Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Waxinehoudergooiert zit alvast in de lik

ataackck100.pngDe voorzorgsmaatregelen die worden genomen om het massale zombiefeest op 30 april tot een daverend succes te maken beperken zich niet tot het miljoenen stukgooien aan bloemen, afschuwelijke orgaanvermorzelende liedjes en honderden met taxpoet betaalde cameramensen van de staatsomroep: het betekent ook ervoor zorgen dat mensen met een andere mening dan de oranjezombies de ruimte krijgen om hun zegje te doen. Zo zijn de eedweigeraars al netjes achterin de Nieuwe Kerk geplaatst om toch zoveel mogelijk uit beeld te blijven maar nog veel belangrijker, de waxinelichthouder-gooier zit alvast in de petoet! Jazeker. De man die volgens het Hof wél toerekeningsvatbaar is en jaren vast heeft gezeten omdat hij een voorwerp naar de gouden koets gooide zit tien dagen voor Het Feest al vast. Maar dat is niet alles, zijn advocaat heeft een spreekverbod gekregen van het Openbaar Ministerie. Jawel, hij mag helemaal niets over de zaak zeggen. In het kader van 'transparantie' heeft het OM laten weten dat de waxinelichthouder vast zit wegens 'stalking' (en ook nog wel even blijft zitten), maar de raadsman mag er verder niets over zeggen. Twee weken vast voor 'stalking'. Schop een kind van 9 of 11 knock-out en het ziekenhuis in en u staat na drie uurtjes weer vrolijk op straat. Doe iets gooien naar de gouden koets en u bent uw leven niet meer zeker. Er gaat toch iets mis hier op deze manier, in rechtsstaat Nederland. Zeg Alex, gratie verlenen, mag u dat nog?

Reaguursels

Inloggen

Komt Volkert een dezer dagen niet vrij?!

Betweetert | 22-04-13 | 08:35

ehm..
ligt het aan mij of moet meneer de "advocaat" JUIST NU
op DIT moment (of morgen dan) camera's, intervieuws etc. etc. vol blaffen met deze zaak of heb ik het verkeerd?

Zijn functie wordt gewoon geblokkeerd zonder enige vorm van proces of aanleiding. en hij accepteert het.. ofte wel hij zegt; Ja meneer u hebt gelijk ik ben een kwakzalver!

Hij moet juist nu gaan praten over ALLES!! op tv, opnemen, op het internet en ALLES wakker maken. dan komt justitie in actie tegen hem en als hij het goed gedaan heeft gaan er bij iedereen die het verhaal te zien/horen krijgt eindelijk wat lampjes branden.

Dit wat hier gesteld is KAN EN MAG NIET

(Gij die dit juiste actie vind en durft te zeggen "wat een mooi vrij land hebben we toch" GA JE SMOEL WASSEN EN STERF!)

Klikklak op et gemak | 21-04-13 | 16:35

...(vervolg) en google ook maar eens op die Michiel Pestman van Bohler Advocaten. Beetje de aanklagers van Geert ondersteunen, iets met Rode Khmer foute mensen, de "foute" mensen vinden elkaar altijd wel, blijkt...

Martin_rsd | 21-04-13 | 12:59

Erwin Lensink (waxinelichtgooierT) was al op 13 februari in Duitsland opgepakt wegens het stalken van een oud huisgenoot van zijn broer, en zit sindsdien vast.
Google er maar op los......

Martin_rsd | 21-04-13 | 12:49

Zelfs de kerel die een schoen naar Bush gooide loopt al weer rond.

Handboek | 21-04-13 | 11:53

Dat had ie nou nooit verwacht dat ie de rest van zun leven "plezier" zou hebben van een simpel waxine lichtje, hieruit blijkt dat je in nederland en boel kan doen maar tref je letterlijk de verkeerde ben je de rest van je leven de sjaak, en dan heb je nu nog geluk nog niet zo heel lang geleden hadden ze gewoon doodgemaakt en weinig mensen die er net als nu een traan om laten. En voor al die blije die repulikein zijn, met een gekozen prsident gebeurd je hetzelde, pak je de verkeerde is het einde oefening.

Umberto die trotzoni | 21-04-13 | 11:26

Commando Z | 20-04-13 | 18:18 |,
Het smerige is omdat het een dame is die toevallig uit een andere dame is geboren en daardoor een bepaalde achternaam draagt een staatshoofd wordt. Ongeacht hoe (in-) competent ( hallo Koning Willem Alexander ) deze mensen zijn. Op het moment dat een politicus opstaat en een afwijkende mening vertoont is alles ineens bon-ton. Ik doel op het taarten incident van prof. P. Fortuyn.
Nee, de monarchie is het niet waard om mensen preventief op te sluiten omdat ze toevallig in een "zekere" familie geboren zijn. Als recht in relatie tot de koninklijke familie anders wordt toegepast zijn we aan het afglijden naar een ordinaire dictatuur. En dat vindt ik een zeer kwalijke zaak!

ratelaar | 21-04-13 | 10:59

We leven in een Oranje-dictatuur.

Bataaf | 21-04-13 | 10:52

En daarom; weg met de dictatuur! Dit heeft niets met democratie te maken. Als dit soort berichten uit een oosters land komen dan roept Nederland boe en bah. Vingertje zwaaien en mensenrechten prevelen. Nu het onder onze eigen neus gebeurd accepteren we het maar. Want het is zo'n leuk feestje. Schendingen van mensenrechten voor een kneuterig feestje. Een feestje omdat een bejaarde dame het stokje overgeeft aan een vadsige middelmatige man!
De democratie wordt belachelijk gemaakt allemaal in naam van de monarchie. Ehrm dictatuur. Weg met de Oranjes, NU!!!!

ratelaar | 21-04-13 | 10:41

Bruggen bouwen mensen, ik kan er niet genoeg de nadruk opleggen. Of afbreken, wat is het nou?.

behangtafel | 21-04-13 | 10:04

Deze voortvarendheid zou de kgb van loekaschenko niet misstaan. "Staart naar beide paspoorten en vraagt zich af welke dictatuur de meeste kenmerken van een rechtsstaat bezit"

Zatkniss | 21-04-13 | 09:47

Ik begrijp alleen die advocaat niet.... Er is niemand in de hele wereld die mij een spreekverbod kan opleggen !

kinderhoofdje | 21-04-13 | 09:23

En de damschreeuwer? Die klabanus zou ik voor de rest van zijn leven preventief vastzetten, wat een idioot is dat...

jan de patatboer | 21-04-13 | 09:02

Goeie zaak, eindelijk wordt er eens doorgepakt! Ik ben er wel een beetje klaar mee met al die gekken die vinden dat het gooien met dingen (naar wie dan ook) om gelijk te krijgen eens moet worden aangepakt!

Het verhaal van de "Waxinehoudergooiert" is een hoop gelul enkel en alleen omdat de beste vent vindt dat hij gelijk heeft!

Javello | 21-04-13 | 06:50

@willem10000 | 20-04-13 | 20:32
Triest

Kerejaan | 21-04-13 | 05:29

Diep wegstoppen die aandachtsgeile sukkel welke van Geenstijl steeds maar weer podium krijgt...

Kerejaan | 21-04-13 | 05:26

De W van waxinelichthoudergooiert inderdaad.

Binnenbaan | 21-04-13 | 01:42

What is next?
Ik ben zo bang ik durf niet naar bed.
Inmiddels is hier alles mogelijk, ook nachtelijke razzia's en niemand hoort meer van je, waar ken ik dat nu van?

gebrokenvleugel | 21-04-13 | 01:19

Moonwarrior | 21-04-13 | 00:36 |
Nee, maar die Jihadgangers kunnen ze bij terugkeer gebruiken als wapen. Plannen ze een aanslag tegen de verkeerde = oppakken, plannen ze een aanslag tegen een lastpost (zoals Theo van Gogh) = ook oppakken, nadat lastpost opgeruimd is.
Terroristen, reuze handig hoor, die doen waar de gemiddelde Groen Lniks stemmer/PvdA-proleet allang al te laf voor is geworden.

ZSU-23-4 | 21-04-13 | 00:43

En dat spreekverbod, daar houdt zo'n advocaat zich dan ook aan? Verbazingwekkend.
Je laat je toch niet door een of andere halve zool van de rechtelijke macht of justitie de mond snoeren?

ZSU-23-4 | 21-04-13 | 00:40

Wat ben ik blij dat de veiligheidsdiensten in dit land zo goed hun werk doen, 1 waxinelichtgooier in de bak, 100 jihadgangers in Syrie die natuurlijk weer terug mogen keren want ze zijn geen gevaar voor Nederland.

Moonwarrior | 21-04-13 | 00:36

Is er al een museum gevonden voor de waxinelichtjeshouder. Of is die ook onschadelijk gemaakt?

Esprit77 | 21-04-13 | 00:33

@Lewis Lewinsky | 20-04-13 | 23:56 |
Who cares, als die morose ellende maar nooit meer gehoord wordt. Ik heb mij nooit heel erg geschaamd voor mijn Nederlanderschap, maar na het horen van dat volslagen debiele deuntje met zo mogelijk nog debielere tekst, was ik geneigd me op 29 april te laten denaturaliseren om vervolgens Duitser te worden. Nou kunnen die er ook wat van, als het op domme deuntjes aankomt, maar dat kunnen ze tenminste compenseren met Bach, Beethoven, Bruch en Heino.
.
Overigens hebben zelfs de beruchte Duitse U-boten nooit de peilloze diepte bereikt van dat randdebiele kroningsgedrocht van Ewbank, of hoe die dyslectische kneus ook moge heten.

Brou Is Back | 21-04-13 | 00:10

Mag dat trouwens van de officier van justitie, een koningslied terug trekken?
*vraag het eerst aan de gestapo*

Lewis Lewinsky | 20-04-13 | 23:56

@tattooboer | 20-04-13 | 23:50
Moehahaha!
*waxinelichtje aandoet*

Lewis Lewinsky | 20-04-13 | 23:54

BREAKING WIND.... Errrmmm... NEWS!
Verdachte van terreur met audiofoon braakmiddel, John Euwwwbank, trekt Koningsliederlijknummer terug! De Heer zij geloofd en afgeprezen, de monarchie en het land zijn gered....

Brou Is Back | 20-04-13 | 23:53

We are all waxinelichtgooiers.

dagutnie | 20-04-13 | 23:44

Een officier van Justitie heeft helemaal niets te zeggen over het zwijgen of spreken van een advocaat. Niente. Nada. Nichts.

Geen jurisdictie hierover, geen zeggenschap, geen bevoegdheid, edelachtbare. Geen.

Lewis Lewinsky | 20-04-13 | 23:36

advocaat is geen knip voor de neus waard als hij zich aan een spreekverbod van het OM houdt.

Rijole | 20-04-13 | 23:25

Bij de kroning van Beatrix was er censuur op de spandoeken. Een groepje mensen bracht een spandoek met de tekst: 'Geen commentaar'. Die moest wel doorgelaten worden. Het zei 3000 woorden in 2...

Denk er onderhand over om te komen met een waxinelichtje spandoek of t-shirt.

marshmallow | 20-04-13 | 23:25

Goh wat toevallig dat hij nou elke keer als het koningshuis iets publieks doet hij daar vlak voor een misdrijf begaat.

Onder een Steen | 20-04-13 | 23:17

Ik hoop dat de volgende held die opstaat een waxinelichthouder fabriek naar het koningshuis gooit.

* | 20-04-13 | 23:11

Leve de dictatuur.... hoera hoera hoera....

H.A. Ram | 20-04-13 | 22:40

Psychiatrisch gevalletje... zo hebben we er 100.000 in Nederland. Houdt de boel interessant! Bij iedereen in de straat zijn er wel een paar. Maarja, het koningshuis is er te heilig voor. Sterruf Willem, met je kutliedje.

Crak-ho | 20-04-13 | 22:38

@wedstrijdkrokodil
hm ja,interessant, zo ver had ik nog niet eens gedacht, het eerste universum/de eerste "god". Het is misschien nooit uit te sluiten dat er een schepping is geweest? Ons universum, de bigbang, en andere univerums waar misschien hele andere natuurwetten en tijd/ruimte-regels gelden, doen er misschien niet eens toe in dat vraagstuk...

fram | 20-04-13 | 22:36

Een w.c pot gooien naar de koets mag wel, W.A heeft daar zelf ook ruime ervaring mee?

LostSandWich | 20-04-13 | 22:18

Dit artikel gaat over China , hè???
Niet over Nederland toch ...
... Toch ???

Piet_Snot | 20-04-13 | 22:18

Teeven moet ook blijven zitten toch?Of is dat de opdracht van deze pannenkoek.

wocky | 20-04-13 | 21:34

Een Karst Tates in dop preventief vast een een advocaat de mond gesnoerd? Echt? Godverdomme, zou het dan toch nog wat worden met dit land?

omanders | 20-04-13 | 21:21

Een spreekverbod om te voorkomen dat men (de burgers of iemand anders?) boos worden als ze de redenatie erachter horen? Want wanneer zou je een spreekverbod instellen? Volgens mij alleen als je weet dat wat je doet niet door de burgerbeugel kan.

appeltjesgroeneweide | 20-04-13 | 21:15

goede zaak dat ze hem oppakken hoor. Maar waar is justitie voor echt belangrijke zaken? Ze willen gevangenissen sluiten, tuig met een enkelbandje wegsturen. Dit is de zuiverste vorm van klasse justitie.
Volkert staat zo ook weer gewoon op straat. Met of zonder bandje. Maar een tamelijke ongevaarlijke waxine licht gooier pakken ze op en volgen ze?
Als ie nou een snelkooppan heeft gekocht, ok.
Goed dat ze de Koningin beschermen hoor. Maar de burger wordt telkens weer vergeten. wij krijgen altijd van die laffe linkse onwereldse rechters die zo goed rekening houden met misdadigers. Wat is dit land toch achteruit gegaan :-(

According2Mark | 20-04-13 | 20:55

Bakito | 20-04-13 | 20:11 | + 2

Doe mij maar zijn 7e symfonie, die begeleidt de geluiden van de guillotine ook goed.

KarelMarks | 20-04-13 | 20:55

Yes! Dé hit tijdens Knijnedag 2013: waxinelichtjeshouders verkopen!

Inclusief gebruiksaanwijzing: om 14:30 iedereen tegelijk gooien!

dekogelkwamvanlinks | 20-04-13 | 20:47

@necrosis | 20-04-13 | 20:20
Ook dat, maar 's zomers mijd ik de zon zoveel mogelijk.
Nu is het lekker om een kleurtje te krijgen. Zeker na deze lange winter.

Jackanders | 20-04-13 | 20:20

Hehe, leuk gevonden Jack!

La Vie En Rose | 20-04-13 | 20:33

Iemand een snelkookpan lenen? Krijgt boutjes en gratis bij.

willem10000 | 20-04-13 | 20:32

@Ik was in Haren | 20-04-13 | 20:27
*bier uit tikplank gieten doet*

necrosis | 20-04-13 | 20:32

@de grote Anti | 20-04-13 | 20:19
Yep. Hou er ook niet van. Nederlanders kunnen niet goed acteren. Doe mij maar de Engelsen.

La Vie En Rose | 20-04-13 | 20:30

Van Dikhout | 20-04-13 | 20:20 |
Ik denk dat je zoveel indruk maakt als het je lukt om dat oranje propje op te tillen, dat niemand meer achter je aan durft te komen.

Ik was in Haren | 20-04-13 | 20:27

@ Van Dikhout | 20-04-13 | 20:20 | + 0 -
Eigen kind? scheelt wel, minder erg lijkt mij.

TheseDays00 | 20-04-13 | 20:25

Hoeveel voor straf staat er eigenlijk voor het gooien van een kind van jaar of negen of elf naar de Gouden Koets?

Van Dikhout | 20-04-13 | 20:20

@La Vie En Rose | 20-04-13 | 20:15
Zondaar!

Jackanders | 20-04-13 | 20:20

@La Vie En Rose | 20-04-13 | 20:15
Van teveel zon gaat je huid rimpelen....

necrosis | 20-04-13 | 20:20

@La Vie En Rose | 20-04-13 | 20:10
Nog wat: me mensen met veel poen, bedoel ik natuurlijk onze linkse broeders en zuster met veel poen.

La Vie En Rose | 20-04-13 | 20:17

@La Vie En Rose | 20-04-13 | 20:10
Pff laatste regel: gaaT i.p.v. gaan.

Teveel zon gehad vandaag.

La Vie En Rose | 20-04-13 | 20:15

@miko | 20-04-13 | 20:12

Kijk eens op de klok jij, nu gelijk. Wat zie je daar, hoe laat is het? En wat hadden wij samen afgesproken, nou, weet je dat nog?

Ga daar eerst maar eens even over nadenken.

pius | 20-04-13 | 20:15

En Teun natuurlijk, maar die stenenteller heeft er geen zin meer in hier.

Jackanders | 20-04-13 | 20:14

@dubbeljoe | 20-04-13 | 20:02
Yep. En hij had het er expliciet over dat er veel te weinig aandacht is uitgegaan naar de oorspronkelijke bewoners van oude wijken.

La Vie En Rose | 20-04-13 | 20:13

Welkom in NLSSR.

ProAsfalt | 20-04-13 | 20:13

@pius | 20-04-13 | 19:30
De oranjes een Nederlands symbool?? Dan zijn autobahnen dat ook zeker? Veel Duitser dan de oranjes heb je ze niet. Goebels zou geen familie kunnen vinden met Duitser bloed. Behalve als Mengele een bloedtest zou doen dan kwam toch de bastaard lijn van de stalmeester weer te voorschijn.
Koning Willem Alexander de Ranitz een Nederlands symbool, ha, laat me niet lachen.

miko | 20-04-13 | 20:12

Zo, ff iedereen minkudo geven en dan naar de schouwburg voor uitvoering van Dmitri Shostakovich: Piano Concerto n.1 in C minor op. 35.

* gsexit*

Bakito | 20-04-13 | 20:11

@pius | 20-04-13 | 20:03
Ik heb ook zo mijn voorkeuren, een stuk of zes. ;)

Jackanders | 20-04-13 | 20:10

We zouden ook preventief alle vrouwen vast kunnen zetten tijdens de troonwisseling. Ze zouden wel eens met hun borsten kunnen gaan zwaaien!

VanBukkem | 20-04-13 | 20:10

@Bakito | 20-04-13 | 20:01
Ow, die ken ik ook. En die denken er net zo over als ik.

Ik vind het juist een pavlov reactie van talentlozen en mensen met veel poen, die best de volle mep voor een concert of toneelvoorstelling kunnen betalen. Die gaan altijd het hardste janken als er op kunst en cultuur bezuinigd gaan worden. Let er maar eens op.

La Vie En Rose | 20-04-13 | 20:10

@miko | 20-04-13 | 20:07

Nee. Ik ga niet meer terugscollen. Mijn Reacties zijn tot een kwartier na plaatsing door mij beantwoordbaar. laten we dat afspreken vanaf nu.

Want dit is kut met komkommers zo.

pius | 20-04-13 | 20:09

Eurotokkie | 20-04-13 | 20:08 | + 0 -

PVV'erts!

Supermatthijs | 20-04-13 | 20:09

Bakito | 20-04-13 | 20:07 | + 0

Weetje wie nog meer in een slachtofferrol kruipen.

Eurotokkie | 20-04-13 | 20:08

@pius | 20-04-13 | 19:05
Waarom? We hebben die dag dubbel en dik betaald. Of denk je dat Willem de groteske dat hele gebeuren zelf betaald van zijn niet verdiende toch gekregen vorstelijke salaris.(wat het enige vorstelijke aan hem is.)

miko | 20-04-13 | 20:07

@Eurotokkie | 20-04-13 | 20:06
Stokerd! ;)

Bakito | 20-04-13 | 20:07

"Sieg Wilhelm Von Amsberg" Endlich mahl wieder ein Kaiser!!!

Frag: Hat der Niederlaendische SS dies wirklich befohlen?

Byter | 20-04-13 | 20:06

@spanarchist | 20-04-13 | 20:05
Oh, dacht even dat jullie met de witte vlag wapperden.

Bakito | 20-04-13 | 20:06

-weggejorist-

pius | 20-04-13 | 20:06

Bakito | 20-04-13 | 20:03 | + 0
slachtofferrol past wel een beetje bij je.

Eurotokkie | 20-04-13 | 20:06

@miko | 20-04-13 | 20:02

Jij... gvd... jij... heledraadlezer. Ik krijg er een scrollvinger van onderhand.

pius | 20-04-13 | 20:05

Bakito | 20-04-13 | 20:03
Wil je een zakdoekje?

spanarchist | 20-04-13 | 20:05

Alle spass op een stokje, wie had kunnen denken dat je in Nederland nu preventief opgepakt kon worden voor zoiets triviaals, er zijn maar weinig landen waar dat kan en zonder uitzondering kennen ze geen democratie, nein, nein, nein!

smdyasc | 20-04-13 | 20:05

@miko | 20-04-13 | 19:56
Onzin, ik ben de reaguurder die de meeste schofferingen en bedreigingen op zijn bord krijgt.

Bakito | 20-04-13 | 20:03

@Jackanders | 20-04-13 | 20:01

Jij kent mijn voorliefde voor het maken van onderscheid Jack. In de praktijk betekent dat sommigen alles kunnen zeggen (jij bijvoorbeeld) en anderen niks. Puur een kwestie van persoonlijke voorkeur mijnerzijds.

Het moet wel eerlijk blijven.

pius | 20-04-13 | 20:03

Hans Teeuwen heeft zeker bedankt voor het Koningslied .

Eurotokkie | 20-04-13 | 20:03

@pius | 20-04-13 | 19:08
Hij vraagt eerst een vergunning aan.

miko | 20-04-13 | 20:02

Dat betekent dat hij in dat opzicht meer inzicht heeft dat zijn moeder in die 33 jaar.
Dat mag ook weleens worden gezegd.
En wellicht vindt hij ook wel dat die waxinelichtjeshoudergooierT onterecht is opgesloten. Wie weet.
La Vie En Rose | 20-04-13 | 19:42

www.elsevier.nl/Nederland/blogs/2013/4...

Ellian:
Koning Willem-Alexander is nu al een verademing. Over de integratie gaf Willem-Alexander een duidelijk en juist antwoord: de problemen moeten worden benoemd maar daarna moet er naar oplossingen worden gezocht. Hij wil niet dat de multiculturele problemen worden verdoezeld.

dubbeljoe | 20-04-13 | 20:02

@La Vie En Rose | 20-04-13 | 19:51
Het is een pavlov-reactie om creativiteit en kunst in 1 adem met subsidies te noemen. Ik ken tientallen, honderden kunstenaars en muzikanten: vrijwel allemaal netto-betalers.

Dit vooroordeel leeft overigens veelal onder ambtenaren en andere staatsruifvreters. Gênant en ironisch.

Bakito | 20-04-13 | 20:01

*wegrent voor Grote anti*

pius | 20-04-13 | 20:01

Supermatthijs | 20-04-13 | 19:58
Je hebt gelijk,een foute generalisatie. Niet alle Marokkanen zijn zielig.

spanarchist | 20-04-13 | 20:01

@pius | 20-04-13 | 18:46
Dank ik ben al bitter genoeg.
*bricktop impressie*

miko | 20-04-13 | 20:01

Als je van tevoren al weet dat iemand over de schreef zal gaan, en hij heeft zich in de tussentijd ook niet sjofel gedragen kan ik heel goed inkomen dat ze hem een extra vakantie'tje geven.

G,I. Jane | 20-04-13 | 20:01

@pius | 20-04-13 | 19:50
Je scheert mij toch niet over het reaguurderskammetje nu hè?
Ook al vind ik dat de verkeerde prins iets meer dan een jaar geleden gelawineerd de piste verlaten heeft?

Jackanders | 20-04-13 | 20:01

@necrosis | 20-04-13 | 19:55

Is dat je profielschets? Best geloofwaardig. Op dat goede voetenwerk na dan. Dat is een beetje over de top.

pius | 20-04-13 | 20:01

@de grote Anti | 20-04-13 | 19:55
Dus jij hebt mijn handschoenen gejat!
*aangifte doet*

necrosis | 20-04-13 | 20:00

@pius | 20-04-13 | 19:54
Door de elite ja, maar niet door alle belastingbetalers zoals nu wel het geval is.

En het gaat mij idd vnl om de talentlozen.

La Vie En Rose | 20-04-13 | 20:00

Koningslied op tafel legt...

Supermatthijs | 20-04-13 | 20:00

@Supermatthijs | 20-04-13 | 19:54

Dat zou wel eens het geheim kunnen zijn voor een lang en gelukkig leven inderdaad.

En mocht je nog een goeie zielige Marokkaan willen hebben, dan heb ik er nog wel eentje in de aanbieding.

Momenteel is hij scooters jatten in een rechtse buurt maar als hij terug is laat ik hem gelijk even bellen met zijn door een van een PVV-er gejatte Samsung Galaxy, het allernieuwste type ook nog.

Je vraagt het je af waar die Henken en Ingrids zoiets van betalen eigenlijk, maar ach, dat is van later zorg.

Het is net zo gezellig momenteel.

pius | 20-04-13 | 19:59

spanarchist | 20-04-13 | 19:56 | + 0 -

Niet zo generaliseren vriend, dat is nergens voor nodig. Of zal ik eens een waxinelichtjeshouder in je richting gooien ?

Supermatthijs | 20-04-13 | 19:58

@gebrokenvleugel | 20-04-13 | 18:31
Nee dat zijn de queens

miko | 20-04-13 | 19:58

pius | 20-04-13 | 19:53 | + 0

Ik denk dat 90% van de mensen die dag komt voor Maxima , en of ze nog eens een traantje laat.

Eurotokkie | 20-04-13 | 19:57

Supermatthijs | 20-04-13 | 19:54
Goed plan. Mooi huis kraken met een dure tv en geluidsinstallatie, dan komt die zielige Marokkaan vanzelf in huis, daar hoef je verder niets voor te doen.

spanarchist | 20-04-13 | 19:56

@Bakito | 20-04-13 | 18:19
Zegt de man met een mand vol ban's vanwege omfloerste bedreigingen.
*wattip verpakking naar bakito gooit*

miko | 20-04-13 | 19:56

@pius | 20-04-13 | 19:50
Helaas valt Maxima niet op oude, kalende mannetjes die goed 'voetenwerk' kunnen leveren.
*sorry ende gnehehehe*

necrosis | 20-04-13 | 19:55

Hoewel er hier absoluut sprake is van klassenjustitie heeft Erwin L. meermaals aangegeven nieuwe acties te overwegen. Had hij dat niet gedaan was justitie een stuk coulanter geweest.
Dat gezegd hebbende: weg met de monarchie! Het is vijf voor acht!

o)+ | 20-04-13 | 19:55

*handschoenen van necrosis afpakt en pius over knie legt*

de grote Anti | 20-04-13 | 19:55

@Commando Z | 20-04-13 | 18:18
Mafferd, een verward persoon gooit met een stukje ijzer naar een koets die een eeuwigheid uit zijn buurt is en word daar maanden voor vervolgd.
Gezien de mentale gesteldheid va de man is dat alsof een kind van twaalf een raam ingooit.
Moet niet gekker worden.

miko | 20-04-13 | 19:54

@La Vie En Rose | 20-04-13 | 19:51

Grote kunstenaars werden vroeger ook door de elite gesubsidieerd. In die zin is er niks veranderd. Het gaat jou om de facilitering van de talentlozen.

En daar heb je een punt.

pius | 20-04-13 | 19:54

@Botte Hork | 20-04-13 | 19:39
Sterkte!

toetanchamon | 20-04-13 | 19:54

pius | 20-04-13 | 19:50 | + 0 -

Hier zit zeker iets in. Ik doe dit ook altijd, als de zuur rechtse reaguurders ergens tegen zijn ben ik ervoor. Klopt eigenlijk altijd, ik denk er dan ook over me van mijn koophuis te ontdoen en te gaan kraken. En mijn redelijk goed betaalde baan op te zeggen en steun te gaan trekken. En een zielige marokkaan in huis nemen natuurlijk.

Supermatthijs | 20-04-13 | 19:54

@Eurotokkie | 20-04-13 | 19:51

Niet verwarrend gaan doen nou hè. Het werkt alleen in eenduidige gevallen.

* geïrriteerd kijkt*

pius | 20-04-13 | 19:53

@Bakito | 20-04-13 | 19:49
Ik weet, maar dat hoeft niet altijd dik gesubsidieerd te worden. Als je echt creatief bent en talent hebt dan wil je helegaar niet afhankelijk zijn, toch?

La Vie En Rose | 20-04-13 | 19:51

pius | 20-04-13 | 19:50 | + 0

Ik ben tegen het Koningshuis , maar voor Maxima.

Eurotokkie | 20-04-13 | 19:51

Het beste argument om voor het Koningshuis te zijn is natuurlijk het feit dat het merendeel van de reaguurders er tegen is. Geenstijl Functioneert in die zin als een soort wichelroede voor mij .

Als ik ergens over twijfel kijk ik snel even wat de reaguurders ervan vinden en doe ik precies het tegenovergestelde.

Dus het zal niemand verbazen dat ik ontzettend gelukkig gezegend en blijmoedig mens ben sinds ik hier reaguur. Probeer het maar een keer zou ik zeggen.

Werkt als een Poolse seizoenarbeider in de aspergeteelt.

pius | 20-04-13 | 19:50

bossnl | 20-04-13 | 19:46 | + 0

Ik denk dat er meer politiemacht komt die dag , waar ze zelf in Amerika van opkijken .

Eurotokkie | 20-04-13 | 19:49

@La Vie En Rose | 20-04-13 | 19:42
dan i.p.v. dat

La Vie En Rose | 20-04-13 | 19:49

@La Vie En Rose | 20-04-13 | 19:44
Zonder creativiteit (muziek, cabaret, grafisch etc) zal het nooit iets worden met een nieuw politieke stroming.

Bakito | 20-04-13 | 19:49

Willempie is het doodschieten niet waard. Maar reken maar dat de monarchie verdwijnt. Immers de sovjetunie bestaat ook niet meer. Rechts en religieus denken wat eender is leid tot niets. Steeds meer mensen genezen van die vrezelijke aandoening.

Godisvoordedomme | 20-04-13 | 19:48

Ooit zijn de kinderen van koning Pils oud genoeg om te begrijpen wat er gebeurt, hoe krijg je dan zo'n kind aan het verstand dat dit mag omdat jij Koning bent?

Flipus | 20-04-13 | 19:48

geen live verslag van zn gevaarlijke man (waxinelichtje gooien wow)net als in boston 10.000 politie en militairen en swat voor 1 waxinelicht gooier of rugzak drager?

bossnl | 20-04-13 | 19:46

Tot 2013 had Vrouwe Justitia altijd een blinddoek voor, nu krijgen wij burgers deze en over niet al te lang de enkelband van Fred Teeven.

gebrokenvleugel | 20-04-13 | 19:46

Er zijn nu wel erg veel overeenkomsten tussen Wim-Lex en Kim Jung Un:

- ze leven allebei in een socialistische heil staat
- kunnen allebei niet tegen kritiek
- via debiele ouders onrechtmatig aan de macht gekomen
- hebben allebei een dikke plofkop en leiden aan Down

Boze massa | 20-04-13 | 19:46

@Bakito | 20-04-13 | 19:40
Hahaha.
Maar ouwe krakerT, jij hebt natuurlijk zat werk op Koningsdag. Da's mooi meegenomen toch?

La Vie En Rose | 20-04-13 | 19:46

@necrosis | 20-04-13 | 19:02
Voor Kaas een uitzondering, die pakken we zijn toetsenplak af.

toetanchamon | 20-04-13 | 19:46

Misschien moeten we onze 'verlichten' van vroeger eren door nu te stellen ipv van:
'Geen woning, geen kroning'
'Geen vrije meningsuiting, geen kroning'.
Vrees dat de verlichten van toen, de conformisten van nu zijn.

smdyasc | 20-04-13 | 19:45

@Bakito | 20-04-13 | 19:39
Nope, wel funny. En die eerste ludiek stond tussen aanhalingstekens. ;)

La Vie En Rose | 20-04-13 | 19:44

Als je niet monarchieus bent zit je zo wie zo vast op 30 april.

Zure prak | 20-04-13 | 19:43

Overigens kun je zeggen van Wim Lex wat je wilt: Tijdens dat interview zei hij dat hij vond dat met er met al die integratiedebatten in het verleden de fout is gemaakt dat er geen aandacht is geweest voor de oorspronkelijke bewoners van oude wijken. O.i.d.

Dat betekent dat hij in dat opzicht meer inzicht heeft dat zijn moeder in die 33 jaar.
Dat mag ook weleens worden gezegd.

En wellicht vindt hij ook wel dat die waxinelichtjeshoudergooierT onterecht is opgesloten. Wie weet.

La Vie En Rose | 20-04-13 | 19:42

rechtsdwalendeautist | 20-04-13 | 19:33 | + 0

Dit bord komt trouwens op de Dam te hangen , we willen Prins Pils niet onnodig bang maken .

Eurotokkie | 20-04-13 | 19:40

@Van Roden Den Drons | 20-04-13 | 19:35
ANUS!11!!!

Bakito | 20-04-13 | 19:40

toetanchamon | 20-04-13 | 19:36

*Infra rood cam inschakelt* ;-)

Botte Hork | 20-04-13 | 19:39

@La Vie En Rose | 20-04-13 | 19:33
Een wit t-shirt met tekst vind jij niet ludiek?

Bakito | 20-04-13 | 19:39

pius | 20-04-13 | 19:30
Nog maar een keer: het "belang" van de Koninklijke familie is nog nooit bewezen, er wordt slechts beweerd dat ze miljarden voor Nederland opbrengen zonder enige vorm van onderbouwing.
En daarbij, een Duitser en een Argentijn in het Koninklijk huis is een belediging voor het enige dat het Nederlandse volk echt bindt, alsof 74 en 78 niet bestaan hebben. Alleen de adoptie van een Spaans kind ontbreekt nog.

spanarchist | 20-04-13 | 19:37

@Botte Hork | 20-04-13 | 19:12
*gordijnen dicht doet* ;)

toetanchamon | 20-04-13 | 19:36

Bakito loopt wel nog vrij rond , dus zo erg is het nog niet helemaal met de uiting van meningsvrijheden in dit land.

Van Roden Den Drons | 20-04-13 | 19:35

@Dit is de waarheid | 20-04-13 | 19:07
U stemt vast Groenlinks. Die hebben aanhangers die ook altijd van die 'ludieke' ideeën hebben. Krakers enzo. Enfin, ik neem aan dat u zo een demonstratie gaat organiseren.

Dat plan van die republikeinen is daarentegen wel leuk. Niks geen geweld, gewoon een wit T-shirt met: 'Ik Willem niet' en een eigen anti-koningslied.

Ook de Spanjaarden protesteerden vooralsnog vreedzaam tegen hun koningshuis. Dat moet ook wel want als ze daar een waxinelichtjeshouder tegen de voiture van het koningshuis gooien, worden ze eerst verrot geslagen en krijgen daarna een forse gevangenisstraf.

Ow, ik ben zelf overigens ook geen fan van het koningshuis, maar dit terzijde.

La Vie En Rose | 20-04-13 | 19:33

Harry Veenendaal ‏@HarryVeenendaal 18 Jan

Het was niet Beatrix, maar prins Pils die vervolging vd #waxinewerper wilde. U weet wel, diegene die als eerste op Dam naar binnen rende.

rechtsdwalendeautist | 20-04-13 | 19:33

Das een brokkie Argentijnse klassejustitie zulle we maor denke tog?

william7055 | 20-04-13 | 19:32

necrosis | 20-04-13 | 19:31 | + 0 -

Alle waxinelichtjeshouders terug naar het land van herkomst.

Supermatthijs | 20-04-13 | 19:32

@Supermatthijs | 20-04-13 | 19:27
Die zijn vanaf morgen gewoon verboden, vanwege het milieu, onze veiligheid en het nationaal belang!

necrosis | 20-04-13 | 19:31

@necrosis | 20-04-13 | 19:21

Onttroond? Door de eeuwigheid ja, maar zeker niet door het plebs. Enfin, de Koningin krijgt helemaal niet elk jaar meer.

Verder zijn de Oranjes misschien wel het belangrijkste symbool van de door jou zou bewierookte Nederlandse cultuur. Alle reden dus om je portemonnee te trekken dacht ik zo.

So Pay up you Greedy bastard.

pius | 20-04-13 | 19:30

Sprak gisteren iemand die een waxinelichthouder van 500 kg in elkaar aan het pielen is.

Uw Verzekeringsadvis | 20-04-13 | 19:30

Monarchie betekend: ALLEEN HEERSCHAPPIJ, dus geen democratie

heme | 20-04-13 | 19:30

necrosis | 20-04-13 | 19:27 |
Jij gaat voor de (k)aars in plaats van het waxinelichtje?

Ik was in Haren | 20-04-13 | 19:30

En nog een geluk dat de schoonvader van Willem nog geen macht in Nederland heeft. Anders had die waxinelichtjeshoudergooier allang parachute leren springen. Zonder parachute.

spanarchist | 20-04-13 | 19:29

@de grote Anti | 20-04-13 | 19:22
*rubberen handschoenen aantrekt, en grote Anti over de knie leggen doet, ende grinnikt*

necrosis | 20-04-13 | 19:27

We hebben een waxinelichtjeshouders- probleem.

Supermatthijs | 20-04-13 | 19:27

@de grote Anti | 20-04-13 | 19:22
Het is maar waar je mee geassocieerd wil worden.
*gooit alles op de grote hoop*

Jim Lovell | 20-04-13 | 19:26

Een totaal verbod op waxinelichthouders , klaar.

Eurotokkie | 20-04-13 | 19:26

Een totaal verbod op waxinelichthouders , klaar.

Eurotokkie | 20-04-13 | 19:26

@Bakito | 20-04-13 | 19:21
Wil je dat niet meer doen?
*ieuw*

necrosis | 20-04-13 | 19:25

De oude nar (6) | 20-04-13 | 19:22 |
In dit geval gebeurt het, omdat de oranjes geen kritische geluiden willen horen in de media.

Ik was in Haren | 20-04-13 | 19:23

*achter Bakito gaat staan*

de grote Anti | 20-04-13 | 19:22

Teeven weer in helemaal terug.

louis6227 | 20-04-13 | 19:22

Zijn advocaat heeft heklemaal geen spreekverbod opgelegd gekregen. Zijn client zit in de "beperkingen" en dat betekent dat zijn advocaat niet met anderen over de zaak mag praten. Is vrij normaal in ons strafrecht. gebeurt zeer regelmatig. Dit gebeurd omdat men bang is dat anders het onderzoek gefrustreerd wordt.

De oude nar (6) | 20-04-13 | 19:22

@pius | 20-04-13 | 19:11
Was die vorstin niet degene die het had over financiële pijn en verdraagzaamheid?
Het is makkelijk lullen vanachter je eigen ijzeren gordijn als je zalm zit te knagen terwijl Nederland steeds onveiliger wordt, terwijl je zelf elk jaar meer geld krijgt vanwege de crisis.
Leg dat maar eens uit, onttroonde keizer!

necrosis | 20-04-13 | 19:21

*bukt *

Bakito | 20-04-13 | 19:21

@pius 19:15
Zit nu een beetje te schakelen tussen Real - Betis en Grunn - ADO. Kwart voor 9 AZ - PSV. Later!

AshleyJ"Ash"Williams | 20-04-13 | 19:20

*Waxinelichthouder tegen hoofd van Bakito gooien doet*

Botte Hork | 20-04-13 | 19:20

@necrosis 19:11
Ja dikke doei! Ik ken die plaatjes (en praatjes) van jou zo onderhand wel. Dat dus. Doehoei.

AshleyJ"Ash"Williams | 20-04-13 | 19:17

Leuk weetje over de gouden koets en kinderarbeid.
"Het interieur is van zijden petit-point-naaldwerk. Dit borduurwerk werd deels verricht door meisjes uit weeshuizen."
nl.wikipedia.org/wiki/Gouden_Koets_(Ne...)

toetanchamon | 20-04-13 | 19:17

@Muxje | 20-04-13 | 19:07
Jaja, ik weet het..
Kent iemand de man persoonlijk of weet er iemand toevallig iets over de verhoren/psychologisch rapport?
Ik dus niet echt. Als hij toegaf dat hij het zo weer zou doen, misschien wel met iets zwaarders, omdat de oranjes vuile ****** zijn wat hem betreft..'en dan heel maniakaal begon te lachen.

Ja, dan zou ik ook geen risico nemen.
Ken de zaak niet en ja, 020 zit vol gewelddadig ander gespuis.

de grote Anti | 20-04-13 | 19:17

Kijk, Wim Lex is zelf niet verantwoordelijk voor het preventief opsluiten van meneer de waxinelichtjeshoudergooiert. Dat doen een paar overijverige dienaren van justitie in opdracht van hun baas.

En wat hoort een advocaat dan te doen: Protest aantekenen en de media opzoeken. En schijt hebben aan de opgelegde zwijgplicht, de lutser.

La Vie En Rose | 20-04-13 | 19:17

Bakito | 20-04-13 | 19:15

Wil je aub je privé foto's niet hier neer tegelen?

Botte Hork | 20-04-13 | 19:17

"een spreekverbod gekregen van het Openbaar Ministerie. Jawel, hij mag helemaal niets over de zaak zeggen."
Het OM is toch een uitvoerend orgaan, en kan een straf eisen, doch niet opleggen; daar zijn rechters voor...

Hendrikaatje | 20-04-13 | 19:16

Een ding is zeker, als Beatrix dit niet gewild had, was dit niet gebeurd.

louis6227 | 20-04-13 | 19:16

Dit is de waarheid | 20-04-13 | 19:07 |
Ach, ik trek zoals altijd op koninginnedag mijn leren jekkie aan, start mijn bike, en toer rustig langs de mooie weggetjes in de Vechtstreek.
En als ik dan wat van die Oranje idioten passeer dan laat ik de uitlaten wat extra knallen en vergeet ze weer bij de volgende bocht.
Discussieren heeft geen enkele zin, dus laat ze maar.

bakoenin | 20-04-13 | 19:15

-weggejorist-

dubbeljoe | 20-04-13 | 19:15

@AshleyJ"Ash"Williams | 20-04-13 | 19:14

Wie ga je kijken dan?

PS-gay?

pius | 20-04-13 | 19:15

Ongeblustekalk | 20-04-13 | 19:11 |
Ik hoop dat Wim-Lex zijn koningschap van zich af gooit en of dat dan tegen een demonstrant is, maakt me niet zoveel uit.

Ik was in Haren | 20-04-13 | 19:15

@pius 19:09
Haha. Uitzonderlijk! Goed, voetbal nu - er zijn belangrijkere zaken tenslotte én daar is Koning Voetbal er één van. Fijne avond. * out *

AshleyJ"Ash"Williams | 20-04-13 | 19:14

Noord Korea aan de maas.
En maar lekker kruipen
en buigen voor de oranjes.
Kots Kots Kots
Het nieuwe Kots-lied.

rechtsdwalendeautist | 20-04-13 | 19:14

@RepubliekNederland 19:07: Wij (en de media) kunnen ons er niet eens fatsoenlijk over opwinden, aangezien niet bekend is waarom ie vast zit. Waarom denk je dat de advocaat een spreekverbod heeft gekregen?

Muxje | 20-04-13 | 19:13

Een iMac Boek met GPS laten ze staan maar zo'n waxinemalloot krijgt twee weken Teeven. Waarom zit Rutte nog niet vast?

Rico den Hollander | 20-04-13 | 19:12

Er stond net serieus een politie wagen een kwartier ofzo op mijn stoep.
Ze zijn nu weg, maar toch.. Blij dat ik voldoende Alu folie in huis heb.

Botte Hork | 20-04-13 | 19:12

Ik hoop dat Wim-Lex een demonstrant een WC pot tegen zijn smoel gooit. Zou lachen zijn.

Ongeblustekalk | 20-04-13 | 19:11

De W- van Waxinelichtje, 3 vingers in de lucht !!!

louis6227 | 20-04-13 | 19:11

@AshleyJ"Ash"Williams | 20-04-13 | 19:03
Een ander plaatje opzetten?
Oke, speciaal voor jou:
www.youtube.com/watch?v=Cz2DOclmoeY
@overige reaguurders: niet klikken op linkje!

necrosis | 20-04-13 | 19:11

Vroeger was het landverraad als je tegen het Koningshuis was nu is het andersom.

Het kan verkeren.

pius | 20-04-13 | 19:11

@Dit is de waarheid | 20-04-13 | 18:57
"Ik ga morgen een waxinelichtjeshouder naar de waxinelichtjeshouder gooien. Benieuwd wat er dan gebeurt."

Niets. Alleen als u dat de gehele dag door doet, volgt wellicht opname in de GGZ.

Dat is de waarheid en daar moet u het mee doen.

La Vie En Rose | 20-04-13 | 19:10

-weggejorist-

Dit is de waarheid | 20-04-13 | 19:10

@AshleyJ"Ash"Williams | 20-04-13 | 19:08

Ik bedoel jou ook niet Ash. In jouw geval zou ik persoonlijk met de pet rondgaan om je verliezen te compenseren.

Wat is een regel zonder uitzondering immers.

pius | 20-04-13 | 19:09

Heel eng dit inderdaad.
Hopen dat Putin dit niet lees want die lacht zich de tering. In Rusland weet je ten minste dat je in Siberië zit als je met de macht solt, hier gaan ze doodleuk met het vingertje wijzen naar anderen en dan zelf dit soort Iraanse praktijken toepassen.
Toen ik het verhaal van de waxinelichthouder-gooier en de boze brief -schrijver aan m'n (buitenlandse) opa vertelde kon hij het niet geloven. Voor hem was Nederland hét land waar dit soort dingen nooit zouden kunnen gebeuren, en voor de meeste mensen in Nederland ook. Misschien nog wel gekker dat geen een grote nieuwssite hier iets zinnigs/kritisch over meldt. Dit soort praktijken zouden op z'n minst een discussie moeten aanzwengelen, maar niks. Heel gek...

H.Stiglitz | 20-04-13 | 19:09

@RepubliekNederland | 20-04-13 | 19:07
De nationale ombudsman ligt ergens in een kofferbak volgens mij.

de grote Anti | 20-04-13 | 19:09

@Dit is de waarheid | 20-04-13 | 19:07

Ja ga jij een beetje oproepen tot illegaal en strafbaar gedrag. Je moet wel begrijpen dat als jij dat mag dat Marokkanen dat ook mogen natuurlijk.

En dan is het hek van de dam.

pius | 20-04-13 | 19:08

@pius 19:05
Moet sowieso al werken. En wie ben ik om zuur te gaan doen op mijn medelanders die de monarchie wél hartstochtelijk willen vieren? Zo is het ook wel weer. ;)

AshleyJ"Ash"Williams | 20-04-13 | 19:08

de grote Anti | 20-04-13 | 18:57 |
Maar natuurlijk is het een idioot, en hij heeft dus ook de wraak mogen ervaren van de Oranjes en de daaraangekoppelde "ëlite".
2 Jaar van zijn armzalige leven heeft hem dat gekost.
Dan is dat wel genoeg geweest dunkt mij.
En al helemaal als je bekijkt wat de gemiddelde straffen zijn voor dit soort van delicten.
Het is een verkrachting van de rechtsstaat om bij feestjes van de ongekozen elite de focus te blijven leggen op deze persoon, ook al zou er gevaar voor recidive bestaan.
Wie zijn de Oranjes dat ze iemand levenslang vogelvrij mogen verklaren, en het liefst ook nog krankzinnig voor een relatief zo licht vergrijp?
020 Gaza zit vol met figuren die een veel groter gevaar zijn voor onze samenleving, en komen eraf met een taakstrafje.
Bespottelijk.

bakoenin | 20-04-13 | 19:08

@Jim Lovell | 20-04-13 | 19:07
Niet alles verklappen!

Bakito | 20-04-13 | 19:08

@de grote Anti 18:57: Ach gut, daar is het blijkbaar nog niet versleten: "stel dat een kind..."-argument weer. De man had zich bewust moeten zijn van de mogelijke gevolgen en kon zeker een reactie van de beveiligers verwachten, maar uiteindelijk is er niets gebeurt., in de verste verte niet. En dan meer dan een jaar opgesloten worden? En nu weer, preventief? Met een gag order voor z'n raadsman? Lul wat je wilt, maar dat lul je niet recht.

Muxje | 20-04-13 | 19:07

Na de kroning zal er genoeg te reaguren zijn over gespuis dat een of andere aktie heeft uitgehaald.
Mark my words.

Jim Lovell | 20-04-13 | 19:07

Maar, kunnen we dat ook ergens aanvechten? Dus dat een onafhankelijk iemand zich hier over uitspreekt? Kan de Nationale ombudsman bijvoorbeeld zich ook uitspreken over een zaak als deze?

RepubliekNederland | 20-04-13 | 19:07

-weggejorist-

Dit is de waarheid | 20-04-13 | 19:07

Hey AIVD, gezellig hier op dit topic, jullie zullen het wel druk hebben zo vlak voor 30-4. Zenuwslopend is het, nietwaar?

pe4444 | 20-04-13 | 19:07

Is Amsterdam tijdens de kroning ook afgesloten á la Boston?
nietzofotograferen | 20-04-13 | 18:50 | + 0 -

denk niet dat je vrij rond mag lopen met een T-shirtje
' he Willem.. kan het een beetje minder, het is crisis'

(c)ZWITSUL | 20-04-13 | 19:06

Ik vind trowuens ook dat de Monarchiefoben hun vrije dag moeten inleveren. En zonder compensatie uiteraard.

Het is graag of niet.

pius | 20-04-13 | 19:05

Strengere straffen, aanpakken, zero tolerance.
Wacht nog even tot die van jullie in het Torentje zit.
You aint seen nothing yet.

Skunk57 | 20-04-13 | 19:05

@pius | 20-04-13 | 19:02
Je hebt volkomen gelijk..... je weet waarom.

necrosis | 20-04-13 | 19:04

@Mazzeltov | 20-04-13 | 18:59
Hee, @necrosis zit weer joden te demoniseren. Just saying... ;)

Bakito | 20-04-13 | 19:04

@necrosis 19:01
Zet is een andere plaat op, deze is volledig grijs gedraaid. Muziek uit het verleden, is geen garantie voor het heden.

AshleyJ"Ash"Williams | 20-04-13 | 19:03

@toetanchamon | 20-04-13 | 18:58
Geldt dat ook voor Kaas de Vies, al is zijn snor niet oranje?

necrosis | 20-04-13 | 19:02

@necrosis | 20-04-13 | 19:01

En wat heeft dat met die waxinehomo en Koninginnedag te maken?

Jouw oorzaak en gevolg modus is defect.

pius | 20-04-13 | 19:02

Ha. De N-Neus-B is gearriveerd zie ik.

pius | 20-04-13 | 19:01

@pius | 20-04-13 | 18:56
Doe jij nou serieus een poging om Amsterdam en Cohen te ontkennen?
*GGZ bellen doet*

necrosis | 20-04-13 | 19:01

Kim jung van Oranje, is voorlopig weer veilig.

deboerenlul | 20-04-13 | 19:00

Ik ga waxinelichthouders verkopen vanuit de achterbak van mijn Suzuki Swift. :).

Shizkabob | 20-04-13 | 19:00

@toetanchamon | 20-04-13 | 18:58 : +1

Mazzeltov | 20-04-13 | 18:59

Zolang je het koningslied zingt en als een oranje gekleurde debiel met een vlaggetje gaat zwaaien langs de weg, ben je door de staat "maatschappelijke acceptabel". Dat soort mensen moet je opsluiten!

toetanchamon | 20-04-13 | 18:58

-weggejorist-

Dit is de waarheid | 20-04-13 | 18:57

Hmm, als je 'iets' naar de koets gaat gooien wanneer er zoveel beveiligingsmensen op scherp staan (letterlijk) dan ben je ook wel een zwakzinnige idioot. Er hadden gewonden kunnen vallen, ook kinderen, die platgestampt worden als de massa in paniek raakt. Of erger nog had er een scherpschutter op een dak ergens het 'risico' maar genomen.

Ik zal hem niet missen, pff.
Verder heb ik ook niets met de oranjes, maar dat houd ik lekker binnen.

de grote Anti | 20-04-13 | 18:57

@necrosis | 20-04-13 | 18:53

Welke waarheid? Jij koppelt zaken die nog helemaal niet hebben plaatsgevonden in relatie tot elkaar en verbind die aan toekomstige scenario's.

Fabricage noemen ze zoiets.

pius | 20-04-13 | 18:56

@AshleyJ"Ash"Williams | 20-04-13 | 18:50

En in het gevang omdat het kan;) Het is overigens wel een type van wie je recidive kan verwachten. In die zin, los van de rechtsstatelijke bezwaren, snap ik zo'n preventieve hechtenis wel.

pius | 20-04-13 | 18:53

Als je het OM wilt vragen waarom je kinderen straffeloos kunt kopschoppen maar een waxinelichthouder gooien je levenslang kost dan kan dat hier:

www.rijksoverheid.nl/contact/contactf...

Artwido | 20-04-13 | 18:53

Natuurlijk kan en mag dit in een land met de W van Stamppot.

Stormageddon | 20-04-13 | 18:52

De AIVD zal wel met 10 man dit topic mee zitten lezen, dus pas op uw woorden.
Verder uiteraard eens met wat v Leeuwen schrijft en alle andere kritische reaguurders vwb dat vreselijke Koninklijk Tehuis.
-----------
Maar ja, hoe krijg je ze weg.... of wacht ff, in Mei 1940 was er wel een middel waardoor ze 5 jaar niet in NL zaten, maar of we daar nu op zitten te wachten ?
En dan nog zat in die 5 jaar half NL met hun buizenradio onder de grond naar Radio Oranje te luisteren... zucht..

Mazzeltov | 20-04-13 | 18:52

De tekst van het K lied kan aangepast. "De W van waxinelichtje, 3 vingers in de lucht !!! "
Enne.., allemaal een waxinelichtje meenemen naar Amsterdam !!!

louis6227 | 20-04-13 | 18:51

Walgelijk dit optreden van justitie, wedden dat dit op order van boatrix is?

Zeepaardje | 20-04-13 | 18:51

Zo zou NSBernard 't graag gezien hebben. En niet vergeten beste kudtburger om met uw vingers in een W de rechterhand omhoog te steken voor Fuhrer Wilhelm-Alexander.

War On Errorism | 20-04-13 | 18:51

@pius 18:46
Bitter. Zo zal hij het ook ervaren.
Alweer in de petoet, omdat het moet.

AshleyJ"Ash"Williams | 20-04-13 | 18:50

Is Amsterdam tijdens de kroning ook afgesloten á la Boston?

nietzofotograferen | 20-04-13 | 18:50

Nederland bananenrepubliek.
Daarom moeten we van dat idiote koningshuis af.

Artwido | 20-04-13 | 18:49

löl met vingers | 20-04-13 | 18:46

Dat moet toch uit te zooeken zijn, of zo'n spreekverbod bindend is, of strafbaar of zoiets. Is er een bijdehante advocaat in de zaal?

dubbeljoe | 20-04-13 | 18:49

Graag een reactie van Poetin !!!!

louis6227 | 20-04-13 | 18:47

@necrosis | 20-04-13 | 18:44

Als voormalig keizer ben ik tegen alle vormen van gedeeld leiderschap.

pius | 20-04-13 | 18:47

Ons 'Oranje' bestaat eigenlijk uit twee kleuren: een beetje geel voor het liberalisme en heel veel rood voor de communistische trekjes.

Ik was in Haren | 20-04-13 | 18:47

Dank GS dat jullie hier de aandacht op vestigen.
De monarchie is een mismaaktheid in de evolutie van de staatsinrichting, en had eeuwen geleden al verdwenen moeten zijn.
Maar goed, dat is nu eenmaal niet zo.
Dat mensen tegen dit oude relikwie zijn is hun goed recht, maar ze mogen nooit een grens overschrijden, namelijk die van het gebruik van geweld.
Dat heeft deze persoon wel gedaan, en hij is daar zeer zwaar voor gestraft.
Ter illustratie, als ik morgen een waxinelichtjeshouder naar de auto van mijn buurman gooi, op een overbevolkte braderie, dan komt de politie niet eens kijken.
Dus de wraak op deze persoon is genoeg geweest.
Voor stalking kan je op zijn hoogst een gebiedsverbod krijgen, na! veroordeling.
Hij is nog niet veroordeeld voor dit feit, en de detentie is dan ook te bespottelijk voor woorden.
Ja ik ben republikein, en zie dan ook het liefst dat via democratische weg dat het misbaksel van de monarchie wordt opgeheven.
Maar zoals de monarchie en de aan haar vastgeklonken elite omgaat met mensen en de repressie wekt bij mij een gevoel van walging en minachting voor iedereen die nog iets positiefs over deze kliek durft te zeggen.

bakoenin | 20-04-13 | 18:47

@necrosis | 20-04-13 | 18:37
Mijn positieve bijdrage reikt ver over de landsgrenzen. Ik repareer de reputatie van ons land die negatieve en bekrompen types als jij kapotmaken.

Bakito | 20-04-13 | 18:47

@Supermatthijs | 20-04-13 | 18:45

Juist.

*oranjebitter rond laat gaan*

pius | 20-04-13 | 18:46

Taak van de advocaat om hier vreselijk KAK aan te hebben.
Welke drol denkt dit op te kunnen leggen??

löl met vingers | 20-04-13 | 18:46

pius | 20-04-13 | 18:41 | + -2 -

Zo is het, leve de koninging en zijn vrouw.

Supermatthijs | 20-04-13 | 18:45

@necrosis | 20-04-13 | 18:41

Wat is dat nou voor Suidlandersreactie? De irrelevantie ten top. Ik ben beter van je gewend. Veel beter.

pius | 20-04-13 | 18:45

@pius | 20-04-13 | 18:41
Niet eens: leve de republiek, ere pius I?
Dat valt me even tegen van je!

necrosis | 20-04-13 | 18:44

De ongekozen dictator wordt mede mogelijk gemaakt door de VVD en niet in de minste plaats door Bilderberg trekpop Rutte.

oplichter | 20-04-13 | 18:43

-weggejorist-

Dit is de waarheid | 20-04-13 | 18:42

OM Bedankt, door jullie wil ik nu weten wie die familie is die claim het koningshuis te zijn. Ik wil feiten zien(DNA) en geen sprookjes meer horen.

toetanchamon | 20-04-13 | 18:42

Gelukkig leven wij in een *kuch* "vrije samenleving" en die arme mensen in Noord Korea moeten het doen met een totalitair regime...

bokkenrijder | 20-04-13 | 18:41

@pius | 20-04-13 | 18:36
Dan waren er weer auto's in vlammen opgegaan en was er weer een rooie burgemeester die meende 'de boel bij elkaar te moeten houden'.
Of moet ik je dat linkje nog eens sturen toen een geflipte Marokkaan met een mes een politiebureau binnenliep?

necrosis | 20-04-13 | 18:41

Heb ik het al geroepen vandaag trouwens?

Nee?

Ok dan.

Leve het Koningshuis!!

pius | 20-04-13 | 18:41

Gelukkig. Die vent is knettergek. Kan je maar beter binnen hebben zitten.

artijn | 20-04-13 | 18:40

@necrosis | 20-04-13 | 18:37

Met zijn levenslustige positieve uitstraling en muzikale gaven vermaakt hij in het weekend hele volksstammen die daardoor met een hernieuwd positief gemoed de nieuwe werkweek ingaan. Een beter stimulans voor de economie kan ik me zo snel niet bedenken. Jij wel?

pius | 20-04-13 | 18:39

necrosis | 20-04-13 | 18:37 | + 1 -

Muziek maken, dat ik die nu in moet koppen, tsss.

Supermatthijs | 20-04-13 | 18:39

En dat alles om Willem de overbodige op de troon te hijsen, het is triest, intens triest!!!

hertog1 | 20-04-13 | 18:39

gebrokenvleugel | 20-04-13 | 18:30

Dat vraag ik me dus ook af.
Hoe werkt zoiets? Waarom legt die advocaat(Pestman) zich daarbij neer.

dubbeljoe | 20-04-13 | 18:38

pius | 20-04-13 | 18:36 | + 0 -

Een derde generatie berber zouden ze hier met plezier het land uitgooien. Dit in tegenstelling tot het kroost van Henk en Ingrid.

Supermatthijs | 20-04-13 | 18:37

@Bakito | 20-04-13 | 18:33
En jouw bijdrage aan een beter land is.....

necrosis | 20-04-13 | 18:37

@(c)ZWITSUL | 20-04-13 | 18:32

CAPSLOCK WEET JE WEL

pius | 20-04-13 | 18:37

Als ze het dan toch niet vertrouwen, waarom dan niet gedurende een paar dagen een enkelbandje? De grootste schurken wil Fredje straks thuis op de bank zijn of haar(!) straf laten uitzitten. En iemand die waarschijnlijk ten onrechte wordt verdacht van, ja waarvan eigenlijk? Recidivisme ofzo? wordt preventief opgesloten?!
Een nieuwe aflevering van Fredje Teeven's Flying Circus...

VanBukkem | 20-04-13 | 18:36

Ik ben benieuwd wat de reacties waren geweest op de preventieve hechtenis als deze kaarsjesgooier een Berber was geweest.

Of eigenlijk ook niet.

pius | 20-04-13 | 18:36

+1 Bakito | 20-04-13 | 18:33 | Dat zeg ik ook altijd.

roze_bril | 20-04-13 | 18:35

Koning Sharia de 1e.

Botte Hork | 20-04-13 | 18:35

Amerika. Het grote voorbeeld voor de Nederlandse klassejustitie

de vicevoorzitter | 20-04-13 | 18:35

Dus... Een waxinelicht gooier verdient een zwaardere straf dan een pedo/moordenaar/verkrachter Et cetera?
-
En dat PIKKEN wij, en veel inwoners van ons land hebben er vertrouwen in?
-
Echt een NSB cultuur...

ZiekVanDieJankers | 20-04-13 | 18:35

Snelkookpannekoeken!
HET woord van 2013.....

necrosis | 20-04-13 | 18:34

@roze_bril | 20-04-13 | 18:29
Dit land gaat al jaren naar de klote, dankzij linkse daderknuffelaars als jij.

Bakito | 20-04-13 | 18:33

De W van Waxima

Red mij niet | 20-04-13 | 18:32

Wie is die advocaat? Gordon? Joling?

gebrokenvleugel | 20-04-13 | 18:31

Hoera *kuch* voor de koning! god.ver.domme!

bottlebaby | 20-04-13 | 18:30

dubbeljoe | 20-04-13 | 18:27 | + 0 -
*

Het is volgens de raadsman zeer ongebruikelijk dat een advocaat in een dergelijke zaak niets naar buiten mag brengen.
Bron: ANP
*
Dit laat je als democraat niet aanleunen, als advocaat deug je dan echt nergens voor.

gebrokenvleugel | 20-04-13 | 18:30

@Bakito | 20-04-13 | 18:19 |

Weet jij meer? Ik dacht dat hij alleen zo`n houdertje had gegooid. Ik wist niet dat er ook daadwerkelijk geweld is gebruikt.

roze_bril | 20-04-13 | 18:29

Dit is het failliet van de rechtstaat; opent echter ook perspectieven!
Criminelen die ooit eens iets geflikt hebben en daar voor gezeten hebben preventief opsluiten. Kunnen we alle gevangenissen heerlijk vol zetten en hoeft er geen enkele gesloten te worden.
De waxinelicht gooiert heeft ook,meen, 1½ jaar vastgezeten zonder proces...
Lijkt hier Noord Korea 2 te worden...
Ow ja, naar pedofielen in justitie gelederen mag dan weer geen onderzoek gedaan worden...
Ook al zo Noord Korea achtig...

Hendrikaatje | 20-04-13 | 18:28

Het is volgens de raadsman zeer ongebruikelijk dat een advocaat in een dergelijke zaak niets naar buiten mag brengen.
Bron: ANP

dubbeljoe | 20-04-13 | 18:27

@superlenig | 20-04-13 | 18:18
Zijn snelkookpannen nog niet verboden door Ivo & Fred?

necrosis | 20-04-13 | 18:26

Better be safe then ......... huh?

Hobbykip | 20-04-13 | 18:26

De W van Waxinelichthouder
3 houders in de lucht, kom op, kom op
De W van Willem is de W van be Waarbaarstelling
Heel Oranje staat zij aan zij

gentle giant | 20-04-13 | 18:26

-weggejorist-

(c)ZWITSUL | 20-04-13 | 18:24

Ik heb Wim-Lex nog een telegram gestuurd dat het feestje niet door kon gaan omdat ik die dag moet werken.
Enfin, ik wacht wel op de beelden dat één van de drie biggetjes haar middelvinger opsteekt vanuit de gouden koets.....

necrosis | 20-04-13 | 18:24

@gebrokenvleugel 18:17

Wat je kan doen is gewoon even een waxinelichthouder nemen, er een veiligheidsspeld aan vast maken en u maakt een vrij duidelijk statement wat eenvoudig gevolg gegeven kan worden door derden.

wookiepanub | 20-04-13 | 18:20

Heel eng bericht. Heel eng.

Parsons | 20-04-13 | 18:20

@Smurfke Turbo | 20-04-13 | 18:16
Hij heeft de pech dat er niet minstens 3.000.000 meedoen met hem.
Dat is alles.

Jackanders | 20-04-13 | 18:19

Terecht. We leven in een beschaafd land waarin iedereen zijn mening mag hebben, ook mensen die tegen de monarchie zijn.

Maar fysiek geweld is voorbij iedere grens, laat dat duidelijk zijn! Helemaal betoeterd...

Bakito | 20-04-13 | 18:19

Eh, eh, eh, eh, eh, dit is de kroon op het werk van justitie.

Normpje | 20-04-13 | 18:19

Beter tien waxinelichtjes tegen een koets dan 1 snelkookpanplofbom in publiek.

superlenig | 20-04-13 | 18:18

Als de wavinelichtjehoudersgooier nog steeds hard wordt aangepakt dan heeft ie dat zelf verdiend. Een vergelijking met de 9-jarig-meisje-berovers die binnen de kortste keren weer op straat staan, om voor gratie te pleiten voor de waxinelichtjehoudergooier lijkt me een beetje kort door de bocht van Leeuwen. Die gasten die dat meisje hebben aangevallen verdienen uiteraard een nog veel hogere straf die ze blijkbaar niet gaan krijgen, maar dat neemt niet weg dat mensen die een minder ernstig strafbaar feit hebben gepleegd maar gratie moeten krijgen.

Commando Z | 20-04-13 | 18:18

Straks pleegt hij ook nog zelfmoord in z,n cel.

lady blabla | 20-04-13 | 18:18

Wel een erge brute manier om een voorbeeld te stellen.

Jim Lovell | 20-04-13 | 18:18

-weggejorist-

gebrokenvleugel | 20-04-13 | 18:17

In een land met verschillige mensen zou je nu eigenlijk verwachten dat iedereen met een waxinelichthouder in de hand het nieuwe koningspaar toejuicht, niet om te gooien maar gewoon om te laten zien.
Waxinelichthouderhoed? misschien een gat in de markt?Heineken?

gebrokenvleugel | 20-04-13 | 18:17

Waar is Bob Dylan als je hem nodig hebt. Wij moeten het doen met de diarree van J. Ewbank

Gezwel | 20-04-13 | 18:17

Het heeft iets ongrijpbaars en frustrerends he? Zo'n man - ongetwijfeld niet helemaal 100% - die om een onbenullige actie jaren van zijn leven kwijt is. Die hele monarchistische elite (rechterlijke macht, OM, regering, maatschappelijk middenveld, Bilderberg, etc, ze willen allemaal een lintje en meer) werkt mee. Vechten tegen de bierkaai. Probeer het maar niet, tegen die monarchie ingaan. Het is net religie.

Smurfke Turbo | 20-04-13 | 18:16

Mijn keel is door een onverlaat met een mes ingesneden. Dat werd bijna mijn dood, het leverde welgeteld twee weken voorwaardelijk op en een lichte boete. Klasse-justitie.

wookiepanub | 20-04-13 | 18:13

@King of the Oneliner | 20-04-13 | 18:08

Alex de Villabouwer? Het enige dat Alex van zijn leven ooit gebouwd heeft, is stront en hete lucht. Alles wat hij voor die villa´s heeft gedaan is jouw geld overschrijven naar de benodigde aannemers.

ZKH EénOog | 20-04-13 | 18:12

Toeval bestaat niet, maar de "smoes" stalking is zo verkeerd nog niet.

Terpen-tijn | 20-04-13 | 18:12

Gelukkig hebben we hier geen klasse justitie....
Kun je toch niet uitleggen dit aan slachtoffers van andere misdrijven.

chiel_labiel | 20-04-13 | 18:10

OPvallend inderdaad. Ik ken ook iemand die gestalkt werd, waar ingebroken werd, die in elkaar geslagen is, waarvan de auto is vernield.
Maar het OM wilde niet vervolgen. Had geen prioriteit.

Sodemieter toch op met deze tot in het merg verrotte rechtstaat.

CoJoNes | 20-04-13 | 18:10

Ik steek een kaarsje voor 'm op!

horsteknots | 20-04-13 | 18:09

3 jaar. Dat is dus een kwart van de straf die je krijgt voor het omleggen van een recalcitrante politicus met republikeinse ideeën.

ZKH EénOog | 20-04-13 | 18:09

één partyblooper kan anders wel mooi je feestje der schone schijn in het water gooien.
Dus de eerste maatregel van Alex de Villabouwer is een feit, hoewel zijn moeder wel aan de lijn gehangen heeft bij justitie via haar loopjongens, dat wel natuurlijk.

King of the Oneliner | 20-04-13 | 18:08

De makers van het koningslied zouden ook preventief vastgezet moeten worden....

VanBukkem | 20-04-13 | 18:08

Welkom in de oranje dictatuur.

vrijheid-van-spreken | 20-04-13 | 18:07

Vrijheid en democratie zijn anno 2013 holle begrippen.

smdyasc | 20-04-13 | 18:07

Jammer dat het Koningslied af is.Anders haddden we mooi een couplet aan hem kunnen wijden.
Heeft ie wel verdient na het schenden van al z'n grondrechten.

Roberto9722 | 20-04-13 | 18:06

"zijn advocaat heeft een spreekverbod gekregen van het Openbaar Ministerie"
Lijkt godverdomme Saudi Arabië wel hiero.

Botte Hork | 20-04-13 | 18:06

Dit is gewoon klasse justisie en de moffen hebben er ook nog aan meegewerkt.

gerrit5042 | 20-04-13 | 18:06

Dit roept om een WOB-je. Ben erg benieuwt.

Flappie2006 | 20-04-13 | 18:04

Eigenlijk best goed dat de advocaat een spreekverbod heeft gekregen. Dit is zo bizar, dat het nu wel aandacht moet krijgen. Nee, niet van de MSM. Maar die had ik allang opgegeven.

roze_bril | 20-04-13 | 18:04

@Jeujtje | 20-04-13 | 18:01 | + 1 -
Volgens mij zit hij dan ook vast.

Kaas de Vies | 20-04-13 | 18:04

Kreeg mail dat mijn bestelling op 3 mei wordt geleverd, toevallig wel waxinelichthoudeetjes.

Watapatja | 20-04-13 | 18:04

Ook dat is mogelijk in een bananenmonarchie. Koning Onbenul aka Willem de Overbodige is bang voor kaarsvet.

BroodenSpelen | 20-04-13 | 18:03

Weg met de monarchie. Het is 2013. Zeker nu!

wookiepanub | 20-04-13 | 18:02

Met carnaval steken we de draak met de sociale verhoudingen. Met Koninginnedag steken we de draak met rechtsstaat en democratie.

Godsammekraken | 20-04-13 | 18:02

Verrassend.

Not.

AshleyJ"Ash"Williams | 20-04-13 | 18:02

Moeten ze de damschreeuwer ook maar vast oppakken dan?

Jeujtje | 20-04-13 | 18:01

En dit noemen ze dan een 'vrij' en democratisch land. *kotz*

Botte Hork | 20-04-13 | 18:01

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken