Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Bassiehof: Inzake Frans Weekers

bassiepica.jpegHet was eind 2005 dat ik bijdragen leverde voor een tijdschrift dat ‘Papa’ heette. Een blad voor bakfietsvaders, het bestaat niet meer. Frans Weekers was toen nog Kamerlid, twee jaar daarvoor was hij gescheiden. Ik interviewde hem over hoe hij zijn Kamerlidmaatschap combineerde met het vaderschap. “Politiek is hard werken en legt een ongelooflijke druk op je privéleven. Toch was mijn ideaal een liefdevol en bloeiend gezinsleven. Door de scheiding was dat in één klap voorbij. Als advocaat heb ik veel echtscheidingen begeleid en daardoor weet ik dat het heel makkelijk is om de kinderen de dupe te laten worden. Daarom ben ik zo blij dat we goede afspraken hebben kunnen maken. Toen we nog getrouwd waren zorgde ik dat ik iedere ochtend met het gezin kon ontbijten. Nu blijf ik de hele week in Den Haag, maak werkweken van 70 uur. Thuis wacht toch niemand op mij.” Gevoelige jongen als ik ben, moest ik even slikken bij die laatste zin. “Thuis wacht toch niemand op mij.” Een drama in zes woorden. ‘Staatssecretaris had van fraude Bulgaren kunnen weten’ schreef de Volkskrant in het chapeau afgelopen vrijdag boven het artikel over dat de Rekenkamer Weekers meerdere malen heeft gewezen op de fraude met zorg- en huurtoeslagen. Helaas werd niet in het artikel uitgelegd hóe Weekers dat van die Bulgaren had kunnen weten. Chef politieke redactie Kees Berghuis van RTL Nieuws, GeenStijl-redacteur Van Rossem en gisteren Bas Heijne nog in NRC Handelsblad gaan ondertussen vol op het orgel: Weekers moet weg want hij had het kunnen weten van de Bulgarenfraude. Het is self fulfilling prophecy wat de klok slaat. Sterker, er wordt een hetze tegen Weekers gevoerd. Uit alles blijkt namelijk dat de staatssecretaris niet op de hoogte was van de Bulgarenfraude. Wie dat wel was, is vice-premier Lodewijk Asscher (PvdA). De reden dat Weekers het niet wist moet gezocht worden in de kringen van top-ambtenaren die hem omringen. De poortwachters hebben verzuimd hun baas in te lichten, zeggen ook oud-SG Sweder van Wijnbergen en oud-staatssecretaris Willem Vermeend. “Thuis wacht toch niemand op mij.” Op het ministerie overduidelijk ook niet. Aardig punt in de analyses over de politieke toekomst van Frans Weekers is de naam van Mark Verheijen. Hij is sinds 20 september 2012 lid van de Tweede Kamer voor de VVD. Van 2011 tot 2012 gedeputeerde voor economische zaken, financiën en grondbedrijf in Limburg. Eerder was hij wethouder in Venlo. Sommige commentatoren denken dat de VVD bereid is Weekers te laten vallen omdat de populaire Verheijen nu de man is die de zetels uit het Limburgse kan binnenhalen. Niets is minder waar. Verheijen kan zich namelijk verheugen in de aandacht van het Openbaar Ministerie. Want ook hij werd vermoedelijk gefinancierd door Jos van Rey. “I’m gonna pray until they tear your kingdom down” citeerde ik hier eerder. De kanker die corruptie heet waart nog steeds rond binnen de VVD. Weekers wist niet van de Bulgarenfraude. Er is dus geen enkele reden om hem weg te sturen vanwege dit dossier. Maar over Van Rey/Weekers hoor ik RTL Nieuws noch GeenStijl. Terwijl dat het échte hoofdpijndossier is voor Weekers. Want die rechtszaak gaat er komen. En dan wordt het bal. De hond wordt geslagen, het is jammer dat het met de verkeerde stok is.

Reaguursels

Inloggen

@Parel van het Zuiden | 12-05-13 | 12:01
Over hoogverraad gesproken; de gebroeders De Witt zijn om minder gelyncht....

VanBukkem | 13-05-13 | 08:08

Hoezo de verkeerde stok.
Weekers heeft blijkbaar zijn personeel niet in het gareel en moet daarom wieberen.

80 | 13-05-13 | 00:41

Hij zal wel 70 declareerbare uren bedoelen

lidlbier | 12-05-13 | 20:05

Hoe dan ook, deze corrupte stas is vervangend minfin. Lekker representatief.

Rico den Hollander | 12-05-13 | 18:55

Dan maar 80 uur per week gaan werken zodat je wel op de hoogte bent van wat er allemaal gebeurt.
.
Overigens, als je er zoveel tijd in moet stoppen is de functie misschien te hoog gegrepen?

Jan Toeternuitje | 12-05-13 | 16:23

"Maar over Van Rey/Weekers hoor ik RTL Nieuws noch GeenStijl. "

Je BENT Geenstijl, Bassie. Doe er wat aan.

massaal | 12-05-13 | 16:10

@neemjemoederindemali | 12-05-13 | 12:22
Klopt. Meer dan de helft van mijn salaris gaat naar verkeerde doelen waar ik niet achter sta. Omdat socialisten zo graag geld van anderen uitgeven aan mensen die er zelf voor zouden moeten werken.
Meer dan de helft van je salaris, denk daar eens over na. Het is schandelijk.

The real McCoy | 12-05-13 | 15:39

@1nfidel | 12-05-13 | 11:47
Het kan me niet schelen. Hij is eindbaas en er is meer dan een miljard van ons belastinggeld onder zijn verantwoordelijkheid misbruikt door wanbeleid. We hadden een miljard of meer minder hoeven bezuinigen, minder bedrijven kapot bezuinigd, minder ontslagen. Er moet een daad worden gesteld.

The real McCoy | 12-05-13 | 15:37

Dit is een opzetje van de VVD. Weekers moet gewoon op hij-kon-er-echt-niks-aan-doen-wijze weg voordat die rechtzaak begint.

stemvee | 12-05-13 | 15:35

Belastingdienst en de vierde macht gewoon een feit.
We hebben geen onderzoek journalisten meer te duur en teveel moeite, elkaar napapagaaien is meer de regel.
Als we wel journalistiek van enig niveau hadden wisten we nu dat zonder enige inmenging van de politiek we nu een belastingheffing ten gerieve van de big multinationals hebben, genaamd "horizontaal toezicht" geheel en al gebaseerd op "wederzijds vertrouwen" belastingheffing op basis van wat de multinational aangeeft en genoeg vind.
Gekker kunnen we het niet maken.
Als tweede land in de wereld ingevoerd zonder een woord in de tweede kamer.

gebrokenvleugel | 12-05-13 | 14:39

Bij de enorme aanvraag van toeslagen door mensen met een Bulgaarse naam zouden toch bij ieder weldenkend mens de alarmbellen gaan rinkelen. Net zoals het opgeven van 16 kinderen.... helaas proberen belastingambtenaren alleen maar hardwerkende Nederlanders een poot uit te draaien. Dat is makkelijker dan dreigende buitenlanders aanpakken. Daarbij is er geen eer aan te behalen, het gefraudeerde bedrag is toch in geen velden of wegen meer terug te halen.

Ditwelgoed | 12-05-13 | 14:25

@neemjemoederindemali | 12-05-13 | 11:37

Mijn vader begon als zzp-er. Heette toen niet zo maar je snapt het wel. Hij kon zich het eerste jaar nog geen personeel veroorloven. Zijn tent was 365 dagen per jaar open (ja ook ALLE feestdagen). Openingstijden door de week 0700-2100 en in het weekend/op feestdagen van 0800-2000. Do the math.

Canis Spurcus | 12-05-13 | 14:19

@Willem van Rood | 12-05-13 | 13:30
Of wat immigratie nu werkelijk kost. Of wat de crisis ons kost. Of de EU.

blinde kip | 12-05-13 | 14:14

@Find The Leak | 12-05-13 | 11:47
11 mensen zijn eikels.

Find The Leak | 12-05-13 | 14:14

Als Weekers het niet wist, moet hij weg vanwege incompetentie; hij had het moeten weten.
Als Weekers het wel wist, moet hij weg vanwege liegen naar de kamer en het plebs.

HoerenSloep | 12-05-13 | 14:14

Weekers zat al twee jaar op die stoel voor Asscher minister werd. Makkelijk zo dat afschuiven. Weekers heeft wel al die tijd het salaris aangepakt en daar hoort als tegenprestatie bij dat hij de zaak goed kent. Nu ben ik wel benieuwd wat hij met die 70 uur doet. Valt daar ook borrelen bij met vriendjes uit de bouwwereld?

blinde kip | 12-05-13 | 14:13

neemjemoederindemali | 12-05-13 | 11:58 | + 7
Ik had vroeger op de universiteit een hoogleraar die stelde,"er zit 24 uur in de dag, daar hoef je er maar 8 van te slapen en de rest is voor je vak."
.
Daar leefde hij ook naar, elke dag om zeven uur zat hij al achter zijn bureau op de universiteit, en elke avond om 10 uur ging hij weer naar huis. Ook zaterdag en zondag. Zelfs met aftrek van twee uur voor lunch en koffie pauzes gedurende de dag kom je nog op ruim 90 uur per week. Dit was dan een idioot. Maar als je 6 dagen in de week werkt van acht in de ochtend tot negen in de avond en je rekent een uur voor de lucnh en avondeten, zit je toch al op 72 uur per week. En er zijn er zat die zo werken, structureel.
.
De enige reden dat ze dat volhouden is doordat ze vakidioot zijn en hun werk tevens grotendeels als hobby beschouwd kan worden.

Qippie | 12-05-13 | 14:10

Als je als hoogste ambtenaar op een departement niet weet wat er speelt ben je gewoon niet geschikt en moet je weg. Typisch weer dat Bas de schuld dan legt bij Asscher, maar even niet verder erop in gaat wat Asscher precies verkeerd heeft gedaan, vanaf wanneer en wat zijn rol was.

Baby Rasta | 12-05-13 | 13:51

Tranen hier!

Nee serieus, iemand nog een stok over?
Ik zie Weekers er persoonlijk wel toe in staat de emo-kaart te trekken als puntje bij het paaltje komt.

Canis Spurcus | 12-05-13 | 13:43

Het valt me wel op dat de VVD wel precies kan uitrekenen hoeveel de werkende burgers moeten betalen (denk aan de huurverhoging van Blok) maar bij fraude is het ineens heel erg moeilijk te achterhalen wat wel of niet klopt.

Willem van Rood | 12-05-13 | 13:30

@ dubbeljoe | 12-05-13 | 13:25
rijksoverheid.nl is niet uptodate, of waar doel je nou op?

Pa Cartwright | 12-05-13 | 13:30

Moet eerlijk bekennen dat ik bassiehof nooit lees. Ik wacht wel weer tot Quid wat geschreven heeft.

Baby Rasta | 12-05-13 | 13:27

Pa Cartwright | 12-05-13 | 13:23 |

Ja, waarom gaat het steeds over Asscher als Dijsselbloem de verantwoordelijke minister is i.d?
Of had hij geen tijd?

dubbeljoe | 12-05-13 | 13:25

@Bakito | 12-05-13 | 13:23

Hahaha... wat een bullshit en dat weet je... ;-)

Fatwabuster | 12-05-13 | 13:25

Bakito | 12-05-13 | 13:23 | + 0 -

En ik voel me ook niet erg lekker.

Supermatthijs | 12-05-13 | 13:25

@neemjemoederindemali | 12-05-13 | 12:45
Al zou je berekening (het eerste deel) kloppen, dan nog gaat het onderuit bij je laatste aanname: verkoop - BTW = winst (inkomen). Waar haalt hij zijn inkoop dan vandaan? Dat bedrag, wat het leeuwendeel is in de autohandel, moet je nog geheel wegstrepen op dat bedrag wat je noemt. Dan mag je er nog afhalen: salariskosten, huisvesting en overige overheadkosten.
Ik ben zelf ondernemer en eigenlijk al mijn vrienden zijn ook ondernemers: van datacenteruitbater en fietsenwinkel tot koeriersbedrijf, IT-bedrijf en autobedrijf en nog een paar dingen. Alle welbekende sectoren dus. Ik help die mensen geregeld en heb ook enkele zaken helpen opzetten. Ik weet absoluut niet alles, zelfs heel weinig maar, maar ik weet wel de basis die elke zelfstandige raakt. Pak het handboek ondernemen van de belastingdienst er maar bij: als jij aan 200K belastingafdracht wilt kunnen komen dan moet er (bij (voor het gemak) 20% BTW) méér dan een miljoen aan omzet gedraaid worden. Een vijfde deel, welteverstaan. Maar dat miljoen omzet daar betaal jij niet rechtstreeks belasting over: daar gaan dus eerst nog alle kosten vanaf die je hebt, van BTW die je afdraagt aan andere ondernemers, tot de eerder genoemde zaken inclusief inkoop. Die laatste twee dingen zitten even anders met elkaar in verhouding maar voor het gemak en voor de duiding: je betaalt dat bedrag aan belasting lange na niet.
Zeker (tweedehands?) woonwagenkampautodealertjes niet. Wat? Tussen de 1500 en 6000 omzet per auto? Doe dat eens tot je over de miljoen heen bent (VER over het miljoen om aan die 200k omzetbelasting te komen na aftrek kosten) en die vent had 24 uur per dag, jaar in jaar uit, een rij met klanten voor de deur staan.
Het klopt gewoon niet dat stukje met die cijfers. Het KAN kloppen maar niet aan belastingen. Wel aan opgelegde boetes die het bedrag keer op keer verhoogd hebben. Want daar heeft de NL belasting wél een zeer onredelijk handje van. Ik zou willen dat ik dezelfde wilde boetebedragen bij wanbetalende klanten op mocht leggen en dezelfde rentepercentages mocht berekenen als de belastingdienst dat doet. God o god, wat zou ik rijk zijn hey.... :-D Alleen als ze dat ook onder die post "belastingen" vatten, dan kan het kloppen. Anders niet. Niet met de cijfers die wij hier gekregen hebben.

Find The Leak | 12-05-13 | 13:23

@ dubbeljoe | 12-05-13 | 13:18
Ja?

Pa Cartwright | 12-05-13 | 13:23

@Fatwabuster | 12-05-13 | 13:19
Er wordt een klimaat geschept, zoals dat destijds bij Pim ook gebeurde. Er hoeft maar een gek op te staan en de poppen zijn aan het dansen. Nederland is ziek.

Bakito | 12-05-13 | 13:23

goed artikel Bas; deze hetze tegen Weekers stinkt!

benerzoeentje | 12-05-13 | 13:21

Goh lollig. In 070 wordt gelispeld dat de stas wil opstappen, maar dat niet mag van r en a.
Wil ie eindelijk wat goeds doen mag het weer niet van de baas.
Wat een drol!

pennestront | 12-05-13 | 13:19

@Bakito | 12-05-13 | 13:12

Waarom zou er iemand in het hoofd halen om Weekers om te leggen? Of weet jij meer....?

Fatwabuster | 12-05-13 | 13:19

@neemjemoederindemali | 12-05-13 | 12:27
Ongelofelijk. Daar moeten ze ambtenaren voor ontslaan. En het geld altijd terugvorderen. Altijd.

The real McCoy | 12-05-13 | 13:19

www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/kabin...

Ministerie van Financiën
Minister: Ir. J.R.V.A. (Jeroen) Dijsselbloem (PvdA)
Staatssecretaris: Mr. drs. F.H.H. (Frans) Weekers (VVD)

dubbeljoe | 12-05-13 | 13:18

@Cuyahoga | 12-05-13 | 12:07
Waar vroeger mensen samenkwamen in hun eigen tijd, tijdens het eten, de borrel of sport, declareert de overheid en het management vandaag de dag letterlijk alles, omdat zij zichzelf zo ongelooflijk belangrijk vinden.

Zelfs lectuur in het schijthuis en high tech wcbril zijn werkplekken, want je zou tijden het poepen toch 3 seconde aan de zaak denken.

Iedere minuut dat ze wakker zijn wordt door andere betaalt.
Ik denk dat op deze manier er heel veel geld verdampt binnen met name de vvd kringen.

toetanchamon | 12-05-13 | 13:17

Mocht Weekers worden vermoord, dan heeft iedereen die aan deze hetze meewerkt bloed aan zijn handen.

Hebben we dan helemaal niks geleerd van de moord op Pim?

Bakito | 12-05-13 | 13:12

Ik ben voor een vaste minimum gevangenisstraf voor fraudeurs met gemeenschapsgeld.
The real McCoy | 12-05-13 | 11:35 | + 7 -
Opsluiten op een tweepersoons cel met Bubba die iedere dag Viagra door z'n eten gemengd krijgt. En daarna uitwijzen terug naar Bulgarije.

Osdorpertje | 12-05-13 | 13:11

eerstneukendanpraten | 12-05-13 | 12:15

Ik jank aan een stuk door. Kan niet meer ophouden!

Harry de Slijter | 12-05-13 | 13:10

Bassiehof is toch een extreem links kutprogramma.
Nu een gesjeesde headbangende journalist aan het woord over Wilders.
En een presentatrice die van die gestuurde vraag/antwoorden ontlokt omdat ze bij bassiehof Geert niet aan tafel kunnen krijgen.
Daarvoor overigens nog wel even iemand over de Turkse invloed in Europa.

Toontje-lager | 12-05-13 | 13:07

Als ik dat ballen-onder-elkaar verhaaltje zo lees, bedoelt Bassie dan niet de verkeerde hond in plaats van de verkeerde stok?

Het hoeft allemaal niet te kloppen, op zo'n positie mag je blijkbaar slachtoffertje spelen omdat ze geheimpjes voor je hadden. Als je je functie serieus neemt moet je je doodschamen dat iemand de kans heeft iets geheim voor je te houden. Eigen verantwoordelijkheid, het stokpaardje van de VVD toch? Als je dat gedachtengoed zou ondersteunen is zelf opstappen vanwege persoonlijk falen het enige juiste om te doen.

Maar goed, practice what you preach geldt alleen voor anderen.

Bruno Alaska | 12-05-13 | 12:59

Goh, nuance.......

Wamoje | 12-05-13 | 12:59

-weggejorist-

Contrasocialist | 12-05-13 | 12:57

@Willie de Koning | 12-05-13 | 11:40
Daarom heb ik ook een paar wielen aan mijn huis gemonteerd. Foto's gemaakt en opgestuurd naar de belastingdienst. Hetiszosimpel.

VanBukkem | 12-05-13 | 12:56

@Magdatkandat | 12-05-13 | 12:49

Wijlen Pamela Hemelrijk kon het treffend vertellen.

nulpuntenergie.net/index.php/diversen/...

In een notedop hoe de BV Nederland in elkaar steekt.

neemjemoederindemali | 12-05-13 | 12:55

neemjemoederindemali | 12-05-13 | 12:22

Kan mij een werkcollege fiscaal recht herinneren, gegeven door de AG bij de Hoge Raad, aardige vent. Kerel vroeg eerst wat de studenten stemden. 25 Vingers GroenLinks, SP en PVDA, ééntje VVD: ik. Toegegeven, ik was al wat ouder, werkte al. Vervolgens vroeg hij aan de aanwezigen wat een redelijk belastingpercentage zou zijn. Tot mijn stomme verbazing vond iedereen 10% meer dan genoeg, 5% was eigenlijk al de bloody limit; ik wilde nog wel tot 40% gaan, mits de overheid haar deel van het maatschappelijke contract nakwam.
Zelfs mijnheer de prof keek me meewarig aan.

Ach, belastingen, ik heb er totaal geen probleem mee. Helaas is de hoeveelheid geld die nodig is om de lieve vrede te bewaren, want daar gaat het eigenlijk altijd om, de lieve vrede, niet meer op te brengen. De rek is eruit. Komt nog bij dat de mensen aan wie je het geeft niet de minste dankbaarheid tonen. Je bent nog steeds een vuile vieze smeerlap.
Yep, een Dag van de Belastingbetaler, dat zou er moeten komen.

Magdatkandat | 12-05-13 | 12:49

" Wie dat wel was, is vice-premier Lodewijk Asscher (PvdA)."

En juist daarom is het zo schandalig dat Weekers zegt dat hij het niet wist. Asscher kreeg namelijk informatie dat zijn ambtenaren samenwerkten met die van Weekers. Dus als Asscher werd ingelicht dat Weekers' ambtenaren de hulp en dsamenwerking inriepen van Asscher's ambtenaren (en niet andersom) dan had Weekers het ook moeten weten, en is het ook zeer waarschijnlijk dat hij het wel wist, maar zich nu van de domme houdt omdat het woord 'Bulgaren' niet genoemd is. Dat is een slechte smoes, want het gaat er niet om of Weekers niet wist van de specifieke bulgarenfraude, maar dat Weekers ALLE toeslagenfraude dient te bestrijden en het er alle schijn van heeft dat de bulgaren 'klein bier' zijn.

Red mij niet | 12-05-13 | 12:48

@Find The Leak | 12-05-13 | 12:17

Ik ken de in en outs niet maar laat ik eens even een boom opzetten.

Stel de brutowinst is 250k x 3% is 7.500,- (ruim 7k)
Er had 19% btw betaald moeten worden van dat bedrag dus 40k. Blijft over 210k voor IB, dat zal zo'n 90k zijn. In totaal dus 130k x 50% vergrijpboete maakt samen 195k

Maar nogmaals, ik ken de ins en outs niet, ik weet wel hoe de belasting rekent, met vorken en messen.

neemjemoederindemali | 12-05-13 | 12:45

Werkweken van 70 uur ?? hij is nu al bezig met zijn wachtgeld op te hogen.
Als ze eenmaal wachtgeld ontvangen komen ze nooit meer aan de bak, omdat ze gewoon te licht zijn voor het zakenleven.

fleurtje | 12-05-13 | 12:39

Sliptong | 12-05-13 | 12:24 |

Een minister is politiek verantwoordelijk voor:
1. Het koninklijke handelen en nalaten
2. Het handelen en nalaten van de bewindslieden
3. Het handelen en nalaten van de ambtelijke
dienst.

dubbeljoe | 12-05-13 | 12:37

Als die laatste zin, over een hond, over iemand was gezegd die moslim was dan was de boot aan geweest. Verder is het meer en meer een 'wewillenbloedzien'-hetze. AbvaKabo, Fiod, 185 andere gevalle, topambtenaren. Laten we blij zijn met z'n allen dat er en VVD'er op Toeslagen zit. Ik ben het bashen beu. Verder nog één ding: mensen die prat gaan op werkweken van tig uur beroemen zich ok vak op xx jaar ervaring. Waarin? Inderdaad, veel koffie drinken.

Renate Adriaans | 12-05-13 | 12:27

-weggejorist-

Willie de Koning | 12-05-13 | 12:27

@The real McCoy | 12-05-13 | 12:15

Gisteren iemand op twitter die al 5 jaar lang probeert om de toeslag stil te leggen, lukt hem niet. Overigens overkwam mijn zwager dat vroeger bij de stufi. Hij heeft 4 jaar lang onterecht gebeurt, kreeg het ook niet voor elkaar om het stop te zetten.

Mijn zwager was zo slim om het onterecht uitbetaalde geld op te sparen. Op een dag kreeg hij de mogelijkheid om in 1 keer zijn studieschuld af te betalen. Dat heeft hij gedaan met het ten onrechte uitbetaalde geld.

neemjemoederindemali | 12-05-13 | 12:27

Dat krijg je als er bewindspersonen door corruptie op een plek komen: dan zijn ze niet competent. In Limburg kennelijk normaal, landelijk toch wel een probleem gelukkig.

xela | 12-05-13 | 12:25

@azoturie | 12-05-13 | 12:19
He-le-maal mee eens! De politiek kan en/of wil de overheid niet aanpakken.

Sliptong | 12-05-13 | 12:24

Wist hij dat wij wisten dat hij niet wisten wat wij wisten en dat hij moet wisten???

proudtobebulgarian | 12-05-13 | 12:23

azoturie | 12-05-13 | 12:19 |

Daar heb je helemaal gelijk in. Het zou interessant zijn eens een paar namen bij jou verhaal te zoeken en te kijken hoelang ze er al zitten. Was Demmink niet ook een hoge ambtenaar?

dubbeljoe | 12-05-13 | 12:23

@Magdatkandat | 12-05-13 | 12:07

Belasting is sowieso diefstal, pure diefstal.

neemjemoederindemali | 12-05-13 | 12:22

mij wordt helemaal niet duidelijk wat de auteur nu eigenlijk wil zeggen met dit artikel.

zeeman73 | 12-05-13 | 12:21

Weekers wist van niks, Bassie? Dat geloof je toch zelf niet? Weekers wist van niks, en al die Bulgaren zagen wel de mogelijkheid om te frauderen, omdat het systeem van aanvragen van toeslag, met terugwerkende kracht zelfs, en pas na een jaar (!) controleren wat iemand verdiend had en misschien wel totaal geen recht op had, de perfecte uitnodiging was om te frauderen. Niet alleen door Bulgaren, maar ook Nederlandse tokkies die geld nodig hadden om het ene gat met het andere te dichten. De eerste Bulgaar die ontdekte hoe makkelijk je kon frauderen in Nederland werd niet geloofd toen ie z'n criminele vriendjes erover vertelde. Dat kon toch niet, dat er een belastingdienst,was die het zo makkelijk maakte miljoenen te plukken? Nou, dus wel. Huurtoeslag moet aan de verhuurder worden uitbetaald. En mensen in de bijstand moet je geen uitkering in geld geven, maar huur, gas en licht direct betalen en verder voedsel- en kledingbonnen geven. Zo voorkom je dat de bijstand op gaat aan wiet, gokken, drank, mobiele telefoons en roken. Zo voorkom je fraude. De imbeciele ambtenaar die het fraudegevoelige systeem bedacht heeft en zijn superieuren die het ingevoerd hebben moet je eruit trappen, samen met Weekers, omdat ie net als de Bulgaren wist dat het bestond, maar het gewoon liet bestaan.

Jos Schmitz | 12-05-13 | 12:20

Dit land wordt al vele,vele jaren niet meer bestuurd door politici.
-
De WARE macht in dit land ligt bij de ambtenaren (-en bij hun vakbonden -maar wij hebben het hier even over het keurige geteisem dat een dienstauto met chauffeur heeft...)
-
Deze kaste van stropdasbrahmanen houdt ons dit dit land allemaal in gijzeling. ALLES draait om het in stand houden van hun machtsapparaat (vooral: om de grootte van dat machtsapparaat).
-
Deze kaste bepaalt het soort van de informatie die wij toebedeeld krijgen en de hoeveelheid van de informatie die wij toebedeeld krijgen en zij kijken maar al te graag achter onze voordeur.
-
En reken vooral niet op de 'loyaliteit' van deze zelfbenoemde elite - want dat is al sinds koning Willem II een fictie.
-
Stelling: als er morgen verkiezingen zouden worden gehouden en de PVV zou daarbij als overwinnaar uit de bus komen, dan zal deze kaste er wel voor zorgen dat er binnen een paar maanden opnieuw verkiezingen moeten worden gehouden en dat er geen enkele politieke opdracht wordt uitgevoerd ( - het kunstje is al vaker vertoond...)
-
En er is in het hele land niet één enkele politicus te vinden, die het met deze kaste durft aan te leggen- in de wetenschap dat dat hem of haar het leuke baantje kost.
-
Nederland is de vleesgeworden Vierde Macht.

azoturie | 12-05-13 | 12:19

@neemjemoederindemali | 12-05-13 | 12:04
Mij lijkt hij voor zich te spreken. Waar ontspoort hij volgens jou?
Mijn gedachtengang was deze:
7K BTW betalen ipv 200K. Die 7K is gebaseerd op 3% blijkt uit het stukje. Ik ga de fout in door voor die jaren 21% te rekenen waar het toen nog maar 19% was. Maar dan nog, reken die 3% (7K) om naar 21% (7x7K=49K) dan haal je de 200K nog niet. Bij lange na niet. Dat was de omzetbelasting waar het om ging volgens het geschreven stukje. Stel dat je lullig wilt doen het over de gehele groep "belasting" wilt hebben, dan komt er voor de ondernemer nog een klein percentage ziekenfondswet bij, doe even grappig en houd die op 5% van het inkomen. En natuurlijk inkomstenbelasting en eventueel winstbelastingen. Dan moet de omzet wel belachelijk hoog liggen wil je aan de 200K komen. En hoe je dat ook went of keert, als je kijkt naar de BTW afdracht (zelfs bij een normaal percentage dus) dan kom je nooit aan zo'n hoge winst en inkomen dat je aan de 200K belastingen zit.
.
Als je die twee gegevens (die zeker lijken te zijn en vast lijken te liggen volgens het stukje en de percentages die we weten) tegen elkaar afzet dan klopt het gewoon niet. Tenzij iemand mij een berekening kan tonen waaruit blijkt dat 3% ophogen naar 21% plus overige belastingen wel op 200K uit kan komen, afgeleid van die 7K... blijf ik zeggen: het klopt niet. En dus stemmingmakerij.

Find The Leak | 12-05-13 | 12:17

@ Harry de Slijter 12:12

Ik huil al mee met de moeder, heb jij nog hoop dan?

eerstneukendanpraten | 12-05-13 | 12:15

@neemjemoederindemali | 12-05-13 | 11:53
Het is niet mogelijk onterechte toeslagen stop te zetten? Dit moet je me uitleggen.

The real McCoy | 12-05-13 | 12:15

Weekers is een mooie man- ik vind hem leuk.. en ja,ik ben Bulgaarse vrouw :)

proudtobebulgarian | 12-05-13 | 12:14

Wat overigens vreselijk is natuurlijk. Laat daar geen misverstand over bestaan!

Harry de Slijter | 12-05-13 | 12:13

Zo......, het is best nog wel druk op GS.
Is er dan niemand van ons naar die jongetjes aan het zoeken?

Harry de Slijter | 12-05-13 | 12:12

ot: straks historicus over Wlders in Buitenhof.

dubbeljoe | 12-05-13 | 12:11

-weggejorist-

Willie de Koning | 12-05-13 | 12:08

Je begrijpt toch niet helemaal hoe dat soort dingen kunnen. Je vraagt als baas toch iedere morgen, voor mijn part: om de dag, of er nog dingen fout gaan, dingen waaraan wat moet gebeuren etc. En als belastingbaas in het bijzonder informeer je toch of er misschien geld in verkeerde zakken verdwijnt en of sommigen de dans ten onrechte ontspringen. Ik bedoel, dat is toch het enige waar het om gaat bij de belastingdienst.
En dan zou een miljoenenverslindend toeslagenlek jarenlang onbesproken blijven. Dat kan toch niet. We hebben het toch niet over de fooienpot die verdwenen is.
Ik snap echt helemaal niets van die hele ambtenarij. Of ze belazeren de kluit moedwillig of die Weekers is geen knip voor zijn neus waard.

Overigens geeft de Nl. overheid nog steeds 70 miljoen per dag meer uit dan er binnenkomt. is ook een vorm van diefstal. Horen we niemand over, we zijn er al aan gewend.

Magdatkandat | 12-05-13 | 12:07

@Qippie | 12-05-13 | 11:46
B.u.l.l.s.h.i.t
Iedereen die zegt dat hij structureel 70 uur in de week werkt liegt.
Geef anders even een weekrooster van zo iemand, dan kan ik je uitleggen waar je de fout ingaat met rekenen.

Mensen die dit over zichzelf zeggen zijn niet serieus te nemen en absoluut ongeschikt als volksvertegenwoordiger.

Cuyahoga | 12-05-13 | 12:07

Een politicus *kan* helemaal niet met een verkeerde stok geslagen worden.

Parsons | 12-05-13 | 12:07

@Find The Leak | 12-05-13 | 11:47

Ik snap je berekening niet helemaal, kun je hem wat beter duiden?

neemjemoederindemali | 12-05-13 | 12:04

Een politicus heeft niet helemaal de waarheid gesproken.
Mijn wereldbeeld zijgt ineen. Dat verwacht je niet van een doelgroep die tig overeenkomsten met het vak van een autoverkoper kent.

Not Muhammad | 12-05-13 | 12:03

Wel interessant hoe het ene onderwerp wel tot gedoe leidt en het andere niet.
.
Zo zworen in het laatste jaar 150 kamerleden, een kabinet, een koning, en een koningin de Nederlandse onafhankelijkheid en soevereiniteit te waarborgen zo waarlijk helpe hen god. In datzelfde jaar werd onder andere via het instemmen met het ESM het soevereine budgetrecht weggegeven aan een buitenlandse mogendheid. In staatsrechtelijk meer zuivere tijden denk je dan toch op z'n minst aan het schenden van de eed, of erger ronduit hoogverraad. Echter, het bleef stil in Nederland.
.
Wel wisten we het koningslied op de agenda te zetten. Dus.........

Parel van het Zuiden | 12-05-13 | 12:01

Reinaert | 12-05-13 | 11:47 | + 2 –

Mee eens, maar een beetje onderbouwing bij ontslag eist het UWV wel.

Uw Duits op het eind vind ik minder.

Kertsbal | 12-05-13 | 12:00

@Qippie | 12-05-13 | 11:46
En in sommige bedrijfstakken niet alleen in de top....

VanBukkem | 12-05-13 | 12:00

-weggejorist-
L. Rakker | 12-05-13 | 11:24

Kan GeenStijl niet tegen een plaagstootje?

L. Rakker | 12-05-13 | 11:59

@Qippie | 12-05-13 | 11:46

Gelul, ik werkte me vroeger altijd een half jaar helemaal dood, 6 dagen in de week en zelfs dan kwam ik niet aan 70 werkuren. Ja, als je begint te tellen vanaf het moment dat je opstaat 's morgens misschien.

neemjemoederindemali | 12-05-13 | 11:58

Goed stuk weer. De laatste zin is prachtig.

Fast Forward | 12-05-13 | 11:57

@Geenstijlfiguur | 12-05-13 | 11:41

Ik heb gevraagd, hij is 5 dagen in de week open en is vanaf 16.00 - 1.30 uur aanwezig. Dat is dus 5x9,5 = 47,5 uur er week.

Btw, ik had het over werken, niet over aanwezig zijn.

neemjemoederindemali | 12-05-13 | 11:55

Find The Leak | 12-05-13 | 11:23 | + 3 –
Generaliseren dat de VVD corrupt is gaat mijn te ver. Weekers zeker niet corrupt en past niet in het rijtje van Rey. Weekers is er niets wijzer van geworden dat de Bulgaren hier de boel flessen. Wat hij wel weet is dat er iets in zijn ministerie niet goed gaat.

Kertsbal | 12-05-13 | 11:53

@neemjemoederindemali | 12-05-13 | 11:37
Ik wil niet stoer doen ofzo, maar werkweken van 70 uur zijn wel degelijk fysiek mogelijk.

VanBukkem | 12-05-13 | 11:53

@The real McCoy | 12-05-13 | 11:41

Je weet dat er vrachten mensen zijn die onterecht toeslagen krijgen maar dat het niet mogelijk is voor hun om het stop te zetten?

neemjemoederindemali | 12-05-13 | 11:53

Voor het behoud van zijn positie is het minder belangrijk of Weekers het had KUNNNEN weten dan of hij het had MOETEN weten.
Bestuurlijke verantwoordelijkheid en zo.

ZonderNaam | 12-05-13 | 11:52

Bestaat er ook zoiets als een wegstuurregeling voor topambtenaren die hun baas niet afdoende informeren? Als het inderdaad zo is als Paternotte hier neerpent dan moet niet Weekers aan de kant, maar de topambtenaren die in dit belangrijk dossier dus kennelijk hun werk gewoon niet hebben gedaan (Lees misschien: willens en wetens de informatie hebben achtergehouden om Weekers een hak te zetten?). Dat riekt m.i. naar uiterst onfrisse praktijken. Of begin ik hiermee een nieuwe hetze...

Reykjavik | 12-05-13 | 11:47

@Willie de Koning | 12-05-13 | 11:40
3 % = 7000? Dan is 21% 7x die 3% = 7x7000 =49K en geen twee ton. Ook niet na het bijrekenen van inkomstenbelasting en 4% Ziekenfondswet.
Pure domme stemmingmakerij richting woonwagenbewoners dus weer.

Find The Leak | 12-05-13 | 11:47

@Kertsbal | 12-05-13 | 11:41

"Kan onder het mom van bezuinigingen".

Waarom zou daar een smoesje voor nodig zijn? Gewoon op straat flikkeren wegens niet of gebrekkig functioneren. In de functieomschrijving van al dergelijke ambtenaren staat ongetwijfeld wel een regeltje waarmee je ze pakt. Gewoon eerlijk zijn en ontslaan omdat ze willens en wetens de boel verneuqen. Zachte heelmeesters maken stinkende wonden.

"Und willst du nicht mein Freunde sein, so hau ich dir dein Schedel ein".

Reinaert | 12-05-13 | 11:47

Ik weet niet wat ik van je stukje moet denken Bassiehof.
Meen je het nu allemaal echt wat hier staat?
Of is het sarcastisch bedoeld?
Ik denk het laatste Bassiehof.
Maar leuk bedoeld om mensen op het verkeerde been te zetten.
Want als Weekers al eerder weggepest had moeten worden wat maakt het dan uit om hem nu alsnog met pek en veren uit de Haagse politiek te jagen?
Kortom het word a.s. Dinsdag een LEUK DEBAT waar ik eens goed voor ga zitten achter mijn PC.
Zelfs al wordt het een lang debat dan nog verkies ik dit debat boven het Songfestival met Anoek dat die zelfde dinsdag om 21:00 uur begint.
Want het is reuze interessant om de politiek te zien draaien en kronkelen om alles wat krom is toch weer recht te praten en V.V.

kippevlees | 12-05-13 | 11:47

De hetze tegen Weekers is een opzetje van de PvdaA om het strafbaar maken van illegalen tegen te werken. Jammer dat GS zich zo laat gebruiken.

1nfidel | 12-05-13 | 11:47

werkwerken van 70 uur zijn niet ongewoon in de top van vrijwel iedere bedrijfstak.

Qippie | 12-05-13 | 11:46

Als er geen consequenties worden verbonden aan wanbeleid, zal geen enkele politicus gemotiveerd voelen om goed zijn werk te doen of problemen aan te pakken.Ze weten dat als ze er een puinhoop van maken ze gewoon kunnen blijven zitten.
Een van de redenen dat hier zoveel fout gaat.

The real McCoy | 12-05-13 | 11:46

Iemand met deze verantwoording en dito salaris kan en mag zich NOOIT schuilen achter onwetendheid. Iemand die leiding geeft over, is iemand die de organisatie van binnen en van buiten MOET kennen en weten wat er gaande is.

Iemand die dit niet weet kan nooit een leidinggevende zijn en nooit dat salaris verdienen, laat staan zich achter zijn/haar status verschuilen.

Tijd voor pek en veren!

toetanchamon | 12-05-13 | 11:44

Weekers had het moeten weten. Daarnaast wist ik het maanden geleden al omdat er veel over gesproken werd. Dan had Weekers als "mens" het ook kunnen weten. Vind het nog steeds ongeloofwaardig. Maar Bas heeft gelijk, kijk ook eens naar Asscher. Mij kan het niet genoeg herrie binnen de VVD zijn want ze verdienen het!

doskabouter | 12-05-13 | 11:44

Weekers heeft dus geen gezag op het ministerie, dat alleen al is een reden genoeg om afscheid te nemen van hem of van de top op het ministerie..... als ik dan toch moet kiezen dan trappen ze die ambtenaren er uit die blijkbaar meer sympathie hebben voor de PVDA (Asscher) dan voor de VVD....
.
Uiteraard zegt dit ook wel iets over de sfeer in het kabinet tussen VVD en PVDA.... Asscher was op de hoogte van de fraude maar vond het blijkbaar niet nodig zijn collega Weekers hiervan op de hoogte te stellen.... en steekt hem uiteindelijk liever een mes in de rug voor politiek gewin....

Fatwabuster | 12-05-13 | 11:44

Weet je waar wat mij betreft in dit dossier veel te weinig over gepraat wordt? Dat toen dat toeslagensysteem werd ingevoerd er al berichten in de kranten stonden dat het fraudegevoelig was en dat de Belastingdienst het niet aan zou kunnen. Toch is het doorgedrukt, en de Tweede Kamer stond er bij. Wie dáárvoor verantwoordelijk zijn vind ik eerlijk gezegd een interessantere discussie dan of Weekers weg moet of niet. hij heeft deze beerput tenslotte alleen maar geërfd. Het is tijd voor een parlementaire enquête, waarbij niet alleen gekeken moet worden naar hoe het is afgelopen, maar zeker ook naar hoe het is begonnen. Aan de schandpaal met die nivelleren-is-een feest-ers!

Ivoren Toren | 12-05-13 | 11:43

@The real McCoy | 12-05-13 | 11:33
True.

Find The Leak | 12-05-13 | 11:43

Werkweken van 70 uur zijn fysiek onmogelijk...
neemjemoederindemali | 12-05-13 | 11:37

Vraag even uw locale horeca-ondernemer.

Geenstijlfiguur | 12-05-13 | 11:41

@neemjemoederindemali | 12-05-13 | 11:39
Ik fraudeer niet en loop dus geen enkel risico.

The real McCoy | 12-05-13 | 11:41

De oorzaak van dit alles is dat de meeste ambtenaren van welke ministerie dan ook uit een links blok bestaat. Als een linkse minster/staatsecretaris de scepter zwaait over een ministerie gaat het over het algemeen goed. Is de minster/staatsecretaris van een midden partij dan gaat de informatie verstrekking het iets stroever, is hij/zij van het rechtse partij dan gaat het geheid fout. Ik kijk dan ook niet vreemd van op als de linkse media flinke mee blaast met suggestieve informatie. Tijd voor Weekers om eens ballen te tonen en op te treden en op zijn ministerie door een grote linkse schoonmaak door te voeren. Kan onder het mom van bezuinigingen.

Kertsbal | 12-05-13 | 11:41

-weggejorist-

Willie de Koning | 12-05-13 | 11:40

@roze_bril | 12-05-13 | 11:38

Die Bulgaren zijn het probleem, die wachten op geld.

neemjemoederindemali | 12-05-13 | 11:40

Even over de stuurmanskunsten van Rutte en Samsom. Tachtig zetels in de Kamer en dan nog bij herhaling bewindspersonen langs moties van wantrouwen moeten manoevreren. Binnen het eerste jaar van de kabinetsperiode. Hebben we het niets eens over dat oh zo doorwrochte coalitievodje van ze...

Parel van het Zuiden | 12-05-13 | 11:40

@The real McCoy | 12-05-13 | 11:35

Pas op met wat je wenst, voor je het weet ben je er zelf het slachtoffer van.

neemjemoederindemali | 12-05-13 | 11:39

Ik begrijp Weekers niet. Wat is er mis met wachtgeld?

roze_bril | 12-05-13 | 11:38

@leo de pejo | 12-05-13 | 11:22
"Thuis wacht toch niemand op mij". Ik denk dat menig reaguurder daar blij mee zou zijn. Maar helaas....

VanBukkem | 12-05-13 | 11:38

Werkweken van 70 uur zijn fysiek onmogelijk, dat is dus ook al een leugen van Weekers.

neemjemoederindemali | 12-05-13 | 11:37

Zet op fraude een vaste gevangenisstraf. Geen enkelband dus. Iedereen die fraudeert moet er weten dat hij of zij 200 procent zeker zal worden opgepakt en berecht en de bak in draait. Ik ben voor een vaste minimum gevangenisstraf voor fraudeurs met gemeenschapsgeld.

The real McCoy | 12-05-13 | 11:35

Tellen gaat de gemiddelde Nederland kennelijk niet goed af. Even voor de goede orde. Er zijn 1,5 Miljard redenen voor een snel vertrek van Weekers, niet slechts één.

Parel van het Zuiden | 12-05-13 | 11:34

@(c)ZWITSUL | 12-05-13 | 11:25
Tja... werkweken van 70 uur. En nog presteert ie het om niet op de hoogte te zijn? Wat doet ie daar dan de hele dag op zo'n ministerie, vraag ik mij dan af. Koffie drinken?

VanBukkem | 12-05-13 | 11:33

Een functie bij de Papa lijkt me voor Bassie toch passender.

De Geus | 12-05-13 | 11:33

Bovendien, als we Weekers afzetten is dat meteen een signaal naar die Bulgaren dat we het serieus menen.

The real McCoy | 12-05-13 | 11:33

Thuis wachtte er niemand op Weekers, maar in Oost-Europa zaten talloze graaigrabbelaars met een brede grijns op zo'n faalfrans te wachten.

Zoetwaterpanharing | 12-05-13 | 11:30

Verantwoordelijk zijn voor je shit. Het blijkt heel erg moeilijk voor politici en columnisten in Nederland. Een welgemikt "ich habe es nicht gewusst" en de goegemeente loopt over van coulance. Laten we de zaken eens omdraaien. Als de verantwoordelijk staatssecretaris niet verantwoordelijk is, wie dan wel?
.
Natuurlijk zit de staatssecretaris opgescheept met een draak van een toeslagenwet. Maar ja inconsistente wetgeving aangenomen door een incompetente (en waarschijnlijk corrupte) kamer zijn in Nederland fact of life. Had je maar geen staatssecretaris moeten worden zeg maar.
.
"ik wist het niet", misschien wel het allerslechtste excuus voor dit groteske falen...

Parel van het Zuiden | 12-05-13 | 11:29

70 uur in de week werken en er dan nog niet in slagen om essentiële informatie te verkrijgen en op te slaan.
Diep triest.
Er zijn zat beroepen voor Franske die hij wel binnen de normale 38 uur had kunnen doen, zoals cassiere bij de Hema, bakker of straatveger.

Cuyahoga | 12-05-13 | 11:29

"Adjunct-hoofdredacteur Pieter Klein van RTL Nieuws, Geenstijl-redacteur Van Rossem en gisteren Bas Heijne nog in NRC Handelsblad gaan ondertussen vol op het orgel".

Drie jaar geleden had je je nog kunnen afvragen wie niet in dit rijtje thuishoort...

Rimpelrolex | 12-05-13 | 11:29

"Sterker, er wordt een hetze tegen Weekers gevoerd. Uit alles blijkt namelijk dat de staatssecretaris niet op de hoogte was van de Bulgarenfraude".

Aha. "Wir haben es nicht gewusst" zoals dat auf gut Limburgs heet. Dat kennen we ergens van en daar trappen wij als burgerij ook niet meer in. Een staatssecretaris die niet op de hoogte is van hetgeen er op zijn ministerie aan de hand is behoort op te stappen wegens verregaande incompetentie en gebrek aan leiderschap.

Hetze? Kan best zijn. Maar dat behoort Weekers dan maar te pareren door daadkracht te tonen. Doet 'ie niet. Weekers doet *niets*, tracht alleen z'n eigen straatje schoon te vegen.

En wie mag onderwijl de rekening betalen? Juist. Ja. Wij dus.

Reinaert | 12-05-13 | 11:27

Ik kan hier heel kort over zijn, Weekers moet oprotten.
Nu pas iets aan de problemen doen terwijl je er al die tijd vanaf wist en niks deed, is reden om hem figuurlijk gesproken aan de hoogste boom op te knopen.
Laten we Weekers snel afserveren en hem snel vergeten. Wat een hypocriet.Net als de rest van het zootje daar in Den haag overigens. Ook weg ermee.
De kapsones om te blijven zitten terwijl je zo'n ontiegelijke lutser bent.
Het is onacceptabel dat een politicus die, verantwoordelijk is voor zo'n ernstige vorm van misbruik van gemeenschapsgeld, blijft zitten.

The real McCoy | 12-05-13 | 11:27

Ok Weekers dan maar niet laten struikelen in relatie tot "de Bulgarenfraude". Dan maar je munitie richten op Asscher Bas. Lijkt me een logische stap.

ad melkert | 12-05-13 | 11:27

We worden bestolen mensen !
Hij kan ´t niet NEXT!.....

lidlbier | 12-05-13 | 11:26

Mooi ff je collega afzeiken Bassie? Staat je niet zo netjes jongen.

neemjemoederindemali | 12-05-13 | 11:25

Bas bevestigd met dit verhaal wat ik al vermoedde: Dit land wordt eigenlijk geregeerd door ambtenaren. En Limburg hoort eigenlijk bij België. Door en door corrupt.

VanBukkem | 12-05-13 | 11:25

ach gossie.. Fransie niet zo plagen want hij werkt zo hard.

(c)ZWITSUL | 12-05-13 | 11:25

Gelul in de marge Hij is verantwoordelijk dussss hij moet weg end of story!

lidlbier | 12-05-13 | 11:24

Week, Weeker, Weekers.

dubbeljoe | 12-05-13 | 11:24

"Terwijl dat het échte hoofdpijndossier is voor Weekers."

Want het financieren van een billboard met een lelijke plofkop erop is belangrijker dan miljardenfraude met belastinggeld?

Geenstijlfiguur | 12-05-13 | 11:24

-weggejorist-

L. Rakker | 12-05-13 | 11:24

Corruptie binnen het VVD-volk is al zo lang bekend dat het normaal is geworden en daarom geen nieuws is.
En met VVD-volk bedoel ik het ECHTE VVD-volk. Niet Kees en Trien Burgertrut in hun rijtjeshuis die zich voor hebben laten liegen en denken de VVD voor hun HRA nodig te hebben. Het is namelijk exact die club geweest die ze beide producten door hun strot geramd heeft, teneinde de zakken van het bouw, makelaars en bankwezen flink te spekken. En binnen de verschillende organisaties en instanties die aan de bouw en gemeenten grenzen, daar gebeurt dat waar nu door Bas de nadruk op gelegd wordt al jaren en zeer intensief. Het is zelfs ZO grootschalig dat het een belangrijk deel van ons BBP is geworden. Beide zaken, zowel van Rey als Weekers, verdienen daarom zeer grondig doorgelicht en aangepakt te worden. Hoe lullig ik het ook voor Weekers vind, want toen Zalmpje & Co er nog zaten speelde dit ook allemaal al en toen hoorde je er niemand over. Maar ja, politieke tijden veranderen, vriendjes en hun politiek ook, machtsverhoudingen verschuiven en door de economische malaise probeert de oppositie overal een slaatje uit te slaan in de hoop dat het kabinet valt.
.
Politiek. Het enige waar het hen om gaan is de macht. Het gaat niet om u. "U" wordt juist tegen elkaar uitgespeeld door de politiek. De huidige politiek kan niets anders dan groepen tegen elkaar opzetten. Deze hele generatie politici is verloren. En daarmee wij ook.

Find The Leak | 12-05-13 | 11:23

OK, dat weten we dan ook weer. Maar met welke stok Weekers ook wordt geslagen, als het maar tot de val van dit waardeloze kabinet lijdt, ben ik allang tevreden.

PiChan | 12-05-13 | 11:22

Wat is de relevantie van het privé-leven van Weekers in deze column?
Sympathie op wekken door een meelijwekkende quote aan te halen? "Thuis wacht toch niemand op mij".
Tranen springen me in de ogen op Moederdag...

leo de pejo | 12-05-13 | 11:22

Denk ook dat we volgende week een nieuwe staatssecretaris hebben. Er zijn er om minder opgestapt...

eerstneukendanpraten | 12-05-13 | 11:21

Als de top ambtenaren, moedwillig of niet, hem niet informeren moeten ze weg. En omdat Weekers die macht heeft, maakt het hem ook verantwoordelijk. Als Weekers die groep mensen niet weg kan/wil sturen is hij dus niet ten machte om aan te blijven als staatssecretaris.

WellusNietus | 12-05-13 | 11:21

Volgens mij houdt Paternotte een aantal smeuïge Van-Rey-Bunga-Bunga-Limbo-Party-foto's achter de hand om daarmee te knallen wanneer de, door hem voorspelde, rechtzaak daar is.

Simon de Danser | 12-05-13 | 11:20

Het kan niet bewaardheid worden dat er zoveel geld verdwijnt en dat de stas met een sorry op zijn stoel blijft zitten. Hij had meer met zijn voeten in de klei moeten staan. Op werkbezoeken gaan, praten met uitvoerenden. Dan hoor je wat er speelt. Weekers moet weg omdat hij incapabel is.

i-Wonder | 12-05-13 | 11:19

"Weekers wist niet van de Bulgarenfraude."
Dat was nou juist het probleem meen ik. Hij is verantwoordelijk voor dit ministerie en is daar diverse malen aantoonbaar op gewezen...

Tommygunner | 12-05-13 | 11:13

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken