Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Feit: voetballers zijn gewelddadige klootzakken

lekkebalwantvoetbaliskutTreurig sportnieuws. Er vinden elk speelweekend 985 geweldsincidenten plaats in de voetballerij waarover de tuchtcommissie moet oordelen. Dat heeft het AD geturfd. Er zijn incidenten bij 1 op de 33 wedstrijden, waarbij de KNVB 32.500 wedstrijden per weekend organiseert. Basketball (1 op 291), hockey (1 op 374), tennis (1 op de 1500), volleybal (1 op de 1500) en korfbal (er was er ooit één, schijnt) zijn sporten waar veel beschaafdere, vriendelijkere en nettere mensen op zitten. Mensen die niet bij het minste of geringste hun verbale onvermogen uiten door iemand neer te hoeken of te schoppen. Niet op voetbal. Dat is een sport die uit de spanbanden klapt van de geweldstokkies, agressieve klootzakken en doorgedraaide psychopaten. Zoals bijvoorbeeld de aanvoerder van RWB 6 die een scheidsrechter tegen de grond sloeg afgelopen weekend. Want ja, een gele kaart in een kampioenswedstrijd in de 6e klasse amateurs, dat is natuurlijk wel een goede reden om een 50-jarige vrijwillige scheidsrechter stuk te slaan. Met uitzondering van vrouwenvoetbal -want vrouwen dus beschaafd- doet u er verstandig aan uw kroost zo ver mogelijk van een voetbalveld vandaan te houden. Boycot voetbal. Zeg uw lidmaatschap op als hij er al op zit. Of uw eigen lidmaatschap. Maak een statement. Er zijn genoeg andere leuke teamsporten. Teamsporten waarbij uw zoon geen kans heeft met zijn oogkas tegen de schoen van een toekomstig gedetineerde aan te lopen. Kijk, de KNVB trekt pas een semi-grens bij een dode (alles stil leggen behalve de centjescompetitie), dus van de ethisch door en door verrotte KNVB moeten we het niet hebben. Zelf doen. Fuck voetbal. Sporten doet u voor uw plezier, niet om uzelf bloot te stellen aan voorkwabloze geweldspaupers. U wilt toch geen lid zijn of uw kind lid maken van een organisatie die excessief geweld faciliteert en tolereert? Daarom: BOYCOT DE KNVB!

Reaguursels

Inloggen

Boycot PSV!
Ongetalenteerde Uberlul Mark van B. is aangesteld als JEUGD-trainer... Wat nou voorbeeld?
Gaarne een hetze waardoor PSV hiervan afziet. Kan toch gewoon niet. Wat gaat ie ze leren behalve benen kopottrappen?

Alquest | 14-05-13 | 10:30

En daarom ben ik met voetballen gestopt, het is niet leuk meer. Roomblanke jochies van een 'gezellige volksclub' (Utrecht, Amersfoort of Amsterdam) met een mocro-accent die om de haverklap het k-woord (die ziekte) gebruiken en als je ze erop aanspreekt je niet-begrijpend aan staan te kijken. De multiculti teams begin ik maar niet over want dat is al 15 jaar ellende (Kismet, Faja Lobi, Amsterdam United, Allen Weerbaar en noem het vullis maar op). Het is mooi geweest.

Mayhem Monday | 13-05-13 | 19:21

De leiders van de KNVB zijn aartsconservatief en voelen zich nergens verantwoordelijk voor. Van hun kant zal de verandering niet komen.

profiteroles | 13-05-13 | 19:06

Voetballers klootzakken? Ik dacht homo's..

ren-forrest-ren-e | 13-05-13 | 17:28

beetje simplistisch stukje.
Je zou eea beter moeten specificeren. Bv : mannelijke voetballers tussen de 16 en 18 met een zandbak afkomst zijn voor een groot deel agressief.
Maar zelfs dan slaat het nergens op!
Sommige mensen zijn agressief. En dat ze dan toevallig op voetballen zitten wil niet zeggen dat voetballers agressief zijn. Als er een paar keer een bowler met een bal naar mensen hoofden gaat gooien ga je toch ook niet een stukkie plempen met de tekst 'bowlers zijn agressieve bal fanaten' ?

According2Mark | 13-05-13 | 17:00

@necrosis | 13-05-13 | 11:25
Met je Sixpack......
Een echte vent heeft een fust!

lilluke halve hoan | 13-05-13 | 16:17

@dlseth_ | 13-05-13 | 11:39
bij die genoemde club, RWB 6, zijn het volgens mij allemaal Turken.....
Dus... KutTurken!

lilluke halve hoan | 13-05-13 | 16:13

Beetje scheidsrechter neer meppen is gewoon cultuur in dat soort landen. Doe eens een beetje begrip tonen stelletje racisten!

Fopspeen | 13-05-13 | 16:08

Zolang de zeloten van FIFA/EUFA/KNVB niks zien in tijdstraffen en ze het gezeik na (bijna) elke overtreding accepteren zal het niet beter worden. De regels zijn 19e eeuws, we leven inmiddels in de 21e eeuw. Bij een sport als hockey is het vrijwel standaard dat er bij overtredingen niet gezeken wordt (hooguit de aanvoerder die met scheidsen overlegt), ga of blijf je zeiken dan mag je team 5-10 minuten met een mannetje/vrouwtje minder.
Als een hockeycoach mij teveel kritiek heeft op de scheids krijgt hij van mij een waarschuwing, en bij de volgende opmerking gaat ie gewoon naar de kantine!

Een ding is wel zo: bij voetbal is een overtreding vaak meteen fysiek (met pijn), dus dan reageer je anders dan als je een balletje zacht tegen de voet krijgt.

jojan | 13-05-13 | 15:51

Ik vind dat alle voetballers publiekelijk afstand moeten nemen van het voetbalgeweld.

Grasshopper66 | 13-05-13 | 15:44

-weggejorist-

Vicksel | 13-05-13 | 15:06

Stukje van Quid, dus Wilders kan natuurlijk niet genoemd worden. Maar hij had wel gelijk. We hebben helemaal geen voetbalprobleem.

Piet van het Padje | 13-05-13 | 14:52

Tip voor de scheidsrechterscommissie: ga eens een half jaar staken, gooi het voetbal in de hele knvb plat. Misschien krijgen de arbiters dan respect en beseft Nederland weer dat het hier om EEN SPEL gaat.

Zapata | 13-05-13 | 14:36

@Grachus | 13-05-13 | 12:53
Meer dan 6?
Een six-pack telt als één!

necrosis | 13-05-13 | 14:25

Valt allemaal wel mee jongens. Mijn ervaring is dat wanneer je zelf als team met een beschaafde instelling het veld opkomt, dit overslaat op de tegenstander en je gewoon een leuke, sportieve pot kunt spelen.

Tuurlijk trekt de sport meer agressievelingen uit de samenleving aan dan andere sporten, met meer incidenten tot gevolg. Echter doet de KNVB er veel aan om sportieve teams/clubs bij elkaar te plaatsen en 'conflict'-teams ook bij elkaar te zetten. Zo kunnen de agressievelingen hun agressie wekelijks op elkaar botvieren en is er voor de andere helft een goed potje mogelijk. KNVB doet niet zoveel fout dus in mijn ogen.
Waar paupers zijn is agressie, wanneer je paupers uit het voetbal haalt zoeken ze wel weer iets anders. Paupers tegen elkaar op een voetbalveld zetten is dus een prima oplossing voor het probleem dunkt me.

etui | 13-05-13 | 14:23

Heel lang was ik vergeten waarom ik als kind al zo'n pesthekel had aan voetbal en alles wat er (toen al) omheen hing. Maar door GS weet ik het weer.
.
De dank die Johnny Quid wist dat zou komen is eindelijk hier. Of zoiets.

Van Dikhout | 13-05-13 | 14:18

Dit weekend een schietwedstrijd gehad. Heb zelfs niemand z'n stem horen verheffen, alleen maar lol.

voor geen goud dat ik op voetbal ga, mij te gewelddadig.

Lumenatra | 13-05-13 | 13:54

Grote stamper | 13-05-13 | 13:09 | + 0

Ik ben voor! We voorkomen zo ook de nature/nurture discussie.

Joffri | 13-05-13 | 13:26

Bij schaken is soms ook sprake van "verruwing"
Toen Max Euwe in de jaren dertig tegen de grote Aljechin schaakte om het wereldkampioenschap stonk de Rus naar de drank.
Volgens mij deelde Aljechin ook weleens een schop uit onder de tafel en liet hij boeren maar dat weet ik niet helemaal zeker...

knerf | 13-05-13 | 13:20

Graaf van Egmont | 13-05-13 | 11:07 | + 10 -

En dan?
De Republikeinse Voetbalbond!

knerf | 13-05-13 | 13:15

Voetbal is tekenend voor wat er met onze samenleving gebeurt dankzij de culturele verrijking met name. Alles gaat eraan kapot, veiligheid, leefbaarheid, sociale stelsel etc.

The real McCoy | 13-05-13 | 13:14

Bij tokkies en oudertuigh gast het gaat al mis bij de geboorte. Te veel ouders die hun kinderen niet op (kunnen/willen) voeden. Ik pleit dan ook voor een geboortebeperking voor ouders met een IQ op tokkiegrens. Ik voorspel een vooruitgang op lange termijn. Of is dit idee iets te controversieel?

Rest In Privacy | 13-05-13 | 13:09

Wacht maar tot ik mijn overhemd uittrek en mijn 'sixpack' laat zien....
necrosis | 13-05-13 | 11:25 | + -3 -
Nou volgens mij zitten er daar wel meer dan 6 in.

Grachus | 13-05-13 | 12:53

Gewone een speciale competitie voor Marokkanen, Turken en Antilianen maken en de geweldsincidenten in de reguliere competitie nemen met meer dan 90$ af. Zo moeilijk is het allemaal niet.

Grachus | 13-05-13 | 12:49

Boycot voetbal, goed plan, GS voorop.
Geen zinderende zondagen meer, geen topics over en voor voetbalgekkies.
Goed plan boycot alles wat naar voetbal riekt.
Dus, doei voebulluh,doei voebultopics en doei voebultopicschrijvers.
Jullie zijn gewelddadige klootzakken . Allemaal.

amin | 13-05-13 | 12:45

-weggejorist-

1steen | 13-05-13 | 12:45

Voetbal is een proletensport. En als je er niet een bént, dan word je vanzelf een proleet zodra je ermee in aanraking komt. Voetbal stinkt naar bier, pis, patat, zurige mayonaise, ongewassen zweetvoeten, vieze scheten, slechte adem en testosteron.

Voetbal is grote bekken, schreeuwen, schelden, spugen, holbewonersgedrag, hooligans, drankmisbruik, enorme schadeposten, vernielde binnensteden.

Dat het zo'n immens populaire sport is, is misschien wel juist dáárom.

En dat is voor mij al een leven lang een reden om te zeggen:

F u c k v o e t b a l.

Peter Emile | 13-05-13 | 12:44

Nee, dan de zeilsport. Na een onvervalste indringstart kreeg ik van een woedende concurrent de keuze: protest, strafrondje of een rondje in de kroeg.

En dan na afloop ook nog elkaar helpen met schepen verhalen en zeilen sjouwen.

Voetbal is voor nichterige neanderthalers. Wie gaan er anders met tweeëntwintig man in een korte broek op een grasveld huppelen?

koolteer | 13-05-13 | 12:32

30 eeuwen terug stuurde men de debielen van de stam onder de verf met luid gebrul naar het verder liggende dorp van een andere stam om daar te plunderen en iedereen de schedel in te slaan. Dat soort volk is er nog steeds en daarvoor is voetbal uitgevonden. Het is niet meer en niet minder. Dus gewoon een randgebeuren voor debieltjes. Lees Desmond Morris maar eens.

KarelMarks | 13-05-13 | 12:25

Ga toch rugbyen. (deze aansporing geldt alleen voor niet-mentaal gehandicapten)

Willem VanDer Decken | 13-05-13 | 12:20

Heb het idee dat er weinig voetballers onder de reaguurders zitten. 1 op 33, zo ervaar ik het gelukkig niet, dan zou ik heel wat incidenten mee moeten hebben gemaakt. En hockey 1 op 374? Tuurlijk...

Latrinalia | 13-05-13 | 12:09

@spanarchist | 13-05-13 | 12:00
Dat zeg ik, mannen zijn sterk oververtegenwoordigd in geweldstatistieken.

Bakito | 13-05-13 | 12:06

@ Charles de Batz | 13-05-13 | 11:54 |
Ik ben er juist een voorstander van om kinderen op jonge leeftijd op een vecht/ verdedigings sport te doen.
Ze leren niet alleen de techniek van verdediging maar ook de beheersing.
Nee niet iedereen kan scoren.
Maar vaak is het proberen ervan al een hele vooruitgang

cobie | 13-05-13 | 12:06

Bakito | 13-05-13 | 11:58
Houd het daar maar op, als dat je beter laat voelen. Blijven ontkennen, het is wel zo makkelijk.

spanarchist | 13-05-13 | 12:01

Bakito | 13-05-13 | 11:57
"Oververtegenwoordiging". Zoek de betekenis van het woord eens op, misschien leer je er iets van.

spanarchist | 13-05-13 | 12:00

@spanarchist | 13-05-13 | 11:57
*aluhoedje pakt *

Bakito | 13-05-13 | 11:58

We hebben toch de ongeschreven regel dat paupervolk slechts mag voetballen en darten, zodat goed volk prettig de andere sporten mag beoefenen. .. niets aan veranderen graag.

Sir EnemA | 13-05-13 | 11:57

Ik wens, al jaren, op geen enkele wijze geassocieerd te worden met voetbal.

Franz Jozef | 13-05-13 | 11:57

@spanarchist | 13-05-13 | 11:52
Bullshit, jij maakt van geweld een rassenkwestie, terwijl er miljarden bewijzen zijn dat het in de "beste" kringen voorkomt.

Ga eerst je huiswerk maar eens doen, gij onbenul!

Bakito | 13-05-13 | 11:57

pius | 13-05-13 | 11:54
Vraag je eens af waarom die concrete cijfers er niet zijn.

spanarchist | 13-05-13 | 11:57

@spanarchist | 13-05-13 | 11:48

Dat klinkt al een stuk beter, al vraag ik het me af. Er zijn geen concrete cijfers om die bewering te staven namelijk.

pius | 13-05-13 | 11:54

cobie | 13-05-13 | 11:42 | + 0 -
Weet niet. Niet iedereen kan en zal scoren. Misschien heeft het ook te maken met onze opvoeding. Als gevolg van de geitenwollensokken in het onderwijs en de 'zachte' sector is het idee ontsproten dat de mens maakbaar is. Kinderen mogen niet met oorlogsspeelgoed spelen en zeker geen soldaatje ofzo, want dat zou agressie meer aanwakkeren. Daar ben ik het absoluut niet mee eens. Kinderen moeten leren met alle soorten emoties te kunnen omgaan zoals verdriet, teleurstelling, jaloersheid enz. Agressie hoort daar ook bij. Door het spelen van soldaatje leer je dat ook lijkt mij.
Mij is het opgevallen dat mensen die agressieve sporten beoefenen zoals judo, karate juist helemaal niet zo agressief zijn. Daar leer je om er mee om te gaan.

Charles de Batz | 13-05-13 | 11:54

De COVS (vereniging van scheidsrechters) geeft duidelijk aan dat de KNVB te slap handelt. De KNVB wijst die kritiek resoluut van de hand. Zie daar de hele problematiek in een notedop. Ik weet niet wat de bond drijft maar dat ze epic falen is evident.

Bigi Bana Boy | 13-05-13 | 11:53

Met dank aan de geldelijke uitbuiting van de sport,waardoor de belangen onevenredig zijn en vele"topvoetballers"zich ook onevenredig gedragen!De Sneijders,Ibrahimovic'jes,Drenthes,Ballotelli's,Ribbery's en van der Meijdes van deze wereld!Dat wil men ook als men klein is!!!Op gekleurde schoentjes vanaf het veld dronken de bolide in en door naar feestjes,minderjarige doen!Tel daarbij het "sucses'van de segregatie in de amateurtak op(turkse,marokaanse en afrikaanse clubs/teams)en een falend,gelijk een politieke partij werkende organisatie als de KNVB erbij en voila!!!De "2 jasjes op de grond en we hebben een goal"romantiek is al tijden verdwenen,zeg maar dood...

Djenghiz_ken_net | 13-05-13 | 11:52

Bakito | 13-05-13 | 11:50
Gewoon blijven ontkennen bakito, dat is wel zo makkelijk.

spanarchist | 13-05-13 | 11:52

@spanarchist | 13-05-13 | 11:48
Mannen zijn als groep ook oververtegenwoordigd, wat is je punt?

Bakito | 13-05-13 | 11:50

@Wees_eens_creatief Ooit een basketball team van dichtbij gezien? Geringe omvang is niet echt hoe ik het zou noemen ;-)
Ik speel basketbal en rugby, allebei toffe sporten. Bij rugby maak je elkaar af tussen de fluitsignalen, en drink je een biertje na het laatste fluitsignaal met de tegenstander. Veel respect onderling, en nog meer respect voor de scheidsrechter.
Geloof me zowel bij basketbal als bij rugby lopen gasten die de kop van je romp kunnen trekken. Maar de sfeeris eigenlijk altijd goed, en er is zelden iets aan de hand. Ik denk dat het bij voetbal al misgaat vanuit de jeugd, waar kleine spelertjes al sterallures krijgen, en verteld wordt dat ze moeten gaan liggen als ze een tikkie of een duwtje krijgen om de vrije trap mee te krijgen. Daarnaast is het positief prestatiegericht coachen van jeugd niet in het voetbal uitgevonden. Het begint bij de jeugd, en hopelijk heb je er over een 20 effect van bij de senioren...

geshem411 | 13-05-13 | 11:49

pius | 13-05-13 | 11:46
Geen allochtonenprobleem, een maatschappelijk probleem waar allochtonen, zoals gebruikelijk, oververtegenwoordigd zijn.

spanarchist | 13-05-13 | 11:48

@Fatwabuster | 13-05-13 | 11:34
Onzin, alles is terug te leiden naar testosteron.

Bakito | 13-05-13 | 11:46

Alleen totaalimbecielen zien het voetbalgeweld als een allochtonenprobleem. Dit probleem bestaat al sinds de jaren 70 en er is altijd weggekeken door instanties en bevolking.

Het werd in brede zin oogluikend toegestaan.

Nu duikt iedereen er plots bovenop. Hypocrieter kan niet. Echt.

pius | 13-05-13 | 11:46


dlseth_ | 13-05-13 | 11:39 |
Jij heerlijkheid..:-)

irma zonderboezem | 13-05-13 | 11:46

@ Charles de Batz | 13-05-13 | 11:38 |
Ben ik niet met je eens.
Iemand die op een voetbalveld wilt " scoren" bij de vrouwelijke toeschouwers zal eerder proberen veel doelpunten te maken.
Iemand doodschoppen zal niet uit stoere beweging gaan.
Als de schoppers bezig zijn met hun slachtoffer zijn ze de toeschouwers allang vergeten.

cobie | 13-05-13 | 11:42

Voetbal is wel een leuke sport en elke jongen moet toch leren hoe hij fatsoenlijk tegen een bal schopt (zie lijstje van Kwit). Niets zo triest als een kerel die niet tegen een bal kan schoppen. Zelfde geldt overigens voor mannen die niet kunnen gooien of vangen.

Geweld op het veld lijkt ineens ontstaan, het is echter een resultante van jaren negeren van kleinere incidenten. Zowel de KNVB als de clubs hebben teveel toegestaan in plaats van de rotte appels definitief verwijderd. Zachte heelmeesters maken stinkende wonden. Zero tolerance op het veld, definitief schorsen van spelers, teams en clubs kan het tij hopelijk nog keren.

Ik ken clubs die ook strenge afspraken met ouders maken hoe zij zich moeten gedragen. Jaren geleden maakte ikzelf al mee hoe blanke ouders naar hun 9-jarige zoontje in de kampioenswedstrijd riepen: "eerst de man, dan de bal." Blijkbaar kunnen sommige mensen gewoon moeilijk relativeren en moeten er strenge regels op en om het veld met extreme sancties gelden.

Boerenbrandtlul | 13-05-13 | 11:42

In de tijd dat god zijn kinderen nog in't echie naar de aarde stuurde,wisten ze het volk nog goed te vermaken amfitheaters met echte gladiatoren en zo ,dan zou ik ik gaan kijken maar dit is zoooo halfslachtig

iam&u2=jawehgodallah | 13-05-13 | 11:40

@Bakito | 13-05-13 | 11:33
Een dag niet gediscrimineerd, is een dag niet geleefd!

Kutmarokkanen!

dlseth_ | 13-05-13 | 11:39

@fritsspits | 13-05-13 | 11:35
Keyword: segregatie!
Mensen die niet willen integreren in onze samenleving mogen van mij best wel opzouten naar zand van herkomst.
Ik kan ze missen als kiespijn!

necrosis | 13-05-13 | 11:39

Maar eerlijk, is iemand bekend of er ooit onderzoek is gedaan of voetbalgeweld te maken heeft met onze oergenen. Ik zelf denk het wel. Een prehistorische stammenoorlog moet er toch ook zo hebben uitgezien? Om geweld te verklaren als een uitwas van asociaal gedrag lijkt mij te simpel. Ik denk dat van nature mensen graag tot een 'stam'willen behoren. Ons soort mensen zeg maar en zich daarmee willen afzetten tegen andere groepen en daarmee de vruchtbare vrouwtjes willen lokken en daarmee de toekomst van de stam veilig stellen. Daarom zal een multculturele samenleving dus nooit lukken. Wat een geitenwollensok zal beweren. Zie die giegelende meisjes maar langs de kant van het veld. Moraal van het verhaal. Ons gedrag wordt naar mijn mening veel meer gestuurd door genen en hormonen dan door daadwerkelijk verstand. Dit zal je errst moeten erkennen voordat je uitwassen zal bestrijden als uitwassen van asocialiteit. Dan zullen die maatregelen nooit helpen.
(had ik maar gedragbiologie gestudeerd)
*site van de ou opzoekt*

Charles de Batz | 13-05-13 | 11:38

Wordt tijd dat al die VRIJWILLIGE scheids-, lijnrechters en andere hulpen eens een tijdje de wedstrijden laten voor wat ze zijn. Een dikke middelvinger naar de klootzakken (spelers, teams, clubs en zeker ook de KNVB) die het allemaal zo langzamerhand normaal schijnen te vinden.

R-W | 13-05-13 | 11:38

Het is toch vrij simpel? Bij iedere sport behalve voetbal houd je als speler èn als coach je mond tegen de scheidsrechter. Kritiek is wedstrijd verloren/schorsing/tijdstraf. Dat moet bij voetbal toch ook kunnen? En natuurlijk te beginnen bij het profvoetbal.

Hickup | 13-05-13 | 11:38

@ Kapitein Sjaak Mus | 13-05-13 | 11:36 |
Lol!

cobie | 13-05-13 | 11:37

@ necrosis | 13-05-13 | 11:34
Oh mooi ;-)

cobie | 13-05-13 | 11:37

@ cobie | 13-05-13 |
Vissen... Da's pas een linke sport.
Niet alleen moet je regelmatig slaan, maar ze bijten ook nog eens een keer!

Kapitein Sjaak Mus | 13-05-13 | 11:36

Sommige mensen zijn net beestjes. Dat ligt niet aan het voetbal, maar aan die mensen. Dat voetbal als 'volkssport' dergelijke lieden aantrekt kun je voetbal moeilijk verwijten. Zonder voetbal zoekt dit tuig wel een andere uitlaatklep. Ik begin die loze Quid (spreek uit als kut)-verhalen overigens wel aardig zat te worden.

atje | 13-05-13 | 11:36

Er zijn clubs die alleen maar uit allochtonen bestaan, deze veroorzaken ook de meeste bonje.

fritsspits | 13-05-13 | 11:35

@cobie | 13-05-13 | 11:27
Ik zal er geen misbruik van maken.....

necrosis | 13-05-13 | 11:34

@Bakito | 13-05-13 | 11:33

Voetbalgeweld heeft niks met ras te maken maar meer met achtergrond en cultuur.... maar goed, dat weet je zelf ook wel

Fatwabuster | 13-05-13 | 11:34

Gewoon jammer dat anderen een sport verzieken.
Een sport is na een week hard werken een soort verzetje.
De een gaat vissen, de ander voetballen.
Zelf bij aikido raken er minder mensen gewond als bij voetbal terwijl de bal niet in de buurt is.

cobie | 13-05-13 | 11:33

Die percentages kloppen natuurlijk wel, lopen evenredig met het aantal allochtonen in het algemeen en het aantal Marokkanen in het bijzonder, dat de sport bedrijft.
Ik loop wekelijks rond op de voetbalvelden en de actie van de KNVB met die rare armbandjes en die aanstellerij van mensen als Güzübüyük werken zelfs averechts en stimuleren dit geweld.

De doorsnee Marokkaan van een jaar of 15,16 heeft namelijk helemaal niet door waar het om gaat.
Hij is opgevoed met het idee dat hij overal recht op heeft.
Recht op Nike-air schoenen, recht op een I-pod, recht op een uitkering, recht op vanalles en nog wat.
En nu van de KNVB dus ook recht op Respect.
En als die tegenstander of scheidsrechter geen respect voor hem heeft, dan schopt hij het licht godverdoemme wel uit zijn respectloze hoofd.

Cuyahoga | 13-05-13 | 11:33

@Godsammekraken | 13-05-13 | 10:55
Huh, geen racistische opmerking?


*krant opbellen doet *

Bakito | 13-05-13 | 11:33

@ War On Errorism | 13-05-13 | 11:13 |
* duim opsteekt en zachtjes "why was he born so beautiful" fluit*

Kapitein Sjaak Mus | 13-05-13 | 11:32

Gooi het lidmaatschapsgeld omhoog en het probleem is weg. Paupers en onrendabelen voetballen en daar komt dus geweld van. Sporten die duurder zijn Tennis, hockey of golf blijven verstoken van geweld. Geen toeval.
*
Basketbal heeft te maken met de geringe omvang van aantal spelers

Wees_eens_creatief | 13-05-13 | 11:32

@Ja nee, geen mening | 13-05-13 | 11:23
Het is hoog tijd dat de Martosaurus met pensioen gaat, net als gele kaartentrekkert van Bommel!

necrosis | 13-05-13 | 11:29

"Dat is een sport die uit de spanbanden klapt van de geweldstokkies, agressieve klootzakken en doorgedraaide psychopaten."

Afkomst en culturele achtergrond van het tuig spelen hierbij nauwelijks een rol. Toch?

daatzel | 13-05-13 | 11:28

Bij hockey zitten de teams na afloop van de wedstrijd in de kantine samen iets te drinken. Dat heb ik bij voetbal nog nooit gezien.

de jong8419 | 13-05-13 | 11:28

@ necrosis | 13-05-13 | 11:25 |
Dat wel vin.
Maar wel een die al bezet is.
;-)

cobie | 13-05-13 | 11:27

@cobie | 13-05-13 | 11:22
Wacht maar tot ik mijn overhemd uittrek en mijn 'sixpack' laat zien....
Je bent hopelijk toch wel van vrouwelijke kunne?

necrosis | 13-05-13 | 11:25

Het heeft toche zeker zijn nut dat voetbal. Zo kunnen testosteronbommetjes zich iedere week zich even uitleven zowel op het veld of als supporter. Stammenoorlog zit toch in de genen van de man en zal er goed of kwaadschiks er uit moeten komen. Mocht men besluiten om het voetbal te verbieden dan zal de maatschappij als geheel veel meer overlast ervaren. Vergelijk het maar met het koffieshopbeleid. We gedogen een beetje zodat de uitwassen binnen de perken blijft.

Charles de Batz | 13-05-13 | 11:24

De KNVB is voor het voetbal wat Mart Smeets is voor het wielrennen. In beide sporten zou ik mijn zoon voor geen goud aan willen treffen.

Ja nee, geen mening | 13-05-13 | 11:23

Ik ga wel fluiten bij damesvolleybal. Bij iedere overtreding gaat zo'n veel-te-strak-sportbroekje bij ome dlseth over de knie.

dlseth_ | 13-05-13 | 11:23

@ necrosis | 13-05-13 | 11:19
* blozen doet *

cobie | 13-05-13 | 11:22

90 procent van het geweld komt uit de bekende hoek en de oplossing moet daar gezocht worden!
.
Alle spelers hebben een spelerskaart, ga nu eens een seizoen (2013-2014) die incidenten bij houden, de kaart (inclusief pasfoto) op een website zetten... na een maand heb je al een perfect beeld van de dadergroep.
.
Vervolgens speler, team of desnoods de hele club royeren... hou je dat een seizoen vol dan is het meeste geweld wel verdwenen.

Fatwabuster | 13-05-13 | 11:21

De KNVB is in het klein wat de overheid in het groot is.
Er is geen probleem met mocro jongeren. We verwerpen de kritiek.

James Lastig | 13-05-13 | 11:21

Gaan we weer.. Elke week dezelfde onderwerpen pff
kampertjeee | 13-05-13 | 11:13

En graag blijven doen zolang deze terreur voortduurt.
Blfrt | 13-05-13 | 11:16 | + 1 -

Prima maar liever niet op gs thankx

kampertjeee | 13-05-13 | 11:21

@ ROFLOLLMAO | 13-05-13 | 11:17 |
Bij ons in het dorp hebben we ook een voetbalclubje.
En geloof het of niet, dat clubje bestaat uit alleen Nederlandse jochies.
Er is nog nóóit een schoppartij geweest.
( niet zodat er een gewonde valt iig)

cobie | 13-05-13 | 11:20

@cobie | 13-05-13 | 11:16
*kusje*

necrosis | 13-05-13 | 11:19

Ook hier zou een harde aanpak werken. Geweld tegen de scheidsrechter? Ga maar eens een half jaar een cel van binnen bekijken. Recidive? Dan wordt het een jaar. Maar helaas, ook bij het voetbal is een harde aanpak niet gewenst en straft men liever de gehele ploeg of club met een schorsing dan dat de daders aangepakt worden. En er mag vooral niet gezegd worden welke bevolkingsgroep ook hier weer eens oververtegenwoordigd is, daarmee zou je de kansenpareltjes alleen maar stigmatiseren.

spanarchist | 13-05-13 | 11:18

@IkGeluk | 13-05-13 | 11:11
Ik doe helemaal niet aan sport, zo blijf ik heel!
Tot grote tevredenheid van mijn werkgever....

necrosis | 13-05-13 | 11:18

En toch zie je het niet bij iedere club: er is dus waarschijnlijk een merendeel van clubs zonder gewelddelicten, en een kleine concentratie clubs met een heleboel "incidenten". Het lijkt mij afdoende om juist die clubs op te schorten, zodat de clubs die gewoon lekker willen voetballen niet door hen worden benadeeld

ROFLOLLMAO | 13-05-13 | 11:17

@ necrosis | 13-05-13 | 11:15 |
Oh dat mag je zeker wél zeggen.

cobie | 13-05-13 | 11:16

Gaan we weer.. Elke week dezelfde onderwerpen pff
kampertjeee | 13-05-13 | 11:13

En graag blijven doen zolang deze terreur voortduurt.

Blfrt | 13-05-13 | 11:16

-want vrouwen dus beschaafd-
Dit is gelul, hun agressie richten ze alleen sneller op elkaar dan op de scheids.
Heb een keer gekeken naar een vriendin die een wedstrijd moest spelen, alleen maar versterking van mijn gedachte dat vrouwen onderling niet met elkaar kunnen opschieten.

niemand specifiek | 13-05-13 | 11:16

@cobie | 13-05-13 | 11:10
Sommige teams hebben opvallend buitenlandse namen, daar mag men ook wel iets aan doen.
Tenslotte is dit Nederland, en geen provincie van een islamitisch land!
Maar dat mag ik vast niet zeggen......

necrosis | 13-05-13 | 11:15

Laat ze lekker op voetbal, anders gaan ze mijn sport verzieken die tokkies!

ikdenkwat | 13-05-13 | 11:14

Gaan we weer.. Elke week dezelfde onderwerpen pff

kampertjeee | 13-05-13 | 11:13

Wij rugbyers hebben het spreekwoord: Voetbal is een herensport voor barbaren, rugby is een barbarensport voor heren.

War On Errorism | 13-05-13 | 11:13

Het is sowieso treurig dat voetbal zo populair is in Nederland

QueenelizabethII | 13-05-13 | 11:12

"Feit: voetballers zijn gewelddadige klootzakken"
Als ik een gewelddadige klootzak was, zou ik me beledigd voelen.

Nietvoordekat | 13-05-13 | 11:12

Dus er zijn duizend gewelds incidenten per weekend?

newray | 13-05-13 | 11:12

Eigenlijk is Tennis en basketbal dus veel gevaarlijker dan hockey... Bij voetbal en hockey spelen er 22 spelers, bij Tennis maar 2 en basketbal 10.

Dus per speler meer risico:
voetbal: 1 op de 363 spelers
basketbal: 1 op de 1455 spelers
hockey: 1 op de 4114 spelers
tennis: 1 op de 3000 spelers
volleybal: 1 op de 9000 spelers

IkGeluk | 13-05-13 | 11:11

Ik moet kokhalzen van het laffe optreden van de KNVB, maar snap nog minder waarom onze overheid niets doet om dit paupergeweld een halt toe te roepen. Een scheidsrechter het licht uit zijn ogen slaan en trappen? Dan hoppa, lekker met je pauperreet voor 2 jaar de cel in.

harry poster | 13-05-13 | 11:11

@ Het Zilte Nat | 13-05-13 | 11:04 |
Je kan beter één speler levenslang schorsen als een heel team straffen.
Als één iets doet en de rest is er de dupe van krijg je dáár weer vechtpartijen, kopschoppartijen van.

cobie | 13-05-13 | 11:10

Zit er eigenlijk autochtonen in dat team?

Hellsmurfje | 13-05-13 | 11:09

necrosis | 13-05-13 | 11:06
Ja, maar daar doen ze een incident als dat af met een "driewerf excuses amice, zin in een sherry in het home?"

Graaf van Egmont | 13-05-13 | 11:09

@ Irma Zonderboezem 11:03

Het wisselen van shirtje na de wedstrijd vind ik anders een absoluut hoogtepunt.

eerstneukendanpraten | 13-05-13 | 11:08

@irma zonderboezem | 13-05-13 | 11:03
Met 10 Zimra's in het veld hoor je mij niet klagen!

necrosis | 13-05-13 | 11:07

Ik weet een beter voorstel: Laat WA het predikaat koninklijk van de voetbalbond halen. Daarmee doet hij wat nuttigs en maakt daarbij nog een statement, dat hij niet geassocieerd wil worden met dit geweld.
Wedden dat er direct verbetering gaat optreden?

Graaf van Egmont | 13-05-13 | 11:07

Mustafa, Salih, Haci, Osman, Ali, Ramazan, Abdullah, Mustafa, Mucahit. Yavuz, Mali, Huseyin, Engin, Serkan, Mustafa en Erkan.
En dat bij zo´n elftal geweld tegen de scheidsrechter voor komt, je kan het je gewoon niet voorstellen.

spanarchist | 13-05-13 | 11:06

"De KNVB gaat voluit in op de kritiek met gestrekt been. En een kopschop."

FredFlinstone | 13-05-13 | 11:06

Stelling: Voetbal is van/voor iedereen. Dus, helaas, ook de pauper tokkies en kutmarokkaantjes.

Rikketiktik | 13-05-13 | 11:06

@Graaf van Egmont | 13-05-13 | 11:00
Vlak hockey niet uit, het lijkt een kakkerssport maar een klasgenoot van mij (lange tijd geleden) kreeg een hockeystick door zijn mond en moest gehecht worden tot aan zijn oor.....

necrosis | 13-05-13 | 11:06

Voetbal is een verschrikkelijke tokkiesport. Nooit begrepen wie er daar aan mee wil doen.

Ga een echte teamsport doen: rugby, hockey, basketbal etc. Alles behalve voetbal!

Albasalix | 13-05-13 | 11:05

Joh! of uhh zoals het tegenwoordig gezegd wordt: Duh!

mental K | 13-05-13 | 11:05

Een alternatieve voetbalbond oprichten waar sportiviteit wel hoog in het vaandel staat, vind ik eigenlijk best een goed idee.

Dan kunnen alle kopschoppers lekker elk weekend met elkaar hun soort van kooigevecht blijven, terwijl mensen die gewoon een sportief potje willen ballen geen last hebben van agressief tuig met een kort lontje.

Muggenmepper | 13-05-13 | 11:04

Als de KNVB eens wat meer als straf een team, of soms zelfs een hele vereniging, uit de competitie zou halen dan was het gauw afgelopen met die onzin.
Lang of zelfs levenslang schorsen van spelers is ook een leuk iets om mee te starten.
Opzouten met die gasten.

Het Zilte Nat | 13-05-13 | 11:04

Vrouwenvoetbal.... alsjeblieft ,moet dat nou echt??

irma zonderboezem | 13-05-13 | 11:03

We kunnen beter wedstrijden boycotten waarbij de meerderheid van spelers een allochtone achtergrond heeft. 99% van het geweld komt van dit soort elftallen...

Zuidpoolvogel | 13-05-13 | 11:03

@necrosis | 13-05-13 | 11:02 | + 0 -
Sorry ik heb World of Warcraft gedeinstalleerd, ben nu bezig met Company of Heroes.

Kaas de Vies | 13-05-13 | 11:03

Voetbal is dan ook de sport welke het meest beoefend wordt door tokkies en allochtonen, maar dat mag niet gezegd worden in NL.

kanswaardig | 13-05-13 | 11:03

@Kaas de Vies | 13-05-13 | 10:57
Cursusje Krav Maga voor weinig?

necrosis | 13-05-13 | 11:02

Is dat nieuws dan? Die voetballers zelf hebben weet ik veel officials nodig omdat ze zich niet kunnen gedragen op het veld, soort zoekt soort. Balletdansers zie je ook zelden bij een bokswedstrijd.

Andersom dag | 13-05-13 | 11:01

@Graaf van Egmont | 13-05-13 | 11:00 | + 0 -
Ik snap ook niet hoe het komt dat Pius daar trainer in is geworden.

Kaas de Vies | 13-05-13 | 11:01

Kaas de Vies | 13-05-13 | 10:57
Kickboksen is helemaal niet voor watjes bedoeld trouwens.

Graaf van Egmont | 13-05-13 | 11:00

De KNVB boycotten is altijd een goed plan maar om nu op te houden met een spelletje dat zo leuk *kan* zijn daar pas ik voor. Een nieuwe voetbalbond oprichten is wellicht ook een optie.

De SVBN (Sportieve Voetbalbond Nederland)

irriducibili79 | 13-05-13 | 11:00

En kickbox incidenten dan? Of heeft een lichtgetinte daar weer een stokje voor gestoken, dat die details niet naar voren komen?

LangeTijdGeleden | 13-05-13 | 11:00

wanneer wordt er eens onderzocht uit welke hoek het geweld op de voetbalvelden het meest komen.... aan de hand daarvan maatregelen nemen!

Fatwabuster | 13-05-13 | 10:59

Boycot de NOS, die sportafdeling van ze nazi-et bij ieder programma naar binnen en ze menen bovenaan in de voedselketen te staan. (in ieder geval intern
Boycort ook Matthijs van Nieuwkerk die voetbal in ieder (kunst)programma heeft gestopt om de kijkcijfers op te beefen.
Boycot ook de kranten want die schrijven ook over niets anders dan voetbal.

Einde van de Domheid | 13-05-13 | 10:59

Kijk even naar plaatje van RWB6. Nuff said... ehhh seen!

Godsammekraken | 13-05-13 | 10:58

Voetballen is zoooo nog steeds roken.

bottlebaby | 13-05-13 | 10:58

Alle toeslagfraudeurs mogen gratis lid worden van een voetbalvereniging.

Eenzame Gek | 13-05-13 | 10:57

@Godsammekraken | 13-05-13 | 10:55 | + 0 -
Ik wilde gaan kickboksen maar pius heeft me geweigerd. Hij kreeg geen subsidie voor mij :(.

Kaas de Vies | 13-05-13 | 10:57

Waarom richten mensen niet een nieuwe bond op met haar eigen regels? 1x de fout in hele club uit de competitie etc. Een beetje apartheid kan voetbal wel gebruiken, nietwaar Quid?

Kaas de Vies | 13-05-13 | 10:57

Je kunt gewoon een andere sport gaan beoefenen.

Godsammekraken | 13-05-13 | 10:55

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken