Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Je kunt 12 seconden lang 130 km/u op de A4

Dat oerwoud van snelheidsborden is inmiddels compleet schizofreen geworden. De complete debilisering van het Nederlandse wegennet, dat is het. Het perfecte voorbeeld is het verbindingsstuk tussen de A12 Utrecht - Den Haag en de A4 Den Haag - Amsterdam, bij het Prins Clausplein. Op de A12 moet je 100, op de A4 moet je 100, maar op het verbindingsstuk mag je tussen 19.00 en 06.00 gewoon 130 rijden. Wat neerkomt op 12 seconden 130 kilometer per uur. Whooptiedoo. Snelheidswijzigingen per 100 meter, daar gaat de verkeersveiligheid van vooruit. Kunnen we niet gewoon afspreken dat we overal 120 kilometer per uur mogen rijden? Of zo? Want dit slaat helemaal nergens meer op.

Reaguursels

Inloggen

Nou het is anders best eenvoudig geworden tegenwoordig.
Je mag nu gewoon overal 130, behalve waar je 120, 110, 100, 90, 80 of 70 mag zeg maar.

Vitayalin | 09-03-13 | 12:29

kan iemand mij uitleggen waarom je op een 2-baansweg 120 mag en op een 3/4/5 baansweg meestal maar 100..??ik zie hier geen logica in maar het kan aan mij liggen natuurlijk..

vals alarm | 09-03-13 | 02:19

Ik dacht dat de reaguurders hier alleen bestonden uit VVD-aanhangers en Telegraaflezers. Gelukkig zijn er ook nog wat weldenkende lieden die zien dat de VVD vooral hengelt naar stemmen van bumperklevers en verder helemaal de weg kwijt is. Wat hebben al die extra verkeersborden niet gekost? En wat heeft het opgeleverd? Niets.
Dat geld had veel beter besteed kunnen worden en het snelheidsbeeld op de snelwegen was rustig en duidelijk gebleven.

Leon3022 | 09-03-13 | 01:24

ik vraag me af hoeveel mensen hun stem hebben uitgebracht op een partij, puur en alleen omdat ze die 130km/u in hun programma hadden. Volgens mij is dat nog best veel.

DrStone | 09-03-13 | 00:52

Om gek van te worden ja

bandit | 08-03-13 | 21:30

@markluitzen
Dat bord staat er en geldt ook gewoon voor de A7 Nieuwe Schans - Groningen. In het noorden en oosten zijn wij wel blij met die 130 km. Tja mensen, kom eens uit die randstad weg als je harder wilt rijden. Over Duitsland gesproken, de wegen die in DLD nog onbeperkt zijn kenmerken zich doordat er een stuk minder op- en afritten zijn, de wegen kaarsrecht en er minder verkeer rijdt dan in NL.

tq255 | 08-03-13 | 21:19

@Watapatja | 08-03-13 | 12:08
Gewoon 70 rijden dus

Tim Grimback | 08-03-13 | 20:56

-weggejorist-

lijstnegen | 08-03-13 | 20:24

Het is pure oplichting en een val opgezet om geld binnen te halen. Dat werkt ook overduidelijk.
Ik ga niet harder dan 100 omdat ik het vertik mee te gaan in die val maar ik vind het wel echt tuig die dit gedaan heeft.

Sjoerd5000 | 08-03-13 | 19:21

Sjezus! Wat ERRUG maar even serieus wat een Bananenland is dit. 'Krantenkoppen' "Zorgfraude aan de beurt" "Corruptie EU hard afstraffen" "Omkoping op Sint Maarten" en Boogerd ook de Sjaak (of dit nieuws is) maar goed dit was wel de voorpagina van gister. Dit soort idioterie kan er nog wel bij en diezelfde Politiefaalhazen, prutser die moeten luisteren naar Burgervader en Korpschef blijken nu zelf totale faalhoofden te zijn. Kosten ach, laat maar. Bananenland.
Kijk zo kan je ook over de A28 (is niet meer in deze hoedanigheid maar toch) swf.tubechop.com/tubechop.swf?vurl=pYf...

Rest In Privacy | 08-03-13 | 17:47

-weggejorist-

zand.kasteel | 08-03-13 | 17:38

Deze hele maximum snelheid idioterie is expres bedacht om de staatskas te doen spekken. Het is anders te absurd om waar te zijn en echt, het is allemaal waar. Op een willekeurige rit geldt er steeds weer een ander maximum, maar welk?

van_de_pot_gerukt | 08-03-13 | 17:09

gewoon overal 130 kmph en is opgelost.. leuke is als je vanavond duitsland nederland binnenrijd bij groningen zag ik bord dat de snelheid op de nederlandse snelweg 130 zou zijn .. kan iemand dat controleren als die daar langs rijd?

markluitzen | 08-03-13 | 16:52

Deze waanzin wordt bewust gecreeerd teneinde de schatkist te spekken. Er is geen enkele andere logische verklaring voor het feit dat er 12-baanswegen (tweemaal 6 rijstroken), waar je niet harder dan 100 mag, om nog maar te zwijgen van de gemeentelijke wegen waar je, komend vanaf een 80km-weg plotseling maar 60/uur mag.

Cnorrie | 08-03-13 | 16:38

Ik pleit voor zebrapaden op snelwegen! Irritant om constant een brug te moeten zoeken.

stewie griffin | 08-03-13 | 16:12

Het Haagse compromissenbeleid, of noem het touwtrekbeleid, is duidelijk terug te zien op onze wegen. Minister, toon bestuurlijke kracht, en zet je maatregelen door.

Ik heb een paar oplossingen voor je:

Maak op alle snelwegen de maximumsnelheid 130 km/u, overal dus.

Pas alleen bij drukte de snelheid aan naar 110 km/u of 90 km/u gevaarlijke weggedeelten. Toon deze verlaagde maximumsnelheid d.m.v. de matrixborden. Ook als dit een dure maatregel is.

Maak een aparte in/uitvoegbaan op plaatsen waar veel op- en afritten zijn, zoals dit bijvoorbeeld op de A12 t.h.v. Utrecht het geval is.

Op brede weggedeelten met 3 of meer rijstroken kun je met gedifferentieerde maximum snelheden werken. Linker banen 130 km/u, rechts 110 km/u.

Succes ermee!

Rest In Privacy | 08-03-13 | 15:32

Ook leuk: van de week van Schiphol naar Den Haag.
Ga je door 2 trajectcontroles. Staan daartussen en na de 2e ook nog doodleuk mobiele flitspopo's, ofwel 4 klik-en-bestraf momenten over krap 40 km lengte. Leuke manier van "bezuinigen" houdt onze overheid er op na.

Tobus | 08-03-13 | 14:52

Kunnen we niet gewoon afspreken dat we overal 160 mogen rijden?

hobbit | 08-03-13 | 14:45

Laatst gereden van Doetinchem naar Egmond aan Zee, komt ie..
A18 Doetinchem tot de A12 130
A12 tot net voor Arnhem 120, bij Arnhem 100, net na Arnhem weer 120.
Bij Ede 100 (drie baans) na Veendendaal weer 120, ver voor Utrecht weer 100.
A2 bij Utrecht 100, daar na???? geen idee ben maar 100 blijven rijden over een VIJF (5) baans weg. A9 bij AMC 100, voorbij schiphol 120. Beverwijk weer 100, door de tunnel gek genoeg 120. daar na ben ik het spoor bijster???
Moest diverse malen aan mijn vrouw vragen, "hoe hard mag ik nu hier" kan gvd niet ieder keer op die borden letten, moet ook nog het verkeer in de gaten houden.
Moraal doe overal de zelfde snelheid 100-120 kan mij het schelen maar hier wordt je melemaal gestoord van.

dwar | 08-03-13 | 14:43

@ Dmitri Dmitrievitsj | 08-03-13 | 12:35

Dat ben ik volledig met je eens. Zoveel borden en zoveel onderscheid is onzinnig, zelfs belachelijk. Helaas is milieu nog steeds een bord ten grootte van de achterwand van de 2e kamer, voor de kop van alle politici. Dat is dan ook een uitstekend argument. Echter het argument dat 'mensen niet meer weten hoe hard ze mogen en daardoor boetes ontvangen' vind ik net zo onzinnig als het aantal verkeersborden op de nederlandse snelwegen.

Tenslotte, v.w.b het argument 'ik let liever op de weg' refereer ik graag naar mijn eerdere uitspraak, wij zijn toch geen oude vrouwtjes die met onze neus tegen de voorruit geplakt zitten etc. etc. Bordjes lezen kan ik prima zonder met 130 tussen 19-6 op mijn voorganger te klappen.

Alca | 08-03-13 | 14:42

Jullie zeiken allemaal!

Zonder dit beleid moet Schultz in een 5-serie naar d'r 'werk'ipv een 7-serie, kan toch niet!
Hoe anders wordt haar schaamlipcorrectie betaald? En wie betaald anders de dagelijkse restaurantbezoeken van opa Ivo, die man is te seniel om te koken.

Als het gekloot met die snelheden en andere kasspekkerij niet zouden bestaan, zouden onze polletieke helden beroofd worden van hun overbodige lu.. Ahum, primaire levensbehoeften.

Hulde voor onze polletiek!
En een beetje respect graag, zoals de KNVB zo mooi verwoordt.

stewie griffin | 08-03-13 | 14:36

Het kan niet anders dan dat de verkeersbordenmaffia hier achter zit. Net als bij die vele andere duizenden andere overbodige borden.

Musset | 08-03-13 | 14:34

Dit wordt doel bewust gedaan door rijkswaterstaat en de politie om zoveel mogelijk burgers tenaaien met bonnen .Want dat dat soort maat regels vergissen de mensen zich een keer en door wordt door de overheid goed op in gespeelt .Dit heeft niks met verkeers veiligheid temaken Het werkt prima voor onze bonnen fabriek de politie.

gerrit5042 | 08-03-13 | 14:33

Expres gedaan om op die manier de bekeuringentsunami nog meer op te leuken.

Wie vertrouwt de overheid?

Nobody.

MacG | 08-03-13 | 14:31

Het is ze niet te doen om de snelheid,maar om de bekeuringen,de leipkezen.

fleurtje | 08-03-13 | 14:21

Red mij niet | 08-03-13 | 14:05 | + 0 -
-
lat mij mijn eerdere plebsel voor je aanvullen met cijfertjes uit de VS (ook 2011)
-
32.367 doden op 310.000.000 inwoners maakt 104 verkeersdoden per miljoen inwoners per jaar.
-
Het lijkt wel: "hoe lager de maximum snelheid, hoe hoger het dodental"

Badderbeest! | 08-03-13 | 14:11

zelfde antwoord als dat bij moskee hierboven:
omgekeerd kutland is dit toch geworden... tijd om echt weg te gaan.

drs W | 08-03-13 | 14:10

Badderbeest! | 08-03-13 | 13:59 | + 0
Alleen is de één een werkwoord (enteren en het gebruik van cillitgangbang: entert) en de enter-toets een voorwerp.
.
Uw falen in het maken van onderscheid is tragisch.

Aatje | 08-03-13 | 14:09

Of overal 90? Dat kan in de VS ook.

Red mij niet | 08-03-13 | 14:05

Aatje | 08-03-13 | 13:57 | + 0 -
-
Toetsenborden hebben een enter, pennen niet.

Badderbeest! | 08-03-13 | 13:59

Ook precies om 19:00u starten.

Woutorious | 08-03-13 | 13:59

cillitgangbang | 08-03-13 | 12:27 | + 0
Vaartuigen kun je enteren, landen niet.

Aatje | 08-03-13 | 13:57

europa.eu/rapid/press-release_IP-12-32...
-
In 2010 vielen in Duitsland met har autobahnen 45 verkeersdoden per miljoen mensen. In Belgie 75... spanje 54, frankrijk 62, Griekenland 111, Denemarken 46, Luxemburg 64, Hongarije 74, Finland 51, Portugal 79, Polen 102, Italïe 68.
-
europees gemiddelde = 62
-
Okee, Nederland, VK,zweden en MAlta deden het ietsje beter dan de Duitsers, maar het lijkt mij klip- en klaar dat (het ontbreken van) snelheidslimieten op de snelwenig weinig tot geen verband heeft met de algehele verkeersveiligheid.

Badderbeest! | 08-03-13 | 13:49

En binnenkort trajectcontrole.
Watapatja | 08-03-13 | 12:06 | | Reageer+ | 35

Nix binnenkort , die is er al

Corwin02 | 08-03-13 | 13:48

das een mooie winst anders. 130 - 120 km/h = 30 km/h verschil. das 30.000 meter pet 3600 seconden ofwel 8,333 meter per seconde pure snelheidswinst. Maal 12 maakt 100 meter winst !!!
-
Bij 100 km/h legt men 27,78 m/s af. Dus door deze ingrijpende snelheidswijziging boekt men toch maar mooi een netto tijdswinst van 3,6 seconde !!!
-
vet kickass!

Badderbeest! | 08-03-13 | 13:41

Als je bereid bent om alles te fietsen in een straal van 25 km, heb je bijna geen auto meer nodig. Je kan er altijd eentje lenen of huren als t echt nodig is.
Particulier autobezit is zooooo ouwerwets>> een hoop zorgen, plichten en lasten en het blik wordt alleen maar minder waard.

Terpen-tijn | 08-03-13 | 13:40

Gewoon altijd 110 op de teller, dan kan het nooit al te erg mis gaan.

polyfoneringtone | 08-03-13 | 13:39

Ik word eerst gedwongen om 15 seconden naar die BLOED IRRITANTE TERING reclame te kijken. Volgens mij moet ik iets updaten, of hebben ze eindelijk een manier gevonden om tussen alle blokkades door toch die kutklote reclame erdoorheen te drukken?
Héul irritant dit.

RugOp81 | 08-03-13 | 13:34

Het Prins Clausplein is het enige volledige sterknooppunt van ons land.
www.wegenwiki.nl...
de Bree | 08-03-13 | 12:14 | + 1 -
Wat die wiki 'vergeet' te vermelden is dat dat knooppunt er jaren debiel heeft uitgezien met wat losse pilaren. Afbouw heeft jaren op zich laten wachten...

CaseIf | 08-03-13 | 13:24

Als de politie eerlijk zou zijn, hadden ze gezegd dat ze niet meer bekeuren op de snelwegen, omdat het zelfs voor hun niet altijd duidelijk is.
Je moet constant elk bord in de gaten houden en dan nog lezen op welke tijden. Haast onmogelijk als je er niet dagelijks komt.

Terpen-tijn | 08-03-13 | 13:24

Terpen-tijn | 08-03-13 | 13:07
Ach zo werk het toch ? Gaat je WOZ waarde omlaag en denk je ter compensatie dan een klein mazzeltje te hebben, gooien ze de OZB gewoon omhoog zodat je per saldo toch nog hetzelfde betaalt. Waarom dan nog die fucking WOZ waarde bepalen denk ik dan ? Zo rolt de overheid in dit land.

Bigi Bana Boy | 08-03-13 | 13:18

laten we met zijn allen op de fiets gaan, veel gezonder en beter voor mijn portemonnee.

neemjemoederindemali | 08-03-13 | 13:12

Het is het vleesgeworden poldermodel. Iedereen moet tevreden gehouden worden en zijn belangen vertegenwoordigd zien. Vooral niet eee keer duidelijke en harde beslissingen nemen want dat is niet gezellig om van de ellenlange bezwaarprocedures maar te zwijgen. En het resultaat is dus dit. In China lachen ze hun 1 cm piemoltjes uit hun Maopakjes om dit soort besluiteloosheid.

Bigi Bana Boy | 08-03-13 | 13:12

Niet vergeten om na 2 1/2 seconde je gaspedaal weer los te laten, anders heb je weer een boete wegens snelheidsovertreding.

Slipsnifter | 08-03-13 | 13:12

Ik kan veel langer 130km/u op de A4. En ik kan ook nog wel sneller!

VanBukkem | 08-03-13 | 13:11

@Terpen-tijn | 08-03-13 | 12:58
Ja 30km/h ...... echt OVERAL veilige snelheid.

MarcS | 08-03-13 | 13:10

Sjaak1293 | 08-03-13 | 13:02
daar heb je 100% gelijk in, alleen werkt het zo niet in het leven. iets wat krom is is krom en iets wat recht is is recht. Als u elke morgen een schop tegen uw scheenbeen krijgt van een hele grote kerel voordat u de auto in stapt legt u zich daar dan ook bij neer of wordt u boos?

ITEACHYOU | 08-03-13 | 13:08

De tarieven van de parkeergarages gaan omhoog omdat.. er minder parkeerders komen.
Zo is het ook met de wegen, we zijn te braaf geworden, maar de inkomsten dienen wel op peil te blijven..
Dus ga je ze bekeuren voor een paar kilometer te hard en zorg je dat niemand nog wijs kan worden uit het oerwoud aan borden en regeltjes.
Schep verwarring.. kassa!
Zaken zijn zaken.

Terpen-tijn | 08-03-13 | 13:07

Sjaak1293 | 08-03-13 | 13:00
het gaat niet om die 40 euro, als ik die 40 euro moet betalen omdat ik iets fout heb gedaan ok, maar als ik 40 euro moet betalen en ik bijna zeker weet dat controles op dat punt alleen maar worden gehouden om de kas te spekken, dan noem ik dat legale diefstal. Dus u bent er ook zo een die bij het inhalen het gaspedeaal niet durft in te drukken? want tja, u heeft geen bril en wel een sneldheidsmeter.

ITEACHYOU | 08-03-13 | 13:04

@ITEACHYOU | 08-03-13 | 12:53
Het is ook mogelijk om te veel regels te hebben.
verder eens met de notie dat het handhaven van de regels veelal onnodig is. In het verkeer altijd eigenlijk.

Dmitri Dmitrievitsj | 08-03-13 | 13:04

ITEACHYOU | 08-03-13 | 13:01
Niemand verplicht je toch om 130 te rijden? Blijf lekker 100 rijden, doe ik ook. Scheelt een hoop negatieve energie.

Sjaak1293 | 08-03-13 | 13:02

Sjaak1293 | 08-03-13 | 12:57
dat begrijp je best. dan liever overal 100, wat heb je in godsnaam aan een stukje van 100 meter waar je 130 mag?

ITEACHYOU | 08-03-13 | 13:01

ITEACHYOU | 08-03-13 | 12:56
1. Zou ik me niet druk maken om een boete van 40 euro. 2. Heb ik nooit zulke boetes, maar dat komt misschien omdat ik geen bril en gewoon een snelheidsmeter in de auto heb.

Sjaak1293 | 08-03-13 | 13:00

Bestaat er nog een snelheid voor de cruisecontrol zonder dat je een boete krijgt?

Terpen-tijn | 08-03-13 | 12:58

's avonds / 's nachts kun je vanaf Burgerveen tot aan de werkzaamheden bij Leiden gewoon 130.

StYxX | 08-03-13 | 12:57

ITEACHYOU | 08-03-13 | 12:53
Helemaal mee eens, maar waarom nu de kritiek op een stuk(je) waar je harder mag?! Lees mag, niet moet.

Sjaak1293 | 08-03-13 | 12:57

Sjaak1293 | 08-03-13 | 12:42
Als je je druk maakt over waarover een ander zich druk maakt, dan heb je pas echt plezier in je leven.

me,myself and IK | 08-03-13 | 12:56

@Sjaak1293 | 08-03-13 | 12:52
Sommige dingen moet je niet willen begrijpen. Het leven wordt zo veel plezieriger met een relaxte praktische benadering. Vooral niet ergeren en anderen wat gunnen. Behalve de overheid, die moet niets gegund worden. Het is de plicht van iedere burger de overheid te ondermijnen waar mogelijk.

Dmitri Dmitrievitsj | 08-03-13 | 12:56

Sjaak1293 | 08-03-13 | 12:52
je snapt de frustraties niet? 3 km te hard en je hebt een boete van 40 euro + 6 euro administratie kosten, controles op wegen waar nooit slachtoffers vallen en zo kan ik nog wel even doorgaan.

ITEACHYOU | 08-03-13 | 12:56

Mark Smith | 08-03-13 | 12:27 | + -1 -
Dit heeft echt NIETS met ordehandhaving te maken.
Dit is ordinair geld binnenharken.

Moi2 | 08-03-13 | 12:53

Dmitri Dmitrievitsj | 08-03-13 | 12:47
regels moeten er zijn, anders vervallen we in chaos, alleen is de naleving in NL veel te streng. In landen als Italië en Spanje heb je ook regels maar die worden lng niet zo streng nageleefd als hier. Pas als er stront aan de knikker is gaat men daar naar de regels kijken. waarom moet je boetes gaan uitdelen op een weg waar je 50 mag, overgrote deel 80 rijdt en er nooit doden of zwaargewonden zijn gevallen? is dat om de staatskas te spekken? agenten bezig te houden? weegt dat op tegen de negatieve gevolgen zoals disrespect voor de politie en het verlies van vertrouwen in de plaatselijke en landelijke politiek? man man man

ITEACHYOU | 08-03-13 | 12:53

Nederlanders zijn niet zo gewend aan rustig rijden, zoals in de USA en zeker ook op de autowegen in Turkije. Daar geldt bijvoorbeeld voor de D400, de gigantische lange verbindingsweg tussen oost en west (vergelijkbaar met Amsterdam-Parijs en weer terug!) een maximumsnelheid van 90 km/u en vrijwel niemand die zich daarover druk maakt. De benzine is nog duurder dan in Nederland, dus je rijdt vanzelf wel wat kalmer...
.
Wie mijn mening deelt dat de doorsnee Turk sowieso niet kan autorijden (zelfs met een winkelwagentje hebben ze moeite...) moet het een goed gevoel geven dat de continue beperking van de snelheid een hoop ellende op de weg scheelt.
.
Wat is er tegen om heel Nederland af te stemmen op 90 km/u? Maar dan ook overal buiten de bebouwde kom! Maar ja, dan moet de btw weer omhoog of iets dergelijks en er moet natuurlijk een goede afvloeiingsregeling komen voor al die overbodig geworden bonnenschrijvers en flitshangfiguren. Dat dan weer wel.

Van Dikhout | 08-03-13 | 12:53

Typerend voor de staat van dit land.
Aan een buitenlander hoef je alleen dit filmpje van Nederland te laten zien, en hij/zij hoef je verder niets meer uit te leggen.
De overheid is te groot en wil overal en altijd met van alles bemoeien met hun regelzucht en vormt qua machtsstructuur de grootste piramide ter wereld na Noord Korea.

me,myself and IK | 08-03-13 | 12:53

@Dmitri Dmitrievitsj | 08-03-13 | 12:49
"It is time now to observe another human trait which is universal and infallible: the bureaucracy is expanding to meet the expanding needs of the bureaucracy."

dlseth_ | 08-03-13 | 12:52

80 op de teller is mij hard zat, en spannend dat dat is. Bij te hard rijden keek ik regelmatig in de spiegels, dat moet ik nu bij 80 nog even afleren.

Al SchietjemeLevend | 08-03-13 | 12:52

Dmitri Dmitrievitsj | 08-03-13 | 12:47
Ik snap je. Maar waar komen die bakken met frustratie bij iedereen vandaan? Het verwondert mij elke keer. Alsof ze geen controle hebben over hun eigen leven ofzo.

Sjaak1293 | 08-03-13 | 12:52

Pure Kafka

Bokito ergo sum | 08-03-13 | 12:50

@dlseth_ | 08-03-13 | 12:47
De kernactiviteit van de overheid is geld onttrekken aan de burger zodat de overheid zelf kan groeien. De overheid is de vijand.

Dmitri Dmitrievitsj | 08-03-13 | 12:49

@Itzamná | 08-03-13 | 12:46 | + 0
Maar je praat alleen uit jezelf, je kunt je niet verplaatsen in andere mensen. Iemand die bijvoorbeeld niet bekend is, net moet wisselen van baan, stress etc. Het is gewoon onduidelijk door de stortvloed aan informatie.

Kaas de Vies | 08-03-13 | 12:47

@Sjaak1293 | 08-03-13 | 12:42
Ooit had ik de hoop dat de almaar uitdijende regelbrij er toe zou leiden dat burgers zouden inzien dat het zinloos is om er naar te streven alle regels te volgen. Dan zou uiteindelijk iedereen maar wat doen en gewoon opletten. Zoals onder fietsers de praktijk is. Helaas is de Nederlandse neiging om tot regelneukerij en de hobby om zich te ergeren aan medemensen die een regeltje overtreden hardnekkig. Het komt nooit meer goed in dit land.

Dmitri Dmitrievitsj | 08-03-13 | 12:47

ga eens van Oostenrijk naar Nederland rijden, zodra je Nederland in rijdt is er geen variatie meer in snelheid en loopt de hele boel vast. We lijken wel een soort van eenheidsworsten die op gedrilde wijze achter elkaar aan sukkelen. Als we inhalen zijn we te bang om het gaspedaal wat verder in te drukken, want achter elk viaduct kan een flitspaal of flitsdebiel staan en de boetes zijn buiten proporties. We betalen een hoop geld voor benzine, wegen en BPM, maar krijgen er alleen maar boetes voor terug. bah bah en nog eens bah

ITEACHYOU | 08-03-13 | 12:47

De overheid is niet incompetent, de overheid is kwaadaardig. Zo debiel als de wetgeving en uitvoering is, zo gestroomlijnd is het proces om u te bekeuren.

Kennelijk kunnen ze het goed, zolang het maar in hun eigen voordeel is.

dlseth_ | 08-03-13 | 12:47

Kaas de Vies | 08-03-13 | 12:38 | + 0
Dat filmpje had ik al eens gezien. Ik rij niet zo veel, ken de wegen goed en weet waar men flitst of kan flitsen.
Die sukkels staan met hun apparaatje altijd op dezelfde plek, doorgaans achter een struikje, vandaar de benaming 'struikrover'.

Nu moet ik gaan.
Nu moet ik gaan.

Itzamná | 08-03-13 | 12:46

Eens. Roep zelf ook al een tijdje
"gewoon overal 130, 100, 80, 50 of 30 en verder niks en al helemaal geen variabele limieten meer"

CynicalBastard | 08-03-13 | 12:46

Het zou ook helpen om de rijbewijsleeftijd te verhogen naar 25 jaar, dit in combinatie met het weren van 65+-ers op de snelwegen.
Kun je alle snelheidsbeperkingen afschaffen.

O ja, ook die elektrische autootjes van de snelweg weren. Stelletje groene fascisten - moeten we niet willen.

Itzamná | 08-03-13 | 12:43

De overheid is helemaal van het pad af. Amsterdam was al jaren een groot gesticht, inmiddels in heel nederland eeen groot gekkenhuis. Dit kan je niet aan een argeloze toerist uitleggen..

denoorman | 08-03-13 | 12:43

Echt, als je je hier druk om kunt maken ben je volgens mij zo verzand in het denken in regeltjes, kaders en wetten dat je weinig plezier hebt in je leven...

Sjaak1293 | 08-03-13 | 12:42

P.A. van der Werff | 08-03-13 | 12:25
Nee lekker met zijn allen in een kolonne netjes 100 rijden met 3 meter ertussen, dat is lekker. Trouwens, wat maak je je druk om die snelheid? Ik kan me voorstellen dat je boos wordt om bumperklevers maar toch niet als jij links netjes 100 rijdt en ik op de linkerbaan met 130 voorbij kom? Hier 80, daar 100, daar 120, zonder dat er werkzaamheden zijn? Dan liever alles weer naar 100.

ITEACHYOU | 08-03-13 | 12:40

@Mark Smith | 08-03-13 | 12:38 | + 0
Goed, prima joh. Het is uniform en duidelijk.

Kaas de Vies | 08-03-13 | 12:39

Die dit bedenken: prutsers, regeltjes-fetisjisten, beetnemers van verkeersdeelnemers, klaarkomers op ellende geven aan anderen.......... of complete debielen die verantwoordelijkheid hebben gekregen.

Iwmac | 08-03-13 | 12:39

@Itzamná | 08-03-13 | 12:36 | + 0
Dat is een andere discussie. Je krijgt daardoor niet echt een overflow aan informatie. In Nederland krijg je dat wel. En niet iedereen kan daar mij omgaan want er zit een tijd/stress factor bij autorijden. Je moet informatie in hapklare en snel te verwerken brokken aanleveren. Als je een overflow aan informatie geeft filtert het brein dit er uit.

Kan je hier mee aantonen.
www.youtube.com/watch?v=vJG698U2Mvo

Sowieso heb je nu 100 euro boete.

Kaas de Vies | 08-03-13 | 12:38

Kaas de Vies | 08-03-13 | 12:34
Rappel betekent herinnering en is net zo bloedirritant. Alsof je een debiel bent.

Mark Smith | 08-03-13 | 12:38

Maar, maar, je hoeft toch geen 130?
/zuigmodus off....

Wa jij wil... | 08-03-13 | 12:36

Kaas de Vies | 08-03-13 | 12:34 | + 0
Als duidelijk is hoe hard je mag, hoef je dat niet de hele tijd te herhalen.
Knettergek, die Fransen.
Maken ook nog eens kudtauto's, maar dit terzijde.

Itzamná | 08-03-13 | 12:36

@Alca | 08-03-13 | 12:28
U schijnt het vanzelfsprekend te vinden dat al die bordjes en verschillende snelheidslimieten er zijn. Dat is het niet. Voor de regels moet een reden zijn. Daar begint het mee. De regels moeten een middel zijn, niet een doel op zich. Het nut moet dan ook nog in verhouding staan tot de beperking en de last die burgers ondervinden.

Dmitri Dmitrievitsj | 08-03-13 | 12:35

Alca | 08-03-13 | 12:28
Ik let liever op het verkeer dan dat ik continue naar weer een nieuw borje-met-onderschrift moet kijken. Want het wisselt nogal eens. De willekeur in snelheden is bizar en naar mijn mening niet best voor de verkeersveiligheid.

Te hard is te hard, dat ben ik wel met je eens.

Kloof2012 | 08-03-13 | 12:34

@Itzamná | 08-03-13 | 12:33 | + 0
Juist. Maar uniform en duidelijk. Rappel betekent herhaling. Dus niet 50 keer wijzigen van snelheden.

Kaas de Vies | 08-03-13 | 12:34

Ik zit net zolang reclame te kijken als dat het filmpje rena duurt. De complete debilisering van het Nederlandse Internet, dat is het.

thefonz | 08-03-13 | 12:34

Provinciale wegen met doorgetrokken streep zonder zijwegen vind in nog 10x erger.. Ik heb toch mijn rijbewijs gehaald zodat ik in kan schatten waar ik wel en niet in kan halen, hoeft de overheid niet voor mij te bepalen. Let op, ik heb het over lange rechte stukken weg ZONDER zijwegen maar met een doorgetrokken streep, is toch simpelweg belachelijk !!

bedwetertje | 08-03-13 | 12:34

Milk the cow of her money!!!

Randvoorwaarde | 08-03-13 | 12:33

Kaas de Vies | 08-03-13 | 12:31 | + 0
In Frankrijk staat net zoveel borden als in Nederland. Elke honderd meter Rappèl.

Itzamná | 08-03-13 | 12:33

Nog veel leuker is dat een mobiele flitser niet in een bocht gezet mag worden. Daar waar snelheid gevaarlijker is door zijwaartse krachten en slechter zicht controleren we minder. Zoals AfroJack zijn Ferrari afschreef in een bocht op de snelweg.

De ANWB ageerde jaren geleden al dat onduidelijke toegestane snelheden leiden tot verkeer dat met verschillende snelheden gevaarlijk door zichzelf heen probeert te rijden, terwijl mensen bekeurd worden die serieus een poging doen zich aan de wet te houden.
nos.nl/artikel/87568-anwb-maximumsnelh...

Duidelijkheid leidt tot veiligheid, onduidelijkheid leidt tot extra inkomsten.

Feynman | 08-03-13 | 12:33

@LastShadowPuppet | 08-03-13 | 12:30 | + 0
Ik begrijp dat ook niet. Je kan toch niet 2x gestraft worden voor hetzelfde vergrijp. In casu 100 rijden op de N65. Blijkbaar bij verkeershandhaving wel.

Kaas de Vies | 08-03-13 | 12:32

Het is idd onzinnig om daar 12 seconden 130 te gaan rijden als je weet dat het daarna weer 100 is. Ik blijf ook lekker 100 rijden en laat het schuimbekkend gas en rem intrappen aan gefrustreerden als deze over.

Sjaak1293 | 08-03-13 | 12:32

Dankuwel, dankuwel, dankuwel!

Einde van de Domheid | 08-03-13 | 12:32

Overal 80 en overal controle. 82? Gewoon € 100 aftikken. Dat is dan inclusief administratiekosten, dat wel.

Koos Knak | 08-03-13 | 12:32

Dit land is compleet de weg kwijt.
Ik heb al lang “overal 120 of harder" ingevoerd voor mezelf.
F*ck flitsers en de KLPD!
Flitsers worden gelukkig aangegeven op de interwebs.
En onopvallende KLPD auto's vallen op als bontkraagjes op de EO jongeren dag!

r04drunn3r | 08-03-13 | 12:32

@Alca | 08-03-13 | 12:28 | + 0
Het is niet moeilijk, het is onnodig. Als je voor zo'n stuk weg zo actief met je snelheid bezig moet zijn klopt er iets niet. Het is onwerkbaar.
De borden zijn niet onduidelijk het zijn er te veel. Je moet eens voor de grap de borden tellen op de Nederlandse snelweg en vergelijk dat eens met een Frankrijk of Duitsland. Waarom is dat?

Kaas de Vies | 08-03-13 | 12:31

Het begint inderdaad een lachwekkende vertoning te worden. Je zit meer op de bordjes en je snelheidsmeter te letten dan dat je 100% bezig bent met het verkeer. Waarom is de ANWB niet bij machte om aan deze ellende een halt toe te roepen? Waarom is de minister van verkeer- en waterstaat nog niet gekielhaald? De meeste verkeersdoden vallen op de provinciale wegen en in de bebouwde kom. beperking van de snelheid op de snelweg heeft niet geleid tot minder verkeersslachtoffers
Alles onder het mom van de "luchtkwaliteit". Me reet, als het om Schiphol gaat dan is het in 10 minuten besloten, maar van 100 naar 130, nee natuurlijk niet

www.rtl.nl/components/actueel/rtlnieuw...

ITEACHYOU | 08-03-13 | 12:30

Op een zondagavond rond 23u00 op de N65 ergens in Brabant (kennelijk een als snelweg vermomde provinciale weg) nietsvermoedend tussen de 95 en 100 km/u rijden en dan een paar weken later TWEE bekeuringen thuis krijgen die welgeteld TWEE minuten na elkaar zijn uitgedeeld. Of ik voor deze schandalige wegpiraterij even in totaal €270,- af wil tikken. Ik ga dus vanaf nu standaard bij iedere flitsboete bezwaar aantekenen. Gewoon omdat het kan. Dat ze de tyfus krijgen daar bij het CJIB.

LastShadowPuppet | 08-03-13 | 12:30

Geeft wel duidelijk de VVD cultuur weer.

Met deze onzin zijn vele rechtse zakken flink gevuld.

gebrokenvleugel | 08-03-13 | 12:30

Maak overal 130 van en geef met matrixborden 100 aan als het te druk is. Spitsstrook (niet vluchtstrook) ALTIJD open, wat een onzin om meerdere stroken te hebben en als het rustig is er 1 dicht te doen. Kan een kind bedenken en is niet eens zo gek..

SuperRogier | 08-03-13 | 12:29

Met alle respect maar, WAAROM is dit zo moeilijk? We zijn toch niet allemaal ouwe vrouwtjes die met onze neus tegen de voorruit recht naar voren kijken? We kunnen toch verdomme wel borden lezen met z'n allen?

Als je een bekeuring krijgt heb je te hard gereden en dus niet opgelet. Probeer niet je eigen falen te bagatelliseren door te zeggen dat de bordjes zo onduidelijk waren. Dat excuus werkte in groep 7 al niet meer.

Alca | 08-03-13 | 12:28

Mensen, het is heel simpel.
Hoe meer borden en hoe onduidelijker de situatie hoe meer geld aan boetes er binnen stroomt.
-
Dit is niet per ongeluk, dit is opzettelijk gedaan is is gewoon een vorm van illegale belasting.
Ook de hoogte van de boete staat totaal niet meer in verhouding met het vergrijp.

Moi2 | 08-03-13 | 12:28

Men wil dus blijkbaar een overheid die de orde handhaaft en verantwoordelijkheid neemt (Haren), maar aan de andere kant mag de overheid niet aan regelhandhaving doen.

Mark Smith | 08-03-13 | 12:27


de Meelman | 08-03-13 | 12:08 |
Ik hoop dat ze dan net wel doen

irma zonderboezem | 08-03-13 | 12:27

Filmpje om 19:01
Wat een timing.
Volgens mij ga je speciaal de weg op om 130 te mogen rijden, Quid.

Anijsblokje | 08-03-13 | 12:27

-weggejorist-

cillitgangbang | 08-03-13 | 12:27

Échte mannen gaan op de fiets.
de Bree | 08-03-13 | 12:23 | + 1 -
Échte mannen gaan op de opgevoerde elektrische fiets 130!

Freakster1986 | 08-03-13 | 12:26

Het is een chaos. Wisselende snelheden bij gesloten/open spitsstroken, 80 kilometerzones, verschillende snelheden afhankelijk van he tijdstip van de dag (soms tussen 06 en 19 uur 80, daarbuiten 100, maar soms ook precies andersom)... Zou dat nou echt bijdragen aan de verkeersveiligeid, dat continue kijken naar het zoveelste bord-me-onderschrift of de naald van je snelheidsmeter steeds in de gaten houden (en auto's die noodgedwongen bizar dicht op elkaar rijden want stel je voor dat je iets te hard gaat) door trajectcontroles... De bordenfabrikanten in NL lachen zich een slag in de rondte.

Kloof2012 | 08-03-13 | 12:26

dit is dus het resultaat van 'polderen'

damnschreeuwer | 08-03-13 | 12:26

exemplarisch voor het hedendaagse beleid in Nederland; een opeenstapeling van lapmiddeltjes, verbodjes en gebodjes.
Laten we er gewoon een streep onder zetten en compleet overnieuw beginnen op alle terreinen. Dit komt anders nooit meer goed.

crk | 08-03-13 | 12:25

Waarom zou je de snelheid überhaupt beperken op de snelwegen?
Je zult zien dat het een stuk rustiger wordt als je je overal de tyfus mag scheuren. Al die oudjes, die nu zoals bekend voor de files zorgen, durven de weg niet meer op, dus economisch is het ook nog eens een Enorme Vooruitgang.
Die oudjes kunnen prima met de trein of met het looprek.

Itzamná | 08-03-13 | 12:25

130, leuke snelheid, maar moet de rest van het verkeer ook mee doen. Lamlullen die niet harder durven te gaan dan 100 en daar dan mee een vrachtwagen inhalen, gadverdamme. Alleen die aanknooppunten van 100 naar 130 en weer terug wegen blijven een ramp! EN WAAR STAAN ZE VAAK TE FLITSEN?!

LangeTijdGeleden | 08-03-13 | 12:25

Iets met Kamervragen, spoeddebat, verantwoordelijke minister, koppen rollen en over tot de orde van de dag.

doedeljantje | 08-03-13 | 12:25

Je moet ook afstand houden, richting aangeven, rechts houden en niet zuipen als je gaat rijden. Dat doet een groot deel van de bestuurders ook niet, maar omdat daar geen borden voor langs de weg staan valt niemand daarover.
Maar als het opeens over de maximumsnelheid gaat dan valt iedereen over elkaar heen om te schreeuwen hoe absurd het allemaal wel niet is.
Leer eerst eens allemaal fatsoenlijk rijden gvd. Ik wordt liever niet 10 keer per dag door incompetenten in een gevaarlijke situatie gebracht dan dat ik 130 mag rijden ipv 120.

P.A. van der Werff | 08-03-13 | 12:25

Soort van Tolweg. Je hoeft niet te stoppen, je hoeft enkel gas te geven. Jij het gevoel dat je opschiet en ondertussen maar betalen. In Den Haag lachen ze zich rot.

Freakster1986 | 08-03-13 | 12:24

Échte mannen gaan op de fiets.

de Bree | 08-03-13 | 12:23

Mensen toch, niet zo`n drama er van maken, neem toch gewoon de trein.
Hoef je nooit zenuwachtig naar je dode bomen post te lopen omdat je bang bent dat Leeuwarden je weer gevonden heeft.

Spokoynoy Nochi | 08-03-13 | 12:23

Dat hele 130 gelul is om het klootjesvolk tevreden te stellen.
Onmiddellijk na zo'n stukje staan de camera's om je maar te laten betalen.

Laatst nog eens met de auto in NL gereden ... van Breda naar Rotterdam:
Eerste stuk 130 .. joehoe, dat schiet lekker op
Dan bij Moerdijk valt het terug naar 120 .. OK
Bij Dordrecht halen we er nog wat vanaf en is het 100
En eenmaal op de ruit van R'dam is het 80.

Ik wil niet eens weten hoeveel tijd en geld deze debiele regeltjes hebben gekost.

James Lastig | 08-03-13 | 12:23

Kaas de Vies | 08-03-13 | 12:20 |
Die zal het waarschijnlijk afdoen als obstructie van de rechtsgang of minachting voor de rechtsorde.
En terecht.

Mark Smith | 08-03-13 | 12:23

Bordenbrij. Nog erger vind ik de kastjes een paar meter voor een zebrapad die aangeven hoe snel je rijdt. Doe ik me best om me aan de snelheid te houden en daarna een noodstop. Had ik oma met haar kleinkind bijna niet gezien :(

De langste thuis | 08-03-13 | 12:22

Dierenpolitie en 130km/h.

Einde van de Domheid | 08-03-13 | 12:21

Heeft er iemand al succesvol beroep aangetekend tegen de bekeuring. Ik ben erg benieuwd hoe de rechter in deze staat.

Kaas de Vies | 08-03-13 | 12:20

Niet dat het de taak is van GS, maar eerder uitleggen dat het om 12 seconden 130km/h ging had bij veel mensen bekeuringen voorkomen.

Einde van de Domheid | 08-03-13 | 12:19

Beetje vaag filmpje dames en heren van GS...

Reykjavik | 08-03-13 | 12:18

Toch raar dat dat panisch vasthouden aan die 120km/h echt het enige 'stukje' betrouwbare overheid is, dat er is. Voor de rest worden afspraken voortdurend aangepast.

Einde van de Domheid | 08-03-13 | 12:18

het zou moeten zijn: 130, tenzij.
maar nu zijn er zoveel ongefundeerde en vooral onbegrijpelijke snelheidsbeperkingen, wat een onzin!
ik stel voor alles terug te draaien, 120 tenzij, een hoop 100-zones afschaffen (de 80-zones uiteraard per direct afschaffen), en de oorspronkelijke testtrajecten te gaan testen op een échte snelweg-snelheid zoals 150-160. Geen problemen mee, en aan alle twijfelaars en doemdenkers: doe maar eens testen, wedden dat het een succes wordt!?

Faragefan | 08-03-13 | 12:18

Je kunt van politici en beleidsmakers niet verwachten dat ze enige vorm van kennis hebben, menigeen zit daar voor zijn/haar ego, verder niet.
Dat er misstanden zijn komt door hun tunnelvisie: ze kunnen nu eenmaal niet breed kijken.

sTiRf | 08-03-13 | 12:17

@Willem75431258973453 | 08-03-13 | 12:10 |:
Bovendien moeten hier mensen mee bezig zijn, over nadenken en hun geld mee verdienen. We zijn immers een socialistische staat waarin iedereen aan het werk gehouden moet worden.

Gabr | 08-03-13 | 12:17

Voor een filmpje van 12 seconden moet ik 30 seconden geleuter aan horen over kauwgom.

Kamervraag | 08-03-13 | 12:17

@Dmitri Dmitrievitsj | 08-03-13 | 12:14
Een ketenregisseur snelheidsbeperkingen graag.

Parsons | 08-03-13 | 12:16

@Rob Ronalds2559 | 08-03-13 | 12:11
Nee, dat gaat Cohen binnenkort onderzoeken.

Parsons | 08-03-13 | 12:15

@Parsons | 08-03-13 | 12:12
Neeneenee. Er moeten altijd méér regels komen, niet minder. Wat is het volgende, minder bestuurslagen? Minder ambtenaren? Meer vrijheid? Zo werkt het natuurlijk niet hè!

Dmitri Dmitrievitsj | 08-03-13 | 12:14

Weet je wat ook vervelend is? 15 seconden zuigende kut reclame van Vodafone voor een filmpje van 22 seconden. Heb al jaren Vodafone maar als ze zo doorgaan schakel ik weer over op rooksignalen. Voor de rest is al die bebording niet zo aan mij besteed. Hou van ronde getallen, beginnend met een 2.

nl2dav | 08-03-13 | 12:14

Neehee, zegt Rutjekut dan, we hebben de inkomsten nodihiiig.

He pik | 08-03-13 | 12:13

Kunnen we niet gewoon de maximumsnelheid afschaffen?

Parsons | 08-03-13 | 12:12

Dat hele 130 km/u verhaal is een rookgordijn van de politici, om te verbergen dat het klote gaat in dit land. Alle ophef over die 130 km/uur leidt af van de economische en maatschappelijke problemen in dit land.

De grootse ergernis is dat wegen waar voorheen 120 de norm was (A2 Adam-Utrecht, A12 Utrecht-Den Haag, etc) na aanpassingen opeens 100 wordt gereden. Nu 130 km/uur rijden buiten de spits is geen oplossing. Het stelt allemaal niets voor.

De bordenproducent die vaart er wel bij. Is al eens nagegaan wat die onzin allemaal heeft gekost?

Rob Ronalds2559 | 08-03-13 | 12:11

12 seconden genot is in deze tijd van faalbeleid toch iets.
Maar om Job Cohen te spreken: het kan beter.

Pastor Sippenhaft | 08-03-13 | 12:11

Den Haag -Amsterdam moet je over de A44 doen.

Dmitri Dmitrievitsj | 08-03-13 | 12:10

"Kunnen we niet gewoon afspreken dat we overal 120 kilometer per uur mogen rijden? Of zo?" Neeheee, dat is toch veelste logisch en makkelijk. Er moet bij elke handeling die je als burger doet een mogelijkheid zijn dat je het per ongeluk fout doet en daarvoor dan bekeurd kan worden.

Willem75431258973453 | 08-03-13 | 12:10

Rustig aan, dan 12 seconden vol gas, dan weer rustig aan.
Het lijkt wel sex.

Cuyahoga | 08-03-13 | 12:08

12 seconden 130? Wat voor pauperbak rij je dan. Ik zat gisteren op 8 en was daardoor lekker vroeg thuis. Morgen ga ik voor 6, alleen hoop ik dan maar dat ze er dan niet net staan te flitsen...

de Meelman | 08-03-13 | 12:08

De a7 is ook al zo'n ramp, 80, 90, 100, 120, 130. Een goudmijntje voor de staat.

Watapatja | 08-03-13 | 12:08

@'Je kunt 12 seconden lang 130 km/u op de A4'
Het kan veel langer en harder, het mag alleen niet.

Simon de Danser | 08-03-13 | 12:08

-weggejorist-

cillitgangbang | 08-03-13 | 12:08

"moet, moet, mag je gewoon." Het klinkt als een beknopte handleiding voor de Nederlandse samenleving.

Petrus de Rewa | 08-03-13 | 12:07

En binnenkort trajectcontrole.

Watapatja | 08-03-13 | 12:06

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl