Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Griekenland wil herstelbetalingen van Duitsland

nazigreecee.pngHet is in Nederland dan wel een nationale roze feestdag, in Griekenland wordt Yanis met de pet iedere dag een stukje kwaaier. Omdat de economie zuchtend onder bezuinigingen en vooral lastenverzwaringen rustig verder instort zijn de Grieken naarstig op zoek naar verse pecunia. In het geheim heeft de huidige regering daarom een 80 pagina's tellend rapport opgesteld met daarin een epische opsomming van de schade die Duitsland in Griekenland heeft veroorzaakt tijdens de Tweede én de Eerste Wereldoorlog. Het rapport lekte afgelopen weekend uit naar een Griekse krant die vrolijk kopte 'What Germany Owes Us'. De argumentatie gaat ruwweg als volgt: de Duitsers hebben ons fokking veel geld gekost door hun blije ge-oorlogvoer, hebben na afloop daarvan never nooit wat terug betaald aan ons Grieken en nu moeten wij zonder vaseline de ene na de andere Duits-geforceerde maatregel nemen. Dus peop aan dat en geef ons een paar honderd miljard. Hoeveel eigenlijk? The Telegraph schrijft: 'The alleged claim against Germany reaches a grand total of €162bn, including €108bn for rebuilding the country’s infrastructure after the Nazi occupation from 1941 to 1944. This is 80pc of Greek GDP.' Ah. Dat is best een aardig bedrag ja. Vernuftig plan ook, de Duitsers nog eens confronteren met hun oorlogsverleden. Dat verleden is niet voor niets de bestaansreden van de euro, volgens dictator Kohl zelf. Ondertussen leidt het rapport voorlopig tot niet veel meer dan een politieke rel. Gaat goed weer, die Europese Solidariteit.

Reaguursels

Inloggen

En ik wil mijn opa's fiets terug!
ZDEV | 10-04-13 | 19:36 | + 20 -

Mag ik dan je nieuwe?

Anijsblokje | 11-04-13 | 10:17

In 58 voor Gristus werd Cyprus een Romeinse provincie. De oorlogen die Publius Clodius daarvoor moest voeren hebben het pre-europese systeem, omgerekend naar de huidige tijd, miljarden gekost! Ik wil dat geld terug Cyprus, en wel nu!

Rest In Privacy | 11-04-13 | 09:22

@newray
Had je echt 25 minuten nodig om erachter te komen dat je het ging verliezen?

Mac The Ripper | 11-04-13 | 09:17

-weggejorist-

newray | 11-04-13 | 02:15

-weggejorist-

newray | 11-04-13 | 02:10

-weggejorist-

newray | 11-04-13 | 02:06

-weggejorist-

newray | 11-04-13 | 01:54

-weggejorist-

newray | 11-04-13 | 01:48

6 april 1941 viel Duitsland Griekenland binnen.
7 maart 1941, dus een maand eerder, lieten de Grieken toe dat de Britten, die de oorlog hadden verklaard aan Duitsland, hun land bezetten ten einde een front tegen Duitsland te beginnen om Barbarossa te vertragen. De Duitsers hadden nul komma nul behoefte om Griekenland binnen te vallen. De Grieken moeten dus niet zeuren over herstelbetalingen. Ze waren helemaal niet neutraal.

Prof. Dr. Ir. Toeter | 11-04-13 | 01:09

Goh, en als het om herstelbetalingen gaat, kunnen ze in een keer wel tot twee decimalen achter de komma begroten. Er is daar in 40-45 nog niet voor een rug kapotgeschoten door het Derde Rijk.

President Babboe Bab | 10-04-13 | 23:13

Het was toch Italië dat Griekenland toen binnenviel? Pas toen die in de problemen kwamen gingen de Duitsers ze helpen, toch?
Waarom dan geen herstelbetalingen aan Italië gevraagd? En zouden de Duitsers vlak na de nederlaag toen echt niet door de geallieerden verplicht zijn om ook Griekenland te betalen? Ik kan het me niet voorstellen.
WirMachenMusik | 10-04-13 | 22:07 | + 0 -

Van Italie hebben ze wat eilandjes en enkele tientallen tot ruim 100 miljoen dollar gekregen volgens de Vrede van Parijs. Daarmee was de kous af.

Dima Beeline | 10-04-13 | 22:17

Fantastisch, zoals de 'nieuwe Europese modelburgers' naar Brussels voorbeeld elkaar over en weer behandelen. Al vijf jaar lang moet en zal Griekenland binnen de Eurozone blijven, alles voor een federaal Europa nietwaar, terwijl iedereen met een beetje economische kennis je zo kan uitleggen dat dit op lange termijn geen houdbare zaak is. De echte hufters zijn niet de moedeloze Grieken maar de politiek en bestuurlijke elite van Europa die de herintroductie van Drachme koste wat kost blijft tegenhouden.

therealbraindump | 10-04-13 | 22:15

Het was toch Italië dat Griekenland toen binnenviel? Pas toen die in de problemen kwamen gingen de Duitsers ze helpen, toch?
Waarom dan geen herstelbetalingen aan Italië gevraagd? En zouden de Duitsers vlak na de nederlaag toen echt niet door de geallieerden verplicht zijn om ook Griekenland te betalen? Ik kan het me niet voorstellen.

WirMachenMusik | 10-04-13 | 22:07

@Rommelende Onderbuik | 10-04-13 | 21:45 Mijn punt, respect voor de mannen, maar ik denk toch dat ze wrong place, wrong time zaten. En dat is kudt.

gentle giant | 10-04-13 | 22:03

Nog een leuker idee Griekse vrienden. Eis herstelbetalingen in goud. Net als de Fransen de vorige keer. Waardoor er zo'n fucking zooi in Duitsland ontstond dat ene Adolf de macht naar zich toe kon trekken om half Europa uit te roeien.
Nu we toch bezig zijn.... Misschien moet Frankrijk de schade van Napoleon maar eens gaan vergoeden aan iedereen. En de Spanjolen moeten vergoeding betalen voor elke steen die in onze vestingen los geschoten is, plus compensatie voor elk slachtoffer van de Inquisitie.
Wellicht kunnen de Polen dan dokken voor de Ukraine, de Ukraine aan Polen, Russen aan de Finnen, Zweden aan de Russen, Oostenrijk en Hongarije aan al hun buren. Kunnen de Amerikanen gelijk de natives even compenseren. En Engelsen, die moeten pas dokken met hun Krimoorlog en gebemoei her en der. Hebben jullie Grieken Engeland al geld durven vragen voor het opblazen van de Akropolis? Ik stel voor dat ze ons ook nog wat compenseren voor al die oorlogen die we met ze hadden.
En houden jullie bij het opstellen even rekening met de schade door de burgeroorlog na de 2e wereldoorlog en wat akkefietjes als gevolg van de militaire staatsgreep.

Dima Beeline | 10-04-13 | 22:02

Kaas de Vies | 10-04-13 | 19:36 | + 24

Je bent gewoon terecht verbolgen dat ze je niet uitgenodigd hebben voor hun comafestijn.

newray | 10-04-13 | 21:51

Als dat zo blijft doorgaan met het claimen van herstelbetaling en Wiedergutmachung zie ik die Duitsers op de Europese persoonlijke-vermogensranglijst nog wel enkele decennia onderaan bengelen.
En dan heb ik het nog maar niet over als de garanties die ze zichzelf in de maag gesplitst hebben ooit (waarschijnlijker binnenkort) opgeëist worden.

WirMachenMusik | 10-04-13 | 21:47

@gentle giant. Ja, ha ha ha... wat een faalverhaal is dat. De in Nederland begraven mohammedanen van Noord Afrikaanse afkomst betreffen grotendeels "Fransen" die bij een mislukte vluchtpogingen zijn verdronken aan het begin van de bezetting... Zeker respect voor deze mannen, maar met bevrijding hebben ze niets uitstaande.
.
Er is evenwel en welgeteld één moslim die ik wel dankbaar ben als het gaat om de bevrijding van Nederland. Het is een Syriër, Ibrahim Azem:
http://www.bevrijdingintercultureel.nl/bi/parachute.html
Maar goed, ik heb ernaar moeten zoeken in mijn poging om hier als Nederlander in Nederland te integreren. De Canadezen die er voor hebben gezorgd dat mijn ouders uiteindelijk toch net niet zijn doodgehongerd ben ik dankbaarder maar ken ik -shame on me- niet bij naam.

Rommelende Onderbuik | 10-04-13 | 21:45

De Perzen willen ook Geld van de Grieken. Alexander de kleine much?

Godisvoordedomme | 10-04-13 | 21:42

Dus ze willen ook nog herstelbetalingen van de EERSTE wereldoorlog? Die eerste wereldoorlog waarbij Griekenland pas meedeed sinds 1916(!) en daarnaast ook nog GEWONNEN heeft. Zijn ze soms vergeten dat Griekenland na WW1 vele gebieden heeft gekregen!? Is dat niet eigenlijk de beloning al, naast dat ze makkelijk buiten de oorlog konden blijven, is dat dan niet genoeg?

Bull3tPr00f | 10-04-13 | 21:40

Je moet het die Grieken nageven, lef hebben ze wel.
Hubris is trouwens een grieks woord.
En het leidt meestal tot vallen.

raquelita | 10-04-13 | 21:32

Dat is een optie ja. Andere optie is gewoon belasting gaan betalen, nog weer andere optie is gewoon lekker oprotten uit de euro.

Hoeveel hebben ze inmiddels 'geleend'? Reken mar dat dat op eigen houtje wordt weggestreept.

GJ76 | 10-04-13 | 21:30

@Rommelende Onderbuik | 10-04-13 | 21:20, Eens, maar laten ze nu niet komen vertellen dat ze Nederland in 1940 bevrijd hebben.

gentle giant | 10-04-13 | 21:28

@ gentle giant. Zeker wel, maar niemand durfde het toen nog het marokkanenprobleem te vinden, hoor. Slechts een minderheid van jongemannen met roots in het Rifgebergte verpestte het voor gans het leger van bevrijders.
.
Maar laten we wel wezen, het betreft hier een paar "Franschen" die wel dapper vochten, terwijl hun moederland niet eens in het geding was.
.
En om op zijn Frans te eindigen: Il y a deux histoires: l'histoire officielle, menteuse... puis l'histoire secrète, où sont les véritables causes des événements.

Citations de Honoré de Balzac

Rommelende Onderbuik | 10-04-13 | 21:20

Gisteren ook al gezegd "Don't mention the war" niet echt handig van die Grieken.

in de hinterklappe | 10-04-13 | 21:15

Rommelende Onderbuik | 10-04-13 | 20:54 |

Dank voor ue nuanceringen.
Inderdaad jarenlange dictatoriale overheersing veroorzaakt extra ontduiking, het triggert zwarte markten. Make sense. Daarentegen zijn de noorderlingen zoveel naïever. Ze komen vaan k zo stompzinnig over als je ze in GR, I of F ziet. Ze willen er graag naartoe maar weten zich niet goed te gedragen omdat ze niet dat fingerspitzengefühl hebben. Als het gaat om melken dan is de noordeling een sukkelige koe, de zuiderling een bijdehante geit.

ecologiste | 10-04-13 | 21:15

Strak verhaal in de EUobserver. Zonder Kohl geen Euro.
Nog bedankt Helmut. En jij ook nog bedankt Gerrit, voor het onderwaarderen van de koers van de gulden destijds.

boasatlas | 10-04-13 | 21:15

@vliegende_mocro2 | 10-04-13 | 20:29, Die mensen bij Monte Casino, die hadden een Marokkanen probleem. nl.wikipedia.org/wiki/Marocchinate

gentle giant | 10-04-13 | 21:07

Parel van het Zuiden | 10-04-13 | 20:26

Kennelijk is de haat naar het noorden groter dan naar de andere Mediterrane landen toe zoals de bezetters uit Italië, Frankrijk of Spanje of Turkije.
De Mooren waren al eerder de bezetters daar.
Nee het zijn de Duitsers. Bovendien waren ook de Italianen de bezetters in WOII.
Maar Griekenland is lang bezet geweest door haar eigen elite. De voormalige dictators en hun familieleden en geallieerden hebben vermoedelijk voor honderden miljarden het land uitgesluisd. In ieder geval is er voorafgaand aan de betalingen uit het noorden voor meer dan 500 miljard het land uitgesmokkeld richting CH en de Cayman Eilanden. Dan hebben we het nog niet gehad over tientallen jaren dat daar voor honderden miljarden aan belasting is ontdoken en dat de Kerk er decennialang geen belasting heeft betaald. Sommige ambtenaren stopten al op hun 45ste. Die grieken moeten eerst maar eens in hun eigen vleesch snijden. Ik hou van de grieken en van Griekenland maar deze mentaliteit vind ik echt zwaar beneden alle peil en dat moet je gewoon zeggen en hun ermee confronteren. Is even slikken maar dan komt het wel goed. Geen euros overmaken want dan gaan ze met dat slachtofferspel gewoon door.

ecologiste | 10-04-13 | 21:05

Merkel zegt: kom maar halen! hahahaha... oh ja en vanaf nu krijgen jullie geen cent meer..

synchronicity | 10-04-13 | 20:59

@ecologiste, ja, helemaal mijn idee ook.
.
Ik vind het een plicht van ieder beschaafd mens die wat kan missen om bezit te delen met mensen die niet meer in hun primaire levensbenodigdheden kunnen voorzien. Evenwel, ik heb geen zin om Goldman Sachs mannetjes te spekken of mijn geld via de Griekse regering of de EU in no time door te sluizen naar Griekse miljardairs (reders) die in Londen wonen en hun geld buiten de EU parkeren. Ik doe het nu blijkbaar wel, maar het is niet vrijwillig, het is op bevel van de Nederlandse belastingdienst en mijn pensioenfonds. Ik zou liever mijn bijdrage rechtstreeks geven aan iemand waarvan ik denk dat hij/zij het echt nodig heeft. En dan weet ik dat ik in Moldavië met groot gemak nog wel een paar oudjes kan vinden die het meer nodig hebben dan de ergste gevallen in Athene. Maar goed, ofschoon Moldavië zonder meer Europa is, is geen lid van de EU -dus fuck them (?).
.
Terzijde, Griekenland en Cyprus zijn niet rooms. De corrupte houding daar laat zich evenmin verklaren door de orthodoxe kerk. De corrupte houding laat zich wel verklaren door jaren van Turkse overheersing. Iemand die je land bezet en die je haat, die gun je geen belastingen. En om niet helemaal de turken de schuld te geven; de Grieken mogen zichzelf wel als één beschaving zien, de verschillende stadstaten en eilanden hebben niet zo veel voor elkaar over. Tenminste niet zoveel als wij barbaren voor Griekenland over hebben.

Rommelende Onderbuik | 10-04-13 | 20:54

Ik hoop echt dat Duitsland zegt: bekijk het maar, we gaan uit de Euro. En Nederland gaat dan ook. Kan niet snel genoeg gebeuren.

lulleficatie | 10-04-13 | 20:54

Over 'herstelbetalingen' gesproken; die akropolis ligt er trouwens al eeuwen als een ruïne bij, dus ik betwijfel ernstig of eventuele herstelbetalingen ook daadwerkelijk voor herstel aangewend wordt. Ik heb het ernstige vermoeden dat dat geld direct in de lokale horeca gepompt zal worden....

VanBukkem | 10-04-13 | 20:53

Daar komen ze nu mee, die Grieken. Beetje laat. En stank voor dank. Als ik Angela Merkel was, beveelde ik die wehrmacht sohfort om dat land opnieuw binnen te vallen. Zou sowieso beter zijn. Voor Europa, en vooral ook voor die Grieken zelf. Een beetje degelijk Duits bestuur zou het land goed doen. Maar ik ben Angela Merkel niet.

VanBukkem | 10-04-13 | 20:44

Bakito | 10-04-13 | 20:38
Nou vooruit dan. We delen het met onze Oosterburen! Hebben we meteen een goede reden om de Grieken de oorlog te verklaren.

Dick Luyenlomp | 10-04-13 | 20:40

Waarom hoor ik trouwens niets over herstelbetalingen van Turkije aan Griekenland.
Daar hebben ze wellicht meer recht op, maar minder kans.

Anijsblokje | 10-04-13 | 20:40

Maar nu even serieus: ik geef het gedrocht dat EU heet nog maximaal 5 jaar. En dat alleen maar omdat we inmiddels geen honger meer hoeven te lijden als onze leiders er een potje van hebben gemaakt. Dat was een paar honderd jaar geleden in Frankrijk wel anders...

eerstneukendanpraten | 10-04-13 | 20:39

@Dick Luyenlomp | 10-04-13 | 20:33
Kom op Dick, dat land/terrein ligt er al miljoenen jaren en is van niemand. Kun jij wel met je klappertjespistool lopen zwaaien, het blijft diefstal.

Bakito | 10-04-13 | 20:38

Parel van het Zuiden | 10-04-13 | 19:34 | + 34 -
Niets aan toe te voegen

Anijsblokje | 10-04-13 | 20:36

@o)+ | 10-04-13 | 20:27
Pacifisme kennen we allang niet meer, alle partijen zitten te diep in de aars van de reliegie, voormalig reli-kritische partijen hebben voor hun pluche hun principes al jaren door de plee gespoeld. PvdA is een oorloshitsige jihaatbende geworden, die eigenlijk daarom binnenkort volgens onze wetten verboten moet worden.

smdyasc | 10-04-13 | 20:35

Mooi.
Weer een scheur in de Europese eenheid. Ik hoop dat ze het heel hoog op gaan spelen.

Terug naar onze eigen autonomie. Eventueel met een economisch en militair samenwerken met een aantal andere landen. En voor de rest baas op eigen terrein!

Dick Luyenlomp | 10-04-13 | 20:33

Rommelende Onderbuik | 10-04-13 | 20:19 |

Inderdaad dat was ik vergeten: de zwarte economie in die landen is groter.
Mensen in die landen lijken meer in staat te genieten van de welvaart die ze hebben. Wellicht hun rooms-katholieke achtergrond en de klimatologische mogelijkheden waardoor de diversiteit van voedselaanbod en de gerieflijkheid van het leven reeds eeuwenlang op een hoger peil ligt. Het sociale bewustzijn is er groter omdat men er o.a. meer "op straat"leeft. Is anders dan wij barbaren die in de kou zitten en slechts kunnen werken om te overleven.
Als steuntrekker zonder familie in de grote steden in die landen ben je slechter af denk ik en die mensen moeten geholpen worden maar als ik de rijkdom zie van velen daar met grote stukken land en vele huizen in hun bezit dan denk ik kijk eens naar NL of D waar minder dan de helft een eigen huis heeft waar de meeste mensen geen enkel bezit hebben en gedwongen zijn ALLES in de supermarkt te kopen dan denk ik dat er ergens een groep lieden is die er zeer veel belang bij hebben dat dit spel gespeeld wordt en ik denk dat die mensen veel te vertllen hebben in Brussel en dat zijn de elites en hun lobbyende allies uit die landen. Ik vrees dat het meeste geld dat wordt overgemaakt niet bij die arme mensen terecht komt maar bij de elite. Het waren niet voor niets dictatuurlanden denk ik dan.

ecologiste | 10-04-13 | 20:32

Kouwe drukte om de boekhouding.

zovoklets | 10-04-13 | 20:29

@eerstneukendanpraten | 10-04-13 | 20:18 |

Oedipus-complex. Waarschijnlijk is het daar ook fout gegaan met de Grieken...

Parel van het Zuiden | 10-04-13 | 20:29

Zijn wij niet ooit bezet door Marokkanen?
gentle giant | 10-04-13 | 19:42 | + 12

Nee, wel bevrijd naar het schijnt in diezelfde Tweede Wereldoorlog. Dat je bekrompen geest niet verder kan kijken dan een stel klierende klote Marokkaantjes in Gouda en omstreken is jouw probleem...

http://www.annefrankguide.net/nl-nl/bronnenbank.asp?oid=2711

vliegende_mocro2 | 10-04-13 | 20:29

Hier kon je op wachten. En de oude koeien tussen Griekenland en Duitsland die nu boven komen drijven in de volstrekt zinloze sloot die de EU heet zijn slechts het begin. Het oud zeer tussen Frankrijk en Engeland zal spoedig gaan jeuken.

De EU walst als een hondsdolle olifant door een porseleinkast, verstoort in luttele jaren een balans die in honderden jaren is opgebouwd. Dit wordt oorlog. Of op zijn best een soort van volksopstand. Dank, oh vredesduiven.

Ik gooi hem er nog maar eens in, nu in het Nederlands: The Nazi Roots of the Brussels EU.
www.relay-of-life.org/nl/

o)+ | 10-04-13 | 20:27

@eerstneukendanpraten | 10-04-13 | 20:22
Bij wie moet hij die VOG aanvragen?
Bij GU?
*gnehe*

necrosis | 10-04-13 | 20:27

Als ik de Duitsers was zou ik de Grieken doorverwijzen naar Italië.
.
"Kom er eerst daar maar mee eens uit, die Romeinen waren immers ook geen lieverdjes...."

Parel van het Zuiden | 10-04-13 | 20:26

-weggejorist-

Cuyahoga | 10-04-13 | 20:26

@eerstneukendanpraten | 10-04-13 | 20:18
Anale sex?

Wolveshead | 10-04-13 | 20:26

@Merkava | 10-04-13 | 19:59
"Rimmermans" briljant, met Rimmerfranz had u nochtans het woord van 2013 gehad ...

smdyasc | 10-04-13 | 20:23

@eerstneukendanpraten | 10-04-13 | 20:18
Mag ik een joker inzetten?

necrosis | 10-04-13 | 20:23

Knoflooklanden zijn heel goed in het naar zich toe graaien van EU geld maar nu ze zelf wat moeten doen gaan ze als kleine kinderen staan stampen.
Zo snel mogelijk failliet laten gaan die boel.

sinar2 | 10-04-13 | 20:22

@necrosis | 10-04-13 | 20:21
*gniffel*

Bakito | 10-04-13 | 20:22

@ Bakito 20:16

Je krijgt pas een lintje als je ook een verklaring van goed gedrag kunt overleggen...

eerstneukendanpraten | 10-04-13 | 20:22

@Supermatthijs | 10-04-13 | 20:11
@Bakito | 10-04-13 | 20:08
De darkroom is 2 deuren verder....

necrosis | 10-04-13 | 20:21

Oja, en huur de Nederlandse belastingdienst in om jullie rijken ook een mee te gaan laten betalen.
Weet je Griekenland, eigenlijk zijn we best wel blij, dankzij jullie zijn we er achter gekomen dat onze rijken ook geen belasting betalen. Wij hebben gelukkig iets meer solvabiliteit maar toch, als dut nog veel langer geduurd had.....

Einde van de Domheid | 10-04-13 | 20:20

@Supermatthijs | 10-04-13 | 20:11
Waarom gaan jullie elkaar niet even insmeren met olie ofzo? Nationaal-socialisme.. pff. Beetje trots terug brengen bij de oorspronkelijke bewoners van dit land kan geen kwaad. 'Ja, maar nederlanders bestaan eigenlijk niet blablabla'.. Opzouten met die onzin.

de grote Anti | 10-04-13 | 20:19

eerstneukendanpraten | 10-04-13 | 20:18 | + 0 -

En droog vlees wat ze dan een specialiteit noemen.

Supermatthijs | 10-04-13 | 20:19

@Supermatthijs | 10-04-13
Jeu Matthijs, in 3 comments ben je de bitch van bakiti geworden. Dat worden eenzame verjaardagen:/

maggoo | 10-04-13 | 20:19

Beter is het als de Grieken Duitsland aanvallen en in Berlijn voor 162.000.000.000 euro stuk bombarderen.
Oog om oog.

zovoklets | 10-04-13 | 20:19

@Ecologiste dank voor uw opmerkingen. Uw eerdere reactie deed mij ook al veel goed. Veel mensen denken ten onrechte dat de zuidelijke lidstater armer is dan de noordeling. Zelf denk ik dat het meer is dat de spreiding van welvaart in het noorden zich wat meer concentreert rond een acceptabel niveau. Als men cijfers tav de omvang van zwarte markten en nu ook de cijfers tav gemiddeld bezit in aanmerking neemt, dan is een griek, italiaan of cyprioot gemiddeld aantoonbaar niet slechter uit dan de Nederlander. Maar daarentegen heeft natuurlijk een getroffen steuntrekker in Griekenland zonder connecties, zonder handeltje en zonder eigen moestuin geen enkele boodschap aan gemiddelden en wil ik hem of haar evengoed helpen mits ik er enigszins op kan vertrouwen dat mijn offers in welvaart zijn/haar leven meer draaglijk maakt.

Rommelende Onderbuik | 10-04-13 | 20:19

eerstneukendanpraten | 10-04-13 | 20:18 | + 0 -

De hangmat, zeggen ze.

Supermatthijs | 10-04-13 | 20:19

In het geval dat Duitsland zwicht onder de ondraaglijke Griekse druk, dan krijgt De Jager misschien toch gelijk, met rente...

Simon de Danser | 10-04-13 | 20:18

Maar wat hebben die Grieken nu echt uitgevonden naast de democratie?

eerstneukendanpraten | 10-04-13 | 20:18

@Supermatthijs | 10-04-13 | 20:11
Oh, ik krijg eerdaags trouwens een lintje, voor mijn inspanningen voor De Goede Zaak. Daarna is er een borrel in Café Marxzicht. Je bent uitgenodigd bij deze ;)

Bakito | 10-04-13 | 20:16

-weggejorist en opgerot-

Ron van de Klundert | 10-04-13 | 20:12

Bakito | 10-04-13 | 20:08 | + 0 -

Zo is het, lezen jullie even mee Henk en Ingrid ? De PVV met als kers op de taart Dion Graus.

Supermatthijs | 10-04-13 | 20:11

@Ron van de Klundert | 10-04-13 | 20:06
Ja paardelul, en dat ik je heb geholpen met je strikdiploma ben je zeker vergeten hè.
Krijg nog een zakje Treets en een Drie Musketiers van je.

Cuyahoga | 10-04-13 | 20:10

Zeus had Europa nooit moeten maken, dan was dit allemaal niet gebeurd.

Armin Langbaard | 10-04-13 | 20:10

@Parel van het Zuiden | 10-04-13 | 19:59
Haha. Maar dan krijg je daar weer gezeik over met de Spanjolen over het plakkaat van verlatinghe. (btw nog ondertekend door een voorvader, opstandigheid zit in mijn genen)

Jim Lovell | 10-04-13 | 20:10

@Supermatthijs | 10-04-13 | 20:01
Ach, Geert en Geenstijl hebben het opkomend nationaal-socialisme teruggebracht tot ridicule proporties: Incontinente schedelmeters, vaandelzwaaiende dorpsgekken, dat werk zeg maar. Erg vermakelijk hoe die rabiate idioten imploderen.

Bakito | 10-04-13 | 20:08

-weggejorist-

Dit is de waarheid | 10-04-13 | 20:07

Cuyahoga | 10-04-13 | 19:59
Huh? Dat was een asbak?

Ron van de Klundert | 10-04-13 | 20:06

Help! Mijn bitcoins zijn niks waard meer .... hoe kan dat nou?

Niak | 10-04-13 | 20:05

Ik heb ook een geheim a4tje voor ze met de lieve som van 428 miljoen. Niet omdat ik de oorlog heb meegemaakt maar omdat ik een trauma heb van de foto's van de vernietigingskampen in de geschiedenisboeken.

Rest In Privacy | 10-04-13 | 20:04

Als we toch bezig zijn: Hee Deutsche arschlöcher! Mein opa will seinem fahrrad zurück haben!
Kleinzielig, ik weet het, maar kon het niet laten.

Jim Lovell | 10-04-13 | 20:04

Wanneer die grieken nou toch over onbetaalde rekeningen beginnen kunnen ze misschien ook eens met de turken gaan praten over de periode dat zij onderdeel waren van het Osmaanse imperium.Ik bedoel maar, ouwe koeien uit de sloot halen...

Polletje Piekhaar | 10-04-13 | 20:03

Wie kent er een goedlopende Griekse bierbrouwer?
Anyone?

Mammeloe | 10-04-13 | 20:02

@Supermatthijs | 10-04-13 | 19:51
Man, ik heb 2 miljoen poederbrieven verstuurd, ben kapoet.

Zal blij zijn als de PVV weer daalt in de peilingen.

Bakito | 10-04-13 | 20:01

Bakito | 10-04-13 | 19:57 | + 0 -

Die tokkies moeten ooit een keer op zijn. Tenzij we een echt tokkieland zijn geworden en dan verdienen we de PVV. Heb je Geert gisteren nog horen praten ? De islam een ziekte noemen en nog wat nieuwe dieptepunten in zijn toch al niet zo geringe oeuvre. Het was zo schunnig dat ze er zelfs hier geen topic aan waagden.

Supermatthijs | 10-04-13 | 20:01

Ik wil herstelbetalingen van Ronnie van de Klundert.
Als hij vroeger in de kleuterschool mijn asbak die ik voor vaderdag gekleid had, niet kapot had gemaakt, was mijn vader niet teleurgesteld geweest in mij, had ik geen minderwaardigheidscomplex gehad, waardoor ik Marieke van den Berkel wél had durven meevragen naar het schoolfeest, waardoor ik bij de populaire ballen had gehoord en in Delft was gaan studeren, en bij kereltje Peggold in huis had gewoond en dan misschien ook in de polletiek....
Ach laat trouwens ook maar...
Bedankt, Ronnie.

Cuyahoga | 10-04-13 | 19:59

Puik plan mensen. De eerste keer dat ze de Duitsers alle schade lieten voor een wereld oorlog ophoesten is ook goed afgelopen! Gelukkig hebben de Fransen een eeuwige vriendschap volgens Rimmermans, dus die hoeven in ieder geval nergens bang voor te zijn.

Merkava | 10-04-13 | 19:59

@Jim Lovell | 10-04-13 | 19:52 |

Makkelijk te counteren met het "ja, maar zij begonnen"-argument.
.
*denkt het nivo van de Europese politiek nu goed te pakken te hebben*

Parel van het Zuiden | 10-04-13 | 19:59

@Supermatthijs | 10-04-13 | 19:51
Man, ik heb 2 miljoen poederbrieven verstuurd, ben kapoet.

Zal blij zijn als de PVV weer daalt in de peilingen.

Bakito | 10-04-13 | 19:57

Rommelende Onderbuik | 10-04-13 | 19:49 |

Ik zie vele tekenen die uw suggestie onderschrijven, helaas maar waar.
Wij zijn vooral goed voor het geld. Hoewel, en dat moet gezegd, ook in zuiden zeer goede mensen leven met vaak meer hart dan hier in het noorden. Weliswaar is het democratisch gehalte in de voormalige dictatuurlanden van geheel andere orde en daar zit ergens ook de sleutel tot begrip van de situatie. Ik zeg mensen laat je niks wijs maken die zuidellijke landen kunnen best zelf hun boontjes doppen maar ze zijn gewoon verslaafd aan de noordelijke subsidiekraan en dan met name de middenklasse (voorzover bestaand) en de elite daar.

ecologiste | 10-04-13 | 19:54

Lieve Grieken,
Probeer liever geld van Goldman Sachs terug te krijgen.
Zij hebben jullie in de peop geholpen, daarin aantoonbaar fout geweest en met een beetje slimme lawsuits pak je zo een paar tig miljard terug. Succes!

Einde van de Domheid | 10-04-13 | 19:54

Ondertussen in Griekenland marcheren de fascisten weer door de straten, mooi wat dat verenig Europa in de mens los maakt. youtu.be/W64jUEz2uXE

Bertus Brulbroek | 10-04-13 | 19:54

Ik wil overigens mijn waardering uitspreken voor de beheerste Duitse houding bij dit soort villeine steken. Gelukkig nog één Europees land dat lering getrokken lijkt te hebben uit het verleden...

Parel van het Zuiden | 10-04-13 | 19:53

En als we het hier nu eens over het uitzetten van grieken gaan hebben naar aanleiding van dit soort uitspraken ben ik daar best voor. Maar ja dat zijn natuurlijk geen moslims.

Supermatthijs | 10-04-13 | 19:53

De Duitsers hebben nog goed van ons en een Zweedse mijn maagdelijkheid.

BP Richfield | 10-04-13 | 19:53

Nou aub geen slapende honden wakker maken. Dadelijk komen de spanjaarden met een claim voor teruggave van de zilvervloot. Ja die van Piet Hein, waarover wij altijd zo enthousiast zingen....

Polletje Piekhaar | 10-04-13 | 19:53

@Parel van het Zuiden | 10-04-13 | 19:38
Doe maar niet. Straks slaan ze ons aan voor de inbeslagname van de zilvervloot.

Jim Lovell | 10-04-13 | 19:52

Bakito | 10-04-13 | 19:48 | + 1 -

Dat nivo hier haal ik met twee vingers in mijn neus en ik heb mijn best gedaan met dat marokkanendebat, waar was jij ?

Supermatthijs | 10-04-13 | 19:51

gentle giant | 10-0413 | 19:42
Andersom. Daarom gaan er ook elk jaar miljarden Euro´s vanuit Nederland richting Marokko. Als schuldbetaling zeg maar, ook al noemen ze het anders.

spanarchist | 10-04-13 | 19:50

Jezelf belachelijk maken is minder erg dan dan de handen uit de mouwen moeten steken.

Jonkheer Wttewaall | 10-04-13 | 19:50

Die ingezonden mededelingen van 10 jaar geleden zijn echt super irritant.

WhitneyHoustonZombie | 10-04-13 | 19:49

Zelfde mentaliteit als al die mensen wier voorouders ooit door arabieren zijn "geroofd" en verkocht aan europese slavenhandelaren en een leven en welvaartsniveau hebben dat 99% in donker Afrika nooit zou hebben bereikt.
.
houd toch op met zeuren en zorg voor je eigen brood.
.
Dan nog wat; dat Europa een Griekse uitvinding is, begint steeds duidelijker te worden. De hellenistische beschaving -dat slechts in onze moderne tijden dankzij noord-west Europa tot een geheel is geworden- heeft altijd al uitgeblonken in een uitstekende handelsgeest. De EU is een lange termijn plan van misschien wel een in sluwheid superieure zuidelijke cultuur die uitblinkt in luiheid en gogme! Namelijk dat knoflooketer ons noordelijke barbaren dwingt tot slavernij; hard werken om hun epicuristische levensstijl te bekostigen.
.
Merkel is geen nieuwe Hitler (ik zou die eerder zoeken in Griekenland of Cyprus) maar een mak schaap dat zich probleemloos laat scheren en als ze niet oppast ook nog laat slachten.

Rommelende Onderbuik | 10-04-13 | 19:49

@Supermatthijs | 10-04-13 | 19:40
Hee lutser, je hebt er een aardige puinhoop van gemaakt tijdens mijn afwezigheid hier....

Zo'n Marokkanendebat hadden ze mij niet moeten flikken. Beter je best doen joh, ga anders terug naar de Jeaup, als je het nivo niet aankunt.

Bakito | 10-04-13 | 19:48

@ZDEV | 10-04-13 | 19:38

Nederland heeft nog wel wat te claimen bij de Romeinen, Spanje, Frankrijk, Duitsland en de Vikingen. Vooral die rotvikingen.
@ZDEV | 10-04-13 | 19:38 | + 1 -
.
Vergeet de Finnen niet :D

Poesje in t midden | 10-04-13 | 19:48

De tweede wereldoorlog is mede begonnen omdat Duitsland moest betalen voor alle schade die is gemaakt in de eerste wereldoorlog , willen de Grieken soms een derde
wereldoorlog.

Eurotokkie | 10-04-13 | 19:47

Griekenland moet de schulden afbetalen vanuit het vermogen van hun eigen inwoners die vaak rijker zijn dan de Duitsers. Waarom moeten arme belastingbetalers uit noordelijke landen de arme grieken helpen, waarom niet de extravagantrijke grieken? geldt ook voor Spanjaarden, Italianen, Fransen, Portugezen en noem maar op. Pak hun huizen maar af want ze hebben veel meer huizenbezit in die landen dan in de noordelijke landen. Het moet Schluss zijn met inspelen op de sentimenten met oh wat zijn we arme zuiderlingen. Flikker toch op man.

ecologiste | 10-04-13 | 19:46

@frontliner2 | 10-04-13 | 19:37 |

Precies! Hij die zijn verleden niet kent heeft geen toekomst.

Parel van het Zuiden | 10-04-13 | 19:43

Ik ben er heilig van overtuigd dat zonder Maggie GB deze toestanden nu ook zou kennen.

arealmotherforya | 10-04-13 | 19:43

@fredlange kun je dat toelichten?

frontliner2 | 10-04-13 | 19:42

Zijn wij niet ooit bezet door Marokkanen?

gentle giant | 10-04-13 | 19:42

Gemiddeld genomen zijn de meeste Grieken rijker dan de Duitsers. Het moet afgelopen zijn met het beeld dat de zuidelijke landen armer zijn dan de noordelijke. Het is gewoonweg niet waar en dat blijkt zelfs uit documenten van de ECB zelf. Dus dat is echt een onverdachte bron. Het spelen van de nazi-kaart is echt totaal uit de tijd en volledig schaamteloos.

ecologiste | 10-04-13 | 19:42

HAHA..: Papatotallossos uit Ouzostan ruikt POEN.
Hebben ze al heel lang niet meer aan geroken.. :-(

one-ten | 10-04-13 | 19:42

En de Britse Telegraph smult hier natuurlijk van. Als er één land is dat de oorlog niet achter zich heeft gelaten, is het wel de UK.

fredflange | 10-04-13 | 19:41

Dit is allemaal alleen maar om de aandacht af te leiden dat er veel Griekse elite staat op de lijsten met belastingontduikers die in belastingparadijzen geld hebben gestald inclusief familie van ministers. Dit is puur om het gewone volk op te hitsen tegen buitenlanders.
Treurig genoeg werkt het ook nog. Terwijl hun eigen elite de grootste parasieten zijn.

Kees8374 | 10-04-13 | 19:41

Alsof Griekenland wel ontwikkeld was in 1940....

Kaasknager | 10-04-13 | 19:40

Alsof die paar hangmatten zo duur waren.

Supermatthijs | 10-04-13 | 19:40

@Parel van het Zuiden | 10-04-13 | 19:38 | + 0
Helaas moeten we dan die rekening van 420 miljard via het ESM zelf even voorschieten.

Kaas de Vies | 10-04-13 | 19:40

Gaan we nu de hele geschiedenis erbij halen, zijn we nog wel even bezig.

Watapatja | 10-04-13 | 19:40

@Kaas de Vies | 10-04-13 | 19:37
tjsa....

Bakito | 10-04-13 | 19:39

Nederland heeft nog wel wat te claimen bij de Romeinen, Spanje, Frankrijk, Duitsland en de Vikingen. Vooral die rotvikingen.
ZDEV | 10-04-13 | 19:38 | + 1 -
.
Vergeet de Friezen niet :D

frontliner2 | 10-04-13 | 19:39

Prima plan trouwens. Ik neem aan dat we de Spanjaarden ook nog even aanslaan voor het huishouden in Nederland? Net even rondgekeken hier in het zuiden des land en ik kom op een eindnota van zo'n 420 Miljard Euro. Nederland schuldenvrij!

Parel van het Zuiden | 10-04-13 | 19:38

@frontliner2 | 10-04-13 | 19:37 | + 0 -
Aan de andere kant ligt Griekenland in dezelfde tang. Die moet ook vanalles terug betalen. Terwijl je ze beter vrijheid had kunnen gunnen door uit de Euro te laten gaan.

Politici kunnen zo weinig, behalve constant bezig te zijn met hun eigen hachie.

Kaas de Vies | 10-04-13 | 19:38

@frontliner2 | 10-04-13 | 19:37 | + 0 -
Aan de andere kant ligt Griekenland in dezelfde tang. Die moet ook vanalles terug betalen. Terwijl je ze beter vrijheid had kunnen gunnen door uit de Euro te laten gaan.

Politici kunnen zo weinig, behalve constant bezig te zijn met hun eigen hachie.

Kaas de Vies | 10-04-13 | 19:38

Maar dat waren die Nazi's in de nor toch al aan het doen?

Graaisnaaiert | 10-04-13 | 19:38

Nederland heeft nog wel wat te claimen bij de Romeinen, Spanje, Frankrijk, Duitsland en de Vikingen. Vooral die rotvikingen.

ZDEV | 10-04-13 | 19:38

Wat die Grieken vergeten is de devaluatie van de Drachme dus die Duitse toeristen hebben het verschuldigde bedrag al ruimschoots terugbetaald aan die souvlakivreters.

blinde kip | 10-04-13 | 19:38

Jaaa! Laten we de Duitsers tot herstelbetalingen dwingen. Want dat pakte de laatste keer ook zo goed uit....
.
#DictaatvanVersailles
Parel van het Zuiden | 10-04-13 | 19:34 | + 2 -
.
Wow echt heel erg spot on ja. Dat we dat even niet vergeten.

frontliner2 | 10-04-13 | 19:37

@Bakito | 10-04-13 | 19:36 | + 0
Op twiter ben je scherper.

Kaas de Vies | 10-04-13 | 19:37

Man man, hoe durven ze daar nu nog over te beginnen; na alles wat Duitsland al voor Griekenland heeft gedaan..

nielsjuuh23 | 10-04-13 | 19:36

En ik wil mijn opa's fiets terug!

ZDEV | 10-04-13 | 19:36

"In het geheim heeft de huidige regering daarom een 80 pagina's tellend rapport opgesteld met daarin een epische opsomming van de schade die Duitsland in Griekenland heeft veroorzaakt tijdens de Tweede én de Eerste Wereldoorlog."

Ik dacht dat de Nederlandse regering van het padje was maar Griekenland kan er ook wat van. Hier ligt dus hun focus... als ze nou hun fiscus op orde hadden gebracht en er voor hadden gezorgd dat belastingplichtigen ook echt hun belastingen zouden betalen doen ze liever dit.

Ze willen uit de euro, ze zijn aan het tarten, als een keffertje in de enkels aan het bijten zodat Duitsland ze een schop geeft.

Nee de EU en de eurozone, echte solidariteit wordt duidelijk met gelijke euromunt terugbetaald.

Dit is stap 1 naar oorlog.

Kaas de Vies | 10-04-13 | 19:36

Poetin mag dus wel homo's martelen, maar duitse hulp aan zieke Griekse baby's is schending van internationaal recht. #hypocriet

Bakito | 10-04-13 | 19:36

Jaaa! Laten we de Duitsers tot herstelbetalingen dwingen. Want dat pakte de laatste keer ook zo goed uit....
.
#DictaatvanVersailles

Parel van het Zuiden | 10-04-13 | 19:34

Wij willen ook herstelbetalingen van Griekenland, want zij hebben democratie uitgevonden en dat werkt niet. Dus kom maar op.

Betaling alleen in olijven aub (ZONDER PIT!).

Kaas de Vies | 10-04-13 | 19:34

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken