Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Straatroven wordt steeds risicovoller

Die stropdas past ons allemaalDe wereldvreemde De Wijkerslooth mag dan vandaag zijn afscheid hebben aangekondigd, zijn gedachtegoed zal voorlopig nog wel even blijven rondwaren op het Openbaar Ministerie. En dus hebben ze nu weer een kaartjescontroleur van Connexxion vastgezet, omdat deze een zwartrijder in de wurggreep heeft genomen. Laatstgenoemde raakte bewusteloos en moest een nacht ter observatie in het ziekenhuis doorbrengen. De 53-jarige controleur is onmiddellijk gearresteerd. Hem wordt zware mishandeling ten laste gelegd. Overmorgen mag de rechter-commissaris zich buigen over deze held. En de zwartrijder? Deze mag zich hier ook verantwoorden. Meneer had namelijk nogal wat gestolen spullen op zak, afkomstig van... jawel, een straatroof!

Reaguursels

Inloggen

Moet we vaker doen zo'n groepsknuffel

TBS ( Tegen Buitenla | 09-02-05 | 16:39

@~Pyro~

Ik begrijp je frustratie, maar als je een beter plan hebt hoor ik het graag.

ConFictius | 08-02-05 | 18:37

Ik dacht dat de pliesie zo'n handig gratis boekje, met gratis pen, had uitgedeeld om duidelijk te maken dat geweld is toegestaan? Of is dat bedoeld om iedereen er weer in te laten tuinen zodat er weer veel bonnen aan goedwillende burgers kunnen worden uitgeschreven?

lord wanhoop | 08-02-05 | 13:33

Zelfverdediging. Ik heb wel een staan schelden toen ik een boete kreeg (kaartjesautomaten van NS zijn echt waardeloos), maar toen werd ik zelfs niet gewurgd. Ik denk idd de zwartrijder toch niet z,n handjes thuis hield.

Framoes | 08-02-05 | 12:36

Zoals Cartman al zei, ReSpEcT My AuThoRiTy!
Geef die man een lintje. Geloof je zelf dat die rover/zwartrijder niets deed en daardoor in de houdgreep werd genomen?

superlutser | 08-02-05 | 11:18

Helden zijn niet meer wat ze waren!!! Ik weet niet exact wat er gebeurt is (is belangrijk voor je iemand tot het heldendom roept), maar iemand alleen tot held uitroepen omdat hij een zwartrijder zowat gekeeld heeft (wist hij op dat moment dat het heerschap een rover was)???
Moeten we agenten naast lasergun uitrusten met straattegels die ze van viaducten gooien naar te snel rijdende auto?s, wie weet zit er wel een snelwegrover in, hebben we wederom een held.

Zwadderneel | 08-02-05 | 10:55

die conducteur heerscht ontzettend!

alleen wel jammer dat ie vast zit...

CapSoft | 08-02-05 | 10:54

privacy is non existent,
it never existed!

Eric Cartman | 08-02-05 | 10:43

Bij hoge uitzondering een 2e reactie.

Als een zwartrijder wordt betrapt kan hij zich legitimeren, krijgt een boete en kan eventueel alsnog een kaartje kopen of het openbaar vervoermiddel verlaten.
Waar in dit verhaal is de wurggreep ingezet? Ik neem voor het gemak maar aan dat er meer gebeurt is. Accepteerde mijnheer de controle misschien niet, en is in dat proces wellicht de wurggreep ingezet?
Als je knijpt en je laat direct los dan ontstaat er geen hersenletsel. Komt bij worstelen en judo zo vaak voor.
Waarom zit de man nog steeds vast? Probeert deze 53-jarige controleur misschien naar Chili of Bolivia te vluchten?

superdick | 08-02-05 | 10:41

Ik zag laatst een zwartrijder die betrapt werd in de trein.
Hij wilde èn niet betalen, èn niet er uit.
Na een poosje netjes met de man gesproken te hebben vonden ze het na 5 minuten welletjes en stonden de controleurs van de NS met vier(!) man aan die kerel te trekken dat hij er toch echt uit moest. Hij was redelijk aggressief, maar werd door de controleurs zeer correct - met wurggreep - in bedwang gehouden (van mij had zo'n man al lang een schop gekregen).
Een andere reiziger kon het kleine 'drama' niet meer aanzien en vond het nodig om te roepen dat de controleurs niet 'zo lullig' moesten doen en de man moesten laten zitten. Yeah right!
Einde van het verhaal was dat de zwartrijder de trein is uitgewerkt, de sociaal betrokkene de hoon van de medereizigers over zich heen kreeg met alom het commentaar 'dan had hij maar een kaartje moeten kopen', en de trein door dit akkefietje te laat aankwam op het volgende station waardoor de helft van de reizigers de aansluiting miste.
En zo had iedereen weer een geweldige dag...
Volgende keer zo'n vent uit de rijdende trein smijten?

fweddy | 08-02-05 | 10:36

Ja, de tijd dat deze mijnheer de straatrovert en zwartrijdert uit de roulatie is gaat hij natuurlijk wel verhalen op de overheid onder de noemer inkomstenderving. Controleurs zijn er namelijk alleen om de statistieken bij te houden.
Controleur: Kaartje. Zwartrijder: ik heb geen kaartje. C: aha u bent zwartrijder? Z: ja dat klopt. C: dank u voor de info ik verwerk het in de statistieken, maar blijft u vooral rustig zitten ik wil geen problemen.
Wordt hier godverdomme even vergeten dat die controleur ook geen Hulk Hogan is? Hij krijgt misschien maar 1 kans. Dus heeft die hem goed vast, dan niet meer loslaten anders heb je straks weer een stille tocht.
Zeer kordaat opgetreden. Mijn complimenten.
De andere optie was laten lopen geweest. dat hebben we al jaren geprobeert en dat werkt niet.
Achteraf blijkt de controleur ook over mensenkennis te beschikken want dhr. Zwartrijder is waarschijnlijk een straatrover!
Waar heb ik dat meer gehoord? Hij is een nette jongen met 2 banen?

superdick | 08-02-05 | 10:32

Maar goed dat 'Ut Volk' niet de straf bepaald. Waren de middeleeuwen weer terug.

emanuel9 | 08-02-05 | 09:49

Ehm, nu Koos Spee nog en dan gaat ons land er super op vooruit :P

.KicksAss | 08-02-05 | 09:34

Alle kaartjescontroleurs dienen verplicht een cursus te volgen "wat is een wurggreep, hoe voer ik hem uit, wanneer begin ik ermee, en wanneer stop ik ermee".

Oh ja en als afsluiting "hoe maak ik het OM duidelijk dat het proportioneel geweld was om een heel erg tegenspartelende, op heterdaad betrapte persoon aan te kunnen houden".

sjonnie | 08-02-05 | 09:28

@CaptainFuture
-
Gewoon lekker het keeltje dichtknijpen, het is nog een straatrover ook.
-
En ik snap best dat in het OV een beetje excessief gepast geweld word gebruikt. Regelmatig zie ik wat conducteurs en ander personeel te verduren krijgt tijdens hun werk. Deze straatrover had waarschijnlijk net de verkeerde voor zich die een uur eerder met Marokkaantjes te maken had gehad :P

.KicksAss | 08-02-05 | 09:26

Weet je hoevaak zo'n controleur te maken krijgt met agressie.

Ik rij ook wel eens zwart maar als ik gepakt wordt dan accepteer ik dat en geef ik gewoon ID en adresgegevens.

Als je dus normaal reageert zou er dus niks gebeuren. Waarschijnlijk reageerde deze persoon opgefockt en wilde deze zwartrijder er vandoor gaan.

Bennie waarom heb je niet een lintjesfonds opgericht.

english cunt | 08-02-05 | 08:50

Ik stel voor om Eric O. aan te stellen als controleur ...

Eppo | 08-02-05 | 08:49

Het is dit soort gemengde signalen dat bij Jaap Aap en Ali Bombali voor verwarring zorgt. Niet zo vreemd dat ze zich het recht hebben toegeeigend om Bromsnor aan te spreken met koosnaam 'K@nkehleihu'...

ledwatch | 08-02-05 | 07:58

Zo'n chauffeur zou de politie moeten aanklagen wegens het hinderen van zijn taak in uitvoering!

Was Bennie nog maar hier......

Zevenzeikerd | 08-02-05 | 07:22

@Framoes: Klopt, de politie staat alleen nog langs de weg, snelheid te controleren.
Easy money, Koos kan gerust gaan slapen.

evilONE | 08-02-05 | 02:17

Ja, logisch. Je mag natuurlijk geen criminelen pakken, dat doet de politie ook niet :P

Framoes | 08-02-05 | 01:42

Als professioneel straatrovert moet je natuurlijk wel gratis van A naar B kunnen. Daarom rijd ik zwart.... en als de controleur me dan in de wurggreep neemt is hij de lul.... Goeie actie van het OM!

Seaudebeau | 08-02-05 | 01:40

Ik vind daarom ook dat 'allochtoon' moet veranderen in 'minder-autochtone-medemens'. Maar dat is eigenlijk zodat de allochtonen niet begrijpen over wie ik het heb. Wat ben ik toch slecht.

Framoes | 08-02-05 | 01:32

Ik vind het begrip 'zwartrijder' discriminerend, omdat daarmee de indruk wordt gewekt dat de rijder zwart is. Mensen moeten namelijk beseffen dat er ook heel veel witte zwartrijders zijn. Ik stel voor dat we het begrip "meerijder op minder legale wijze" gebruiken om het verschijnsel aan te duiden.

Nordthiad | 08-02-05 | 01:20

Inderdaad een risicovol bestaan dat geroof.
Maar ja, dat is cassiere tegenwoordig ook!

malt drinker | 08-02-05 | 00:33

Beter een zeer nekkie dan een auto tegen je middenrif. Hij mag niet klagen. En eigenlijk maakt het me niet uit waar ie vandaan komt. Ik ben blij dat ze zwartrijders pakken, zijn de buschauffeurs tenminste minder chagerijnig. Ik zou ook een pesthumeur hebben als ik het gevoel had voor niks te werken.

Framoes | 07-02-05 | 23:43

Onze zwartrijder had gewoon een kaartje kunnen kopen.
Na voltooide daad (overval) is zoiets aftrekbaar.
Hij moet toch weer naar huis op 1 of andere manier.
Nu heeft ie een zeer nekkie.

evilONE | 07-02-05 | 23:41

@Lucasdelinkselul 07-02-05 @ 23:25
Je hebt een historische tikfout gemaakt die ik eigenlijk wel geweldig vind. Sloop gewoon die vervelende "N" ertussenuit en dan maak ik het bij deze af: Alle Balkenendes eruit. Heb eigenlijk nooit geweten dat de naam van die man zo lekker te gebruiken is voor woordspelingen. Ben ook maar een beginneling.

puiepisser | 07-02-05 | 23:41

Rascistisch populisme is dood. Dat heet tegenwoordig: ZEGGEN WAAR HET OP STAAT!

Lucasdelinkselul | 07-02-05 | 23:40

Nee, want dat is een uitzondering, en geen gewoonte. Maarja ik ben een racist als ik zeg waar het op staat. Dus daarom heb ik dit nooit gezegd. Voor ik het weet word ik ook bedreigd. Oh, en dat heb ik ook nooit gezegd.

Framoes | 07-02-05 | 23:27

Hallo? Iemand? Ik heb een blanke gezien die een misdaad pleegde! Gaan jullie nu weer hysterisch brullen? 'ALLE BALNKEN DRUIT!' enzo?

Lucasdelinkselul | 07-02-05 | 23:25

ik heb wel eens ... uit principe

de 4e koning | 07-02-05 | 22:51

Euh, ik pas ff. Heb geen trek in weer een crash, en geen van mijn virusscanners waarschuwt voor het link(s)e gevaar lucas.dll ;-(

Stamel | 07-02-05 | 22:46

@verwend pokkejong 07-02-05 @ 22:28

Om even het verschil weer te geven tussen nu en vroegaahhhh: mijn opa smokkelde vroeger in het grensgebied tussen Nijmegen en Kleef en heeft een keer verse brandnetels in zijn tas geschoven omdat hij wist dat hij een veldwachter kon tegenkomen en dat is toen inderdaad gebeurd. De rest van het verhaal is niet interessant want dat kun je wel raden. Is inmiddels overigens verjaard ...............

puiepisser | 07-02-05 | 22:37

Off-topic -
JAAAAHOOOOO"RRR, tis weer zover, Opsporing Verzocht: "De politie van Rotterdam is op zoek naar een blanke man, hier te zien op een bewakingscamera terwijl hij met een gestolen pas pint......"

OOGKLEPPEN AF MENSEN! WAKKER WORDEN! DE AUTOCHTONEN NEMEN HIER DE MACHT OVER!TWEE VOOR TWAALF! *hysterisch geblaat*

Aaaah, heerlijk, lekker ongenuanceerd racisme bedrijven.

Lucasdelinkselul | 07-02-05 | 22:36

Lintje voor die controleur!

artje | 07-02-05 | 22:35

Controleur deed gewoon zijn werk. Hoezo bezorgdheid over "hersenletsel"? Heb nergens gelezen dat zijn pikkie gewurgd is...

Stamel | 07-02-05 | 22:30

Klopt het trouwens dat deze wurgslang ZELF een Marokkaan was, en de blackdriver een kaaskop?

petbur | 07-02-05 | 22:29

Klopt het trouwens dat deze wurgslang ZELF een Marokkaan was, en de blackdriver een kaaskop?

petbur | 07-02-05 | 22:29

Het gaat niet goed in Nederland, als straatrover ben je ook niet meer veilig tegenwoordig. Erg zielig voor die jongen dat hij zo'n kaartjescontroleur tegen kwam. Hij behoort ook kaartjes te controleren van de passagiers die wel betaald hebben. Dan was dit natuurlijk nooit gebeurt. Gelukkig heeft hij nog een voordeel; hij kan de revolver of mes wat hij bij de straatroof heeft gebruikt nog bij de belastingdienst aftrekken als onkostenpost. En de kaartjescontroleur is in ieder geval opgepakt zodat hij weer veilig mensen kan beroven.
Want het is niet meer zoals vroeger toen je nog veldwachters had die boeven in het cachot gooiden, maar dat kan nu echt niet meer in de 21e eeuw.

verwend pokkejong | 07-02-05 | 22:28

heb wel eens iemand in een wurggreep de kroeg uitgezet die vervolgens doodleuk een halfuur buiten westen op de stoep bleef liggen. Een trap na zou je ze moeten geven, dan worden ze vanzelf weer wakker. Maarja, dat gaat dan ook wel wat ver, maar om iemand die vakkundig de wurggreep weet te beeindigen voordat iemand dood blijft aan te houden vind ik ook wel een beetje van de zotte.wurrug sex

de 4e koning | 07-02-05 | 22:27

@knuppelhout
Opent voor mij wellicht nieuwe werelden. Nou dat veilige nog even uitleggen.

puiepisser | 07-02-05 | 22:25

Hulde aan de controleur. Had nét ff iets harder moeten wurgen, dat wel... maar ja... zo'st voor beide beter. Hoop dat de dief er een naar onontdekt longletsel aan overhoudt.

HyBriD VorTeX | 07-02-05 | 22:22

@puiepisser
Nee,... maar wel spannend, en veilig vooral!

knuppelhout | 07-02-05 | 22:20

@knuppelhout
Was dat zo inspannend dan?

puiepisser | 07-02-05 | 22:13

'Te paard verworpenen ter aarde' was het toch?

de grote oebidoebie | 07-02-05 | 22:10

Vroeger was zwartrijden sportief!

knuppelhout | 07-02-05 | 22:02

Sorry hoor, maar dat die vent een straatroof had gepleegd wist die controleur op dat moment echt niet. Iemand zo in een wurgreep nemen dat ie bewusteloos raakt is gewoon buiten proportioneel.... Prima verder dat ze er OOK achter kwamen dat deze gozer een straatroof heeft gepleegd maar die controleur mag net zo hard op het matje geroepen worden wat mij betrefd...

Major Glory | 07-02-05 | 22:00

En zo is het!

nevermindz | 07-02-05 | 21:46

Waarom vervolgen ze hier iedereen die datgene doet in een conflictsituatie wat we allemaal zouden willen? Daar heb je de politie voor, zegt de overheid. Ik heb diep respect voor de mensen die hun mannetje (en vrouwtje!) staan als ze moeten.
Ik zou zeggen, neem geen aanstoot, maar volg dit voorbeeld. Fok die losers, die over ons heen willen lopen.

jimmy | 07-02-05 | 21:43

@spooky 07-02-05 @ 20:31
nooit met hoofdletters beginnen en elk puntje vervangen door een backspace want anders word je hier nooit columnist en je moet er dus ook voor zorgen dat je nooit met een nieuwe zin begint waar dat niet nodig is want anders werkt het alleen maar verwarrend en TERING wat is dit moeilijk als je van jezelf niet eens dit stuk mag verbeteren want anders komt het weer niet goed genoeg over maar nogmaals waar hebben we het over
drs. P. Kauwes, hulde!!!!

puiepisser | 07-02-05 | 21:42

@petbur: oh, nu begrijp ik wat hij bedoelt. Ik dacht al, waar heeft hij het over.

Polderdrama | 07-02-05 | 21:18

@petbur: ik moest twee keer kijken, maar je hebt gelijk! Goeie morgen, België! ;-)

Nooit meer slapen | 07-02-05 | 21:15

Tjonge, jonge zeg, die kaartjescontroleur dacht waarschijnlijk gewoon dat ie zijn kaartje had ingeslikt. Willie dat kaartje eruit drukken zodat deze menneer geen boete hoeft te krijgen (hij had al zo'n weinig geld en hij moest al spullen 'lenen'), en dan word je opgepakt!.Doe je is mee aan dat normen en waarden gezeur, word je nog bestraft!

nevermindz | 07-02-05 | 21:14

Wat maakt het trouwens uit dat hij bewusteloos is: hij ging toch eventjes nergens heen.

Polderdrama | 07-02-05 | 20:55

Lijkt mij sterk dat hij er hersenbeschadiging aan over gehouden heeft. Tenminste niet iets waar hij last van zou kunnen hebben.

Polderdrama | 07-02-05 | 20:53

Donner heeft ons allang in de peiling.
Uw Regering Waakt Over U, beste burgers, daar maak ik me geen zorgen over.
Zo,nog even wat mensen aan het werk zetten....
Jihad, Balkenende, explosief, ayaan,kil Bush, stormfront,insallah en Fuhrer.

vander F | 07-02-05 | 20:50

klik klik licht aan, licht uit.... en ja hoor, een dubbele post

" moet je maar niet zo overijverig op dat toetsenbord rammen" ...*blushes* yeah, I know.

Lucasdelinkselul | 07-02-05 | 20:50

klik klik licht aan, licht uit.... en ja hoor, een dubbele post

" moet je maar niet zo overijverig op dat toetsenbord rammen" ...*blushes* yeah, I know.

petbur | 07-02-05 | 20:46

@nooit meer slapen: wat voor licht had die chauffeur?

petbur | 07-02-05 | 20:43

Waar is onze Benno als je hem nodig hebt ...

Jemme101 | 07-02-05 | 20:40

Ik ga op Net 5 een multiculti film kijken. Hopelijk kijken alle Linda's van de Nieuwemoslima's op MSN ook mee.

Ruler | 07-02-05 | 20:39

Verheerlijken van geweld mag niet van minister Donner dus jullie zijn er allemaal gloeiend bij.

Lucasdelinkselul | 07-02-05 | 20:39

Achh, de internationale, ik ken de text ook niet hoor, ben van liberale huize met matig anarchistische inslag.
Maar die melodie blijft hangen.. verdomme... nu loop ik notabene zelf Den Internationale te neurieen.
Eigen schuld. maarre dat 'Ontwaakt! verworpenen der Aarde'
gevoel heerst behoolijk in NL, zeker bij Geen Stijl.
Wel in andere context uiteraard.

vander F | 07-02-05 | 20:38

@kalief,

Zuidtangent bus van Haarlem naar Bijlmer via Schiphol kan je op drie plekken instappen en gewoon in de automaat stempelen of niet natuurlijk jaha zelfs in de bijlmer gaan ze ervan uit dat iedereen netjes stempelt.

spooky | 07-02-05 | 20:36

VOORWAARTS!
EN NIET VERGETEN!
BIJ HONGER,
EN BIJ ETEN!

Lucasdelinkselul | 07-02-05 | 20:34

Allebij lang opsluiten, liefst in dezelfde cel.

Crak-ho | 07-02-05 | 20:34

Tja wurggreep wat doe je ermee, blijkbaar niet zo effectief. betere martial art leraar zoeken.

ceeswing | 07-02-05 | 20:34

Tuurlijk, kalief, het licht aan de chauffeur! Zaadstengel!

Nooit meer slapen | 07-02-05 | 20:32

@. vander F,

Nee ik kom niet verder dan verworpenen de aard ontwaakt verdoemt in hongeren sferen en de internationale zal heerschen op aard. De melodie ken ik wel en ik kan me herinneren dat de VARA vroeger het draaide als afsluiting hoewel ik niet van die tijd ben ik ben uit '77 maar ja ik ben wel links ja en ik heb het ook een keer mee gemormeld in een groep van 12 man waar iemand het van a-z kent. Sta er zelf ook niet helemaal achter maar vind het wel goed dat linkse idealen blijkbaar van lange duur zijn en zelfs op geen stijl genoemd worden.

spooky | 07-02-05 | 20:31

Ik zie boeiende overeenkomsten tussen die liedtekst van de internationale en het gedachtengoed van fanatieke moslims. Misschien wil iemand hier een leuke afstudeeropdracht van maken?

badwaiter | 07-02-05 | 20:31

Hoe kun je in een bus zwartrijden? Je kunt alleen voorin instappen (zowel reio- als stadsbussen) en moet dan een kaartje of abo tonen. Die chauffeur heeft zeker zitten slapen.

kalief | 07-02-05 | 20:30

Ziek dit.. de wereld op ze kop!

Ennib | 07-02-05 | 20:28

@Spooky
Uit het hoofd opgeschreven of copy/paste?

vander F | 07-02-05 | 20:24

de controleur meteen vrijspreken!

MyMind | 07-02-05 | 20:23

Dus de zwartrijdert was ook een straatrovert ...
blijkt maar weer eens (wat de conducteurs allang wisten) dat het scheidslijn tussen kleine en grote criminaliteit maar een heel dun lijntje is..

B0b | 07-02-05 | 20:23

Ik maak geloof ik gevaarlijke dingen los bij menschen.......
Very Spooky

vander F | 07-02-05 | 20:21

Lang leven de internationale dat die ooit nog eens genoemd zou worden op geestijl ben ontroerd en verbaast en nee ik denk niet aan het Pieter Baan centrum:

Couplet 1
Ontwaakt! verworpenen der Aarde
Ontwaakt! verdoemd in hong'ren sfeer
Reed'lijk willen stroomt over de Aarde
en die stroom rijst al meer en meer
Sterft, gij oude vormen en gedachten
Slaaf geboor'nen, ontwaakt! ontwaakt!
De wereld steunt op nieuwe krachten
begeerte heeft ons aangeraakt

Refrein
Makkers! ten laatste male
tot de strijd ons geschaart
en de Internationale
zal morgen heersen op Aard'
(2x)

Couplet 2
De staat verdrukt; de wet is logen
de rijkaard leeft zelfzuchtig voort
Tot 't merg wordt d'arme uitgezogen
en zijn recht is een ijdel woord
Wij zijn 't moe naar and'rer wil te leven
Broeders! hoort hoe gelijkheid spreekt:
Geen recht waar plicht is opgeheven
geen plicht leert zij waar recht ontbreekt

Refrein
Makkers! ten laatste male
tot de strijd ons geschaart
en de Internationale
zal morgen heersen op Aard'
(2x)

Couplet 3
De heersers door duivelse listen
bedwelmen ons met bloed'gen damp
Broeders! strijdt niet meer voor and'rer twisten breekt de rijen hier is uw kamp
Gij die ons tot helden wilt maken
o! Barbaren denkt wat gij doet
Wij hebben waap'nen hen te raken,
die dorstig schijnen naar ons bloed

Refrein
Makkers! ten laatste male
tot de strijd ons geschaart
en de Internationale
zal morgen heersen op Aard'

spooky | 07-02-05 | 20:16

Wat is nederland toch een achterlijk land. Die controlleur moet een lintje krijgen voor zijn helden daad. Die zwartrijder gaat zeker vrij uit want zo gaat dat in dit kut land

Warrior | 07-02-05 | 20:15

Als die gozert zich niet verzet, hoef je hem ook niet in de wurggreep te houden.

Overigens, @Suighnappert, maak ik me niet zo'n zorgen over hersenletsel bij die rovert door zuurstof te kort.
De goede hersencellen waren al afgestorven, anders beroof je niet iemand.

O ja, (softie mode on) het kan ook aan de opvoeding en de sociaal maatschappelijke achterstand liggen.

Nooit meer slapen | 07-02-05 | 20:14

Als die gozert zich niet verzet, hoef je hem ook niet in de wurggreep te houden.

Overigens, @Suighnappert, maak ik me niet zo'n zorgen over hersenletsel bij die rovert door zuurstof te kort.
De goede ghersencellen waren al afgestorven, ander beroof je niet iemand.

O ja, (softie mode on) het kan ook aan de opvoeding en de sociaal maatschappelijke achterstand liggen.

Nooit meer slapen | 07-02-05 | 20:13

We hebben wel nog lege cellen maar dat zijn terroristische cellen.
Gewoon al deze cellen opsporen, deur openbreken,zwartrijder erin en... BOEM !
Ze blazen zichzelf op.
de zwartrijders zullen gevreesd worden in de islamitische wereld en bekend worden als de BLACK RIDERS.

Europa | 07-02-05 | 20:10

Als je iemand wil arresteren mag je proportioneel geweld gebruiken. Als iemand zich als een wilde verzet mag je hem dus heel stevig vasthouden.
Dat de vluchtende het daarbij benauwd krijgt lijkt me evident. Niet meer vluchten, je overgeven = klaar.
Blijven verzetten = ontsnapping of geen lucht meer krijgen.
Lijkt me geen punt zolang de controleur hem alleen maar stevig vasthield . Tenzij hij met een van woede vertrokken gezicht en grommend als een beest door zijn collega's van onze zwartrijder annex straatrover moest worden getrokken waarna hij luidkeels de Internationale zingend wordt afgevoerd. Dan eerst een verplicht bezoekje aan het Pieter Baan centrum

vander F | 07-02-05 | 20:09

GODVERDOMME!

www.uitzendinggemist.nl voor het 8 uur journaal.
En dan vinden mensen het gek dat ik me Nederlander noem?
Klote mediamanipulatie!

~Pyro~ | 07-02-05 | 20:07

Ik roep de mensheid op tot een jihad tegen straatrovers!!!

Largos de Madera | 07-02-05 | 20:04

We weten nu inmiddels wel waarom de cellen allemaal vol zijn.

Skellern | 07-02-05 | 20:03

Ik zeg: Die gasten die straatroven moeten ze hun paspoort afpakken en gelijk de grens overzetten naar een land met een fundamentalistisch regime (ergens in Midden Oosten of Amerika dus). Laat ze daar maar kont schoppen.

Largos de Madera | 07-02-05 | 20:00

Ik vind dat je zwartrijders flink moet vuistneuken.
Maar dat ook door het Aldi bier komen.

Dirrek | 07-02-05 | 19:50

Zijn dit de eerste vingeroefeningen van Brouwer, opvolger van de Wijserckloot?

badwaiter | 07-02-05 | 19:50

De controleurmijnheer hield de zwartrijd-reauvert slechts in de houdgreep om te controleren of hij wellicht een hart van goud had, als je dan verzet, vluchtgedrag en tegenspartelarij gaat bezigen is dat niets meer of minder dan het vragen om complicaties natuurlijk.

Je Moedah | 07-02-05 | 19:49

haha ja had er een keer van moeten komen ze controleren heel vaak in almere centrum

Fo0k Yu | 07-02-05 | 19:47

Trouwens... zijn er dan echt mensen hier die de tv aanzetten voor B&W of andere misstanden hier in NL???
Of is dat in het kader van de objectifitiet.. teit?
Is alleen maar oud nieuws...

bwahahaha... heb je nog een teiltje over na vandaag?

~Pyro~ | 07-02-05 | 19:46

Wat voor afkomst had die zwartrijder?
hoeveel bolletjes en handtasjes in z`n reet?
Ik er een mening over bedenken als ik dat weet.

Homegrow | 07-02-05 | 19:45

@kabaal: in Zwolle ook, lijkt mij...

bassio | 07-02-05 | 19:43

@ConFictius 07-02-05 @ 19:22
Ben jij dan de verlosser van onze maatschappij??
Ik weet (gelezen) dat er een nieuwsoort messias op aarde komt, ben jij hem?
Oh heer, geef ons meer van zulke spraakwatervallen, en wij oprechte gedienstigen zullen uwer wensen uitvoeren.
Als bewezen door de geschiedenis.

~gegroet~

~Pyro~ | 07-02-05 | 19:41

In ieder geval kan die zwartrijder de kosten van het openbaar vervoer niet van een eventuele te betalen schadevergoeding aftrekken.

Mexicano | 07-02-05 | 19:41

- Off-topic -
JAAAAHOOOOO"RRR, tis weer zover, Opsporing Verzocht: "De politie van Utrecht is op zoek naar twee Marokaanse mannen......"

KABAAL | 07-02-05 | 19:34

Die zwarterijders moeten ze aanpakken.
Laat die controleur met rust.

kikionline | 07-02-05 | 19:33

@ de bier
sorry schat, maar ik druk maar 1 keer.
kennelijk is mijn bericht zo belangrijk dat het 3x wordt afgedrukt..

fuckje | 07-02-05 | 19:30

Dat is dan wat boris betreft hopelijk gelijk voor het hele jaar?

badwaiter | 07-02-05 | 19:29

@fuckje
Is Boris 3 keer bij B&W?

de bier | 07-02-05 | 19:26

Simpele oplossing:

Gratis openbaar vervoer, betaald door de werkende belastingbetalende klasse. Genuttigd door de parasiterende nuttelozen. Die zijn dan ook in één klap niet meer dakloos. Het geld dat we sparen aan daklozen-opvanghuizen en het legertje hulpverleners besteden we aan taxiritten voor oa bejaarden die de bus niet meer indurven.

Probleem de wereld uit.

Rest ons nog 1 vraag: waar laten we die bussen vol nuttelozen afzinken?

ConFictius | 07-02-05 | 19:22

Dittrich is nu bij B en W.
die zwartrijder was toch een ZWARTRIJDER???

fuckje | 07-02-05 | 19:20

Dittrich is nu bij B en W.
die zwartrijder was toch een ZWARTRIJDER???

fuckje | 07-02-05 | 19:20

Zwartrijden mag niet. Mensen wurgen ook niet. Allebei de lik in. Ik bedoel, als dit zo allemaal maar te billeken is, waar eindigt dit dan? Je kop eraf met een AK-74 als je niet opstaat voor een bejaarde? Anyway, de rechter gaat zich er nu over buigen of onze kaartjesknipper te ver is gegaan, we horen het wel.

Filo | 07-02-05 | 19:20

Dittrich is nu bij B en W.
die zwartrijder was toch een ZWARTRIJDER???

fuckje | 07-02-05 | 19:19

Het zal me niets verbazen als de controleur een boete of gevangenis straf krijgt en de zwartrijder een schadevergoeding..... pfffffff wat een land

Karel Kruizenruiker | 07-02-05 | 19:19

Wurgreep? Kom nou toch! Dat was toch niet meer dan een uit de hand gelopen knuffelactie!

TheRealShowstopper | 07-02-05 | 19:18

~Pyro~: liever een aanklacht dan geperforeerd, mijn idee!

vraagstaart | 07-02-05 | 19:17

@Lucasdelinkselul 07-02-05 @ 18:57

Volgens mij is Nederland al een tijdje bang te noemen?
Zekers dient er rekenschap gehouden te worden met de schuldlast, en de bewijsbaarheid ervan.
Maar gelukkig kunnen wij ons modern denkend mens noemen.
Dat wil zeggen, de tijd van de heksenjacht/lynch festijnen zijn we allang voorbij. ~althans!~
Ik weet en besef dat menig in een uiting van emotie dit zal toejuichen, maar de 2e gedachte zal zijn... ho, wacht even.. iets klopt niet aan deze gedachte.
En zal daar naar reageren -kaalkopjes & breezersletjes & FOK! daarbuiten, die missen het draagvlak zeg maar, als puber zijnde-
Moeten we dan in een dreigende situatie blijven redeneren?
Moeten we dan maar een mes, of ander wapen, afwachten?
Ik niet!

~Pyro~ | 07-02-05 | 19:12

Onze zuiderburen hebben toch een wat vrolijker kijk op wurggrepen:
-
Judo is het principe van het nuttigste gebruik van lichaam en geest. Judo beoefenen betekent geest en lichaam ontwikkelen door het spel van aanval en verdediging, om zo zichzelf te vervolmaken tot een harmonisch mens. Wil je zelf iemand in een wurggreep nemen of wil je gewoon alles te weten komen over judo, bekijk dan eens de onderstaande site. Als je tot de harde actie wil overgaan, dan is er maar één adres: www.judo.startpagina.be . Je tikt er gewoon in waar je woont, en de computer zoekt voor jou de dichtsbijzijnde judo-club. Als dat niet handig is.
-
Voor degenen die de wurggreep willen oefenen, al dan niet op zwartrijders in de bus:
www.snelenlenig.nl/verwurgingen.htm

badwaiter | 07-02-05 | 19:08

Bernard kan het niet meer doen, de boete betalen en/of steun geven, wordt het niet eens tijd voor een GS fonds, ik stort!

MILF | 07-02-05 | 19:05

Godver, nou bedenk ik me ineens: ik rij ook wel eens zwart. De cel in met die controleur, de bandiet.

blaaskaack | 07-02-05 | 19:04

Spooky, het is 'reaguurders' niet 'reageerders'.
Verder vind ik je verhaal goed hoor.

blaaskaack | 07-02-05 | 19:02

Het is weer zover, lees je een klein berichtje op p.120 teletekst, denk je, tja, die man is z'n boekje te buiten gegaan, blijkt het weer een veel genuanceerder verhaal te zijn, waar een
man die z'n werk ( heel ) erg goed doet weer de lul is.

gentle giant | 07-02-05 | 18:59

@vraagstaart
Inderdaad... Ruikt naar overdadige agressie maar ze hadden wel een goeie te pakken.

bethundered | 07-02-05 | 18:58

Wurgen tot bewusteloosheid is geen gepast geweld gezien de situatie, vasthouden, op de grond drukken, houdgreep arm/been klem enzo mag allemaal maar wurgen van iemand en dan zover doorgaan nee dan ben je voor mij geen held en heb je bovenmatig geweld toegepast, verder wil ik niet oordelen want ik maar ook de rest van de reageerders weten niet wat er gebeurd is. Laat de reacties verder maar zitten ik heb met het tasjesroof incident ook van iedereen de wind van voren gekregen. Weet toch wel wat er gezegd word. Ik vond het tijd voor een ander geluid en daarmee basta.

spooky | 07-02-05 | 18:58

Tsja, gelukkig wordt eigen rechtertje spelen nog steeds bestraft in dit land. Op het moment dat dat niet meer gebeurt mogen we echt bang gaan worden.

Lucasdelinkselul | 07-02-05 | 18:57

Ha ha nevermindz, zei ik tomaten? Je weet toch dat die socialistische invloeden nauwelijks uit te bannen zijn. Het lijkt wel een vloek. Kwade groene, linkse demonen en rechtse krachten vechten diep in me om de macht. Ik voel me verward, kwam er maar een einde aan.

blaaskaack | 07-02-05 | 18:57

Verbazing over verzet D66 bij aanpak terrorisme
ANP

DEN HAAG - CDA en PvdA zijn verbaasd over het verzet van D66 tegen twee maatregelen om terrorisme tegen te gaan. D66-fractieleider Dittrich zei zondag dat de meldingsplicht van verdachten en het verbod op verheerlijking van geweld, hem te ver gaan. Hij ziet er het nut niet van in en vindt ze niet effectief. GroenLinks is blij met de wending van D66. Woensdag debatteert de Tweede Kamer over terrorisme.

Het CDA noemt dit verbazingwekkend en ook de PvdA vindt het een beetje raar dat D66 zich nu opeens verzet. 'De vorige keren was Dittrich het er wel mee eens. In de laatste brief staan amper nieuwe maatregelen, maar gaat het om een uitwerking van eerdere voorstellen', zegt PvdA-Kamerlid Wolfsen. De PvdA is niet principieel tegen de voorstellen van het kabinet, maar houdt een slag om de arm. 'We willen eerst weten hoe de voorstellen er precies uitzien.'

GroenLinks is 'blij dat D66 gevoelig is voor de argumenten van GroenLinks', zegt fractieleidster Halsema. Het valt haar wel tegen dat D66 hier als coalitiepartner geen gewicht aan wil geven binnen het kabinet. 'Schijnbaar is de gekozen burgemeester voor D66 meer waard dan de burgerlijke vrijheden.' Halsema doelt op de frictie tussen D66 en CDA over deze kwestie. Ook de PvdA gaat volgens haar te snel door de bocht met de vergaande voorstellen van het kabinet.

www.volkskrant.nl/denhaag/110775904878...

Ach ja, het CDA..... was euhm.. is onze minister president niet van die partij??
Ach ja, normen en waarden voor de ingezeten van een door de duivel bezeten land, waarschijnlijk?

~Pyro~ | 07-02-05 | 18:56

Arme zwartrijder. Had vast een moeilijke jeugd gehad. Knuffelen maar!

broomstick | 07-02-05 | 18:54

@bethundered hij was niet zo agressief, hij probeerde volgens de pliesie alleen te vluchten. kijk hier:
www.emea.nl/content/view/2107/1/

vraagstaart | 07-02-05 | 18:51

-weggejorist-

Pieter Baan | 07-02-05 | 18:48

was het een marrokaan?

69 | 07-02-05 | 18:48

Vraagje: wat was de nationaliteit van de zwartrijder? Toch geen marokkaan hopelijk, want dan voorzie ik escalatie en laten we de boel asjeblieft bij elkaar houden.

badwaiter | 07-02-05 | 18:47

Die lul zal zich flink agressief hebben gedragen... Tja als je hem dan vast hebt laat je hem niet meer los. Goeie actie!!!

bethundered | 07-02-05 | 18:46

@ fuckje 07-02-05 @ 18:19
Jij ook al, blij om te lezen dat er meer van die achterlijke anjers de held van NL missen.
Zelfs Pistolen Paultje waardeerde zijn arsenaal aan schiettuig.
Woord zegt het al;) schiet tuig.
Maar goed, dit zegt alleen maar meer dat het systeem niet deugt, nog even en die linkse punkers krijgen gelijk.

~Pyro~ | 07-02-05 | 18:45

Kut. Heb je als controleur een kutbaan die geen zak verdient en dan zie je je kans schoon om es lekker af te reageren op zo'n kutzwartrijder. Lekker bewusteloos knijpen en een held genoemd worden op weblogs! Dit is zeker de weg vooruit voor dit land!

CaptainFuture | 07-02-05 | 18:44

Die trein kan toch ook achteruit rijden ??

KABAAL | 07-02-05 | 18:44

Kut - heb je net je eerzame werk als straatrover gedaan, natuurlijk rolvast zonder kaartje in de bus - en dan komen ze met drie man tegelijk! Net je pipa niet bij je, zal je altijd zien - als het tegen zit, zit het ook goed tegen. Krijg je, als je hééééééééééééééél veel pech hebt ook nog hersenletsel (maar dat had je al lang, natuurlijk) - die éne hersencel die het nog goed doet in die mongeaulenkop van je kan je niet missen, hoe moet je dan "poten omhoog, heaumeau" zeggen? Kut, gewoon. Gelukkig let de Wijkersleth ((c)Popeye) nog een beetje op de belangen van de straatrover, maar die gaat ook al weg. Driewerf kut. Volgende keer toch maar weer gewoon tasjes jatten met een scooter.

vraagstaart | 07-02-05 | 18:41

. neemjemoederindemali
Je hebt gelijk
We zullen een andere oplossing moeten bedenken.

Europa | 07-02-05 | 18:35

Ik las het zopas ook al.
Ik krijg spontaan een vraag in mijn hoofd;
Wil Germaine 2 nu opstaan?
~
Als je naar de werkveiligheid kijkt van de controleurs in Nederland, vind ik het niet zo gek dat hij - een aggresieve? dat mist weer in de berichtgeving alom!- zwartrijder in een klem zet.
Ik vermoed dat menig hier wel eens wat in het *openbaar vervoer* heeft meegemaakt, om dit soort acties "toe te juichen".
Nederland wil het veiliger op straat, en dan word een of andere vigilante (gotta love the movies opgepakt?
We mogen blij zijn dat die controleur geen mes tussen zijn ribben heeft gehad!

~Pyro~ | 07-02-05 | 18:35

tsss europa, levensgevaarlijk straks valt ie door een voorruit van een bus.

neemjemoederindemali | 07-02-05 | 18:33

Ze moesten dat soort mensen gewoon van een viaduct gooien !!
Die zwartrijder dan,niet die worstelaar.
Dat spreekt vanzelf.

Europa | 07-02-05 | 18:30

-weggejorist-

Pieter Baan | 07-02-05 | 18:28

Of ga ik nu te ver?

nevermindz | 07-02-05 | 18:25

Maar die psullen had ie gejat, omdat hij dan de eventuele boete kon betalen.. Dit valt natuurlijk wel allemaal te declareren neem ik aan

Badabing | 07-02-05 | 18:24

blaaskaack wrote: "Straatrovers naakt in de schandpaal, op het marktplein, en maar zachte tomaten gooien"

Jammer he, weer dat sociale punt wat naar boven komt....... ik ga weer voor de baksteen. (Neej ik ben geen islamiet, m.b.t mijn voorkeur voor het steniggen)

Ons landje gaat mooi naar de knoppen met dat gajes! En onze "fantastische" rechtsysteem laat dat maar toe.

nevermindz | 07-02-05 | 18:23

Ik snap niet wat die controleur anders had moeten doen. U hoeft alleen een kaartje te kopen als u niet weg kunt rennen ofzo?

Ruler | 07-02-05 | 18:23

eej suighnap, het was niet de chauffeur maar een kaartjes controleur. Wel een beetje opletten hoor!!!

neemjemoederindemali | 07-02-05 | 18:23

Ik mis Prins Bernhard.......

fuckje | 07-02-05 | 18:19

De zwartrijder was verkeerd bezig; de chauffeur was héééééééééééééééééééééééééééééééééééél verkeerd bezig. Zo'n wurggreep kan hersenletsel veroorzaken. Dat kan ons wellicht weinig schelen, maar het wordt terecht door de wet als een aanmerkelijk ernstiger misdrijf beschouwd dan zwartrijden. (n.b: het straatroven moet eerst bewezen worden geacht door de rechter).

Suighnap | 07-02-05 | 18:15

Eerst Trudy, nu de Wijckerslooth,
het zal wel saai worden de komende tijd.

Wie is die opvolger eigenlijk? Enige info over deze H. Brouwer bekend.

Rookverslaafde | 07-02-05 | 18:14

Goh, ik was al bang dat het recht ineens aan de juiste zijde stond. Dan had ik ons land niet meer herkend.

Gevaar komt van link | 07-02-05 | 18:13

't is weer eens de wereld op zijn kop.

Maar de grootste schuldige is m.i. de buschauffeur. Hij had toch gewoon de bus in de achteruit kunnen zetten.

Was nederland weer een straatrover armer en een stukje veiliger

neemjemoederindemali | 07-02-05 | 18:13

@prof Pim Fortuyn hebben ze toch afgeknalt??

El Duce | 07-02-05 | 18:10

ey sva, je moet gewoon gas gevah!!

zelfmoordcommando | 07-02-05 | 18:09

Tijd voor een extra vervroegd onbetaald pensioen voor
de wijckersleth, FEAUTEAUFUCK!

Popeye | 07-02-05 | 18:08

Pim Fortuyn zei dan altijd dat ze als één man achter oom Agent (e.d.) moesten gaan staan, maar dat zijn ze zo te merken niet van plan... helaas.

Prof | 07-02-05 | 18:08

Ik heb wel eens iemand in een wurggreep de kroeg uitgezet die vervolgens doodleuk een halfuur buiten westen op de stoep bleef liggen. Een trap na zou je ze moeten geven, dan worden ze vanzelf weer wakker. Maarja, dat gaat dan ook wel wat ver, maar om iemand die vakkundig de wurggreep weet te beeindigen voordat iemand dood blijft aan te houden vind ik ook wel een beetje van de zotte.

..zapper | 07-02-05 | 18:07

Maar wat is het punt dames van GS?

El Duce | 07-02-05 | 18:07

Ik stel voor: geld inzamelen voor de controleur.

blaaskaack | 07-02-05 | 18:04

Straatrovers naakt in de schandpaal, op het marktplein, en maar zachte tomaten gooien!

blaaskaack | 07-02-05 | 18:03

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl