Hee. Je zit op GeenStijl. En je hebt een ad-blocker. Vind je adverteerders stom en GeenStijl leuk? Dat komt mooi uit, daar hebben we iets voor: GeenStijl Premium. Nooit meer advertenties, eeuwige opscheprechten op het internet en nog meer te gekke dingen.
Zeau. Even twee weken PvdA-ophef om niks & Samsoms ballen samengevat in 1 treffend beeld van de demonstranten bij de ingang van de Jaarbeurs te Utrecht. Dit is niet jouw terp, vriend. Voor nu lekker slapen, en morgen gezond weer op. Oant moarn.
Geen zin om alles terug te lezen ,maar heeft er al iemand gezegd dat Pvda'ers ook strafbaar gesteld moeten worden voor het feit dat ze Pvda'er zijn?!
Deze hele flut PvdA partijcongres reeks is als spin tijdens het reces opgezet om de helft van journalistiek Nederland bezig te houden met een non item, dat in de kamer geen uur aandacht zou krijgen omdat die leden nou eenmaal niet bepalen wat er verandert wordt aan een regeerafspraak.
Dat geeft de coalitie ontspanning doordat die zorgfraude die nu pas opstart nog even 2 weken vermeden is voor onderzoek door geheel journalistiek Nederland.
En dan nog die Bulgaren en de rest van de toeslagenfraude ook weer even minder aandacht voor 2 weken natuurlijk.
PvdA socialisten blijven ratten die iedereen en alles gebruiken om hun vieze straatje schoon te maken.
Gelukkig weet de linkse kliek wat er op DIT moment belangrijk is om je mee bezig te houden. Het knuffelen van illegalen/criminelen uit het buitenland. Laat iedereen straks maar 500 euro eigen risico betalen want die asielzoekers die met een heel dorp komen moeten wel volop gebruik kunnen maken van het zorgstelsel. Dat u ondertussen ook werkeloos bent geworden... so what! Het belangrijkste is dat de import van analfabeten en criminelen uit Islamistische landen in een hoog tempo verder gaat.Dan gaat u... de Nederlander maar harder en langer werken, uiteindelijk is het toch normaal volgens linkse groeperingen dat u werkt voor criminele illegalen. Het zou de PvdA sieren als ze zich ook eens zo druk zouden maken om al die oude mensen die beroofd en mishandeld worden door die cultuurverrijkers.Maar dan hoor je ze niet. Nederland is terminaal ziek!
Godisvoordedomme | 13-05-13 | 08:05 | + 0
Iedere combinatie van politieke partijen is straatarm. Staatsschuld weet u wel?!?
Wilders I. Ik kan niet wachten. Lekker samen met Rutte als vice premier. En kijk eens wie er daar bij aanschuift het is ... Buma. Het koningrijk der arme associalen is dan een feit.
Dom religieus angstig onderontwikkeld. En boven alles straatarm.
Je weet hoe diep je zinkt als partij als je gaat proberen het woord, de definitie e.d. te veranderen ipv het op te lossen.
Wilden ze het woord veranderen in 'medelanders' ipv 'illegalen', ook al verblijven ze illegaal in dit land. Een medelander noem ik iemand die evenveel positieve in breng in de huidige maatschappij heeft als ik. Dus die ook werkt, belasting betaald en economie draaiende houdt op z'n eigen been en niet op de staatspot.
PvdA menschjes zijn toch wel wereldvreemd in dat opzicht.
Ach bekijk het zo,
De helft van de woestijnratten heeft geen zwemdiploma.
Als er nog meer mensen hierheen komen zinken we een keertje naar de boden.
Blijft over iedereen met een zwemdiploma.
Kaaskoppen dus.
@Vicksel | 13-05-13 | 07:44 | + 0 -
Hey niet zo zuur. Is toch gezellig.
-weggejorist-
Tot kiens en goede spijs.
de pvda doet er alles aan om bij de nu snel aanstaande verkiezingen zo weinig mogelijk zetels te krijgen, want de pvda stemmer zit echt niet te wachten op een illigaal als buurman, in hun vogelaarwijk.
Zo word echt de PVV met 2 vingers in de neus de grootste van nederland
@fleurtje
Binnenkort worden we allemaal een 10x veroordeelde actievoerder.
10 x veroordeelde actievoerder, heeft het voor het zeggen in Nederland, zegt genoeg over de mensen die op hem hebben gestemd. Ze zijn niet wijzer.
Niemand meer?
*matras opzoeken doet*
@Dmitri Dmitrievitsj | 13-05-13 | 02:55
Morgen is het dinsdag!
@Dmitri Dmitrievitsj | 13-05-13 | 02:57
Niks 'truste', jij wil dictator worden terwijl er kinderen geboren worden met een IQ van 70.
En dergelijke IQ halen niet zelden een streep door de plannen van de huidige regering!
@pius | 13-05-13 | 02:56
Ik stem op Fleur, die ziet er vast beter uit dan jij!
@necrosis | 13-05-13 | 02:54
Off-topic, beste necrosis. Een andere keer. Het sleutelbegrip is inderdaad recessieve allelen. En verder eenvoudige wiskunde.
Truste!
@Dmitri Dmitrievitsj | 13-05-13 | 02:20
Prima. Belangenverstrengeling is een van onze doeleinden dus daar moet wel een mouw aan te passen zijn.
@Stormageddon | 13-05-13 | 02:23
En of het bestaat. Stem de FDBP
Anyhoo, mijn jenever is op. Ik ga naar bed. Dromen van revolutie.
Gaat allen in vrede; morgen gezond weer op.
*out*
@Dmitri Dmitrievitsj | 13-05-13 | 02:50
Doe jij dan eens uitleg geven over unibrauws, scheve gezichten en andere ongemakken.
Anders heb ik nog wat braakopwekkende linkjes voor je....
@necrosis | 13-05-13 | 02:45
Niet dat het heel ingewikkeld is. De basale beginselen van Mendeliaanse overerving (daar gaat het over bij incest) zijn eenvoudig. Regulering van genen, epigenetica, multifactoriële overerving zijn wat ingewikkelder, maar ook dat is voor iedereen te begrijpen. Het komt alleen niet dagelijks op TV, dat is alles.
@necrosis | 13-05-13 | 02:45
Geloof me, van genetica weet ik meer dan iedereen hier. Bij elkaar.
@Dmitri Dmitrievitsj | 13-05-13 | 02:38
Je hebt waarschijnlijk nooit biologie in je studiepakket gehad?
Anders had je geweten dat incest kan leiden tot ziektes die momenteel nog niet eens bestaan!
Nog even los van het IQ van de kinderen die uit een dergelijk huwelijk voortkomen......
@Stormageddon | 13-05-13 | 02:35
Neef en nicht vrijt licht. Onze lijfspreuk.
@necrosis | 13-05-13 | 02:27
Het gaat om de manier waarop champignons worden geteeld. In koude donkere kelders. Wist je dat de paddestoel slechts het bovengrondse deel van het organisme is? En wel de voortplantingsorganen. Champignons worden zonder verdoving gecastreerd - keer op keer op keer. Het Champignon-Bevrijdingsfront maakt zich hard voor humane omstandigheden waaronder champignons worden geteeld en geoogst. We ontwikkelen een keurmerk. Het is 2013.
Incest hoeft helemaal niet tot kinderen te leiden. Het gaat om het stigma dat ten onrechte aan incest kleeft. Dan nog, al zou het tot nageslacht leiden en tot recessief overervende aandoeningen, dan nog zullen deze daardoor de gelegenheid krijgen om uitgeselecteerd te worden. Bovendien, één keer een partner van buiten de familie is genoeg om de nadelen van generaties inteelt op te heffen. (denk daar maar over na - het klopt)
De NMBI werft leden in de bijbelbelt en ook onder de hoge adel van Europa. Wij hebben weinig op met de monarchie als bestuursvorm, maar een koninklijk predicaat zou toepasselijk zijn en onze zaak misschien goed doen. De KNMBI.
@Dmitri Dmitrievitsj | 13-05-13 | 02:20
Jouw moeder is niet neukbaar. Je zus ook niet.
(De mijne ook niet.)
Dus waarom zou ik lid moeten worden? (Ik heb wel een nichtje dat ik zou doen, maar om dat nou incest te noemen...)
@Dmitri Dmitrievitsj | 13-05-13 | 02:20
Champignons belanden altijd in de pan, ongeacht hun politieke achtergrond!
En incest zou verboden moeten worden aangezien bewezen is dat dat leidt tot dominantie van ressesieve genen!
@Dmitri Dmitrievitsj | 13-05-13 | 02:24
Je zegt het zelf: dat heeft met politiek niks meer te maken.
@Stormageddon | 13-05-13 | 02:23
Een dictator zou er in theorie toe in staat zijn. Maar dan is het nauwelijks nog politiek.
@pius | 13-05-13 | 02:16
"Eerlijke politiek" is een contradictio in terminis.
Dat bestaat niet. Illusie.
@pius | 13-05-13 | 02:11
Cool. Ik ben trouwens bestuurslid van het Champignon-Bevrijdingsfront en van de Nederlandse Maatschappij tot Bevordering van Incest. We zoeken actieve leden.
@Dmitri Dmitrievitsj | 13-05-13 | 02:17
Welles! Nietes! is een uiterst beschaafde dame die gekozen heeft voor een nieuwe nick in het kader van verjonging, iets wat ze natuurlijk helemaal niet nodig heeft.....
@necrosis | 13-05-13 | 02:11
Welles! Nietes! zou ik even moeten checken in de reaguurderstool, maar uit het hoofd zeg ik: compleet geschift. Am I right or am I left?
@necrosis | 13-05-13 | 02:14
Dan sta je dus niet voor eerlijke politiek. Wat op zich weer eerlijk is eerlijk gezegd.
*macht grijpen doet*
@Stormageddon | 13-05-13 | 02:10
Ghe. Ik waardeer je eerlijkheid. Eerlijk gezegd heb ik er buiten mijn hypomane episodes ook weinig fiducie in. Doormodderen dan maar, en ons zo veel mogelijk aan de greep van de overheid onttrekken. En wapens en munitie hamsteren. Voor het geval dat.
@pius | 13-05-13 | 02:07
Het gaat er meer om wat er NIET in je programma staat.
Zolang ik leef gaat mijn stem NIET naar jou!
*grinnikt*
@Dmitri Dmitrievitsj | 13-05-13 | 02:10
Goor wijf?
Toen ze nog leefde had ik haar graag willen doen.
Ik ben echter geen necrofiel.....
@Dmitri Dmitrievitsj | 13-05-13 | 02:09
Ik heb nog wel een plekkie voor je;)
@Dmitri Dmitrievitsj | 13-05-13 | 02:06
Wat is er mis met @Welles! Nietes!?
@necrosis | 13-05-13 | 01:53
Wat een goor wijf zeg. Over de doden niets dan goeds natuurlijk.
@Dmitri Dmitrievitsj | 13-05-13 | 02:06
Dat klopt volkomen. Zonder mij wordt het niks. Daar heb je 100% gelijk in. Zonder mij kun je niet.
Maar ik moet daar wel bij zeggen: met mij wordt het ook niks. Een complete faal.
Dus.
@pius | 13-05-13 | 02:02
LOL
@necrosis | 13-05-13 | 02:05
Jawel. Lees het artikel maar. Eerlijker kan niet.
@Stormageddon | 13-05-13 | 02:00
@necrosis | 13-05-13 | 02:01
@Watapatja | 13-05-13 | 02:01
Ja, zo wordt het natuurlijk niets! Moet ik het zelf doen.
@pius | 13-05-13 | 02:02
Eerlijke politiek bestaat niet!
@necrosis | 13-05-13 | 01:56
Ik heb een oplossing voor het fileprobleem, voor de uit de pan rijzende kosten van gezondheidszorg, ik kan zorgen voor het herstel van de koopkracht van alle burgers, ik heb ideeën met betrekking tot internationale betrekkingen en onze krijgsmacht en ik ben niet bang om vijanden te maken. Ik maak me geen zorgen om een minkudo, zogezegd.
Staatsgreep? Eerlijke politiek is nodig, werkelijk eerlijke politiek:
Dmitri Dmitrievitsj | 13-05-13 | 01:58 |
Moet ik stevig over nadenken, ben niet geschikt om onder iemand te functioneren. Ik heb maar 1 baas nu en dat is de hond die eruit wil. Daarna naar mijn mandje, ik wil om 9 uur op kantoor zijn.
@Dmitri Dmitrievitsj | 13-05-13 | 01:58
De positie van dictator heb ik al vergeven aan Welles! Nietes!, de zwitsal die geen zwitsal is!
@Dmitri Dmitrievitsj | 13-05-13 | 01:54
Ik doe niet mee aan groepjes en kliekjes. Dat verwordt altijd tot datgene wat ze bestrijden, en dan 10x zo erg.
Moeten daar nog voorbeelden en tekeningen bij?
@Watapatja | 13-05-13 | 01:54
Daarom moet dat ten koste van alles voorkomen worden. IK word dictator.
@Zoloft | 13-05-13 | 01:54
Doe ook mee met de staatsgreep van Stormageddon en mij en - onder voorwaarden - Watapatja!
@Dmitri Dmitrievitsj | 13-05-13 | 01:51
LnNl = Lijst necrosis Nederland.
Leg mij eens uit wat jij beter kan dan ik?
@Stormageddon | 13-05-13 | 01:49
Waarom doe jij niet mee. Jij weet vast ergens een gevechtshelicopter te regelen? Zo lang we het voordeel van de eerste klap hebben zijn we in het voordeel.
Dmitri Dmitrievitsj | 13-05-13 | 01:51 |
Nog meer kapiteins en we moeten naar het compromismodel, dan zitten er wel nieuwe poppetjes, maar er verandert niks.
@ Dmitri Dmitrievitsj | 13-05-13 | 01:50
Is mij bekend. Niet voor niets neemt belastingontwijking een grote vlucht.
@Dmitri Dmitrievitsj | 13-05-13 | 01:42
Ik luister liever naar Coup d'etat van The Plasmatics (met Wendy O' Williams, voormalig geil wijf): www.youtube.com/watch?v=Q401R0JtuFw
Dmitri Dmitrievitsj | 13-05-13 | 01:51 |
Twee kapiteins op een schip is lastig.
@Watapatja | 13-05-13 | 01:49
Dat is gedurende de hele menselijke geschiedenis altijd zo geweest. In de 17e eeuw was een tulpenbol 10.000 gulden waard. Geïndiceerd naar nu zal dat ongeveer een miljoen euro zijn.
@necrosis | 13-05-13 | 01:46
Mijn staatsgreep is veel spannender!
@Watapatja | 13-05-13 | 01:45
We krijgen toch niet nu al ruzie in de tent?!?
@Zoloft | 13-05-13 | 01:43
Dat is alleen maar de inkomstenbelasting. Van alles wat je koopt gaat een zesde naar de staat, plus eventuele accijnzen en heffingen. Rente op spaargeld wordt belast, er is een rendementsheffing (of zoiets) die een eventueel rendement op investeringen belast. Bovendien zitten in de prijs van bijna alles wat wij kopen ook heffingen die partijen die vooraf gaan aan het in de winkel brengen betalen. heffingen op brandstof om spullen in de winkel te krijgen, inkomensbelasting van alle mensen die betrokken zijn bij productie, transport, verkoop. Als na de dood nog wat overblijft zal een erfenis weer belast worden, waarna op alles wat er daarna van gekocht wordt het bovenstaande van toepassing is.
@ Watapatja | 13-05-13 | 01:47
We zijn het blijkbaar volkomen eens. Nergens zeg ik dat ik niet wil bijdragen. Meer dan de helft van mijn verdiende euro is inderdaad een discussie waard.
@Dmitri Dmitrievitsj | 13-05-13 | 01:42
Met Watapatja win je geen oorlog. Laat staan een staatsgreep.
Stormageddon | 13-05-13 | 01:45 |
Een tegenwaarde is bij jou dus wat de gek ervoor geeft.
@Watapatja | 13-05-13 | 01:38
Selectief quoten, is dat een hobby van je?
Ik schreef: "minimaal dezelfde tegenwaarde". Maar wat is waarde? Wat kost een brood?
Dat hangt er maar vanaf hoeveel honger je hebt.
@Zoloft | 13-05-13 | 01:43
Hou het maar op 72%, of ben je accijns, btw, waterschapsbelasting, gemeentebelasting, etc vergeten?
Zoloft | 13-05-13 | 01:43 |
Onzin, je draagt bij aan een vangnet, waar je hopelijk nooit een beroep op hoeft te doen. De helft ervan kun je wel ter discussie stellen.
@Dmitri Dmitrievitsj | 13-05-13 | 01:42
Nope, ik heb al een afspraak staan met Botte Hork (BH-LnNl)
@Watapatja | 13-05-13 | 01:30
Als jij honger hebt en je hebt geen graan en geen kennis om dat om te zetten in brood en geen enkel ander voedingsmiddel, maar wel een zak geld.
Dan is een brood jou na 1 week één derde van je zak geld waard. Na twee weken: twee derde en na drie weken die hele zak geld.
Dus: wat kost een brood? Waar word je het meest gelukkig van? Na drie weken ben jij het meest gelukkig met dat brood, want geld kan je niet vreten.
Dmitri Dmitrievitsj | 13-05-13 | 01:41 |
Punt 4 is onacceptabel.
@ necrosis | 13-05-13 | 01:38
52% van mijn verdiende euro gaat naar de staat. Dat is op zijn minst gezegd een beetje vreemd, vind je niet?
@necrosis | 13-05-13 | 01:38
Doe jij ook mee met de coup d'état van Watapatja en mij?
@Watapatja | 13-05-13 | 01:20
1. Sleutelfiguren in krijgsmacht, politie en burgerlijk bestuur de keuze geven tussen meewerken en de dood. Leden van het huidige kabinet en het huis Oranje krijgen deze keus niet en zullen tot voorbeeld dienen.
2. Het Binnenhof, de ministeries en belangrijke politiegebouwen en militaire structuren worden bezet of vernietigd.
3. Lagere bestuursstructuren worden intact gelaten, maar betaling zal afhankelijk worden van uitvoering van het nieuwe beleid.
4. Ik word dictator
5. De revolutie wordt niet zo'n volkse twintigste-eeuwse, maar een ouderwetse. Bloedig en met een duidelijke samenvatting van de nieuwe wet. Deze zal minimaal zijn. Verder zal alles zo veel mogelijk blijven functioneren als voorheen.
@ Watapatja | 13-05-13 | 01:36
Het voorrecht van inleveren kent een balans die helaas iets te positief ricting socialisme weegt.
@Zoloft | 13-05-13 | 01:33
Iedereen die geld verdient levert het in bij de socialisten, die geven het gratis weg aan mensen die niets verdienen, maar het wel krijgen.....
Stormageddon | 13-05-13 | 01:35
Met dezelfde tegenwaarde, dan verdien je niks.
Zoloft | 13-05-13 | 01:33 |
Verplicht inleveren, dat is gewoon diefstal. Overigens niet voorbehouden aan socialisten, doen ze allemaal.
@Watapatja | 13-05-13 | 01:30
Als je daarvoor iets terug levert met minimaal dezelfde tegenwaarde is er niks ingeleverd en het netto-geluk toegenomen.
@ Watapatja | 13-05-13 | 01:30
Als je veel geld verdient, lever je het in. Basisprincipe van het socialisme.
@The Justist | 13-05-13 | 00:41
Eerste comment een géén zwitsal?
Stormageddon | 13-05-13 | 01:28 |
Dream on, als jij geld verdient, levert iemand anders in. Basisprincipe van het kapitalisme.
@Watapatja | 13-05-13 | 01:18
Ja en nee. 1 van mijn belangrijkste principes is namelijk: "Niemand benadelen". Een echte graaier kan dat niets schelen.
Maar als het niemand benadeelt, of integendeel juist enorm veel plezier bezorgt aan één persoon of een groep, dan mag je daar wat mij betreft gigantisch veel aan verdienen.
Roald Dahl's "My Uncle Oswald" is een fijne leidraad in deze.
Dmitri Dmitrievitsj | 13-05-13 | 01:16 |
Tijd voor maatregelen, ben je man.
Stormageddon | 13-05-13 | 01:15 |
Dus eigenlijk bezit je de principes om graaier te worden.
glimkuiken | 13-05-13 | 01:14
Minder dan de gemiddelde geluks zoeker.
@Watapatja | 13-05-13 | 01:14
Geweldloos is de koninklijke weg, maar bloed door de straten van Den Haag zal vooral de militaire types aanspreken.
Doe jij ook mee?
glimkuiken | 13-05-13 | 01:14 |
Is verplicht als je iets organiseert.
@Watapatja | 13-05-13 | 01:02
Het is een afweging van principes. Het principe van zoveel mogelijk belastinggeld terughalen prevaleert in dit geval boven het principieel afwijzen van grond- en kieswet in de mate dat je er geen uitvoering aan zou geven. De grond- en kieswet wordt gelegitimeerd door de mensen die opkomen bij verkiezingen: dat doe ik dus niet, dus ik legitimeer het niet als burger.
Het niet stemmen is een helder signaal, geen legitimering voor het systeem. Het meewerken aan de organisatie van de verkiezingen is ten nadele van niemand en ten voordele van mijzelf. No-brainer.
Dmitri Dmitrievitsj | 13-05-13 | 01:10 |
Zinloos, heb 30 april al een oproep gedaan, konden we geweldloos Den Haag overnemen, niemand op het Malieveld.
Ik wil niet weten hoeveel die peoplappen in die gele jasjes kosten! Nóg meer belasting.
Lewis Lewinsky | 13-05-13 | 01:04 |
Verbazingwekkend, en zo zijn er veel.
Watapatja | 13-05-13 | 01:10 | + 0 -
idd de zoveelste gedoogconstructie.
Re: mijn staatsgreep
Ontevreden burgers met toegang tot military grade wapens en munitie worden vooral aangespoord zich aan te melden. Defensiepersoneel, internationale wapenhandelaren. Main battle tanks, gevechtshelicopters, assault rifles zijn favoriet. Tactiek wordt bij onze eerste bijeenkomst besproken.
Eurotokkie | 13-05-13 | 01:08 |
Denk ik ook, er verandert helemaal niets.
@Lewis Lewinsky | 13-05-13 | 01:02
Nee, dat is helemaal niet waar. Een nieuwslezer hoeft het helemaal niet eens te zijn met de keuze van de redactie, de wijze van nieuwsgaring of de keuze van de regie.
Watapatja | 13-05-13 | 00:59 | + 0 -
Denk niet dat de Politie daar tijd voor heeft , denk dat illegalen het thuisfront al bellen dat ze gewoon naar Nederland kunnen komen.
@Eurotokkie | 13-05-13 | 01:04
Ik zou, als ik illegaal zou zijn, niet rekenen op onderdak bij het PvdA-kader.
@Stormageddon | 13-05-13 | 00:24
Hope so.
@Godsammekraken | 13-05-13 | 01:04
Okee. Ik stop.
*out*
Dmitri Dmitrievitsj | 13-05-13 | 01:00 | + 0 -
Ik denk dat ze juist nu eerder onderdak krijgen van PvdA'ers , zeker in de grote steden.
@Watapatja | 13-05-13 | 01:02
Hij zet voor één gebakje zijn principes opzij.
@Lewis Lewinsky | 13-05-13 | 01:02
@Stormageddon | 13-05-13 | 00:59
You two! Get a room!
@Stormageddon | 13-05-13 | 00:59
Nou moet je niet mijn woorden verdraaien. De nieuwslezer legitimeert het nieuwssysteem. Net zoals de voorzitter van het stembureau de verkiezingen legitimeert. Jij dus. Jij legitimeert de verkiezingen.
Stormageddon | 13-05-13 | 00:59 |
Dus werk is een reden om je geweten en principes aan de kant te zetten. De geschiedenis leert waar dat toe leidt.
@Eurotokkie | 13-05-13 | 00:57
Ja. Ze waren al illegaal; zou er echt er echt iemand denken dat ze, nu illegaliteit strafbaar is, besluiten weg te gaan?
Eurotokkie | 13-05-13 | 00:57 |
Hun rechten zijn nu wel vastgelegd als ze opgepakt worden.
@Lewis Lewinsky | 13-05-13 | 00:53
Nee, ik legitimeer persoonlijk helemaal niks. Ik word alleen ingehuurd voor een bepaalde taak. En inderdaad: ik ken toevallig een gevangenisdirecteur die het totaal niet eens is met heel veel regels omtrent detentie, maar ja... dat is geen reden om ze niet uit te voeren als je daarvoor betaald wordt.
In jouw redenering legitimeert de nieuwslezer de oorlog in Syrië en de staatsmoord op demonstranten in Banladesh etc. etc. etc. (en is Geen Stijl de schuld van alles, dixit F. van Yolo.)
Die illegalen blijven gewoon in Nederland , ook al is het nu strafbaar .
@Einde van de Domheid | 13-05-13 | 00:53
Dank voor je advies.
Op naar de volgende nepdiscussie. Waar blijft het echte regeren?
Lewis Lewinsky | 13-05-13 | 00:51 |
Je kunt echt niet zo goed lezen he. Voor alle duidelijkheid ik wens mij niet te confirmeren aan een nietwerkend bestuursmodel.
@Stormageddon | 13-05-13 | 00:51
De voorzitter van het stembureau legitimeert niet de verkiezingen?
Als in: De gevangenisdirecteur legitimeert niet het gevangenissysteem? Mart Smeets legitimeert niet het wielrennen? Cruyff legitimeert niet het voetballen?
Geschifte autist.
Hee! Heeft iemand zin om een staatsgreep te plegen? DM me via Twitter @RutteOudeSimon
Lewis Lewinsky.
Misschien moest je je eens ergens voor inzetten in plaats van her dagelijks k-opmerkingen maken?
correctie:
"niet naar mij terugvloeit" dus.
@Watapatja | 13-05-13 | 00:49
Ga dan in de kamer zitten en doe er wat aan. Kan je op jezelf stemmen. Win-win voor jou.
*probleem Watapatja als opgelost beschouwd*
@Lewis Lewinsky | 13-05-13 | 00:41
En ik legitimeer verder niks, want ik stem zelf niet: maar ik weet wel wie er dus wel legitimeren. Ik zie de hele stemmende goegemeente langstrekken. En die verkiezingen gaan toch wel door of ik daar zit of niet. Maar als ik er niet zit gaan die 150 euro wel aan me voorbij. Het is een jodenfooi, maar goed... al het door mij teveel betaalde belastinggeld dat niet naar terugvloeit mij is natuurlijk zonde.
@Einde van de Domheid | 13-05-13 | 00:48
Yep. Er is ook veel kotswaardigs. Vind je niet?
Lewis Lewinsky | 13-05-13 | 00:46 |
Ik dacht dat de partijpolitiek zijn failliet al wel heeft aangetoond.
De meest gehate partij.
Bij mij althans.
Allemaal uitvreters.
Ze rusten niet voor dit land kapotstuk is.
@Stormageddon | 13-05-13 | 00:46
En daarmee legitimeer je de verkiezingen.
@Lewis Lewinsky | 13-05-13 | 00:42
*wrokkig verder droomt*
@Watapatja | 13-05-13 | 00:45
Nee, oen. Stem op iemand die iets wil dat jij goed vind. Of richt zelf een partij op. Gebruik je kansen!
@Gekke-Bennie | 13-05-13 | 00:41
Dat is het precies. Door te stemmen geef je iemand de volmacht om te doen wat hij goed vindt. Door blanco te stemmen zeg je, ik stem niet op iemand, maar dit laat ik weten door middel van het systeem. Dit systeem erken ik door het te gebruiken. Door niet te stemmen zeg je bijna: pleur op met je verkiezingen.
De echte manier om "pleur op" te zeggen is door met een militie naar Den Haag op te trekken, het ancien régime terecht te stellen en een communiqué uit te doen gaan waarin je te kennen geeft dat je de macht hebt overgenomen. Een ouderwetse coup d'état.
@Lewis Lewinsky | 13-05-13 | 00:41
Ja, ik krijg er geld voor en een gebakje van de burgemeester. Dat zie ik als een teruggaaf van teveel betaalde belastingen.
Lewis Lewinsky | 13-05-13 | 00:44 |
Doe ik toch, blanco.
Blanco of ongeldig stemmen is alleen "zinvol", of een daad van protest/verzet bij stemplicht. Dat hebben we gelukkig al een tijdje niet meer. Het stemmen zelf is een actieve daad, een keuze op zich: namelijk voor legitimering van het kiessysteem (wat je dan vervolgens ook invult op je stembiljet, of juist niet).
@Watapatja | 13-05-13 | 00:39
Je hebt een stem, sukkel. Gebruik hem dan ook.
Stormageddon | 13-05-13 | 00:41 |
Deze keer val je door de mand, lees eerst de kieswet alvorens zulke uitspraken te doen.
@Dmitri Dmitrievitsj | 13-05-13 | 00:41
Dromer.
@Stormageddon | 13-05-13 | 00:37
Jij bent voorzitter van een stembureau. Dus jij legitimeert de verkiezingen niet alleen, je zet je er zelfs actief voor in.
@ Dmitri Dmitrievitsj | 13-05-13 | 00:37 |
Daarom zeg ik altijd: Ik ben niet gaan stemmen, dus ben ik ook nergens mee akkoord gegaan.
Na al het falen van het kabinet en de oppositie, durf ik vol in te zetten op Marianne Thieme.
-weggejorist-
Dmitri Dmitrievitsj | 13-05-13 | 00:37 |
Via de restzetels legitimeer je dan nog steeds.
Stel dat bij de komende Tweede-Kamerverkiezingen de opkomst 0 zou zijn. De zittende partijen zouden wrs doorgaan met waar ze gebleven waren. Maar wat een signaal zou er vanuit gaan. Wij geloven niet in het systeem.
Echte resultaten krijg je met een gewapende revolutie. Dat heeft zijn voordelen. Maar op dit moment is een dergelijke revolutie onmogelijk. Het volk is ingekakt, beseft niet hoe het door de regering wordt genaaid. Bovendien circuleren er nauwelijks wapens en munitie. Ze hebben ons bij de ballen.
Vluchten is de enige optie.
@Watapatja | 13-05-13 | 00:33
Nee hoor, niet stemmers worden niet geteld. Alleen de ingeleverde kiespassen worden geteld en dat aantal telt mee voor de uitslag en de berekening van de restzetels. Niet-stemmers tellen niet mee voor de berekening van de restzetels. Blanco en ongeldige stemmers wel.
Lewis Lewinsky | 13-05-13 | 00:35 |
Wordt eens concreet. Die kretologie van je zet geen zoden aan de dijk. Ik leer graag bij, met name op dit gebied. Mijn blanco stem is het beste uit vele slechte opties.
@miko | 13-05-13 | 00:30
1 van de vele, vele fouten in het parlementaire systeem, grondwet en kieswet: geen persoonlijk mandaat maar wel een persoonlijke zetel die je mag behouden als je uit een fractie stapt.
En: geen borgsom nodig om als zittend kamerlid (verkozen als lid van een partijlijst) op persoonlijke titel mee te doen aan verkiezingen en geen handtekeningenlijsten nodig uit de provincies.
Daar stem je ook allemaal mee in als je gehoor geeft aan de oproep te stemmen (blanco of ongeldig - doet er niet toe). Meedoen met de verkiezingen als stemmer = legitimeren van een brak parlementair systeem, brakke grond- en kieswet.
@cobie | 13-05-13 | 00:36
Wat je eerder zei, klopte gewoon.
@Lewis Lewinsky | 13-05-13 | 00:32
Nee hoor, men weet dat als hij dermate veel zetels heeft dat hij mee mag/kan doen dat meneer heel snel concessies zal doen.
@Watapatja | 13-05-13 | 00:35
Maar het verschil met blanco stemmen is dat door niet te stemmen je geen legitimatie hebt gegeven aan het systeem. In de praktijk weinig verschil (behoudens de opkomst), principieel een groot verschil.
@Watapatja | 13-05-13 | 00:33
Maar legitimeer je niets.En geeft aan dat je niet meer gelooft in deze uitbuiters en luchtverkopers.
@ Watapatja | 13-05-13 | 00:29 |
Als dat zo is neem ik terug wat ik zei.
Zo is dat mij verteld, en het leek mij ook logisch.
@Watapatja | 13-05-13 | 00:33
Je kent de verkiezingsprocedures niet eens. Ik neem aan dat je een gevoelsmens bent, of een *kuch* mensenmens?
dlseth_ | 13-05-13 | 00:31 |
Dan gaat je stem nog steeds mee naar de partij. Geen optie.
@Charles de Batz | 12-05-13 | 23:57
Alle pvda'ers op de grachtengordel hebben minimaal een illegaal in dienst. Of Krzysztof om de badkamer te tegelen of maria om het huis te doen.
miko | 13-05-13 | 00:30 |
Niet stemmen, dan gaat je stem naar de restzetels. Geen optie dus.
Ik kleur altijd alle rondjes rood. Verkeerde kleur misschien maar ik voel me wel weer ff jong.
@miko | 13-05-13 | 00:28
De plucheklevers zijn als de dood voor Wilders.
Stormageddon | 13-05-13 | 00:29 |
Kom er es mee, o grote wijze Stormageddon.
@Watapatja | 13-05-13 | 00:25
Het niet-legitimeren van de democratie zoals wij deze in Nederland kennen doe je door op een onverkiesbare persiflage te stemmen. Een neger bij GL, een bankdirecteur bij de SP of iemand zonder Down-syndroom bij D66.
De een heeft een pluchefobie, de ander een legitimatiefobie.
*omringd door gevaarlijke gekken*
@Watapatja | 13-05-13 | 00:25
NIET stemmen!
Watapatja | 13-05-13 | 00:26
Hij zal wel moeten. Ergens anders een baantje is voor hem onmogelijk geworden. @disclaimer: nee, volgelingen van de grote blonde leider, dan bedoel ik niet negatief.
@Lewis Lewinsky | 13-05-13 | 00:25
Als hij er uit was gestapt,zijn zetel terug had gegeven en op eigen kracht er weer een zou hebben gewonnen had je gelijk. Maar mensen als Wilders laszrak en de halve LPF indertijd zijn pluche klevers.
@Watapatja | 13-05-13 | 00:25
Waarmee @Parsons is bevestigd.
Stemmen = legitimeren.
Simpeler kan ik het niet opschrijven. Moet ik hierna nog opschrijven hoe je dus *niet* legitimeert?
cobie | 13-05-13 | 00:25 |
Een blanco stem gaat nergens heen., wordt onttrokken aan het totaal aantal kiesgerechtigden, dus ook niet naar de reststemmen. Jammer, het zou een lege stoel moeten opleveren.
@Lewis Lewinsky | 13-05-13 | 00:16
Wilders is GEEN bestormer van de ivoren toren. Eerder een verstoten bastaard zoon die door middel van een bende roofridders en valse belofte terug op de troon wil. Hij kent de politieke arena goed en weet wat hij moet zeggen om de mensen achter hem te krijgen. Dat is zijn goed recht maar hij noch de andere bewoners van de pluche banken krijgen mijn stem en vertrouwen. Ik zou er anders over kunnen denken als meneer wilders wat meer gewerkt zou hebben in zijn leven dan die paar jaar in de kiboets
@Watapatja | 13-05-13 | 00:26
Je hebt je definities niet op orde.
Lewis Lewinsky | 13-05-13 | 00:25 |
Hij zit nog steeds in het pluche, inmiddels de langstzittende zo ongeveer.
@ Stormageddon | 13-05-13 | 00:21 |
Een blanco stem gaat standaard naar de zittende partij.
In dit geval zou bij nieuwe verkiezingen alle blanco zetels naar de PvdA gaan.
Stormageddon | 13-05-13 | 00:21 |
De blanco stem komt het dichtst bij het niet legitimeren.
@Watapatja | 13-05-13 | 00:19
Dat is onzin. Wilders heeft door uit de VVD te stappen, laten zien geen plucheklever te zijn.
Jij bent een blanco-klever.
@Parsons | 13-05-13 | 00:24
I know. Maar er zijn ook meelezers die het wel snappen.
@Stormageddon | 13-05-13 | 00:21
Snapt ie niet.
Lewis Lewinsky | 13-05-13 | 00:16 |
Feitelijk zijn we met ons allen stapelgek dat we ons belastinggeld laten beheren door lui die ik mijn portemonnee nog niet toevertrouw.
@INH.30CL | 13-05-13 | 00:16
De enige ontlasting die ik van de PVDA mag verwachten is een portie dampende sproeipoep in de pot nadat ik weer geconfronteerd word met het stuitende gebrek aan intellect van Spekman en Samson.
@Watapatja | 13-05-13 | 00:15
Maar je legitimeert met het meedoen aan de verkiezingen zelf, het gehoor geven aan de oproep tot stemmen, wél het parlementaire partijpolitieke (en besluiteloze) systeem; terwijl dat nu juist het probleem is waardoor er besluiteloze partijpolitiek wordt bedreven door een kliek van plucheklevers in een baantjescarrousel. Ook met je blanco stem legitimeer je dat systeem en ben je dus onderdeel van het probleem.
@dlseth_ | 13-05-13 | 00:15
Beide vreten ze de grootste menselijke zwakte uit: de angst om het eigen lot in handen te hebben. Lafaards laten dat liever over aan een onzichtbaar vriendje of de almachtige staat. Het laatste levert concrete resultaten waar derden de negatieve consequenties van moeten aanvaarden. Daarom is dat het grotere kwaad zoals de 20e eeuw afdoende zou moeten hebben aangetoond:
Lewis Lewinsky | 13-05-13 | 00:16 |
Wilders is zo ongeveer de verpersoonlijking van een plucheklever.
@watsinneneem | 12-05-13 | 23:54
de beste manier om de staatsterreur de nek om te draaien is en masse de voorzieningen leeg zuigen en ze geen cent meer te geven. Maar in Nederland maakt iedereen zich druk om de Bulgaar, de illegaal, want ow ow die pakken zo maar onterecht geld af van de staat. Ja? En? de dief bestolen zeg ik dan maar.
Maar liever betaal jij aan het eind 99% belasting over alles dat dan na de mallemolen gepasseerd te zijn die we de staat noemen jou nog een grijpstuiver geeft
@Watapatja | 13-05-13 | 00:15
Dan zou je eigenlijk op Wilders moeten stemmen. Om de plucheklevers te fukken.
@Lewis Lewinsky | 13-05-13 | 00:12
Een belasting bedenk je niet, daar wil je van af.Ontlasten noemt men dat wel.
-weggejorist-
@Godsammekraken | 13-05-13 | 00:08
Leg religie en socialisme naast elkaar en je hebt een angstaanjagend beeld van beide.
Socialisme was sterk in opkomst in het begin van de vorige eeuw. Net in de periode van ontkerkelijking.. Hmm..
Lewis Lewinsky | 13-05-13 | 00:11 |
Ik stem principieel niet op een partij, omdat na de verkiezingen het programma toch niet uitgevoerd wordt. Ik weiger mijn stem te geven aan incompetente plucheklevers die daarna hun zakken vullen.
Ach ja..... dan te bedenken dat er nog grotere Mongols rondlopen bij de SP, GL en D66......... dit land is daadwerkelijk verloren.
Ik mis alleen de kassa voor het aftikken van de boete.
Nieuwe Borsato-songtekst: Geel is de kleur van de liefde.
John Ewbank verzint er wel een melodietje bij. Indachtig het miskramige koningslied iets met 'silence' of zo.
@INH.30CL | 13-05-13 | 00:11
Eerst een nieuwe belasting bedenken.
Godsammekraken | 13-05-13 | 00:08 |
Organisatorisch verschilletje. In de praktijk maakt het niet uit, ze horen allemaal bij die misselijkmakende incompetente kliek uit Den Haag.
@zeg maar jansen | 13-05-13 | 00:08
Ik heb vaker dit soort invallen. Ben ik nu geschikt voor Den Haag?
@Godsammekraken | 13-05-13 | 00:08
En natuurlijk: religion is just a cult with an additude.
Goede reis en toedeliedokie!
Lewis Lewinsky | 13-05-13 | 00:05 |
Ai, kom ik aan je geblondeerde voorganger, blinde volgeling.
INH.30CL | 13-05-13 | 00:02 Ja, thuis. Goed idee.
@Watapatja | 13-05-13 | 00:02
Ik zie het verschil niet.
Socialism is the religion people get when they lose their religion
== Richard John Neuhaus
Goede reis & blijf weg.
@ BenBinnen | 13-05-13 | 00:06 |
Een keer raden.
Ik vraag me af wie de lunch betaald heeft.
lees@watsinneneem | 12-05-13 | 23:54
Belangrijkste comment van de draad tot dusver.
@Watapatja | 13-05-13 | 00:02
Voor een blanco-stemmer heb je wel een grote bek.
Je kant zeggen wat je wilt, maar die Didi flikt het wel.
@Tim Grimback | 13-05-13 | 00:03
LOL
Nu hoeven ze bij de pvda nog alleen maar zolang mogelijk de nieuwe verkiezingen uit te stellen, totdat de achterban dit in zijn geheel vergeten is
ow wacht dat zou betekenen over 4 dagen verkiezingen..
Godsammekraken | 12-05-13 | 23:58 |
Maar nog wel een partij. De PVV doet me meer aan Baghwan denken, een sekte.
we zouden de illegalen niet op hoeven sluiten. Thuis hun straf laten uitzitten met een enkelbandje kan ook. Oh, wacht ff...
PvdA moeten ze ook gewoon eens op een hongerloontje zetten.
En 70 tot 80 uur laten werken achter de vuilniswagen.
Dan kunnen ze zeggen dat ze iets betekenen voor de maatschappij.
Nu ..... Geen flikker voeren ze uit.
3 weken lang over één onderwerp praten.
Illegaliteit strafbaar stellen.
Wtf illegaal betekend niet goed gekeurd,mag niet , foei .
*zucht*
Charles de Batz | 12-05-13 | 23:57 Dát dus. En de nivelleringsmaatregelen die ze bedenken.
Als ik bijna zeven mille zou vangen per maand voor wat vergaderwerk kon ik ook zulke maatregelen bedenken als zij. Dat zou me dan toch niet raken.
Dat gedeelte 'Tot ziens', dat bedoelen ze niet echt hè?
@Watapatja | 12-05-13 | 23:56
Dat is de PVV al. En straks is de PvdA ook *niet* de grootste partij zonder leden.
Watapatja | 12-05-13 | 23:56 De tweede. Die andere partij kent geen lidmaatschappen.
Het rare is dat de Pvda'ers met de grootste bek zelf nooit een illegaal in zijn eigen huis opvangt. Sterker nog ze hebben zelfs nog nooit een in het echt gezien.
Samsom heeft persoonlijk gezorgd voor een nieuwe categorie weigerambtenaren. Op de vraag van een politieagent die worstelde met de strafbaarheid zei Samsom dat het beste was om de andere kant op te kijken als er een potentiële illegaal gearresteerd kan worden.
Ruys de Beerenbrouck | 12-05-13 | 23:40 Tot ziens en goede reis!
* Zwaait *
PvdA is binnenkort de eerste partij zonder leden.
Geeft overigens ook goed weer hoe belabberd de beeldkwaliteit bij rtl is, zet uitzendingen dan gewoon niet online..
illegalen hebben trouwens ook vaak een uitkering en maken en masse gebruik van de medische zorg , want ze weten dat hen dat niet geweigerd mag worden.
leuk om te weten he!
Nou nou wat een tegenwind had die Samson vandaag van die wereldvreemde partijgeriatrici. Een paar logische argumenten, wat toneelspel en de onbuigzame principes smolten weg. Ook de kwaliteit van de vragen viel hard tegen. De meeste kwamen van thuissocialisten die complete redevoeringen wilden afsteken. Dan vind ik het publiek bij PVV meetings toch heel wat coherenter.
PvdA is afschuwelijk.
*kotst*
Ik wist het dat dit ging komen :-)
Dames en heren... onkruid vergaat niet.
De nieuwe PvdA slogan wordt: *Dat* land kan zoveel beter!
liever niet tot ziens, maar wel een goede, maar vooral erg voorspoedige reis hoor!
Nog nooit hebben chocoladeletters van een storm in een glas water een orkaan gemaakt; ook vandaag niet.
Deze demonstratie had ongeveer evenveel fut als een bingomiddag in een sterfhuis.
@Yabadabedoe | 12-05-13 | 23:45
Dat betwijfel ik.
Als ik hier zeven puntjes neer zou zetten is het interessantwr dan dit artikel inclusief skrienprint. Komptie:
.......
@tattooboer | 12-05-13 | 23:41
En dat "goede" vervangen we door "snelle".
Bent u voorstander, zijt welkom... eh wat zegt u daar mannetje, opzouteh! Het is net Koninginnedag of Koningsdag hoe je het wilt zeggen. Naderhand vallen wij over elkaar wie de schuldige was van het oppakken, zo mooi. Je zal zo'n geel hesje zijn ook altijd weer een slag volk vandaag weer meegemaakt bij een prutwedstrijd van Feyenoord dan staan er van die mensen in hesjes echt hoe blij zijn de sociale werkplaatsen met deze vacante functies. Maar goed mensen, blijf vooral PvdA stemmen hè... blijf ik net als voorgaande jaren op Geert stemmen.
Illegaliteit = strafbaar? Eindelijk.
Voor heel Nederland vrij logisch, maar niet voor de PvdA-ers. En maar zeuren en zaniken.
Zo nu die maffe VVD nog wietpas afschaffen en we kunnen ons weer focussen op al die malloten bij de Fiscus die graag ons geld weggeven.
Naar ik hoop en aanneem heeft de politie van de gelegenheid gebruik gemaakt om nog wat oproerkraaiers zonder verblijfsvergunning op te pakken.
Tot ziens & goede reis aan alle illegalen?
Nee, laat dat "tot ziens" maar zitten!
Die partij valt binnen een week uit elkaar.
Pritt topic is een Pritt topic. Next.
al die lui met gele vestjes aan zouden dagelijks zo moeten staan, maar dan aan de NL grenzen.
Weet u wat pas een kutbaan is? Werken in een kledingfabriek in Bangladesh. Eén van die fabrieken deed ruim twee weken geleden een Jenga, met als gevolg meer dan 1000 doden, een bijzonder survivorverhaal en een iconische foto. Logisch dat er in Bangladesh e...
Raar haatbaardepisteltje (mirror) van Syrië-ronselaar Abou Moussa. Als wij even door de tergende taalfouten heen lezen tellen wij 1 Godwin, een handvol huilies en een heleboel schuld afschuiven. De AIVD, de ouders van de jihadi's, de media, iedereen heeft ...
Hoei. Dik dertien minuten high speed motorgeweld op een als veilig bekend staand circuit oudhollandsche dijkjes, binnenweggetjes & tuinpaden van mijn vader. Jumps, wheelies, dubbele rietbergers, alles. Sturen kan-ie wel, dit gemotoriseerde stukje soon to b...
Dit is een internetvideo die u waarschuwt tegen internetvideo's. Een video die ingesproken wordt door een auteur die een boek te verkopen heeft over internetvideo's. Maar het blijft desalniettemin een fascinerende video. Het constante bombardement van non-...
Zondagmiddag. We gaan live over naar de Jaarbeurs Utrecht voor het gezellige blijspel "Liever Regeren dan Decimeren" van theatergezelschap Goed Volk. Over de opkomst en ondergang van Goedmensië, een klein landje aan de Noordzee dat gebukt gaat onder een en...
Het was eind 2005 dat ik bijdragen leverde voor een tijdschrift dat Papa heette. Een blad voor bakfietsvaders, het bestaat niet meer. Frans Weekers was toen nog Kamerlid, twee jaar daarvoor was hij gescheiden. Ik interviewde hem over hoe hij zijn Kamerli...
Nou, Rutte en Samsom, nu jullie zin? Kinderen hebben door alle bezuinigingen zo weinig koopkracht, dat veel moeders vandaag geen enkel cadeau krijgen voor Moederdag. WTF. Schaamkinderen die momenteel met rode koontjes en lege handen aan het bed van teleurg...
Schande! Vrouwenhaat! Vernedering! Vleeschkeuring! Bent u ook zo ontzettend woedend, boos & verdrietig vanwege het Deense TV-programma Blachman waarin twee kale corpulente heren hun scherpe mannenblik werpen op een naakte vrouw die voor hen staat? Zeg maar...
Als demonen sterven en naar de hel gaan, worden ze wakker bij een Nederlands rijtjeshuisgezin dat op vakantie is. Bijvoorbeeld het gezin van Ron de afzeikhollander. Gevalletje vinex, middle management en C1000. Ron vliegt met Ryanair naar zijn mediterrane ...
Zonder enige vorm van 'Waarschuwing! Grafisch!' of anderszins NSFW-tagging slingerde Dierenpolitie Gelderland zojuist bovenstaande pica online via twitter. Met daarbij de vraag slechtlopende zin: "Dode hond aangetroffen in kanaal # Nijmegen wie herkent dez...
Reaguursels
InloggenGeen zin om alles terug te lezen ,maar heeft er al iemand gezegd dat Pvda'ers ook strafbaar gesteld moeten worden voor het feit dat ze Pvda'er zijn?!
Deze hele flut PvdA partijcongres reeks is als spin tijdens het reces opgezet om de helft van journalistiek Nederland bezig te houden met een non item, dat in de kamer geen uur aandacht zou krijgen omdat die leden nou eenmaal niet bepalen wat er verandert wordt aan een regeerafspraak.
Dat geeft de coalitie ontspanning doordat die zorgfraude die nu pas opstart nog even 2 weken vermeden is voor onderzoek door geheel journalistiek Nederland.
En dan nog die Bulgaren en de rest van de toeslagenfraude ook weer even minder aandacht voor 2 weken natuurlijk.
PvdA socialisten blijven ratten die iedereen en alles gebruiken om hun vieze straatje schoon te maken.
Gelukkig weet de linkse kliek wat er op DIT moment belangrijk is om je mee bezig te houden. Het knuffelen van illegalen/criminelen uit het buitenland. Laat iedereen straks maar 500 euro eigen risico betalen want die asielzoekers die met een heel dorp komen moeten wel volop gebruik kunnen maken van het zorgstelsel. Dat u ondertussen ook werkeloos bent geworden... so what! Het belangrijkste is dat de import van analfabeten en criminelen uit Islamistische landen in een hoog tempo verder gaat.Dan gaat u... de Nederlander maar harder en langer werken, uiteindelijk is het toch normaal volgens linkse groeperingen dat u werkt voor criminele illegalen. Het zou de PvdA sieren als ze zich ook eens zo druk zouden maken om al die oude mensen die beroofd en mishandeld worden door die cultuurverrijkers.Maar dan hoor je ze niet. Nederland is terminaal ziek!
Godisvoordedomme | 13-05-13 | 08:05 | + 0
Iedere combinatie van politieke partijen is straatarm. Staatsschuld weet u wel?!?
Wilders I. Ik kan niet wachten. Lekker samen met Rutte als vice premier. En kijk eens wie er daar bij aanschuift het is ... Buma. Het koningrijk der arme associalen is dan een feit.
Dom religieus angstig onderontwikkeld. En boven alles straatarm.
Je weet hoe diep je zinkt als partij als je gaat proberen het woord, de definitie e.d. te veranderen ipv het op te lossen.
Wilden ze het woord veranderen in 'medelanders' ipv 'illegalen', ook al verblijven ze illegaal in dit land. Een medelander noem ik iemand die evenveel positieve in breng in de huidige maatschappij heeft als ik. Dus die ook werkt, belasting betaald en economie draaiende houdt op z'n eigen been en niet op de staatspot.
PvdA menschjes zijn toch wel wereldvreemd in dat opzicht.
Ach bekijk het zo,
De helft van de woestijnratten heeft geen zwemdiploma.
Als er nog meer mensen hierheen komen zinken we een keertje naar de boden.
Blijft over iedereen met een zwemdiploma.
Kaaskoppen dus.
@Vicksel | 13-05-13 | 07:44 | + 0 -
Hey niet zo zuur. Is toch gezellig.
-weggejorist-
Tot kiens en goede spijs.
de pvda doet er alles aan om bij de nu snel aanstaande verkiezingen zo weinig mogelijk zetels te krijgen, want de pvda stemmer zit echt niet te wachten op een illigaal als buurman, in hun vogelaarwijk.
Zo word echt de PVV met 2 vingers in de neus de grootste van nederland
@fleurtje
Binnenkort worden we allemaal een 10x veroordeelde actievoerder.
10 x veroordeelde actievoerder, heeft het voor het zeggen in Nederland, zegt genoeg over de mensen die op hem hebben gestemd. Ze zijn niet wijzer.
Niemand meer?
*matras opzoeken doet*
@Dmitri Dmitrievitsj | 13-05-13 | 02:55
Morgen is het dinsdag!
@Dmitri Dmitrievitsj | 13-05-13 | 02:57
Niks 'truste', jij wil dictator worden terwijl er kinderen geboren worden met een IQ van 70.
En dergelijke IQ halen niet zelden een streep door de plannen van de huidige regering!
@pius | 13-05-13 | 02:56
Ik stem op Fleur, die ziet er vast beter uit dan jij!
@necrosis | 13-05-13 | 02:54
Off-topic, beste necrosis. Een andere keer. Het sleutelbegrip is inderdaad recessieve allelen. En verder eenvoudige wiskunde.
Truste!
@Dmitri Dmitrievitsj | 13-05-13 | 02:20
Prima. Belangenverstrengeling is een van onze doeleinden dus daar moet wel een mouw aan te passen zijn.
@Stormageddon | 13-05-13 | 02:23
En of het bestaat. Stem de FDBP
Anyhoo, mijn jenever is op. Ik ga naar bed. Dromen van revolutie.
Gaat allen in vrede; morgen gezond weer op.
*out*
@Dmitri Dmitrievitsj | 13-05-13 | 02:50
Doe jij dan eens uitleg geven over unibrauws, scheve gezichten en andere ongemakken.
Anders heb ik nog wat braakopwekkende linkjes voor je....
@necrosis | 13-05-13 | 02:45
Niet dat het heel ingewikkeld is. De basale beginselen van Mendeliaanse overerving (daar gaat het over bij incest) zijn eenvoudig. Regulering van genen, epigenetica, multifactoriële overerving zijn wat ingewikkelder, maar ook dat is voor iedereen te begrijpen. Het komt alleen niet dagelijks op TV, dat is alles.
@necrosis | 13-05-13 | 02:45
Geloof me, van genetica weet ik meer dan iedereen hier. Bij elkaar.
@Dmitri Dmitrievitsj | 13-05-13 | 02:38
Je hebt waarschijnlijk nooit biologie in je studiepakket gehad?
Anders had je geweten dat incest kan leiden tot ziektes die momenteel nog niet eens bestaan!
Nog even los van het IQ van de kinderen die uit een dergelijk huwelijk voortkomen......
@Dmitri Dmitrievitsj | 13-05-13 | 02:36
*stinkzwam opsturen doet en hevig grinnikt*
@Stormageddon | 13-05-13 | 02:35
Neef en nicht vrijt licht. Onze lijfspreuk.
@necrosis | 13-05-13 | 02:27
Het gaat om de manier waarop champignons worden geteeld. In koude donkere kelders. Wist je dat de paddestoel slechts het bovengrondse deel van het organisme is? En wel de voortplantingsorganen. Champignons worden zonder verdoving gecastreerd - keer op keer op keer. Het Champignon-Bevrijdingsfront maakt zich hard voor humane omstandigheden waaronder champignons worden geteeld en geoogst. We ontwikkelen een keurmerk. Het is 2013.
Incest hoeft helemaal niet tot kinderen te leiden. Het gaat om het stigma dat ten onrechte aan incest kleeft. Dan nog, al zou het tot nageslacht leiden en tot recessief overervende aandoeningen, dan nog zullen deze daardoor de gelegenheid krijgen om uitgeselecteerd te worden. Bovendien, één keer een partner van buiten de familie is genoeg om de nadelen van generaties inteelt op te heffen. (denk daar maar over na - het klopt)
De NMBI werft leden in de bijbelbelt en ook onder de hoge adel van Europa. Wij hebben weinig op met de monarchie als bestuursvorm, maar een koninklijk predicaat zou toepasselijk zijn en onze zaak misschien goed doen. De KNMBI.
@Dmitri Dmitrievitsj | 13-05-13 | 02:20
Jouw moeder is niet neukbaar. Je zus ook niet.
(De mijne ook niet.)
Dus waarom zou ik lid moeten worden? (Ik heb wel een nichtje dat ik zou doen, maar om dat nou incest te noemen...)
@Dmitri Dmitrievitsj | 13-05-13 | 02:20
Champignons belanden altijd in de pan, ongeacht hun politieke achtergrond!
En incest zou verboden moeten worden aangezien bewezen is dat dat leidt tot dominantie van ressesieve genen!
@Dmitri Dmitrievitsj | 13-05-13 | 02:24
Je zegt het zelf: dat heeft met politiek niks meer te maken.
@Stormageddon | 13-05-13 | 02:23
Een dictator zou er in theorie toe in staat zijn. Maar dan is het nauwelijks nog politiek.
@pius | 13-05-13 | 02:16
"Eerlijke politiek" is een contradictio in terminis.
Dat bestaat niet. Illusie.
@pius | 13-05-13 | 02:11
Cool. Ik ben trouwens bestuurslid van het Champignon-Bevrijdingsfront en van de Nederlandse Maatschappij tot Bevordering van Incest. We zoeken actieve leden.
@Dmitri Dmitrievitsj | 13-05-13 | 02:17
Welles! Nietes! is een uiterst beschaafde dame die gekozen heeft voor een nieuwe nick in het kader van verjonging, iets wat ze natuurlijk helemaal niet nodig heeft.....
@necrosis | 13-05-13 | 02:11
Welles! Nietes! zou ik even moeten checken in de reaguurderstool, maar uit het hoofd zeg ik: compleet geschift. Am I right or am I left?
@necrosis | 13-05-13 | 02:14
Dan sta je dus niet voor eerlijke politiek. Wat op zich weer eerlijk is eerlijk gezegd.
*macht grijpen doet*
@Stormageddon | 13-05-13 | 02:10
Ghe. Ik waardeer je eerlijkheid. Eerlijk gezegd heb ik er buiten mijn hypomane episodes ook weinig fiducie in. Doormodderen dan maar, en ons zo veel mogelijk aan de greep van de overheid onttrekken. En wapens en munitie hamsteren. Voor het geval dat.
@pius | 13-05-13 | 02:07
Het gaat er meer om wat er NIET in je programma staat.
Zolang ik leef gaat mijn stem NIET naar jou!
*grinnikt*
@Dmitri Dmitrievitsj | 13-05-13 | 02:10
Goor wijf?
Toen ze nog leefde had ik haar graag willen doen.
Ik ben echter geen necrofiel.....
@Dmitri Dmitrievitsj | 13-05-13 | 02:09
Ik heb nog wel een plekkie voor je;)
@Dmitri Dmitrievitsj | 13-05-13 | 02:06
Wat is er mis met @Welles! Nietes!?
@necrosis | 13-05-13 | 01:53
Wat een goor wijf zeg. Over de doden niets dan goeds natuurlijk.
@Dmitri Dmitrievitsj | 13-05-13 | 02:06
Dat klopt volkomen. Zonder mij wordt het niks. Daar heb je 100% gelijk in. Zonder mij kun je niet.
Maar ik moet daar wel bij zeggen: met mij wordt het ook niks. Een complete faal.
Dus.
@pius | 13-05-13 | 02:02
LOL
@necrosis | 13-05-13 | 02:05
Jawel. Lees het artikel maar. Eerlijker kan niet.
@Stormageddon | 13-05-13 | 02:00
@necrosis | 13-05-13 | 02:01
@Watapatja | 13-05-13 | 02:01
Ja, zo wordt het natuurlijk niets! Moet ik het zelf doen.
@pius | 13-05-13 | 02:02
Eerlijke politiek bestaat niet!
@necrosis | 13-05-13 | 01:56
Ik heb een oplossing voor het fileprobleem, voor de uit de pan rijzende kosten van gezondheidszorg, ik kan zorgen voor het herstel van de koopkracht van alle burgers, ik heb ideeën met betrekking tot internationale betrekkingen en onze krijgsmacht en ik ben niet bang om vijanden te maken. Ik maak me geen zorgen om een minkudo, zogezegd.
Staatsgreep? Eerlijke politiek is nodig, werkelijk eerlijke politiek:
www.dereaguurder.nl/2012/04/de-fuck-de...
Dmitri Dmitrievitsj | 13-05-13 | 01:58 |
Moet ik stevig over nadenken, ben niet geschikt om onder iemand te functioneren. Ik heb maar 1 baas nu en dat is de hond die eruit wil. Daarna naar mijn mandje, ik wil om 9 uur op kantoor zijn.
@Dmitri Dmitrievitsj | 13-05-13 | 01:58
De positie van dictator heb ik al vergeven aan Welles! Nietes!, de zwitsal die geen zwitsal is!
@Dmitri Dmitrievitsj | 13-05-13 | 01:54
Ik doe niet mee aan groepjes en kliekjes. Dat verwordt altijd tot datgene wat ze bestrijden, en dan 10x zo erg.
Moeten daar nog voorbeelden en tekeningen bij?
@Watapatja | 13-05-13 | 01:54
Daarom moet dat ten koste van alles voorkomen worden. IK word dictator.
@Zoloft | 13-05-13 | 01:54
Doe ook mee met de staatsgreep van Stormageddon en mij en - onder voorwaarden - Watapatja!
@Dmitri Dmitrievitsj | 13-05-13 | 01:51
LnNl = Lijst necrosis Nederland.
Leg mij eens uit wat jij beter kan dan ik?
@Stormageddon | 13-05-13 | 01:49
Waarom doe jij niet mee. Jij weet vast ergens een gevechtshelicopter te regelen? Zo lang we het voordeel van de eerste klap hebben zijn we in het voordeel.
Dmitri Dmitrievitsj | 13-05-13 | 01:51 |
Nog meer kapiteins en we moeten naar het compromismodel, dan zitten er wel nieuwe poppetjes, maar er verandert niks.
@ Dmitri Dmitrievitsj | 13-05-13 | 01:50
Is mij bekend. Niet voor niets neemt belastingontwijking een grote vlucht.
@Dmitri Dmitrievitsj | 13-05-13 | 01:42
Ik luister liever naar Coup d'etat van The Plasmatics (met Wendy O' Williams, voormalig geil wijf):
www.youtube.com/watch?v=Q401R0JtuFw
Dmitri Dmitrievitsj | 13-05-13 | 01:51 |
Twee kapiteins op een schip is lastig.
@Watapatja | 13-05-13 | 01:49
Dat is gedurende de hele menselijke geschiedenis altijd zo geweest. In de 17e eeuw was een tulpenbol 10.000 gulden waard. Geïndiceerd naar nu zal dat ongeveer een miljoen euro zijn.
@necrosis | 13-05-13 | 01:46
Mijn staatsgreep is veel spannender!
@Watapatja | 13-05-13 | 01:45
We krijgen toch niet nu al ruzie in de tent?!?
@Zoloft | 13-05-13 | 01:43
Dat is alleen maar de inkomstenbelasting. Van alles wat je koopt gaat een zesde naar de staat, plus eventuele accijnzen en heffingen. Rente op spaargeld wordt belast, er is een rendementsheffing (of zoiets) die een eventueel rendement op investeringen belast. Bovendien zitten in de prijs van bijna alles wat wij kopen ook heffingen die partijen die vooraf gaan aan het in de winkel brengen betalen. heffingen op brandstof om spullen in de winkel te krijgen, inkomensbelasting van alle mensen die betrokken zijn bij productie, transport, verkoop. Als na de dood nog wat overblijft zal een erfenis weer belast worden, waarna op alles wat er daarna van gekocht wordt het bovenstaande van toepassing is.
@ Watapatja | 13-05-13 | 01:47
We zijn het blijkbaar volkomen eens. Nergens zeg ik dat ik niet wil bijdragen. Meer dan de helft van mijn verdiende euro is inderdaad een discussie waard.
@Dmitri Dmitrievitsj | 13-05-13 | 01:42
Met Watapatja win je geen oorlog. Laat staan een staatsgreep.
Stormageddon | 13-05-13 | 01:45 |
Een tegenwaarde is bij jou dus wat de gek ervoor geeft.
@Watapatja | 13-05-13 | 01:38
Selectief quoten, is dat een hobby van je?
Ik schreef: "minimaal dezelfde tegenwaarde". Maar wat is waarde? Wat kost een brood?
Dat hangt er maar vanaf hoeveel honger je hebt.
@Zoloft | 13-05-13 | 01:43
Hou het maar op 72%, of ben je accijns, btw, waterschapsbelasting, gemeentebelasting, etc vergeten?
Zoloft | 13-05-13 | 01:43 |
Onzin, je draagt bij aan een vangnet, waar je hopelijk nooit een beroep op hoeft te doen. De helft ervan kun je wel ter discussie stellen.
@Dmitri Dmitrievitsj | 13-05-13 | 01:42
Nope, ik heb al een afspraak staan met Botte Hork (BH-LnNl)
@Watapatja | 13-05-13 | 01:30
Als jij honger hebt en je hebt geen graan en geen kennis om dat om te zetten in brood en geen enkel ander voedingsmiddel, maar wel een zak geld.
Dan is een brood jou na 1 week één derde van je zak geld waard. Na twee weken: twee derde en na drie weken die hele zak geld.
Dus: wat kost een brood? Waar word je het meest gelukkig van? Na drie weken ben jij het meest gelukkig met dat brood, want geld kan je niet vreten.
Dmitri Dmitrievitsj | 13-05-13 | 01:41 |
Punt 4 is onacceptabel.
@ necrosis | 13-05-13 | 01:38
52% van mijn verdiende euro gaat naar de staat. Dat is op zijn minst gezegd een beetje vreemd, vind je niet?
@necrosis | 13-05-13 | 01:38
Doe jij ook mee met de coup d'état van Watapatja en mij?
@Watapatja | 13-05-13 | 01:20
1. Sleutelfiguren in krijgsmacht, politie en burgerlijk bestuur de keuze geven tussen meewerken en de dood. Leden van het huidige kabinet en het huis Oranje krijgen deze keus niet en zullen tot voorbeeld dienen.
2. Het Binnenhof, de ministeries en belangrijke politiegebouwen en militaire structuren worden bezet of vernietigd.
3. Lagere bestuursstructuren worden intact gelaten, maar betaling zal afhankelijk worden van uitvoering van het nieuwe beleid.
4. Ik word dictator
5. De revolutie wordt niet zo'n volkse twintigste-eeuwse, maar een ouderwetse. Bloedig en met een duidelijke samenvatting van de nieuwe wet. Deze zal minimaal zijn. Verder zal alles zo veel mogelijk blijven functioneren als voorheen.
@ Watapatja | 13-05-13 | 01:36
Het voorrecht van inleveren kent een balans die helaas iets te positief ricting socialisme weegt.
@Zoloft | 13-05-13 | 01:33
Iedereen die geld verdient levert het in bij de socialisten, die geven het gratis weg aan mensen die niets verdienen, maar het wel krijgen.....
Stormageddon | 13-05-13 | 01:35
Met dezelfde tegenwaarde, dan verdien je niks.
Zoloft | 13-05-13 | 01:33 |
Verplicht inleveren, dat is gewoon diefstal. Overigens niet voorbehouden aan socialisten, doen ze allemaal.
@Watapatja | 13-05-13 | 01:30
Als je daarvoor iets terug levert met minimaal dezelfde tegenwaarde is er niks ingeleverd en het netto-geluk toegenomen.
@ Watapatja | 13-05-13 | 01:30
Als je veel geld verdient, lever je het in. Basisprincipe van het socialisme.
@The Justist | 13-05-13 | 00:41
Eerste comment een géén zwitsal?
Stormageddon | 13-05-13 | 01:28 |
Dream on, als jij geld verdient, levert iemand anders in. Basisprincipe van het kapitalisme.
@Watapatja | 13-05-13 | 01:18
Ja en nee. 1 van mijn belangrijkste principes is namelijk: "Niemand benadelen". Een echte graaier kan dat niets schelen.
Maar als het niemand benadeelt, of integendeel juist enorm veel plezier bezorgt aan één persoon of een groep, dan mag je daar wat mij betreft gigantisch veel aan verdienen.
Roald Dahl's "My Uncle Oswald" is een fijne leidraad in deze.
Dmitri Dmitrievitsj | 13-05-13 | 01:16 |
Tijd voor maatregelen, ben je man.
Stormageddon | 13-05-13 | 01:15 |
Dus eigenlijk bezit je de principes om graaier te worden.
glimkuiken | 13-05-13 | 01:14
Minder dan de gemiddelde geluks zoeker.
@Watapatja | 13-05-13 | 01:14
Geweldloos is de koninklijke weg, maar bloed door de straten van Den Haag zal vooral de militaire types aanspreken.
Doe jij ook mee?
glimkuiken | 13-05-13 | 01:14 |
Is verplicht als je iets organiseert.
@Watapatja | 13-05-13 | 01:02
Het is een afweging van principes. Het principe van zoveel mogelijk belastinggeld terughalen prevaleert in dit geval boven het principieel afwijzen van grond- en kieswet in de mate dat je er geen uitvoering aan zou geven. De grond- en kieswet wordt gelegitimeerd door de mensen die opkomen bij verkiezingen: dat doe ik dus niet, dus ik legitimeer het niet als burger.
Het niet stemmen is een helder signaal, geen legitimering voor het systeem. Het meewerken aan de organisatie van de verkiezingen is ten nadele van niemand en ten voordele van mijzelf. No-brainer.
Dmitri Dmitrievitsj | 13-05-13 | 01:10 |
Zinloos, heb 30 april al een oproep gedaan, konden we geweldloos Den Haag overnemen, niemand op het Malieveld.
Ik wil niet weten hoeveel die peoplappen in die gele jasjes kosten! Nóg meer belasting.
Lewis Lewinsky | 13-05-13 | 01:04 |
Verbazingwekkend, en zo zijn er veel.
Watapatja | 13-05-13 | 01:10 | + 0 -
idd de zoveelste gedoogconstructie.
Re: mijn staatsgreep
Ontevreden burgers met toegang tot military grade wapens en munitie worden vooral aangespoord zich aan te melden. Defensiepersoneel, internationale wapenhandelaren. Main battle tanks, gevechtshelicopters, assault rifles zijn favoriet. Tactiek wordt bij onze eerste bijeenkomst besproken.
Eurotokkie | 13-05-13 | 01:08 |
Denk ik ook, er verandert helemaal niets.
@Lewis Lewinsky | 13-05-13 | 01:02
Nee, dat is helemaal niet waar. Een nieuwslezer hoeft het helemaal niet eens te zijn met de keuze van de redactie, de wijze van nieuwsgaring of de keuze van de regie.
Watapatja | 13-05-13 | 00:59 | + 0 -
Denk niet dat de Politie daar tijd voor heeft , denk dat illegalen het thuisfront al bellen dat ze gewoon naar Nederland kunnen komen.
@Eurotokkie | 13-05-13 | 01:04
Ik zou, als ik illegaal zou zijn, niet rekenen op onderdak bij het PvdA-kader.
@Stormageddon | 13-05-13 | 00:24
Hope so.
@Godsammekraken | 13-05-13 | 01:04
Okee. Ik stop.
*out*
Dmitri Dmitrievitsj | 13-05-13 | 01:00 | + 0 -
Ik denk dat ze juist nu eerder onderdak krijgen van PvdA'ers , zeker in de grote steden.
@Watapatja | 13-05-13 | 01:02
Hij zet voor één gebakje zijn principes opzij.
@Lewis Lewinsky | 13-05-13 | 01:02
@Stormageddon | 13-05-13 | 00:59
You two! Get a room!
@Stormageddon | 13-05-13 | 00:59
Nou moet je niet mijn woorden verdraaien. De nieuwslezer legitimeert het nieuwssysteem. Net zoals de voorzitter van het stembureau de verkiezingen legitimeert. Jij dus. Jij legitimeert de verkiezingen.
Stormageddon | 13-05-13 | 00:59 |
Dus werk is een reden om je geweten en principes aan de kant te zetten. De geschiedenis leert waar dat toe leidt.
- er echt er
haha. flikker toch op kutburgers.
youtu.be/FTnT1a-HKj0
@Eurotokkie | 13-05-13 | 00:57
Ja. Ze waren al illegaal; zou er echt er echt iemand denken dat ze, nu illegaliteit strafbaar is, besluiten weg te gaan?
Eurotokkie | 13-05-13 | 00:57 |
Hun rechten zijn nu wel vastgelegd als ze opgepakt worden.
@Lewis Lewinsky | 13-05-13 | 00:53
Nee, ik legitimeer persoonlijk helemaal niks. Ik word alleen ingehuurd voor een bepaalde taak. En inderdaad: ik ken toevallig een gevangenisdirecteur die het totaal niet eens is met heel veel regels omtrent detentie, maar ja... dat is geen reden om ze niet uit te voeren als je daarvoor betaald wordt.
In jouw redenering legitimeert de nieuwslezer de oorlog in Syrië en de staatsmoord op demonstranten in Banladesh etc. etc. etc. (en is Geen Stijl de schuld van alles, dixit F. van Yolo.)
Die illegalen blijven gewoon in Nederland , ook al is het nu strafbaar .
@Einde van de Domheid | 13-05-13 | 00:53
Dank voor je advies.
Op naar de volgende nepdiscussie. Waar blijft het echte regeren?
Lewis Lewinsky | 13-05-13 | 00:51 |
Je kunt echt niet zo goed lezen he. Voor alle duidelijkheid ik wens mij niet te confirmeren aan een nietwerkend bestuursmodel.
@Stormageddon | 13-05-13 | 00:51
De voorzitter van het stembureau legitimeert niet de verkiezingen?
Als in: De gevangenisdirecteur legitimeert niet het gevangenissysteem? Mart Smeets legitimeert niet het wielrennen? Cruyff legitimeert niet het voetballen?
Geschifte autist.
Hee! Heeft iemand zin om een staatsgreep te plegen? DM me via Twitter @RutteOudeSimon
Lewis Lewinsky.
Misschien moest je je eens ergens voor inzetten in plaats van her dagelijks k-opmerkingen maken?
correctie:
"niet naar mij terugvloeit" dus.
@Watapatja | 13-05-13 | 00:49
Ga dan in de kamer zitten en doe er wat aan. Kan je op jezelf stemmen. Win-win voor jou.
*probleem Watapatja als opgelost beschouwd*
@Lewis Lewinsky | 13-05-13 | 00:41
En ik legitimeer verder niks, want ik stem zelf niet: maar ik weet wel wie er dus wel legitimeren. Ik zie de hele stemmende goegemeente langstrekken. En die verkiezingen gaan toch wel door of ik daar zit of niet. Maar als ik er niet zit gaan die 150 euro wel aan me voorbij. Het is een jodenfooi, maar goed... al het door mij teveel betaalde belastinggeld dat niet naar terugvloeit mij is natuurlijk zonde.
@Einde van de Domheid | 13-05-13 | 00:48
Yep. Er is ook veel kotswaardigs. Vind je niet?
Lewis Lewinsky | 13-05-13 | 00:46 |
Ik dacht dat de partijpolitiek zijn failliet al wel heeft aangetoond.
De meest gehate partij.
Bij mij althans.
Allemaal uitvreters.
Ze rusten niet voor dit land kapotstuk is.
Lewinsky, je kotst wat af man!
search-geenstijl.thruhere.net/#lewinsk...
@Stormageddon | 13-05-13 | 00:46
En daarmee legitimeer je de verkiezingen.
@Lewis Lewinsky | 13-05-13 | 00:42
*wrokkig verder droomt*
@Watapatja | 13-05-13 | 00:45
Nee, oen. Stem op iemand die iets wil dat jij goed vind. Of richt zelf een partij op. Gebruik je kansen!
@Gekke-Bennie | 13-05-13 | 00:41
Dat is het precies. Door te stemmen geef je iemand de volmacht om te doen wat hij goed vindt. Door blanco te stemmen zeg je, ik stem niet op iemand, maar dit laat ik weten door middel van het systeem. Dit systeem erken ik door het te gebruiken. Door niet te stemmen zeg je bijna: pleur op met je verkiezingen.
De echte manier om "pleur op" te zeggen is door met een militie naar Den Haag op te trekken, het ancien régime terecht te stellen en een communiqué uit te doen gaan waarin je te kennen geeft dat je de macht hebt overgenomen. Een ouderwetse coup d'état.
@Lewis Lewinsky | 13-05-13 | 00:41
Ja, ik krijg er geld voor en een gebakje van de burgemeester. Dat zie ik als een teruggaaf van teveel betaalde belastingen.
Lewis Lewinsky | 13-05-13 | 00:44 |
Doe ik toch, blanco.
Blanco of ongeldig stemmen is alleen "zinvol", of een daad van protest/verzet bij stemplicht. Dat hebben we gelukkig al een tijdje niet meer. Het stemmen zelf is een actieve daad, een keuze op zich: namelijk voor legitimering van het kiessysteem (wat je dan vervolgens ook invult op je stembiljet, of juist niet).
@Watapatja | 13-05-13 | 00:39
Je hebt een stem, sukkel. Gebruik hem dan ook.
Stormageddon | 13-05-13 | 00:41 |
Deze keer val je door de mand, lees eerst de kieswet alvorens zulke uitspraken te doen.
@Dmitri Dmitrievitsj | 13-05-13 | 00:41
Dromer.
@Stormageddon | 13-05-13 | 00:37
Jij bent voorzitter van een stembureau. Dus jij legitimeert de verkiezingen niet alleen, je zet je er zelfs actief voor in.
@ Dmitri Dmitrievitsj | 13-05-13 | 00:37 |
Daarom zeg ik altijd: Ik ben niet gaan stemmen, dus ben ik ook nergens mee akkoord gegaan.
Na al het falen van het kabinet en de oppositie, durf ik vol in te zetten op Marianne Thieme.
-weggejorist-
Dmitri Dmitrievitsj | 13-05-13 | 00:37 |
Via de restzetels legitimeer je dan nog steeds.
Stel dat bij de komende Tweede-Kamerverkiezingen de opkomst 0 zou zijn. De zittende partijen zouden wrs doorgaan met waar ze gebleven waren. Maar wat een signaal zou er vanuit gaan. Wij geloven niet in het systeem.
Echte resultaten krijg je met een gewapende revolutie. Dat heeft zijn voordelen. Maar op dit moment is een dergelijke revolutie onmogelijk. Het volk is ingekakt, beseft niet hoe het door de regering wordt genaaid. Bovendien circuleren er nauwelijks wapens en munitie. Ze hebben ons bij de ballen.
Vluchten is de enige optie.
@Watapatja | 13-05-13 | 00:33
Nee hoor, niet stemmers worden niet geteld. Alleen de ingeleverde kiespassen worden geteld en dat aantal telt mee voor de uitslag en de berekening van de restzetels. Niet-stemmers tellen niet mee voor de berekening van de restzetels. Blanco en ongeldige stemmers wel.
Lewis Lewinsky | 13-05-13 | 00:35 |
Wordt eens concreet. Die kretologie van je zet geen zoden aan de dijk. Ik leer graag bij, met name op dit gebied. Mijn blanco stem is het beste uit vele slechte opties.
@miko | 13-05-13 | 00:30
1 van de vele, vele fouten in het parlementaire systeem, grondwet en kieswet: geen persoonlijk mandaat maar wel een persoonlijke zetel die je mag behouden als je uit een fractie stapt.
En: geen borgsom nodig om als zittend kamerlid (verkozen als lid van een partijlijst) op persoonlijke titel mee te doen aan verkiezingen en geen handtekeningenlijsten nodig uit de provincies.
Daar stem je ook allemaal mee in als je gehoor geeft aan de oproep te stemmen (blanco of ongeldig - doet er niet toe). Meedoen met de verkiezingen als stemmer = legitimeren van een brak parlementair systeem, brakke grond- en kieswet.
@cobie | 13-05-13 | 00:36
Wat je eerder zei, klopte gewoon.
@Lewis Lewinsky | 13-05-13 | 00:32
Nee hoor, men weet dat als hij dermate veel zetels heeft dat hij mee mag/kan doen dat meneer heel snel concessies zal doen.
@Watapatja | 13-05-13 | 00:35
Maar het verschil met blanco stemmen is dat door niet te stemmen je geen legitimatie hebt gegeven aan het systeem. In de praktijk weinig verschil (behoudens de opkomst), principieel een groot verschil.
@Watapatja | 13-05-13 | 00:33
Maar legitimeer je niets.En geeft aan dat je niet meer gelooft in deze uitbuiters en luchtverkopers.
@ Watapatja | 13-05-13 | 00:29 |
Als dat zo is neem ik terug wat ik zei.
Zo is dat mij verteld, en het leek mij ook logisch.
@Watapatja | 13-05-13 | 00:33
Je kent de verkiezingsprocedures niet eens. Ik neem aan dat je een gevoelsmens bent, of een *kuch* mensenmens?
dlseth_ | 13-05-13 | 00:31 |
Dan gaat je stem nog steeds mee naar de partij. Geen optie.
@Charles de Batz | 12-05-13 | 23:57
Alle pvda'ers op de grachtengordel hebben minimaal een illegaal in dienst. Of Krzysztof om de badkamer te tegelen of maria om het huis te doen.
miko | 13-05-13 | 00:30 |
Niet stemmen, dan gaat je stem naar de restzetels. Geen optie dus.
Ik kleur altijd alle rondjes rood. Verkeerde kleur misschien maar ik voel me wel weer ff jong.
@miko | 13-05-13 | 00:28
De plucheklevers zijn als de dood voor Wilders.
Stormageddon | 13-05-13 | 00:29 |
Kom er es mee, o grote wijze Stormageddon.
@Watapatja | 13-05-13 | 00:25
Het niet-legitimeren van de democratie zoals wij deze in Nederland kennen doe je door op een onverkiesbare persiflage te stemmen. Een neger bij GL, een bankdirecteur bij de SP of iemand zonder Down-syndroom bij D66.
De een heeft een pluchefobie, de ander een legitimatiefobie.
*omringd door gevaarlijke gekken*
@Watapatja | 13-05-13 | 00:25
NIET stemmen!
Watapatja | 13-05-13 | 00:26
Hij zal wel moeten. Ergens anders een baantje is voor hem onmogelijk geworden. @disclaimer: nee, volgelingen van de grote blonde leider, dan bedoel ik niet negatief.
@Lewis Lewinsky | 13-05-13 | 00:25
Als hij er uit was gestapt,zijn zetel terug had gegeven en op eigen kracht er weer een zou hebben gewonnen had je gelijk. Maar mensen als Wilders laszrak en de halve LPF indertijd zijn pluche klevers.
@Watapatja | 13-05-13 | 00:25
Waarmee @Parsons is bevestigd.
Stemmen = legitimeren.
Simpeler kan ik het niet opschrijven. Moet ik hierna nog opschrijven hoe je dus *niet* legitimeert?
cobie | 13-05-13 | 00:25 |
Een blanco stem gaat nergens heen., wordt onttrokken aan het totaal aantal kiesgerechtigden, dus ook niet naar de reststemmen. Jammer, het zou een lege stoel moeten opleveren.
@Lewis Lewinsky | 13-05-13 | 00:16
Wilders is GEEN bestormer van de ivoren toren. Eerder een verstoten bastaard zoon die door middel van een bende roofridders en valse belofte terug op de troon wil. Hij kent de politieke arena goed en weet wat hij moet zeggen om de mensen achter hem te krijgen. Dat is zijn goed recht maar hij noch de andere bewoners van de pluche banken krijgen mijn stem en vertrouwen. Ik zou er anders over kunnen denken als meneer wilders wat meer gewerkt zou hebben in zijn leven dan die paar jaar in de kiboets
@Watapatja | 13-05-13 | 00:26
Je hebt je definities niet op orde.
Lewis Lewinsky | 13-05-13 | 00:25 |
Hij zit nog steeds in het pluche, inmiddels de langstzittende zo ongeveer.
Diederik wast: pbs.twimg.com/media/A2IO1b9CYAEthNi.j...
@ Stormageddon | 13-05-13 | 00:21 |
Een blanco stem gaat standaard naar de zittende partij.
In dit geval zou bij nieuwe verkiezingen alle blanco zetels naar de PvdA gaan.
Stormageddon | 13-05-13 | 00:21 |
De blanco stem komt het dichtst bij het niet legitimeren.
@Watapatja | 13-05-13 | 00:19
Dat is onzin. Wilders heeft door uit de VVD te stappen, laten zien geen plucheklever te zijn.
Jij bent een blanco-klever.
@Parsons | 13-05-13 | 00:24
I know. Maar er zijn ook meelezers die het wel snappen.
@Stormageddon | 13-05-13 | 00:21
Snapt ie niet.
Lewis Lewinsky | 13-05-13 | 00:16 |
Feitelijk zijn we met ons allen stapelgek dat we ons belastinggeld laten beheren door lui die ik mijn portemonnee nog niet toevertrouw.
@INH.30CL | 13-05-13 | 00:16
De enige ontlasting die ik van de PVDA mag verwachten is een portie dampende sproeipoep in de pot nadat ik weer geconfronteerd word met het stuitende gebrek aan intellect van Spekman en Samson.
@Watapatja | 13-05-13 | 00:15
Maar je legitimeert met het meedoen aan de verkiezingen zelf, het gehoor geven aan de oproep tot stemmen, wél het parlementaire partijpolitieke (en besluiteloze) systeem; terwijl dat nu juist het probleem is waardoor er besluiteloze partijpolitiek wordt bedreven door een kliek van plucheklevers in een baantjescarrousel. Ook met je blanco stem legitimeer je dat systeem en ben je dus onderdeel van het probleem.
@dlseth_ | 13-05-13 | 00:15
Beide vreten ze de grootste menselijke zwakte uit: de angst om het eigen lot in handen te hebben. Lafaards laten dat liever over aan een onzichtbaar vriendje of de almachtige staat. Het laatste levert concrete resultaten waar derden de negatieve consequenties van moeten aanvaarden. Daarom is dat het grotere kwaad zoals de 20e eeuw afdoende zou moeten hebben aangetoond:
www.scottmanning.com/content/communist...
Lewis Lewinsky | 13-05-13 | 00:16 |
Wilders is zo ongeveer de verpersoonlijking van een plucheklever.
@watsinneneem | 12-05-13 | 23:54
de beste manier om de staatsterreur de nek om te draaien is en masse de voorzieningen leeg zuigen en ze geen cent meer te geven. Maar in Nederland maakt iedereen zich druk om de Bulgaar, de illegaal, want ow ow die pakken zo maar onterecht geld af van de staat. Ja? En? de dief bestolen zeg ik dan maar.
Maar liever betaal jij aan het eind 99% belasting over alles dat dan na de mallemolen gepasseerd te zijn die we de staat noemen jou nog een grijpstuiver geeft
@Watapatja | 13-05-13 | 00:15
Dan zou je eigenlijk op Wilders moeten stemmen. Om de plucheklevers te fukken.
@Lewis Lewinsky | 13-05-13 | 00:12
Een belasting bedenk je niet, daar wil je van af.Ontlasten noemt men dat wel.
-weggejorist-
@Godsammekraken | 13-05-13 | 00:08
Leg religie en socialisme naast elkaar en je hebt een angstaanjagend beeld van beide.
Socialisme was sterk in opkomst in het begin van de vorige eeuw. Net in de periode van ontkerkelijking.. Hmm..
Lewis Lewinsky | 13-05-13 | 00:11 |
Ik stem principieel niet op een partij, omdat na de verkiezingen het programma toch niet uitgevoerd wordt. Ik weiger mijn stem te geven aan incompetente plucheklevers die daarna hun zakken vullen.
Ach ja..... dan te bedenken dat er nog grotere Mongols rondlopen bij de SP, GL en D66......... dit land is daadwerkelijk verloren.
Ik mis alleen de kassa voor het aftikken van de boete.
Nieuwe Borsato-songtekst: Geel is de kleur van de liefde.
John Ewbank verzint er wel een melodietje bij. Indachtig het miskramige koningslied iets met 'silence' of zo.
@INH.30CL | 13-05-13 | 00:11
Eerst een nieuwe belasting bedenken.
Godsammekraken | 13-05-13 | 00:08 |
Organisatorisch verschilletje. In de praktijk maakt het niet uit, ze horen allemaal bij die misselijkmakende incompetente kliek uit Den Haag.
@Watapatja | 13-05-13 | 00:09
Waarom stem jij eigenlijk geen PVV?
@zeg maar jansen | 13-05-13 | 00:08
Ik heb vaker dit soort invallen. Ben ik nu geschikt voor Den Haag?
@Godsammekraken | 13-05-13 | 00:08
En natuurlijk: religion is just a cult with an additude.
Goede reis en toedeliedokie!
Lewis Lewinsky | 13-05-13 | 00:05 |
Ai, kom ik aan je geblondeerde voorganger, blinde volgeling.
INH.30CL | 13-05-13 | 00:02 Ja, thuis. Goed idee.
@Watapatja | 13-05-13 | 00:02
Ik zie het verschil niet.
Socialism is the religion people get when they lose their religion
== Richard John Neuhaus
Goede reis & blijf weg.
@ BenBinnen | 13-05-13 | 00:06 |
Een keer raden.
Ik vraag me af wie de lunch betaald heeft.
lees@watsinneneem | 12-05-13 | 23:54
Belangrijkste comment van de draad tot dusver.
@Watapatja | 13-05-13 | 00:02
Voor een blanco-stemmer heb je wel een grote bek.
Je kant zeggen wat je wilt, maar die Didi flikt het wel.
@Tim Grimback | 13-05-13 | 00:03
LOL
Nu hoeven ze bij de pvda nog alleen maar zolang mogelijk de nieuwe verkiezingen uit te stellen, totdat de achterban dit in zijn geheel vergeten is
ow wacht dat zou betekenen over 4 dagen verkiezingen..
Godsammekraken | 12-05-13 | 23:58 |
Maar nog wel een partij. De PVV doet me meer aan Baghwan denken, een sekte.
we zouden de illegalen niet op hoeven sluiten. Thuis hun straf laten uitzitten met een enkelbandje kan ook. Oh, wacht ff...
PvdA moeten ze ook gewoon eens op een hongerloontje zetten.
En 70 tot 80 uur laten werken achter de vuilniswagen.
Dan kunnen ze zeggen dat ze iets betekenen voor de maatschappij.
Nu ..... Geen flikker voeren ze uit.
3 weken lang over één onderwerp praten.
Illegaliteit strafbaar stellen.
Wtf illegaal betekend niet goed gekeurd,mag niet , foei .
*zucht*
Charles de Batz | 12-05-13 | 23:57 Dát dus. En de nivelleringsmaatregelen die ze bedenken.
Als ik bijna zeven mille zou vangen per maand voor wat vergaderwerk kon ik ook zulke maatregelen bedenken als zij. Dat zou me dan toch niet raken.
Dat gedeelte 'Tot ziens', dat bedoelen ze niet echt hè?
@Watapatja | 12-05-13 | 23:56
Dat is de PVV al. En straks is de PvdA ook *niet* de grootste partij zonder leden.
Watapatja | 12-05-13 | 23:56 De tweede. Die andere partij kent geen lidmaatschappen.
Het rare is dat de Pvda'ers met de grootste bek zelf nooit een illegaal in zijn eigen huis opvangt. Sterker nog ze hebben zelfs nog nooit een in het echt gezien.
Samsom heeft persoonlijk gezorgd voor een nieuwe categorie weigerambtenaren. Op de vraag van een politieagent die worstelde met de strafbaarheid zei Samsom dat het beste was om de andere kant op te kijken als er een potentiële illegaal gearresteerd kan worden.
@tattooboer | 12-05-13 | 23:41 |
'Nee, laat dat "tot ziens" maar zitten!'
.
Terecht. Want sinds de promotie van Prins Pils tot Koning Hermelijn is het zelfs geen 'doei' meer maar: 'hou je veilig' (Daphne Deckers ©).
Ruys de Beerenbrouck | 12-05-13 | 23:40 Tot ziens en goede reis!
* Zwaait *
PvdA is binnenkort de eerste partij zonder leden.
Geeft overigens ook goed weer hoe belabberd de beeldkwaliteit bij rtl is, zet uitzendingen dan gewoon niet online..
illegalen hebben trouwens ook vaak een uitkering en maken en masse gebruik van de medische zorg , want ze weten dat hen dat niet geweigerd mag worden.
leuk om te weten he!
Nou nou wat een tegenwind had die Samson vandaag van die wereldvreemde partijgeriatrici. Een paar logische argumenten, wat toneelspel en de onbuigzame principes smolten weg. Ook de kwaliteit van de vragen viel hard tegen. De meeste kwamen van thuissocialisten die complete redevoeringen wilden afsteken. Dan vind ik het publiek bij PVV meetings toch heel wat coherenter.
PvdA is afschuwelijk.
*kotst*
Ik wist het dat dit ging komen :-)
Dames en heren... onkruid vergaat niet.
De nieuwe PvdA slogan wordt: *Dat* land kan zoveel beter!
liever niet tot ziens, maar wel een goede, maar vooral erg voorspoedige reis hoor!
Nog nooit hebben chocoladeletters van een storm in een glas water een orkaan gemaakt; ook vandaag niet.
Deze demonstratie had ongeveer evenveel fut als een bingomiddag in een sterfhuis.
@Yabadabedoe | 12-05-13 | 23:45
Dat betwijfel ik.
Als ik hier zeven puntjes neer zou zetten is het interessantwr dan dit artikel inclusief skrienprint. Komptie:
.......
@tattooboer | 12-05-13 | 23:41
En dat "goede" vervangen we door "snelle".
Bent u voorstander, zijt welkom... eh wat zegt u daar mannetje, opzouteh! Het is net Koninginnedag of Koningsdag hoe je het wilt zeggen. Naderhand vallen wij over elkaar wie de schuldige was van het oppakken, zo mooi. Je zal zo'n geel hesje zijn ook altijd weer een slag volk vandaag weer meegemaakt bij een prutwedstrijd van Feyenoord dan staan er van die mensen in hesjes echt hoe blij zijn de sociale werkplaatsen met deze vacante functies. Maar goed mensen, blijf vooral PvdA stemmen hè... blijf ik net als voorgaande jaren op Geert stemmen.
Illegaliteit = strafbaar? Eindelijk.
Voor heel Nederland vrij logisch, maar niet voor de PvdA-ers. En maar zeuren en zaniken.
Zo nu die maffe VVD nog wietpas afschaffen en we kunnen ons weer focussen op al die malloten bij de Fiscus die graag ons geld weggeven.
Naar ik hoop en aanneem heeft de politie van de gelegenheid gebruik gemaakt om nog wat oproerkraaiers zonder verblijfsvergunning op te pakken.
Tot ziens & goede reis aan alle illegalen?
Nee, laat dat "tot ziens" maar zitten!
Die partij valt binnen een week uit elkaar.
Pritt topic is een Pritt topic. Next.
al die lui met gele vestjes aan zouden dagelijks zo moeten staan, maar dan aan de NL grenzen.
Deporteren is een feest!
REAGEER OOK