
De Schilderswijk in Den Haag. Ook wel 2525borough. Kracht/Prachtwijk in Denhagistan. Punt van het Zwaard. De Kalifaatwijk. Al-HaathaatTown. Ah-Rnoud Al-VandoornVille. Enzovoort etcetera. '
De Vergeten Driehoek'. De baardjurken hebben het hele zootje overgenomen, spaghettibandjes zijn
not done, korte rokjes uit den boze en een sigaretje roken is levensgevaarlijk. Maar 'vergeten'? Hou op. Even neuzen in de fotokast en u ziet de ene na de andere hoge ome, prinses na koningin, minister na premier na Kamerlid. Ze zijn er allemaal geweest. Project na initiatief, plan na masterplan. Sinds decennia. En maar
lullen over 'buurtvaders', 'buurtinterventieteams', 'banen'. Opdoeken die wijk, allemaal. GeenStijl neemt u mee in de rijke historie van de beruchte prachtwijk, waar zowel Bea, WimLex als Máxima (
1,
2) graag geziene gasten zijn. Kijk mee!

Februari 1995. Kroonprins Wim probeert een les scheikunde. Werd uiteindelijk niks, ondanks getoond groot enthousiasme.

Maart 1997. De tocht van Verdriet en Wanhoop.

Oktober 1997. Premier Kok leert scholieren hun eerste woordjes Nederlands.

Januari 2003. Vuurwerk in de Schilderswijk. Altijd leuk.

beatrix | bezoek | burgelijk | cultureel | deetman | den | haag | huwelijk | juli | multi | schilderswijk | synagoge

November 2004. Marokkaanse buurtvaders. Dat zijn vaders, maar dan ook over de buurt. Stamhoofden, zo u wilt.

Oktober 2007. Minister Donner met een Franse hotemetoot.

April 2009. Forens op weg naar haar werk. Aan de kant!

Oktober 2008. EENTJE EN DAN GAAT DE SCHAAL WEER IN DE KAST. KUT.

Juni 2008. Oranje vlaggetjes sieren de wijk voor het EK Voetbal.

Psssst. Hey meisje. Psst. Meisje. HEY. MEISJE. HEY. KK HOEEEERRRRRRR.

Mei 2013. Onverlaat met roze plopkap stelt vragen aan Geert Wilders.
Reaguursels
Inloggen7 jaar naast de schilderswijk gewoont en ze zijn gezelliger dan dit zooitje klaagers ... huilie huilie huile
nielsjuuh23 ga ff janken joh ...
Deze buurt is niet meer te redden.
@Tutanchamon | 22-05-13 | 20:11
Typerend is, dat dit 't eerste reaguursel op jouw comment is.
Maar dat is niet gek, want wanneer ik bovenstaand argument aanvoer (meer dan eens, to put it mildly), is het ook stil.
En ja, wanneer je een moslim een biertje aanbiedt komt dat als een belediging over en vraag je om een probleem. gewoon niet doen dus. Toon je respect, dan krijg je ook respect. Moeilijk he?
Reykjavik | 23-05-13 | 00:35 | + 0
Moslims(de echte dan) komen alzo niet in gelegenheden waar alcohol geschonken wordt.
De enige moslim die je een biertje aan kunt bieden is die welke bij je thuis op visite komt.
Als je per ongeluk toch een biertje aan die moslim aanbiedt en hij zegt 'sorry maar in mijn geloof is alcohol niet toegestaan' dan is de kous toch af.
Waarom dan weer gelijk beledigd zijn??
En ja, wanneer je een moslim een biertje aanbiedt komt dat als een belediging over en vraag je om een probleem. gewoon niet doen dus. Toon je respect, dan krijg je ook respect. Moeilijk he?
Reykjavik | 23-05-13 | 00:35 | + 0 -
WTF?! Gewoon wel dus doen hè. Wanneer je dat als allochtoon niet kan waarderen, of op een normale manier kan uitleggen dat je geen alcohol drinkt, dan hoor je niet in de hedendaagse maatschappij (daarnaast, elke 'moslim' die ik ken zuipt en neukt raak zoals gereformeerden 60 jaar terug, zolang het maar niet openbaar is hè). En zoals deze mensen niet in de maatschappij thuis horen, zo ook niet de mensen die dit 'ondersteunen', zoals jij. Sick...
www.youtube.com/watch?v=Ax_BYDnWDTk
Typisch weer een negatieve krenten uit de pap storyboost. De sfeer in de Schilderswijk is helemaal niet zo belabberd als nu breeduit in de media wordt geschetst. OK, er gebeurt wel eens wat, maar in welke (achterstands)wijk is dat niet? Ik kan in 020 ook wel een paar wijken opnoemen die met wat fantasie en opklopwerk sharia-wijken genoemd kunnen worden. Sfeermakerij. Hoe ik dit allemaal weet? Als ik in 0031 ben kom ik regelmatig in de Schilderswijk, heb daar Marokkaanse vrienden. Heel wat gezelliger en oprechter dan bij de van oorsprong NL'er in die wijk kan ik jelui melden. Dus, hou eens op met dat negatieve gebash. En ja, wanneer je een moslim een biertje aanbiedt komt dat als een belediging over en vraag je om een probleem. gewoon niet doen dus. Toon je respect, dan krijg je ook respect. Moeilijk he?
@Stormageddon | 22-05-13 | 18:52
heb m wel een advies gegeven...
Ander blog zoeken vanwege hier niet echt thuis horen....
Bij die teksten BEZET krijg ik een beetje JODEN (niet gewenst) ideeetje van...
@miko | 22-05-13 | 17:41
Je bedoelt Supermathijs?....
@Zorgelijk | 22-05-13 | 17:28
Vijanden van mijn vijanden zijn mijn vrienden.....
niks mis met deze wijk behalve de eindeloze tyfuszooi op straat en het idee dat je verkeersonderdeel van Egypte bent. Kom er wekelijks. Echt dikke bullshit allemaal dit.
Geinig al die mensen met een mening. Ik zou zeggen kom eens langs hier. Er spelen kinderen en iedereen in 't portiek groet elkaar. Als je hier komt weet je dat er veel random niet-Nederlanders zijn. Hadden we daar echt een journalist voor nodig?
In zoverre het echt waar is dat een kleine groep op straat de dienst gaat uitmaken, ja dan moet dat aangepakt worden. *gaap* is er verder nog nieuws?
TisNieZoMoeilijk | 22-05-13 | 18:05 | + 0 -
Waar vroeger de jongere generatie op de linkse partijen zoals de PvdA(llochtoon) stemde, stemt het nu veel eerder op rechtse partijen. De PvdA dankt zijn stemmen met name aan het flinke aantal ''zweverige kiezers'' van iets oudere leeftijd (35-50 jaar) de salonsocialisten die aan de beademing zijn en niet te vergeten de allochtonen zelf.
Waarom denk je dat steden zoals Rotterdam en Amsterdam allochtonen zo verwelkomen? Daarmee weet de lokale PvdA haar positie als regerende lokale partij te verzekeren.
Mijn ervaring met hindoestanen is heel divers. Ik vermoed dat mijn wijk de hoogste hindoedichtheid van nederland heeft, dan wel benadert. Ik ken er dus erg veel. Zeker zijn er veel hardwerkende en ook veel tolerante en heel vriendelijke hindoestanen. Maar in deze groep vind ik ook de meest intolerante en asociale mensen die ik ken. Juist die extreme tegenstelling kenmerkt voor mij de nederlandse hindoestanen.
Het bezoek van Wilders aan de sharia driehoek was niet om te kijken hoe het er aan toe ging in die wijk. Het was om het volk te laten zien hoe iemand met een vrije meningsuiting in Nederland zwaar beveiligd over de straat moet lopen. En dat is Wilders goed gelukt.
Volgend jaar op het Eurovisie songfestival namens Nederland: Fatima, met het volgende nummer
Sha ra ri sha ri a
Het gaat niet van m'n kop
Sha ra ri sha ri a
ik sta er s'morgens mee op
@ Horagha | 22-05-13 | 18:13 |
Cool, je hebt het over Marianne Vaatstra, de moordenaar was inderdaad geen asielzoeker maar een verrotte kutnederlander die teringhard gestraft moet worden. Maar wat is nu eigenlijk je punt ? Bij opsporing verzocht en in het nieuws keer op keer op keer 95% import die verwerpelijke dingen doet. En nu komt ons verschil van inzicht. Ik zeg: 95% allochtoon keer op keer die de fout in gaat (omdat allochtonen geen 95% uitmaken van de Nl bevolking, noemen we dat vet over vertegenwoordigt), bejaarden verkracht, hardwerkende mensen de tering inslaat en onschuldigen doodrijdt. Ik zeg: hier is een probleem, dat we moeten benoemen en moeten aanpakken. Jij zegt jha, maar 5 % van de autochtonen (dus vet ondervertegenwoordigd maar even verwerpelijk) doet het ook dus er is geen probleem. Zoek de verschillen. Ik ben vast een racist en nazi. Maar zo liggen de feiten. En zolang de PVDA en D66 de andere kant opkijkt en problemen niet wil oplossen, wordt een PVV er beter van. Gek he ???
Ik denk dat we niet willen weten hoeveel van dat soort getto's Nederland al telt.
Hahaha lol@foto, die gesloopte gevel waar je tegen aan kijkt was mijn vroegere woning waar ik in mn studietijd anti-kraak gewoon heb :-)
Best wel naar me zin gehad daar, lekker goedkoop eten en zo. Kon alleen niet mn vriendin alleen naar de tram laten lopen. Nu staat er islamitische sociale woningbouw. Dit is te zien aan de architectuur en indeling van de woningen (gescheiden huiskamers e.d.)
Stelletje Orientalisten........ ;-)
Zo, na een paar dagen internetstilte weer on-line (onderbuik was na het misselijkmakende nieuws van afgelopen weekend overbol)
Heb ik veel gemist? Nee, dat heb ik niet. De moslims zijn er nog steeds en ze beheersen nog steeds de straat, het nieuws en de haat.
Ik stel voor om toekomstige vreedzame tochten en politiek geneuzel waaronder thee-drinkerij te voorkomen, het volgende protocol in acht te nemen:
We schudden geen handen met moslims m/v
We ontwikkelen wijken speciaal voor blanke Nederlanders
We bouwen zwembaden, alleen voor niet-moslims. Indien lokaal niet mogelijk dan eisen we speciale tijden voor niet-moslims bij bestaande zwembaden. Het water dient eerst gereinigd te worden.
We eten nooit halal vlees (is niet AULAL)
We rijden geen Mercedes (nou vooruit taxi's)
Sissen is *.* missen
De meerderheid regeert (dus blank, niet moslim NL)
En last-but-not-least: SP/GL/PvdA: jullie mogen bij je vrienden wonen. Veel plezier. Jullie krijgen als subsidie een schotelantenne waarmee je kan kijken naar het ontwikkelde, zelfredzame, vrije deel van NL. Mocht je het licht zien dan kan je altijd proberen asiel aan te vragen. Jullie weten tenslotte als geen ander hoe dat werkt.
Wellicht lijkt het London van nu een beetje op het Den Haag van de toekomst qua geloof van vrede dan: www.ad.nl/ad/nl/1013/Buitenland/articl...
Het einde van de ideologieën sinds 1990 leidt tot een terugkeer van de voor-moderne toestand, waarin alleen nog tellen geld en afkomst.
Javastraat Amsterdam, of bijna geheel Amsterdam-Oost is trouwens hetzelfde liedje. De school die op de polderweg staat, en waar Powned ook zit, daar is geen enkel blank autochtoon kind meer te vinden.
Zie daar het Nederland anno 2040...
Hele wijk met de grond gelijk maken en de volgende highrise wijk opzetten. Het strijkijzer staat er al. Ik haat ghetto's
koolteer | 22-05-13 | 19:05
statline.cbs.nl/StatWeb/publication/?V...
Klopt:
Volgens het CBS (2012) worden onder Marokkanen 451 per 10000 inwoners verdacht van een misdrijf, enkel overtroffen door Antillianen. We hebben het daarbij enkel over verdachten van misdrijven, nog niet over overlast, nasissen, kkhoerschelden en andere dagelijkse realiteiten die officieel geen misdrijven zijn.
Marokkanen zijn daarmee 5x meer vertegenwoordigd onder de verdachten dan autochtonen.
Daarbij hebben we het over koude cijfers, niet over grondoorzaken.
Toch is het wel opvallend dat de trend doorzet ondanks alle "knuffelprojectjes" van de afgelopen decennia. Daarmee zijn de tot dusver aangedragen grondoorzaken óf onjuist, óf niet goed aangepakt. Indien de grondoorzaken inderdaad in sociaal-economische positie, opvoeding, religie, etc. zitten, dan is deze positie verbeteren allicht inderdaad iets wat kan helpen.
Zolang die lui het echter vertikken iets van onze samenleving aan of over te nemen zal dat niet gebeuren.
Helaas zitten we nog steeds op het discussieniveau waarbij de vraag is of er een probleem is, niet hoe we dat probleem op gaan lossen.
Valt nog mee, want ondertussen in Londen wordt je onthoofd door de nieuwe welkome medemensen.
Mahatma | 22-05-13 | 17:44
Mooie stad zonder die bruinuh.
iam&u2=jawehgodallah | 22-05-13 | 19:04
Geen idee wat een vvd-er denkt als die dat ziet. Misschien moet je ze het zelf even vragen. www.vvd.nl/contact
Ik bespeur in je vraagstelling de premisse dat een vvd-er nog altijd een liberaal is. Volgens mij is dat al lang niet meer het geval.
Supermatthijs | 22-05-13 | 18:56
Ongelukkig voorbeeld van je van die zwembaden, waar Marokkanen de boel onleefbaar maken.
Deee-Lite | 22-05-13 | 18:53
Dat in quarantaine zetten doen ze zelf al, dat hoeft de overheid niet te doen en dat zal ze ook niet doen. Is nl. in strijd met allerlei verdragen. Maar indirect zal het gebeuren dat de echte grenzen meer zichtbaar worden, nl de outsourcing van politie-taken naar particuliere beveiliging. De nationale staat treedt terug, de boel valt uit elkaar en wat je krijgt is een fragmentatie van de politiek.
@ Supermatthijs 18:56
Trek het bij gebrek aan werkelijke argumenten maar meteen in het godwinspasme.
Dat werkt bijna altijd toch?
Waarom niet een keer erkennen dat volgens de spaarzame cijfers en onderzoeken moslims oververtegenwoordigd zijn in criminaliteit. Of dat moslims netto belastingontvangers zijn, en geen betalers (zoals ik wel ben).
Ik heb stomweg geen zin om de uitkering te betalen van degene die mijn mooie schoonzus voor hoer uitmaakt. Misschien ben ik daarom wel zo boos.
@nielsjuuh23 | 22-05-13 | 17:16 | + 97 -
Is hetzelfde als dat Pownews altijd alleen de randdebielen laat zien en alle normale interviews niet laten zien.
@Den Heerscher | 22-05-13 | 17:34
En wat denkt een vvd-er dan als die dit ziet?
Supermatthijs | 22-05-13 | 18:56
Godwin? Echt? Kom op. Dan kan veel superderer, Matthijs. Quarantaine is een muur met prikkeldraad en wachttorens eromheen. Indien men zich in het quarantainegebied aanpast en een bijdrage wil leveren aan de samenleving, dan mogen ze eruit. Kan ook op een bordje boven de ingang. In het Duits.
Niemand heeft het over sterren opnaaien of zwembaden verbieden.
Ik heb als geboren en getogen in deze wijk fotoboeken vol met foto's vanaf de jaren 60. Ook toen was er wel eens wat loos, maar dat waren vaak akkefietjes waar je nu om moet lachen als je eraan terug denkt. De wijk is totaal veranderd en niet meer te vergelijken met nu. Als ik na lange tijd weer eens door die foto's snuffel en alles nu zie en meemaak kan zelfs ik nog wel eens een traantje wegpinken.
-weggejorist-
Deee-Lite | 22-05-13 | 18:53
"... moeten we het misschien maar behandelen als een computervirus en in quarantaine zetten."
Format Schilderswijk: /x ?
Deee-Lite | 22-05-13 | 18:53 | + 0 -
Goedzo, en een ster op hun jas laten naaien en de parken en zwembaden voor ze verbieden. Nee, jij komt er wel.
Londen is ook niet meer wat het geweest is (eigenlijk geen nieuws):
www.telegraaf.nl/buitenland/21585555/_...
-weggejorist-
Ik mis @Turrukje die even komt melden dat het hier steeds meer op stormfront begint te lijken.
Jullie hebben hem toch niet weggejaagd?
Horen, zien en zwijgen en iedereen vertellen dat er niets aan de hand is.
We laten het ons overkomen, zijn de goedpraters nog steeds in de meerderheid?
koolteer | 22-05-13 | 18:48
Onze callcenters staan inderdaad niet voor niets in India en niet in Saudi-Arabië.
@Mahatma
Lees het boek van Edwin Winkel - Welkom Thuis.
Zeer goed geschreven boek en kan je het absoluut aanraden.
Een beeld van Nederland na de verschrikkelijke chaos die tot een verscheuring van het land heeft geleid. De hoofdpersoon beschrijft een tocht door Nederland van het zuid-westen naar het Noorden.
Kleine Spoiler... Als over Rotterdam de Antilianen heersen volgens het boek, wie denk je dat dan zal heersen over Amsterdam?
@ Mahatma 18:30
De hindoes die ik ken hangen erg sterk aan hun eigen cultuur. Wat in deze gevallen betekent:
-hard werken
-ondernemend/ondernemer zijn
-mooi huis/auto/interieur bij elkaar werken
-bloedstollend mooie vrouwen goed kleden
-sociaal en geïntegreerd zijn
Al met al eigenschappen die vrijwel naadloos aansluiten bij de cultuur die wij de afgelopen eeuwen ontwikkeld hebben. (op die mooie vrouwen na dan, daar zijn wij minder goed in)
Moslims daarentegen,:
-gedijen het best in veredelde krottenwijken
-leven het liefst van belastinggeld en betalen daar zelf zo min mogelijk van
-produceren weinig mooie vrouwen, en verpakken ze (meestal terecht) in een DeWaard tent
-integreren nauwelijks tenzij het om kinderbijslag of andere hapklare belastingruifmogelijkheden gaat
Daar zie ik wel een aantal conflictpunten met ons vrijdenkende culturele gedachtengoed.
Predateur | 22-05-13 | 18:21 |
U bent naïef. De voortekenen wijzen erop dat uw blonde vriendinnen binnen afzienbare tijd niet meer ongestoord over straat kunnen. Beter voorkomen dan genezen, maar het is gezien de demografische cijfers een heilloze zaak geworden.
Den Heerscher | 22-05-13 | 18:44
Overigens ook de oostkant van het land, de gebieden waar de grootste religieuze minderheid Islamitisch is.
Deee-Lite | 22-05-13 | 18:13 |
Hij woonde anti-kraak en dat heeft meer met beheer dan met kraken te maken.
49 | 22-05-13 | 18:12
Ach het intolerantiekaartje en India:
Men leeft daar in de dagelijkse realiteit van het kastensysteem. Kaste, ras, klasse, etc. betekent daar min of meer hetzelfde.
De vraag is ook niet of men zich al dan niet verdraagzaam opstelt, maar of men zich al dan niet bediend van geweld en overlastgevend gedrag om de omgeving zijn / haar wil op te leggen.
Hindoes (een westerse term, er bestaat niet zoiets als "het hindoeisme") van verschillende sekten leven over het algemeen vreedzamer met elkaar samen dan moslims met welke andere bevolkingsgroep dan ook. Als we het intolerantiekaartje vervangen door een gewapendconflictkaartje, dan is in India vooral het noord-westen erg rood gekleurd.
Deee-Lite | 22-05-13 | 18:39
Oh ja, een muur kan makkelijk. Kan ook een electronische muur zijn natuurlijk, met pasjes, of iris-scans. In welk land je woont doet straks niet meer zoveel terzake. In welke wijk je woont zal veel belangrijker zijn.
... check India.
en ook in het Haagse behoren Hindoestanen tot de minst toleranten...
@49 | 22-05-13 | 18:12 |
LOL Hindoestanen komen van Suriname en uiteindelijk uit India maar goed dan ben je al 3 á 4 generaties verder en +/- 80 jaar (120 jaar als rekent vanuit 2013 ipv +/-1975).
Of wil je beweren dat je ze nog steeds Indiërs kan noemen?
@Mahatma | 22-05-13 | 18:30
Bepaalde lieden kunnen altijd een reden verzinnen om een hekel aan iemand te hebben. De grootste reden zal wel zijn dat ze een kleurtje hebben. Sommige mensen zitten zo simpel in elkaar.
-weggejorist-
De echte grenzen zijn niet de grenzen tussen staten, de grenzen op de kaart. Nee, de echte grenzen zijn die tussen culturen, bevolkingsgroepen, inkomensgroepen. De nationale staat is op retour. Weldra zullen de nieuwe grenzen ook zichtbaar worden middels checkpoints. Let maar op, kwestie van tijd.
-weggejorist-
49 | 22-05-13 | 18:12 | + 0
Je hebt gelijk. Hindoes zijn racisten, allemaal!!1! Hindoes stemmen zelfs op de PVV: www.trouw.nl/tr/nl/11364/Verkiezingen-...
Maar Hindoes zijn zo goed als nooit negatief in het nieuws dus dan is het geen probleem, toch?
Ik geloof dat ze in Stockholm ook een schilderswijk hebben. Wel grappig, rt.com spreekt over rellen door falen van multicultuur en nu.nl heeft het alleen over 'jongeren'. Tekenend voor de linkse macht binnen de media.
Ben ik toch een beetje blij met geenstijl...
Predateur | 22-05-13 | 18:21 Er zijn ook autochtone vrouwen die daar rustig bij nacht en ontij over straat kunnen.
Die brengen ze wel weer terug als het licht wordt.
@Skunk57 | 22-05-13 | 18:10
Tuurlijk joh. Speciaal voor jou smeer ik het sarcasme er nog wat dikker bovenop.
Deee-Lite | 22-05-13 | 18:17
Ik kan zo nog 293 wijken in Nedeland aanwijzen waar je in die outfit ook opmerkingen naar je hoofd zou krijgen, ook van autochtonen.
Ik heb gezegd dat ik autochtone vrouwen ken die zonder problemen in de Schilderswijk wonen. Soory, maar ik vind U naïef.
Muxje | 22-05-13 | 18:09 + 3
Ik moet eerlijk bekennen dat ik nooit in de sharia driehoek ben geweest,maar de ouders van een goede vriend van mij wonen wel in de schilderswijk dus ik was daar wel eens over de vloer.
.
En inderdaad die paar keer dat ik daar op visite was en in de auto naar buiten keek waande ik me in Marokko,alleen maar sluiers en jurken op straat.
.
Dat moet je toch echt in een staat van ontkenning leven om dan met drogen ogen te zeggen dat er geen probleem is?
Dat zijn ook precies de momenten geweest dat ik me niet meer thuis voelde in eigen land!
.
En dit is trouwens maar één klein voorbeeldje van mijn ontmoetingen met de godsdienst van de vrede,voordat mensen zeggen dat ik een racist ben of iets dergelijks.
.
mijn ervaringen zijn bij wijze van spreken wel gemarineerd, dat kan je van de meeste politici bijvoorbeeld niet zeggen, en zij zijn degenen die dit land beogen te besturen!
Is de Schilderswijk de nieuwe Gaza Strook?
Misschien dat Israël ons in de toekomst nog moet gaan bevrijden. Ze zijn in ieder geval de enigen die dat gajes goed kan inschatten.
En Allah keek van bovenaf toe en zag dat het goed was! Geen bezoek, geen bloemen...
-weggejorist-
Er zijn moslims die gaan naar Syrië vanuit Europa. Stel nu een nog groter incident voor zoals London, Parijs of Stockholm.
Politie tegen achterbuurt. Achterbuurt krijgt terecht slaag van de politie. Grote groepen moslims in Europa zijn het er niet mee eens, want achterbuurt bestaat uit voornamelijk moslims.
Wat zou er dan gaan gebeuren? Als men bij elkaar komt in Syrië, waarom dan niet op een gegeven moment bij grote incidenten of rellen?
-weggejorist-
@Supermatthijs | 22-05-13 | 18:10 | + 0 -
Helaas zijn moslims geen ras. Ondanks definitievervuiling, fascist!
@ Deee-Lite | 22-05-13 | 18:13
U kent het verschil tussen kraken en anti-kraak?
Predateur | 22-05-13 | 18:09 | + -1 -
Kijk een ervaringsdeskundige en dan is Kaas opeens in geen velden of wegen te bekennen natuurlijk.
Bovenstaande beelden zijn rechtstreeks overgenomen uit het handboek van de PVDA: "ons multicultureel droombeeld".
@ÎÎÎ ReBeL ÎÎÎ | 22-05-13 | 17:40
Zeg pik, heb jij dat boek van Edwin Winkels - Welkom Thuis al gelezen??? Afgelopen weekeinde uitgekomen, in een ruk uitgelezen. G-E-N-I-A-A-L geschreven.
Maar vast niet, misschien moet je dat eens doen. In plaats van de blaten over hoe levensgevaarlijk het wel niet is +/- 100 km van je gehucht. En die enge asielzoekers, een van ze was toch de moordenaar van Marianne Vaatstra?
edwinwinkels.com/nieuws-2/
Disclaimer: kan zijn dat je na het lezen nóg fanatieker wordt...
-weggejorist-
@Den Heerscher | 22-05-13 | 17:39 | + 1 -
zie www.geenstijl.nl/mt/archieven/2013/05/...
en check India.
en ook in het Haagse behoren Hindoestanen tot de minst toleranten. dat laat onverlet dat ik ook weleens geconfronteerd word met islamfundi's. mijn ervaring is echter dat de hindoestaanse intolerantie-quotiënt groter is.
Muxje | 22-05-13 | 18:09 | + 0 -
Ja hoor, bij rechts zijn het allemaal redelijke racisten. Dat kunnen we hier iedere avond lezen.
Godsammekraken | 22-05-13 | 17:13
Zo heerlijk dom, je ziet maar wat je zien wil.
Zelf voor Koninginnedag heeft extreem geen oog meer.
Ik heb zelf jarenlang anti-kraak in Transvaal gewoond, heb een hoop vriend(inn)en die anti-kraak in de Schilderswijk wonen, en ik vind het beeld wat nu in de media geschetst wordt op zijn zachtst gezegd nogal overtrokken.
Vooral dankzij stadsvernieuwing is het daar allang niet meer zo'n pauperzooi als in de jaren negentig. Bijna uitsluitend allochtonen, klopt, meer criminaliteit dan in de rest van de stad, absoluut, maar ik heb in al die tijd nog nooit wat gekkers meegemaakt dan heel af en toe je standaard groepje kutmarokkaantjes met een te grote bek. That's it.
Laten we het 'probleem' niet groter maken dan het is, en niet vergeten dat het stukje in Trouw eigenlijk gaat over de frictie tussen moslims en hindoestanen (die er ook met velen wonen, en de schrijver van het stukje is hindoe).
Dat er daar problemen zijn, wil ik best geloven. Maar dat die Turken voor Turkije zijn tijdens een WK vind ik dus geen probleem. Ik kan er zelfs wel om lachen als die Turken hier helemaal uit hun dak gaan en al toeterend en uit het raam hangend door de binnenstad rijden omdat Turkije toevallig per ongeluk een keer een wedstrijd wint op een WK. (Want voetballen kunnen ze niet!)
@Schweinchen Dick 17:49: Tja. "Rechts" mag het dan graag hebben over kutmarokkanen, ik heb het idee dat juist zij de allochtonen die ze kennen nemen zoals ze zijn. De kwaden zien ze als slecht, en als dat er veel zijn verketteren ze maar al te graag de hele groep, maar ze maken dan in 1 adem wel een uitzondering voor die behulpzame buurman, die leuke collega, of de vriendjes waar zoonlief mee voetbalt. Links daarentegen lijkt alle immigranten te behandelen als ware het kinderen. Kinderen die opgevangen, begeleid, geholpen, gesubsidieerd, ge-buurtregiseerd en ge-stemadviseerd moeten worden.
Rechts mag dan negatiever over immigranten zijn, ze schatten ze wel heel wat volwassener in.
Ach ja, het is nu eenmaal zo. Wordt er in de toekomst ook niet beter op. We hebben nu eenmaal een getto-cultuur, een laat maar waaien-mentaliteit. Het zal wel. Valt niks meer aan te doen.
Je krijgt gewoon een rijke toplaag met daaronder een massa getto-bewoners. Het oligarchische model. Het is ieder voor zich.
De Rijken wonen in goedbeveiligde compounds met daar om heen een zee van zombies. De nationale staat met haar missie van sociale gelijkheid is reeds verleden tijd. Oligarchie is trouwens de norm in de geschiedenis. En wij "modernen" denken boven de geschiedenis te staan, maar het is andersom: de geschiedenis regeert ons. Zelfs met massa-media is oligarchie mogelijk dankzij non-stop propaganda, misinforamtie, onophoudelijke entertainment. De mediastroom 24/7 is net zo onmisbaar voor pacificatie van de maatschappij als stromend water.
@Datmagniethe | 22-05-13 | 17:29 | + 3 -
Verschuiving in de maatschappij?!
De PvdA zit in de regering, welke verschuiving? Het is dat we "allemaal" moeten bezuinigen en dat de bezuinigingen op de NPO politiek en moreel eindelijk echt doorgevoerd moesten worden.
Verder blijft daar qua beeldvorming, standpunten en "moraliteit" alles bij het oude. Het zijn "ons soort mensen" die bepaalde eigenschappen hebben waar fatsoenlijke, normale mensen niet over beschikken.
Alles voor de beeldvorming en het positieve imago van zichzelf. Realiteit en werkelijkheid zijn van ondergeschikt belang. Sterker nog, ongewenst want dragen niet bij aan positieve, persoonljke imago's.
De brenger van slecht nieuws en realiteit is de schuldige en dat willen deze "mensen" niet zijn. Dat is slecht voor de carriere en de portemonnee.
En het zal niet veranderen. Ze zijn sluw, gehaaid, achterbaks en uitermate bedreven in het halen van bruine armen.
Voorbeeld? Voorbeeld!
Toen in 2010 een regering aan de macht kwam die meer rechts georiënteerd was veranderden de graphics en achtergronden naar een blauwe kleur.
De PvdA zat nog niet eens in de regering, sterker nog, er moest nog gestemd worden, voor de verkiezingen van 2012 veranderden die kleuren weer naar rood.
En met dat rode decorum hebben alle vieze gluiperts, van het journaal tot KvdB en van DWDD tot P&W de PvdA binnen 3 weken van een marginale, zwaar verliezende partij naar de 2departij van Nederland gelogen.
Het zijn tenslotte "ons soort mensen".
Ik gun de PVDA- & D66 stemmer deze verrotting, deze achterstand, deze verloedering en verkankering. Ook volop te zien in andere grote steden. De andere kant opkijken treft meer en meer ook de wegkijkers. Is een mooie troost ;-)
In plaats van het ourscourcen en off shoren van onze banen, zet het meer zoden aan de dijk door al die islamitische gelukszoekers te oursourcen en offshoren.
Geduld, mensen. Dit probleem spoelt vanzelf de "betere" wijken in. Zodra de iets gelijkere medemens geconfronteerd wordt met de consequenties van zijn goede mening komt de ommezwaai. Overigens niet de enige stad met dit probleem....
@Datmagniethe 17:51: Ik zou hem graag met een wekelijkse radiocolumn bij Powned horen. Dan zou ik wellicht nog steeds lid zijn...
Schweinchen Dick | 22-05-13 | 17:49 | + 0
Ze is nu eenmaal de Uber gutmensch
Den Heerscher | 22-05-13 | 17:34 | + 1 -
Hoewel ik er (nog) niet volledig achter sta, is het wel een erg interessante monoloog. Het helpt je wel anders te kijken tegen de zgn. moderne progressieven. Ben benieuwd of deze man ook in Nederland meer aandacht zou kunnen krijgen.
Misschien een idee voor Mathijs van Nieuwkerken om deze man eens uit te nodigen in DWDD. Zou ze sieren.
Blij dat ik in Rotterdam woon.
Best een toonbeeld van integratie:
- kroonprins interesseert je leven geen moer... Check.
- zinloze tocht tegen zinloosheid... Check
- kinderen... Check
- Oer-Haagse oud-en-nieu... ehh-kapot... Check
- Beatrix ontvangen in Synagoge... XXX
- Ouwe lullen op het leugenbankje... XXX
- Neger omdat het moet... Check
- BEZETZT!... Check
- Vogelaar negeren wegens WTF?... Check
- Vlaggengekte bij WK... Check
- BEZETZT NOGMAL GVD!... Check
- Schouders ophalen als Wilders voorbij komt... Check
10/12
Sjors_Carlin | 22-05-13 | 17:48 | + 0 -
Die gooien ze iedere week hier dreigend kijkend door de bus. En ik ben niet eens lid.
Supermatthijs | 22-05-13 | 17:43 | + 0
LOL
Vooral prinses Beatrix (zie foto) was altijd erg begaan met het lot van de niet westerse allochtonen in Nederland evenals met het aangaan van zoveel mogelijk vriendschappen met leden van de Linkse Kerk en het propageren dat Nederland beter kon opgaan in de Europese Unie.
LOL. Forens op weg naar haar werk - aan de kant!
Mooi.
Schilderswijk is al decennia de ghetto van Den Haag. Is dit nu pas bekend bij GS?
Supermatthijs | 22-05-13 | 17:43
Wat vreselijk kerel! Maar ze nemen toch niet je VARA-gids af hopelijk?
De eerste de beste Israëlische aannemer had het spul allang platgereden met z'n bulldozer. Optiefen met je Efteling, vroemmmm hier komt vooruitgang.
Trouwens, wat hebben turkse mannen met een snor?
Bull3tPr00f | 22-05-13 | 17:37
Da's een eerbetoon aan hun moeder !
@zeg maar jansen | 22-05-13 | 17:43 | + 0 -
Niet veel meer nee.
Zorgelijk | 22-05-13 | 17:28 | + 0
Hindoes discrimineren niet. Wij haten iedereen.
Mooie stad achter de duinen...
ÎÎÎ ReBeL ÎÎÎ | 22-05-13 | 17:40 | + 0 -
Ja hier in de randstad kan je geen stap meer buiten doen zonder onmiddellijk je geld af te moeten geven. En meteen proberen je te bekeren hé. En de islam opdringen. Ze kijken je boodschappentas na en halen alles wat niet halal is eruit. Ja het is me allemaal wat hoor.
snakeplisskin | 22-05-13 | 17:42 Transvaal is erger.
Daar woont echt geen enkele Hollander meer.
@Den Heerscher | 22-05-13 | 17:32 | + 0 -
Ik kom er nog regelmatig en het is 1 grote puinhoop.
Dagelijks staat huisvuil aan de straat ( goed gemikt vanaf drie hoog )terwijl de reiniging 2 keer in de week komt. Erge is nog dat naast de schilderswijk de wijk Transvaal ligt. Hetzelfde laken en pak aldaar. Stede en de Gaardes idem dito.Half Den Haag is een ghetto.
Eric Blair | 22-05-13 | 17:39 Naar schatting zo'n 90%. En die 10% overgeblevenen zijn illegaal en komen niet voor een uitkering in aanmerking.
@Libertinowitz | 22-05-13 | 17:18
En waar het uitgevonden is om overa Kankah voor te zetten.l
@Conan de Rabarber | 22-05-13 | 17:29
Waarom niet Bear grills? Op elke hoek kan hij pis drinken
@Datmagniethe | 22-05-13 | 17:29
Ga je de volgende keer ook naar de moskee? Zeiken op DWDD maar het wel kijken. Dat is al jaren bekend laat dat kudt programma links (huhuh) liggen. Des te eerder zijn we van mathijs,oh ik ben zo een hotsjot, van nieuwkerk verlost.
Damn!
Is het erg gek, als ik vind dat je dit zooitje moet oppakken en terugsturen naar het land van herkomst?
Het zal toch niet gebeuren, dat de eerste de beste ongeletterde dorpsgek in een lange jurk, de wet in ons land gaat bepalen.....
Wat ben ik blij dat ik op het Drentse platteland woon, hier hebben wij gelukkig -nog niet- te maken met de allochtone problemen.
Oké, wij zitten wel opgescheept met Ter Apel, maar dat is nog te overzien, dat ze de winkels leegroven.
Maar we kunnen hier gelukkig -nog wel- gewoon over straat lopen zonder te worden lastig gevallen door personen uit werelddelen waar de tam-tam het enigste communicatiemiddel is.
@Bull3tPr00f 17:37: Beschamend? Is gewoon voetbal, en trots op het team uit het thuisland. Dat is nou een van de weinige uitingen van de andere culturen waar ik wel achter sta. Wees trots op je identiteit, wat die ook is.
@49 | 22-05-13 | 17:36 (onder andere)
Tsja. Overal. India is een redelijk vredelievend land, tenzij je naar het Noord-Westen (Kashmir e.o.) gaat. Dan is het ineens bommetjes naar de buren gooien. Dat daar toevallig de moslimbevolking zit is uiteraard toeval. Echt.
Zou wel eens willen weten hoeveel van die baardmansen en boerka-bunnies daar op de pof leven.
Geenstijl, doe eens een Uitkering-o-meter op postcode maken.
@2emeREP 17:18: Ik ken een hoop hindoes die PVV stemmen of in elk geval het multikulgeknuffel van de PvdA kotsbeu zijn. Altijd hilarisch als er weer een gütmensch op dat feit gewezen wordt en daar verbaast over is: "maar die lui hebben toch ook een kleurtje, waarom stemmen ze dan zo?", zoiets.
Ik heb gehoord dat Les Stroud binnenkort een aflevering van Survivalman in De Schilderswijk gaat opnemen.
Conan de Rabarber | 22-05-13 | 17:29 |
(Jij krijgt van mij een plusje)
En dan het commentaar van David Attenborough erbij.
Eigenlijk een schande om de naam van zo een grootheid in verband te brengen met de schilderswijk.
Welkom in Vernederland.
Abfuhren bitte!
Die gigantische turkse vlag vind toch het meest beschamend. Trouwens, wat hebben turkse mannen met een snor?
40 jaar knuffelen en zie wat voor een mooie wijk het is geworden, en de politiek gaat gewoon door alsof er niets aan de hand is.
Eric Blair | 22-05-13 | 17:32 |
Ik ben voorbij cynisme betreft dit soort zaken die iedere Jan met de korte achternaam had kunnen zien aankomen... Geen troll hoor, voor sommige landgenoten is dit immers een welkome ontwikkeling; cultuurverrijking.
@nielsjuuh23 | 22-05-13 | 17:16
Kun jij iedereen verstjaan in Limboland en friesnaad?
goed, eindelijk medereaguurders die ook doorhebben dat er eigenlijk sprake is van een Haagse India-Pakistan in de Schilderswijk.
Supermatthijs | 22-05-13 | 17:22 Wat moet je? Stalker.
@Supermatthijs | 22-05-13 | 17:32 | + 0 -
En die sommigen zijn overal. En dat zie ik wel, alleen wordt die "sommigen" nooit een strobreed in de weg gelegd, en waarom niet? Wat maakt dit geloof zo fantastisch dat we dit vanuit 3000km maar moeten blijven importeren.
@Kaas de Vies | 22-05-13 | 17:24
Maar supermathijs is slinks, die wil je knuffelen.
Mwah. Je kunt er wel lekker exotisch buitenlands op vakantie in eigen land.
Dat is voor velen toch een optie in deze tijden van crisis en met het vakantiegeld de gaten in je gezinsbegroting stoppen.
Neem vanaf Hollands Spoor tramlijn zes naar de Souk op de Vaillantlaan. Ga daarna nog even vanaf het Spui de Wagenstraat in en je hebt van heel Azië gezien wat er te zien valt.
Datmagniethe | 22-05-13 | 17:29
De waarheid en wat correct is zijn nog altijd niet aan elkaar gelijk. Helaas gaat men binnen genoemd politiek stelsel uit van correctheden, niet van waarheden.
www.youtube.com/watch?v=nwK7VRkbGiU Pat Condell verwoordt dit treffend.
MichieldeMuiter | 22-05-13 | 17:23
En die had ook nog eens een circus.
Desmoulins | 22-05-13 | 17:29 | + 0
farm5.staticflickr.com/4083/5055032357...
snakeplisskin | 22-05-13 | 17:18
Klopt. Ben er nog nooit geweest. En hoe meer ik hoor hoe minder ik dat van plan ben.
Lombok in Utrecht was een verplicht "kijk-eens-hoe-mooi-de-multi-culti-wijken-zijn"-uitje tijdens het eerste jaar van een universitaire studie godsdienstwetenschappen (geen theologie, maar een mish-mash van alle soosjaalstudies waar je niets aan hebt). Dat was al erg genoeg. Zeker ook omdat kritiek hebben op de gang van zaken aldaar door de universiteit niet gewaardeerd werd. We spreken over inmiddels 10 jaar geleden en ik kan me niet voorstellen dat het ondertussen beter geworden is.
Kaas de Vies | 22-05-13 | 17:30 | + 0 -
Aan sommigen, niet aan allemaal Kaas. Probeer het nou eens zo te zien.
@Zorgelijk | 22-05-13 | 17:28 | + 0 -
En ik sta wel vooraan om de rechten van de Hindu's te verdedigen, is dat gek? Ik schijn namelijk een nazi te zijn.
♪.. De Schilderswijk, de lange tenen, en het plein.♪
@Zorgelijk | 22-05-13 | 17:28 | + 0 -
Waar moslims zijn, waar ook ter wereld zijn problemen lijkt wel.
Ligt het aan ons?
WimLex die redt zich wel, maar ik denk niet dat het een buurt is voor Maxima om over straat te gaan...
Waarom wachten we niet tot meerdere steden sharia-wijken hebben... Wat een verrijking!
Het stuk van de Jakhalzen gisteren was lachwekkend. Het liet duidelijk zien dat DWDD maar moeilijk objectieve journalistiek kan bedrijven en vooral de zelfverheven moraliteit van alle salonsocialisten in stand probeert te houden. Politiek gevoelige onderwerpen bij de tand voelen en het beestje bij de naam noemen, is anno 2013 nog steeds niet politiek correct en dus foei, tik op de vingers van de andersdenkenden. Met dank aan de scheve verhoudingen bij de Publieke Omroep dat, ondanks een verschuiving in de maatschappij, nog steeds links-georiënteerd is en aan knuffelpraktijken doet.
Ik heb gehoord dat Les Stroud binnenkort een aflevering van Survivalman in De Schilderswijk gaat opnemen.
@MichieldeMuiter | 22-05-13 | 17:26 | + 0 -
Vandaar al die zorgtoeslag, PGB, Wajong, AOW uitkeringen.
Er zijn ook grote onderlinge problemen in deze wijk.
Hindoes schijnen moslims te haten:
www.waarinholland.nl/2013/05/22/toch-p...
De schilderswijk is één grote zorgboerderij...
Geef je aan dat een schilderswijk naar de kl*te is geholpen krijg je een minkudo. Geef dan niks.
Waarschijnlijk de wijk met het hoogste inteelt gehalte van "ons" land....
@Supermatthijs | 22-05-13 | 17:22 | + 0 -
Ik praat niet met witmannen die geen moslim zijn, stilte aub.
@Kaas de Vies | 22-05-13 | 17:18 Welkom broeder, ik en Allááh zijn verheugd dat je eindelijk je Shahada hebt gedaan.
Ik ben uiteraard zelf al lang moslim en van de imam hoefde ik niet meer besneden te worden toen ik vertelde dat er bij m'n Bar Mitzvah al een pond van mijn snikkel was gejaapt.
Meld je je tevoren even af zodra je Ridda gaat plegen? Dan kan ik bijtijds mijn kromzwaard uit het vet halen. In naam van Mohammed (COHF)
Die koppen, wat een losers. Wat een troosteloze zieligheid met de tragische triestheid van dit buitenlander pleps. Godnogantoe.
.... door voornamelijk de zogenaamde 'knuffelallochtonen' in beeld te brengen en niet de wat oudere allochtonen die hier vaak al 40 jaar zijn en nog geen woord Nederlands spreken slaan ze over.
nielsjuuh23 | 22-05-13 | 17:16 |
O jee... u bedoelt te zeggen dat er nog hoop is omdat de nieuwe generatie wel Nederlands spreekt?
Moehahaha, alsof je door een schilderij van Jeroen Bosch loopt....
Kaas de Vies | 22-05-13 | 17:18 | + 1 -
Jaja een kameel in de gang bij zeg maar jansen. Zo was het toch ?
Buurtvaders of stamhoofden. Jammer dat ze in hun eigen tribale gewoontes blijven hangen. Eigen stam eerst en onze stamleden doen nooit wat fout, ies altijd schuld van andere stammen. Dat soort werk.
De PVV zegt zulke dingen ook, dus is het onzin, volgens fop-wetenschapper Jan Jaap de Ruiter op TPO.http://politiek.thepostonline.nl/column/de-shariadriehoek-een-pvv-debacle/ Niets aan de hand mensen, goed-mensen lopen door en doen de oogkleppen niet af en de oordoppen niet uit. www.dagelijksestandaard.nl/2013/05/vol...
Ik weet een humane positieve oplossing a la Rutte: Massaal naar de Schilderswijk verhuizen om het goede voorbeeld te geven aan onze mede landgenoten!
Nu verder met de orde van de dag: flesjes olijfolie
Hee nielsjuuh23 | 22-05-13 | 17:16 | + 1
ga is effe lekker ergens anders janken.
Je begrijpt er geen fluit van.
Ik mis eigenlijk nog Jacobse en Van Es. youtu.be/bjk09AK0_Ak
@bijscholing | 22-05-13 | 17:17
Rutte zegt wel meer. Deed hij maar meer.
@Supermatthijs | 22-05-13 | 17:18 | + 0 -
Nee sommige mensen zijn te dom om bij te scholen en die moet je dus buiten de deur houden.
Buurtvaders, fantastisch, kunnen hun eigen kinderen niet opvoeden, nee geef ze dan maar de regie over de buurt. Serieus, sniff, boehoehoehoe.
bijscholing | 22-05-13 | 17:17 | + 0 -
Want dan zijn alle problemen opgelost ?
Ging in mijn jeugd, zo'n 35 jaar terug, vaak met mijn ouders mee naar "De Haagse markt". Was leuk. De Schilderswijk was toen nog een arbeidersbuurt waar plat Haags werd gesproken.
@vraagstaart | 22-05-13 | 17:15 | + -1 -
"Er staat een kameel in de gang, ja ja een kammeer in de gang"
Pas je eens aan jongen, naar de verheven nieuwe cultuur, ik heb mijn baard al laten staan en mijn snikkel gehalveerd, mijn vrouw vond ik al een hoer maar nu behandel ik haar ook zo. Ik ben onkwetsbaar want ik beroep mij op de Koran, sinds vandaag ben ik Moslim en mag het allemaal wel.
"Ja ja een kameel in de gang".
Een stukje exotisch Nederland. Oh, wacht....
De vergeten driehoek was vergeten bij de stadsvernieuwing.
-
30 jaar terug al kon je er als meisje beter niet in te kort rokje lopen.
-
de journalist van het gewraakte stuk is hindoe.
de vergeten driehoek heeft de grootste hindoe-basisschool van nederland en een tempel.
hindoes zijn pvv stemmers want anti islam
-
you do the math
Heerlijk wijkje geworden. Jaren lang is er geen ruk gedaan. Opvallende de laatste dagen is dat half Nederland in ene een mening heeft over de schilderswijk terwijl ze er nog nooit geweest zijn.
Paul Scheffer zei het in 2000.
Mark Rutte zei het in 2012.
"De multiculturele samenleving is een mislukt experiment."
Wanneer wordt deze 'opinie' voor feit aangenomen? *zucht*
"Een foto zegt meer dan 1000 woorden"
Ik schaam me voor mijn eigen land, te belachelijk voor worden dat Wilders ,een lid van de Tweede Kamer met een klein leger aan beveiligers over straat moet omdat hij de keiharde waarheid zegt. De keiharde waarheid die al die linksmenschen maar niet willen horen, bij een rapportage van de Jakhalzen (met Judas himself : Jelte) weten ze er weer een 'leuke' draai aan te geven door voornamelijk de zogenaamde 'knuffelallochtonen' in beeld te brengen en niet de wat oudere allochtonen die hier vaak al 40 jaar zijn en nog geen woord Nederlands spreken slaan ze over. Ik moet hier van kotsen.
Dit is niet mijn wijk vriend!
Godsammekraken | 22-05-13 | 17:12 | + 1 0
Het zijn soms nét politici.
Vroeger hadden Schilderswijkers met een paard wegens ruimtegebrek dat beest in de gang staan. Het liedje van Van Duijn "er staat een paard in de gang" refereert daar nog aan.
Hij hoeft niet veel te wijzigen. "Er staat een baard in de gang" is reuze actueel.
Bezet. Bezet. Bezet. Bezet. Bezet.
Ja dat is ook wel duidelijk zonder die tekst.
Buurtvaders: mensen die geld krijgen wegens plichtsverzuim als opvoeder om vervolgens nog steeds niets te doen.
REAGEER OOK