Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Syrië nu nog giftigere puinhoop

zonneettje100.pngSinds Hezbollah de afgelopen twee maanden een stuk actiever meedoet aan de kant van Assad staat alles en iedereen in Israël (en dus de VS) op scherp. Aan de andere kant van het slagveld deelde al-Nusra, militair gezien misschien wel de sterkste en meest radicale rebellengroep in Syrië, haar loyaliteit aan al-Qaida mede. Lekker zootje daar. Dictator Assad, gesteund door o.a. Iran, Rusland en Hezbollah tegen de FSA, waaronder een paar 'seculiere groeperingen', een zootje jihadis van het ergste soort en met de steun van o.a. Saoedi-Arabië, en steeds meer de Westerse landen. Om de nu nog politieke maar steeds meer militaire steun aan de FSA te legitimeren is er natuurlijk wel iets nodig. Het gebruik van chemische wapens door Assad, bijvoorbeeld. Variantje op de WMD's. Toevallig *kuch* genoeg worden de geluiden over het gebruik van chemische wapens door Assad steeds sterker, met als hoogtepunt vorige week toen zo goed als iedereen kopte 'Syria uses chemical weapons'. Het lijkt wel theater. Waarom zou Assad überhaupt chemische wapens gebruiken? Het is acute zelfmoord en militair gezien niet eens effectief. Tegelijkertijd legt The Guardian een bommetje onder de chemische wapens-claim door ooggetuigenverslagen met wat er bekend is over het vermeend gebruikte zenuwgas Sarin te vergelijken. En het klopt allemaal voor geen meter. Tot overmaat van ramp voor de fanboys van een zoveelste (gedoemd te mislukken) Westers ingrijpen in een regionaal en sektarisch conflict waar niet eens olie te halen is beukt zelfs de NY Times prima leesvoer online: 'Nowhere in rebel-controlled Syria is there a secular fighting force to speak of'.

Reaguursels

Inloggen

Niet mee eens Van Duyvenbode, Fisk is misschien niet even objectief, en zelfs een beetje typisch maar over het algemeen legt hij haarfijn de hypocrite houding van westerse regeringen tov midden oosten-problematiek bloot. En doet dat ook nog eens op een onnavolgbare sarcastische toon. Dat hij Blair steevast "Lord Blair of Kut al-Amara" of "dr. Faustus" noemt springen bij mij de tranen van het lachen al in den oogen. :)

bill88 | 29-04-13 | 18:13

Dus de de ji-haat Mocro's gaan naar Syrie om te vechten voor de islam en komen te staan tegenover de moslims van de Hezbollah die gek genoeg ook hun ji-haat aan het vechten zijn??! Dan moet je in Nederland wel heel kansloos, dom & mislukt zijn als je daar aan mee wil doen.

HEvD | 29-04-13 | 11:16

-weggejorist-

Houtduif99 | 29-04-13 | 10:58

Wil je helpen?
Sticht een goed verdedigde Nederlandse kolonie in een hoekje in de buurt van Damascus.
Kunnen die daar wat beschaving brengen: alleen de grens over als je je wapens inlevert.

frank87 | 29-04-13 | 09:25

bill88 | 29-04-13 | 04:14

Robert Fisk geeft van alle problemen in het Midden-Oosten altijd steevast de schuld aan het Westen. Altijd. Is er weer een bomaanslag geweest, weet hij het weer te herleiden tot de Sykes Picot overeenkomst van 1916. Hoewel het leuk is naar interviews met hem te luisteren, omdat hij zo levendig is en echt geïnteresseerd in de problemen van het M.O.. En hij roept mensen op meer boeken te gaan lezen. Prima. En hij is kritisch op het internet. Mag van mij ook. Maar altijd en overal de kwade genius van het Westen in te zien, zoals hij doet, klinkt steeds meer als een grijsgedraaide plaat. Blijkbaar ziet de Brit Robert Fisk Arabrieren nog steeds, zoals zijn landgenoten in de 19e eeuw, als onbeholpen primitieven die geen verantwoordelijkheid kunnen nemen voor hun eigen daden.
Fisk is een cult-figuur van het Arabische slachtofferschap.

Van Duyvenbode | 29-04-13 | 08:11

Het hele land boeit mij niet. Vecht elkaar maar lekker de tent uit.

Terpetijnzeikert | 29-04-13 | 08:07

-weggejorist-

bill88 | 29-04-13 | 04:14

-weggejorist-

bill88 | 29-04-13 | 04:13

@houtduif99 Robert Fisk is altijd erg van het snijden in hout, dat is zeker. Daarnaast is het meestal ontzettend geinig geschreven. Zijn sarcasme is geweldig. Beetje jammer dat GeenStijl het heeft gemist in dit artikel.

bill88 | 29-04-13 | 04:12

Of hoe alles snel uit de hand kan gaan lopen;
www.debka.com/newsupdatepopup/4243/

Nogmaals Rusland heeft hypersonische Iskander kruisraketten geplaatst in Syrië waar het westen helemaal niks tegenover heeft. Hierdoor heeft de VS zijn vliegdekschip en schepen met mariniers ook op gepaste afstand teruggetrokken. Ik ben het met de meeste eens en vind dat de NATO de rebellen nooit had moeten laten steunen door Al Qaida. Christenen, gematigde moslims en alles wat tegen de haatbaarden is word nu uitgemoord in Syrië. En in Nederland gelooft men op één of andere manier nog steeds dat er geen enkele vakantie haatbaard na de strijd in Syrië terugkomt in Nederland. Ik ben helemaal niet pro Assad, maar de rebellen tegen hem gedragen zich nog veel erger.
Dankzij onze incompetente Nederlandse regering worden we weer in een walgelijke oorlog gerommeld. Één waarbij we haatbaarden steunen en een haatbaard premier Erdogan in Turkije verdedigen met Nederlandse Patriots. Één waarbij we ook nog eens tegenover de Russen kunnen komen te staan omdat ze Assad steunen.
Waarom? Idiote geopolitieke denkbeelden?
Ik las net ook op 'Kleintje Muurkrant' dat de Boston bombers familie connecties hadden binnen de CIA.
Ondertussen gaat het walgelijke Arabische afval door met het hoereren en de verkrachting van kinderen van de Syrische vluchtelingenkampen.
www.dailynewsegypt.com/2013/04/28/liby...
In dit nieuwsitem las ik dat Libië goedkope olie levert aan Egypte. Egypte het land dat een eigen M1 Abrahams fabriek heeft en 1130 M1 tanks en 1935 oudere M60 tanks.
Ik wacht nog op de Nederlandse regeringsverklaring ; "Wir haben es nicht gewüst"

Kees8374 | 29-04-13 | 01:50

weet niet wat de mensen daar bezielt, maar t zijn in elk geval geen seculieren die elkaar kapotschieten, omdat seculieren simpelweg geen reden hebben zich als 'onderworpene' onder een god die niet bestaat te gedragen. De meeste seculiere mensen zijn gewoon bezig iets van hun leven te maken en hebben hun probleempjes here and there maar niets in vergelijking met de gruwel die in het Hok Islam plaatsvindt.

micd | 29-04-13 | 00:14

ook in deze kwestie is de Nederlandse media weer erg voorspelbaar bezig, Assad wint terrein en de hoeveelheid berichten over Syrië neemt snel af.
Hij wint meer terrein en we krijgen veel berichten over vermoedens van het gebruik van gifgas.
Ik hoop dat de Russen duidelijk maken dat ze ingrijpen van het westen niet zullen tolereren.
En ik ben uiteraard ook Pro Assad, het mag dan wel een klootzak en dictator zijn, maar onder Assad zal er straks ook voor niet Moslims veiligheid in Syrië zijn.
Je moet wel een heel erg inhumaan persoon zijn wil je voor de terroristen zijn.

Energya | 28-04-13 | 21:11

Vergallistan | 28-04-13 | 20:03
Thnx voor de link. Idd interessant.

gaffelbaard | 28-04-13 | 20:35

Assad is aan de winnende hand. Het gebruik van CW geeft VS en consorten gelijk een excuus om aan te vallen. Tot nu toe zijn de FSA/Jahbat al Nusra de enigen die het gebruikt hebben.

Het leger heeft Otaiba ingenomen en zo de aanvoerlijnen vanuit Jordanië naar het zuiden van Damascus afgesneden. Ze boeken nu steeds sneller terreinwinst. Dat gekoppeld met de 2 bischoppen die de terroristen hebben is heel veel bad news dus vandaar de Chemical Weapons bull$h#t. Ze hebben een excuus nodig en de vraag is of ze die krijgen van Syrië en/of Rusland/China (in de VN veiligheidsraad).

Go Assad Go!!

Vergallistan | 28-04-13 | 20:01

gaffelbaard | 28-04-13 | 19:44
p.s
Assad en Sarin is idd internationaal politieke zelfmoord.

Dat Sarin komt af van AQ. Al heel lang.
www.worldsecuritynetwork.com/Prolifera...

gaffelbaard | 28-04-13 | 19:47

Ben ik de enige die wou dat Nederland meer als Zwitserland word? (Echt democratie, 'fatsoenlijk immigratie beleid' valt geen landen aan, met niemand problemen, gaat ook niet voor iemand anders oorlog voeren. Hoeft geen leger te hebben want ze hebben een 'professionelen militie cultuur'. Heb ik al gezegd dat ze.. geen 'Nieuwe hang jongeren' hebben?)

ZiekVanDieJankers | 28-04-13 | 19:44

"... deelde al-Nusra, militair gezien misschien wel de sterkste en meest radicale rebellengroep in Syrië, haar loyaliteit aan al-Qaida mede ..."

Alsof ze zeggen: 'Oh kijk, AQ is er ook ineens!'. Maar dat is een grove leugen.

AQ probeert al sinds 2011 actief het regime van Assad omver te gooien. frontpagemag.com/2011/frank-crimi/al-q...
En als je zoekt verder terug in de tijd dan lees dat in dat regime er al eerder 'verraders' waren die contacten hadden met AQ en Assad's regime probeerden te ondermijnen.

De geschiedenis heeft keer op keer bewezen dat moslims niet geloven in 'naast-elkaar-leven'. Die lui hebben een oorlog aan 'ons' verklaard (jihad), en om het plebs rustig te houden wordt dat uitgelegd als een 'ideologische strijd'. Hoe dom! De kinderlijke naieviteit van west-europese leiders gaat op een dag nog meer levens eisen dan het tot dusver al gedaan heeft.

Ik hoop dat Europa zo verstandig is om of niet mee te doen aan militaire acties, of anders om de torpen juist te leveren aan Assad en niet aan de zogenaamde opstandelingen.
En mocht Syrie toch in handen vallen van AQ of daar aan gelieerde partijen, dan hoop ik dat we de route naar de EU via Turkije gelijk even potdicht timmeren.

gaffelbaard | 28-04-13 | 19:44

-weggejorist-

Houtduif99 | 28-04-13 | 19:39

Syrie is niet ons probleem. Er hoeft ook geen geld naar toe. We moeten ook geen vluchtelingen opvangen. Laat het maar aan de moslimlanden over. Moslims beweren altijd dat elkaars broeders helpen. (maar ze krijgen vlgns mij alleen een stijve van het uitspreken van de woorden) En het zijn per definitie niet mijn broeders. Wat mij betreft ook geen enkele moslim meer Nederland in, we hoeven de toekomstige vijand niet binnen te laten, bijna elke moslim kan in de toekomst een gevaar worden voor onze maatschappij. Voorkomen is beter dan genezen.

Patje2011 | 28-04-13 | 19:27

Ik ben niet al te slim en kijk bijna nooit nieuws. Ik weet alleen dat toen ik in Syrie was, het er heel erg goed toeven was en eigenlijk iedereen die ik sprak op straat of in een theehuis er wel redelijk tevreden was met de gang van zaken. Ik vond het er bijzonder aangenaam, ondanks dat best duidelijk was dat er ook behoorlijk wat mis was.
Toen bedachten ze bij de Bilderberg maffia dat Syrie de volgende moest worden en sindsdien is het er een teringzooi van jewelste.
Kranten en weblogs staan weer vooraan om alle Westerse propaganda mee te liegen alsof Irak en Libie helemaal nooit gebeurd zijn.
Ongezien zeg ik dat 90% van al het geweld en alle chemische aanvallen zijn gesponsored door het Westen. Met false flag en black-ops proberen ze onrust en verdeelheid te creeren, en met media leugens proberen ze de toekomstige verovering van Syrie te legitimeren.
Net zoals de meeste Irakezen nu veel slechter af zijn dan onder Hussein, zullen de meeste Syriers over een paar jaar met weemoed terugdenken aan de relatieve rust en veiligheid die Assad voor ze creerde.
Soms is een wrede dictator een betere oplossing dan de bloedzuigende en alles vernietigende sprinkhanenplaag die we Westers kapitalisme noemen.

pokkejong | 28-04-13 | 18:43

Ik weet niet wat ik erger zou vinden. Om zeep gebracht door en flinke dosis sarin of ricine of de kop afgehakt worden door een incapabele vijf jarige.

miko | 28-04-13 | 18:37

Lijkt wel t Modern Warfare verhaaltje..

[No-name] | 28-04-13 | 18:37

He, VanLeeuwen, vergeet ook niet dit poepje van Robert Fisk:"Walk into a TV studio and they're all reading newspapers. Walk into a newspaper office and they're all watching television. It's osmotic. And the headlines are all the same: Syria uses chemical weapons. That's how the theatre works."

www.independent.co.uk/news/world/middl...

bill88 | 28-04-13 | 18:35

Wat was de reden om koeweit te bevrijden? Iraakse soldaten zouden koeweitse baby's uit couveuses halen en op straat gooien. 2e Golfoorlog: Saddam zou chemische wapens produceren ofzo. Milosovic kreeg slaag na een mortieraanval op een markt in Sarajevo. Zaten de moslims zelf achter, geloof ik. Waarom vielen de Duitsers in 1339 Polen binnen? Omdat die zogenaamd op duits grondgebied op duitsers begonnen te schieten. En de verrassingsaanval op Pearl Harbor was geen verrassingsaanval. En daarom ik heb ook grote moeite om dit klakkeloos voor waar aan te nemen.
Zou die Assad echt zo stom zijn? Misschien wel. Misschien niet. Ik zou wel verwachten dat als ie chemische wapens zou gebruiken, uit pure wanhoop, hij dat meteen goed zou doen. Dit schiet natuurlijk niet op, deze speldenprikjes. Het enige wat ie hier mee zou bereiken, is dat ie de Amerikanen over zich heen krijgt.
Ik ben niet overtuigd. Kunnen net zo goed de opstandelingen zelf geweest zijn. Erg waarschijnlijk zelfs als je het mij vraagt.

VanBukkem | 28-04-13 | 18:32

-weggejorist-

Houtduif99 | 28-04-13 | 18:22

-weggejorist-

Dolphi | 28-04-13 | 18:18

@Necrosis, Die voortdurende "lentes" zijn bedoeld om de islam als inferieure religie op de proef te stellen. Kortom het lukt ze tot op de dag van vandaag niet om het "MO-gezwel" Israël in zee te drijven.Alleen Iran heeft nog de arrogante hoop en MOET dus gemold worden in de trant van "en overigens ben ik van mening dat "Carthago" vernietigd moet worden".Helaas is het nog niet gelukt het islam-Egypte aan de afgrond te brengen,want dan was ook Mekka in de verdrukking.Maar Israël is nog lang niet aan het eind van zijn latijn : Delende Carhago.

Dolphi | 28-04-13 | 18:18

na aanvankelijke nederlagen heeft het reguliere Syrische leger het momentum opgevat. Het Syrian Arab Army is een volksleger bestaande uit shiïten, druzen,alawieten en arabische christenen.De laatste twee groepen vormen het middenkader van het land. Het leger is op Russische doctrine geschoeid en niet opgeleid voor een stadsguerrillaoorlog. Echter, de Russen hebben veel ervaring opgedaan in de 2 ( wrede )Tjetjeense oorlogen en dragen die kennis nu over aan de Syriérs. Politici hadden allang verwacht dat Assad, dictator zeker,onfris zeker, zou verdwijnen maar die verwachting komt niet uit. Dus is men is naarstig op zoek naar handvatten om het regime van Assad verder te diskwalificeren daarmee de huurlingen uit de Balkan , Kaukasus en N. Afrika in de kaart te spelen. Het is allang geen burgeroorlog meer en Poetin zal niet wijken voor de druk van het Westen, eerder zijn hakken verder in het zand zetten. bron o.a. Algeria ISP.

Jan Boule | 28-04-13 | 18:16

Het Westen heeft deze ellende allemaal aan zichzelf te danken. Kan iemand zich nog herinneren dat links destijds zich aanbood bij Saddam Hoessein om hem te beschermen tegen de Amerikaanse agressie van Bush. Hoe de straten van London volliepen met achterlijke demonstranten die Saddam een soevereine stabiele leider vonden en zich nauwelijks druk maakten om de honderdduizenden doden die deze tiran al op z'n geweten had. Frankrijk dat zich als vredesduif opwierp en zich tegen Bush keerde. Dat de Fransen nog 9 miljard van de dictator tegoed had werd gemakshalve door de pers gemeden. Tot de dag van vandaag hoor je zelfs bij Nieuwsuur het fabeltje dat de Irakezen liever terug wilden naar de tijd van Saddam. Er wordt dan natuurlijk niet verteld dat het hier voornamelijk om de 20% soennieten gaat die ook destijds Al Quiada binnenhaalde om het bevrijde Irak te destabiliseren. Na de Arabische lente veranderden de criticasters van Bush plotseling van 'vredesduifjes' in invasiegeile oorlogshitsers die precies op dezelfde manier als Bush destijds VN resoluties gingen oprekken om Khadaffi (een dictator die in feite i.v.m. Saddam een keurige enigszins excentrieke padvinder was) en zijn regime te elimineren en dat allemaal met de steun van Al Quiada en de Arabische landen (die via particulier fondsen deze terreurorganisatie in feite financieren). Dat allemaal onder de inspirerende leiding van ene Obama, de pot die in 2008 aan de macht was gekomen omdat hij Bush de ketel verweet dat hij zwart zag. Vanaf die tijd is er in het MO een heleboel misgegaan. Alle blunders die er tot nu toe gemaakt zijn kan je rechtstreeks terug leiden naar deze Amerikaanse faal president. En wanneer je de problemen niet oplost zal de geschiedenis zich gewoon herhalen en ziedaar zijn zelf geïnitieerde 'rode lijn' zal hij moeten waarmaken maar de informatie waarop hij zich baseert is misschien nog gammeler dan "the Weapons of Mass Destruction" ever were. En terwijl het Westen langzaam een economische dood sterft en veel gratis geld onze sociaal democratische illusie krampachtig overeind houdt houden de slimmeriken de adem in tot dit ideologisch religieuze moordcircus uiteindelijk uit elkaar zal ploffen. Mogen wij toch echt nog blij zijn dat wij een wegwuif premier hebben die elke blunder met een toverstokje weet om te buigen tot een uitdaging. Kortom ze weten absoluut niet meer waar ze mee bezig zijn.

idopane | 28-04-13 | 18:11

I ain't bovvered about syria!

Wilhelm II | 28-04-13 | 18:10

necrosis | 28-04-13 | 17:36 | + -1 -

Als de amerikanen in de achtertuin komen spelen van een bevriende natie, dan zijn de russen daar zeker niet blij mee. Rusland zoekt ongetwijfeld naar een goede reden om zichzelf weer op de kaart te zetten. Oorlogen draaien niet alleen om olie en gas.

Rest In Privacy | 28-04-13 | 18:00

Wat mij betreft bestaan er geen weldenkende Syriers die het goed voorhebben met mensenrechten en democratie. Integendeel, de één is nog fanatieker dan de ander in het aanhangen van een doodenge fascistische ideologie of moordlustige k*tgodsdienst.
Wat mij betreft maken ze elkaar daar allemaal af, tot de laatste man, vrouw of kind. En ik ben geloof ik niet de enige. Ook bleek weinig medeleven vanuit de NL bevolking bij die zgn. Nationale inzamelingsactie op TV, vorige maand. Die bracht veeeeel minder op dan de kosten.

Iknowall | 28-04-13 | 17:48

Ik vind dat we ons er WEL mee moeten bemoeien. We moeten Harry v Bommel, Gretta, Anja Meulenbelt en als soldaten die hele zwik NL-haters, er onmiddelijk heen sturen. Ik zal ze iedere dag 5 keer in mijn gebeden gedenken en aanmoedigen hun 72 maagden te verdienen. Promise.

Rest In Privacy | 28-04-13 | 17:36

@Grote stamper | 28-04-13 | 17:22
Rusland hoeft geen oorlog te voeren, ze hebben zelf immers een hoop gas en olie.
In ieder geval meer dan jij ooit op zou kunnen maken...

necrosis | 28-04-13 | 17:36

@Simon de Danser | 28-04-13 | 16:05
Dat zal nooit en te nimmer gebeuren.
Daar zijn ze niet dom genoeg voor.

tattooboer | 28-04-13 | 17:35

Er zijn 2 soorten gifgas voor militair gebruik. Zenuwgassen of blaartrekkende gassen. Dus als slachtoffers niet in een kramp liggen of onder blaren zitten dan is het fake. Beide kenmerken zijn nog niet op de tientallen Liveleak propaganda te zien.

Scheepskameel | 28-04-13 | 17:31

@Dolphi | 28-04-13 | 17:21
Ik vraag me af wat Israël te maken heeft met die voortdurende lentes in andere landen.
Maar als ik naar Egypte kijk, heeft die lente niets dan ellende gebracht.
Nou jij weer!

necrosis | 28-04-13 | 17:25

Rusland heeft nog nooit eerder zoveel geinvesteerd in zijn leger als in de afgelopen jaren. Een clash tussen de twee wereldmachten dreigt in Syrië. Moslimfundamentalisten vechten steeds dichter bij Europa. En wat doet Nederland? Nederland bezuinigt zwaar op het militaire apparaat. Er is geen tank meer te bekennen. Tijdens de crisis van de jaren dertig deden we ook zoiets. Was immers niet nodig... Ik hoef u niet te vertellen hoe dat toen is afgelopen. Gaat u maar rustig slapen...

Rest In Privacy | 28-04-13 | 17:22

Er is maar één criterium dat geldt in dit MO-conflict en dat is de veiligheid van Israël of het nu om Irak, Tunesië, Lybië,Egypte of Syrië gaat: Ze moeten verzwakken om straks Iran te mollen en... het belangrijkst is dat het eeuwige bondgenoot USA niet te veel kost.Chemische/biologische massa-destructie-wapens zijn net al in Irak van secondaire orde en alleen geschikt om de wereld-opinie te beïnvloeden. Alleen het kern-wapen is de moeite waard om het geschil te beslechten net als in Japan 1945. Afschrikking is het smeermiddel dat nog de wereld-vrede kan redden,net als in de koude oorlog.Die tijd wordt nog heilig en van goud verklaard, vergeleken met wat er nu aan de hand is.

Dolphi | 28-04-13 | 17:21

@Bakito | 28-04-13 | 17:16
Jij krijgt geen kusje, scheer eerst die vacht eens af....
*gnehehehe*

necrosis | 28-04-13 | 17:20

@necrosis | 28-04-13 | 17:15
Hetero!

Bakito | 28-04-13 | 17:16

@La Vie En Rose | 28-04-13 | 17:05
Jij begrijpt dingen....
*extra kusje uitdelen doet terwijl je man niet kijkt*

necrosis | 28-04-13 | 17:15

@Kapitein Stijlvol | 28-04-13 | 17:05 | aan th3freeze:
'Als je begrijpelijk Ewbankiaans op VMBO-niveau wilt...!
.
Ik wil me er niet tegenaan bemoeien, maar de dag die je wist dat zou komen is eindelijk hier. Of zoiets.

Van Dikhout | 28-04-13 | 17:11

Als Assad het veld moet ruimen ten behoeve van de wens van het volk (lees: jihadisten) dan moeten we niet gek opkijken als er straks christenen worden vermoord in Syrië, of vrouwen worden verkracht door mannen met iets teveel testosteron.
Met zo'n Arabische lente kun je alles verwachten!

necrosis | 28-04-13 | 17:07

@th3freeze | 28-04-13 | 17:02 | + -1 -
Als je begrijpelijk Ewbankiaans op VMBO-niveau wilt dan luister je maar even naar een nummer van Marco Borsato.

Kapitein Stijlvol | 28-04-13 | 17:05

@necrosis | 28-04-13 | 17:01
Haha. Lievv.
Denk dat ik weet waaraan ik dat te danken heb. ;)

La Vie En Rose | 28-04-13 | 17:05

@Parel van het Zuiden | 28-04-13 | 16:37

Mee eensch, maar als het Westen besluit in te grijpen dan zal dat wel weer aan ons verkocht worden als een of andere missie.

La Vie En Rose | 28-04-13 | 17:03

Wat een ontzettend onduidelijke post. Wat is dit dan voor zin "Dictator Assad, gesteund door o.a. Iran, Rusland en Hezbollah tegen de FSA, waaronder een paar 'seculiere groeperingen', een zootje jihadis van het ergste soort en met de steun van o.a. Saoedi-Arabië, en steeds meer de Westerse landen." Nog een keer lezen hoor, misschien dat ik 'm dan snap.

th3freeze | 28-04-13 | 17:02

*geheel offtopic La Vie kusje geven doet*

necrosis | 28-04-13 | 17:01

De ene groep die mij haat om geloofsredenen vecht tegen een andere groep die mij ook haat om geloofsredenen.

En moet ik daar dan mijn nek voor uitsteken?

sinar2 | 28-04-13 | 17:00

@rara | 28-04-13 | 16:36
Ik probeerde gisteren een dergelijk comment in te kloppen, maar die van jou lijkt me duidelijk genoeg...
*plusje geven doet*

necrosis | 28-04-13 | 16:59

@cumshaft | 28-04-13 | 16:48 |
'Een groot deel van de Koerden wil toch geen sharia wetgeving?'
.
Nee, hun verzet tegen Assad in hun 'wijk' in Allepo is hier genoegzaam bekend. Maar waarom ben je begonnen over specifiek de Koerden? Dat was mijn eenvoudig vraagtekentje.

Van Dikhout | 28-04-13 | 16:57

@TheseDays00 | 28-04-13 | 16:47
Zeker. Oorlog zou uitsluitend moeten om te voorkomen dat islamitische strijders je land binnentrekken - om er net zo'n achterstand te veroorzaken als bij ze thuis.

Probeer dat echter het schoftentuig maar wijs te maken dat ons in een oorlog wil rommelen om deze ploerten overal aan de macht te helpen.

Jan Passant mk2 | 28-04-13 | 16:56

@Canis Spurcus | 28-04-13 | 16:54
Is dat belangrijk dan?

pennestront | 28-04-13 | 16:55

En op wie zou je moeten schieten? Laat maar lekker uitrazen die barbaren.

Canis Spurcus | 28-04-13 | 16:54

Ze zijn hun eigen volk aan het uitroeien , en als je ze zou vragen waarom zouden ze dat niet eens meer weten . Ik zou zeggen dat nederland zich er lekker buiten moeten houden want een enkel golfje zou al genoeg zijn om Nederland te doen verzuipen .

jaymie | 28-04-13 | 16:54

@Van Duyvenbode 16:43
Helemaal mee eens.

The real McCoy | 28-04-13 | 16:52

Gewoon laten knokken daar en stuur die bontkraagjes die hier zitten daar ook maar heen.

joyriders | 28-04-13 | 16:51

@Van Duyvenbode | 28-04-13 | 16:43
Geen??? Juist wel. Afgekeurde. Veel. En hier promoten dat de broeders en zusters gered moeten worden. Het geloof vraagt nl. als offer solidariteit.
Mooie, policorre, budgetneutrale oplossing.

pennestront | 28-04-13 | 16:49

@Van Dikhout | 28-04-13 | 16:30
een groot deel van de koeren wil toch geen sharia wetgeving?

cumshaft | 28-04-13 | 16:48

Jan Passant mk2 | 28-04-13 | 16:38 | + 3 -
Met veel tegen 1 was nog een variant. Meer, meer.
.
Eigenlijk ben ik het meer eens met je plempsel van 8 minuten eerder. Ooorlog is gewoon stom, om wat voor reden dan ook testosteron/sprookjesprobleem.

TheseDays00 | 28-04-13 | 16:47

@Parsons | 28-04-13 | 16:03
Eensch.

Niets meer aan toe te voegen!

Maar er zal wel weer niet naar worden geluisterd.

La Vie En Rose | 28-04-13 | 16:47

Beide partijen hebben er belangen bij dat Amerika zich mengt in de strijd, daarom chemische wapens.
Ze hebben namelijk niks te verliezen.
Als Obama zijn belofte nakomt,(ingrijpen bij chemische wapens is woIII een feit.

Terpen-tijn | 28-04-13 | 16:46

Niet ingrijpen daar, geen wapens leveren. Het Westen doet het toch nooit goed in die regio, dus laat ze elkaar maar afmaken.
Gewoon met de armen over elkaar gaan zitten en toezien hoe het zooitje daar bezig is. Geen interventie.

Van Duyvenbode | 28-04-13 | 16:43

Ja ik wil van alles gaan roepen maar dan wordt ik gebanned. Het is gewoon huttenvolk.

barterieman | 28-04-13 | 16:41

@Zatkniss | 28-04-13 | 16:35
De troepen van Assad zijn geen oude dametjes of (ge)weerloze vrouwen, dat maakt het gevecht te oneerlijk voor onze mocro's.

Jan Passant mk2 | 28-04-13 | 16:38

Dit soort dingen moet je kleinschalig beschouwen. Geen Nederlands bloed op de slagvelden van Syrië!

Parel van het Zuiden | 28-04-13 | 16:37

Je zou graag de onschuldige burgers willen beschermen, maar die staan zelf aan het front te schieten op de vrouwen en kinderen van de tegenstander.

rara | 28-04-13 | 16:36

Alle mocro's als militaire steun er naar toesturen, alles assad dan echt chemische wapens inzet.....
Wir haben es nicht gewusst

Zatkniss | 28-04-13 | 16:35

Islamitische heilstaten beginnen steeds meer op hellstaten te lijken. Maar zolang ze elkaar blijven afmaken vind ik het prima. Tot er nog één moslim over is. Die mag dan zichzelf opblazen. Want anders krijgt hij zijn maagden niet.

Polletje Piekhaar | 28-04-13 | 16:33

@cumshaft | 28-04-13 | 16:27 |
De meeste Koerden zijn toch wel seculier?'
.
?
.

Van Dikhout | 28-04-13 | 16:30

Nee, geen oorlog voeren in Syrië. Oorlog is niet fijn en als gewoon niemand meedoet gaan oorlogen vanzelf over.
Stel je voor: iemand houdt een oorlog - en er komt niemand!
Vrede, geen man en geen cent voor een illegale oorlog in Syrië. Laat de diplomatie een kans krijgen.

Het zal gaan zoals dat altijd gaat in een islamitisch land: uiteindelijk wint de grootste ploert. Daarna is het vrede in Allah's Snackbar, voor iedereen die maar diep buigt voor de nieuwe dictator.

Jan Passant mk2 | 28-04-13 | 16:30

Welke jihadist zit op mijn -1 knopje te beuken?

necrosis | 28-04-13 | 16:29

Ja hoor allemaal erg naar wat daar gebeurt. Maar de geschiedenis heeft ons inmiddels geleerd dat onze inmenging daar totaal niet gewaardeerd wordt. Dus gewoon ervoor zorgen dat die kudtpvda al die arme zielepoten niet hiernaartoe haalt om voor hun multiflauwekultikarretje te spannen. Liever nog dikke grenzen om NL heen en de eu uit!
Eigen volk het allereerst!

pennestront | 28-04-13 | 16:29

En zodra Assad het veld heeft geruimd gaat het Westen nog van een koude douche thuiskomen. Ze zullen hem nog gaan missen. Het is een klootzak eerste klas, maar het enige alternatief voor een land als Syrie.

brutus68 | 28-04-13 | 16:28

@Kaas de Vies | 28-04-13 | 16:06 |
'www.telegraph.co.uk...
Begrijpt iemand de logica hierachter? Ben ik hier te dom voor?'
.
Niemand zal chef Reaguurder De Vies betichten van domheid. Interessant artikel en het voor mij niet te hopen dat bij grootverbruik van die chemicaliën (welles/nietes) door de buren de wind verkeerd staat...

Van Dikhout | 28-04-13 | 16:28

de meest koerden zijn toch wel seculier?

cumshaft | 28-04-13 | 16:27

Ach... Nederland wordt momenteel geregeerd door Rutte.
Het valt me tegen dat we nog geen steun uit het buiten land krijgen....

necrosis | 28-04-13 | 16:24

Paar weken geleden was er nog een huilie huilie inzamelingsactie voor Syrie bij de Staatschomroep.
Ben benieuwd naar welke Jihadistische groepering dit geld is gegaan.

Hemelterijk | 28-04-13 | 16:23

Het Islamitische probleem is als zand naar de woestijn dragen.

Botte Hork | 28-04-13 | 16:19

Zodra Assad aan de verliezende hand lijkt te zijn, gaat hij echt wel chemische wapens gebruiken want.. Waarom niet? Misschien krijg je dan weer een (korte) overmacht voordat de Westerse (lees: de naïeve politici van de westerse) wereld er zich weer mee gaat/gaan bemoeien.

Kijk hoe Libië en Egypte er bij liggen... Het zijn islamitische extreem rechtse heilstaten geworden. En dat onder het mom van 'Democratie'. Zelfs op vakantie gaan daar is niet eens meer leuk. (Wel errug goedkoop geworden)

LangeTijdGeleden | 28-04-13 | 16:19

Zeg Pius, is dat tuig dat jij nog verder afstompt met je kickboksgeneuzel nu voor Hezbollah of voor Assad? Wordt wel moeilijk voor ze op deze manier, als je verder toch al weinig onder de pet hebt.

Ion Susai | 28-04-13 | 16:18

Tut tut, wat een gedoe! De kritiek op het slaafs volgen van de partijlijn der Yanks is een goede zaak van GS, maar we zouden ook een stapje verder kunnen gaan.
Als het gaat om het voorzien in onze energiebehoefte, waarom niet meer gaan samenwerken met Rusland?

Mikezy | 28-04-13 | 16:16

"Waarom zou Assad überhaupt chemische wapens gebruiken"

Ja, waarom eigenlijk?
Tot nu toe lukt het hem ook prima met kogels en bommen.

Cuyahoga | 28-04-13 | 16:15

Zal tijd worden, eindelijk kan ik iets relevants zeggen:

#AINTCARE

maggoo | 28-04-13 | 16:13

Zo lang er hier nog wekelijks haatbaardjes een enkele reis Syrië boeken mag het van mij nog lang doorgaan...

CornholioNL | 28-04-13 | 16:12

Nu het woord " sarin " is gevallen zullen ongetwijfeld Nederlands legertje sturen.

jaymie | 28-04-13 | 16:10

Of het nu Assad is of een groep islamitische fascisten, de uitkomst is kut voor de westerse wereld.

SamKoeman | 28-04-13 | 16:09

Als ik ui mijn raam staar zie ik wel een hoop potentiële FSA-ers rondhangen.
Laten we gul zijn en ze een vliegticket Syrië schenken. Tour of Duty.
Het is hun plicht tegenover de pedo rofeet.

Botte Hork | 28-04-13 | 16:07

Het lijkt me een goed plan om het Moslim Broederschap en hun Al Qaeda vrienden de controle te geven over een chemische wapen fabriek.
www.telegraph.co.uk/news/worldnews/mid...

Begrijpt iemand de logica hierachter? Ben ik hier te dom voor?

Kaas de Vies | 28-04-13 | 16:06

Zodra Syrië niets meer te bieden heeft voor de zwervende roedel Jihadis zullen zij optrekken naar Jeruzalem.
Wanneer dat gebeurt zullen er zich nog meer onnozelen bij hen aansluiten die als bakstenen vallen voor het valse sentiment dat de pseudo-heroïek van die strijd lijkt te bieden.

Simon de Danser | 28-04-13 | 16:05

Zolang ze daar op elkaar schieten mogen we hier niet klagen.

Steefzor | 28-04-13 | 16:05

Ons lekker niet mee bemoeien!

Moonwarrior | 28-04-13 | 16:04

Ik roep het al jaren, maar ik ga het nog een keer doen.

Wij. Moeten. Ons. Niet. Oorlogen. In. Laten. Rommelen. Om. Islamisten. Aan. De. Macht. Te. Helpen.

Parsons | 28-04-13 | 16:03

Prachtig geloof die Islam. Echt iedereen haat iedereen. Ze maken mekaar maar af daar.

Botte Hork | 28-04-13 | 16:03

Dit topic wordt geen comment-topper.
Want niemand geeft een fuck.

King of the Oneliner | 28-04-13 | 16:02

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken