Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Hopsakee. 020 graait 386.961.845 euro SUBSIDIE

potmetgoud.jpgDaar is-ie dan. Het Subsidie Overzicht 2012 van Amsterdam. Opdat de hardwerkende Nederlander ziet wie er met zijn taxpoet vandoor gaat. Maak kennis met de bonte stoet aan taugenichts. Uitvreters. Charlatans. Oplichters. Ruiftoeristen. Laaielichters. Uitzuigers. Klaplopers. Werkschuwen. Idealisten. Elatiks. Onrendabelen. Moskeebestuurders. Rupsjesnooitgenoeg. Occupyers. Kliederaars. Multicultiknuffelaars. Luchtverkopers. Kapotverwenden. Babyboomers. Daderknuffelaars. Pijbessen. Kraaktuig. Slachtofferrolspelers. Nachtvluchtelingen. Stadsdeelraadbestuurders. Werkweigeraars. Cultuurondernemers. Moeilijkebrildragers. Hippies. Straatmuzikanten. Fretzen. Do-gooders. Coaches. Gescheidenzwemsters. Spuugnichten. VARA-leden. Relifundi's. Wereldwinkelwijven. Tinkebellen. Onderdedouchepraters. Paradepoten. Salonsocialisten. Piketpaalplaatsers. Ombudsmannen. Luchtkasteelbouwers. Ruigoorders. Oudmedialen. Pijprokers. GroenLinksers. Jolo's. Naaktlopers. GoedVolk. Kruidenvrouwtjes. Mircken. Groentemannetjes. R i j k s s p a t i e m u s e u m j a a r k a a r t h o u d e r s. Burkini's. Amateurkunstenaars. Gewetenlozen. Predikers. Vreemdenindenacht. Geitenwollensokkensujetten. Afritsbroeken. Atelierwijven. Allemaal wisten ze de Amsterdamse subsidiepot te vinden. Subtotaal: 386 miljoen 961 duizend 845 euro. Maar de gemeente werkt aan een structurele besparing van 3,5 miljoen. Dus alles komt goed. SUBSIDIELIJST (pdf).

Reaguursels

Inloggen

Rotterdam verdient het, Den Haag geeft het weg en Amsterdam maakt het op...

don9564 | 10-05-13 | 08:07

Wordt toch gewoon via de erfpacht constructie gestolen van de rest van Nederland? Dat is het mooie van 020. Lekker wonen, kwistig susbsidie strooien en kosten afwentelen. Links ten top.

Jeroentjen | 10-05-13 | 07:46

Kan iemand even zeggen dat dit niet echt is!

zeefert | 10-05-13 | 07:10

Niet goed.

Johnny Mieremet | 09-05-13 | 23:04

-weggejorist-

Contrasocialist | 09-05-13 | 22:34

Ik zou de budgetten van de aanvragers willen zien. Kijken hoeveel op gaat in salarissen en overhead kosten.

polt | 09-05-13 | 22:06

Stem op Geert!
Op naar 85 zetels!

Hendrikaatje | 09-05-13 | 21:01

Wat is de oplossing ?? Geert stemmen?

poepert | 09-05-13 | 19:38


- Minister Lilianne Ploumen voor Buitenlandse Handel gaat China helpen met maatschappelijk verantwoord ondernemen.
Hoeveel geld die hulp gaat kosten, moet nog worden bepaald. Ook moet nog worden besloten waar de hulp precies uit gaat bestaan.
''Ik maak me zorgen over de arbeidsrechten in China'', liet Ploumen weten. Ze vindt dat het land een voorbeeldfunctie moet hebben, omdat veel Chinese staatsbedrijven ook in het buitenland actief zijn.
- Minister Lilianne Ploumen voor Buitenlandse Handel wil zich intensiever inzetten voor de arbeidsomstandigheden in de kledingfabrieken van Bangladesh.

(c)ZWITSUL | 09-05-13 | 18:05

Jaja... als we vandaag al die godvergeten kut-socialisten, alle uitvreters, alle graaiers en al dat licht getinte kansenspul vandaag nog het land zouden uitschoppen waren we morgen uit de crises.

Bertus Betonsloper | 09-05-13 | 17:54

In de kolom Doelstelling (of activiteit)
- Ouderenmishandeling
- Huiselijk geweld
Staat er letterlijk.
Brengt me op idee.

Bopje | 09-05-13 | 17:13

Had Anders B. het dan toch bij het rechte eind?

number668 | 09-05-13 | 16:50

Dit had ik echt niet verwacht.

das dom | 09-05-13 | 16:15

-weggejorist-

Jerolimo | 09-05-13 | 16:03

Het blijft een bananenrepubliek

Jerolimo | 09-05-13 | 16:03

Blz. 57, tweede van onderen. Het opzetten van een productielijn voor organisatorische (echt waar!) meststoffen. En dat voor slechts 200.000 euro.

Le Godemiché | 09-05-13 | 15:11

Als je er vijf minuten over nadenkt, dan weet je dat het ook erg moeilijk is om effecten van subsidieverstrekking te berekenen. En als je er nog eens vijf minuten over nadenkt, dan weet je dat het corruptie/vriendjespolitiek in de hand werkt. Enorme terughoudendheid zou dus geboden moeten zijn. Maar ja.

Moishe Pipik | 09-05-13 | 14:17

Kortom: er wordt in veel gevallen niet gecontroleerd. En als er gecontroleerd wordt, dan schiet de methode tekort. Dus aan de vraag wat überhaupt de opbrengsten zijn, komt men niet eens toe.

En Europees is het al geen haar beter.http://www.nrc.nl/nieuws/2012/11/06/europese-unie-verspilt-miljarden-volgens-europese-rekenkamer/

Moishe Pipik | 09-05-13 | 14:13

@Miep1971 | 09-05-13 | 14:07 | + 0 -
Maar daarom is deze lijst zo handig. En als je er met een schuin oog naar kijkt kan je al direct een aantal van rare verenigingen met subsidies er uit pikken. Het is dus niet vreemd dat men hier om schreeuwt. Hopelijk worden ze daar eens waker.

Kaas de Vies | 09-05-13 | 14:10

"Het Ministerie van Financiën heeft het Subsidieoverzicht Rijk 2010 uitgebracht. Dit vertoont tekortkomingen. Volgens dit overzicht zijn in de periode 2005-2009 111 van de 633 subsidieregelingen geëvalueerd. Het Rekenkameronderzoek wijst uit dat het er feitelijk maar 81 zijn. Bij nadere bestudering zijn er 59 ook gericht op de effectiviteit van een subsidie."

De Rekenkamer ging dus op onderzoek uit, en trekt een harde conclusie: "Van de door de Algemene Rekenkamer onderzochte evaluaties (53 over 50 verschillende subsidies) blijken er 44 te gebrekkig te zijn om een conclusie over de effectiviteit van een subsidieregeling te trekken."

Moishe Pipik | 09-05-13 | 14:08

@kaas de vries
De voorbeelden die ik noem zijn zorg en onderwijs. Samen met veiligheid is volgens mij de consesus onder links en rechts wel dat dat grofweg tot basistaken behoren. Of het goed is dat dit via een subsidiesysteem gedaan wordt, heb ik geen mening over. Wat ik wilde aangeven is dat direct schreeuwen over het kwaad van subsidie, zonder de feiten te kennen dat deze geldstroom echt niet alleen meer gebruikt wordt voor rolstoeltennisevenementen of buurtwerkers, zot is.

Miep1971 | 09-05-13 | 14:07

@Miep1971 | 09-05-13 | 13:52 | + 0 -
Waarom kan jij niet voor je broer zorgen dat hij hulp krijgt? Waarom kan jij niet betalen voor extra hulp bij dyslexie voor je dochter?

Waarom moet dit via de subsidiecarousel?

Maar even naast de discussie of basistaken van overheid via subsidies geregeld dienen te worden, andere vraag.

Wat vind jij een basistaak en wat niet, en die basistaken moet die dan wel of niet geregeld worden via subsidiesysteem?

Kaas de Vies | 09-05-13 | 13:54

De centrale overheid heeft nogal wat budgetten overgeheveld naar decentraal/ gemeentelijk niveau. Onderwijs, en zorg bijvoorbeeld. Alleen staat het nu op een subsidielijst van de gemeente i.p.v. Landelijk en dat geeft, hoe voorspelbaar, ongenuanceerde reacties van de ongeinformeerde geenstijl reaguurder.

Linkse hobbies? Graaierts? Schoften? Het zal je moeder maar zijn die het niet meer lukt om zelfstandig uit bed te komen (gefinancieerd via de gemeentelijke wmo). Het zal je broer maar zijn die wegens schizofrenie over straat zwerft (practische hulp en af en toe een bed om in te slapen via subsidies) Of je dochter die dyslexie heeft (gemeentelijke bijdrage voor leerlingbegeleiding).

Miep1971 | 09-05-13 | 13:52

@Mr Dixit | 09-05-13 | 12:50 | + 1 -
Dit is het gevolg van al die gekke regels en uitzonderingen op de regels en regels op de uitzonderingen.

Daarom moeten alle subsidies, toeslagen etc verdwijnen IB omlaag en BTW omlaag.

Zodat het voor de burger eens duidelijk wordt hoe ze steeds genaaid worden. Maar het is in het belang van de overheid en haar subsidievriendjes om zo niet transparant mogelijk te opereren.

Leuk voorbeeld de WOZ. Huizenprijzen dalen minimaal volgens deze waardering en dalen ze toch verhogen ze het percentage. De overheid is echt gewoon een heroinehoer, maar met heel erg veel macht. Dus niet het typetje waar Rob Oudkerk op valt, hij valt op machteloze heroinehoertjes.

Kaas de Vies | 09-05-13 | 13:48

"Amsterdam heeft het. En als ze het niet hebben dan jatten ze het wel." - Jules Deelder

slootschurftklootzak | 09-05-13 | 13:31

Ah, het wordt weer gezellig hier in 020.
(Sorry :-)

hotmint | 09-05-13 | 13:23

Tja, PvdA-city..
Bijna een half miljard soepdidie, en er dan nog zo`n bende van maken, ergens is het knap.

Slipsnifter | 09-05-13 | 13:23

Compleet achterlijk. De voedselbank krijgt €103.000, terwijl allerlei vreemdelingenclubjes - die zich inzetten voor mensen die hier van de immigratiedienst en vaak ook van de rechter helemaal niet mogen blijven - samen meer dan €500.000 krijgen.

Nequebard | 09-05-13 | 13:01

@hangtiet

Ik zojuist subsidie aangevraagd voor 150 postzegels

Tom_Kroes | 09-05-13 | 12:59

Kaas de Vies | 09-05-13 | 10:22
De overheid verwart de markt meestal met de publieke sector, alsof de waarde van openbaar bestuur wordt bepaald door de markt. Maar als het gaat om het uitdelen van subsidies wordt het woord "marktconform" ineens weer niet gebruikt. "Sorry meneer, maar uw fluttheater komt niet met voorstellingen waarvoor mensen bereid zijn de poeplap te trekken, waardoor u zichzelf niet kunt bedruipen en derhalve bent u niet marktconform." Nee, dat zullen we nooit horen. "Sorry meneer, uw woning is door falend bestuur en frauderende banken de afgelopen twee jaar 25% in waarde gedaald, maar onze WOZ-taxatie is uit 2011 en derhalve marktconform." Ja, die dan weer wel.

Mr Dixit | 09-05-13 | 12:50

blaat blaat blaat

Ga nu eens iets nuttigs doen.
Schrijf een brief (een echte) of desnoods een email naar een, twee, velen leden van de tweede kamer en naar de ministers. Leden van de gemeenteraad mogen ook. Contactgegevens staan zeker ergens op het interwep.

Inhoud van je schrijfsel: vraag waarom voor dit soort hobbyclubs zoveel geld wordt uitgekeerd. Laat ze kamervragen stellen hoe dit per gemeente, provincie en op landelijk niveau uit ziet.

Vraag waarom er bezuinigd moet worden en tegelijk geld met grote zakken naar dit soort "projecten en stichtingen" moet gaan.

Tenslotte vraag je om persoonlijke reacties met de dreiging om de volgende keer op een andere partij te stemmen als de antwoorden onvoldoende zijn.

Kijken wat er dan gebeurd.

Ik licht alvast een tipje van de sluier: niets gaat gebeuren.
a) De gemiddelde GS'er gaat hier niets aan doen behalve een vette tegel posten.
b) Als er al brieven worden verstuurd dan komt er geen reactie (glas-plas-was).
c) Bij de volgende verkiezing komen weer een aantal totaalmalloten die te dom zijn om te poepen op de stembiljetten en nog grotere malloten (wij) kleuren een vakje in.

hangtiet met knoop | 09-05-13 | 12:41

@zwemverbrander | 09-05-13 | 12:23
Zie het al voor me al die vergaderingen van tig ambtenaren om de subsidies stuk voor stuk door te nemen, zit een hoop werk in.
Zou wel eens willen weten wat die gasten kosten.

Uw Verzekeringsadvis | 09-05-13 | 12:40

@Eelcontrast | 09-05-13 | 12:23 | + 0 -
Laten we dat nu eens gaan uitzoeken. Aangezien er toch snoeihard bezuinigd moet worden en de burger inmiddels al meer dan genoeg is gepakt, mag de boze blik van de burger wel eens bij de overheid naar binnen worden gericht.

michello | 09-05-13 | 12:33

De subsidiepotbeheerders zullen ongetwijfeld een dubbelmodaal salaris verdienen. De subsidiepot zal zich daardoor als een self-fulfilling system wel staande houden, in dit incestueuze ambtenaren landje.

zwemverbrander | 09-05-13 | 12:23

Op eerste gezicht zijn de meeste organisaties op de lijst best ok. En ik kan me ook niet voorstellen dat gemeenteambtenaren tegenwoordig zomaar overgaan tot het geven van subsidie (volgens mij zijn dat ellenlange, uitgebreide, bureaucratische procedures). Waarom wordt er hier dan toch automagisch vanuit gegaan dat subsidie per definitie slecht besteed geld is?

Eelcontrast | 09-05-13 | 12:23

Ik word een beetje misselijk....

Spartaan1888 | 09-05-13 | 12:19

Gelukkig zijn er binnenkort WEER TK-verkiezingen.

pennestront | 09-05-13 | 12:16

Ben benieuwd hoe groot de pot Bijzondere Bijstand 020 is en waar het allemaal is ingepompt. Bijzondere Bijstand wordt echter nooit openbaar. Wordt tijd dat deze doofpot open gaat.

zwemverbrander | 09-05-13 | 12:14

De vraag is... of de heer van der Laan (en zijn voorganger Koning Lafheid Flop C.) deze poppenkast vanavond in een talkshow gaat of kan verantwoorden...

kibambam | 09-05-13 | 12:05

Dag meneer Nijman.

Eelcontrast | 09-05-13 | 12:04

Skunk57 | 09-05-13 | 09:36 | + -15

Als je je afvraagt waarom? Die reden komt volgend jaar 6 mei al uit de gevangenis.

Elessir | 09-05-13 | 12:03

dit is gewoon de pay-roll voor amsterdams pvda electoraat

Pierre Lebon | 09-05-13 | 12:00

Soms heb ik het idee dat het beter zou zijn om 30000 mensen 10000 euro te geven om hun ZZP bedrijfje te ondersteunen.

emmentaler | 09-05-13 | 11:59

@ necrosis | 09-05-13 | 10:29

U heeft gelijk, een verbod op partijen waarvan de leden belastingeters zijn zou het land heel wat eerlijker maken. Maar net als in alle andere socialistische heilstaten gaat dat niet gebeuren, de belangen zijn daarvoor te groot.

HoogToontje | 09-05-13 | 11:51

Iemand in mijn familie werkt iemand als ZZP-er voor de gemeente in een allochtonenwijk, krijgt tegen de 100k/jr. En dat zonder HBO/WO.
Periodiek een buurtfeest organiseren, een lokaal wijkevenementje presenteren (zoals bijv. een muziekpodium met allochtone bands met 300 toeschouwers), een inloopdag over opvoeding in het wijkgebouw organiseren - dat soort werk. Misschien is ze maximaal 1x per week met zoiets bezig, de overige 4 dagen zit ze in de tuin te plannen en organisatorisch te bellen. Echt relaxed wel. Ik geloof dat het vanwege de besparingen qua opdrachten en toekenning wel wat minder is geworden, misschien doet ze nu nog maar 2 evenementjes per maand en is het nog maar 50k nu.

michello | 09-05-13 | 11:44

En wat kost het kruipen voor de waterkoning?
rechtsdwalendeautist | 09-05-13 | 09:07 |
Qua vergoeding 10x minder dan amsterdams crimineel straattuig.
Verschillende stichtingen tikken boven en ruim boven de miljoen af. Dat is toch vreemd?
www.hvoquerido.nl/adres.html die tikken zelfs 16milj af.
Er zijn dus blijkbaar geen regels voor een maximum of hoe een stichting beoordeeld wordt. Anders zouden diverse stichtingen exact het zelfde bedrag krijgen.

datzouzomaarkunnen | 09-05-13 | 11:40

In een normaal functionerend land heeft een overheid deze taken: zorg voor veiligheid, infrastructuur, onderwijs, (ouderen/gehandicapten) zorg. Al het andere is wat mij betreft ieders eigen verantwoordelijkheid. Met dit soort berichten wordt wederom aangetoond dat ons land totaal de weg kwijt is!

pako1000 | 09-05-13 | 11:37

@ GS Bach | 09-05-13 | 11:33 | 0
Maar is de omvang van subsidie niet een beetje overdreven ?

cobie | 09-05-13 | 11:37

En hoeveel van die gesubsidieerde instellingen kunnen met dit geld bedrijven inschakelen om allerlei diensten te verlenen, waar al jullie hardwerkende ondernemers weer stukken beter van worden? Ik roep het nog maar een keer, de rol van subsidie is het stimuleren van economische activiteit en het mogelijk maken van zaken die een intrinsieke waarde hebben en het met de markt alleen niet zouden redden. Zoals onderhoud van monumenten. Zoals concerten en theatervoorstellingen. Haal die dingen weg uit Amsterdam en een hele hoop bedrijven kunnen wel opdoeken.

GS Bach | 09-05-13 | 11:33

Slurp,slurp,slurp...
Graai,graai,graai...
Henk en Ingrid: betalen,betalen,betalen...

dani7902 | 09-05-13 | 11:31

Het is pure marktwerking en feodalisme in het communisme, wie op de regentenpartij stemt zal subsidie krijgen.
Ongeacht uw afkomst of criminaliteit of uw fraude. Zaken zijn zaken.

Jan Passant mk2 | 09-05-13 | 11:30

@ necrosis | 09-05-13 | 11
Ik heb het nodige al voorbij zien komen hier .
En na 600 verschillende nicknamen van één persoon zou ik ook iedere zwitsal verdenken .
Ik ben niet van plan je te overtuigen dat ik al van de kleuterschool af ben .
Ik lees en reageer waneer ik denk dat ik iets ( een heel klein beetje misschien ) nuttigs te melden heb .

cobie | 09-05-13 | 11:23

@necrosis | 09-05-13 | 10:58 | + 0 -
U heeft gelijk. Er mist een letter. De r. Ferrier. Maar dat had u wel begrepen, toch?

Heinzz | 09-05-13 | 11:21

Enge zakkenvullende club die PvdA..

Amsterdam Hustler | 09-05-13 | 11:18

@cobie | 09-05-13 | 11:11
Vooral vanwege je eerdere 'grijnz' dacht ik met een oudgediende te maken te hebben.
*foutje, kan gebeuren*

necrosis | 09-05-13 | 11:17

Tja, ik denk dat wel bewezen is dat er weinigen zullen zijn die volop "Nee!" zeggen tegen gratis fokking veel geld om de overheid terug te naaien. Probleem ligt dan ook bij de overheid die nooit de know how kan hebben om echt goed te bepalen of geld wel/niet goed terecht zal komen. Hierdoor zal veel van die 400 miljoen in de verkeerde zakken belanden. Nog meer toezicht, regeltjes, onderzoek, etc. op subsidies werkt averechts en kost nog veel meer geld. De vraag is daarom, kunnen we het uberhaupt doen zonder subsidies? Voor een goed idee is toch altijd wel geld te vinden?

AstralVision | 09-05-13 | 11:13

@ + ben

cobie | 09-05-13 | 11:11

@ necrosis | 09-05-13 | 11:02 | 0
Ik niet iemand die meerdere nicknamen heeft gehad hier . Als je dat bedoeld .

cobie | 09-05-13 | 11:11

Subsidie geven is één van de manieren waarmee de PvdA met gemeenschapsgeld stemmen koopt.
Het is letterlijk zo dat wij extra belastingen moeten betalen zodat de PvdA veel extra (import)stemmen kan kopen.
Dat gaat dan onder de mom "De welvaart eerlijker verdelen".

Moi2 | 09-05-13 | 11:10

En weer worden bijstandsmoeders genegeerd.

bijstandsmoeder | 09-05-13 | 11:08

Nou ja je moet maar zo denken; anders waren die gasten in een uitkering terecht gekomen omdat ze echt niets kunnen en die hadden we ook moeten betalen met zijn alle.

Domtoren | 09-05-13 | 11:07

-weggejorist-

niksneem | 09-05-13 | 11:06

Als je een klein beetje geweten hebt schaam je je toch kapot als je deze cijfers publiceert als gemeente Amsterdam zijnde?? Dit land is goed ziek. Vreselijk voor al die hardwerkende Nederlanders die van 8 tot 5 keihard werken, een schamel loon ontvangen om daarvan zichzelf of hun gezin met moeite te onderhouden. 'Geldzucht is de wortel van alle kwaad'. 1 Timotheus 6:10 Er moet snel afgerekend worden met die parasieten die onbehoorlijk profiteren van andermans geld.

Jordert | 09-05-13 | 11:04

...met dank aan de maatschappijverkrachters van de PvdA!

kibambam | 09-05-13 | 11:03

@cobie | 09-05-13 | 10:56
Ik mag graag zwitsals plagen, zie het maar als ontgroening.....
*alhoewel ik denk dat jij geen echte zwitsal bent*

necrosis | 09-05-13 | 11:02

Ik zie voornamelijk goede organisaties die maatschappelijk goed werk doen. Alle subsidies omzetten in vaste toelagen is beter om de bestaanszekerheid van deze organisaties te waarborgen.bam boe  | 09-05-13 | 09:19 | + -34 

En de prijs voor grootste onzin gaat naar....

Rest In Privacy | 09-05-13 | 10:59

@Heinzz | 09-05-13 | 10:49
Ik ken Joan Ferrie niet, laat staan haar zus!

necrosis | 09-05-13 | 10:58

En allemaal nutteloze instanties die best zichzelf overeind zouden kunnen houden door een kleine bijdrage te kunnen vragen voor hun dienst.

Maar nee, liever de toch al steeds legers staatskassen nog leger maken.... Moedwillig.

dani7902 | 09-05-13 | 10:57

@ necrosis | 09-05-13 | 10:54 |
Oké

cobie | 09-05-13 | 10:56

Aanpak overlastgevende jeugd bijelkaar 100.000.000 euro
.best duur.

newray | 09-05-13 | 10:56

@cobie | 09-05-13 | 10:48
Dat bedoelde ik niet, de hardcore reaguurders weten waarschijnlijk wel waar ik het over heb.
*binnenpretje*

necrosis | 09-05-13 | 10:54

"The problem with socialism is that eventually you run out of other peoples money"== Margareth Thatcher
Godsammekraken | 09-05-13 | 09:02 | + 146 -

Beste reaguursel van 2013!!!

Rest In Privacy | 09-05-13 | 10:52

Spirit ontzorgt.

hawie | 09-05-13 | 10:52

Aan dat overzicht te zien krijgen de kansenjongeren in Amsterdam een stuk meer kansen dan ik, een ventje uit de provincie. Discriminatie!

Lucille Werner | 09-05-13 | 10:52

Geen enkele toegevogede waarde voor de maatschappij, alleen voor de graaiers, zoals een Joan Ferrie, zus van.
Direct stoppen. Niemand die er iets van merkt.

Heinzz | 09-05-13 | 10:49

@ necrosis | 09-05-13 | 10:44 | 0
Ja er zit zeker een luchtje aan .
@ Parel van het Zuiden | 09-05-13 | 10:45 |
Nee natuurlijk niet . Zolang hun eigen zakken gevuld blijven .
Hoe de burgers het voelen zullen ze niet wakker van liggen .

cobie | 09-05-13 | 10:48

@Boerenbrandtlul | 09-05-13 | 10:37
Die uitspraak van Deelder doet allang geen opgeld meer!
Het geld wordt niet langer verdiend in Rotterdam en slechts uitgegeven in Amsterdam.
En waar het wél wordt uitgegeven, daar weten ze in Den Haag geen reedt vanaf!
Vandaar dat ik GeenStijl lees, die weten het wél!

necrosis | 09-05-13 | 10:48

Krankzinnig.

Rest In Privacy | 09-05-13 | 10:48

@Boerenbrandtlul | 09-05-13 | 10:37
Die uitspraak van Deelder doet allang geen opgeld meer!
Het geld wordt niet langer verdiend in Rotterdam en slechts uitgegeven in Amsterdam.
En waar het wél wordt uitgegeven, daar weten ze in Den Haag geen reedt vanaf!
Vandaar dat ik GeenStijl lees, die weten het wél!

necrosis | 09-05-13 | 10:48

Ik ken ze allemaal. Alleen, wat zijn 'Pijbessen'? Is dat een van die jongens van de Gebedsprevelarij met die Pedopaterpij aan die benevens op de TV optreedtdt?

stemvee | 09-05-13 | 10:47

Ik zit nog steeds te wachten op een opstand tegen deze falende overheid.
Het kan hoor mensen, als je met een miljoen Nederlanders naar den haag trekt is het gewoon over en uit met deze hele poppenkast.
Kan niet? Alles kan!
nl.wikipedia.org/wiki/Tachtigjarige_O...

Mozeskriebels | 09-05-13 | 10:47

Door al die subsidies is er geen geld meer over voor een boekhoud programma en moeten de lijstjes gemaakt worden in Exel (of zoiets) zie ik.

Friezerik | 09-05-13 | 10:47

@cobie | 09-05-13 | 10:33 |

Was het maar zo eenvoudig en makkelijk. Dit wanbeleid wordt gedragen door de hele gevestigde politiek. De regering is slechts de tijdelijke vertegenwoordiging. U gelooft toch niet dat deelname van CDA, D66, GL, CU, ook maar iets aan dit wanbeleid zou veranderen?

Parel van het Zuiden | 09-05-13 | 10:45

@cobie | 09-05-13 | 10:37
Ik vind het inmiddels onaangenaam ruiken;-)

necrosis | 09-05-13 | 10:44

Mooie lijst, bedankt aan degene die hem beschikbaar heeft gesteld.
Lijkt mij een mooi lijstje voor GS om eens het en der wat onaangekondigde bezoekjes met de roze plopkap af te leggen. Zodat eens in beeld wordt gebracht wat er met de taxpoet gebeurt. Ongetwijfeld zitten er vele goed functionerende doelen tussen, maar ook veel ZZP-raamambtenaren. Hier kun je vele interessante programma's van maken. Lijsten van andere gemeentes kunnen ongetwijfeld worden geWOBd, vooral Rotterdam lijkt mij een beerput bij uitstek. Als jarenlang reaguurder en PowNed-Lid van het eerste uur zeg ik: DOEN! (smeek, smeek :))

michello | 09-05-13 | 10:43

@De Rechtsgeleerde | 09-05-13 | 10:35
Ik had begrepen dat 020 en 010 afstand moesten doen van hun zogenaamde deelraden.
Maar dat doen ze niet, of ze laten het terugkeren in een andere vorm.
Wie tikt Eberhart en Aboelaadklep even op de vingers met een voorhamer?

necrosis | 09-05-13 | 10:41

@Muxje | 09-05-13 | 10:35 | + 0 -
Tja hoe ga je dit waarderen? Je komt al snel terecht bij niet meetbare resultaten.

Waar ik mij ook aan erger is dat de ambtenaar een beetje investeerder/ondernemer zit te spelen.

De echte investeerders en ondernemers worden altijd gezien als fout, uitpersers en asociaal tuig waar je geld van moet afpakken. En die zitten er zeker ook tussen maar die zijn allemaal te indentificeren en gaan meestal toch op hun bek.

Het grote probleem is dat de ambtenaar bijna anoniem en onschendbaar sociaal ondernemertje mag spelen. Het zit ook fout aan de "geef kant".

Kaas de Vies | 09-05-13 | 10:40

@Harrie Delacadere 10:33: 730k voor die club?! De neuk... ik zou wel eens een begroting van ze willen zien, en je zou ook wel mogen verwachten dat een dergelijke organisatie die begroting ergens openbaar heeft staan, maar ik kan niks vinden. Iemand?

Muxje | 09-05-13 | 10:37

"In Rotterdam wordt (of: werd) het verdiend, in Den Haag wordt het verdeeld en in Amsterdam wordt het uitgegeven" was het toch? Nou zien we dus dat dit systeem nog prima functioneert...

Boerenbrandtlul | 09-05-13 | 10:37

@ necrosis | 09-05-13 | 10:36 | 0
Nou het lucht wel op ;-)

cobie | 09-05-13 | 10:37

Niets mis met het leeuwendeel van deze subsidies. Met uitzondering van die vreemde 'witte schaamte' projecten (slavernijverleden etc.).

Hans Gruber | 09-05-13 | 10:37

@cobie | 09-05-13 | 10:33
Denk aan je hart, een ander doet het niet voor je!

necrosis | 09-05-13 | 10:36

@Koonkluk Huis | 09-05-13 | 10:33 |

Deze uitgaven zijn donders effectief. Lokale politici en het erom heen verzamelde goede volk leven er prima van....

Parel van het Zuiden | 09-05-13 | 10:35

Amsterdam moet uit het koninkrijk der Nederlanden gezet worden! Amsterdam is door zijn linkse wanbestuur een schuldenput van ongekende omvang geworden. De Nederlandse belastingbetaler moet regelmatig miljarden ophoesten voor de schulden van links Amsterdamistan. De rooien met de Partij van de Afbraak voorop heeft schijt aan de wet. Laat dit linkse gedrocht der schaamte alleen verder gaan en wij zullen een sluitende begroting hebben. Amsterdam is een links-islamitische bananendictatuur!

De Rechtsgeleerde | 09-05-13 | 10:35

@Kaas de Vies 10:22: Nu het woord "presteren" toch gevallen is... moeten we ook niet eens kijken naar wat al deze clubjes nu werkelijk bereiken? "Beoordelen op resultaten" is in subsidieland één van de grootste taboes, zowel bij de gevers als bij de ontvangers, en dat heeft een reden.

Muxje | 09-05-13 | 10:35

@ Woods 10:31

Je mag pas trots zijn als de stichting ter bevordering van homoseksualiteit onder allochtonen m/v subsidie krijgt.

eerstneukendanpraten | 09-05-13 | 10:34

@heme | 09-05-13 | 10:31
Je tekst stond er al.
Wist je niet dat Joris met name op vrije dagen een hekel heeft aan zogenaamde dubbelposts?
*jawel: grinnik ende grijnz*

necrosis | 09-05-13 | 10:33

Het is ronduit schandalig wat hier in nl gebeurd .
Mensen raken hun baan kwijt kunnen biet meer betalen worden uit huis gezet . Gezinnen worden verscheurd .
Feit . Het gaat slecht in de bouw ( helemaal niet vraag maar aan de Polen werken er zat . )
Feit . Transport bv gaan met bosjes failliet . ( ja duhu als jij verplicht aan de kant staan ivm een achterlijke uitvinding als een tachograaf gaat er een pool met je rit vandoor ) ze werken hier voor een schijntje en dat is slim want wat ze hier verdienen ( sorry wegkapen is een beter woord ) is in Polen het dubbele waard .
Maar ze worden zooooo onderbetaald . ( kuch )
Alle rekeningen gaan omhoog ( behalve je loon ) want nl zit in een crisis . Bull shit want er kan nog steeds miljoenen naar subsidies en buitenlandse organisaties .
Als deze regering zo blijft gaan we écht naar de gvd .

cobie | 09-05-13 | 10:33

Merkava | 09-05-13 | 09:43

St. Herdenking Slavernijverleden 2013 730.000 en NiNsee (Nationaal Inst.Ned.Slavernijverleden) 100.000, beide onder de tab Educatie & Jeugd en Diversiteit.
Dus die komen met uw gevonden posten boven een miljoen. Kun je een leuk feestje van bouwen in Z.O.

Harrie Delacadere | 09-05-13 | 10:33

Worden die uitgaven wel eens op hun kosteneffectiviteit onderzocht? Of vraag ik nu iets doms? #jaheeldom

Koonkluk Huis | 09-05-13 | 10:33

Handje ophouden? Tering dan moet je grote klauwen hebben.

ikdenkwat | 09-05-13 | 10:32

Prachtig! Dat dit allemaal kan, maakt me trots op m'n stad!

Woods | 09-05-13 | 10:31

De William Schrikker Groep? Ik ken terroristische cellen met een minder angstaanjagend klinkende naam dan dat. Mis overigens de boomknuffelaars in de opsomming...

Megalomaniak | 09-05-13 | 10:31

nou nog een zooitje illegalen er bij en klaar is Kees, gadverdamme wat een land met een Koning

heme | 09-05-13 | 10:31

@HoogToontje | 09-05-13 | 10:27
Dan moeten mensen kappen met stemmen op VVD en PvdA, want die zijn bepaald niet eerlijk.
Hinderlijk, dat zijn ze wel!

necrosis | 09-05-13 | 10:29

nou nog een zooitje illegalen er bij en klaar is Kees, gadverdamme wat een land met een Koning

heme | 09-05-13 | 10:28

@Kaas de Vies | 09-05-13 | 10:25
Maar ik wil helemaal niet naar Amsterdam.....

necrosis | 09-05-13 | 10:28

@Kaas de Vies | 09-05-13 | 10:22
Ik reaguur bovengemiddeld (heb net het tooltje geraadpleegd) dus hierrrr met de centjes.
Ik wil mijn oude Astra namelijk inruilen voor een Daimler....
*gnehehe*

necrosis | 09-05-13 | 10:27

Decennialang subsidie smijten, maar dan heb je ook wat. Een stad ontdaan van haar ziel, waar de middenklasse zorgvuldig uit de stadse samenleving is gewerkt en grachtengordeldieren, achterstandspareltjes en hun "begeleiders" zich laven aan de weldaad van andermans geld. De studenten zouden het laatste sprankeltje hoop moeten zijn ware het niet dat die van UVA en de vrije universiteit zijn en dus weldra zullen aansluiten bij het subsidiefeest en bijbehorende mantra's. Op naar een artikel 12 status zullen we maar zeggen. Het is ook alweer even geleden....

Parel van het Zuiden | 09-05-13 | 10:27

Het moet eerlijker.

HoogToontje | 09-05-13 | 10:27

Obsceen en misdadig.
Hoeveel kleine belastingbetalers, die allemaal onvrijwillig bijdragen aan de vleespotten van alleen AMSTERDAM, worden bij opbod verkocht en onder curatele gesteld omdat ze 1 MILJOENSTE deel van dat schofterige bedrag te kort komen!

En dan hebben we het nog niet over de rest van uitdelend en socialistisch Nederland gehad. Wat die over de balk gooien heeft ALLES te maken met onze staatsschuld!

Geen wonder dat het zo slecht kan gaan in een land dat welvarend was, alleen door eigen inzet en arbeid. (een misdaad in de ogen van socialistische roofridders).

En nee, wij hadden nooit een "rechtse" regering om dit tegen te gaan. De VVD is niet voor niets zulke dikke vrinden met hun kameraden van de PvdA.

Jan Passant mk2 | 09-05-13 | 10:26

@necrosis | 09-05-13 | 10:22 | + 0 -
Ik denk dat je een stichting op moet richten "Help necrosis Amsterdam in"

Kaas de Vies | 09-05-13 | 10:25

Ik woon of werk niet in 020, maar ik wil ook soepsidie!
Waar kan ik me melden?

necrosis | 09-05-13 | 10:22

@Mr Dixit | 09-05-13 | 10:20 | + 1 -
Ja "marktconform". Ook zo'n heerlijke term. Als iemand dat mij in het gezicht wuift stel ik altijd voor om de onderkant van die bandbreedte aan te houden totdat hij heeft bewezen gemiddeld beter te presteren. Dan kijken we wel weer verder.

Kaas de Vies | 09-05-13 | 10:22

Kaas de Vies | 09-05-13 | 09:54
Waarschijnlijk waarderen ze die diensten op dezelfde manier als waarop de WOZ-waarde wordt vastgesteld...

Mr Dixit | 09-05-13 | 10:20

@BlitzFlicker | 09-05-13 | 10:11 | + 0 -
Het is een fictief voorbeeld, een gedachte-experiment. Als dit gebeurt is het sneller afgelopen. Ook juridisch contstructies die volkomen legaal zijn kunnen door het giften systeem wel "gestraft" worden, maar door het door de oveheid gecontroleerde subsidie systeem zal dit niet gebeuren. Zie ook voorbeelden van manieren aangehaald.

Voorzitter de Vies heeft de volgende uitgaven gedaan tbv subsidies

- Website "de Trekkende Ezel" 15.000 (door neefje)
- Social Media advies via vriendin zoon 5.000
- Juridisch advies via Vrouw van de Vies B.V. 7500

en zo kan je nog meer volkomen "legale" constructies bedenken die de subsidie vertrekker gewoon zal accepteren, maar de burger met het ethisch kompas in den onderbuik niet.

Zo kom je wel aan je A8.

Kaas de Vies | 09-05-13 | 10:20

@Kaas de Vies | 09-05-13 | 09:38
Ik wil graag subsidie voor de Stichting Reaguurdersbelangen. Onze doelstelling is: minder werken zodat we meer tijd overhouden om te reaguren.

VanBukkem | 09-05-13 | 10:19

Amsterdam huilt, en de toeschouwers lachen om zoveel waanzinnige geldsmijterij. En waar komt het vandaan? Maar waar gaat het heen, opvreters. Dit is de PvdA manier van het vroegere zieltjes winnen bij de RKkerk. nu is het de PvdA. Onder leiding van onze feestneus Spekman, want het blijft nivelleren voor de belastingbetaler. Blij dat ik niet in die stad woon en ik ga dat gat ook niet meer bezoeken.

wallenberg | 09-05-13 | 10:18

@(c)ZWITSUL | 09-05-13 | 10:10 |
Goed idee!
*gaat subsidieaanvragen*

Ahasveros | 09-05-13 | 10:16

Opvallend, hoeveel stichtingen, stichtinkjes, organisaties & clubjes er zijn voor het pamperen van immigranten.

Immigranten waarvan het grootste deel schijt op deze samenleving.

Peter Emile | 09-05-13 | 10:16

"5. When half of the people get the idea that they do not have to work because the other half is going to take care of them, and when the other half gets the idea that it does no good to work because somebody else is going to get what they work for, that is the beginning of the end of any nation."

www.thecommentator.com/article/646/doe...

ZKH EénOog | 09-05-13 | 10:13

Subsidie is de doodsteek voor een economie. Zie de huizenmarkt, landbouw, kunst & kutuur. Allemaal bubbel opblazend extra geld. Stop alle subsidies en laat mensen de eigen broek maar ophouden. Triest is niet het juiste woord, socialisme komt eerder.

Eagle_Eye | 09-05-13 | 10:12

@, (c)ZWITSUL | 09-05-13 | 10:10 | 0
Ik denk dat ze eerst de subsidie bij elkaar aan het graaien zijn .

cobie | 09-05-13 | 10:12

Krijg ik ook een paar ton soepsidie voor het bevorderen van het neuqon?

eerstneukendanpraten | 09-05-13 | 10:12

@Kaas de Vies | 09-05-13 | 09:58 | + 5
Zou u mij kunnen uitleggen waarom een dierenopvang - met 1 FTE voor de administratie en het onderhoud en verder bemand door vrijwilligers - momenteel niet door 'de burger' betaald en gecontroleerd wordt? Naar mijn weten is belastinggeld gewoon van de burger en oefenen wij ook controle uit op de besteding van dit belastinggeld.

Zou u mij ook een dierenopvang kunnen noemen waar de 'de directeur' in een Audi A8 rijdt van 'subsidie' geld betaald? Dus waar deze controle in gebreke blijft?

BlitzFlicker | 09-05-13 | 10:11

'Minister Lilianne Ploumen voor Buitenlandse Handel wil zich intensiever inzetten voor de arbeidsomstandigheden in de kledingfabrieken van Bangladesh. '
stichting naai veilig.. istie d'r al ?

(c)ZWITSUL | 09-05-13 | 10:10

Hoeveel JSF's kan je daarvoor kopen.

van stampij | 09-05-13 | 10:09

Zolang het geld in Nederland blijft wordt het in ieder geval in onze economie rondgepompt. Dat is het enige positieve wat ik uit deze treurige lijst haal....

Datzegiktoch | 09-05-13 | 10:07

Mozeskriebels | 09-05-13 | 10:01 | + 1

Helemaal eens met jou comment.
Hier in de buurt worden Nederlanders hun huis uitgeflikkerd omdat ze de huur niet meer kunnen opbrengen.
Vervolgens worden deze huurwoningen ingenomen door asielzoekers... de huren worden uiteraard door de uitkeringsinstanties betaald.

meneer Q | 09-05-13 | 10:06

En het erge is, dat de organisaties die wél werken en eerlijk opereren het minste opstrijken. Zo help ik bijvoorbeeld 3000 leerlingen per jaar aan een stage voor nog geen 1,5 ton soepsidie. Nough said

deministerpresident | 09-05-13 | 10:06

whahaha, inburgeren meer dan een miljoen. pleurt die eurootjes anders gewaun in de gracht. zie je tenminste nog een mooie kring.

kaplaarzenverkoper | 09-05-13 | 10:06

Hoe vind je deze?

Voedselbank : 103.000,00 Euro
Asian Muziek Centrum (??) : 379.360,00 Euro

Dit is toch echt de limit? Kun je lekker naar aziatische muziek luisteren terwijl je gezin geen eten kan kopen... geen woorden voor

salsaparilla | 09-05-13 | 10:05

@ Mozeskriebels | 09-05-13 | 10:01 | 2
+ heel veel .

cobie | 09-05-13 | 10:04

Vandaar dat gemiep over die vluchtelingenwet. 80% van de PVDA leden in die zaal heeft een stichting opgericht en vangt ook uit deze graaipot. Dit land is zo verrot!

doskabouter | 09-05-13 | 10:04

@Mozeskriebels | 09-05-13 | 10:01 | + 1 -
Het meest logische en eerlijke verhaal voor iedereen.

Behalve voor de subsidieindustrie en die is te machtig.

Kaas de Vies | 09-05-13 | 10:03

@Godsammekraken | 09-05-13 | 09:02
Ja en dat moment komt steeds dichterbij.
Ik word zo kwaad als ik sommige posten zie.

wakkere_nederlander | 09-05-13 | 10:02

-weggejorist-

peteyoung | 09-05-13 | 10:01

Ik heb het eens bekeken, voor allochtonen kan het geld niet op! Voor organisaties die er ook voor de autochtonen zijn is er niks, nada, noppes!
Wat een land zijn we toch geworden, door aangepraat schuldgevoel dat blanke mannen zo vreselijk slecht zijn en de zielige allochtonen zo vreselijk hebben uitgebuit bestaan deze idiote stichtingen.
Ondertussen kunnen de oorspronkelijke bewonders van dit land het lekker bekijken, dikke hypotheekschuld? Eigen schuld! Verhoogde zorgkosten? Tja, vooruitgang kost wat he..
En ondertussen mogen we lekker betalen voor mensen die hier niet één euro hebben binnengebracht, want zielig trauma en arm.
Er wonen 6.500.000.000. zielige mensen op de aarde, alleen die zien we niet dus die hoeven geen subsidie.
Alleen degene die rijk genoeg zijn om voor het hele gezin een vliegticket te betalen ( retour want anders valt t op he) zijn opeens wel zielig.
Het is gewoon te idioot voor woorden, stop nou eens met deze waanzin en neem geen asielzoeker meer op in Europa, stuur ze juist terug!
Kunnen ze met de hier opgedane ervaringen het eigen land een beetje opbouwen.
Miljoenen gaan er naar veiligheid in de wijken, buurtvaders die lekker hen zakken vullen door wat de eigen kroost veroorzaakt!
Het is helemaal niet zo gek dat we zo'n enorme staatsschuld hebben, we zijn net de Sinterklaas van de wereld.
Links maakt meer kapot dan je lief is, maar toch gaan er weer hordes met idioten stemmen op de PvdA.
Als vanaf de jaren zestig er een goed zakelijk beleid was gevoerd, dan had elke autochtone Nederlander een vermogen kunnen hebben waar je eng van wordt.
Maar het pleps moet arm en dom gehouden worden, dus importeer je gewoon wat ellende in je land en hou je alles lekker onder de duim.
Ik zeg, pek en veren en gooi die zogenaamde elite het land uit! Ze hebben alleen maar alles kapot gemaakt.
En voor die roepers dat we niet mogen klagen, met zo'n staatsschuld en steeds erger wordende agressieve samenleving mag je wel klagen.
Nog even en we glijden af naar het niveau van de landen waar al die gelukszoekers vandaan komen.

Mozeskriebels | 09-05-13 | 10:01

@Muxje | 09-05-13 | 09:56 | + 2 -
Juist en dit riekt natuurlijk naar regentesk gedrag. Als jij in het ons kent ons cirkeltje zit en de juiste mensen betaalt krijg jij subsidie.

Dit sturende machtsblok van subsidies vertrekken moet doorbroken worden. Dit maakt Nederland ondemocratisch en oneerlijk.

Kaas de Vies | 09-05-13 | 10:01

Hopelijk houden we nog genoeg over voor Griekenland en de Europeesche ambtenaren.
Ze rekenen op ons. Die mogen we niet in de koy laten staan.

Yabadabedoe | 09-05-13 | 10:00

Er worden dus gewoon ca 12.000 modalen a/h werk gehouden of ca 24.000 minima met dit bedrag.

Zwizalletju | 09-05-13 | 10:00

@De Gooise Matras | 09-05-13 | 09:52 | + 0 -
Ik begrijp je opmerking niet helemaal. Wij betalen toch belasting voor bepaalde zaken?

Hier zou toch al zorginstellingenen en onderwijs geregeld moeten worden? Waarom dan extra subsidie? Dat klopt niet.

Sportverenigingen zou je zelf moeten betalen, maar kan niemand betalen omdat mensen te weinig geld overhouden. DAAROM is er subsidie. Deze subsidie paradigma's moeten we echt vanaf. Men is vergeten waar een subsidie voor dient en waar het van betaalt wordt.

Dierenopvang valt denk ik buiten de boot maar zou ook gewoon op giften kunnen draaien.
Als je de verantwoordelijkheid bij de burger legt is er een veel strakkere en eerlijkere controle. Als dierenopvang "De trekkende ezel" opeens in Audi A8's gaat rijden reageert de burger direct door geen giften meer te geven.
Moet je nog maar zien bij subsidies.

Kaas de Vies | 09-05-13 | 09:58

tering.. en dat is alleen Amsterdam.. we are soooooooo fucked !

(c)ZWITSUL | 09-05-13 | 09:56

Wat een zeikerds zijn jullie allemaal. Je bent toch wel erg dom als je niet het nut inziet van subsidie voor een Ouderensongfestival.

Optelsommetje | 09-05-13 | 09:56

Er zitten trouwens ook aardig wat zakkenvullers aan de voorkant: adviseurs die je helpen om jouw subsidieaanvraag "in de juiste moderne, progressieve taal op te stellen" (zoals Ayn Rand het omschreef in Atlas Shrugged). En ik kan je vertellen dat die jongens in leuke auto's rond rijden... want subsidie krijg je niet zomaar; je moet de juiste taal spreken, de juiste mensen kennen, en in sommige gevallen ook nog eens de juiste kleding dragen. In dat wereldje vallen wij reaguurders onmiddelijk door de mand en daarmee buiten de boot,

Muxje | 09-05-13 | 09:56

Laten er nou 'ns 200.000 belastingbetalers zijn in A'dam. Da's bijna 2 mille de man.
Ik ga alvast maar aan de slag, anders krijg ik een aanmaning.
Magdatkandat | 09-05-13 | 09:43 | + 0

Volgens O&S van de gemeente amsterdam zijn er 387000 werkzamen, dat klinkt nog wel aardig, maar daartoe worden natuurlijk OOK alle 16 jarigen met een bijbaantje meegerekend..

je zou best nog wel eens gelijk kunnen hebben in die 200.00. Overigens is hier dan weer niet in meegenomen hoeveel van die 387.000 OF 200.000 direct uit 1 van de potjes subsidie betaald worden

En natuurlijk ben ik ook wel reeel en is niet alle subsidie onzinnig, citymarketing levert ons namelijk een hoop op, maar er kan minimaal 50% hierop bezuinigd worden!

De Linkse Lonsdaler | 09-05-13 | 09:55

Ze kunnen zo makkelijk aan die 3% begrotingstekort komen . Maar dan zullen wel iets moeten doen met die handen ( buiten het ophouden ) . Als ze gemeente voor gemeente kijken waarvoor en hoeveel geld een gemeente vangt . Wat men doet met het geld .( wil men geld voor een nieuwe weg en ze besteden het geld er niet aan gewoon niks meer geven ) en daarnaast hulp , geld naar ontwikkelingslanden oké maar waarom 3 mil en niet gewoon 1 mil ? Besparing 2 mil.

cobie | 09-05-13 | 09:54

En dan die rolstoeltennisvereniging. 1500 Euries. OMG.

De Gooise Matras | 09-05-13 | 09:54

@Muxje | 09-05-13 | 09:52 | + 0 -
Tuurlijk. Er wordt 10.000 gefactureerd wat in de markt 1000 euro zou kosten. Weten die ambtenaren veel, niemand die het controleert en kan waarderen.

Kaas de Vies | 09-05-13 | 09:54

Die structurele besparing op subsidies, dat komt dus ongeveer neer op die hele pdf van 62 pagina's minus alleen de eerste vermelding op die lijst. Appeltje eitje dus...

Ies niet graties | 09-05-13 | 09:53

Effe rekenen hoor.... Amsterdam telt nog geen 700.000 inwoners. 386 miljoen verdelen over 700.000 is € 550 per inwoner. Grijsaards en zuigelingen meegerekend. Meer dan 50% van de inwoners van 020 is allochtoon. Percentage werkloosheid onder allochtonen 'jongeren' tot 24 jaar: tegen de 30%. Het percentage oudere allochtonen dat niet aan het arbeidsproces meedoet (weekloos, arbeidsongeschikt, etc is eveneens gigantisch. Het deel dat wel ongesubsidieerde betaalde arbeid verricht, verdient voor 99% ruim onder modaal. Tel daar even de megabedragen hoer- en zorgtoeslag bij op, en je hebt een redelijk beeld. Zie hier het antwoord waarom de politiek geen antwoord durft te geven wat de multicul samenleving ons nu werkelijk kost. Er zijn er zelfs bij die ons nog steeds met droge oogjes keihard voor blijven liegen dat de multicul ons meer oplevert dan ze kost. Meer criminaliteit, ellende, overlast en onveiligheid, ja, dat is zeker.

Jos Schmitz | 09-05-13 | 09:52

Zorginstellingen, onderwijs, sportverenigingen (-tjes) en dierenopvang. So far niets schokkends met die subsidie-shizzles.
Of moet alles aan geconsumeerde sociale voorzieningen uit eigen burgerzak betaald gaan worden?

De Gooise Matras | 09-05-13 | 09:52

@Kaas de Vies 09:45: Waarom denk je dat dat zo is? Die websites worden door vriendjes gebouwd. Zoals ik al eerder schreef gaat er achter die stichtingen een wereld van dienstverlenertjes schuil, die vrijwel zuiver op dit soort werk draaien. Een soort werkverschaffing, dus.

Muxje | 09-05-13 | 09:52

Wat te denken van die duurbetaalde advocaten die proberen de zieligheids-industrie op volle toeren te laten draaien.

meneer Q | 09-05-13 | 09:51

@Muxje | 09-05-13 | 09:48 | + 1 -
Ik ken dat, bouwen op vrijwillegers en hoog in de top zakken vullen en uiteraard in een duur pand gehuisvest zijn.

Kaas de Vies | 09-05-13 | 09:51

ik begrijp nu dat er zoveel ambtenaren (onrendabelen)
nodig zijn om elkaar bezig te houden
Om te beginnen zou ik zeggen iedereen de helft en volgend jaar weer de helft : resultaat iets minder crisis????

harob | 09-05-13 | 09:49

@Merkava 09:39: Er zijn instellingen die hun best doen, die al dan niet met succes nuttig werk proberen te doen, en die zuinig met het geld dat ze krijgen om proberen te gaan, bijvoorbeeld door zo veel mogelijk met vrijwilligers te werken.

Maar veel van deze clubjes stinken inderdaad behoorlijk. "Betaald hobbyen" is nog de meest gunstige uitwas; hele volksstammen vullen met deze potjes hun zakken en die van vriendjes. Dat is niet zo moeilijk. Stel: ik zet "Stichting Kleigenot" op en regel subsidie. Jij start wat BVtjes en ik huur je dan in. Wat IT-werk, advies, training... je kan zo moeiteloos tienduizenden euros afromen, en het is nauwelijks te controleren wat voor diensten er geleverd worden. Als jij jouw vriendjes ook nog laat meedelen ziet het er op papier allemaal al snel erg legitiem uit.

Muxje | 09-05-13 | 09:48

Elk business plan dat ik voor mij ogen krijg waarin subsidie in is verwerkt in de rekenmodellen gooi ik bijna direct in de prullenbak. Uitzonderingen daargelaten.

Als je voor je genormaliseerde bedrijfsvoering afhankelijk bent van subsidie dan is er geen vraag naar je. Je bent overbodig, te duur of iets anders klopt er niet.

Blijkbaar moet ik bij de gemeente gaan werken.

Kaas de Vies | 09-05-13 | 09:47

George W. Bush was waarschijnlijk één van de slechtste presidenten van Amerika ooit. Maar als burgemeester van amsterdam zou hij een boel goed doen, denk ik.

VanBukkem | 09-05-13 | 09:47

@ Osdorpertje | 09-05-13 | 09:44 | 0
Een subsidie is niet zo erg .
Maar de hoogte van de subsidie gaat helemaal nergens over .

cobie | 09-05-13 | 09:46

@de Bree | 09-05-13 | 09:42 | + 0 -
Elke stichting moet en zal een eigen superdupersocialmediawebsite hebben, met dingetjes.
Kosten schat ik zo tussen de 10.000 en 15.000.

Eigenlijk zouden ze tussen de 1.000 en 2.000 klaar moeten zijn.

Maar ja boeien, je hebt niet voor het geld gewerkt dus geef je het makkelijker uit.

Kaas de Vies | 09-05-13 | 09:45

Er gaat behoorlijk wat geld naar talentontwikkeling. Talent heb je of je hebt het niet.
Willem Drees waarschuwde daar al voor toen hij een keer subsidie aan een fanfare weigerde. Als je er eentje geld geeft staan ze volgend jaar allemaal aan de deur te kloppen voor geld. Een groot deel van al die stichtingen zou zijn activiteiten best kunnen voortzetten met een bijdrage van de leden in plaats van subsidie.
En wat me ook opviel was dat er geld naar het Leger Des Hiels gaat. Die hebben zo ontzettend veel eigen vermogen, die kunnen hun activiteiten makkelijk betalen met de rente van hun spaarrekening. En waarschijnlijk zijn ze niet de enigste.

Osdorpertje | 09-05-13 | 09:44

Laten er nou 'ns 200.000 belastingbetalers zijn in A'dam. Da's bijna 2 mille de man.
Ik ga alvast maar aan de slag, anders krijg ik een aanmaning.

Magdatkandat | 09-05-13 | 09:43

Moet je als sportclubje (geen voetbal of kickboksvoorzieligeallachtonen) eens medewerking vragen aan een willekeurig stadsdeel. Geen geld maar alleen medewerking op bestuurlijk vlak.
Kost niets en je krijgt dan ook niets...

paost712 | 09-05-13 | 09:43

NiNsee (Nationaal Inst.Ned.Slavernijverleden en Er
-
€ 175.000
-
Sorry, er wordt bijna 2 ton uitgegeven om een schuldgevoel aan te praten.

Merkava | 09-05-13 | 09:43

Wanneer je de websites van een aantal van die taxpoet ontvangende goeddoeners afstruint dan zie je pas hoe ziek Nederland blijkbaar is. Letterlijk.
En volgens mij zijn al die fancy websites van die stichtingen ook niet gratis. Alsof drugsverslaafden, daklozen en eenzame bejaarden de ganse dag zitten te surfen om te kiezen naar welke stichting ze vanavond weer eens zullen gaan.

de Bree | 09-05-13 | 09:42

Stg Connect
-
anti-discriminatie, via herdenking
slavernijverleden
-
€ 10.000
-
Hoppa, 10.000 Euro om blanken een schuldgevoel aan te praten.

Merkava | 09-05-13 | 09:41

Gewoon kappen met subsidiëren van al die "belangengroepjes" van minderheden. Dit soort clubjes zorgt juist voor het "wij-zij"hokjes-denken.
Daarnaast is de enige die er beter van wordt de goed betaalde voorzitter/eigenaar.

Rico Tampeloerus | 09-05-13 | 09:40

Socialisten brengen veel schade toe aan de maatschappij...

Onderbuik | 09-05-13 | 09:39

KNRB Roeibond
-
Een sterke groenstructuur voor
een leefbare en aantrekkelijke
metropoolregio Amsterdam
-
€ 375.000
-
Een roeibond die voor de groenstructuur zorgt in de stad? Dit stinkt.

Merkava | 09-05-13 | 09:39

@, Merkava | 09-05-13 | 09:35 | 1
Hou maar op met die opsomming .
Krijg je alleen maar hoofdpijn van ;-)

cobie | 09-05-13 | 09:38

Die subsidieslurpers zie je dan ook allemaal in een vette auto rondrijden, want tja je presentatie wil toch ook wat tog?

william7055 | 09-05-13 | 09:38

Ik ga ook subsidie aanvragen.

Reaguurderssubsidie.

Doel: Bakito van de straat houden.

Methode: Ventileren van ultra rechtse onderbuik teksten opdat Bakito's linkse gelijkheidscentrum wordt geprikkeld en hij in een trance raakt zodat hij vergeet rond centraal station van Amsterdam te hangen.

Kaas de Vies | 09-05-13 | 09:38

@de Bree | 09-05-13 | 09:18

Nee, iets minder: Amsterdam heeft 1/20ste van 'slands inwoners, dus dat zou landelijk komen op 7,7 miljard.
En aangezien er landelijk maximaal 5 miljoen in de productieve sector of commerciële dienstverlening werkzaam zijn (bij minimale werkloosheid, nu dus een stuk minder), betaald iedere ruifvuller dus minimaal € 1540,- voor gratis geld voor andermans hobby.

Je zal maar zo'n ruifvuller zijn, en vanwege je uit de pan gerezen overheidslasten noodgedwongen moeten aankloppen bij de voedselbank...
Dan zou je verwachten, dat je toch iets zou gaan doen met deze wetenschap, me dunkt.

Zeker als je beseft dat we het tot nu toe natuurlijk alleen nog maar hebben gehad over gemeentelijke subsidies. De provinciale, nationale en federale subsidies, prestigeprojecten en 'ontwikkelingshulp'dumpputten komen daar natuurlijk nog eens boven op. Just saying.

ZKH EénOog | 09-05-13 | 09:37

Zo, ik dacht even alle kunstsubsidies bijelkaar op te tellen, maar het zijn er gewoon teveel. Denk dat kunst wel zo ongeveer 100 miljoen op eet.

Merkava | 09-05-13 | 09:37

'De voor seizoeninvloeden gecorrigeerde werkloosheid nam in maart 2013 toe met 30 duizend en kwam uit op 643 duizend personen. Dit blijkt uit de nieuwste cijfers van het CBS.'
Tel daar dit soort 'uikeringstrekkers' bij op, neem ook nog even de ambtenaren mee en jij en ik zijn de enigen die dit allemaal mogen bekostigen...

Petrus Poortwachter | 09-05-13 | 09:37

Mooie bedragen.
En weer niemand die zich afvraagt waarom de samenleving moet opdraaien voor je-weet-wel-wie z'n beveiliging.

Skunk57 | 09-05-13 | 09:36

Koninklijk Theater Carre BV
-
vaste bijdrage in leninglasten
-
€ 457.040
-
Hee gemeente doe mij ook ff een bijdrage in mijn leningen! Mijn bedrijfje kan ook wel wat gratis kapitaal gebruiken.

Merkava | 09-05-13 | 09:35

GGZ Ingeest lol

Tim Grimback | 09-05-13 | 09:35

@Merkava 09:26: "Afrekening vindt in 2014 plaats". Profetisch... misschien moeten we daar inderdaad eens voor gaan zorgen.

Muxje | 09-05-13 | 09:35

En...? Den Haag deelt 300 miljoen uit met nog niet eens de helft van het aantal inwoners. Net zo erg als in A'dam trouwens, want 80% betreft vage dingen als kunst, cultuur en "bewonersinitiatieven".

Mr Dixit | 09-05-13 | 09:35

@Merkava | 09-05-13 | 09:32 | + 1 -
Die lui hebben allemaal toch al een schotel?

Kaas de Vies | 09-05-13 | 09:34

Stichting Muziekschool Amsterdam
--
wachtgeld ex-werknemer op basis
overeenkomst
--
€ 9.450
--
Dit stinkt. De gemeente betaalt wachtgeld voor iemand van een stichting?

Merkava | 09-05-13 | 09:34

En dan lees ik ook nog eens dat een heleboel van die handophouders niet eens een doelstelling hebben?!
Ik zie mezelf al bij de bank aankloppen: Hallo, ik wil graag geld. 'En waar wilt u dat geld voor gebruiken meneer?' Ik heb geen idee! 'Dat moet geen probleem zijn meneer. Hoeveel denkt u nodig te hebben?'
In subsidieland klaarblijkelijk geen enkel bezwaar.

VanBukkem | 09-05-13 | 09:34

Conclusie: zonder subsidie flikkert heel Amsterdam om.
Graaiers....

Mike Echo | 09-05-13 | 09:34

De innovatie bij ambtenaren is op dit vlak eindeloos, verder kunnen helemaal ze niks.

fleurtje | 09-05-13 | 09:33

De resultaten zijn wel lekker meetbaar geformuleerd zeg... Wie checkt dat?
Als ze nou eens de regel invoeren dat een aanvrager voor hooguit 20% van zijn inkomsten afhankelijk mag zijn van de gemeente dan is de besparing snel gerealiseerd denk ik...

Hoeki Oekema | 09-05-13 | 09:33

@zwellevertje | 09-05-13 | 09:31
Morgen eens je andere been proberen

Tim Grimback | 09-05-13 | 09:33

En nu heb ik de winnaar gevonden van de meest nutteloze subsidie:
--
Stichting Centrale Programma Organisatie / MTNL
--
multiculturele uitzendingen op radio
en tv
---
€ 611.050 !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Merkava | 09-05-13 | 09:32

zucht, voorkomen natuurlijk.

Kaas de Vies | 09-05-13 | 09:31

"Hartelijk dank voor uw inschrijving op de nieuwsbrief van de VVD Amsterdam." mijn leven is bij deze compleet

Tim Grimback | 09-05-13 | 09:31

En?
Staat het museum plein al vol met boze demonstranten?
Welke partij die dit alles mogelijk maakt is al sinds jaar en dag de grootste in dat stinkhol?
Wie doet er iets aan?
Niemand.....
Succes er mee in dat pauperparadijs,gelukkig niet meer van mijn centen,dat zouden meer mensen moeten doen;gewoon vertrekken want als individu kan je niks veranderen in NL,nog afgezien van het feit dat ik de indruk heb dat het niemand een reet interesseert,gezien die eeuwige lauwe but reactie's op dit onbeschaamde proleten gedrag.

zwellevertje | 09-05-13 | 09:31

-weggejorist-

stormtijd | 09-05-13 | 09:30

@Kaas de Vies | 09-05-13 | 09:20
Maar die buurtBBQ's dan?

blinde kip | 09-05-13 | 09:30

"City-marketing" kost ook bijna 5 miljoen zo te zien. Maar dan heb je natuurlijk wel een kekke slogan...

Merkava | 09-05-13 | 09:30

Stichting verhuisdieren - doel: via internet bemiddelen vraag en aanbod huisdieren. Zeg ambtenaar die dit goedkekeurd heeft, zegt Marktplaats je iets? Ies graties.

FinFucker | 09-05-13 | 09:29

@bam boe | 09-05-13 | 09:19
Geef mij geld en ik weet vast wel iets goeds te doen.

blinde kip | 09-05-13 | 09:29

Ik heb er één gevonden deprael.nl :-)

Tim Grimback | 09-05-13 | 09:29

of twee kilo

Karel Norrenmans | 09-05-13 | 09:28

Amsterdamse Innovatie Motor
-
Subsidie voor de
uitvoeringscapaciteit om de ambities
om de regio Amsterdam in 2014 te
ontwikkelen tot één van de meest
dynamische kennisregio's van
Europa, te kunnen waarmaken.
-
€ 300.000

--

Zo, das een hoop geld dat direct het riool in gaat.

Merkava | 09-05-13 | 09:28

Holy shit, dit land is echt zwaar naar de klote!!!
Allemaal geld om PvdA stemmers te kweken en op te voeden.
"Wie betaald bepaald" was ooit het gezegde en dat is veranderd "Met gratis geld is het beter met je gesteld".
Als werkende ga ik steeds beroerder in mijn vel zitten met al dit soort nieuws, het houdt verdomme nooit op!!!
Je zou als bestuurder toch het schaamrood op de wangen moeten krijgen bij zoveel verspilling, bestuurders dit geld is NIET GRATIS!!!!!!!

stormtijd | 09-05-13 | 09:28

Alleen in Nederland zijn dit soort taferelen mogelijk. Idioten met een "vet leuk en cultureel stimulerend idee" krijgen duizenden euro's om hun hobby (want uiteindelijk is dat het gewoon) uit te oefenen. En de rest maar zwoegen om rond te komen terwijl ze aan alle kanten worden leeg getrokken. Ik ben in wezen ook een kunstenaar. Ik teken portetten. Allemaal ZONDER subsidie. Weet je waarom? Omdat mensen mij betalen omdat ze mijn werk willen kopen! En omdat ik daarnaast gewoon een echte baan heb en niet de hele dag in bed lig te rotten en idioterie zoals pindakaasvloeren en blanco schilderijen maak. Ga godverdomme eens wat nuttigs doen.

OpperGek | 09-05-13 | 09:27

Stichting Coke van Jou, 61 K. kan je al snel twee onsjes van kopen

Karel Norrenmans | 09-05-13 | 09:27

Het mooiste van die subsidiesponzen is dat ze eerst je geld afpakken en daarna tegen je gaan aanzeiken dat je een fascist/rascist/nazi bent omdat je niet precies doet wat zij willen.

sinar2 | 09-05-13 | 09:26

Deze dan:
Stichting Amsterdam 2013
-
Opening heeft plaatsgevonden en
icoon is gekozen en gepresenteerd.
In 2013 zullen nog veel activiteiten
plaatsvinden. Afrekening vindt in
2014 plaats.
-
€ 2.600.000
-

Puike omschrijving jongens! Nu weet ik precies waar het om gaat. Wat een prutsers die ambtenaren.

Merkava | 09-05-13 | 09:26

De eerste die komt met 'n naam waar het geld echt nuttig besteed is, krijgt van mij een kratje bier naar keuze

Tim Grimback | 09-05-13 | 09:25

Lol. de Stichting `Stichting Coke van Jou´...

Karel Norrenmans | 09-05-13 | 09:23

@Petrus Poortwachter | 09-05-13 | 09:21
Lul op tafel legt.

bam boe | 09-05-13 | 09:23

Kaas de Vies | 09-05-13 | 09:20 |
Ach, dat potje voor extra onderwijs voor zieke kinderen kan ik nog wel mee leven. Maar daar houdt het wel mee op.

Freddie Stobart | 09-05-13 | 09:23

Zit Powned ook niet in Amsterdam en hoeveel soepsidie krijgen die heren daar eigenlijk?

SmegmaSmeer | 09-05-13 | 09:23

@pietje precies | 09-05-13 | 09:12
Dat lijkt me een heel verkeerde ja. Goed geobserveerd.

bam boe | 09-05-13 | 09:22

Bij doelstelling(activiteit) lees ik vaak 'periodieke subsidie'. Ofwel het doel is gewoon subsidie ontvangen? Laat mij nou maar gewoon minister van financiën worden en ik beloof dat ik, alleen al in Amsterdam, een besparing van minstens 386.931.845 euro op de overheidsuitgaven zal realiseren!

VanBukkem | 09-05-13 | 09:22

Stichting joods marokkaans netwerk amsterdam? Moeten toch alarmbellen gaan rinkelen! Dat kan helemaal niet! 40K voor homo emancipatie. En nog stellen dat discriminatie is afgenomen... Hoe verzinnen ze het.

FinFucker | 09-05-13 | 09:22

Het zinnetje 1.1 De veiligheid in alle 78 buurten is verbeterd wordt ik moedeloos. In welke 78 buurten dan???

selxi | 09-05-13 | 09:21

@bam boe | 09-05-13 | 09:19
Ach, Bakito heeft een nieuwe nick... Wat lief...

Petrus Poortwachter | 09-05-13 | 09:21

Er loopt nu wel ergens een hoer rond met een riante oprotpremie:
Zorg Stichting Scharlaken Koord Stelpost Inci
denteel Uitstap prostitutie Zie doelstelling 3.2
€ 143.825

Dwaaas | 09-05-13 | 09:21

Alle subsidies afschaffen en belastingen over de gehele linie verlagen.

Dit verkomt fraude, vergissingen en vermindert de bureaucratie.

Is dit nou echt zo onlogisch?

Kaas de Vies | 09-05-13 | 09:20

Nu heb ik toch altijd gedacht dat ik mijn hobby's alleen moest betalen als ik er zelf wat aan had en er vrijelijk voor koos.
Aan hand van dat overzicht kan ik dan toch stellen dat ik andermans hobby's mocht financieren en als dank krijg ik daar dagelijkse de wrange vruchten van over me heen. De ene gewetens gekwelde na de andere komt me vertellen wat ik wel of niet te doen heb hoe ik in het leven moet staan wat ik moet denken en hoe te handelen en nu zie ik aan hand van een overzicht dat die alleen maar hun eigen belang voor ogen hebben gehad. Dat eigenbelang dat uit te drukken valt in een aanhoudende geldstroom met nul resultaat behalve dat de beurs van de Gewetens Gekwelden goed gevuld wordt. Had er al een sterk vermoeden van maar is wel grappig om dit vermoeden bevestigd te zien en dat dan nog alleen maar Amsterdamlabad.

Sjeng de helle | 09-05-13 | 09:20

Ik zie voornamelijk goede organisaties die maatschappelijk goed werk doen. Alle subsidies omzetten in vaste toelagen is beter om de bestaanszekerheid van deze organisaties te waarborgen.

bam boe | 09-05-13 | 09:19

Toch maar eens kijken of ik ook een graai in die pot kan doen.
18 rooitjes voor een ouderensongfestival. Hoe moeilijk kan het zijn?

Freddie Stobart | 09-05-13 | 09:18

Als je het omrekent naar Nederland is dat meer dan 10 miljard (10.000.000.000) elk jaar opnieuw.

de Bree | 09-05-13 | 09:18

Met het voorstel om alle klassieker (en enkele broodrijders i know)bezitters een mega financieel oor aan te naaien, denkt men 150 miljoen binnen te harken. Voorbijgaand aan het feit dat t gros van de klassiekers waardeloos zijn bij invoering vh plan, het verdwijnen van een hele bedrijfstak.... met andere woorden, het levert geen 150 miljoen op, maar hooguit 50 oid.
En dan lees je dit soort stukjes, je zou er toch moedeloos van worden.....

rooiebaron | 09-05-13 | 09:17

Stichting De Regenboog Groep
€ 174.700
€ 57.925
€ 80.000
€ 43.366
€ 101.350
€ 39.500
€ 53.227
www.deregenboog.org/
--
Dat is een hoop geld om eenzame mensen met elkaar te verbinden...

Merkava | 09-05-13 | 09:17

Zijn alle uitkeringen er ook in meegenomen? Dat is immers ook subsidie.

Rest In Privacy | 09-05-13 | 09:17

Besparing in de ogen van ambtenaren. 3,5 op 387 komt neer op zo'n 1%.

bas ooms53686289 | 09-05-13 | 09:17

Even geteld. Het geld wordt verdeeld over 1368 clubjes. De gemeente Amsterdam zal vast strak toezicht houden op de doelmatigheid.

Godsammekraken | 09-05-13 | 09:16

Subsidieharmonisatie. Wie verzint die woorden?

Freddie Stobart | 09-05-13 | 09:15

Nederland is een ziek land.

Parsons | 09-05-13 | 09:15

Stichting De Regenboog Groep
AWBZ Koppelingen Vrienden
Euro 57.925
--
Die vriendengroep zuipt jaarlijks goed van de subsidie.

Merkava | 09-05-13 | 09:14

Ja, zo halen we die drie procent natuurlijk nooit. Als ik zo'n gat in de hand had, dan stond de deurwaarder al lang bij mij op de stoep.

VanBukkem | 09-05-13 | 09:14

Dit (linkse) land is een hele grote open inrichting geworden: een categorie die zich werkelijk het schompens werkt om een andere grote categorie als sprinkhanen op zich af zien komen en zich te laten bestelen. Wat een vreselijk onrecht! En al die subsidievreters kunnen never nooit aantonen wat het nut van al die rotzooi is: ze laten zich consequent in de watten leggen. Ik walg van dit land!!

Big Swinging Dick | 09-05-13 | 09:13

Inburgeren € 1.050.000 en
Voedselbank € 103.000
zo onder elkaar zetten. Alsof de boodschap is:"Hallo autochtone sloeber, ga eens krom te staan."

Dwaaas | 09-05-13 | 09:13

Hoeveel subsidie is er uitgekeerd aan eerlijke mensen, die ieder jaar maar weer en iedere week maar weer en iedere dag maar weer gaan werken naar hun baas om zo te zorgen voor vrouw en kinderen en dit van 8 uur in de morgen tot 5 uur in de avond.
Wat een kloteland.

jasser | 09-05-13 | 09:13

Nederland subsidieland. Ben blij als zometeen het geld echt op is. Misschien dat die klote linke hippies dan eens eindelijk gaan waarderen wat de werkende mensen al die jaren voor ze over hebben gehad.

Merkava | 09-05-13 | 09:12

Leuk om te zien dat de personeelsvereniging van de ABN-AMRO ook subsidie krijgt. Zal wel hard nodig zijn met zulke armlastige broodheren.

pietje precies | 09-05-13 | 09:12

En reken maar dat er mensen rijk van worden van dit stompzinnige subsidie gebeuren.

Vaudt Varken | 09-05-13 | 09:11

Geen probleem, daar is OZB voor. En erfpacht. Maarten van Poelgeest (GroenLinks) bedankt u (ook namens zijn collega's voor het mogen strooien met uw geld.

blinde kip | 09-05-13 | 09:10

Als we kunst nu eens niet meer subsidiëren, behalve dan de instellingen die echte kunst laten zien, zijn we al een heel eind met bezuinigen. Dan nog alle pretstichtingen van hobbyïsten schrappen, die "bestuurd" worden door een enkeling, met het belang van een enkeling, en het lijkt zomaar de goede kant op te gaan.

400 miljoen in één gemeente.... pfffffffff

BekiekUtMoar | 09-05-13 | 09:10

@ Godsammekraken. 09;02
Ja, daar had Margareth gelijk in, immers die had er zo eentje op de wereld gezet. Haar dierbaar zoontje wist daar alles van.

Justthat | 09-05-13 | 09:10

En ook nooit een bedankje gehad hè, voor mijn onvrijwillige bijdragen.

de Bree | 09-05-13 | 09:10

Dat is dus bijna 400 euro per inwoner.
Mag ik ff vangen.

Barbarous_Relic | 09-05-13 | 09:09

Amsterdam heeft het.

Ja en anders gooien ze er een bak subsidie tegenaan.

AshleyJ"Ash"Williams | 09-05-13 | 09:09

En wij maar hard werken en zelf ons geld verdienen... Maar ik laat het zeker liggen!

Echt de grootste onzin dit, dat iedereen maar overal subsidie voor wil hebben. Waarom kunnen mensen niet eens iets doen voor niks, gewoon iets nuttigs doen zonder dat er iets tegenover staat.

QueenelizabethII | 09-05-13 | 09:08

De pindakaas-vloer werd duur betaald.

Not Muhammad | 09-05-13 | 09:08

En wat kost het kruipen voor de waterkoning?

rechtsdwalendeautist | 09-05-13 | 09:07

Stichting "De Open Deur" (vreemdelingenbeleid) heeft zijn naam goed gekozen, dat dan weer wel

Che_cuevara | 09-05-13 | 09:07

Wat een aanfluiting, die lijst deugt voor geen meter, het is veel en veel erger dan men aangeeft. Met name in Nieuw West, en dat zal beslist over de rest van de stad net zo zijn word er met geld heen en weer geschoven waar je kots en kotsmisselijk van word. Commentaar van de Marokkaanse voorzitter van Nieuw west baadoud ? Ik krijg de begroting NIET sluitend en kan niet verklaren hoe dat komt...

Justthat | 09-05-13 | 09:06

Een Ctrl-Fje op het woord kunst levert schrikbarend veel resultaten op in dat PDFje..

Handige Harrie | 09-05-13 | 09:06

Dat was ons belastinggeld .
En dat is pas één gemeente .

cobie | 09-05-13 | 09:06

als het er is laat je het niet liggen toch??? overgens miste ik wel de subsidie op het hoofdoekje vouwen in het overzicht was er wel nog bij in 2012

antieheld | 09-05-13 | 09:05

Ha ha nee daar trap ik niet in. Vandaag vrij, dus ga ik mijn dag niet verpesten.

roze_bril | 09-05-13 | 09:04

Man man, hier word ik echt moedeloos van. En dit is alleen nog maar dat pisgat Amsterdam.

de Bree | 09-05-13 | 09:03

Je zou al die graaierts een spoedige Hemelvaart toewensen.

fuckje | 09-05-13 | 09:03

Waarom moeten guttmenschen toch altijd zoveel geld kosten??

D.O.M | 09-05-13 | 09:02

Schoften!

Zoek_ook | 09-05-13 | 09:02

"The problem with socialism is that eventually you run out of other peoples money"
== Margareth Thatcher

Godsammekraken | 09-05-13 | 09:02

Best veel :)

brambo | 09-05-13 | 09:02

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken