Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Oh joy, een vrouwenquotum bij de NPO

dwdd14213-534.jpgDus u dacht dat de NPO nu al harder zoog dan een Nilfisk testlaboratorium? Dat gaat nog erger worden. Want meer tieten. Maar niet het goede soort. Namelijk een bedekte boezem waar je naar moet luisteren. Shula Rijxman, bestuurder van de NPO, vindt 33 procent vrouwen als expert bij beeldbepalende programma's als DWDD, Nieuwsuur, Pauw & Witteman en het Journaal te karig. Dat zou geen correcte afspiegeling van de samenleving zijn. Oh, echt, Shula? Het percentage vrouwen in de top ligt in Nederland rond de 13 procent. Dus het percentage vrouwen met een expertise is bij de NPO veel groter dan het percentage vrouwen met een expertise in de samenleving. Sterker nog, in het uitermate vooruitstrevende Scandinavië werkt 36,4 procent van de vrouwen in de top. Oftewel, het huidige percentage vrouwen met een expertise bij de NPO ligt maar net onder het vooruitstrevende percentage van 36,4 procent. De NPO doet het dus goed, qua tietjesnieuws. Maar nee, we gaan weer redeneren met het 'wij zijn zielig, dus wij hebben steunzoolbeleid nodig om onszelf zichtbaar te maken'. Kunstmatige hulpmiddelen om aan de top te komen, want anders hulpeloos die arme onderdrukte vrouw. Dat kan ook anders, Shula. Wat Shula Rijxman had moeten zeggen, in plaats van een groslijst verplichte NPO-vrouwenexperts op te stellen, is dat vrouwen beter hun best moeten doen om als expert gevraagd te worden door de NPO. Succes claimen, publiciteit pakken, van jezelf een niet te negeren expert maken op jouw vakgebied. Maar ja. Een groslijst als vrouwenquotum is natuurlijk veel makkelijker, want dan lijkt het net alsof het de schuld is van gemene blanke mannen (zie boven). Dus volgend jaar zitten vrouwen in beeldbepalende programma's van de NPO niet omdat ze iets weten of kunnen, maar omdat ze vrouw zijn. En zo wordt er weer een sector om zeep geholpen met de boodschap dat vrouwen zielig zijn en zelf niks kunnen. Je zult maar een vrouw zijn die het allemaal uit eigen kracht doet. Wordt even je zelf opgebouwde expertise gewetenloos verkracht door badinerende ontwikkelingshulp van de Nederlandse Penis Omroep.

Reaguursels

Inloggen

Vandaar dat ze '24 uur met ...' iedere dag herhalen op primetime als er een vrouw in zit.

Simon_GS | 17-02-13 | 09:07

Mee eens quid, met dit soort nonsens onderschrijf je dus dat vrouwen minderwaardig zijn aan mannen. Een extra reden om af te zien van dit soort achterlijke, idiote, idealistische quota!
Gewoon werken met je luie kut.

ratelaar | 16-02-13 | 22:20

Afgekeken van de BBC, waarvan de programma's de laatste twee jaar over het algemeen niet meer om aan te zien zijn vanwege de hoeveelheid uit het absolute niets opgedoken nichten, negerts en z***wijven, die allemaal uit dezelfde mal zijn getrokken - vreselijk, en het was altijd zo'n goede omroep.

azoturie | 16-02-13 | 20:24

Ja, ik vind ook dat er een vrouwenquotum moet komen, net als het melkquotum. Het loopt echt de spuigaten uit met die productie van vrouwen.

triasenergetica | 16-02-13 | 20:18

-weggejorist-

Kaas de Vies | 16-02-13 | 19:32

@necrosis | 16-02-13 | 13:45 | + 1 -
Ah een family office, chapeau

Kaas de Vies | 16-02-13 | 19:32

Not Muhammad | 16-02-13 | 15:23 |
Onze Petra is geen presentatrice als ik het wel heb. Wordt te pas en te onpas als expert uitgenodigd omdat ze zo lekker past in het decor. Dat mens is gevaarlijk naïef als je het mij vraagt. Wil je Petra een beetje leren kennen, kijk dan eens naar dit op zichzelf zeer interessant debat.
www.youtube.com/watch?v=BiWrhY6QYJU
Hoe ze daar verzeild is geraakt is mij een raadsel, waarschijnlijk was men voor het noodzakelijke evenwicht op zoek naar een vrouw én naar iemand die wilde heulen met de duivel, Ramadan. Stienen stond, denk ik, als enige op de groslijst.

Schoorsteenveger | 16-02-13 | 19:19

Einde van de Domheid | 16-02-13 | 15:24 |
Ik ben vrouwtjeshater, hater van vrouwtjes die flirten met alfamannetjes, en als het dan niet lukt om op die manier hogerop te komen gaan grienen of zeuren en uiteindelijk collectief gaan krijsen binnen het kader van weer de zoveelste tot mislukken gedoemde feministische revolutie. Er zijn veel vrouwen die zich niet door alfamannetjes laten betasten, grijpen of naaien, en misschien zijn het er niet genoeg, maar het heeft er alle schijn van dat ze gewoon geen zin of geen tijd hebben om in die lulprogranmma's aan te komen schuiven om de boodschap te komen bevestigen. Die grosliist van Shula Rijxman komt vol te staan met vrouwtjes. Als het laatste alfamannetje het instortende gebouw der NPO verlaat, zal hij vergezeld gaan van zo'n vrouwtje, en je hebt grote kans dat vóór hen een homopaar voortstrompelt, de laatste zakken geld meeslepend, overdadige beloning voor de malle fratsen die ze met de regelmaat van de klok en tot vervelens toe ten beste gaven.

Schoorsteenveger | 16-02-13 | 18:57

Kennis is bij de NPO ondergeschikt aan idealen. Daarom kijk ik er al zeker twintig jaar niet meer naar. Nou ja, heel af-en-toe steekproefsgewijs, en binnen tien minuten zie ik mijn oordeel dan altijd weer bevestigd. Wie terzakedoende kennis wil opdoen haalt zijn informatie elders.

Ivoren Toren | 16-02-13 | 18:46

@latert! | 16-02-13 | 15:52 |
*genoeg zijn = genoeg is.

latert! | 16-02-13 | 17:57

De expert moet praten vanuit het vak, geslacht is daarbij volkomen irrelevant.

Fred van Ria | 16-02-13 | 17:17

Ze hebben bij DWDD iig wel meestal een token-tafeldame.
Jezus wat zijn die wijven nutteloos. Halina Reijn, Claudia Paardenbek en Sylvana Afronegert.

Die 3 zijn de levende argumenten waarom 33% vrouw in die programma's meer dan genoeg zijn.

latert! | 16-02-13 | 15:52

Heb ik Nadia Poeschmann (nieuw bij PowNews) al genoemd?

Weerduivel | 16-02-13 | 15:48

@Einde van de Domheid | 16-02-13 | 15:28 Volgens mij is het minder dan, niet als. Wat zou er 'mis' zijn aan mevrouw Stienen? Een onwelgevallige mening? Mag hopen van niet.

Not Muhammad | 16-02-13 | 15:43

en ik wil nog een excuusje voor mijn veronderstelde homohaat.

Einde van de Domheid | 16-02-13 | 15:30

Schoorsteenveger | 16-02-13 | 14:51
Ben je boomer?

Einde van de Domheid | 16-02-13 | 15:29

Not Muhammad
Er is met petra stienen die buitenhof (af en toe) presenteert minder mis als met jeroen de pauw en matthijs van !)

Einde van de Domheid | 16-02-13 | 15:28

Schoorsteenveger | 16-02-13 |
Die vrouwen zijn niet zielig (je wil toch niet dat ik riposteer met 'vrouwtjes' ben je vrouwenhater?) Er zijn 10-duizenden mensen die fantastisch bezig zijn en geen jan smit, paul de leeuw, john de berlusconi of konrad boehmer heten.

Einde van de Domheid | 16-02-13 | 15:24

@Schoorsteenveger | 16-02-13 | 14:51 Wil je geloven dat ik nu pas leer dat deze Buitenhof-presentatrice Petra Stienen heet?
Monique Samuel kende ik niet en haar wikipedia vormde geen argument om dat te betreuren. Over Petra vond ik een stukje op haar website wat dit topic aardig illustreert.
-
"Petra Stienen, auteur van het succesvolle Dromen van een Arabische lente, beschrijft in dit boek de... verhalen van jonge activisten.... en kunstenaars... die nog steeds geloven in het succes van hun revoluties."
-
Met een beetje gevoel voor fijne nuance zie je hier een treffende vergelijking in met dit topic.

Not Muhammad | 16-02-13 | 15:23

Who cares? Een béétje Geenstijlio kijke zowiezo niet naar de PO, en ik ben er daar één van.

Arhedis-Varkenjaab | 16-02-13 | 15:10

Als het over gezeik gaat kunnen ze beter vrouwen uitnodigen. Als ze ergens hun deskundigheid over kunnen presenteren.....

Veel Vaak | 16-02-13 | 15:00

Not Muhammad | 16-02-13 | 14:31 |
Die kerk is op sterven na dood. Die groslijst kan enkel bestaan uit vrouwtjes zoals Petra Stienen en Monique Samuel, domme wijven die met hun romantische ideeën naddloos passen in de boodschap die uitgedragen moet worden. Daar zijn er genoeg van, die staan te trappelen om de grootste gemeenplaatsen als diep persoonlijk inzicht op tafel te gooien

Schoorsteenveger | 16-02-13 | 14:51

Als er betere deskundigen waren dan hadden ze graag vrouwen gezien.
Maar het is net als met beauty and the beat geen kwaliteiten.

Veel Vaak | 16-02-13 | 14:47

Einde van de Domheid | 16-02-13 | 14:17 |
Die zielige vrouwtjes zouden eens af moeten leren om zich te laten imponeren door alfamannetjes.

Schoorsteenveger | 16-02-13 | 14:43

@Schoorsteenveger | 16-02-13 | 14:10 De publieke omroep vaart nog op een politiek kompas dat na Paars kompleet achterhaald is. Iedereen met kennis van zaken weet dit, behoeft geen lange debatten. De NPO is van oudsher een rood nest. Langzaam maar zeker (dank aan Powned en WNL) schuift het de goede kant op. Maar ik denk bij dergelijke discussies aan de schrijfster Mira Feticu, die over het communisme schreef; 'communisme verleer je niet, het is als een ziekte, het moet uitsterven'
Waarmee ik bedoel te zeggen dat sommige dingen zijn zoals ze zijn. De rode garde babyboomers heerst over de publieke omroepen, blijft nog even zo maar onvermijdelijk als de zonsondergang komt uiteindelijk een nieuwe generatie aan het woord.

Not Muhammad | 16-02-13 | 14:31

Het schijnt dat Plato heeft gezegd dat vrouwen een soort mislukte mannen zijn. Vermoedelijk zei hij dat vanwege het gebrek aan vrouwelijke filosofen.

Ik merk dat vrouwen over het algemeen heel goed een probleem kunnen verwoorden en uitleggen. Om vervolgens tevreden te zijn met een luisterd oor en een complimentje.

Waar mannen vaak het probleem niet inzien, of als er een probleem is gelijk een oplossing te kunnen formuleren.

Anti-Climacus | 16-02-13 | 14:24

@Nequebard | 16-02-13 | 14:19
Volgens mij heeft elke vrouw zo'n (durf ik niet te zeggen)
En zonder zo'n (durf ik nog steeds niet te zeggen) is het geen vrouw....

necrosis | 16-02-13 | 14:24

Als een vrouw een functie krijgt omdat ze een kut heeft, dan is dat toch gewoon seksisme? Volgens mij is positieve discriminatie een codewoord voor racisme tegen blanken en seksisme tegen mannen. Discriminatie als antwoord op discriminatie is misschien wel het domste idee dat ooit bedacht is.

We betalen belasting aan een overheid die racistisch beleid voert tegen blanken, seksistisch beleid voert tegen mannen en ons geld weggeeft aan een tirannieke bureaucratie die met dat geld ons standpunt over die bureaucratie bestrijdt. Snappen jullie het nog?

Nequebard | 16-02-13 | 14:19

Schoorsteenveger | 16-02-13 |
FYI een alpha male is een man die trendsetter is. vrouwen vallen ervoor, het is de man die altijd hard praat en overal het middelpunt is. In de apenwereld is dat de leider, paart met alle vrouwtjes vecht alle mannetjes.
nou, zijn mening kennen we, zijn muzieksmaak ook. taak vd NPO is pluriformiteit, niet 'follow the leader'.

Einde van de Domheid | 16-02-13 | 14:17

Ik had het topic niet goed gelezen!
Eruit met die matthijsjes, de pauw& Wittemannetjes en de Leeuwtjes.
Ik wil meer Eva Jineks, anders zeg ik mijn abo op!

necrosis | 16-02-13 | 14:16

Einde van de Domheid | 16-02-13 | 13:57 |
Ik heb bepaald niet het idee dat het de sterke vrouwen zijn die met stokken in de aanslaag staan te wachten achter de coulissen.

Schoorsteenveger | 16-02-13 | 14:13

Not Muhammad | 16-02-13 | 13:53 |
Het probleem met de NPO is een beetje dat die lui decennia lang veel ruimte, te veel ruimte hebben gekregen om hun eigen wereldje in te richten. Dat geldt overigens voor alle zuilen, niet alleen voor de Vara. In dat wereldje heerst een eigen, intern ontwikkelde moraal met dito zelfoverschatting. Die zendmasten zijn altijd het symbool geweest van die hovaardij, werden gevoeld als vervangers van de kerktorens, en de openingsmuziekjes van de actualiteietprogramma's vervingen als het ware de kerkklokken die oproiepen tot gebed.
Die beroemde rel rond 'Beeldreligie' kan aldus worden geïnterpreteerd.
www.youtube.com/watch?v=APATHMHH4q0
Men meende echt het van de kerk over te kunnen nemen, en men meende tevens dat dit een heilige opdracht was. De kijker was de nieuwe gelovige, de programmamakers waren de nieuwe priesters en dominees en hadden dus ook een grote verantwoordelijkheid.

Schoorsteenveger | 16-02-13 | 14:10

@irma zonderboezem | 16-02-13 | 13:50
*-1 retour sturen doet zonder postzegel*

necrosis | 16-02-13 | 14:09

@Einde van de Domheid | 16-02-13 | 14:00 Als die net zo onbeweeglijk is in haar denken als broer lief zie ik het somber in.

Not Muhammad | 16-02-13 | 14:06

bas ooms53686289 | 16-02-13 | 14:02 |
Ik kan het alleen maar eens zijn met jouw reactie. ;-)

Ik was in Haren | 16-02-13 | 14:05

Vrouwen worden minder betaald dan mannen dus dit is een manier van bezuinigen.

bas ooms53686289 | 16-02-13 | 14:02

zeg maar jansen | 16
dat is caroline tensen!
ps zus felix heet sandra

Einde van de Domheid | 16-02-13 | 14:02

Op BNR Radio heb je van die journalistenforums en daar kakelt ook altijd één vrouw doorheen met een irritant hoge stem die meent slimme opmerkingen te maken tussen al die kerels. Die draai ik dan altijd weg. Op radio zijn vrouwenstemmen sowieso niet om aan te horen. *zet maar weer een aflevering van House of Cards op*

Rest In Privacy | 16-02-13 | 14:02


necrosis | 16-02-13 | 13:51 |
Van mij en ik heb al uitgelegd waarom.

irma zonderboezem | 16-02-13 | 14:02

Vind maar eens een vrouwelijke Frénk van der Linden.

Of een vrouwelijke Albert Verlinde.

Oh, wacht.

zeg maar jansen | 16-02-13 | 14:00

Not Muhammad | 16-02-13
de vrwl felix is zijn zus, vele malen scherper en zeer betrokken, een soort campion.

Einde van de Domheid | 16-02-13 | 14:00

Ik vind het altijd geweldig als Marieke Stellinga als expert aanschuift bij P&W, en daar heeft ze geen "zielige vrouwtjes" beleid voor nodig gehad. Ze wordt gewoon vaak gevraagd omdat ze er verstand van heeft én goed op TV overkomt.

Qippie | 16-02-13 | 13:58

te tonen.

Einde van de Domheid | 16-02-13 | 13:58

'daar waar er sterken en zwakken zijn de wereld een betere wereld wordt wanneer die zwakken op kunstmatige wijze als sterker ten tonele worden gevoerd.'
precies schoorsteenveger, de alpha male zou niets liever willen, maar zou het medialandschap erg eenzijdig en saai maken. het is de taak van de media om wie achter de schreeuwheren met stokken staan ook nog een visie of een mening hebben!

Einde van de Domheid | 16-02-13 | 13:57


zeg maar jansen | 16-02-13 | 13:46 |
ik verzin wel wat.... net als de rest!

irma zonderboezem | 16-02-13 | 13:56

@irma zonderboezem | 16-02-13 | 13:50
Ik heb niet gestemd op wezels zoals Rutte, Bos en Samsom.
Ik heb gestemd op Fleur, en dat lijkt me toch een echte vrouw........

necrosis | 16-02-13 | 13:54

@Schoorsteenveger | 16-02-13 | 13:38 De vraag die alle andere vragen overbodig maakt; Waar haalt DWDD zo snel een vrouwelijke Felix Rottenberg vandaan?
Deze discussie is al zo oud als de weg naar Rome. Voornemen---->lukt niet--->drie weken lang onderwerp van gesprek bij NPO.
Ben overig reuze nieuwsgierig naar die lijst van deskundige vrouwen die 'graag op TV willen'.

Not Muhammad | 16-02-13 | 13:53

Schoorsteenveger | 16-02-13 | 13:27 |
ik ben geen homohater. alleen teveel huillie huillie terwijl de doelgroep media en cultuur domineert, parade onzin en adoptierecht niet goed voor kinderen.
Terzake: het lullenkorps uit volendam domineert de markt terwijl er genoeg vrouwelijk artiesten zijn die beter kunnen. it is a mens world.

Einde van de Domheid | 16-02-13 | 13:53

necrosis | 16-02-13 | 13:51 |
Dat gaat ten koste van de anonimiteit vrees ik.

Ik was in Haren | 16-02-13 | 13:53

Waren de mijnen maar niet gesloten. Dan had iedere vrouw na een weekje ondergronds, zich zonder moeite ervan kunnen overtuigen dat vrouwen niet in alle beroepen prestatietechnisch gelijk aan mannen zijn.

WirMachenMusik | 16-02-13 | 13:52

even kijken wat hier of dit waar is, de site van verschillig VARA over.vara.nl/Presentatoren.9382.0.html...
Wat u wat nog meer opvalt als ik naar de lijst met presentatoren kijk?

janneman1977 | 16-02-13 | 13:52

BekiekUtMoar | 16-02-13 | 13:35 |
Zo ongeveer. Het socialisme schrijft voor dat mense gelijkgemaakt moeten worden aan elkaar, overal daar waar zij niet gelijk zijn. Het socialisme denkt namelijk dat wanneer mensen geforceerd aan elkaar gelijkgesteld worden de machtsverschillen als sneeuw voor de zon verdwijnen. Het socialisme moet zich dus blinddoeken voor de harde waarheid dat degenen die dat gelijkmaken en gelijkstellen propageren en afdwingen noodzakelijkerwijs een nieuwe ongelijkheid creëren, een waarin zij zélf de elite zijn. Shula behoort evident tot die elite.

Schoorsteenveger | 16-02-13 | 13:52

De ernstigste vorm van discriminatie is de ongelijken als gelijk behandelen...

Rest In Privacy | 16-02-13 | 13:52

@necrosis | 16-02-13 | 13:39
Wil de anonieme -1 knopdrukker ook even vermelden waar ik die -1 aan te danken heb?
Zoniet, dan wens ik je ongezien de typhus op een plek waar een arts lang naar moet zoeken!

necrosis | 16-02-13 | 13:51


necrosis | 16-02-13 | 13:39 |
Doe eens normaal. Alsof een Wouter Bos, Mark Rutte, Samson, Wilders en vrinden wel iets presteren.
Beoordeel eens iemand om zijn of haar kwaliteiten ipv geslacht en het over het postuur van Dijksma te hebben?.... Alsof de mannen in de politiek om aan te gluren zijn.daar gaat het in de kroeg over of bij de vrijmibo, verder niet mag ik hopen.

irma zonderboezem | 16-02-13 | 13:50

Met een Dominique aan het roer is Powned dus weer eens heel erg vooruitstrevend bezig.

zeg maar jansen | 16-02-13 | 13:48

Er moeten minder gesponsorde gutmenschen op de buis bij de PO, het zijn al decennialang dezelfde eenzijdige trieste figuren. Ik vind die PO als geheel niet representatief voor de nederlandse bevolking, daar moet eerst iets aan gebeuren, anders de stekker er maar uit...

Onderbuik | 16-02-13 | 13:48

@irma zonderboezem | 16-02-13 | 13:44
Waar blijft je pica met balkje?
*durft te vragen*

necrosis | 16-02-13 | 13:47

irma zonderboezem | 16-02-13 | 13:44 Nee Irma, je moet echt wel ergens meer verstand van hebben dan de rest van Nederland.

zeg maar jansen | 16-02-13 | 13:46

@Kaas de Vies | 16-02-13 | 13:33
Ik werk voor een oud familiebedrijf, die hebben geen aandeelhouders, geen raad van commissarissen en daar spreek je de grote baas met zijn voornaam aan.

necrosis | 16-02-13 | 13:45

Ik zie dat ik gezocht word!? Alleen omdat ik vrouw ben en verder hoef ik niks te kunnen.
Aan tafel bij DWDD als een Halina ... lijkt me dolletjes

irma zonderboezem | 16-02-13 | 13:44

Als het om verbale handigheid gaat is er wel iets voor een vrouwen quotum te zeggen. Indien je echter de hang naar waarheid en zakelijke/objectieve berichtgeving als criterium neemt, heb ik zo mijn twijfels. Ondanks dat de huidige mannelijke knechten van de PO zich op dat punt ook niet bepaald in positieve zin onderscheiden.

WirMachenMusik | 16-02-13 | 13:44

@Kaas de Vies | 16-02-13 | 13:33
Ben je gek! Dadelijk moet je ook nog echt werken ..... gekkie!

MarcS | 16-02-13 | 13:44

Vrouwen aan de top?
We hebben met Guusje, Nurten en Annemarie gezien waar dat toe leidt....
Ik wil graag topmensen aan de top, niet van die over-het-paard getilde wijven die niets kunnen.
Zo was ik onaangenaam verrast door de terugkeer van walvis Dijksma, HET schoolvoorbeeld (pun intended) van een vrouw die niets kan.
Radertje for president!

necrosis | 16-02-13 | 13:39

Not Muhammad | 16-02-13 | 13:33 |
Dicteren dat er meer vrouwen voor de buis moeten worden gesleurd betekent als vanzelf dicteren dat er meer mannen van die buis moeten worden weggesleurd. Tenminste, als je niet óók nog eens overdreven veel extra experts in je lulprogramma's gaat stoppen, nóg meer dan nu al het geval is, hetgeen nagenoeg onmogelijk is.

Schoorsteenveger | 16-02-13 | 13:38

Alhoewel ik zelf in het algemeen niets zie in welk diversiteitsquotum dan ook op basis van andere dan geschiktheidscriteria, denk ik dat dat zo'n quotum bij de PO niet veel schade aan kan richten. Tenminste voorzover ze dan niet meteen uit gutmenschoverwegingen de boel tot overproportionaliteit gaan opblazen, zoals ik meen te kunnen constateren bij o.a. amusementsprogramma's.

WirMachenMusik | 16-02-13 | 13:38

@Schoorsteenveger | 16-02-13 | 13:27
Het is dus exact dezelfde route als ontwikkelingshulp aflegt?

BekiekUtMoar | 16-02-13 | 13:35

Trouwens ik vind ook dat elk bedrijf kansloze beroepreaguurders moeten hebben, die tijdens werktijd constant zitten te f5-en en het netwerk zitten te belasten.

CEO van Shell lijkt me wel wat.

Kaas de Vies | 16-02-13 | 13:33

Je kunt pas een fatsoenlijk debat voeren als alle opties bespreekbaar zijn. Zo kan er in deze wel sprake zijn van 'te weinig', maar is 'te veel' een opmerking die net zo bekend is als de kennis om te begrijpen dat dit hele project zinloos is.
-
Probeer het maar eens; ''er is meer x-afkomst op TV dan representatief is voor de samenleving, derhalve opteer ik voor minder x-afkomst op radio en TV''
Dat is dan weer onbespreekbaar. Hetgeen dit hele debat volslagen ongeloofwaardig maakt. Daarom heet dit ook positieve discriminatie. Want als het binnen de progressieve denkkaders past, is het opeens geen discriminatie meer.

Not Muhammad | 16-02-13 | 13:33

Ik heb deze positieve discriminatie nooit begrepen. Als een man de functie beter kan invullen dan een vrouw, waarom zou men dan moeten kiezen voor de vrouw. Waarom zou een vrouw uitsluitend om deze reden aangenomen willen worden, hebben ze geen eergevoel? Zelfrespect? Wat een knuffelbeleid..

martizzle | 16-02-13 | 13:30

Wat het contraproductieve van dit soort quota is, is dat ik dus altijd denk die zit er omdat hij/zij vrouw of allochtoon is en niet op basis van zijn of haar kwaliteiten. Met andere woorden zo een persoon staat al per definitie 1-0 achter door dit soort onzinnige quota. Wanneer gaan we nu een keer begrijpen dat het gaat om wat je kan, niet om wat je bent.

Afgeschminkte Bassie | 16-02-13 | 13:29

Vrouwen verdienen 18% minder dan mannen, dus eigenlijk is het best een makkelijke bezuiniging.

Ik was in Haren | 16-02-13 | 13:28

@Raad_maar_raak! | 16-02-13 | 13:26
Ow toevoeging: Ze twijfelt misschien of ze biseksueel is en een linkse houding heeft tegenover politiek.

Dan wordt ze MP

Rest In Privacy | 16-02-13 | 13:28

Einde van de Domheid | 16-02-13 | 13:14
Ik weet dat je een homohater bent, maar je haalt dingen door mekaar en ziet ook de parallellen niet. Deze oproep, nee dit dictaat om méér vrouwen voor de buis te sleuren komt voori uit exact dezelfde mensvisie, namelijk die welke zegt dat overal daar waar er sterken en zwakken zijn de wereld een betere wereld wordt wanneer die zwakken op kunstmatige wijze als sterker ten tonele worden gevoerd.
Dat er in 2013 nog met een vrouwenquotum moet worden gesleuteld aan de verhoudingen geeft aan dat alle kunstmatige ingrepen die er tot nu toe zijn gedaan om zwakke vrouwen sterker te laten lijken op een fiasco zijn uitgelopen en niet hebben geleid tot een samenleving die, o ironie, door een man weer als verloren ideaal op het podium wordt gehesen.
www.powned.tv/nieuws/politiek/2013/02/...

Schoorsteenveger | 16-02-13 | 13:27

Je zou maar een hetero, zwarte vrouw zijn die ook nog eens een travestiet is. Dan wordt je zo de directeur van de Nederlandse Bank binnenkort

Rest In Privacy | 16-02-13 | 13:26

@Ikbeneenzelfbouwer | 16-02-13 | 13:15
Je moet me toch eens uitleggen wat dat pampapaard Maxima precies kan.
Toen ze nog verkering had met Wim-Lex had ze nog we wat, maar nu.......

necrosis | 16-02-13 | 13:26

Vrouwen hebben meer rechten en zijn daarom minder aantrekkelijk om aan te nemen. Ook zijn ze fysiek en mentaal (de uitzondering bevestigt de regel) minder capabel dan een man. 1 keer per maand zullen ze niet te pruimen zijn. Als ze kinderen krijgen hebben ze recht op een paar maanden betaald verlof terwijl mannen maar een paar weekjes krijgen.

Rest In Privacy | 16-02-13 | 13:25

Ik wil elke dag wel een vrouw aan de top, maar meestal willen ze op hun rug liggen.
En dat bedoel ik niet eens als grap.....

necrosis | 16-02-13 | 13:21

Man of vrouw: 'Deskundigen' die bij de NPO hun verhaal mogen ophangen neem is überhaupt met een tankwagen strooizout. Als je Bertus Hendriks en Maarten van Rossem als deskundigen presenteert dan verlies je elke geloofwaardigheid. Op een positievere noot: Dolores Leeuwin: Die mag best wel wat meer op tv!

Ales | 16-02-13 | 13:19

@Ikbeneenzelfbouwer | 16-02-13 | 13:15
Jammer, ik kan maar 1 plusje geven.

BekiekUtMoar | 16-02-13 | 13:19

-weggejorist-

KampbewakerHenk | 16-02-13 | 13:17

Kunnen die vrouwen mijn vier oudere zussen niet eens een schup onder hun kont komen geven. Die hebben op school niet willen leren, eentje is zelfs drie keer blijven zitten op de Mavo, hebben geen vak geleerd, trouwen een rijke vent en doen hun leven lang niets, behalve maar roepen druk, druk druk met slechts twee kindertjes. En dat ze heus wel konden leren bewijst het feit dat ik als kleine broertje en nakomertje wel diezelfde school afmaakte en daarna zelfs het atheneum en toen daarna nog eens de universiteit. Ook al zitten mijn zussen de hele dag thuis met slechts twee kinderen (!), dan kunnen ze hun kinderen nog niet eens het cito-toets advies laten volbrengen. Ja ze willen wel het hoogste woord, maar aan zulke vrouwen heb je dus gewoon echt helemaal niks!
.
Mijn vrouw heeft niet meer school gehad dan mijn zussen, maar ze is wel gaan werken en ondanks vier kinderen kan ze over een periode van 30 jaar van elke maand een loonstrookje overleggen met nooit minder dan eenderde van het huishoudgeld. Kijk zo kan het ook. En alle vier de kinderen hebben het citotoets-advies volbracht, gymnasium, atheneum, uni en hbo. Geen van de kinderen bleef met een studieschuld.
.
Al die wijven die hoge posities willen zijn net als mijn zussen luie wijven die niks kunnen en voor niks de top willen bereiken om daarna faal op faal te doen. Net als die politiecommandant van Project-X Haren of die burgemeester van Schiedam of Ella Vogelaar, Lilian Ploumen, Mona Keizer, Eva Jinek, Andrée van Es (met een accent égumée) en zo. Je moet ze gedwongen goed vinden, kunnen het niet op eigen kracht, en geven alleen maar af op de man.
.
Echte kwaliteitsvrouwen die wat kunnen zijn schaars, maar ze zijn er wel. Neem Norally Beijer, of Suzanne Bosman (RTL-nieuws), Edith Schippers, Dominique van der Heijden, Nelie Kroes, Sonja Barend, prinses Màxima.

Ikbeneenzelfbouwer | 16-02-13 | 13:15

Schoorsteenveger | 16-02-13 |
Of misschien is de NPO een gigantisch homo-bolwerk. (Tot aan de EO toe.) Ze dulden lesbiennes wel maar mannen maken de dienst uit!

Einde van de Domheid | 16-02-13 | 13:14

En als die weyven dan ook nog eens links genoeg moeten wezen om iets bij de PO te mogen zeggen, weet je van te voren hoe dat er ongeveer uit ziet.
Laten we blij zijn dat er nog geen smellevision bestaat.

vetkleppert | 16-02-13 | 13:10

Pauw & Witteman grossieren volgens mijn waarneming in verkeerde vrouwen. Zo'n Ingeborg Beugel bijvoorbeeld, of zo'n Petra Stienen, dan wéét je dat het feministische project is kapotgelopen op enkel goede voornemens en wensdenken.
Voorbeeldje:
www.dagelijksestandaard.nl/2012/12/ara...

Schoorsteenveger | 16-02-13 | 13:07

LOL @ beeldbepalende programma's! Het is 2013!!

dubbert | 16-02-13 | 13:06

@Schoorsteenveger | 16-02-13 | 12:50
Sja, want ze hebben wel de "kracht" om een man langdurig seks te weigeren...

BekiekUtMoar | 16-02-13 | 13:05

Blijft een raar idee dat er mensen zijn die van ons belastinggeld zich bezig houden met het tellen van vrouwen in TV-programma's... Trouwens een volledige non-discussie want wie boeit al die meninkjes eigenlijk? Lukt me zelden zo'n uitzending uit te kijken zonder mateloos verveeld of geërgerd te raken.

de Voorzittert | 16-02-13 | 13:05

@eerstneukendanpraten | 16-02-13 | 12:56
Ben ik ook nog niet achter.
Schijnt vrouwelijk te zijn maar ik hou mijn twijfels.

Che_cuevara | 16-02-13 | 12:58

Er zijn twee geldige redenen om een vrouw op teevee te laten zien. Dat ze iets te melden heeft, of, veel beter nog, dat ze er mooi uitziet.
En vandaar dat we er blijkbaar te weinig zien.

vetkleppert | 16-02-13 | 12:58

Wel grappig dat je met dit soort draadjes wel de vrouwelijke reaguurders er uit kan filteren.

reageerbuis | 16-02-13 | 12:56

@ Che 12:53

Wie is die kerel? Ken hem niet...

eerstneukendanpraten | 16-02-13 | 12:56

@Weerduivel | 16-02-13 | 12:46
Shit, dat is een hele goede, door een hoger vrouwen quotum hoeven we niet meer tegen de Smeetsen aan te kijken. Oke, onderwerpen worden onzinnig, maar he ..... Mart van de Teevee is heel wat waard :-).

MarcS | 16-02-13 | 12:55

Een echte feministe verkrijgt haar baan op basis van 'the best man () for the job'.
Een baan dankzij een quotum is je eer toch te na.

ZDEV | 16-02-13 | 12:54

Trouwens wel grappig. Wel zich sterk maken voor een vrouwen-quotum maar er geen enkel probleem mee hebben als een Fascistische Haatbaard eist dat de vrouwelijke presentator van een programma opjorist voordat hij bereid is aan te schuiven. Toppie NPO!

Ales | 16-02-13 | 12:53

'Het is 2013' meisje zat bij P&W. (Die net doen alsof ze vrouwen in hun programma willen.)
7 mannen waren haar aan het overschreeuwen!
Zo gaat dat nou eenmaal op de televee, mannen weten het altijd beter en in die achterlijke tafelformules heeft de meerderheid van de schreeuwers altijd gelijk.

Einde van de Domheid | 16-02-13 | 12:53

En het liefst nog met een hoofddoek. En als het kan ook nog lesbisch. Oh wacht...

eerstneukendanpraten | 16-02-13 | 12:52

@Che_cuevara | 16-02-13 | 12:47
Echt niet. Deze quota zijn er vooral voor verzuurde wijven met hangborsten tot de knieën.

BekiekUtMoar | 16-02-13 | 12:52

Zatkniss | 16-02-13 | 12:50 |
Kan ik niet met je eens zijn. Sommige lekkere wijven zijn bij vergissing feministe, en sommige feministes zijn bij vergissing een lekker wijf.

Schoorsteenveger | 16-02-13 | 12:52

... En dan nu het woord aan onze vrouwelijke-expert-omdat-het-moet. Anja, gaat ons vandaag vertellen hoe we foto's kunnen delen op Facebook. Daarna gaan we weer verder met de macro economische vooruitzichten...

PureYak | 16-02-13 | 12:52

In dit strafkamp wordt ziek, zwak en misselijk altijd gesubsidieerd op een podium gehesen. Want op die manier wordt de belastingbetaler dubbel in de ballen getrapt: bestolen worden ten bate van je eigen ergernis.

vetkleppert | 16-02-13 | 12:52

Feminisme is al net zo'n rigide in zichzelf gekeerd religie-tje geworden als de Linkse Kerk.

Ales | 16-02-13 | 12:51

Ik heb ook een vrouwenquotum.
Niet meer dan 1 per dag.
Heb ook nog tijd nodig voor vrienden.

ZDEV | 16-02-13 | 12:51

Ik heb nog nooit een lekker wijf feminist zien zijn, waarvan akte!

Zatkniss | 16-02-13 | 12:50

BekiekUtMoar | 16-02-13 | 12:43 |
Het tegenargument is en zal blijven dat er een soort van complot is gesmeed om vrouwen tegen te houden, een duivels pact tussen mannen, en dat mannen dus met oneigenlijke middelen strijden. Wat ik nooit begrepen heb is waarom het de vrouwen aan kracht ontbreekt om dat pduivelse pact te vernietigen, en het ontbreken van die kracht niet als fundamentele zwakte kan en mag worden aangemerkt.

Schoorsteenveger | 16-02-13 | 12:50

"net alsof het de schuld is van gemene blanke mannen"

Wat is niet de schuld van gemene blanke mannen in dit land? Er zullen er ook bij de NPO vast wel een boel zitten.

Niets te na van de goede niet-gemene blanke mannen natuurlijk.

Finn | 16-02-13 | 12:49

Een top vrouw zou niet eens een functie willen krijgen als gevolg van een quotum.

Simon de Danser | 16-02-13 | 12:49

@Weerduivel | 16-02-13 | 12:46
Ik blijf graag realistisch.

vetkleppert | 16-02-13 | 12:47

Zimra doet het toch ook leuk op TV.
Of heeft Shula Rijxman die niet meegeteld.

Che_cuevara | 16-02-13 | 12:47

@Weerduivel | 16-02-13 | 12:44
Ja, daar heb je meteen de uitzonderingen opgesomd die de regel bevestigen.
vetkleppert | 16-02-13 | 12:45 |
Ik blijf graag positief.

Weerduivel | 16-02-13 | 12:46

Bij XHamster wordt overigens ruimschoots aan een vrouwenquotum voldaan.

Eric Blair | 16-02-13 | 12:46

Weerduivel | 16-02-13 | 12:36 |
Een quotum is niet bepaald het fbeste filter om lekkere wijven voor de buis te krijgen.
Schoorsteenveger | 16-02-13 | 12:42
Misschien, maar een andere maatregel heeft er nog niet voor kunnen zorgen dat de Smeetsen thuis bleven.

Weerduivel | 16-02-13 | 12:46

@Weerduivel | 16-02-13 | 12:44
Ja, daar heb je meteen de uitzonderingen opgesomd die de regel bevestigen.

vetkleppert | 16-02-13 | 12:45

33% is 1 ding, maar 33% vrouwelijke experts. Proest.

Jackie Chiles | 16-02-13 | 12:45

Lekkere weyven? Heb je weleens gezien wat er op de televisie verschijnt qua vrouwen? Komt door de kutnijd op de redactie: dat zorgt ervoor dat de vrouwelijke gasten altijd minimaal drie bier lelijker zijn dan de lelijkste redactette.
vetkleppert | 16-02-13 | 12:41 |
Smaken verschillen. Jinek, Westrik, Tweebeke, Van Dijk, De Both etc. worden door een aantal mannen toch best aantrekkelijk bevonden.

Weerduivel | 16-02-13 | 12:44

Goed ik ga weer de stad in, ongevraagd handtekeningen uitdelen bij mijn groupies.

Kaas de Vies | 16-02-13 | 12:43

De hele maatschappij moet er, volgens dit soort types, op gericht zijn de kanslozen vooral kansen te geven. Ben je een blanke man, betaal je gewoon belasting....FAIL. Je bent gedoemd nooit meer een kans te krijgen.

Maar wat Kaas zegt is helemaal raak:
"zeuren om een quotum is on-feministisch want dan ga je er vanuit dat vrouwen niet zonder een quotum iets kunnen."

Maar ach, sinds wanneer spreekt die soort zich zelf niet tegen?

BekiekUtMoar | 16-02-13 | 12:43

Zeker, we moeten ervoor zorgen dat vrouwen dezelfde kansen krijgen als mannen, maar een quotum is een belachelijk idee.
www.youtube.com/watch?v=D463xSDYzyc
(negeer de dikke Fransoos)

Fijnstoffer | 16-02-13 | 12:42

Weerduivel | 16-02-13 | 12:36 |
Een quotum is niet bepaald het fbeste filter om lekkere wijven voor de buis te krijgen.

Schoorsteenveger | 16-02-13 | 12:42

Gelukkig. Ik was even bang dat de MSM kwaliteit als criterium zouden gaan hanteren.

*kuch*

vraagstaart | 16-02-13 | 12:41

-weggejorist-

vetkleppert | 16-02-13 | 12:41

@Weerduivel | 16-02-13 | 12:36
Lekkere weyven? Heb je weleens gezien wat er op de televisie verschijnt qua vrouwen? Komt door de kutnijd op de redactie: dat zorgt ervoor dat de vrouwelijke gasten altijd minimaal drie bier lelijker zijn dan de lelijkste redactette.

vetkleppert | 16-02-13 | 12:41

Schoorsteenveger | 16-02-13 | 12:35
Een geslachtstest schijnt in de vleesverwerkende industrie erg populair te zijn. De test of de dieren geslacht zijn is altijd positief.

Strohond | 16-02-13 | 12:40

Zolang die vrouw Eva Jinek is zeg ik: Doen!

Ales | 16-02-13 | 12:39

Als ze Playboy TV uitzenden is het hele probleem zo opgelost...

Quota voor vrouwen/allochtonen zijn onzin. Als er vrouwen/allochtonen zijn die goed genoeg zijn en ook met hun smoel op de buis/top van het bedrijfsleven willen dan komen ze er echt wel.

MysteryQuest | 16-02-13 | 12:39

@Wees_eens_creatief | 16-02-13 | 12:36 | + 0 -
Het is ook een stom idee.

Kaas de Vies | 16-02-13 | 12:38

Grappig, mannen die schrijven dat een vrouwen quotum een stom idee is....

Wees_eens_creatief | 16-02-13 | 12:36

Ben benieuwd bij welke zuil de vrouwtjes horen volgens de hippe, moderne, bijdetijdse NPO.

Strohond | 16-02-13 | 12:36

Maar waar maken jullie je nu zo druk om? Is het nu zo erg om een paar lekkere wijven (voor elk wat wils uiteraard) op den buis te bekijken? Dit natuurlijk wel ten koste van al die lelijke krasse knarren. Erg heur!

Weerduivel | 16-02-13 | 12:36

We kunnen ook een vrouwenquotum doen van 100% kunnen wij onbeperkt reaguren op bejaardensoos geenstijl.nl

"vindt 33 procent vrouwen als expert"
Even mijn seksitische onderbuik. Vrouwen en expert, in 1 zin. Mhuhahahaha.

Herhalio 1
Waarom houden feministen zich altijd bezig met zeer lucratieve "mistanden"? Waarom focussen ze zich niet op echte maatschappelijke misstanden, zoals de onderdrukking van de vrouw bij bepaalde nieuwe cultureren in Nederland, en dan doel ik het niet van het bier brengen tijdens het reaguren van mijn Spaanse vriendin.

Herhalio 2
Prima zo'n quotum als eerst quota gesteld worden bij niet zulke interessante baantjes en posities. Verplicht quotum van 50% bij dodengravers, vuilnismannen etc.

Maar goed, zeuren om een quota is on-feministisch want dan ga je er vanuit dat vrouwen niet zonder een quotum iets kunnen. Vrouwen kunnen namelijk wel degelijk iets, alleen feministen kunnen niets.

Kaas de Vies | 16-02-13 | 12:35

Bovendien weet ik wel zo ongeveer wat voor weyven we mogen verwachten bij de PO: het soort waar breedbeeld voor is uitgevonden. Bij voorkeur met een nog bredere moeilijke bril erop. Dat je beeldbuis spontaan vloeibaar wordt van het zuur.

vetkleppert | 16-02-13 | 12:35

Komt er dan ook een geslachtstest? Zodat we ook echt zeker weten met een vrouw te maken te hebben?

Schoorsteenveger | 16-02-13 | 12:35

Vrouw en allochtoon, dan heb je helemaal een streepje voor. Ja ik zei allochtoon. We weten immers nog niet of het een Turkse Nederlandse, Marokkaanse Nederlander of Bengaalse Nederlander gaat worden. Woord allochtoon blijkt toch onmisbaar te zijn.

doenormaal! | 16-02-13 | 12:34

Er zou een quotenquota moeten komen, vdomme.

Koosjere Moslim | 16-02-13 | 12:33

".. En zo wordt er weer een sector om zeep geholpen met de boodschap dat vrouwen zielig zijn en zelf niks kunnen..."

De NPO een sector? Als ze zichzelf te gronde richten dan laat ze vooral hun gang gaan.

Godsammekraken | 16-02-13 | 12:33

Eerst maar eens een maatschappelijke afspiegeling op de vulliswagen en onder stucadoors en putjesscheppers. Zien we daarna verder.

vetkleppert | 16-02-13 | 12:33

De orale kut omdat het moet.

Fijnstoffer | 16-02-13 | 12:33

Typische foto trouwens, alsof alleen "Bigi Bana Boy" c.q. "Bakito"-types muziek kunnen maken.

kapotte_stofzuiger | 16-02-13 | 12:33

Daar gaan we weer. Een platteplasserquotum. De typisch vrouwlijke manier om iets te bereiken: zeuren en drammen.
Dat die feministes zich eens druk maken om hun allochtone zusters die geen leven hebben. Of zorgen dat ze iets te melden hebben wat een ander horen wil. Dan word je misschien vanzelf uitgenodigd op de tillefiesie.

vetkleppert | 16-02-13 | 12:32

Wat heb ik fout gedaan? Al die vergelijkingen met stofzuigers steeds.

kapotte_stofzuiger | 16-02-13 | 12:30

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Kansino. Hét online casino van Nederland.
Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online casino Nederland | LOESOE - nieuws en entertainment
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | CoinMart
online bookmakers in Nederland