Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Cyprus levert Plan B/C/D/W/E in

endanhiereenplaatje100.jpgNa opnieuw schandalige chantage en dreigementen van de ECB epische onderhandelingen zijn de baasjes van de trojka, Mr. Euro Dijsselbloem en de onderhandelmeesters van Cyprus het eens (soort van) geworden over Plan -willekeurige letter hier- om Cyprus te redden. De depositotaks voor rekeninghouders onder de [bedrag:] is van tafel, maar die boven [bedrag:] gaat naar ???? procent. Iedereen met een beetje poet is dus pislink en de vlucht van kapitaal uit Cyprus naar een ander land met een gunstig (maar legaal) belastingklimaat zou niet te overzien zijn, ware het niet dat Cyprus zogeheten capital controls heeft ingesteld om een bankrun te voorkomen. Naast de depositotaks komen de Cyprioten met [OVERIGE BELANGRIJKSTE MAATREGELEN HIER]. Of dit plan definitief is valt nog te bezien. Het parlement heeft er net zoals vorige week ook nog iets over te zeggen, hoewel je voor de snelheid van het spel mag hopen dat ze vooraf het een en ander hebben kort gesloten. Ook de Eurogroep gaat nog vergaderen over dit plan, dit weekend nog of op z'n laatst maandag. Naast de ??? of de ???? miljard die Cyprus zelf op moet hoesten krijgt het land ook nog altijd 10 miljard (van uw geld) van de EU, met als voorwaarde bezuinigingen en lastenverzwaringen. Hoe die de economie er weer bovenop zouden moeten helpen is een raadsel, maar ach, de Eurodroom houdt ondanks geblunder van historische proporties weer even stand. Kost wat, heb je ook niks. Hup EU! Update: MinPres zojuist op Radio1: "De tyfus voor Cyprus".

Reaguursels

Inloggen

hmm, dus het EU plan is om 10.000 euro per Cyprioot=40.000 euro per huishouden te doneren ? en dan nog is het niet goed.

vanhetvarken | 23-03-13 | 11:59

de eu ellende is helaas dagelijkse kost.de veroorzakers zijn de baas,willens en wetens worden we door deze dictators naar de kloten geholpen
misschien dat deze ramp senario over 100 jaar opgelost wordt.
de vooruitzichten zijn bizar,het kost steeds meer geld
er is maar 1 oplossing zo snel mogelijk uitstappen

soledad | 23-03-13 | 11:13

Inmiddels begint ook in Duitsland de Euro kritiek toe te nemen. Na de publicatie's van Sarrazin is er nu de AfD, Alternative fuer Deutschland. En daar zitten een paar stevige knapen bij. Die weten waar het over gaat, en dat heel klip en klaar weten te verwoorden.

Polletje Piekhaar | 23-03-13 | 10:14

Ons probleem is : gebrek aan opstand en revolutie. Dat heeft door de hele geschiedenis heen foute, corrupte en incompetente bestuurders altijd de kop gekost. Wij zijn er in NL te laks en te lui voor mijzelf incluis. Helaas krijgen we daardoor wat we verdienen...

snap-u-m-snap-ik-m | 23-03-13 | 10:02

appeltjesgroeneweide | 22-03-13 | 22:37

De EU heeft geen hart, enkel een grote geldbuidel.

doskabouter | 23-03-13 | 09:30

-weggejorist-

Thomas Pierrepoint | 23-03-13 | 09:25

De voormalige President van de Cypriotische Centrale Bank (toegegeven niet de meest neutrale en schuldvrije persoon in dit geval, maar de man is wel professor aan MIT, dat zie ik Nout Wellink nog niet doen) zegt in de FT dat het Euro project in elkaar aan het storten is door de lichtzinnige wijze waarop nu eigendom wordt onteigend en dat dit een keerpunt is in het vertrouwen waarvan de impact nog niet volledig zichtbaar is. Dit is een fundamentele verandering in de dynamiek van Europese integratie naar desintegratie en valt vrijwel niet meer terug te draaien. Ik denk dat hij gelijk heeft, de geest is nu uit de fles. Dat heeft Dijsselbloem dan toch eigenlijk heel erg goed gedaan, hopelijk zijn we nu snel van de Euro verlost. Ik vrees alleen dat men pas tot dat inzicht komt als al het Nederlandse geld naar Zuid-Europa is gepompt en verdampt en hier ook 25% werkloosheid heerst. Politici nemen nu eenmaal nooit pro-actief beslissingen, en Dijsselbloem zeker niet, die kent het woord pro-actief niet eens. Cyprus zal wel gered worden maar het vertrouwen in de Euro is permanent beschadigd.

Outsider-Inside | 23-03-13 | 09:21

//socialistenmodus aan
Op naar de 100 procent belasting *lees:totale slavernij* //socialistenmodus uit

'Belasting' is een eenzijdig, met geweld afgedwongen contract, dat ik nooit getekend heb, en dat de roverheid ook nog eens tussentijds regelmatig verandert: in mijn nadeel. Wij worden aan ALLE kanten gepakt door de roverheid. En wij hebben NOOIT een contract met deze dieven getekend. Ze zullen niet terugdeinzen om van ons VOLLEDIGE slaven te maken: de teller staat op ongeveer 65 procent, en gaat nooit meer naar beneden, wel omhoog, steeds sneller omhoog, tot aan de TOTALE SLAVERNIJ.

De democratie is al afgeschaft, wij zijn inmiddels horigen, de dictator kan ons 'zomaar' al ons geld afpakken. En daar werk je dan je hele leven voor.

Ratten zijn wij, ratten in de val.

Karel Popper | 23-03-13 | 09:04

Rutte impliceert alweer dat je het geld terug krijgt. Vermoeiend.

doskabouter | 23-03-13 | 08:55

Na de multi-culturele samenleving is de EU toch wel de allergrootste kutstreek. Als ik uitreken hoeveel ik dagelijks in mag leveren om een feestje van misschien 10.000 ambtenaren en politici een beetje leuk te houden.. En ondertussen maar zeiken dat ik het niet goed doe. Dat ik het verkeerde lampje koop. Een fles in de vuilnisbak gooi. Aan de overkant ga lopen als er 5 Marokkanen mijn kant op komen. Dat ik 5 kilometer te hard rij of geen gordel om heb. Niet de goede kleur heb gekozen voor mijn voordeur. Dat ik te veel rook en niet veilig genoeg neuk. En, terwijl ZIJ 500 euro per huishouden per maand extra schuld maken, nog los van alle leningen "die met rente worden terugbetaald", verplichten dat reclame voor een flatscreen wordt voorzien van "Let op: lenen kost geld" en voor "risicovolle producten" een "financiele bijsluiter" verzinnen. En dan vervolgens, als je het geld netjes op een spaarrekening hebt gezet waar je een negatief percentage op krijgt omdat de geldpers zowat doorbrandt je beschuldigen van hebzucht "voor een procentje meer" bij IceSafe, en "vraagt om een bijdrage van de rekeninghouders" in Cyprus. Als een advocaat zegt dat een beroving eigenlijk meer "vragen om een bijdrage was" lacht zelfs een D'66 rechter hem uit. Als het politici betreft worden de rovers met eerbied geinterviewd omdat ze zulke moeilijke beslissingen moesten nemen.
Nederland is geen SimCity waar je leuk en goedbetaald experimentjes op kunt uitvoeren. In plaats van onze cultuur te verrijken, de "Europese gedachte uit te dragen", miljarden uit te geven aan kinderachtige plannetjes over hertjes die van Italie naar de Biesbosch kunnen wandelen, belangwekkende besluiten te verzinnen over gratis water in restaurants en to top it all: te adviseren dat je moet pissen onder de douche zou het een stuk schelen als jullie gewoon zouden OPFLIKKEREN! Zoek een echte baan, pak dat wachtgeld, whatever, maar HOU OP met "verbeteringen" aan te brengen in een samenleving die het al moeilijk genoeg heeft zonder jullie gehobby en gekloot.
Arjan | 23-03-13 | 05:02

.
Ik herhaal jouw tekst, want we kunnen dit niet genoeg herhalen. Het zou een mooie compilatie zijn voor de nieuwszenders i.p.v. dat ze meelopen met die kliek. Net als die mediacode van de koninklijke familie, waarbij ze voor de peperdure toneelstukjes ze op de knieën gaan. Niemand steekt zijn nek uit, behalve PowNieuws dan een beetje. Jouw tegel is een greep uit visie, en een echte eye opener. Wordt wakker NL i.p.v. WNL, want we slapen nog steeds. Het lijkt een eindeloze nachtmerrie. We doen niet echt onder voor Friso momenteel. De VOC-mentaliteit zijn we sinds Pim geheel verloren.

Ton Plafond | 23-03-13 | 08:38

@Welles! Nietes! | 23-03-13 | 08:02
Ik gun Bix ook helemaal nix, maar iemand moet de exploitatie toch doen?
Of denk je dat Rutte weet hoe je gas uit de zeebodem naar boven haalt.
Voor het boren, omhoog pompen en transporteren van gas moet je investeringen doen (en kennis hebben).
Investeringen van de Nederlandse staat zijn nooit winstgevend, in tegendeel.....

necrosis | 23-03-13 | 08:24

Boris Poepnagel | 23-03-13 | 02:39 | + 2 -

Dat meegereisde gezin ook zo blij met al die geile wijven?

Anijsblokje | 23-03-13 | 08:20

@Itzamná | 22-03-13 | 22:53
Cyprus heeft ook een depositogarantiestelsel. Dat is een EU verplichting voor alle lidstaten.
We zien nu uit de eerste hand wat dat waard is.

Magnum Force | 23-03-13 | 08:06

@necrosis | 23-03-13 | 07:56
Het lijkt mij nog een beter plan als de Nederlandse staat (wij dus) zelf een meerderheid van aandelen in die gasvelden kopen als investering. Shell gaat dit nooit in Nederland tegen kostprijs leveren, en daarbij gun ik Bea geen dividend op haar aandelen Shell.

Welles! Nietes! | 23-03-13 | 08:02

@necrosis | 23-03-13 | 07:56
Helaas zal onze roverheid daar een stokje voor steken.

De EU communisten zullen niet rusten totdat alle burgers aan de bedelstaf zijn geraakt.

Ing. eslapen | 23-03-13 | 07:58

@Not Muhammad | 23-03-13 | 07:47
Een faillissement van Cyprus kost ons niets (de spaarders daargelaten) aangezien de handel met Cyprus geen significant deel van onze export uitmaakt en verwaarloosbaar is.
Een financiering kost ons meer, aangezien ik niet verwacht dat die 10 miljard ooit terugbetaald wordt.
Antwoord du jour: de stop eruit en afzinken!
Of, zoals ik eerder plempte:
Shell betaalt die 6 miljard, en in ruil mogen zij (exclusief) de Cypriotische gasvelden exploiteren.
Dat betaalt namelijk WEL terug.
*VOC*

necrosis | 23-03-13 | 07:56

Goedemorgen, hardwerkend Nederland.
Question du jour; wat gaat een faillissement ons kosten?

Not Muhammad | 23-03-13 | 07:47

@OhJee | 23-03-13 | 07:36
Ik heb anders alle munten nog (muv de 0,5/ 2,5 cent), en een biljet van DFL 25.
Kopen?

necrosis | 23-03-13 | 07:45

De Cypriotische Laiki bank staat op omvallen mede dankzij slechte Griekse leningen, en nu 'mag' Griekenland delen van Laiki opkopen.
www.nrc.nl/nieuws/2013/03/22/financien...
Datzelfde Griekenland dat al €110 miljard aan noodsteun ontving van de EU/ IMF.
En wij lopen het risico dat een gedeelte van die schuld wordt afgeschreven en we ons geld nooit meer terugzien.
Ondertussen zijn de Grieken en Cyprioten boos op ons (NL/DE).
Wanneer worden NL en DE eens een keer boos?

necrosis | 23-03-13 | 07:41

Kinders en pubers van onder de 16 jaar hebben in hun hele leven nog nooit een Nederlandse gulden gezien. De euro is voor hen een vast gegeven, afschaffen is geen valide optie.
Hetzelfde geldt voor de EU. Als je de ellende maar lang genoeg rekt en treuzelt, is er een generatie die je glazig aankijkt als je voorstelt de boel maar maar op te heffen.

OhJee | 23-03-13 | 07:36

@Boris Poepnagel | 23-03-13 | 02:39 |
ja joh, gezellig met je hoogblonde vrouw en dochter(s) in -pak 'm beet- Venezuela gaan zitten, haha.

Jopie2009 | 23-03-13 | 07:17

Bankers and Politicians won't stop until they are locked up.

o)+ | 23-03-13 | 06:19

Als dat stevige windje zo door blaast, komt het allemaal goed.

*weer naar bed gaat*

Jackanders | 23-03-13 | 06:04

Dit spelletje werkt alleen maar omdat een goed geïnformeerde minderheid een slecht geïnformeerde meerderheid een op niets gebaseerde munteenheid weet te verkopen tegen rente.

Neem de rente weg, informeer en groepeer jezelf en de boeven zijn nergens.

o)+ | 23-03-13 | 05:44

Na de multi-culturele samenleving is de EU toch wel de allergrootste kutstreek. Als ik uitreken hoeveel ik dagelijks in mag leveren om een feestje van misschien 10.000 ambtenaren en politici een beetje leuk te houden.. En ondertussen maar zeiken dat ik het niet goed doe. Dat ik het verkeerde lampje koop. Een fles in de vuilnisbak gooi. Aan de overkant ga lopen als er 5 Marokkanen mijn kant op komen. Dat ik 5 kilometer te hard rij of geen gordel om heb. Niet de goede kleur heb gekozen voor mijn voordeur. Dat ik te veel rook en niet veilig genoeg neuk. En, terwijl ZIJ 500 euro per huishouden per maand extra schuld maken, nog los van alle leningen "die met rente worden terugbetaald", verplichten dat reclame voor een flatscreen wordt voorzien van "Let op: lenen kost geld" en voor "risicovolle producten" een "financiele bijsluiter" verzinnen. En dan vervolgens, als je het geld netjes op een spaarrekening hebt gezet waar je een negatief percentage op krijgt omdat de geldpers zowat doorbrandt je beschuldigen van hebzucht "voor een procentje meer" bij IceSafe, en "vraagt om een bijdrage van de rekeninghouders" in Cyprus. Als een advocaat zegt dat een beroving eigenlijk meer "vragen om een bijdrage was" lacht zelfs een D'66 rechter hem uit. Als het politici betreft worden de rovers met eerbied geinterviewd omdat ze zulke moeilijke beslissingen moesten nemen.

Nederland is geen SimCity waar je leuk en goedbetaald experimentjes op kunt uitvoeren. In plaats van onze cultuur te verrijken, de "Europese gedachte uit te dragen", miljarden uit te geven aan kinderachtige plannetjes over hertjes die van Italie naar de Biesbosch kunnen wandelen, belangwekkende besluiten te verzinnen over gratis water in restaurants en to top it all: te adviseren dat je moet pissen onder de douche zou het een stuk schelen als jullie gewoon zouden OPFLIKKEREN! Zoek een echte baan, pak dat wachtgeld, whatever, maar HOU OP met "verbeteringen" aan te brengen in een samenleving die het al moeilijk genoeg heeft zonder jullie gehobby en gekloot.

Arjan | 23-03-13 | 05:02

Wie weinig te verliezen heeft twijfelt niet!
In de koffie- en cacaohandel is in Z-Amerika goud geld te verdienen. In Europa drinkt men het product met de goudgerande mededeling 'het zal wel' met een zelfbevlekkende attitude.
In Aziè drinkt men koffie alsof het een gerecht van Haute Cuisine betreft...
Dat laatste opent/opende nieuwe handelsmogelijkheden. Iets wat ik ook volop benut en waarvan ik dan ook volop profiteer in financieel opzicht.

Europa zal zich de komende jaren alleen maar richten op essentiele goedere, terwijl de Aziatische en Amerikaanse markt opdringeriger wordt dan ooit. Speel daarop in!!!

Boris Poepnagel | 23-03-13 | 03:44

Ik wil mijn paspoort inleveren. Iemand interesse?

INH.30CL | 23-03-13 | 03:16

Zorrie voor d e tijpfauten.

Ooit_huisregelneef | 23-03-13 | 02:55

Euroland zegt tegen Cyprus: "Hee, joh, wil je tien miljard hebben? Moet je zelf iets minder dan zes miljard bijpassen." Dat is altijd nog beter dan een soort derde-wereldleilandje worden waar Afrikaanse bootvluchtelingen wanhopig omheem proberen te varen. Dat besef moet nog even indalen in de Cypriotische piratenharses. Cyprus is geen haar beter dan Curaçao.

Ooit_huisregelneef | 23-03-13 | 02:52

Ik voorspel doden onder Cypriotische EN europese politici.
Je denkt toch niet dat de russische maffia zich al dat geld laat afnemen?
Think again.

Alteidt Glijck | 23-03-13 | 02:50

Zeitgeist nog even kijken over srtificiele crisis en het plan voor een 'New world order' en zulks...

yayajippiehippie! | 23-03-13 | 02:48

HEEL EUROPA gaat kapot!
Ik ben blij dat ik al ruim 6 jaar in Quito woon en mijn zaakjes in Zuid-Amerika heb weten uit te breiden. Mijn achterland (Colombia, Peru en in mindere mate Venezuela) gaat het economisch voor de wind. Naast de climatologische voordelen (en de geilere wijven) is de (werk)mentaliteit hier ook bui-ten-ge-woon eerlijk en duidelijk. Werk-ethiek staat in het noordelijk deel van Z-Amerika hoog in het vaandel!

Mijn tip: dump je (europese) werkgever en verkas (met je gezin) naar een plaats waar je wél nog vrij bent om plezier te maken! Nederland is een gevangenis van ziellozen.

Boris Poepnagel | 23-03-13 | 02:39

Muxje | 23-03-13 | 02:02
U vergeet de Russen, Oligarchie danwel gas speelt wel degelijk een rol.Poetin weet het spel te spelen.

luchtledig | 23-03-13 | 02:35

@ganzo | 23-03-13 | 02:12
waarop een faillissement volgt. logisch zou cruijff zeggen.

INH.30CL | 23-03-13 | 02:23

er is maar een plan en dat is plan d van default.

ganzo | 23-03-13 | 02:12

@jim_garrison 01:33: Dat zou prima zijn als Cyprus inderdaad zelf orde op zaken stelt, en het daarbij blijft. Dat is niet zo, alle stemmingen in het parlement daar ten spijt dicteert Europa, en wat daar nu gebeurt kan straks ook hier gebeuren. "Afromen" van spaartegoeden, solidariteitsfondsen... Kijk maar eens hoe de nationalisatie van SNS is verlopen: als de groep maar klein genoeg is zou je denken dat de overheid het zich kan permitteren om coulant te zijn, maar je ziet het tegenovergestelde: je krijgt dan een dikke middelvinger van ze.

En nu dus ook "capital controls": als ze er daar mee wegkomen, dan krijgen we dat hier ook op termijn. Slechte bank? Niks weghalen en stilzitten voor de haircut. Weg uit Europa? Afrekenen aan de grens.

Muxje | 23-03-13 | 02:02

Ik heb me inmiddels ingeschreven bij de KVK. Handel in sokken wordt core bizz!

INH.30CL | 23-03-13 | 01:44

@gider | 23-03-13 | 01:32
Tegel van de draad.

*het licht uit doet*

Parsons | 23-03-13 | 01:41

Parsons | 23-03-13 | 01:31 | + 0 -

Daarom zei ik ook 'tenzij ... Dijselbloempje'.
Als je een planning maakt moet je ergens aannames doen.
Als alle gebruikelijke rechten/plichten op drijfzand komen te staan, valt ieder plan in duigen.
Dan moet je met goudstaven/eigen kropsla & kalshnikov in een bunker gaan zitten.

Anijsblokje | 23-03-13 | 01:36

Het is behoorlijk bedroevend wat ik hier aan reacties lees. Laven aan 'niet' opties is de maat mag ik concluderen. Cyprus is het beste wat de EU kan overkomen. Merkel en Poetin hadden het al lang bepaald. De Cyprioten hebben alleen nog de keuze om in de EU te blijven en de interne boel op orde te brengen. Zelf zullen ze ook hun steentje bij moeten dragen. Dat gaan ze wel doen. En dat signaal geldt ook voor andere landen die denken dat ze op de oude voet door kunnen gaan. EU en Rusland trekken de kar wel. Wie mee wil doen moet zich daarin voegen. Er is geen andere weg. In Cyprus heeft niemand iets te zoeken. Ook de Chinezen niet. Dus: take it or get lost.

jim_garrison | 23-03-13 | 01:33

capital controls is het begin van oorlog.

gider | 23-03-13 | 01:32

@Anijsblokje | 23-03-13 | 01:25
Ja, dat hebben we de afgelopen week wel gezien, niet?

Parsons | 23-03-13 | 01:31

Parsons | 23-03-13 | 01:12 | + 0 -
Ze zullen over 20 jaar vast uitgekeerd worden.

De vraag is meer, hoeveel kun je er nog van bekostigen na de onafwendbare hyperinflatie.

Anijsblokje | 23-03-13 | 01:30

Basispremie, dus. Ik ga die spellingchecker eens uitzetten.

Muxje | 23-03-13 | 01:30

@Itzamná 01:05: Het hangt er een beetje van af. Een andere reden waarom een ZZPer of ondernemer een lijfrentepolis zou willen afsluiten, is dat dat potje veilig is als de zaken even wat minder gaan. Als je alles in eigen beheer hebt, dan moet je je eigen vermogen opeten voordat je een cent steun krijgt. Uiteraard ben ik een groot voorstander van de eigen broek ophouden in plaats van steun trekken, maar ik ben realist genoeg om te weten dat veel zzpers er niet zo warmpjes bij zitten. Het is dan wel erg zuur als je je pensioen op moet eten als het wat minder gaat. En ja, je kan je vermogen veilig stellen met wat constructies, maar ook dat is niet eenvoudig, goedkoop, of vrij van risico's.

Als je dan toch een lijfrentedingetje af gaat sluiten:
- laat je voorlichten door een betrouwbare expert. Dat kost geld, trouwens.
- vergelijk: de verschillen zijn enorm
- ga voor een zeer laag basisbeurzen en stort bij in de vette jaren. Zo zit je niet aan een hoge verplichte premie vast in de slechte jaren.
- bouw niet je hele pensioen hier mee op. Doe een deel in eigen beheer.

Muxje | 23-03-13 | 01:27

Parsons | 23-03-13 | 01:12 | + 0 -

Jullie denken teveel aan stortingen in collectieve eindloon/middelloonregelingen.
Daar zal inderdaad flink in gegrabbeld worden.
Individuele flexpotten/bankspaarpolissen zullen daar minder last van hebben.
Althans dat zal juridisch lastiger zijn voor een overheid.

Anijsblokje | 23-03-13 | 01:25

Itzamná | 23-03-13 | 01:05 | + 0 -

Natuurlijk is het fiscale voordeel afhankelijk van het verschil in inkomen voor of na pensioen. Bovendien gaan pensionado's toenemend AOW premie betalen.

Maar fiscaal voordeel blijft voordeel zo lang je een aantoonbaar gat hebt.

Tenzij het kabinet of de EU een Dijsselbloempje doen, kan er niet gekort worden op bijvoorbeeld bankspaarsaldo bij een bank/verzekeraar. Afstempelen obv een te lage dekkingsgraad betreft collectieve omslagpolissen.

Bovendien valt het fiscale voordeel nu ook te investeren.
Zelfs bij gelijke fiscale heffing kan dit bedrag jaren renderen.

Als ondernemer heb je ook nog wat FOR opties.

Tenzij het kabinet private bankrekeningen gaat confisqueren, zijn er toch nog altijd wel wat voordeeltjes aan. Zo lang je zelf de touwtjes maar in handen houdt.

Anijsblokje | 23-03-13 | 01:21

Ik heb het al eens eerder gezegd, EU partij A geeft geld aan EU partij B en vervolgens B weer en A. Om het allemaal revolutionair/anti-cyclisch te laten lijken laten ze ook wel eens B naar C wat over maken, waarna C weer geld naar B stuurt, gevolgd door B die het naar A stuurt.
Dit is de EU kort samengevat, maar toch al moeilijk genoeg als je een paar bier op hebt.
Conclusie: houdt het (domme) volk dom (lees: nog dommer) dan zullen ze er niet tegenin gaan en alles slikken.

Levensles: in het leven gaat alles in een cyclus: zaad-dood, zon-regen, vrede-oorlog, normale mensen-nazi's.
EU-...(puzzel)

ElMatadero | 23-03-13 | 01:21

@Anijsblokje | 23-03-13 | 00:56
Ja, je trekt nu iets af wat je straks bruto gaat inleveren.

Hoe slim is dat?

Of denk je nu werkelijk dat er over 20 jaar nog pensioenen uitgekeerd gaan worden?

LOL

Parsons | 23-03-13 | 01:12

Anijsblokje | 23-03-13 | 00:56 | + 0
Op de valreep nog even.
Lijfrentepremie is aftrekbaar, afhankelijk van je inkomen. Verplicht pensioen ook (wordt niet bij je loon geteld, dus nu aftrekbaar, later belast, net als lijfrenten die uitkeren).
De vraag is wat jij t.z.t. krijgt.

Ik hou dat liever in eigen hand en ben liever niet afhankelijk van pensioen- en lijfrenteboeren die mogelijk op enig moment geld moeten doneren aan de EU, en trouwens nu ook al korten op uitkeringen omdat ze hun dekkingsgraad niet halen.

Alles wat je doet in die sfeer om aftrek te krijgen is volstrekt nutteloos.

Je kunt veel beter zwart gaan werken, zoals veel Italianen doen. Die zien de overheid als een corrupte bende zakkenvullers. Onze overheid is hetzelfde, daarover hoef je je geen enkele illusie te maken.

Zou maar ophouden met die lijfrentes, en als dat kan met je pensioenpremie.

Ga nu slapen, maar denk er eens over na.

Itzamná | 23-03-13 | 01:05

@Itzamná | 23-03-13 | 00:59
Cheers.

Parsons | 23-03-13 | 01:01

Parsons | 23-03-13 | 00:51 | + 0
Geh, ben dan ook niet voor niets geen loonslaaf. Ben ondernemer en red me wel, ook nu. Kwestie van doorbeuken, innovatief zijn, creatief, fiscus fucken etc.

Geloof dat veel mensen die keuze niet hebben, getrouwd als ze zijn met hun hypotheekje etc.

Niet alleen daarom raad ik iedereen altijd aan om voor zichzelf te beginnen. Een bestaan als loonslaaf is mensonwaardig. Als je als ondernemer 300 klanten hebt en er valt er eentje om maakt dat niets uit, vind je wel weer een ander. Moet je moeite voor doen, maar wat geeft dat?
De beste beslissing ever in mijn leven was om ondernemer te worden.

Geen ZZP-er worden dus; daar kan iemand mee beginnen, maar daar moet je zo snel mogelijk van af en zorgen dat je in de positie komt om ZZP-ers in te huren.
Nou ja, allemaal fucking obvious.

'k Ga aan de mezcal, sleep well man.

Itzamná | 23-03-13 | 00:59

*aanstekertje pakt*

Strohond | 23-03-13 | 00:59

Itzamná | 23-03-13 | 00:46 | + 0 -

Zo lang je maar gebruik kunt maken van de fiscale aftrek.
Eigen kennis & controle werkt altijd het beste.

Anijsblokje | 23-03-13 | 00:56

@Itzamná | 23-03-13 | 00:46
100% eens. Roep al jaren dat verplichte pensioenafdracht zuivere diefstal is. Maar daar komen de loonslaven straks nog wel achter. Geh. Oh en tegen die tijd heb ik niets, nada, noppes meer. Fuck 'm.

Parsons | 23-03-13 | 00:51

Parsons | 23-03-13 | 00:36
De dag dat de wal het schip gaat keren is de dag dat de beste stuurlui aan boord kunnen springen om het tij te doen keren. Die taak past perfect bij jou.

Strohond | 23-03-13 | 00:47

Parsons | 23-03-13 | 00:38 | + 0
Niet iedereen heeft de keus, maar als je vrijwillig een pensioen of lijfrente afstort bij een pensioen- of lijfrenteboer ben je volslagen gek.

Dit soort dingen moet je niet aan derden overlaten.

Als er iets volatiel moet zijn is het wel je eigen vermogen, je eigen geld.

Itzamná | 23-03-13 | 00:46

En plan B is?
... Spanning stijgt .....

Rusland ook bij de EU
... verrassing compleet ...

Anijsblokje | 23-03-13 | 00:45

Parsons | 23-03-13 | 00:32
Serious Request is nog niet afgelopen of het is alweer begonnen. Maar waar is Giel? Ach, die zal ook wel onder de tafel zitten.

Strohond | 23-03-13 | 00:44

necrosis | 23-03-13 | 00:31 | + 0
Heb je link bekeken. Soms lijkt het wel of de Duitsers denken dat ze nog een morele schuld aan die kut-Fransen hebben.

Voor Dld. ook reden genoeg de stekker uit het totaal mislukte EU-project te trekken. Destijds begon men met de EGKS (nie wieder Krieg) en daartoe had het beperkt kunnen blijven.

Ik herinner me maar al te goed het onderzoek onder jonge Fransen naar hun grootste ambitie.
Dat was, hou je adem in: ambtenaar worden.

So much for France. Flikker op met die kut-Fransen. Hebben in no time hun land naar de pamperitis geholpen. Tijd om de EU op te doeken, al was het maar om de Fransen echt te helpen.
Fucklng losers.

Itzamná | 23-03-13 | 00:40

@zeg maar jansen | 23-03-13 | 00:32
Het gaat een klein beetje anders. We (?) worden klaargestoomd voor het extragrote roven.

Betreffende Cyprus is het balletje opgegooid.

Straks zijn we (?) aan het idee gewend en worden de pensioenen geroofd.

Mark my words.

Parsons | 23-03-13 | 00:38

@zeg maar jansen | 23-03-13 | 00:29
Hetzelfde plan als jij hebt?

Moeilijk,.... bewust geen kinderen om me zorgen te hoeven maken, ook met honger hoop/ denk ik het te redden.

Al SchietjemeLevend | 23-03-13 | 00:37

@zeg maar jansen | 23-03-13 | 00:34
We geven ze dat geld niet, we geven ze een betaald vliegticket.

necrosis | 23-03-13 | 00:37

@Itzamná | 23-03-13 | 00:30
Laten we hopen dat Cyprus de langverwachte katalysator is.

Er komt een dag dat de wal het schip keert.

Helaas gaan wij die nog meemaken, maar ik heb het al zo vaak gezegd... elke dag dat het langer duurt gaat het meer pijn doen.

Parsons | 23-03-13 | 00:36

Parsons | 23-03-13 | 00:32 En jij gelooft nu dat ze dat geld echt daaraan besteden?

zeg maar jansen | 23-03-13 | 00:34

γαμώ je vrouw, waarschijnlijk nog beter.. als je er nog op mag tenminste...

biggusdickus | 23-03-13 | 00:33

Parsons | 23-03-13 | 00:27 Testcase: Wat gebeurt er als je de spaarders laat meebetalen?

Oh, jee. Dat vinden ze niet leuk. We bedenken iets anders.

zeg maar jansen | 23-03-13 | 00:32

Trouwens.. hebben jullie al gedoneerd?

islamicappeal.nl/

Ik wel; voor tickets enkele reis richting Syrië.

Parsons | 23-03-13 | 00:32

Dijsselλουλούδι, ga lekker met jezelf spelen, misschien klaart dat je gedachten wat op.. werkt voor mij...

biggusdickus | 23-03-13 | 00:31

Parsons | 23-03-13 | 00:27 | + 0
Ik weet niet hoe het afloopt met Cyprus en de EU-steun. Dat die Dijssel een totale lutser is ben ik wel met je eens.
Hopelijk verkloot hij de boel zodanig dat de PvdA totaal naar de kloteritis gaat. Hij doet z'n best, dat geeft hoop.

Wat in de krant mag: Nederland zou een beter en krachtiger land zijn zonder PvdA.

Itzamná | 23-03-13 | 00:30

Al SchietjemeLevend | 23-03-13 | 00:28 En daarna?

zeg maar jansen | 23-03-13 | 00:29

Als de banken hier dichtgaan kan ik nog wel een maand eten cash betalen.

Al SchietjemeLevend | 23-03-13 | 00:28

@Parsons | 23-03-13 | 00:27
Vindt, vind. Enfin. #plop

Parsons | 23-03-13 | 00:28

Itzamná | 23-03-13 | 00:25 Euro's geven aan failliete landen is hetzelfde als woningen met voorrang toewijzen aan criminele jongeren.

Je bent ze kwijt en verder veranderd er niets.

zeg maar jansen | 23-03-13 | 00:27

@Itzamná | 23-03-13 | 00:19
Eindelijk iemand die het ook begrijpt. Cyprus is een testcase. Ze kijken gewoon hoe ver ze kunnen gaan met het uitkleden van de burger.

Wat ik dan wel weer leuk vindt is die Dijsselbloem.

Zo'n mislukte PvdA'er (pleonasme?) die als een konijn in koplampen kijkend probeert vol te houden dat het allemaal -niet- zijn schuld is of wel of zo.

ROFLOL, die lul begrijpt er helemaal niets van.

Wat dat betreft kan ik de VVD dan wel weer waarderen, meesterlijke zet om die idioten een zogenaamd belangrijk baantje in de schoenen te schuiven.

Ik denk dat Mark en Jort nu nog liggen te rollen over de grond.

Parsons | 23-03-13 | 00:27

zeg maar jansen | 23-03-13 | 00:20 | + 0
Juist, en daarmee geef je dus precies het foute signaal af. Afzinken die troep, voordat Spanje, Portugal, Italië en mogelijk ook Frankrijk geld uit het noorden willen.

Wat moeten we met die kutlanden? Ja, de zon schijnt er, leuk. Ik heb zo totaal, maar dan ook TOTAAL niks met de EU. Degenen die daar roeleren zijn omhoog gevallen bij gebrek aan gewicht. Kijk eens naar zo'n Van Rompuy of een Verhofstadt, met z'n vieze blubberbuik en onverschillige rotkop - om te kotsen die rotzooi.

Welke partij het de volgende keer ook is, als het anti-EU is hebben ze mijn stem.

Itzamná | 23-03-13 | 00:25

Ik type net dat we uit de euro moeten en de wind steekt op.

De oostenwind des doods.

zeg maar jansen | 23-03-13 | 00:25

@zeg maar jansen | 23-03-13 | 00:20
Dan betaalt 'Brussel' dat maar uit eigen budget.
En de lidstaten zuiveren het tekort niet aan, Brussel gooit maar een lading overbodige EU-ambtenaren op straat.
Wij bezuinigen, dan zij ook!

necrosis | 23-03-13 | 00:25

@zeg maar jansen | 23-03-13 | 00:16
Ik doneer ook niets, aangezien niemand die €1000 gaat krijgen.
Immers, verkiezingsbeloftes zijn er om gebroken te worden.

necrosis | 23-03-13 | 00:21

necrosis | 23-03-13 | 00:18 En toch moeten en zullen ze dat staatje met 1.2 miljoen inwoners even redden met in totaal 17 miljard.

We moeten echt uit die euro. Nu we nog te eten hebben.

zeg maar jansen | 23-03-13 | 00:20

rutte zegt dat cyprus failliet kan gaan. dus is er ondertussen een deal gemaakt.

cumshaft | 23-03-13 | 00:20

Mag amper naam hebben van (economisch) land maar ieder zit bagger te schijten. Als er een keer een grote jongen aan de beurt is is het snel afgelopen.

Andersom dag | 23-03-13 | 00:20

necrosis | 23-03-13 | 00:10 | + 0
Cyprus is een oefenveldje voor de EU, kijken hoe ver ze kunnen gaan.
Meer niet.
Die 10 mld of 20 mld, dat gaat natuurlijk nergens over. NL alleen al geeft een kleine 5 mld uit aan ontwikkelingshulp, eufemistisch ontwikkelingssamenwerking genoemd.
Een 0,7% van de begroting. Ook weggegooid geld natuurlijk, maar dit terzijde.

Die Cyprioten zoeken het maar uit. NL heeft daar werkelijk NIETS mee te maken, evenmin als met Griekenland, Spanje, Portugal en andere siësta-landen.

Itzamná | 23-03-13 | 00:19

@zeg maar jansen | 23-03-13 | 00:14
De Euro valt als Cyprus niet geholpen wordt?
Laat me niet lachen, hun bijdrage aan de Europese economie is 0,2%.
Afzinken dus!

necrosis | 23-03-13 | 00:18

necrosis | 23-03-13 | 00:14 Ik doneer niks. Die rug van Rutte is het noodgeld. Dat ga je nog nodig hebben.

Kan iemand uitrekenen wat de inflatie dan is geweest na het tientje van Lieftink?

zeg maar jansen | 23-03-13 | 00:16

necrosis | 23-03-13 | 00:10 Het stopje uit het ventiel, misschien zinken ze dan wel.

Nee, echt. Als de euro omvalt wanneer Cyprus niet geholpen wordt dan is dat meteen een teken dat die hele euro niks kan hebben qua stabiliteit.

Laat maar vallen. Alles kan stuk.

zeg maar jansen | 23-03-13 | 00:14

@zeg maar jansen | 23-03-13 | 00:11
Ik doneer de helft van die €1000 die Rutte me beloofd heeft..... zodra ik die €1000 heb gekregen, that is.

necrosis | 23-03-13 | 00:14

De Geus | 23-03-13 | 00:07 Als Cyprus niet over de brug komt?

Ze willen daar dat wij over de brug komen. Dijsselbloem moet er van de week maar eens heen gaan en zeggen dat de koek op is.

Hij is toch de voorzitter?

zeg maar jansen | 23-03-13 | 00:11

@Mike2054 | 23-03-13 | 00:06
Hebben ze echt gezegd dat wij (NL/DE) racisten zijn?
Ik had de stekker direct uit dat kuteiland getrokken!

necrosis | 23-03-13 | 00:10

Spuit 11. We horen al ruim een week dat het over en uit is als Cyprus niet over de brug komt.

De Geus | 23-03-13 | 00:07

Wel leuke t-visie gezien. Een boze Cyprioot die zei dat wij en Duitsland racisten o.i.d zijn. Turken die boos zijn dat er nog steeds zoveel nederlanders rondlopen. Een belangrijke boosturk met een opgestoken vingertje naar ons klotelandje. Cyprus wel/niet akkoord. Goede banken, slechte banken.
Geef ze toch die 10 miljard. Of doe er maar 20. Scheelt weer een paar Euro-tops volgend jaar.
De EU is een lul-verhaal, maar inmiddels is de echte economie wel om zeep geholpen. Tnx.

Mike2054 | 23-03-13 | 00:06

Van Dikhout | 22-03-13 | 23:49 | + 0
Ach, ik heb niks met Turkije. Grote smoel hebben ze ja.
GDP is 1,1 biljoen, dat van NL 700 mld, met 5x minder inwoners en onnoemelijk veel kleiner.
Dld staat op 3,2 biljoen, ongeveer 3x zo veel als Turkije.

Met de islamisering aldaro zal het alleen maar verder instorten.
www.cia.gov/library/publications/the-...

Itzamná | 23-03-13 | 00:03

Een incident

Glorix | 23-03-13 | 00:02

@Watapatja | 22-03-13 | 23:49
Drank en tabak zijn daar wel fors duurder dan bij ons.
Dat vind ik dan weer minder.

necrosis | 23-03-13 | 00:00

Ik volg deze en andere soortgelijke berichten nu al enige tijd. Nu ik beetje aangeschoten ben na 3/4 fles vier verlepte rozen met cola moet ik toch even uiten dat ik over het schrijven van A)Van Leeuwen, B)Van Rossum, C)Verhaaren en D)Nanninga, compleet in een deuk lig en realiseer dat ik toch serieus aan m'n jeugd droom moet gaan toegeven om serieus na te denken om voor goed naar Nieuw Zeeland te vertrekken... vergeef me voor enige ongepaste ABN zins opbouw... burp.. doet me toch beetje zeer... wtf

biggusdickus | 22-03-13 | 23:59

Watapatja | 22-03-13 | 23:49 | + 1
Zijn socialistische heilstaten. Noorwegen en Zweden zijn totaal policor, wil je niet weten. Noorwegen heeft olie.
Noorwegen, laat me niet lachen.
"In mei verscheen er een rapport met de informatie, dat alle verkrachtingen (!) in Oslo worden gepleegd door personen met een niet-westerse achtergrond, in Noorwegen is dat een eufemisme voor “moslim”. Nu blijkt, dat er al twee keer zoveel verkrachtingen hebben plaatsgevonden dan in geheel 2010."

Dat soort landen, rot toch op.

Itzamná | 22-03-13 | 23:56

@Van Dikhout | 22-03-13 | 23:49
Sorry, maar dan ken je Cyprus niet.

Parsons | 22-03-13 | 23:54

@Van Dikhout | 22-03-13 | 23:49 |
Herstel. Vandaag = donderdag.

Van Dikhout | 22-03-13 | 23:50

@Watapatja | 22-03-13 | 23:38
Daar zou ik even mee wachten totdat de vrieskou voorbij is.

necrosis | 22-03-13 | 23:50

Itzamná | 22-03-13 | 23:44 |
Toch liever een verbond met de scandinavische landen, past qua cultuur ook beter.

Watapatja | 22-03-13 | 23:49

@Itzamná | 22-03-13 | 23:30 |
'De Cyprioten in het Zuiden gaan nog liever doodt dan dat ze iets van Turkije zouden willen.'
.
Dat hoeft niet. Zelfs het trotse Israël heeft na drie jaar aanklooien het hoofd gebogen. Daarenboven kroop PKK-leider Abdullah Öcalan vandaag eveneens door het stof! Turkije staat momenteel dus vrij sterk.

Van Dikhout | 22-03-13 | 23:49

zeg maar jansen | 22-03-13 | 23:40 |
Ik bestel per pallet. Die flessen is wel pet ja.

Watapatja | 22-03-13 | 23:47

I have a dream.
Dat NL met Dld, A, Ch, L een monetaire unie gaat vormen. De Zwitsers zullen er niet veel voor voelen, maar met enige Duitse aandrang krijgen we ze misschien over de streep.

Voorwaarde bij dit alles is het Zwitsers concept dat je buitenlanders alleen een working permit geeft en dat het exit is na afloop van dat permit.

Had Europa allang moeten doen. Nooit gebeurd. Europa, EU, is een totale fail gebleken. Beter nu de stekker eruit trekken dan nog langer wachten.
Munteenheid wordt de Duitse Mark.
Verder de groeten aan de rest. Voor mijn part wordt NL een deelstaat van Duitsland, wat het in feite al is. Dat gelul over een soeverein NL (in de EU, godbeterehet) is volslagen onzin.
Ich frage Euch: Wollt Ihr den totalen Krieg? Wollt Ihr ihn wenn nötig totaler und radikaler, als wir ihn uns heute überhaupt noch vorstellen können?

Ik zit er niet op te wachten, maar zit nog minder te wachten op het geklungel van Brusselse bureaucraten en een totale nitwit als een Dijssel nog wat.

I have a dream.


Itzamná | 22-03-13 | 23:44

Erratio | 22-03-13 | 23:27 | + -1 -

.. Ik ben bang dat het cynisme menigeen ontgaan is..

Erratio | 22-03-13 | 23:44

@necrosis | 22-03-13 | 23:33
En Putin zegt dan: Welk oorlogje wil je opgeven om mij aan te vallen?

frank87 | 22-03-13 | 23:41

Watapatja | 22-03-13 | 23:38 Weet je wel hoe groot de berg plastic flessen is voordat je de tank vol hebt?

Dat valt vies tegen. Plus dat je meerdere supermarkten af moet om overal het hele schap leeg te trekken.

zeg maar jansen | 22-03-13 | 23:40

snap-u-m-snap-ik-m | 22-03-13 | 23:34 |
Als je een diesel hebt, de helft van de tank op zonnebloemolie van de Aldi merkt een BMW niks van, je portemonnee wel.

Watapatja | 22-03-13 | 23:38

@Uw Verzekeringsadvis | 22-03-13 | 23:31
Ik heb ook een abo op de 'blauwe brigade', opzeggen is helaas niet mogelijk.......

necrosis | 22-03-13 | 23:35

Ik heb me uit laten leggen dat maximaal 10K voor een ton-spaarder not done was omdat dat ook onze 'tot een ton spaarders' 10% armer zou kunnen worden......
Dus riep iedereen boe en nou gaan wij dat dus met zijn allen bij-lappen.
Is er niet het gevaar dat met deze hullaballoo een veel zwarter scenario tevoorschijn komt in plaats van even tanden op elkaar? Van 10% ga je toch niet dood?

Einde van de Domheid | 22-03-13 | 23:35

Watapatja | 22-03-13 | 23:29 |
Dank voor het advies, dan gooi ik morgen de BMW nog 1x vol
kan ik met de rest van het geld naar Cyprus rijden.
Is efficienter want een overheids Euro verplaatsen kost maar liefst 50 cent.

snap-u-m-snap-ik-m | 22-03-13 | 23:34

Erratio | 22-03-13 | 23:27 | + -1 -
Moeten ze maar geen communisten steemmen

Ulle Ruttelflut | 22-03-13 | 23:33

@Erratio | 22-03-13 | 23:27
Dat zullen de rijke Russen niet leuk vinden en de boel op scherp zetten door de Syrische anti-Turkije sentimenten te voeden.
Daardoor zal de Navo onder leiding van Obama gespierde taal richting Poetin uiten.
*noteert 50 rollen alu-folie op boodschappenlijstje*

necrosis | 22-03-13 | 23:33

@konops | 22-03-13 | 23:04

Over die pensioenen zou ik me niet te druk maken, althans niet wat betreft de hoogte van het beloofde pensioen bedrag of je voor dat bedrag in de toekomst nog iets zal kunnen kopen is natuurlijk een ander verhaal.

CDlogo | 22-03-13 | 23:31

Wilt u er (nagenoeg) zeker van zijn dat uw zuur verdiende spaarcentjes veilig zijn dan gaat er niets boven het veilige onafhankelijke Zwitserland.
Ik denk dat Zwitserland na het gedonder in Cyprus het ineens drukker gaat krijgen.
Alles kan daar via een bindend correctief referendum worden besloten, zelfs het al dan niet afschaffen van die exorbitante graaibonussen.
Dat zult gij in het 'democratische' land NL niet meemaken (tenzij iedereen op de PVV stemt. Lees hun programma maar), laat staan in de EUSSR.
Het is niet voor niets dat CH het altijd goed doet.

ProAsfalt | 22-03-13 | 23:31

@necrosis | 22-03-13 | 23:28
Uiteraard pensioen opbouw en inkomen, de rest heeft de belastingdienst.

Uw Verzekeringsadvis | 22-03-13 | 23:31

Erratio | 22-03-13 | 23:27 Cyprus kan ook best gered worden met roebels.

zeg maar jansen | 22-03-13 | 23:30

Erratio | 22-03-13 | 23:27 | + 0
Turkije gaat helemaal niks redden. De Cyprioten in het Zuiden gaan nog liever doodt dan dat ze iets van Turkije zouden willen.
Kortom, geen optie.

Itzamná | 22-03-13 | 23:30

Waarom zit zo'n schurkenstaat uberhaupt in de EU? Cyprus heeft nooit een gezonde economie gehad. Als we dit zo doen dan is het gewoon nivelleren op megaschaal: heel europa arm. En dat allemaal vrijwillig. We hebben er alleen maar baa

panadol | 22-03-13 | 23:30

snap-u-m-snap-ik-m | 22-03-13 | 23:25 |
De doodsteek voor de economie, geld moet rollen. Gelukkih heb je morgen nog, kun je deze fout rechtzetten voor a.s. zondag.

Watapatja | 22-03-13 | 23:29

@Uw Verzekeringsadvis | 22-03-13 | 23:20
Ik neem aan dat je wel inkomen hebt, en pensioenopbouw?
Ook dat kunnen ze gewoon 'afromen', tenslotte moet de Europese Superstaat blijven groeien, ten koste van de burger zoals jij en ik.
Ooit gehoord van kip-seperatorvlees?
Als je denkt dat er niets meer te halen valt......

necrosis | 22-03-13 | 23:28

Even kijken wat het GS-volk van dit scenario denkt, niemand heeft het erover namelijk.

Turkije redt Cyprus door de schulden te betalen met als beloning: Zuid-Cyprus. Inclusief haar rechten als land (aardgasbaten, territoriale claims, havens, vliegvelden). Makkelijk te integreren qua valuta en infrastructuur. De Grieks-Cyprioten worden even ge-Armeniseerd. Denk daar maar eens over na :).

Erratio | 22-03-13 | 23:27

Gaat er deze keer wel iemand uitzoeken wie de schuldeisers zijn, die geholpen worden met die reddingsplannen?

En kunnen we die even uit de buurt houden van de politici?

frank87 | 22-03-13 | 23:26

Ik keek net in mijn portemonnaie en op mijn bankrekening en ik heb, per ongeluk ondanks alle belasting maatregelen, nog een paar centen over. Ga maar door hoor !

snap-u-m-snap-ik-m | 22-03-13 | 23:25

Het lijkt me weinig kwaad kunnen om een dollar-rekening te openen, niet in NL. Het gehannes van de EU om de 'boel bij elkaar te houden' is niet veel meer dan een variant op überlutser Job Cohen's gelul over 'Binden' - boekje onder gelijknamige titel.

Die zak hooi denkt dat het met 020 wat wordt en dat de moslims in 020 ooit zullen integreren. Nou ja, laat die moslims maar zitten, dat wordt nooit wat, 't is maar voor de vergelijking. Volstrekt ongelijkwaardige economieën als de zuidelijke in 1 systeem proppen met de noordelijke - hoe krijg je het verzonnen?

De euro heeft geen toekomst.

Zet u dat maar in de krant, meneer.

Itzamná | 22-03-13 | 23:25

Van der Lubbe is ff z n eigen stoelpoten aan het doorzagen bij P&W, heel heel dom.

Uw Verzekeringsadvis | 22-03-13 | 23:23

@seven | 22-03-13 | 22:40
Alleen blijft er van die groei niks over als je de inflatie meetelt. En weet je wat ook leuk is op IJsland: de hoofdsom van leningen wordt daar voor inflatie gecorrigeerd: studiotendra.com/2012/12/29/what-is-ac...

Overigens denk ik wel dat het beter is het een BANKEN-probleem te houden.

frank87 | 22-03-13 | 23:21

Supernegatief stukje over een landje dat naar de kloten is gegaan door corruptie en de import van Russische maffiaroebels. Het is goed dat Cyprus nu orde op zaken moet stellen. Intussen heb ik er totaal geen moeite mee als Cyprus failliet gaat. Eigen zooi ook maar zelf opruimen. Dat Euro-infuus is dodelijk. Landen en banken moeten gewoon weer op eigen benen leren staan.

henkojenko | 22-03-13 | 23:21

@necrosis | 22-03-13 | 23:18
Heb geen spaarcenten dus ik kan rustig toezien hoe e.e.a. verloopt.

Uw Verzekeringsadvis | 22-03-13 | 23:20

Itzamná | 22-03-13 | 23:16 | + 0 -
namen en rugnummers worden al bijgehouden

Ulle Ruttelflut | 22-03-13 | 23:19

Wees_eens_creatief | 22-03-13 | 23:11 | + 1 -
Het maximale tarief op Cyprus voor inkomstenbelasting is 35%. De gemiddelde Cyprioot betaalt 20%.
Maar zij hebben dan weer geen 5 baans snelwegen waar 's land fototolgaarders staan om je even wat extra heffingen door de neus te drukken.

Ulle Ruttelflut | 22-03-13 | 23:18

@Uw Verzekeringsadvis | 22-03-13 | 23:11
Wil jij nu de straat opgaan?
Je ballen vriezen er nog af met de aanstaande Monsterkou-des-Doods.
In Cyprus liggen de temperaturen boven de 20 graden.
You do the math......

necrosis | 22-03-13 | 23:18

Haha, nu niet allemaal gaan afgeven op Cyprus, in ons kikkerlandje stikt het ook van de "cyprus"gevallen.
Huiseigenaren die ook een te grote broek hebben gekocht, gelukkig heeft de Rabo geen aandeelhouders, dus dat valt dan weer mee...................

kneuterzak | 22-03-13 | 23:16

Uw Verzekeringsadvis | 22-03-13 | 23:11 | + 1
Denk dat het hier ook geen feestje wordt als Den Haag of Brussel zou besluiten dat in NL elke spaarrekening gekort wordt met 5-10 of nog meer procent.

Ik weet niet welke politicus dat aandurft. Denk dat die imbeciel dan niet zonder 24/7 bewaking meer over straat kan.

Itzamná | 22-03-13 | 23:16

@zooishettoch | 22-03-13 | 23:14
Die is er al.

Lewis Lewinsky | 22-03-13 | 23:15

@Feynman | 22-03-13 | 23:06
Igv een faillissement is er in die zin weinig aan de hand dat het veelal zal gaan om Russisch gejat groot kapitaal.

Uw Verzekeringsadvis | 22-03-13 | 23:15

Ik roep het al jaren, Nederland neem je verlies en ga uit de EU Godverdomme. Wie richt een anti EU partij op?

zooishettoch | 22-03-13 | 23:14

Feynman | 22-03-13 | 23:06 | + 0
Helemaal eens, Feynman. Cyprus 'hoeft' niks met die banken. Het land zelf kun je rustig failliet laten gaan, mocht dat nodig zijn.

Wat hebben wij daar in godsnaam mee te maken? Ja, de euro zal dalen t.o.v. andere valuta, en toen? Is je exportpositie beter.
Voor Dld. en NL niet eens zo gek.

Denk dat de IJslanders toch wat anders in elkaar zitten dan de Cyprioten en Grieken - die zijn gewend aan belastingontduiking, fraude, niksnutten etc.
Geen vergelijk met IJsland.

Bon. Als je het signaal afgeeft dat zelfs je spaartegoeden niet veilig zijn - en dat is nu afgegeven - ben je serieus lekker bezig. Je hebt by the way in NL al niks aan spaartegoeden. Leveren een 2-3% op, waar 1,2% VRH afgaat en dan nog eens de inflatie, momenteel 3%. Kost dus alleen maar geld.

Kun je beter je geld van de bank halen, asap, en elders onderbrengen of investeren.

Deze week trouwens al gedaan. Een paar duizend laten staan op je r.c. voor de lopende kosten, de rest moven.

Itzamná | 22-03-13 | 23:13

Wat wel mooi is dat zuidelijke types de straat op gaan, hier zitten we een beetje op wat blogs te mekkeren, daar is het aktie in Cyprus staan ze met z n allen op straat te gillen.

Uw Verzekeringsadvis | 22-03-13 | 23:11

Heerlijk, dat fact free boe-roepen vanaf de zijlijn met een stuurwiel in je handen en kapiteinspet op het hoofd....

Wees_eens_creatief | 22-03-13 | 23:11

@Feynman | 22-03-13 | 23:06 | + 0 -
Soms word ik moe van mijn strijd die ik voer, die jij zo te zien ook voert. Jij doet het op jouw manier, ik op die van mij, ben jij nooit eens afgemat en afgestompt? Ik wel, af en toe moet ik mij weer opladen om weer die "push" te kunnen geven. Heb jij dat ook?

Kaas de Vies | 22-03-13 | 23:08

een van de vier vrijheden van europa is de vrijheid van kapitaal. maar nu even niet.

cumshaft | 22-03-13 | 23:07

Kijk eens naar de IJsland casus. Die trapte ook niet in de truckendoos van Goldman Sachs om even de soevereiniteit in te leveren. Of even de nooit gemaakte, maar wel geboekte winsten voor de financiele elite aan te zuiveren. Het pyramidespel moet immers nog een paar jaar goed gaan. Waarvoor eigenlijk?

Vraag: "Er is veel discussie of banken gered moeten worden of failliet moeten gaan. Wat gebeurde er met de IJslandse economie toen IJsland in 2008 de banken failliet liet gaan?" Juiste antwoord: "De economie van IJsland is in het eerste kwartaal van dit jaar met 4,5 procent op jaarbasis gegroeid. Dat is het sterkste groeipercentage sinds het uitbreken van de kredietcrisis in 2008. Het land heeft onder meer geprofiteerd van een goedkope munt, waardoor toeristen werden getrokken."
Bron: www.tweedekamerexamen.nl/examen/

We kunnen wel de portemonnee trekken, maar voor wie? In Griekenland ging slechts 19% van de noodhulp naar de Grieken. De rest verdween sneller uit het vergiet dan dat we het erin kregen. blogs.telegraph.co.uk/news/danielhanna...

Cypres kan prima deze crisis overleven. Gewoon alleen het nationale deel van de banken redden. Als Rusland Russisch geld wil garanderen prima, als Europa Europees geld wil garanderen prima. De tijd dat Cypres kan leven van het fictieve snelle rondpompen van virtueel geld met nauwelijks een relatie met de reele economie is toch wel voorbij. Of je die grote spaarders nu red of niet.

Mea Maxima Culpa. In al mijn vorige tirades over lettercombinaties zoals ECB, EFSF, ESM123 enzo ben ik gewoon Target2 even vergeten. Nog 130 Nederlandse miljarden door een putje. Dan is het ESM nog goedkoop. www.querschuesse.de/target2-salden/ Net zoals de EIB met 289 miljard euro. www.eib.org/projects/loans/regions/ind...

Ik hoop oprecht dat Cypres de IJslandse route gaat volgen. Dat schept een hoop duidelijk voor ons, de grote spaarders en de rest van de buitenwacht. De pijn en het wachten ligt dan bij het grote geld. De gewone man op het eiland ziet dan maar de helft van zijn bestaan verdwijnen. In plaats van dat al zijn nazaten tot ver na de derde generatie failliet zijn via de staatsschuld.

Een staatsschuld die niet ontstaan is door investeringen in onderwijs, infrastructuur en sociale woningbouw maar louter om geld te redden wat er nooit is geweest, nu er niet is en er nooit zal komen. Financiële genocide over de ruggen van mensen die nooit een toeristen bank van binnen zagen.

Geld wat door sommige Russen verkregen is omdat ze in de transitie tussen communisme en kapitalisme gelden kregen die van het volk waren. Zonder enige vorm van serieuze tegenprestatie. Diefstal.

Feynman | 22-03-13 | 23:06

@Uw Verzekeringsadvis | 22-03-13 | 22:59
Ik zal het nog grimmiger maken:
Cyprus laat de boel klappen, stapt uit de EU en laat zich financieel redden door Iran.
Als tegenprestatie moet Cyprus een oliepijpleiding accepteren die Iraanse olie naar Cypriotische terminals vervoert, zodat Iran onder het olie embargo uit kan komen.
Tevens versterkt Iran haar politieke positie aan de grens van Europa.....
We're doomed!

necrosis | 22-03-13 | 23:05

Wanneer is Nederland aan de beurt? 2016? 2017?
Hoe verder in de tijd, hoe zekerder het is dat ze de pensioenen meepakken.
Tegeltje: Wie spaart heeft wat... om in te leveren.

konops | 22-03-13 | 23:04

Zoals elk bedrijf het RECHT heeft failliet te gaan, wat nou juist typerend is voor een kapitalistisch systeem waardoor anderen niet op hoeven te draaien voor het mismanagement van het bestuur, moet ook elk land het recht hebben failliet te gaan.

Ik zie werkelijk geen enkele reden waarom we Cyprus, Griekenland en andere shitstaten zouden moeten 'redden'. Meer dan een beloning voor wangedrag is het niet.
Werkelijk zum Kotzen.

Itzamná | 22-03-13 | 23:04

geen plaatjes, het lijkt het kabinet rutte wel.

cumshaft | 22-03-13 | 23:03

@gristen, prima plan. Hulde. Mogen we wel de gasvelden houden? Dan krijgen de Turken ook griekenland erbij.

Boze massa | 22-03-13 | 23:03

@thapriest | 22-03-13 | 22:50
Zou zo maar kunnen, gouden kans voor de Russische boeven, 20 miljard is peanuts voor die gasten.
De vraag is of Poetin het politiek aan durft, heeft hij wel een boze EU aan z n broek hangen, dacht echter dat hij dat juist wel leuk zou vinden.
Zal mij benieuwen hoe die gesprekken achter de schermen lopen misschien komt zelfs Obama er aan te pas.

Uw Verzekeringsadvis | 22-03-13 | 22:59

@Itzamná | 22-03-13 | 22:56
Ik weet wie je bedoelt, maar ik zeg het niet.
*iets mompelen doet over slapende reaguurders en niet wakker maken*

necrosis | 22-03-13 | 22:59

Heb zo'n donkerbruin vermoeden dat de toestanden in Cyprus met banklopen EU-wijd slechts een kwestie van tijd zijn. De angstmeter begint toch al aardig uit te slaan.

Rest In Privacy | 22-03-13 | 22:59

synchronicity | 22-03-13 | 22:53 | + 0 -
Wellicht,dit is het maximum tarief voor auto's met meer dan 2651CC op Cyprus.
Voor de gemiddelde 1600CC betaal je € 89,= per jaar

Ulle Ruttelflut | 22-03-13 | 22:58

Kweet niet hoe het met jullie is maar ik voel me helemaal gerustgesteld, ondanks al die negatieve geluiden hierboven.

Wolveshead | 22-03-13 | 22:57

necrosis | 22-03-13 | 22:50 | + 1
Alles heeft z'n prijs. De Russen, met hun wild-westkapitalisme, zullen dat spel beter begrijpen en spelen dan die kutambtenaren uit Brussel.

Denk dat de VOC-mentaliteit eerder in Rusland te vinden is dan in onze maffe verzorgingsstaat, die niet meer voorstelt dan een bak drijfzand waar alleen freeriders op af komen. Je weet wel wie.

Itzamná | 22-03-13 | 22:56

@ZKH EénOog | 22-03-13 | 22:52
Ik denk dat ik Maandag maar even mijn bankrekening ga plunderen........

necrosis | 22-03-13 | 22:54

Uw Verzekeringsadvis | 22-03-13 | 22:52 | + 1 -
Deijsselbloem gaat het niet redden.

Ulle Ruttelflut | 22-03-13 | 22:54

Ulle Ruttelflut | 22-03-13 | 22:51
Ik betaal minder voor mijn 2 auto's hier in Dld...

synchronicity | 22-03-13 | 22:53

Van Duyvenbode | 22-03-13 | 22:49 | + 0
Het zal hier niet zo'n vaart lopen, al is de botte onteigening van SNS-aandelen een teken aan de wand.
Ik hou ook niet te veel geld aan bij banken. Kunnen van mij aan het g.., hoe heet het?

Hier hebben we nog het depositogarantiestelstel, in beginsel te financieren door de banken. Ook dat is een gillerT. De belastingbetaler mag het financieren. Ook al een reden om geen enkele waarde te hechten aan de DPG.
Je kunt je geld beter buiten de EU parkeren, zo simpel is het.

Itzamná | 22-03-13 | 22:53

De nieuwe banken werken als volgt: je mag met de gratie van de EU je zuurverdiende centen bij ons parkeren.... maar als de topgraaiers blunders maken moet jij die betalen!

pim achtertuin | 22-03-13 | 22:53

Als Dijsselbloem z n plannetje doorgaat hoop ik dat ze z n beveiliging ver 5 dubbelen, Russen kunnen er niet zo goed tegen als je hun centjes kwijt maakt.

Uw Verzekeringsadvis | 22-03-13 | 22:52

@ikdenkwat | 22-03-13 | 22:40

Triljoenen euro's in de omloop. Maar er zijn maar 900 miljard contanten. Dat is volgens jouw aantal Europeanen € 1800,- per inwoner.

900 miljard aan contanten, ca de helft is bankbiljet, de rest is munt. Dat is dus gemiddeld € 900,- pinbaar per inwoner.

Van die 900 miljard ligt er een onbekende hoeveelheid buiten de eurozone over de wereld verspreid als wisselgeld voor toerisme en handelsdoeleinden. Dat betekent dat er nog minder dan € 900,- pinbaar per inwoner overblijft.

Op Cyprus mogen de inwoners € 260,- per inwoner per dag pinnen. Dat is al een weekje bezig. Zij zijn dus al dik over het gemiddelde heen.

Het is niet uitgesloten, dat Ierland (4,2 mln inwoners), Portugal (10,7 mln), Spanje (47 mln) en Italië (61,2 mln) binnen zeer korte termijn mee gaan doen. Sterker, die kans is best wel groot.

Nog steeds niet bang? Of denk je, dat je oneindig overal kan blijven pinnen voor je brood en beleg?

ZKH EénOog | 22-03-13 | 22:52

Wegenbelasting op Cyprus maximaal € 521,= per jaar. Oh wacht, voor mijn Prius betaal ik niks

Ulle Ruttelflut | 22-03-13 | 22:51

@Itzamná | 22-03-13 | 22:36
Dat moet dan wel een marktconform prijsje zijn, Cyprus heeft namelijk flinke (bewezen) gasreserves.
Liever zie ik dat Shell financieel bijspringt op voorwaarde dat zij het alleenrecht op exploitatie van de gasvelden krijgen.
*VOC mentaliteit*

necrosis | 22-03-13 | 22:50

Europa uber alles blijkbaar.

lady blabla | 22-03-13 | 22:50

@Uw Verzekeringsadvis | 22-03-13 | 22:47
Natuurlijk niet, achter de schermen gaan die onderhandelingen door. Het zou me niets verbazen als gazprom Cyprus alsnog 'koopt'.

thapriest | 22-03-13 | 22:50

De EU heeft ondubbelzinnig het signaal afgegeven aan alle burgers van de EU: uw spaarcenten zijn niet veilig voor confiscatie. Period. Wie dat niet heeft begrepen, moet naar de dokter.

Rest In Privacy | 22-03-13 | 22:49

Dit is allemaal doorgestoken kaart.
De eurogroep wist al voordat dijselbloem er toetrad de negen stappen vooruit wat er met de banken van Cyprus moest gebeuren, en ze weten nu al wat wij als brekend nieuws over twee weken van een ander land of bank zullen horen.
Net als ik, met een eigen bedrijf ook best goed 3 maanden vooruit kan kijken.
Het is een spelletje en de geldverplaatsers hebben hun centen allang gedekt. het enige dat men aan wil tonen is de nuttigheid van politiek, terwijl dat natuurlijk theater spelen is.

tattooboer | 22-03-13 | 22:49

Het idee dat je een monetaire unie moet beginnen voordat er een echte politieke unie is (die niemand wil, tsss) werd al in 2000 afgefakkeld door USA-financials.

Hebben gelijk gekregen, en in wezen vond elk weldenkend mens in Europa dat toen ook al.
Die euro is ons door de strot geduwd. Stel je voor dat NL alleen met Cyprus een monetaire unie zou zijn aangegaan. Je zou toch in je broek schijten van het lachen of wat.
Toch is Cyprus er bij gekomen, samen met de rest van die knoflooklanden. Totaal onbegrijpelijk, tenzij je in Brussel woont en voor de EU werkt.
Fuck de EU.

Itzamná | 22-03-13 | 22:48

@Meeroever 22:42: Tuurlijk, en de toezichthouders en obligatiehouders hebben zich ook nooit afgevraagd of dat wel kon, en of de bankensecctor niet een beetje te groot werd voor dat landje. Nu mogen de spaarders dus bloeden, en kom: de Europese belastingbetaler mag ook weer bijpringen... maar de senior bondholders komen er voor de zoveelste keer weer zonder kleerscheuren uit. Want ja, daar zaten o.a. Griekse banken tussen en dat konden we ze blijkbaar niet aandoen.

Muxje | 22-03-13 | 22:48

We're all fucked!

Tietmier | 22-03-13 | 22:47

En toch vraag ik me af of de Russen echt afgehaakt hebben.

Uw Verzekeringsadvis | 22-03-13 | 22:47

Dijseltulp blij en Markus ruttos ook

Toontje-lager | 22-03-13 | 22:43

Down with the union!

Sardonicus | 22-03-13 | 22:43

seven | 22-03-13 | 22:40 | + 0
Helemaal eensch, seven. Europa verliest nix aan Cyprus.
Dat land had, met Griekenland, Spanje, Portugal en Italië nooit tot de euro moeten worden toegelaten. Over Frankrijk twijfel ik, maar ook dat is een totaal verworden ambtenarenstaat waar je niks aan hebt. Exit dus.

Noordelijke landen (zonder België), prima.

Itzamná | 22-03-13 | 22:43

Wat lees ik nu, we hebben nog steeds een Euro?

Yabadabedoe | 22-03-13 | 22:43

Of de E uit plan E?
We hebben dus nog 2 plannetjes te gaan voor ze eruit geflikkerd worden en vervolgens failliet gaan.

Anijsblokje | 22-03-13 | 22:42

wie wil nou klant blijven daar!

peeppeep | 22-03-13 | 22:42

7% rente kregen ze over hun spaarcenten... 7%. Hoepel toch lekker op Cyrpus, jaren achter elkaar 7% rente krijgen, hier geen vraagtekens bij zetten en huilie huilie doen als je een deel van je centen verliest (centen die er economisch gezien nooit zijn geweest!).

Meeroever | 22-03-13 | 22:42

Hoe ze het ook wenden of keren, de EU is met afstand de grootste financiële zwendel aller tijden. En de zwendel draait gewoon door.

Zoetwaterpanharing | 22-03-13 | 22:41

Waar zou de F uit plan F voor staan?

Anijsblokje | 22-03-13 | 22:41

Wat een beerput... Eerst de Eurogroep olv. Dijsselbloem die triomfantelijk het reddingsplan presenteert. Vervolgens kraakt iedereen van Cyprioot tot econoom bepaalde bepalingen in dat plan, waarna de groep er schielijk afstand van neemt: "dat wilden wij niet, Cyprus moest zo nodig, we hadden er nooit mee in moeten stemmen". Droevig.

Nu pakken ze dus alleen mensen met een beetje poen, niet alleen rijke russen maar ook mensen die aardig voor hun pensioen gespaard hebben (het scheelde weinig of ik zou er ook door getroffen zijn). "Fuck 'em" zullen ze wel denken... die paar rijken, daar kraait geen kiezer/haan naar. En na een deel van het vermogen te nationaliseren, wordt de rest dus bevroren om te voorkomen dat men het weghaalt voordaat de volgende haircut voorgesteld wordt. Lekker dan.

Over dat solidariteitsfonds heb ik weinig te melden, behalve dan dat ik wel een pleepot vol kan braken om die naam.

Muxje | 22-03-13 | 22:40

Hebben wij het weer gedaan zeker.

spuitje11 | 22-03-13 | 22:40

Cyprus is unieke kans om een land met een grote banksector ala IJsland uit de eurozone te zien gaan. Failliet gaan van bank in IJsland was ook geen ramp (sterker dat land heeft sinds 2009 geen recessie meer maar groei) en dit is een mooie mogelijkheid om daar op bescheiden schaal mee te oefenen om het bij succes daarna in het groot in NL of zelfs eurozone-breed te herhalen. We moeten er toch een keer vanaf, om de x maanden weer een land redden gaat nml eeuwig door vw handelstekorten ih zuiden. Dat blijft.

seven | 22-03-13 | 22:40

500 miljoen mensen in Europa, 1miljoen in Cyprus heel Europa in paniek wat klopt er niet. Gaar vind ik het, stemming makerij... Bah!

ikdenkwat | 22-03-13 | 22:40

Leve de EEG en leve de republiek der verenigde Nederlanden!

necrosis | 22-03-13 | 22:40

Zeg Deijsseltulp, hoe hoog is de wegenbelasting op Cyprus, of treed jij in de voetsporen van de gebroeders de Witt?

Ulle Ruttelflut | 22-03-13 | 22:39

Verpatsen aan de Turken onder voorwaarde dat ze definitief afzien van deelname EU. Twee vliegen in een klap.

gristen | 22-03-13 | 22:39

Ik denk dat je als Duitser dit jaar maar beter niet naar Griekenland of Cyprus kunt gaan met vakantie.

Zonder Duitsland was de EU een totaal lachertje.

Itzamná | 22-03-13 | 22:38

Dood aan de EU! Stem Wilders de volgende keer en laat de man in ieder geval doen wat we allemaal willen: een lans door het hart van de EU steken.

appeltjesgroeneweide | 22-03-13 | 22:37

Waarom zou je Cyprus niet voor een mooi prijsje verkopen aan Rusland?
Europa heeft er niks aan, de Russen wel.

Weg met die knoflookshit!

Itzamná | 22-03-13 | 22:36

Drie-nul.

Jackanders | 22-03-13 | 22:35

De noord/zuid lijn is nog rendabeler gebleken dan de euro.

thapriest | 22-03-13 | 22:34

Stom plan [nummer] van die [scheldwoord naar keuze] eurofilioten.

Lewis Lewinsky | 22-03-13 | 22:34

Zelfs plan Z kan een zinkend eiland niet helpen, steek de dijken maar door.

Watapatja | 22-03-13 | 22:34

geen plaatjes? jammer.

Fapperdesap2293 | 22-03-13 | 22:32

Het Delta-plan werkt misschien wél.

Sjors_Carlin | 22-03-13 | 22:32

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl