Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Politie 020 weigert gestolen Mac terug te halen

7575875962.png Bovenstaande pica laat de locatie van een gisterenavond in 010 gestolen iMac zien. Ding is nu in 020-Gaza. De computer is van @CorineZelf (wel regio 010, geen familie van @Rutger_Zelf). Haar bedrijfspand is gisterenavond leeggeroofd, maar dankzij GPS-software in haar Mac weet ze precies waar de glanzende hipstermachine voor Instagram & Pinterest staat. Maar helaas. Wat de politie in Amsterdam betreft is die knipperende stip op de kaart pas een gestolen iMac, als in de politiecomputer geregistreerd staat dat het een gestolen iMac is. En voor aangifte kunt u na 16:00 uur op een kantoor van ons A-merk terecht, mevrouwtje. Tot die tijd krijgen de dieven alle gelegenheid de software te resetten of het apparaat uit te schakelen en te verplaatsen. Handig joh, die Find My Mac functie. Kun je op basis van de locatie van je eigen spullen speculeren hoe licht of hoe donker getint de steeldieven zijn die er mee vandoor gingen. Update: Nog meer gedupeerden.

Reaguursels

Inloggen

@ratim, krijg je nu minnetjes voor je intelligente opmerking? Wat raar, 2 topics op GS en vanavond een nieuwsitem... ja dat imago van jullie gaat lekker.

Rest In Privacy | 16-04-13 | 00:21

Heb de find my iPhone, iPad en iMac functie maar vast uitgeschakeld.

Dan8365 | 15-04-13 | 19:51

Als we gewoon met ze alle een buurt barbecue organiseren in die straat kunnen we ze allemaal vragen of ze toevallig een imac hebben gestolen! goud eerlijke mensen zijn het.

zangerrinus | 15-04-13 | 15:00

Sowieso kudtpliesie en in in 020 al helemaal

kiki01 | 15-04-13 | 09:12

Gaar, verrassend hoeveel smoezen ze kunnen verzinnen om niet uit hun stoel te reizen. Niets makkelijker je een girootje te sturen voor 5 km te hard rijden.......

ikdenkwat | 15-04-13 | 01:06

@Ferrari-racer|22:01|
Oh jaaa, dat kan ook nog .
De optie dat die ratim een opznpikgetrapt pliesietje is, was nog nie bij me opgekomen.
Ik dacht in eerste plaats dat ie miss. de intnauwgedreven bezitter van n gejatte i-Mac was, maar besloot niet naar mn onderbuik te luisteren en post dat dus maar niet.
O shit.. nou staat t er toch.

amin | 15-04-13 | 00:16

Ik heb begrepen dat je icloud een alarm toon kan laten afgaan, dus als je op alle drie de verdiepingen tegelijk aan belt en de deur staat open, laat je hem afgaan en weet je waar hij staat toch, of zie ik dat verkeerd?

johan3 | 14-04-13 | 23:12

@ratim: hey politieheld van GeenStijl en Dumpert waar ben en blijf je nu met je heldenverhaal... de politie wordt weer eens flink afgezeken, je weet je even niet te verdedigen maar jij en jouw sukkels of luie flikkers als collega's zeker te druk met trainen voor jullie 'fittest '. Ga jullie schamen stelletje prutsers. Eindelijk weer een goed topic waarbij de politie het imago weer waarmaakt. Triest maar de realiteit. Politie zijn prutsers!

Rest In Privacy | 14-04-13 | 22:01

Ratim is vast politieagent, eerst 5 jaar 2 strepen en nu al 3 jaar met drie strepen. Knap gedaan hoor, na het Vmbo. Het gaat namelijk al helemaal niet meer om de laptop van deze mevrouw, maar om de ongelovelijke bureaucratische manier waarop een incompetente politiemacht in Nederland haar falen keer op keer etaleert, Project X/haren strandrellen Zandvoort etc. Want voor het "feestje" van WimLex op 30 april a.s. is geen moeite te veel en worden er met gemak 10.000 agenten opgetrommeld en gelden wetten opeens niet meer, want ga daar eens lopen met een t-shirt dat de Monarchie op kan rotten, je wordt geheid gearresteerd! Maar zodra de politie iets moet doen voor de gewone burger, kan deze een afspraak maken op het bureau om aangifte te doen en is in dit geval de vogel gevlogen. De politie had m.i. ook meer moeite kunnen doen om deze mevrouw te vertellen wat ze wel of niet zouden kunnen doen, maar de moraal van dit verhaal is dat in Nederland Diefstal, in tegenstelling tot het spreekwoord/gezegde loont omdat de politie hier zich er wel erg gemakkelijk van af maakt. Zie nog even mijn eerdere reaguursel + bron. Het oplossingspercentage van de Nederlandse politie ligt rond de 14%, terwijl het oplossingspercentage van bijvoorbeeld de politie van de Duitse deelstaat Sleeswijk Holstein op 74% ligt en dan hebben we in Nederland ook nog te maken met het opporuniteitsbeginsel. Voor de leek, het OM bepaalt hier wat opgespoort en vervolgt wordt en in beginsel worden in Duitsland alle misdrijven opgespoort (althans een poging daartoe ) en/of vervolgd.

Schweinchen Dick | 14-04-13 | 19:34

-weggejorist-

Bangalijst | 14-04-13 | 19:23

@Baron Wilhelmus | 14-04-13 | 11:55

We hebben het hier over een iMac, een desktopmachine dus.
Geen moeilijk probleem hoor, die camera op afstand aanzetten. Zolang je maar over een iPhone cq. andere computer beschikt die toegang heeft.
Trouwens ook met een opvouw-Mac geen probleem, die batterij maakt geen f*ck uit, zolang je 'm maar aanzet.

Het leuke is dat je het e.e.a. kunt vergrendelen. :)
De boef komt er dan alleen vanaf door een reinstall te doen, maar aangezien dat ook weer password beveiligd is, is dat een heel gedoe.
Kortom: een goed beveiligd Mac'je jatten is (te)veel werk.

voordeoorlog | 14-04-13 | 17:48

Dom aandachtwijf om naar de media te stappen. Moeilijk bepalen in welke woning de computer zich bevind, in een flat. Domme reaguurders die meepraten..
ratim | 13-04-13 | 21:36 |

(deze berigt is gesgreve op mij ligte beschkadigde iMac)

Lopende-Hollander | 14-04-13 | 16:02

Het zal al wel geopperd zijn hier, maar bel de politie zeg dat je weet waar je gestolen waar zich bevindt en als ze weigeren om dit op te halen, bel je na 10 minuten terug en zeg je dat het probleem al is opgelost en dat je de dief hebt neergeschoten en je gestolen spullen heb je terug. Kijken hoe lang het duurt voordat ze op plaats delict zijn.

psycho_3 | 14-04-13 | 15:13

Ach, de Nederlandse politie is niet voor niet een van de slechtste in Europa met ver onder de 20% opgeloste zaken.
En daar zitten dan ook nog eens de zaken bij waar de dader zichzelf kwam melden. Haal je die er af dan houd je waarschijnlijk nog geen 10% opgeloste zaken over.
Zielige bekeuringen geven.... daar zijn ze inderdaad wel goed in

Moi2 | 14-04-13 | 13:33

De politie: uw ambtenaar in uniform.

dagutnie | 14-04-13 | 12:45

De politie: uw ambtenaar in uniform.

dagutnie | 14-04-13 | 12:44

Ons (Trendwerk) is dit een jaar geleden ook overkomen. Mei 2012 hebben ze Ingebroken en mijn werk iMac meegenomen. Stond dicht bij het raam. Gelukkig was de GPS locatie bij de politie bekend en hebben ze de bewoner nagevraag waar hij die grote 27" iMac (inclusief plakband op de webcam) vandaan had. "Eeuhm, gekocht via Marktplaats" Ja, natuurlijk vriend. Meekomen.

Het hele verhaal en foto's:
www.trendwerk.nl/trendwerk/found-our-m...

Dutch Dude | 14-04-13 | 12:40

Marvin_NL | 14-04-13 | 12:14
Ook een goed plan. Met een honkbalknuppel voor een deur met zestien bellen staan gokken...

Baron Wilhelmus | 14-04-13 | 12:36

Als de Politie niet direct actie wil ondernemen, dan kondig je aan dat je er nu direct naartoe gaat met een honkbalknuppel om terug te halen wat van jou is.

Dan staan ze er met 2 minuten voor de deur.

Marvin_NL | 14-04-13 | 12:14

Politie vindt dit soort spullen altijd liever een beetje later. Wanneer ze al zijn doorverkocht, het teruggeven van het product aan de rechtmatige eigenaar eerst een hoop papierwerk oplevert alvorens de andere koper er afstand van wilt doen... of dat überhaupt alles in de vergetelheid is geraakt.
Levert de politie toch altijd een leuk zakcentje op hoor, dat verhandelen van alle niet opgehaalde gestolen goederen op een veiling.

Prof.Ockels | 14-04-13 | 11:59

Je zou ook gewoon met een hete soldeerbout je naam en telefoonnummer in de onderkant kunnen schrijven.

Werkt zeker goed tegen doorverkoop.
Oke je bent hem kwijt maar zei zullen er ook weinig plezier aan beleven als hij niet meer verkoopbaar is.

Alt | 14-04-13 | 11:58

Willem van Rood | 14-04-13 | 11:07
Technisch mogelijk maar wel afhankelijk van veel factoren. Om er eentje te noemen: de domheid om de klep open te slaan voordat de batterij leeg is.
Het is leuk om allerlei mogelijkheden te zien in de techniek maar GPS bakens zijn maar heel beperkt bruikbaar en doen maar heel zelden wat wij willen wat ze doen. Zo'n suggestie over Bluetooth is ook leuk, maar als je op een gallerij staat en je gooit er horizontaal en vertikaal een cirkel van 10 meter overheen hou je nog minimaal 8 woningen op vier verdiepingen over. Leuk voor een film als het om ontvoeringen of kernbommen gaan, maar niet voor een gestolen flaptop.

Baron Wilhelmus | 14-04-13 | 11:55

behangtafel | 14-04-13 | 11:31
Welke krant lees jij?

Baron Wilhelmus | 14-04-13 | 11:35

De politie durft niet, worden in dat soort buurten zomaar neergestoken/schoten. Oorzaak: 020Gaza is verpauperd/verwaarloosd(lees door Multi-tuig vernield) door ons en moet nodig opgeknapt worden dan is de leefbaarheid weer op orde en geen criminaliteit meer.

behangtafel | 14-04-13 | 11:31

Kan je de camera aanzetten op afstand en de steeldieven op het www tentoonspreiden?

Willem van Rood | 14-04-13 | 11:07

dutchxxs | 14-04-13 | 10:52
Je kijkt te veel CSI, McGyver.

Baron Wilhelmus | 14-04-13 | 11:00

Euh baron wilhelmus. . . . als je dan naar bluetooth overschakeld op de galerij sta je binnen 10 meter van je apparaatje hoor, maar dat was waarschijnlijk van voor uw tijd . . . .
En anders zet je de alarmfunctie op afstand op vol volume aan, nou dan hoor je s'avonds echt wel uit welk pand de herrie komt.
Digibeten! . . . . .

dutchxxs | 14-04-13 | 10:52

Ulle Ruttelflut | 13-04-13 | 21:03
Als alle reaguurders hier wat minder bezig waren geweest met het krampachtig aanspannen van hun antipolitiespier, hadden ze misschien voldoende bloed in hun hersenen gehad om even realistisch na te denken.
Die straat op het plaatje bestaat uit louter flatgebouwen met minimaal vijf etages en gemeenschappelijke trappenhuizen. En dan het beeld van een heel peloton rechercheurs die staan te wachten bij een ingang met 16 deurbellen. "Nou, meneer de officier, bij welke woning beginnen we de deur er uit te beuken?" Ja, dat willen we allemaal graag, zeker voor een gestolen PC!

Baron Wilhelmus | 14-04-13 | 10:42

Je kunt toch niet zomaar de gestolen spullen van dieven afpakken. Dan hebben ze heel hun werk voor niets gedaan! Verder kan de politie dit ook echt niet doen. Want ze moeten eerst koffie drinken en daarna enkele duizenden bekeuringen uitschrijven voor 1 km te hard rijden op de trajectcontrole. Want dat levert geld op. Terughalen van spullen niet. Je denkt toch zeker niet dat de politie er voor ons is?

Patatter | 14-04-13 | 10:39

Men staat open voor een gesprek met de ouders van deze steeldieven. Het wachten is tot ze zich melden en aangeven hier behoefte aan te hebben whoahahaha

Vitayalin | 14-04-13 | 09:25

@Nequebard | 13-04-13 | 16:11 | + 67 waarom niet? welke deur je daar ook intrapt: gestolen goederen vind je er toch wel.

dezeookalbezet | 14-04-13 | 07:13

Zeggen dat er kinderporno op staat...

Ridocar | 14-04-13 | 04:38

Wow dat is bij mij om de hoek, zijn een zooitje flats daar dus bij wie bel je aan?

JefferZone | 14-04-13 | 03:04

Duidelijk gevalletje van links GWS beleid. Een bekeuring aan een hardwerkende enkelpaspoorthoudende, reeds uitgezogen blanke, door zijn overoverovergrootouders hier verwekte toekomstige melkkoe is zo geregeld.
Laten ze nou eens een wet invoeren dat die laffe blauwpetjes elke bekeuring aan een blanke in honderdvoud in moeten dienen en voor elke licht, iets minder licht, of nog zwarter als een schoorsteenveger, die net door die pijp naar beneden is gelazerd,die al bekend zijn bij de justitiele linkse "ach jullie zijn zielig en krijgen subsidie en een gratis vakantie" inrichtingen, eens in enkelvoud met enkele woorden een proces verbaal op mogen maken. Enkel daarin vermeld "Ik heb je op heterdaad betrapt en jij bent het".
Kunnen ze nooit meer op een juridische vormfout vrijgesproken worden en wedden dat die blauwpetten massaal op jacht gaan naar die rifratten en overgedreven eilandbewoners.

effe vissen | 13-04-13 | 23:48

nutteloos en dom volk dat politietuig

roerbakken | 13-04-13 | 23:28

En niet vergeten die Macbooks te encrypten. Dat natuurlijk sowieso.

pokkejong | 13-04-13 | 23:13

De politie sla ik tegenwoordig helemaal over. Aangifte doen is alleen voor de verzekering, zeker niet voor de politie. Als je iets wil oplossen moet je dat zelf doen.

van_de_pot_gerukt | 13-04-13 | 22:49

@ratim|21:36|
Extra domme, bijna mongoloide, aandachtsreaguurder.

amin | 13-04-13 | 22:27

Aanzetten tot geweld is strafbaar.Wat als we eens gezellig op de koffie gingen? Zo rond half twaalf vanavond bijvoorbeeld?

Byter | 13-04-13 | 22:23

Burgemeester Röellstraat
1067 XW Amsterdam
maar aan de hoge hoeveelheid schotels te zien is dat niet echt een locatie waar veel Hollanders wonen.

Ultrafox69 | 13-04-13 | 22:19

Ik begin me af te vragen ofde politie niet stiekum met de "andere kant" meespeelt.

Byter | 13-04-13 | 22:19

Die petten sporen toch niet,
word er bij je ingebroken, komen ze 3 dagen later sporenonderzoek doen ( de fuck? ) ..
Onderzoek figuur , u heeft zeker alles verplaatst ??
Ik: Ja, na 3 dagen wel ja, en daarbij.. niemand vertelde dat jullie zouden langskomen.
Hij: Zucht.. kreeg vanochtend pas de melding...

Dan word het nog mooier, ik wist wie het had gedaan. Petten gebeld, hij is het, gaan jullie hem halen of ga ik hem halen ?
Petten: Nee meneer, geen actie ondernemen.. wij regelen dat.
Ik: Ok, ik wacht.. ( 2 dagen )..
Vogel was inmiddels gevlogen en met noorderzon vertrokken, was ie de gloeiende godver gewaarschuwd dat er een "klant" van em naar hem op zoek was !!!

Nooit zal ik meer bellen, alleen nog voor een anonieme melding waar ze zijn of haar restanten bij elkaar kunnen vegen. Kaffers

Stefannn | 13-04-13 | 22:18

--Dom aandachtwijf--
ratim | 13-04-13 | 21:36
Er worden ook inbraken gepleegd bij intelligente mensen.

dedeurs | 13-04-13 | 21:55

Dom aandachtwijf om naar de media te stappen. Moeilijk bepalen in welke woning de computer zich bevind, in een flat. Domme reaguurders die meepraten..

ratim | 13-04-13 | 21:36

Op naar nog minder dan de huidige pakkans van 2%!

De enige dieven die gepakt worden zijn degene die zichzelf aangeven. Wel een effectieve strategie als je als politie liever alleen maar enveloppen dichtplakt (met snelheidsbekeuringen).

van heinde en verre | 13-04-13 | 21:28

De afgelopen maanden is de politie ten minste 20 (twintig!) keer op bezoek geweest bij mijn buurman om parkeerboetes te innen.

Ook met het bekeuren van automobilisten loopt de Nederlandse politie wereldwijd voorop in efficiëntie en doeltreffendheid.

Aan de inspanningen van onze dienders schort dus niet veel. Wel aan de loyaliteiten. Dienders worden betaald door de staat en dienen de staat, niet mij of jou.

Adams Appel | 13-04-13 | 21:12

@Lewis Lewinsky | 13-04-13 | 20:27
Met een beetje medewerking van de Officier van Justitie zou het wel kunnen, maar ja, weekend en dan wil je je baas niet storen vanwege een al enigszins gebruikt Imacje

Ulle Ruttelflut | 13-04-13 | 21:03

Tamelijk onbenullig dat die miep nog enigzins vertrouwen had in de politie voor het terugverkrijgen van haar I-mac. Stom, stom, op dat soort dingen is het hele belastingincassosysteem niet gericht.

In mijn taak als opvoeder zeg ik al jaren tegen mijn kinderen dat ze ieder contact met de politie moeten vermijden, of het nu om je gestolen fiets gaat, burenoverlast of een schietpartij tussen Antillianen.

Ulle Ruttelflut | 13-04-13 | 20:58

Mooi is dat! ......... en dan krijg je nog gezeik ook als je iMac terug komt halen, want dan komen ze zeker wel. Pffffff

Hobbykip | 13-04-13 | 20:57

Echt, soms haat ik dit land.
En wij maar kankeren op Amerika, ha ha ha.

Lewis | 13-04-13 | 20:49

Tijdje terug ben ik bedreigd met vuurwapen, leek me wel verstandig om aangifte te doen...
Nou, dat ging niet lukken, of ik even drie dagen later terug kon komen, toen behaagde het de plaatselijke koddebeier mij te ontvangen...

Mr. Bigglesworth | 13-04-13 | 20:48

Wat zeuren we weer. Opstelten en Teeven houden zich met belangrijker zaken bezig. Slagvast juwelenvitrineglas, een komende upgrade van de wietpas, een gedoogregel voor pedoverenigingen, de wet dat arrestanten die zich hevig verzetten niet meer gearresteerd mogen worden, het verminderen van gevangenissen, politiecellen en blauw op straat, het kei-harder aanpakken van verkeersovertredingen en natuurlijk de voorbereidingen voor de Troonoverdracht. Daar zit het meeste werk in, het totale bestand van 55.000 politieagenten moet een dag lang gehuisvest worden op de Dam. Plus breeje Ivo en gespierd buikende Fred zelf, om de anarchistische Schreeuwert en Gooiert in de gaten te houden. Maar W&Max en alle omringende staatshoofden, al of niet gezocht door een Tribunaal, moeten er ook nog bij! Kortom, het hoofd van het hoofd van politie heeft even wat anders aan zijn hoofd dan een tsunami aan gejatte laptops met irritant bliepend locatiesignaal en berovingsslachtoffers met verhitte hoofden.

dedeurs | 13-04-13 | 20:39

De Amsterdamse pliesie laat dus heden een gouden kans liggen om het bar slechte imago een enigszins op te vijzelen.

Lewis Lewinsky | 13-04-13 | 20:29

Misscjien volledig overbodig . . . . :(
Maar na bovenstaande comments hoef ik niets meer toe te voegen . . . .
Behalve dat ik mijn verwachtingen nog iets meer naar beneden moet schroeven. . . . .
Oh . . . het eind van mijn schroefdraad komt in zicht.
(alvast rood potlood gaat zoeken want dat zal bij de volgende verkiezingen waarschijnlijk gestolen zijn uit het stemhokje.)
((met voorbedachte rade door niet nader te noemen politieke partij))

dutchxxs | 13-04-13 | 20:27

Ik dacht even dat er stond 020-Gouda. Had gekund gezien de omschrijving van het type werkschuwe tuig.

Fopspeen | 13-04-13 | 20:26

En wat krijgen wij toch een super service voor onze geroofde centjes.. oops ik bedoel lasten verzwaring.. nee belasting verhoging door bezuiniging! Ja dat was het!
-
stel je voor de criminaliteit dat wij zouden krijgen zonder die hardwerkende flitsers en parkeermeter mietjes, ik bedoel meisjes...

ZiekVanDieJankers | 13-04-13 | 20:23

@Supermatthijs | 13-04-13 | 18:34 | + -9 -
Houd toch eens op met je quasi bijdehante gelul of ga naar Joop.nl

carramba | 13-04-13 | 20:20

Dit is echt schokkend. Kamervragen?

Kopvot | 13-04-13 | 20:17

ProAsfalt | 13-04-13 | 19:57 | + 0 -
A2 bedoel je zeker?
*iets mopelt over klok en klepel*

Veel Vaak | 13-04-13 | 20:15

Als je een cam hebt gemonteerd in je vehicle waar je overduidelijk een overtreding mee vastlegt gaat de politie toch ook geen bon sturen. Nogmaals de politie doet waar ze toe in staat zijn en dat is niet veel.

Veel Vaak | 13-04-13 | 20:11

Hoezo dief weet jij wie het toestel in handen heeft. In mijn geval was ik hem verloren. Ga jij maar dromen met je bommetjes ik ga voor resultaat. Heb ik te maken met een dief dan nog geen bommen voor mij.

Veel Vaak | 13-04-13 | 20:06

De A1 heeft in ieder geval wel prioriteit.
Kassa, Kassa en nog eens Kassa. Dat is wat telt voor onze door ons betaalde (r)overheid.

ProAsfalt | 13-04-13 | 19:57

Gewoon langs gaan met je maten van de sportschool.

Meeroever | 13-04-13 | 19:55

@Veel Vaak | 13-04-13 | 19:42 | + 0
Nee jij gaat lekker hijgerig naar de dief toe of ie alsjeblieft je telefoon wil terug geven.
Voor de prijs van die S2 heb ik met dat knalletje meer lol.

AU toch toon | 13-04-13 | 19:46

Ja, laat de politie maar onrechtmatig huiszoekingen doen in een halve flat, prachtig idee. En daarna weer lekker huilen dat NL een politiestaat is.

Paupers

Geluksvogel | 13-04-13 | 19:46

Die wijk zit er verder wel prima uit. Van de buitenkant dan.
Hier in het dorp een soortgelijke vreemde situatie. De allochtonen en Tokkies zitten allemaal in sociale woningbouw, voor 200-500 euro per maand (incl. huursoebsidie). Dat zijn prachtige woningen, er wordt heel wat geld tegenaan gegooid om dit allemaal 'leefbaar' te houden.
De mensen die dit alles mogen betalen kunnen huren vanaf 650 euro. Die particuliere huurhuizen en hun omgeving worden enorm veel minder onderhouden. Dan zit je in een slecht geisoleerd huis van 30 jaar oud, dat langzamerhand echt slecht begint te worden.
.
Als je naar netto-bestedingsruimte gaat kijken tussen de bijstandsallochtonen 1 wijk verderop en de werkende autochtonen hier, dan houden die bijstanders gewoon ruim meer over, wonen veel beter (afgezien van de ellende die ze elkaar aandoen) en hoeven dus nooit 's-ochtends hun bed uit.
.
Met dank aan de PvdA

du Roi Soleil | 13-04-13 | 19:44

AU toch toon | 13-04-13 | 19:39 | + 0 -
Lekker dom idee willie wortel.

Veel Vaak | 13-04-13 | 19:42

Heb wel een ideetje hoor. Komt geen politie aan te pas. Bij roof van telefoon kan je de telefoon op afstand laten ontploffen. Er zit een beste batterij in dat met een of ander ontvlambaar goedje waarschijnlijk wel een aardige reactie zal geven. Twee vliegen, ok, jij hebt geen telefoon meer maar de dief ook niet en hij is daarbij ook nog eens z'n been kwijt > ziekenhuis natuurlijk en gelijk oppakken. Minimale kosten, maximaal resultaat.

AU toch toon | 13-04-13 | 19:39

Ik ben een keer mijn android verloren terwijl ik de track en trace niet aan had gezet. Eerste contact met de vinder goed gebluft dat ik de mobiel kon traceren. 10 minuten later afgesproken en na vrijwillige beloning toestel retour gekregen.
De vinder had toestel eerst uitgezet wat mij het gevoel gaf dat hij hem wilde houden. Mijn bluf was dus wel nodig anders kon ik mijn S2 gedag zeggen.

Veel Vaak | 13-04-13 | 19:38

@Uriël Fack thanks, interessante toevoeging. Maar ondanks dat het dan geen GPS zou zijn, als je 3 punten hebt, zou je theoretisch toch ook een z coordinaat moeten kunnen herleiden? (in reactie op eerdere post van oa Pimmetje 18:48)

BV de Dollarfabriek | 13-04-13 | 19:32

Maxima I | 13-04-13 | 19:02 je doet een gelegenheids trololo? just asking

luchtledig | 13-04-13 | 19:31

De politie zou non stop kat en muis spelletjes spelen als ze achter alle mobieltjes, laptopjes en imacjes aan gingen. Politie bepaald graag zelf wat ze doen en hier beginnen ze niet aan. Wat ze wel doen weten we wel orde is iets voor anderen.

Veel Vaak | 13-04-13 | 19:31

Alle popos zijn naar het IJ gedirigeerd voor de vaartocht van de familie van der Laan met het nieuwe koningspaar. Voor de gewone man geldt dus: Opbokken!!

Vix707 | 13-04-13 | 19:24

Ik kijk met streetview en het eerste wat ik zie is schotelantennes. Heel veel schotelantennes.
De dader moet dus gezocht worden in de hoek van zendamateurs, denk i.

du Roi Soleil | 13-04-13 | 19:23

Zonder al die lastige nederlanders zou de politie veel beter aan haar taken toekomen.

Vix707 | 13-04-13 | 19:20

Jammer dat die paar klootzakken, samen met de bonnenschrijvers, het verpesten voor de rest van het politiekorps.

ataman | 13-04-13 | 19:09

Amsterdamse korpsbaas burgemeester Eberhard van der Laan is zich aan het inklauteren bij het koninklijk huis. Daar zet hij nagenoeg al zijn dienders voor in. De gewone burger kan dan best even wachten.

colonnecinco | 13-04-13 | 19:08

Corine had beter lid kunnen zijn van het politiekorps in Borne. Dan had die hipstermachine al weer opgepoetst thuis gestaan

The_Challenger | 13-04-13 | 19:05

Wim-Lex, Wim-Lex!!!!!
Dat volk zit weer te vitten op die aardige mensen die helpen de kinderen naar school te brengen!!

Maxima I | 13-04-13 | 19:02

Tja.. Een tijdje geleden kwam ik langs een auto waarin was ingebroken. Ik belde de politie om dit te melden. Werd nog net niet uitgelachen. Kennelijk heeft popo NL geen interesse voor de waarde van andermans eigendommen.

dagutnie | 13-04-13 | 18:57

Knap hoe je je als A merk jezelf degradeert tot euroshoppert merk

dani7902 | 13-04-13 | 18:56

Mark van Dam | 13-04-13 | 18:47
Is dat alles?
Alhoewel, van wiet kun je ook behoorlijk gaan trippen.
Kan ook fout aflopen, zo blijkt maar weer...

Ommezwaai | 13-04-13 | 18:56

WE hebben het gewoon TE DRUK met achterlijke bonnetjes schrijven JA!

geouwehoer | 13-04-13 | 18:55

Voor de kosten van de GPS chip en software had ze ook een reserve-iMac kunnen kopen.
ZwarteKater | 13-04-13 | 16:10

Is niet met gps. Je computer geeft zijn locatie ook door via de browser. De software doet een driehoeksmeting van wifi-basisstations en bepaalt zo zijn locatie. Kan er helaas een huisnummer of twee naast zitten.Als ze Prey had geïnstalleerd kon ze ook een foto maken van degene die de Mac aanzet.

Uriël Fack | 13-04-13 | 18:54

Pauperflatgebouw vol schotels. Nee maar. En elke schotelantenne is een dikke middelvinger naar deze samenleving.

Tijd om eens een paar miljoen dikke middelvingers terug te geven aan heel die grauwe barbarengemeenschap daar. Stelletje 'lichtgetinte' losers.

Peter Emile | 13-04-13 | 18:53

Ommezwaai | 13-04-13 | 18:45 | + 0 
Die gast blowt teveel en leeft in een roes.

Veel Vaak | 13-04-13 | 18:50

Mark van Dam | 13-04-13 | 18:47
Niet zeggen, gewoon uitvoeren......
Gewoon net zolang rossen tot ie het lekker gaat vinden.
Komt ie nóóit meer aan andermans spulletjes, wedden?

Ommezwaai | 13-04-13 | 18:50

Je kunt met die GPS functie wel vrij nauwkeurig de horizontale positie bepalen, maar niet de verticale.
Dus als dat adres uit verschillende etagewoningen of appartementen van een flat bestaat, gaat geen enkele officier van Jusitie een machtiging voor een huiszoeking afgeven.

Pimmetjes | 13-04-13 | 18:48

Je moet zeggen dat je de dader hebt gevonden en dat je NU het huis binnen gaat stappen om die gasten helemaal verrot te slaan. Moet je eens kijken hoe snel ze ineens voor de deur staan.

Mark van Dam | 13-04-13 | 18:47

@Lewis Lewinsky | 13-04-13 | 18:41

Ok fuck. Positive me. Hoe naïef weer.

*strafwerk schrijven gaat*

pius | 13-04-13 | 18:46

Veel Vaak | 13-04-13 | 18:43
Je kun je beter afvragen wat er allemaal mis is met onze Supermattie...

Ommezwaai | 13-04-13 | 18:45

En natuurlijk oppassen dat je de Bond voor Inbrekers niet achter je aan krijgt.
Shareholder II | 13-04-13 | 18:24 | + 3 -
De Bond voor Inbrekers. Laat Poetin het niet horen :)

Russ Meyer | 13-04-13 | 18:44

Supermatthijs | 13-04-13 | 18:34
Nee, je moet lekker je mond dichthouden , ja-knikken en je zakken blijven vullen, gelijk dat linkse addergebroed.
Fijn om te weten dat er nog landverraders bestaan zoals u.
Ooit moet een ieder verantwoording afleggen in het leven, dan niet bij mij komen miepen.

Ommezwaai | 13-04-13 | 18:44

Kunnen we de NL-politie niet Europees aanbesteden? Niet op prijs maar op kwaliteit & oplossingspercentage. Met echte concurrentie aan hun broek gaan onze dienders wellicht wat meer service aan de burger tonen... Nederland zoals wij dat kenden bestaat binnenkort toch niet niet meer omdat het een provincie van de EU zal worden. Dat is tegelijk ook de (werkelijke) reden waarom de verschillende corpsen nu gecentraliseerd zullen worden. En dat is geen utopie, wach u maar rustig af.

afdankert | 13-04-13 | 18:43

Supermatthijs | 13-04-13 | 18:34 | + -1 -
Wat is er mis met achter de dijken? Gulden was ook prima. We werden internationaal geëerd. Nu zijn we de droevige provincie van een nog droeviger Europa.

Veel Vaak | 13-04-13 | 18:43

@pius | 13-04-13 | 18:12
Ja, maar dat was dan ook de pliesie Rotterdam.
Die gaat nu bellen met Amsterdam. En dan begint het lange wachten.
*verwacht niets*

Lewis Lewinsky | 13-04-13 | 18:41

Gepke de Leef | 13-04-13 | 18:24 | + 0 
Zolang ze niet op u geilen. Complothoer. U kost de samenleving veel geld.

Veel Vaak | 13-04-13 | 18:38

WirMachenMusik | 13-04-13 | 18:30 | + 0 -

Ja, om ons één van de rijkste landen ter wereld te laten blijven moet je PVV stemmen. Die willen terug naar de gulden en terug achter de dijken. Die helpen in no-time heel de economie om zeep. Zeker als je in het wilde weg bevriende staatshoofden gaat lopen beledigen.

Supermatthijs | 13-04-13 | 18:34

Het wordt tijd voor lok iMacs gevuld met C4!

number668 | 13-04-13 | 18:33

Waakzaam en dienstbaar de slogan van de politie gaat ook veranderen naar de politie waakt ervoor om dienstbaar te zijn...

j.cohen | 13-04-13 | 18:32

Supermatthijs | 13-04-13 | 17:58 |
We leven nog steeds in één van de rijkste landen ter wereld.
------------
Dat hebben we je nu toch al zo vaak duidelijk proberen te maken, oen.
Dus, dat we met heel veel landen in de wereld als vergelijking nog steeds relatief rijk zijn. En dat dat ook nog wel enige tijd zo zal blijven. Zelfs als de afbraak in een nog sneller tempo doorgaat als nu.
En dat we dat huidige niveau niet slechts zo willen houden maar liefst weer verbeteren. Vooral ook op het gebied van veiligheid. Ikzelf o.a. door op de PVV te stemmen.

WirMachenMusik | 13-04-13 | 18:30

Vandaag is de portemonnee van mijn vrouw uit haar tas gevist. Ik wil aangifte doen. Kon niet vandaag.
Bellen naar de politie. Wacht maar tot maandag. En ga langs bij de gemeente. Misschien vinden ze je iD en passen terug. Kom op dinsdag of woensdag langs om een aangifte te doen. Sta je buiten. Komt er weer een klootviool met strepen langs om uit te leggen dat het niet normaal is als je aan de kant van de weg staat te wachten op je vrouw in de auto. Daar hebben ze dan WEL weer tijd voor.

Kaan78 | 13-04-13 | 18:29

Als de politie buiten kantoortijden niets doet mag je er toch zelf met een knokploeg, machinegeweer en molotovcocktails heen om die dader te pakken?

Basje1738 | 13-04-13 | 18:27

Ach politie Hoofddorp ligt vol met spullen die ze van mij hebben gestolen, van rij en kentekenbewijs tot sieraden,auto,fiets,tent thermokleding noem maar op. Ze geilen er echt op om iemand die als meer als 4 jaar dakloos is en arbeidsongeschikt is geraakt na 34 jaar werken door politiegeweld te bestelen.Laat het schorem waar ze wel voor werken politiek zowel landelijk als lokaal incluis de banken hun maar gaan betalen van hun vele nevenfuncties.

Gepke de Leef | 13-04-13 | 18:24

politie? in NL laat me niet lachen.Als je ze nodig heb zijn ze er nooit.+ het zijn een stel mietjes.

olinda+ | 13-04-13 | 18:24

@Corine er is niet mis met de Find my Mac functie. Het geeft idd redelijk exact aan waar de dieven zich bevinden. Het probleem is dat je aan de politie geen kloten hebt. Ook niet nu je aangifte hebt gedaan. Je kunt kiezen voor eigenrichting en daarbij moet je dan heel goed opletten dat je de popo geen excuus geeft om jou op te pakken ipv de ware boeven. En natuurlijk oppassen dat je de Bond voor Inbrekers niet achter je aan krijgt.

Shareholder II | 13-04-13 | 18:24

Joden oppakken in WOII deden ze veel voortvarender.

Brandend Zand | 13-04-13 | 18:21

Wel leuk dat de opstartboodschap "Welkom werkschuw tuig" is ingesteld voor het geval de politie het apparaat ooit terugvindt.

War On Errorism | 13-04-13 | 18:18

necrosis | 13-04-13 | 17:21
dat is tegen de huisregels,btw mijn hond heet Proxy.

"Old Amsterdam bakje verder openscheuren doet"

luchtledig | 13-04-13 | 18:17

Supermatthijs | 13-04-13 | 17:58 | + -2 -
Rijkste land prima maar waarom delen met niksnutten die niets toevoegen. Rijkdom is betrekkelijk maar ook vergankelijk. Zo rijk als we op papier zijn zo fucked up zijn de lasten hier.
Als je dan toch over de grens wilt kijken dan kan ik je noh wel wat voorleggen.

Veel Vaak | 13-04-13 | 18:17

Real_Legend | 13-04-13 | 18:08
Gaat u nu buiten Amsterdam wonen? Of is de keuze nog niet gemaakt. U sprak over gezin. Ik vermoed toch ook een kind of kinderen?
Smarties | 13-04-13 | 18:09 | + 0 -

Mijn kinderen, zijn inmiddels 19 en 22 jaar oud en hebben na de dood van hun moeder besloten om samen een huisje te huren in Amsterdam. Ik zelf zal een moment inlassen in mijn leven om de 5 jaren 24 uurs zorg voor mijn vrouw even van me af te kunnen gooien en dat ga ik doen in Oostende ( België ) dicht bij mijn broer en zijn gezin.

Real_Legend | 13-04-13 | 18:13

@Lewis Lewinsky | 13-04-13 | 18:02

Dat is best snel zeg. Sta je toch van te kijken die efficiëntie van ons politiekorps. En puur op eigen initiatief hè, geen druk van buitenaf niks. Daar mag men best eens de hoed voor af nemen dacht ik zo.

pius | 13-04-13 | 18:12

Geenstijl moet een drone aanschaffen, dit niet melden, en volledig anoniem eens zo'n adres bezoeken... mooie footage en het levert ook nog lebensraum voor de goede mensen.

ElMatadero | 13-04-13 | 18:10

Real_Legend | 13-04-13 | 18:08
Gaat u nu buiten Amsterdam wonen? Of is de keuze nog niet gemaakt. U sprak over gezin. Ik vermoed toch ook een kind of kinderen?

Smarties | 13-04-13 | 18:09

Tja, om in de Amsterdamse top 600 lijst jonge criminelen te belanden of te blijven, kun je niet op je lauweren rusten. Wie wil er nu niet een woning en een baan aangeboden krijgen door de gemeente.

drs. blekadder | 13-04-13 | 18:09

@Real_Legend | 13-04-13 | 17:57
Ik reed er laatst met mijn moeder doorheen. Ik zei dat het een van de slechtere wijken van A'dam was. Ze vond het er wel leuk uitzien.
Cosmetische stadsvernieuwing idd.

pinda | 13-04-13 | 18:09

Real_Legend | 13-04-13 | 17:57
Heel veel sterkte met het familiedrama. 6 maanden opzegtermijn? Is dat legaal?
Smarties | 13-04-13 | 18:06 | + 0 -

Dank je wel, en ja dat is legaal, 6 jaar gewoond met een maand opzegtermijn per periode van 1 jaar, met maximum van 6 maanden, helaas.

Real_Legend | 13-04-13 | 18:08

Gatverdamme vuile smerige bureaucratie.

G,I. Jane | 13-04-13 | 18:07

Real_Legend | 13-04-13 | 17:57
Heel veel sterkte met het familiedrama. 6 maanden opzegtermijn? Is dat legaal?

Smarties | 13-04-13 | 18:06

Criminaliteit daalt als de pakkans verhoogt word. Doordat politie dit soort kansen voor open doel mist neemt geen minicrimineel ze meer serieus.
Een beetje politie doet een 'dempsey" het mag niet maar als ze gepakt zijn geeft de crimi's geen lekker gevoel.

miko | 13-04-13 | 18:05

Bubba | 13-04-13 | 17:56 Die werkster van je had eindelijk het loon wat ze verdiende en nog vakantiegeld ook.

zeg maar jansen | 13-04-13 | 18:05

@Supermatthijs | 13-04-13 | 18:03
Adviseer je zelf, supermietje.

Lewis Lewinsky | 13-04-13 | 18:05

Lewis Lewinsky | 13-04-13 | 18:02 | + 0 -

Corine moet zich eens druk gaan maken om de werkelijk belangrijke zaken in het leven. De honger in de derde wereld of discriminatie op de arbeidsmarkt.

Supermatthijs | 13-04-13 | 18:03

@Real_Legend | 13-04-13 | 17:57
Dank voor je verhaal. Gecondoleerd met je verlies.

Lewis Lewinsky | 13-04-13 | 18:02

Misschien kan ze Hellun Zelluf van de gay dating show vragen om dat ding op te halen samen met speelbeestje Freek.

Osdorpertje | 13-04-13 | 18:02

pinda | 13-04-13 | 17:55 | + 0 -

Ja hoor, ondanks alle gezeur hier over de crisis kun je voor een paar rotcenten kopen wat je wil. We leven nog steeds in één van de rijkste landen ter wereld. Dat vergeten we weleens.

Supermatthijs | 13-04-13 | 17:58

Effe gekeken op opgegeven adres.
Ziet er niet uit als Marokkanen buurt.
Zie maar twee schotels op dat flatgebouw.
copywriter | 13-04-13 | 16:19 | + -2 -

Maak ff een afspraak met je oogarts vriend, bedoel woon al 6,5 jaar op de Dr. H. Colijnstraat en Marokkaanser dan Marokkaans is er geen buurt in heel Nederland te vinden.

Ze hebben in Geuzeveld/Slotermeer prachtige stadsvernieuwingen doorgevoerd met oog op de beter gesitueerde burger, helaas was het noodzakelijk om al die sociale woningen die tegen de vlakte gingen te compenseren met sociale woningen binnen die stadsvernieuwingsprojecten.

Ik ben er hopeloos ingetuind met mijn gezin. 6x de huur moest je kunnen opbrengen per maand, mijn huur? 1500 keiharde europegels. Mooi wonen was de belofte en inderdaad in het eerste half jaar na oplevering van Parkrand, was dit ook zo. Toen kregen ze de appartementen niet gevuld............ precies en die werden gevuld met werkloos tuig uit Noord Afrika en paupertuig uit voormalig Oost-Europa.

10% van de 240 woningen binnen het complex zouden deel uit gaan maken van sociale sector, voornamelijk de appartementen op de begane grond. Nu zijn we 6 jaar verder en ik lieg als ik beweer dat het nu lager dan 60% is.

Nooit van mijn leven heb ik een pand van 46 miljoen euro zo snel afgebroken zien worden, uitgeleefd zien worden in zo'n korte tijd.

Nieuwe projecten faalden eveneens, aan de overkant van Parkrand rees een appartementencomplex voor de senioren uit de grond, minimale leeftijd 55+, er wonen wel enkele van die personen, maar het overgrote gedeelte deelt de achtergrond van de gemiddelde Parkrand bewoner, sociaal onvermogend in alle opzichten.

Aan de zuidkant van Parkrand rees een 15 verdiepingen groot complex de Zilverling, 64 luxe appartementen!, waarvan en ik lieg niet 48!! sociale woningbouw.

Faalprojecten in een buurt waar je je volledig in het buitenland waant, en dan heb ik het niet over een westers georiënteerde maatschappij maar compleet Islamitisch.

Ben er over een paar maanden weg gelukkig, dat ik hier zolang gewoond heb ligt aan het feit dat ik een zeer zieke vrouw had, die is overleden in oktober 2012 en ik had 6 maanden opzegtermijn volgens contract.

Sterker als je twijfelt aan het feit of je xenofobische aanleg hebt, moet je een half jaartje huren in Parkrand, er staat genoeg leeg, en dan spreken we over een half jaartje elkaar weer, de aanvankelijke twijfel is verdwenen als sneeuw voor de zon, dat verzeker ik je.

Real_Legend | 13-04-13 | 17:57

@Bakito | 13-04-13 | 17:30 |

U verwart mij met iemand anders. Ik ben niet (meer) betrokken. Dit land moet kapot? Jullie gaan je gang maar. Het interesseert me niet eens meer of dat voortkomt uit dommigheid of desinteresse. Ik schrijf slechts om van mijn hart geen moordkuil te maken. Wat anderen daarmee doen interesseert mij al even weinig. Ik steek mijn standpunten in het echte leven trouwens ook niet onder stoelen of banken.
.
Enneh, voor wat betreft dat multikulti criminaliteitsdrama heeft u gelijk. Dat ligt ook aan anderen. Ik werk, ik respecteer de wet, ik respecteer andermans eigendom. Ik zie dus niet in hoe ik ook maar iets te schaften heb met dat probleem. Die schuif ik graag en geheel terecht op het konto van de probleemimmigranten en mensen die deze groep de hand boven het hoofd blijven houden.
.
Er zijn overigens wel momenten dat ik betrokken ben. Bijv. Als zo'n verrijkertje een verkeerde vinger naar mij of mijn dierbaren uitsteekt op de wijze waarmee we door topics inmiddels zo vertrouwd zijn geraakt. Die zal wensen dat ik wat minder betrokken zou zijn. Of in het geval van zo'n fatsoenmens als u die mij belerend toespreekt/toeschrijft. Ik schuddebuik dan van het lachen. Oprechte en betrokken lol om het dwaze geraaskal zal ik het maar noemen.
.
Jammer vind ik het wel. Dat een in de basis prima land kapodt gemaakt wordt door deze consensus die u aanhangt....

Parel van het Zuiden | 13-04-13 | 17:57

@La Vie En Rose | 13-04-13 | 17:48: Tsssss, bij ons wilden ze niet eens sporenonderzoek doen toen de werkster 1500 uit een potje gejat had... bedoel... ze hadden toch op z'n minst kunnen kijken of haar afdruk op de deksel stond. Maar onderzoek was te duur (!!). Vroeg toen of ze niet gewoon die 1500 wilde vergoeden als dat goedkoper was, maar nee.

Bubba | 13-04-13 | 17:56

@Supermatthijs | 13-04-13 | 17:41
Is dat er nog dan? Ik eet al maanden Meals, Ready to Eat. Straks ga je nog vertellen dat er helemaal geen plunderende bendes rondtrekken en dat ik gewoon naar buiten kan.

pinda | 13-04-13 | 17:55

La Vie En Rose | 13-04-13 | 17:53 | + 0 -

Nee hoor, middelgrote gemeente maar ik ben altijd heel correct geholpen door de politie. Ook toen mijn (bedrijfs) auto helemaal is leeg gejat. Ik verdenk trouwens in beide gevallen landgenoten van de vrouw van Geert.

Supermatthijs | 13-04-13 | 17:55

Smarties | 13-04-13 | 17:51
3 nullen, lul!

Smarties | 13-04-13 | 17:55

Is die pc nou al teruggevonden?
Je zal toch maar agent zijn en je zoontje van 4 vraagt of je de boeven al hebt gevangen.
Sta je dan verschrikkelijk voor lul in je blauwe uniform
.......

necrosis | 13-04-13 | 17:54

Tricephalus | 13-04-13 | 16:33 |
Die deuren durf ik hier op mijn dorpie in de middle of nowhere nóg wel open te laten. Zelfs als ik met mijn Duitse herderteef aan de wandel ben. Waarom wél?
Omdat de mensen hier behalve dat ze nu allemaal laptops hebben nog zijn zoals ze in mijn jeugd waren:
vriendelijk, eerlijk, voorzichtig, bescheiden, vlijtig, zuinig, deugdzaam, plichtsgetrouw en ook nog vaderlandslievend. En een beetje saai, dat wel.

WirMachenMusik | 13-04-13 | 17:54

Pure bullshit , je kunt eenvoudig via software het publieke IP adres van het modem / router achterhalen
vervolgens weet je dan dus de internet provider , de internetprovider weet aan welke abonnee het IP adres is uitgedeeld , dus tenzij Mustafa inlogt op een WIFI toegangspunt van de buren kun je als politie dus bij hemzelf aan de deur staan zonder dat het hele gebouw doorzocht hoeft te worden

Amigo1973 | 13-04-13 | 17:53

@Supermatthijs | 13-04-13 | 17:49
Dan woon je vast in een gehucht. Daar is de pliesie blij als er eens iets gebeurt.

La Vie En Rose | 13-04-13 | 17:53

In de VS wordt er in dit soort gevallen onmiddelijk opgetreden, life on tv (als het even kan).

van_de_pot_gerukt | 13-04-13 | 17:53

Als die iMac van een agent was geweest dan had het daderprofiel nu al op internet gestaan. Zonder zwart balkje en met volledige achternaam.

Osdorpertje | 13-04-13 | 17:53

Parel van het Zuiden | 13-04-13 | 16:36
A trillion. U vergeet een nulletje.

Smarties | 13-04-13 | 17:51

Als je zegt het zelf op te lossen zegt Bakito eigen richting. Als je meent dat het taak van politie zou moeten zijn zegt hij onzin. Het maakt die asbak niet uit wat er wordt gezegd hij wil zich graag autonoom presenteren. Hij leegt zichzelf op straat als niemand kijkt.

Veel Vaak | 13-04-13 | 17:51

@Bakito | 13-04-13 | 17:27
Daarom zijn we ook blij met jou.
Nou niet allemaal, maar ik wel!

La Vie En Rose | 13-04-13 | 17:50

La Vie En Rose | 13-04-13 | 17:48 | + 0 -

Dat heb ik een paar jaar terug nog gehad en dat was maar een poging tot inbraak.

Supermatthijs | 13-04-13 | 17:49

Pliesie El Hollandia ies A-merk met duidelijke Euroshopper kenmerken.

william7055 | 13-04-13 | 17:49

Spoedklusje voor powlitie?

Vice_City | 13-04-13 | 17:48

@van_de_pot_gerukt | 13-04-13 | 17:42
Ik heb nog meegemaakt dat de politie bij je thuis kwam als er was ingebroken en sporenonderzoek deed. In de jaren negentig, that is.

La Vie En Rose | 13-04-13 | 17:48

@Markuz2661 | 13-04-13 | 17:44
Dank voor de info!

Lewis Lewinsky | 13-04-13 | 17:47

@Lewis Lewinsky | 13-04-13 | 17:31
Ga er een keer op safari!

pinda | 13-04-13 | 17:47

zeg maar jansen | 13-04-13 | 17:45 | + 0 -

Mmhh kan, was in de aanbieding bij Appie.

Supermatthijs | 13-04-13 | 17:46

Supermatthijs | 13-04-13 | 17:41 Dat wordt de zigeunerschnitzel.

Ouwe zwerver.

zeg maar jansen | 13-04-13 | 17:45

Je zou zon ding eigenlijk met C4 moeten kunnen uitvoeren zodat je op het moment hij gejat wordt de hele kamer van afstand kan opblazen... Of definitief onklaar / oranje ala plofkoffer ipv wissen... En of ze niet meer gejat worden..

Bubba | 13-04-13 | 17:44

Tip van de dag: WOZ bezwaar indienen. Knockploeg inhuren. Aan de politie heb je tegrnwoordig niks aan. Deze linkse vagina mannen hebben een psycholigische training, ipv kickboksen of juijitsu.

Boze massa | 13-04-13 | 17:44

@Lewis Lewinsky | 13-04-13 | 17:41 |
Ja, erg veel, maar dat klinkt tegenwoordig erger dan het in de realiteit is, op straat is het vrij normaal, geen garanties voor na 0.00 though.

Markuz2661 | 13-04-13 | 17:44

@Sjors_Carlin | 13-04-13 | 17:27
Hahaha! + Veel!!1!

La Vie En Rose | 13-04-13 | 17:43

Ik heb nog niet meegemaakt dat de politie zich wilde inzetten voor het oplossen van diefstal of poging tot oplichting, ook niet als de bewijzen werden aangeleverd.

van_de_pot_gerukt | 13-04-13 | 17:42

Ow en het spijt mij voor Corrine, maar zoals hierboven al ergens is aangegeven, wonen de daders in een flat.
Om die aaimek terug te vinden moet er allereerst van hogerhand toestemming worden gegeven voor huiszoekingsbevelen voor de gehele flat en vervolgens een flink team worden samengesteld om overal aan te bellen en eventueel een huiszoeking te doen. De kosten daarvan dekken niet de baten. Dus, hoe lullig dan ook, dat wordt hoogstwaarschijnlijk verzekeringswerk.

Het echte schandaal vind ik dat zij pas na 16:00 uur aangifte kon doen. Want als de dieven in een eensgezinswoning hadden gewoond, was dat makkelijker te localiseren geweest en hadden ze de dader(s)in hun nekvel kunnen grijpen.

Die hadden overigens morgen weer buiten gestaan.

La Vie En Rose | 13-04-13 | 17:42

En ondanks de crisis kan ik maar niet kiezen wat ik nu ga eten:

Biefstuk met brood en stroganoff- saus
Zigeunerschnitzel met friet of
Runderriblap met aardappel en witlof.

Supermatthijs | 13-04-13 | 17:41

@Markuz2661 | 13-04-13 | 17:39
Veel Marokkanen?

Lewis Lewinsky | 13-04-13 | 17:41

Ja waarom zou je de hardwerkende burger een dienst bewijzen als je ook achter een muurtje kan gaan staan om hem een bekeuring voor door het rode licht rijden op een verlaten kruispunt kan geven. Het ene levert niets op en het andere E85 p.p.
Politie in Amsterdam bestaat enkel uit een verzameling laffe nietsnutten.
Echt te triest voor woorden dit.

dashiznut | 13-04-13 | 17:40

@Lewis Lewinsky | 13-04-13 | 17:31 |

Geen buurt om in je eentje aan te bellen in ieder geval, maar vooral verlaten.

Markuz2661 | 13-04-13 | 17:39

Bakito | 13-04-13 | 17:27 Wat doe jij nog hier dan?

zeg maar jansen | 13-04-13 | 17:36

Sjors_Carlin | 13-04-13 | 17:27 | + 0 -

Ik moest er toch om lachen, maar ik haat kinderen voor kinderen.

Supermatthijs | 13-04-13 | 17:34

Waar blijft de update !

exkoppijn | 13-04-13 | 17:33

Vanavond leent de politie zich wel als belastingambtenaar bij diverse acties langs de weg. "Ik doe ook maar mijn werk". Weet je wie dat ook zeiden?

ZDEV | 13-04-13 | 17:33

Bakito | 13-04-13 | 17:31 | + 0 -

Ja, en zo één staat dan vooraan om schande te spreken bij koptrappen.

Supermatthijs | 13-04-13 | 17:32

@Bakito | 13-04-13 | 17:27
Daarom lees ik uw reaguursels vaak met een glimlach, maar dat was bekend.

kapotte_stofzuiger | 13-04-13 | 17:32

@Supermatthijs | 13-04-13 | 17:21

Ja en of. Dat betoog ik hier al jaren. Op een kleine minderheid na dan hè.

We moeten wel genuanceerd blijven.

pius | 13-04-13 | 17:32

Bakito | 13-04-13 | 17:31
U voelt zich overgeslagen? Geen nood, Uw pagina is in de maak!

Sjors_Carlin | 13-04-13 | 17:32

Klootzakken!!!!!

*out *

Bakito | 13-04-13 | 17:31

@Markuz2661 | 13-04-13 | 17:29
Hoe zou jij die buurt beschrijven, bij jou om de hoek?

Lewis Lewinsky | 13-04-13 | 17:31

Wanneer komt de aangiftebijdrage....
Inkomensafhankelijk natuurlijk..

lidlbier | 13-04-13 | 17:31

@Sjors_Carlin | 13-04-13 | 17:27
Hee Sjors, lekker aan het intrappen op "een minderheid"?

Held!

Bakito | 13-04-13 | 17:31

@Supermatthijs | 13-04-13 | 17:25
Op andere dagen was je je zak niet?
*ieuw*

necrosis | 13-04-13 | 17:30

La Vie En Rose | 13-04-13 | 17:27 | + 1 -

Lol, ik nam je weer te serieus dus, sorry.

Supermatthijs | 13-04-13 | 17:30

@Parel van het Zuiden | 13-04-13 | 17:27
Nee, de straat niet op durven om de waffel open te trekken, maar hier anoniem een beetje gaan lopen wijzen en klagen naar en over anderen (want het ligt ALTIJD aan anderen) is een teken van betrokkenheid en moed.

Bakito | 13-04-13 | 17:30

Wtf, nog geen 200 meter hiervandaan. Letterlijk om de hoek.

Markuz2661 | 13-04-13 | 17:29

@Bakito | 13-04-13 | 17:23
*traantje wegpinkt en banaan doneren doet*

necrosis | 13-04-13 | 17:29

@kapotte_stofzuiger | 13-04-13 | 17:24
Serieus, dat voorspelbare, conformistische gezanik op Geenstijl is toch zum kotzen?

Bakito | 13-04-13 | 17:27

@Veel Vaak | 13-04-13 | 17:23 |

Wat tegendraads is op GeenStijl is meelopen in de echte wereld. Ja, ja, het zijn "echte" verzetshelden. Heus waar...

Parel van het Zuiden | 13-04-13 | 17:27

@Supermatthijs | 13-04-13 | 17:25
Haha, die plemp van mij was ook satire.
Lulhannes!

La Vie En Rose | 13-04-13 | 17:27

Niet te snel erheen, want je wordt geflitst!

ZDEV | 13-04-13 | 17:27

La Vie En Rose | 13-04-13 | 17:23 | + 0 -

Haha, zie dat toch eens als cabaret, en ik heb vanochtend inderdaad mijn zak gewassen, het was immers weer zaterdag.

Supermatthijs | 13-04-13 | 17:25

@trenthopper | 13-04-13 | 17:12,

google kan je binnen enkele meter accuraat localiseren met alleen wifi maar goed met apples kaarten is dat natuurlijk een heel ander verhaal

rode peper | 13-04-13 | 17:25

@Bakito | 13-04-13 | 17:22
Wat vindt u van Cocktail? [of wordt het nu wel heel erg Family Guy citeren?]

kapotte_stofzuiger | 13-04-13 | 17:24

@copywriter | 13-04-13 | 16:19
Dan moet je beter kijken. Het wemelt daar van die anti-integratiedingen.

Chiant | 13-04-13 | 17:24

Bakito tegendraads dat is nieuw voor mij.

Veel Vaak | 13-04-13 | 17:23

@Supermatthijs | 13-04-13 | 17:16
Is nooit bewezen @SuperLul en je weet het.
Ik heb je weleens alle stukken over die zaak aangeleverd.
Maar toch in elk topic over Graus en die mishandeling beginnen. Zakkenwasser. Bah!

La Vie En Rose | 13-04-13 | 17:23

@necrosis | 13-04-13 | 17:21
Ondanks alles ben jij een van mijn favoriete bruinhemden hier. Zo zie je maar weer wat seks-appeal een belangrijke eigenschap is.

Bakito | 13-04-13 | 17:23

@kapotte_stofzuiger | 13-04-13 | 17:14 | + -3000 -
Sorry, sorry, sorry, fanboys, ze had UITERAARD een nieuwe computer bij de iStore kunnen kopen.

kapotte_stofzuiger | 13-04-13 | 17:23

Politie is druk doende, drones en rc vliegtuigjes aan het opsporen. Das belangrijker want niet voor doorsnee volk dat gewoon moet dokken & bek houden.

deepblue | 13-04-13 | 17:22

@kapotte_stofzuiger | 13-04-13 | 17:21
Deze vergelijking gaat schots en scheef. Titanic is een goede film, dat kan zelfs ik niet ontkennen.

Bakito | 13-04-13 | 17:22

kapotte_stofzuiger | 13-04-13 | 17:21 | + 0 -

Dat is gewoon een kudtfilm -feit-.

Supermatthijs | 13-04-13 | 17:22

Heb je in ieder geval wel een excuus om een mooie nieuwe PC met windows 8 te kopen (en dat voor een fractie voor de prijs) ben je meteen af van compatibiliteitsgezeik, traagheid, vastlopen en een brak OS wat zo lek is als een mandje

rode peper | 13-04-13 | 17:22

@Bakito | 13-04-13 | 17:17
Even voor de goed orde:
Ik heb in het verleden ooit een unbanverzoek gedaan (iemand anders) en kreeg direct een edit: pats, week erbij!
Dat wilde ik je niet aandoen....

necrosis | 13-04-13 | 17:21

pius | 13-04-13 | 17:20 | + 0 -

We hebben dus een Amsterdammers- probleem begrijp ik hieruit ?

Supermatthijs | 13-04-13 | 17:21

@Bakito | 13-04-13 | 17:18
Altijd tegendraads, als de meeste reaguurders vinden dat 'Titanic' een goede film is, vindt u dat per definitie niet.

kapotte_stofzuiger | 13-04-13 | 17:21

Lekker gewandeld net met mijn lichtgetinte hond lees ik hier dat die Amsterdammers weer eens niet met hun poten van Rotterdamse spullen af kunnen blijven.

Dat is allang geen incident meer helaas.

pius | 13-04-13 | 17:20

Het gaat geeneens om de iMac, hier ligt een kans voor de politie om, de inbraak/diefstal ven gisterenavond op goedkope en doeltreffende wijze op te lossen. Daarnaast worden hoogstwaarschijnlijk meer misdrijven opgelost, doordat de inbraak gekoppeld kan worden aan andere, onopgeloste misdrijven.
En je hoeft niet elke deur open te breken in de flat, neem aan dat de software ook het IP adres doorgeeft, waarmee de ISP het bijbehorende adres kan verstrekken.

Software die ik zelf gebruik (orbicule) maakt ook nog screenshots en foto's met de ingebouwde camera. Als de politie dan niets doet kan je zelf nog altijd een fraaie "Wanted" poster in elkaar flansen en in de buurt ophangen.

Andreas B. | 13-04-13 | 17:19

seven | 13-04-13 | 17:17
Je onderbuik speelt een beetje op. Ga eens flink poepen.

Elisabeth2 | 13-04-13 | 17:19

geen wonder dat we zelf de dingen op willen lossen

ninja82 | 13-04-13 | 17:19

@Sjors_Carlin | 13-04-13 | 17:17
Tegenovergestelde mening waarvan of van wie?

Bakito | 13-04-13 | 17:18

Corine moet maar uitkijken dat de politie haar niet oppakt wegens laster of zo...

lulleficatie | 13-04-13 | 17:18

@Supermatthijs | 13-04-13 | 17:14
Onze huisaap kan alles van me krijgen, zolang hij maar van mijn oudere rijpere 'dinnetje afblijft.
Anders leg ik ik hem aan de ketting, en ik ben niet zo aardig als GU!
*woehahahaha*

necrosis | 13-04-13 | 17:18

Bakito | 13-04-13 | 17:16
Jij hebt in ELK topic een tegenovergestelde mening, daaruit blijkt juist jouw gebrek tot inhoudelijk en bijdragend reageren.

Sjors_Carlin | 13-04-13 | 17:17

@necrosis | 13-04-13 | 17:12
Vooruit dan.

Bakito | 13-04-13 | 17:17

Politie komt binnen notime in actie hoor. Arrestatie is slechts een kwestie van tijd. Het OM is al druk bezig met een aanklacht en staat klaar om de misdaad te bestraffen want hoe durft Corine met zo'n discriminerend tooltje een allochtone wijk te stigmatiseren.

seven | 13-04-13 | 17:17

@Sjors_Carlin | 13-04-13 | 17:13
Nee, telkens de troll-kaart spelen is een vorm van inhoudelijkheid. Cliché-mannetjes hebben we hier genoeg, maar jij spant inmiddels wel de kroon qua 13-in-een-dozijn-tegels.

Bakito | 13-04-13 | 17:16

Zie je wel dat we nog steeds een tolerant landje zijn ondanks alle beschuldigingen dat dat niet zo is.

Plukkiehaar | 13-04-13 | 17:16

Sjors_Carlin | 13-04-13 | 17:13 | + 0 -

Tsja, het is een gave zullen we maar zeggen. Maar die i-mac zal me een worst zijn. Laten we ons druk maken over de echte misdaden in dit land. Het aftuigen van een zwangere vrouw bv.

Supermatthijs | 13-04-13 | 17:16

Politie,dat zijn toch tegenwoordig alleen maar staatskas vullers?

ron78 | 13-04-13 | 17:16

In plaats van te klagen op Twitter, had mevrouw ondertussen al een nieuwe computer bij de MediaMarkt kunnen kopen.

kapotte_stofzuiger | 13-04-13 | 17:14

necrosis | 13-04-13 | 17:12 | + 0 -

Stel dan op zijn minst een banaan in het vooruitzicht.

Supermatthijs | 13-04-13 | 17:14

We willen natuurlijk niet de toorn van Dion G. over ons afroepen. Moet je maar eens aan zijn ex vragen hoe vervelend dat is.
Supermatthijs | 13-04-13 | 17:05
De PVV betrekken bij de diefstal van een i-mac?
Geweldig argument, ontsproten uit het mini-brein van een obstinate trol.

Sjors_Carlin | 13-04-13 | 17:13

Kan me wel voorstellen dat de politie ietwat andere prioriteiten heeft dan een speelgoedje op te halen.

Elisabeth2 | 13-04-13 | 17:12

Owk, even VERHELDERING, er zit dus GEEN gps in een imac, en een macbook. alleen je iphone en ipad beschikken hierover. die locatie die je doorkrijgt is dus alleen maar het laatste internetverdeelpunt(simpel gezegd) die gelokaliseerd is, vaak ZEER onaccuraat. tenzij je dus 100 deuren af wilt gaan heb je dus vrijwel niks aan deze locatieinfo

trenthopper | 13-04-13 | 17:12

@Bakito | 13-04-13 | 17:08
Ik begrijp dat jij geen 'drinkie' wil na een goede afloop?
*even goed vrienden*

necrosis | 13-04-13 | 17:12

Flitsen maar jongens! Dat is het enige wat de Nederlandse politie kan, maar iedere keer worden zulke meningen weer gebaggataliseerd door het domme Nederlandse volk. Je weet wel, datzelfde domme Nederlandse volk wat ook de fabeltjes van Mark Rutte gelooft.... ;-)

Emigreren is de enige oplossing!

bokkenrijder | 13-04-13 | 17:12

De politie moet zich voorbereiden
op het beschermen van Koning Onbenul.
Daar zijn 10.000 agenten voor nodig. Tja

rechtsdwalendeautist | 13-04-13 | 17:12

@necrosis | 13-04-13 | 17:09
Leuk plaatje. Is dat Bakito niet?

Lewis Lewinsky | 13-04-13 | 17:11

@necrosis | 13-04-13 | 17:09
Blokkade van reaguurders met een echte computer?

*pakt iPad, et voila...*

kapotte_stofzuiger | 13-04-13 | 17:11

Dat is bij deze meneer ook gebeurd.
https://www.youtube.com/watch?v=U4oB28ksiIo

Maar aan de andere kant van de plas, geven de wouten dus gewoon ip-adressen als je er als benadeelde partij om vraagt.

dokter gonzo | 13-04-13 | 17:10

@necrosis | 13-04-13 | 16:51
Nee hoor, laffe hyena's als jij opereren in groepsverband. Dat is niks nieuws.

Bakito | 13-04-13 | 17:08

@necrosis | 13-04-13 | 17:04
Mijn linkje doet het wel, maar politie.nl is vaak even weg. Donuts halen, vermoed ik.

Lewis Lewinsky | 13-04-13 | 17:06

necrosis | 13-04-13 | 16:58 | + 0 -

Oh, maar dan is het goed. We willen natuurlijk niet de toorn van Dion G. over ons afroepen. Moet je maar eens aan zijn ex vragen hoe vervelend dat is.

Supermatthijs | 13-04-13 | 17:05

@Lewis Lewinsky | 13-04-13 | 17:00
Je linkje doet het niet!

necrosis | 13-04-13 | 17:04

@ad melkert | 13-04-13 | 17:00
In dat soort wijken HEB je alleen maar PvdA stemersTs!
Mensen die anders stemmen, zijn al jaren geleden verhuist!

necrosis | 13-04-13 | 17:03

de helft van de jongere PvdA stemmers is in dit soort wijken in aanraking met de politie geweest.

ad melkert | 13-04-13 | 17:00

De politie heeft het namelijk heel druk met mensen bekeuren die vijf kilometer te hard rijden.

zooishettoch | 13-04-13 | 16:59

@Supermatthijs | 13-04-13 | 16:53
Het was meer een 'stel dat' situatie, maar ik heb geen last van een 'geweten'.
En na een succesvolle 'operatie' krijgt onze huisaap uiteraard ook wat te drinken, je denkt toch niet dat ik een onmens ben?

necrosis | 13-04-13 | 16:58

Mooi hoe de teloorgang van de rechtsstaat in één voorbeeld verwoord wordt.

spanarchist | 13-04-13 | 16:58

@ZwarteKater | 13-04-13 | 16:53
*gniffel*
Dat Apple-gebruikers daadwerkelijk nog op de politie vertrouwen zegt al genoeg.

kapotte_stofzuiger | 13-04-13 | 16:58

Ik ben als niet racist ook van mening dat er teveel allochtonen in dienst zijn bij de politie. Die baantjes zijn gecreëerd omdat het hoort volgens linkse boefjes. Ondertussen is het niveau en daadkracht bij de politie gedaald terwijl het om te beginnen al niet overhield. Heb ze in Amsterdam genoeg gesproken en zelf zijn ze er ook niet blij mee het demotiveert behoorlijk. Agenten die een mening hebben die afwijkt van regels en beleid dat is gevaarlijk.

Veel Vaak | 13-04-13 | 16:57

80 pocent. Net als het percentage PvdA stemmers. Iets met autocorrelatie.

ad melkert | 13-04-13 | 16:57

Ooit eens de politie alle gegevens doorgespeeld van iemand die mijn bedrijf voor bijna € 1800,00 belazerd had en nog wilde ze niet in actie komen.
Toen bij justitie een klacht ingediend over het lakse optreden van de politie met alle info over gespreksdata en namen van agenten. binnen 2 weken kon het ineens wel en inmiddels heb ik het geld binnen. Ze denken in een ivoren toren te zitten maar als je met naam en toenaam de ongebruikelijke weg volgt kun je nogal eens succes boeken. Documenteren is vandaag de dag de beste manier. zo doe ik het nu ook met callcenters en dergelijke. Altijd om namen vragen en aangeven dat je die noteert. ineens gaat alles veel sneller.

Stekeltje | 13-04-13 | 16:57

Politie, als je helemaal niks meer kan ,zit je daar nog op zijn plaats. Ze hebben een inlevingsvermogen van een worm.

fleurtje | 13-04-13 | 16:55

Allochtonendichthied in die buurt tegen de 80%. Ik zeg niks.

ad melkert | 13-04-13 | 16:55

het is ook te bizar voor woorden,
en dan boos worden dat ze voor hun flikker worden gestoken door een draaideur rifaap

Zou bijna ... bijna zeggen "en terecht !"

Stefannn | 13-04-13 | 16:55

Mmm...-weggejorist-... mag helaas geen oproep doen.
Deze zal ook wel -weggejorist- worden.

Zegg | 13-04-13 | 16:53

Apple producten (iPhone, iPad, Mac) hebben 'Find my [product]' op het systeem staan. Hier heb je geen third-party software voor nodig.
alexjuuhh | 13-04-13 | 16:38 | + 0 -
U bedoelt dat gebruikers als dermate stupide worden beschouwd dat zij hun spullen niet zonder hulp kunnen localiseren ?

ZwarteKater | 13-04-13 | 16:53

necrosis | 13-04-13 | 16:51 | + 1 -

Laat de caviapolitie het maar niet horen, daar gebruik je onze huisaap toch niet voor ?

Supermatthijs | 13-04-13 | 16:53

Dit hoort ook helemaal niet bij de kerntaken van de politie..(flitsen en teambuildingsdagen)
Ze denkt zeker van; "de burger betaalt hun salaris, dus ze zijn er om ons te dienen"
Hahahahah :')

Slipsnifter | 13-04-13 | 16:51

Gary Gunstone | 13-04-13 | 16:49 | + 0 -

Zo is het, dan krijg je met de achterban te maken.

Supermatthijs | 13-04-13 | 16:51

Lewis Lewinsky | 13-04-13 | 16:49 Wil je de Amsterdamse politie iets op laten halen dan moet je zeggen dat het een Joodse computer is.

Joodse dingen en mensen ophalen, dat deden ze toen ook graag.

zeg maar jansen | 13-04-13 | 16:51

Veel Vaak | 13-04-13 | 16:46

U noemt het enig zinnige...

Flipus | 13-04-13 | 16:51

@Bakito | 13-04-13 | 16:42
Bezwaar als ik (en drie maten) jou oppakken om de deur mee open te beuken waar we vermoeden dat de pc van Corine zich bevind.
Het is voor een nobel doel dus die pijn in je schedel vergeef je me wel, toch?
*gniffel*

necrosis | 13-04-13 | 16:51

24 Uur voor de diefstal twitterde ze nog zo lekker :
" þ@CorineZelf 11 Apr "Enorme hoeveelheden vlees" hoor ik op RTL nieuws. En zie vervolgens Sharon Dijksma in beeld. Ik ben in de war nu."
Dan is het toch eigenschuld, als je de PvdA socialistjes beledigt, dan kloppen ze je even leeg.

Gary Gunstone | 13-04-13 | 16:49

@zeg maar jansen | 13-04-13 | 16:46
Is ook best als TWEE Rotterdamse agenten de spullen ophalen.
*van de Amsterdamse pliesie niets verwachten doet*

Lewis Lewinsky | 13-04-13 | 16:49

@Runderlap
Belangrijkere zaken dan je iMac van 2000 euro waar al je persoonlijke gegevens, inlogcodes, werk, fotos/muziek enzo op staat? Wat is precies belangrijker dan in het leven, je killratio in Modern Warfare verbeteren? Bizar dat de politie zo laks is.

SuperRogier | 13-04-13 | 16:47

Bakito | 13-04-13 | 16:42 | + 0 -

Ik wil het rustig zelf oplossen, maar dan wel de pliesie volledig afschaffen.

neemjemoederindemali | 13-04-13 | 16:47

Lewis Lewinsky | 13-04-13 | 16:45 En hand in hand kameraden. Dus er moeten er minstens twee altijd bij elkaar zijn.

zeg maar jansen | 13-04-13 | 16:46

de weigerambtenaar wordt een breed begrip

drs. blekadder | 13-04-13 | 16:46

Doen ze met een bmw van 100.000 euro ook niet. Ze hebben geen recht om huis te betreden met deze informatie. Zou zoveel dingen door de politie opgelost zien maar dat werkt helaas anders.
Oplichting en malifide aannemers zijn er zo even twee die je vaak hoort. Gewoon op eigen wijze afhandelen bivak muts op en met grof geweld je laptop ophalen neem wel wat extra's mee voor de moeite.

Veel Vaak | 13-04-13 | 16:46

Send from my iPhone 4
Botte Hork | 13-04-13 | 16:09 |
senT*

martizzle | 13-04-13 | 16:46

@Lewis Lewinsky | 13-04-13 | 16:44
Lekker makkelijk, je verantwoordelijkheid afkopen.

De maatschappij gaat naar de klote door wegkijkerts en passieve lutsers als jij.

Bakito | 13-04-13 | 16:45

@zeg maar jansen | 13-04-13 | 16:44
Geen woorden maar daden toch?

Lewis Lewinsky | 13-04-13 | 16:45

Lewis Lewinsky | 13-04-13 | 16:31 Het blijven wel Rotterdammers hè?

zeg maar jansen | 13-04-13 | 16:44

@Bakito | 13-04-13 | 16:42
Misschien omdat wij de politie daarvoor betalen?

Lewis Lewinsky | 13-04-13 | 16:44

Waarom worden die trackers niet met een ingebouwd bommengordeltje geleverd. Imac twee uur kwijt: boem.
Goed voor de bouwsector ook.
Yep, ik zie alleen maar kansen.

Magdatkandat | 13-04-13 | 16:43

monopolies zijn slecht, tenzij het om de politie gaat natuurlijk. De roverheid wil graag de enige zijn met een ' sterke' arm. niet om de burger te beschermen maar om zichzelf tegen boze burgers te beschermen die deze wanprestaties (denk ook aan alle kopschoppers) niet langer pikken.

overigens hebben ze het ontwaken van de burger aardig weten af te remmen met STAATseducatie en STAATsomroepen. maar met internet is de doos van pandora geopend. mensen kunnen nu heel makkelijk aan boeken/informatie komen over a) hoe slecht de politie wel niet functioneert b) hoe immoreel het is om iemand zijn geld met geweld af te nemen (belasting is niet bepaald vrijwillig, probeer maar eens niet te betalen voor deze belabberde ' dienst' verlening die ze je opdringen) c) hoeveel betere manieren er zijn om te zorgen voor veiligheid/opsporing.

prutserdeluxe | 13-04-13 | 16:43

Ah, een paarse krokodil.

Stormageddon | 13-04-13 | 16:43

Dat A-merk. Betekent dat dat Europol een goedkopere variant is en onderin het schap te vinden is?

zeg maar jansen | 13-04-13 | 16:43

Is het mogelijk om, net als in het bedrijfsleven, een contract af te sluiten met de politie voor extra service?
Het basisproduct blijft zoals het nu is: je betaald niets maar de politie doet dan ook niets.
Daarbovenop zouden dan extra modules ingekocht kunnen worden varieerend van aangifte kunnen doen ook buiten kantoortijd tot en met het topproduct waarbij de politie ook daadwerkelijk ingrijpt bij misdaden.

sinar2 | 13-04-13 | 16:42

Is mevrouw al opgepakt voor het schenden van de privacy van de slachtoffers? En gewoon heel die flat even doorzoeken, ik wet dat ze nog wel wat bijvangst zullen hebben, win win. Maar helaas kunnen ze dat niet aan, teveel werk ineens. En belangrijkste argument om weer eens niks te doen is natuurlijk dat het niks opleverd!

Robertski | 13-04-13 | 16:42

Waarom moet de overheid/politie dit weer oplossen?

Zoek het lekker zelf uit, stelletje afgestompte socialisten!

Bakito | 13-04-13 | 16:42

Aan de locatie te zien zou het kunnen dat het apparaat nog in de kofferbak ligt.

Lewis Lewinsky | 13-04-13 | 16:41

Het oplossingspercentage is om te huilen,maar Opstelten en Teeve blijven rustig zitten.

Bataaf | 13-04-13 | 16:41

Ik zou die ruktor samen met zimra ff een repo laten draaien.

BitchSuperSoaker | 13-04-13 | 16:41

Overigens is het allemaal de schuld van @Corinnezelf Had ze maar geen iMac moeten hebben, domme muts.

Als @Corinnezelf wil zien waartoe de pliesie wel in staat is. Steek eens een agent neer, dan rukt alles uit wat voeten en handen heeft.

neemjemoederindemali | 13-04-13 | 16:40

@ZwarteKater | 13-04-13 | 16:10
Apple producten (iPhone, iPad, Mac) hebben 'Find my [product]' op het systeem staan. Hier heb je geen third-party software voor nodig.

alexjuuhh | 13-04-13 | 16:38

Grappig, net een macje gekocht met een screensaver die -smerig werkschuw tuig- leest?

Fred Janssen | 13-04-13 | 16:38

Kom op nou mensen, niet zo flauw. De politie heeft het al druk met de voorbereidingen op 30 april. Je kan toch niet verwachten dat ze nu ook nog boeven gaan vangen? Nee, welke agent op welke hoek de vliegen gaat staan vangen is nu ff belangrijker. Sorry, na 30 april nemen we weer aangiftes op.

Hoewel | 13-04-13 | 16:37

Tsja, als je als politiek en bestuur de grootste roof allertijden aan het opzetten bent kun je natuurlijk niet ineens gaan handhaven op andere vergelijkbare initiatiefnemers.
.
"what's a Mac, when there is 1 billion in pensions at stake."

Parel van het Zuiden | 13-04-13 | 16:36

Schoenendoos met iets van een wekker voor de deur laten zetten en iets twitteren met het adres erbij.

*houd het maar zo algemeen mogelijk...*
Jos Tiebent | 13-04-13 | 16:19 | + 2

haha goed gevonden maar moet je dan eens kijken hoe de staatsmedia er op inspringt met uiteraard praat shows die het omdraaien tot racisme. De dieven nemen een slachtoffer rol weer op zich zoals we ze kennen en u zit in de cel.

vicecity | 13-04-13 | 16:35

@chiel_labiel
Was geen sprake van ruzie maar bij mij staat diefstal toch echt wel boven wat (lichte) geluidsoverlast ja. Als ze actief zouden speuren naar dieven zouden de kleine jongens wat vaker gepakt worden en kunnen ze een keer echt gestraft worden.

Chesh | 13-04-13 | 16:34

Terwijl de voordeur bij ons vroeger gewoon openstond, zou ik me vandaag niet meer gerust voelen zonder gepantserde deur. Verschil van vroeger met nu? Opdat er geen verwarring over zou bestaan: vroeger was er geen geïmporteerd derde/vierde wereld parasitair ongedierte.

Tricephalus | 13-04-13 | 16:33

Alsof die find-my software één woning aanwijst. Zou ook bij de buren kunnen zijn en in deze gaza-wijk, zou t de hele flat kunnen zijn. Dus wat moet je dan?

wo ist der bahnhof | 13-04-13 | 16:33

@Jan Passant mk2 | 13-04-13 | 16:26
+1 voor *officieel ontkend probleem*.

Lewis Lewinsky | 13-04-13 | 16:32

Maar voor de inhuldiging van Wim-Lex staan er 10.000 agenten uit het hele land paraat op 30/4 www.telegraaf.nl/troonsafstand-beatrix....
Het boevengilde, waarvan een deel waarschijnlijk loyaal is aan een andere koning, staat vast al te popelen.

Russ Meyer | 13-04-13 | 16:31

Zou wel leuk als de Rotterdamse politie er even heen reed en de spullen ophaalde.

Lewis Lewinsky | 13-04-13 | 16:31

Tja, misschien moeten we eens gaan bezuinigen op beleidsmakers en wat meer geld in mensen steken die iets willen doen...

Flipus | 13-04-13 | 16:30

de politie gaat wel met loeiende sirenes chinees halen omdat die anders koud wordt, gek he dat het oplossingspercentage in duitsland 2 keer zo hoog is als in nederland!?

denoorman | 13-04-13 | 16:29

Lewis Lewinsky | 13-04-13 | 16:26
Ieder jaar 10% lagere nisdaadcijfers, dan begrijpt Ome Jan best wel dat het aangeven een keertje stopt. In Maart ofzo...

Oerkoendoe | 13-04-13 | 16:29

-weggejorist-

Zegg | 13-04-13 | 16:29

Zo'n iMac kost maar een eurootje hoorde ik Vd week. Iets met euroknallers meen ik. Logisch dat de hermandad daar niet voor gaat uitrukken, wat denkt die Corinne wel niet.

Bovendien kun je veel harder en makkelijker van die belastingbetalende kutburger jatten, dat tuig belt in de auto, rijdt 6 km te hard. Weet je wel hoeveel de overheid daar aan kan verdienen?

neemjemoederindemali | 13-04-13 | 16:28

tjah, gps en trackers zijn helaas nu goed voor verzekering, niets met ophalen of politie.

Als je goed kijkt is de politie daar alleen om boetes uit te delen of in paniek raken als iemand een wapen trekt.

Niets tegen hun aan de ene kant, maar des te meer mensen zulke dingen zien gaat er 1 dag zo een bom vallen dat het bevolking massaal zelf zijn gangetje gaat..

Dat wilt zeggen net als vroegahh , gaan we heksen verbranden, handen afhakken van dieven en mensen aanwijzen en inelkaar lynchen.

R.B.Bender | 13-04-13 | 16:27

Ik weet niet of Find my Mac nog actief is na het schoonvegen van de machine maar ik had Prey geinstalleerd (www.preyproject.com gratis tot drie apparaten) op de Mac die van mij gestolen was. Dieven hadden een nieuwe gebruiker aangemaakt via een boot disk of iets dergelijks, in ieder geval werkte Prey nog steeds, Mac terug binnen twee dagen (politie Melbourne, dat dan weer wel).

Echte naam7227 | 13-04-13 | 16:27

Geld! Bij aangifte gewoon Euro 1000 meenemen en ze rukken uit.
Prijslijstje op Internet, klaar.

Oerkoendoe | 13-04-13 | 16:27

@Bokito ergo sum | 13-04-13 | 16:21
De Amsterdamse politie is totaal de weg kwijt.

Voorbeeld: Ome Jan kwam met de naam en de foto van de Marokkaan die hem geboksbeugeld had bij een poging beroving, aan bij de Amsterdamse politie. Mocht geen aangifte doen. Gewoon, kon niet, mocht niet, gebeurde niet.

Lewis Lewinsky | 13-04-13 | 16:26

.. zolang er niet overduidelijke doden rondslingeren vanwege een "misdrijf wordt niet uitgesloten", dan heeft de politie andere prioriteiten. En een polletieke leiding, wat zeker een oorzaak is van veel wanhoop voor burgers.
Bovendien is het vanwege de locatie duidelijk dat de boeven tot een officieel ontkend probleem behoren - en dus niet bestaan.

Duss, het bureau aangiften is geopend op voor u zo onmogelijk mogelijke uren. Wees tolerant, haal uw schouders op en koop nieuwe spullen. Doe het voor de manager van de statistieken.

Jan Passant mk2 | 13-04-13 | 16:26

Je bent al krank in je kop als je bij de politie wilt. Burgers naaien is daar het hoogste goed! maar doe dan af en toe ook eens wat om te suggereren dat je soms ook het belang dient van de gene die je betalen. De muts van Oranje zou zeggen: Nee! Een integere agent heb ik niet gevonden!

hurenisvoorpaupers | 13-04-13 | 16:26

Ook dit is Nederland anno 2013,
mede mogelijk gemaakt door #DenHaag

Mastermattie | 13-04-13 | 16:25

En dankzij het plaatsen van dit bericht zet Yusuf de GPS-tracker straks uit, en ziet Corine d'r oogAppletje nooit meer terug.

Geenstijlfiguur | 13-04-13 | 16:24

Aan de andere kant : Wat een voorbeeld weer van de huidige zelfbevlekkende aandachtshoerige meiden : HELP MIJN COMPUTER IS GEJAT!! en daar dan per minuut al je volgers over vermoeien. Corinne, er zijn belangrijker zaken.....

runderlap | 13-04-13 | 16:23

Je blijft met je poten van andermans spul af! Ook al betreft het veel te dure gadgets.

deboerenlul | 13-04-13 | 16:22

Hang ter plaatse een plastic zak aan de deurknop en doe een bommelding. Moet je zien hoe snel ze er zijn.

witwas | 13-04-13 | 16:22

@copywriter | 13-04-13 | 16:19
Het is wel degelijk een allochtonenbuurt. En dan zo een die na 13.00 uur in een nogo area verandert.

Loop er anders vanavond eens doorheen. Dan merk je het wel.

Lewis Lewinsky | 13-04-13 | 16:21

Ik heb geen klachten over de politie waar ik woon, doen het prima. Maar iin de grote steden lijkt me een totale belastingstaking tov de totale overheid wel op zijn plaats als je bedenkt dat een kutdorp als Amsterdam 6 keer zoveel overheid heeft als een echte stad zoals NYC

Bokito ergo sum | 13-04-13 | 16:21

Het opsporingspercentage is in Duitsland 3 tot 4 keer hoger dan in Nederland. Hier in Nederland is een kwart van de agenten in de ziektewet of op cursus en geven de korpschefs het overheidsgeld liever uit aan gadgets, zoals communicatiesystemen (die overigens niet werken, zie project X te Haren)of andere idioterie. www.websitevoordepolitie.nl/archief/op...
www.waarheidsvinding.com/?p=1499
Hier nog even een website over het feit dat in de Noordelijkste Duitse Deelstaat het oplossingspercentage op 74% ligt tegenover 14 procent in Nederland. Oorzaak mijns inziens: de politie in Nederland bestaat uit incapabele dienstkloppers, die liever de weg van de minste weerstand zoeken (lasergun, fietsers zonder licht bekeuren etc.
I rest my case.

Schweinchen Dick | 13-04-13 | 16:21

Schoenendoos met iets van een wekker voor de deur laten zetten en iets twitteren met het adres erbij.

*houd het maar zo algemeen mogelijk...*

Jos Tiebent | 13-04-13 | 16:19

Amsterdamse politie bevestigt de vooroordelen weer eens.

Lewis Lewinsky | 13-04-13 | 16:19

De veldwachter van vroeger ging er gewoon direct op af als er aanwijzingen waren dat er ergens gestolen goederen lagen. Niet eerst aangifte doen en de administratie op orde hebben. De politie lijdt aan hetzelfde euvel als onze militairen in oirlogsgebieden: ze komen nauwelijks het bureau uit en vinden het dan vreemd dat ze niet de baas op straat zijn.

SharpEye | 13-04-13 | 16:19

Effe gekeken op opgegeven adres.
Ziet er niet uit als Marokkanen buurt.
Zie maar twee schotels op dat flatgebouw.

copywriter | 13-04-13 | 16:19

Jongens, niet zo cynisch allemaal.
Jullie weten best dat de politie 020 hartstikke druk is met de voorbereidingen van Koningsdag.

Eric Blair | 13-04-13 | 16:18

Die gaan hun vingers niet branden voor een iMacje. De beerput die je opentrekt daar in die no-goarea...

Ornoisliefde | 13-04-13 | 16:18

@ Botte Hork | 13-04-13 | 16:01 | + 21

als je dat doet ben je mijn held, en help ik je graag uit de nesten, waar je dan ongetwijfeld in zou komen...

Sint Pauper | 13-04-13 | 16:18

Ga maar eens zoeken in zo, n flat.
Wil je alle deuren langs gaan??
Wel lullig dat ze helemaal niet doen uiteraard!

hammar63 | 13-04-13 | 16:18

@roverheid|16:057|
Yep, dienstbaar door te waken over het welzijn van fout volk.

amin | 13-04-13 | 16:18

Je bent hier in Nederland ondertussen ook aan de goden overgeleverd als het er echt op aan komt.

Ruskin | 13-04-13 | 16:17

Valt mee, dat Corine niet, na wat geGoogle door de dienstdoende sterke arm, een preek krijgt, dat ze haar laptop het best zelf had kunnen beveiligen, "bijvoorbeeld door zo'n GPS-tracker, kent u dat niet?".
Jammer, dit.

HY78 | 13-04-13 | 16:16

Zojuist een melding gedaan op www.politie.nl/melden/meldformulier.h...
Mijn tekst:

Zie: "Politie 020 weigert gestolen Mac terug te halen", zojuist geplaatst op GeenStijl.nl.
Klopt dit bericht? Zo ja, waarom verzaakt de politie haar taak?

André van Delft | 13-04-13 | 16:15

Botte Hork | 13-04-13 | 16:01
Doe het niet te snel. Er wordt geflitst in de doctor H. Colijnsstraat.

Magdatkandat | 13-04-13 | 16:15

@Botte Hork | 13-04-13 | 16:09
Hopelijk ben je niet aan het sturen, anders krijg je automagisch een bekeuring vanuit Leeuwarden!

necrosis | 13-04-13 | 16:15

Altijd aangifte doen van diefstal EN belastingontduiking.

Dan werken ze wel hard.

dlseth_ | 13-04-13 | 16:15

Maybe you can hire the A-team.
Echt de hoogste tijd voor tafelpoot & co.

vetkleppert | 13-04-13 | 16:15

@chesh je punt is dus eigenlijk dat de politie niets moet doen aan overlast en buren ruzies....

chiel_labiel | 13-04-13 | 16:15

hahahahahahahamerk

Koonkluk Huis | 13-04-13 | 16:14

Huidige locaties van gestolen GPS-signaalverzendende apparaten uploaden naar centrale database en bij concentratie van blibs op the map:
Deur-tot-deur onvrijwillig huisbezoek van bv een PIT-team (Prachtwijk InterventieTeam) Een samenwerkingsverband Fiod/UWV/politie/''gemeente Reiniging''/IND/Sociale dienst/Terapeutisch verbond van slachtoffers.
Kort en goed.

Amateurs...

Bruwalda | 13-04-13 | 16:14

Ik ben bang dat 90% van de Nederlandse dienders echt geen flauw idee heeft wat een IMAC is en denken dat ze verkocht worden bij een bekend hamburgerrestaurant.

jan-lul-de-behanger | 13-04-13 | 16:13

"Pas wanneer uit de GPS-gegevens blijkt dat de eventuele dief te hard gereden heeft, kunnen we iets voor u betekenen mevrouw. De bekeuring is uiteraard wel voor uw rekening ,het is tenslotte wel úw telefoon hè."

Jackanders | 13-04-13 | 16:13

Aiiii...020-gaza...
Maar daar is de popo net bezig om het rijksmuseum open te houden, pech ... volgende keer beter...

gasboer | 13-04-13 | 16:13

Ja nu snap ik waarom de politie niets doet, het betreft een flat. Wat moeten ze doen dan 10 woningen doorzoeken?Lukt nooit, u wilt toch privacy en geen politie staat.

chiel_labiel | 13-04-13 | 16:12

De hele politiemacht staat toch bij het rijksmuseum hele belangrijke dingen te doen?

toetanchamon | 13-04-13 | 16:12

Ik dacht altijd dat de benaming 020-Gaza overdreven was, maar ik begrijp nu precies waar het over gaat. Die buurt ziet er verschrikkelijk verloederd en crimineel uit, en voor Nederlanders zal het wel lijken alsof ze in een ander - islamitisch - land terecht zijn gekomen als ze daar rondlopen.

Ik snap niet waarom de politie die aanwijzing niet aanneemt en gewoon eens een kijkje gaat nemen. Ze hoeven niet gelijk met een arrestatieteam de deur in te beuken - al zou dat wat mij betreft best mogen hier - maar ze kunnen allicht even rondvragen en opletten in die buurt.

Maar ja, dit is Nederland - als de politie iets wil, dan mag het niet. En als de politie iets mag, krijgt de politie weer een boetequota en heeft de politie weer geen tijd om deze idiote situaties aan te pakken.

Nequebard | 13-04-13 | 16:11

Voor de kosten van de GPS chip en software had ze ook een reserve-iMac kunnen kopen.

ZwarteKater | 13-04-13 | 16:10

Zelfde situatie gehad. iPhone van een collega weg en we konden hem zo tracken. Politie verzocht ons niks te doen en meldde erbij zelf absoluut niet in te grijpen.
Gelukkig hadden twee van die teringhonden gisteren wel even de tijd om bij een vriendin langs te komen om te vertellen dat als ze nog een keer een klacht kreeg over geluid dat ze alle apparatuur in beslag zouden nemen.
Het liefste tyfstraal je zo'n stasi toch van je balkon dan.

Chesh | 13-04-13 | 16:10

chiel_labiel | 13-04-13 | 16:07
We zijn onderweg hoor.

Send from my iPhone 4

Botte Hork | 13-04-13 | 16:09

André van Delft | 13-04-13 | 16:05 |
dit wordt een aanklacht schending van de privacy tegen Corinne.

Watapatja | 13-04-13 | 16:09

Middenin Schotelcity. Wat een toeval.

Lewis Lewinsky | 13-04-13 | 16:08

Dus: Politie treed niet op, iMac komt niet terug, verzekering betaal en wij betalen meer premie...

Onbekende Meneer | 13-04-13 | 16:08

Wordt het niet eens tijd de politie voor de rechter te slepen voor het ingebreke blijven in dit soort zaken? Wij als burgers hebben Politie aangesteld om een aantal zaken te regelen. Wij bepalen (en betalen) dus ook waar de politie zich mee bezighoudt zou je zeggen.

SharpEye | 13-04-13 | 16:07

@botte hork... Nou stap in en ga dan.... Internet helden heeft niemand wat aan.

chiel_labiel | 13-04-13 | 16:07

Alsof de politie onmiddellijk opspringt vanwege een GPS-dinges. Wat hadden ze nou zelf gedacht dan, ook hier bij GS?

Politant | 13-04-13 | 16:06

Wat doet de staat toch uitermate nuttige zaken van ons belastinggeld.

henriette | 13-04-13 | 16:05

Het hangt er volgens mij ook vanaf welke politie agent je treft.

chiel_labiel | 13-04-13 | 16:05

Ronduit naïef om te denken dat de politie hier iets aan zou doen.

Parsons | 13-04-13 | 16:05

nuke 'em

Bruwalda | 13-04-13 | 16:05

De politie is onderhand de beste vriend van dieven en rovers, maar onze rechters kunnen er ook wat van.

André van Delft | 13-04-13 | 16:05

Ze zullen het wel te druk hebben.
Wat het ook betreft, de politie is er altijd te druk voor.
Geen idee waarmee. Waarschijnlijk druk met druk zijn.

Roodneus | 13-04-13 | 16:05

Waakzaam en dienstbaar noemen ze dat zelf.

roverheid | 13-04-13 | 16:05

Ja, kunnen we wel naïef doen en afvragen waar de politie nou voor is, maar de vraag die je in dit geval tegenwoordig gewoon moet stellen is: "Levert het de overheid wel genoeg op om hier in te grijpen?".

Iets anders telt niet meer.

ZKH EénOog | 13-04-13 | 16:03

Pim Fortuyn zei het al: *De politie is een waardeloos product*.

Lewis Lewinsky | 13-04-13 | 16:03

Hieronder een hele waslijst van reaguurders die zich melden als vrijwilliger om samen met Corine even een babbeltje te gaan maken met de bewoners van dat pand.

Freakster1986 | 13-04-13 | 16:02

Grijp vooral niet in! Doen wij ook niet!

Godsammekraken | 13-04-13 | 16:01

*Met knokploeg auto instapt*

Botte Hork | 13-04-13 | 16:01

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken