Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Topmensen tabaksindustrie aan de schandpaal

oie_119247WZjlW893.gifDe twee longartsen Wanda de Kanter en Pauline Dekker (♥♥♥) van het Rode Kruis Ziekenhuis in Beverwijk nagelen topmensen uit de tabaksindustrie aan de digitale schandpaal met de site www.tabaknee.nl (mirage). Voorlichten helpt niet, dus moeten de mensen die eerlijk brood verdienen aan de kankerstaafjes kapot. In de strijd tegen tabak is alles veroorloofd. Hoogleraar Irene Asscher, minister Edith Schippers, Eerste Kamerlid Eelco Brinkman, ze worden allemaal weggezet als duurzame moordenaars vanwege hun werk voor onder andere Philip Morris. Wanda en Pauline, it's so cute, BUT IT'S WRONG! Vergeet nooit de wijze woorden van de oom van Spiderman: with great schandpaling comes great responsibility. En dit is schandpaling die nergens op slaat. Roken is niet illegaal, roken is zelfs goed voor de schatkist. En roken is onwijs cool, dat ook natuurlijk. De mensen die nu weggezet worden als moordenaars door de longartsen doen niks illegaals. Ze verkrachten geen kinderen, ze plegen geen overvallen, ze vermoorden geen onschuldigen, nope, ze proberen een boterham te verdienen aan een genotsproduct. Wat mag. Dit is niet de schandpaling zoals het hoort, Wan en Pau. Schandpaal dan rokers. Niemand wordt namelijk gedwongen om te roken. Nog beter: schandpaal helemaal niemand als het om tabak gaat. Het is namelijk nogal arrogant te vinden dat jij mag bepalen waar mensen wel en niet dood aan zouden mogen gaan. Pauline en Wanda vinden dus dat mensen niet mogen sterven aan tabak, maar gewoon dood moeten gaan van ouderdom. Of alcohol. Of obesitas. Diabetes. Auto-ongelukken. Whatever. Maar vooral niet aan roken. Kortom, deze digitale schandpaal slaat helemaal nergens op. Schandadig! Wij stemmen tegen. Maar goed. Ex-rokers, dat zijn nu eenmaal de ergste. Bovendien: je naam verbinden aan enorme PR-fails, Wanda en Pauline zitten er op.

Reaguursels

Inloggen

Een tevreden roker is geen onruststoker.
Een belegen waarheid maar immer als een koe.

oplichter | 11-03-13 | 21:05

En dan nog wat, Als je ziet dat lobbyen zich niet beperkt tot America, en Nederlandse bestuurders corrupt en week zijn tegenover de tabakslobby, vraag je dan eens af welke lobby's nog meer baat hebben bij weke bestuurders.
En of het dan niet godverdomme je plicht is om die lobby's aan de kaak te stellen, om bloot te geven welke bestuurders beïnvloed worden? Om te zuigen schreeuwen, treiteren en schandpalen wat je kan om die corrupte zooi scherp te houden?

Geenstijl moet en fucking bloedhond zijn, niet brave kut poedel van wie dan ook.

Red Alert | 11-03-13 | 20:37

Zo Johnny, ook weer even lekker gelobby't? Het is wel duidelijk dat ook Geenstijl te koop is voor de tabakslobby. Waar is het lef gebleven om machtige huisjes omver te schoppen? Of is dit huisje te groot voor jullie?
Nee, ik denk dat de zielige schreeuwerige knaapjes van Geenstijl ook allemaal verslaaft zijn, naar buiten gaan om er een op te steken en erbij te horen.
In tegenstelling tot tabaknee.nl hebben jullie de ballen niet om hier tegenaan te schoppen. Dus lullen jullie het recht door te zeggen dat niet roken of anti tabak geluiden moralistisch gezeik is. Voordeel daarvan is dat dat standpunt ook commercieel gezien interessanter is. Ik weet namelijk zeker dat de tabakslobby erg geïnteresseerd is in de doelgroep dit blogje leest. Win - win. mietjes

Red Alert | 11-03-13 | 20:28

Volgens mij haalt men bij het stukje over Willem Jan Roelofs (de mensen achter de lobby) de term "gang" en "bang" een beetje door elkaar.. Ik kan me toch niet voorstellen dat we in Nederland gebukt zullen gaan onder gangbangs..
Het staat er echt, zelfs met de titel ganbang boven de alinea:

Bovenal zet de overheid de deur 'wagenwijd open voor de georganiseerde misdaad.' In interviews schetst Roelofs in ronkende bewoordingen hoe Nederland, dankzij de accijnsverhoging, gebukt zal gaan onder gangbangs die in duistere stegen de gesmokkelde of zelfs nagemaakte sigaretten voor dumpprijzen zullen aanbieden. Ouders opgelet, want 'jongeren vormen voor de criminelen een kwetsbare doelgroep.'

havannahapper | 11-03-13 | 20:04

@Veel Vaak | 11-03-13 | 18:38

Het is juist wel van toepassing op deze horken... helaas is de page op livestrong eraf getrokken (@redactie spiegeltje?!) daar kon je zien/lezen waar de prioriteiten m.b.t. stoppen met roken toentertijd lagen van de dames;

1. Bespaar geld
2. Krijg meer zelfvertrouwen
3. Oh ja vergeten te zeggen... en gezonder natuurlijk...

ox | 11-03-13 | 19:10

Nicotine ---> Opiumlijst 1

Crak-ho | 11-03-13 | 19:05

ox | 11-03-13 | 18:13 | + 0 -
Je punt is duidelijk maar slaat juist niet op deze dames. Ze roven immers hun eigen brood ten behoeve van de mens.

Veel Vaak | 11-03-13 | 18:38

@geenstijl

Redactie is al bezig met een diepgravend onderzoek?! Naar de lobbyisten en farmaceutische maffia die Wanda de Kanter en Pauline Dekker voorzien van de duurst mogelijke medicijnen en zwaar overprijsde medische gereedschappen om hun rokende (en aan kanker lijdende) longpatientjes te kunnen behandelen. Uiteraard tegen absurde tarieven waarmee zij hun enorme villa's in Blaricum kunnen blijven financieren...

Hyprocriete t*ringhoer*n die Wanda en Pauline... er is geen industrie zo corrupt als de medische/farmaceutische!

ox | 11-03-13 | 18:13

Zonder alle tegenwerking was die tabakslobby een stuk kleiner geweest. Maar ja, dat snappen ze dan weer niet.

Rochel | 11-03-13 | 17:29

Ik ziet ut al. Iedeejalistiese webhoster webwolf.nl doet daar wat mee. Kan nooit wat zijn natuurlijk, zo'n webserver van sisaltouw. Solar powered natuurlijk. Tsja.

Kameroudste | 11-03-13 | 17:14

Zijn ze die webserver van tabaknee.nl nou nog steeds aan het nablussen? Hoeveel kankerverwekkende rook is dáár vandaag al uitgekomen?

Kameroudste | 11-03-13 | 17:10

Ondertussen niemand maakt zich druk om ruim 300 doden(overwegend gezonde mensen) gevallen door drank gerelateerde ongelukken in het verkeer, over de duizenden zwaar gewonden(overwegend gezonde mensen en kinderen) hoor je helemaal niets.
Levert teveel geld op, accijns en boetes, blijft als zodanig volledig geaccepteerd doorgaan.

gebrokenvleugel | 11-03-13 | 16:20

Fucking hell, het is dat die gozert op die bewegende gif een ring omheeft die de mijne niet is, maar anders was ik het geweest. Dubbelgangers zijn eng.

on topic; het is een faalsite die kapodt is en dat ze er een politieke lading aan geven door pakjes PVV en VVD neer te zetten is stompzinnig. De tabakslobby heeft geen politieke voorkeur en iedereen mag voor hun karretje. Het idee om transparantie te geven en een blik achter het rookgordijn is prima, maar de uitvoering zuigt ballen.

Kromst | 11-03-13 | 15:07

Uiteindelijk kiezen mensen er zelf voor om te roken. Bovendien snap ik nieteens wat er zo lekker aan is. De rokers die ik ken geven zelf toe dat ze begonnen zijn om 'stoer te doen' en uit meeloopgedrag en dat er niks lekkers aan was. Tsja... als je dan verslaafd raakt is je eigen schuld.

Zonder rokers gaat de tabaksindustrie vanzelf kapot. Dus jullie houden het zelf in stand.

Loghuis | 11-03-13 | 15:02

ecologiste | 11-03-13 | 10:10
Volgens mij is er dan 'n een enorme markt voor schandpalen? Miss 'n ideetje voor al die sieluge ondernemers.

Pindakees | 11-03-13 | 14:48

De oplossing voor de kosten en/of het stoppen van onmatige rokers en drinkers is simpel:
verhoog de kosten van tabak en en alcoholhoudende producten en stort de opbrengst in de pot van de gezondheidszorg en dus niet in de accijnsput van Den Haag of de grijpgrage handjes van de linkse en rechtse politieke maffia of zieligheidsindustrie! Veel gebruiken betekent veel bijdragen in de kosten. En dan geen halfslachtig gedoe maar gewoon beginnen met 10 cent per sigaret en een opslagpercentage voor wijn en bier bij de producent of importeur. Voor het bijdragen van de kosten van obesitas valt te denken aan een "vet"tax op productie en import van spijsvet en spijsolie. Hoe moeilijk kan het zijn!

ultor | 11-03-13 | 14:45

@Ton van D. | 11-03-13 | 13:39 |

Nee, dat zijn allemaal criminelen wat mij betreft.

Specy | 11-03-13 | 14:06

Top die vrouwen! Nu op Radio 1. Ik heb daar respect voor. Grote klasse.

zodeknetters | 11-03-13 | 13:57

Ik verwacht een meldpunt voor schandpaalsites

Getson | 11-03-13 | 13:42

Wij Nederlanders zijn zo goed in het wijzen naar anderen,vooral als dat politici of directeuren zijn.
Maar hoe zit het nou met onszelf???
Als iemand in de tabaksindustrie werkt op productieniveau of in de verkoop, is die dan minder schuldig aan de gevolgen van het roken, omdat hij of zij minder verdient dan de directeur van bv. Phillip Morris??

Ton van D. | 11-03-13 | 13:39

Er zijn tegenwoordig tabaksplanten zonder nicotine (zoek eens op 'irPMT plants', dus er kunnen theoretisch sigaretten zonder nicotine gemaakt worden...
-
Het schandpalen van rokersbazen is prima, geld verdienen aan iets wat 1. verslavend is, en 2. keihard kankerverwekkend, is gewoon immoreel.
-
Ondergetekende is plantenbioloog, en de tabaksindustrie is één van de weinige industrieën waar ik nooit in zou willen werken...

Taaie-Neuskoek | 11-03-13 | 13:24

Gatverdamme stelletje niet-rokers hier in de reaguurderspanelen! En trots dat ze op zichzelf zijn, die niet-rokers! Zeikvolk!

Ja, ik rook! En mijn moeder heeft mij geleerd om 'door te zetten en vol te houden!' dus ik blijf voorlopig ook nog wel effe roken. Hoop ik.

VanBukkem | 11-03-13 | 13:11

Vind het niet erg als mensen roken maar volgens mij is hun doel niet om de sigaret uit te bannen maar het roken minder aantrekkelijk te maken.
Is niets mis mee, roken komt met gezondheidsrisico dus het is wel een beetje dubieus om het gebruik ervan te stimuleren. (En dit kan door meer dan alleen reclames, denk aan het design van een pak sigaretten)
Als het aan mij lag, het liefst alle pakjes sigaretten gewoon wit maken, de naam van de producent kan er nog wel up maar het liefst met fontsize 20 in comic sans. Roken is prima maar probeer het niet te verheerlijken.

Ik kan nergens uit de mirror (de site zelf is een beetje down) halen dat ze tabak zelf proberen te verbieden.

niemand specifiek | 11-03-13 | 13:09

paul de vries9779 | 11-03-13 | 11:37 | + 1

Goed plan, alle geneugten des levens verbieden! Er zijn mensen die last hebben van strontlucht van boeren, weg met de veeteelt! Er zijn mensen die last hebben van anderen die alcohol drinken, opdoeken die alcoholindustrie. Er zijn mensen die last hebben van anderen die porno kijken, weg porno!

Lekkere samenleving wordt het zo. Je hebt nou eenmaal wel eens last van elkaar. Zelfs mijn vrienden die niet roken zeggen dat er geen reet meer aan is in de kroeg, alle gezellige mensen staan buiten.

Rest In Privacy | 11-03-13 | 13:07

Nee Quid, GS heeft niet het alleenrecht op schandpalen.

Kwijldraad | 11-03-13 | 12:57

Wanneer gaan de longartsen ageren tegen die 320.000 doden op jaarbasis door milieuvervuiling in het algemeen.

TheStef | 11-03-13 | 12:54

De topmensen in de tabaksindustrie zitten in onze regering. Die verdienen er het meeste aan.
Als ze dat geld nou eens in de zorg pompen en in preventie zouden er een stuk minder mensen roken.

Rest In Privacy | 11-03-13 | 12:53

ik wil de mensen op 't werk nog wel eens stangen met een electronische sigaret. Dat is het enige roken wat ik nog wel eens doe met maar heel weinig nicotine. Je wil niet weten hoeveel mensen allergisch voor waterdamp geworden zijn hier. Als mensen in een groep met een vingertje kunnen wijzen zijn ze gevaarlijk. Vroeger maakten ze daar voorlichtingsfilms over die je op school te zien kreeg zoals the wave.

sufkut | 11-03-13 | 12:45

90% van de ziektegevallen die die twee longartsen onder ogen krijgen is veroorzaakt door roken. Ik begrijp ze wel. Succes, dames!

Ivoren Toren | 11-03-13 | 12:42

zeefert | 11-03-13 | 12:25 | + -1 -
Een goede vriend van ons is vorig jaar augustus thuis overleden, een verstokte roker, longkanker. Z'n vrouw en kinderen hebben hem zelf gewassen en afgelegd.
Zijn twee dochters roken, volop.
Onbegrijpelijk en onvoorstelbaar. Tabak is echt sterk.

Logic | 11-03-13 | 12:38

Paria van de samenleving

…. Ja edelachtbare, ik beken. Ik rook! Op mijn tiende ging het voor de eerste keer mis. Samen met een vriendje glipte ik tijdens de pauze van de Lagere School door het hek en kocht een pakje Alaska menthol bij de plaatselijke sigarenboer. Op het pakje stond een stoere ijsbeer die in die tijd nog onkundig was van het feit dat roken zijn sperma zou kunnen beschadigen. De smaak die de tien sigaretten teweeg brachten was ‘zum kotzen’ maar stoer was het wel. Bovendien leek ik hierdoor een klein beetje op mijn grote held Kapitein Rob die het gevaar tegemoet trad met een brandende pijp in zijn mond.

Ik zou graag mijn eigen pleidooi willen voeren edelachtbare. Nee het is mij niet gelukt om een strafpleiter te vinden die mij wil bijstaan. Moord, zinloos geweld en economische delicten scoren, een roker verdedigen geeft deze bijstandsverleners geen toegang tot talkshows, vandaar. Om te beginnen wil ik graag kwijt dat ik anderhalf uur per dag loop en in het verkeer mijn duim en niet mijn middelvinger gebruik. Oh, dat ziet u niet als verzachtende omstandigheden. Ja ik besef dat ik door mijn rookgedrag mogelijk een beroep moet doen op de toch al overbelaste gezondheidszorg waardoor er voor de bestrijding van de obesitas pandemie onvoldoende geld overblijft. Maar in wiens zakken verdwijnt de 2,7 miljard tabaksaccijns die wij rokers jaarlijks ophoesten?

‘Een paria van de samenleving’. U zegt het of citeert u nu uit het rapport van het Pieter Baancentrum waar de gedragsdeskundigen, na zeven weken scherpe observatie bepaalden dat de kans op herhaling van mijn pafgedrag sterk aanwezig is. Volgens hen is de stoornis veroorzaakt door het feit dat ik al op zeer jeugdige leeftijd pakjes Miss Blanche voor mijn moeder moest halen. ‘Het meisje van de straat’ noemde zij de afgebeelde dame. Aangezien ik duidelijk kon zien dat de in een rood ruiterpakje gehulde dame niet behoorde tot de werkende klasse en mijn moeder met logisch redeneren haar denkbeeld niet wilde wijzigen heeft dit bij mij geleid tot een realiteitsstoornis waardoor ik een verslaving voor tabak ontwikkeld. Ja ik ben het met u eens; deze briljante analyse vereist uiteraard een lange studie.

Ik heb uw uitspraak begrepen. Ik zal in een reservaat bij de overige 163 tabaksverslaafden van Nederland geplaatst worden. Maar ik heb nog één vraag edelachtbare; mag ik daar roken? …..

bron: www.bralblog.nl

bralblog | 11-03-13 | 12:38

Vrouwen, moralisme & je schuldig laten voelen, een ál te bekende combinatie.

Rotochop. Ga koken. Of een djembé-cursus volgen.

Peter Emile | 11-03-13 | 12:35

ijsblok | 11-03-13 | 12:00 | + 2 -
Jij snapt het.
9 weken? Nog even en je bent erdoor. 12 weken en je wordt er afkerig van. Over 7 jaar zijn je longen schoon.
Wat trouwens even erg is, is het gebruik van aspartaam en gelijksoortige verbindingen in cola en pepsi. Bewezen kankerverwekkend terwijl er een veilig alternatief is, Stevia.
Ma ja, geld he? De overheid is wat verkeerde voeding en genotsmiddelen betreft de grootste en smerigste dealer, pusher én profiteur.

Logic | 11-03-13 | 12:34

Er moet gewoon een slimme campagne komen.
Kijk nou eens wat Samsung met Apple heeft gedaan!
In twee jaar tijd hebben ze Apple van de troon gestoten voor wat betreft jongeren. Door slimme marketing.
Samsung is nu hip, Apple is nu voor de midlifecriserts.
Iemand moet zo slim zijn een marketing formule te vinden dat niet roken hip is en wel roken niet hip.
Tegenaan schoppen en gruwelreclames werken niet, eerder averechts.

Logic | 11-03-13 | 12:26

Iedere ouder die rookt is sowieso een lutser!

Lief kind van me, pappa heeft nog 6 maanden te leven en dan gaat pappa naar opa en oma en is een sterretje aan de hemel. Beloof pappa dat je nooit zo stom als pappa zal zijn door te gaan roken! Beloof je dat?

zeefert | 11-03-13 | 12:25

meneer Q | 11-03-13 | 10:56 | + -3
Dan hoop ik voor u dat u rookt,want om door de dames onderzocht te worden moet je ws eerst een half uur in hun wachtkamer zitten,nou dan stop je wel met roken....

swassannuf | 11-03-13 | 12:24

Als ik na 40 jaar kan stoppen met het roken van die heerlijke zware shag en dat nu al meer dan vier jaar zonder problemen kan volhouden,dan is er nog hoop voor rokers die het ook van plan zijn.
Paar keer rookpoli bezocht heeft me over de streep getrokken.
Stoppen is het beste dat een mens voor zichzelf kan doen is mijn ervaring.
De dames hebben helemaal gelijk met www.tabaknee.nl

swassannuf | 11-03-13 | 12:21

GeenStijl dat over schandpaling klaagt! De Umwerting aller Werte!
Nee hoor, Zet die longkankerlobbyisten maar eens goed te kijk. Tokkies (roken is een social marker geworden, Quid) een verslaving aansmeren, daar is weinig nobels aan.

Onbevlekt blazoen | 11-03-13 | 12:20

Deze artsen nemen hun verantwoordelijkheid en durven de confrontatie aan te gaan met een verrot systeem. Dat zouden meer mensen moeten doen in dit land van wegkijken, doorlopen en zakkenvullen.

KlunsJohannus | 11-03-13 | 12:16

Waarom zouden Wanda en Pauline de mond gesnoerd moeten worden om hun mening Quid? We leven toch niet in een totalitaire staat?

Greetje Duisenberg | 11-03-13 | 12:14

@gebrokenvleugel | 11-03-13 | 12:04

Moeilijk he? Lezen. Arsscher (lol) wil jou juist laten roken

Datum | Tijd | 11-03-13 | 12:14

Maar toch wel fijn voor Kaas dat hij toch nog 1 meeligger heeft. (zeg maar jansen | 11-03-13 | 09:59 | + -15 -)

swassannuf | 11-03-13 | 12:06

Alweer een, wat is dat toch met die naam Asscher(Irene) willen ons leven compleet zuur maken? Hoeren weg, pensionados in armoe en nu weer de tabak, alle geneugten worden ons afgenomen.
Ik zeg kwel-Asschers doe eens emigreren.

gebrokenvleugel | 11-03-13 | 12:04

Bij dezen meld ik mij aan voor de Wanda en Pauline-fanclub.

Kopje Suiker | 11-03-13 | 12:03

Kaas de Vies | 11-03-13 | 09:57 | + -3
Moet vreselijk zijn te beseffen dat je houdbaarheidsdatum verlopen is...

swassannuf | 11-03-13 | 12:02

@Koosjere Moslim | 11-03-13 | 11:33
Zorg wel voor een frisse adem anders ben je kansloos bij ze.

tompending | 11-03-13 | 12:00

@ paul de vries9779 | 11-03-13 | 11:37 | + 0 -

"Ik liet dan steevast een paar stevige scheten en boeren"..."Het gaf goed aan hoe verknipt de gemiddelde roker is." Hmm, kweenie wat ik meer gestoord gedrag vind eigenlijk.

@ ED-209 | 11-03-13 | 11:37 | + 0 -

Eens, huidige rokers moet je niet als paria behandelen. Zij zijn gewoon verslaafd! Trust me, ben nu bijna 9 weken gestopt en heb het af en toe nog steeds bijzonder moeilijk. Het is echt heel taai om eraf te komen maar ik heb goede hoop dat ik het vol ga houden.

De volgende generatie moet je idd zoveel mogelijk beschermen. Daar kun je niet ver genoeg in gaan, je begint namelijk niet, zoals sommige hier beweren, uit vrije wil te roken als je tussen de 13-18 bent. Dan doe je het om erbij te horen, te rebelleren of uit nieuwsgierigheid. Het probleem is dat je er ontzettend moeilijk vanaf komt als je eenmaal een tijd flink gerookt hebt. En mensen die lullen dat je een beetje wilskracht moet hebben, hebben zelf waarschijnlijk nooit of nauwelijks gerookt.

De overheid beschouw ik gewoon als enablers en zijn geen haar beter als dealers. Ze maken misbruik van je verslaving en gooien de prijs steeds wat omhoog omdat ze weten dat je dat 'kleine' verschil toch wel betaald om je volgende fix te krijgen. Als ze echt wilden dat iedereen zou stoppen zouden ze het gewoon kunnen verbieden, maar dat doen ze niet want het is natuurlijk wel een lekker makkelijk potje geld. Geld > Volksgezondheid.

ijsblok | 11-03-13 | 12:00

De hypocrisie der politici kent geen grenzen. Waar waren ze toen het eigen risico naar 350 euro ging ? Dat de gezondheidskosten de pan uitrijzen komt o.a. door de rokers. Politici zouden zich hiermee niet mogen verbinden (net zo min als met de wapenindustrie etc.) Maar de moraal houdt bij deze lieden op bij de eigen portemonnee. Wel het vingertje hoog richting stemvee.

Tinie | 11-03-13 | 11:42

Die artsen doen prima werk. Het argument 'rokers kiezen er toch zelf voor' gaat niet op. De tabaksindustrie heeft miljarden besteed aan het zo verslavend mogelijk maken van de tabak; tot en met genetische manipulatie toe. Alles hebben de tabaksfabrikanten gedaan om de vrije wil, voorzover deze bestaat, zoveel mogelijk te ondermijnen. Burgers moeten hiertegen beschermd worden en mensen die de belangen van de tabaksindustrie dienen verdienen het om aan de schandpaal genageld te worden. Bij alcohol kan je nog beargumenteren dat bij matig gebruik dit goed is, maar tabak is gewoon altijd slecht.

ED-209 | 11-03-13 | 11:37

Grote stamper | 11-03-13 | 10:42 |

Oh is dat zo ? En als je omgeving er nu last van heeft ? Toen op mijn kantoor nog gerookt mocht worden stapten er regelmatig collegae met sigaretten binnen (ook mijn chef) die ondanks mijn bezwaren rustig doorpaften. Ik liet dan steevast een paar stevige scheten en boeren en je moest dan eens zien hoe boos die rokers daar over werden ! Scheten laten in gezelschap was asociaal, zo was de teneur. Haha en roken en smerige gifstoffen die kanker veroorzaken zeker niet ? Het gaf goed aan hoe verknipt de gemiddelde roker is.

Datzegiktoch | 11-03-13 | 10:45

Zou je opa dat ook allemaal gedaan hebben als hij niet had gerookt ?

paul de vries9779 | 11-03-13 | 11:37

Als roken nou zo geweldig, onschuldig, eigen keuze, stoer, scahtkist etc is, dan is er geen schandpaal. Dan is de website www.tabaknee.nl een hommage aan al diegenen die zich inzetten voor het vrije ondernemerschap en nog de schatkist vullen ook. Dat is pas echte VOC mentaliteit, JP.

KingBee | 11-03-13 | 11:37

Kaas de Vies | 11-03-13 | 09:46
Dat waar je dagelijks zit is verre van gezond. Wel eens gedacht aan stoflongen?
En RSI van F5, maar je bent in ieder geval als echte narcist weer de eerste reaguurder. Wat moet dat je weer een fijn gevoel geven. Wel even in de handen klappen voor jezelf, daar ben je ook goed in. Compensatie van frustratie, dat is.

Ton Plafond | 11-03-13 | 11:34

prima actie

istawa | 11-03-13 | 11:32

Doodgaan aan uitlaatgas is ook een keuze net zoals de fabrikanten zijn gebruikers laat geloven dat gebruiken hun goed is. Manipulatie

meesterinche | 11-03-13 | 11:29

De grootste schreeuwers krijgen de meeste aandacht,dat is bekend.Maar er moet dan ook maar uit gezocht worden welke bedenkelijke bijbanen deze twee wijven hebben.Ik denk dat de "stront" dan boven komt drijven.

kweetitwel | 11-03-13 | 11:27

-weggejorist en opgerot-

djeedub | 11-03-13 | 11:27

Zolang mensen hun sigaret uitdoen, gaat het goed met de tabaksindustrie.

Koele Ikker | 11-03-13 | 11:24

De niet rokers (die zichzelf uiteraard allemaal moreel superieur voelen) delen weer stevig minnetjes uit.

spooked | 11-03-13 | 11:19

Hopen dat het werkt, zo'n schaampaal. Wie weet wat die meisjes nog gaan verzinnen. En nu eerst een peuk.

Rochel | 11-03-13 | 11:15

Ik denk dat ze bij GS roken. Allemaal.
Heb het ook een paar jaar gedaan.
Tot ik inzag hoe stom het is, en hoe stom het eruit ziet. Het is niet cool, Humphrey Bogart was cool, de sigarette rook creerde een sfeertje. Maar roken is niet cool. de risico's zijn daarvoor echt te groot.
Klopt dat veel ex-rokers venijnige muggezifters worden. Dat vind ik ook overdreven. Zoals verplicht al die kleine cafetjes dat rookvrije opdringen, zwaar overdreven. Maar uiteindelijk is het tokkiegedrag, dat roken. Gewoon mee stoppen, voelt echt lekkerder, maar duurt even.

Logic | 11-03-13 | 11:08

@Datzegiktoch Stalin rookte ook, Hitler heeft heel lang gerookt, Mao was een roker... We kunnen het ook omdraaien natuurlijk.

Dima Beeline | 11-03-13 | 11:08

Tabakslobby zit vuistdiep in VVD en PVV. De PVV zit vuistdiep in Quid en Geenstijl. Dit flutproza was te verwachten.

as-saboer | 11-03-13 | 11:03

Geen Stijl is weer eens hypocriet! Als inelkaarschoppende jongelui van GS aan de digitale schandpaal mogen, waarom de kankerverwekkende tabaksindustrie niet?

GeertT | 11-03-13 | 11:02

Geenstijl die zich uitspreekt tegen schandpaling omdat de betrokkenen "niets illegaals" doen. Het moet niet gekker worden.
Johnny Quid gaat voor de Gotspe van de Maand Award.

MaxLoadingCapacity | 11-03-13 | 11:02

GS tegen transparantie en Naming & Shaming??? Bizar... Binnenkort zijn nog jullie dikke maatjes met Tim Kuik.

Waar ik benieuwd naar ben is hoeveel dit GS oplevert.

Flood | 11-03-13 | 11:01

Voor iedereen die rokers benoemen tot zwakke mensen of losers. Hier even een paar rokers die toch meer hebben betekend voor de mensheid dan wij allen bijelkaar.

Winston Churchil
Albert Hitchcock
Albert Einstein

Naja zo kunnen we nog wel even doorgaan...

Datzegiktoch | 11-03-13 | 10:57

Door die twee zou ik best wel eens onderzocht willen worden.

meneer Q | 11-03-13 | 10:56

Toen ik 14 was wist ik niet dat het slecht was. Mijn ouders durfde dat niet te vertellen omdat ze zelf rookten. De staat had mij best mogen beschermen, door het niet te verkopen, geen reclame te maken en er aandacht aan te schenken. Hypocrisie ten top slaat overigens ook op mezelf omdat ik niet gestopt be.

Veel Vaak | 11-03-13 | 10:55

Blijf maar zeuren over roken, wat dan over de andere genotsmiddelen, die doden. Een paar zure doktoren, maar wel ex rokers. Het is net religie, zij zijn bekeerd, dus dan moet iedereen zich bekeren. Er zijn el genoeg jehovas en rookjehovas hoef ik niet.
PS Ik rook niet

wallenberg | 11-03-13 | 10:54

@Feynman | 11-03-13 | 09:58
Mooie reactie. Ben heel benieuwd wat het resultaat is. Is er ergens een land in de wereld waar ze dit al eens hebben uitgeprobeerd?

van heinde en verre | 11-03-13 | 10:52

Moedig in de oorlog, gestorven door roken. Nee, dan ben je een bikkel.
Gezichtspalm.

Wablieft ? | 11-03-13 | 10:51

GS is dus tegen transparantie - want dat is wat die site doet. Gekker moet het niet worden mw. de voorzitter.

AlanTuring | 11-03-13 | 10:50

Gelukkig is coffeine nog niet in het verdomhoekje beland.

Petrus de Rewa | 11-03-13 | 10:49

Datzegiktoch | 11-03-13 | 10:38 | + 0 -
Dat zeg ik toch ;-)

Veel Vaak | 11-03-13 | 10:46

paul de vries9779 | 11-03-13 | 10:39 | + 1
Aha zwakke sukkels zeg je. Ik durf te beweren dat mijn opa (die waarschijnlijk gestorven is door het roken) meer moed in zijn kleine teen had dan jij in 3voud nog niet zou hebben. Voor jou en mij vrijheid heeft hij meer kracht en moed getoond in de oorlog dan dat jij in een leven nog niet zou kunnen tonen.

Datzegiktoch | 11-03-13 | 10:45

@WellusNietus | 11-03-13 | 10:15
Leg nog eens uit hoe dit de schuld is van tabaksfabrikanten en niet van dat stomme wijf dat maar niet van haar peuken af kon blijven.

Roken is een keuze. Een domme keuze, maar nog steeds een keuze waarvoor je iemand persoonlijk verantwoordelijk kan houden.

dlseth_ | 11-03-13 | 10:45

Flikker nou toch eens op met dat moralistische gezijk!
Iedere roker weet echt wel dat dat het niet goed voor de gezondheid is,klauwen vol met geld kost en stinkt.
Eigenlijk net zoiets als PvdA stemmers dus,alleen worden die niet als psychiatrische patiënten behandeld.
Roken is een keuze,en dat mag nog steeds,ondanks dat dat wel eens snel kan veranderen,gezien die idote bemoeials die hun wil steeds vaker aan anderen op willen leggen.

K.Zwellever | 11-03-13 | 10:44

Ik rook wel en vind dat ze vanuit hun professie best een relletje mogen trappen. Er bestaan documenten waar de tabaksindustrie de politiek overtuigen wil dat roken goed is voor de staat. Argumenten als veel tax weinig pensioen werden daarin als voordeel bestempeld. Deze documenten zijn al bijna een eeuw oud dus de kennis hadden we wel degelijk.

Veel Vaak | 11-03-13 | 10:43

Grote stamper | 11-03-13 | 10:39 | + 0
Je stinkt!

zeefert | 11-03-13 | 10:42

@pauldevries Weet je wat slecht voor je is? Dat stukje van jou lezen. Dring je mening toch niet op aan een ander. Het is een eigen keuze om te roken, net alsdat het een eigen keuze is om te drinken of je lul zonder condoom ergens in te hangen. Wake up! Welcome to the free world!

Rest In Privacy | 11-03-13 | 10:42

Hebben we niet nog ergens een schandpaal voor Johnny Quid alias Matthijs van den Beukel?

Fapperdesap2293 | 11-03-13 | 10:42

@Grote stamper | 11-03-13 | 10:39 | + 0 -
Die kinderen gaan ook bijna 100% zeker roken.

Kaas de Vies | 11-03-13 | 10:41

In de biografie staat dat deze twee hun gezin met man en kinderen runnen. Dit zijn de ergste, erger bestaat niet. Het liefst willen ze alles voor ons bepalen. Niet alleen de man thuis heeft niets meer te zeggen over zijn eigen lichaam maar wij straks ook niet meer. Laat mij lekker van m'n sigaretje genieten! Als ik straks een keer longkanker krijg heb ik een godsvermogen aan zorgpremies betaald dus het kost je gvd helemaal niets. Stelletje moraalridders! En straks ook geen vlees meer eten, geen alcohol meer drinken en geen auto meer rijden zeker?

Rest In Privacy | 11-03-13 | 10:39

Deze artsen hebben gewoon 100 % gelijk. Roken is écht voor domme sukkels die a) denken dat het stoer is en b) zo zwak in de wereld staan dat ze de dagelijkse druk alleen aan kunnen met genotsmiddelen als tabak, alcohol of andere drugs.

Het is nu genoegzaam bekend dat roken walgelijk slecht is. Het domme plebspraatje "je moet toch ergens aan dood gaan" is gelul. Leuk voor je kinderen en partner als je zo denkt. Door te roken versnel je het aftakelingsproces in hoog tempo. Daarnaast is het duur en heel smerig voor je omgeving, voor kinderen, dieren, je gordijnen en je meubels.

De strijd tegen deze smerige gewoonte voor zwakke sukkels moet doorgaan. Aan de gebruikerskant zijn al grote successen geboekt, nu is het tijd de veroorzakers en verslaafdmakers te pakken en failliet te procederen en propaganderen.

paul de vries9779 | 11-03-13 | 10:39

Dit zijn de mensen die Nederland onleefbaar maken. Ze bemoeien zich overal mee, ze blijven maar zeuren en drammen en menen alles beter te weten. En steeds moet een ander het doen en er voor betalen.

En daarom wordt de tijd dat slechts de dominee of pastoor eens per jaar langskwam om te vertellen wat je verkeerd deed de goeie ouwe tijd genoemd.

Jonkheer Wttewaall | 11-03-13 | 10:39

Veel Vaak | 11-03-13 | 10:35 | + 0
Gewoon niet op ingaan dat soort mensen. Of hij is aan het trollen of hij is gewoonweg heel eenzaam en verbitterd...

Datzegiktoch | 11-03-13 | 10:38

Het kostte even wat moeite, maar ik ben blij dat ik gestopt ben. Als je gestopt ben, zie je pas wat voor een ranzige gewoonte het is. Elke dag 7 euro neerleggen om je longen te verzieken. Van dat geld kan je elke dag eten kopen. En m'n bier en wijn smaakt er niet minder om en het is overal nog steeds gezellig.
Dat neemt niet weg dat ik geloof in vrijheid blijheid. Als iemand wil roken, ga vooral je gang. Mij zul je er niet over horen. Maar bizar is het wel. Grof geld betalen om korter te mogen leven. Heel apart.

Wablieft ? | 11-03-13 | 10:37

Roken is voor mensen die verslavingsgevoelig zijn en een tekort aan discipline hebben. En het zijn viespeuken dat ook.

zeefert | 11-03-13 | 10:36

Ferrari-racer | 11-03-13 | 10:20 | + -1 
U heeft een hekel aan mensen die niet volgens uw standaard leven. Saaie lul die op feestje zegt" ik heb niks nodig om gezellig te zijn". Wij hebben anders wel drank nodig om u te verdragen.

Veel Vaak | 11-03-13 | 10:35

'Niemand wordt gedwongen om te roken' Niemand wordt gedwongen om heroïne te gebruiken en ook niemand wordt gedwongen om alcohol te drinken. Net zoals dat niemand wordt gedwongen om verslaafd te raken. Maar als je verslaafd bent dan wordt je wel gedwongen om.... ergens een punt gemist misschien?

Linksensomsrechts | 11-03-13 | 10:32

beetje slap stuk Quid.
niemand verplicht je te roken en beroepen of meningsuiting blablabla.
als je de andere kant belicht, mogen deze dames dus ook lekker zelf weten wat ze doen.

Wie de schoen past trekke hem aan zou ik zeggen wat betreft die site.

Daarnaast geeft PM miljarden uit aan de lobby, balanceren op de rand van de wet, en er soms overheen... ze hebben geluk dat Schippers ook een rokers-fan is

de beer van de meer | 11-03-13 | 10:31

Als je dan zo nodig rook in je longen wil zuigen, zorg dan dat deze van zero-zero kwaliteit is. Zonder dat vieze tabaksspul, uiteraard!

Aktivist | 11-03-13 | 10:30

de accijns op tabak is in nederland in 2013 2.756 miljoen euro.
Stel dat we met zijn allen stoppen.
Dan missen ze die accijns.
Het voordeel gaat naar de gezondheidszorg.
Het nadeel gaat naar de burger.We gaan namelijk allemaal een jaartje of 6 a 7 gemiddeld langer leven...... en wie betaald de AOW daarvoor, het is nu al nauwelijks op te brengen voor nederland!

Kutmaatschappij | 11-03-13 | 10:30

Servertje rookt ook denk ik.....

Snorry! | 11-03-13 | 10:30

@Veel Vaak | 11-03-13 | 10:27 | + 0 -
Je doet het niet Veel Vaak he?

Kaas de Vies | 11-03-13 | 10:29

Ik ga pas Tabac gebruiken als ik 70 ben en dan ook pas wanneer de Old Spice op is.

Likke Dul | 11-03-13 | 10:29

Komt er ook dan een schandpaal voor lobbyisten van de pharmacuetische industrie en de artsen die er aan meewerken???

Zzzzooooffff | 11-03-13 | 10:29

Roken is voor paupers!

technov1king | 11-03-13 | 10:28

Ach 1 keer per maand een sigaret na de sex ga je toch niet dood van.

Veel Vaak | 11-03-13 | 10:27

baba4oog | 11-03-13 | 10:23 | + 0 -
Ongeboren kinderen worden gedwongen te roken, kinderen op de achterbank in auto`s worden gedwongen te roken en rokers worden met behulp van verslavende harddrugs gedwongen te roken.

Dat je wilskracht nodig hebt om die dwang te doorbreken toont het bestaan van die dwang al aan. Slaap lekker verder.

Feynman | 11-03-13 | 10:26

Als er ergens asbest gevonden wordt draait iedereen helemaal door en moet de overheid er altijd meer aan doen, maar in het geval van roken mag de overheid helemaal niets doen? hypocriet

HKT | 11-03-13 | 10:26

@ WellusNietus
Gaat dan even aan uw broer vragen waarom hij geen condooms gebruikt !
Eerst neuqen,daarna huillie,huillie,rot op .

Jimmy Mc Clure | 11-03-13 | 10:26

juist, àls er dan al iets aangepakt moet worden kwa tabaksgebeuren, pak dan de dealers (= fabrikanten en hun lobbyisten) aan en help de verslaafden om te stoppen!
Je moest eens weten hoe vuistdiep bijvoorbeeld onze innig geliefde EU in de tabaksbusiness c.q. -lobby zit! En dat gaat véél verder dan het soepsidiëren van een paar tabaksboertjes in Griekenland en Italië.....

Aktivist | 11-03-13 | 10:25

Petrus de Rewa | 11-03-13 | 10:20 | + 0 -
Ze zijn zichzelf al aan het voorbereiden op een verbod op nicotine door onder andere cacao toe te voegen.

Feynman | 11-03-13 | 10:24

Deze mevrouwen willen kennelijk ook wel eens bij Pauw en Witteman aanschuiven.

@ Feynman | 11-03-13 | 10:01
Nee, niemand wordt gedwongen om te roken. Iesj en blijft in de grond altijd je eigen beslissing, hoeveel 'verleidingen' er ook mogen zijn, die je ertoe aanzetten. Zou jij als ex-rokerT moeten weten. Ik weet 't als ex-stevige-rokerT namelijk ook. Met een beetje wilskracht kan je ook weer afscheid nemen van die meuk. Maar ja, wilskracht, hè, daar ontbreekt 't bij velen nogal eens aan.

baba4oog | 11-03-13 | 10:23

Zouden ze wel pijpen?

zeg maar jansen | 11-03-13 | 10:23

We mogen anderen zo graag vertellen hoe ze moeten leven ,hoe haal je het in je hoofd iets ongezonds of gevaarlijks te doen.
Je moet godverdomme je bek houden en in de rij lopen, behhh behhhh behhh. Ik rook niet btw.

Lyssa | 11-03-13 | 10:22

Gelukkig is er een club die zich voor de vrijheid inzet, zodat je best mag zeggen dat er mensen doodgaan aan bepaalde producten. Overigens schijnt het doodgaan wel te doen te zijn. De periode eraan voorafgaand, daar gaat het om!

Einde van de Domheid | 11-03-13 | 10:22

@Feynman | 11-03-13 | 10:15 | + 1 -
Las net in het FD. 27 Miljard voor zorg ouderen en gehandicapten. Vallen die daar onder?
Best veel geld 27 miljard.

Kaas de Vies | 11-03-13 | 10:21

Wanda en Paulien zijn zelf natuurlijk net gestopt met roken. Dat zijn over het algemeen de grootste zeikerds als het over roken gaat! Ik word een beetje doodziek van dat gezeik over roken.
[rookpauze!]

VanBukkem | 11-03-13 | 10:21

Ze hebben groot gelijk om dit soort graantje meepikkers aan de schandpaal te nagelen, maar diegene die nu nog roken en willens en wetens blijven roken en weten welke gevolgen ze te wachten staan, die moeten nog meer roken om de zorg die ze straks nodig zullen hebben, zo kort mogelijk te maken.

Cloe | 11-03-13 | 10:21

zwarte piet is racisme en roken is dodelijk. Duidelijk? Ontkennen heeft geen zin.

nakka | 11-03-13 | 10:20

Hulde Quid, voor die geweldige 2 stupid dogs reference _o_

dutchbasterd | 11-03-13 | 10:20

@Feynman | 11-03-13 | 09:58
Uitstekende tegel. Denk er ook aan dan dat de tabaksindustrie het gehalte aan nicotine verhoogden: "The results of the most recent research, published in January 2007, show that nicotine levels in cigarettes from all major manufacturers increased 11 percent from 1997 to 2005." health.howstuffworks.com/wellness/drug...

Petrus de Rewa | 11-03-13 | 10:20

Nooit gerookt dus sterf maar lekker met je peukje stoer in je mondhoekje en iedere seconde nerveus (semi-stoer) je peukje aftikken. Nee hoor is niet raar maar stoer om je ballen lekker buiten eraf te vriezen. Mocht je voor mij werken zou ik je ontslaan. Nicotine verslaafd is beschikken over hetzelfde karakter als een heroïnejunk. Ja, ken niet kakken als ik niet een peuk en nee dit en nee dat. Idioten die rokers stinklui.

Rest In Privacy | 11-03-13 | 10:20

Die mutsen willen gewoon dat er meer dementen komen en dat Nederland een groot verpleeghuis wordt!

Rest In Privacy | 11-03-13 | 10:19

Roken is zo 20e eeuw.

Datum | Tijd | 11-03-13 | 10:19

Schandpalen van makelaars van de dood is een prima zaak! Ik rook zelf maar ik vind het schandalig dat een minister van volksgezondheid zich laat paaien door producenten van een ziekmakend product. Prima dat je voorziet in de behoefte van de mens maar het bewust behoefte kweken en het achterhouden van de schadelijke effecten van roken keur ik af. Het is bekend dat roken ongezond is maar onderzoeken over hoe ongezond wordt door de tabaksindustrie daar waar kan tegengehouden. Maar ik heb nu pauze dus ik ga ff een peukie roken :-)

Datzegiktoch | 11-03-13 | 10:18

GS: Man zwaar mishandeld kopschoppers aan de schandpaal. Tabaksindustrie miljoenen mishandeld want verslaving niet aan de schandpaal. Oh nee eigen keuze.
Weten dus niet wast verslaving is.

roze_bril | 11-03-13 | 10:17

van dit soort shit sites zou ik bijna gaan roken. Enige lichtpuntje is dat als er maar genoeg naming en shaming websites gemaakt worden, ongeveer heel Nederland online staat.

benerzoeentje | 11-03-13 | 10:16

Niet zo'n slimme actie van die (overigens heerlijke) dames:
Als dit succes heeft, worden zij spoedig werkloos.
Maar bij Ome Ahas zijn ze van harte welkom!

Ahasveros | 11-03-13 | 10:16

zeg maar jansen | 11-03-13 | 10:04 | + 0 -
Ze zetten het op punt drie, omdat het publiek, de jeugd, helemaal niet met gezondheid bezig is. Wel met een chronisch tekort aan geld en zelfbeeld.

Het ergste gevolg van roken is trouwens geeneens alle doden, of de mensen met kanker. Het is de groep met COPD die soms vanaf hun 45ste al 70% van hun longfunctie kwijt is en als een verzwakte gehandicapte door het leven gaan.

Dat is wel heel ver verwijderd van de droom als de cowboy op het paard. De Mascotte van Marlboro die aan longkanker overleden is.

Feynman | 11-03-13 | 10:15

Totdat je schoonzus bevalt met 26 weken zwangerschap doordat ze maar niet van die sigareten kon afblijven. Iedereen mag doen wat ze zelf willen, al gaan ze er dood aan, maar GVD val een ander er niet lastig mee.. in dit geval een kind die het net gered heeft maar permanent naar de klote is geholpen!

WellusNietus | 11-03-13 | 10:15

Feynman | 11-03-13 | 09:58 |

Bravo. Geweldige tegel!

ecologiste | 11-03-13 | 10:13

Als je ooit in een oncologisch centrum bent geweest en daar mensen van twintig, dertig jaar hebt gezien in een verregaande staat van ontbinding, dan vergaat de lust tot roken je wel. Geld verdienen is prima, maar gif verkopen is dat niet.

Petrus de Rewa | 11-03-13 | 10:12

Wat gaan polletiek activistische longartsen als Wanda de Kanter en Pauline Dekker doen als hun vak overbodig wordt door onverwacht succes?
Flyeren voor Groenlinks? Bij een stichting werken?

Jan Passant mk2 | 11-03-13 | 10:12

Gelijk hebben ze, waarom toch allemaal vrijwillig gaan voor longkanker? Er zijn nog zoveel andere varianten om uit te kiezen, zeker voor vrouwen...

Ja nee, geen mening | 11-03-13 | 10:11

Dat Elco Brinkman telkens weer op lijkt te duiken waar het stinkt verbaast mij ook niet. Verder zijn ex-rokers terecht de meest fanatieke anti-rokers. Zij kunnen er namelijk echt over meepraten.

glebber | 11-03-13 | 10:11

Als iemand tabak nu zou uitvinden, zou het gelijk op de lijst met harddrugs komen.

Historisch foutje dat het niet zo is, maar dat betekent niet dat we geen voortschrijdend inzicht kunnen tonen.

Bovendien verkopen de tabaksproducenten welbewust een middel dat gevolgschade veroorzaakt. Net als iedere normale leverancier heb je dan in te staan voor de gevolgschade die je product veroorzaakt.

Eens kijken hoe snel het dan met die gewoonte afgelopen is. Als je dan wilt roken, dan kweek je zelf maar je tabaksplanten.

Nice_Wheels | 11-03-13 | 10:11

Gangster of love | 11-03-13 | 10:10 Ze hebben elkaar ontmoet in het rookhok.

zeg maar jansen | 11-03-13 | 10:11

goede zaak.

gelijk ontslaan zulke, mensen horen niet in de politiek die de volksgezondheid in gevaar brengen om een evt voordeel voor zich zelf te creëren na hun politieke carrière.

gider | 11-03-13 | 10:10

Geenstijl stond aan de wieg van de schandpalingsound..

Swedish Chef | 11-03-13 | 10:10

De dames zijn ex rokers. Die zijn het ergst. Ik heb zelf nog nooit gerookt. In mijn huis mag dan ook niet gerookt worden! Als ik ergens kom bij mensen die hun hele leven gerookt hebben en nu ineens gestopt zijn andere opleggen niet te roken is hypocriet .

Gangster of love | 11-03-13 | 10:10

Het is jammer dat vooral veel ouderen zo verslaafd zijn dat ze niet meer kunnen stoppen en de meesten zullen sterven aan longkanker.
Ik vind ook dat sinds we nu allemaal weten dat dit gevaarlijk is dat de makers van deze rotzooi zeer veel belasting moeten betalen.
Aan de schandpaal nagelen prima, maar dan ook graag iedere arts die een verkeerde diagnose heeft gesteld waardoor een patient is overleden of voor leven lang mismaakt.
Schandpaal met hakblok voor iedere politicus die zijn landgenoten verkoopt; schandpaal met hakblok voor iedere bankier die zijn klanten verkeerd voorlicht, unsz und sofort.

ecologiste | 11-03-13 | 10:10

Kaas de Vies | 11-03-13 | 10:08 Uitsluitend zware pijpen rookt ie. En alleen achteraf.

zeg maar jansen | 11-03-13 | 10:09

@zeg maar jansen | 11-03-13 | 10:07 | + 1 -
Nou ja hij ontkent wel, maar ik denk toch dat hij rookt.

Kaas de Vies | 11-03-13 | 10:08

Kunnen ze dan in ieder geval dat tabac naar bloemen of iets anders zoets laten ruiken, het stinkt zo vies.
Ik denk dat twee sigaretten per week geen schade kunnen aanrichten, maarja, de mens is een overdrijver.
Ook die vieze saus met alle giffen kan nooit goed voor je zijn.
Het is een goor spelletje, de tabacsindustrie, en ik speel niet mee, gelukkig.

tattooboer | 11-03-13 | 10:07

Die site van ze alleen al.

In de banner een foto van iemand die zich de afgelopen jaren heeft volgespoten met allerhande om maar de snelste te zijn op de fiets.

Maar hij rookte niet. Dat maakt dus verschil.

zeg maar jansen | 11-03-13 | 10:07

dat mensen er zelf voor kiezen om zich dood te roken heb ik totaal geen probleem mee maar dat ze het normaal vinden om andere mensen passief mee te laten roken lees dood te maken is niet meer van deze Wereld.
Rookmolecullen die je rechtstreeks van de sigaret inhaleert zijn dermate klein dat het grootste deel weer wordt uitgeademd terwijl de rondzwevende rookmoleculen in de lucht een verbinding aangaan met vocht en stof waardoor ze vertiendvoudigen in formaat en daardoor door de onwetende passant worden ingeademd en eerder achter de ontelbare longhaartjes blijven steken/hangen met als gevolg een grotere kans op longkanker.

treser.info | 11-03-13 | 10:06

Wat een leuke site. De servert rookt ook al.

Frietje_Oorlog | 11-03-13 | 10:04

Zeiken over wat een ander doet. Dat gaat nog eens heel groot worden.

Oh, wacht.

zeg maar jansen | 11-03-13 | 10:02

Geachte redactie: "Niemand wordt namelijk gedwongen om te roken." Sorry, maar dan kent u de functie van de stof nicotine niet.

Feynman | 11-03-13 | 10:01

Eerst maar eens wat doen aan de server van Tabaknee.nl, want die rookt wel...

de Meelman | 11-03-13 | 10:01

@Feynman | 11-03-13 | 09:58 | + 0 -
Kan je in het vorige topic uit de doeken doen met wat voor hypotheek je bezig bent? Of wil je het er niet over hebben.
Maar kijk uit, ik kan heel goed mensen uitroken.

-=hihihi, kuch, proest, rochel=-

Kaas de Vies | 11-03-13 | 10:00

Niet zeiken gasten zitten mijn pensioen bij elkaar te paffen zodat ik gedotterd kan worden omdat ik te vet eet.

Andersom dag | 11-03-13 | 10:00

Kaas de Vies | 11-03-13 | 09:57 De meiden hebben een minkudobot ingezet.

Zoals boven al gezegd is. Ex-rokers, dat zijn de ergste. De nieuwe bekeerlingen worden meestal de meest beroerde predikers.

zeg maar jansen | 11-03-13 | 09:59

Dat je zelf mag bepalen of je jezelf dood rookt ok.
Dat een voormalige loonslaaf van Philip Morris minister van volksgezondheid is, is ethisch op zijn zachts gezegd krom. Dat klinkt als de beveiliging van het kippenhok uitbesteden aan de wolf.

War On Errorism | 11-03-13 | 09:58

Jaren geleden weigerde toenmalig minister Borst de verhoging van de minimale leeftijd om tabak te kopen van 16 naar 18 jaar. Het zou de schatkist veel te veel geld aan accijns gaan kosten. De overheid heeft uw geld hard nodig en wil graag dat onze kinderen in hun rebellerende puberteit verslaafd raken.

Bizar trouwens dat tabak niet alleen door groepsdruk en misleiding aan de man wordt gebracht, maar ook dankzij een harddrug. Gewoon verslavende middelen in je product laten slingeren om mensen verslingert te houden. Er zit geen cocaïne meer in cola, we verkopen geen jam met heroïne.

Bizar dat tabak op meer plaatsen wordt verkocht dan eten en drinken. Overal zie je wel een automaat of een muur van kleine kartonnendoosjes met portable kanker. Als je wilt stoppen wordt je meerdere keren per dag ongevraagd verleidt om toch weer wat nicotine in te slaan. Zelfs het Marokkaanse drugsnetwerk is niet zo fijnmazig in Nederland.

Laten we nicotine en tabak splitsen. Niets verbieden, dat heeft nooit zin. Behalve de combinatie in 1 product of winkel. Nicotine alleen nog op pleisters en in kauwgom bij de apotheek en tabak zonder nicotine alleen nog bij gespecialiseerde zaken. Net zoals dat gedestilleerd alleen bij slijters verkrijgbaar is.

Mensen die voor de smaak echt willen roken kunnen dat prima blijven doen. Ze zullen zien wat het kost omdat ze in 1 keer een slof van € 65 moeten aanschaffen en kunnen dat aanschaffen in alle rust in een tabacotiek met kennis van zaken. Niet meer iedere paar dagen gedachteloos een pakje aanschaffen vanuit je verslaving.

Mensen die willen stoppen worden niet meer geconfronteerd met afkickverschijnselen, zien niet meer bij ieder pompstation, café, supermarkt en winkel een muur van tabak achter de toonbank. Als je wilt roken zal je ook voor de aanschaf om moeten lopen.

Alleen dan wordt roken een vrije keuze.

Feynman | 11-03-13 | 09:58

natuurlijk zijn exrokers het ergste.
Zij spreken uit ervaring en hebben zelf ervaren hoe slecht die kankerstokken zijn.
ben zelf ook 10 jaar geleden van 40 sigaretten per dag volledig gestopt. Rook alleen nog af en toe een pure joint. Iets dat geen kanker veroorzaakt en zelfs 10% meer longcappaciteit genereert.

treser.info | 11-03-13 | 09:58

Ai al -2
Snel, heeft er iemand een peuk?

Kaas de Vies | 11-03-13 | 09:57

De wachtkamers zouden leeg zijn als mensen niet zouden roken.
Ik zou dan als longarts het roken juist stimuleren.
Ze maken zichzelf overbodig. Dat is wel HEEL erg idealistisch.

Lampelul | 11-03-13 | 09:57

En dan samen op Livestrong.nl staan. Die zijn die dopingfratsen ontgaan zeker?

zeg maar jansen | 11-03-13 | 09:57

Als GeenStijl vindt dat mensen immorele dingen doen dan mogen die best aan de schandpaal. Als er bijvoorbeeld eens een bankier zoals Sjoerd van Keulen is die 'immoreel' is door heel veel geld binnen te halen, dan mag hij helemaal zwart gemaakt worden.

Maar als er dan wat rookbazen worden aangepakt? Door de business van die mensen verliezen talloze kinderen hun ouders veel te vroeg aan kanker. En daar mag een dokter niks van zeggen? Dat dat eigenlijk afschuwelijk is? Hoe kan GeenStijl het nu ineens verwerpelijk vinden dat mensen die zoveel ellende aanrichten, worden aangepakt?

Requiescat in pace | 11-03-13 | 09:57

In NL is het bedrijfsleven vies want winst en zo.
Ben je (te) succesvol dan ben je een crimineel.

Ben je daarentegen een echte crimineel dan ben je sielug en dan gaan alle deuren en portemonnees voor je open.

Wat een heerlijk land is het toch ....

James Lastig | 11-03-13 | 09:55

Vervelende bemoeialmutsen. Nederland zit er vol mee. Next!

Magnum Force | 11-03-13 | 09:55

Dat deze vrouwtjes ook gelijk even de strijd aangaan met alcohol, wiet, hasj, suiker, zout, snoep, hamburgers, plofkippen en alle andere dingen die legaal zijn maar niet goed voor je. Dank je vriendelijk, ik ga liever rokend door op m'n 70e dan dat ik vanaf m'n 80e tot m'n 110e lig te creperen in een bejaardentehuis en zo ver van het pad af ben dat ik het zelf niet eens meer door heb en m'n eigen kinderen niet meer herken. Nee bedankt.

Oh, en laat mensen lekker zelf bepalen of ze willen roken. Ontzettend hypocriete vrouwtjes.

Quanquer | 11-03-13 | 09:55

Guy de Lombard | 11-03-13 | 09:53 Ik ook. Tegelijkertijd.

En dan vreselijk op m'n donder krijgen vanwege dat sigaretje na de seks.

zeg maar jansen | 11-03-13 | 09:54

@De andere | 11-03-13 | 09:51 | + 2 -
Nou mijn ADSL-modem rookt nog steeds.

Kaas de Vies | 11-03-13 | 09:53

Ik zou willen dat ik er nooit aan begonnen was al die jaren geleden. Kutgewoonte.

Freddie Stobart | 11-03-13 | 09:53

Moraalridderen is een ziekelijke hobby!

Simon de Danser | 11-03-13 | 09:53

En waarom zou dit dan niet 'mogen' Quid? Staat dat ook ergens in de wet? Of heb jij dat bedacht?
Nee hoor, er ik niks mis met schandpaling. Laat maar eens zien wie er achter de tabakslobby zit. En hoeveel daarmee verdiend wordt. Met naam en toenaam dus. De dames roepen toch niet op tot illegale actie?

jezouermoevanworden | 11-03-13 | 09:53

Ik zou ze gewoon doen. Alle twee.

Guy de Lombard | 11-03-13 | 09:53

Aan de rookpaal met die meiden!

zeg maar jansen | 11-03-13 | 09:53

Bedrijven die mensen ziek maakten met asbest zijn ook aan gort geprocedeerd. Bedrijven die dioxine uitstoten ook. Vebrandingsovens investeren godsvermogens in filters. Waarom rookfabrieken niet, zelfde laken en pak qau resultaat. Allemaal aan de longkanker.
Kijk van mij mag je roken, jezelf een longembolie sucken, maar sta dan niet stom te kijken dat de fabrikanten die jou aan die verslaving geholpen hebben, je vertellen hoe cool het is jezelf om zeep te uitroken dan ook eens uit bepaalde hoeken worden aangepakt. Melk kan ook lekker zijn, maar melk met kankerverwekkend stinkgif wordt ook direct uit de handel gehaald. Twee maten.

Dima Beeline | 11-03-13 | 09:52

Roken, das meer iets uit de tijd van het inbelmodem.

De andere | 11-03-13 | 09:51

Longartsen mogen tegenwoordig ook al niet meer zeggen dat ze het diep- en dieptriest vinden dat ze elk jaar 19.000 mensen dood zien gaan omdat multinationals daar dikke winsten aan verdienen?

Requiescat in pace | 11-03-13 | 09:51

Hoe is het trouwens met de man die het roken in cafe's weer mogelijk heeft gemaakt, die man die voorheen in de tabakslobby zat en later in een kabinet? Hillen?
www.trouw.nl/tr/nl/4516/Gezondheid/art...

Einde van de Domheid | 11-03-13 | 09:50

"roken is zelfs goed voor de schatkist."

OK. En nu nooit meer zeiken over boetes en belastingen Quid.

Red mij niet | 11-03-13 | 09:50

Ach alleen die foto op twitter al. Van die vrijgevochten selfmade ex-studentes. Terug naar het aanrecht dames. Betutteling is alleen onze regering voorbehouden.

Pastor Sippenhaft | 11-03-13 | 09:49

Eelco Brinkman=Elco (Leendert Cornelis).
De man die alles aanpakt wat geld oplevert.
Trouwens; ik heb nooit gerookt en dat bevalt prima.

Kamervraag | 11-03-13 | 09:49

Ik heb nog nooit gerookt, ben gewoon van nature een coole gozert.

Kaas de Vies | 11-03-13 | 09:46

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken