Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Ssst! NS Jaarverslag 2012 gevonden in stiltecoupé

BDDrJvgCAAERan3.jpeg Leuk voor tijdens het wachten op een besneeuwd perron: de Nederlandse Spoorwegen hebben heel stilletjes (ssst) hun jaarverslag over 2012 online gezet. Gelieve niet te lezen.pdf. Want het is een puzzelboek met 132 pagina's 'zoek de verkapte bonusregelingen'. Zoals bovenstaande: NS-baasjes Meerstadt en Robbe hebben géén leaseauto (want trein van de zaak, met abo voor Eerste Klasse), en vangen voor dat níet hebben van een auto een vergoeding van 1310 euro bruto per maand. Ook een juweeltje: de overheid lijkt zélf de door de overheid vastgestelde crisisheffing over het salaris van de NS-top te betalen. Nog eentje: als NS-topman met vroegpensioen gaan, betekent dat je twee jaar doorbetaald wordt. Kosten: dik vier ton. Rooster van de aangepaste dienstregeling voor de rest van de dag: via een lichte golf van verontwaardiging op 'het internet', zal het jaarverslag door RTL Nieuws punctueel ontleed worden, waarna het met enige vertraging ook bij andere media door zal sijpelen. Vervolgens woedende Kamervragen van de PVV in de mail, opgevolgd door SP'ers en GroenLinksers die tegenover het ANP hun wenkbrauwen fronsen, en tenslotte mogen Minister Melanie en Meisje Mansveld hun schrijfhandjes warm wapperen om 'de gang van zaken' per brief aan de Kamer uit te leggen. Zo werkt liefde met NS. (h/t) DING-DONG: Ondertussen mag Bert Meerstadt in een parallelle wereld opscheppen over hoe FANTASTISCH de aangepaste dienstregeling is.

Reaguursels

Inloggen

Toen ik net werkte in Nederland, had ik ook een leasebak. Na 6 maanden kon ik in dienst bij het bedrijf waar ik werkte, maar kreeg dan geen leasebak. Mijn salaris ging ongeveer EUR 1000 per maand omhoog. Dus voor het inleveren van een leaseauto kreeg ik EUR 1000 per maand meer, een makkelijke keuze lijkt me.
En dat was in 2001. Mijn functie was een simpele software ontwikkelaar ...

limanees | 15-02-13 | 04:29

Het is toch goeddommes weer niet te geloven dit. In de Bananenrepubliek.... ho wacht.... Graairepubliek 0031 anno 2013. 1310 Euries vergoeding voor het NIET hebben van een leasebak. Mwoehahahahahaha kan het nog gekker?

Reykjavik | 14-02-13 | 23:46

Maar hier hebben we het over financial lease, hetgeen een gewone financiering is. Daar komt dus nog de mrb (666 euro per maand), de verzekering (> 100 per maand want je doet allrisk), de brandstof en het onderhoud bij. Zomaar meer dan 1000 euro extra bovenop die 1200 voor de financial lease.
Je vergelijkt financial met operational lease en dat is appels met peren vergelijken. Voor die 1.310 houdt het operational gezien wel op bij een BMW 5. Een Q7 kan je echt wel op je onderbuik schrijven.

Jan Toeternuitje | 14-02-13 | 21:17

@Jan Toeternuitje | 14-02-13 | 19:46
En dan is hij dus van jou en heb je restwaarde...

Tommygunner | 14-02-13 | 20:34

Tommygunner | 14-02-13 | 13:40 | + 13 -
.
Even verder lezen:
Aanbetaling 20% van de aanschafprijs.
Slottermijn 25% van de aanschafprijs.
.
Je least voor dat bedrag dus 55% van die Q7, de rest betaal je cash.
.
En dan vraag ik mij af of dat incl. brandstof is.

Jan Toeternuitje | 14-02-13 | 19:46

Ze zouden alle reizigers een bonus moeten geven, voor de dapperheid, om iedere dag weer tegen je baas te moeten verklaren waarom je nu weer niet kan komen of waarom je nu weer te laat bent!.

[G]eenstijl | 14-02-13 | 18:52

1300 bruto, das nog niks

teleshopper | 14-02-13 | 17:37

Pagina 9, clubje bejaarden. Komen 3 keer per jaar praten. Vangen bij elkaar iets meer dan 2 ton.

Ridocar | 14-02-13 | 17:28

Lekker populistisch weer. Vrijwel alle bedrijven hebben zo'n optie in het lease-reglement. Ook voor gewone werknemers. Dat de meeste mensen voor zo'n auto kiezen is hun probleem.

Overigens is 1310 euro behoorlijk laag gezien het salaris en de functie. Ik werk op een veel lager niveau en heb een budget van 850 euro per maand. Gewoon CAO werk.

Grasshopper66 | 14-02-13 | 17:08

gevonden in een coupe.
Daar zit de Noordsingel vol mee.
(Rotterdamse uitdrukking)

Zuitschuip | 14-02-13 | 15:39

Eur. 1300,- bruto lijkt me niet bijzonder veel als lease-vergoeding voor directieleden. Ophef om niets...

Harde Henk | 14-02-13 | 15:06

ITEACHYOU | 14-02-13 | 14:17 |
Als ik ja zeg staat de internet-politie voor de deur en als ik nee zeg dan sta ik voor lul. Ik onthoud mij dus van verder commentaar.
(Geleerd van politici met moeilijke vragen)

weedo | 14-02-13 | 14:54

@necrosis | 14-02-13 | 14:49
Tsja, trots of niet... Ik heb plezier in mijn werk en krijg elke maand mijn centjes. Ben geen recruiter of directeur van een dergelijk bedrijf trouwens. Gewoon werkzaam via dat detacheringbureau bij een opdrachtgever.

borrelnoot | 14-02-13 | 14:53

@Bakito | 14-02-13 | 14:41
Nu spreek je als een man ipv een trol, dus heb ik je een plusje gegeven.

necrosis | 14-02-13 | 14:51

@necrosis | 14-02-13 | 14:49
Elke titel waarin het woord "manager" in voorkomt is per definitie verdacht, zo niet fout.

kapotte_stofzuiger | 14-02-13 | 14:51

@borrelnoot | 14-02-13 | 14:41
Ik vraag dan ook niet om een naam (want: NAW MagNie).
Detachering is echter niet iets om trots op te zijn.
Dergelijke mensen voeren vaak de titel 'accountmanager', maar feitelijk zijn het gewoon koppelbaasjes met een stropdas en een titel die de lading niet dekt.
Met genoegen heb ik destijds zo'n 'accountmanager' via de rechter op de knieën gekregen......
*gepaste grinnik*

necrosis | 14-02-13 | 14:49

Maar krijgen ze dan ook nog reiskostenvergoeding?

LeBut_013 | 14-02-13 | 14:48

-weggejorist-

Thomas Pierrepoint | 14-02-13 | 14:48

OT Stoute jongeren & bende-debat in de Balie, Clinton in Concertgebouw, en Boze Bankklanten Opera bij TK onbehandeld gelaten.....

Einde van de Domheid | 14-02-13 | 14:47

@John Muts | 14-02-13 | 14:43
Je hoeft niet zo bijdehand te doen. Ook voor dergelijke functies kan ik mij heel goed voorstellen dat men een leaseauto nodig heeft. Simpelweg niet alles is realistisch en binnen de tijd te halen met het OV. Dat weten ook NS-mensen/directieleden. Zo vreemd is dat niet. Dan vind ik het niets minder dan normaal dat je een vergoeding krijgt voor het níet hebben van die leaseauto. Blijkbaar lossen ze het nu anders op, prima. Waar maak je je zo druk om?

borrelnoot | 14-02-13 | 14:45

borrelnoot | 14-02-13 | 14:39 | + 0
Een autovergoeding voor een NS directeur is als een Skybox bij Ajax op kosten van de zaak voor de trainer van Feijenoord. Begin je het te snappen?

John Muts | 14-02-13 | 14:43

@Thomas Pierrepoint | 14-02-13 | 14:40
En dat doe je gratis......?

necrosis | 14-02-13 | 14:43

Mahatma | 14-02-13 | 14:36 | + 0 -

Is dat even dubbel afzien voor jou zeg!

eerstneukendanpraten | 14-02-13 | 14:41

@necrosis | 14-02-13 | 14:39
Detachering. Hou ff in het midden wat de naam van mijn werkgever is, maar dat doet er ook niet zoveel toe.

borrelnoot | 14-02-13 | 14:41

-weggejorist-

Thomas Pierrepoint | 14-02-13 | 14:40

Heb ook maar eens overleg gehad met de baas. Inmiddels aangevraagd:
leasevergoeding voor leasebak die ik niet heb.
Kinderopvangvergoeding, omdat ik toch geen kinderen heb.
Overwerkvergoeding, omdat ik nooit overwerk.
Studievergoeding, aangezien ik structureel bijscholing weiger.
telefoonvergoeding voor de telefoon die ik niet heb.

en last but not least.

salaris voor het werk dat ik toch niet doe.

(een pech, ik ben mjn eigen baas, voorstel is afgewezen).

Watapatja | 14-02-13 | 14:40

kapotte_stofzuiger | 14-02-13 | 14:37 | + 0
De aandeelhouder heeft geen reedt te zeggen over het salaris en secundaire arbeidsvoorwaarden. Ze kunnen wel de directie wegstemmen, dat dan weer wel.

Mahatma | 14-02-13 | 14:40

En dan nog: EUR 1300,- is niet veel voor een leaseauto voor een directiefunctie. Voor dat bedrag (inclusief brandstof, 40000km per jaar, looptijd 4,5 jaar) heb je dan een nieuwe 3-serie fulloptions of een kale 5-serie. Nou spannend hoor.

borrelnoot | 14-02-13 | 14:39

@borrelnoot | 14-02-13 | 14:36
Mag ik vragen welke branch?
*vermoed ambtenarij/ semi-overheid*

necrosis | 14-02-13 | 14:39

@Bakito | 14-02-13 | 14:35
Sinds wanneer betaalt de belastingbetaler (en uitkeringstrekker) mee aan de AutoRAI?
De NS is een grote subsidiespons, maar met lease-auto's, dat dan weer wel.

kapotte_stofzuiger | 14-02-13 | 14:39

@borrelnoot | 14-02-13 | 14:36
De overheid is enig aandeelhouder van uw bedrijf?

kapotte_stofzuiger | 14-02-13 | 14:37

@Bakito | 14-02-13 | 14:35
Feiten, Bakito!
Kom eens met een linkje, of je praat peop!

necrosis | 14-02-13 | 14:37

Wat een ophef hier weer... Zo vreemd is dit niet. Bij ons binnen het bedrijf is dat ook heel normaal. Kies je niet voor een leaseauto; dan krijg je er een bruto vergoeding van de waarde vd leaseauto (of een aanzienlijk deel daarvan) bij je loon op.
Snap de ophef niet zo?

borrelnoot | 14-02-13 | 14:36

Ik als simpele loonslaaf krijg ook bijna EUR 1.000 voor het afzien van een leaseauto. Heel gebruikelijk heur.

Mahatma | 14-02-13 | 14:36

@Andre1972 | 14-02-13 | 14:32
Van de NS verwacht ik niets, behalve steeds slechtere service voor een steeds hogere prijs.
Ik vraag me af of de paniek al is toegeslagen bij de NS vanwege dat beetje sneeuw/ regen wat er afgelopen uren is gevallen.
Waarschijnlijk zullen er een hoop mensen moeten overnachten op hun werkplek.
Daarom: koop een auto en maak die graaiers werkeloos!

necrosis | 14-02-13 | 14:36

Ga maar eens een paar dagen naar de Autorai, daar is de corruptie vele malen erger dan bij de spoorwegen.

Beetje hypocriet geneuzel, deze hetze tegen de NS...

Bakito | 14-02-13 | 14:35

De NS. Een semi-overheidsbedrijf opererend in een niet-vrije markt. Wat had je verwacht?

Andre1972 | 14-02-13 | 14:32

@John Muts | 14-02-13 | 14:17
Ik moest lachen, ik heb vandaag namelijk bij een chauffeur in 'zijn auto van de zaak' gezeten, een Volvo met 14 liter 8-cilinder.....
Die heeft toch heel wat meer KW dan die 176 van de Audi Q7.

necrosis | 14-02-13 | 14:31

@pendajo | 14-02-13 | 13:44
Minkudo's voor een andere mening doe ik niet aan.

Tommygunner | 14-02-13 | 14:31

Hunter S. Thompson | 14-02-13 | 14:12 | + 1 -
heeft gelijk.
Leasevergoeding is gewoon een stiekem stukje salaris waarover je geen pensioen, vakantiegeld etc. krijgt. Beetje dom dat directeuren op dit niveau daar nog intuinen.

John Muts | 14-02-13 | 14:30

@kapotte_stofzuiger | 14-02-13 | 13:46
Prima. Of ze er wat mee gaan doen is een tweede. Wat dat betreft zijn aandelen voor voor sprinkhanen...

Tommygunner | 14-02-13 | 14:29

@schele3749 | 14-02-13 | 14:05
Keurig, een verstandige keuze. Helaas is thuiswonen, vanuit praktisch oogpunt, niet voor iedereen weggelegd.

kapotte_stofzuiger | 14-02-13 | 14:26

ns, voor echte luie honden die alleen kunnen graaien

de beer van de meer | 14-02-13 | 14:26

weedo | 14-02-13 | 14:12 | + 0 -

Die dragen tenminste zelf hun risico.

dubbeljoe | 14-02-13 | 14:21

Ja, omdat die bedrijven naar alle waarschijnlijkheid produkten leveren en hun eigen risico's dragen en goede investeringen doen. Maar wie mogen er in dit geval weer voor de schadeposten opdraven???????

dubbeljoe | 14-02-13 | 14:18

pendajo | 14-02-13 | 13:44 | + -4 -
Accountmanager is dan ook een titel die je aan je vertegenwoordigers geeft in plaats van salarisverhoging. Die hebben een flinke station nodig voor alle dozen met folders waarmee ze het land door reizen. Zo redenerend heeft een truckchauffeur ook een grote auto van de zaak.

John Muts | 14-02-13 | 14:17

weedo | 14-02-13 | 14:07
maar zou je het ook doen? (mag hopen van niet) zo niet, dan vraag ik me af wat het nut is om het zo te zeggen

ITEACHYOU | 14-02-13 | 14:17

kapotte_stofzuiger | 14-02-13 | 13:39 |
Niet zeuren, de NS heeft wel 264 miljoen winst gemaakt.
En daar gaat het toch om, bij marktwerking, nietwaar "liberale" VVD-ers?
------------------------------
Voor een quasi-monopolist en dat is de NS voor de grote doelgroep OV-diehards en voor reizigers die geen alternatief voor OV hebben, is (korte termijn)winst maken niet zo moeilijk.
Ik zou dan in ieder geval toch ook klanttevredenheid als (tenminste) gelijkwaardig criterium voor succes meenemen.

WirMachenMusik | 14-02-13 | 14:15

dubbeljoe | 14-02-13 | 14:09
Ze zouden die sterren springen eens van die graaiberg af moeten laten springen, die komen nooit in een stuk op de grond en dat scheelt ook weer derde rangs BN-ers :)

weedo | 14-02-13 | 14:12

is vrij normaal dat wanneer je niet kiest voor een auto je het bedrag als vergoeding krijgt. Gebeurt bij bedrijven als ahold ook. Is voor het bedrijf nog steeds goedkoper. 1300e voor een leasebak is al helemaal niets spannends voor een bedrijf dat 264 miljoen winst maakt. Dat krijg je als salesmanager bij een bedrijf dat een tiende van de bedrag aan winst maakt al.

Hunter S. Thompson | 14-02-13 | 14:12

En zou, wat we tot nu toe voor onze kiezen hebben gekregen, misschien nog maar het topje van de graaiberg zijn?????

dubbeljoe | 14-02-13 | 14:09

pendajo | 14-02-13 | 13:39 |
Zoveel is dat nou ook weer niet, 1300 voor een leasebak.
-----------------
Maar in ieder geval te veel toch voor een leasebak die je niet nodig hebt om je werk goed te kunnen doen.

WirMachenMusik | 14-02-13 | 14:08

Prins Fontainebleau | 14-02-13 | 14:07 |
Graag normale link, niet iedereen doet aan fb.

Watapatja | 14-02-13 | 14:08

dus mijn werkgever mag me ook een 1e klas abbo geven en een compensatie voor het gemis van de leaseauto, allemaal op fiscaal gefaciliteerde basis? Dit gegraai gebeurt al jaren, alleen nu met de social media komt het eindelijk eens aan het licht. daarom zijn de oudere politici zo huiverig voor internet

ITEACHYOU | 14-02-13 | 14:08

@Che_cuevara | 14-02-13 | 14:01 Bij de NS is de klant koning, omdat klanten voor de NS slechts een symbolische rol vervullen.

Not Muhammad | 14-02-13 | 14:07

mail | 14-02-13 | 14:01 |
Nog even en ik ga de doos neq-sgoten weer eens opzoeken op zolder. Het hele zooitje in Den Haag ownee dat mag ik niet zeggen icm neqsgoten.
Maar ik denk het wel, het hele zooitje incl geertje en markje.

weedo | 14-02-13 | 14:07

Inderdaad, wat zal men in Tsjaad, Mali en Eritrea jaloers zijn op onze winterdienstregeling.

Oh ja, de graai-schandpaal is sinds enige dagen online en voor degenen met een FB-account te bezichtigen:

www.facebook.com/pages/Graaiwatch/1041...

Prins Fontainebleau | 14-02-13 | 14:07

CRISISHEFFING van 200K Euro, voor 3 meneertjes. Die trekken dus allemaal nog even een kleine 70K. En waarvoor is die crisisheffing dan? Omdat ze anders die k*tbaan niet zouden willen?
Opeens weet je het: ik neem de trein niet meer. Ik draag hier niet meer aan bij.

Snorry! | 14-02-13 | 14:05

@ kapotte_stofzuiger | 14-02-13 | 13:42 |
Student met auto hier. Thuiswonend (in alle vrijheid) en ik heb geen OVkaart/lening. Ik leen geen cent en bekostig mijn studie volledig zelf. Een auto is goedkoper dan een kamer huren. Ik hou geld over en ben daarom vrijer om te doen wat ik wil dan andere studenten, dat zonder een cent studieschuld en zonder ooit in de buurt van het OV te komen. Zoveel studenten die janken om te weinig geld, maar hun bankrekening checken ze wel allemaal op hun iPhone of andere dure shit. Ik heb een dumbphone, maar als ik nu besluit dat ik morgen in Zwitserland wil ontbijten dan kan ik dat gewoon doen. Zulke vrijheid en luxe is misschien niet voor elke student weggelegd, maar wel voor een grote groep als ze wat minder zouden janken en wat beter nadenken over hun portemonnee of waar ze dingen eigenlijk voor doen.

schele3749 | 14-02-13 | 14:05

mail | 14-02-13 | 14:01 | + 0 -

Als ik naar mijn loonstrookje kijk dan weet ik ook waar dat gajes door wordt betaald. En de gasrekening, de WOZ-aanslag, de benzineprijs, de prijs van een pakje sigaretten en een fles drank, de stroomrekening en ga zo maar door...

eerstneukendanpraten | 14-02-13 | 14:05

Symmachus | 14-02-13 | 13:58 | + 0 -

Als het alleen financial lease zou zijn is € 1310 per maand wel wat aan de hoge kant idd. Zit dus vast meer bij in...

eerstneukendanpraten | 14-02-13 | 14:01

Symmachus | 14-02-13 | 13:58 |
Meest geleasde auto's liggen een paar klassen lager.

Watapatja | 14-02-13 | 14:01

@Not Muhammad | 14-02-13 | 13:58
Klopt, hij mag ook "vorstelijk" betalen.

Che_cuevara | 14-02-13 | 14:01

Misselijk makende berichten over graaiers,graaiers en nog eens graaiers. Bij de Staat, zorg, gemeente's, banken,Brussel, scholen,enz, enz, enz.
Allemaal partijen die graaien uit de burger zijn beurs.
Vroeger had je aan een teiltje genoeg.
De laatste jaren is een kliko nog niet toereikend voor al het braaksel wat deze rovers dagelijks bij je oproepen. Daar zit je dan met je gevoel voor normen en waarden.
Wordt echt tijd voor een totale burgelijke ongehoorzaamheid.
Dat is de laatste tijd bij mij het enige gevoel wat ik nog op kan brengen voor dit gajes.Misschien is dit eigenlijk ook wel goed. Het lazerus kunnen ze allemaal krijgen!!!!!

mail | 14-02-13 | 14:01

Voor 1310 euro lease je met tankpas en vervangend vervoer, en ECHTE kilometers en looptijd, iets van een A4 of een 320. Valt dus best mee.

Symmachus | 14-02-13 | 13:58

Pagina 12) 'De klant is Koning'
Inderdaad. Die gaat ook liever met de auto.

Not Muhammad | 14-02-13 | 13:58

Pagina 12) 'De klant is Koning'
Inderdaad. Die gaat ook liever met de auto.

Not Muhammad | 14-02-13 | 13:58

Het buitenland kijkt jaloers toe hoe je er in Nederland mee wegkomt om één trein per etmaal te laten rijden als er een vlok sneeuw dreigt te vallen, en dan ook nog op te scheppen dat die trein op tijd is.
Zelfs Kafka zou ongelovig het hoofd schudden.

Magnum Force | 14-02-13 | 13:57

eerstneukendanpraten | 14-02-13 | 13:54
Kun je daar ook TOTAALANAAL?

Mark Smith | 14-02-13 | 13:56

eerstneukendanpraten | 14-02-13 | 13:51 |
Echte Jan Bikkels, die vrouwen.

Watapatja | 14-02-13 | 13:54

Allemaal de schuld van de EU!

zovoklets | 14-02-13 | 13:54

Mark Smith | 14-02-13 | 13:45 | + -2 -

Dat gat bestaat nog steeds en er zaten ooit zelfs drie bordelen. Nu in ieder geval nog eentje:

www.janbik.nl/clubs/klein-ulsda.html

eerstneukendanpraten | 14-02-13 | 13:54

Waarom krijgen deze mensen geen trein van de zaak?

antagonist | 14-02-13 | 13:54

Ha ha ha... Buitenland jaloers op die winterregelingen van de NS! Anders gezegd: in geen ander land wordt geaccepteerd dat als het weer je even niet aanstaat je gelijk de helft minder treinen laat rijden. Nog even en Bertje Meergeldt is er trots op dat hij de hele dienstregeling kan schrappen als dat beter is voor zijn bonus. Wat een onbeschaamde aap!

Rommelende Onderbuik | 14-02-13 | 13:53

Ik word zo moe van dit soort berichten en ondertussen doet mak Nederland geen ene reedt anders dan klagen.
En daar trekt de top van nederland zich niks aan.
Geen woorden maar daden tijd.

weedo | 14-02-13 | 13:52

In Griekenland zal een directeur van een staatsbedrijf op papier mischien een ton verdienen en er wellicht twee ton zwart bij beunen. In nederland krijgt dezefde directeur 4 ton, netjes wettelijk geregeld. Gelegaliseerde corruptie dus. Ik weet niet wat erger is.

jdh1964 | 14-02-13 | 13:52

pendajo | 14-02-13 | 13:44 |
Je zit nog op school of werkt bij de overheid. Leasebudgetten van 1000 euri zie je niet veel in het bedrijfsleven, hooguit directie.

Watapatja | 14-02-13 | 13:52

Che_cuevara | 14-02-13 | 13:47 | + -1 -

In dat gat is geen huis dat meer dan twee ton kost. En er werken over het algemeen alleen maar dames uit MOE-landen.

eerstneukendanpraten | 14-02-13 | 13:51

@ Van Rossem,

Ik denk dat Rover ook nog wel in dat rijtje past.
Die zullen ook wel weer gaan snuiven en briezen dat het een lieve lust is.
Mooi man, die stalen snelweg van Nederland.
Altijd iets mee te doen.

Spokoynoy Nochi | 14-02-13 | 13:51

ns is gewoon een staatsbedrijf. de directie hoeft zich nooit te verantwoorden aan aandeelhouders, omdat bezit van de overheid.

cumshaft | 14-02-13 | 13:50

De sbb heeft al bij de ns gevraagd hoe de winterdienstregeling werkt, de Zwitsers zijn daar maar wat jaloers op woehaha. Als ik van het vliegveld in Zürich naar huis ga met de trein heb ik 3 minuten om over te stappen op oerlikon en ik haal dat altijd. Ns wat een faalhazen, snap wel dat die flopmannen liever met de auto gaan, dat dan wel weer

Zatkniss | 14-02-13 | 13:50

Volgens mij waren de prijzen van de NS de afgelopen week wéér gestegen.

En ondertussen worden conducteurs in elkaar geslagen en krijgen een miezer loontje mee naar huus. Wat een zalige sfeer moet het nu zijn bij NS als je als laagbetaalde kaartjes figurant dit leest.

LangeTijdGeleden | 14-02-13 | 13:49

Tommygunner | 14-02-13 | 13:40 | + 0 -

Vertegenwoordigers die hier met zo'n bak aankomen krijgen per definitie geen koffie maar een glas gemeentepils. Vertel er dan altijd bij dat gezien de crisis we ons geen koffie meer kunnen veroorloven...

eerstneukendanpraten | 14-02-13 | 13:48

Che_cuevara | 14-02-13 | 13:45
Is geen bonus, maar compensatie voor een arbeidsvoorwaarde waarvan af wordt gezien.

Mark Smith | 14-02-13 | 13:48

Ik gebruik nooit de trein en daarom zou ik graag een jaar abbo OV willen aftikken nl Voltarief: € 2.668,00
of 222 per maand - lijkt me meer dan fair.

poli | 14-02-13 | 13:48

@Watapatja | 14-02-13 | 13:45
Inderdaad. Studenten-OV opheffen en dat geld gewoon direct aan de student uitbetalen. Mag die zelf beslissen waar hij het aan uitgeeft.

Nietvoordekat | 14-02-13 | 13:48

Tommygunner | 14-02-13 | 13:40 | + -1

Valuelease doet aan 'jonge gebruikte (bedrijfs) auto’s'. Zo kan ik ook een s500extralong uit 1990 voor een paar tientjes leasen.

Oceaanbodem | 14-02-13 | 13:48

Tommygunner | 14-02-13 | 13:44 |
Ons kabinet moet dus winst maken ipv bezuinigen. De NS bezuinigt ook trouwens, kaartjes worden elk jaar duurder.

Watapatja | 14-02-13 | 13:48

@kapotte_stofzuiger | 14-02-13 | 13:42
Niks mis met studenten die wat bijverdienen en dat goed kunnen.

blinde kip | 14-02-13 | 13:48

@Daar gaan we alweer! | 14-02-13 | 13:46
Moet het sarcasme er nog dikker bovenop?

Godsammekraken | 14-02-13 | 13:47

@kapotte_stofzuiger | 14-02-13 | 13:42
Dat kunnen ze niet.

Waar ik gewoon een beetje verdrietig van word, is dat studenten dat OV zelf betalen (toen het OV destijds ingevoerd is, is de studiefinanciering met een gelijk bedrag verminderd), en dat dat studenten-OV nu meer en meer uitgemergeld wordt. Het verbaast mij weinig dat veel studenten na hun studie dit land de rug toekeren.

Laten we eerlijk zijn, als je na je studie een goedbetaalde baan hebt ("in jezelf geïnvesteerd"), draag je alsnog meer af aan de overheid dan dat je zelf te besteden hebt. Werkt niet echt motiverend.

Nietvoordekat | 14-02-13 | 13:47

@eerstneukendanpraten | 14-02-13 | 13:40
€1.310 bruto voor een bordeel?
Da's wel erg goedkoop.

Che_cuevara | 14-02-13 | 13:47

@Tommygunner | 14-02-13 | 13:44
Legt u dat aandeelhouders uit? Winst is winst, al ontsla je al het personeel.

kapotte_stofzuiger | 14-02-13 | 13:46

Godsammekraken | 14-02-13 | 13:39 Denk je nou echt dat die met de trein gaan? Die werken erbij, die weten wel beter...

Daar gaan we alweer! | 14-02-13 | 13:46

eerstneukendanpraten | 14-02-13 | 13:40
Bestaat dat nog?

Mark Smith | 14-02-13 | 13:45

Het moet nu stilletjes toch wel duidelijk zijn dat de wetten en regelingen voor de "elite" ietsje anders uitgelegd moeten worden dan die voor het plebs.

Maar wel een knap staaltje van bonussen geven, geen auto is extra geld. Hoe verzinnen ze het?

Che_cuevara | 14-02-13 | 13:45

Nietvoordekat | 14-02-13 | 13:41 |
Het studenten OV is dan ook de meest onzinnige regeling ooit. Een student gaat van zijn kamer naar school, fietsafstand, meer niet.

Watapatja | 14-02-13 | 13:45

@Tommygunner | 14-02-13 | 13:40 Bedankt voor de minkudo. Als directielid moet je je wel een beetje kunnen vertonen.

harry poster | 14-02-13 | 13:41 Met de trein kun je ook echt overal komen. Als je het afzet tegen het uurtarief van die man, dan wil je niet dat hij een half uur moet wachten op een aansluitende bus ;-)

Een beetje accountmanager heeft al een leasebudget van 1000 euri.

pendajo | 14-02-13 | 13:44

5 keer doorklikken maar dan heb je wel Jip en Janneke gaan op reis.

Wilhem van Nathouwe | 14-02-13 | 13:44

@kapotte_stofzuiger | 14-02-13 | 13:39
Winst maken omdat je in de kosten snijdt is geen echte winst.

Tommygunner | 14-02-13 | 13:44

Ze mogen van mij best een leaseauto rijden. Maar dan wel een met vierkante wielen van het merk Fyra.

Hirsch Ballast | 14-02-13 | 13:43

En ook hier kunnen we de VVD weer hartelijk voor bedanken! Niet meer aankomen met 'de VVD is het beste voor onze economie'. Het tegendeel bewijzen ze al decennia.

harry poster | 14-02-13 | 13:43

@Nietvoordekat | 14-02-13 | 13:41
Niet om het een of ander, maar als studenten anno 2013 zich een auto kunnen veroorloven, betalen we nog steeds teveel aan studiefinanciering uit.

kapotte_stofzuiger | 14-02-13 | 13:42

Wel mooi vorm gegeven, dat dan wel!

1teen | 14-02-13 | 13:42

Ja ja, privatiseren is een zegen.

Mark Smith | 14-02-13 | 13:42

PVV, SP en Groenlinks, 1 pot links nat blijkt maar weer.

WaarDeWindWaait | 14-02-13 | 13:41

En in de tussentijd wordt het studenten-OV zo ver uitgekleed dat je er bijna over zou denken om een auto te kopen.

Hangen die schoften. Het complete OV lamleggen en daarvoor betaald worden alsof je een prestatie van wereldformaat geleverd hebt.

Na de Tweede Wereldoorlog wisten ze wel wat ze met dit soort mensen moesten doen. Maar goed, treinen en Tweede Wereldoorlog is sowieso een beetje een slechte combinatie.

Nietvoordekat | 14-02-13 | 13:41

@pendajo | 14-02-13 | 13:39
Wel als ze met de trein kunnen gaan... maar om een of andere reden doen ze dat weer niet.

harry poster | 14-02-13 | 13:41

By the way... die Mansveld, is dat een PVDAert?

Fatwabuster | 14-02-13 | 13:40

De NS, het voorbeeld van een succesvolle privatisering.

Watapatja | 14-02-13 | 13:40

Ik wil nogmaals benadrukken dat ik géén bordeel in Klein Ulsda bezit. Krijg ik dan ook € 1.310,- bruto
per maand betaald?

eerstneukendanpraten | 14-02-13 | 13:40

Animal Farm 2.0.... gelegaliseerd graaien

Fatwabuster | 14-02-13 | 13:39

Zoveel is dat nou ook weer niet, 1300 voor een leasebak.

pendajo | 14-02-13 | 13:39

Wut? Een leaseregeling? Dus ze gaan zelf niet met de trein? Dat was toch de oplossing voor ons Nationaal Verkeersinfarct?!?

Godsammekraken | 14-02-13 | 13:39

Niet zeuren, de NS heeft wel 264 miljoen winst gemaakt.

En daar gaat het toch om, bij marktwerking, nietwaar "liberale" VVD-ers?

kapotte_stofzuiger | 14-02-13 | 13:39

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken