
Nou lekker dan. Nou je zin, Minister Schippers? Met je
faksistiese wetgeving dat er geen leugens op de verpakking van zelfzorgmiddelen mogen staan? Nu gaat de homeopathie dus dood, want dat is gewoon bisnis die onverdunde pegels van goedgelovige kwakkelkneuzen nodig heeft om te blijven bestaan. De omzet van occilococci.. occilio.. occio.. charlatanium is gedaald, meldt Leidsch Dagblad. Arnica ligt te verstoffen in het schap. Zelfs de mede door VSM ingestoken en betaalde '
onafhankelijke' publiekscampagne om de keuzevrijheid voor toverwaterkopers te garanderen heeft niet geholpen. Kijk, grappig, deze beslist onafhankelijke stichting zit op
hetzelfde adres als
Homeopathen Zonder Grenzen. Waar het nog wel van zakelijk inzicht getuigt om vrijeschoolmoedertjes te besodemieteren met gepotentieerd eendenwater tegen griep kent de gewetenloosheid van deze club inderdaad geen grenzen: zij gaan AIDSbabies te lijf met hun suikerbolletjes en zijn tegen vaccinaties in derdewereldlanden. Anyway. Met de afname van de verkoop van homeopathische medicijnen zal er dus wel een stijging in het aantal ziekmeldingen waar te nemen zijn. Oh, niet? Sjemig. Dus die rommel is alleen te slijten met leugens op de verpakking? En een even snaakse als bizarre constructie waardoor homeopathie buiten de wet geneesmiddelen valt, waardoor reclameregels voor medicijnen niet gelden, waardoor er geneesmiddelenreclame voor kan worden gemaakt? (Bent u daar nog?) Nee helder. Nou ja, fijn dat er eindelijk wetgeving is die, in tegenstelling tot homeopathie, wél werkt. En Darwin
doet de rest.
Reaguursels
InloggenMejuffrouw Schippers kan beter uitleg geven over de gang van zaken in wereld van de nicotine. Daar valt nl. nog veel meer geld te halen. Blijkbaar weet ook zij dit.
Leuk, het verdunnen van deze flauwekul-"medicijnen"levert vooral voordeel op voor de verzinners van deze methode. Deze zgn. Diederik Stapel-methode zal ooit worden ontmaskerd.
Maar juffrouw Schippers is er vooral voor haar eigen gewin nl. bekend zijn en financieel voordeel. Daarom haar- te weinig bekende - participatie in een club die heel erg graag tabak verkoopt.
upbeat | 23-04-13 | 19:40
Jij weet van heel veel woorden niet precies wat ze betekenen he? *aai*
Wat is dit voor een BS-artikel.. er zijn zoveel huis tuin en keuken middeltjes die werken.. en door zo'n debiele regelgeving kan dat dus gewoon niet meer.
Bovendien als ik lekker suikerbolletjes prefereer boven een chemokuur (welke ruime meerderheid artsen zelf nooit genomen wordt) om mijn kanker te genezen dan wil IK daar ZELF over beslissen. Niet een of andere GS journalist.. ehm.. politicus. Dit is gewoon censuur.
Daarom mag er wat mij betreft best beweerd worden waarvoor het *bedoeld is*. Dat is een wezenlijk verschil met beweren dat het ergens mee of tegen helpt.
mygfisbrazilian | 23-04-13 | 16:48
Serieus? Als er op een flesje staat "Bedoeld voor griep" dan heeft dat een andere betekenis dan wanneer er staat "Helpt bij griep"?
Do you know what they call alternative medicine that's been proven to work?
>Medicine!
( Tim Minchin, Storm )
Fijne chemo gewenst dan Nanninga
He, het is weer dinsdag; Naninga Homeopathie bashdag.
.
Aan al die jankerts over meebetalen: al die mensen die enkel homeopatische middelen kopen (en zelf betalen), betalen wel premie voor de reguliere medicijnen mee, die ze zelf nooit gebruiken.
@Gugong | 23-04-13 | 15:13
Daarom mag er wat mij betreft best beweerd worden waarvoor het *bedoeld is*. Dat is een wezenlijk verschil met beweren dat het ergens mee of tegen helpt.
Gugong, u slaat de spijker op de kop. Hulde.
@Pindakees | 23-04-13 | 13:05
Eens. 'De overheid is het probleem, niet de oplossing', daarom Libertarische Partij.
(PS: excuses nog voor de spelfouten - was geplempt via de priegel-app.)
Sjeeses wat een geneuzel. Koop een boekje of zoek op internet op wat waar voor is en koop het dan. Of niet.
Nederland, dat land waar iemand anders altijd voor je beslist wat goed voor je is. Zijn we eindelijk verlost van de dominees, krijgen we er een andere gedachtenpolitie voor terug. Lekker is dat.
Plop! | 23-04-13 | 15:10
Niemand zegt dat het niet verkocht mag worden, je mag alleen geen onbewezen beweringen doen. Homeopaten willen van de ene kant vrijgesteld worden van rigoreuze testprotocollen waar pharmaceuten wel aan moeten voldoen (want dan is het onschuldig water) maar ze willen wél beweren dat er geneeskrachtige werking van uitgaat. Het is het één of het ander, het is óf medicijn en dan bewijs je maar dat het werkt, óf het is gewoon water wat je zonder bewijs mag verkopen maar dan mag je ook niet beweren dat het ziektes geneest.
Aluhoedje/ Big pharma, dat is dat conglomeraat van bedrijven dat "normale" medicijnen en nicotinepleisters verkoopt. Je kunt wel zien wie de grootste lobby in Den Haag heeft. // Aluhoedje.
Nederland, dat land waar iemand anders altijd voor je beslist wat goed voor je is. Zijn we eindelijk verlost van de dominees, krijgen we er een andere gedachtenpolitie voor terug. Lekker is dat.
@ Optelsommetje | 23-04-13 | 13:13 |
@ bezemkast 1919 | 23-04-13 | 13:14 |
Precies. AANVULLENDE verzekering. Het al dan niet declareren van homeopathische middelen heeft dus geen ene ruk met de basispremie te maken.
ongelovigehond | 23-04-13 | 14:31
Zo had ik het nog niet bekeken, dan ga ik uit puur eigenbelang maar geloven in homeopathie! Het werkt, dokter Hahnemann zegt het zelf!
@Gugong | 23-04-13 | 14:21 : ik denk dat water waar je weer nuchter van wordt best wel een aardige markt zal hebben. Ideaal voor als je na een avondje uit weer naar huis wilt rijden.
Wat ik niet snap: op de verpakking van homeopathetische middelen staat dat je er een overdosis van kan nemen. En da's gevaarlijk. Maar. Ze verdunnen zelf dat spul dusdanig dat er niet genoeg water in het zonnestelsel bestaat om ook maar één theelepeltje werkzame stof volledig op te lossen. Dus, voordat ze aan de laatste verdunning beginnen, hebben ze ook een voorraad wat slechts één stap minder verdund is. En nog veel meer wat slechts twee stappen minder verdund is. Enzoverder. Wat doen ze met dat die iets-minder-verdunde verdunningen? Lozen in het water? Mooi is dat, bestaat straks al ons water uit homeopathetisch medicijn! En het spul heeft een geheugen dus uiteindelijk bevat elke molecuul water het geheugen van elke vorm van homeopathetisch medicijn! Elke slok water veroorzaakt een overdosis!
Als Heineken een biertje gaat maken hoeft ie maar 1 druppeltje (of nog minder) in een liter water te gooien. Kan ie verkopen als alternatief bier. Denk dat ie niet veel zal verkopen. waarom dat wel die medicijnen?
According2Mark | 23-04-13 | 14:12
Omdat homeopathie als volgt werkt: je lost de ziekteverwekker op en verdunt dat dusdanig dat zelfs de kans dat er één molecuul werkzame stof in het water zit verwaarloosbaar klein is. Wel ondertussen schudden want anders werkt het niet. Daarna geneest het de kwaal. Als Heineken dat zou doen, zouden ze water hebben waar je nuchter van wordt. Is niet echt een markt voor.
www.youtube.com/watch?v=E0-NalmRSl8
@Donar_Thor | 23-04-13 | 14:10
Nogmaals, dit heeft geen fuck meer met homeopathie te maken. Of dildo's.
@neemjemoederindemali | 23-04-13 | 12:40
U bedoelt wellicht mediwiet. Zelf geen verstand van.
www.mediwiet.nl/
Na het eerste half uur gaat het over mediewiet, wat het ook moge zijn.
www.youtube.com/watch?v=URn4lWCJ3ME
En omdat het er gewoon bij hoort:
www.youtube.com/watch?v=HMGIbOGu8q0
het is ongelooflijk geniaal van de bedenker : blijven versnijden tot je nog maar 1 molecuul overhoudt van de stof. Dus van een theelepeltje materiaal maak je miljoen liter 'medicijn'. Die occio-bende ligt zelfs bij de apotheek! Het is toch erg dat deze vorm van oplichting kan? Er zijn ook genoeg dwazen die in godt geloven dus ik snap dat er genoeg dwazen zijn die dit soort medicijn willen kopen. Maar moeten we mensen hier niet tegen beschermen?
Als Heineken een biertje gaat maken hoeft ie maar 1 druppeltje (of nog minder) in een liter water te gooien. Kan ie verkopen als alternatief bier. Denk dat ie niet veel zal verkopen. waarom dat wel die medicijnen?
Nou ja, is een kwestie van geloven en niet van gezond verstand. Rimpel creme wordt ook goed verkocht en werkt ook niet. Mensen willen bedrogen worden als het ze uitkomt. Dus een ferrari met een daf motor zal niet lukken maar nog kansen genoeg voor de slimme ondernemer.
@rara | 23-04-13 | 13:40
Daarom weigeren de mensen met kennis van medicijnen en vaccins, waaronder veel medici zelf en NIET om geloofsovertuigingen, in grote getale die bewuste vaccins?
Het domme is, en daar heeft VSM zelf aan meegewerkt, is dat fytotherapie en homeopathie op 1 hoop wordt gegooid. Extracten als Arnica, Calendula en Sint Janskruid werken wel degelijk, maar homeopathie uiteraard niet. Het idee erachter is volgens mij dat als bovengenoemde middelen werken en daar de sticker homeopathie op wordt geplakt mensen al die oneindige waterverdunningen ook als werkzaam zullen beschouwen.
Goed zo Nanninga. Blijven ageren tegen die charlatans.
Een mannelijke collega van mij was ook zo'n fan van homeopathie. Na een verkoudheid kreeg hij last van zijn voorhoofd. Hup naar zijn homeopaat die een
voorhoofdholteontsteking constateerde en hem druppels voorschreef. Hij druppelen, maar het ging niet over. Wel kreeg hij na een paar weken een rare verdikking op zijn voorhoofd, tussen zijn wenkbrauwen. Wij erop aandringen dat hij naar zijn huisarts moest gaan, maar nee. De homeopaat schreef hem sterkere middelen voor met een lulverhaal over energiebanen etc.
Na zes weken zomervakantie zagen wij hem weer en schrokken ons kapot. Zijn voorhoofd was twee keer zo dik geworden met een uitstekende knobbel. De homeopaat had gezegd dat dit een hardnekkige voorhoofdontsteking was en had hem weer een ander middel voorgeschreven.
Wij met zijn allen op hem ingepraat, gezegd dat dit echt niet normaal was en hij echt naar zijn huisarts moest gaan. Dat heeft hij toen maar gedaan, werd direct doorgestuurd naar het EMC alwaar een carcinoom werd geconstateerd die al door het bot was gegroeid.
Hoewel de artsen weinig hoop hadden is hij na diverse chemokuren en bestralingen toch genezen.
Ook van homeopathie.
Nou kun je zeggen, eigen schuld van die collega.
Klopt, maar dat pleit die charlatans niet vrij.
Amstel | 23-04-13 | 13:55: met kortere patenten kun je de ontwikkelkosten helemaal niet meer terugverdienen. Het resultaat is dat er niet meer ontwikkeld. Een patent van 1 jaar is al verlopen voordat het medicijn op de markt is.
Maar als de farmaceuten teveel winst maken, dan kunnen de zorgverzekaars gewoon zelf een bedrijf opzetten om medicijnen te ontwikkelen.
Homeopathia is het zodanig sterk verdunnen van een al dan niet werkend stofje tot het zeker helemaal niets meer doet.
En om toch maar niet te snel door de mand te vallen verkopen ze er nog enkele halfwerkende natuurmedicijntjes bij, die op zich geen fluit met homeopathie te maken hebben.
brabandertje | 23-04-13 | 12:43: je hebt helemaal gelijk, ik haal dat altijd doorelkaar. Fytotherapie heet dat. *strafregels schrijven gaat*
@Ies niet graties | 23-04-13 | 12:57 | + 1 -
Er zijn wel degelijk genezende medicijnen op de markt. Echter, vaak zijn de ontwikkelingskosten erg hoog, en een symptoom-onderdrukkend medicijn financieel veel aantrekkelijker: Deze kun je gedurende een veel langere periode verkopen dan iets dat geneest.
.
Mede daarom zou de regelgeving omtrent patenten op medicatie ook wereldwijd aangepast moeten worden. Patent nog maar 1 jaar, daarna vrij te produceren voor iedereen. Dit zou de zorg alleen in NL al honderden miljoenen schelen op jaarbasis.
@ongelovigehond | 23-04-13 | 13:32
Ik heb het over de grote lijnen, geneuzel over details is een visionair zoals mij zelve onwaardig.
Dat laat ik aan het plebs alhier;--)
pius | 23-04-13 | 13:23 | + -1 -
Er is niet zoiets als een farmaceutenmafia. JA er zullen best misstanden zijn, net zoals in elke branche, maar die heb je in de homeopathische wereld ook. Wat ik hierboven al zei, de farmaceuten hebben meer oog voor elkaar, zeker in deze tijd van crisis.
Het huidige systeem is gebaseerd op wetenschappelijk bewijs en goed gecontroleerd onderzoek. Zeker niet onfeilbaar, maar het werkt aardig goed. Als je dit systeem loslaat komen er veel cowboys op de markt (immers iets claimen is voldoende en je kan er snel geld mee verdienen) en het aantal doden en ongewenste bijwerkingen zal snel toenemen.
@Osdorpertje | 23-04-13 | 13:33
Nog beter: je neemt een zwembad en gooit daar een fles whiskey in. Als iedereen er blauw uitkomt dan werkt het.
Osdorpertje | 23-04-13 | 13:33 | + 2 -
Iedereen die mij thuis in homeopathie gelooft krijgt ook altijd 1 druppeltje bier/wijn in een glas water. Net zo lang tot ze dronken zijn verdun ik het voor ze.
@Donar_Thor | 23-04-13 | 13:28
Het HPC-vaccin biedt bescherming tegen bepaalde virii, homeopathie doet helegaar niks.
ole guapa | 23-04-13 | 13:22 | + 0 -
Misschien was de homeopatsche apotheker vergeten zijn pilletje te nemen?
@Ies niet graties | 23-04-13 | 13:31: hoe ga je met een pil een slechtwerkende hartklep verbeteren ? Of een genetisch defect waardoor iemand niet genoeg van een enzym aanmaakt ? Je winst argument is kul. Als je een pil maakt die echt een probleem oplost, kun je daar meer mee verdienen. Dat is gewoon een kwestie van die pil duur genoeg maken.
Homopathie is gay.
Een mooi homeopathisch experiment wat je zelf kan uitvoeren over de eindeloze verdunning. Je neemt een druppel inkt uit je vulpen en die gooi je in een zwembad. Als iedereen er zo blauw als een smurf uitkomt dan werkt het.
@pius | 23-04-13 | 13:28 : verdund water verkopen als medicijn is niet echt holistisch. En als je wilt dat artsen placebo's voorschrijven, dan kan het ook wel goedkoper. Dan kan de apotheker gewoon wat kraanwater in een flesje doen, en voorschrijven dat je 3 druppels per dag moet nemen.
Aan de ene kant zegt mijn gezond verstand dat homeopathie gewoon niet kan werken, aan de andere kant heb ik kwaaltjes gehad die met reguliere medicijnen niet verdwenen maar met homeopathie wel. Kan ook best het placebo effect geweest zijn maar voor mij telt toch het resultaat.
pius | 23-04-13 | 13:28 | + 0
Water, Pius, water... Wordt wakker met je holistische prietpraat.
@ ongelovige hond. Onderzoek wordt vask gefinancierd door farmaceuten. En die willen dat terugverdienen en het is kostbaar dus heb je een lange terugverdientijd nodig en dat heb je niet met pillen die in 1 klap de oorzaak wegnemen. Het is een vicieuze cirkel die de geneeskunde daarom een valse naam geeft. Ondrrdrukkunde of omzeilkunde is een passender naam.
@rara | 23-04-13 | 13:22
Wat heeft het HPC-vaccin te maken met homeopathie?
Dat ze beiden niet werken, maar toch geclaimd wordt. De rest van mijn betoog was niet zozeer tegen uw persoon gericht.
Bestudeer alleen al de effecten van het placebo-effect en je weet dat veel homeopathische middeltjes uitstekend helpen, verder haalt het heel veel druk weg bij de reguliere industrie qua kostenbesparing.
Maar vooral zou men op een holistische wijze naar ziektebestrijding moeten kijken. Dat is de revolutie die nodig is.
Echter,de pseudo-rationele dictatuur van de technocratische materialisten zal dat nooit toestaan. Daarom worden uitwassen tot norm verheven en een nuttige industrie de nek omgedraaid.
We zullen het nooit leren zo.
Wetenschappelijke inzichten in de medische wetenschap veranderen continu en zijn ook nog schatplichtig aan enorme financiële belangen terwijl daar wel volledige legitimiteit aan word toegekend. De finale coup van de dictatuur van de FarmaceutenMafia. Hier word ons land niet beter van.
In die zin zou het Nanninga sieren eens wat kritischer te kijken naar de rol van de reguliere geneeskunde.
Maar dat is waarschijnlijk ijdele hoop.
@Donar_Thor | 23-04-13 | 13:19
Wat heeft het HPC-vaccin te maken met homeopathie?
Over dildo's en nachtkastjes kan ik niets zeggen. Dat beeld komt uit uw geest, tenslotte.
Vanochtend homeopathische apotheker op BNR. Totaal onsamenhangend verhaal. Kwam erop neer dat hij het oneerlijk vond omdat hun systeem nu eenmaal niets klinisch kon bewijzen. Maar aan het einde claimde hij dat zijn omzet desondanks toch bleef stijgen. Eind goed, al goed.
@Ies niet graties | 23-04-13 | 13:09: roepen dat het tijd is voor een nieuw paradigma is mooi, natuurlijk, maar daarmee repareer je nog geen foutjes in het lichaam. Voor het grootste deel kunnen wetenschappers dat gewoon niet. En dat komt niet omdat er niet hard genoeg aan wordt gewerkt, maar gewoon omdat het lichaam zo ontzettend complex is.
TheseDays00 | 23-04-13 | 13:18 | + 0
Precies, goed voorbeeld. Als ik een baksteen koop waar op de verpakking staat 'u kunt hier mee bellen' dan is dat ook strafbaar. Laat staan als je een flesje water koopt waarop staat dat je ervan geneest.
Kom op zeg we zijn inmiddels slim genoeg met zijn allen mag ik hopen.
Waarschuwing: dit product zal op zijn best een placebo-effect veroorzaken.
@Pindakees | 23-04-13 | 13:10
Je mag niet zeggen dat het een geneesmiddel is.
@rara | 23-04-13 | 13:09
Gelijke monniken gelijke kappen. Wat zou het dan ook fijn zijn dat de claim van zogenaamde preventieve
werking HPV-vaccins voor uw dochters o.a. ook wordt verboden. Eenieder weet toch hoeveel geld daarmee gemoeid was. Heeft u de bijsluiter van dat vaccin net zo goed bestudeert als de dildo in uw nachtkastje?
@ bezemkast. De meeste nobelprijcen voor geneeskunst zijn vooralsnog gewonnen moor mensen die iets hebben uitgevonden wat een kwaal goed kan onderdrukken. Iets wat de oorzaken wegkan nemen is nobelprijswaardig want het zal de huidige manier van onderzoek op haar grondvesten doen schudden. Ik voorspel dat het voorlopig nog wel een onderdrukker/wegsnijder zal zijn die de rijs wint
Pindakees | 23-04-13 | 13:10 | + 0 -
Dat heet volgens mij nog steeds liegen. VSM/Vogel weet dat het niet werkt. Kwakzalverij = oplichting en mag net als stenen voor iphones verkopen strafbaar worden gemaakt. Ze doen en kunnen niet doen wat ze beloven, want ze liegen.
.
Ga nu even wat water uitstralen.
Zo een waterwinkel met subtiel een papraplu bij deur heeft dan wel weer wat komisch...
nieuwebinnenweg.hbdlokaal.nl/tools/win...
-weggejorist-
Optelsommetje | 23-04-13 | 13:13
Aanvullende pakketten.. dan kiezen en betalen die mensen er dus ook zelf voor. Betaal je trouwens wel btw voor placebo's?
miko | 23-04-13 | 12:56
Het is "schrijf eens een stukje..." en niet "schrijf is een stukje", dr. vmbo
@goedverstaander: die meuk wordt door aanvullende zorgverzekeringen vergoed en kost miljarden. Door ons betaald.
goedverstaander | 23-04-13 | 13:09 | + 1
Nee dus. Iedereen betaalde mee middels de BTW vrijstelling van deze watertjes. Daarnaast vergoeden zorgverzekeraars vaak via aanvullende pakketten deze rommel.
En de farmaceutische industrie wordt ook goed gepakt doordat merkmiddelen niet langer worden vergoed (zie record winsten van de zorgverzekeraars).
Dus eigenlijk is een homeopathisch medicijn niets meer dan een sigaret die niet rookt en die je niet hoeft aan te steken. Het gebruik van dit medicijn/ drug creërt een leegte in je hersenpan die wordt opgevuld door weer een medicijntje te pakken of een sigaret.
@ies niet graties: wetenschappers doen véél voor eeuwige roem. Als ik morgen het geneesmiddel tegen aids vind, sta ik overmorgen in alle kranten. Wereldwijd. En win ik in het komend decennium een Nobelprijs. En met mij velen die zo denken.
@ Jaap Brulaap | 23-04-13 | 13:10 |
Ik denk dat het verschuil tussen een apotheek en drogist u volledig ontgaat.
rara | 23-04-13 | 13:09
Je mag toch best op 'n flesje water zetten dat het helpt tegen verkoudheid zolang je dr maar opzet dat het niet wetenschappelijk getest is/homeopatisch geneesmiddel is?
bezemkast 1919 | 23-04-13 | 13:06 |
Als een apotheek het nodig vindt om haar klanten er van te overtuigen dat het niet werkt, waarom verkopen ze het dan? Als nou iedereen lekker zelf bepaalt of ze het wel of niet kopen/verkopen, is er toch geen probleem?
Iedereen is hier samen met Nanninga wel aan het afgeven op de homeopathie maar die lui betalen hun brouwseltjes veelal wel uit eigen zak. Die worden nu dus naar de reguliere geneeskunde verwezen.
Eens kijken of jullie nog zo vrolijk zijn als je zorgpremie weer omhoog gaat.
@ ongelovigehond. Het is tijd voor een nieuwe geneeskundeparadigma. Binnen de huidige structuur is alles gericht op onderdrukken en wegsnijden en niet op het weghalen van oorzaken. Daarom keren ziekten vaak ook terug en gaan ze nooit echt weg. Een farmaceut heeft toch meer belang bij een langdurig voor te schrijven medicijn dan bij een middel dat een kwaal in 1 klap oplost?
@Pindakees | 23-04-13 | 13:05
Homeopathie is niet verboden, het is alleen maar verboden om leugens over homeopathie te verspreiden.
bezemkast 1919 | 23-04-13 | 13:06 | + 0
Hear, hear. Tja en die marges op water moeten inderdaad afschrikwekkend hoog zijn.
bezemkast 1919 | 23-04-13 | 13:06
Ik zie dan alleen maar 'n probleem wat zich zelf oplost.
Het probleem met de homeopathische meuk is voornamelijk dat het in de apotheek te koop is en daar tussen echte geneesmiddelen staat. Domme mensen denken dan al gauw dat t net zo effectief zal zijn. En die domme mensen overtuigen van het tegendeel kost de dames achter de balie écht teveel tijd. Bovendien schuift het zo lekker, de marges zijn mooi.
mygfisbrazilian | 23-04-13 | 13:02
Toch wel grappig dat het de zogenaamde liberalen zijn en de vrijheidslievende met hun partij voor de vrijheid die graag dit soort dingen verbieden. Wiet en homeopathie in dit geval. En niet de linkse socialisten.
@Ies niet graties : klinkt mooi, maar echt genezen is vaak extreem moeilijk.
@necrosis | 23-04-13 | 12:48
Laatste keer dat ik snoepjes probeerde uit te delen riepen die 8-jarigen in koor: "Eerst je lul zien!"
Jeugd van tegenweurdig...
Wetgeving : We worden er ziek van.
mygfisbrazilian | 23-04-13 | 13:02 | + 0
Allemaal leuk en aardig die vrijheid, maar niet van mijn centen!
Fuck dat. WTF GS? Jullie willen graag een bemoeizieke dictatoriale socialistische overheid die wel eventjes bepaald wat gied of slecht voor mij is? Ik epaal zelf wel of ik welmof geen alcohol zuip, cocaïne snuif, naarbde sportschool ga en in een spaghettimonster en/of homeopathie geloof. En dan is het de vrijheid van meningsuiting als er op de verpakking staat waar het voor bedoeld is.
Nanninga zorgt in ieder geval (bewezen) voor een glimlach en een goed humeur!
@brabandertje | 23-04-13 | 12:43
Op de laatste zin na helemaal eens. Synthetisch is nog steeds de codeword in de farmacie. Het blijft ook steeds prachtig om te lezen in veel bijsluiters dat de kans op zelfdoding e.d. in hoge mate aanwezig is. Op naar de maintain humanity under 500,000,000
hoe meer verdund, des te sterker de werking. Yeah right.
Mooi!
.
Water is water.
.
We kunnen het niet vaak genoeg aan de kaak stellen. Laat deze kwakzalverij maar snel helemaal naar de kloten gaan. Zeker ook omdat u en ik hier aan meebetalen / meebetaalden. Bijvoorbeeld middels de BTW vrijstelling die ze kregen.
.
En ook de reguliere farmaceutische industrie is aan het inleveren doordat zorgverzekeraars goed aan het onderhandelen zijn en alle merk medicijnen de deur uit doet.
.
Kortom goed bezig, en dat mag ook weleens gezegd worden :)
Met mijn bionische armband om, heb ik geen homeopathie nodig.
Jaap Brulaap | 23-04-13 | 12:58 |
'medicijn' that is
miko | 23-04-13 | 12:55 |
Er staat ook nergens op dat het 'bewezen' is. Staat alleen op waar het voor bedoeld is.
Als een normaal medicein een keer niet werkt, moet het dan ook gelijk verboden worden?
@necrosis | 23-04-13 | 12:48
Dat verklaart meteen je rare uurtjes hier op GS.
Ouwe drugsdealert. ;-)
-weggejorist-
Medicijnen werken niet. Ze zijn vooral ontwikkeld om kwalen langdurig te onderdrukken ter spekking der kas der pharmaceuten. Laat ze eens komen met pillen die oorzaken wegnemen in plaats van kwalen in de kern niet te genezen maar slechts te onderdrukken!
@Zzzzooooffff | 23-04-13 | 12:51
Schrijf is een stukje en dien het in zou ik zeggen dr Oetker.
Of homeopathie nou werkt of niet, snap niet waarom iemand van de 'liberale' VVD de burger zo graag haar eigen keuze wil ontnemen door middel van overbodige regelgeving. Laat mensen gewoon lekker zelf bepalen of ze die shit kopen of niet?
@God Zelf | 23-04-13 | 12:46
Geneeskunde draait niet om geloof, maar om feiten en bewijs. Dat jij in niet-bewezen zaken wil geloven geeft je nog niet het recht om mij er aan mee te laten betalen. Neem je eigen verantwoordelijkheid, en betaal voor je eigen geloof.
@God Zelf | 23-04-13 | 12:46
Je bent nog steeds vrij om te gebruiken wat je wilt.De industrie mag er alleen niet meer opzetten dat het ergens bewezen tegen helpt want dat doet het niet.
Zucht komt Nanninga weer met haar kruistocht tegen van alles wat niet echt relevant is.
-weggejorist-
Ik zie 't probleem niet zo van die homeopathie. Als zij denken dat da werkt, laat ze lekker. Is ook zo onhandig als ze niet meer weten waar dat ene flesje water nou voor was, dus laat 't etiketje er ook maar op staan.
Iemand die er niet gelooft hoeft die flesjes water ook niet te kopen, simpel as that.
Goh, die Nanninga heeft echt iets tegen homeopathie. Kan over niks anders lullen. Werk Nanninga misschien voor big pharma? Ga eens los daar tegen. Over hoe ze studies 'cherry picken' om negative bijwerkingen te verdoezelen. Over hoe mensen dood gaan of flink ziek worden van die bijwerkingen. Hoe big pharma flink geld verdiend aan medicijnen en hoe ze aan bio-piracy doen. Dat zijn grotere schandalen dan homeopathie.
Er is maar 1 universeel geneesmiddel en dat is alcohol!
-weggejorist-
@Godsammekraken | 23-04-13 | 12:38
En toch zijn etiketjes op geneesmiddelen heel belangrijk.
Zo heb ik als kleine necro ooit snoepjes uitgedeeld aan klasgenootjes.
Die 'snoepjes' bleken de Valium van mijn oma.......
Principe van Homeopathie (Steiner):
Zeer sterk verdunde ziekmaker (tot het punt dat er geen molecuul meer in zit) wordt opgelost in alcohol of water, zodat het lichaam daarop reageert/afweerstoffen maakt.
Als je deze redenering doortrekt (*) is drinkwater ook homeopatisch behandeld met poep, want deels gemaakt van gerecycled rioolwater.
zeeman73 | 23-04-13 | 12:42 | + 1 -
Dit is natuurlijk onzin. Er is niet zoiets als "de farmaceutische industrie". Onderling is er veel concurrentie en wantrouwen en de homeopatische industrie is niet echt een concurrent. Over de generieke geneesmiddelen maken ze zich veel meer zorgen.
Wat heb jij tegen de homeopatie en natuurgeneeskunde, Nanninga? Iedereen is vrij om te geloven wat ie wil en in zijn lijf te stoppen wat ie wil. Eigen verantwoordelijkheid heet dat. Het probleem is hier dat de overheid zich bemoeit met wat iemand wel of niet mag beweren. De overheid, weet je wel, dat is die organisatie die bestaat uit die buitengewoon competente politici.
@mijntweecent | 23-04-13 | 12:41
Net zoals meelullen met zweverige types helpt bij het soepel naar binnen gaan.
Het water springt me onverdund in de ogen. Zo zielig voor deze hemeuaphatathetieten
OT:
Of jullie Josien geen mail meer willen sturen. (via yamahaha)
www.marktplaats.nl/a/doe-het-zelf-en-v...
Placebo's werken uitstekend tegen aanstelleritis.
Terecht hoor, dat er geen leugens op de verpakkingen van homeopathische rotzooi mag staan, edoch wel jammer dat de verpakking van zo'n beetje elk product in een doorsnee supermarkt de consument net zo hard voorliegt.
Homeopaten zonder grenzen. In het continent waar overbevolking een heel groot probleem zou homeopathie weleens heel werkzaam kunnen zijn om dat probleem keihard op te lossen.... Door gewoon te doen waar het goed in is, namelijk niets.
sufkut | 23-04-13 | 12:39 | + 0 -
Kruiden en plantjes zijn geen homeopathie!
Homeopathie is het extreem doorverdunnen van een stof om het daarna voor een belachelijk hoge prijs te verkopen.
Water met een opgelost korreltje zout zeg maar.
Kruiden en planten hebben vaak wel een heilzame werking en hier maakt de reguliere geneeskunde dan ook vaak van gebruik.
even los van het twfijelachtige effect van homeopathische middelen, is het ook een mooie truc van de farmaceutische industrie om op deze wijze de concurrent om zeep te helpen.
kruiden kunnen trouwens heel werkzaam zijn als medicijn, 100.000 keer verdund opgelost in een beetje alcohol uiteraard niet.
ik ben wel benieuwd wie de sponsors zijn van de klup tegen kwakzalverij en welke lobbyisten regelmatig contact hebben met mevrouw schipper.
@sufkut | 23-04-13 | 12:39
Wat doen die bakken met kruidige plantjes de hele dag zoal dan?
Glijmiddel van A Vogel werkt anders prima bij mijn vriendin.
Wist trouwens dat waterstofperoxide uitstekend werkt tegen marokkanenproblemen.
Ik ben ook tegen vaccinaties in de derde wereld. Eigenlijk voor anticonceptie, maar ja...
Homeopathische wiet schijnt trouwens wel rustgevend te werken.
@Godsammekraken | 23-04-13 | 12:38
Aspartaam, ik zeg het u, levensgevaarlijk. Vraag maar aan aluhoedjes.
ik haal nog steeds mariadistel, werkt prima. Hier heeft de drogist bakken vol met kruidige plantjes die wel wat doen.
Nanninga helpt eigenhandig de hele homeopatische handel om zeep. Heerlijk.
Gelukkig hebben de hardnekkigste gelovigen geen boodschap aan wat er op het etiketje staat. Ze naaien elkaar genoeg op om Darwin in alle rust zijn werk te laten doen.
Samenvatting: *Homeopathie is kut.*
REAGEER OOK