Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Jelle Brandt Corstius jorist boerenbraadlul weg

kudtjbc.jpg Interwebs, you bitch. En oh oh Jelle Brandt Corstius, de peop heeft de ventilator innig geknuffeld. Corstius deed op 2 februari j.l. een oproep om SNS-bobo Sjoerd van Keulen het leven zuur te maken. Met succes. Van Keulen heeft het land inmiddels per budgetvliegtuig en op een armetierig cup-a-soup rantsoen verlaten. Ondergedoken wegens zeer ernstige bedreigingen des doods, én omdat de overheid hem blijkbaar niet kan beveiligen. Vet zielig. Gure armoe. Tot zover het medelijden met boerenbraadlul Van Keulen (fu). Boerenbraadlul, nu we dat toch weer opschrijven: dat was toch wel het taaltechnische hoogtepuntje van de lasteroproep van Corstius. Briljante vondst. Nog een keertje teruglezen omdat het leuk is. Huh? No more boerenbraadlul..? Weggejorist! Zure shit. Het stond er toch? Even het screenshot (of Google Cache) erbij pakken hoor. Jups, daar staat het: boerenbraadlul. Prachtig. Middenin de zin 'Je hoeft het niet beleefd te houden, per slot van rekening is deze boerenbraadlul allesbehalve beleefd'. En nu is die hele zin gedelete, stilletjes weggejellet. Net zo kwijt en verloren als de verdampte bonus van Van Keulen. Beschaafd!

Reaguursels

Inloggen

Is er nu nog wel iemand die het paard van Anne-Claire kan redden? (En er voor betaald wordt)

En het had allemaal zo makkelijk gestopt kunnen worden. Hij had z'n bonus niet moeten aannemen, had z'n excuses moeten aanbieden en had z'n bank voor een eerlijke prijs moeten verkopen.

Maar goed, alle fatsoen ontbreekt bij dat soort mensen, dus schuiven ze alle problemen maar af op de maatschappij ipv zichzelf.

LangeTijdGeleden | 19-02-13 | 13:45

@Schoorsteenveger | 19-02-13 | 09:24
Wat een geweldige, literaire, spijker kop raak reactie weder.

Staande ovatie!

La Vie En Rose | 19-02-13 | 13:24

Wie legt mij uit dat het geen Boerebraadlul is? Wat is daar mis mee?

zwemverbrander | 19-02-13 | 12:03

Jelle herinnerde zich waarschijnlijk dat hij 2 jaar geleden een leuk snoepreisje heeft gemaakt die gefinancieerd was door SNS/ASN...

Grasshopper66 | 19-02-13 | 11:34

keuteltje | 19-02-13 | 11:05 |
Vader was vele malen valser, kwaadaardiger ook.

Schoorsteenveger | 19-02-13 | 11:33

Tja, aardje naar zijn vaartje! maar die vader, malle Hugo, had meer ballen dan zijn zoontje!

Rest In Privacy | 19-02-13 | 11:05

Als zoiets 20 jaar geleden gebeurde ging de schuldige ook gewoon lekker een jaartje of 2 aan de Cote d'Azur of op Curacao zitten om aan alle aandacht te ontsnappen, begrijp niet dat het nu opeens als een vlucht voor bedreigingen en het schandalige optreden van de media wordt uitgelegd. Het volk en de media reageren altijd ongenuanceerd en zoekend naar sensatie.

Als je bewust zulke risico's nam als van Keulen moet je ook de gevolgen kunnen dragen en niet gaan zeuren als je een paar jaar in de zon moet gaan zitten.

Schijnheiligheid hierover ook bij Pauw&Witteman gisteren, ze hadden Van Keulen gewoon meteen aan tafel moeten trekken. Dan had hij zijn verhaal kunnen doen en de media tenminste een genuanceerd beeld kunnen geven. Kappen met media laten praten over media scheelt ook weer 1 miljard subsidie per jaar.

bovenwater | 19-02-13 | 10:25

Kijk dat probeert de 1% weer mooi te spinnen de arme gevluchte bankster als slachtoffer. De honderden miljoenen werkeloze, kaalgeplukte opgelichte belasting Muppet's als dader.

Bertus Brulbroek | 19-02-13 | 10:18

@Schoorsteenveger 09:24: Welke JB Corstius? De "[ik] was een van de deelnemers van de Occupy-beweging" Corstius? Slechtste opening van een column ooit.

Muxje | 19-02-13 | 10:17

Als ik al met iemand medelijden heb, dan absoluut niet met mensje van Keulen. Ook niet met verbrande korstjes trouwens.

Koos Knak | 19-02-13 | 09:58

Laf. Die Jelle heeft voor mij afgedaan.

mijntweecent | 19-02-13 | 09:27

Zo kennen we Jelle weer.
Het was bittere noodzaak om enige herstelwerkzaamheden te laten plaatsvinden om zich met terugwerkende kracht te kunnen ontworstelen aan betrokkenheid bij die volkswoede, die onderbuikgevoelens, dat geschreeuw om vergelding, die dreiging van een volksgericht, van wellicht een echte lynchpartij. Het begon er warempel op te lijken dat Jelle Brandt Corstius, dé Jelle Brandt Corstius als aanstichter van die ongebreidelde woede des volks zou kunnen worden aangemerkt, met zijn oproep en de daarin gebezigde krachttermen, dat het zijn schuld was dat meneer Boerenbraadlul onder moest duiken.
Pauw en Witteman hadden ook al besloten om hun eigen straatje met terugwerkende kracht schoon te laten vegen, door Peter Verhaar die mocht aanschuiven en volop de gelegenheid kreeg om ons, achteraf, nog eens fijntjes uit te leggen dat die arme meneer Boerenbraadlul eigenlijk niks overghouden had aan al dat gebonus, en er zelfs geld op had moeten toeleggen. En dus dat de aanval van Jelle Brandt Corstius, dé Jelle Brandt Corstius, volkomen onterecht was, want gebaseerd op een foute interpretatie van de feiten.
Tja, wat moet je dan als je als Jelle Brant Costius, dé Jelle Brandt Corstius, door iedereen in de steek wordt gelaten en weggezet wordt als een oproerkraaier?
Dan kijk je hoe de fatsoenskloof loopt, die breuk tussen de goeden en de slechten, en doe je er alles aan om ervoor te zorgen dat alles wat je a titre personnel de wereld hebt ingeslingerd zich aan déze zijde van die kloof lijkt te bevinden en er niets aan gene zijde terug te vinden is, om vervolgens krachtig afstand te nemen van gene zijde, alwaar de slechten zich ophouden, al die slechten die nu om het hoofd van meneer Boerenbraadlul schreeuwen.
Anders gezegd, dan pleeg je verraad, dan lieg je en bedrieg je, bedonder je jezelf en de wereld, gooi je al wat je nog aan integriteit met je meedroeg te grabbel.
Dé Jelle Brandt Corstius, schrijver, journalist, presentator, ontkent hier het bestaan van Jelle Brandt Corstius, het kleine emotionele mannetje dat zo boos was op meneer Boerenbraadlul en zijn boosheid zomaar de vrije loop liet, zoals zovelen doen als ze iets voelen rommelen in hun onderbuik.
Dé Jelle Brandt Corstius had even niet in de gaten dat hij uit zijn rol was geschoten, de rol van redelijk mens, dacht even dat zijn onderbuikgevoelens de redelijkheid zelve waren.
Hij had beter naar zijn pappie moeten kijken, hij had moeten weten dat je aan deze zijde van de fatsoenskloof je ressentiment, je haat, je agressie volop kunt botvieren als je maar zorgvuldig je slachtoffer kiest, als je maar kiest voor een prooi die nooit de prooi van het volk zal worden. Dan kun je jaren achtereen razen en tieren, en je gal spuwen, dan kun je bij voortduring je onderbuik laten spreken, want dan is het al gauw literatuur, polemiek, essay.
Dé Jelle Brandt Corstius is een farce, een klungel, een farizeeër, eigenlijk een enorme boerenbraadlul.

Schoorsteenveger | 19-02-13 | 09:24

Vroeger werden gewone vrouwen op de brandstapel verbrand wegens hekserij. Als later bekend werd dat de aangever mot zocht om de een of andere reden kon je moeilijk de verbrande onschuldige tot leven wekken.
Toch gaat NL bv massaal tot de aanval (zelfs tot en met de dienst terroisme aan te halen"doodsbedreigingen van dermate seieusheid dat vertrekken naar elders" werd tijdelijke geadviseerd) en dat kan hier dus omdat een "journalist" mot zoekt. lynchparty anno 2013. Orde van journalisten royeert dit rapaille!

willem10000 | 19-02-13 | 09:13

het niveau van geenstijl en zijn reaguurders; iemand doet waar jullie allemaal om schreeuwen, en vervolgens gaan jullie er negatief over doen. jaloers en dom.

zeeman73 | 19-02-13 | 09:10

Hey, al gestraft in de media........

Aart Z. | 19-02-13 | 09:08

M.a.w. dit is de kern van deze crisis:
Er is gewoon niet meer genoeg geld voor zoveel dieven.

Als we nu eerst al die dieven op de brandstapel gooiden of gewoon in de energiecentrales dan krijg je er tenminste nog iets voor terug.

ecologiste | 19-02-13 | 09:08

ER IS NIET GENOEG GELD VOOR ZOVEEL DIEVEN
Het woord boerenbraadworst - zoals bijna altijd in dit handelsland NL dat alleen maar origineel kan zijn wat betreft handel -, is "geleend" uit het Spaans.

No Hay Pan Para Tanto Chorizo!
Er is geen brood voor zoveel worst.

Worst kan ook betekenen dief of schurk. Het betekent dus dat er niet genoeg geld is voor zoveel dieven.

ecologiste | 19-02-13 | 09:04

-weggejorist-

grote haas | 19-02-13 | 08:31

Met Jelle Brandt Corstius zullen we nog véél meer las krijgen. De Corstussen dóén eerst en denken ze pas na. Zit 'm in de genen.Zo'n Hugo ook, best veel verstand, maar iemand affikken staat op de eerste plaats. En vaak op een vuile manier. Het zijn geboren valserikken die lui. Begrijp er niks van. Ik heb veel van Hugo gelezen. Die man is (als neerlandicus) briljant!

grote haas | 19-02-13 | 08:31

@ Strohond 08:20

Dank voor de tip! Heb nog eentje zo groot als een koelkast, die komt hard aan...

eerstneukendanpraten | 19-02-13 | 08:25

Typisch twynch-gevalletje...

De Literator | 19-02-13 | 08:24

eerstneukendanpraten | 19-02-13 | 08:07
Televisie uit het raam gooien werkt rustgevend voor de maag. Met een beetje mazzel loopt er op het moment van gooien net een Fin voor je huis langs. Twee vliegen in één klap.

Strohond | 19-02-13 | 08:20

@purkpurkson | 19-02-13 | 07:56
Zomaar een tip, lees het topic of volg het nieuws op internetnieuws/ in dode bomen.

necrosis | 19-02-13 | 08:19

Sorry mensen, kan nu even niet inhoudelijk reaguren, zit nog midden in een braakproces vanwege het item op Nieuwsuur gisteravond over de export van Nederlandse uitkeringen naar Marokko. Daar was een dame aan het woord en die ontving maandelijks 1400 Euro nabestaandenpensioen. Het minimumloon in Marokko is 200 Euro. De dame woonde in een als kasteel ingericht appartement samen met een kind en haar ouders. Nu werd ze gekort met 40% en maar klagen dat ze zo moeilijk rondkwam vanwege de hoge hypotheek van haar luxe-appartement. En werken dat was immers niet mogelijk want ze had nooit wat geleerd. Iemand nog een speciekuip want ik moet weer...

eerstneukendanpraten | 19-02-13 | 08:07

hetluis | 19-02-13 | 00:05
Je moet nog steeds een nummertje trekken om daar je blaas te kunnen legen. De wachttijden zijn ruim 8 jaar later nauwelijks korter geworden.

Strohond | 19-02-13 | 08:02

Er staat zoveel onbegrijpelijke taal, dat ik niet eens weet waar het over gaat. Waar gaat het over eigenlijk?

purkpurkson | 19-02-13 | 07:56

gut gut... shoot the messenger, die Sjoerd van Keulen kost iedere Nederlander geld.. belasting geld PUNT
(c)ZWITSUL | 19-02-13 | 00:19 | + 6 -
Echt niet. De verstandige nederlander is jaren geleden al geëmigreerd en betaalt geen cent mee aan dit circus.
80% belastingdruk. Jullie zijn allemaal getikt. Werken voor de ambtenaren, de grieken, de bankiers en de uitkeringstrekkers.

Freddie Stobart | 19-02-13 | 02:44

brutus68 | 19-02-13 | 02:08

Welnee, het gaat niet om hoe gewetensvol je bent. Het gaat om wat er op je bankrekening staat. Dat je vroeg of laat toch onder een kouwe steen of in een hete la belandt, dat is voor later zorg.

distel | 19-02-13 | 02:18

Not Muhammad | 19-02-13 Het grote probleem in de hele aanpak is eigenlijk simpel. We zoeken schuldige voor iets waarvan niemand kon weten wat er werkelijk zou gebeuren.

Het is als een potje voetbal. De spanning in het spel bouwt op en een verdediger trapt een aanvaller onderuit en bezorgd hem een dubbele beenbreuk. Wat doen we, we dagen de scheidsrechter en de trainer voor de rechter omdat die voor dat dit gebeurde al de rode kaart had moeten trekken.

Bedenk | 19-02-13 | 02:17

Kaas de Vies | 19-02-13 | 02:12

Neen, ik ga niet ruzie zoeken met je.....

brutus68 | 19-02-13 | 02:14

@Brutus68
Haha jij maakt een kromme zin, jij bent geestesziek. Kom je bij mij in de dwangbuis?

Kaas de Vies | 19-02-13 | 02:12

zovoklets | 19-02-13 | 02:03

Ok, fijn. Want daar is het om gaat, makker, hoe gewetensvol ben je?

brutus68 | 19-02-13 | 02:08

zovoklets | 19-02-13 | 01:46
Volg de discussie zo en in de basis heb je volkomen gelijk. Daarbij en dat was en is basis als jij het niet doet gaat men naar een ander.

Hoewel niet bij de bank in de tijd rond 2000 werkte ik nog bij een Halfords. Daar had je dat prettige Primeline. Kopen of afbetaling. Voor een autoradio van €250,- wilde men zo'n regeling. In het begin "deels opvoeding" deed ik alsof ik de aanvraag invoerde en gaf aan dat die geweigerd was. Gevolg ze liepen vrolijk de volgende zaak binnen waar ze hem wel kregen. Mensen met een tijdelijk contract die binnen 30 min met een permanent contract terug kwamen. Tja scannen aanpassen en printen kon toen ook.

En ach we hebben de software bubbel pas achter de rug en vrolijk pompt men weer miljarden in een Facebook massaal in een Apple (draaiende op een hype met slechts voor 90% waarden bepalende 2 producten.

2008 riep iedereen oa politiek nog dat banken tot dan veel te makkelijk te hoge hypotheken en leningen had verstrekt. Rem er op en wat roept men nu banken moeten soepeler gaan uitlenen. En nu richt de volkswoede zich op banken, die hadden het allemaal moeten weten. Straks dondert een Facebook aandeel, Apple of noem het op in en is die tak de gebeten hond.

Ach ja leren doet men het toch nooit.

Bedenk | 19-02-13 | 02:07

brutus68 | 19-02-13 | 01:59 |

Dat ben ik met eens.

zovoklets | 19-02-13 | 02:03

DigiDeaud | 19-02-13 | 01:55 |

He, we hebben toch jaren gelachen van die centen?
Hoe denk jij dat al die extra autootjes zijn gekocht? Al die sloepen, nieuwe keukens en badkamers, 3 verkansies plus een paar weekendjes Barcelona en New York e.d.

zovoklets | 19-02-13 | 02:02

zovoklets | 19-02-13 | 01:46

Hebberigeid it is. Dat begrijp ik ook wel. Maar daar mag je mensen tegen waarschuwen. Dat heet ethiek.

brutus68 | 19-02-13 | 01:59

@Kaas de Vies | 19-02-13 | 01:52

;--)

pius | 19-02-13 | 01:56

@not muhammad
Dat bewust risico nemen valt gewoon bijna niet te bewijzen. Fraude en valsheid in geschrifte wel. Daarom worden die ander managers/bestuurders wel opgepakt en van Keulen vooralsnog niet.

Kaas de Vies | 19-02-13 | 01:55

@zovoklets
Dat de bankencrisis de schuld is van de man in de straat die zijn bank aanzet tot het verstrekken van te hoge leningen, is natuurlijk pure spin van de banken zelf. Worden cokedealers dan ook door hun klanten gedwongen tot handel? En wie is er nu eigenlijk binnengelopen dan? Toch niet die mensen die nu allemaal met een hypotheek zitten die onder water staat? Nee: mensen als die oom van jouw vrouw.

DigiDeaud | 19-02-13 | 01:55

@CoJoNes & Seven | 19-02-13 | Als de conclusie kan zijn dat SNS bewust risico's heeft genomen, waarvan ze kon weten dat dit de afloop zou zijn zie ik geen enkele reden JBC iets kwalijk te nemen. Dan is deze hele zaak dus een gevalletje 'Wie de bal kaatst...' Jammer dat het initiatief van JBC door sommige idioten verkeerd is geïnterpreteerd. Maar geen reden voor schuld of censuur. Lijkt mij zo.

Not Muhammad | 19-02-13 | 01:53

zovoklets | 19-02-13 | 01:41

Een oom van je vrouw is ook jouw oom. Maar dit terzijde. Waarom heb je hem geen keekie gegeven? En zijn klokkie niet ff doorgespoeld in het toilet?

distel | 19-02-13 | 01:52

@pius
Briljant gewoon. Die hep ik ook voor weinig.

Kaas de Vies | 19-02-13 | 01:52

Jelle Brandt Clitoris

pius | 19-02-13 | 01:50

brutus68 | 19-02-13 | 01:36 |

Ik begrijp je punt wel maar jij begrijpt niet dat zo'n vrouw waarschijnlijk van haar kinderen moest gaan beleggen of zo en hebberig werd. Waarom moest zij op 20k 1% meer 'rendement' maken? Voor 200,- per jaar iets wegleggen wat je ieder moment nodig kan hebben?
En, zo'n knul van de bank heeft ook een hypotheek, auto en targets te halen om zijn baantje te houden.

zovoklets | 19-02-13 | 01:46

@zovoklets, wil jij misschien deze verse diamanten voor weinig van mij overnemen?

Kaas de Vies | 19-02-13 | 01:46

Not Muhammad | 19-02-13 | 00:11 |
Dat is een familietrekje van de Brandt-Cortiusjes. Mensen kapot schrijven. Ha.
------------------
Nog herkenbaarder is de familietrek dat ze er zelfs niet voor terug deinzen om dat nog over het lijk van hun haatobject te blijven doen.

WirMachenMusik | 19-02-13 | 01:46

DigiDeaud | 19-02-13 | 01:35

No mercy

Mensen willen nu eenmaal graag gratis geld. En laten zich gek maken door een procentje meer rendement op een belegging terwijl ze de financien eigenlijk niet hebben.

Een oom van mijn vrouw was jaren hoofd van optie/warrants e.d. bij een genationaliseerde bank. Hij vertelde mij weleens dat zij 90% van alle kleine investeerders in die handel binnen een jaar opvreten.
Hij kon er wel om lachen, en dan keek hij op zijn 'klokkie' van 50k.

zovoklets | 19-02-13 | 01:41

@ blinde kip | 19-02-13 | 00:58
Ik denk gewoon 020 west... En een insider.

Glas Koning | 19-02-13 | 01:40

zovoklets | 19-02-13 | 01:29

Dus zo'n oude dame zoiets aansmeren is een kutstreek. Kan je lullig doen van "het is slechts 20k, dus...", voor zo'n vrouw is het een ramp. Wellicht heeft d'r man zich zijn hele leven de pleuris gewerkt voor dat bedrag. Daar zit de pijn...

brutus68 | 19-02-13 | 01:36

Lewis Lewinsky | 19-02-13 | 01:17

Zowel Jelle als die Van Keulen zijn kut. Maar ik heb toch wel eens indrukwekkender oproepen gezien tot geweld. Een beetje internetten en het komt mij wat overtrokken over.

distel | 19-02-13 | 01:36

Probleem is natuurlijk dat de anti banken beweging Occupy binnen no time was gekaapt door de kraakbeweging. Door mensen die zelf alleen maar een bankrekening hebben om hun uitkering op overgemaakt te krijgen. En dan staan te schreeuwen dat ze door het grootkapitaal zijn mishandeld. Maar in het prille begin was occupy in de VS iets van de echte slachtoffers van de bankengraaiers: de middenklasse (besmet woord, maar het is wel zo). Het begon allemaal met een filmpje op youtube van een mevrouw die uitlegde waarom iedereen vooral zijn rekening moest opzeggen bij haar bank die de rente op haar creditcard opeens verdubbeld had. Dat filmpje sloeg in als een bom. Maar toen namen de bewust baanloze oproerkraaiers de zaak over. Dat kwam de banken natuurlijk goed uit. “Kijk eens wat die gekken voor onzin uitkramen”. En weg was de beweging. Eeuwig zonde!

DigiDeaud | 19-02-13 | 01:35

seven | 19-02-13 | 01:08

Hoewel het achteraf altijd koffiedik kijken is. Volgens mij is er wel een redelijk andere verklaring voor die verkoop destijds. ABN had flinke problemen in Italië www.elsevier.nl/Economie/nieuws/2005/6.... Het geld wat de verkoop van de tak opleverde zou goed gebruikt kunnen worden om daar de slag te slaan.

Bedenk | 19-02-13 | 01:34

Is zo'n censuuractie nu wat ze bij de VARA bedoelen met 'verschillig'?

Ja nee, geen mening | 19-02-13 | 01:31

brutus68 | 19-02-13 | 01:18

Dat bedoel ik. Zo'n mens hoort in de schuldsanering.
Mensen met slechts 20k moeten braaf een spaarrekeningetje openen voor een kapotte wasmachine of begrafenis of inderdaad een bankstel.

Beleggen doe je met vrij geld wat je eigenlijk nooit nodig zult hebben.

zovoklets | 19-02-13 | 01:29

Lewis Lewinsky | 19-02-13 | 01:17

Neen. Hoe verleidelijk dat ook moge zijn. Van Keulen mag wat mij betreft de rest van zijn leven in de bak verdwijnen, maar zo werkt het niet (helaas) De huidige wetgeving maakt dit soort praktijken mogelijk, en die moet aangepast worden. Van Keulen zou wellicht wel aangepakt kunnen worden door de "pluk ze kaal-wet", al is dat lastig, zo niet onmogelijk. Leg maar beslag op zijn eigendommen etc, en bezorg meneertje een onvergetelijke oude dag.Puur als voorbeeld.

brutus68 | 19-02-13 | 01:28

zovoklets | 19-02-13 | 01:14

Nou, niet altijd. Zoek maar eens op Bottenheft/SNS, deze mevrouw is er met boter en suiker ingegaan, voor een behoorlijk bedrag. Ze is gewoon opgelicht door dat stelletje dieven....

brutus68 | 19-02-13 | 01:18

@brutus68 | 19-02-13 | 01:11
Als tachtig procent van de Nederlanders wil eigenrichten, mag het dan wel?

Lewis Lewinsky | 19-02-13 | 01:17

"Malle Hugo" van W.F. weer eens herlezen gaat....

brutus68 | 19-02-13 | 01:14

brutus68 | 19-02-13 | 01:11 |

Argeloze oude vrouwtjes die voor een paar ton aandelen SNS hebben?

Argeloze oude vrouwtjes zitten in de schuldsanering bij een gemeentebank, me dunkt.

zovoklets | 19-02-13 | 01:14

@brutus68 | 19-02-13 | 01:11
Maar wat moet je dan met een rechterlijke macht die vleugellam is gemaakt of dergelijk gedrag vertoont?

blinde kip | 19-02-13 | 01:13

Ik lees hier iets over mensen kapot schrijven etc... lol.

Net of die SNS bankiers zichzelf niet ten gronde richten met hun asso gedrag. Ze krijgen wat ze verdienen. Dit is wat je hoort te krijgen na het veruineren van hele gezinnen die bij die banken werkten.

Nederland wordt een heilstaat voor foute bankiers die overal ter wereld eindelijk eens krijgen wat ze verdienen. Gevangenis straf maar niet niet in Nederland. Daar zijn ze de vrinden van de graaivorstin en binnkort onze graaivorst.

Typisch weer dat er hier weer mensen zijn als je ze nog mensen kunt noemen die het voor "top" mannen opnemen die alles slopen wat ze aanraken.

Ze hebben hier liever NSB dan SP. Liever dom dan slim. Liever angstig dan wijs.

Godisvoordedomme | 19-02-13 | 01:13

@Cojones
Zoals altijd blijkt de overheid een onbetrouwbare partner

Kaas de Vies | 19-02-13 | 01:12

@blinde kip | 19-02-13 | 00:58
Alle! Maar vooral in de Leopoldswijk.

blinde kip | 19-02-13 | 01:12

Al is Jelle BC nog zo snel, internet achterhaalt hem wel. Hoe dan ook, Van Keulen hoort achter de tralies thuis vanwege het bestelen van argeloze oude vrouwtjes, oproepen tot eigenrichting doen wij niet aan in het Nederland anno 2013.

brutus68 | 19-02-13 | 01:11

van keulen is niet ondergedoken, die staat nu lekker te skiën op vale mountain.

cumshaft | 19-02-13 | 01:11

Zou Wouter Buikhuizen dan toch gelijk hebben?
Dat bepaalde eigenschappen erfelijk zijn.

de honden blaffen... | 19-02-13 | 01:10

Not Muhammad | 19-02-13 | 00:53
SNS nam teveel risico, wilde te graag. Hadden het moeten weten. Immers waarom verkocht ABN opeens haar eerdere aankoop door? Wel met winst, maar toch. ABN zag kennelijk wel dat de economie in zou zakken en verkocht op de top. (Ben geen leek btw)

seven | 19-02-13 | 01:08

@Not Muhammad | 19-02-13 | 00:23
Please allow me. Ik denk dat van Keulen ergens wel moet hebben geweten, of had moeten weten, hoe groot de bagger was bij Bouwfonds. Helaas is dat amper nog relevant. De staat was eigenaar van Bouwfonds en wist 100% zeker hoe belazerd de vermogenspositie van Bouwfonds was.

Door Het gekonkel van de staat, was SNS min of meer gedwongen om in vastgoed investeringen te gaan. Mijns inziens heeft de staat in dit geval te kwader trouw gehandeld en SNS willen en wetens met een enorme beerput opgezadeld.
Dat van Keulen een megalomane lul is, doet niet meer terzake. Als van Keulen schuldig is aan mismanagement, is de staat schuldig aan oplichting.
Zo simpel en transparant ligt het.

CoJoNes | 19-02-13 | 01:08

Kaas de Vies | 19-02-13 | 01:03 |
De vraag is, hebben we jou gemist. Ja natuurlijk, onze kudokampioen zijn snedige opmerkingen vormen een wezenlijk onderdeel van GS.

Watapatja | 19-02-13 | 01:05

Zo ben net terug van een klusje, heb ik iets gemist?

Kaas de Vies | 19-02-13 | 01:03

Pvda'er... Hij heet Jelle... Nee, te makkelijk. Deze ga ik niet inkoppen.

terreurinmneur | 19-02-13 | 01:00

Bruno Alaska | 19-02-13 | 00:56 |
lol
Hij komt nog steeds punten te kort voor zijn bachelor.

zovoklets | 19-02-13 | 01:00

@Glas Koning | 19-02-13 | 00:18
Brussel. Dus dan weet je al bijna zeker in welke wijken je moet gaan zoeken.

blinde kip | 19-02-13 | 00:58

@faz | 19-02-13 | 00:45
Is alleen maar als je feitelijk failliet bent...

La Bailaora | 19-02-13 | 00:58

@zovoklets | 19-02-13 | 00:52 |

Hmmmz.. dus operatie boerenbraadlul gaat dus eigenlijk alleen om studiepunten voor Van Leeuwen.

Bruno Alaska | 19-02-13 | 00:56

@SvennusMax | 19-02-13 | 00:40
Ik proef eigenlijk weinig verschil tussen een plofkip en vrijlopende kuikens.

blinde kip | 19-02-13 | 00:55

@seven | 19-02-13 | 00:43 |Dus toen ABN haar portefeuille vastgoedfonds verkocht was het (met de kennis van toen) een voor SNS acceptabel risico?
Ps: heeft u vakkennis mbt economie of is het een hobby?

Not Muhammad | 19-02-13 | 00:53

Bruno Alaska | 19-02-13 | 00:48

Ja, Al Qaida heeft een madrassa in Amsterdam waar Pritt en JBC regelmatig cursus geven.

zovoklets | 19-02-13 | 00:52

Dus als ik het goed begrijp zijn JBC en geenstijl nu samen verantwoordelijk voor alle bedreigingen op de interwebz.

Bruno Alaska | 19-02-13 | 00:48

Jelle Brandt vindt: *het zelf een sympathiek scheldwoord, maar anderen niet. Vandaar weggehaald*.

Aha. Anderen hebben het gedaan. #jelledoeteenpilatusje
twitter.com/jellebc/status/3036411000...

Lewis Lewinsky | 19-02-13 | 00:48

seven | 19-02-13 | 00:43 |
We zullen de waarbeid wel nooit horen. Ik zou graag weten wat er destijds afgesproken is, in ieder geval hebben ze hiermee een nog veel groter debacle voorkomen bij ABN Amro.

Watapatja | 19-02-13 | 00:47

Ander vraagje, waarom is SNS niet gered middels het ESM fonds? Die is daar toch voor en daar zit ook al genoeg Nederlands belastinggeld in.

faz | 19-02-13 | 00:45

Not Muhammad | 19-02-13 | 00:23
SNS zat na de beursgang op miljarden en wilde & kon dus meer zijn dan spaarbank. Dus kochten ze respectabel aandoende bedrijven. Reaal, bouwfonds. De vraag wie schuldig is in mijn opinie eerder de ECB. Want SNS zat op veel geld omdat er zoveel geld was wat een bestemming zocht en zo gevaarlijke waardebubbles / luchtbellen creëerde, in Spanje, in Griekenland, maar ook in NL, ook in het vastgoed. Juist in het vastgoed.
In retroperspectief zijn 'de ideeën van Keynes' schuldig en is SNS juist slachtoffer.

seven | 19-02-13 | 00:43

@SvennusMax | 19-02-13 | 00:14
Mensje van Keulen?

Lewis Lewinsky | 19-02-13 | 00:42

@drs.Nee | 19-02-13 | 00:34
Dat bedoelde ik.

Godsammekraken | 19-02-13 | 00:42

Link werkt gewoon (vanuit het buitenland) misschien is opperjoris Teeven van het Nederlandse internet smaldeel aan het blokken?

faz | 19-02-13 | 00:41

@blinde kip | 19-02-13 | 00:33
Denk ook eens aan de kuikens van de kippen van de hoefsmid van het paard van de dochter van Van Keulen. Die beestjes komen net op aarde, en moeten nu al een enorme tegenslag incasseren.

SvennusMax | 19-02-13 | 00:40

Boerenpaard lul.

zovoklets | 19-02-13 | 00:39

@Godsammekraken | 19-02-13 | 00:06

Emeritus hoogleraar criminologie Wouter Buikhuisen is uitgeweken naar Spanje:
'Ik werd op een gegeven moment ziek. Ik heb me onder psychiatrische behandeling gesteld. Die psychiater zei uiteindelijk tegen mij: “U bent niet ziek, de maatschappij is ziek.”’
www.mareonline.nl/artikel/0809/19/0101...

drs.Nee | 19-02-13 | 00:34

Ik vind het vooral zielig voor het paard van de dochter van Van Keulen. Die zal nooit echte waardering krijgen en momenteel al helemaal niet.

blinde kip | 19-02-13 | 00:33

@SvennusMax | 19-02-13 | 00:14

Jawohl.

pius | 19-02-13 | 00:33

JBC. En zijn vader was ook al zo'n lul.

Suske doet Wiske | 19-02-13 | 00:32

@seven | 19-02-13 | 00:15
Ik zie uw naam/nick wel vaker voorbij komen. En altijd voorzien van statistiek en/of data. Complimenten voor uw bijdrage aan een feitelijk debat.
Als ik u zou vragen, 'had van Keulen de rampspoed die vastgoedfonds heet niet kunnen voorzien bij aankoop?' neigt u dan meer naar ja of nee? Ik begrijp dat het een uiterst complex vraagstuk is, maar over het algemeen genomen. Ja of nee?

Not Muhammad | 19-02-13 | 00:23

@Godsammekraken | 19-02-13 | 00:20
Dit.

SvennusMax | 19-02-13 | 00:21

@seven | 19-02-13 | 00:15
Dankjewel voor het noest aandragen van dossiers en feiten. Kan je slechts 1x plussen telkens maar weet dat je inspanningen gewaardeerd worden.

Godsammekraken | 19-02-13 | 00:20

gut gut... shoot the messenger, die Sjoerd van Keulen kost iedere Nederlander geld.. belasting geld PUNT

(c)ZWITSUL | 19-02-13 | 00:19

"maak geen enge dreigementen, dat werkt alleen maar averechts. Spreek hem aan op zijn geweten, of wat daarvan over is."

Dat stond er vanaf de eerste dag al.

En wat stond er ookalweer in de inleiding van GS?
Precies: Niet de mening van Jelle BC, maar de mening van de schrijver van het GS-artikel. En de mening van "wij", wie dat ook precies mag zijn.
www.geenstijl.nl/mt/archieven/2013/02/...

Cookie v. eigen deeg | 19-02-13 | 00:19

Fuck dit! Beter maken jullie een topic over dat die overval op dat Swissair vliegtuig op BRU!
Lijkt er op dat ze weer hebben toegeslagen die gasten die ook in Amsterdam-ZO de Brinks hebben gepakt!
.
www.nu.nl/buitenland/3230443/vliegtuig...

Glas Koning | 19-02-13 | 00:18

Snelle Jelle

kampertjeee | 19-02-13 | 00:18

Snelle Jelle

kampertjeee | 19-02-13 | 00:18

JBC is ook wel de persoon om graaiers aan de kaak te stellen, gezien zijn subsidieslorpende tv docus. Ondanks dat hulde. Nou zelf nog wat subsidie terugstorten.

Watapatja | 19-02-13 | 00:18

Misselijkmakend laf om je uitspraken in het geniep te verwijderen. Jelle is net als Sjoerd, ze willen wel graag de grote jongen spelen, maar durven geen van beiden de consequenties van hun daden onder ogen te zien.

Jonkheer Wttewaall | 19-02-13 | 00:16

JelleBC staat er fraai gebratwurst bij. Sjoerd van Keulen is ook nog de verkeerde kop van Jut. Vastgoedtroep kwam van ABN die het kort daarvoor weer hadden van de overheid zelf. Iderdaad, bbouwfonds was een overheidsbedrijf. En maar wijzen naar het naïeve SNS om te verbloemen da het grootste vastgoedtuig gewoon ambtenaren waren en echte criminelen, maar daar durft JelleBC niets over te zeggen. (lang verhaal @ vk i.imgur.com/GWGwEif.jpg )

seven | 19-02-13 | 00:15

Nog maar even mijn plemp onder het vorige topic over het onderduiken van van Keulen en de kwalijke rol van Jelle Brandt Corsticus:

Veel mensen en ook JB Corsticus denken dat van Keulen de enige verantwoordelijke voor het SNS debacle is.
Dat is natuurlijk niet zo.

Met het richten van zijn pijlen op van Keulen heeft JB Corsticus niet alleen van Keulen de kop van Jut gemaakt maar blijven de andere verantwoordelijken buiten beeld.

Daarnaast had JBC moeten weten dat zo'n oproep allerlei imbecielen aan zou trekken, met het gevolg dat van Keulen en zijn gezin zo ernstig bedreigd zijn dat hij moest onderduiken en nu zelfs de Nationaal Coördinator Terreur hem adviseert om daar te blijven omdat de bedreigingen aan Van Keulen zeer ernstig zijn.

"Goeie" actie van Jelle B Corsticus, die vindt dat de stukkies van Theo van Gogh Nederland kapodt hebben gemaakt en wiens vader ooit professor Buikhuizen kapodt heeft geschreven.

En hij vindt nog steeds dat hem niets te verwijten valt.
Nou, ik vind van wel. Een oerdomme actie. Overigens ook van Pownews om met een helicopter boven het huis van Van Keulen te gaan cirkelen. Bah!

Van mij mogen diegenen die schuldig zijn aan de ondergang van SNS met pek en veren worden besmeurd en financiëel ook fors worden aangepakt, maar dan wel allemaal!
la vie en rose | 18-02-13 | 21:14 |

Aanvulling 1: daar horen geen doodsbedreigingen bij.
Aanvulling 2: Wat een laffe lul om die ene zin:
"Je hoeft het niet beleefd te houden, per slot van rekening is deze boerenbraadlul allesbehalve beleefd." weg te jorissen.

En het is natuurlijk een enorme faal dat onze overheid kennelijk niet in staat is om van Keulen en zijn gezin te beveiligen.

La Vie En Rose | 19-02-13 | 00:15

Zo'n (JBC-) zelf-edit-tool zou ik ook wel willen hebben, maar dan voor hier op GS.

Simon de Danser | 19-02-13 | 00:14

@pius | 19-02-13 | 00:12
Weet je wie ook een prachtig boek schreef?

SvennusMax | 19-02-13 | 00:14

Jelle schrijft prachtige boeken maar is ook een elitair lulletje zonder ruggengraat gebleken.

Jammer.

pius | 19-02-13 | 00:12

Retrospectief betrapt op zelfcensuur, Jelle bereidt zich dus voor op een aanklacht wegens uitlokking.

drs.Nee | 19-02-13 | 00:12

Damage control fail haha

Afgeschminkte Bassie | 19-02-13 | 00:12

Een man, een man, een woord, een woord.

Wie zich als scribent niet aan deze oeroude wijsheid wenst te houden kan beter een ander beroep zoeken. Wie spijt heeft van eerder geschreven stukkies moet diezelfde stukjes niet achteraf redigeren maar gewoon met de billen bloot gaan en z'n excuses aanbieden of domweg nadere uitleg geven.

Zo moeilijk kan het toch allemaal niet zijn? Zeker niet op de interwebs waar iedere ooit geschreven letter tot aan het einde der dagen traceerbaar blijft. Naïef om te denken dat een "edit" jou daarvoor kan behouden.

Reinaert | 19-02-13 | 00:11

Dat is een familietrekje van de Brandt-Cortiusjes. Mensen kapot schrijven. Ha.
Het siert JBC dat hij verantwoordelijkheid voelt, maar in deze hoeft hij die niet te nemen. De columnist heeft niet opgeroepen tot geweld noch bedreigingen. En, van Leeuwen schreef het al, sinds wanneer kan onze politie geen bescherming meer bieden?
Ofwel die bedreigingen vallen allemaal wel me, ofwel de politie verzaakt in haar kerntaak de burger te beschermen.

Not Muhammad | 19-02-13 | 00:11

Lafaard.

Eric Blair | 19-02-13 | 00:10

Jullie kunnen allemaal beschaafd de tyfus van me krijgen. Fijne avond allen.

Jaimy Fox | 19-02-13 | 00:08

@Parsons | 18-02-13 | 23:59
PvdA'er? De man is communist gelijk zijn opvoeding. Staat niet in deze Wereld maar leeft in zijn eigen gelijk. Ik voel een diep medelijden...

aherzenberger | 19-02-13 | 00:07

Wie voor de neuk is tegenwoordig in dit land nog wel beschaafd?

reageerbuis | 19-02-13 | 00:06

Blogje heeft zijn doel gedient dus pa BC kan trots zijn op deze mijlpaal. Sluwe Sjoerd is door het volksgericht de grens over. De familietrots is gered:
nl.wikipedia.org/wiki/Wouter_Buikhuise...

Godsammekraken | 19-02-13 | 00:06

Dus Jelle heeft Van Keulen werkelijk geBuijkhuizerT, en nu neemt ie zijn woordjes terug?
Is dat nou dat fatsoen wat ze bedoelen?

ZKH EénOog | 19-02-13 | 00:06

'Leugens everywhere'

meneer Q | 19-02-13 | 00:05

als iemand Jelle zoekt: grote kans dat hij staat te pissen op het graf van Theo van Gogh

hetluis | 19-02-13 | 00:05

@Diareeremmer | 19-02-13 | 00:02
Onbenullig.

SvennusMax | 19-02-13 | 00:04

Overigens, dat Jelle die boerenbraadlul-zin nu eigenhandig heeft weggejorist, nadat Keulen gevlucht is, is dat nu onbeleefd of onbeschaafd?

Diareeremmer | 19-02-13 | 00:02

De vogel is gevlogen!

yamahaha | 19-02-13 | 00:02

We moesten het van Jelle dus niet beleefd maar wel beschaafd houden?

Diareeremmer | 19-02-13 | 00:01

Al spijt Jelle?

Niet?

Nee, daar ben je PvdA'er voor.

Parsons | 18-02-13 | 23:59

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken