Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Doodgeschopte Grens toch niet doodgeschopt

lekkerporrenmetdievlag100.jpegHoppa. Alle nationale debatten over Het Marokkanenprobleem, het Zwarte Pieten aan de media en het zeggen dat De Grens zijn mishandeling zelf had uitgelokt kan allemaal de retorische prullenbak in: de grensrechter die op 3 december vorig jaar overleed een dag nadat hij door een groep wilde kickboksende lieverdjes met een autoriteitsprobleem voor z'n hoofd was geschopt is namelijk helemaal niet doodgeschopt. Nee echt niet. Is onderzocht door een hoog aangeschreven forensisch patholoog. Quote: 'De Almeerse Grensrechter Richard Nieuwenhuizen (41) is mogelijk niet door schoppen en trappen om het leven gekomen, maar kan ook zijn overleden door een spontaan ontstaan sneetje in zijn halsslagader.' Maar natuurlijk. Dat we daar niet eerder aan hadden gedacht. Wij maar een beetje haatxenofobisch gelijk om Marokkanendebatten roepen, blijkt dat De Grens gewoon zwakke aderen heeft. Spontaan ontstaan, dus zonder enkel causaal verband met het geschop en getrap. Pfoe. Gelukkig maar. Kregen we toch bijna het idee dat vrijwilligers in het voetbal hun leven niet zeker meer kunnen zijn, blijkt het slechts die ene vanwege onschuldig medisch defect. Stop die KNVB-restecp campagne ook maar gelijk op een plek waar de zon niet schijnt en blaas de rechtszaak maar af. Wij zijn overtuigd hoor, geachte patholoog in opdracht van advocaat Spong, die één van de kopschoppers, pardon, lieverdjes bijstaat. Gele kaart, 20 euro boete per speler en terug de velden op met die gassies. Hup Nieuw Sloten!

Reaguursels

Inloggen

Hij is gewoon doodgeknuffeld...... waren t toch knufel marokkanen hahahaha

patrick3822 | 25-05-13 | 17:55

Je zou verbaasd staan als je zou weten hoeveel die patholoog om tot die conclusie te komen op zijn bankrekening heeft mogen bijschrijven.

Tricephalus | 24-05-13 | 23:55

Kans weer groot dat het Nederlands recht zijn onrecht weer ten toon gaat spreiden. Respect-repsect-rectesp-rectum

Iwmac | 24-05-13 | 21:01

Wat een fantastische advocaat toch, die Spong. Die krijgt een stijfje voor de spiegel. Gek. Terwijl ik mezelf niet meer in de spiegel aan zou kunnen kijken als ik dhr. Spong was. Gelukkig zijn we niet allemaal hetzelfde mmh. Zit Spong vanavond bij Pauw en Witteman? Want die zijn vast dol op deze uitkomst. Even nagekeken: ze hebben vanavond Frans Zimmermans al, nitwitje Marieke Stellinga en de lachende lieger Gerrit Zalm, tja, om dan ook Spong er nog tussen te persen, wordt dan misschien een beetje te veel van het goede/slecht/stomme. Gelukkig laatste aflevering vanavond, kan er iets beters komen. Knevel bijvoorbeeld. En heeft Jeroensmans weer tijd om een beetje bij te neuken en bij te verdienen.

Hans Hillen | 24-05-13 | 19:12

En de PvdA keer en zag dat het goed was. Daarom, we zijn nu boos maar volgende keer bij het stemmen dan stemmen we weer fijn tegen dit land door op de PvdA, D66, GL of VVD te stemmen. Weg met ons!

Moonwarrior | 24-05-13 | 19:01

Niemand kan voortaan meer voor moord worden berecht: Ook zonder de mishandeling zou het slachtoffer ooit zijn overleden....

lulleficatie | 24-05-13 | 18:43

Pro deo afschaffen.

Lewis Lewinsky | 24-05-13 | 17:17

ITEACHYOU | 24-05-13 | 12:47 |
Zwaar straffen? ja waarom eigenlijk zou je dat nou doen? nou hierom:
Vanwege genoegdoening, wraak zou je kunnen zeggen en zolang zo een stuk tuig vast zit kan hij mijn grootmoeder niet in elkaar meppen en of verkrachten.
Vanwege ook dat als je tuig maar laat gaan, er vroeg of laat goede mensen opstaan die het recht in eigen hand gaan nemen.

Benblij | 24-05-13 | 17:14

Waarom verontwaardigd, dit soort toestanden kenmerkt nederland, wat je ook mopperd het wordt toch niet anders. Tot de vlam in de pan slaat, ja en dan krijgen de mensen die het niet meer pikken de schuld.
Het ligt niet aan de slachtoffers ook niet aan de dadertuig maar aan de tolerante houding van de overheid.

Benblij | 24-05-13 | 17:07

Aluhoedje opzetten doet . geef deze zwaar getraumatiseerde voetbakkers een vette uitkering en wel levenslang we moeten toch niet willen dat we deze waardevolle Nederlanders ooit aan het werken zetten . aluhoedje van gekkigheid opvreet .

May4854 | 24-05-13 | 17:04

Wat we nu nodig hebben is een rechter met realiteitszin die tegen Spong c.s. zegt: 'uw verdediging wordt door de rechtbank niet relevant verklaard want als we uw redenatie gaan volgen kunnen we moord en doodslag wel uit de wetboeken schrappen aangezien iedereen wel iets mankeert en dit dus altijd als excuus zou kunnen worden opgevoerd.' Zo'n rechter dus...
Echter gezien de tijdgeest waarin we ons momenteel bevinden, die waarin de realiteit door overheden en rechters ontkent wordt, zal de conclusie derhalve zijn dat deze daders vrij zullen worden gesproken.

tejootje | 24-05-13 | 15:54

@ techniks | 24-05-13 | 15:36 | + 1

Daar valt niets tegen in te brengen. Overigens een heeeeleboel andere problemen ook niet.

Elessir | 24-05-13 | 15:45

Conclusie blijft hetzelfde: was de Grens dichtgebleven dan hadden we nu geen marokkanenprobleem.

techniks | 24-05-13 | 15:36

Nou ja, het is goed dat die patholoog het ziet, geeft alleen maar aan dat hij goed klijkt, maar dat stukje ader was al bewaard gebleven en niet voor niets.
Doch als rek het kan veroorzaken is een trap tegen het hoofd eventueel dodelijk en hoef je niet tegen de nek getrap te hebben en Spong's verdeel en heers tactiek zal zich wel weer daarop richten.
Geen duidelijkheid over de hoofddader, allemaal vrij... ivp allemaal de cel in.
Net zoals die etterbakjes die beide achterop hun scooter zaten en iemand doodreden...
Walgelijk, maar waar.

Causa Sui | 24-05-13 | 14:43

Geniaal. Moord en doodslag bestaat niet! Want wie dood geschopt/geschoten/geslagen wordt die is zelf schuldig, die is zo zwak om niet tegen die aanval te kunnen, dat is jammer dan, moet je maar sterker zijn. Spong heeft helemaal gelijk: wie dood gaat door een schop, of dat nou is omdat zijn aders scheurt of zijn schedel barst is een slappeling die had moeten zorgen dat hij beter tegen die aanval kon. We zijn tenslotte geen mietjes? Hè meneer Spong?

Monica1900 | 24-05-13 | 14:05

Breaking news; hoor net dat ze Volkert van der Graaf vrijlaten, Pim kwam helemaal niet om door kogels, maar door een spontaan ontstaan sneetje in zijn halsslagader

Tim Grimback | 24-05-13 | 14:01

@RedEye | 24-05-13 | 08:57
Als je publiciteitsgeil bent, is zo'n zaak een buitenkansje.
En lukt't Spong een succesje te halen hiermee, dan is dat mooie reclame voor hem, op kosten van de belastingbetaler. "Pro Deo" zou onbetaald moeten zijn, maar er wordt gewoon gedeclareerd hoor.

Guido | 24-05-13 | 13:46

@Anijsblokje inderdaad, extreem onwaarschijnlijk.

Icho de Putin | 24-05-13 | 13:05

Wtf!
Een halsslagader met gevoel voor timing.

Anijsblokje | 24-05-13 | 13:01

Oow wacht..... ze HEBBEN helemaal niet geschopt!!!

whetherthouwouldbe | 24-05-13 | 12:49

Ongelooflijk hoe hier wordt geageerd TEGEN de sharia, maar in dit soort topics dan de verbazing uitspreken dat we geen sharia hebben.......... mmm, iets klopt er niet....... Hoezo proces? Standrechtelijk executeren. Kijk maar naar de VS, daar straffen ze heel zwaar en vallen er geen doden meer door vuurwapengeweld....... oh wacht......

ITEACHYOU | 24-05-13 | 12:47

Ik wil even wat zeggen tegen Gerard Spong en die patholoog-anatoom: JULLIE ZIJN ECHT ONTZETTENDE GORE KLOOTZAKKEN!!!!!! Zo Joris, moest het ff kwijt, nu mag je me wegjorissen.....

jan de patatboer | 24-05-13 | 12:29

En vanavond zit die enge arrogante grijnzerd natuurlijk bij P&W of DWDD.
Met zijn ziejewelikhebgelijkerisgeen marokkanenprobleem harses.
Wat heb ik het te doen met de nabestaanden, zeg.

Schietmijmaarlek | 24-05-13 | 11:57

De tijd heelt alle wonden. Als je advocaten de kans geeft een zaak lang aan te houden blijft er niets van over. De uitspraak over 5 jaar zal vermoedelijk zijn dat de grensrechter zelfmoord heeft gepleegd.
Nogmaals sterkte aan de nabestaanden

Therapietje | 24-05-13 | 11:55

"Sneetje in de halsslagader". Toevallig zijn halsslagaderen (onder andere) mijn vak. Het enige waar ik dit "sneetje" mee kan rijmen is een scheur in de slagader, een zogenaamde "vertebralis dissectie". Daar overlijden mensen aan, ja. Die scheur kan al aanwezig zijn geweest maar ze ontstaan door een trauma, zoals plotseling strekken van de hals, bijvoorbeeld tijdens een mishandeling. Het is mijn medische opinie dat toeval in dit geval heel onwaarschijnlijk is... hoe dan ook was de mishandeling de oorzaak van zijn overlijden.

Icho de Putin | 24-05-13 | 11:51

hey redactie: sinds wanneer worden mij opmerkingen weggejorist?

niks verkeerd gezegd!!!!!!

zekers niet goed geslapen of zo wa?

triest.
-edit of je schreeuwt gewoon niet lutser -

gider | 24-05-13 | 11:33

Ik las van de week trouwens dat Theo ook al wat last had van een loszittende nekwervel, dus laat Mo B. ook maar vrij.

Slipsnifter | 24-05-13 | 11:30

Spong of geen Spong. Elke advocaat probeert van alles uit de kast te halen om zijn cliënt vrij te pleiten dan wel voor strafvermindering te gaan. Niks nieuws onder de zon.

W.b. dat rapport van die patholoog:
De kans dat, de mogelijkheid dat, het is hoogstwaarschijnlijk dat... Zo lust ik er ook nog wel een paar.

Zwakke ader of niet, het is een feit dat Richard is overleden nadat hij tegen zijn hoofd was geschopt en dat er ooggetuigen waren die een verklaring hebben afgelegd.
Daar kan geen rechter omheen.

Dat rapport van die patholoog zal dus echt niet tot vrijspraak of strafvermindering leiden. En nog wat: The boys krijgen sowieso een te lage straf in zowel de ogen van de nabestaanden als in die van ons. Ze zijn nl minderjarig. En ook al waren ze dat niet, zouden we toch vinden dat ze te laag worden gestraft. Terecht hoor, dat we dat vinden, maar daarvoor moet je niet de schuld bij advocaten leggen, maar bij ons rechtssysteem en bij de rechters.

La Vie En Rose | 24-05-13 | 11:29

Hier zat ik al op te wachten.
Hebben de kansenkillers al persoonlijke excuses van de koning en de premier en een vette schadevergoeding ontvangen?

Slipsnifter | 24-05-13 | 11:28

Nee joh, die militair had een zwakke nekwervel.... toch?
sallandstrots | 24-05-13 | 10:18 | | Reageer+ | 1 :

Nee joh, die had ook last van een spontaan sneetje in de halsslagader.

[x] Ongeschikt | 24-05-13 | 11:28

Hij ging zomaar ineens spontaan dood. Echt per ongeluk. Toen we hem neersloegen. We konden er niets aan doen. Echt niet. We probeerden hem nog te helpen door met z'n allen keihard tegen zijn hoofd te trappen maar het hielp niet. Gelukkig begrijpen de rechters in Nederland dit wel en worden we vrijgesproken.

Patatter | 24-05-13 | 11:19

Ik denk dat ze probeerden de gescheurde ader weer tijdelijk dicht te schoppen om zo het leven van de grens te redden tot de ambulance kwam.

Bigi Bana Boy | 24-05-13 | 11:18

Ik denk dat de dood van de scheids is veroorzaakt door de wind. En met name gebakken wind.

Peter Emile | 24-05-13 | 11:17

Wel ja, VanLeeuwen ... vergeet gewoon maar even excuses te maken aan de ten onrechte beschuldigde kopschoppertjes .... tssss ....

Bigi Bana Boy | 24-05-13 | 11:15

Nee meneer de rechter, als we geweten hadden dat zijn halsslagader niet tegen uitrekken kon hadden we hem natuurlijk nooit geschopt.

Elessir | 24-05-13 | 11:09

Ik vraag me af wat Spong er zelf van zou vinden als zijn eigen moeder, partner of kind wordt doodgetrapt en de advocaat van de dader met zo'n walgelijk en uitermate ongeloofwaardig kulverhaal komt en de dader vrijuit gaat.
Eigenlijk wens ik dat alle advocaten die zo handelen wel toe. Ervaren ze aan den lijve wat ze slachtoffers en hun omgeving en nabestaanden aandoen.
Deze grensrechter heeft twee kinderen die altijd met dit onrecht zullen moeten leven, en het onrecht van onze rechtsstaat daar nog overheen. Immoreel en onaanvaardbaar.

dream liner | 24-05-13 | 11:02

@ Muxje | 24-05-13 | 10:24
"Merci to the guilty is cruelty to the innocent." - Adam Smith

Dat zegt genoeg lijkt mij.

phate | 24-05-13 | 10:55

Ach, Spong zou zijn moeder nog aan Satan in de Hel verkopen als hij daarmee zijn zaak zou kunnen winnen. Het feit dat de Raadkamer van de Rechtbank het voorarrest van de meeste betrokken jongens heeft verlengd, duidt er m.i. op dat ze in ieder geval verwachten dat de uiteindelijke straf hoger zal uitvallen dan het voorarrest. Aan de andere kant zijn de vonnissen in de zaken Meindert Tjoelker en de Marokkaanse Scooterdoodrijders Nijmegen) nou niet bepaald geruststellend voor wat betreft de uitkomst in deze zaak. Nederland is, mede door de 99% linkse strafrechtjuristen en criminologen, helaas wat doorgeschoten in het principe: "liever 10 schuldigen op straat, dan 1 onschuldige in de cel".

Schweinchen Dick | 24-05-13 | 10:54

Mischien heb ik ook wel van die zwakke aderen. Ik mag toch hopen dat de leeghoofd die het in zijn holle kop haalt om daar tegenaan te trappen, de rest van zijn leven moet brommen!

What the frickin' f*ck zeg! Dit is toch ongehoord!

Als ik met 20 glazen bier op achter het stuur een blinde op een zebra aanrijdt, krijg ik toch ook geen strafvermindering omdat de beste man mij niet had zien aankomen en daarmee dus was 'voortbestemd' om aangereden te worden? Waar gaat het heen met dit land?

phate | 24-05-13 | 10:52

He gelukkig deze bevinding, maakt mijn kans op het winnen van de 1000 euro inzet op vrijspraak voor de daders groter.
Helaas maar wel waar.
Overigens vindt ik het wel schandalig.

wakker worden | 24-05-13 | 10:51

Als je maar lang genoeg zoekt is er wel ergens op de wereld een "deskundige" te vinden die de waarheid ontkent.

lulleficatie | 24-05-13 | 10:45

@Petrus de Rewa | 24-05-13 | 09:30 |
@Mesmer | 24-05-13 | 09:31 |
Spong is niet gek en die jurisprudentie kent hij ook wel. Zijn pleidooi zal zijn dat er een gerede kans is dat de dood überhaupt niet is veroorzaakt door de mishandeling, maar ènkel het gevolg is geweest van de (beweerdelijk) gebrekkige ader van de grensrechter. Alle jurisprudentie die jullie aanhalen ziet simpelweg niet op een dergelijke casus.

Boris Kapotjeplof | 24-05-13 | 10:45

oh wacht .. daar kom ik op terug.
-
' Dit concludeert de forensisch patholoog Christopher Milroy in een rapport dat hij heeft gemaakt op verzoek van Spong Advocaten. '
-

(c)ZWITSUL | 24-05-13 | 10:38

schoften zijn het van justitie

(c)ZWITSUL | 24-05-13 | 10:35

Herr Vorragend | 24-05-13 | 10:00
Het rechtssysteem is in deze totaal doorgeschoten. Een advocaat moet voorkomen dat een onschuldige wordt veroordeeld en dat procedures juist worden gevolgd, niet dat een overduidelijkde dader vrijuit gaat door de waarheid te manipuleren en te verdraaien. Dan ben je gewetenloos en verkeerd bezig. Spong mag zich dit terdege aantrekken en alle andere advocaten ook. Er moet een kentering komen in deze misstand in de juridische wereld. We moeten recht doen aan de slachtoffers en zorgen dat procedures juist worden gevolgd zodat er geen onschuldige mensen worden veroordeeld. Dat is wat het doel moet zijn. Het doel mag nooit zijn om schuldigen weer de samenleving in te sturen, hetgeen nu maar al te vaak en veel te snel gebeurt. Ons rechtssysteem is er voor daders en niet voor slachtoffers. Slachtoffers zijn vaak twee keer slachtoffer, een keer van de dader en vervolgens van het rechtssysteem dat hen nog een trap na geeft.

dream liner | 24-05-13 | 10:27

@Parel van het Zuiden 10:11: Ik denk dat onze rechters redelijk werk doen in het toepassen van de wet, waar het waarheidsvinding, beschermen van de rechten van alle betrokkenen, en formuleren van een afgewogen uitspraak betreft. Waar ze te vaak volkomen falen is de strafmaat. Er wordt veel te veel rekening gehouden met verzachtende omstandigheden en schendingen van de rechten van de verdachte. Niet dat daar helemaal geen rekening mee moet worden gehouden, maar de strafvermindering moet wel in lijn zijn met de ernst van de schending.

Bij het bepalen van de strafmaat wordt ook nog eens te veel gekeken naar de terugkeer van de dader naar de maatschappij (nogmaals: wel doen, maar met mate). En er wordt dan weer veel en veel te weinig rekening gehouden met recidive. De straffen zijn niet meer in lijn met de toch al softe strafmaten in Nederland, en de rechter is daarmee eigenlijk op de stoel van de wetgever gaan zitten, om een populair verwijt onder rechters maar eens om te draaien.

Muxje | 24-05-13 | 10:24

/ja, of zijn kop was te zwak natuurlijk. iedereen kan toch zo'n kopschop gewoon aan zonder al te grote schade? Niet dan?/

Natuurlijk begeeft de zwakste plek van je lichaam het het eerst bij zo'n schofterige aanval, duh. Dat verandert niks aan de directe en causale oorzaak van het leed.

49 | 24-05-13 | 10:24

Misschien maar weer even een paar goede foto's van de daders plaatsen en met namen! Is het wat makkelijker om ze snel te vinden als zo n kl##tzak van een D66 rechter niet de juiste straf gaat geven. En Spong is een Lul!

DaarisLeoweer | 24-05-13 | 10:23

Fatwabuster | 24-05-13 | 09:20
je vergeet de Gaza strip....

ITEACHYOU | 24-05-13 | 10:20

@Petrus de Rewa 09:30: Juist, en dat weet Spong vast ook wel. Zijn volgende stap is twijfel zaaien over het causale verband, dus we krijgen een paar getuige-deskundigen die komen verklaren dat zo'n scheurtje ook spontaan kan ontstaan of openspringen. Een pantoffelvormig gat in een schedelpan laat weinig twijfel over de oorzaak van het gat. In dit geval is het scheurtje (volgens Spong) misschien door een andere oorzaak ontstaan, en volgt dus vrijspraak, in elk geval up het punt van doodslag.

Muxje | 24-05-13 | 10:18

En die onthoofde militair is niet vermoord, die had gewoon een genetische zwakte tegen kapmesjes.
ZKH EénOog | 24-05-13 | 09:00

Nee joh, die militair had een zwakke nekwervel.... toch?

sallandstrots | 24-05-13 | 10:18

En ik maar denken dat die gozertjes die in groepsverband een op de grond liggende man tegen het hoofd schopten iets fout deden. Blijkt nu dat die man misschien wellicht een sneetje in een ader kan hebben gehad. Dus dan valt die gozertjes die in groepsverband een op de grond liggende man tegen het hoofd schopten niks te verwijten. Sorry, gozertjes die in groepsverband een op de grond liggende man tegen het hoofd schopten, dat jullie abusievelijk werden geassocieerd met wangedrag terwijl jullie alleen maar in groepsverband een op de grond liggende man tegen het hoofd schopten.

simpelman | 24-05-13 | 10:16

Ongelooflijk! Misschien een zwakke plek, maar daardoor zou hij anders niet spontaan op hetzelfde moment gestorven zijn. Dus nog steeds dood door schuld!

Morris | 24-05-13 | 10:14

Wie betaalt die Spong eigenlijk?

wilmeister00 | 24-05-13 | 10:14

Je verwacht het niet, hè? Interventie patholoog was trouwens niet noodzakelijk, want in groepsverband begane mishandeling of doodslag leidt - in Nederland- altijd tot vrijspraak. Moet Spongetje c.s. toch weten? Had hem duur betaald consult gescheeld.

batvoca2 | 24-05-13 | 10:14

Spong: 'De heer Nieuwenhuizen had de schoppers tijdig moeten informeren over zijn zwakke slagader - Nieuwenhuizen kan dus natalatigheid tijdens de schoppartij worden verweten.'

colonnecinco | 24-05-13 | 10:13

@Herr Vorragend | 24-05-13 | 10:00

Vroeger dacht ik ook dat het goed was dat een rechter dat soort dingen bepaalde. Maar waarom zouden we daar zo gelukkig mee moeten zijn?
.
Blinkt het Nederlandse rechtsysteem uit in onfeilbaarheid t.o.v. andere systemen? Neen
.
Blinkt het Nederlandse rechtsysteem uit in het versterken van het rechtsgevoel dan andere? Neen
.
Blinkt het Nederlandse rechtsysteem uit door veel effectiever te zijn dan andere? Neen
.
Er is eigenlijk bar weinig argumentatie voor dat gezamenlijke onderbuikgevoel. En het bestaan van een aantal prominente rechters zoals een Aleid Wolfsen is indicatief voor de faalbaarheif van ons systeem.

Parel van het Zuiden | 24-05-13 | 10:11

@ MarcS | 24-05-13 | 09:11 | + -12 -

Lekker appels met peren vergelijken doe jij, hij is zeker per ongeluk verrot getrapt. Kom aan man...

Dit lijkt me een gevalletje doodslag / poging tot moord. Gewoon allemaal 20 jaar geven. Scheelt ook weer duur onderzoek wie het nou gedaan heeft. Ze zijn allen net zo schuldig, 1 of 2 trappen uitgedeeld.

Volgens mij word het tijd om het recht in nl in eigen hand te gaan nemen, an eye for an eye und so weiter..

[No-name] | 24-05-13 | 10:09

Koninging Beatricks | 24-05-13 | 10:05
ok, wat jij wil. ik hoop dat je nooit in die positie komt, maar als het toch zover komt, hoop ik dat je een goede advocaat krijgt die alle argumenten, omstandigheden en feiten meeneemt in zijn verdediging.....

ITEACHYOU | 24-05-13 | 10:09

An die ARBEIT | 24-05-13 | 09:54

combinatie van te laat opstaan en nog geen koffie soz.

*hoofd op buro bonkt*

doskabouter | 24-05-13 | 10:06

@ITEACHYOU | 24-05-13 | 10:04

Offtopic is offtopic. Ga ik helemaal geen mening over geven omdat het ergens anders over gaat.

Koninging Beatricks | 24-05-13 | 10:05

Koninging Beatricks | 24-05-13 | 09:59
Hoezo off topic? Dus in dat geval vind je een straf op maat wel goed?

ITEACHYOU | 24-05-13 | 10:04

Ik zeg: verkiesbare rechters voor een bepaalde termijn en jury.

knutsel | 24-05-13 | 10:03

Ah de Mekkerkanen lopen weer te ROEPTOETEREN om hun gelijk te halen ...

FapMaster | 24-05-13 | 10:03

dat het zo koud is in NL terwijl we bijna in juni leven ook de schuld van de PVDA.......
ITEACHYOU | 24-05-13 | 09:56 | + -1

Ik denk van wel.
Ze hebben er vast iets mee te maken.

rick13 | 24-05-13 | 10:02

Kan deze patholoog met zekerheid aantonen dat deze zwakke plek in de slagader al aanwezig was voor het incident ? Kan deze patholoog met zekerheid aangeven dat deze scheur in de slagader spontaan ontstaan is zonder het fysiek geweld. Kan de patholoog met zekerheid aangeven hoelang mr.Nieuwenhuizen nog had kunnen leven met een zwakke plek in zijn slagader ?
Zo bewijs dat maar eens mr de patholoog.

nan6896 | 24-05-13 | 10:01

Dream Liner

In Nederland bepalen niet jij of ik wat de waarheid is in een rechtszaak.
Gelukkig niet. Dat bepaalt de rechter nadat hij het relaas van enerzijds het OM en anderzijds de verdediging heeft afgewogen. gelukkig wel.
Natuurlijk heb ik een persoonlijke mening over dit geval en ik heb sterk de indruk dat we het daarover volledig eens zijn.

Herr Vorragend | 24-05-13 | 10:00

@ITEACHYOU | 24-05-13 | 09:57

Of recidieven steeds zwaarder gestraft moeten worden is compleet off-topic.

Koninging Beatricks | 24-05-13 | 09:59

Spong doet gewoon wat van hem wordt verwacht door zijn cliënten en dat is alle mogelijkheden uitputten om straf te voorkomen of te verminderen. De patholoog zeg dat in uitzonderlijke gevallen er een scheur kan staan bij een bepaalde beweging en tot de dood kan leiden. Maar dat is sterven omdat de bliksem 3x op je in sloeg terwijl je over een berg in Limburg heen liep die net een eruptie heeft ook. Het is zeer onwaarschijnlijk, dat dan weer wel.

En misschien wisten deze lieverds dat van die ader wel en probeerde ze simpelweg het lek dit te schoppen. Zie je nou wel. Helden zijn het!

Fopspeen | 24-05-13 | 09:58

Koninging Beatricks | 24-05-13 | 09:56
wat een onzin, je zal toch alle feiten mee moeten nemen? iemand die voor de eerste keer iemand in elkaar timmert of dit voor de 5e keer doet. allebei dezelfde straf?

ITEACHYOU | 24-05-13 | 09:57

trippert | 24-05-13 | 09:54
dat het zo koud is in NL terwijl we bijna in juni leven ook de schuld van de PVDA......... je tript zeker?

ITEACHYOU | 24-05-13 | 09:56

@ITEACHYOU | 24-05-13 | 09:53

Precies en dat moet van het gedrag afhangen. In Nederland moeten mensen zich verantwoorden voor hun gedrag.

Dus NIET:
Iemand doodschoppen met een zwakke ader = 5 jaar
Iemand doodschoppen zonder een zwakke ader = 20 jaar

Koninging Beatricks | 24-05-13 | 09:56

Herr Vorragend | 24-05-13 | 09:50
Het wordt tijd dat advocaten eens stoppen met het verdraaien van de waarheid. Dat is niet hoe zij hun werk zouden moeten doen. Het is gewetenloos.

dream liner | 24-05-13 | 09:55

@doskabouter | 24-05-13 | 09:53
Omdat je niet goed leest, klik de linkjes...

An die ARBEIT | 24-05-13 | 09:54

De PvdA zal de kosten voor advocaat Spong wel hebben voorgeschoten. Wellicht heeft Spong dezelfde aderlijke afwijking kan je hem gratis doodschoppen. Niet dat ik dat propageer, dat is zijn eigen redenering. ps tip voor de PvdA gooi er nog wat uitkeringen tegenaan.

trippert | 24-05-13 | 09:54

Koninging Beatricks | 24-05-13 | 09:51
Dat klopt, ze moeten ook gestraft worden, alleen is dat 5 jaar of 20 jaar?

ITEACHYOU | 24-05-13 | 09:53

Waarom wordt de naam van die onderzoeker niet genoemd?

doskabouter | 24-05-13 | 09:53

@RedEye | 24-05-13 | 08:57 |

Een post die het Donald Duck niveau niet eens in de verte benadert. Elke dag staan tientallen hufters, hufterinnen en huftertjes voor de rechtbank. Verkrachting, moord, beroving noem maar op. Een aantal daarvan blijken echter geen hufters te zijn. Dat heet een rechtstaat. Jij voelt meer voor een politiestaat. Maar dan alleen bij zaken waar jij van vindt dat de waarschijnlijke daders aan de hoogste boom moet worden opgeknoopt. Hoor dit soort onnozele opmerkingen ook wel eens uit de mond van bankmedewerkers. Terwijl de schade die dat soort huftertjes hebben aangericht nog veel, heel veel groter is.

Polipitator | 24-05-13 | 09:51

@ITEACHYOU | 24-05-13 | 09:50

Tja en anders was hij op een gegeven moment wel op een andere manier om het leven gekomen.

Nogmaals: Al dat ge-blabla verandert niets aan het gedrag van de daders.

Koninging Beatricks | 24-05-13 | 09:51

De dag dat je wist dat zou komen...
sn:
Hou je veilig!

ljcoster | 24-05-13 | 09:50

Die militair in Londen had ook last van een sneetje in zijn slagader. Hoop dat de islamitische kansenpareltjes daar ook vrijspraak krijgen.

spanarchist | 24-05-13 | 09:50

@Kees8374 | 24-05-13 | 09:46
Kinderen van rechters, advocaten en politici doen uiteraard niet aan eurdinair plepsvermeack zoals voetbal.
Die kinderen zitten uiteraard op hockey........ alwaar een streng toelatingsbeleid van kracht is.

necrosis | 24-05-13 | 09:50

Koninging Beatricks | 24-05-13 | 09:45
iemand dermate trappen dat een gezonde ader scheurt of een tik waarbij een zwakke ader scheurt. die zwakke ader was misschien ook gescheurd met een bal tegen zijn nek.

ITEACHYOU | 24-05-13 | 09:50

Valt me op dat Spong wordt aangevallen in deze.
Het zal mijn huisvriend nooit worden maar meneer doet gewoon wat hij moet doen als advocaat. Namelijk de aanklacht van het OM in twijfel proberen te trekken.
Het is nu aan de rechter om deze hopelijk aantoonbare onzin van Spong te weerleggen.

*stapel gortdroge literatuur inzake de wet en de beginselen der rechtsstaat terugzet in boekenkast*

Herr Vorragend | 24-05-13 | 09:50

En de crisis heeft ook niets met de EU te maken. En die onthoofding in Londen was een ongeluk. En we hebben ook geen Marokkanenprobleem en het heeft ook allemaal niets met de islam te maken. En het is trouwens erg mooi lenteweer vandaag, dat heeft ook niets met de opwarming van het zeewater te maken.

dream liner | 24-05-13 | 09:49

Het eerste wat er bij me opkomt: IK WALG VAN DIT LAND.

bolkebeer | 24-05-13 | 09:48

die forensisch patholoog kan beter een beroep als pathologisch leugenaar ambiëren.
man wat kun je diep zinken.
pek en veren het land uit.
ga maar rifapen onderzoeken in die zandbak daar

de beer van de meer | 24-05-13 | 09:48

@Koninging Beatricks: het gaat er niet om wat ik of jij 'persoonlijk rechtvaardig' vinden. Gelukkig niet, anders werden er dagelijks bijlmoorden gepleegd op fietsendieven. Het gaat om zaken als 'wettig en overtuigend bewijs' en daar hebben we het mee te doen. Je merkt het als 'linkse rakker' ben ik warm voorstander van Wetten en Rechtspraak en ben ik veel minder van het Recht van de Straat of de Wetten van de Islam. Daar komt niks goeds van terecht.

Donkersloot | 24-05-13 | 09:47

Wij van WC eend.

Onderzoek a décharge. Heel geloofwaardig allemaal... nee écht.

Stokman | 24-05-13 | 09:46

Petrus de Rewa | 24-05-13 | 09:37
Als het sec het gooien van een afstandsbediening was geweest dan had hij geen drie jaar gekregen. misschien dat deze meneer bij de politie al bekend stond als "opvliegend typje" .....

ITEACHYOU | 24-05-13 | 09:46

@Poepus | 24-05-13 | 09:37
Spong is een expert in het vinden van gaatjes, je weet toch......

necrosis | 24-05-13 | 09:46

@Schreeuwmeeuw | 24-05-13 | 09:05
Door dit soort zaken nauwelijks bestraft worden vrees ik dat we veel vaker deze 'Marokkaanse tackles' toegepast zullen gaan zien worden op onze voetbalvelden.
Dat mogen onze rechters, advocaten en politici zichzelf verwijten als er een keer hun eigen zoontje doodgeschopt word door dit soort tuig.
Dan kunnen ze huilie huilie gaan doen, maar dan zal ik mijn schouders ophalen en zeggen dat het tegenwoordig normaal is omdat we onze maatschappij gedowngrade hebben.
Tip; 'Als er afval op je stoep ligt, moet je het gewoon verwijderen.'
Overigens had ik dit ook wel verwacht van relnicht Sprong. Voor hem is zelfs slechte publiciteit reclame voor zijn advocatuur.

Kees8374 | 24-05-13 | 09:46

@ITEACHYOU | 24-05-13 | 09:42

Waarom is dat volgens jou een verzachtende omstandigheid?

Hebben de daders ineens minder hard op zijn hoofd geschopt?

Dit feit verandert niets aan het gedrag van de daders.

Koninging Beatricks | 24-05-13 | 09:45

Poepus | 24-05-13 | 09:37
wel eens gehoord van mensen, emoties, spijt, boetedoening, niets menschelijks is mij vreemd, of ben jij zo bijzonder dat je nooit in een situatie terecht kan komen dat je een advocaat nodig hebt?

ITEACHYOU | 24-05-13 | 09:44

En wat is die Simsalabimislam toch een mooie cultuuraanwinst.
Met open armen sta ik ieder weekend op schiphol om ze te ontvangen.

Wanneer vreet de zon ons op, kan me niet snel genoeg gebeuren.

pickalilly | 24-05-13 | 09:44

Spong doet gewoon zijn werk, stelletje jankerds. beetje Spong aanvallen hier omdat hij WEL zijn werk doet....

Het blijft natuurlijk als een paal boven water staan dat die hufters hun handen en voeten "thuis" hadden moeten houden, maar toch vind ik dit wel een belangrijk punt en een "verzachtende" omstandigheid.

ITEACHYOU | 24-05-13 | 09:42

@Donkersloot | 24-05-13 | 09:38

Stel dat de rechter dit argument overneemt.
Vindt jij dat dan persoonlijk ook rechtvaardig?
Ik bedoel, onafhankelijk van alle wetten die we in Nederland kennen.

Koninging Beatricks | 24-05-13 | 09:41

Goeie zet van de verdediging, ik kan niet anders zeggen.

Het zaaien van twijfel over de precieze doodsoorzaak en dus het aansturen op een andere (lichtere) tenlastelegging is (ondanks het gehuiliehuil hier) iets waar meneer Spong voor wordt betaald en hij doet dat prima.

Donkersloot | 24-05-13 | 09:38

Ik vraag me altijd af hoe dit soort advocaatjes met zichzelf kunnen leven. De wet in alle kanten wringen totdat je een gaatje gevonden hebt en dan misbruiken.

Dan heb je gewoon geen geweten klaar.

Poepus | 24-05-13 | 09:37

@Petrus de Rewa | 24-05-13 | 09:34
Het staat in de Volkskrant, dat zegt toch genoeg,

Jim Lovell | 24-05-13 | 09:37

Exact hetzelfde geval:
LONDEN - Een 46-jarige Brit is veroordeeld tot drie jaar cel omdat hij zijn vrouw heeft gedood met de afstandsbediening van hun televisie.

Paul Harvey gooide het ding naar zijn echtgenote Gloria Laguna en raakte een zwakke halsslagader. De vrouw overleed aan een hersenbloeding, meldt de BBC.

Het stel, uit Londen, had ruzie over de allimentatie die Harvey betaalt aan zijn dochter uit een vorig huwelijk. "Mijn cliënt verloor zijn zelfbeheersing. Bij toeval raakte hij een zwakke plek." Laguna leed aan een zeldzame aandoening waar zij en haar echtgenoot niets van af wisten.

Harvey heeft diepe spijt betuigd. "Hij hield zielsveel van zijn vrouw", zei zijn advocaat. De rechter veroordeelde Harvey tot drie jaar cel voor doodslag. "U moet de gevolgen dragen van uw onverantwoordelijke daad en iets doen aan uw opvliegende karakter."

Petrus de Rewa | 24-05-13 | 09:37

Er is nog veel meer jurisprudentie over vergelijkbare gevallen. jure.nl/ecli:nl:hr:2004:ao3231
Het verbaast me echt dat de media Sprong een podium geeft.

Petrus de Rewa | 24-05-13 | 09:34

Voorspelbaar, de zaak word pas behandeld als de meeste mensen dit specifieke 'incident' afdoen als 'gewoon'.
Bij de vervolging word er gezocht naar theoretische zaken zodat men een zo laag mogelijke straf kan geven.
Ik kan ook al vast voorspellen dat er rellen zullen plaatsvinden als dit afval wel word veroordeeld.
Omdat dit afval zich dan gediscrimineerd voelt.
Welkom in Nederland 2013.
Ik wil hier ook snelrecht toegepast zien, net als bij blanke voetbal vandalen al gebeurd. Anders schreeuw ik 'discriminatie' van de daken.
Dab hebben ze noch jaren in hun gevangenis om in beroep te gaan, als ze al zolang zullen zitten en niet alleen maar hoeven te schoffelen bij het bejaarde tehuis wat ze na vrijlating kunnen binnenvallen.

Kees8374 | 24-05-13 | 09:34

Spong (met zijn goddelijke logica) is mogelijk niet op normale wijze tot leven gekomen, maar kan ook zijn ontstaan door een spontaan ontstaan zaadje in zijn moeder. Je weet het nooit helemaal zeker.

Fijnstoffer | 24-05-13 | 09:33

@Parel van het Zuiden | 24-05-13 | 09:27
Jong wel, maar gezond? Dat inteelt volk is nogal zwak door dna afwijkingen.

Jim Lovell | 24-05-13 | 09:33

Mooi toch, een advocaat die probeert zijn clienten vrij te pleiten of hun straf te verminderen. Die doet waar ie voor betaald wordt.

deministerpresident | 24-05-13 | 09:32

MarcS | 24-05-13 | 09:11 | + -1
Eerste gedeelte ging nog wel tweede slaat helemaal nergens op.

joyriders | 24-05-13 | 09:31

Kan Spong niet ook eens dor het NRC op zijn administratie gecontroleerd worden? Hoe eerder deze malloot "van het tableau geschrapt" wordt hoe beter!
Het feit dat de doodschoppertjes (mag ik ze zo noemen? fuck it! zo noem ik ze!) zo'n dure advocaat aan hun zijde krijgen terwijl belangrijkere zaken dat meer zouden verdienen brengt mij spontane kotsneigingen.

Woehahahaa | 24-05-13 | 09:31

@ Petrus de Rewa | 24-05-13 | 09:26
zie mijn reacties in dit topic.

Mesmer | 24-05-13 | 09:31

Vergelijkbaar arrest: www.rechtenstudent.net/arrest/409/Hof-...
Sprong heeft geen zaak.
"Dat de door van de vrouw niet te voorzien was door de man op het moment, dat hij de pantoffel naar het hoofd gooide, was voor de rechtbank de reden om geen causaal verband aan te nemen. Inderdaad heeft het feit dat de vrouw achteraf een eierschaalschedel bleek te hebben veel weg van toeval. Maar de verdachte had de opzet zijn vrouw pijn te berokkenen. En de dood van zijn vrouw is alleen door de worp met de pantoffel en niet door initiatieven of misslagen van anderen veroorzaakt. Het hof was, op grond van onderzoek door een deskundige verricht, van oordeel dat de dood het rechtstreeks gevolg was van de worp met de pantoffel en dat daarmee de vraag of er causaal verband in de zin van art. 300 lid 3 Sr aanwezig is, bevestigend moest worden beantwoord. Het is in meerdere opzichten een bijzonder arrest niet in de laatste plaats omdat de vrouw haar hele leven de dunne schedel had bezeten en stierf door de worp met de pantoffel. Dat het gevolg voor de dader niet te voorzien was, doet echter niet ter zake."

Ergo, de dood was het gevolg van het schoppen, er is causaal verband in de zin van art. 300 lid 3 Sr aanwezig. Dat het slachtoffer een snee of scheur in zijn ader had en dat het gevolg voor de daders niet te voorzien was, doet niet ter zake.

Petrus de Rewa | 24-05-13 | 09:30

ik zou er geen enkele moeite mee hebben als Spong ook een paar zwakke aderen zou hebben, en vanmiddag van de marmeren trap van het 'gerechts'gebouw pleurt.
Denk eens aan de familie, klootzak.

watsinneneem | 24-05-13 | 09:30

Gisteren scheurde iemand spontaan zijn nek in London.

* | 24-05-13 | 09:30

Twijfel zaaien. Helaas voor Spong hebben we hier niet met een O.J Simpson jury te doen.

niks mis mee | 24-05-13 | 09:29

@Stokkie01 | 24-05-13 | 08:56
Ze betalen in natura?

blinde kip | 24-05-13 | 09:29

Cuyahoga | 24-05-13 | 09:01 |

Dus diegene die een bijna perfecte loop voor een geweer maakt is dus net zo schuldig als de schutter.

Skunk57 | 24-05-13 | 09:28

@MarcS

Teveel taalfouten?

Rovalo | 24-05-13 | 09:27

Nou dan kan het vast geen kwaad als er hordes Nederlanders op zoek gaan naar die jongens om hetzelfde met hen te doen. Zulke gezonde jonge knapen hebben niet zo'n latent sneetje en dus bestaat er geen enkel risico...

Parel van het Zuiden | 24-05-13 | 09:27

Ik probeerde net informatie te vinden over een vergelijkbare casus, waarbij de echtgenoot van een vrouw stierf tijdens een stoeipartij in bed, omdat hij één zwak plekje had in zijn schedel.

Petrus de Rewa | 24-05-13 | 09:26

Wauw! Wie zitten mij allemaal te minnen? Doe eens argumenten geven vriendjes? Enige wat ik schrijf is dat de mannen voor zware mishandeling vervolgt kunnen worden en niet voor doodslag. Minnetjes ook uit de onderbuik?

MarcS | 24-05-13 | 09:25

Tsja... tis z'n werk, maar ik zou me de ogen uit m'n kop schamen als je er zulke argumenten bij moet slepen.

madakantognie?! | 24-05-13 | 09:22

@LangeTijdGeleden | 24-05-13 | 09:16

Niet alleen Stockholm....
Parijs
Lyon
Malmö
Berlijn
Brussel
Londen
Antwerpen
Rotterdam
Amsterdam
Utrecht
Gouda
etc etc etc etc
.
*slowly but surely they drew their plans against us*

Fatwabuster | 24-05-13 | 09:20

Mevrouw Assemageilismagallus heeft een ader in haar sneetje. Nix mis mee.

Assemageilismagallus | 24-05-13 | 09:20

Tsja, het NFI vond het waarschijnlijker dat het wél door het schoppen kwam.
Niet te veel aandacht aan geven.

Ballenman | 24-05-13 | 09:20

Is de eindredactie van (te) Hard Gras al in staat van beschuldiging gesteld?

Rovalo | 24-05-13 | 09:19

@Zo blijkt maar weer: in Nederland kan je beter iemand de tyfus in schoppen dan een dag te laat je belasting betalen.
harry poster | 24-05-13 | 08:55 |
.
.
Ik ben bang dat het plukken van narcissen door een kind zwaarder gestraft (boete: 130 euro) zal blijken te zijn dan wat deze voetballers als straf zullen krijgen...

DeSjaak1000 | 24-05-13 | 09:19

@MarcS | 24-05-13 | 09:11
Mooie vergelijking, MarcS! Iemand al fietsend per ongeluk aanstoten of iemand vol op zijn harses trappen (met een groepje). Bravo, ouwe goedprater!

harry poster | 24-05-13 | 09:17

De auto's in stockholm zijn niet in de fik gezet (halve stad is trouwens nu overgenomen door Moslims daar, sporadisch hoor je dit in het nieuws, media probeert het zo veel mogelijk te rapporteren), de auto's hadden een motorisch probleem en zijn spontaan in ontbranding gekomen.

LangeTijdGeleden | 24-05-13 | 09:16

WTF is er mis met die kids?! Ik ging vroeger belletje lellen, misschien een keer een fikkie stoken maar dan had je het ook wel gehad. Dit gewetenloos tuig trapt iemand dood en proberen dan ook nog te zeggen dat ze geen straf verdiend hebben? Wat dacht je es gewoon van lekker een paar jaar Jeugd-TBS - ALLEMAAL!

TypischTypetje | 24-05-13 | 09:16

Fucking lawyers, what do they know?

Teuderik | 24-05-13 | 09:16

@Lewis | 24-05-13 | 09:09
Daarom beste Marokkaantjes onthoudt goed:
Iemand afronselen? Vrienden optrommelen!

wakkere_nederlander | 24-05-13 | 09:14

Dit is allemaal wel heel Spongtaan gebeurd zeg.

Dima Beeline | 24-05-13 | 09:14

Mesmer | 24-05-13 | 09:12
damn.. weer een lidwoord verspilt.

Mesmer | 24-05-13 | 09:13

@MarcS | 24-05-13 | 09:11

Er is nogal een verschil of ik per ongeluk met mijn fiets tegen iemand aanstoot of iemand expres tegen zijn hoofd en nek schop samen met nog een aantal andere mensen. Niet waar?

Koninging Beatricks | 24-05-13 | 09:13

- bestaat zo'n afwijking bij sommige mensen: ja
- kan het gebeuren dat het spontaan scheurt: nou ehm.. we hebben eigenlijk nog nooit kunnen aantonen dat het ook zonder aanleiding ineens stuk ging
- is het aannemelijk dat het schoppen een aanleiding was die het scheuren tot gevolg kan hebben: ja
- werd het schoppen gedaan met de intentie schade toe te brengen?: ja
- iemand verstand van het eierschaalschedel arrest?: nee? ga eens snel lezen fuckers
---> gewoon schuldig aan het mishandeling met de dood tot gevolg.

Mesmer | 24-05-13 | 09:12

Wellicht handig voor alle onwetenden hiervoor: Iedereen in Nederland, met een inkomen onder een bepaalde grens (grosso modo 40% van de bevolking) heeft recht op een door de overheid betaalde advocaat. Daarnaast hebben alle mensen in voorarrest recht op een door de overheid betaalde advocaat.

De vergoeding die de advocaat van de overheid krijgt is gemiddeld iets minder dan € 100,- per uur. Normaal zou Gerard Spong voor dat bedrag niet uit zijn bed komen, maar voor mediagenieke zaken doet hij dat natuurlijk wel. Naam in de krant = reclame (en dat is onbetaalbaar).

Ook de deskundige wordt door de overheid betaald. De verdediging mag tegenwoordig eigen onderzoeken vragen aan de rechtbank. Wie daar tegen is begrijpt niet hoe eenzijdig het OM en NFI vaak te werk gaan.

Tot slot: de verdedigingsstrategie lijkt me ver gezocht, maar laat u eerst maar eens de rechter uitspraak doen. Ik zie iets teveel mensen die nu al roepen dat de daders er 'dus' makkelijk mee weg komen. Zo ver is het nog niet...

Boris Kapotjeplof | 24-05-13 | 09:12

Dat kan kloppen hoor. De laatste keer dat ik iemand in zijn nek stak en zijn halsslagader net niet raakte (we hebben het over een fractie van een millimeter) onstond er helaas, totaal onbedoeld natuurlijk, toch spontaan een sneetje in die eerder genoemde halsslagader. Tragisch natuurlijk. Ik snap niet waarom er zoveel lui in de bak zitten. Zeg nou zelf, een kogel door het hart... Het zou zomaar kunnen dat net voordat de kogel insloeg er een spontane scheur in de hartzak onstond en die kogel dus helemaal de dood niet heeft veroorzaakt. Logisch. Allemaal vrijuit.

Dima Beeline | 24-05-13 | 09:11

Het lijkt wel of deze mensen in een parallel universum wonen waar iemand nooit verantwoording hoeft af te leggen voor zijn of haar daden.

rylands | 24-05-13 | 09:11

@harry poster | 24-05-13 | 08:59
Harry, dat is op zich redelijk duidelijk toch?
Een advocaat is ervoor om de rechten van zijn client te bewaken en te zorgen dat er een eerlijk proces is. Wij reageren allemaal vanuit de onderbuik en denken, zonder schoppen was de beste man niet overleden. Maar dat is niet meer dan de onderbuik, het kan ook zo zijn dat de beste man hoe dan ook op dat tijdstip zou zijn overleden door een aandoening of anderszins. Indien dit het geval is, kan je de schoppers niet meer voor doodslag veroordelen. Je kunt ze uiteraard wel voor ware mishandeling jaren in de bak laten rotten, maar daar kiezen rechters dan meestal niet voor.
-
Terecht / onterecht?
Stel je eens voor dat jij straks met je fiets tegen iemand aanstoot. Deze iemand wind zich zo op dat hij spontaan een hersenbloeding krijgt. Heb jij hem dan vermoordt?

MarcS | 24-05-13 | 09:11

Zijn de stroomstoringen in het hoofd van de schoppers ook onderzocht? Ik zeg TBS!

ikdenkwat | 24-05-13 | 09:10

En als dat scheurtje onverhoopt niets uithaalt, kunnen ze nog altijd de troefkaart uitspelen dat niet bewezen kan worden wie 'de fatale trap' uitdeelde. Nee, dat komt wel goed met die jongens.

Lewis | 24-05-13 | 09:09

Het is te hopen dat de rechter hier niet intrapt.

rara | 24-05-13 | 09:09

Zijn hoog aangeschreven forensisch pathologen nu ook al polcor?

Graaiende Teddybeer | 24-05-13 | 09:08

@super ongelood | 24-05-13 | 09:04
Pro deo. Dus u mag raden op wie deze kosten verhaald zullen worden. Het begint met een B en eindigt op elastingbetalend Nederland.

harry poster | 24-05-13 | 09:07

Een patholoog die zich voor het karretje laat spannen van een brutale kopschopper, door diens handlanger de misselijkmakende advocaat Spong.
Misdadigers verdedigen, die de wetten ter bescherming tegen misdaden tegen de menselijkheid letterlijk met voeten treden; waarom vraag je je af?

Simon de Danser | 24-05-13 | 09:07

Hoe laag kun je als advocaat zinken.
Je vindt altijd -voor geld of eigen ego- een wetenschapper die iets anders constateert.

bas ooms53686289 | 24-05-13 | 09:06

"Als je maar lang genoeg kijkt, zie je vanzelf iets." - Niels Scholten, 2004.

An die ARBEIT | 24-05-13 | 09:06

Daar had ik al een fles goede wijn op ingezet hoor. Daders trappen met een groep en niemand bekent getrapt te hebben of geven elkaar de schuld. Omdat de arme man pas uren later is gestorven zou er vast wel aan de poten van het causaal verband gaan worden gezaagd. Zie hier: tadaa, paddaboem tsjing. Het mooiste voor alle daders in daderknuffelland Nederland is dat deze theorie natuurlijk bij iedere vorm van zware of dodelijke mishandeling ingezet kan worden. En met terugwerkende kracht! Fantastisch toch? Dan heb je iemand met een kickbokstrap op het achterhoofd en z'n bek open op een stoeprand een complete schedelbreuk en geprakte hersenen getrapt en dan komt je advocaat met een expert die gaat uitleggen dat er een constructiefoutje zat in de schedelpan van het slachtoffer en dat het hersenvlies ook niet helemaal state of the art zal zijn geweest. Mooi toch? Wat mogen we toch trots zijn op onze rechtsstaat. Liever 8 man zonder straf de straat op dan het risico te lopen dat er 1 bij zit die misschien wel minder schuldig is aan het in groepsverband aftuigen en doodschoppen. Wat een farce.

Schreeuwmeeuw | 24-05-13 | 09:05

Deze man is een "Forensisch pathologische leugenaar"
-
Ontslaan.
-
Next !

Badderbeest! | 24-05-13 | 09:05

Het is de schuld van zijn hart die zomaar stopte met kloppen.
Het zijn steeds weer de harten die weigeren door te kloppen bij allochtoon geweld.
Harten van Nederland: stop met dit xenofobe gedrag!

wakkere_nederlander | 24-05-13 | 09:05

harry poster | 24-05-13 | 08:59 | + 0 -

Ik vraag me vooral af hoe het gespuis dit soort advocaten kan betalen. Als ik voor mijn werk een briefje of contract moet laten checken ben ik kapitalen kwijt. En een ding weet ik zeker dit soort advocaten doet niets voor niets. Dus wie zorgt voor de betaling van de rekening?

super ongelood | 24-05-13 | 09:04

Het script van Suske & Wiske en de Pathetische Patholoog is bij deze uitgelekt begrijp ik?

Kapitein Stijlvol | 24-05-13 | 09:04

spong doet het tegen betaling in natura

gooi en smijtwerker | 24-05-13 | 09:03

Nee, en die andere duizenden "incidenten" met kansenjongeren ook niet zeker.....

Cacas | 24-05-13 | 09:02

-weggejorist-

Homer P. Simpson | 24-05-13 | 09:02

Reasonabe doubt.

Homer P. Simpson | 24-05-13 | 09:01

Zou kunnen. Maar geeft de pathaloog ook even een waarschijnlijkheid aan. Dan kunnen we het een beetje in perspectief plaatsen. Als de kans 0.0000000001% is, dan is het misschien mogelijk. Maar de rechter zal hem in zijn gezicht uitlachen.

roze_bril | 24-05-13 | 09:01

-weggejorist-

gider | 24-05-13 | 09:01

En als iemand doodgeschoten wordt is het ook de schuld van degene die doodgeschoten werd, want als hij 20 centimeter naar links had gestaan had hij het waarschijnlijk overleefd.
De dader heeft geen invloed op waar de persoon waar hij op schiet op dat moment precies staat.
Dus vrijspraak

/spongmodus

Koninging Beatricks | 24-05-13 | 09:01

Gerard Spong.
Helemaal onderaan de voedselketen, na de kakkerlak en de aarsmade, dan een hele tijd niks en dan Gerard Spong.

"Ja, maar hij doet ook gewoon zijn werk"
Bullshit, niemand heeft hem gedwongen om dit werk te doen. Meneer schept er satanisch plezier in om het grootste uitschot vrij te krijgen en is voor mij daarom medeplichtig.

Cuyahoga | 24-05-13 | 09:01

En die onthoofde militair is niet vermoord, die had gewoon een genetische zwakte tegen kapmesjes.

ZKH EénOog | 24-05-13 | 09:00

Al liep de man al met een zwakke halsslagader, die popte pas op de dag dat er tegenaan getrapt werd.

Karel Popper | 24-05-13 | 09:00

Heb geen verstand van recht... kan iemand mij vertellen waarom de hooggeplaatste advocaten altijd de kant kiezen van het gespuis in onze samenleving? Ik word daar namelijk een beetje moedeloos van. Zie zo iemand veel lieven aan de kant van, in dit geval, Nieuwenhuizen.

harry poster | 24-05-13 | 08:59

Spong solliciteert openlijk naar een functie bij PvdA of GL....

Snackbar van Allah | 24-05-13 | 08:58

"een spontaan ontstaan sneetje in zijn halsslagader"
Goh, dat men dat al die tijd over het hoofd heeft gezien, maar natuurlijk dat is het.

Hei-kneuter | 24-05-13 | 08:58

Heb zo ondertussen al een hele schuur vol met gebroken klompen. ;=]

Kromme Banaan | 24-05-13 | 08:58

Stokkie01 | 24-05-13 | 08:56
Spong doet dit pro deo. Alles voor de publiciteit.

Mark Smith | 24-05-13 | 08:58

Spontaan verwond terwijl je in elkaar getrapt wordt?
Meneer Spong begrijpt het woord spontaan niet helemaal denk ik: net zoiets als "die arm brak spontaan toen die overvaller er een bocht in maakte".

frank87 | 24-05-13 | 08:57

Tja, in opdracht van de advocaat..

Ik kan me niet voorstellen dat je als advocaat deze kopschoppers wilt bijstaan. Dan moet je wel heel veel morele bezwaren opzij kunnen zetten.

RedEye | 24-05-13 | 08:57

@Fatwabuster | 24-05-13 | 08:52
Na aftrek van hun voorarrest zal blijken dat ze ook nog eens een zak geld meekrijgen voor het te lang vasthouden. Zo rolt het tegenwoordig hier. Ik hoop echter dat ze gedurende hun leven nooit meer het gevoel van geluk mogen proeven.

harry poster | 24-05-13 | 08:57

Spong doet waarvoor hij is aangenomen. Dan maar aanklagen voor poging tot doodslag cq zware mishandeling en daar de maximumstraf voor geven.

Mark Smith | 24-05-13 | 08:57

Kan iemand mij vertellen hoe die kans arme marokanen Gerard Spong en deze Patholoog van Scotland Yard kunnen betalen?

Als ik in eenzelfde situatie zat, kreeg ik dat niet voor elkaar!

Stokkie01 | 24-05-13 | 08:56

Bewoog. Ellende. Ga er zelfs krom van typen.

An die ARBEIT | 24-05-13 | 08:55

Erg overdreven hoor die 20 euro boete! Ze zijn toch al genoeg gestraft?

witte allochtoon | 24-05-13 | 08:55

Zo blijkt maar weer: in Nederland kan je beter iemand de tyfus in schoppen dan een dag te laat je belasting betalen.

harry poster | 24-05-13 | 08:55

Spong die de opdracht gaf voor forensisch onderzoek. Waarom verbaast de uitslag mij nou niet?

blinde kip | 24-05-13 | 08:55

Yup, kan best zijn dat die verzwakking er al was, maar het scheuren is veroorzaakt door het tuig dat hun ledematen met grote snelheid er op af bewogen.

Patholoog-Andietoom Arbeit heeft gesproken, 20 jaar water en brood voor die lutsers. Allemaal.

An die ARBEIT | 24-05-13 | 08:55

Tuurlijk. Gewoon natrappen als iemand al dood ligt...

jezouermoevanworden | 24-05-13 | 08:55

Overigens ontstaat een sneetje niet spontaan, dan moet er namelijk gesneden worden. Spontaan ontstaat alleen een scheurtje, maar daar hebben ze het niet over.

taxhond | 24-05-13 | 08:54

Alleen rijst nu de vraag: had hij die scheur te danken aan die schoppen? Denk t wel

dani7902 | 24-05-13 | 08:54

De grote Houdini act van Spong cs! Walgelijk!

Gezwel | 24-05-13 | 08:54

Benieuwd hoever Spong nu afzakt, vrees zijn verdediging nu wel te kennen.

Watapatja | 24-05-13 | 08:54

En de Islam is lief...

Antitheïst | 24-05-13 | 08:53

Een snee-incidentje. Heel gewoon schijnt.
Tuuuuurlijk.

blinde kip | 24-05-13 | 08:53

Repcect.

Mammeloe | 24-05-13 | 08:53

Dit kon je van mijlenver zien aan komen..... de daders komen er met een hele lichte straf af omdat niet te bewijzen is wie de fatale trap uitdeelde....
.
Zo rolt de rechtspraak in ons land.... helaas!!

Fatwabuster | 24-05-13 | 08:52

De patholoog kan met pensioen, ze hebben spontaan een storing in zijn hersenen waargenomen.

Watapatja | 24-05-13 | 08:52

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken