Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Prachtwijkmiljoenen zomaar spoorloos verdwenen!

oie_2316517dVlgHKhY.gifNou, gemeenten, die miljoenen die jullie van Ella Bekhouwelaar hebben gekregen voor de verbetering van de prachtwijken, waar zijn die? "Uh, ja, goede vraag wel. Geen idee eigenlijk." Aldus de gemeenten die prachtwijken sparen alsof het koningswuppies zijn. Ha, niemand spaart koningswuppies! Toch? Maar miljarden euro's Ellacenten, die worden wel gespaard door iemand, alleen de gemeenten weten niet wie. Prachtwijksubsidie? Kwijt. Opgeslokt door de zieligemensenindustrie. Het gaat jaarlijks om een bedrag van 1,3 miljard euro. Gewoon weg. Waar is het nou? Geen idee. Foetsie. Is in 2008 al voor gewaarschuwd door de Algemene Rekenkamer, maar geen enkele bestuurder heeft geluisterd naar de abacusnerds. Abacusnerds die nu overigens meer geld eisen om de weg sijpelende geldstromen te kunnen controleren. Geld om geldverdwijnings te controleren. LOL, goeie. Misschien moeten we gewoon eens stoppen met heel veel geld smijten tegen problemen om ze op te lossen. Subsidietsunami's op zichzelf lossen niks op. Net als met een grote klabanus gaat er uiteindelijk altijd nog om wat je er mee doet. De SP en de PVV hebben inmiddels hun Boze Vragen Generator 2013 aangezwengeld. Prachtwijken zijn de zwarte gaten in subsidieland. Geld wat er in de buurt komt wordt door de aanwezige antimaterie verzwolgen [NvdR: anti als in tegen, niet anti als in antilliaan. We zijn geen racisten]. Prachtwijkgeld. Alsof sociale problemen goedkope striphoeren zijn waar je geld over moet strooien om er beweging in te krijgen. Stop de geldstromen en kom met daadwerkelijke oplossingen!

Reaguursels

Inloggen

Leuker kunnen we het niet maken, wel gemakkelijker.

Nieuwe Bezems | 24-04-13 | 11:34

Oproep aan alle eerlijke, hardwerkende belastingbetalers van 0031:
Binnenkort treft u op uw bankafschrift een afschrijving aan van €1750,=
Dit bedrag gaat u de komende 19 jaar maandelijks betalen als 'vrijwillige bijdrage' voor het Fonds Terugbetaling "Prachtwijk Miljoenen".

Nieuwe Bezems | 24-04-13 | 11:34

Geld achterover drukken is iets waar subsidiesponzen en "goede doelen" altijd al heel goed in zijn geweest.
Toen ik hoorde dat daar miljarden voor vrijgemaakt zouden worden wist ik al dat het meeste van dat geld gewoon verdwijnt zonder dat bewoners daarvoor ook maar iets terugkrijgen.... en ja, hoor...
Het is al jaren de methode waarmee PvdA hun stemmen kopen.... "Stem PvdA en wij zorgen dat je veel subsidie-/uitkering- geld krijgt"

Moi2 | 24-04-13 | 11:24

Ik kan niet begrijpen dat er geen controle is over geld wat door de Overheid gegeven wordt.
In het bedrijfsleven is dat heel normaal, dat elke pegel verantwoord moet worden.
Zo zou er veel geld bespaard kunnen worden.

TheNox | 24-04-13 | 01:15

De W van Weg geld(*kom op met die 3 vingers dan)

Djenghiz_ken_net | 24-04-13 | 00:39

Bij ons ook zo'n "aandachtsbuurt". 6 miljoen in 4 jaar te besteden.
Als vlooien springen de welzijnsorganisaties, adviesbureaus er op. En de bewoners zien er nagenoeg niets van terug.

bas ooms53686289 | 23-04-13 | 22:59

Laat dit soort berichten maar komen GS..
Slecht voor mijn bloeddruk maar (wishfull thinking) ooit dringt het ergens door..

Je begint haast te snakken naar een revolutie gelijksoortig als uit een 1 of andere bananen republiek.

Oplossingen? Remigratie. Simpel en doeltreffend. De dag dat je daarvoor zal moéten gaan, die komt onvermijdelijk toch.

Tricephalus | 23-04-13 | 21:01

Welzijnsland is heel goed in toneelspelen . Laat welzijn verdwijnen, een nutteloze tussenlaag. Als projecten daadwerkelijk bijdragen is hier draagkracht voor uit het bedrijfsleven. Niet betalen vanuit belastinggelden, meerwaarde wordt altijd gezien.
Ontbreken van continuïteit, samenwerking en integraal beleid zorgt voor al die onoverzichtelijkheid. De zogenoemde gelukte en positieve berichten over inzet zijn vrijwel altijd aangedikt of een eigen vriendjesnetwerk die als doelgroep benoemd wordt. Ideologie wordt aanbodgericht ingezet en altijd omgedraaid alsof het vanuit de samenleving zelf komt. Een geweldige geslaagde vader of vrouwenbijeenkomst is gewoon een verkapte vriendenbijeenkomst en vaak ook nog genoeg voedsel over om een weekje wat van mee te pikken of inkopen voor een feestje van familie en zo kan ik nog wel even doorgaan.
Het hele systeem is gericht op inzet op overlast en diegene met te veel draaglast, inplaats van het belonen en ondersteunen van diegene die wel willen en integer zijn

JAXX | 23-04-13 | 20:36

We hebben écht geld te veel, hè?

Lewis | 23-04-13 | 20:34

Is er inmiddels al een website voor belastingbetalers die geweld tegen linkse peop goedkeuren? Met acties he?

funkyd | 23-04-13 | 19:55

Leuk poëtiesch geschreven en alles hoor, maar wat gaan we doen om ons geld terug te halen mensen?
natuurlijk weten "ze" presies waar dat geld heen gaat, overboekingen gaan niet vanzelf.
Ik hoor niks over criminele fraude en dat de recherche er achter aan gaat.
Hoe nemen we dit zelf in onze hand?
Ik ben het meer dan zat krom te liggen voor deze onwaardige, liegende, arrogante en burgerpestende geldtovenaren.

tattooboer | 23-04-13 | 19:30

Dank je wel, Sinterklaas!

NACademicus | 23-04-13 | 18:55

F*cking hell. 1,3 miljard per jaar. Das pakweg 200 euro per huishouden per jaar.

caspert79 | 23-04-13 | 18:39

Ik woon zelf ook in zo'n prachtwijk, maar ik heb nog nooit ene cent gezien. Sterker nog, ik moet er voor betalen om er te mogen wonen. Gelukkig woon ik gigantisch scheef. De enige vorm van verzet die mij nog rest.
Ik weet trouwens wel waar dat geld blijft. Bij mij in de buurt wordt dat geïnvesteerd in parkeerautomaten. Binnenkort betaald parkeren, ook bij mij in de buurt, waar van parkeerproblematiek TOT NU TOE geen sprake was!

VanBukkem | 23-04-13 | 18:39

Dit is de graaipot van de PvdA, GL en D66. En niemand die er zich druk om maakt dat er meer dan 1 miljard door de plee wordt gespoeld.

Moonwarrior | 23-04-13 | 18:34

@Rollins | 23-04-13 | 16:19
En rechts is dan 'n multipel van dit alles?

Tim Grimback | 23-04-13 | 18:29

Ja joh, tuurlijk.... Chronisch en terminaal zieken kunnen geen aanspraak meer maken op de (voor hun werkende) merkmedicijnen, de thuiszorg wordt praktisch opgeheven, arme ouderen/gehandicapten/arbeidsongeschikten/etc. gaan inleveren, menonterende toestanden in verzorgings-, verpleeg- en gezinsvervangend tehuizen etc. etc. etc. en teggelijkertijd smijten we met net zoveel gemak 1,3 miljard stuk aan de zakkenvullende weinig-voor-veel zieligemensenindustrie waar goedwillende bewoners in die wijken geen reedt aan hebben.

Die controle op die graties doekoe binnen onze overheid slaat nergens op. Dat moet je in het bedrijfsleven eens proberen, niet te verantwoorden uitgaven (1,3 miljard!) zonder -duidelijke- doelstellingen, met niet te meten resultaten (want die zijn er niet) en zonder tussentijdse controles of evaluaties. Gewoon lekker blijven spenden en Sinterklaas spelen tot meerdere eer en glorie van jezelf, tot de poen op is. Daar is onze belastingdienst waar het het bedrijfsleven betreft ook dol op!

Alle diensten worden uitgekleed en de overheid geeft alleen maar meer en meer en meer geld uit, zoals een crackjunk zijn crackvrienden trakteert met een gestolen limietloze creditcard. En er lijkt maar geen einde aan te komen.

Stelletje -prutsers- corrupte misdadigers. Neem politie en Justitie bv want wat zijn de kerntaken van deze instanties? Het bewaken van onze orde en veiligheid. Die orde en die veiligheid hebben er (ook statistisch) nog nooit zo slecht voor gestaan en alle agenten worden en masse aan het flitsen en bekeuren gezet 'voor onze verkeersveiligheid'. En áls er dan extra geld komt voor meer blauw op straat, wordt het uitgegeven aan (veel te dure en meestal waardeloze) consultants, computers, software, bestuurders, hoge ambtenaren en vooral declaraties.

Ik heb mijn leven lang PvdA gestemd maar ik heb nu een codicil aan mijn naasten en dierbaren gericht, om mij toch vooral een nekschot toe te dienen, wanneer ik daarin ooit nog dreig terug te vallen.

Ven1V1d1V1c1 | 23-04-13 | 18:28

Dat van die striphoeren dat gaat niet werken in Europa, hoor. Briefjes van vijf, dat wordt te duur en de munten van één en twee komen te hard aan al je een beetje enthousiast werpt.

Ooit_huisregelneef | 23-04-13 | 18:17

Arab Kadabra!

ZiekVanDieJankers | 23-04-13 | 18:05

"Insanity: doing the same thing over and over again and expecting different results." - Albert Einstein
---
Misschien als we nog meer geld ernaartoe gooien werkt het wel!

ZiekVanDieJankers | 23-04-13 | 17:59

@Tommygunner | 23-04-13 | 17:39

JuiSSt

pius | 23-04-13 | 17:41

@pius | 23-04-13 | 17:14
Bij Constant en de boyz. ;) <3

Tommygunner | 23-04-13 | 17:39

ENER-GY | 23-04-13 | 16:36 | Inside-info & wake up-call. Het geld gaat niet op aan ambtenaren die niet efficiënt werken. Het gaat op aan grenzenloze knuffelhobbies van bestuurders in Den Haag en in de colleges van B&W. Knuffelhobbies als Marokkaanse oudercomités die duizenden euro's per jaar krijgen zonder dat ze daar verantwoording over hoeven afleggen; zelfs niet als de betrokken ambtenaren luid en duidelijk bij hun bestuurders aan de bel trekken. Hippe hobbies als het door designers en kunstenaars uit laten voeren van onderzoeken naar het "betrekken" van bewoners. Voor tienduizenden euro's. Totaal ineffectief omgaan met gezinnen waar van alles mis gaat, want privacy is heilig. In al die achterstandswijken wonen heel veel mensen die niet functioneren in deze maatschappij en dat vaak ook helemaal niet willen. Je kunt er miljoenen tegenaan gooien, maar een zwakbegaafde wordt er niet beter van als je zijn wijk volplempt met überhippe urban art (teiltje s.v.p.)

CupDCake | 23-04-13 | 17:37

Falen maakt voor de overheid niets uit, ze verhogen gewoon de belasting als ze tekort hebben. Dit domme volk blijft er toch wel intrappen en op de gevestigde partijen stemmen.

me,myself and IK | 23-04-13 | 17:28

@zeg maar jansen | 23-04-13 | 17:23

Dat zijn verschrikkelijke dingen inderdaad. Je vraagt je af wat zo'n Omaatje bezield om zo'n jongen waar alles bij toch al tegenzit wat er maar tegen kan zitten ook nog eens met een handtas te bewerken. Ik moet het ook niet zien zoiets op straat hoor want dan is zo'n secreet de mijne.

Ik zie dagelijks de impact van dat soort dingen man. Dramatisch. Zoiets raken ze nooit meer kwijt.

pius | 23-04-13 | 17:28

@zeg maar jansen | 23-04-13 | 17:21
Dat spreekt voor zich, even over een half jaartje uitsmeren, minimaal.
Dan valt het maar een paar miljoen duurder uit, kwaliteit mag wat kosten, nietwaar?

Slipsnifter | 23-04-13 | 17:25

Geld moet van bankrekening naar bankrekening gegaan zijn. Lijkt me niet lastig het geld te volgen. De reden waarom het over is geboekt moet ook nog wel in de papieren staan.
Als iemand het vervolgens heeft opgenomen hebben wij een naam denk ik. Spreek die aan en je hebt je antwoord.
Helaas wil links dat niet want dan blijkt hoe erg er met dat Gutmenschengeld gefraudeerd wordt.

NiceGuysFinishLast | 23-04-13 | 17:25

pius | 23-04-13 | 17:21 Als zo'n kopschoppertje dan ook nog klappen krijgt met de handtas van dat omaatje is ie ook nog getraumatiseerd natuurlijk.

Apart klasje voor maken.

zeg maar jansen | 23-04-13 | 17:23

Sorry, wat heeft dit met links te maken?

Pindakees | 23-04-13 | 17:22

@Sjors_Carlin, je vergeet de Hema hoofddoekjes, suikerfeestdagen en het Halalhoekje bij de AH

ENER-GY | 23-04-13 | 17:21

De overheid gaat niet kijken naar zn uitgaven, maar de belasing verhogen, afgelopen 4 jaar is dit zo geweest dus dit gaat niet veranderen.
Echt de NL overheid is zo intens corrupt (faalministers die blijven zitten, Dijsselbloem stroman, totaal ivoren toren politici) kan er niet eens meer schamper om lachen. Ze zitten er puur voor eigenbelang EU baantjes en commesariaatjes veiligstellen en het wel en wee van de burgers interesseert ze geen zier.

Rest In Privacy | 23-04-13 | 17:21

Slipsnifter | 23-04-13 | 17:20 Goed idee. En dan de resultaten niet te snel publiceren dan kunnen er nog wat uurtjes in rekening gebracht worden.

zeg maar jansen | 23-04-13 | 17:21

*'Strijkstokkenpolitiek' naar Jaap de Paap mailt*

Jackanders | 23-04-13 | 17:21

@zeg maar jansen | 23-04-13 | 17:16

Nogal ja. En wat dacht je van de gemeenschap, als zoiets rondgaat dan kan hij zijn vooraanstaande positie wel vergeten. Ja dat zijn hele nare dingen.

maar we werken er hard aan.

pius | 23-04-13 | 17:21

Eurotokkie | 23-04-13 | 17:19 Het is nooit borstvoeding geweest. Het is lurken aan de man met z'n subsidielul.

zeg maar jansen | 23-04-13 | 17:20

@zeg maar jansen | 23-04-13 | 17:18
Ik vind dat we even een paar miljoen aan een onderzoek moeten spenderen, is Job ook weer blij.

Slipsnifter | 23-04-13 | 17:20

@Godsammekraken | 23-04-13 | 17:19

idd ja hehe;)

pius | 23-04-13 | 17:19

van heinde en verre | 23-04-13 | 17:15 | + 0
Zoiets als geen borstvoeding meer krijgen , dit kan natuurlijk niet.

Eurotokkie | 23-04-13 | 17:19

@Sjors_Carlin | 23-04-13 | 17:15

;)

pius | 23-04-13 | 17:19

@pius | 23-04-13 | 17:02
Gedeelde smart en zo....

Godsammekraken | 23-04-13 | 17:19

Slipsnifter | 23-04-13 | 17:16 De mensen van de coachingsbureaus ook niet.

Dat het zo snel uitkwam dan hè?

zeg maar jansen | 23-04-13 | 17:18

Nou ja zeg, dat verwacht je toch niet..

Slipsnifter | 23-04-13 | 17:16

pius | 23-04-13 | 17:11 Inderdaad. Zo'n omaatje die weer opstaat is een deuk in het ego van een kopschopper.

zeg maar jansen | 23-04-13 | 17:16

Alle subsidies stopzetten. Dan is het begrotingstekort per direct opgelost.

van heinde en verre | 23-04-13 | 17:15

pius | 23-04-13 | 17:11
Als er nou één ding is waar de kansenparels zich geen zorgen over hoeven te maken is het de beeldvorming, dat is dik in orde. Zelfs de beste vertegenwoordigers van het Goede Volk passen dubbel op als er Marokkanen in de buurt zijn.

spanarchist | 23-04-13 | 17:15

pius | 23-04-13 | 17:11
Haha, mafkees!

Sjors_Carlin | 23-04-13 | 17:15

@rara | 23-04-13 | 16:35
;)

pius | 23-04-13 | 17:14

Zelfs Hans Klok weet niet hoe deze googeltruc met miljoenen werkt.

Eurotokkie | 23-04-13 | 17:14

@Tommygunner | 23-04-13 | 16:32

Waar zou ik dat geleerd hebben Tommy, wat denk jij?

pius | 23-04-13 | 17:14

@zeg maar jansen | 23-04-13 | 17:02

Bin there done that. In mijn vak moet je continu innoveren. Inmiddels geef ik o.a. clinics inderugtrappen en 15 tegen 1 gevecht.

Ook maak ik videoanalyses van berovingen van weerloze slachtoffers om het proces te verbeteren.
Dat gaat er namelijk nogal slap en amateuristisch aan toe en dat is slecht voor de beeldvorming.

Zo'n omaatje dat gewoon weer opstaat na een paar klappen dat is toch geen gezicht zeg nou zelf.

Maar het gaat stukken beter de laatste tijd, ik merk dat ze het snel oppikken die jongens. En het is toch hartverwarmend om te zien wat voor een doodsklappen ze uitdelen na een dagje hard werken samen.

Daar doe je het allemaal voor.

*snel fishermans friend pakt*

pius | 23-04-13 | 17:11

@Godsammekraken | 23-04-13 | 16:18
"The nine most terrifying words in the English language are, 'I'm from the government and I'm here to help.'" - Ronald Reagan

SvennusMax | 23-04-13 | 17:08

@ole guapa | 23-04-13 | 16:57
Alle redenen die daarvoor zijn aan te dragen zijn al uitvoerig onderzocht en beschreven. Corruptie, economische ontwrichting door plotseling aanbod, gebrek aan goed bestuur en infrastructuur enz. enz.

Edoch: als je intenties maar verheven genoeg zijn hoef je je door banaliteiten als feiten en lessen uit het verleden niet van de wijs te laten brengen. Dat heet je linkse idealen niet opgeven. De consequenties worden trouwens toch altijd door anderen gedragen dus dat maakt het allemaal ook een stuk makkelijker.

Godsammekraken | 23-04-13 | 17:07

linkse hobby,s???

zwartepoema | 23-04-13 | 17:06

pius | 23-04-13 | 17:01
Ik, op 16.47. Wel bij de les blijven pius, en af en toe terug scrollen.

spanarchist | 23-04-13 | 17:05

@Godsammekraken | 23-04-13 | 16:55

Oh. Ok. dat is goed nieuws dan, denk ik;)

Graag gedaan iig;).

pius | 23-04-13 | 17:02

pius | 23-04-13 | 17:01 Jij krijgt toch ook van dat geld? Om de kansenkinderen op te leiden tot kopschoppers?

zeg maar jansen | 23-04-13 | 17:02

@spanarchist | 23-04-13 | 16:51

Wie zegt dat ik rechts bedoel?

pius | 23-04-13 | 17:01

pinda | 23-04-13 | 16:55 Ze heeft een grote familie. Allemaal PvdA en door het héle land verspreid.

zeg maar jansen | 23-04-13 | 16:59

-weggejorist-

zeg maar jansen | 23-04-13 | 16:58

@Godsammekraken | 23-04-13 | 16:21 - weet je wat ik nou wel eens zou willen weten: net na de oorlog ontving Nederland 1,1 miljard $ Marshall hulp. Binnen 4 jaar had de economie weer dezelfde omvang als voor de oorlog.
Sinds 2004 hebben wij ruim 26 miljard in ontwikkelingshulp gestopt.

1,1 miljard en economie weer op de rails, 26 miljard en nauwelijks aanwijsbare resultaten?

ole guapa | 23-04-13 | 16:57

@pius | 23-04-13 | 16:42
Dank voor de uitgebreide uitleg. Kom dit overigens vaak genoeg tegen *buiten* de zieligheidsindustrie en weet nu ook hoe het heet.

Godsammekraken | 23-04-13 | 16:55

@zeg maar jansen | 23-04-13 | 16:47
De hele 1,3 miljard?

pinda | 23-04-13 | 16:55

Ambtenaren, externen en adviesbureau's die vergaderen en rapporten schrijven.
En als er dan nog wat geld over is smijt je het stuk op buurtvaders en onzinprojectjes.

Osdorpertje | 23-04-13 | 16:54

"Visie: de meeste parlementariërs denken dat het een automerk is."
- Gerrit Komrij Nederlands schrijver 1944

dubbeljoe | 23-04-13 | 16:54

zeg maar jansen | 23-04-13 | 16:52
En een echt effectieve oplossing (bomen, touw, boot, lek) wordt dan weer niet gewaardeerd of roept slechts Godwins op.

spanarchist | 23-04-13 | 16:54

Quote Johnny Quid: "Stop de geldstromen en kom met daadwerkelijke oplossingen!".

De oplossing die de sokkendragers zien is dat je er geld tegenaan moet gooien.

Waarmee de cirkel rond is.

zeg maar jansen | 23-04-13 | 16:52

pius | 23-04-13 | 16:49
"Jullie kant"? Pardon, ik ben linkser dan Roemer.

spanarchist | 23-04-13 | 16:51

Anti-logica die alleen uit het brein van mensen met een PVDA-linker hersenhelft kan komen.
Als godvrezende, hardwerkende oerHollandse burgert betaalt U elk jaar hogere belastingen,huurverhogingen tot infinity en het Befehl om voorál meer te consumeren.. zweepslagen als U Uw spaargeld goddomme niet snel uitgeeft! Waarvan denkt U potjandoossie anders waar Uw geliefde geitenkoloniën van betaald worden?
--------------------------------------------------------------
Dus... bent U zeer zielig, beburkaat, behoofddoekt, bemuftiet, religieus geindoctrineerd,besneden, inbezitvantapijtjeen27keerperdagnaarhetoostenbiddendnaareenpedogoddienietbestaat, dán staan voor U klaar:
-uitkering bijstand/WW/WAO (uiteraard óók voor Uw familie in...........)
-kinderbijslag voor Uw 19 kinderen
-huursubsidie
-zorgtoeslag
-geitsubsidie
-complete huisraad,keukeninrichting en breedbeeldtelevisie
-een gebedshuis naar keuze, inclusief gratis OV-kaart
-schotel,SCHOTEL en SCHOOTEL
-geinfiltreerde units in gans de Nederlands bestuursorganen
------------------------------------------------------------
Alles naar wens?Neen?U heeft een klacht?Hemeltjelief,
welnu, dan staan ook nog voor U klaar:
-Meldpunt Discriminatie !!
-Meldpunt Islamofobie !!
-Politieke Partijen die vingerwijzen,demoniseren en vermoraalsuperieuren al diegenen die U NIET steunen !!
Verder kunt U rekenen op steun van de inquisitie op de internets, 24/7 houden zij in de gaten of U geholpen moet worden door die foute,hardnekking rechtse en xenofobe meningen heel snel te veroordelen. U bent dus veilig!
Nu, ga snel heen en vermenigvuldigt U! De PVDA rekent op 1,2 geboortes per jaar !!

Sjors_Carlin | 23-04-13 | 16:50

@spanarchist | 23-04-13 | 16:47

Ik heb altijd al gezegd dat ik aan jullie kant sta. Maar ja, ik word niet voor vol aangezien, of gewoon genegeerd. En ik doe zo mijn best. Pijnlijk is dat.

pius | 23-04-13 | 16:49

Mr_Pikibelly | 23-04-13 | 16:47 Niet meer hoor. Als je boekhouding maar sluitend is en met de handtekening van de accountant is de kans op intensive controle ééns in de 43 jaar.

Voor particulieren is die kans één op de honderd jaar.

zeg maar jansen | 23-04-13 | 16:48

Daadwerkelijke oplossingen?
Ik weet er nog wel of drie.

de Bree | 23-04-13 | 16:47

pius | 23-04-13 | 16:42
Wel erg veel rechtse praat, pius.
Misschien kan het moraal van de welzijnsinstellingmewerker iets omhoog krikken door hem een gesubsidieerde karateles aan te bieden?

spanarchist | 23-04-13 | 16:47

Waar dat geld gebleven is?

Fatima Elatik.

zeg maar jansen | 23-04-13 | 16:47

Je hoeft ook maar één dingetje te vergeten bij de belastingdienst en je hebt een probleem, maar die giga bedragen die verdwijnen schijnen een makkie te zijn. Hmmm...

Mr_Pikibelly | 23-04-13 | 16:47

van krijgen worden mensen lui, en zelfs verwend. wanneer luie en verwende mensen niets meer krijgen, worden ze agressief en gaan ze pakken wat ze gewend zijn te krijgen. dus als we mensen gratis gaan geven, roepen we agressie over ons af. ze gaan dan afdwingen dat ze nog meer krijgen.

zeeman73 | 23-04-13 | 16:46

pius | 23-04-13 | 16:42 Vooral als de sloper ook nog eens van een afkomst is die gerechtigd is de racismekaart te spelen.

zeg maar jansen | 23-04-13 | 16:44

@pius | 23-04-13 | 16:42

taalvouten alert

pius | 23-04-13 | 16:44

spanarchist | 23-04-13 | 16:39 Inderdaad. En het zijn die toeristische trekkers in Casablaca.

Hier zijn en blijven het achterbuurten waar geen hond naar toe wil.

zeg maar jansen | 23-04-13 | 16:43

@ mezelf 16:42

Moest zijn Spanarchist 16:39

eerstneukendanpraten | 23-04-13 | 16:43

spanarchist | 23-04-13 | 16:39 Inderdaad. En het zijn die toeristische trekkers in Casablaca.

Hier zijn en blijven het no-go-aeria's

zeg maar jansen | 23-04-13 | 16:43

@Godsammekraken | 23-04-13 | 16:29

Ik zal het uitleggen met een metafoor.

Stel je bent een slopersbedrijf en je stuurt een sloper om ergens een muurtje te slopen. En die sloper komt veel te laat , is stomdronken, is zijn sloopgerei vergeten en meld zich na een uurtje ziek.

Dan word hij zeer waarschijnlijk op staande voet ontslagen.

Maar stel nu dat dit in een welzijnsinstelling gebeurt.

Dan krijgt zo iemand complimenten voor zijn adequate wijze van communiceren en voor zijn moed omdat hij zich kwetsbaar op heeft gesteld.

Er is begrip voor de pech die hem is overkomen en hij krijgt een coach om gezamenlijk aan het verrijken van zijn competentiediversiteit te gaan werken.

Ik raad het je ten strengste af om vragen te stellen over het muurtje en of dat nog gesloopt gaat worden, en wanneer dat gebeurt en of er al contact met de klant is opgenomen.

Want dan overschrijd je de grenzen van de werknemer, de ethische kaders van de instelling, ben je niet in verbinding, treed je uit het contact, heb je jezelf niet op de juiste respectvolle wijze afgestemd ten opzichte van je collega en respecteer je zijn proces niet.

Met met een beste geluk kom je er met een forse reprimande en een aantekening in je dossier af.

Wat als je de manieren van de Instelling niet respecteert moet je je maar eens afvragen wat dat zegt over jou als mens.

En het antwoord verwachten ze natuurlijk binnen twee uur schriftelijk op het bureau bij de directeur.

En geen minuut later.

pius | 23-04-13 | 16:42

@ Spanarchist 16:29

Klotenvolk in een kutwijk komt wellicht dichterbij de realiteit...

eerstneukendanpraten | 23-04-13 | 16:42

waar overheidsgeld naartoe stroom, schieten allerlei bureautjes als paddestoelen uit de grond; adviseurs, organisatiebureau's, participerende meedenkbureaus, interimmers, doelgroepdeskundigen. ik vermoed dat het geld is verdwenen in de zakken van deze bureautjes, en er geen zichtbaar of meetbaar resultaat voor is teruggekomen.
zelfde voor de zorg, de kinderopvang, zonnecollectoren.
waar overheidsgeld naartoe stroomt, komen mensen opaf die gaan verzinnen hoe ze het dit geld kunnen krijgen. en het boeite ze geen reet hoe ze het te pakken krijgen.

zeeman73 | 23-04-13 | 16:41

Met zo'n administratie kom je als ondernemer niet weg.

aardappelninja | 23-04-13 | 16:40

@1Henk4 | 23-04-13 | 16:27 | + 3 -
Bedankt voor de wipkip.
.
Groeten, uit Wassenaar.

TheseDays00 | 23-04-13 | 16:40

zeg maar jansen | 23-04-13 | 16:37
Kansenwijken met biculturele kansenpareltjes. Het klinkt zo mooi.

spanarchist | 23-04-13 | 16:39

@maggoo | 23-04-13 | 16:34
Ach, dat geld heeft even een rottijd, maar vindt uiteindelijk heus zijn weg wel.

pinda | 23-04-13 | 16:38

Kansenwijken zijn sowieso een bodemloze put.

zeg maar jansen | 23-04-13 | 16:37

Ella Vogelaar komt in de voedselketen onder de mestkever en de aarsmade.
Maar zeg er niet teveel van, want dan voelt dat soort types zich weer met de dood bedreigd en zijn ze zielig en iedereen die kritisch is, is een onfatsoenlijke racistische fascist.
Ella Vogelaar, ik wens je niet deaudt, maar wat ik wel vaak doe is je naam op een WC-papiertje schrijven en dan mijn kont ermee afvegen.

Cuyahoga | 23-04-13 | 16:36

rara | 23-04-13 | 16:32
Als die mensen ook maar enige binding met de wijk en het land zouden hebben, dan zouden ze er zelf wel voor zorgen dat die schoon zou blijven.

spanarchist | 23-04-13 | 16:36

Nou ik weet wel waar al dat geld heengaat, wandel eens een rondje om het stadhuis in Den Haag, werkgelegenheid zat maar efficiëntie nul. Al die 1000en ambtenaren, die slokken een partij geld op, en wat levert het op? Nou gemeente Den Haag, wat levert het de HARDWERKENDE bevolking in den Haag op? Miljarden euro's die niet verantwoord kunnen worden (10% van 15 miljard). Schaam jullie DIEP, een normaal bedrijf zal allang failliet worden verklaard hierom, inclusief bezoekjes van de belastingdienst en deurwaarder. Ik zeg alle burgemeesters die niet functioneren en geld kwijtraken direct op non actief zetten en vervangen voor echt capabele leiders.

ENER-GY | 23-04-13 | 16:36

@pius | 23-04-13 | 16:19
Neohippies? Dan weet ik waar het mis gegaan is, de verantwoordelijken hebben even niet opgelet:

www.youtube.com/watch?v=l9zcLAUp5E0

rara | 23-04-13 | 16:35

Waarom moet ik op het werk elke cent verantwoorden en kan de gemeente 1.3 miljard ongezien wegtanken?

van heinde en verre | 23-04-13 | 16:34

Dat geld, als het niet verduisterd is, is opgegaan aan salarissen van beleidsmedewerkers. Er bleef dus geen geld over voor iets als daadwerkelijke wijkverbetering.

pinda | 23-04-13 | 16:34

Ik vind het gewoon zielig voor dat geld.

maggoo | 23-04-13 | 16:34

pius | 23-04-13 | 16:29
Duidelijk een wannabe Marokkaan.

spanarchist | 23-04-13 | 16:33

Guttegut het is weer eens zo ver. Verdwenen miljardjes. Gelukkig hebben we een 100% transparante overheid die volledig gefocused op, en zich geheel bewust is van hun eigen functioneren.

Oh wacht..

Fungus Amongus | 23-04-13 | 16:32

@spanarchist | 23-04-13 | 16:27
Een schone wijk en geschilderde kozijnen helpen wel om de mentaliteit te veranderen, als de mensen het gevoel hebben dat ze er tot aan hun dood blijven. Wanneer ze dagelijks bezig zijn met hun thuisland en hun terugkeer dan kan je inderdaad schilderen wat je wil, dergelijke mensen zien hun omgeving toch maar als iets tijdelijks dat opgebruikt mag worden. Want ze gaan toch terug.

rara | 23-04-13 | 16:32

@pius | 23-04-13 | 16:29
Maak er maar weer een rassenkwestie van. Hoe goedkoop...

Tommygunner | 23-04-13 | 16:32

Dat er niet voldoende geld meer in Nederland is is een farçe, er is nog meer dan genoeg geld voorhanden. Het probleem is alleen dat het door de overheid zo verrekte slecht beheerd en uitgegeven wordt. Deelbelangen en -belangetjes, cliëntelisme, partijbelangen, het komt allemaal voor de algemene belangen.

spanarchist | 23-04-13 | 16:31

@pius | 23-04-13 | 16:19
Wat is "vanuit het 'proces' te werken"?

Godsammekraken | 23-04-13 | 16:29

Ik woon niet verkeerd, maar de laatste keer dat ik zoiets bij mijn VOORDEUR heb gezien... www.omroepwest.nl/sites/default/files/...
Echt tief op met dat knuffelen van kansarmen.
Laat ze er zelf voor werken. Het is geen luilekkerland hier.
Ben je de stoep aan het netjes maken bij huis A., terwijl een deur verder de omgeving weer op een andere manier wordt vervuild.

Tommygunner | 23-04-13 | 16:29

Zonder de bodemloze put van de multikul had Nederland een Zwitserland aan de Noordzee kunnen zijn kwa rijkdom en veiligheid. Zoals het eens was in de jaren' 70. Hoe het anders is gelopen met het dwaze Hotel Holland weten we inmiddels.....

strikdewepstroper01 | 23-04-13 | 16:29

Ik werk me de hele dag uit de naad, zodat andere (niet mijn kinderen) op een gesubsidieerde wip kunnen spelen met hun ouders (hoeven immers toch niet te werken) en nu lees ik dat er geen wip staat. Ik ben zeer teleurgesteld!

1Henk4 | 23-04-13 | 16:27

Direkt vanaf het begin werd hier al voor gewaarschuwd. Je verandert de mentaliteit van de bewoners niet met het verven van kozijnen. En zelfs of er wel daadwerkelijk geverfd is is niet duidelijk, dat vindt geen van die gratis-geld-uitdelers kennelijk tot zijn takenpakket behoren.
Maar goed, de stemmen zijn weer gekocht, pvda heeft weer regeringsmacht en het is slechts een kwestie van tijd tot er weer een gratis-geld-weggeef actie gehouden zal worden.

spanarchist | 23-04-13 | 16:27

Met 1.3 miljard aan extra agenten en zwaardere straffen had er in een hoop van die wijken nu een rustiger sfeertje kunnen hangen.

Maar gelukkig denkt onze overheid dat meet bankjes, trapveldjes, nieuwe bestrating en groenvoorzieningen deze mensen wel zal overtuigen om zich te gaan gedragen.

Chesh | 23-04-13 | 16:26

Ik citeer:

'De rekenmeesters willen meer geld voor betere controle'.

Het probleem in een notendop.

pius | 23-04-13 | 16:26

Hier in de 020-Transvaalbuurt weet ik dat er tienduizenden euro's weggegeven zijn aan bewonersinitiatieven om de buurt zogenaamd leefbaarder te maken. Uitgevoerd door kunstenaars die zich speciaal vestigen in Vogelaarwijken zodat ze als 'bewoner' aanspraak kunnen maken op die budgetten (dat verzin ik niet, maar heb ik gehoord van mensen uit stadsdeel). Ik weet van sommige onzinnige projecten dat er duizenden euro's in omgingen (waarvan je je afvroeg waarom zoveel) en dat het stadsdeel het maar gewoon gaf, omdat de pot toch nog niet leeg was. Dat verklaart in elk geval al een deel van die miljard.

inpakpapier | 23-04-13 | 16:26

Ja, Hallo, weet je wel wat zo'n electrische scooter voor een bataljon buurtvaders kost?
En dan de jaarlijks buurtBBQ, en de cursus haatzaaien voor beginners niet te vergeten.

King of the Oneliner | 23-04-13 | 16:25

Ik dacht al, waar blijft die schommel nou?

Friezerik | 23-04-13 | 16:25

Dat verdwenen geld is via de methode-Elatik weggesluisd, wat anders?

rara | 23-04-13 | 16:25

het geld is goed terecht gekomen bij pvda-militanten.

cumshaft | 23-04-13 | 16:24

Of linkse lamlul, ook een goede carrièrekeuze.

Jan Passant mk2 | 23-04-13 | 16:23

1-2-3 waar is Bakito nu?

Klapsigaar | 23-04-13 | 16:23

Om tegenwoordig verzekerd te zijn van een mooi inkomen moet je eerst erkenning krijgen als een allochtoon probleem. Of als iemand die "iets" doet met- of aan allochtone problemen.
Volkomen asociaal zijn helpt ook wel.

Jan Passant mk2 | 23-04-13 | 16:23

"Hun collega's in Utrecht vinden zo'n onderzoek een taak voor het Rijk". Dus als ik het goed begrijp: je krijgt geld van het rijk, maar weet niet waar je het zelf aan uitgegeven hebt en maakt dat dan weer het probleem van het Rijk. Bril-jant, als je daar mee weg kunt komen.
.
Tweede ronde van subsidie voor deze stad.

TheseDays00 | 23-04-13 | 16:23

Echt professioneel en zorgvuldig, dat bestuur van ons :( En de burger maar betalen :(

Muggenmepper | 23-04-13 | 16:23

Op 8 juni 2009 trad Ella Vogelaar toe tot de raad van advies van de FourstaR Groep in Rijen, een re-integratiebedrijf dat zich richt op het begeleiden van mensen naar werk. Tevens zit Vogelaar in het bestuur van de stichting Blik Op Werk, Fourstar (waar Vogelaar in de raad van advies zit) heeft het keurmerk Blik op werk van deze stichting (waar Vogelaar in het bestuur zit) verkregen
Sinds 2011 is ze lid van de raad van commissarissen van woningcorporatie Mitros, per 1 juli 2012 wordt ze benoemd tot voorzitter.
nl.wikipedia.org/wiki/Ella_Vogelaar

Mevrouw vreet zolang het nog kan uit vette subsidiepotten. Intussen vergelijkt ze de PVV met nazi's. Het is tijd voor een revolutie tegen dit soort linkse maniakken.

André van Delft | 23-04-13 | 16:22

Oww als jullie toch bezig zijn. Vraag ook even wat er gebeurt is met het geld naar de derde wereld, cultuur, Europa, reintegratie, de woningcorporaties, de onderwijsmolochen, de zorgfabrieken en overige uitvoeringsinstelingen.

Ik heb er nog meer maar begin maar vast!

Godsammekraken | 23-04-13 | 16:21

Ja, dan kun je proberen het aan Vogelaar zelf te vragen. Maar die is niezogoed voor de camera. Klapt nogal dicht. Dus daar heb je ook weer niets an.

Kim Philby | 23-04-13 | 16:21

Je.verwacht.het.niet.

spanarchist | 23-04-13 | 16:21

Hier en daar is er wél een portie onvervalste dank-haat voor terug gekomen; dus toch een resultaat.

Simon de Danser | 23-04-13 | 16:21

Prachtwijken... LoL. Kan er beter een bom op gooien. Is goedkoper dan die 1,3 miljard. Probleem opgelost!

c.onjo | 23-04-13 | 16:21

Dé PvdA oplossing voor elk probleem : Meer belastinggeld.

En jullie maar betalen ...

James Lastig | 23-04-13 | 16:21

Dit ruikt naar de PVDA..

Crematorium-de-Asbak | 23-04-13 | 16:20

Och, is gewoon het zoveelste systeemfoutje.
Bedaankt.

Dostranamus | 23-04-13 | 16:20

*Huilt*, lang en hard.

gentle giant | 23-04-13 | 16:19

tip: zoek eens in bulgarije

hetluis | 23-04-13 | 16:19

Links is corrupt, malafide en crimineel bovendien. Maar ja, zwaaiend met het Grote Boek der Nederlands Fatsoen kan niemand ze wat maken.

Rollins | 23-04-13 | 16:19

*zucht* hoe vaak krijgen we nog te horen hoe geldverslindend nietsnuttig onze overheid is?

1Henk4 | 23-04-13 | 16:19

Tsja, als je een stelletje neohippie bloemetjesjurken ofwel het oldgirlsnetwork de kans geeft om vanuit het 'proces' te werken moet je hier niet versteld van staan.

Je zaait wat je oogst.

pius | 23-04-13 | 16:19

"Your government doe not solve problems. It subsidizes them"
==Ronald Reagan

Godsammekraken | 23-04-13 | 16:18

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken