Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Gekkenhuis. Kleine spaarders Cyprus gepakt

lagarddooo.pngVannacht werden de eurobaasjes het eens over een reddingspakket voor Cyprus. Er komt geen onderzoek naar Russische witwaspraktijken en het eilandje mag tien miljard euro tegemoet zien. Van uw geld. Onderdeel van het reddingsplan is een eenmalige 'solidariteitsheffing' op het spaargeld van Cypriotische rekeninghouders, ingezetenen en niet-ingezetenen. 9.9% voor mensen met meer dan 100k op de rekening en 6.75% voor iedereen met minder dan 100k. Eenzelfde maatregel wil mister Euro Dijsselbloem voor Spanje en Italië niet uitsluiten. Ook verhoogt Cyprus nog een rits andere belastingen en moet er een aantal staatsbedrijven worden geprivatiseerd. Kort gezegd: 'Senior bondholders and Russians are helped at the cost of smaller locals'. Waar jarenlange lastenverzwaringen toe leiden weten we inmiddels maar al te goed in Nederland. Dan nu de logische / theoretische consequentie van dit besluit: uw spaargeld is niet meer veilig. Die spaargarantie tot 100.000 euro voor de kleine spaarders? Vergeet het. Per heden niet meer heilig. Blijven we in Nederland met dit prutskabinet krimp na krimp zien? Als het erop aan komt wordt uw spaargeld, uw spaargeld, rücksichtslos geplunderd. Met sparen verdiende u wegens hogere inflatie dan rente al geen kont, nu loopt u ook nog de kans dat er zomaar een paar procent af wordt gestolen. En dus: BANKRUN! Wel handig dat de banken drie dagen vrij hebben, niet? U mag weer bij uw geld, als de solidariteitsheffing eraf is gehaald. Zo werkt dat namelijk. Wie is hier nou de maffia? Fijn weekend. Update: Paniek! Pinautomaten Cyprus drogen op. Update: Eerste particuliere bulldozer gesignaleerd bij een bailoutbank.

Reaguursels

Inloggen

Gebeurt hier al jaren maar dat noemen we hier dan de vermogensrendementsheffing

TheStef | 18-03-13 | 08:42

Die euri we dus maar in Bitcoins steken.
Daar kan de kat niet bij.

www.bitcoinweb.nl/

bastemeijer | 17-03-13 | 10:36

K heb er gene spaargeld maar kan dr wel om Janken.. Huh??

schoon-schip-maken | 16-03-13 | 22:51

baanaru | 16-03-13 | 21:44 |
Ik bedoel ook vooral buitenlandse bladen. Kon deze namiddag op SPON na nog maar een berichtje vinden in een Vlaamse krant met als kop de mededeling dat Cyprus gered was. In de rest Duits, Vlaams, Waals, Frans niets.
Het ging mij trouwens om het vermoeden dat er op een of andere manier afspraken zijn gemaakt.
Kan trouwens iemand die Spaanse/Portugese/Italiaanse kranten leest hier eens berichten hoe daar gereageerd wordt?

WirMachenMusik | 16-03-13 | 22:43

10milaaaard terug halen en Cyprus aan de Turken geven

zwarte_bonen | 16-03-13 | 22:27

@wirmachenmusik
Natuurlijk laat MSM niets horen, slaven van het schorem in Den Haag,maar lees buitenlandse bladen of websites,alleen daar hoor je wat er echt aan de hand is.
Kijk hier naarhttp://www.zerohedge.com/news/2013-03-15/17-signs-full-blown-economic-depression-raging-southern-europe ,En dan zijn er nog sukkels hier op GS die zeggen dat je nu een huis moet kopen, ben je dan echt je verstand verloren?
iAls je hier in Nederland ook maar iets negatiefs over Europa zegt wordt je als een malloot weggezet door die MSM, ook hier komen nog enkele banken aan de beurt,RABO, van Lanschot,je kunt er op wachten, helaas ben ik een roepende in de woestijn,maar ik zou mijn poen er van afhalen, en proberen van achtergestelde deposito,s af te komen,pak NU je verlies, in 1 weekend kan het te laat zijn, Pasen komt eraan, 3 dagen vrij om je een oor aan te naaien.

baanaru | 16-03-13 | 21:44

Voor degene die nog werkt heeft dan eh, dat salaris ophalen gebeuren. Ik wil uiteraard niet kwetsen.

No Mames | 16-03-13 | 21:18

kas? jezus, chash. Hopeloos die zaterdagavonden in hotels in den vreemde...

No Mames | 16-03-13 | 21:15

Ik zou het liefst een mondiale bankrun zien, of in ieder geval een Europese, gewoon omdat het kan. Die pinpas in de vuilnisemmer, en ophalen die centen (andersom overigens)salaris elke maand na het storten direct ophalen, en enkel kas aftikken als je al wat koopt. Gewoon om te kijken hoe dat de dingen sloopt. Overheden kunnen slopen maar de burger kan dat volgens mij veel beter. But thats just me.

No Mames | 16-03-13 | 21:14

Valt mij op dat in de MSM, en niet alleen hier, nauwelijks of niet gerept wordt over de spaarbelasting en bankenrun in Cyprus.
Zouden Dijsselbloem c.s. de media gevraagd hebben om zich 'verantwoordelijk' te gedragen?

WirMachenMusik | 16-03-13 | 21:02

De ondergang van de EU is vandaag pas echt begonnen. Dit gaan de mensen niet pikken. Vrede? welvaart? groei? banen? laat me niet lachen. Een financiële dictatuur. Meer is het niet. Nou maar hopen dat het voor ons nog niet te laat is.

doskabouter | 16-03-13 | 21:01

@kapotte_stofzuiger | 16-03-13 | 13:40 | + -12 -
1 - dat is niet mijn probleem en verantwoordelijkheid
2 - er is geen "extra" geld, het spaargeld wordt alleen hoger door mensen die meer dan een ton verdienen en flink wat opzij zetten, omdat ze dat kunnen. Jan modaal kan niet sparen, laat staan meer uitgeven. Overigens was dit laatst al in het nieuws.
.
Wat de minister bedoelt met meer uitgeven is: dat Jan Modaal weer kredieten gaat afsluiten om zichzelf in de schulden te steken en de economie aan te jagen.

-=PyP=- | 16-03-13 | 20:44

Ik denk dat goud maandag door het plafond gaat. Een ieder die nog geen fysiek goud heeft raad ik aan uw geld maandag nog van de bank af te halen en er een paar mooie staafjes van te kopen. Je krijgt geen rente en geen rendement maar er komt ook niemand zomaar een stuk afsnijden. De goudprijs zal zeker door deze actie hard gaan stijgen. Omdat het nu extreem laag staat een prima inkoopmomentje. Daarnaast geniet u nog extra belastingvoordeel want omdat natuurlijk niemand weet hoeveel je in huis hebt betaal je dus ook geen vermogensbelasting aan deze incompetente regering.
Goud is klein in omvang dus gemakkelijk om op te bergen, te verstoppen of te vervoeren. Je kunt het vervolgens overal ter wereld inleveren tegen de daar geldende valuta.

vakantieman | 16-03-13 | 20:44

Wat een enorme Nazi-lul ben je dan. Gewoon geld afromen van spaarrekeningen. Als de mensen niet in opstand komen ben ik verbaasd, heel verbaasd. Want zo kun je het ook zien: Even experimenteren wat de bevolking gaat doen als je 10% van het spaargeld afroomt. Gebeurt er niets, dan is het toepasbaar in andere landen.

-=PyP=- | 16-03-13 | 20:41

Banken overeind houden,ivm de bonussen,maakt niet uit waar het geld vandaan komt,als er tekort is stelen ze het gewoon.Gaat hier ook gebeuren vroeg of laat,de trein denderd gewoon door.
Mensen droom lekker verder,als iedereen zou weten hoe het werkelijk zit,is morgen een revolutie,nee sorry vanavond nog.

fleurtje | 16-03-13 | 19:45

LOL dat zal ze leren een NL socialist (dus communist) de leiding te geven over de ' eurogroep'. Die gaan over lijken om hun heilstaat waanideeen op te leggen aan het volk dat ze zogenaamd graag willen verheffen.

prutserdeluxe | 16-03-13 | 19:21

@Jim Lovell | 16-03-13 | 17:25;

Ghe;zal ik er een adres bij doen?
Misschien een platte grond en inventarisatie lijstje?

zwellever | 16-03-13 | 18:31

@mente aperta | 16-03-13 | 18:16
Dus je gaat eerst al je schulden afbetalen en zodra je quitte staat vertrek je? Wat let je om nu al te vertrekken en de schulden te laten wat ze zijn. Vind het wel fideel van je dat je je om je medemensen bekommert anders moeten wij voor je schulden opdraaien.
* pakt koffer en gaat*

Eigenaar_IJsland | 16-03-13 | 18:28

Ik als eerlijk betalende ondernemer kreeg 3 jaar terug een naheffing van ruim 3000,= euri en die kon ik niet ineens betalen dus vroeg om gespreide betaling van 3 maanden maar dat mocht niet van de belst-dienst dus ik krijg ff later een aanmaning en daarna een beslag op inboedel. Gelukig kon ik geld lenen bij vrienden en heb het geld aan de deurwaardeer par kas betaald. En ja zo gaan ze om met ondernemers hier in Nederland en word je uitgeknepen tot je geen kant meer op kan zonder medeleven maar corupte landen helpen, daar hebben ze geen problemen mee?? Word en ben dit land kost beu maar jammer genoeg kan ik geen kant op. Als ik ooit van mijn schulden af kom en de zaak goed kan verkopen ben ik echt weg hier uit dit klote regeltjes land.

mente aperta | 16-03-13 | 18:16

dijsselbloem moet het maar die cyprioten dinsdag daar gaan uitleggen. :0

ganzo | 16-03-13 | 18:03

Natuurlijk moeten die prijzen omlaag, toen we nog een gulden hadden betaalde ik in hartje Rotterdam 14.95 voor een fantastiese Sateh schotel!

Nu 19.25 Euro!!!! +/- 45 gulden!!!! voor het zelfde, is er dan toch iets verkeerd gegaan???

baanaru | 16-03-13 | 17:44

@hurenisvoorpauper

ik zie dat je graag met cijfers werkt:

struisvogels blijken niet alleen in de diergaarde te zijn.
lees dit en huiver,

hypotheekschuld Ned. in 1996:
138 miljard euro.
hypotheekschuld Ned. in 2012:
646 miljard euro.

baanaru | 16-03-13 | 17:40

Voor al die anonieme lafbekjes: bij iedere minkudo gaat er een MKB-er failliet, omdat u liever zinloos spaart dan de economie op gang brengt.
kapotte_stofzuiger | 16-03-13 | 13:40 | + -12 -
------
Op het moment dat ik er iets leuks voor koop, komt dat uitgegeven geld niet zomaar weer terug op mijn bank. Dus waarom zou ik iets kopen? Begin als MKB maar eens om de prijs te verlagen. Kan niet? Jawel, in Polen zijn de prijzen gemm 50% lager dan in Ned.

appeltjesgroeneweide | 16-03-13 | 17:38

@zwellever | 16-03-13 | 17:25
Heb er respect voor dat je huis en haard verdedigt. En ik meen dat. Plak wel even het woord Zwellever aan de gevel, mij wil je niet aan de deur hebben namelijk.
Hand

Jim Lovell | 16-03-13 | 17:37

Die "solidariteits-heffing" kunnen wij binnenkort ook tegemoet zien.

meneer Q | 16-03-13 | 17:28

Hoorde de laatste weken overal dat de crisis overwonnen was, en dat we allemaal weer rustig konden gaan slapen, in Spanje en Italie zullen ze wel klaar wakker zijn ,en staan maandag in de rij om hun poen eraf te halen,
maar mensen,blijven geloven in het schorem in Den Haag hoor, die vertellen allemaal hoe goed Europa voor ons is, vooral geen referendum!

www.dagelijksestandaard.nl/2013/03/cyp...

baanaru | 16-03-13 | 17:27

Weer prima reclame voor mijn Zwitserse bank. Oké de top graait daar ook maar geld is tenminste veilig

Zatkniss | 16-03-13 | 17:27

Je moet weten wie er een prepper is, of bepaalde levensreddende artikelen heeft.
When the shit hits the ventilator, hoef je het alleen maar op te halen. Onder zachte dwang waarschijnlijk
Jim Lovell | 16-03-13 | 16:31

Prepperkomt van prepare= voorbereiden,en reken maar dat de gemiddelde prepper ook voorbereid is op eikeltjes zoals jij die denken even proletarisch te komen winkelen bij degene die wel goed voorbereid is.
Kom maar, ik heb een paar leuke verrassingen als je aan de deur staat.

zwellever | 16-03-13 | 17:25

zo zo het lef om dit te doen, ze zijn de fatsoennorm overschreden. Dus van mij geen euri meer via de bank. de messen kunnen geslepen worden,want de pleuris gaat uitbreken.En de overheid heeft een garantie tot de voordeur.

nan6896 | 16-03-13 | 17:23

Zolang de bankrun zich niet verplaatst naar andere landen is dit een goede oplossing. Dat de Grieken/Cyprioten en Russen hun centen kwijt raken is niet mijn probleem.

subsidistan | 16-03-13 | 17:16

Geld buiten Europa op de banken zetten er zijn nog genoeg paradijsjes.De rooverheid in Europa steelt geld van zijn onderdanen.Wedden dat de euro gedachte geen draagvlak meer krijgt.Tijd dat de loonzakjes weer terug komen.Handje kontandje.De oude sok weer gebruiken en veel zwart werken en steun trekken om overeind te blijven.WEG met BRUSSEL en hand op de knip.We krijgen ze massaal wel aan het vallen.De EURO-lente komt er aan

ruuf | 16-03-13 | 17:09

Dat de huren met allerlei drogredenen omhoog gaan is te begrijpen,ze doen er alles aan om nog meer sukkels in de veel te dure koophuizen te krijgen!
Met allerlei verhalen "je bent een dief uit eigen zak als je huurt","rente is aftrekbaar" "eigen vermogen kweken",etc etc. Betaal liever te veel huur om flexibel te blijven dan vast te zitten onder water.Als je huurt ben je flexibel op de arbeidsmarkt,kun je staan en gaan wanneer je maar wilt. Met de snel stijgende werkeloosheid in Nederland is dit de beste oplossing. Deze crisis
is nog niets van wat er aan zit te komen, de AEX nog ff naar de 400 en dan gaat het licht hier echt uit, wees voorbereid en blijf vooral flexibel!

baanaru | 16-03-13 | 17:05

@Old_Spice | 16-03-13 | 16:54

Ik zal het je nog sterker vertellen: dit doen ze al jaren!

Artikel 104

Belastingen van het Rijk worden geheven uit kracht van een wet. Andere heffingen van het Rijk worden bij de wet geregeld.

wetten.overheid.nl/BWBR0001840/geldigh...

martinned | 16-03-13 | 17:04

@ruuf | 16-03-13 | 16:57
-
Precies de economische staking is het enige wat we over hebben.
Met vlaggetjes op het Malieveld gaan staan met toespraken van opportunistische leugenaars zal de zelfbenoemde elite de reedt roesten.

oplichter | 16-03-13 | 17:04

Daarom is men bang om huis te verkopen de staat steelt het van je rekening als nodig.DIT kabinet van lozers krijgen we klein door de hand heeeel stevig op de knip te houden en niets investeren.Geld thuis laten liggen want bij de bank krijg je toch niks.HAND OP DE KNIP.Doen met zijn allen en de regering raakt zonder geld.

ruuf | 16-03-13 | 16:57

@martinned | 16-03-13 | 16:44
Snap je nou echt niet wat ik bedoel? Er wordt een precedent geschapen, waarin elke overheid kan graaien van spaarrekeningen. Of deze bank nou een bailout nodig heeft of niet, dat is niet de issue. De issue is ons geld, en in hoeverre de overheid daar met haar poten aan kan zitten.

Old_Spice | 16-03-13 | 16:54

@martinned | 16-03-13 | 16:44
Snap je nou echt niet wat ik bedoel? Er wordt een precedent geschapen, waarin elke overheid kan graaien van spaarrekeningen. Of deze bank nou een bailout nodig heeft of niet, dat is niet de issue. De issue is ons geld, en in hoeverre de overheid daar met haar poten aan kan zitten.

Old_Spice | 16-03-13 | 16:53

@Old_Spice | 16-03-13 | 16:37

1. De overheid geeft te weinig geld uit, niet te veel, maar dat is een discussie voor een andere draad.

2. Hier hebben we het over een bank bailout. Dan lijkt het me niet meer dan normaal dat de aandeelhouders van de bank, en in beperkte mate ook de schuldeisers van de bank, het deksel op de neus krijgen. De enige reden waarom ze niet compleet hun geld kwijt zijn is dat hele system-relevant verhaal. Rekeninghouders zijn ook schuldeisers (vreemd vermogensverschaffers) van de bank. Dus leveren die bij een bailout ook een stukje in.

martinned | 16-03-13 | 16:44

Ik haal maandag al mijn geld van de bank en investeer in Bier, Goud en aandelen FN Herstal.
Het Bier begraaf ik in de voortuin, Goud in de achtertuin en de aandelen gaan in een oude sok.
En ik ga jullie lekker niet vertellen waar ik woon

Jim Lovell | 16-03-13 | 16:40

Gewoon de koopsubsidie afschaffen.
In een keer 18 miljard per jaar bezuinigen (D666 lees: hervormen).
Kunnen starters weer voor een fatsoenlijke prijs een huis kopen en de huren omlaag.
Alleen de banken (VVD) en de jarenlang gepamperde babyboomers zullen er een probleem mee hebben.
Eigenlijk geen probleem dus.
Ik zeg: Doen!

oplichter | 16-03-13 | 16:39

@witwas

Hoe noem je Wellink,Bos,Zalm etc etc dan?? Geen terroristen?

baanaru | 16-03-13 | 16:37

@martinned | 16-03-13 | 16:29
Ja, want de begrotingstekorten nu zijn allemaal de schuld van de banken? Kom nou zeg. De overheid geeft teveel geld uit. De huidige crisis (niet de kredietcrisis) is de schuld van onze overheid. Ze bezuinigen de economie kapot. In plaats van in eigen vlees snijden, verzwakken ze de koopkracht van de burger.
Als je de overheid 1x laat graaien in de spaarpotten van burgers met een zogenaamde solidariteitsheffing, dan blijven ze dat doen zodra ze geld nodig hebben. Dit maakt spaarders bang, en die verplaatsen dan hun geld naar ergens waar het niet op de radar van de overheid te vinden is. Simpel actie reactie. Dat we uberhaupt al belasting moeten betalen over ons vermogen in box3 is eigenlijk al krankzinnig, aangezien over die bezittingen al belasting betaalt is bij aankoop.

Old_Spice | 16-03-13 | 16:37

Deze gasten geven het begrip "georganiseerde misdaad" een compleet nieuwe dimensie. Dommer dan kan je het gewoon niet bedenken. Wat denk je dat er maandag gebeurt in Italië en Hispanje? Iedereen met meer dan 500 e op de bank boekt het over naar een land waar Ramkraak en Gijzelpoen er niet bijkunnen met hun hebberige pootjes, dus dan kunnen we weer wat banken gaan redden. Focking pentiums zijn het!

NACademicus | 16-03-13 | 16:37

@witwas | 16-03-13 | 16:33

Ik zit tegenwoordig bij HSBC. Die doen zaken met terroristen, maar verder redelijk veilig.

martinned | 16-03-13 | 16:35

Without the losses imposed on Cypriot depositors, the bailout would have been close to €17bn, about the size of the entire Cypriot economy.

blogs.ft.com/brusselsblog/2013/03/cypr...

martinned | 16-03-13 | 16:34

@martinned noem eens een niet zo wankele bank

witwas | 16-03-13 | 16:33

Als er door de politiek en alle aanverwante instanties zoveel foefjes en stimulerende praatjes en regels verzonnen moeten worden om de woningmarkt in beweging te krijgen, dan heeft Baanaru maar een conclusie:

GEOUWEHOER.

Als er namelijk sprake zou zijn van een evenwichtige en gezonde woningmarkt en wezenlijke behoefte aan woningen, dan zouden partijen zonder al die flauwekul wel op een heel normale wijze hun weg wel weten te vinden.

baanaru | 16-03-13 | 16:33

@gider | 16-03-13 | 14:42
Nee joh, hoeft helemaal niet. Je moet weten wie er een prepper is, of bepaalde levensreddende artikelen heeft.
When the shit hits the ventilator, hoef je het alleen maar op te halen. Onder zachte dwang waarschijnlijk

Jim Lovell | 16-03-13 | 16:31

@Old_Spice | 16-03-13 | 16:26

Nee, om het wanbeleid van jouw bank te fixen. Hou het gerust contant, of parkeer het op een bank die iets minder wankel is. Lijkt me allebei een goed idee, dat de overheid best mag aanmoedigen.

martinned | 16-03-13 | 16:29

Hoe dom kunnen ze zijn. Iedereen gaat nu zoveel mogelijk contant houden, waardoor er dus geen belasting over geheven kan worden.
@martinned | 16-03-13 | 16:16
Omdat dit een precedent zet. Als het nodig is, gaat onze overheid dus ook graaien in de spaarrekeningen van burgers om hun eigen financiële wanbeleid te compenseren. Maar het is een ontzettend gevaarlijk spel wat ze spelen. Nederlanders zullen nu ook minder op de bank gaan zetten, want uiteindelijk de bank geld zou kosten, en instabiel maakt. Heel erg dom van de EU dus.

Old_Spice | 16-03-13 | 16:26

@hurenisvoorpaupers

Droom verder,je weet misschien wel dat dromen bedrog zijn!!!

van Lanschot stond rondom 2007/8 ook op 80 euro,gisteren 13.25 euro,

Zolang er geen starters kopen gaat de prijs van huizen omlaaghet huis van 225000Euro dat je noemde is voor deze mensen hooguit 150000 Euro betaalbaar. Natuurlijk moet er eigen geld meegebracht worden,maar waar halen zij dit vandaan met die uit de hand gelopen studie financieringen??
Werkeloosheid onder de jeugd, de starters, is stijgende,meer als 50 % in Spanje,Griekenland,vanmorgen cijfer Portugal 40% en het gaat maar door,
helaas wordt het nog veel erger, kijk eens naar de jaren 1930 en erna,we gaan de zelfde kant op! Maar waarschijnlijk heb jij een koophuis en heel veel pijn in je buik.

baanaru | 16-03-13 | 16:25

@Andersom dag | 16-03-13 | 13:31

Zeg het niet te hard. Voor je het weet draait Dijsselbloem onze box-3 belasting ook omhoog.

martinned | 16-03-13 | 16:20

@hurenisvoorpaupers | 16-03-13 | 14:27

Euh, je weet dat we in Nederland 1,2% vermogensbelasting hebben? Box 3, etc.

martinned | 16-03-13 | 16:17

Waarom is GS hier in vredesnaam tegen???? 9,9%/6,75% bij de mensen halen die hun geld op die kudtbank hebben geparkeerd = 9,9%/6,75% minder subsidie vanuit NL.

martinned | 16-03-13 | 16:16

@kapotte_stofzuiger | 16-03-13 | 13:16

Lijkt me een goed idee. In sommige omstandigheden is het alternatief: iedereen failliet.

martinned | 16-03-13 | 16:14

Met deze criminele Haagse bende kan dat hier ook zo maar gebeuren..... Dus ik weet wel wat ik maandag als eerste ga doen......

kinderhoofdje | 16-03-13 | 16:13

@deepblue | 16-03-13 | 13:12

Euh, in de VS is schieten op de politie net zo illegaal als hier.

martinned | 16-03-13 | 16:12

In Cyprus betaal je dan ook heel weinig of geen belasting/btw, dus dat hadden ze gewoon vanaf het begin beter moeten regelen... nu komt 10% zuur.
Rekening gedecimeerd, zeg maar.

Vuurwezel | 16-03-13 | 16:03

Nestorix | 16-03-13 | 16:00

Gedeelde smart is halve smart. Fijn met zijn allen genomen worden. Ja gezellig!

Van Duyvenbode | 16-03-13 | 16:02

Ik weet niet of het nu zo'n goed idee is van die EU-ambtenaren om te gaan stelen van de Russische maffia.... zijn nou niet de meest prettige lui om een hoogoplopend conflict mee te hebben.

JackRyan | 16-03-13 | 16:02

In het kader van de zogenaamde solidariteit zullen de Eurostasi's als volgende stap wel in een slaperig weekend de spaartegoeden binnen de gehele EUSSR afromen om hun zakken te kunnen blijven vullen.

Nestorix | 16-03-13 | 16:00

"Ik jouw koe, jij mijn bloemkolen" gaat nog eens heel groot worden hier.
Terug naar de roots zeg maar.
Eerlijk gezegd kan het me niet snel genoeg die richting op gaan, die stropdassen kunnen namelijk helemaal niets.

Jackanders | 16-03-13 | 16:00

@MarcS | 16-03-13 | 15:45
Het gaat mij niet om de absolute prijs, dat dingen in het verleden een minder hoog prijskaartje hadden weet ik ook wel.
Wat mij bevreemdt is dat het inmiddels normaal is geworden dat iedere Tom, Dick en Harry geacht wordt een huis te kunnen kopen zonder eigen geld, zonder aanbetaling en zonder aflossing.
En dat Leiden in last is als dat niet meer kan.

Magnum Force | 16-03-13 | 15:57

@necrosis | 16-03-13 | 14:16
David Bowie.

Jackanders | 16-03-13 | 15:56

@neemjemoederindemali | 16-03-13 | 15:52
Gelukkig kunnen ze dat in 90% van de gevallen niet, doordat wij allemaal zo rijk zijn hebben de meesten maar een verzuurt, verdord appeltje voor de dorst (momenteel zelfs zonder pitjes voor een nieuw boompje). Handdoek in de ring? En dan? ...... dan is er geen staat die voor jou zorgt

MarcS | 16-03-13 | 15:55

Lees het fraaie commentaar op ZeroHedge:

"More importantly, as of this morning Europe has finally grasped that there is a 6.75% to 9.9% premium to holding physical cash in your mattress rather than having it stored with your local friendly insolvent bank."

www.zerohedge.com/news/2013-03-16/euro...

Magnum Force | 16-03-13 | 15:53

@MarcS | 16-03-13 | 15:47

Nivelleren is een feest, net zolang totdat de mkb'er de handdoek definitief in de ring gooit en dat moment is dichterbij dan velen denken.

neemjemoederindemali | 16-03-13 | 15:52

@Muxje | 16-03-13 | 15:47
IDD er is niet genoeg vaseline te koop hoor ...... echt niet!

MarcS | 16-03-13 | 15:49

@neemjemoederindemali | 16-03-13 | 15:43
Eerst een volgende poging tot inkomensafhankelijke ziektekosten premie. Vervolgens afromen, winsten zorgverzekeraars (die uiteraard de min kudo's gaan minderen op de uitkeringen). Daarna een fikse belastingverhoging, zowel inkomens als BTW en daarna pas uw plannen.
-
Kijk samen komen wij er wel!

MarcS | 16-03-13 | 15:47

@MarcS 15:39: Als er een solide, integraal reddingsplan komt waarin ik 10 of zelfs 20% van mijn vermogen moet inleveren, dan zeg ik ja. Maar het probleem is inderdaad dat het geen reddingsplan zal zijn, geen echte hervorming van de staatsfinanciën en geen reset van het staatsapparaat. Het is gewoon weer kaasschaven, een paniekactie waarmee men het onvermijdelijke weer een paar weken of maanden uit kan stellen.

Overigens geven ze hier wel een heel eng signaal af: spaargeld kan zomaar geconfisceerd worden. Benieuwd hoe dat overkomt op de Spanjaarden, of op ons zelf als er hier weer een bank in zwaar weer komt.

Muxje | 16-03-13 | 15:47

@Magnum Force | 16-03-13 | 15:40
Natuurlijk kan dat wel weer, maar dan moet het omveld ook weer gelijk getrokken worden .... een aantrekkelijke gedachte. Overigens iets verder terug in de tijd, kocht je schoenen voor minder dan FL 5,= ....... liever daar naar terug? Of nog iets eerder, toen hoefde je helemaal niet te betalen in de winkel, maar slechts een bonnetje in te leveren, kreeg je heerlijke tulpenbollen voor.

MarcS | 16-03-13 | 15:45

@V®aagTeken | 16-03-13 | 15:30

Ik verwacht hier in 0031 eerst een flinke graai in de pensioenpotten, pas daarna zijn de spaarders aan de beurt, we hebben nog even tijd dus.

neemjemoederindemali | 16-03-13 | 15:43

Kortom: koop een huis dat je je straks ook nog kan veroorloven, om in te wonen en niet als belegging, en neem een mogelijke verdere waardedaling mee in je financiële plan (voor wie verwacht niet snel weer te verhuizen hoeft dat geen enkel bezwaar te zijn)
Muxje | 16-03-13 | 15:38
-
Maar waag het niet om vervolgens je baan te verliezen of te gaan scheiden o.i.d. Plan je toekomst zelf, be prepared om 90% belasting te betalen en als je daarna nog geld genoeg hebt voor een aankoop, gewoon doen!

MarcS | 16-03-13 | 15:41

@hurenisvoorpaupers | 16-03-13 | 15:05
Als u het nu toch over vroegah gaat hebben: toen ik zo eind jaren 80 mijn eerste huis kocht kon ik kiezen uit een lineaire- of annuiteitenhypotheek, en moest ik minimaal 10% van de aankoopprijs plus de kosten koper zelf meebrengen. Dat was toen normaal, daar spaarde je voor.

Nu de economische wal het schip heeft gekeerd komen we weer in dezelfde situatie. En wat toen heel gewoon was zou nu ineens niet meer kunnen?

Magnum Force | 16-03-13 | 15:40

@Muxje 15:38: klote spellingchecker. Keren=leren. Naverwant=onverwacht (WTF)

Muxje | 16-03-13 | 15:40

@V®aagTeken | 16-03-13 | 15:30
Ik ben bang dat dit idd gaat gebeuren!
Op zich nog niet eens zo heel erg slecht, vraag de gemiddelde NL'er of hij door 10% van zijn spaargeld in te leveren NL wil redden van de ondergang en men zal JA! stemmen. Het fnuikende probleem is, dat dit geen eenmalige reddingsactie zal blijken zolang er niet echt bezuinigd en hervormd wordt. Niet dat slappe gedoe waarmee men ons nu het bos in stuurt maar een echt doordacht plan die ook toekomst vast is ook al pleuren er nog 6 landen om. Het kan maar daarvoor moet de politiek out of the box denken en hun herverkiezing niet boven aan de agenda laten staan.

MarcS | 16-03-13 | 15:39

@hurenisvoorpaupers 15:28: Klopt, het zijn nu goede tijden om te kopen. Ruime keus, goede prijzen waar ook goed over te onderhandelen valt, en er zijn nauweljks andere kapers op de kust dus je kan de tijd nemen voordat je besluit. Begin wel tijdig met het regelen an de hypotheek, en dan niet alleen het eerste gesprek waarin alles nog kan.

En de markt? Tja, als de crisis aanhoudt kunnen de prijzen wel degelijk nog wat verder zakken. Maar als de boel aantrekt kan je te laat zijn en koop je weer in een overspannen markt. Wat we van vorige recessies kunnen keren is dat het herstel vaak snel verloopt en zich naverwant aandoet. In het putje van de markt kopen lukt bijna nooit. Kortom: koop een huis dat je je straks ook nog kan veroorloven, om in te wonen en niet als belegging, en neem een mogelijke verdere waardedaling mee in je financiële plan (voor wie verwacht niet snel weer te verhuizen hoeft dat geen enkel bezwaar te zijn)

Muxje | 16-03-13 | 15:38

Toch wel tamelijk opmerkelijk dat de Unie nu opeens ook zomaar mag gaan graaien in privevermogen. Sowieso is belastingheffing gelegaliseerde diefstal, maar in dit geval lijkt het erop dat ze zelfs het gelegaliseerde deel achterwege hebben gelaten.

HoogToontje | 16-03-13 | 15:31

Wie nu nog enig vertrouwen in de overheid heeft en z'n spaargeld gewoon op de bank laat staan is zichzelf werkelijk te dom af. Want NL gaat de 3% EU-norm niet halen, tenzij alle spaartegoeden hier ook even snel worden afgeroomd. En als de EU dat noodzakelijk vindt, dan gebeurt dat ook gewoon. Nationale regeringen hebben immers al hun bevoegdheden in "betrouwbare" Europese handen gelegd.

V®aagTeken | 16-03-13 | 15:30

@Nequebard | 16-03-13 | 15:17
Doordacht! Ik ben voor, wie schrijft ff een liedje dat we kunnen zingen?

MarcS | 16-03-13 | 15:29

baanaru

Straks loop je weer achter de feiten. Maar ja wees maar lekker eigenwijs. Zal nog een voorbeeldje geven. Een woning in 2008 voor +/- € 300.000,- doet nu 225.000 tot € 235.000,-. De grond is vaak 250m2 en de herbouwaarde € 180.000,-

Deze woning kost dus geen cent teveel. Om te denken dat hier nog 15% af gaat is gelul. Zeker gezien de stijgende huren, de inflatie op spaargeld en de lage rente.

hurenisvoorpaupers | 16-03-13 | 15:28

@baanaru | 16-03-13 | 15:16
Helaas bepaalt de overheid wie er geknipt wordt en wie er stil moet zitten, van marktwerking en eerlijkheid is geen sprake meer.

Slipsnifter | 16-03-13 | 15:19

Hier het vergelijkende onderzoek (op microniveau) van de centrale banken in de eurozone. In duizend euro per volwassene, stand 2012.
Bedrag staat voor de mediaanwaarde, die een betere indicatie geeft van het vergaarde persoonlijke vermogen dan het gemiddelde. (Het gaat dus niet om lopend inkomen maar om vermogen/spaargeld):
-------------
Luxemburg 119
Italië 96
België 93
Frankrijk 63
Oostenrijk 63
Finland 57
Nederland 48
Ierland 47
Spanje 41
Duitsland 33
Cyprus 31
Griekenland 28
Malta 25
Slovenië 24
Portugal 22
Slowakije 11
Estland 11
www.faz.net/aktuell/wirtschaft/europas...

WirMachenMusik | 16-03-13 | 15:18

Ik heb eens nagedacht. Wat zou 't mooi zijn als de Nederlanders minder gezapig waren en begonnen met de actie Geen Soevereiniteit, geen Soeverein.

Een soort 'geen woning, geen kroning', maar dan tegen Willem-Alexander en in protest tegen de Europese Unie.

Nequebard | 16-03-13 | 15:17

hurenisvoorpaupers

Droom lekker, geloof niks van die opbeurende verhalen van directeur DNB bank Knot, onzin, we zijn met die daling nog geen eens op de helft, doe een Helm op en een Kevlar jacket aan,we gaan nog veel dieper, minimaal nog 25 %.
Als ik in het verleden (als huurder) op een verjaardag was en zei dat ik huurde, vielen de mensen van hun stoel van het lachen,ik was een dief uit eigen zak. De ene succes story na de andere werd mij verteld. Ff een tonnetje gepakt op mijn oude huis ,weer een nieuwe gekocht en ja hoor weer een tonnetje gepakt! Niemand vroeg aan mij of ik wilde meedelen in de winst. Nu die zelfde mensen onder water staan en krokedillen tranen huilen van ellende zou ik nu moeten
meedelen doormiddel om mijn pensioen af te staan,kan het nog gekker!
Wie geknipt wordt moet stil zitten!!!

baanaru | 16-03-13 | 15:16

@dam-dame | 16-03-13 | 14:39
Dat kan, maar je kunt het ook zo interpreteren dat verkopers nu liever wachten tot de prijzen weer aantrekken en niet accoord gaan met prijzen die nog eens 10% lager liggen dan de huidige.

Gootbalkoning | 16-03-13 | 15:14

Wat is die europese unie toch een zegen. Ik zei het hier een tijd geleden al, slechts een kwestie van tijd totdat het geld rechtstreeks van je rekening halen. Ziedaar het is begonnen. Ze kunnen het bij mij doen, van het overgeblevene koop ik een geweer om het terug te halen bij die gene die met het idee gekomen zijn.

God |Bestaat Niet | 16-03-13 | 15:13

@hurenisvoorpaupers | 16-03-13 | 15:05
Heb je nu geen spijt dat je makelaar bent geworden?

Slipsnifter | 16-03-13 | 15:10

Let op, dit gaat hier in Nederland ook gebeuren!!! RABO bank zit ook in heel grote problemen, kijk naar het ""zg eigen vermogen" 6 miljard: lees dit eens,

Eigen vermogen....??? Rabo Bank leden certificaten.

Er zit ruim € 6 miljard in de Rabobank Ledencertificaten. Een van de redenen dat de Rabobank nog zo solvabel is, is het feit dat dit bedrag tot het eigen vermogen gerekend mag worden. Dat kan tot op heden, omdat het rendement niet op voorhand gegarandeerd is. De raad van bestuur van Rabobank Nederland heeft de discretionaire bevoegdheid af te wijken van het vergoedingenbeleid. Dat komt voor bij verliessituaties of als de vermogenspositie van de bank onder een bepaald minimum komt. Maar strikt theoretisch is het mogelijk dat ook bij winstsituaties wordt afgeweken.

"Rien ne va plus" dit geld is over een tijdje niet meer van U!!!!

Ook van Lanschot Bank is in zwaar weer,gisteren afgewaardeerd naar negatief! Laat je niet in de luren leggen door het schorem uit Den Haag,kijk naar DNS bank,SNS bank, ING,Fortis en ABN om er maar enkele te noemen.

Minister Bos en schorem eerste klas Nout Wellink zeiden dat er niets aan de hand was en je lekker kon gaan slapen, wakker worden nu!!

Ook van Lanschot heeft een soortelijk fonds als RABO,ze schrijven er zelfs bij dat als ze failliet gaan ze NIETS uitkeren.

baanaru | 16-03-13 | 15:06

dam-dame | 16-03-13 | 14:54

Iedereen wil kopen maar het probleem is dat er geen schulden meer meegefinancierd kunnen worden. Vroeger kreeg je 15.000 schuld wel meegefinancierd en begon je gewoon met een hypotheek zonder persoonlijke lening.

Nu moet je op voor die € 15.000,- een verplichting van € 300, per maand meenemen in de fianciele haalbaarheidtoets. Met als gevolg dat veel van die huurpaupers niet kunnen kopen. Maar er zijn nog steeds tienduizenden huurders zonder schulden en goede banen. Die komen de komen heus de markt wel op. Want zoals gezegd. Een huis van € 225.000,- is goedkoper dan flatje tussen de schotels. Wie nu niet koopt is te laat!

hurenisvoorpaupers | 16-03-13 | 15:05

Hier trouwens een van de bronnen van onderstaand bericht over het vergelijkend onderzoek naar persoonlijke vermogens in de eurozone:
www.faz.net/aktuell/wirtschaft/europas...

FW Ta-183 Huckebein | 16-03-13 | 13:53 |
".. anders waren de Grieken, Italianen, Spanjaarden, Portugezen, Fransen en Belgen nu allemaal rijk en welvarend.."
------
WirMachenMusik | 16-03-13 | 14:13 |
Wacht maar eens totdat het vergelijkend onderzoek naar persoonlijke vermogens dat de centrale banken van de eurolanden hebben uitgevoerd, beschikbaar komt. En vergelijk dan maar eens de mediaanwaarden. Wedden dat bijvoorbeeld de Italianen de facto een dikkere appel voor de dorst op zij hebben liggen dan Duitsers of Nederlanders?
De resultaten van dat onderzoek zijn overigens nog niet bekend gemaakt omdat de exposieve inhoud de redding van Cyprus zou bemoeilijken.
WirMachenMusik | 16-03-13 | 14:13 |

WirMachenMusik | 16-03-13 | 14:59

@WaitingLine | 16-03-13 | 14:52
Grotere bedragen altijd overdag pinnen, met genoeg normaal volk in de buurt.
En het liefst in de bank zelf.

Slipsnifter | 16-03-13 | 14:57

Bij het lezen van het woord "Solidariteitsheffing" kwam mijn lunch alweer naar boven.
Laat de PvdA dit maar niet lezen, die zullen het ongetwijfeld een schitterend idee vinden, wat "het moet eerlijker" nietwaar.
Eerlijker is in dit geval miljoenenbonussen voor de elite en bloembollensoep voor het gepeupel..

Slipsnifter | 16-03-13 | 14:55

@hurenisvoorpaupers Heel hart roepen dat het goed gaat komen deden ze 4 jaar teruch ook al feit is dat er gewoon niet gekocht wordt.

dam-dame | 16-03-13 | 14:54

Voor alle reaguurders die van plan zijn om hun spaargeld van de bank te halen: let u wel op de zogenaamde Bontkraag aasgier? Deze Noord-Afrikaanse roofvogel (leeft vaak in een groep met mannelijke soortgenoten) wordt de laatste tijd gesignaleerd bij diverse pinautomaten in Nederland. Voorzichtigheid is geboden.

WaitingLine | 16-03-13 | 14:52

Het spijt me. Ik kan Eurofielen nu echt niet meer intellectueel serieus nemen. Je kunt toch niet echt serieus geloven dat dit soort "oplossingen" in het belang van de Europese bevolkingen zijn of dat er überhaupt iets mee wordt opgelost.

Parel van het Zuiden | 16-03-13 | 14:52

Mijn geld staat al lang grotendeels in Noorwegen, Australië en Canada.

De echte Stolwijker | 16-03-13 | 14:51

dam-dame | 16-03-13 | 14:39

Blijf jij maar lekker wachten sukkel want de huizenprijzen zakken niet meer. Tijdelijk kan je op de huidge vraagprijs nog wel een procentje of 10 minder bieden maar die periode duurt niet lang meer.

Door de stijging van de huren en lage rente gaat iedereen die kan nu snel kopen. Logusch want een huis van € 225.000,- is met kopen goedkoper dan hoogbouw vol met multiculturele pareltjes.

hurenisvoorpaupers | 16-03-13 | 14:45

Het is heel dramatisch voor die Cyprioten, 10% van je beetje spaargeld waar je je leven voor kapot hebt gewerkt. Dan besef met je zeventig jaar dat het helemaal niet om geld ging maar om tijd. Dat geld een synoniem is voor tijd. Dat je je hele levenstijd weg hebt gegooid voor waardeloos geld, dat je zo nu blijkt ontnomen kan worden door bestuurlijke gangsters en banksters.

Bertus Brulbroek | 16-03-13 | 14:43

ik zeg : preppen !!!!!!!!!

gider | 16-03-13 | 14:42

@La Vie En Rose | 16-03-13 | 14:37
Eensch. Ik heb het hierboven al genoemd, koop wat gouden of zilveren munten en begraaf ze in de tuin of zo. Banktegoeden en dergelijk "electronisch bezit" komt in toenemende mate in de gevarenzone.

Magnum Force | 16-03-13 | 14:42

Hoort Cyprus ook al bij de EU dan? (Het moet ook niet gekker worden!) En sowieso, als je je spaargeld bij een Cypriotiese bank stalt, dan vraag je natuurlijk ook om problemen! Leer mij die Cyprineten kennen. Sicilianen in het kwadraat. (Belachelijk dat wij daar weer voor moeten betalen!)

VanBukkem | 16-03-13 | 14:40

@ Gootbalkoning zou nog even wachten want ook al zegt DNB wel dat de huizen prijzen weer omhoog gaan, die gaan eerst nog zeker 10 tot 15% omlaag.

dam-dame | 16-03-13 | 14:39

Over je loon betaal je belasting.
Als je van het geld wat je overhoud wat weet te sparen betaal je daar nog meer belasting over.
Van het geld dat je dan nog over houdt betaal je dan 6,75 als het even tegen zit.
Dan is het maar te hopen dat je het opmaakt voordat je dood bent want anders wordt het nog een keer belast

Rest In Privacy | 16-03-13 | 14:38

@necrosis Precies! Nu is het dus 10 miljard geworden. Telt u even mee? Dat is 10 x 1000 x 1 miljoen.
Oftewel, we geven iedere inwoner 10.000 euri. Alsjeblieft, doe er maar iets leuks van.
Ik denk dat dit ook wel ongeveer gelijk staat aan het gemiddelde bedrag dat iedere inwoner sinds de invoering van de euro niet aan belasting heeft betaald.
Ik zeg het, je, als je hier de volle mep belasting betaald wordt je gezien als heel dom, want er wordt toch niet gecontroleerd.

De Paarse Krokodil | 16-03-13 | 14:38

@WirMachenMusik | 16-03-13 | 14:02
Die kans bestaat. Ik zou dus maar wat gouden en zilveren munten inslaan als ik u was. Canadian Maple Leaf en American Eagle zijn aardige kandidaten.
En dan wel in de tuin begraven en NIET bij de bank in een kluisje bewaren!!

Magnum Force | 16-03-13 | 14:38

Een voorbode van wat ons ook te wachten staat met dat zooitje incapabelen aan het Nederlandse roer.

Heb die EU-vazallen hier al gehoord over het stijgen van de spaartegoeden. Daar kan - naast alle lastenverzwaringen, die ons worden verkocht als bezuinigingen - ook nog wel wat van af als ze de begroting niet op orde krijgen. En dat krijgen ze niet omdat ze steeds de foute beslissingen nemen die ons nog verder naar de verdoemenis helpen.

Lees ook even de uitstekende column van Greet in de VK:
"Hardwerkende nederlanders worden uitgeknepen als een citroen."
www.volkskrant.nl/vk/nl/3184/opinie/ar...

Enfin, als je spaargeld hebt, ook als appeltje voor de dorst voor later, moet je inventiever zijn dan die lamlullen die daar zelf niks voor hebben gedaan, maar het wel van je willen jatten.

La Vie En Rose | 16-03-13 | 14:37

Belasting betalen is corruptie faciliteren.

Parel van het Zuiden | 16-03-13 | 14:36

FW Ta-183 Huckebein | 16-03-13 | 13:53 | + -1 -
Niks "optisch bedrog", het werkt en het heeft altijd gewerkt.
Natuurlijk moet je de oorzaak van de problemen ook oplossen maar dat geldt ook voor de EU "oplossing"
-
Zoals het nu gaat is Cyprus kansloos en zal volkomen vernietigd worden.
Dat is ook precies het doel van de EUSSR want dan zijn zij in principe de baas over dat land.
En zo steelt deze dictatuur steeds meer grondgebied.

Moi2 | 16-03-13 | 14:35

@aadje82 | 16-03-13 | 14:21
1,1 miljoen inwoners, en ze menen 17 miljard nodig te hebben?
Degene die daarvoor tekent heeft een gat in zijn hoofd, of solliciteert er naar!

necrosis | 16-03-13 | 14:30

Leuk he! Je huurt een woning in ghetto om te sparen voor een eigen huis. Binnenkort 6,7% huurverhoging want nivelleren is een feest en daarna een solidariteitsheffing van 10% op je spaargeld. Heeft de overheid je helemaal in ghetto vastgezet.

Oja, erven! Reken daar maar niet meer op. Die ouwelui moeten het eerst opmaken aan de zorg.

Slavernij is terug dankzij het strategische stemmen. Goed gedaan paupers! Maar Wilders heeft verloren dus al met al is het toch nog feest!

hurenisvoorpaupers | 16-03-13 | 14:27

Help elkaar door de economie weer zwart te maken. Breng waardemiddelen weer ver buiten bereik van overheid en banken. Knijp de politieke hydra af.

Parel van het Zuiden | 16-03-13 | 14:27

@bottlebaby | 16-03-13 | 14:13
Doen ze iedere dag, een aanmerkelijk deel van uw inkomen romen ze af. Daarnaast betaald u onevenredig veel aan accijnzen, milieuheffing, belasting, WOZ, rioolheffingen en als u dood bent ..... nalatenschapsbelasting. U voelt zich nog niet uitgedaagd genoeg zo?

MarcS | 16-03-13 | 14:22

@Troef | 16-03-13 | 13:53

Dat is gewoonweg schokkend, het is nooit bij me opgekomen dat dit legaal mogelijk is.

Ik vraag me af hoe de bepalingen in deze wet zich verhouden tot de grondrechten van de Nederlandse burgers, vastgelegd in de grondwet. Maar omdat we als enige "beschaafde" land ter wereld geen Constitutioneel Hof hebben, kunnen in dit land blijkbaar allerlei wetten aangenomen die een toetsing aan de grondwet niet zouden overleven. Maar we hebben eenvoudigweg geen instituut dat die toetsing ook daadwerkelijk kan uitvoeren, dus onze grondwet is in de praktijk een dode letter. Ik heb allang het idee dat juist dit de achilleshiel van onze democratie zal blijken te zijn en het mogelijk maakt dat dit land afgelijdt naar een dictatuur.

Gootbalkoning | 16-03-13 | 14:22

mensen, dit is echt ernstig. cyprus is slechts het prototype (klein land, 1,1 miljoen inwoners), ze kijken hoe de mensen zullen reageren. daarna komen griekenland, italie, spanje en portugal aan de beurt. als ik een spanjaard met spaargeld zou zijn, zou ik het elders onderbrengen. als dit geen burgeroorlog wordt, dan weet ik het ook niet meer.

aadje82 | 16-03-13 | 14:21

@Jeff Hawke | 16-03-13 | 14:18
Klopt, maar deze zou ik niet eens binnenlaten wegens een onbetrouwbaar hoofd.....

necrosis | 16-03-13 | 14:21

Megalomaantje | 16-03-13 | 13:52 |
Dan moeten die joden toch verdomd veel geld hebben gehad als alleen al dat kon leiden tot een Wirtschaftwunder waar volgens Sebastian Haffner, het Wirtschaftwunder van na de oorlog, onder Erhardt, bij verbleekte.

WirMachenMusik | 16-03-13 | 14:20

Ik woon op Cyprus en vind het hoe langer hoe kolderieker worden. Belasting betalen doen ze hier (natuurlijk) nauwelijks en nu mogen "wij" dat met ons belastinggeld gaan goed maken.
De maatregel om spaargeld te belasten kan worden gezien als een soort naheffing. Maar goed, ik ben benieuwd of al dat Russische geld hier ook geraakt wordt of dat deze accounts na overleg met de bankiers en betaling van een bonus opeens niet meer bestaan. Ik denk dat laatste ;-).

De Paarse Krokodil | 16-03-13 | 14:20

Die spaarders mogen blij zijn dat ze slechts 10% kwijtraken. Ik heb het al eens verteld, maar als ZZP-er moet ik (voor mijn pensioen) behoorlijke bedragen 'veiligstellen'. Tot het Icesave debacle werd slechts 20k gegarandeerd door de staat. Dus dan ga je al snel (ook) beleggen. Geheel voor eigen risico natuurlijk! Want niks geen garantie op je beleggingen.

Dan gaat die kutbank failliet en dan blijken alle grote risiconemers daar (= iedereen die meer dan 20k daar hadden geparkeerd voor die kwart% rente) in enen wél schadeloos gesteld te worden tot 100k!

Als ik dat had geweten dan had ik niet belegd.

Dus nou niet gaan mauwen over de 20k-100k spaardertjes, ze komen nog goed weg, IMHO.

Dat iedereen boven de 100k niet het overschot kwijt zijn is nog veel absurder. Het toont maar weer eens aan dat als je veel poen hebt je de mensen met minder poen altijd maar weer voor je kan laten betalen.

Ons financiële systeem is werkelijkwaar zo door en door verrot dat het een wonder is dat de economie überhaupt nog draait.

Red mij niet | 16-03-13 | 14:19

@bottlebaby | 16-03-13 | 14:13
Ook jij zal moeten bukken voor het groot-imperialistisch Europa, daar hebben 'we' massaal voor gestemd.
Beter ga je glijmiddel kopen nu het nog verkrijgbaar is zonder recept!

necrosis | 16-03-13 | 14:19

Dat zullen we hier ook wel krijgen..

Slipsnifter | 16-03-13 | 14:19

"geen onderzoek naar (Russische) witwaspraktijken" Wederom laten de onze volksvertegenwoordigers zien dat zij enkel de belangen van de globale super elite vertegenwoordigen. De Europese plutocracy voor banksters en gangsters.

Bertus Brulbroek | 16-03-13 | 14:19

@WirMachenMusik | 16-03-13 | 14:13 |
klopt en wat berekent dat? Juistem, vanaf nu een bankrun in Italie en andere PIIGS. Dit wordt het begin van het einde, jongens. De bankrun zal vanuit het Zuiden binnen een week of 2 N-Europa gaan bereiken.

Goed gedaan, Dijsselbloem.

Jopie2009 | 16-03-13 | 14:19

@WirMachenMusik | 16-03-13 | 14:02
Reken maar van JA!. En en passant kun je dan alleen tegen hele hoge kosten, zeg 95%, het overige geld inwisselen. Het is cash geld, waardoor ze niet het risico willen lopen dat u het tracht te witwassen.
1. Schulden gaan tegen 1:1 tarief.
2. Geld op rekeningen = 75% omwisseling.
3. Cash = 5% omwisseling.
-
Het leven van het pluche is mooi!

MarcS | 16-03-13 | 14:18

@necrosis | 16-03-13 | 14:16
Jij valt toch op uodere vrouwen?

Jeff Hawke | 16-03-13 | 14:18

Nog paar leningen extra afsluiten dan maar, rood staan levert meeste rendement op.

JAXX | 16-03-13 | 14:18

Alsof die cyprioten zelf zo onschuldig zijn.

sitzkrieg | 16-03-13 | 14:18

@bottlebaby | 16-03-13 | 14:13
Hier doen ze het op een iet wat andere manier, maar het resultaat is het zelfde.

ÎÎÎ ReBeL ÎÎÎ | 16-03-13 | 14:16

Wie is trouwens die vrouw op de pica?
Ze heeft een onbetrouwbaar hoofd, nog los van die lelijke oorbellen!

necrosis | 16-03-13 | 14:16

Ik neem aan dat er insiders geweest zullen zijn die gewaarschuwd zijn en al hun geld van de bankjes daar hebben weten af te halen voor de devaluatie. De rest mag zand happen.

Kets22 | 16-03-13 | 14:16

@Poepus | 16-03-13 | 14:06
Cyprus is gedeeltelijk Grieks/ Turks.
Need I say more?

necrosis | 16-03-13 | 14:15

Ik daag Rutte en Dijsselbloem uit om op dezelfde wijze mijn geld te pakken... *toe dan als je durft*

bottlebaby | 16-03-13 | 14:13

FW Ta-183 Huckebein | 16-03-13 | 13:53 |
".. anders waren de Grieken, Italianen, Spanjaarden, Portugezen, Fransen en Belgen nu allemaal rijk en welvarend.."
------
Wacht maar eens totdat het vergelijkend onderzoek naar persoonlijke vermogens dat de centrale banken van de eurolanden hebben uitgevoerd, beschikbaar komt. En vergelijk dan maar eens de mediaanwaarden. Wedden dat bijvoorbeeld de Italianen de facto een dikkere appel voor de dorst op zij hebben liggen dan Duitsers of Nederlanders?
De resultaten van dat onderzoek zijn overigens nog niet bekend gemaakt omdat de exposieve inhoud de redding van Cyprus zou bemoeilijken.

WirMachenMusik | 16-03-13 | 14:13

Hebben ze daar zelf geen angst en haatzaaier??
Mogen ze de onze wel hebben, die is hier kansloos geworden.

Skunk57 | 16-03-13 | 14:11

@vhKarelkruizenruiker | 16-03-13 | 14:04
Rutte is een sokpop van het gevestigde Europese gedachtegoed.
Moeilijk kijken, zeuren, maar uiteindelijk zijn handtekening zetten.
Een vrouwelijke golddigger kan zo zijn bankrekening plunderen, zolang je maar zegt dat hij lief is, goed in bed, etc, heeft hij niets in de gaten.
En natuurlijk wil ik bij deze de strategische stemmers 'bedanken'.......

necrosis | 16-03-13 | 14:11

@Gootbalkoning | 16-03-13 | 13:50
En dan ga je juist een woning kopen? Buitenlandse investeerders blijven weg van onze vastgoedmarkt. Ik zou andere plannen maken met mijn geld.

blinde kip | 16-03-13 | 14:09

@Troef | 16-03-13 | 13:53
Maar wij hebben hooivorken, fakkels en internet om adressen te achterhalen.

blinde kip | 16-03-13 | 14:07

*gaat naar Hema sokken kopen*

Rest In Privacy | 16-03-13 | 14:07

Hop, Griekenland 2

Poepus | 16-03-13 | 14:06

Ik ga Maandag mijn geld van mijn rekening halen, ik wil geen inmenging meer van de overheid, ik ben het zo zat met de EU en het opdringerige gedrag.
Wat mij betreft zitten we in een nu in een Oorlog met Brussel.

pickalilly | 16-03-13 | 14:05

Heeft Mark Rutte al gezegd; geen cent naar Cyprus?

vhKarelkruizenruiker | 16-03-13 | 14:04

@CoffeePatch | 16-03-13 | 14:01
Wedden dat de wereld niet vergaat als de Euro valt?
Nederland valt sowieso niet.....

necrosis | 16-03-13 | 14:03

Vreemd! Ik neem aan dat degenen die dit besloten hebben toch wel wisten dat in Europa nu massa's geld van bankrekeningen verhuizen naar kluizen, sokken, onder matrassen...
Of is dat misschien ook de bedoeling en krijgen we binnenkort nieuw geld, waarbij slechts geld dat op bankrekeningen staat, recht geeft op conversie?

WirMachenMusik | 16-03-13 | 14:02

@Megalomaantje | 16-03-13 | 13:52
Zo konden ze de oorlogsindustrie op gang houden, jatten van de joden, jatten v/d goudvoorraden van de bezette landen.

Uw Verzekeringsadvis | 16-03-13 | 14:01

necrosis | 16-03-13 | 13:58 |
Als je de stop uit Cyprus trekt dan valt de euro, althans volgens het duo Rutte&Dijsselbloem. Hetgeen aangeeft hoe zwak de euro in feite is.

CoffeePatch | 16-03-13 | 14:01

Nogmaals geachte reageerders,geld afhalen heeft geen enkel nut,een ieder wordt al langer gepakt door allerlei maatregelen die de staat neemt door verhogingen en extra heffingen,je denk toch niet dat je het van de staat kan winnen,niet zonder een revolutie.

hekelaar | 16-03-13 | 14:01

@Gootbalkoning | 16-03-13 | 13:50
Toevallig is de RABO op volle schaal kadastergegevens aan het inkopen. Ook wordt Robeco verkocht terwijl die best goed loopt. Tel daarbij de massa ontslagen bij de bankensector op en het “dwingende verzoek tot bijstorting” naar de klant komt daarmee dichterbij.
Die bail-out kan nog wel eens snel komen.

blinde kip | 16-03-13 | 14:01

@ÎÎÎ ReBeL ÎÎÎ
Denk niet dat het iemand erg zou vinden,is meer van wie doet het nu eindelijk

expat | 16-03-13 | 13:58

Ik las ergens dat Cyprus 0,2% bijdraagt aan het het totale deel van de opbrengst van de EU.
En toch hebben ze naar schatting 17 miljard nodig op een bevolking van anderhalve man en een paardekop (zonder tussen-n, ja!).
Tevens las ik één en ander over financiering met steun van Griekenland met het door de EU gefinancierde Griekenland.....
Begrijpt u het nog?
*stop uit Cypres trekken wil*

necrosis | 16-03-13 | 13:58

Gootbalkoning | 16-03-13 | 13:50 |
Vroegen ze ook om je pincode?

CoffeePatch | 16-03-13 | 13:56

@vincent uit groninge | 16-03-13 | 13:06
dit geld gaat niet naar kansloze projecten, het gaat rechtstreeks in de bankwinsten.

frank87 | 16-03-13 | 13:55

Bij ons zitten de pinautomaten barstens vol, iets met consumentenvertrouwen e.d.

Uw Verzekeringsadvis | 16-03-13 | 13:54

@Zoetwaterpanharing | 16-03-13 | 13:29
Of bij flinke inflatie de schulden opnieuw indexeren. Wie zei ook alweer dat schulden door inflatie zullen verdwijnen? Ook dit komt uit de koker van de Duitsers.

blinde kip | 16-03-13 | 13:54

De overheid kan in ‘crisistijd’ desnoods al uw financiële bezittingen in beslag nemen, ook uw spaargeld, goud en zilver. Dit werd al in 1978 geregeld in de Noodwet Financieel Verkeer. In artikel 33 van deze wet wordt het de uitvoerende ministers, ambtenaren en instanties bovendien verboden om hierover ook maar iets tegen de burgers te zeggen. Bovendien zijn zij automatisch vrijgesteld van eventuele gerechtelijke vervolging in de toekomst. Voor de inhoud noodwet lees volgende artikel:
www.argusoog.org/onze-regering-mag-all...

Troef | 16-03-13 | 13:53

Moi2 | 16-03-13 | 13:40 | + 4 -

het devalueren van ene munt heeft nog nooit geholpen: anders waren de Grieken, Italianen, Spanjaarden, Portugezen, Fransen en Belgen nu allemaal rijk en welvarend....
Het is optisch bedrog, eventjes lijkt het te helpen maar de onderliggende problemen worden er niet mee opgelost: teveel ambtenaren die teveel betaald krijgen, te hogen pensioenen en uitkeringen, een overheid die teveel geld uitgeeft.
Want omdat de munt minder waard wordt willen beleggers die geld uitlenen aan zo'n land of lokale bedrijven meer rente om dat waardeverlies te compenseren, hogere rente betekent lagere economische groei, meer werklozen etc.
Devalueren is cosmetica.

FW Ta-183 Huckebein | 16-03-13 | 13:53

Het duurt echt niet lang meer dat iemand helemaal doordraait en met een Uzi naar een bepaalde plek in Brussel gaat en iedereen plat schiet wie die tegenkomt.

ÎÎÎ ReBeL ÎÎÎ | 16-03-13 | 13:52

Zijn dus regelrechte fascistische Nazi (socialisten!!)praktijken

......"Die große Plünderung
Das Reichsfinanzministerium betrieb zwischen 1933 und 1945 aktiv die fiskalische Vernichtung der Juden und raubte die okkupierten Gebiete aus. Forscher glauben, dass das Finanzministerium in wichtigen Punkten „deutlich einflussreicher“ war als das Auswärtige Amt. Jetzt wird erstmals die Geschichte auch dieses Hauses wissenschaftlich erforscht.
Von Rainer Hank
Schreiben der Reichsfinanzschule Leipa
Foto: Staatsarchiv Nürnberg

Als der Münchner Universitätsprofessor N. am 24. Juli 1939 nach England emigrierte, war der einstmals vermögende Chefarzt eines großen Münchner Krankenhauses ein armer Mann: 1938 hatten die Finanzbehörden ihn zur "Judenvermögensabgabe" in Höhe von 57.000 Reichsmark herangezogen, vor der Ausreise musste er dann noch fast 40.000 Mark "Reichsfluchtsteuer" zahlen.

Sein restliches Vermögen - rund 200.000 Reichsmark - hatte das Finanzamt durch Sicherungsanordnung blockiert, unmittelbar nachdem es von den Ausreiseplänen der Familie N. erfahren hatte. 96 Prozent davon verfielen beim Umtausch in Devisen dem Fiskus. Nach seiner Ausbürgerung konfiszierte die Finanzverwaltung auch die restlichen vier Prozent. Nicht mehr als der Gegenwert von zehn Mark blieb den Emigranten als Startkapital.

1933 verfügten die deutschen Juden über ein Vermögen von rund 16 Milliarden Reichsmark, nach der Machtergreifung Hitlers konnten sie etwa ein Viertel davon ins Ausland retten. Um den Rest begann ein Bereicherungswettlauf zwischen Privatpersonen, Unternehmen, Verbänden, Partei- und Reichsstellen. "Dieser Ausplünderungszug bezeichnet einen der größten Besitzerwechsel in der neueren deutschen Geschichte", sagt die Münchner Historikerin Christiane Kuller"......

m.faz.net/aktuell/wirtschaft/wirtschaf...

Megalomaantje | 16-03-13 | 13:52

Jamaar, even dimmen mensen! De banksector van Cyprus is 7 X zo groot als de eigen economie. De banken puilen uit van buitenlands zwart geld, meestal verkregen met belastingvrije dubieuze praktijken. Daar mag dus best 10 % vanaf voor het algemeen welzijn, toch?

bruine kikker | 16-03-13 | 13:52

Hééél opvallend is de oorverdovende stilte van sites als Nu.nl.

Boris Poepnagel | 16-03-13 | 13:51

Ik kreeg gisteren een raar telefoontje van de Rabobank. Of alles goed was, of ik tevreden met de service was, etc.
Nee, niets aan de hand, eens in de zoveel jaar bellen ze gewoon al hun klanten en vragen of alles naar wens is.

Ben nu lichtelijk paranoide aan het worden. Zijn ze aan het polsen of rekeninghouders plannen voor een bankrun hebben? Krijgen we binnenkort een Hollandse versie van "diefstal op z'n Cypriotisch" voor onze kiezen?

Ik denk dat ik m'n plannen voor de aankoop van een huis maar eens in een hogere versnelling zet. Solidariteitsheffing op stenen zit er voorlopig hopelijk nog niet in.

Gootbalkoning | 16-03-13 | 13:50

De EU lijkt echt op het Derde Rijk. Daar moesten de Joden 25% van hun vermogen inleveren na Kristallnacht. Hier zitten we nu op 10%. En ze streven ook naar het zelfde grote ene Europa.

Hans Hillen | 16-03-13 | 13:49

kapotte_stofzuiger | 16-03-13 | 13:34 | + 1 -
Ach joh, die lui roepen maar wat na.
De wapenwetten in Europa zijn er niet voor de veiligheid want dat is helemaal niet nodig.
Die wetten zijn er om te zorgen dat je geen bewapende bevolking hebt die in opstand kan komen.
Nu kan je als overheid ongegeneerd absurde belastingen gaan heffen en hoeft minder snel bang te zijn voor een volksopstand.

Moi2 | 16-03-13 | 13:47

En zo wordt het ESM gebruikt waarvoor het niet was bedoeld, maar een eurofiel in nood maakt rare sprongen.

CoffeePatch | 16-03-13 | 13:46

@eerstneukendanpraten | 16-03-13 | 13:40
Je bent @Supermatthijs vergeten....

necrosis | 16-03-13 | 13:46

What else is new?
Uw spaargeld heeft u uitgeleend aan een falend financieel gedrocht, u krijgt er nota bene rente voor.
Veuls te weinig rente gezien het risico dat u loopt, zo blijkt hier weer eens, maar dat terzijde.
Binnenkort ook bij nu in de buurt, inmiddels roep ik hier al een paar jaar. F.I.S.H.-land (mooie nieuwerwetse term) Holland is IJsland(financieel waterhoofd) + Ierland (gigavastgoedzeepbel) + Griekenland (vergaande geïnstitutionaliseerde corruptie).

Willem Hollander | 16-03-13 | 13:46

Ik las vanmorgen eerst dat Cyprus 17,5 miljard zou krijgen en nu wordt er weer een ander getal genoemd. 10 miljard steun betekend wel €20.000,00 per inwoner.

Osdorpertje | 16-03-13 | 13:45

Die zal wel op Cyprus zitten.

Uw Verzekeringsadvis | 16-03-13 | 13:43

Zoals Maggie Tacher in de jaren tachtig voorspelde, de EU is goed voor drie dingen: Armoede, hoge werkeloosheid en de opkomst van extremisme. De EU doet keihard zijn best deze doelstellingen te halen.
De weg naar slavernij is tevens de weg naar totale destructie.

me,myself and IK | 16-03-13 | 13:42

Ik ben bereid tot 200k,- eurogeld per jaar cumulerend tot 1 miljoen, van particulier te lenen tegen libor +1% rente. 10 jaar vast. Zekerheid genoeg.

Neem contact op via hete mail kom.

zovoklets | 16-03-13 | 13:41

Natte droom van Links Europa - internationaal nivelering.

Grieks Cyprus had beter verkocht kunnen worden aan Rusland of de Turken.

Boze massa | 16-03-13 | 13:41

Ga lekker naar Rusland emigreren. Kan je je geld witwassen met hulp van de EU. Super.

Dima Beeline | 16-03-13 | 13:40

Maar goed dat Bakito op vakantie is, anders had Wilders hier weer de schuld van gekregen...

eerstneukendanpraten | 16-03-13 | 13:40

Vroeger konden landen hun problemen oplossen door hun munt te devalueren waardoor hun land weer heel interessant werd voor het buitenland om er fabrieken op te starten.
Zo kwamen die landen uit hun problemen.
-
Dankzij de EU dictatuur en de Euro is dat niet meer mogelijk en worden deze landen nu vernietigd.
En nog steeds zijn er ook in Nederland politici die strak de andere kant op blijven kijken en blijven roepen hoe mooi EU is.
-
Mensen, dit zijn dezelfde politici die in het verleden ook riepen hoe goed het massaal binnenhalen van laagopgeleide agressieve buitenlanders voor Nederland was.
Geloof ze nu niet weer!

Moi2 | 16-03-13 | 13:40

Voor al die anonieme lafbekjes: bij iedere minkudo gaat er een MKB-er failliet, omdat u liever zinloos spaart dan de economie op gang brengt.

kapotte_stofzuiger | 16-03-13 | 13:40


unbanned | 16-03-13 | 13:31 |
Niemand heeft je gedwongen om die polis te nemen. Dat heb je zelf gedaan

irma zonderboezem | 16-03-13 | 13:38

En dat is dus precies de reden dat ik mijn geld in huis heb, en niet op de bank ( nog los van het feit dat banken dan geen rare dingen met mijn geld kunnen doen, waar u allen later weer voor kunt dokken. Vergelijk het met bleekwater, die flessen komen ook met een kindveilige sluiting, om rampen te voorkomen ).

Graaisnaaiert | 16-03-13 | 13:38

Ik denk dat ik een bank ga starten. Eentje waar je 1% per jaar betaald om je geld te mogen parkeren. In ruil daarvoor ga ik geen investeringen doen. Iedereen winnaar :)

BLR | 16-03-13 | 13:37

Geen paniek. De president van de Nederlandse bank, zei gisteren dat volgend jaar alles anders zal zijn. De Nederlandse economie zal zich herstellen. Wel moeten de "bezuinigingen" (lasten verzwaring) doorgezet worden. Nederlanders hebben namelijk nog genoeg geldt, wat ze niet uitgeven. Daarbij moet de belasting aan Brussel door betaald worden.

Als het zo doorgaat met deze idiote regering, krijg jr straks taverelen zoals de film New kids - turbo"

We betalen helemaal niks meer als volk!!! Massale weigeren van het betalen van belasting. Geldt van de bank halen. Alles zwart betalen. Even kijken hoe Wim Lex zijn kroning dan zal gaan financieren.

Nu begrijp ik ook het bezoek van Poetin aan ons land. Hij wilt zeker zijn dat zijn zwart geldt wel veilig staat.

Boze massa | 16-03-13 | 13:36

Freddie Stobart | 16-03-13 | 13:26 | + -3
Niet over mijn dooie maat.
Maar dankzij mij dooie maat.
Ik snap wel dat je ook wat wil zeggen.
Maar denk de volgende keer ff beter na!

Zegg | 16-03-13 | 13:36

Voor alle tegenstanders van vrijere wapenwetgeving; waar blijven nu boze Cyprioten die ambtenaren en bankier overhoop schieten?
mens-en-samenleving.infonu.nl/internat...

kapotte_stofzuiger | 16-03-13 | 13:34

Samenvoegen met het Turkse gedeelte. Die hebben geld zat...

da wizard | 16-03-13 | 13:33

Als je 200k op de bank hebt, dan kun je die 20.000 Euro best missen. Als je 7.643,93 Euro op de bank hebt, dan is het bedrag zo klein dat je het niet mist. Niet zo zeuren, problemen moeten opgelost worden. Goede idee om dit ook in Nederland te doen.

Oerkoendoe | 16-03-13 | 13:32

Ik denk dat ik mijn spaargeld ook maar eens opneem. Is denk ik net genoeg om een geweer te kopen.
Ik weet het huis te staan van de adviseur die mij een woekerpolis heeft aangesmeerd.
Dat is een goed begin denk ik.

unbanned | 16-03-13 | 13:31

Het is natuurlijk wel een ultieme manier om de spaarders aan het consumeerderen te krijgen en niet alleen in Cyprus.

Andersom dag | 16-03-13 | 13:31

Zoiets gebeurt hier nooit! hahaha wat zeg ik nou.
Sorry liet me even gaan.....

in de hinterklappe | 16-03-13 | 13:31

Wist niet dat Cyprus in Latijns Amerika lag, daar zijn dat soort acties wel gebruikelijk.

Andersom dag | 16-03-13 | 13:30

Volgende stap: een oud idee uit Duitsland voor een Staat in nood: dwanghypotheken. Huis afbetaald: staatshypotheek erop, begin maar opnieuw met afbetalen. Lage hypotheek: verdubbeling. Hogere hypotheek: een kwart erbij. En inkomensafhankelijk, want het moet wel eerlijker en het moet een feestje blijven.

Zoetwaterpanharing | 16-03-13 | 13:29

Solidariteitsheffing.... Hadden ze in Griekenland moeten doen. Ik weet zeker dat heel veel overheden in Europa ook zitten te rekenen nu. Even een solidariteitsheffing pakken, dan kan het begrotingstekort ook zo omlaag. Hoppatee. Hee, waarom niet er iets structureels van maken... Wat heeft onze overheid al verdien aand 52%x4%x300 miljard spaargeld? Grofweg ergens tussen de 3 en 6 miljard per jaar?

Dima Beeline | 16-03-13 | 13:28

Dit is niet te geloven. De witwassers en bonusgraaiers blijven buiten schot. Het geld wordt gewoon ingenomen van gewone spaarders. Nu zullen daar ook graaihufters tussen zitten, maar ook een heleboel mensen die niets met de crisis te maken hebben. Dit is gewoon diefstal. En allemaal op het mislukte Europroject in stand te houden. Want de boven-ons-gestelden willen 1. geen gezichtsverlies lijden en 2. hebben ook geen idee wat ze moeten/kunnen doen dus 3. doen ze het meest simpele wat je met macht kunt doen: stelen. 4. en dat noem je dan solidariteit.
.
De boven-ons-gestelden hebben gelukkig nog wel een goed inkomen. En als ze bij de EU-werken: grotendeels belastingvrij.
.
Verder neemt binnen de EU het aantal zelfmoorden fors toe. Echt hoor, de eurocraten en banken hebben bloed aan hun handen. Stelende handen.

Hans Hillen | 16-03-13 | 13:28

Ik spaar altijd in dagen die aan het eind van mijn geld overblijven. Die mogen ze wel afpakken.

blinde kip | 16-03-13 | 13:27

Een noodwet die klaarligt voor inbeslagname van spaargeld/bezittingen/goud/ enzovoort. Via brievenbusfirmas is alles in veiligheid gebracht, maar het laatste spaargeld van de belatingbetaler moet ook nog even worden gevorderd.

Onze Minister is bevoegd - zo nodig in afwijking van andere wettelijke regelingen - voorschriften te geven ten aanzien van de financiële betrekkingen met het buitenland, alsmede ten aanzien van het vorderen van gouden munten, fijn goud, alliages van goud (onbewerkt of halffabrikaat) en buitenlandse activa van ingezetenen. Tenzij bijzondere omstandigheden dit naar zijn oordeel onmogelijk maken, oefent hij deze bevoegdheden niet uit dan in overeenstemming met Onze Ministers van Buitenlandse Zaken, van Economische Zaken en van Landbouw en Visserij.

Piet van Schwaffelen | 16-03-13 | 13:27

"Eenzelfde maatregel wil mister Euro Dijsselbloem voor Spanje en Italië niet uitsluiten."

Eén twee drie........ Bankrun!

Hobbykip | 16-03-13 | 13:27

Ik zou bijna opgelucht zijn dat ik amper 300 euro op de bank heb staan, haha! Hahaha! Ha ha... *zucht*

Ruskin | 16-03-13 | 13:27

*Gaat bankrekening in Zwitserland of op de Cayman eilanden openen*

potsenmakkert | 16-03-13 | 13:27

Zegg | 16-03-13 | 13:20 |
Waarom daar stoppen? Waarom niet je baan opzeggen en leven van de bijstand?
Of in een doos achter het centraal?
Het is allemaal niet zo goed gelukt in je leven en nu geef je er een draai aan alsof dat de bedoeling was. Over de rug van je dooie maat.

Freddie Stobart | 16-03-13 | 13:26

Het is toch overal het zelfde. De gewone man wordt genaaid en en de grote die graait!!

irma zonderboezem | 16-03-13 | 13:24

@Zegg | 16-03-13 | 13:20
Precies, geld moet rollen. Stop hooguit een paar honderd euro (al dan niet in de vorm van goud) in een oude sok voor noodgevallen.

kapotte_stofzuiger | 16-03-13 | 13:23

Ben ik ff blij dat ik iedere maand mijn geld opmaak.
Geen spaargeld, gewoon alles consumeren.

Wasmachine stuk geen probleem, koop gewoon een nieuwe.
Niks nodig, dan ga ik lekker uit eten of koop kleren of zoiets.

Ik leef vandaag, niet morgen of overmorgen.
Een kennis spaarde veel voor later. Voor vakantie een nieuwe auto enz.. enz.. Hij was 36 jaar hartinfarct.
Dood, hartstikke dood!!!
Gespaard rustig aangedaan...
Ga toch leven, genieten, maak op wat je krijgt margen kan je DOOD zijn.

Zegg | 16-03-13 | 13:20

Met alle geweld proberen deze criminelen de prijs van goud en zilver laag te houden door ongedekt ' goud' en ' zilver' op papier te dumpen. ' Goud' en ' zilver' dat ze helemaal niet hebben. En als het straks uitkomt en de prijzen gaan skyhigh, dan zal ook dit bij de belastingbetaler in beslag genomen worden door de Staat, bij wijze van 'solidariteit'. Jullie hebben het alleen 'in bewaring' tot inbeslagname.

Piet van Schwaffelen | 16-03-13 | 13:20

Zie hier WW3 in the making...

Merkava | 16-03-13 | 13:19

Waren er nog spaarders over dan?

blinde kip | 16-03-13 | 13:17

Zo zit er weinig anders op als PVV te stemmen volgende keer. The lesser of two evils.

Freddie Stobart | 16-03-13 | 13:17

@Freddie Stobart | 16-03-13 | 13:08

Nee, hoor, die vrijheid nemen ze niet. Die wordt ze elke verkiezing weer op een gouden dienblad aangedragen.

Men legitimeert die corruptici keer op keer weer.

Zowel VVD als PvdA zeiden de avond voor de verkiezingen nog, dat er meer macht naar 'Europa' moest, en ze werden ervoor beloond.

En een stem op Eurofiele partijen mag dan best wat kosten, vind ik.

ZKH EénOog | 16-03-13 | 13:17

Jammer Overheid; mijn centen staan al 2 jaar niet meer op een spaarrekening. Ga maar zoeken doen doen.

Asociaal kutbeleid dit.

Wat is de volgende stap? Oh we komen een miljard tekort; Lodewijk! Iedereen 2,2% meebetalen van zijn spaarrekening! Stelen is een feestje!

verbanden | 16-03-13 | 13:16

Deze heffingen zijn al een tijd aan de gang maar dan via de belasting zodat iedereen betaald ook degene met zwart geld en degene met geld in de sok.
Waarde huis gezakt,extra woz,gasprijs gezakt,extra milieuheffing,eerste schijf van 19% naar 24%,btw tarief omhoog ,het zg scheefwonen, geld binnenhalen door verhoging verhuurdersheffing door de staat en zo kan ik er nog een aantal noemen,dus laat je geld maar lekker staan.

hekelaar | 16-03-13 | 13:16

Ik denk dat ik maar eens ga investeren in een kluis en een land zoek waar ze wel van eigendommen van burgers afblijven want veel vertrouwen heb ik niet in onze overheid. Kwestie van tijd voor ze de Nederlander ook zo gaan pakken.

Mesmer | 16-03-13 | 13:14

Het is eigenlijk een schande dat mensen het recht op hun vermogen wordt ontzegd. Dat is trouwens ook in Nederland gebeurd; bij banken die ingestort waren, mochten mensen maar een deel van hun vermogen terugvorderen.

Daarom probeer ik zo weinig mogelijk zaken te doen met banken. Het zijn onbetrouwbare monsters die met hun tengels iedereen geld afhandig proberen te maken. Eigenlijk zijn het gewoon grote piramidespellen die eindigen wanneer de bubbel barst. Alleen in deze gevallen houdt de Europese Unie ze overeind ten koste van de mensen die er slachtoffer van zijn geworden.

Nequebard | 16-03-13 | 13:14

Maar ons geld komt in elk geval terug, aldus Dijsselbloem, kennelijk niet gehinderd door enige kennis van zaken nos.nl/audio/484424-dijsselbloem-cypru... ff spoelen naar 1.24.

CoffeePatch | 16-03-13 | 13:14

Ik zou mijn geld naar het Turkse deel van Cyprus doorsluizen, .. oh nee, wacht ...

Mammeloe | 16-03-13 | 13:14

Ook hier zullen de Staat en de banken ' solidariteitsheffingen' op spaargeld, dat toch al snel minder waard wordt wegens idioot lage rente en hoge echte inflatie, gaan heffen. Buitenlanders en buitenlandse bedrijven/maffia blijven volledig buiten schot, lees het pas uitgekomen boek 'Belastingparadijs Nederland'. Op kosten van de werkende Nederlandse belastingbetaler wassen buitenlandse criminelen met hulp van ons zelfbenoemde establishment duizenden miljarden per jaar wit.

Piet van Schwaffelen | 16-03-13 | 13:13

Dus heb ik net mijn laatste geld van de bank gehaald, dat leek me wel zo verstandig. Maar nu zit ik met de vraag of ik er een blik bonen danwel een blik knakworst voor ga halen.

rara | 16-03-13 | 13:13

Van dit soort berichten springen de tranen in mijn ogen.
Zelf heb ik ook een aardig appeltje voor de dorst opgebouwd wat dus door Rompie nu schijnbaar ook vogelvrij is verklaard.

Dorian Gray | 16-03-13 | 13:13

Spaarders zijn het grote probleem en hebben ook de crisis veroorzaakt en dus moeten ze ook maar mee betalen aan het oplossen ervan. Spaarders zijn bastaards!!!... Spaarder, het tuig van de richel!!! Hoe durven ze, sparen!!??... Een spaarder is een gluiperd die een ander niks gunt!!!... Op de brandstapel met spaarders!!!.... Pak ze gewoon alles af!!!....

Megalomaantje | 16-03-13 | 13:12

Inderdaad beter dat je je knaken in een sok onder je matras verstopt. This is one big fucking joke only no one is laughing.

Flinders | 16-03-13 | 13:12

En daarom is er in de usa een wet dat het individu een wapen mag hebben, ter bescherming tegen de eigen overheid.... En terecht zo blijkt nog maar eens.

deepblue | 16-03-13 | 13:12

En zo verenigt men Europa, door de bevolking de gemeenschappelijke vijand 'Brussel' aan te bieden...

ZKH EénOog | 16-03-13 | 13:12

Wanneer groeide de economie het hardst?

Precies, toen we allemaal 110% van de (overgewaardeerde) woningwaarde konden lenen en bedrijven het ene naar het andere krediet kregen.
Niet op het moment dat we braaf elke euro voor -1% effectieve rente naar de bank brachten.

kapotte_stofzuiger | 16-03-13 | 13:11

Wel leuk dat die corrupte Russen deze keer meebetalen met de redding.

Zomaariets | 16-03-13 | 13:10

En waar gaat dat geld van die russen nu naar toe? juist, naar de noord-europese banken. 'wij' dus.
Slim gespeeld! m'n complimenten. ik had het niet zien aankomen.
*aandelen ING kopen gaat*

damnschreeuwer | 16-03-13 | 13:10

Het politiek establishment is compleet doorgedraaid.
.
Niet alleen op dit gebied maar ook met b.v steun voor de fanatieke islamitische opstandelingen in Syrië.
.
Het kan dit doen om de politiek correcte media aan de kant staan van het politiek establishment en dus dat beleid in grote lijnen blijft steunen en propageren.
.
En iedereen die hiertegen in verzet komt word door de media gedemoniseerd en geridiculiseerd.

Mortimerr | 16-03-13 | 13:09

Heb maar aandelen genomen in Noorse sokkenfabriek, gaat een goed aandeel worden zo.

Watapatja | 16-03-13 | 13:09

Los van wat je van Cyprus vindt, vanaf nu is het beetje geld dat je hebt weten over te houden na aftrek van alle belastingen en shit vogelvrij verklaard. Gisteren hadden we nog een bankgarantie van 100K, vandaag weten we dat ze ongegeneerd in je spaarcenten graaien als de nood maar hoog genoeg is. Kwestie van tijd voordat dit ook hier gebeurt.

Dit zou reden moeten zijn voor een wereldwijde bankrun. Maar als je dat zegt ben je ineens een aluhoedje. Fijn weekend nog.

Soy yo | 16-03-13 | 13:09

Bewijst maar weer dat de EU er uitsluitend is voor criminelen en multinationals. De bevolking hebben ze alleen nog nodig om voor alles op te draaien.

Avant | 16-03-13 | 13:09

Ja, het begint langzaamaan duidelijk te worden waar deze Titanic op volle kracht tegenaan gaat botsen.
Een ijsberg van fraude, corruptie en ondemocratische besluiten.
Waarbij Titanic=EU
en Ijsberg is Implosie Euro, dus tevens EU.
cheezburger.com/4529118464

King of the Oneliner | 16-03-13 | 13:08

Je bent zuinig voor een ander.

fleurtje | 16-03-13 | 13:08

"Banken hadden de actie voorzien en hebben hun systemen voor internetbankieren tijdelijk stilgelegd. Ook hebben de weinige bankfilialen die open waren, hun deuren gesloten".
.
Zo kennen we de banken weer, vooraan staan als er wat te halen valt en sluiten als de spaarder om z'n eigen geld komt ophalen.

CoffeePatch | 16-03-13 | 13:08

Die Cyprioten horen nu al wekenlang dat hun economie onder water staat en de banken op klappen. En pas nú gaan ze hun geld opeens van de bank halen?

Zijn de lui nu écht zo dom, of gingen ze er als vanzelfsprekend van uit dat de EU hun puinzooi wel volledig zou opruimen?

Beide opties vind ik in gelijke mate frustrerend.

Magnum Force | 16-03-13 | 13:08

Ziet dan helemaal niemand dat dit monster groeit en groeit en dat het straks niet meer te temmen is?
Ze nemen de vrijheid om aan persoonlijke eigendommen te komen! Hallo!!!!!

Freddie Stobart | 16-03-13 | 13:08

Ach, de Europese Unie is doodsbang dat de mensen invloed hebben, dus ze zorgen ervoor dat de mensen geen invloed kunnen hebben. Want als de mensen invloed krijgen, wordt de Europese Unie zo hard in het kruis geschopt dat Van Rompuy nog maanden zijn testikels ophoest.

Nequebard | 16-03-13 | 13:08

Lekker verstandige mensen pakken door ze te naaien op teveel spaargeld... Echt ik heb het nooit begrepen.

Ommie de HaatMoker | 16-03-13 | 13:07

Wie spaart is een sukkel (zeg maar het type mens dat in 1998 een huurwoning betrok).
Niet alleen is de rente belachelijk laag, maar de overheid kan het zo in beslag nemen.

kapotte_stofzuiger | 16-03-13 | 13:07

Net als bij geweld ligt het monopolie voor diefstal eveneens bij onze roverheid...

Wel braaf blijven stemmen, mensen...

stoethaspel | 16-03-13 | 13:07

En zo lossen we de crisis op! We halen het bij de spaarders vandaan en gaan het vervolgens weer tegen kansloze projecten / akkoorden / bonussen aan gooien.

vincent uit groninge | 16-03-13 | 13:06

solidariteitsheffing? Het heeft net zoveel met solidariteit te maken als een groepsverkrachting met genegenheid.

Godsammekraken | 16-03-13 | 13:05

Staan de percentages niet verkeerd om, dan lijkt het meer op nivelleren.

Watapatja | 16-03-13 | 13:04

Pinnen mag, ook bij een klein bedrag! Oh wacht...

yamahaha | 16-03-13 | 13:03

Ze mogen dit doorvoeren in Nl, gaat er 9% van mijn schuld af toch.

Watapatja | 16-03-13 | 13:03

Andere optie is het eiland laten afzinken in de Middellandse Zee. Aan hun de keuze.

Guy de Lombard | 16-03-13 | 13:02

Gelukkig heb ik niks op de bank.

kampertjeee | 16-03-13 | 13:02

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken