Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

VVD en PvdA leven in verschillende werelden

twit5341.pngtwit5342.pngRoept u maar. De bovenste tweet komt van Kamerlid Servaes, woordvoerder Europa van de PvdA. De onderste komt van Kamerlid Verheijen, woordvoerder Europa van de VVD. Die twee partijen die samen het kabinet vormen, weet u wel. Gaat over de Kamerbrief (hiero) over de inzet van het kabinet wat betreft 'de sociale dimensie van de Muntunie'. OK. Wie heeft er het meeste gelijk? Bonusvraag: Hoeveel extra bezuinigingen gaat de coalitie eensgezind aankondigen nu blijkt dat er 6,5 miljard 8,3 miljard euro verlies op de balans van de de Voorjaarsnota staat, waarvan 0,5 miljard extra WW-kosten en 0,5 miljard extra aan overmakingen aan Brussel?

Reaguursels

Inloggen

Maar volgens rutte is dit het beste kabinet dat er ooit, NA de 2de wereldoorlog, heeft geregeerd!.Dus waar hebben we het nog over.

PiChan | 25-05-13 | 07:39

Ik denk dat we gewoon weer 500 miljoen moeten overboeken, dan komt het goed toch?

De Aarsonaut | 25-05-13 | 03:07

@vocareadregnum | 24-05-13 | 17:34
Bedankt voor je uitgebreide reactie en analyse.
Knap heur en iets om over na te denken.

Ik weet natuurlijk dat we ergens heen gaan, er gebeurt teveel, maar het is zo complex en verwarrend dat ik de verbanden niet zie.

Ik heb je plemp opgeslagen.

Nogmaals dank en echt leuk en goed dat je er weer bent en een leuk weekend!

La Vie En Rose | 25-05-13 | 00:24

@Den Heerscher | 24-05-13 | 17:22
Je weet natuurlijk net zo goed als iedereen dat niet elke werkgever zich aan de CAO houdt en Moelanders het geen probleem vinden om onder de prijs te werken. Dan verdienen ze nog altijd meer dan in hun eigen land.

W.b. bijstand ben ik het met je eens.
Over Australië wil ik opmerken dat je daar niet eens inkomt als je geen werk, geen huis, geen geld hebt en de taal niet spreekt.

Verder las ik een tijdje geleden in een brochure van Nederland over arbeidskrachten uit de EU dat als ze na een jaar werkloos zijn, ze dezelfde rechten hebben als Nederlanders, dus ook recht hebben op bijstand en overige sociale voorzieningen.

W.b. je laatste zin: Dat wordt altijd gezegd ter geruststelling, maar het tegendeel blijkt meestal het geval te zijn zolang hier meer wordt betaald dan in hun eigen land.

La Vie En Rose | 25-05-13 | 00:14

Idd het beste kabinet, maar helaas niet voor de gewone man met een handje losgeld als salaris. De VVD steelt van ons en de PvdA geeft het weg. Tenzij je graaier, fraudeur, crimineel of ambtenaar bent.

klote land | 24-05-13 | 22:33

De hele politieke kliek van nu, onbenullige zelfverheerlijkende nietsnuttige het-volk-uitzuigende jaknikkende kleuters die eigen zak vullen belangrijker vinden dan regeren. Maar regeren is een kunde, en dat missen die lui.

Iwmac | 24-05-13 | 22:18

In de Duitse grensstreek loopt de economie als een tierelier. Hele legioenen NL-kentekens trekken voor een gezellig winkelmiddagje de grens over en gooien na afloop de tank vol voor pak 'm beet ruim 20 eurocent per liter als in ons eigen pauperland. Ben vrijwel iedere dag getuige van dit fenomeen.
Iedere euro uitgegeven in Duitsland is voor de volle 21 procent misgelopen voor onze Haagse roofridders. Je kunt een euro immers maar een keer ergens uitgeven. Dat heeft dit afbraakkabinet nog steeds niet door tot grote wanhoop van de middenstand in de grensstreken.

Nestorix | 24-05-13 | 21:24

Tsjonge jonge, wat een gezeur over tegenstellingen tussen PvdA en de VVD.
Beide zijn gewoon Blue Labour, conservatieve clubjes die de verantwoordelijkheid volledig willen afschuiven op de burger zelf.
Dus verpleeg zelf maar die demente moeder, en als je kanker krijgt kijk dan eerst of je buren je in en uit bed kunnen helpen.
Spruitjes cultuur wat er voor gaat zorgen dat de vrouw weer achter het aanrecht komt, immers iemand moet de mantelzorg op zich nemen.
Hou op met dat toneelspel GS. het zijn gewoon boekhouders en klerken die vanuit hun calvinistische achtergrond dit land besturen.
VVD PvdA is een pot nat.
Visieloze pekbroeken.

bakoenin | 24-05-13 | 20:30

Verheijen van de VVD is de man die heel hard "schande!" roept, en die daarna als een lachende mandarijn gaat vertellen dat er toch bij het kruisje getekend gaat worden. Kloot-oog Servaes is gewoon die leugenachtige schele eurofiel die zijn moeder nog verkoopt om de EU-dictators nog tevreden te stellen. Klinkt behoorlijk, maar als je deze beestachtige politieke weggooiers volgt, zijn er geen andere woorden voor. Ja, erger nog!

rien6139 | 24-05-13 | 19:35

Dit gebeurt er als je twee tegenpolen laat samenwerken; helemaal niks. Effectief geen regering=land naar de tering.

Dutchbag | 24-05-13 | 19:24

Leefde ze maar in 'onze' wereld en zagen ze de werkelijke problemen eens die in Nederlamd spelen!

Fred van Ria | 24-05-13 | 19:23

De ondergetekende, staatsburger van het Koninkrijk de Nederlanden,

overwegende, dat de huidige coalitie regering van VVD en PvdA

- steeds meer bevoegdheden stilzwijgend aan de EU overdraagt,
- geen kans ziet een effectief beleid te effectueren om de gevolgen van
de monetaire- en economischecrisis te minimaliseren,
- het regeren belangrijker acht dan niet naar behoren functionerende
bewindslieden de wacht aan te zeggen,
- dien ten gevolge fraude met belastinggeld niet aanpakt,
- zonder schroom financiele middelen aan de EU ter beschikking stelt die
die zij per saldo niet heeft,
- buitenlands beleid laat prevaleren boven binnenlands beleid,

van mening zijnde, dat

- de coalitie onvoldoende draagvlak heeft binnen het weldenkende deel van
het Koninkrijk
- geen aanvullende souvereiniteit aan een niet democaritisch bestuurslichaam
als de EU moet worden overgedragen;

Verzoekt de coalitie haar ontslag aan te bieden en op korte termijn doch
uiterlijk voor 8 juli a.s. nieuwe verkiezingen te laten houden.

En gaat over tot de orde van de dag.

paost712 | 24-05-13 | 19:18

@vocareadregnum | 24-05-13 | 17:51
Ik zat je maar wat te stangen, je was altijd al een 10.
;)

Jim Lovell | 24-05-13 | 18:47

Den Heerscher | 24-05-13 | 18:12
Gnagna, dan zal ik maar niet verklappen welke verwijten ik regelmatig krijg..

vocareadregnum | 24-05-13 | 18:24

vocareadregnum | 24-05-13 | 18:02
Dat hoor ik zelden. Meestal maakt men mij het verwijt nogal lang van stof te zijn. Uw zin vervult mij dan ook met ambivalente gevoelens.

Den Heerscher | 24-05-13 | 18:12

8,3 miljard. haha Volgens Rutte is het allemaal klein bier. Ingecalculeerd zeggen hij en Jeroentje-poep-aan-mijn-schoentje.
.
Per slot van rekening noemt hij de afdracht van 500 miljoen aan de EU-gijzelnemers ' bonnetjes die betaald moeten worden' alsof je een kopje koffie besteld. Pas maar op als hij op zoek gaat naar het kleingeld als het toetje komt. Ik vrees dat de Nederlanders dan naar de gaarkeuken moeten.

sterke koffie | 24-05-13 | 18:06

Den Heerscher | 24-05-13 | 17:53
Yep!
Jouw uitleg is wat korter van stof maar helemaal helder.

vocareadregnum | 24-05-13 | 18:02

Parel van het Zuiden
De eu is slechts een vehikel. Geen doel, hmm geen einddoel bedoel ik.. Op dit moment is er een heel stelsel van regels als een soort net om ons heen. Het slechts wachten tot het moment dat er genoeg druk van buitenaf is om dat net een veiligheidsharnas te laten worden.

De dreiging van buiten af door het kalifaat, in samenwerking met de rellen in de straten, het gedeelde leed, wat alle westerlingen zullen hebben, zal verbinden. Het wij tegen zij, het gelijkwaardigheidsdenken tegen de hirachie zal verbinden.

Zie het als een huwelijk wat slecht loopt, zodra er druk komt en allebei de partners zijn even veel schuldig aan die druk en werken samen aan de oplossing, zullen ze dichter naar elkaar groeien.
Ieder groot sociologisch experiment wijst dit uit.

vocareadregnum | 24-05-13 | 17:58

Parel van het Zuiden | 24-05-13 | 17:50
Het zal niet namens of voor een dictatuur zijn. Het zal gaan om ideologie. Het zal vechten tegen een overheersende zieke doctrine zijn. De hele unie doet er daarbij niet toe.

Den Heerscher | 24-05-13 | 17:57

De VVD heeft gelijk maar heeft voorlopig wel voor de laatste keer mijn stem gehad dankzij Marx Rutte. Tsja, al die 10.000+ Europese ambtenaren die boven de Balkenendenorm zitten qua salaris moeten zich toch elke keer weer in de kijker spelen, toch?! Maar zonder gekheid, je wordt behandeld zoals je je laat behandelen en Zuid/OostEuropeanen hebben allang door dat Nederland qua sociale uitkeringen voor Sinterklaas speelt en dat er hier vrijwel geen controle is op het uitgekeerde geld. Sinterklaas bestaat en hij woont in Nederland.

Schweinchen Dick | 24-05-13 | 17:55

vocareadregnum | 24-05-13 | 17:34

Correct. Uiteindelijk gaat het om ideologieën. Wat dat betreft liggen eerder bediscussieerde Balkan-bewoners een stuk dichter bij ons dan bij de moslims. Het is niet voor niets dat de Serviërs zichzelf nog altijd beschouwen als "de blokkade van Europa tegen de Ottomanen".
Het is heel simpel: Die WW3 die komt er en zal niet tussen staten uitgevochten worden.

Den Heerscher | 24-05-13 | 17:53

Jim Lovell | 24-05-13 | 17:49
En dat met slechte bronnen en een 6- voor commonsence..
:)

vocareadregnum | 24-05-13 | 17:51

@vocareadregnum | 24-05-13 | 17:34 |

U vergeet echter één ding. Wanneer militaire zeggenschap zonder grondwetswijziging naar de Europese Unie wordt overgedragen is het klaar. Ik, en ik vermoed vele Europeanen met mij, zal mijn paspoort in de prullenbak gooien, dienst weigeren, en vertrekken danwel vechten tegen de Europese Unie. Dit anti-democratische gedrocht mag nooit en ten nimmer geweldsbevoegheden krijgen. Op het moment dat dat gebeurt is onze vrije toekomst verloren en zijn we officieel geknecht.
.
Onder. Geen. Enkel. Beding. Vecht. Ik. Namens. Een. Dictatuur.

Parel van het Zuiden | 24-05-13 | 17:50

@vocareadregnum | 24-05-13 | 17:34
Een perfecte analyse, zeer goed!

De aanvoer van olie en andere hardware komt dan uit Noord en Zuid Amerika.

Jim Lovell | 24-05-13 | 17:49

La Vie En Rose | 24-05-13 | 17:07
We krijgen nog een jaartje gedonder in het m.o. tussen sjiieten en soennieten. Dan komt de oprichting van het kalifaat onder soennitisch regime.

Dat zal de hier wonende moslims het gevoel geven de upperhand te hebben. De eisen zullen groter worden. Rellen zullen ontstaan. Het m.o. zal de oliekraan dicht draaien(we zijn een nieuwe kolencentrale aan het bouwen in groningen) schaliegas, aardgas rotonde en de investeringen in zonnepanelen zullen ons de eerste tijd overeind houden. Toch zullen we de gasbubbel onder iran nodig hebben. Hiervoor liggen de pijpleidingen al in afghanistan.

En terwijl we bezig zijn zal de finale clash of civilisations plaatsvinden. De twee vormen, gelijkwaardigheidsdenken en hirachie kunnen niet naast elkaar bestaan. Alles is in plaats gezet dat de onvermijdelijke confrontatie eerder komt, juist omdat wachten alleen zou betekenen dat de basis van de sekte te sterk zou zijn.

Churchil zei het op deze manier
"If you will not fight for right when you can easily win without blood shed; if you will not fight when your victory is sure and not too costly; you may come to the moment when you will have to fight with all the odds against you and only a precarious chance of survival. There may even be a worse case. You may have to fight when there is no hope of victory, because it is better to perish than to live as slaves."

Zonder de massa immigratie waren we pas over 100 jaar op dit punt gekomen. Dan hadden we op een punt gestaan zonder kans op winnen. Ik kies er liever voor een probleem naar voren te halen en op te lossen met een minimum aan kans op mislukking, dan wachten en een minimum kans op succes hebben.

De facilitators, degene met echte macht hebben deze route ingezet en ik kijk slechts hoe het spel word gespeeld. Terwijl pionnen zoals rutte of dijselbloem geofferd zullen worden at will.

vocareadregnum | 24-05-13 | 17:34

@La Vie En Rose | 24-05-13 | 17:01
Goedkope arbeidskrachten? Ze vallen onder dezelfde CAO's en arbeidsvoorwaarden als de Nederlanders op zo'n moment. De enige reden dat ze eerder aangenomen zullen worden is dat de ervaring met de lieden in die sectoren (kas- en tuinbouw, de bouw, etc. Fysieke arbeid in elk geval) beter zijn dan met de Nederlandse werknemers, die schijnen een stuk meer te zaniken over niks. Verder: Eigen volk eerst? Uiteraard. Het is je eigen volk.

Wat de "idiote wet" betreft: Je hebt gelijk. Het is wederom de bestuurslaag die het af heeft laten weten.

Wat de sociale voorzieningen betreft: Die zijn hier inderdaad beter. Echter, onze sociale voorzieningen zijn iets te goed naar mijn mening.

Tijdje WW trekken als je je baan kwijtraakt? Prima. Ziektewet evenzo. Bijstand? Da's een ander verhaal. Dumpen in een communistisch flatgebouw waarbij de huur betaald wordt. Dan toeslagen afschaffen en 1x per week een doos boodschappen langs brengen voor het gezin. Daarbij wekelijks even kijken of er wel echt zoveel mensen wonen in het flatje. Bijstand is bedoeld om mensen in leven te houden; een dak boven het hoofd en wat te vreten. Wil je meer, dan werken, punt. Zo is het ook in bijv. Australië.
Ik vraag me echter af hoeveel Bulgaren / Roemenen daadwerkelijk op onze voorzieningen af gaan komen. Ook als er volledig vrij verkeer is heb je nog niet stante pede recht op uitkering. Dan geldt alsnog het 5-jarig verblijf, etc. etc. etc. Dat geldt ook voor Duitsers, Fransozen en andere mede-Europeanen.

De goede Bulgaren / Roemenen bedenken zich dan ook wel drie keer voordat ze hier komen als er geen werk is.

Den Heerscher | 24-05-13 | 17:22

De zorg(fraude) enigzins aanpassen , levert miljarden bezuinigingen op, die thuiszorgmedewerkers kunnen weer aan de slag en de premies omlaag zodat wij weer ietsjes meer te besteden hebben

gelachewoar | 24-05-13 | 17:14

@vocareadregnum | 24-05-13 | 16:50
;) Weet dat jij vaak out of the box denkt, hoewel ik ook weet dat we een bepaalde richting op worden gestuurd.
Naar de afgrond.

Maar wat moeten wij met die JSF vraag ik u af? Oorlog voeren? En tegen wie dan? Tegen onze eigen opstandige burgers?

Enlighten me.

La Vie En Rose | 24-05-13 | 17:07

@Den Heerscher | 24-05-13 | 16:44, @La Vie En Rose | 24-05-13 | 17:01 is voor jou bestemd.

La Vie En Rose | 24-05-13 | 17:03

Nee, dat is me niet ontgaan en ik weet dat die werkloosheid niets met Bulgaren en Roemenen te maken heeft.

Wat ik wel weet dat die - als de economie weer aantrekt - als eerste in een aantal branches aan het werk komen omdat het goedkope arbeidskrachten zijn.
En ik ben erg voor eigen volk eerst. Ook die luie donders die niet aan het werk willen.

De rest van je verhaal klopt, maar omdat 10 uur maximaal werken onvoldoende is om rond te kunnen komen, hadden ze hier deze idiote wet nooit goed moeten keuren en daarnaast alles wat geen TWV en een verblijfsvergunning heeft gekregen het land uit moeten zetten.

Ow en voor al die (goede) Bulgaren en Roemenen die in 2014 hier naar toe komen is er geen werk maar er zijn wel sociale voorzieningen die hier hoger liggen dan in hun eigen land en andere Europese landen. En daarnaast zijn de mogelijkheden om te frauderen veel hoger en de pakkans nihil. En de boel besodemieteren en parasiteren op anderen wordt niet alleen door laagopgeleiden gedaan.

La Vie En Rose | 24-05-13 | 17:01

@DerUnterMensch | 24-05-13 | 16:38
Alleen jammer dat bij de VVD woord en daad zo ver uit elkaar liggen. Wat mij betreft leven ze ook niet in verschillende werelden, ze leven in dezelfde wereld alleen verkeert de VVD nog in de ontkenningsfase.

witwas | 24-05-13 | 16:51

La Vie En Rose | 24-05-13 | 16:39
Nope, het staat in de sterren...

Niets gebeurt zonder reden, langzaam worden we gestuurd een bepaalde richting uit. Een complete economische meltdown is nu nog te vroeg 2015/16 zal het worden. Zodra de jsf volledig operationeel is(nee geloof niets van 4 jaar testfase)"onze" twee testtoestellen rollen zo een beetje nu van de band.

vocareadregnum | 24-05-13 | 16:50

La Vie En Rose | 24-05-13 | 16:44

De vraag is wat Servaes wel kan en hoe dat dan moet blijken.

Den Heerscher | 24-05-13 | 16:47

@La Vie En Rose | 24-05-13 | 16:36
Toenemende werkloosheid: Ja klopt. Da's overal zo, mocht je dat ontgaan zijn. Dat heeft geen donder met de Bulgaren of Roemenen te maken, laat staan met de overlast die ze veroorzaken. Uiteraard moeten we eerst de kaaskoppen aan het werk hebben voordat we de Bulgaren / Roemenen aannemen. Ik kan me voorstellen dat de gemiddelde werkgever dat ook doet i.v.m. gemakkelijkere onderlinge communicatie.

Daarnaast: "En het klopt ook niet dat je op dit moment vijf jaar de criminaliteit in moet om te mogen werken en rond kunt komen."
Nou... Momenteel mogen ze maximaal 10 uurtjes in de week werken mits ze een TWV hebben gekregen en hebben ze verder geen recht op uitkering. Dan heb je nog wat uitzonderingen als ze bepaalde verblijfsvergunning hebben enzo, maar goed. Gezien er wel vrij verkeer van personen is, krijg je dan inderdaad dus het steeltuig wat hier komt en blijft en voor de rest wat zwartwerkende aspergestekers. Het zijn inderdaad parasitaire gelukszoekers die, zoals gezegd, ook in Bulgarije en Roemenië uitgekotst worden.

Den Heerscher | 24-05-13 | 16:44

@Den Heerscher | 24-05-13 | 16:37
Thnx.

Blijkt dus dat Servaes niet begrijpend kan lezen.

La Vie En Rose | 24-05-13 | 16:44

Dit is makkelijk te verklaren.
Beide partijen kijken alleen naar de eigen club als intellectuele bron. Zo krijg je twee cultuurtjes die een intern wereldbeeld versterken en basisaannames niet bekritiseren.
Partijvorming is daarom een blok aan het been van de intellectuele vooruitgang van onze vertegenwoordigers.

Myrkie | 24-05-13 | 16:43

Geen van de twee maar Engelen heeft gelijk: www.groene.nl/commentaar/2013-05-22/to...
blinde kip | 24-05-13 | 16:26
Een zeldzaam integere én capabele man, die Van Engelen.
Nederland heeft veel meer van dit soort mensen nodig!

Sjors_Carlin | 24-05-13 | 16:42

@vocareadregnum | 24-05-13 | 16:29
Stond dat in die brief?

La Vie En Rose | 24-05-13 | 16:39

Toeslagenfraude.
Zorgfraude.
Kinderpardon plus aanzuigende werking illegalen.
Mislukte bezuinigingen op ambtenaren.
Meer afdragen aan de EU-huftertiefusteringtuig.
Kwijtschelden van Griekse schulden.

De mensen zagen en zien de bui al hangen.
Nog meer lastenverzwaringen dus.
Rutte, je bent een lul.

Fijnstoffer | 24-05-13 | 16:39

Brussel hoort als machtsorgaan helemaal niet te bestaan dus meer Brussel is altijd fout wat betekend dat in dit geval de VVDer het meeste gelijk heeft.

DerUnterMensch | 24-05-13 | 16:38

Aha. Vandaar die tweet...

"Bij die gelegenheid heeft het lid van Uw Kamer, de heer Servaes, gepleit voor een systeem van relatieve minimumlonen in Europa. De reacties hierop van andere leden van Uw Kamer waren hierop verdeeld."

en dan even verderop

"Zonder al te zeer te willen vooruitlopen op een discussie die op Europees niveau nog moet beginnen, kan hier worden gesteld dat het kabinet tegen bindende Europese afspraken over een minimumloon is." ... "Europese afspraken over minimumlonen zouden een bijdrage kunnen leveren aan beperking van het risico van een 'race to the bottom' op arbeidsvoorwaarden binnen Europa. Ook zijn er goede argumenten aan te voeren waarom een dergelijk instrument vanuit sociaal en normatief oogpunt wenselijk is.
Het kabinet is echter van mening dat de afweging over de inrichting van een minimumloon het beste op nationaal niveau gemaakt kan worden." ...

"Nederland is van mening dat de lidstaten hiervoor zorg moeten dragen, met inachtneming van hun nationale overlegstelsels en arbeidsmarkten.
Een dergelijke benadering wordt ook ondersteund door eerdere initiatieven." met daarna een reeks voorbeelden van Europese verdragen etc.

Oftewel: Fuck jou Servaes. Met je tweet. Niks andere koers en oog voor soosjale blabla. Men is het niet met je eens. Tweet plaatsen en er op gokken dat toch niemand het leest.

Den Heerscher | 24-05-13 | 16:37

@Den Heerscher | 24-05-13 | 16:25
We zitten helemaal niet te wachten op arbeids- en kennis-immigranten, want we zitten zelf met een berg werklozen en er worden steeds meer mensen ontslagen, en zeker niet van Bulgaarse en Roemeense afkomst. En het klopt ook niet dat je op dit moment vijf jaar de criminaliteit in moet om te mogen werken en rond kunt komen. Dat tuigh mocht hier nog niet zijn dus hadden ze die gelijk het land uit moeten pleuren.

La Vie En Rose | 24-05-13 | 16:36

@kaasdevies
dan ken jij geen dwazen.

hawie | 24-05-13 | 16:34

Er is 8G minder binnegekomen dan verwacht.
Er is dus veel minder uitgegeven dan verwacht.
Goh, wat een verrassing.
Alle lasten vliegen omhoog, sneller dan de snelste vogel en dan verwachten politici kennelijk dat wij hetzelfde of zelfs nog meer kunnen uitgeven?
Hoe dan?
Door ons nog meer in de schulden te steken waardoor deze crisis sterk is verergerd?
De oplossing van politici zal wel weer zijn om de lasten met 8G te verhogen.

ProAsfalt | 24-05-13 | 16:31

En oh ja, beide twitteraars hebben een beetje gelijk, kabinet wil op sociaal gebied wel samenwerken en heeft dus aandacht voor, maar ze zeggen dat overdracht van bevoegdheden uit niet nodig is.

En voor de bonus: het kabinet weet het ook niet meer en belast de creditcard van onze kinderen nog maar wat meer, de rente is toch laag.

witwas | 24-05-13 | 16:29

La Vie En Rose | 24-05-13 | 16:20
Nope er wordt meer "gratis" geld gedrukt. Ondertussen gaan de banken op hun donder krijgen en zal binnen nu en 2 maanden de hypotheekrente dusdanig dalen dat de waardevermindering teniet word gedaan.
Koopkracht ga je er niet veel van merken, het is slechts gegoochel met nummertjes.

vocareadregnum | 24-05-13 | 16:29

@La Vie En Rose | 24-05-13 | 16:20
correctie: ga af Op de tweets.

La Vie En Rose | 24-05-13 | 16:29

@Den Heerscher | 24-05-13 | 16:18

Zo te zien ben jij de enige tot nu toe die die brief heeft gelezen.

Hulde en kudo's.

La Vie En Rose | 24-05-13 | 16:28

Zal niet lang meer duren denk ik,die nieuwe verkiezingen.

ron78 | 24-05-13 | 16:28

@rara | 24-05-13 | 16:22 | + 1 -
Ja waarom zeggen ze dat dan niet. Prutsers!

Kaas de Vies | 24-05-13 | 16:27

Ik kan niet zeggen dat de belastingopbrengsten me tegenvallen, dit was namelijk op de vingers van één hand uit te rekenen. Als je aan de ene kant de BTW verhoogd en aan de andere kant gaat morrelen aan de hypotheekrente kan je er donder op zeggen dat mensen minder gaan consumeren en meer gaan aflossen. Ook leuk: "mensen zijn minder gaan roken en drinken", nou ik geef je op een briefje dat Nederlanders nog net zoveel roken en drinken, alleen halen ze het genot wat meer uit het buitenland. Nee, dit kabinet is nog te dom om voor de duvel te dansen.

witwas | 24-05-13 | 16:27

Sociale dimensie EU,wat moet ik me daar bij voorstellen dat we binnenkort allemaal even arm zijn?

BlackCurry | 24-05-13 | 16:26

@gooi en smijtwerker | 24-05-13 | 15:47 | + 0 -
Een muntunie is een systeem, dit heeft toch geen sociaal element? Dit is hetzelfde als je het wenselijk acht dat TCP/IP een sociaal element heeft... of ben ik weer te autistisch bezig als ouwe systeem denker.
Kaas de Vies | 24-05-13 | 15:51 | + 1 -
Heb ik me al vaak afgevraagd, waarom is er niet gewoon een Europese munt zonder Europees parlement? Gewoon 10 regeltjes waaraan je moet voldoen om mee te mogen doen en voldoe je daar niet aan zoek het maar uit met je Drachme bijvoorbeeld. Een kleine Europese commissie voor het overzicht en geen 10000en raamstaarders die handen vol geld koten en zich overal mee bemoeien.

Bugsy Malone | 24-05-13 | 16:26

@Kaas de Vies | 24-05-13 | 16:19
Ik ben helemaal voor. Een miljoen teleurgestelde Nederlanders zouden een signaal kunnen afgeven. Ook zal ik een schep meenemen dat maakt het communiceren eenvoudiger onder het zandoppervlak.

First Contact | 24-05-13 | 16:25

La Vie En Rose | 24-05-13 | 16:20
Die Bulgaren en Roemenen in 2014 ben ik niet bang voor. We krijgen dan de echte arbeids- en kennismigranten pas. Die blijven nu daar omdat je op dit moment eerst 5 jaar de criminaliteit in moet voordat je in Nederland mag werken en rond kan komen.


Wat er op dit moment binnengehaald is zijn enerzijds een enorme groep studenten en anderzijds de Roma's (die accordeons bij de buurtsuper) en de mafia (de grootschalige fraudeurs die busladingen Roma's hierheen halen voor genoemde fraude en voor de rest wat bijbeunen in de vrouwenhandel). Al met al: wat we nu hebben is voornamelijk wat in de landen van herkomst net zo hard uitgekotst wordt.

En inderdaad: lastenverzwaren. Binnen de ambtenarij zijn bezuinigen en lastenverzwaren echter synoniem.

Den Heerscher | 24-05-13 | 16:25

Watapatja | 24-05-13 | 16:15
Kijk maar naar alle defensie uitgaven binnen de eurozone. Tankjes in spanje en griekenland. Hoge jeugdwerkeloosheid(kanonnenvoer) in spanje portugal italie griekenland. Wij samen met de duitsers rapidresponse teams met lucht ondersteuning.
De britten en de fransen zitten voornamelijk met bootjes te spelen enzenz.

Ik zou er voor tekenen om met een dergelijke beginopstelling een spelletje risk te mogen spelen.

vocareadregnum | 24-05-13 | 16:25

De wens die ik tav mijn ega vele maanden geleden uitte, nl dat deze stinkcoalitie met een enorme belastingstrop zou komen te zitten is uitgekomen!!!!. Heb om dat te bereiken, zoveel mogelijk boodschappen en alcoholische dranken en benzine over de grens gekocht. Laat dit walgelijke, en bovenal incompetente zootje zo spoedig mogelijk de biezen pakken.

PiChan | 24-05-13 | 16:25

Maakt niets uit, het guur linkse beleid van Brussel en de eu-landen gaat gewoon door, de noordelijke eu landen zijn veel te rijk.

behangtafel | 24-05-13 | 16:25

Ik blijf het maar vreemd vinden dat andere voor mij bepalen dat ik solidair ben. Dat ben ik helemaal niet; het merendeel van de hulpbehoevende mag van mij per direct doodvallen.

Maar goed, ik ben solidair volgende de PVDA dus mijn mening is ook solidair. Leve de PVDA en fuck de paupers.

dlseth_ | 24-05-13 | 16:24

@Watapatja | 24-05-13 | 16:22
Dat schreef ik al ja.

La Vie En Rose | 24-05-13 | 16:24

@ratelaar | 24-05-13 | 16:22
De beste omschrijving tot dusverre!

Sliptong | 24-05-13 | 16:23

Wat krijgen we nou dan?!? VrijMiPo(litiek)?

PeeDeBee | 24-05-13 | 16:23

He, doe es effe normaal ! justitiele corruptie een vorm van bezuinigen noemen is aanmatigend ! Niet zo scheinheilig, GS !

hawie | 24-05-13 | 16:23

@Kaas de Vies | 24-05-13 | 16:07
Nee, dan heb jij vanuit een sociaal oogpunt de gevolgen van de zwaartekracht aangepast. Misschien is dat wat ze bedoelen: de sociale gevolgen van het monetaire beleid aanpassen.

rara | 24-05-13 | 16:22

Waarom denk je dat Angela er was. Niets aan de hand, tante Angela gaat helpen.

Sliptong | 24-05-13 | 16:22

Dit kabinet is schizofreen.

ratelaar | 24-05-13 | 16:22

La Vie En Rose | 24-05-13 | 16:20 |
De pest is dat ze weer gaan bezuinigen door lasten te verhogen.

Watapatja | 24-05-13 | 16:22

"Wie heeft er het meeste gelijk?"

Heb de brief niet kunnen openen dus ga af van de tweets:

Ze liegen allebei om hun achterban gerust te stellen.

"Hoeveel extra bezuinigingen gaat de coalitie eensgezind aankondigen nu blijkt dat er 6,5 miljard 8,3 miljard euro verlies op de balans van de de Voorjaarsnota staat, waarvan 0,5 miljard extra WW-kosten en 0,5 miljard extra aan overmakingen aan Brussel?"

Heel veel extra bezuinigingen, lees extra lastenverhogingen voor de burgers.

Extra bonusvraag: Gaat onze regering een veto afroepen over de grenzen die in 2014 open gaan voor Roemenen en Bulgaren?

Nope.

La Vie En Rose | 24-05-13 | 16:20

@First Contact | 24-05-13 | 16:18 | + 0 -
1 juni Malieveld.

Kaas de Vies | 24-05-13 | 16:19

Goh laten we de BTW en de vennootschapsbelasting nog een keer omhoog doen en de kleine zelfstandigen compleet de nek omdraaien dit keer. Dan kunnen daarna nog even beleefd aan de multinationals vragen of zij misschien wat kunnen missen.

TunaTown | 24-05-13 | 16:19

Uit de betreffende brief:
"De solidariteit die ten grondslag ligt aan de verzorgingsstaat mag niet worden ondermijnd door zaken als belastingontduiking, onverantwoord gedrag van banken en grensoverschrijdende fraude met toeslagen."

Elke keer als één van deze zaken boven water komt, dan weten ze er echter niets vanaf en de hand in eigen boezem steken is er al helemaal niet bij.

"Het is essentieel dat de maatregelen op sociaal gebied bijdragen aan een duurzaam herstel. Sociaal beleid is in Nederland gericht op actieve deelname aan de arbeidsmarkt en bescherming waar dat echt nodig is."

Dat is inderdaad essentiëel. Dat het beleid er op gericht is in Nederland is echter volkomen nonsens zoals we in het afgelopen decennia keer op keer hebben mogen waarnemen.

"... waarbij ook oog moet zijn voor de langetermijneffecten van maatregelen."

Mwuahahahahaha. Ja.

"Ook is het van belang de Europese financiële middelen zo effectief mogelijk in te zetten. Europese middelen, zoals het Europees Sociaal Fonds, zouden optimaal benut moeten worden."

Want dat gebeurt dus niet? Verrassing.

Ik kan nog wel even doorgaan, maar ben een beetje klaar met de leegte die deze brief uitwasemt.

Den Heerscher | 24-05-13 | 16:18

Als burger een revolutie starten of afwachten totdat het kabinet valt. Ik zeg revolutie, dit kan niet langer. Iedere dag worden we overspoeld met feiten dat onze beleidsbepalers niet in staat zijn het land te leiden. In 1 dag tijd, hulp bieden aan Mali en de schuld kwijtschelden aan Griekenland om vervolgens weer te lezen dat er 8 miljard aan belastinginkomsten mist. Verder zal de alleen maar verder stijgende werkeloosheid onze economie verder doen slopen.

First Contact | 24-05-13 | 16:18

vocareadregnum | 24-05-13 | 16:06 |
Ja joh, en wij maken straks het verschil. Dream on.

Watapatja | 24-05-13 | 16:15

Kaas de Vies | 24-05-13 | 16:11
Hahaha. Waarvan akte.
Verslik je maar niet in je op een hoop gegooide gezochte redenaties.
Goed weekend.

Mark Smith | 24-05-13 | 16:15

Beide Kamerleden hebben de brief niet goed gelezen. Momenteel beperkt de invloed van Europa zich op sociaal gebied tot de inzet van OMC en ESF. Het standpunt van het kabinet is dat hier geen verandering in te weeg gebracht wordt, maar dat het OMC wel meer zal worden toegepast (wat de aard van het beleid eigenlijk nietszeggend is). Er worden geen nieuwe sociale verantwoordelijkheden overgedragen naar Europa, hoewel het kabinet wel van mening is dat Europa zich actief mag bemoeien met het sociaal-economisch beleid in de landen die momenteel steun ontvangen. Geen verrassende opvatting, wel eentje die wat verder gaat.

BlitzFlicker | 24-05-13 | 16:15

@WhAzAh | 24-05-13 | 15:50 |

Hoezo? Gezakt voor je examen Nederlands?

Bruno Alaska | 24-05-13 | 16:14

Er zijn slechts drie dingen waartoe een regering in dit land nog in staat is: het eerste is, de rekening doorschuiven naar de burger. (De economie nog verder uitknijpen gaat echter niet meer, want velen staat het water tot aan de nek, met o.a. een huizenmarkt die al voor 40 miljard in totaal onder water staat. Dat is ook schuld die afbetaald moet worden).
Het tweede is miljarden blijven overmaken naar een instituut in Brussel die zich nooit heeft kunnen bewijzen als zijnde onmisbaar.
Derde is, alle echte problemen doorschuiven naar de volgende regeerperiode.
Wil tegen ze zeggen: Als je het niet kan, doe het dan niet.

me,myself and IK | 24-05-13 | 16:11

@Mark Smith | 24-05-13 | 16:08 | + 0 -
Je bent gewoon extreem dom. Volgende keer hou ik hier rekening mee.

Kaas de Vies | 24-05-13 | 16:11

Als je de burger consequent het gevoel geeft dat hij geen belasting betaalt, maar ontwikkelingshulp aan Grieken, Cyprioten, Arabieren en de EU, moet je niet vreemd opkijken als de belastingmoraal daalt.

Ja nee, geen mening | 24-05-13 | 16:09

Desmoulins | 24-05-13 | 16:08 |

spelletje, damn you auto correct!

Desmoulins | 24-05-13 | 16:09

De belastinginkomsten gaan nog veel meer tegenvallen. Ik kijk uit naar grote veranderingen, dus laat die inkomsten maar meer tegenvallen. Dat is de enige manier om van Nederland weer Nederland te maken.

Oerkoendoe | 24-05-13 | 16:09

Die mensen daar in Den Haag zijn volgens mij niet verder gekomen dan de lagere school.
Wat een domkoppen zeg, en het ergste is,.. wij hardwerkende Nederlanders moeten er onder lijden.
En zelf hoeven ze geen dubbeltjes om te draaien.

ANGEL70 | 24-05-13 | 16:09

Die mensen daar in Den Haag zijn volgens mij niet verder gekomen dan de lagere school.
Wat een domkoppen zeg, en het ergste is,.. wij hardwerkende Nederlanders moeten er onder lijden.
En zelf hoeven ze geen dubbeltjes om te draaien.

ANGEL70 | 24-05-13 | 16:09

Kaas de Vies | 24-05-13 | 16:07
Wartaal.

Mark Smith | 24-05-13 | 16:08

De VVD speelt weer een speeltje om het goedgelovige electoraat ervan te overtuigen dat een supranationalisering van ons sociale stelsel, belastingsysteem, defensie, arbeidsmarkt kortom: alles, niet in het belang van Nederland is, terwijl deze snode federale plannen binnen afzienbare tijd een realiteit zijn zonder dat daar een verdragswijziging aan te pas is gekomen.
Servaes is een Eurofiele dwaas die in vrijwel ieder debat zo omver geblazen zou worden door een ieder met een beetje kennis, maar hij is tenminste een stuk eerlijker dan zijn fopliberale collega.

Desmoulins | 24-05-13 | 16:08

@rara | 24-05-13 | 15:56 | + 0 -
Dat is dus mijn punt. Het systeem is niet sociaal, wat je er mee kan doen wel. Dus een muntsysteem met een sociaal element is gewoon onzin.

Als ik jou opvang als je valt hebben we dan ook zwaartekracht met een sociaal element?

Kaas de Vies | 24-05-13 | 16:07

Watapatja | 24-05-13 | 15:54
Neeeeee!
De jsf is juist een van de dingen waar we extra in moeten investeren!
Kijk eens goed naar het m.o. nog 2 a 3 jaar en het kalifaat is er klaar voor...

vocareadregnum | 24-05-13 | 16:06

funkyd | 24-05-13 | 16:01

Nee, de VVD is een geweldige partij. Van de PVDA kan je het vooraf weten dat ze vluchtelingen belangrijker vinden als economie maar van de VVD als zgn. rechts liberale partij verwacht je het niet en komt het dubbel zo hard aan. Dat maakt de VVD onbetrouwbaarder als de PVDA. Mijn wens is de spoedige val van dit kabinet. 5 voor 12.

doskabouter | 24-05-13 | 16:06

Help mee, help mee, help nu
samen consuminderen we NL uit de EU.

Ja nee, geen mening | 24-05-13 | 16:05

EU = kudt.

Zet dat maar op het digitaal erfgoed.
*unesco gefucked*

Lewis Lewinsky | 24-05-13 | 16:05

@lopende encyclopedie | 24-05-13 | 15:52 | + -1 -
Vraag hem ook even waar de bitterballen blijven.

Kaas de Vies | 24-05-13 | 16:05

En, wie had het gedacht, de belastinginkomsten lopen terug!
Nee, echt? Dus als de economie krimpt, dalen die dus mee?
Nooi verwacht.
Nou, dan koopt toch gewoon iedereen een nieuwe auto of huis. Of niet Mark?

löl met vingers | 24-05-13 | 16:04

Het kan mij niet slecht genoeg gaan zolang de PvdA in de regering zit. Smerig links kabinet.

funkyd | 24-05-13 | 16:01

P.A. van der Werff | 24-05-13 | 16:00
"ons landje"? Dat is het al lang niet meer. Dat zou inhouden dat we er nog wat over te zeggen zouden hebben.

Den Heerscher | 24-05-13 | 16:01

Het is gewoon een veelzijdige brief.

pascallo | 24-05-13 | 16:01

"Let's agree to disagree" is het enige wat er uit ons kabinet komt. Ondertussen wordt ons landje langzaamaan overgenomen door Brussel.

P.A. van der Werff | 24-05-13 | 16:00

Misschien kan Ronald Plat de Nederlandse economie weer tot leven bidden?

rara | 24-05-13 | 16:00

Ik heb vorig jaar even wat tijd gestoken in het uitzoeken van alle mogelijke legale manieren om maar zo min mogelijk belasting te betalen. Niet omdat ik het niet kan missen, maar omdat ik ervan overtuigd ben dat ik het zelf aan nuttigere dingen én efficienter uitgeef dan de overheid. Het Gijsbert fonds bijvoorbeeld, ipv aan belastingvoordelen voor kampers.

Harry Turtle | 24-05-13 | 15:59

Go go Abeonics!

supah | 24-05-13 | 15:58

Ga is deaud daar in Brussel/Den Haag

Johnny Rockets | 24-05-13 | 15:57

@hxl | 24-05-13 | 15:52
Als het geld op is.

Afgeschminkte Bassie | 24-05-13 | 15:56

@Kaas de Vies | 24-05-13 | 15:51
TCP/IP wordt voornamelijk gebruikt om Farmville mee te spelen en kattenfilmpjes mee te versturen, dus daar is wel sprake van een sociaal aspect.

Helpt dit?

rara | 24-05-13 | 15:56

De free record shop wordt beter bestuurd dan Nederland.
O, wacht...

Dostranamus | 24-05-13 | 15:54

Nou eindelijk die vliegende joints maar afbestellen. de vrijgekomen gereserveerde gelden geven zelfs ruimte om fraude aan te pakken en niet verder te bezuinigen. Een huishoudboekje op orde brengen hoeft niet moeilijk te zijn. Gewoon de juiste prioriteiten stellen.

Watapatja | 24-05-13 | 15:54

De heren woordvoerders verliezen zich in hippe prietpraat. Ik kan het woord sociaal niet meer horen. Sociaal betekent tegenwoordig betalen en je bek houden anders ben je een fascist. Terwijl.. ach laat ook maar, ik hou mijn bek wel weer.

Afgeschminkte Bassie | 24-05-13 | 15:53

-weggejorist-

lopende encyclopedie | 24-05-13 | 15:52

Valt wel mee hoor. "Eigen belangen boven landsbelang" vat de gezamenlijke visie anders vrij kernachtig samen en de inzet van beide zijden mag zeker bovengemiddeld genoemd worden. Ook de prestatie tot nu toe mag er zijn. Heel Nederland kapot om maar niet te hoeven toegeven dat de EU, EMU, en Euro kapitale missers en niet meer te redden zijn.

Parel van het Zuiden | 24-05-13 | 15:52

Wanneer gaan wij de rest van Europa om hulp vragen.......?

hxl | 24-05-13 | 15:52

verhoog de btw naar 21 pro.. oh wacht

Grzl | 24-05-13 | 15:51

Die mensen daar in Den Haag zijn volgens mij niet verder gekomen dan de lagere school.
Wat een domkoppen zeg, en het ergste is,.. wij hardwerkende Nederlanders moeten er onder lijden.
En zelf hoeven ze geen dubbeltjes om te draaien.

ANGEL70 | 24-05-13 | 15:51

@gooi en smijtwerker | 24-05-13 | 15:47 | + 0 -
Een muntunie is een systeem, dit heeft toch geen sociaal element? Dit is hetzelfde als je het wenselijk acht dat TCP/IP een sociaal element heeft... of ben ik weer te autistisch bezig als ouwe systeem denker.

Kaas de Vies | 24-05-13 | 15:51

Wat Pang Behang zegt. Is het nu echt niet mogelijk dit soort berichten voor de maandagmorgen te bewaren? Alhoewel, als we iets enthousiaster de vrijmibo induiken zijn we het nieuws morgen misschien vergeten.

053 | 24-05-13 | 15:51

Gelukkig hebben we de slag om de olijfolie wel gewonnen.

Nillus_draaideur | 24-05-13 | 15:51

Die mensen daar in Den Haag zijn volgens mij niet verder gekomen dan de lagere school.
Wat een domkoppen zeg, en het ergste is,.. wij hardwerkende Nederlanders moeten er onder lijden.
En zelf hoeven ze geen dubbeltjes om te draaien.

ANGEL70 | 24-05-13 | 15:50

 
Ow, dus na het grootschalig graaien om de EURO in de lucht te houden krijgen we straks opnieuw gelegaliseerde diefstal om de sociale verschillen in de EU weg te werken ... ?!?
 

Rebellis | 24-05-13 | 15:50

Is het totale bedrag aan ontwikkelingshulp ook niet 6,5 miljard?
Appeltje-eitje lijkt mij.

Dostranamus | 24-05-13 | 15:50

Bij dezelfde omgeving leeft toch elk mens in een andere wereld.
A. Schopenhauer

De meesten leven als in een zeer mistige omgeving; door hun kortzichtigheid reikt hun horizon niet ver.

Simon de Danser | 24-05-13 | 15:50

Het boeit me allemaal niks meer hoe dit land naar de mallemoeren gaat. Nog paar maandjes dan zoekt deze jongen ze geluk in het buitenland :).

WhAzAh | 24-05-13 | 15:50

Verschillende werelden, misschien, maar wel twee werelden die niet de onze zijn.

Requiescat in pace | 24-05-13 | 15:50

Je zou denken 7,5 miljard, maar dat zal wel 10 miljard euro worden om Nederland helemaal de nek om te draaien.

Enorme prutsers dat jullie zijn.

Jim Lovell | 24-05-13 | 15:49

Alles goed zolang ik maar in een wereld leef waar geen van beide bestaan.
*doet oogjes dicht en wenst heel hard*

vocareadregnum | 24-05-13 | 15:49

Mark Verheijen?
Dat is toch degene die altijd roept van:
"Nee, dat kan niet, dat mag niet, dat gaat nooit gebeuren" en ondertussen net zoals de rest van de VVD tot aan zijn schouder in de reedt van Samson zit?
Er zijn maar heel weinig dingen zeker in dit leven, maar zodra Verheijen gaat roepen dat iets niet kan, weet je zeker dat het gaat gebeuren.

Cuyahoga | 24-05-13 | 15:48

@Kaas de Vies | 24-05-13 | 15:46
omdat het sociaal is dat jij je laatste munt aan de overheid geeft, die er dan goede dingen mee gaat doen. aan griekenland geven enzo, je weet wel.

gooi en smijtwerker | 24-05-13 | 15:47

Ze weten van voor niet dat ze van achteren leven. Wat een lutsers zeg.

snakeplisskin | 24-05-13 | 15:46

De VVD heeft gelijk. We zijn al sociaal genoeg geweest. Het maakt onze economie totaal kapot en trekt de verkeerde immigranten aan. Kappen nu!

dream liner | 24-05-13 | 15:46

wat politici zeggen is bewezen totaal relevant voor wat er uiteindelijk gebeurt. de politiek bewijst zich keer op keer op keer op keer als totaal onbetrouwbaar en ongeloofwaardig.

gooi en smijtwerker | 24-05-13 | 15:46

Waarom heeft een muntunie uberhaupt een sociale dimensie nodig?

Kaas de Vies | 24-05-13 | 15:46

Ik zie nog steeds nauwelijks verschil. Principeloze drollen aan beide kanten.

Godsammekraken | 24-05-13 | 15:45

Moet dit, zo net voor het weekend?

Pang Behang | 24-05-13 | 15:44

En zo besturen deze dwazen ons.

Kaas de Vies | 24-05-13 | 15:44

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken