + 1 -
Ik denk dat vooral de huidige generaties 30-50 beschouwd moeten worden als de 'verloren generaties.'
De jongeren hebben een rocky start, maar zullen wel weer een nieuwe lente meemaken.
Het lullige is dat ik voor de verkiezingen al mijn vrienden over me heen kreeg toen ik deze Rutte-ramp voorspelde. Schoorvoetend komt nu mijn gelijk, Althans bij minstens 90 %.
Ben ik gek of zit daar een contradictie in?
daytripper | 27-05-13 | 09:26 |
Ook bij 55+ers is de werkeloosheid hoog. En zij komen nog veel moeilijker weer aan het werk dan de jongeren.
Dat is de reden dat de SP ook zo hard tegen de verhoging van de AOW-leeftijd schopt. Niet omdat ze principieel tegen doorwerken zijn, maar omdat het voor heel veel ouderen helemaal niet mogelijk is.
Maar ja, de rest van de partijen zeggen dan dat het socialistisch potverteerders zijn.
Er is nog maar 1 agenda, en dat is de EU waar Nederland vuistdiep in zit. Rutte is de clown die ons dit lachend mag verkondigen. Met een andere partij aan de macht was het niet veel anders geweest.
Even een rekensommetje uit de praktijk voor groep 5-6 lagere school:
De familie Jansen krijgt per maand 4000 euro.
Dit bedrag is het salaris van meneer Jansen, mevrouw Jansen en de kinderbijslag voor Thomas en Anne.
Voor het huis, de auto en water en stroom en eten en drinken zijn ze 3000 euro per maand kwijt.
Ze houden dus 1000 euro over voor andere dingen.
Mevrouw Jansen stuurt iedere maand een enveloppe met 200 euro naar Afrika, ze geeft iedere maand 200 euro aan de bedelroemeen bij de winkel, 200 euro aan Greenpeace en 500 euro aan de buurtvereniging. Maar die hebben daar wel een heel mooi clubgebouw van gekocht.
De vraag is, beste kinderen:
Anne en Thomas willen een I-pod kopen.
Hoe zouden ze dit moeten regelen?
Rutte is een wolf in schaapskleren. Ontdoe hem van zijn liberale jasje en je vindt een rode socialistische solbbertrui met palestinasjaal.
@AshleyJ"Ash"Williams | 27-05-13 | 09:31 | + 0 -
Bied laag, en altijd onder voorbehoud financiering.
Indien tegenargument nieuwe keuken en badkamer, zeg dat het niet je smaak is en je er toch een nieuwe ingooid.
Welke regio/locatie ga je kopen?
Zoveel incompetentie is niet mogelijk.
Ik denk dus dat het doelbewust beleid is om de hele NL economie naar de kloten te helpen met als ultiem doel de totale controle over alles en iedereen.
Bijna alle grote banken in overheidshanden (en die laatste duurt geen jaar meer)
Dus alle hypotheken zijn onder controle van de overheid.
Zo'n 10 miljoen mensen zijn voor hun inkomen afhankelijk van de overheid.
Zowel op de weg als in het OV weet de overheid op elk moment waar je bent.
Er wordt nergens zoveel getapt en onderschept als in NL
Nu alleen het bedrijfsleven nog even onder controle krijgen en de soosjalistiese heilstaat Nee-DDR-Land is een feit.
Viel Spass
1) J Het is mogelijk om iedere beslissing te ondersteunen met cijferbewijs. Zo wordt de cutback-theorie ondersteund door bijvoorbeeld oplopende exportcijfers.
2) Als het kabinet doorspendeerd dan gaat in ieder geval de VVD janken dat er potverteert wordt en dat het begrotingstekort oploopt.
3) Dan is schitterende tegenspraak. Ons land haalt veel geld binnen van bedrijven die hun landen belasting onthouden.
4) Iedereen die lekker verdiend heeft constructies, Kaaimaneilanden, Guernsey, enfin, u ken ze wel, om het begrotingstekort verder op te laten lopen.
4) Terug naar het punt, wat is nu goed beleid?
Een beleid dan banen maakt en export laat groeien! (Maar dan geen gifgascomponenten)
ik bekijk het van de zonnige kant.
We hadden ook een kabinet SP/PvdA/GroenLinks/D66 kunnen hebben.
Eric Blair | 27-05-13 | 09:18 | + 1 -
Vraag me toch af of u niet teveel uit een hardnekkig bijgeloof redeneert.
Wanneer we de rampen uit het zeer recente verleden bekijken met de "marktwerking" op plaatsen war dat niet hoort en het massale zakkenvullen waarover we elke dag kunnen lezen, kun je je op z'n minst afvragen in welk systeem de gemiddelde burger beter af zou zijn.
Van het weekend de Elsevier er maar weer eens bijgehaald. Daarin wordt haarfijn uitgelegd hoe vooral gezinnen er de komende jaren honderden Euro's per maand in koopkracht op achteruitgaan vanwege alle voorgenomen kabinetsplannen. Dat zal de middenstand zeker gaan voelen de komende jaren. We zijn wat deze crisis betreft i.m.h.o. nog maar nauwelijks halverwege. Maar ik hoop dat ik het bij het verkeerde eind heb. Echt...
Ik heb goed geluisterd. Na jaren met veel plezier gehuurd te hebben op een A-lokatie gaat het nu toch écht gebeuren: ik ga mijn eerste huis kopen! Vanmiddag gooi ik er een eerste bod uit. Iemand nog tips?
Nee, je meent het. Hoe kan dat dat nou? Opa vreemd aankijken doet.
Ik ga vandaag maar eens een paar duizend pinnen. Gewoon om de economie te slopen.
@Kaas de Vies 08:58: Dit. 100x dit. Die economen praten maar wat, en voor een flink deel is het natuurlijk gewoon de wereldwijde economy, stupid. Maar ik heb het laatste jaar of zo met verbijstering naar Den Haag gekeken. Waar halen ze deze flauwekul vandaan? Niks aan langetermijn-visie, en dat zou nog niet zo erg zijn als de maatregelen voor de korte termijn nog enige coherentie of zelfs maar praktische uitvoerbaarheid zouden hebben. Maar niets van dat alles.
Maar we hebben een groot voordeel,
we hebben een nieuwe koning
in het zadel gehouden door
de kruipers die straks een baantje
in Brussel krijgen en misschien
als ze goed slijmen bij de oranjes (25% Shell)
een lintje krijgen.
Het volk zal kruipen en heeft er zelf voor gekozen.
Heerlijk.
Wat ik ook zo merkwaardig vind: de werkloosheid onder jongeren is ongekend hoog en er dreigt een generatie verloren te gaan tegen hoge kosten, terwijl tegelijkertijd "we" langer moeten doorwerken.
Ben ik gek of zit daar een contradictie in?
Waarom kan er geen wet doorgevoerd worden dat als 90% van de bevolking wilt dat het huidige kabinet/coalitie stopt/aftreed/deaud gaat dat ze dat ook daadwerkelijk doen? Democratie toch?
Oh maar wacht, dat zou natuurlijk funest zijn voor het pluchebehoud en de té royale salaris. Maar dat is toch risico van het werk? Elk 2e kamer lid, op een paar na, zijn tijdens hun regeer periode waar ze de bevolking moeten helpen, eigenlijk constant aan het lobby'en naar een baan na deze, zo veel mogelijk in de kont kruipen van grote multinationals en/of andere 'gesubsidieerde' faaloverheden (EUSSR/Brussel bijv).
*zucht* en dat op een maandag ochtend, *koffie halen doet*
Geen nood.
Op het orgastisch hoogtepunt van een crisis ontstaat er altijd weer een liberale economie. Je moet alleen waakzaam zijn om extreme overgangsfenomenen te vermijden.
De centrale overheid kapituleert dan in feite omdat er niets meer te graaien valt. Alle schone schijn is uitgewerkt. Je kunt weer gaan bouwen.
Crisis is de oplossing, niet het probleem.
Het probleem was de 'gebakken lucht' van de afgelopen 20 jaar.
-weggejorist-
Partijen doen geen beloftes in verkiezingstijd.
pomtiedom | 27-05-13 | 09:01 |
Ik was van de week bij Lebbis en die gaf wel een vlijmscherpe analyse:
Al die doorrekeningen van het CPB over de verkiezingsprogramma's zijn tamelijk zinloos. Vooral door de wijze waarop de politici elkaar vervolgens in de debatten om de oren slaan met (geprojecteerde) werkeloosheidscijvers, economische groei, koopkrachtplaatjes etc.
Want geen van die programma's gaat uitgevoerd worden! Want er is één ding zeker wat na de verkiezingen gaat gebeuren: een coalitie gaat gevormd worden.
Het grote politieke gevecht op TV gaat dus over iets dat zeker niet gaat gebeuren.
Zo vooruitziend zijn onze politici.
@Petrus Poortwachter | 27-05-13 | 09:21 | + 0 -
Mee eens. Dit is echt een fossiel uit de oudheid. Begrijp ook nog steeds niet dat er sinds Bulgarenfraude mij niet ter ore is gekomen dat er een ambtenaar zijn of haar spullen mocht pakken.
Ik stel voor dat we bij de volgende Tk verkiezingen de staartdeling 3/9\ als wachtwoordberekenaar op het stemformulier zetten. Wie het fout heeft, mag niet stemmen...
@Koninging Beatricks | 27-05-13 | 09:19
Welke partij dan wel... die vraag kan niet beantwoord worden zolang alle zetels bemand worden door nietsnutten. Partijbelang gaat bij iedere partij boven landsbelang... en zolang dat de regel is binnen de gevestigde partijen, zal NL er niet meer op vooruit gaan.
@Cuyahoga | 27-05-13 | 09:14 | + 0 -
Dit soort logica is al jaren verboden in Nederland.
4 miljard per jaar naar OSM, elk jaar weer. BTW van 19 naar 21 leverde 4 miljard op en daar werd dus voor gekozen.
Zelfs het halveren van OSM voor 2 jaar (is ook 4 miljard) was geen optie, want inhumaan.
Gek word je van die zieligheidsindustrieterreur.
Ik zou de BTW verhogen naar 35 procent. Komt het failliet van Nederland nog snellerder in zicht.
@Kaas de Vies | 27-05-13 | 09:19
Men is, in al hun wijsheid, vergeten eerst het ontslagrecht voor ambtenaren gelijk te trekken met dat van werknemers. Dat alleen al gaat ons de kop kosten...
@-dvh- | 27-05-13 | 09:20
Welke bezuinigingen?
Pijnlijk dit. Om in crisistijd zo'n haspel aan het stuur te zetten. En nu eerlijk :wie van jullie heeft op deze man gestemd?
panadol | 27-05-13 | 09:12 | + 0 -
Goeie vraag .. hahaha .als je de stemmingen hier mag geloven moet het toch 1/3 zijn.
Ik heb ook zooooooo'n spijt van mijn VVD Stem..
'De economie trekt niet aan, dus nog een bezuinigingsronde'
Gek hè , dat ie niet aantrekt ?
Sjezus.. wat een lul met vingers is het toch..
@Petrus Poortwachter | 27-05-13 | 09:17 | + 0 -
Volledig digitaal serieus? Hebben we dan echt zoveel ambtenaren nodig om de modem te resetten als het zaakie weer vastloopt?
@harry poster | 27-05-13 | 09:17
Tja, maar welke partij dan wel?
De linkse partijen hebben al lang bewezen dat ze nog meer geld over de balk gooien.
D66 sluist als het even kan nog veel meer miljarden naar brussel.
Blijven de PVV en de SGP/CU over.
Nou ja.
pomtiedom | 27-05-13 | 09:07 | + 1 -
"De onderbuik heeft vaak gelijk. Achteraf, dat wel."
Mee eens, maar welke transitieperiode? Van wat naar wat? Er is geen visie, althans ik zie het niet.
Vooralsnog is mijn onderbuik redelijk aan het knallen al een paar jaar zo. Alleen datum van het "faillissement" van Griekenland had ik niet goed, maar dit is eigenlijk meer omdat ze tijdens het spel de spelregels hebben veranderd. Griekenland is zo failliet als de Free record shop. Oud, geen verdienmodel en niemand kijkt er naar om.
We hebben te geschiedenisleraren in dit kabinet en te veel onderijzers in de politiek, dat gaat altijd verkeerd.
Ik bekijk het van de zonnige kant.
We hadden ook een kabinet SP/PvdA/GroenLinks/D66 kunnen hebben.
Maar lachen kan hij als de beste... vooral uitlachen. Meer mensen afhankelijk van de voedselbank hihihi nog meer zelfstandigen failliet hahaha. Wanneer gaat een groot deel van de bevolking nu eens inzien dat de VVD al decennia onze economie naar de klote helpt? Waarom zijn er nog steeds mensen die zeggen dat je de VVD nodig hebt om economisch gezond te worden. Het tegendeel is allang bewezen. Weg met Rutte en zijn corrupte zooitje.
We hebben een fop liberaal die denkt dat belastingverhoging de weg uit de crisis is.
en We hebben de EU die probeert belasting concurrentie tussen lidstaten (en zelfs globaal) te beperken.
Zie hier de bron van het kwaad. De overheid is niete de oplossing maar het probleem!
@Kaas de Vies | 27-05-13 | 09:14
En de 'volledig digitale overheid'in 2017 dan?
Mark je bent een lul. Ik kan het niet vaak genoeg herhalen.
@Ton Plafond | 27-05-13 | 09:12 | + 0 -
Kom je ook 1 juni naar Den Haag. Mag je mijn reaguurselspandoekophouden.
Ik heb echt een mega spandoek gemaakt met daarop de tekst.
"First Post!!!!!!"
Ik ben geen econoom dus moet m'n plaats weten. Het wachten is op het moment dat Feynman binnenschrijdt.
@necrosis | 27-05-13 | 09:06 | + 1 -
Ja fanstastisch idee.
Als je gelooft in het rondpompen van geld. Gaten met korte termijn visie dichten.
Waarom ziet niemand meer in dat sommige systemen niet meer kloppen, totaal verrot zijn en gewoon opnieuw opgebouwd moeten worden. Het liefst met zo min mogelijk uitzonderingen en IT.
Economen let even op:
Stop met geld verspillen aan ontwikkelingshulp, massa-immigratie, Brussel, klimaathoax-onzin en andere onrendabele bullshit.
Kan de BTW omlaag naar 15 procent en zijn we er binnen een paar jaar bovenop.
We zijn allemaal kikkers in een pan. Huidige temperatuur 40 graden...
Rutte is dan ook geen econoom, maar historicus. En ook nog eens een hele slechte, want hij meende dat hij op grond van die titel wat mocht zeggen over het heden, namelijk dat hij het beste kabinet had sinds WO II. Iedere historicus weet dat je de historie pas achteraf kan schrijven en duiden. Het is eigenlijk grond om achteraf zijn bul in te nemen. Lutser.
Maar kennelijk is Markiemark vooral bezig met het historisch perspectief, en niet met de toekomst. En met dat kennelijk bedoel ik dan een vermoeden van wat hij wel aan het doen is, want dat hij zich niet met de toekomst bezig houdt staat als een paal boven water.
Ik ben benieuwd wie die econoom van voor WOII was, die nog slechter was.
@necrosis | 27-05-13 | 09:03 | + 0 -
Dat het voor vele mensen minder is geworden is vervelend en soms onvermijdelijk, maar dat er geen visie is, geen mast aan de horizon daar erger ik mij aan. Ze doen maar wat. Hoppa BTW omhoog, gat gedicht. Iets met huurders. Assurantiebelasting omhoog, weer gat gedicht. En zo modderen ze maar aan.
Maar de oorzaak van die gaten pakken ze niet aan.
Laatst weer een krantenartikel dat het ontslaan van ambtenaren niets uitmaakt. Wat een waanzin, in elke organisatie kan je 20% van het administratief personeel ontslaan. Soort van Gouden regel, maar bij de superefficiente overheid natuurlijk niet, nee hoor.
En dan ook weer die denkfout dat het niets uitmaakt dat je ambtenaren ontslaat omdat ze dan WW krijgen. Ten eerst is de ww gemaximaliseerd of 75% van laatste loon en is deze eindig. Maar waar het om gaat is dat de organisatie hiervan efficienter zou moeten gaan draaien en de overbodige ambtenaren ergens anders te werk gesteld kunnen worden waar ze waarde kunnen toevoegen. Omscholen wellicht.
Is het ook niet noodzakelijk om zo veel mensen te importeren.
Maar de overheid wil helemaal niet in eigen vlees snijden, het is proberen een Obesitas patient uit bed te krijgen, dit kan alleen met een vette pizza, maar dit zal nooit het probleem oplossen.
Snorry! | 27-05-13 | 08:58
Dit land is het helemaal niet spuugzat. De kuddedieren slikken alles en laten zich gewoon uitlachen door Rutte. In feite had Balkenende gelijk met zijn stelling dat er geen VOC-mentaliteit meer is. Slechts nog wat reaguren met de tablet in de hand en alles leuk vinden en een status faken op het sneue Fakebook, waarmee we het wel hebben genoemd. Who care, over 10 jaar zijn we geen EU meer en horen we bij het Oosten, met een Koran verplicht op het nachtkastje i.p.v. de Playboy.
Rutte die vorige week Merkel veren in haar te dikke reet propte en vooral de Duitse economie roemde, maar zelf niet in de gaten heeft dat Duitsers geld in hun portemonnee overhouden omdat de belastingdruk daar niet zo achterlijk hoog is en goederen er (veel) goedkoper zijn.
Ja Rutte. Daarmee help je dit land naar de economische kloten.
Pijnlijk dit. Om in crisistijd zo'n haspel aan het stuur te zetten. En nu eerlijk :wie van jullie heeft op deze man gestemd?
Petrus Poortwachter | 27-05-13 | 09:10
Ik denk iets van "hahahahahahaha"
Ben benieuwd hoe de leider van 'het beste kabinet sinds WO2' hierop gaat reageren...
" Bezuinigen in een crisis moet je nooit doen"
Is dat wel zo? Deze crisis is ontstaan door veel te veel goedkoop krediet. En om dit op te lossen wil je nog meer krediet gaan verstrekken, wat in feite de FED continu doet?
Het probleem ligt bij het goedkoop vertrekken/geld pompen in de economie, dit zorgt voor een bubbel en daarna moet deze bubbel weer leeglopen. Zolang dit systeem wordt aangehouden blijft deze cyclus zich herhalen. Als hiervan wordt afgestapt zal de amplitude van een goede tijd/slechte tijd verminderen.
Bijkomend voordeel van deze boom/bust cycle is dat asset prijzen telkens fluctueren, en dat de heersende macht op het diepste punt van de crises de eerder voor veel te hoge prijzen verkochte assets ( hoogtepunt boom) weer voor een prikkie kan opkopen.
@Kaas de Vies | 27-05-13 | 09:00 | + 0 -
De onderbuik heeft vaak gelijk. Achteraf, dat wel.
Economen weten het wel op papier en over 10 jaar maar kijken zelden naar de overgangsperiode. Ja de HRA moet anders en de huizen waren/zijn te duur maar feit is dat als je harde maatregelen neemt veel mensen in de problemen komen en de economie een harde dreun krijgt. Draagvlak is heel belangrijk voor het succes van de maatregelen, economen gaan daar bijna altijd aan voorbij
Subsidies wegstrepen tegen belastingen is een goed plan maar Links wil het niet en over rechts zie ik geen meerderheid naast VVD en evt. PVV.
pomtiedom | 27-05-13 | 08:58 | + 1
Economie is dan ook geen exacte wetenschap.
Rutte bukt naar Europa, lacht naar de PvdA en besodemietert de Nederlandse bevolking.
Je bent een enorme zak hooi, Mark.
@Kaas de Vies | 27-05-13 | 09:04
Die boete verrekenen we gewoon met die 500 Mio die Brussel van ons wil hebben.
Snorry! | 27-05-13 | 08:58 | + 4 -
Dat is ook gewoon te wijten aan ons politiek systeem.
Doordat meerdere partijen kabinetten moeten vormen wordt er altijd zoveel water bij de wijn gedaan dat er uiteindelijk een "net-niet" plan uit komt.
Leuk voor stabiliteit in goede tijden, waardeloos wanneer er actie dient te worden genomen.
@Simon de Danser | 27-05-13 | 09:03 | + 0 -
Denk je dat ik dominosubsidie kan krijgen?
Rutte is ook historicus. Hij kan heel goed als Captain Hindsight construeren wat er fout ging. En dat was de dag dat ie premier werd.
@zooishettoch | 27-05-13 | 09:02 | + 0 -
Denk je dat de EU boos zal zijn op ons omdat we weer onze zaakjes qua begroting niet op orde hebben. Ik verwacht een reprimande, een forse boete.
Belgie heeft ook de zaken volledig niet op orde, ze doen nog geeneens hun best. EU wil graag boete opleggen maar ziet in dat dit averechts werkt, ook al dat door velen voorspeld is.
Waar is iedereen toch mee bezig.
Rutte zou live op televee geconfronteerd moeten worden met Jan-met-de-pet, die de gevolgen ondervindt van Rutte II.
Rutte wil graag dat we meer gaan uitgeven, zeker nu deze maand het vakantiegeld van de meeste mensen wordt gestort.
Volgens opiniepeilers gaan een hoop mensen dat geld aanwenden voor het afbetalen van schulden, ipv het kopen van auto's en huizen
Ik schreef het al eerder: Het land wordt bestuurd zoals een onnozele domino speelt; stap voor stap zonder enig plan of vooruitzicht, terwijl het land bestuurd zou moeten worden zoals goede architecten gebouwen construeren.
Ik ben helemaal geen fan van Rutte, maar het aangehaalde artikel is wel een ongelooflijk stuk prutswerk. Plus, er staat letterlijk "Drie economen geven zelfs toe zelf ook niet weten wat de meest realistische oplossing is". Beetje smalle basis voor een schreeuwende topictitel.
Rutte affakkelen prima, maar dan graag wel op basis van steekhoudende argumenten (die zijn er genoeg) en niet naar aanleiding van een nietszeggend kletsverhaal in één of ander derderangskrantje.
FrankieHapsberger | 27-05-13 | 09:00
Ja, iedereen duizend euro extra afdragen, ja. Hij heeft dus technisch (politiek draaiend en graaiend) niet gelogen, alleen zichzelf versproken.
Zolang we nog in de EU zitten hadden anderen het net zo slecht gedaan. Maar dat hij van economie niets begrijpt lijkt me duidelijk.
Ik meen mij te herinneren dat het CPB voor de laatste verkiezingen allen partijprogramma's vergeleken heeft, en dat de PVV als enige de zaakjes, welliswaar voor de eerste vijf jaren, goed voor elkaar had.
Waarom nu iedereen zo teleurgesteld is snap ik dan ook niet. Het is allang voorspelt...
Rutte doet me een beetje hieraan denken:
25.media.tumblr.com/tumblr_m374kvEJei1...
'Ton Elias en Sharon Dijksma op een wipwap' bedankt voor dit beeld dat me de rest van de dag bij zal blijven :)
@Snorry! | 27-05-13 | 08:58 | + 0 -
Partijen doen geen beloftes in verkiezingstijd. Ze geven enkel een visie weer over hoe ze als zij de meerderheid in de kamer hebben NL gaan veranderen.
In werkelijkheid gebeurd dat nooit maar dat is democratie
@pomtiedom | 27-05-13 | 08:58 | + 0 -
Wat ik mij altijd afvraag is, waarom zijn economen niet altijd schathemelrijk als ze het zo goed weten?
Ik luister altijd naar economische onderbuik, die heeft vaker gelijk.
De laatste tijd scandeert mijn onderbuik maar 1 geluid, waarschijnlijk weer een langspeelplaat doorgeslikt.
Subsidies, toelagen afschaffen, compenseren via verlaging IB + BTW, minder fraude, minder fouten en minder bureaucratie.
Hoef je geen econoom voor te zijn, om dat te zien
Rutte's gelach is omgekeerd evenredig aan zijn succes.
Rutte moet gewoon meer hoogopgeleide islamitische en/of oostblokkistaanse kansenkanjers importeren, dan komt 't vanzelf goed met 'ons' land.
Echt.
Mensen die op Rutte gestemd hebben met z'n waardeloze plannen en z'n "1000 euro voor iedereen! Ja!" hadden beter moeten weten en moeten zich afvragen of dat stemmen nog wel aan hen toevertrouwd is.
*Iets met open deur en intrappen mompelt*
Jammer dat iedereen het ziet behalve Dhr. Rutte zelf.
@Godsammekraken | 27-05-13 | 08:55 | + 0 -
Maakt mij niet uit dat hij zijn liberaliteit even aan de wilgen hangt om het land op poten te zetten. Maar ik begrijp zijn beslissingen niet. Het is adhoc beleid en alles doet hij verkeerd of halfslachtig. Er is geen visie, geen leiding, geen logica.
Ik heb meer het idee dat we hier met een trekpop van andere belangen van doen hebben, verklaart dus ook de verdwijning van het "liberaal" bij de VVD.
Hij weet natuurlijk dat hij niet veel kan dus er moet een baantje voor hem weggelegd zijn in de toekomst, via EU naar RvC Monsanto?
Ouch, Coldplay. That was uncalled for!
Als ik het artikel op BNR lees weten die economen ook niet hoe het wél moet of denken allemaal iets anders
Ik ben helemaal klaar met de VVD. Liegebeesten zijn het! Leugenaars! Wanneer komen de beloften door die gedaan werden voor de verkiezingen? Nooit!
Dit land is het zat! Spuugzat!
Fopliberaal Rutte.
REAGEER OOK