Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Totaalverbod roken in de kroeg bijna af

deppsmoking.png De betutteling gaat door! Er wordt weer hard gezaagd aan de poten van vrij plezier en gezellig vermaak. Ditmaal zijn kroegrokers en kroegbazen de klos. 'Morgen zullen PvdA, CDA, D66, GroenLinks, SGP en Partij voor de Dieren een ChristenUnie-motie steunen om opnieuw een rookverbod voor alle horeca in te voeren'. Een nieuw verbod zat er al een beetje aan te komen, en morgen is de motie dan een feit. Met grote dank aan de steun van de SGP. Nemen we hen niet kwalijk, van de SGP (en de Christenunie en het CDA) verwachten we wel dat ze zich wegens Gods wil tegen uw hele leven aan willen bemoeien. We maken ons meer zorgen om de steun van partijen zoals D66 en de Partij voor de Dieren. Die partijen heten dan liberaal te zijn, u kent ze wel van slogans zoals 'eigen verantwoordelijkheid' en 'een kleine overheid'. Dat zijn nu de partijen die willen dat de lange bruine arm van de staat tot in de kleinste bruinste kroegen reikt om u het leven zuur te maken. Stoppen met roken zal u, want zelf gekozen genot is verboden. Oud worden moet, ook al wil u helemaal niet. Dit terwijl een kroeg die voor totaalverboden zwicht, meer dan lijf en goed zal verliezen, dan dooft het licht. Zo gaat er weer een stukje oud-Hollandsche kroegcultuur door de plee. Enige sta-in-de-weg is nog de VVD, die hebben de uitzondering voor kleine kroegen bij de vorige poging tot totaalverbod gemaakt en zouden die nu moeten opgeven. Alle hoop van de rokers en kroegbazen is dus gevestigd op Mark Rutte. Van die gedachte zouden wij ook kettingrokers worden.

Reaguursels

Inloggen

die godsdienstpartijen moeten afgeschaft worden, zij proberen alle pleziertjes te verneuken. Met de PVDA als rechtgeaarde goede bondgenoot!

leb3609 | 12-02-13 | 17:14

@Bytemaster | 11-02-13 | 21:45 |
Maar leg mij dan eens uit waarom cafe's waar niet gerookt mag worden dan niet aanslaan? Kennelijk is er maar een heel klein groepje dat er waarde aan hecht, anders zouden slimme ondernemers wel in die markt springen!

potsenmakkert | 12-02-13 | 09:27

Haha, heel Nederland twee maanden niet laten roken... Eens zien of cabaret Rutte nog steeds vrolijk is...

ook geen stijl | 12-02-13 | 07:19

ach ik blijf wel thuis, uitgaan in NL is toch heel lang niets meer. Volgens mij is de kans dat je dood wordt getrapt tijdens stappen bijna net zo groot als dat je sterft aan dat sigaretje

m.rotten | 11-02-13 | 21:56

Goed dat zo'n typisch Hollands compromis wordt opgeheven. Of een totaal rookverbod of totaal geen rookverbod. Niet zo'n tussenvorm die we nu hebben.
Dat het rookverbod de horeca om zeep helpt is iets van de horeca zichzelf heeft aangepraat. Andere landen bewijzen dat dit gewoon niet het geval is.
Verder is het rookverbod in eerste instantie ook niet bedoeld voor de roker zelf maar voor het personeel en de overige bezoekers. In Nederland is er nu eenmaal een meerderheid die liever heeft dat er geen rook hangt in het uitgaansleven. Heeft niets met betutteling te maken, maar met een democratische wens.
Rookvrije cafés werken niet. In een uitgaansgezelschap zitten er altijd wel rokers. Dan wordt eigenlijk altijd de keuze gemaakt voor een rokerscafé, ook al is dat niet-geuite tegenzin van de niet-rokers.

Bytemaster | 11-02-13 | 21:45

Mooi! Had al veel eerder moeten gebeuren.

kingKnossos | 11-02-13 | 20:18

Daarbij heb ik een hekel aan communiceren met azijnpissers, en daar zit de kroeg straks vol mee. Lekker duidelijk, ow wacht, de horeca gaat naar de kloten dat is ook zo.

No Mames | 11-02-13 | 18:52

Goede zaak, dat scheelt me een mooie berg kroeg geld welk ik weer om kan zetten in peuken.

No Mames | 11-02-13 | 18:50

Roken is zo 1980.

Codeklopper | 11-02-13 | 18:35

@swassannuf | 11-02-13 | 15:52 |
Helaas dat verbieden kennelijk wel van deze tijd is. Vaak zijn ex-rokers het meest fanatiek tegen roken. Ik ben zelf een gezelligheidsroker (in de winter rook ik ook gerust een maand niet), maar ik zie het nut van verbieden niet. Als er vraag is naar rookvrije kroegen zullen deze toch wel ontstaan, de marktwerking kan dit dus prima oplossen.
@De enige echte knert | 11-02-13 | 16:52 |
De meerderheid heeft er kennelijk ook geen problemen mee, anders gingen ze wel naar een kroeg waar niet gerookt mag worden.

potsenmakkert | 11-02-13 | 18:32

Dat die niet-rokers dan gewoon wegblijven! Rokers zijn sowieso gezelliger.
Stelletje azijnzuigers!

Dr. Knochenhausen | 11-02-13 | 17:28

Goede zaak! De meerderheid rookt NIET. Roken is net als geloof; lekker thuis doen in je eigen hok maar val anderen niet lastig met die stank.

De enige echte knert | 11-02-13 | 16:52

MDA schreef dat er geen kroegen/pubs gesloten waren door het rookverbod in andere landen...

In 2007 gingen in totaal 1409 pubs definitief dicht, tegenover 216 in 2006 en 102 in het jaar daarvoor, meldt de branchevereniging.
Dinsdag gaat in de Nederlandse cafés en overige horeca het rookverbod in.

Ik denk dat je daar een kleine vergissing maakt....

Ook lees je hier: eindelijk die STANK uit de kroeg.... Heb je wel eens in een cafe gestaan waar het druk is en niet gerookt wordt... Verschrikkelijk wat een stinklucht van slechte adem, bierscheten, zweetlucht...
Geef mij maar tabak lucht"

Oh ja, ik rook niet (meer)

feessie! | 11-02-13 | 16:27

Och de NuJij antirook lullo's zijn in groten getale weer aanwezig op geenstijl.
Terug in jullie linkse NuJijhok A.U.B.

oordop | 11-02-13 | 16:23

roken is voor paupers

technov1king | 11-02-13 | 16:10

La Vie En Rose | 11-02-13 | 12:38 | + 6 -
Conclusie:u bent een roker.
Zelf kon ik vroeger (meer dan vier jaar terug) ook zo ongefundeerd en zeer onredelijk reageren op het een of andere verbod op roken.
Dus ik begrijp het wel,maar is niet meer van deze tijd.
Gewoon stoppen ermee,is het beste,je kan het.

swassannuf | 11-02-13 | 15:52

@MacVulpen | 11-02-13 | 14:09
Maar je kent verder wel mensen, of dat ook niet?

'TrauMa | 11-02-13 | 15:46

MDA | 11-02-13 | 11:43 | + -17 -
+10, top.

swassannuf | 11-02-13 | 15:45

D66 een liberale partij? Hoezo?
En PvdD, alleen voor de dieren liberaal, niet voor hun stemmers.

who cares | 11-02-13 | 15:27

Gezeik over roken - in deze crisistijd lijken al die extra accijnsinkomsten me meer dan welkom....

Grobbekop | 11-02-13 | 15:24

De volgende motie van de gristenunie zal een algemeen verbod tegen masturberen en sex zonder dat het tot doel heeft voorplanting te genereren. Ook hier steun van cda en gpv alsmede de droogneukers van d66

John Doorzon | 11-02-13 | 15:23

@Pantheist Voorheen mocht je rokers niet weigeren in je eigen kroeg. Z.g. openbare gelegenheid. (zelf niet als ze alleen komen pissen) Vriendelijk vragen of alleen een bordje ophangen is helaas niet voldoende om een verslaafde tegen te houden.

Olieboer | 11-02-13 | 14:36

@Pantheist | 11-02-13 | 12:34 |
Vreemde redenatie. Ga eens uit van een situatie waarin er nog geen enkele kroeg is. 2 kroegbazen willen beiden hun eigen kroeg beginnen. De ene wil graag een kroeg waarin mensen kunnen roken, de ander wil een kroeg waarin er niet gerookt mag worden. Als er een verbod is heeft de tweede inderdaad de vrijheid een kroeg op te zetten waarin men niet mag roken, maar de eerste mag geen kroeg opzetten waar gerookt mag worden. Ergo: een beperking van de vrijheid van de eerste kroegbaas.
@Olieboer | 11-02-13 | 12:41 |
Wat verschrikkelijk stom dat er geen ondernemers waren die dat voor dat verbod al inzagen! Een gemiste kans, rookvrije kroegen, er was kennelijk vraag naar! Zeker als ik hier hoor dat er een behoorlijk aantal mensen naar een rookvrije kroeg wil, kan ik me niet voorstellen dat er geen slimme ondernemers zijn die daarop inspringen!

potsenmakkert | 11-02-13 | 14:20

@LangeTijdGeleden | 11-02-13 | 13:47 |
Maar zijn er dan echt geen kroegen waar niet gerookt mag worden? Zo niet, dan zie ik een gat in de markt!

potsenmakkert | 11-02-13 | 14:13


@Old_Spice, Nee Spanjaarden roken meer als Nederlanders. Maar ik dacht eigenlijk meer aan de Nederlandse kroegen hier. De enige kroeg waar nog clandestien gerookt wordt heeft bijna geen klanten meer.

Over die keuze, ondanks het verbod en dat ze zien dat er niet gerookt wordt, zijn er toch nog van die verslaafden die toch binnen een sigaret opsteken, en dan moeilijk doen als ze naar buiten geleid worden. Gelukkig zien ze snel in dat ze in de minderheid zijn.
Ik heb het wel met ze te doen hoor, die arme verslaafden.

Olieboer | 11-02-13 | 14:13

@Old_Spice | 11-02-13 | 12:30 |
Inderdaad, stelletje vuillakken! Ja gaat me daar toch uit je bek meuren van kebab! Net als van shoarma, koffie, vis en alle gerechten met kerrie! Verbieden die zooi!

potsenmakkert | 11-02-13 | 14:11

www.youtube.com/watch?v=BW_qqDBdmOg

Rokers zijn lelijk en ze stinken altijd. Rokers behoren tot een of meerdere van deze categorieen: tokkies, psychiatirische patienten, meervoudig verslaafden of dom volk.

MacVulpen | 11-02-13 | 14:09

Weet je wie ook roken wilde verbieden?
Stormageddon | 11-02-13 | 13:25 |

Nee.

ProAsfalt | 11-02-13 | 14:00

Ik kan zelf wel bepalen of ik in een rokerig café gratis wil meeroken.
Daar heb ik Dictatuur'66 en de hele betweterige Linkse Bende niet voor nodig.
De Linkse Bende wil dit verbod alleen maar invoeren zodat zij nog meer ambtenaren kunnen aanstellen om het de Hardwerkende Burger nog harder te kunnen laten werken voor de 'prachtige' controlerende ambtenaren.
Eigen zouden café bazen gewoon een paar Pitbulls voor de ingang moeten zetten die deze ambtenaartjes haarfijn weten te herkennen.

ProAsfalt | 11-02-13 | 13:58

Ik ben blij dat de regering eindelijk die betutteling van de kleine cafeetjes afschaft. Heel goed om een heldere lijn neer te zetten en dat men een foute beslissing door een eerder kabinet terug durft te draaien.

RichardAnker | 11-02-13 | 13:48

@Old_Spice, veel heb ik daar niet tegen in te brengen. Het klopt allemaal wat je zegt.

@MarcS, nouja "zuur", ik vind het alleen 'jammer', een gezellige kroeg kan ik niet meer in na 12 uur savonds en samen stappen met vrienden wordt ook steeds moeilijker. Alleen maar omdat ik iets minder tegen de rook kan dan "gemiddeld" mens.

LangeTijdGeleden | 11-02-13 | 13:47

@LangeTijdGeleden | 11-02-13 | 13:10 - Graag gedaan! Ik bedoel, de rokers behoeden u voor: Overmatig drank misbruik maar ook voor te weinig slaap. Tel hierbij op dat u minder uitgeeft, omdat u vroeg in uw mandje ligt. Ik zou bijna een staande ovatie voor de rokers van u verwachten, maar daar bent u vast te zuur voor.

MarcS | 11-02-13 | 13:41

Zeikland

carramba | 11-02-13 | 13:38

@LangeTijdGeleden | 11-02-13 | 13:10
Het is dan ook een te omslachtig verbod, het is niet te handhaven. Dan is het slechts een kwestie van tijd voordat men zich er niet aan houdt. En dat is niet alleen burgerlijke ongehoorzaamheid, de wet zelf houdt met te weinig dingen rekening. Bijvoorbeeld, lokale regels omtrent sluitingstijden van deuren, en kleine kroegen die geen plek hebben voor een rookruimte. Hadden ze dit van te voren geregeld met gemeenten, dat rokers wel tot aan sluitingstijd naar buiten mogen om te roken, en weer terug naar binnen, dan was er hoogstwaarschijnlijk geen probleem geweest. Tevens, wordt het aantal rokers onder de horecabezoekers erg onderschat. Een kwart van de Nederlanders rookt ongeveer, maar ik schat het percentage rokers onder de horecabezoekers toch echt op minimaal 40%. Er zijn altijd mensen die niet vast roken, maar wel eens een sigaretje bietsen als ze in een cafe zijn. Tja, dan kan Den Haag wel zeggen dat het niet mag, maar als vrijwel iedereen rookt in een kroeg, dan kijken de klant en de barman elkaar aan, en steken gewoon aan de bar een sigaretje op. En laten we eerlijk zijn, in kroegen wordt er al honderden jaren gerookt, tot aan 2008, daarvoor zeurde niemand, behalve dan misschien een enkeling met teveel tijd en een leuk gesubsidieerd baantje bij stivoro of clean air Nederland.

Old_Spice | 11-02-13 | 13:28

Weet je wie ook roken wilde verbieden?

Stormageddon | 11-02-13 | 13:25

met heel veel dank aan dat natte sjekkie Diederik en vloeitje Alexander.. sterf !

(c)ZWITSUL | 11-02-13 | 13:20

@Aktivist, ja volgens mij heb je gelijk. Zo'n verbod zal toch geen fuck uitmaken. Ik zal t wel gewoon accepteren dan maar. Nog steeds proberen niet-rook kroegen op te zoeken, maar onze lijst met het aantal kroegen dat officieel een niet-rook kroeg is, begint nu aardig z'n einde te zien... Vrijwel geen één kroeg houdt zich er aan na 12 uur savonds.

LangeTijdGeleden | 11-02-13 | 13:10

Je bent hier je hele leven slaaf van de staat die hele staat moet opdonderen.

JensDensen | 11-02-13 | 13:08

Rook ook, was van het weekend in een ziekenhuis op bezoek, zag er een paar rokers door de gangen schuifelen met zuurstof en andere dingen en uitgemergelde lichamen en geelblauwe gezichten, denk je wel weer ff na.

Uw Verzekeringsadvis | 11-02-13 | 13:00

Wat boeit dat rookverbod nu nog.
In elke kroeg en disco in NL wordt gewoon gerookt...

Fapsletje | 11-02-13 | 12:57

Betuttelen is goed. Alleen linksmensen en populistisch rechts delen de afkeer tegen orde en tucht, zoals ze wel meer dingen delen.

Bigi Bana Boy | 11-02-13 | 12:50

@Olieboer | 11-02-13 | 12:41
De Spaanse samenleving, en de implementatie van het rookverbod, is natuurlijk 1 op 1 te vergelijken met Nederland.

Old_Spice | 11-02-13 | 12:47

Pantheist | 11-02-13 | 12:34
Ik heb het in een eerder topic hierover al eens uitgelegd, maar zal het voor jou dan nog maar eens doen: Als een kroeg roken toestaat en jij - als niet-/ex-roker op een gegeven moment genoeg krijgt van de rook en de stank, dan ga je toch weg naar een rookvrije kroeg, waarvan er overigens meer dan genoeg zijn? Nog sterker: Als jij weet dat er in een bepaalde kroeg gerookt wordt, dan ga je daar gewoon niet heen! Afstemmen met de voeten, noemen ze dat.
Als jij bang bent om een gruwelijke dood te sterven door te stikken in je eigen bloed omdat je wel eens een pilsje drinkt in een kroeg waar gerookt wordt, heb je echt een probleem en raad ik je aan om professionele hulp te zoeken!

Aktivist | 11-02-13 | 12:46

@Pantheist | 11-02-13 | 12:34
In dit geval is er geen sprake van vrijheidsbeperking, bovendien gaat de wet daar ook niet over. Het gaat om kleine kroegen waar de eigenaar zelf achter de bar staat. De wet is bedacht om horeca werknemers een rookvrije werkplek te geven. Als de enige werknemer, de kroegbaas, zelf rookt, is die wet dus niet nodig. Daarom is ook deze uitzondering bedacht. Met natuurlijk ook het idee dat een kleine kroeg geen plek heeft voor een rookruimte, en er dus sprake is van oneerlijke concurrentie. Tevens houdt het rookverbod geen rekening met lokale regels, bijvoorbeeld dat in sommige gemeenten kroegen geen mensen meer naar binnen mogen laten na 2 uur. Stel dat de sluitingstijd om 4 uur is, dan kunnen rokers dus 2 uur niet naar buiten om te roken. De wet klopte dus al niet toen hij werd bedacht, en dan heb ik het nog niet eens over dat het onmogelijk te handhaven is. De allerbeste, lees goedkoopste, oplossing is dat horecaondernemers zelf mogen bepalen of er gerookt wordt of niet. Als er genoeg animo is voor rookvrije cafe's, wat anti-rokers en anti-rook lobbyisten (gesubsidieerde stichtingen) stellig beweren, dan zou zo'n cafe helemaal stampvol moeten staan. En, het is dan niet vrijheidsbeperkend, aangezien een niet roker kan kiezen tussen een rook cafe en een niet rook cafe.

Old_Spice | 11-02-13 | 12:45

Ik ben voor een verbod van Alcohol in horeca gelegenheden.

Die vieze dranklucht en dan het gevaar wat ze opleveren, als ze half bezopen over straat gaan.
En dan de gezondheidsrisico's op de lange termijn bij alchohol gebruik.

Is dat de volgende stap............

Nog ff dan heb je toestemming van de overheid nodig om te gaan schijten, daar komt ook stank vanaf!

LostSandWich | 11-02-13 | 12:42

Goede zaak. Roken is smerig. Je stinkt er heel goor van uit je bek en wanneer je een ruimte binnen komt vallen de vliegen dood neer van de stank en ook de niet rokers die daar verkeren. In Suriname hebben ze het zelfs in de openbare ruimte verboden op risico van een celstraf. Dus moeten we hier niet zeuren. www.telegraaf.nl/buitenland/21281562/_...

doenormaal! | 11-02-13 | 12:42

Hier in Spanje draaien de kroegen als nooit tevoren. Er was natuurlijk een dip toen de rokers naar buiten moesten om te roken, bleven er een aantal weg. Maar na een tijdje kwamen daar vele niet rokende klanten voor terug. En nu stink ik niet meer als een bunzing na een avondje stappen. Heerlijk, ieder zijn genot maar niet ten koste van anderen. Zou eigenlijk je eigen fatsoen moeten zijn roker!

Olieboer | 11-02-13 | 12:41

Er is een ruim aanbod van rookvrije café's, daarnaast mag in geen enkel restaurant nog worden gerookt, maar nog is het niet genoeg.

Conclusie: Die anti-rookbrigade bestaat uit zure bemoeizuchtige zeikerds die anderen het licht in de ogen niet gunnen. Dat geldt ook voor de politici van partijen die het nieuwe voorstel steunen.

La Vie En Rose | 11-02-13 | 12:38

Dat is toch terecht. Het is niet alleen de keuze van de roker als iedereen in zijn/haar omgeving die giftige dampen ook binnenkrijgt, met nog meer kankerverwekkende stoffen dan de roker zelf. Dat sommige mensen een vreselijk pijnlijke dood willen sterven waarbij ze stikken in hun eigen bloed is hun probleem, maar als ze de gezondheid van anderen schaden heeft het niks met vrijheid meer te maken. De vrijheid om de vrijheid van anderen te beperken is geen vrijheid.

Pantheist | 11-02-13 | 12:34

Mag je als horeca-ondernemer zelf even bepalen of er in je EIGEN tent wel of niet gerookt mag worden.
Of betaald de Roverheid, de vaste lasten van de ondernemer.Of zijn het staats-horeca panden

Baas in eigen ZAAK, de ondernemer investeerd, loopt de ondernemersriscico's, dus mag ie dan ook zelf bepalen wat er in ZIJN zaak wel of niet is toegelaten.

En niet-rokers zijn niet verplicht een rook-tent binnen te stappen, die hebben alle vrijheid om zo'n zaak te mijden. Anders is het met scholen, ziekenhuizen, gemeentelokketten.

LostSandWich | 11-02-13 | 12:31

@LangeTijdGeleden | 11-02-13 | 12:24
[mafkees modus]Kebab verbieden nu! Het stinkt, het is ongezond, en mensen hebben er last van. VERBIEDEN NU! [/mafkees modus]

Old_Spice | 11-02-13 | 12:30

LangeTijdGeleden | 11-02-13 | 12:24 |
Vergeet niet dat het rookverbod door ambtenaren gecontroleerd wordt. Na 11 uur 's-avonds hebben die recht op toeslag, dus na 10 uur 's-avonds worden ze niet meer op pad gestuurd.
Kortom: Als de tweede slaapkamer haar zin krijgt komt er wéér een verbod bij dat a) niet fatsoenlijk gehandhaafd wordt en b) massaal ontdoken wordt.

Aktivist | 11-02-13 | 12:30

Ahum. Door het rookverbod wordt de horeca genekt, door de hypotheekregels de huizenmarkt, door de bankenregels de bankenindustrie, nertsenboerderijen moeten ook al opbokken, de energiemarkt is compleet verneukt door subsidiemolens en al die lui van de verkeerde kant van het muurtje hebben de bouwindustrie verpest. Daarbovenop is de EURO een gapend monetair gat geworden en die paar centen die we nog kunnen verdienen gaan naar Franse boeren en Poolse wegen.
En het is dus de schuld van bankiers dat de economie niet meer loopt?

Zeddegeizot | 11-02-13 | 12:30

Roken en niet roken kroegen,probleem opgelost.
Alleen verwacht ik weinig toeloop bij de niet roken kroeg.
Waar ze zich van bewust zijn dus vandaar een algeheel verbod.

Bolletje Knok | 11-02-13 | 12:28

Ik kuch me de godganze nacht als ik met m'n vrienden uit ga en om half 12 worden bij (bijna) elke kroeg (waar normaal niet gerookt mag worden) opeens de asbakken uit de kast gehaald en op elk tafeltje gezet. Hele gezelligheid en goede humeur naar de tyfus en alle kleding stinkt gelijk naar de adem van kapsalon en frituur bakken gevuld met asbest.

Uitgaan is niet meer leuk voor niet-rokers, of je moet naar huis rond 12 uur naar huis als je het gerook niet wilt mee maken.

Dan vermijd je kroegen waar wél gerookt wordt om in kroegen te gaan waar niét gerookt mag worden en dan krijg je dat weer... Inspectie die controleert ook alleen maar rond 9-10 uur savonds.

LangeTijdGeleden | 11-02-13 | 12:24

Aan alle anti-rook communisten hier, die graag vertellen wat een ander wel en niet mag; sterf.
Ga ergens in een woestijn de DDR stichten ofzo, kan je daar lekker a la Honecker mensen onderdrukken en vertellen wat ze moeten dragen, en wat ze moeten eten en drinken. Enge communisten zijn jullie.
www.youtube.com/watch?v=bWe6k1F5WKQ

Old_Spice | 11-02-13 | 12:23

Roken zelf gekozen genot? Een hardnekkige verslaving bedoel je! Alsof de paffers der lage landen door een verbodje van Rutte c.s. ook maar één sigaret minder zullen roken. Was het maar zo mooi.

Kopje Suiker | 11-02-13 | 12:22

De kroegen waar nu nog gerookt mag worden zitten straks echt niet vol met niet rokers. Het zijn alleen de kleine bruine kroegjes die alleen nog klanten hebben OMDAT er gerookt mag worden. Dus met dit verbod zullen ze alleen bereikne dat deze kroegen over de kop gaan en de bezoekers alleen thuis gaan zitten. Duidelijk geval van een lose-lose situatie. Waar onze overheid een onverklaarbare voorkeur voor lijkt te hebben; zie bijvoorbeeld het gesodemieter met coffeeshops. Dit krijg je ervan als een land zijn leiders toestaat elk contact met de samenleving te verliezen.

Engebert Hinckerdump | 11-02-13 | 12:20

Roken is smerig, ongezond en volstrekt asociaal want het stinkt. Dus dat doe je niet in de openbare ruimte om dezelfde reden dat je er ook niet gaat zitten schijten. Deal with it, tokkies.

très cool | 11-02-13 | 12:19

Ze kunnen helemaal niks in Den Haag en moeten alles overlaten aan Brussel,dan bemoeien ze zich maar met het roken,stumperds zijn het.
Rook zelf niet,maar van mij mag iedereen die dat wil zelf bepalen.

fleurtje | 11-02-13 | 12:17

Is er al een mierenneukverbod voor en door faalpolitici in de maak? Bokeensop! Hou je verdoemme bezig met de miljarden die sneller dan de lichtsnelheid verdampen of de verregaande inmenging van de Eurofascisten! Ga eens doen waar je voor gekozen bent!

Sliptong | 11-02-13 | 12:16


très cool | 11-02-13 | 11:23 |
+veul

irma zonderboezem | 11-02-13 | 12:08

PS al 10 jaar is op het werk geen roker langer gebleven dan zijn proefperiode.
MadDieu | 11-02-13 | 11:59 |
Nee, met zo'n 'collega' als jou was ik - zelfs als ex-roker - ook niet langer gebleven!

Aktivist | 11-02-13 | 12:07

Mooizo,
Nu nog het roken op terras afschaffen en dan zijn we tenminste ergens. Blijft klote als je lekker in de zomer op een terrasje wil zitten en dat er om je heen gerookt wordt.

Woetism | 11-02-13 | 12:02

Enige sta in de weg de VVD ? En de PVV dan ?

ja,diedus! | 11-02-13 | 12:02

Wij moeten blij zijn met deze komedianten die ons behoeden voor ongezonde zaken.
Kijk maar naar hun enorme inzet bij de aardbevingen in Groningen.
Aan de ene kant kent hun betuttelen geen grenzen en aan de andere kant stappen ze zonder problemen over grote problemen. Roken, oh, dat is zo ongezond. Aardbevingen, tja, jammer dan voor jullie, wij kunnen niet zonder dat geld.
Ik ben een niet roker.

mail | 11-02-13 | 12:02

Wat mij verbaast is dat de grotere horeca-bedrijven voorheen de kleine kroegen niet verlinkten.

Niet-rokers hebben al jaren hun eigen alternatief voor de kroeg (en bij een rookverbod is dat alternatief nog steeds voorhanden).
Minder dan 30% van de Neerlanders rookt. Rokens (zijn vaak meervoudig verslaafd) nuttigen per bezoek meer alcoholische drank dan niet-rokers. Afhankelijk van het onderzoek bezoeken rokers 5 tot 10 keer zo frequent een café.

Er is behalve het roken geen reden waarom niet-rokers minder uitgaan in cafées.
Er is dus beduidend meer omzet in kroegen te maken als er niet meer wordt gerookt.
Maar nogmaals één café waar wordt gerookt bederft de pret voor alle kroegen in de straat (net als roken voor de deur).

PS al 10 jaar is op het werk geen roker langer gebleven dan zijn proefperiode.

MadDieu | 11-02-13 | 11:59

Als politici het over soladiriteit hebben bedoelen ze eigenlijk. Ge zulle weten sjullie plebs wa crisis is, hedde ge daot begrepe ut da ding!

william7055 | 11-02-13 | 11:56

@MDA | 11-02-13 | 11:43

Euh? In de UK gaan jaarlijks honderden pubs op de fles. En straks in Suriname ook.

Goede nieuws is dat controlerende agenten (= lieden in op uniformen gelijkende pliessiepakken) straf bonnen kunnen gaan uitschrijven. Gaat het oplospercentage toch weer met 0,001% omhoog...

*Puf puf*

Mammeloe | 11-02-13 | 11:56

BekiekUtMoar | 11-02-13 | 11:51
Precies, alle andere vergif wat je nietsvermoedend binnenkrijgt wordt doodgezwegen. Ik ben trouwens gestopt met roken omdat ik de overheid geen cent accijns meer gun. M'n drank en benzine koop ik al vele jaren over de grens, daar kreeg de NL overheid toch al geen cent meer van! Wat een hypocriete, accijnsverslaafde droeftoeters. Verbied tabak dan meteen, dat werkt bij andere verboden ook al zo goed......

Aktivist | 11-02-13 | 11:56

De kroegen hebben het zelf verpest, want er zijn legio kroegen MET personeel waar 's avonds (als de controle-ambtenaren niet meer werken) de asbakken weer op tafel komen. Dat gelul over die zielige buurtkroeg slaat nergens op.
Daarnaast: handhaving kan ook veel beter door de politie gedaan worden, want die lopen toch al rond in uitgaansgebieden. Af en toe een kroeg binnenlopen en als er gerookt wordt: pats, boete. Moet je eens zien hoe snel het klaar is met de overtredingen.

JohanM | 11-02-13 | 11:56

Tja, die twee kroegen waar je nu nog legaal mag roken... Daar moet je je ook echt druk over maken. Ik had liever gezien dat men eens echt ging regeren. Stappen zetten, de crisis uit of zo. Maar nee, liever navelstaren en dan dit maar op de agenda.

Mark van Leeuwen | 11-02-13 | 11:56

Not Muhammad | 11-02-13 | 11:53

Hoe kom je erbij dat we in een democratisch land leven? Koffie?

Botte Hork | 11-02-13 | 11:56

Hippo-crises ten top natuurlijk wel flink aan tabak willen verdienen en vervolgens ook nog verbieden Haags-geteisem.

Jan Boel | 11-02-13 | 11:55

Vooruit dan maar. Omdat 't m'n vrije dag is EN omdat het regent.
.
1) Roken is slecht voor je!
A: Klopt als een bus. Ik ken de gevaren. Van traag zaad tot kanker. Let wel; het zijn gevaren. Het is een risico wat ik neem, geen onherroepelijk doodvonnis bij de eerste teug.
.
2)Ok, maar dan alleen in je huis en op straat.
A: Die redenering hou je nog geen twee minuten vol. Zoveel argumenten tegen. Te beginnen met de zwakste. Er is wel meer in de buitenlucht wat niet bevorderlijk is voor uw lichamelijk welzijn. Niet bijster sterk, maar het klopt als een bus.
Persoonlijk ben ik meer van de school die het argument tegen nader onder de loep legt. Wat willen de niet-rokers? Juist, een plek die zich qua regels schikt naar hun welbevinden.
Jammer genoeg voor de Stivoro-milities onder ons leven we in een democratisch land. Als de meerderheid van de horeca-bezoekers graag een sigaret opsteekt. Wie bent u dan om dat te verbieden? Wie moet er nu eigenlijk de kroeg uit?
.
3) FATSOEN! Gun mij ook een prettige rookvrije avond uit!
A: Maar natuurlijk, daarom hadden we ook graag de rokersruimte behouden. Maar nee. Ook hier geldt wederom de dictatuur van de minderheid. Die gaat zelfs zo ver, dat de Nicofoben nog liever een uitbater de nek omdraaien dan hem zelf te laten beslissen over zijn eigen zaak.
.
4) Wacht maar tot je op de long-afdeling ligt.
A: In dat geval zou ik waarschijnlijk mezelf verwijten stom te zijn geweest. Koppig. Van het roken an sich zou ik geen seconde spijt hebben. De sigaret heeft zich niet aan me opgedrongen.

Not Muhammad | 11-02-13 | 11:53

Hey Rutte, Bro, ik weet nog een goed argument dat je kunt aanhalen om dit onzinverbod door de plee te spoelen: ze noemen het marktwerking! Hier kun je de definitie nalezen: nl.wikipedia.org/wiki/Marktwerking zijn we cool?

potsenmakkert | 11-02-13 | 11:53

"Alle hoop van de rokers en kroegbazen is dus gevestigd op Mark Rutte"

Stop maar maar met hopen dan..

Botte Hork | 11-02-13 | 11:52

De gotspe van kanker krijgen door meeroken wordt nog steeds vol aangehangen, ondanks dat onderzoeken het tegendeel bewezen hebben.
Elke vorm van persoonlijk plezier moet kapotdeaud gemaakt worden.
Al die vrouwen die tengevolge van de Diana-pil zijn overleden, wat werd toegeschreven aan roken/meeroken, worden zorgvuldig uit de statistieken gehouden. En zo zijn er nog veel meer zaken die nu ongezond blijken, die toen het ei van Columbus leken. Maar het is zo lekker makkelijk bashen op rokers...
Verbied dan de productie, dan laat je pas echt zien dat je het meent en niet verslaafd bent aan de accijns en BTW-afdracht op sigaretten.

Getekend: Een gestopte roker.

BekiekUtMoar | 11-02-13 | 11:51

Luistert lutsers .....
Nu heb ik geen geld te makken, maar heb nog net genoeg om een lekker peukie te roken. Als we roken helemaal verbieden (kan niet lang meer duren) dan heeft niemand meer iets te makken, ze innen de poet toch wel. U kunt dan wel denken ik wil naar een rook vrije kroeg, maar daar hebt u helemaal geen geld meer voor, want gekaapt door onze roverheid. Sterker, u heeft nergens meer geld voor, maar gelukkig leeft u heeeeeeel lang en het voelt nog veel langer zo zonder de geneugten des levens. Maar blijkbaar is dit wat u en masse wilt, niets meer zelf beslissen, gedwee meelopen en werken tot u omkiepert.

MarcS | 11-02-13 | 11:51

Enige vorm van betutteling waar ik achter sta.. Prima verbod! Ik wil NIET meeroken en ik wil ook niet beperkt worden in mijn kroegkeuze. Opzouten met die stinkstokken naast niet rokers.

HiddenAgenda | 11-02-13 | 11:50

Ik ben er erg blij mee, dat vieze gestink!

Xerberoz | 11-02-13 | 11:50

Ik ga regelmatig naar een kroeg waarin letterlijk iedereen rookt. De kroegbaas en zijn klanten. Waarom zou een overheid ZIJN kroeg binnen moeten dringen om een rookverbod af te dwingen, terwijl niemand daar op zit te wachten? Een volwassen mens die zijn eigen keuzes kan maken en niet in de rook wil zitten heeft de keus om naar een andere kroeg te gaan. Dit is echt pure betutteling, een overheid die als een soort moeder optreedt om jou te vertellen wat wel en niet mag. Wederom zal het weer niet gaan werken, Ab Klink kan erover meepraten.

The Green*Machine | 11-02-13 | 11:49

Emigreren gaat nog eens héél groot worden in dit land.

Botte Hork | 11-02-13 | 11:49

Euh, de partij voor/van de dieren wordt gerund door de gekkies van de Zevende Dags Adventisten. Die zijn nog debieler dan de SGP.

Biff Eagleburger | 11-02-13 | 11:49

@MDA | 11-02-13 | 11:43
"LOOP NIET TE ZEIKEN."

Vreemd, jouw tegel is een en al gezeik.

Che_cuevara | 11-02-13 | 11:48

Je zou er bijna weer van gaan roken uit protest tegen zoveel mensenhaat, wat een treurigheid!

Aktivist | 11-02-13 | 11:48

Roken is smerig. Alleen onderontwikkelde types houden zich er mee bezig.

Tabernakel | 11-02-13 | 11:48

heeft niets met betutteling te maken, gewoon gezond verstand.

istawa | 11-02-13 | 11:47

Roken is haram, mag niet dus we zijn op de goede weg naar Eurabia volgens afspraak: jij een beetje olie en nieuwe Europeanen, wij een beetje wapens en nog meer geld.

Devlin038 | 11-02-13 | 11:47

... en ze maken de hele horeca kapot

escaleertuitdehand | 11-02-13 | 11:45

Che_cuevara | 11-02-13 | 11:43

Mijn geduld begint aardig op te houden. * Protest sigaret aansteken doet *

Botte Hork | 11-02-13 | 11:45

Wanneer een kroeg blauw staat van de rook, ga ik er gewoon niet naar binnen. Simpel toch? En wat die rokers doen mogen ze helemaal zelf weten. Net zoals de kroegbaas, die kan een bordje Niet/Wel roken ophangen. Maar ja, onze overheid doet niets liever dan betuttelen. En wij pikken het, dus.....

Polletje Piekhaar | 11-02-13 | 11:44

Oplossing?
kroeg 100m2.
verdeel in 2 gebieden.

2m lange bar en hokje waar barkeeper en de SGP kunnen zitten.
Glazen scheidingswand met deursluis van 82m2
De rookruimte.
Publiek massaal in de rookruimte en om een biertje te halen moet je even door de sluis.
-
niks probleem. even studiereisje maken naar bijvb munchen of manchester en je ziet talloze creatieve oplossingen.
Heeft cafe 2 verdiepingen? rookruimte, zonder bediening, op de 1ste etc etc

2emeREP | 11-02-13 | 11:44

Ik ben die betutteling en graaien van de overheid meer dan zat! Misschien is het tijd voor zelf deportatie..

kruimelzuiger | 11-02-13 | 11:43

Ik ben die betutteling en graaien van de overheid meer dan zat! Misschien is het tijd voor zelf deportatie..

kruimelzuiger | 11-02-13 | 11:43

Wat een gezeik weer van GS. Kijk eens om je heen, haal je hoofd eens uit je reet. In Fr, Ir, Eng, Dui, etc etc is het roken in kroegen al lang verboden. Geen kroeg die daar stuk aan is gegaan, geen kroegbaas die de straat op is gegaan... Niemand die er na een paar maanden om zeurt, en iedereen vind het eigenlijk fijner, zelfs de meeste rokers. Alleen nederland is zo'n land van zeikers, die moeten zeiken om iedere regel die ze niet bevalt. Cigaretten zijn smerig, stinkend, verslavend en slecht voor de gezondheid. Kap er gewoon eens mee, en LOOP NIET TE ZEIKEN.

MDA | 11-02-13 | 11:43

VanLeeuwen zo te lezen ben je zelf ook zo'n nicotinejunk die niet goed kan of wil lezen wat er op zo'n pakkie stinkstokjes staat.
Door misplaatst ongenoegen te uiten over het verdwijnen van stink kroegen kun je de aandacht over de bewezen gevolgen van roken echt niet onderschoffelen. Ook al is dat, zo lijkt, beter voor je eigen, wederom misplaatste, gemoedsrust.

Lichtstadfan | 11-02-13 | 11:43

@Botte Hork | 11-02-13 | 11:41
Als het niet verboden is, is het ook niet de moeite waard.

vetkleppert | 11-02-13 | 11:43

@Botte Hork | 11-02-13 | 11:41
Daar zijn ze mee bezig.
Nog even geduld.

Che_cuevara | 11-02-13 | 11:43

Wel zo zuurzaam, zo lang mogelijk vreugdeloos leven om zuurzaam lang te kunnen werken voor alles waar je last van hebt, natuurlijk.

vetkleppert | 11-02-13 | 11:42

kapotte_stofzuiger | 11-02-13 | 11:38
Aha, you got me.
Nee natuurlijk niet, die dingen die ik opnoemde kan je zelf kiezen, belasting wordt ons uitgewrongen om alles te bekostigen waar we last van hebben, waaronder een rookverbod.

Cuyahoga | 11-02-13 | 11:41

Laten we gewoon ALLES verbieden.

Botte Hork | 11-02-13 | 11:41

Nu het verbod op kroegen nog.
Het is toch ronduit belachelijk dat dochter Freddy Heineken de rijkste vrouw van NL is?

Einde van de Domheid | 11-02-13 | 11:40

@kapotte_stofzuiger | 11-02-13 | 11:38
Abonnement opzeggen.

Che_cuevara | 11-02-13 | 11:39

@Cuyahoga | 11-02-13 | 11:35
Ik houd niet van de belastingdienst. Wat nu?

kapotte_stofzuiger | 11-02-13 | 11:38

@Cuyahoga | 11-02-13 | 11:35 En zo simpel is het nou helemaal.
Blijft moeilijk voor de regenten in DH.

Treurig varken | 11-02-13 | 11:38

Onderdeel van de totale debielisering van de samenleving. Het 8-journaal is het nieuwe jeugdjournaal, je kunt geen bocht meer nemen zonder minstens 3 waarschuwingsborden en uiteraard kan je niet zelf beslissen over je eigen gezondheid.
Ook niet-rokers moeten beseffen: Hiermee instemmen is straks ook instemmen met een verbod op boter, koffie, suiker, alcohol, gevaarlijke sporten en onbeschermde sex.

Zeddegeizot | 11-02-13 | 11:38

@très cool | 11-02-13 | 11:23
Niet rokers hebben 5 keer zoveel kans op de ziekte van Alzheimer en 2 keer zoveel kans op parkinson.
Vaak is de motoriek van rokers beter dan die van niet rokers

2-alles-en-nog-wat.plazilla.com/al-die...

Che_cuevara | 11-02-13 | 11:37

Laat de overheid het niet roken in kroegen stimuleren door belastingverlaging of zo. Verbieden werkt niet, dat werkt bij peuters al niet laat staan bij volwassenen

3Xniks | 11-02-13 | 11:37

Horeca is haram!
Alleen theehuizen wil men overhouden.

vetkleppert | 11-02-13 | 11:36

Heb nog nooit van mijn leven gerookt, maar vind het er gewoon bij horen om al stinkend van de rook en drank 's nachts uit de kroeg te rollen. Daarnaast, zo moet ik uit jarenlang kroegonderzoek constateren, zijn rokers daar gewoon gezelliger.

Weerduivel | 11-02-13 | 11:36

Niet-rokers hebben de vorige keer laten zien dat ze massaal niet naar de bruine kroegen gaan als er niet gerookt wordt. Maar waarom zou je dat soort kroegjes niet de nek omdraaien? Hoe meer mensen in de ww, hoe meer vreugd.

Topperke | 11-02-13 | 11:36

Als je niet van vet eten houdt, ga je toch gewoon níet naar de snackbar.
Als je niet van religie houdt, ga je toch gewoon níet naar de kerk of moskee of synagoge.
Als je van muziek houdt, ga je toch gewoon níet naar Kane.
Als je van journalistiek houdt, kijk je toch gewoon níet naar de VARA.

En als je niet van roken houdt, ga je toch gewoon níet naar een kroeg waar gerookt wordt.
Het leven hoeft helemaal niet zo moeilijk te zijn als we geen politici zouden hebben die altijd maar problemen blijven zoeken.

Cuyahoga | 11-02-13 | 11:35

Voortaan bestaat een bruine kroeg niet uit doorgerookt eiken maar uit waaibomenhout met een likkie beits..

lichtpunt | 11-02-13 | 11:34

Nee, we zouden niet willen dat iemand zich kapot zuipt met een peuk in zijn smoel...

wazzie | 11-02-13 | 11:34

Niks aan de hand, gewoon niets van aantrekken want de kans dat er controle komt is te verwaarlozen. Ik heb nog nooit gerookt maar deze betutteling mag van mij gevolgd worden door ongehoorzaamheid.

Therapietje | 11-02-13 | 11:33

We gaan dezelfde kant op als bijboorbeeld Ierland,
de beste kroegen, maar je mag nergens binnen roken.

Pakje Marlboro (20pc) : € 9.30

atm0s | 11-02-13 | 11:32

@GS Bach | 11-02-13 | 11:24
Moet jij eens kijken wat er gebeurt als er in Nederland niet meer gerookt word.
Als je dankt dat je nu door de overheid geplukt is dat nog niets vergeleken met het feit dat er geen tabak meer verkocht word.
Wees blij dat er nog rokers zijn.

Che_cuevara | 11-02-13 | 11:32

Jezus! Ik d8 dat we deze discussie al hadden gehad?!?

Datzegiktoch | 11-02-13 | 11:31

Dit valt me van de partij voor de dieren toch wel tegen. Minder roken = minder tabaksplanten = hongerige rupsen (Manduca sexta)http://nl.wikipedia.org/wiki/Tabakspijlstaart
-
Wat een smerige dierenhaters die kornuiten van Marianne.

Badderbeest! | 11-02-13 | 11:31

Het rookverbod is een mooi voorbeeld van het feit dat veel Nederlanders gewoon graag betutteld worden. Vrije keuze is maar moeilijk.

En dan zijn de rokers zogenaamd de ruggengraatlozen..

zuurkool | 11-02-13 | 11:31

VanLeeuwen is zo 20e eeuw.
Roken is gewoon slecht.
Ik spreek uit ervaring.

swassannuf | 11-02-13 | 11:30

Laten we ook invoeren dat iedereen verplicht veganistisch moet gaan eten.
Manmanman wat een strafkamp hier.

Botte Hork | 11-02-13 | 11:30

Wees dan gewoon eerlijk en verbied gewoon alle horeca. Dat scheelt een hoop jarenlang uitzichtloos creperen voor al die ondernemers.
Want de laatste drie bezoekers bij -12 graden zitten dus op het terras, tegenwoordig.

vetkleppert | 11-02-13 | 11:30

@GS Bach | 11-02-13 | 11:24
Ruim 600 doden per jaar, tienduizenden gewonden, schattingen tot in de tienduizenden extra slachtoffers door longkanker en hart- en vaatziektes....


... desalniettemin vinden we autorijden heel normaal.

kapotte_stofzuiger | 11-02-13 | 11:28

Jemig, hou toch op met dit gezeik! Roken is slecht, punt.
GS Bach | 11-02-13 | 11:24

Maar wel een individueel recht. Nogmaals, rokers en niet-rokers kroegen.

Botte Hork | 11-02-13 | 11:27

@Einddbaas | 11-02-13 | 11:23
Jij hoeft toch niet naar een kroeg waar gerookt wordt, ga je lekker naar een niet-rokers kroeg.

Che_cuevara | 11-02-13 | 11:27

goeie zaak, hopelijk wordt het ook goed gehandhaafd, niet meer beboeten gelijk de toko sluiten als er gerookt wordt..

maraboe | 11-02-13 | 11:27

Jemig, hou toch op met dit gezeik! Roken is slecht, punt.

GS Bach | 11-02-13 | 11:24

@Treurig varken | 11-02-13 | 11:20
Oh, jij pleit voor een af-en-toe rookverbod. Hoe wou je dat gaan organiseren?

Bakito | 11-02-13 | 11:24

@Strohond | 11-02-13 | 11:21
En vergeet de barvliegen niet

witwas | 11-02-13 | 11:23

Het argument is de gezondheid van anderen. Oh oh oh, die arme niet-roker toch. Wat is de overheid toch begaan met ze.
Als het echte liefde was had onze overheid al lang besloten tot een algeheel verbod op de verkoop van sigaretten.
Dat zou niet goed zijn voor de schatkist, dus wees transparant en ga niet de dominee en koopman uithangen.
Geef rokers een het recht op een aparte ruimte. Zoals vroegah, in de coupes, weet u nog? Schrijf boetes uit voor roken in een afgesloten auto met baby en kleuters aan boord. Dat zou nog te rechtvaardigen zijn. Alles behalve dit.
Laat me goddomme nog aan toe roken op plekken waar dat behaaglijk is. Onder het genot van een glas of tijdens een treinreis van meer dan twee uur van Brussel naar London.

Not Muhammad | 11-02-13 | 11:23

Met de huidige kennis over wat roken met je doet als roker is het ongelooflijk dom om nog te roken.

Met de huidige kennis over wat rokers met hun omgeving doen, is het niet meer dan LOGISCH dat er eindelijk een geheel rookverbod komt. Van mijn part roken ze zich dood maar dan wel lekker thuis of buiten mongols

Einddbaas | 11-02-13 | 11:23

Tegenwoordig dien je wel een deftige baan te hebben, als jij roken en consumpties in de horeca nog kan betalen.

Wablieft ? | 11-02-13 | 11:23

Opzouten met die treurige rooktokkies. Want als ze met hun kanker in het ziekenhuis liggen willen ze opeens helemaal niet meer dood hoor.

très cool | 11-02-13 | 11:23

@Treurig varken | 11-02-13 | 11:20 - Pffffff als er dan iets is dat slecht is: Schaliegas! Zo en nu u weder!

MarcS | 11-02-13 | 11:22

Maak nou gewoon rokers en niet rokers kroegen.
Laat de mensen ff lekker zelf kiezen ipv dit zwakzinnige betuttel bitte.

Botte Hork | 11-02-13 | 11:22

WAT is er toch mis met rokers en niet-rokers kroegen?
Kan de Kamer zich niet met nuttiger zaken bezighouden?
-
Zoals een wet die méér rechten toekent aan slachtoffers van geweldsmisdrijven dan daders...

Ahasveros | 11-02-13 | 11:22

De Partij voor de Dieren is tegen roken in de kroeg, omdat roken voor kroegtijgers ook ongezond is.

Strohond | 11-02-13 | 11:21

@Bakito | 11-02-13 | 11:12 Want dat krijg je natuurlijk accuut als je af en toe in zo'n kroeg komt.
Maak je maar meer zorgen over de alcohol die je daar dan nuttigt.

Treurig varken | 11-02-13 | 11:20

@Dikke Negor | 11-02-13 | 11:16
Ik vind het hier gezelliger als u niet reaguurt...

kapotte_stofzuiger | 11-02-13 | 11:20

Wanneer gaan ze het schenken van alcohol verbieden in kroegen?

Botte Hork | 11-02-13 | 11:19

@Eric Blair | 11-02-13 | 11:18
Ja, vooral de "bruine" kroegjes.

Che_cuevara | 11-02-13 | 11:19

Totaal nekslag voor de kleine kroeg bijna af.

Treurig varken | 11-02-13 | 11:18

Ik rook al jaren niet meer, maar sommige kroegen horen gewoon blauw te staan. Punt.

Eric Blair | 11-02-13 | 11:18

Hoe kun je in tijden van crisis zoveel accijns en omzet in rook laten opgaan. *facepalm*

Pastor Sippenhaft | 11-02-13 | 11:17

* Peuk opsteken doet *

Botte Hork | 11-02-13 | 11:17

@Dikke Negor | 11-02-13 | 11:16
Jammer dat de kroeg dan meestal leeg is.

Che_cuevara | 11-02-13 | 11:16

Eindelijk! Ik ben dat passief roken echt zat !

DeSteef | 11-02-13 | 11:16

"""
50PLUS wil niet dat de handel in soft drugs illegaal wordt en de criminaliteit groeit. Wel wil 50PLUS duidelijke voorwaarden: geen hard drugs en geen coffeeshops in de omgeving van scholen. Het rookverbod in horecagelegenheden blijft vanwege de gezondheid gehandhaafd met een uitzondering voor de kleine cafés.
"""
En dat voor seropositieve pensioengraaiende babyboomers...

kapotte_stofzuiger | 11-02-13 | 11:16

Ik vind het in de kroeg eerlijk gezegd gezelliger als er niet gerookt wordt...

Dikke Negor | 11-02-13 | 11:16

50PLUS niet.

kapotte_stofzuiger | 11-02-13 | 11:15

Snap eerlijk gezegd niet wat er zo gezellig en vermakelijk is aan longkanker tgv andermans verslaving....

Bakito | 11-02-13 | 11:12

Na de leegloop van de 50-plussers uit de gevestigde partijen, nu de leegloop van de kroegenlopers uit die partijen.
En dat zijn er nogal wat.

Che_cuevara | 11-02-13 | 11:12

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken