Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Politie geeft toe: flitsen zorgt voor ongelukken

dieisstukgeflitstWat moet u doen als u een Volkswagen Transporter op een vreemde plek langs de weg ziet staan? Precies, vol op de rem trappen. VW Transporters worden door de lasercops van de Anti Pedalenpret Brigade gebruikt om de flitsapparatuur te vervoeren. Maar tegenwoordig verschuilen de flitsninja's de apparatuur gewoon in de laadruimte van het Hitlerbusje. Dankzij de geblindeerde ruiten doet de flitsunit dan een Keyser Söze: just like that, poof, it's gone. Flitsapparatuur onzichtbaar, dus lekker donuts smikkelen in de laadruimte. De laser doet al het werk. Primaire reactie van elke oerautomobilist: "dah doen suh alleen maar voor de schatkist, jonguh." Nee, vrienden, nee. Hier zit veel meer achter. Het is subtieler. Waarom wordt er geflitst? Precies, voor uw veiligheid. Hard rijden is doodrijden, en dat is een les die u met veel pecunia moet afkopen, waardoor het veiliger wordt. Maar de ironie is natuurlijk dat zichtbare flitsapparatuur het helemaal niet veiliger maakt. Integendeel. Noodrembezuinigingen bij snelheidscontroles veroorzaken regelmatig ongelukken. Door compleet incognito te gaan zitten flitsninjaën vanuit hun busjes geven de lasercops dat nu impliciet toe. Zichtbare flitsapparatuur is dodelijk. Flitsen is moord. Goed nieuws voor een hele hoop nabestaanden en slachtoffers van flitsongelukken. Nu de politie zelf toegeeft dat zichtbare flitscontroles ongelukken veroorzaken, kunnen de schadeclaims opgestuurd worden naar Koos Spee. Niet vergeten zes euro administratiekosten te rekenen.

Reaguursels

Inloggen

Remmen op de snelweg betekent dat je niet kunt rijden, dat is tenminste de doorstroming hinderen of ongelukken veroorzaken. Ze zouden hiervoor je rijbewijs moeten innemen.

Valkyre HB | 12-04-13 | 09:22

Als het 'team' zelfs na de uitvoerige invoering van de trajectcontrole het klokje niet goed weet in te stellen ben ik er van overtuigd dat er alleen maar randdebielen bij justitie werkzaam zijn. www.nu.nl/algemeen/3394615/trajectcont... hoeveel administratiekosten hebben jullie nodig. Wat een stelletje mongolen... ik wacht nog altijd op het krantenbericht dat een man met een honkbalknuppel al die flitsapparaten te grazen neemt terwijl de agent hard werkt aan de veiligheid vanuit zijn busje. Met de nieuwe busjes dient de honkbalknuppel dan maar het hele busje te bewerken. Zoveel woede onder de burgers en niets wordt er aan gedaan. Ongeloof van deze zijde.

Rest In Privacy | 11-04-13 | 21:04

joyriders | 11-04-13 | 15:00 | + -1 -
Kansloze karretjes heb je om zo snel mogelijk van a naar b te komen.
Met paradepaardjes pronken doe je vooral langzaam om het genot maar zo lang mogelijk te laten duren.
Je bent een patser of niet.

Anijsblokje | 11-04-13 | 19:05

@Jos Schmitz | 11-04-13 | 18:09 |
Joh...

Van Dikhout | 11-04-13 | 18:43

Is het iemand wel eens opgevallen hoeveel automobilisten hard in de remmen gaan wanneer ze geflitst zíjn! Zeker op provinciale wegen gebeurt dat vaak en dat is lachen. Of dat acuut remmen een 'flitsreflex' is of een handeling uit domheid weet ik niet, maar wie eenmaal geflitst is, is de sjaak.
Geval van jammer dan. Derhalve gewoon doorrijden.

Van Dikhout | 11-04-13 | 18:40

Jos Schmitz | 11-04-13 | 18:09

Wat houdt jou tegen om zo'n hilarische actie niet gewoon zelf op touw te zetten en op Dumpert te plaatsen?

En verder hoeven rechters in NL niets te bewijzen, daar zijn OvJ's en advocaten voor uitgevonden.

Rideo Ergo Sum | 11-04-13 | 18:25

Tip voor alle Leidenaren: zie je zo'n busje staan waarvan je bijna 100% zeker weet dat er flitspopo's in zitten, laat dan de banden leeglopen en smeer een pakje margarine of de restanten van je patatje oorlog over de geblindeerde achterruiten uit. Vervolgens film je met je mobiel wat er gebeurt, leuk om later op youtube of dumpert te plaatsen. Koddebeiers die helemaal uit hun stekker gaan, maar je niets kunnen maken. Leksteken van banden is vernieling en strafbaar. Maar als je een band leeg laat lopen, verniel je niks. Oppompen en rijden maar. Niet strafbaar. Alleen lastig als je 4 lege bandrn hebt, meer niet. En boter op een autoraam smeren is ook niet strafbaar. Pliesie hinderen bij uitoefening van werkzaamheden? Hoe kan jij nu weten dat in een ongemarkeerd busje pliesie hard aan het werk is? Dan moet de rechter bewijzen dat je helderziend bent.

Jos Schmitz | 11-04-13 | 18:09

@ Ballenman | 11-04-13 | 14:31
Nee Ballenman, zo is het niet; eerder dat je schuifdeuren openlaat en iemand naar binnen roept, 'hallo is daar iemand?' en je die persoon dan neerslaat. Zijn gebroken arm is dan z'n eigen schuld.
.
@ Limburgs_Patatje | 11-04-13 | 17:06
sssst, in Dld hebben ze tol voor vrachtwagens... DAT brengt echt een hoop geld op... iets van 12ct 7 km...
De normale bekeuringen zijn daarvoor weer wel in orde.

PisFinger | 11-04-13 | 17:54

Sowieso is het struikrovergedrag onveilig. Ik merk aan mezelf dat als ik in een auto zonder cruise control zit, ik zeer regelmatig m'n snelheid loop te checken tussendoor, omdat ik echt geen boete wil oplopen. Is dat veilig? Tuurlijk niet, want ik let minder op het overige verkeer. Deze 'nieuwe vorm' van struikroverij zal dit gedrag alleen maar verder aanwakkeren.

je postbode | 11-04-13 | 17:38

Voor mij laat dat flitsen en de onzinnige smoezen waarom ze het doen eigenlijk alleen maar zien hoe leugenachtig en onbetrouwbaar de Nederlandse overheid is.

Moi2 | 11-04-13 | 17:36

om de verhouding even uit te drukken tussen Deutschland en Nederland. Een bekeuring voor het niet dragen van de autogordel kost je in Duitsland een schappelijk bedrag van 30 euro (geen administratiekosten) en in Nederland bij deze zelfde overtreding betaal je maar liefst 130 euro + 7 euro administratiekosten. De verhoudingen zijn helemaal zoek en het ergste van de gehele zaak is nog wel dat ze in Nederland nog altijd niet weten rond te komen van de centjes. Waar het mijn inziens in Duitsland toch echt beter besteedt wordt (denk bijv aan vrij onderwijs voor iedereen).

Limburgs_Patatje | 11-04-13 | 17:06

Ze zijn gewoon bang voor mannen met roze microfoons die ze van hun werk blijven houden. Nu kunnen ze lekker veilig in hun busjes blijven met de deur op slot. Schijterds!

Chicka | 11-04-13 | 16:30

Mensen die 100 rijden, waar je 120 mag en dan toch vol op de rem trappen bij een flitser.

paddy | 11-04-13 | 16:24

Sowieso rem ik al af bij het zien van een geparkeerde donkere VW bus met geblindeerde ruiten. Dus of de apparatuur in de bus staat of er buiten: ik rem anyway.

Jippie | 11-04-13 | 16:23

@ kapotte_stofzuiger | 11-04-13 | 14:13

U snapt nog immer niet dat het flitsen bedoeld is om criminelen op de gevoelige plaat vast te leggen en vervolgens de straf middels een effectief en efficient, kostenbesparend systeem op te leggen. Ook veelplegers worden niet ontzien.

Na aanvankelijke boosheid worden de misdadigers geacht hun criminele rijgedrag te verbeteren. Zoniet volgt een herhaling van zetten.

Vanwege het laffe gedrag van veel criminelen, nl, het buiten het oog van de camera weer vrolijk indrukken van het gaspedaal, zijn bovengenoemde controles wenselijk en noodzakelijk.

exkoppijn | 11-04-13 | 16:20

Wat een onzinnig stuk.
Ten eerste is deze bus al bijna 5 jaar oud (kenteken 41-VRL-1 ).

Ten 2e komt er helemaal geen laser aan te pas, er zit gewoon een radar ingebouwd, zoals bij bijna alle flitsauto's trouwens. Dus wat er nou ineens nieuw aan is.....?

Voor een overzicht van alle auto's: www.flitsservice.nl/cm_php/kenteken/ke...

SubZer0 | 11-04-13 | 16:08

Nog net voor de euro kwam had ik in een jaar tijd bijna HFL.1.500,- (ja gulden) aan boetes, toen heb ik mijn lesje wel geleerd en ben mij overal stipt aan de snelheden gaan houden, sindsdien 0,0 bonnen op de deurmat gehad en ik kom nog steeds, op uitzonderingen nagelaten, overal netjes op tijd, en dat zonder stress. Ik kan het iedereen aanraden, gewoon jezelf netjes aan de verkeersregels houden dan heb je nergens last van.

dutchdj | 11-04-13 | 15:46

La Vie En Rose | 11-04-13 | 15:23
Je hoeft daar niet te wonen.
necrosis | 11-04-13 | 15:09
Lol! Ik val altijd wel op ja. Maar als ik plat begin te praten laten ze me altijd gewoon wegrijden uit medelijden.

Mark Smith | 11-04-13 | 15:41

@La Vie En Rose | 11-04-13 | 15:28
Sorry, maar als je in 010 woont/ gaat wonen.......
Waar denk je dat de opbrengst van je parkeergeld/ wegenbelasting/ accijns/ btw op accijns naartoe gaat?
Ik woon in een auto-vriendelijke gemeente, maar ja, geen 010.....

necrosis | 11-04-13 | 15:40

@AshleyJ"Ash"Williams | 11-04-13 | 15:02

mehehe;)

pius | 11-04-13 | 15:35

@necrosis | 11-04-13 | 15:09 en @Mark Smith
Aanvulling op LVER 15:23

En dan heb ik het nog maar niet over de verplichte parkeervergunning in je eigen straat.

www.rotterdam.nl/eCache/TER/10/57/626....

La Vie En Rose | 11-04-13 | 15:28

@necrosis | 11-04-13 | 15:09
LOL! Allebei, vermoed ik.

"Parkeertarieven Rotterdam:
Het college van burgemeester en wethouders en de gemeenteraad stellen elk jaar de parkeertarieven vast. De hoogte van de parkeertarieven is afhankelijk van de parkeerdruk in de betreffende wijk of straat. De binnenstad van Rotterdam kent in 2013 twee parkeertarieven: een tarief van € 3,33 per uur (€ 0,50 per 9 minuten) en een tarief van € 2,50 per uur (€ 0,50 per 12 minuten). Buiten de binnenstad kost een uur parkeren in 2013 € 1,58 (€ 0,50 per 19 minuten)."

La Vie En Rose | 11-04-13 | 15:23

Ben je een l*l zonder talent....
wordt je toch flitseagent!!!!

r04drunn3r | 11-04-13 | 15:23


Drommelsch | 11-04-13 | 15:00 | + 0 -

Je kunt het ook zo bekijken - als er echt overal flitsers stonden, om de 100 meter, dan kwam er geen geld meer binnen, maar gebeuren er nog wel ongelukken.

T'is vissen in troebel water, dat is

vanlinknaarrecht | 11-04-13 | 15:23

@Mark Smith | 11-04-13 | 15:02
Paar dubbeltjes?
Jij komt zeker nooit in een grote stad?
Of mag jij gratis parkeren omdat je tractor geen kentekenplaat hoeft te dragen?

necrosis | 11-04-13 | 15:09

@Drommelsch | 11-04-13 | 15:00
Nou... Nee.

Van de popo zelf: www.politie.nl/mijn-buurt/07-rotterdam...

"Als iedereen zich aan de snelheidslimiet houdt, hebben we in Nederland 25% tot 30% minder letselslachtoffers"

Ofwel, slechts 30% minder letselslachtoffers. Dus, 70% van alle letselslachtoffers in Nederland komen dus voort uit zaken die niet gerelateerd zijn aan het overtreden van de snelheidslimiet.

dlseth_ | 11-04-13 | 15:08

necrosis | 11-04-13 | 14:51
Tokkie. Je kunt ook gewoon even een paar dubbeltjes lappen voor 20 min. parkeren.

Mark Smith | 11-04-13 | 15:02

De politie geeft helemaal niet toe dat zichtbare flitscontroles ongelukken veroorzaken. Wat hier aan de hand is, is dat de politie beseft dat er met onzichtbare controles nog meer binnen te harken valt dan met zichtbare.

Kees Maf | 11-04-13 | 15:02

Hardrijden is helemaal niet het gevaar van onze wegen.
Bange hertjes en knuppels die met 40 invoegen op een snelweg. Van die types dat je denkt: heeft het CBR een jaar lang gratis rijbewijzen lopen weggeven of wat? DIE zijn het gevaar

AsEl | 11-04-13 | 15:02

@Drommelsch | 11-04-13 | 15:00

Nog zo'n prima comment. Genieten vandaag.

pius | 11-04-13 | 15:02

@Anijsblokje | 11-04-13 | 14:56
Wanneer ik eens in de zoveel jaar geflitst wordt, noem ik het dan ook achterstallige snelheidsbelasting.

Dömper | 11-04-13 | 15:00

@pius | 11-04-13 | 14:50
*PVV-stickerT op fiets pius plakken doet*

necrosis | 11-04-13 | 15:00

necrosis | 11-04-13 | 14:55
Daarom juich ik vandalisme ook niet toe.

Mark Smith | 11-04-13 | 15:00

Bullcrap. Mongeaulen die onnodig het anker uitgooien omdat ze te stom zijn om dat metertje vlak voor hun neus in de gaten te houden zijn de oorzaak van ongelukken.

Bekijk het zo - als er echt overal flitsers stonden, om de 100 meter, dan waren er geen ongelukken.

Drommelsch | 11-04-13 | 15:00

Anijsblokje | 11-04-13 | 14:56 | + -1
Je bent toch niet diegene die in de Smart van zijn vrouw te vinden is op de A10 constant 90 km rijdend?

joyriders | 11-04-13 | 15:00

Ik wil graag emigreren maar geloof het of niet, er zijn landen waar verkeersboetes nog hoger zijn. Maar netto hou je alsnog meer over in een goed land uitkiest..

SuperRogier | 11-04-13 | 15:00

@necrosis | 11-04-13 | 14:51
Volgens mij is het makkelijker om een BOA half dood te slaan. Een 100% kans op een boete van 95 euro of een pakkans van rond de 3% voor een geweldsdelict. Met daaropvolgend, indien je opgepakt wordt, een boete van 200 euro.

Statistisch gezien is het dus voordelig om BOA's in elkaar te beuken. En je kan het water opdrinken in plaats van het onder je auto te gooien.

dlseth_ | 11-04-13 | 14:59

Ik gooi er nog een paar extra knaken bovenop die € 6,00 administratie kosten. Ik moet er nog voor werken die factuur uit mijn printer te rammelen, de kit doet er geen reet voor. Vol automatisch daar.

joyriders | 11-04-13 | 14:58

@AshleyJ"Ash"Williams | 11-04-13 | 14:50

Is me ook opgevallen ja. Maar dat geef ik gewoon niet toe. Anders gaat hij strx naast zijn oer-burgerlijke bruine Bataschoenen van de schoenenreus lopen.

En daar is niemand bij gebaat hier.

pius | 11-04-13 | 14:56

Aangezien ik een braaf blokje ben en zelden geflitst word heb ik liever dat men het begrotingstekort zo dempt dan met belastingverhogingen.
Wel maak ik me zorgen dat ik dit voordeeltje kwijtraak door al die thuiswerkers vandaag-de-dag.

Anijsblokje | 11-04-13 | 14:56

@Mark Smith | 11-04-13 | 14:47
Maar jij moet dat ook, en pius, terwijl die niet eens een auto heeft......

necrosis | 11-04-13 | 14:55

@Mark Smith | 11-04-13 | 14:50
Oh, ik wist niet dat het zo goed gaat in Nederland dat de belastingdruk stabiel zou blijven of zelfs zou zakken?

Betalen moeten we toch wel. Meer betalen uiteindelijk ook wel. Kunnen we net zo goed iets leuks en nuttigs doen voor dat geld.

Daarnaast zullen de kosten van een nieuwe flitspaal door 'het collectief' moeten worden betaald en zal ik persoonlijk minder boetes ontvangen. Naar goed PVDA gebruik dus de baten privatiseren en de kosten collectiviseren. Niet klagen, zo werkt Nederland nu eenmaal.

dlseth_ | 11-04-13 | 14:55

@Djong | 11-04-13 | 14:48

Juist. Comment van de draad. Dit is nou nog eens een forse aubergine in het achterwerk van al die pseudo-non-conformisten hier.

Een dikke middelvinger naar het burgerlulrebbelisme.

paka mii toet bro

pius | 11-04-13 | 14:55

@AshleyJ"Ash"Williams | 11-04-13 | 14:50
Ik ben tegenwoordig zó grappig dat GS me per comment betaalt.

necrosis | 11-04-13 | 14:53

@necrosis | 11-04-13 | 14:51 | + 0 -
Ja goed idee. In de grote stad ben je dan sowieso cruciale onderdelen kwijt zodat de auto helemaal niet meer start.

Kaas de Vies | 11-04-13 | 14:53

@dlseth_ | 11-04-13 | 14:44
Elk 'probleem' zijn eigen aanpak.
Bij parkeermeters (indien je niet langer dan plm. 20 minuten parkeert) moet je gewoon parkeren, voorklep openzetten, flesje water onder je auto leeggooien en weglopen.
Als de ganderik je op staat te wachten bij terugkomst, had je even je handen gewassen in een nabij gelegen winkel na een noodreparatie aan je koelsysteem.
Weten die VMBO'ers veel......

necrosis | 11-04-13 | 14:51

@pius 14:42
Ja daar zeg je wat. De laatste moet ik steeds meer lachen om tegels van necrosis. Soms is hij best grappig. Laatst nog toen hij vroeg of je je nick niet moest wijzigen naar messius. Haha. Die necrosis heeft humor lijkt het soms wel.

AshleyJ"Ash"Williams | 11-04-13 | 14:50

dlseth_ | 11-04-13 | 14:48
Dus is méér betalen niet erg?

Mark Smith | 11-04-13 | 14:50

@necrosis | 11-04-13 | 14:45

Bewijsmateriaal.

*popo bellen gaat*

pius | 11-04-13 | 14:50

Wat een oeverloos dom verhaal. Als je niet te hard rijdt hoef je ook niet op de rem te trappen.
Hardrijders zijn doodrijders. Niet de flitsers de schuld gaan geven.

Djong | 11-04-13 | 14:48

@Mark Smith | 11-04-13 | 14:47
Betalen moeten we toch al.

dlseth_ | 11-04-13 | 14:48

necrosis | 11-04-13 | 14:45
Mooi hè? Daar kun jij weer een paar maandjes voor aan het werk en je belasting afdragen.

Mark Smith | 11-04-13 | 14:47

@pius | 11-04-13 | 14:44 | + 1 -
Boe! Geen flitspaal!

Kaas de Vies | 11-04-13 | 14:47

Flitsen veroorzaakt ongelukken? Dat is een vraag uit de categorie: kakt een beer in het bos?

Zirafa | 11-04-13 | 14:44

@Kaas de Vies | 11-04-13 | 14:39

Ontopic? Oh ja. Leve de flitspaal!

pius | 11-04-13 | 14:44

@necrosis | 11-04-13 | 14:38
Ik zit aan permanente oplossingen te denken. Zoals een chemische reactie in een parkeermeter om die krengen te vernietigen..

dlseth_ | 11-04-13 | 14:44

Tja.... in de UK zijn de flitspalen duidelijk opvallen gekleurd en staat met waarschuwingsborden aangegeven dat er op snelheid gecontroleerd wordt op het gevaarlijk punt in kwestie -> gevolg -> mensen passen indien nodig hun snelheid aan en voilà het is er weer een stukje veiliger op geworden.
Kortom het doel om de snelheid naar beneden te krijgen wordt bewerkstelligd.
In Nederland daarentegen vinden we het blijkbaar belangrijker om mensen achteraf middels een boete op de hoogte te stellen van de gemaakte overtreding, zonder dat er een actief leermomentje is geweest. Tevens is de weg er niks,nul veiliger op geworden.

crk | 11-04-13 | 14:44

@necrosis | 11-04-13 | 14:41

Jij doet hier gewoon een appèl op de burger om de wet te overtreden. Deze jurisprudentie neem ik mee in onze toekomst dialogen natuurlijk dat begrijpt zelfs een flitspaal.

pius | 11-04-13 | 14:43

En toch. De pakkans is niet zo groot. Ze pakken het maar matig aan.
De politie zou mij eens moeten inhuren, ik zou de pakkans minstens kunnen vertienvoudigen. Maar zo'n rat ben ik niet.

ZDEV | 11-04-13 | 14:43

Zag er net weer 1 staan op de Doenkade (Rotterdam), het is gewoon geldklopperij, heeft niets met verkeersveiligheid te maken.

Rimpeldoos | 11-04-13 | 14:43

@AshleyJ"Ash"Williams | 11-04-13 | 14:39

Hij was flauw maar wel grappig flauw. En wie heeft er nou wel iets inhoudelijks te melden over een flitspaal, behalve necrosis dan natuurlijk.

Maar uitzonderingen blijf je houden.

www.hattrick.org/Club/?TeamID=195003

pius | 11-04-13 | 14:42

@pius | 11-04-13 | 14:38
Even denken..... ik steel van de 'rijke adel' en verdeel het onder de armen (m'n linker en rechterarm).
Ik vul in: moderne Robin Hood!
*vroem*

necrosis | 11-04-13 | 14:41

Koos Spee is al een tijdje met pensioen hoor.

Symmachus | 11-04-13 | 14:39

@pius | 11-04-13 | 14:27 | + 0
Haaradvies geven. En nu weer ontopic, anders krijg ik weer een basketbal tegen mijn knar.

Kaas de Vies | 11-04-13 | 14:39

@necrosis | 11-04-13 | 14:34

Je speel maar weer hard to get. Maar ik weet wel beter.

pius | 11-04-13 | 14:39

@pius 14:33
;) Flauw. Ik weet. Inhoudelijk heb ik niets te melden joh. ^^

AshleyJ"Ash"Williams | 11-04-13 | 14:39

@dlseth_ | 11-04-13 | 14:31
Bestaat er (nog) geen App'je om flitsapparatuur onklaar te maken?

necrosis | 11-04-13 | 14:38

De ergernis aan al die onzinboetes is dodelijker dan die theoretische levens die men er mee denkt te redden.

ZDEV | 11-04-13 | 14:38

Zucht,waar is Tuf Tuf Club als je ze nodig hebt..

romario..... | 11-04-13 | 14:38

Ach ja, ik rij overal te hard en zie het als domheidsbelasting, net als de Staatsloterij. Meedoen is leuk, maar je wint uiteindelijk niks.

WillemWordtWakker | 11-04-13 | 14:38

@necrosis | 11-04-13 | 14:32

Jij gaat de Nederlands staat benadelen dmv vandalisme en diefstal?

Je lijkt gvd wel een ...... ( vul voorkeur naar keuze in)

pius | 11-04-13 | 14:38

@pius | 11-04-13 | 14:31
Je kent me slecht, zoveel is wel duidelijk.

necrosis | 11-04-13 | 14:34

Niks nieuws dit, doen ze al jaren. Bij iedere Transporter met geblindeerde ruiten en ventilatiegat op het dak gaat bij mij de poot van het gas. Als die automobilisten gewoon opletten en Flitsmeister gebruiken kan iedereen zo goed als ongestraft te hard rijden.

derbisendasm | 11-04-13 | 14:34

@AshleyJ"Ash"Williams | 11-04-13 | 14:11

LOL

pius | 11-04-13 | 14:33

@pius | 11-04-13 | 14:25
Dat is inderdaad een goed idee, weet je wat zo'n flitspaal opbrengt bij de oud ijzerboer?
*slijptol uit kelder pakken doet*

necrosis | 11-04-13 | 14:32

Aha, dus als iemand probeert via mijn achterdeur in te breken, en door het aanspringen van mijn lamp zodanig schrikt dat hij zijn koevoet bij de buren door het raam gooit, dan is het dus -mijn- schuld dat het raam van de buren kapot is?
Goed dat ik het weet.

Ballenman | 11-04-13 | 14:31

@BigShow | 11-04-13 | 14:30
PVV stickertje achterop plakken en wachten tot de lokale mossels danwel GL fractie een vurig einde maakt aan dat probleem?

dlseth_ | 11-04-13 | 14:31

@necrosis | 11-04-13 | 14:30

Dan stop je, vraag je waar ik heen moet en bied je me een lift aan want zo ben jij.

En daarom hou ik ook zo van je.

pius | 11-04-13 | 14:31

Quid, knuppeltje toch Spee is al langweg bij het OM! Wel je huiswerk doen voortaan!

Broeder | 11-04-13 | 14:31

Dus tijdens het flitsen rijden mensen tegen zaken aan of knalt er iemand achterop ??
Dat betekent dat al deze ongelukjes veroorzaakt worden door te hard rijden. Prima, die boetes dus nog verder omhoog en meer flitseenheden.
Al die asos met hun zware voetjes worden gemolken kan niet beter. Iedereen die klaagt over boetes voor te hard rijden is een jankende puber die niet in kan zien dat het zijn eigen fout is.
Flitspopo's moeten per direct loonsverhoging krijgen en een bonus voor elke boete,

miko | 11-04-13 | 14:31

Dat onzichtbaar flitsen in een Hitlerbusje werkt misschien in het begin, maar in de stad waar ik woon hebben wij die busjes al jaren.
Dus als er hier zo'n of een gelijkwaardig uitziend busje langs de weg staat gaat alsnog iedereen op zijn remmen staan.

BigShow | 11-04-13 | 14:30

@pius | 11-04-13 | 14:17
Oh wee als ik ooit langs je rij in mijn auto, jij op de fiets en een diepe plas regenwater tussen ons......
*grinnik ende grijns, de enige echte!*

necrosis | 11-04-13 | 14:30

@Kaas de Vies | 11-04-13 | 14:23

Ja. Wat deed jij bij Matthijs Van Nieuwkerk thuis gisteren?

pius | 11-04-13 | 14:27

De oplossing is dus. Meer flitspalen. Dat is zo simpel als Frans Bauer.

Goed voor de economie ook.

pius | 11-04-13 | 14:25

@gooi en smijtwerker | 11-04-13 | 14:19

Dat is mijn enige principe ja. Werkt altijd en ik ben nooit hypocriet.

Wat wil een mens nog meer.

pius | 11-04-13 | 14:23

Het spijt me Quid maar je begrijpt er helemaal niets van.
Flitscontroles doen ze idd louter en alleen voor de schatkist, "junguh". Afleidingsmanouvre mislukt.
Minder boetes uitgeschreven? Dan worden de bedragen van de verkeersboetes gewoonweg verhoogd. Als zelfs Koos Spee(!) al toegeeft 'druk te voelen' om meer bekeuringen uit te schrijven (www.autoweek.nl/weblog/2606/koos-spee-...), nadat Flitsservice (en daarvoor TufTufClub) dit al járenlang aan de kaak stellen, dan moet er wel iets aan de hand zijn. Het valt ook wetenschappelijk te onderbouwen:
Voor snelwegen geldt: de kans op ongevallen verandert niet als de de gereden snelheid danwel snelheidslimiet hoger ligt. Nog nooit is dit aangetoond.
Zoals ook 130 tot meer doden gewonden kommen en kwel zou gaan leiden. Volgens heel policor Nederland. Van de voorspellingen van de azijnzeikerds is helemaal niets terecht gekomen. Gelukkig.
NB: Nederland doet het goed he, qua verkeersveiligheid. 3e minste verkeersdoden van Europa. In het autodichte Duitsland, waar men op de snelweg onbegrensd hard mag rijden, gebeuren niet veel meer doden. Duitsland staat op nummer 4 van minste verkeersdoden in Europa, en laat dus 24 EU-landen mét strikte snelheidslimieten achter zich. (bron: europa.eu/rapid/press-release_IP-13-23...)

Faragefan | 11-04-13 | 14:23

@pius | 11-04-13 | 14:20 | + 0
Ja ik zat bij hem in de auto, alhoewel ik van rechts kwam. Verder nog vragen?

Kaas de Vies | 11-04-13 | 14:23

Even los van dit alles; hoe zijn flitspalen te bestrijden? Los van met automatische wapens zo'n ding overhoop te knallen.

Ik ben benieuwd naar de mogelijkheden om zo'n ding grondig te vernietigen met een zo laag mogelijk pakkans. Mohammed spotprent er op plakken en dan de lokale haatkeet informeren misschien?

dlseth_ | 11-04-13 | 14:22

@schoon-schip-maken | 11-04-13 | 14:19

Nou dat is toch nog iets dan, een schrale troost. Een miniem lichtpuntje.

pius | 11-04-13 | 14:22

Terwijl de snelheidsregels toch overduidelijk zijn:
hier mag je 130, behalve op zondagen in oneven maanden tussen 14.45 uur en 23.30 uur. Dan mag je 110 alleen als de maandag erop op een even dag valt, anders mag je maar 100.

sinar2 | 11-04-13 | 14:21

Maxxximum snelheid overschrijden - daar waar het kan, let u even goed op ? - is een primaire behoefte, die nemen ze mij niet af die schoften.

de directeur | 11-04-13 | 14:21

@kapotte_stofzuiger | 11-04-13 | 14:14

Zeg eerlijk. Daar heb je stiekem respect voor of niet?

pius | 11-04-13 | 14:20

@Kaas de Vies | 11-04-13 | 14:12

Dus jij zit bij Marokkanen in de taxi? Jij stoot het brood uit de mond van de hardwerkende Nederlander?

Landverrader.

pius | 11-04-13 | 14:20

Hier in en rond Washington DC zijn ze inmiddels ook achter dat het de schatkist spekt. Het werd zelfs zo gebracht op de radio. Dus komen er meer bij in DC. Van het Nederlandse bedrijf Gatso, dat dan weer wel.

SDI | 11-04-13 | 14:19

pius | 11-04-13 | 14:17
Het zijn toch veelal die smerige automobilisten die voor het behoud van uw uitkering werken.

schoon-schip-maken | 11-04-13 | 14:19

@pius | 11-04-13 | 14:17
ja, principes zijn mooi. behalve wanneer je het zelf zo uitkomt, natuurlijk.

gooi en smijtwerker | 11-04-13 | 14:19

"hou je aan de wet dan is er niks aan de hand."
pius | 11-04-13 | 14:07 | + -2 -

Behalve bij de A2 want daar was klok kijken al te moeilijk.

Mastermattie | 11-04-13 | 14:18

@blinde kip | 11-04-13 | 14:11

Ik ben anti-autobezitter mijn waarde. Ik voer daar al jaren een kruistocht tegen. Ik ben voor verhogingen van belastingen en boetes ten opzichte van deze apologeten van de blikken verpaupering. Behalve als ik geen vervoer heb en mee kan rijden. Dan ben ik pro.

Je moet niet te rigide worden natuurlijk.

pius | 11-04-13 | 14:17

Vroegah, toen het politie uniform nog zwart was..

schoon-schip-maken | 11-04-13 | 14:16

@pius | 11-04-13 | 14:13
Maar hoe voelt dat nou, een leven gebaseerd op haat en afgunst voor iedereen die het niet eens is met uzelf of die meer privaat bezit heeft dan uzelf?

dlseth_ | 11-04-13 | 14:16

Het flitsen alleen zorgt niet voor de onveiligheid; ook de krankzinnig hoge boetes voor te hard rijden op de snelweg veroorzaken angst en daardoor ongelukken.

Gevaarlijk rijden in de bebouwde kom wordt juist weer te licht aangepakt. Het is ook moeilijker; er is daarvoor meer blauw op straat nodig, in plaats van in flitsbusjes.

Het is ook waanzin om snelheidsboetes te baseren op het aantal kilometers-per-uur boven de maximumsnelheid, in plaats van op het percentage-te-hard.

André van Delft | 11-04-13 | 14:16

Toegeven dat men fout zit kan twee verschillende reacties veroorzaken; degene die het goed had voelt plaatsvervangende schaamte voor degene die fout zat en gaat over tot de orde van de dag, óf, omdat de 'winnaar' niet gewend is om te zegevieren, kan hij/zij het niet nalaten om ook nog eens de hak van zijn/haar schoen in de keel van de overwonnene te plaatsen...

Simon de Danser | 11-04-13 | 14:16

De mobiele belastingdienst bedoelen jullie ?

Bigi Bana Boy | 11-04-13 | 14:16

pius | 11-04-13 | 14:13 |
U heeft geen auto omdat u die niet betalen kunt of omdat parkeerpolekken nogal schaars zijn in het centrum??

schoon-schip-maken | 11-04-13 | 14:15

Iemand wordt betrapt op te hard rijden. Dit zou een acuut veiligheidsgevaar opleveren. Maar je mag rustig verder rijden en er volgt weken laten een acceptgiro.

Wat klopt hier niet?

Zeg dan gewoon dat het lekker cashen is, dan ben je als overheid tenminste een keer eerlijk.

Muggenmepper | 11-04-13 | 14:15

Het is mij 2x overkomen dat ik in het donker vol in het gelaat geflitst werd. 7 km te hard = de schrik van je leven, en je bankaccount. Lache man.

Johnny Rockets | 11-04-13 | 14:15

@pius | 11-04-13 | 14:13
Tsssss... een Godwin bij een verkeerstopic, die zag je niet aankomen.

kapotte_stofzuiger | 11-04-13 | 14:14

Veel gepest en geen ambitie, neem een baan bij de politie.

schoon-schip-maken | 11-04-13 | 14:14

Ik vind het niet erg om geflitst te worden. Dat is doorgaans mooi mijn eigen schuld...

Wat ik wél erg vind is dat de hoogte van de boete niet meer in verhouding staat met de overtreding...

Een flitspaal jatten komt je zeer waarschijnlijk goedkoper mee weg dan 20 km/p uur te hard rijden op de snelweg.

overVecht | 11-04-13 | 14:13

Als de overheid nu die 1,4 miljard winst van zorgverzekeraars afroomt, hoeft de pliesie veel minder te flitsen.

kapotte_stofzuiger | 11-04-13 | 14:13

Weet je wat dodelijk is? Uitlaatgassen en Fijnstof.

De slachtoffers die voortvloeien uit die toxische terreur staan in verhouding tot de 'flitsslachtoffers' als de Holocaust ten opzichte van een in een glas Cola verzopen wesp.

Stelletje autognomen.

pius | 11-04-13 | 14:13

"Politie geeft toe: Marokkanenprobleem benoemen geeft extra problemen."

"Politie geeft toe: Blonde agentjes van 1,60m hebben geen natuurlijk gezag."

"Politie geeft toe: Wij zijn om te janken."

schoon-schip-maken | 11-04-13 | 14:13

@Pius | 11-04-13 | 14:07 | + -1 -
Laatste klaagdee een Marokkaanse taxichauffeur bij mij hier ook over. Nu is het toch wel goed?

Kaas de Vies | 11-04-13 | 14:12

@Kaas de Vies 14:07
Hihi. Ash van het kwaad?

AshleyJ"Ash"Williams | 11-04-13 | 14:11

Goed zo; dat zal op dat moment de veiligheid op de weg verbeteren, die acceptgiro die drie weken later op de mat ligt..

dlseth_ | 11-04-13 | 14:11

@pius | 11-04-13 | 14:07
En als iedereen dat doet,dan zoeken ze wel een andere middel om geld uit te zak van de burger te kloppen. Ook bizar is hoeveel manuren ze inroosteren voor snelheidscontrole en niet zoveel inzetten in probleemwijken. Maar dat levert minder geld op en is lastiger met crimineeltjes. Burgers betalen toch wel. Triest maar waar.

blinde kip | 11-04-13 | 14:11

@Mark Smith | 11-04-13 | 14:06
in polen? tsjechie? spanje?

cumshaft | 11-04-13 | 14:10

ach het leven, het is in een flits voorbij.

codedelight | 11-04-13 | 14:10

"doet de flitsunit dan een Keyser Söze: just like that, poof, it's gone."

Sorry, wie?

KaiserSoza | 11-04-13 | 14:10

@Maximized | 11-04-13 | 14:07 | + 1
Ja maar daar krijg je ook extra service voor terug.

Kaas de Vies | 11-04-13 | 14:09

Nog nooit heeft geld een bijdragen geleverd aan een veiligere wereld, nog nooit!

toetanchamon | 11-04-13 | 14:09

@Mark Smith | 11-04-13 | 14:07 | + 0
Kaas de Vies geeft toe: "Ik heb een hekel aan domme reaguurders, maar ik ben nog steeds erg geduldig".

Kaas de Vies | 11-04-13 | 14:09

Hoe werkt dit nu precies? Als de popo lasert is er geen foto als bewijs. Is het dan zo dat de agent bepaalt dat het te hard is en dan zelf de snelheid invult?

Kan je in beroep gaan door een foto of ander bewijsstuk op te vragen?

Mokum Kosher | 11-04-13 | 14:09

€6,- administratiekosten? Tegenwoordig is dat al €7,- hoor, Quid.

Maximized | 11-04-13 | 14:07

Kaas de Vies | 11-04-13 | 14:05
Kaas de Vies geeft toe: "Eigenlijk wil ik een politiestaat, behalve op de (snel)wegen.

Mark Smith | 11-04-13 | 14:07

@Mark Smith | 11-04-13 | 14:06 | + 0
Ja die mensen zijn inderdaad as van het kwaad. He ouwe rechtspositivist.

Kaas de Vies | 11-04-13 | 14:07

Als je tegen het verkeer inrijd kan dat ook duidelijk zijn maar dat is nog geen reden om te zeuren over het feit dat je niet tegen het verkeer mag inrijden. Dus waarde koekbliknarcisten, hou je aan de wet dan is er niks aan de hand.

#feit

pius | 11-04-13 | 14:07

Nog erger zijn die paniekeerders die na de flits gaan remmen. Alsof dat nog helpt.
Beter is het om vrachtwagentokkies die het inhaalverbod negeren massaal aan te pakken.

Mark Smith | 11-04-13 | 14:06

"Politie geeft toe: flitsen zorgt voor ongelukken"

Zo heb ik nog wat toekomstige "headlines"

"Politie geeft toe: Oppakken recidivisten vermindert criminalteit"

"Politie geeft toe: Selectief repressief optreden bij bewezen raddraaiers vermindert recidive"

"Politie geeft toe: Minder micro administratieve onzinboetes kweekt respect bij burgers die toch al gezagsgetrouw waren"

Kaas de Vies | 11-04-13 | 14:05

Dus ze stoppen met flitsen en alle boetes worden met terugwerkende kracht teruggestort?

EllaRouvoet | 11-04-13 | 14:04

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken