
Die graaiende bankiers, die hebben ons in de afgrond gestort. Of nee, het zijn de Brusselse technocraten, zij zijn verantwoordelijk voor de afbraak van de welvaartsstaat. Nee ook niet, het zijn de Haagse eurofielen die al decennia in winterslaap verkeren. Of is het toch het volk dat maar op dezelfde partijen blijft stemmen en weigert om het heft in eigen hand te nemen? De schuldvraag: wie is er nou eigenlijk verantwoordelijk voor de crisis? Voor zover we de huidige malaise nog een crisis kunnen noemen, dat is. Wat zich in 2007 als kredietcrisis manifesteerde op de financiële markten is in 2013 nog altijd
alive and kickin', in de vorm van een Europese staatsschuldencrisis. Zes jaar crisis, hou op. Dit is geen crisis, dit is (het begin van) een structurele achteruitgang voor de noordelijke landen in de EU. Grof gezegd alle landen met een handelsoverschot. De EU is een transferunie, Noord betaalt uiteindelijk, financieel-technische details buiten beschouwing gelaten, voor Zuid. En dat kost geld. Concreter: dat kost pensioenpotten, sociale vangnetten, soevereiniteit, arbeidsrechten, enzovoort. Pauperbankiers, grafbureaucraten, faalpolitici of het stemvee. Wie zijn nou de grootste boerenbraadlullen? Kiezen maar!
Bankiers
Het uitschot van het kapitalisme, de vijand van het volk, aldus hippies en het NRC. Leven als zonnekoningen op de 80ste verdieping van hun wolkenkrabbers, noemen hun klanten steevast
muppets en zijn zich absoluut niet bewust van het feit dat er achter hun onbegrijpelijke modellen mensen schuil gaan. Onderdeel van de neppe economie, produceren absoluut niets tastbaars maar krijgen voor hun diensten wel bakken pecunia. Hebben willens en wetens baggerhypotheken verkocht aan onwetend en goedgelovig voetvolk, waarvan de ineenstorting het begin van de kredietcrisis inluidde. Hebben voor hun (mis)daden nooit terecht hoeven staan, lopen vrij rond in tropische oorden op kosten van de belastingbetaler en/of
muppets die hen keer op keer en overal ter wereld van het terechte faillissement hebben gered. Waren er geen megalomane
too big to fail banken geweest, die geldgeil de risico's hadden gesocialiseerd en de winsten geprivatiseerd, dan was er geen crisis geweest.
Brussel
Of zijn het toch de wereldvreemde techno- en bureaucraten in Brussel? Stap voor stap zwendelen ze de lidstaten een steeds strakker EU-keurslijf in. Verdrag na verdrag worden de regels en voorschriften strikter, totdat er geen weg meer terug is behalve een radicale. Van vrije economische samenwerking langzaam maar zeker naar een totale politieke unie. Gedreven door een alles verzengende angst voor opnieuw oorlog in Europa en met het idee dat alles buiten Europa eng is, moét Europa één zijn. Gestoeld op de principes van bureaucratie en technocratische efficiëntie, geleid door een onaantastbare Europese Commissie met onbekende bestuurders, met uiteindelijk de baas van de ECB achter het steeds belangrijkere geldkanon. Voor hen is de EU niet één van de middelen tot een veilig en welvarend continent, het is een doel op zich. Hoeveel geld en crises dat ook kost. Waren er geen Brusselse malloten geweest, dan was er geen crisis geweest.
Den Haag
Zal best dat die bankiers en die lui in Brussel zo hard hun best doen voor zichzelf, uiteindelijk is de structurele achteruitgang de schuld van Den Haag. Of breder: van de nationale overheden. Zij hebben de risico's weggehaald waardoor de banken zo groot konden groeien, zij hebben niet gezorgd voor adequaat toezicht, zij hebben geen sterke wetten gemaakt waardoor we in geval van nood slechts met klappertjespistolen op de bankenboeven konden schieten. Daarnaast zijn ze de EU door dik en dun blijven steunen. Allicht hoort u voor de verkiezingen wat EUscepsis, na afloop staan de regeringsleiders weer strak in de opstelling en lachend op de groepsfoto. Iedere keer wanneer er een Europese roep om geld is tekenen de Haagse politici de cheque. Hadden we in Den Haag geen wanhopig volgzame politici gehad, dan was er geen crisis geweest.
De Burger
Bankiers, Brusselse technocraten en Haagse ja-knikkers: uiteindelijk zijn ze allemaal in het zadel geholpen door de burger. Verkiezing na verkiezing blijft de kiezer stemmen op het establishment, na de Tweede Wereldoorlog is er nog nooit een kabinet geweest zonder een traditionele machtspartij. Crises genoeg, het malieveld blijft leeg. Brood en spelen, daarmee laat de burger zich tevreden houden. Bij het laatste protest op het Binnenhof stond maar liefst één boze blanke man en de nationaal gebrachte
referendumoproep staat na weken slechts op 16.000 handtekeningen. Ondertussen laat de hebzuchtige Jan Doedel zich lekker maken met een hypotheek en een creditcard die hij helemaal niet kan betalen, en geeft hij de bankiers en politici de schuld zodra de luchtbel waarvan jaren als een Griekse god is geleefd leeg loopt. Was de burger niet zo'n hebzuchtige meeloper geweest, dan was er geen crisis geweest.
Hitler
Geen ontkomen aan. Onder dit kopje vallen ook de illuminati, Bilderberg, chemtrails, etc. Zonder Hitler (etc.) was er geen crisis geweest.
Brood en spelen
Spelen op RTL, Ajax bekert in Europa.
Livestream.
Reaguursels
InloggenHier dan eindelijk het antwoord: Het is de schuld van de VS. Niet verwacht he!
Als je 'the big plan' bekijkt, dan staan wij aan de vooravond van een enorme machtsverschuiving. China zal het land worden die het stokje gaat overnemen en het Oosten in het algemeen zal het nieuwe wereldbeeld gaan bepalen. Om 'het westen' bijeen te houden (dus de VS + Europe) probeert de VS samen met haar ouwe bondgenoten nog krampachtig het positieve verhaal van Europa te vertellen en er nog snel nieuwe landen bij te harken die eigenlijk niemand wil hebben. M.a.w. de "macht" van het westen nog snel te vergroten.
Dat de VS nu kwaad is op GB vanwege de oproep voor een nationale referendum, spreekt voor zich. Men weet dat hierdoor de EU uit elkaar zal spatten en de VS haar rol verliest en China er met de winst vandoor gaat.
Al deze EU perikelen spelen op Macro, Meso en Micro niveau af, evenals de geldstromen die hiermee gepaard gaan. China speelt hier goed op in, door juist kredieten aan landen te verstrekken en zo haar financiële en politieke banden met deze landen aan te sterken. Check even de steun aan Griekenland, maar ook aan talloze Afrikaanse landen. Zelfs de VS heeft een enorme schuld aan China.
In elk land is de oorzaak van de crisis anders, maar grondslag is het failliet van de Europese overheden, vanwege het continue investeren in EU-projecten om alles bij elkaar te houden, maar wat hopeloos aan het falen is.
Dus het wordt toch Ni Hao, Kai-Lan voor je kinderen in plaats van Dora the Explorer.
Tomeloze hebberigheid. En als we deze crisis achter de rug hebben en we weer een tijd hoogconjunctuur hebben, dan gebeurt dit weer. En zo is het al sinds de tulpencrisis.
Sylco Hoppenbrouwers wil graag onderzoek doen bij de BankGrootGraaiers zoals Sjoerd van Keulen (SNS); oud-minister Gerrit Zalm die zich een salaris van 750.000 toe-eigent als topman van ABN Amro/Fortis; Nout Wellink tot 1 juli 2011 president van DNB,ruim 400.000 eigende hij zich jaarlijks toe, ook diende hij zeer hoge declaraties in.
.
Hoofdgast in het radioprogramma OBA Live 22-2-2013 is neurowetenschapper Sylco Hoppenbrouwers.
Bijna de helft van alle ernstige misdrijven wordt gepleegd door psychopaten.
Hoppenbrouwers bestudeerde voor zijn promotieonderzoek de hersenen van criminele psychopaten en toonde aan dat een deel van hun hersenen dat zeer belangrijk is voor de regulatie van emoties en impulsen bij psychopaten minder goed functioneert.
obalive.nl/
bovenwater | 21-02-13 | 21:16
Dus jij wilt met kortzichtigheid de crisis te lijf... Denk je nou werkelijk dat Nederland ooit nog met China cs. op prijs kan concurreren? Precies het tegenovergestelde waarvoor jij pleit, dat is nodig om op lange termijn te floreren. Dan bedoel ik het focussen op: onderwijs, kennis, gezondheid, creativiteit innovativiteit. En niet op die vooroorlogse visie van jou, die brengt ons definitief in de afgrond omdat men ons er in het verre Oosten per definitie op prijs uit concurreert.
Optie 7 de jezuïeten
stabiliteits mechanisme
de nieuwe misdaad,burgers op laten draaien honderden miljarden euro,s voor de reddings aktie
om de euro overeind te houden nationale parlementen wurggreep overname door brussel.
iets voor paul en witteman.
die zorgen wel dat ze witte voetjes houden
Tijdens de overgang tijdelijk zilveren munten voor alledaagse boodschappen,goudgebaseerd giraal geld.. en later geldcreatie op een grondstoffen combinatie gebaseerd.. als grote kapitaalhandel en beurzen stilvallen is dat imo geen bezwaar... aangezien daar het meeste uit het systeem weglekt.als gewone burgers in iedergeval nog boodschappen kunnen doen,overleven we het allemaal wel,alles is er tenslotte. Alleen moeten er wat koppen rollen,en rente opbrengsten gaan naar educatie en infrastructuur... niet naar goldman sachs medewerkers binnen de overheid,por favor... die moeten juist worden gearresteerd.
De Bush administration. Ze hebben de grootste bubbel ooit gecreeerd en vele landen meegetrokken in oorlog en de leningen die daarbij horen. Zij hadden het idee iedereen een huis te geven, en riepen daarvoor twee staatsbanken in het leven(Fannie en Freddie) Door een combinatie van lage, centraal geplande lage rentes, de garantie(zwart op wit, Paulson memos op wikileaks)dat de banken een bailout zouden krijgen als ze meededen, en het verstrekken van door Fannie en Freddie verleende hypotheken aan mensen die absoluut geen hypotheek mochten hebben(maar hee, zou jij een huis weigeren als het je werd aangeboden?) zorgden voor de grootste gifbeker die de wereld ooit gekend heeft. En daar al die papieren welvaart konden de mensen die aan de VS leverden, de rest van de wereld dus, een soortgelijke bubbel creeeren.
De oplossing? Strikte herkapitalisatie. Van banken, overheden en vooral het volk. Maar in plaat daarvan wordt nóg meer schuld gecreeerd, zodat het lijkt of deeconomie aantrekt. De bubbels bevinden zich nu in de VS in gezondheidszorg en onderwijs, in China in vastgoed, en in Europa in staatspapier. Het eindresultaat zal hetzelfde zijn als in 2008.
En o ja, vooral de bankiers zijn slecht want iets met ze verdienen meer dan ik of zo.
de crisis kwam uit america,heel europa overspoeld met geladeerde ++++ bedrog leningen opgekocht door banken
het bedrog van de eeuw.
goldman sachs deed er nog een schepje boven op
door griekenland financieel te lenen zodat ze ook in de eu konden komen.
dit was het vertrekpunt,de rest ontrold zich op termijn,wat duidelijk is dat de donor landen steeds verder uitgekleed worden.
dat de ecb draghi de banken leent voor 0,75% rente met nieuw gedrukt geld,de banken moet meer eigen vermogen hebben.
het nieuw gedrukte geld kan weer verantwoord worden door steeds meer landen in de eu op te nemen.
het resultaat tot nog toe is dat we steeds verder in de afgrond terecht komen,een crisus die blijft
Balkenende heeft altijd goed ingespeelt op de graaigierigheid van HRA bevoordeelden. Zo kon hij altijd leider zijn van een grote partij.
Kok was een leugenaar en heeft ons verkwamselt maar Bakellende precies hetzelfde.
Het is dit gajus sinds jaren 70 dat ons aan de rand van de afgrond heeft gebracht en nu geven ze ons het laatste duwtje.
Mensen wordt wakker en haal de guillotines.
Het hele systeem deugt gewoon niet. Was ook te verwachten...
- CB maakt geld.
- Dit geld komt in omloop als banken het LENEN tegen een (welliswaar lage) rente.
- Banken lenen het weer verder uit, aan elkaar en aan ons.
- Wij betalen rente aan de banken. Waarmee? Met geld, dat in omloop is gebracht door de CB.
- Banken betalen in principe de rente aan de CB terug met geld dat ze geleend hebben van de CB of elkaar.
- Waar komt de rente vandaan???
Het is altijd zo dat wie schuld heeft,eigen macht afstaat aan de eiser(s).Bij schuld gaat het dus altijd om de balans van de macht.Alle rijken (dus ook landen)en religie's weten dat zolang ze bestaan en hebben bestaan. "Niets menselijks is ons vreemd" was de spreuk van de Romeinse keizer,maar kwam niet met vreselijk toevoeging : "... en het onmenselijke is ons daarmee ook niet vreemd".De crisis en recessie zal deze nuance des te sterker aan het licht brengen want het macht-spel kan de vorm aannemen van oorlog : Het oplossen (letterlijk en figuurlijk)van overtolligheid en..."oorlog is slechts de voortzetting der politiek met andere middelen" (uitspraak ten tijde van de Napoleontische oorlogen).
De schuldige is:
De overheid.
De overheid is degene die de vrije markt weg reguleert. Door hun bemoeizucht in de economie verzieken ze veel, heel veel. Ze zijn aan alle problemen schuldig: de bankencrisis, de huizencrises, de uit de hand lopende kosten in de zorg, het voortslepen van de crisis enz enz enz.
Bankencrisis: Doordat de overheid het geld dat op de bank staat garandeert, ontneemt ze de markt uit de business. In een vrije markt werkt het zo. Banken zijn namelijk immer failliet; Ze lenen namelijk het geld van anderen uit, terwijl ze beloven dat het geld dat ze bewaren beschikbaar is. Een uitermate risicovolle onderneming. Als bank kan je dus maar beter zorgen dat je altijd genoeg geld in kas hebt voor als mensen hun geld komen halen, heb je dat niet dan heb je binnen no time een bankrun, en ben je deaudt. Prima stelsel, want een slechte bank rot vanzelf op een goede blijft bestaan. Verder kijken mensen wel twee keer uit om hun geld op een ice-save rekening te zetten in de vrije markt. Wat de overheid nu doet is zeggen, wij garanderen alle banktegoeden tot 100.000. De bank denkt mooi! Die gaat nu gokken met jouw geld, immers suikeroom de staat betaald wel. De consument denkt mooi: 5% rente terwijl de rest 1% doet, kom maar hier met die DSB rekening, de overheid staat toch garant. En zoals dat altijd gaat met gokken, gaat het mis. De overheid is dus schuldig voor de bankencrisis.
Huizencrisis: Er is een heel simpel markt principe wat altijd vraag en aanbod in balans brengt. Een huis kopen is duur, aan elk huis hangt een zeker marktprijs. Wat de overheid gedaan heeft door middel van de hypotheekrenteaftrek is voor iedereen die een huis wil kopen, de prijs verlagen. De prijs is nu lager om een huis te kopen, dus de vraag zal stijgen. Omdat er meer vraag is, zal de prijs van het fysieke huis stijgen. Dit verklaart waarom de huizenprijzen voor de crisis niet anders als omhoog konden. Dat de huizenprijzen nu zakken is geweldig, de markt herstelt zich. Het zou nog mooier zijn als de hypotheekrente aftrek er helemaal afgaat, dan kan de markt zich volkomen herstellen. Zonder hypotheekrente aftrek hoef je, je ook geen zorgen te maken over lastige hypotheekregels. Er zal slechts een enkeling nog zijn die een aflossingsvrije hypotheek wil.
Uit de hand lopende kosten in de zorg: Wederom vraag en aanbod. Iemand heeft zorg nodig, iemand anders bied dit. Is de prijs te duur ga je naar een ander. Zo simpel is het. Nu is het zo dat de prijs niet uitmaakt. Immers een derde partij, de overheid, betaald de rekening. Kortom voor zowel aanbieder, als zorgconsument is er geen enkele incentive om tot een goede prijs te komen. Wat er gebeurd is dat zorgverleners naar willekeur hun prijzen verhogen tot het wettelijke plafond. (Tsja zo een plafond is nodig omdat er geen incentive voor lage prijzen is, was er gewoon markt, hoefde een ambetenaar dat regeltje ook niet te schrijven, hoefde een andere het niet in de gaten te houden. Wat zou dat makkelijk geweest zijn.) Toch nog even een extra scannetje mevrouw? Is wel niet nodig maar u bent er nu toch. Mevrouw denkt, prima, heb het niet nodig, maar ik betaal toch niet. Kortom, haal de overheid uit het systeem en de prijzen moeten wel naar beneden komen.
Het voortslepen van de crisis: Een economische crisis is iets goeds. Ja het is kudt, ja het doet pijn, ja het is vervelend. Maar is het niet net zoals een pleister er aftrekken, snel is beter als langzaam door laten etteren? Een depressie/recessie/paniek of hoe je het ook wilt noemen is goed voor de economie. Voordat overheden zich met de vrije markt gingen bemoeien bestonden ze niet tot nauwelijks. Nu hebben we ze elke tien jaar. Maar wat is een recessie eigenlijk? Een recessie is een marktmechanisme dat de markt hersteld. Door de inmenging van de overheid zijn er grondstoffen ergens geïnvesteerd waar het niet nodig is. Door de overheid inmenging leek het uitermate winstgevend. Honderden/duizenden mensen zijn er direct op gesprongen om er hun brood mee te verdienen. Na verloop van tijd loopt het vast en barst de bubble. Het is nu duidelijk dat er geen droog brood te verdienen valt in des betreffende business. Tientallen bedrijven zullen failliet gaan. Op zich is dit een heel normaal proces. Het probleem is echter, doordat de overheid zich er mee bemoeid heeft zijn het ineens heel veel bedrijven die failliet gaan. Dit heeft een groot effect op de gehele markt. Het marktproces zal er voor zorgen, mits zonder inmenging, dat alle bedrijven die niet winstgevend meer kunnen zijn deaudt gaan. Als de overheid zich nergens mee bemoeid, zal dit betekenen dat er ineens heel veel grondstoffen vrij komen voor de bedrijven die wel winstgevend kunnen zijn. Of voor nieuwe ondernemingen die door de hoge prijs van grondstoffen niet konden starten. Resultaat is dat de grondstoffen hun weg zullen vinden naar andere ondernemingen, en de gehele economie zo weer draait. Probleem is nu, dat de overheid dit met hand en tand bevecht. Regeltje hier, regeltje daar, geld hier inpompen, geld daar in pompen. Ze houden de boot af en blijven de bubble oppompen. Het aller ergste is nog, de rente op 0.01% houden! Dit verstoort de markt op grove wijze en zal als ze er mee door gaan grove gevolgen hebben. Hyperinflatie is geen ondenkbaar scenario. Ik snap het wel, laten ze de rente over aan de markt, dan zal ze binnen no-time stijgen naar 4 a 5%. En als dat gebeurd gaat de overheid zelf failliet. Misschien zou dat nog niet zo gek zijn, overheid is immers de meest inefficiënte onderneming die er is.
Kortom wie is schuldig: De overheid omdat ze de werking van de markt verstoord.
Het maakt niet uit wie zijn schuld het is, je kunt er wel wat aan doen , haal je geld van de bank tot het minimum,want we moeten af van de systeembanken ! stem tegen de EU zij hebben tot nu toe laten zien dat ze niets kunnen oplossen dus ook niet in de toekomst ! Verder zouden we samen met de grieken,spanjaarden,potugese etc naar het europese hof van de mensenrechten moeten! Of schrijf allen amnasty aan ! zo kies maar wat.
geen probleem, Rutte gaat banen scheppen, heeft hij zelf tegen Obama gezegd.
Europa word 'gebalkaniseerd' en kan dan geen groot machtsblok meer vormen.. en de goldman sachmedewerkers die dit geregeld hebben kunnen daar weer op speculeren.. private partijen splitsen hele overheden op,banken worden helemaal niet genationaliseerd,maar overheden worden geprivatiseerd. De mensen ruilen de toekomst van hun kinderen maar al te graag om,voor een vrij platte tv en i-pad.. niemand doet iets
Fuk dat commentaar over de gewone man. Ik doen niets op de pof, en ik leef gewoon zoals dat hier kan. En als het hier niet meer kan zoals ik wil, ga ik weg. Dat houdt niemand tegen. Ik beslis nog steeds over mij. De crisis? Welke crisis? Kapitalisme? Welk kapitalisme? Als slecht presterende banken overeind worden gehouden, is er geen kapitalisme. Geen marktwerking ook, dus niet zeiken. Je kunt gewoon naar Australië, Canada of de VS, en gewoon doorleven als het je niet bevalt.
Het is de schuld van Geenstijl. Want die zeggen altijd van die hele vervelende dingen waardoor comfort klasse het benauwd krijgt.
Zie je wel, de schuld van ons; het volk. Omdat we nog steeds niet geloven dat wij er ook maar iets aan kunnen doen. Een grote: " Wir haben nicht gewusst".
Het overkomt ons...
De roverheid. Om precies te zijn:
De antidemocratische euro-imperialisten van (oa) d66.
Bankiers en bakkers
Door Joris Luyendijk op 21 februari 2013
''Waarom zou die bakker zichzelf geen tonnen salaris geven? Waarom zou hij geen zaagsel door het brood mengen?
Nu kun je zeggen: opbreken die handel. Maar dan stuit je op de tweede centrale weeffout in ons bestel: het financiële kartel opereert op wereldschaal, terwijl de tegenkracht moet worden georganiseerd op nationaal niveau. Ja, een land kan besluiten zijn zakenbank op te knippen. Maar dan worden de lucratieve delen opgeslokt door andere zakenbanken van elders, die daarmee nog groter worden.''
Lees zelf verder.
www.nrc.nl/joris/2013/02/21/bankiers-e...
-weggejorist-
Het is de schuld van de burger en van de politieke oartijen. De burger stemt verkeerd, want traditioneel.
We zien dat de politieke partijen zijn verworden tot enge eliteclubjes, die in zadel blijven dankzij eenvoudig te manipuleren klapvee. Die elites zijn helemaal de baas. Als machiavellisten steken zij de congressen in hun zak. Evenals de parlementariërs, die voiral worden geselecteerd op onbenulligheid en volgzaamheid. Wie dwarsligt, vliegt eruit. Wie niet dwarsligt, krijgt mooie baantjes.
Wie is John Galt?
Prima probleemanalytische uiteenzetting. Met nog als toevoeging dat er zich de gedachte aan een volgtijdelijkheidsrelatie opdringt. Een tussen bankiers die de ouverture hebben gespeeld en de eurocraten die het nu overnemen.
De crisis is de schuld van psychopaten en idioten.
@meneer Q | 22-02-13 | 00:50,
Dat dacht je maar. Geld staat voor energie. Vaak menselijke energie.
leve het goud, zilver en contant geld
Geld is alleen maar bits op 'n harde schijf; kun je niet van eten.
@De Koreaanse Slet | 22-02-13 | 00:02
Ok ok. In die zin kan ik je zeker volgen. en er is zeker niets mis met hard werken, klopt, maar die calvinistische teneur vind ik zo naargeestig. Niet van die van u na uw uitleg maar enfin,
Alsof dat het beter maakt;)
Het is de schuld van de luizen in de pels van de overheid.
Het is de schuld van boodschappers en klokkenluiders.
De Koreaanse Slet | 22-02-13 | 00:03 |
Dat hebben we allemaal en soms is het lekker om je hart te luchten. Alleen kreeg je nu wat tegengas.
doenormaal! | 22-02-13 | 00:00 |
Ik maak het omgekeerde mee. Help nu iemand die werkeloos is geworden en vrijwilliger is voor de Zonnebloem. Dit tweede mag niet meer van een of andere ambtenaar, want dan is ze niet beschikbaar voor de arbeidsmarkt. Dit land is af en toe gek.
@Watapatja | 21-02-13 | 23:52
Je hebt gelijk, ik laat niet zomaar mensen op straat doodvriezen daar heb ik een te groot hart voor, maar ik kan me wel rotirriteren aan het gedrag van veel mensen tegenwoordig.
@pius | 21-02-13 | 23:57
Je hebt gelijk. Maar ik kan me zo kwaad maken over dat gezeur altijd. Er is niets mis met je handen laten wapperen, zeker niet in tijden van crisis.
Uiteindelijk moet je als volk verantwoording nemen voor waar het fout is gegaan. Moet je als individu ook en als je een beetje eerlijk bent ligt het altijd minstens deels aan jezelf. er zijn maar weinig echte slachtoffers, zeker in Nederland. In India ben je de lul als je in een bepaalde kaste bent geboren die men pariah noemt, in Nederland ga je gewoon naar school en krijg je alle middelen om er wat van te maken. Als je er dan toch nog zo'n puinzooi van weet te maken door niet in jezelf en je omgeving te investeren maar door te lenen wat je niet kan terugbetalen en met je luie donder op je gat zitten kan ik me daar erg kwaad om maken.
@Watapatja | 21-02-13 | 23:37
Wat ik zeg is dat de mensen die alleen maar hun hand op willen houden zonder daar iets tegenover te zetten, water en brood kunnen krijgen. En zelfs dat is nog teveel. Nederland kan geen filantropische instelling blijven. De pot is leeg. Voor wat hoort wat. Iedereen met twee handjes kan werken voor zijn geld. Je moet mensen stimuleren om te werken door hen niet te faciliteren om lekker lui en makkelijk van het geld van anderen thuis te zitten. Niet werken mag niet aantrekkelijk zijn.
@De Koreaanse Slet | 21-02-13 | 23:50
Pfff. Wat een beperkte naargeestigheid. Laat je geest eens uitwaaieren man.
Je kan zoveel beter.
doenormaal! | 21-02-13 | 23:50 |
Dat snap ik. Ik probeer zelf altijd nog iets in de mens te vinden dat hem/haar binnen de mogelijkheden laat meedoen. Soms is dat gewoonweg geen baan omdat het er niet inzit.
Ik woon op een klein dorp, waar iedereen binnen zijn mogelijkheden helpt om een goed leefbare samenleving te hebben, niemand uitgesloten.
@kneuterzak | 21-02-13 | 23:46
Zodra een probleem goed geanalyseerd is, is de oplossing nabij. Zoals bij een goede goede vraag het antwoord al ligt in de vraagstelling. Maar ja. Het is geen zaak van analyse alleen. Het is eerder een zaak van 'menswaardigheid'. Want voor het oplossen van sommige zaken komt er ook spiritualiteit (om het vaak verkrachte en verkeerd gebruikte woord maar te gebruiken), psychologie en respect om de hoek kijken. Zodra mensen zich als natuur gedragen is het einde zoek. Dan vervalt de mens namelijk in hebzucht.
De Koreaanse Slet | 21-02-13 | 23:50 |
Zo'n opmerking zie ik als stoere praat, je lijkt me niet iemand die mensen op straat laat doodvriezen.
@Watapatja | 21-02-13 | 23:47
Dus dan verdien je dus ook om straks stervend van de honger op straat dood te vriezen wat mij betreft. En als volk moet je niet raar opkijken als straks de hordes barbaren van het nieuwe tijdperk aan je poorten kloppen.
@Watapatja | 21-02-13 | 23:47
Dus dan verdien je dus ook om straks stervend van de honger op straat dood te vriezen wat mij betreft. En als volk moet je niet raar opkijken als straks de hordes barbaren van het nieuwe tijdperk aan je poorten kloppen.
@Watapatja | 21-02-13 | 23:37
Ik bedoelde eigenlijk opgeven qua denkwereld omdat ze begrensd zijn in hun geestelijke vermogens en het komen tot inzichten. En ook dat derhalve niet zien. Er rare ideeën op na houden. Snap je?
Those who don't know history are doomed to repeat it
De Koreaanse Slet | 21-02-13 | 23:39 |
Dit ben ik volledig met je eens. Ik maak ze mee, jongeren die nu al weten dat ze 4000 euro pm gaan verdienen, vmbo-ers nota bene. Realiteitszin, een beetje calvinistische inslag en kunnen genieten van wat je hebt maakt gelukkige mensen. Velen zijn dat kwijt.
AntiSoof | 21-02-13 | 23:00
U legt precies de vinger op de zere, inmiddels zwerende plek, we weten nu dus waar de fout zit, maar is deze omkeerbaar ????
doenormaal! | 21-02-13 | 23:39 |
Is het antwoord te concreet voor je, opgeven is namelijk vaagheid troef.
@Watapatja | 21-02-13 | 23:32
En waardoor komt dat? Omdat het merendeel zich te goed voelt voor wat er wel is. Omdat iedereen zich rijk rekende al die jaren met geld dat ze niet hadden. Omdat er mensen zijn die voor een paar procenten meer winst hun hele gebeuren liever outsourcen. Omdat mensen dus kennelijk denken dat voorspoed een recht is waar ze niets voor hoeven te doen. Maar zo werkt het niet.
@Watapatja | 21-02-13 | 23:37
Rare ideeën heb jij.
If you want to kill the beast, stop feeding it
doenormaal! | 21-02-13 | 23:34 |
Opgeven, bedoel je afschieten of een minimaal bestaan gunnen.
@AntiSoof | 21-02-13 | 23:32
Tuurlijk. Zonder de markt is economie überhaupt niet mogelijk. Maar ook de Markt moet onderworpen worden aan checks and balances.
Een goed functionerende volledig vrije markt bestaat alleen in de hoofden van de utopisten.
@Elessir | 21-02-13 | 23:32
Kennelijk niet, kennelijk denken velen dat geld of wat dan ook aan bomen groeit en als blijkt dat dit zo is gaan ze huilen over de overheid en bankiers en rijken en anderen en hondenpoep en alles en iedereen behalve het feit dat ze meer uitgaven dan er binnen kwam en nu op de blaren zitten.
Ik zag van Hans van Baalen zojuist nog even aan zijn zak krabben.
weg met graaibankiers!
@necrosis | 21-02-13 | 22:22
Ik moet er om lachen. Het is gewoon sneu. Meer niet. Kan het al lang niet meer serieus nemen. Deed ik toch al nooit. Ik weet wel beter. Sommigen moet je gewoon opgeven.
@pius | 21-02-13 | 23:30
Tsja. Maar ik vind eerlijke markt helemaal niet verkeerd, maar dan moet het wel eerlijk zijn. Niet dat je vrijwillig verplicht een verzekering moet nemen voor een product dat men helemaal niet wil bijvoorbeeld.
De Koreaanse Slet | 21-02-13 | 23:21 |
Waardeer je eerlijkheid, maar op dit moment strijden 400.000 mensen om een baan. En er zijn gewoonweg niet genoeg banen. De economie zit in het slop.
Consumeren kan alleen als je eerst produceert. Als je meer produceert dan je consumeert kan je sparen. Als je meer consumeert dan produceert ontstaat er schuld. Dat moet toch voor iedereen te begrijpen zijn.
@AntiSoof | 21-02-13 | 23:00
Om en nabij.
In Bulgarije is de prijs voor elektriciteit gemiddeld 200 euro. En het maandloon gemiddeld 140 euro. Allemaal door de privatisering.
De regering is er gisteren door gevallen.
Maar ja, die zegeningen van de markt hè. Daar snappen wij simpelmansen gewoon te weinig van.
@Uw Verzekeringsadvis | 21-02-13 | 23:13
En ja wanbeleid. Jaren de bui zien hangen en de problemen negeren en ontkennen en weigeren maatregelen te nemen omdat men niet onpopulair wilde zijn. Nu is de schade en de ellende niet meer te overzien. Ze worden bedankt. Daarbij hadden we nooit lid moeten worden van de EU.
@De Koreaanse Slet | 21-02-13 | 23:21
Hier lieg je een beetje, het was niet om rond te komen maar om bezig te zijn en niet in je spaargeld te hakken.
-weggejorist-
Major-premisse
Minor-premisse
Conclusie.
Die shit.
@Watapatja | 21-02-13 | 23:14
Vakmensen?
Waar heb je het over?
Ik stond een maand of 3 geleden in een kroeg biertjes te tappen en de borden te wassen om rond te komen.
Mijn vak is Sales & Marketing, in de tussentijd gewoon lekker iets anders gaan doen tot zich weer een goede mogelijkheid aanbood, en dat deed het.
Vinden werkgevers ook best om te horen hoor als je te kennen geeft dat je dan wel werkloos bent maar lekker bezig blijft en ondanks je *kuch* status niet vies bent om je handjes met passie vuil te maken. Mijn huidige baas had er enorm veel respect voor tijdens mijn sollicitatie procedure.
@Uw Verzekeringsadvis | 21-02-13 | 23:13
Ik bedoel de langdurig werkelozen en gelukszoekers, de professionele parasieten die daadwerkelijk parasiteren op anderen. Niet de onvrijwillig werkelozen die wel willen werken en daar ook hun uiterste best voor doen. Je kan ook best werk doen dat je niet leuk vindt. Beter dan teren op de zak van anderen. Dat is iets voor trailertrash en de mensen die van heinde en verre kwamen om hier gratis geld te krijgen zonder zelfs maar Nederlands te spreken of enige tegenprestatie te willen leveren.
Ik ben schuldig, als kind vroeg ik al om een voorschot op mijn zakgeld!
@treser.info | 21-02-13 | 23:12,
Ach, hoe kunnen de mensen nu weten dat het 'slecht' gaat? Nou? Ik zal het je zeggen. Zonder jarenlange preken van sommige media zouden de mensen het allemaal niet eens weten. De economie op zich is nog gewoon gezond, de mensen dénken alleen dat het slecht gaat. Het is zo een self-fulfilling-prophesy. Politiek is toch het manipuleren van emoties? Net zoals economie op emotie is gebaseerd.
Ja als je niet werkt ben je een luie ruif-vretende teringhond.
Ook als je na 35 jaar keihard beunen in de bouw ontslagen word door de crisis en je ordinaire rijtjeshuis dreigt te moeten verkopen omdat je na 40 sollicitatiebrieven nog niet 1 keer bent uitgenodigd en de statistische kans dat je weer een baan krijgt, laat ik het ruim nemen, 1 op 4 is.
Een luie ruifvretende teringhond ben je. Uitschot.
Dat u het weet.
Nog zoiets...
Ik ken ook wel tegenslag, maar denk je dat ik mijn handje ophield bij de sociale dienst of het UWV?
Nee, ik ging wel gewoon bij kennissen in de kroeg staan, of afwassen of zelfs tuinieren of wat dan ook om aan genoeg centen te komen, en mensen die het toen beter hadden en eigenlijk iets aan hun huis wouden doen zoals schilderen gaven mij dan gewoon een klusje, lekker bezig en wat geld verdienen. Terwijl ik nota bene qua vakgebied in de Sales & Marketing zit. Uiteraard wel, Zwart natuurlijk maar och ik betaal belasting en van alles maar maak immers toch amper gebruik van de zorgstaat omdat ik het er pertinent niet mee eens ben. Ik heb het dan ook tot nu toe prima kunnen klaren op eigen kracht (heel soms wat moeten lenen van familie, maar altijd keurig terug betaald toen ik weer helemaal op mijn voeten stond) maar anderen, nou die gaan miepend in bed liggen.
En dan nog klagen dat alles naar de kloten gaat ook.
Ja als je huis niet onderhoud door er keihard voor te werken dan stort het nu eenmaal in. Gek is het helemaal niet.
@Watapatja | 21-02-13 | 23:06
Als je het niet erg vind dan negeer ik zo'n ongefundeerde idiote uitspraak even. ;) Het zegt namelijk meer over jou dan over mij.
De Koreaanse Slet | 21-02-13 | 23:10 |
Kom maar op met die concrete banen, kun je nog tipgeld vangen ook. De mensen, vakmensen, die graag willen heb ik wel in bestand.
@zeg maar jansen | 21-02-13 | 23:06
M.a.w. Ik speel het spelletje even mee.
@doenormaal! | 21-02-13 | 23:04
Beetje kort door de bocht dus er liggen 600.000 mensen voor de lol in hun nest vorige maand met 20.000 toegenomen.
Gaat niet om deze mensen maar om het non beleid v/d politiek.
het is de schuld van die kut overconsumerende consumenten die nu uit angst ineens allemaal zijn gestopt met overconsumeren.
Gevolg de hele handel zakt als een kaartenhuis in elkaar.
Net zoiets als een hype die over zijn hoogtepunt geraakt.
Onze economie is tegenwoordig namelijk net zo ziek als een i-phone.
Een en al nep gebaseerd op gebakken lucht.
Als al die apen en mongeaulen nu weer eens zouden beginnen met geld te verkwisten komt alles weer goed.
@BSE rundfunk | 21-02-13 | 23:00
Ik werk al twaalf jaar niet meer van 9 tot 5. Respect voor de mensen die dat kunnen maar ik kan het niet.
Het idee alleen al.
@zeg maar jansen | 21-02-13 | 23:01
Interessant verhaal. Maar ja, wat is er nou allemaal speculatie, en wat is er nou waar?
@zeg maar jansen | 21-02-13 | 23:06
Doe jij eens goed lezen die eerste zin. Terpentijn figureert hier even als uitvreter en deel deel mijn principes met hem. Vind ie niet erg.
@Watapatja | 21-02-13 | 22:50
Als je echt wilt kom je gewoon aan de slag, met een beetje charme, een beetje wilskracht komt iedereen aan de slag.
Maar dat wil niemand, van vadertje staat met zelfs luxe leven heeft niemand kennelijk moeite maar een beetje knokken voor de dag van morgen zit er niet in. Nee dan maar huilend zeuren over van alles en nog wat. Sterker nog dat hele klagen is al een teken aan de wand van decadentie. Vroeger klaagde mensen dat ze pijn in hun rug hadden van het harde werken, tegenwoordig klagen mensen dat ze geen 'passende' baan kunnen vinden met alle excuses van dien. Nee het is godsgeklaagd. Wat een flut mentaliteit zeg nou zelf.
De crisis is volgens mij vooral terug te voeren naar de opkomst van de Chinese economie en de grote middenklasse die daaruit is ontstaan. Want Chinezen zijn verwoede spaarders, waardoor er plots een heleboel goedkoop geld beschikbaar was. Daardoor konden landen, die het zich eigenlijk niet kunnen permitteren, toch makkelijk geld lenen en gingen financiële instellingen allerlei bizarre constructies bedenken, om daar op te verdienen. De crisis in Europa is daar een gevolg van, maar niet de oorzaak.
@ mezelf:
www.burgerforum-eu.nl natuurlijk
fleurtje | 21-02-13 | 23:06 | + 0
Voor het nationaliseren van de banken waren het geen ambtenaren maar onze vrienden en mannetjes met gratis geld en goede ideeën! There is no such thing as a free lunch! We hadden het kunnen weten!
Winst nemen ze op,en voor de verliezen de burgers op laten draaien.
@fleurtje | 21-02-13 | 23:06
kop spijker raak.
Wat een interessante doch (uiteindelijk) zinloze comments weer hier. Nu is er eindelijk een mogelijkheid iets te doen, en dan wordt er NONDEJU nauwelijks getekend! Inderdaad meer dan 100.000 lezers per dag hier, en nog maar 16.000 steunbetuigingen.
NIET TEKENEN = STFU!
www.burgerforum.nl
@AntiSoof | 21-02-13 | 23:00
Eindelijk iemand die het begrijpt. Zie ook deze video:
www.youtube.com/watch?v=sA_MkJB84VA
doenormaal! | 21-02-13 | 23:04 |
Je zult je vast erg thuisvoelen in Amerika, tussen het trailertrash.
Winst nemen ze op,en voor de verliezen de burgers op laten draaien.
Ambtenaren kunnen HELEMAAL niks.
De mensen hebben hierop gestemd,dat ze mogen creperen.
doenormaal! | 21-02-13 | 23:04 De man is met pensioen na 44 jaar arbeid. En jij hebt 'm al een dief en een klaploper genoemd.
Doe eens sorry.
@necrosis | 21-02-13 | 23:03
Snap ik, iedereen heeft zo z n principes.
@ Watapatja
Correct, net genoeg geven om niet dood te gaan.
Sorry voor de stigmatisering, veel mensen die nu werkeloos zijn, zijn dat inderdaad ook niet omdat ze dat zo leuk vinden.
Iemand die wil werken maar geen werk kan vinden, omdat het er niet is, heeft mijn inziens ook geen fucked-up instelling
Uw Verzekeringsadvis | 21-02-13 | 23:02 |
Eerder de doodsteek van Koop, gna.
@Terpen-tijn | 21-02-13 | 22:50
Ik ken ze en die mensen verdienen iedere cent van het door henzelf opgebouwde pensioen en AOW waarvoor zij hun hele leven premie hebben betaald.
De mensen die teren op anderen en dat heel goed vinden van zichzelf, dat zijn gewoon asociale dieven. Heeft niks te maken met hen niet gunnen de hele dag te niksen of uit te slapen. Is kwestie van verkeerde mentaliteit. Als jij vrije tijd wil en wil uitslapen dan doe je dat niet op kosten van anderen. Mensen die werken moeten het door hen verdienden geld zelf kunnen besteden en niet gedwongen worden er klaplopers van in leven te houden. Loon naar werken. Werk je niet omdat je te lui bent dan ook geen geld. Simpel. Is er iets dat je niet snapt?
zeg maar jansen | 21-02-13 | 22:57 | + 0
Op een of andere manier vind ik de contradictie, doodshemd heeft geen zakken en wij hebben alles te leen niet kloppen. Doe nog een poging!
@Uw Verzekeringsadvis | 21-02-13 | 23:00
Ik help een gesubsidieerd VARA/ PvdA vehikel niet aan 'hits'!
necrosis | 21-02-13 | 23:01 Nee, niet de stembiljetten.
De propaganda, met uitleg over de sociale uitkeringen hier en de huursubsidie. Dat moet dan in het Pools, Russisch en Roemeens.
@Watapatja | 21-02-13 | 22:52
OK
Dacht dat de blauwe stad een idee van Koop was.
@zeg maar jansen | 21-02-13 | 22:58
Strak plan, Polen telt al ruim 38 miljoen potentiële stemmers.
*stembiljetten in Pools gaat drukken*
Nissan GT-R | 21-02-13 | 22:56 |
De echt niet willenden is al jaren ca200.000 man/vrouw groot. Mensen waar echt geen eer aan te behalen is, werkgevers hoeven ze ook niet.
In een beschaafd land geef je ze net genoeg om te leven.
Alle andere werkelozen beledig je door stigmatisering van de huidige niet werkenden.
Brekend: www.volkskrant.nl/vk/nl/12429/Paus-Ben...
Het geld is heus niet weg hoor. Dat zit in de zakken van hen die met slimme methoden 1000-en mensen in de luren hebben gelegd. Die 1000-en mensen zijn toevallig degenen die ons geld beheerden. Denk o.a. aan institutionele beleggers, woningstichtingen, pensioenfondsen, regeringen, besturen etc. Die zijn gek gemaakt met swaps, derivaten, putjes en shorts, hedge-funds en hoe ze ook heten. Met sexy engelse termen zijn ze erin geluisd. Vreselijke schuldpapieren werden verpakt in glimmende omhullingen, soms wel in 1000 vel onleesbaar jargon dikke boekwerken. Men kocht soms letterlijk schuld en dacht dat het waardevolle zaken betrof.
Mijn broek zakte af toen ik hoorde dat zelfs scholen gingen beleggen met geld dat bestemd was voor het onderwijs van kinderen. Zelfs kerken trapten in de duivelse vallen.
Met onvoorstelbaar brutaal geweld zijn de mensen verleidt en hebben een ongelofelijk risico genomen. Met het geld van ... ons.
Gek gemaakt met grafiekjes en tabellen, wiskundige onzin en gemene taal.
En ze hapten als hebzuchtige hongerige honden in de hen toegeworpen vergiftigde brokjes.
Onder het mom van 'privatisering' is het door hardwerkende mensen gevormde kapitaal verkocht. De NS, de PTT, energiebedrijven, etc. werden aan de hoogst biedende partij verkocht. Vervolgens werden deze diensten markt-conform gemaakt, dat is; niet de kwaliteit kwam op de eerste plaats, nee de winst.
Kijk, zo kan ik nog wel een tijdje doorgaan, maar laat een econoom met een hart op de goede plaats dat maar doen. Die heeft er voor doorgeleerd.
@necrosis | 21-02-13 | 22:49
Onze bijstandsvrind is druk op de Joop, onder de naam deBijstandskoningvangeenstijl, kijk maar ff.
@pius | 21-02-13 | 22:54
Stel je niet te veel voor van dat 'harde werken'.
Een 9 tot 5 mentaliteit wordt op menig werkvloer ook niet gewaardeerd :-)
@websenior | 21-02-13 | 22:58
Niet?
LOL.
@Terpen-tijn | 21-02-13 | 22:50
Zou oud ben ik nog niet eens.
necrosis | 21-02-13 | 22:57 Goed idee.
En stemvee kunnen we importeren. Arbeiders uit andere landen.
Het is de schuld van Ajax dat niet eens de volgende ronde haalt.
@zeg maar jansen | 21-02-13 | 22:50
Misschien moet ik maar een politieke partij gaan oprichten die opkomt voor de belangen van de werkenden in dit godverloren land.
Zou 'Partij voor de Arbeider' de lading dekken?
*oh, wacht eens even....*
ikdenkwat | 21-02-13 | 22:55 Alles hebben we te leen. Een doodshemd heeft namelijk geen zakken.
Nou ik nog niet niet, zo oud ben ik nog geen eens, maar ik hoop dat ik die respectabele staat van dienst kan evenaren.
Wat ik wil zeggen is dat bijv. uitkeringen er zijn voor mensen die echt niet kunnen, vanwege ouderdom, ziekte of een een lichamelijke of geestelijke afwijking.
Die zijn er niet voor mensen met een fucked-up instelling.
Natuurlijk iedereen is liever lui dan moe, maar je hebt ook mensen die nog te lui zijn om op te staan op het moment dat ze op een cactus zitten.
Het financieren van dingen waar de waarde eigenlijk niet bepaald is door middel van waarde die niet bepaald is. Dat is toch vragen om problemen?
@BSE rundfunk | 21-02-13 | 22:52
Moeilijk of niet lezen?
@pius | 21-02-13 | 22:49
Van 9 tot 5? Jammer voor u, maar die mentaliteit motten we niet...
Uw Verzekeringsadvis | 21-02-13 | 22:48 |
Heb het over Marc Calon.
Terpen-tijn | 21-02-13 | 22:50 Jij niet, jij was aanwezig.
En ook wel eens ziek of op vakantie. En als je rookt, hoeveel kwartiertjes waren dat dan?
Wie heeft er 44 jaar gewerkt??
Nou nou nou???
necrosis | 21-02-13 | 22:48 Niet eens dat. Ze hebben een opvangplek waarbij ze betaald worden om er te zijn.
Het is de andere helft van het werkelozenlegioen. Samen houden ze elkaar in stand.
Ik re-quote mezelf van 21:16u met toevoeging dat ook alle uitkeringen binnen 1 jaar -50% moeten.
Gaat niet om wie de schuld heeft omdat onze wereld veel te complex is geworden om oorzaak van de meeste problemen te duiden. Gaat er nu om wat we er aan doen en hoe snel we ons kunnen en willen aanpassen!
We moeten binnen 1 jaar van een stel softe, verwende, ww-ende, yoga-ende, outgeburnde, gesubisidieerde, sociaal-democraten veranderen in keihard concurrerende, innovatieve, hardwerkende, internationaal georienteerde zakenmensen. Onze realiteit is nu de wereldeconomie en daar moeten we ons voordeel mee doen.
Stoppen met zeuren en gewoon keihard gaan bikkelen, ondernemen, werkgelegenheid scheppen en innoveren zoals onze grootouders in de jaren 50 en 60 hebben gedaan!
De Koreaanse Slet | 21-02-13 | 22:45 |
Als ik jou was zou ik een uitzendburo beginnen, jij helpt iedereen direct aan het werk.
Terpen-tijn | 21-02-13 | 22:47 |
Zeg ik dat je niet werkt?
Zou het fijn voor je vinden dat je een baan hebt.
@Watapatja | 21-02-13 | 22:48
*ineens aan Bijstandskoning moet denken*
@Terpen-tijn | 21-02-13 | 22:41
Goed bezig. Iedereen met een beetje hersens is namelijk liever lui dan moe, het leven is zoveel mooier dan van 9 tot 5 in loondienst immers.
Maar maak dat die Ridders in de orde van de zure appel maar eens wijs. Die koppelen hun eigen afhankelijke middelmatigheid aan de algemene norm.
En dan begint het gedonder.
@Watapatja | 21-02-13 | 22:43
Gaan we weer, de blauwe stad den heer Koop.
Het houdt de boel allemaal in bal-lans.
Schuldigen die beloond worden en daarmee weten hoe hun geweldige daden leiden tot een trotse houding van onschuld, en onschuldigen die nu gekortwiekt en gestraft worden zodat ze weten hoe het is om schuldig te zijn.
Prachtig toch, dat neo-liberale nivelleren...
@zeg maar jansen | 21-02-13 | 22:45
Ambtenaren werken niet, die hebben alleen een betaalde baan......
necrosis | 21-02-13 | 22:42 |
Een bijstandsgerechtigde kost op het moment het 7voudige. Dus ja, ons ambtelijk apparaat zuigt.
Nissan GT-R 22:46
Waar staat dat ik niet werk eikeltje??
@doenormaal! | 21-02-13 | 22:44
Klaploper is nog te aardig. Je bent gewoon een dief.
@Bigi Bana Boy | 21-02-13 | 22:19
Oh en vooral de schuld geven aan alles en iedereen anders he.
De bankiers, de overheid enzovoort. Maar toch zeker niet aan hun zelf. Nee dan toch nog maar een blik bier open trekken en huilie huile doen op GeenStijl.
@Terpen-tijn | 21-02-13 | 22:36 |
Jouw beschouwen we dus maar als de langzame gnoe, die wordt opgegeten door de leeuwen, want dat is hoe het werk IRL
Zie ze tandenknarsend direct op de min rammen.
Daarvoor doe ik het ook.
@Watapatja | 21-02-13 | 22:24
Jawel hoor ik ken ze wel.
Maar alles op alles zetten om aan de slag te kunnen doen ze niet. Want of te oud, te jong, te hoog opgeleid, te goed, te slim, te laag werk, te wat-dan-ook.
Nee dan toch maar een uitkering. Ja op die manier los je de crisis niet op natuurlijk!
necrosis | 21-02-13 | 22:42 & Terpen-tijn | 21-02-13 | 22:43
Ze hebben dan wel meer dan één werkeloze in hun dossiers, dat dan weer wel. Maar stel dat iedere werkloze een baan zou vinden. Dan hebben we ineens een hoop werkloze ambtenaren er bij.
@Terpen-tijn | 21-02-13 | 22:41
Jij verdient het niet om geld te krijgen van anderen. Voor mensen met zo'n mentaliteit zou ik graag een verplichte dagbesteding in het leven geroepen zien. Productie draaien in een fabriek en anders geen eten. Klaploper.
Terpen-tijn | 21-02-13 | 22:41 |
Bij sommige mensen is het ook inderdaad beter voor de economie als ze gewoon thuisblijven.
Ik hoor enige jaren geleden nog een gedeputeerde van de provincie Groningen pochen over de werkgelegenheid in de Eemshaven. Klopt, 7000 buitenlandse bouwvakkers en onze eigen mensen zitten thuis. Deze gedeputeerde is nu een paar dagen per week voorzitter van Aedes. Dit nadat zijn megalomaan projectje De Blauwe Stad ook al was mislukt.
@Bigi Bana Boy | 21-02-13 | 22:19
De 'Terminator' zei het het beste: 'it's in your nature to destroy yourself'
Nou dat zien we. De lange termijn verwachtingen voor dit land zijn een illusie, zolang we een verwend en waardeloos volkje verworden zullen de Indiers, Chinezen en zelfs Brazilianen ons lachend en dansend voorbij zeilen en we stonden erbij en keken ernaar.
Dat krijg je nu eenmaal als een volk decadent gaat doen en denkt dat alles maar vanzelf gaat en je er niets meer voor hoeft te doen.
Lafjes toekijken hoe werkgelegenheid en geld als sneeuwvlokken verdwijnt voor de zon en niets anders doen als een beetje gal spuwen op je in het verre oosten gebouwde laptopje of tablet die je van je uitkering kon kopen op afbetaling.
En dan moet ik de grote boze wolf de schuld geven? Kom op! Als die domme schapen het donkere bos inlopen verdienen ze het om opgevreten te worden. En dat gaat ook gebeuren. Door hebzucht van een selectief groepje en de decadentie en lafheid van de rest.
Nou, boehoehoe.
Face it, zolang mensen hier niet de schouders er onder steken word het dus helemaal niets meer. Het is dus een tijd van komen en van gaan. Jullie keuze niet de mijne.
zeg maar jansen 22:39
Nee klopt niet, dan zouden we miljoenen ambtenaren hebben.
@zeg maar jansen | 21-02-13 | 22:39
4 ambtenaren op 1 werkloze?
Dat zijn dus 5 mensen die geen geld opbrengen, maar geld kosten
Logische conclusie: het is de schuld van de ambtenaren!
Alles goed en wel, iedereen is zó druk met het aanwijzen van schuldigen, dat niemand meer de tijd neemt om over een oplossing na te denken.
spanarchist | 21-02-13 | 22:29 De spijker op z'n kop.
De overheid is niet de oplossing, de overheid is het probleem.
En elke keer als er verkiezingen zijn geweest gooien ze de oude plannen weg en gaan ze proberen het wiel opnieuw uit te vinden.
@zeg maar jansen | 21-02-13 | 22:39
Ook dat is dus een win-winsituatie!
@necrosis | 21-02-13 | 22:28
Ik zit er niet om te springen om een groot deel van mijn salaris, waar ik voor werk en mijn vrije tijd voor inlever, te doneren aan klaplopers die het allemaal wel lekker makkelijk vinden dat gratis geld. Niet werken moet onaantrekkelijk worden en er moet een tegenprestatie worden gevraagd. Niks thuis voor de buis. Werken! Al doen ze niks, laat ze iedere ochtend op tijd hun bed uitkomen en melden en houd ze de hele dag van de straat en beroof ze van hun vrijheid laat ze rotklusjes opknappen. Eens zien hoe snel ze dan wel aan de slag willen of willen studeren.
pious natuurlijk!
De consumptiemaatschappij, simpel. Je bent wat je consumeert.
doenormaal 22:37
Ik ben liever lui dan moe.
Jij niet zeker? Werk jij maar lekker hard, dan ben je goed bezig. (voor anderen)
Terpen-tijn | 21-02-13 | 22:36 Er hebben een ambtenaartje of vier werk aan een werkeloze.
Maak me allemaal niet uit maar wat me wel irriteer is dat ze het bij mij komen halen.
@doenormaal!
Ik deel jou mening. In Nederland zitten veel te veel mensen op de bagagedrager en er zijn te weinig mensen die fietsen. Deze afgedwongen solidariteit leidt ertoe dat er steeds minder mensen zijn die hard willen fietsen en we dus steeds minder snel vooruit gaan.
@Ik was in Haren | 21-02-13 | 22:26
Weer volmondig mee eens. Er zijn hier teveel mensen die liever lui zijn dan moe. Zet die aan het werk.
Thomas Pierrepoint | 21-02-13 | 22:34 Het gewicht scat ik op 75 kilo, z'n lengte op 1.80 meter en z'n boordmaat kan zomaar 40-42 zijn.
@miko | 21-02-13 | 22:31
Die neem ik niet serieus, dus dat telt niet.
Een werkeloze is juist goed, zeker voor de persoon zelf, niemand verrijkt zich aan je en je hebt met niks doen toch nog een inkomen.
@bovenwater | 21-02-13 | 22:17
Verlagen van de MinLonen is een goed middel, ware het niet dat de woonlasten en algemene lasten zo onevenredig hoog komen te liggen, dat voor de gehele lagere klasse (extreme) armoede dreigt! Criminaliteit neemt dus toe 'as we speak'!
Wat dat betreft ontkom je er dan ook niet aan dat grote ondernemingen hun tarieven fors gaan bijsnoeien. M.a.w. extreme laagconjunctuur met een economie in vrije val door de exorbitante zorgkosten! Welcome, Asia! Feel free to buy us out, yes please?
Bedenk je grootste worst-casescenario, vermenigvuldig dit met een paar miljoen en je zult met mij concluderen: we're fucked!
@bovenwater | 21-02-13 | 22:17
Het is dweilen met de kraan open en geen oplossing. De groep kanslozen in Nederland en de EU wordt steeds groter en zal aan het infuus blijven liggen. Dat is het probleem. Alles wat er inkomt gaat er net nog harder weer uit. Je moet de problemen bij de wortel aanpakken. Zie mijn vorige comment.
Het is de schuld van de Amerikanen. Die hun verrotte houten keetjes voor veel te veel geld verhypothekeerden en de Amerikaanse banken die die verrotte hypotheken aan onze banken verkochten.
-weggejorist-
Hitler zag in ieder geval 1 ding goed: Technologische vooruitgang en kennis was, is en zal altijd het basisbeginsel zijn voor welvaart, macht en vooruitgang.
Voor ieder probleem in de wereld is een oplossing te bedenken, of dat nu het milieu of de economische crisis is, deze problemen zijn op te lossen door te analyseren wat het probleem is en hier een constructieve oplossing voor te bedenken, die gebaseerd is op feiten en niet op hebzucht of eigenbelang.
@necrosis | 21-02-13 | 22:30
Nee meneer die het uitlokken uit heeft gevonden. Daar ben ik en te lui en te slim voor.
Dat is voor mensen die aan het eind van hun capaciteiten-spectrum zitten zoals jij.
Profiteur.
@miko | 21-02-13 | 22:24
De banken maakte dat mogelijk. Jij gaat toch ook geen geld geven aan een junk? En als die dan niet meer terugbetaald dan kan je dat ook niet nog eens bij de buurman gaan halen...
Je geeft de junk de schuld, maar de uitlener is veel meer schuldig. Want die had net zo goed zijn risico's in moeten schatten, en dan loopt ie ook nog naar de buurman (lees belastingbetaler) om zijn verliezen daar weg te halen. Dat heet ook wel stelen. En juist door dat laatste stort de boel in, niet door dat eerste.
Komt bij, een bankier heeft er ook nog eens voor geleerd, een simpele timmerman vertrouwt vaak, ook al is dat onterecht, op die bank...
miko | 21-02-13 | 22:28 |
Jij doelt, denk ik, op het verplaatsen van arbeid naar goedkope landen.(?) Ik doel meer op het werk in Nederland, waarvoor nu goedkoop personeel uit het buitenland wordt aangetrokken, terwijl er prima personeel nu een uitkering krijgt.
@appeltjesgroeneweide de overheid moet zich niet met banken bemoeien, slecht beleid ---> failliet hoppa, probleem opgelost, moet je eens kijken hoe snel banken verantwoord lenen (of bereid zijn af te waarderen IPV de NHG aan te spreken enz enz) MAAAR die overheid heeft zelf belang bij banken die meer uit kunnen lenen dan ze in kas hebben, WIE koopt er anders ongedekte staatsobligaties op?
@bovenwater | 21-02-13 | 22:17
De klaplopers aan het werk zetten. De uitkeringen van langdurig onwelwillende werkelozen en in het buitenland als koning in Marokko levende mensen te korten. Geen geld meer naar andere landen. We hebben het zelf veel te hard nodig. Fuck Brusselmet hun 3 procent norm.
Waarom altijd de goeden laten betalen voor de kwaden. Het houdt ergens op. Straks werkt er niemand meer omdat de je als werknemer alleen maar wordt leeggezogen en werken niet meer loont omdat je een hongerloontje hebt waarvan je ook nog eens de helft moet afdragen aan doelen waar je totaal niet achter staat. De werkende welwillende burger heeft genoeg gebloed, is genoeg uitgezogen en heeft genoeg ingeleverd. De werkenden hebben betaald voor de stupide ideologieën van de gutmensch en nu worden de door hen opgebouwde rechten en welvaart afgebroken. Laat de potverteerders nu maar een tegenprestatie leveren en stoppen met parasiteren. Mensen met een bubbele nationaliteit die al jaren werkeloos zijn en nauwelijks hebben gewerkt of Nederlands spreken moeten maar een beroep gaan doen op hun land van herkomst. C'est ca. De pot is leeg. Punt. Geen geld meer naar de mensen en landen die alleen goed zijn in het souperen van andermans geld.
@spanarchist | 21-02-13 | 22:29
Goed samengevat !
Het ligt aan de buitenlanders.
Er zijn ongeveer 7 miljard mensen op de wereld, hiervan zijn ongeveer 15 miljoen Nederlander, dus maar een fractie van het geheel. Deze kleine groep kan nooit verantwoordelijk zijn voor een wereldwijde economische crisis. Conclusie: Het ligt aan de buitenlanders.
Geert, kom der maar in.
@necrosis | 21-02-13 | 21:51
ja
pius.
@pius | 21-02-13 | 22:27
Turfsteken is ook werk, zou jij ook eens moeten proberen....
@ZiekVanDieJankers | 21-02-13 | 22:25
Nee. Een economie draait (o.a.) op de balans tussen productie en consumptie. Maar niet op het een of het ander.
Als niemand je spullen koopt, of wil gebruiken hoef je ze ook niet te maken en vice versa.
Moet ik nou alles uitleggen.
Anders geformuleerd: de kiezer die de partijen aan de macht houden die de bankieren geen strobreed in de weg hebben gelegd.
Maar er moeten wolven zijn (bankieren, de fouterikken) en er moet vee zijn om te eten (de burger). En de regering? Slecht de schapenhoeder die de andere kant opkijkt als een wolf een burger opeet.
Diegene die beweert, dat als je maar wilt is er altijd wel werk, werkt zelf.
Soort macht en wraak. (ik moet vroeg mijn nest uit, jij ook)
Ze vergeten voor het gemak dat dat wel geldt voor een paar duizend mensen, maar lang niet voor iedereen.
Dar geouwehoer over schulden, hypotheken etc. is ook zo´n kolder. Schulden is geen probleem, sterker nog, de economieën draaien er op, het wordt pas een probleem als ze niet afgelost kunnen worden. En het probleem ontstaat omdat de verschillende regeringen de consumptie kapot aan het maken zijn, om aan hun eigen immer toenemende geldhonger te voldoen. Het is een vicieuze cirkel.
Zelfs zonder europa hebben we een gigantisch probleem in Nederland. De belastingen, we zijn te duur!
@Ik was in Haren | 21-02-13 | 22:26
Probleem is, dat veel werkloze Nederlanders niet WILLEN werken.
En werkgevers zitten bepaald niet te springen om mensen die niet gemotiveerd zijn.
@Ik was in Haren | 21-02-13 | 22:08
Mits je enkel en alleen voor de lokale markt produceert. Als je echter in de export zit moet je wel concurrerend zijn.Vandaar dat veel Nederlandse bedrijven hun handen arbeid uit besteden.In deze tijd van mobiliteit werkt een minimum salaris niet.
@necrosis | 21-02-13 | 22:22
Turfsteker.
@doenormaal! | 21-02-13 | 22:04
Vakbonden hoeven niet weg, mensonterende zaken moeten we ook niet willen maar een minimum salaris vind ik ook onzin. Zeker nu men half oost europa binnen laat.
doenormaal! | 21-02-13 | 22:19 |
Bedrijven zouden in plaats van goedkope arbeiders uit Oost-Europa gewoon de Nederlanders die nu thuis zitten moeten aannemen. Dan heb je als bedrijf misschien iets minder winst tijdens de crisis, maar je potentiële doelgroep wordt wel groter. Daarnaast zitten er minder mensen thuis, die ook ergens vandaan geld zullen krijgen.
Wie de schuld heeft? de hele 'elite'
(Dus de top van de..
-de banken
-de zorg,
-de OV
-De OM
-idioten die niet begrijpen dat een economie draait op productie en niet op consumptie.
En zo kan ik nog wel een tijdje door gaan.
Die gelukzoekers kan ik wel begrijpen, alleen jammer dat Ik in Verweggistan geen huis+geld krijg..
De Koreaanse Slet | 21-02-13 | 22:16 |
En de blinde oordeelt. Zou je bijna toewensen dat je per direct werkloos wordt, ben daar alleen iets te beschaafd voor. Je stigmatiseert een grote groep mensen die graag wil werken, maar die de afgelopen jaren hun baan hebben verloren. Iets met crisis. Maar die mensen ken jij natuurlijk niet.
@La Bailaora | 21-02-13 | 21:42
Veel mensen hebben anders op de pof geleefd. Ik zelf heb mijn eerste huis gekocht met een lineaire hypotheek. De meeste mensen hebben echter top hypotheken genomen omdat ze er van uit gingen dat ze meer zouden gaan verdien. Zelfs speculeren op de inflatie.De banken deden daar lekker aan mee en ook de staat beloonde mensen door rente aftrek. Je zou juist de aflossing van je hypotheek moeten terug krijgen.
Als ik een schuldige mag aanwijzen van deze crisis zijn het toch echt de architecten van de Euro (In Nederland dhr. Kok en Lubbers). Een muntunie kan alleen maar goed functioneren wanneer er ook sprake is van een begrotingsunie met afdwingbare afspraken. Bij de invoering van de Euro wist Lubbers dondersgoed dat er in Nederland geen draagvlak was voor een begrotingsunie en toch heeft hij zijn handtekening gezet onder het akkoord van Maastricht. Vanaf dat moment is het alleen maar bergafwaarts gegaan. Een muntunie kan alleen maar functioneren wanneer het concurrentiekracht van de deelnemende landen enigzins overeenkomt en in het geval van de Euro is dit absoluut niet het geval. In een land als Duitsland is de arbeidsproductiviteit sinds de invoering van Euro flink vooruit gegaan terwijl in dezelfde tijd de arbeidsproductiviteit in Italie is gedaald. Dit kan op lange termijn nooit goed gaan, de Euro is haar huidige vorm is geen zelfdragende constructie. Tenzij noord Europa op structurele wijze de mediterrane landen financieel gaat ondersteunen, de transferunie. En met de eerste tekenen van de transferunie hebben we al mogen kennismaken, een fonds om mediterrane landen te ondersteunen (ESM) en het obligatieopkoopprogramma van Mario D (= uiteindelijk inflatie = uitholling koopkracht + uitholling vermogen van die landen die iets gespaard hebben). Maar op lange termijn zal blijken dat ook deze maatregelen niet afdoende zullen zijn. Onder aanvoering van de mediterrane landen en parlementsleden van het Europees parlement, bijna zonder uitzondering van het federale type, zal er uiteindelijk een schuldenunie worden ingevoerd, namelijk die verschrikkelijke Eurobonds. De schuld van alle landen wordt op één hoop gegooid en vervolgens ingeprijsd. Gevolg, mediterrane landen krijgen voorlopig weer enige lucht, zijn echt niet van plan te hervormen (zo'n socialist van het oude type als Hollande heeft daar gewoon de ballen niet voor) en kunnen verlopig meeliften op de kredietwaardigheid van noord-Europa. Vervolgens loopt alles financieel finaal uit de hand en worden landen als duitsland en nederland gedwongen om veel meer te betalen voor de staatsschuld.
Maar zolang federalisten in Brussel en de diverse natie-staten niet van plan zijn om hun federale droom van een Verenigde Staten van Europa op te geven (waarbij de Euro wordt gebruikt als middel om een integratie van bovenaf af te dwingen) zal deze crisis gewoon doorgaan.
@pius | 21-02-13 | 22:19
Hou een sop met uitlokken!
Leenkneusjes! Het is de schuld van de leenkneusjes!
Van die sukkels die afgelopen december voor ingang van de nieuwe hypotheekregels nog ff een flinke tophypotheek moesten scoren. Dat soort volk. Die standaard met creditcards betalen. Van die mediamarktklanten met breedbeeld-TV's die nog steeds niet afbetaald zijn.
Leenkneusjes zijn tuig. Allemaal!
Wouter Bos is niet de schuldige, maar dankzij hem is de Nederlandse staatsschuld wel disproportioneel gestegen.
Ah. Dreigementen. En zo Oosters gekruid ook. Knobbelig en stekelig als een Zeepaardje.
Zoiets verdiend een Bos bloemen.
@Ik was in Haren | 21-02-13 | 22:08
Precies. Zeer slecht voor de economie en een zeer idiote uitspraak. Welke idioot wil werknemers vogelvrij verklaren en hen alle rechten ontnemen? Geen enkel mens met inzicht visie en een hart en die niet als enige belang heeft zijn zakken te vullen over de rug van anderen, kan zoiets over zijn lippen krijgen.
De Koreaanse Slet | 21-02-13 | 22:16
Ik denk op metaniveau wat dat anbelangt. En het gaat mij dus om medelijden met individuen maar om de lange termijn verwachtingen voor dit land.
@doenormaal Wat is hartelozer, over een jaar 2 miljoen werkelozen met een uitkering van 500 euro per maand of de huidige 700-duizend werkelozen weer aan het werk krijgen tegen een lager salaris? Leg jij maar uit waar je alle CAO's en minimumlonen van wilt betalen.
@Bigi Bana Boy | 21-02-13 | 21:54
Och ja, aan alles komt een begin en een einde, is altijd al zo geweest.
Zolang Nederlanders die werkloos zijn niet staan te springen om voor een paar centen de kassen in te duiken maar lekker lui op de bank liggen voetbal te kijken op hun HD breedbeeld televee heb ik er geen greintje medelijden mee.
Kom maar op MOE-landers die nog wel willen werken voor hun geld en zout op zooitje parasieten sterf een snelle edoch pijnlijke dood!
@Terpen-tijn | 21-02-13 | 22:13
Da's mooi.
Dan lieg ik niet als ik mijn vriendin beloof nooit vreemd te gaan.
@bovenwater | 21-02-13 | 22:11
De "derde wereld" bestaat als decennia niet meer. Het was ooit een bijeengeraapt begrip en is nu volstrekt overleefd begrip.
@Elessir | 21-02-13 | 21:58
En als je dat durft uit te spreken ben je, of liever gezegd was je een racist. Tegenwoordig kent iedereen de feiten en cijfers wel en weten we dat het gewoon de waarheid is. De autochtone racisten (dhimmi's) die de waarheid sprekers en boodschappers verguisden, zijn uitgespeeld. Deze verraders zullen de prijs voor hun aandeel in de teloorgang vroeg of laat betalen en hun lot niet ontlopen.
ooit is nooit
@ fritsspits, haal hem er dan zelf uit door te stoppen met roken ipv hier slachtoffer te gaan spelen.
Jan hagel weet al lang wie de schuldigen zijn, we mogen erover typen, erover opwinden, het systeem verrot schelden, maar het graaien gaat gewoon door, er worden steeds meer banen gecreeerd die niks opleveren, alles gebaseerd op de inkomsten van de burger. Crisis of geen crisis, de groei van graaiers gaat gewoon door.
Daarom moet de 1 zich kapot werken voor 1000 eurootjes en heeft de ander met neuspeuteren makkelijk het twintigvoudige.
Denk ook maar niet dat dat ooit verandert, ze laten ons nog liever voor 500 euro per maand werken, terwijl het voor hun alleen maar meer wordt.
Want reken maar dat een graaier ooit een cent zal willen inleveren.
@ omanders, helemaal mee eens. Ik pleit hier al jaren voor omvorming van onze parlementaire democratie naar een monetaire dictatuur a-la Maleisie en Singapore. Deze landen stellen economische groei en welvaartsgroei voor gehele bevolking voorop, maar je moet er niet gaan zeuren om WW of gemeentesubsidie voor scootmobielparkeerplaatsen. Omdat 95% van de Nederlanders nog steeds denken dat onze waarheid elke dag in de Stem en het Dagblad van het Noorden (en ook de Telegraaf) staat missen ze volledig dat wij op de wereldmarkt nu compleet worden weggeblazen door dit soort landen. Onze softe politieke nuances gestoeld op archaische ideologieen met subsidies voor elk onbenullig doel zijn gewoon al 5x failliet!
Hoezo afgrond ingestort? Hoezo crisis?
Het misbruik van deze termen illustreert beter dan wat dan ook de kern van het probleem: We zijn met zijn alleen een stel slappe, ingekakte zeikers geworden. We wijzen en zeiken liever dan dat we van ons collectieve luie reet opstaan om er iets aan te doen.
@fritsspits | 21-02-13 | 22:08
Dann moeten we alles EU breed regelen en gelijk trekken, kunnen we beter niet zeggen.
De domste varkens kiezen hun slager zelf!
@fritsspits | 21-02-13 | 22:08
Hoe kan het dat een pakje shag van 50 gram in Nederland 8,70 kost en in België 5,70 en een liter brandstof ongeveer 25 cent goedkoper is? Volgens mij worden we hier gigantisch in onze reet genaaid.......!
doenormaal! | 21-02-13 | 22:04 |
Daarnaast is het halveren van het minimumloon op langere termijn, jezelf als ondernemer in de vingers snijden. De koopkracht van een grote groep mensen zal enorm dalen, door dit soort maatregelen.
blinde kip | 21-02-13 | 22:05
Het zijn slopers. Socialisten én liberalen. Geen enkel besef van nationaal belang.
En inderdaad: De typhus voor maatschappijslopers als socialisten en liberalen. Opbokken.
@Hond van de slager | 21-02-13 | 22:04
Mot jij weten, maar niet onder een trein springen we hebben al genoeg vertragingen op het spoor.
@Bigi Bana Boy | 21-02-13 | 21:56
Ik denk dat dat niet eens zo'n slecht idee is. Heel toevallig is het ook compleet zwartgemaakt door alle 'liberalen' en 'sociaaldemocraten' de afgelopen kabinetten.
Bij wijze van spreken dan, dus.
@bovenwater | 21-02-13 | 21:16
Eng persoon bent u. En wel om deze uitspraak:
"Halveren van minimumloon en afschaffen van alle invloed van vakbonden,". Ofwel u bent een inhalige harteloze werkgever zonder enig mededogen met uw werknemers of u bent een linkse politicus. Misschien wel allebei.
Mijn schuld, sorry, ik zal het nooit meer doen.
Kan ook niet want ik ga nu eigenmoord plegen (zouden meer mensen moeten doen)
Doei!
@bovenwater | 21-02-13 | 22:01
Er is meer mercantilistische politiek mogelijk dan blinde staatssteun. Op dit moment lijkt het wel of de keuze bestaat tussen Stalinisme en alles aan Azie weggeven. Geloof me, in Azie hebben ze zeer goed werkende mercantilistische mechanismes.
De luie uitkeringtrekkers. Weg!
@Bigi Bana Boy | 21-02-13 | 21:54
Dat ze de werkgelegenheid niet naar Suriname verplaatsen blijft een raadsel.
Geintje je hebt gelijk, alleen op wie je stemt maakt geen ene fuck uit de incompetentie is kamerbreed.
Je kan er lang of kort over ouwehoeren maar sinds die dikke van de plus... nou ja.
@bovenwater | 21-02-13 | 22:01
Liberalen. Huh.
En wie zijn dat dan?
@bovenwater | 21-02-13 | 21:45
En uitkeringen dan? Blijven die even hoog? Wie wil er dan nog werken als de overheid alles opslokt? Door belastingen omlaag te krijgen (inkomstenbelasting en premies werkgevers e.d.) houdt de werknemer in verhouding evenveel over als het loon verminderd wordt. Anders heb je gewoon goedkope slaven gecreëerd. Het een kan niet zonder het andere.
@Bigi Bana Boy | 21-02-13 | 21:56
We walked that sorry road already. And it was a long and miserable walk.
So please don't my dear Sir. Please don't.
@Bigi Bana Boy | 21-02-13 | 21:56
Lees jij dit wel eens?
prestowitz.foreignpolicy.com/
PS: je moet er voor registeren en wat al niet: Dat is de moeite waard.
websenior | 21-02-13 | 21:58 |
Dus God heeft de schuld? Vent ga toch fietsen.
Wat maakt het nou uit wie er schuldig is, als er toch niks verandert?
No one's in control when the government's the enemy.
Markie motherfucker.
@Bigi Bena Boy, klinkt alsof je weer lekker net als in de jaren 70 onze scheepswerven wilt gaan subsidieren voor behoud werkgelegenheid. Productie gaat altijd naar punt waar dit het goedkoopste kan, heeft niets te maken met welke politieke stroming dan ook. Sociaal democratie is altijd meer uitgeven dan je binnenkrijgt. Liberalen doen veel stomme dingen deze dagen, maar zorgen i.i.g. nog voor enige verbetering in schuldpositie. Zonder deze verbetering gaat het alleen maar verder bergafwaards.
De Illuminati.
De huidige crisis is een waarschuwing van God voor ons goddeloos gedrag niet in het minst uitgedragen door de galgebrokjes van geenstijl.
@ doenormaal! | 21-02-13 | 21:41 | + 1
Ik was net iets vergelijkbaars aan het inkloppen. Het is inderdaad nauwelijks voor te stellen hoe rijk en welvarend we zouden zijn geweest zonder de molensteen om de hals van onze samenleving in de vorm van miljoenen opmakers die niets bijdragen en alleen onze voorzieningen en reserves opsouperen tot de laatste cent.
De Rothschilds! Je bent de Rothschilds vergeten, van Leeuwen. Ja, de Oranjes zijn ook gelieerd aan de Rothschilds!
De Atheïsten!
Rechts conservatief nationalisme is wat het Westen nodig heeft. De tyfus voor maatschappijslopers als socialisten en liberalen.
@ Bigi Bena Boy, Ongelimiteerd belatinggeld weggooien zonder enige rem op overheidsuitgaven voor welk doel dan ook sloopt onze maatschappij, niet corporatisme. Waarom hoor ik niemand uit het kabinet zeggen dat onze overheidsorganisatie gewoon veel te duur is geworden.
Wie werkelijk gelooft, zoals liberalen doen, dat het gezond is dat op termijn ALLE Westerse banen naar lage lonen landen verdwijnen en echt denkt dat ze in cHina en India eeuwig achterlijk blijven en ons op technologisch gebied niet zullen in halen is een idioot van een zeldzaam kaliber. Want ik weet wel hoe je maatschappij er ui gaat zien als je straks 50% werkelozen hebt. En denk niet dat het niet gebeurt. Spanje (25%) en Griekenland > 30%) zijn l aardig op weg. Het is nu al zo dat Chinese studenten tegenwoordig in China blijven studeren omdat hun universiteiten inmiddels op niveau zijn. Maar slaap lekker verder en stem vooral VVD of PVV of voormalige linkse partijen die ook het liberale geloof aanhangen.
Ben toch meer voor de banken,
Winst eigen zak ( klein beetje belasting betalen)
Verliezen voor de rijkere belastingbetalers . Ja wij.
En dat doen we dus ook gewoon. Dom volk.
Dat is makkelijk, de burger natuurlijk. Al die hebberige idioten die het concept van een appeltje voor de dorst niet kennen en maar lenen en lenen en kopen en kopen wat ze niet kunnen betalen.
Ja daar komt crisis van, want er zijn altijd nog gierigere burgers die daar flink aan willen verdien.
Kortom eigen schuld dikke bult.
Ik run een prima huishoudboekje, nooit meer uitgeven per maand dan er binnenkomt, alleen van spaargeld dure aankopen doen. En altijd zorgen dat er genoeg over is om in tijden van crisis normaal te kunnen leven. Zelfs een korte periode werkloos geweest door de crisis, maar geen last van gehad, nieuwe baan gevonden en nu prima aan het verdienen. Ja, overleven is en blijft een kunst ook in de verwende verzorgingsstaat.
Mensen die zeiken over politieke partijen, banken en ander gespuis mogen van mij doodvallen. Je leeft slim of je leeft niet maar wordt geleefd.
Het is de schuld van Wim Kan die serieuze politici voor gek zette. Sindsdien gaat geen weldenkend mens de politiek meer in ;-)
@quardian | 21-02-13 | 21:46
Hoezo? Hier gaat het hier ook al jaren over. Kan je niet lezen of ben je gewoon een snob.
Goh, niemand die mij de schuld heeft gegeven?
Leedvermaak op RTL Ajax staat achter.
Het liberalisme (of coporatisme) sloopt de Westerse samenlevingen, maar jullie verdommen het om onder ogen te zien. Word wakker of ga voorgoed ten onder.
Het is de schuld van de mensen die geloofden dat een Zweed hetzelfde gaat doen en denken als een Griek....
Het is allemaal de schuld van Allen Greenspan.
Die sukkel van een Brandt Corstius natuurlijk!!
De uitgaven van staat halveren met gelijk blijvende output (zie KPN) en we zijn binnen de kortste keren weer boven Jan.
Moeten we wel beginnen met een zakenkabinet, anders blijven we vastzitten met kleinzielige partijplannetjes.
Opvallend dat de Nederlandsche pers burgerforum-eu.nl compleet negeert. Hoe zou dat nou weer komen? Tijd voor een alu-hoedje??
De crisis is ons overkomen. Misschien, hadden we die kunnen zien aankomen. In de toekomst kijken kunnen we helaas niet.
De vraag die gesteld moet worden is: wiens schuld is het dat de crisis voort duurt?
De suspects zijn uiteraard: de bankiers, Brussel, den Haag, de Burger en hitler.
Maar vóóral de burger, omdat 90% van de Nederlanders het gewoon niets interesseert. Wat kunnen wij eraan doen denken zij. En die burgers, hebben deze incompetente bende, die we regering noemen, aan de macht geholpen.
De 10% die het wel wat kan schelen had nog stilletjes de hoop dat, eenmaal geformeerd, onze volksvertegenwoordigers dit land ook zouden besturen. Zouden opkomen voor onze belangen. Een koers zouden uitzetten naar een kalme en stabiele toekomst.
We hebben gekregen wat we zijn: een laf, bejaard, versuft, futloos en stoffig land. Vol volgevreten, comazuipende, bejaardenberovende, graaiende niksnutten. En toch heb ik vertrouwen in ons!
God, Lieve Here Jezus.Dit zijn de teksten welke ik 5 jaar geleden, bij het het begin van de Griekse crisis op verschillende fora te uit en te na op diverse fora reeds ventileerde.Jullie komen wel laat tot enig inzicht.We gaan gewoon naar de klote en terug naar de 19de eeuw.Geplanned en met opzet door neo-Lib:1% rijk en de rest speechless in de nieuwe (horse-)meatpackers society!
@blinde kip, halveren minimumloon en afschaffen CAO's en vakbonden is de enige manier om weer meer mensen aan het werk te krijgen en de salarissen te laten consurreren met het buitenland. Ik ben zelf werkgever en kijk wel beter uit dan nu mensen in te huren onder een CAO of vast contract. Als het minimumloon een flink stuk lager zou zijn zou dit veel minder risico betekenen. Jouw voorgestelde belastingverlaging zorgt echt niet voor aannemen meer personeel, hooguit voor stijging van consumptie en daarmee productie in het buitenland. Geen effect voor Nederland dus.
Nou. Weer een oosters gekruid Tegeltje zeg.
De tranen schieten in je ogen.
Jelui zijn Tim Kuik vergeten. Zijn geldklopperij doet niemand helpen, behalve z'n eigen portemonnee. En staat derhalve voor al die andere boerenbraadlullen.
Fuck You Tim Kuik
@Boris Poepnagel | 21-02-13 | 21:33
Dat wordt een flinke aderlating. Ook vervelend nu velen vast zitten in hun koopwoning of partner die noodzakelijkerwijs elders werkt en men nu ook verder van huis werk moeten zoeken.
@miko | 21-02-13 | 21:30
Onzin, mensen die boven hun stand leven gaan vanzelf failliet. En velen, waaronder mijn persoontje, heeft helemaal 0,0 schulden.
Het ging pas fout toen de politici banken, die gewoon failliet hadden moeten gaan, gingen bailouten. Anders waren we nu al weer aan het groeien, zie oa.:
www.dagelijksestandaard.nl/2013/02/ijs...
Het is niet is niet zozeer de schulden, maar het niet *accepteren* van die schulden die de ellende veroorzaakt. Het goed geld sturen naar fout geld, zodat risico's door die beslissingen niet meer bestaan. Dan gaan mensen onnodige risico's lopen, want er kan ze toch niets meer gebeuren. En ja, dan loopt alles uit de hand.
De massale instroom van cultuurverrijkers c.q. parasitaire potverteerders en hun dhimmi's die onze samenleving ontwrichten met hun niet niet verlichte en incompatibel cultuur. Ze kosten onze samenleving miljarden en miljarden. Als we dat geld in onze pensioenpotten hadden kunnen stoppen en niet in de EU waren gaan zitten, hadden we er nu prima voorgestaan en een leefbaar land zonder culturele spanningen gehad en een welvarende economie.
Alles hebben we te danken aan onze laffe politici, die decennia lang hun oogkleppen hebben opgehouden, massaal problemen binnen lieten komen en weigerden de noodzakelijke maatregelen te treffen en de problemen te erkennen in plaats van de mensen die niet wegliepen voor de realiteit te verguizen. Zeer laffe arrogantie en ernstig verwijtbare nalatigheid van de politici. Ze hebben er een puinzooi van gemaakt en klopten zichzelf voor de borst. In het cachot gooien deze verraders.
Schuld is: die Zinsknechtschaft oftwel de renteslavernij en rente op rente.
@Adams Appel | 21-02-13 | 21:28
en de heilige utopie van de vrije markt uitgedragen door Ayn Rand
@miko | 21-02-13 | 21:34
Gecorrigeerd naar euro's. Daar heb je het al. Inflatie definities worden namelijk elk jaar aangepast. Vast niet ten gunste van de burger. Gooi lonen op de nullijn en klaar ben je!
... en als we eenmaal uit de crisis zijn, door bijvoorbeeld onze schulden af te lossen, schieten we nog niet veel op, tenzij we ons onmiddellijk weer tot over onze oren in de schulden steken, want onze welvaart van het afgelopen decennium was er 1 die dreef op krediet, en dan hebben we ook nog te maken met een Demografische prop die dan met pensioen is en langer blijft leven dan begroot, en die kopen weinig meer en verhuizen ook haast niet meer... Kortom: 20 jaar dikke armoe totdat de babyboomers zijn verdwenen.
Zo laat op de avond nog een kijktip over het verrotte monetaire stelsel waar wij in gevangen zitten: Four Horsemen verkrijgbaar bij uw lokale torrent boer.
En een kijkje in de toekomst: Farm of the future www.youtube.com/watch?v=vJMgfKqKXwY
@Scarblac | 21-02-13 | 21:10
Beter had je de vergelijking gemaakt met bier!
www.cbs.nl/NR/rdonlyres/F3D1CA10-32BC-...
@Scarblac | 21-02-13 | 21:10
sargasso.nl/wp-content/uploads/2008/02...
Hogere en meer accijns dan?
Valt ook wel mee.
sargasso.nl/wp-content/uploads/2008/01...
Er is geen individuele schuld. De immer uitdijende staat begint langzaam in te storten, door gebrek aan democratisch fundament.
1x in de 4 jaar een poppetje kiezen is geen basis om een samenleving te besturen, die ook nog eens met exponentiele snelheid complexer wordt.
Het resultaat is een politieke santekraam van gelukszoekers en populisten. De mensen die echt weten wat er gebeuren moet, zijn aan het werk.
@blinde kip | 21-02-13 | 21:22
Halveren MinLoon is idd te rigoreus, maar er wordt momenteel al volop gesneden in de middenloontjes en de laagste schaalklassen worden ook meer-en-meer afgeknepen. Voor die laatste klassen zullen de rijen de komende maanden alleen maar aanzwellen!
Ik gok dat de lonen de komende twee jaren wel eens gemiddeld 15% of meer zouden kunnen gaan dalen. En dat is al fors!
Reken ook vooral niet meer op (ruime) secundaire arbeidsvoorwaarden, want de baas kan die vrijwel niet meer als aftrekpost wegschrijven. Ook aan de kilometervergoeding wordt momenteel gedacht om deze per 1 januari 2014 af te schaffen of fors te versoberen.
"... De EU is een transferunie, Noord betaalt uiteindelijk, financieel-technische details buiten beschouwing gelaten, voor Zuid..." Was het maar zo simpel. Volgens mij leent Noord dat geld aan Zuid, en moet Zuid dat geleende geld gelijk weer storten in de tekorten die ontstaan omdat Zuid de banken, pensioenfondsen en Verzekeraars uit Noord, die onmogelijk rendement willen hebben op eigen, veel te veel geleveragede leningen en investeringen, moeten betalen... Kortom: Alle niet-rijke mensen uit Zuid betalen de rekening van de domme acties van een klein aantal domme bedrijven uit Noord, en het risico op dat geleende geld van Noord aan Zuid (om de banken en verzekeraars en pensioenfondsen van Noord te blijven voorzien van rente). ligt bij alle belastingbetalers van Noord.
@me,myself and IK | 21-02-13 | 21:27
Afgezien van dat heeft Nederland ook nog eens zo ongeveer de hoogste particuliere schuld ter wereld, dit vanwege het feit dat in het verleden elke boerenlul met een paar euro op zak een tophypotheek kon krijgen.
We denken dat het hier wel meevalt maar in werkelijkheid staan wij er echt niet zo veel beter voor dan de PIIGS -landen.
Trefwoorden: Macht, geld, wet, straf, afhankelijkheid.
Maak het lijstje nog maar een keer. En nu goed.
Van Duyvenbode | 21-02-13 | 21:29 |
We moeten ons veel meer richten op ons welzijn dan op onze welvaart. Je kunt ontevreden zijn met wat je niet hebt, maar je zou ook kunnen kijken naar wat je wel allemaal hebt.
Duitsland en Frankrijk, die miste ik.
Die bepalen de regels en die bepaalde de regels waarmee ze meende de crisis te moeten bezweren, met alle gevolgen van dien.
@Scarblac | 21-02-13 | 21:10
Olie is niet zoveel duurder geworden in de afgelopen jaren.
@La Bailaora | 21-02-13 | 21:08
En omdat we allemaal een mega salaris willen,daar veel en goedkope producten voor willen en daarom maar op de pof leven.
@rexmundi666 | 21-02-13 | 21:26
Misschien zijn er slechts 16k aan lezers en 100k aan kudoklikkers.
We gaan hoe dan ook terug in welvaart, of we nu schreeuwen of trappelen als kleine kinderen.
@dubbeljoe | 21-02-13 | 21:06
Ok, nog eens tien deelraden erbij in Amsterdom?
De hebzucht. Een foutje in de schepping.
Greetje Duisenberg | 21-02-13 | 21:24 | + 0 -
Hulde... ik hoop dat meer mensen gaan inzien dat het ouwehoeren niks helpt. Doe gewoon wat binnen je eigen invloedssfeer valt en regel zoveel je eigen geluk. Voor je het weet, ben je je hele leven boos geweest over omstandigheden en politiek.
Domheid, hebzucht, jaloezie en afgunst. Met stip op 1 tot en met 4.
Da's een makkelijke:
De Federal Reserve
Deze week in Elsevier, de staat staat alles bij elkaar geteld al voor 500 miljard garant voor van alles en nog wat. Samen met de staatsschuld van 450 miljard is dat 1,7 maal wat we met zijn allen verdienen per jaar. Dat je even weet dat we al lang het nieuwe Griekenland zijn, zoals the Economist schreef.
CDO bakkers, hedge funds, Goldman & Sachs.
Maar belanrgrijker, hoe komen we eruit?
Met de Financial United Nations. Het resetten van de economie en het resetten van bad banking en and bankers.
(Dat betekent bijvoorbeeld dat tegoeden die Goldman Sachs van Griekenland heeft worden bevroren.)
Ik heb schuld. Ik stook mijn hele straat zwart met houtkachel met gratis pallethout. Ik bespaar flink op de energiebelasting. De overheid moet dan extra geld lenen om gratis weg te geven. Dat zal mij een zorg zijn.
-weggejorist-
16.000 mensen die een referendum willen. Van de +100.000 lezers van GS iedere dag. Blijkt dus dat het overgrote deel van de reaguurders ook labbekakkerige zombies zijn.
@La Bailaora | 21-02-13 | 21:12
Ach, we leven in het nu, succes kent vele vaders net zoals falen dat doet.
Ik zoom gewoon even in.
Degeneratie en makelaardij
Heel onze wereld wordt één woestenij
Dalende omzet en stijgende lasten
Liegen bedriegen, oneerbaar betasten
...
Deze man zag het al
www.youtube.com/watch?feature=player_d...
terugredenerend naar de marge ligt de schuld bij iedereen (personen, instituten en systemen) die activa structureel hebben overgewaardeerd, of deze overwaardering hebben gefaciliteerd/gedoogd.
Dat gebeurt overigens nog steeds -in niet noemenswaardig mindere mate dan voor de crises.
met het bovenstaande als maatstaf kan ik met de hand op mijn hart zeggen dat ik niet schuldig ben aan de crises.
-geeft zichzelf maar een schouderklopje omdat niemand anders het doet......
"Zwarte pieten" is verleidelijk maar dat doe je alleen als je alle tijd hebt.
.
Slagvaardig handelen betekent dat je het zwarte pieten maar eventjes overslaat, zoals Mandela in Zuid-Afrika apartheid ook even heeft overgeslagen.
.
Anders verval je namelijk in oeverloos en vruchteloos gelul, waar NL toch al zo goed in is.
.
Dus weersta de verleiding van deze discussie, en praat liever over wat je zou moeten doen EN DOE DAT DAN OOK. Maar dat laatste is het ECHTE grote probleem met NL [op wat individuele zakenlui na]. Er gebeurt niets, maar ouwehoert alleen maar wat.
@ZKH EénOog | 21-02-13 | 21:16
Wanneer gaan we naar Den Haag of Brussel? Weet iemand een goedkope deal voor hooivorken?
Het is hoe dan ook de schuld van Fortuyn.
@bovenwater | 21-02-13 | 21:16
Halveren minimumloon? Dat wordt een mega armoedeval. Gooi dan de belasting omlaag.
Dit is gewoon ronduit een slecht geschreven stuk. Mijn zeer luchtige reagtie daarop weggejorist zien, versterkt en bevestigt dit als een centrifuge.
oeh, een livestream
@Van Duyvenbode | 21-02-13 | 21:12
Met het verschil dat de feestvierders het voor elkaar hebben gekregen dat onschuldigen mee mogen betalen aan de ontschulding.
De grootste boerenbraadlullen zijn die kutfiguren die onder de noemer van klootzakken vallen.En Balkenende die ons het Referendum door de neus geboord heeft is een van de allergrootste boerenbraadlullen!!
@blinde kip | 21-02-13 | 21:08
En toch hoort jouw nummer 4 op 1. Want wie is degene die van die eerste drie hun criminaliteit grenzeloos toestaat en toe blijft staan?
Er is helemaal geen crisis,
dat zijn allen maar onderbuikgevoelens......
Deze crisis is inherent aan het monetaire systeem, het is mijns inziens dan ook te kort door de bocht om een schuldige aan te wijzen aangezien wij allemaal mee werken aan dit falende systeem. Een systeem dat gebaseerd is op kredietcreatie en schuldexpansie is al bij voorbaat gedoemd te mislukken, zolang er schuld gecreerd wordt gaat het goed maar er komt een moment dat er afbetaald moet worden en dan blijkt dat al dat geld gewoonweg niet bestaat.
Ik ben het helemaal eens dat zowel banken als politici hier een belangrijke rol in spelen maar dit geld net zo goed voor de burger die inmiddels een slaaf van zijn eigen welvaart is geworden.
Gaat niet om wie de schuld heeft omdat onze wereld veel te complex is geworden om oorzaak van de meeste problemen te duiden. Gaat er nu om wat we er aan doen en hoe snel we ons kunnen en willen aanpassen!
We moeten binnen 1 jaar van een stel softe, verwende, ww-ende, yoga-ende, outgeburnde, gesubisidieerde, sociaal-democraten veranderen in keihard concurrerende, innovatieve, hardwerkende, internationaal georienteerde zakenmensen. Onze realiteit is nu de wereldeconomie en daar moeten we ons voordeel mee doen. Om dit te doen moeten we per direct:
Afschrijven van alle overwaarde van laatste 10 jaar op woningen en hierop direct aflossen,
Halveren van minimumloon en afschaffen van alle invloed van vakbonden,
Ontslaan van 25% van alle ambtenaren de komende 2 jaar met hulp van automatisering, en opheffen van decentrale overheden en beleidsorganen,
Alle resterende ambtenaren met 25% minder salaris laten doen conform de realiteit in bedrijfsleven,
Stoppen met nieuwbouwlobby want ons land groeit niet maar vergrijst en heeft dus niet meer woningen nodig maar woningverbetering,
Stoppen met subsidies aan alles wat op ideologische of religieuze basis wordt vastgesteld en uitgevoerd,
Alle yoga, psychologie, reintegratie en ander verwend gedoe uit de verzekeringen.
Stoppen met zeuren en gewoon keihard gaan bikkelen, ondernemen, werkgelegenheid scheppen en innoveren zoals onze grootouders in de jaren 50 en 60 hebben gedaan!
@Supermatthijs
Ja inderdaad, met een paar incrementele veranderingen zoals we die kennen in ons meerpartijensysteem had wilders de globale economische crisis wel een halt kunnen toeroepen. No Problemo.
ik was het, maar jij ook!
Het geloof in eeuwige groei, maw het hebzuchtig kapitalisme waardoor de mens ver afgedwaald is van de werkelijke waarden in het leven.
-weggejorist-
Mensen noem elkaar geen mietje
Eenmaal zing je het allemaal
Allemaal hetzelfde liedje
Het is de schuld van het kapitaal
Dit liedje is altientallen jaren oud maar nog steeds actueel
Kok en Zalm, daar is de ellende begonnen. De rest van de politici hebben allemaal zitten slapen voor hun geld wat ze krijgen maar niet verdienen.
Het is de schuld van linkse regeringen in het zuiden, die Sinterklaas zijn gaan spelen van geleend geld. Gezien de burgers in die landen vrij willig die Sinterklazen hebben gekozen zijn zij uiteindelijk de eind verantwoordelijke.
@pius | 21-02-13 | 21:07
De schuldigen zijn vooral diegenen die miljarden aan PIIGS landen gingen doneren met hun 'het komt terug met rente' JkdJ, dat kostte tot nog toe al 17 Miljard voor de Nl staat. Komt bij de 100 Miljard (deel op conto Nederland) aan de Spaanse banken. Dat is meer dan alle bezuinigingrondes tot nog toe.
En natuurlijk het afstaan van de staatskas aan Brussel en het ESM, ondersteunt door zowat de hele 2e kamer behalve PVV en de PvdD. Alleen die 2 partijen kunnen de kiezers recht in de ogen kijken.
Schuld is niemand en iedereen. Er is trouwens geen crisis, maar slechts een terugkeer naar normale verhoudingen. De periode van ongekende rijkdom van 1965 tot 2008 is mogelijk gemaakt door goedkope energie en gemakkelijk geld. En zo leuk was het ook allemaal niet, de mensen liepen naast hun schoenen. We worden weer bescheiden en realistisch.
drs.Aeneid | 21-02-13 | 21:10 | + 0 -
Daar zit wel iets in. Ipv. buitenlandertje pesten had hij zich beter met belangrijkere zaken kunnen bezig houden.
Wij allemaal. Wij zijn allemaal drugsverslaafd ehm geldverslaafd. De Banken zijn de dealer en de centrale banken de plantage. Afkicken moeten wij allemaal!
In de wereld van links is het allemaal een stuk makkelijker; Het is gewoon de schuld van Wilders!
Olie.
Tien jaar terug betaalde Europa 300 miljard per jaar voor de olie import, nu 500 miljard, en het blijft stijgen.
Dat gaat ten koste van de economie, kan niet anders.
Het wordt ook alleen nog maar duurder (want de makkelijke olie is op), dus we komen pas uit de crisis als we minder olie gaan gebruiken. Zo veel minder dat het meer dan compenseert voor de stijgende prijs.
Zoeken naar de bron van de crisis is niet nuttig meer. Laten we focussen op economisch herstel, aanpakken van de huidige zakkenvullers en machtsverhoudingen in ons land en Europa.
Laten we vooral een poosje voor Nederland en haar welwillende inwoners gaan.
Ennuh, Van leeuwen? Je mag alles zeggen maar dat Ajax bekert in Europa gestream is een fucking disgrace.
Ben jij nou een Rotterdammer?
*teringcholeratyphus mompelt*
Mag ik hebzucht de schuld geven?
Dan voelen zich namelijk zoveel mogelijk verantwoordelijken schuldig, i.p.v. het zo amicale 'graaiers'.
Why not both?
Bankiers EN politici, altijd geldhongerige politici worden op hun wenken bediend door bankiers die dit kunnen blijven doen dmv geldcreatie. Wie heeft het recht van geldcreatie aan ze gegeven? Politici... en de circel is rond.
Te paard we zijn verraden!
@ZKH EénOog | 21-02-13 | 21:01
Ik hanteer altijd de volgorde:
1)Overheid
2)Centrale bank
3)Banken
4)de burger die de rest grof betaalt om zgn. risicoanalyses uit te voeren over diens arbeid en geld. Fijne analyses zijn dat gebleken.
Het is in eerste instantie dat van de top-politici, die staan namelijk toe dat banken vrij baan krijgen. Dat dat weer komt omdat die banken ook weer zorgen voor een zorgeloos pensioen voor die toppolitici maakt de 1-2 compleet. En vandaaruit wordt het mogelijk gemaakt dat de corruptie naar beneden sijpelt. Van de topbanken als GS met de EU in Brussel, tot aan de nationale parlementen en de kleinere banken.
De meest actuele schuldige, nationaal gezien, is het vorige kabinet dat hervormingen op de huizenmarkt heeft laten liggen voor het huidige waarschijnlijk niet veel competentere kabinet.
Antwoord:
Het CDA, de VVD en de PVV dus.
Het is de schuld van de welvaart. Hoe welvarender we worden, des te meer komt er op de markt, om de welvaart te vergroten. En dat kunnen we nu eenmaal niet betalen.
Stoppen met: groter is beter = EU.
Terug naar: soeverein en klein, maar fijn = EEG.
Joop den 'Nazi' Uyl.
Dus uiteindelijk toch de schuld van de babyboomers want die zakken zijn goed gevuld ondanks veelvuldig huilie huilie.
En de bedenkers van het akkoord van Wassenaar waar loonmatiging werd bedacht om de toenmalige crisis te lijf te gaan. Vervolgens is die loonmatiging aangehouden en werden leningen versoepelt om schulden aan te wakkeren en ging men diep in woningen met de foutieve gedachte dat wonen en niet werken onbeperkt geld zouden opleveren.
Dus of Kok en Lubbers nog even opgepakt kunnen worden voor hun misdaden tegen de mensheid. En diegene die ons aardgas weggegeven heeft. En...
Zolang een Vinexhut, 3 keer per jaar op vakantie, een lease-auto en een iPhone het hoogste ideaal zijn, is het duidelijk bij wie de schuld ligt.
Het is de schuld van het geld.
Lul niet. Het is de schuld van het domme volk.
Margin Call:
People wanna live like this in their cars and big fuckin' houses they can't even pay for, then you're necessary. The only reason that they all get to continue living like kings is cause we got our fingers on the scales in their favor. I take my hand off and then the whole world gets really fuckin' fair really fuckin' quickly and nobody actually wants that. They say they do but they don't. They want what we have to give them but they also wanna, you know, play innocent and pretend they have no idea where it came from. Well, thats more hypocrisy than I'm willing to swallow, so fuck em. Fuck normal people.
www.youtube.com/watch?v=JvaTjJpoQlg
Fuck normal people!!
Mijn schuld, ik ben niet zo kinderachtig.
Jullie, wie anders. Tsja.
[Joop-modus] Het is de haatzaaiende PVV! Wat was het onderwerp ook al weer? [/Joop-modus]
De burger. Duidelijk. Die heeft zich in ignorante bliss maar wat graag lekker laten maken om schulden op je schulden te nemen om zichzelf met die schulden nog verder in de schulden te (laten) beleggen, en heeft dit allemaal mogelijk gemaakt door constant op de marionetten van die geldschieters te stemmen, zodat het beleid het allemaal maar toestond, en zelfs nog verder vertroebelde, zodat men nog een 'goed' excuus had voor de zalige ignorantie ook: "Ik snap dat allemaal niet hoor...".
En nu bloeden voor die zaligheid. Mooi zo.
Er valt niets te kiezen want alle partijen hadden hun rol. De verkleving van banken en overheden: Banken krijgen van overheden de ruimte voor een monetaire bubble. Bankiers krijgen bonussen, politici stemmen. Want het volk dacht dat het wel goed zat. Dat spelletje is ook op Europees niveau gespeeld. Maar dan groter uiteraard.
En toen het mis ging werden de verliezen gecollectiviseerd. Want degenen die wisten hoe het mis kon gaan zorgden wel dat zelf goed wegkwamen.
Het is de schuld van de reptielen.
-weggejorist-
REAGEER OOK