Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

10.000 EU-ambtenaren verdienen meer dan Rutte

eurovoorambss.jpeg De crisis, daar komen we samen wel uit, samen sterker en meer van dat soort geleuter. Of wacht, toch niet. In Brussel werken louter en alleen zelfverrijkende dromers die zichzelf begin dit jaar 5.5% salarisverhoging gaven. Lekker. Dat was de aanleiding tot kamervragen van het lid Pieter Omtzigt, waar MinBuZa herr Zimmerfrans (met collega Plasterk) net de antwoorden van op de post heeft gedaan. Daarin lezen we: 'EU-ambtenaren in de schalen 13 t/m 16 verdienen bruto meer dan de Nederlandse minister-president (144.000 euro op jaarbasis). Circa drieduizend Commissieambtenaren zijn op dit niveau ingeschaald. (...) Het is wel duidelijk dat het aantal EU-ambtenaren dat netto meer verdient dan de Nederlandse minister-president veel groter zal zijn dan drieduizend. Maar hoeveel, is moeilijk na te gaan.' Lekker duidelijk en helemaal niet ontwijkend weer. Gaan we nu niet zeggen hoe achterlijk het is dat het niet duidelijk is hoeveel taxpoet men in de eigen zakken steekt. Nee, we lezen in de gewoon Welt am Sonntag: '4365 EU-Beamte verdienen mehr als die Kanzlerin'. Dan hebben we het dus over dik 16.000 euro bruto per maand, die wegens belastingvoordelen, expat-extra's en overige idiote toelagen grotendeels intact blijft. Sterker nog: van 8000 EU-ambtenaren ligt het netto salaris daadwerkelijk hoger dan het bruto salaris, volgens ene Dirk Hoeren (hihi) van Bild.de. Doen we nu even, speciaal voor Zimmerfrans, een ruwe schatting van hoeveel EU-ambtenaren er zijn die netto meer over houden dan onze minister-president: dik 10.000. Ga zelf maar bij de EC vragen of dat ongeveer klopt.

Reaguursels

Inloggen

@Stormageddon | 04-02-13 | 15:03

Hard aan het werk...

Rutte verdient veel te weinig. Ze waren er al mee bezig om het salaris van de ministers te verhogen, maar vanwege de crisis hebben ze dat maar even in de ijskast gezet: www.publiekrechtenpolitiek.nl/graaiend...

martinned | 04-02-13 | 23:08

Ongeveer 150 boze plempsels hier, maar wat gaat dat helpen?

Steun betuigen aan Burgerinitiatief referendum EU kan hier: www.burgerforumeu.nl.

Steun betuigen en meewerken aan terugvordering van de ca. 600 euro per burger ivm de onteigening SNS kan hier:
www.vrijechroniqueurs.nl/aux-armes-cit....

En geen geleuter over niet haalbaar, lukt niet, verkeerde club of meer van die onzin: alleen tekstjes plempen helpt zeker niets!

En mail by the way de links door naar je adressenlijst. Thanks.

Benoite | 04-02-13 | 20:32

Ik citeer nu iets wat ik vanmiddag op het werk hoorde in de pauze nadat daar mensen praatte over het dikke nekken spekken en kaal plukken van de arbeiders;

"Door dit soort berichten ben ik in staat mijn eigen van kant te gaan maken, hier door word mijn manier van naar de toekomst kijken echt niet beter van!"

In zon gesprek zou je normaal gezien het volgende toevoegen: Dat zeg je toch niet?
Echter zeiden mensen daar, ik kan je volledig begrijpen.

Wanneer gaan wij staken met een grote groep net als in egypt en die landen daarom heen toen?

i.p.v. ons genaaid laten worden door die geweldige K***** EU.

Om eerlijk te zijn, alleen is het onbegonnen werk.
Te samen ook, maar niet geschoten is (ook geen boete) celstraf... Uhh -> Altijd mis...
Ik voorspel burgeroorlogen binnen nu en 5 jaar!

Flikker al die lei***s boven in er maar eens uit.
En dan niet topografisch maar loon-o-grafisch!

Bazinga | 04-02-13 | 18:12

Past geheel in de solidariteitsgedachte van de PvdA. Socialer en eerlijker. En die van Brussel ff meer dan wij.

van heinde en verre | 04-02-13 | 15:09

@martinned is nog steeds niet wakker?

Stormageddon | 04-02-13 | 15:03

Was ik alvast maar portier bij de EU dan verdiende ik al meer dan een burgemeester.

Uw Verzekeringsadvis | 04-02-13 | 14:09

Ik zie die gasten in Brussel altijd heel verveeld in de bankjes hangen, als ze al in de zaal zitten. Van mijn part mogen ze het hele circus gewoon afschaffen.

clockandhammergame | 04-02-13 | 13:30

ik moet KOTSTEN iedere keer dat die ik hypocriet-in-kwadraat Guy Verhofstadt weer op TV zie. Aan tafel in Buitenhof 17 januari bekende hij (puur ivm sociaal geaccepteerd) óók voorstander van een EU referendum te zijn. Yeah, right. *even kotszakje zoeken doet*

Faragefan | 04-02-13 | 12:56

Valt me nog mee voor iemand met de 'kwaliteiten' van Rutte.

Gags Beasley | 04-02-13 | 12:28

Als de EU tegenwoordig 1 markt is en we allemaal Europeanen zijn kunnen we de expat vergoedingen toch gewoon afschaffen? Een Fries die inlimburg gaat werken krijgt toch ook geen expat toelage?

Ies niet graties | 04-02-13 | 12:04

Volkomen terecht dat een EU ambtenaar uit Duitsland of Franrijk meer krijgt dan de MP uit Nederland.

Skunk57 | 04-02-13 | 11:59

De kennis der duitse taal is bij van leeuwen evenredig aan zijn verstand?
Oe staat in het duits voor o met een umlaut. Oe als klinker combinatie komt niet voor
Was ein fettnapchen

Zatkniss | 04-02-13 | 11:43

Alles draait alleen nog maar om 1 ding: GELD
En om dat te krijgen: MACHT.
Daarom deugt er niets meer want de managers zijn bloedhonden die ervoor moeten zorgen dat steeds meer met minder geproduceerd moet worden.
Dan krijg je kapot onderwijs, kapotte ziekenzorg, kapotte banken, kapotte rechtbanken, kapotte huizenmarkt, kapotte EU en zo ook kapot voetbal: het vermaak voor het volk. www.firstpost.com/sports/europol-to-li...

Ergo: iedereen die in het publieke of semi-publieke terrein werkt helft salaris inleveren en de hoogst verdienenden mogen niet meer dan 72.000 per jaar verdienen += helft Rutte salaris want zo doen ze dat bij de SP helft inleveren). Willen ze dat niet dan gewoon oprotten en zoek maar een baan in de "vrije markteconomie".
Ik vertel jullie dat we dan een goed presterende maatschappij terugkrijgen waarin we samen nog lang en gelukkig kunnen leven. Een klein beetje is dat te zien in landen als Noorwegen, Zweden, Finland en Denemarken waar de overheid nog wel redelijk presteert.

ecologiste | 04-02-13 | 11:34

@ecologiste | 04-02-13 | 11:17 | + 0 -

Ik vond de overeenkomsten ook frappant. Dat wist ik wel, maar om het in een filmpje te zien is toch verhelderend.

Hans Hillen | 04-02-13 | 11:25

@Hans Hillen | 04-02-13 | 11:11
Als EU-commisaris McCarthy eenmaal lekker is ingewerkt kon het wel eens heel stil worden op Geenstijl.

witwas | 04-02-13 | 11:19

Hans Hillen | 04-02-13 | 11:11

Goed filmpje (y)

ecologiste | 04-02-13 | 11:17

Zoals iedere dictatuur zorgt ook de EU dictatuur heel goed voor zichzelf.

Moi2 | 04-02-13 | 11:15

Ook aardig: deze EU-ambtenaren eisen dat landen als Griekenland en Spanje de ambtenarensalarissen naar beneden bijstellen. Dat is terecht, maar niet als het geëist wordt door deze walgelijke zelfverrijkers. Het is ongelooflijk wat er van de EU geworden is. En ik zie het voor de toekomst ook somber in. De EU heeft namelijk de macht en geen zelfreinigend vermogen. Hoe is dit nog op te lossen? Ik hoop zo dat die hele EU in elkaar dondert. Maar hoe? Als zelfs een referendum al niet is toegestaan. We worden nu in het gareel gehouden door verarming, wanneer gaat men over op fysiek geweld a la de USSR? www.youtube.com/watch?feature=player_e...

Hans Hillen | 04-02-13 | 11:11

Bigi Bana Boy | 04-02-13 | 09:54 |
Heb jij daar in Brussel in het kader van diversificatiebeleid, soms wat familieleden met een baantje in schaal 13 t/m16?

WirMachenMusik | 04-02-13 | 11:09

Ze moeten vooral zo doorgaan daar in Brussel. Des te sneller valt de EU uit elkaar.
"When people lose everything and they have nothin left to lose, they lose it." - Gerald Celente

Eclipse | 04-02-13 | 11:09

denoorman | 04-02-13 | 11:03

Welnee, da's nog niks in vergelijking met de salarissen voor de toppertjes in semi-publieke overheidsfuncties
www.volkskrant.nl/vk/nl/2686/Binnenlan...
Juist daarom is dat salaris van die nieuwe SNS-man - OOK een semi-publieke functie nu die bank genationaliseerd is(!!!) - zo 'raar'.

gaffelbaard | 04-02-13 | 11:09

Dat Rutte zo weinig verdient is terecht, hij presteert ook niet goed. Maar die EU ambtenaren zo'n achterlijke salarissen geven is natuurlijk helemaal onbestaanbaar..

denoorman | 04-02-13 | 11:03

azoturie | 04-02-13 | 08:53 |
Daarbij komt dat Merkel gedurende een nu al vijf keer zo lange ambstermijn als Rutte, nauwelijks op politieke blunders te betrappen viel.

WirMachenMusik | 04-02-13 | 11:00

Bedenk me net dat nu SNS genationaliseerd is, die nieuwe topman OOK een ambtenaar is. Maar dan wel een met een salaris van 550K.

www.nu.nl/economie/3078336/rutte-beled...

Dus, naast 10.000 EU-ambtenaren die meer verdienen dat Rutte, is er nog 1 hier ten lande: de nieuwe baas van de SNS-bank.

Daahhhaaaagggg!!!! Met je @#$%&*&^%$#%$-Balkenendenorm zal die Rutte hebben gedacht met het benoemen van de nieuwe SNS-topnman.

gaffelbaard | 04-02-13 | 10:57

757 Miljoen in Warschau verdampt in een fake-pretpark. Waarvan 100 miljoen van Imtech. Mag ik even, vooruitlopend op nadere bijzonderheden, met een greep in mijn geheugen, veronderstellen dat de rest van dat verdampte bedrag grotendeels EU-subsidie betreft?
www.telegraaf.nl/dft/bedrijven/imtech/...
Maar dat stelt natuurlijk weer niets voor tegenover die 10.000 keer dik anderhalf ton, alleen al voor de bovenste 40% van dat Brusselse anti-democratische trucjes verzinnende gewichtigdoeners.

WirMachenMusik | 04-02-13 | 10:55

niet te vergeten cristine lagar erg voor de instandhouding van de eu.
het hof en likkers van de zonnekoning valt in de schaduw vergeleken met de eu.

soledad | 04-02-13 | 10:48

@Fatwabuster | 04-02-13 | 10:43

En een striptease filmpje van koningin maxima!

dj tonedeaf | 04-02-13 | 10:45

Hoe zou het toch komen dat men in Nederland geen referendum wil houden. Ik denk dat er veel mensen zijn die dan voor de EU kiezen. Maar hoeveeeeeeel meer kiezen er dan voor om uit die corrupte EU te stappen waar zoveel graaierds het voor het zeggen hebben en het ergste is nog dat er iedere dag meer bijkomen.
Greet doe je best!

jasser | 04-02-13 | 10:44

@Reinaert | 04-02-13 | 09:41

Volgens mij hebben we nog meer tegoed:

- het tijdelijke kwartje van Kok
- het zoet van Balkenende
- 1000 euro van Rutte

Ik wacht nog steeds!

Fatwabuster | 04-02-13 | 10:43

Ze mogen meer verdienen maar wat is de verantwoordign die ze dragen. Wat dragen ze bij aan de samenleving.

Vuilnismensen dragen veel bij om de maatschappij leefbaar te houden en wat verdienen die.

Laten wij dat als norm stellen. Gewoon hoe leefbaar hou jij de maatschappij.
Begin dan in te zien dat er eu om grote vlakken wat toevoegd maar de gewone man het niet merkt als voordeel maar meer als nadeel. Misschien de invoering van de euro.
Maar een uniforme stekker lukt niet ivm met protectionisme van de eigen industrie

dolffie | 04-02-13 | 10:40

Vroeg of laat gaat dit een keer knappen en de gevolgen zullen niet te overzien zijn. Vraag is alleen of de EU-bestuurders echt zo incompetent zijn dat ze het niet aan zien komen of dat er bewust naar toe wordt gewerkt, om wat voor reden dan ook.

spanarchist | 04-02-13 | 10:38

Leuk hè. Met vragen als 'Wie gaat deze onzin stoppen?' en 'Hoelang pikken we dit nog?' maak je echt geen einde aan de door-en-door verziekte situatie. Iedereen staat aan de kant te roepen Tja, dat schiet lekker op.
.
Zolang de meesten weer hun 'goedkope' vakantie hebben geboekt (het komende seizoen ziet er voor Turkije weer schitterend uit) kunnen bestuurders en hun ambtenaren gewoon hun gang blijven gaan. Nu met malloot Cyprus voor de deur kan het alleen nog maar gekker worden.
Who's next?

Van Dikhout | 04-02-13 | 10:27

bergbrabant
0
politici-lokaal, PVV / 04/02/2013 09:27

[bergbrabant (Harry van den Berg)] Ze kunnen nondeju nog niet eens fatsoenlijk boekhouden! GeenStijl: 10.000 EU-ambtenaren verdienen meer dan Rutte – t.co/B18FxcCM

Kijk deze pvv-er houdt geenstijl dus wel in de gaten, de officieuze politieke barometer ;p

dj tonedeaf | 04-02-13 | 10:22

Als iedereen rond het gratis geldkraantje,ineens lachend staat te douchen onder de euro's... kan toch zelfs een klein kind zien wat er hier gebeurd!!! Iedereen die je wat euro's geeft,verdedigd meteen de euro... de eurofielen verspreiden zich als een corrupte inktvlek,totdat ze FYSIEK verwijdert worden... aangezien justitie ook voor de banksters werkt..

gimme a beat,rix | 04-02-13 | 10:19

Verklaart ook meteen waarom driekwart van ons landsbestuur uit van die faalhazen bestaat; als ze wat konden hadden ze wel in Brussel gezeten.

witwas | 04-02-13 | 10:18

meneer Q | 04-02-13 | 09:55
Ook een mooie variant op de Telegraaf klassieker "gewoon weg met die hele hap" hoor !

Bigi Bana Boy | 04-02-13 | 10:13

ecologiste | 04-02-13 | 09:59 | + 1 -

Maar het kan nog net een slag erger: een paar dagen terug was het bij RTL4 te zien. Cypriotische banken zitten zwaar in geldnood. Gaan binnenkort ook steun vragen om hun banken te redden. Russische belastingontduikers hebben daar miljarden geparkeerd uit het zicht van Poetin. Conclusie: geld van de Nederlandse belastingbetaler wordt gebruikt om het illegale spaargeld van Russische belastingontduikers te redden. Snapt u het nog? Nou ik ben allang de weg kwijt. Volkomen!!!

eerstneukendanpraten | 04-02-13 | 10:13

@Reinaert | 04-02-13 | 09:04
Hulde.

Het zal tijd worden dat onze eurocraten doorkrijgen dat er niet langer gegraaid kan worden. Jouw Franse vriend had daar een goede oplossing voor, maar in tijden van nood kan men eurocraten ook overtuigen met het aanreiken een simpele riek.

Het liefst in een hartkamer.

dlseth_ | 04-02-13 | 10:09

Ik sta voor de klas en we hebben een defusie achter de rug. Door deze defusie hebben we ineens 1.9 miljoen meer te besteden. Om maar aan te geven dat als de bovenlaag geschrapt wordt (of kleiner) het een hele hoop gled gaat schelen. Waarom snappen ze dat in Den Haag nou niet? Weg met die idioterie.

oh nee toch | 04-02-13 | 10:03

Het is een grote kliek maffia. Graaiers en ze vinden het nog normaal ook. Wat een tuig.

waarzeggertje | 04-02-13 | 10:00

NL heeft de grootste hypotheekschuld van Europa, maar met de staatschuld val het nog mee in vergelijking met de PIIGS maar die krijgen dus steun terwijl de huiseigenaren hun broek zelf moeten ophouden net als de huurders. Dit land heeft sinds 1989 de huizenmarkt totaal verziekt dankzij Elco Brinkman's maffia. Maar het gaat nog erger komen. We worden door de Brussel en Den haag verplicht de zuidelijke landen te helpen (die trouwens het geld meteen weer doorschuiven naar de Van Keulens in de big world banks) en als we dat gedaan hebben is er niets meer over om de gigantische hypotheekschulden van te betalen. NL zal onder water gaan en de vermogenden zullen met hun luxe jachten naar andere oorden varen als ze het al niet gedaan hebben. En om dit alles georchestreerd te laten gebeuren hebben we Den Haag én Brussel nodig. Dank jullie wel.

ecologiste | 04-02-13 | 09:59

p.s. Even een 'gekke' vergelijking, maar toch ..

Merk op dat tussen
EURO
en
ENRON
maar 2 letters verschil zit.

Enron? Huh? Wie? O ja --> nl.wikipedia.org/wiki/Enron die dus.

gaffelbaard | 04-02-13 | 09:56

Weg met die hele EU. Wij godverdomme maar inleveren!!

meneer Q | 04-02-13 | 09:55

Komt ie : VAN ONZE ZUURVERDIENDE BELASTINGCENTJES ! Heerlijk om die woedende Telegraafreaguurders kreet af en toe van stal te kunnen halen.

Bigi Bana Boy | 04-02-13 | 09:54

Paupernijd jongens ? En ik dacht dat we recht waren hier ? Veel verdienen = fout ? Waar heb ik dat eerder gehoord ?

Bigi Bana Boy | 04-02-13 | 09:52

@Wees_eens_creatief
Niets mis met goed verdienen als je daarmee andere mensen hun leven verrijkt; denk Bill Gates, Richard Branson, Steve Jobs, en een hoop anderen.
-
-Er is WEL een probleem als je met gestolen geld wordt betaalt, je in een instituut werkt wat dictatoriale doelstellingen heeft, burgers laat opdraaien voor de verliezen van superrijken, en daarvoor nog een idioot salaris opstrijkt ook.

drs.Aeneid | 04-02-13 | 09:50

En van mijn kant een klein bedankje richting @redactie [u weet wel waarvoor]

dj tonedeaf | 04-02-13 | 09:50

Hmm lekker topic voor je maandagmorgen-kop. De trend voor de komende week is gezet.

Kunnen we deze week niet eens nuttig gebruiken om de EU-fielen te trollen?

Laten we allemaal zoveel mogelijk polls gaan zoeken die over de EU gaan en dan en masse ons ongenoegen gaan uiten.

Fuck de EU

dj tonedeaf | 04-02-13 | 09:48

@ mezelf

onzinnige it is!

Leer toch eens typen laplul...

eerstneukendanpraten | 04-02-13 | 09:48

@Reinaert | 04-02-13 | 09:41
De gemiddelde nederlander heeft een polletiek geheugen van het week of 2, het blijft me verbazen.
Het maakt niet uit wat een partij hem flikt en hoe zwaar hij wordt genaaid, een goede verkiezingscampagne en hij stemt weer met volle overtuiging op dezelfde partij.
De laatste verkiezingen zeggen alles en ontnemen je tegelijkertijd alle moed dat er ooit iets zal veranderen.

Slipsnifter | 04-02-13 | 09:47

Slipsnifter | 04-02-13 | 09:28 | + 0 -

Zoals nzinnige wetgeving bedenken omdat ze worden betaald om wetgeving te maken. Dus bedenk je iets bij je duim omhoog om maar productie te krijgen...

eerstneukendanpraten | 04-02-13 | 09:45

Brrrr het laatste bolwerk van rechts en goedverdienende mensen, GeenStijl wordt zo langzamerhand overgenomen door de SP cq PVV stemmende socialisten. Dagelijks zeiken over beloningen en eerlijk delen. Bah bah. Het wordt tijd een ballotage door te voeren. Ik stel 3000 euro per jaar voor.

Wees_eens_creatief | 04-02-13 | 09:43

GW & Cameron en voor hem Farage riepen het al.
Weg uit de EU!

www.youtube.com/watch?v=qJxkrXdPM-8
www.youtube.com/watch?v=Lhk5Ceyzgks
www.youtube.com/watch?v=rpl9LbRQ-Vk
www.youtube.com/watch?v=t99b2QOjk2M

Het anti-euro-gevoel dat men leest in dit artikel is dus niet nieuw, gaat al een paar jaar terug en begon kennelijk in Engeland. Het draagvlak om uit de EU te stappen lijkt steeds groter te worden. Niet geheel onterecht als je je bedenkt dat een topfunctie bij de overheid, een 'graaiers-baan' vroeger nog een 'ere-baan' was met een salaris (50K Euron rond 1970) waar tegenwoordig de gemiddelde autoverkoper/schoolhoofd/afdelingsmanager bij de Gemeente niet eens meer z'n bed voor uitkomt.
www.goeievraag.nl/vraag/maatschappij/p...

gaffelbaard | 04-02-13 | 09:43

@Big Swinging Dick | 04-02-13 | 09:35
Ja, en de EU is zo goed voor onze export. De grootste bullcrap die wordt verkocht door Eurofielen. De EU wil namelijk landen met een handelsoverschot, zoals NL, beperken in hun export ten behoeve van Zuid-Europese landen. Tevens, is onze export volledig te danken aan de tolunie en het verdrag van Schengen. En dat heeft weer alles te maken met de Europese Economische Ruimte, niet de EU. De EU gaat over gloeilampen, wat voor een pleepapier wij mogen gebruiken, en hoeveel honderden miljarden euro's men kan overhevelen van Noord-Europa naar Zuid en Oost-Europa voor het realiseren van infrastructuur projectjes. Projecten die wij zelf voor een derde van het geld kunnen bouwen, maar de lokale mafia en frauduleuze ambtenaren en aannemers moeten natuurlijk ook even graaien. Leuk feitje is ook dat de EU nog NOOIT een kloppende begroting heeft gehad, en elk jaar ongeveer 3 miljard aan uitgaven niet kan verantwoorden. Externe auditors worden overigens niet toegestaan, dit zou waarschijnlijk teveel corruptie onthullen, en het toch al corrupte karakter van de EU nog verder schaden.

Old_Spice | 04-02-13 | 09:42

@Slipsnifter | 04-02-13 | 09:33

Dat tweede referendum komt er ooit nog wel, read my lips, mark my words.

Bizar dat 'iedereen' in dit land (of wat er nog van over is) inmiddels vergeten lijkt te zijn dat we dat nog tegoed hebben maar dat breien we wel recht. Dat de uitslag van dat referendum net als bij de eerste poging op een keihard *NJET* neer zal komen nemen we maar voor lief, we zijn tenslotte een democra *kuch* tisch land.

Europa? Dat lossen we samen wel op!

Reinaert | 04-02-13 | 09:41

Wel een beetje gemeen om zo'n topic voor de eurotroll al gelijk op zijn of haar eerste maandagochtend te doen.
Die moet eerst 3 weken ingewerkt worden (leren hoe je je declaraties moet invullen, hoe je een latte macchiato uit de automaat moet krijgen en de maandelijkse verhuisprocedure doornemen. En dan nog, komaan, maandagochtend vóór half elf, het zijn wel ambtenaren hè.

Maar we wachten vol spanning af wanneer de eerste EuroZwitzal zich in de panelen gaat vertonen.

Cuyahoga | 04-02-13 | 09:40

Ken iemand bij het CERN (= EU geld) die er al jaaaren belastingvrij werkt. Toelage zus en zo. Want anders waren dat soort knappe koppen niet te vinden of bleven ze liever in hun thuisland werken, was toen de redenering. Hij doet daar het emailverkeer ofzo ...

*Hicks*

Mammeloe | 04-02-13 | 09:39

Bah. De Europese Unie brengt rijkdom voor wie de billen likt van ondemocratische heersers. Welvaart voor wie zonder vragen decreten uitvoert van Eompuy-Schultz-Barosso. Weelde voor wie applaudisseert wanneer de Heren spreken.

Voor de rest van de onderdanen is de EUSSR nog slechter nieuws dan de opkomst van meneer Godwin. Die was nog weg te bombarderen, deze Grote Broeders zitten daarvoor veel te diep ingegraven in de polletiek.

Jan Passant mk2 | 04-02-13 | 09:38

@Che_cuevara | 04-02-13 | 09:29
Dan zitten ze er nog wel een tijdje, met al die miljoenen op hun bankrekeningen.
Maar verder een topplan, ik zeg doen! :)

Slipsnifter | 04-02-13 | 09:38

Een heel continent economisch de t*ring in helpen en er nog dik voor betaald krijgen ook, zo rollen ze daar in Brussel.

drs.Aeneid | 04-02-13 | 09:36

Het is natuurlijk veel en veel teveel. Al helemaal als je ziet wat er mee gebeurt: ABNAmro, Rabo en ING wilden SNS overnemen maar mochten dat niet van "Brussel" (ook zo'n mooie anonieme naamstelling trouwens). Nu springt de Staat a raison van 3,7 miljard in het gat en dat levert 0,6 % begrotingstekort op, waarmee "Brussel" weer moeite heeft en dat "dus" leidt tot extra bezuinigingen (= belastingverhogingen in dit land)
Even in herrinnering: ABNAmro werd te groot en moest "dus" een stuk afstoten van Neelie ("Brussel")er was maar één (hard lachende) gegadige: Deutsche Bank. Kostte ook honderden miljoenen, dankzij de ambtenaren van "Brussel"

En bedankt he? Stel onnozelaars!

Big Swinging Dick | 04-02-13 | 09:35

Ik denk niet dat Brussel enig idee heeft wat voor een onvrede er groeit over de EU. In het Zuiden zijn ze boos omdat ze meer geld willen, in het Noorden is men boos omdat men het Zuiden moet onderhouden, het democratische gehalte van de EU ver onder de maat is en er flink gegraaid wordt. In het Noorden is het een kwestie van tijd voordat iemand alle Eurosceptici en Anti-EU stemmen verenigt, en de landen als dominostenen de Eurozone, en mogelijkerwijs de EU verlaten. Als er twee zijn gegaan, volgt de rest wel. Griekenland verlaat sowieso de EU vroeg of laat.

Old_Spice | 04-02-13 | 09:35

@Reinaert | 04-02-13 | 09:28
Het volgende referendum heet "revolutie"
En het antwoord zal nee tegen de EU zijn

Che_cuevara | 04-02-13 | 09:34

@Reinaert | 04-02-13 | 09:28
Zo is het en niet anders.
Het verdrag van Lissabon zal samen met het verdrag van Straatsburg de geschiedenis ingaan als de grootste zegeningen ons kikkerlandje ooit heeft gekend.
Hoezee, hoezee!
Over dat 2e referendum zei de pvda toch "hmmm, neuh, dit moeten we niet willen met zijn allen"?

Slipsnifter | 04-02-13 | 09:33

Money well spent zeg ik dan. We moeten niet vergeten dat deze mensen geen land maar een continent bestieren. Das wel even wat anders dan een poepvleklandje als Nederland verglimlachen. En Duitsers moeten sowieso hun mond houden. Daar heeft Europa nog wel wat pecunia van tegoed. Ennieweetjes, natuurlijk verdient dat soort teveel gezien hun onkunde en oeverloze gezwam maar het is nog altijd lastiger dan een land besturen en daar mag je best voor beloond worden maar dan met een salaris zonder allerlei toeslagen en andere idioterie.

Sliptong | 04-02-13 | 09:30

@Slipsnifter | 04-02-13 | 09:28
Dat zou wel eens de oplossing kunnen zijn.
een minnetje voor hun salaris. Wedden dat we snel van die ambtenaartjes af zijn.

Che_cuevara | 04-02-13 | 09:29

@Slipsnifter | 04-02-13 | 09:25

En het verdrag van Lissabon zal de geschiedenis ingaan als het document dat qua inhoud en strekking Bijbel en Koran zal doen verbleken. Allemaal dankzij J.P. Bakellende en z'n referenda (meervoud, we hebben er nog één tegoed, toch?).

Reinaert | 04-02-13 | 09:28

@Ronman2k | 04-02-13 | 09:25
Wat Rutte voor dat geld doet is anders weinig verheffend.
Ik vind 144K nog veel te veel voor dat moederskindje....

necrosis | 04-02-13 | 09:28

@Ronman2k | 04-02-13 | 09:25
Als je ziet wat ze ervoor doen is het nog vele malen te veel.
Er zou een minnetje voor moeten.

Slipsnifter | 04-02-13 | 09:28

Verscheur die blauwe envelop massaal en deze onzin wordt beëindigd.

stating the obvious | 04-02-13 | 09:26

Het salaris van de minister president is ook wel opmerkelijk laag in Nederland.

Ronman2k | 04-02-13 | 09:25

Verdient Rutte 144K per jaar?
Ik meende ergens gelezen te hebben dat BakEllende rond de 180K verdiende.....

necrosis | 04-02-13 | 09:25

@Reinaert | 04-02-13 | 09:21
Ja, die bakellende zal de geschiedenis ingaan als de grote redder van nederland. *kuch*

Slipsnifter | 04-02-13 | 09:25

Duh. De Brusselse elite zorgt goed voor zichzelf. Interessanter dan het legale graaiwerk: Het illegale graaien. Hoe zit het met fraude in de EU? Als er miljarden rondpompen, dan zijn er altijd mensen met kleverige vingers.

Zeddegeizot | 04-02-13 | 09:24

Gelijk duidelijk waarom politici zo krampachtig doen over elke kritiek op dit goudmijntje voor na de nationale politiek

drs.Aeneid | 04-02-13 | 09:23

@Slipsnifter | 04-02-13 | 09:16

Ik beken. Ik ben die ene Nederlander die toen "nee" gezegd heeft.

Gelukkig heeft J.P. Bakellende daar korte metten mee gemaakt dus het Europees belang is door die ene domme stem niet geschaad. En daar ben ik 'm natuurlijk nog steeds dankbaar voor. 's Lands stuurman. Hard maar rechtvaardig. *Devoot knielt*

Reinaert | 04-02-13 | 09:21

Goh verassend. En nu opdoeken dat circus!

Rob van de Rhee | 04-02-13 | 09:19

@Fatwabuster | 04-02-13 | 09:17
En stemmen heeft nu al geen enkele zin meer, aangezien het allemaal 1 pot nat is..

Slipsnifter | 04-02-13 | 09:19

@Slipsnifter | 04-02-13 | 09:14

Het proces van onteigening zal wel in de eindfase zitten en we mogen als burger enkel nog even in 2014 onze stem uitbrengen voor de EU om een nieuw nep parlement te kiezen en een volgende generatie opvreters voor 5 jaar van hun kostje te voorzien... uiteraard van uw geld!

Fatwabuster | 04-02-13 | 09:17

@Fatwabuster | 04-02-13 | 09:10
Achteraf gezien hadden we beter nee kunnen zeggen bij dat referendum.
O, wacht..

Slipsnifter | 04-02-13 | 09:16

Het feit dat de regeringspartij in Spanje zo ongeveer alles doet wat verboden is (zelfverrijking, afpersing, manipulatie van rechtspraak) zonder dat er vanuit Brussel maatregelen worden getroffen, geeft duidelijk aan dat de EU absoluut niet werkt. Deze maffia-praktijken zijn ook van invloed op de Europese economie en de EU zo daarom moeten kunnen eisen dat er een grote schoonmaak wordt gehouden, maar er wordt slechts gekeken of aan hun bezuinigingseisen wordt voldaan.

spanarchist | 04-02-13 | 09:15

@Fatwabuster | 04-02-13 | 09:00
Hadden ze dat nog niet gedaan dan?

Slipsnifter | 04-02-13 | 09:14

Niemand in Brussel verdient wat hij/zij graait.
Hou toch eens op met dat vervuilende Orwelliaanse taalgebruik. In Brussel graaien onze ambtenaren bepaalde bedragen bij elkaar.
Bezuinigen doen ze ook niet. Lasten verzwaren wel. Dat is iets totaal anders. Het komt niet in de buurt van de term bezuinigen qua definitie.
Kenniseconomie. Wat is dat? Paprikachips. Wat is dat?
Hetzelfde. Slaat ook nergens op om dat woord ongefundeerd de ruimte in te slingeren.
Eerst het zuur, dan het zoet. Bwuhahaha. Proest.
Hoeveel? Wat? Hoor je wat je zelf zegt?
Het zoet, dat is dit SNS debacle? Oh sorry, nee ik vergis me het zoet moet het NS falen zijn. Oh, oeps, bouwfraude natuurlijk. Ach, nee, InHolland. Clubjes ambtenaren op Teneriffe voor vergadering over ruimtelijke ordening van een gat. Pensioenen. ING, Aegon, die andere. Wacht. Ik weet het. Groenlinks interne partijpolitiek. Dat was toch wel een beetje zoet.
Gasbaten. Een gemiddelde Groninger zal vragen: welke baten. Groningers worden gezien als inheemse bevolking, zeg maar indianen ofzo. Minderwaardige mensen. Dus flikker op met je gasbaten Orwelliaans gebrabbel. Gasjatten is het.
Oh nee maar het is wel goed voor de rest van Nederland hoor. Echt? Meen je dat? Waar is het in geïnvesteerd. Hoeveel infrastructuur is meetbaar verbeterd, hoeveel onderwijs is meetbaar verbeterd, hoeveel .... ja.

Sorry ik ontspoor een beetje.

Wees_eens_creatief | 04-02-13 | 08:44
Ja , en dat zelfs in voor het bedrijfsleven barre crisistijden , kom daar vandaag de dag eens om in het bedrijfsleven. En bij ontslag cq vrijwillig opstappen jarenlang een goud gerande regeling , kom daar maar eens om in het bedrijfsleven. Ik bedoel maar.

ja,diedus! | 04-02-13 | 09:12

Heerlijk die EU. Duizenden EU-ambtenaren met een exorbitant hoog salaris, toetreding van landen waar naartoe we al onze welvaart zien wegsijpelen, een miljoenenproject aan nutteloze geluidsschermen en zwemparadijzen waar geen hond komt in Polen. Gaat het, EU? Zit er zoveel stront in jullie ogen dat het er niet meer uit te wrijven valt?

harry poster | 04-02-13 | 09:12

Trouwens,
Dan zit er ook een 5% sociaal-werkplaatsachtigen die meer verdienen dan Mark?
Oh wacht LOL de vraag stellen is hem beantwoorden, zal meer dan 5% zijn natuurlijk.

datzouzomaarkunnen | 04-02-13 | 09:11

@Betweetert | 04-02-13 | 09:05

Als land en als burger zit je gewoon klem... de afgelopen jaren zijn er zoveel bevoegdheden naar Brussel gegaan dat uittreding haast onmogelijk wordt.... dan hebben we het nog niet eens over de miljarden aan taxpoet die gedwongen in allerlei knoflooklanden zijn gestopt en daardoor zijn we als financieel in een wurggreep gekomen....

*no way back*

Fatwabuster | 04-02-13 | 09:10

Wanneer de openbaring van deze bedragen de 'feiten en getallen' zijn waarmee de EU op internet sympathie wil vergaren en 'mythen wil ontmantelen', dan zijn ze mijns inziens enigzins hun doel voorbij geschoten.

Simon de Danser | 04-02-13 | 09:09

En dan ondertussen Straatsburg heen en weer Brussel declareren. WEG MET DAT TUIGH!!!

ecologiste | 04-02-13 | 09:08

Is uit het raam staren in Brussel zoveel lastiger als ergens anders?
Is het filen van mappen en het labelen van ordners van meer maatschappelijk en economisch belang dan een vuilnisman of iemand die openbare toiletten schoonmaakt?
Dacht het niet, terwijl dat ongeveer de salarisschalen zijn waar je op zou moeten richten bij een totaal overbodige flutbaan.

Cuyahoga | 04-02-13 | 09:08

@spanarchist | 04-02-13 | 09:06
Met zijn handen op zijn rug en kop op een hakblok is het moeilijk zwaaien, en al helemaal niet vriendelijk.

Che_cuevara | 04-02-13 | 09:07

Niet voor niets lopen ze te dringen en te wringen om hun reedt er daar in te draaien om maar een vet inkomen te hebben en er verrekte weinig voor te doen en wat ze doen is ook nog kudt.Een groot zooitje graaischorem.

kweetitwel | 04-02-13 | 09:06

azoturie | 04-02-13 | 08:57
Zalm maakte al duidelijk hoe de gemiddelde politicus over dat soort protesten denkt. "Ik zal vriendelijk naar ze zwaaien."

spanarchist | 04-02-13 | 09:06

Het waren Zalm, Bos en Balkenende die Nederland verkochten aan de EU, het zijn Rutte en Dijsselbloem die het klusje wel even afmaken.

Uit de EU en de Euro stappen is het enige dat je nog kan doen om niet helemaal opgeslokt te worden door het EU monster. Maar ja, we zitten er nu al zo diep in dat eruit stappen de Eurofielen nog even mandaat geeft om door te gaan.

Betweetert | 04-02-13 | 09:05

Nog geentegenspraak van eurotrollen gezien in deze draad.
Ga er dus maar van uit dat het klopt, van die 10.000+

Kapitein Sjaak Mus | 04-02-13 | 09:04

@azoturie | 04-02-13 | 08:57

Op het Malieveld staan lost niets op.

Wil je als burger iets bereiken moet je op het schavot op het Binnenhof staan. Met een kekke zwarte kap over je knar terwijl Mark Rutte bukt en naar het onderliggende - nog lege - mandje kijkt. Van die dingen. Dán ben je als burger - en democraat - pas écht lekker bezig.

En daar waar ik 'Mark Rutte' schrijf mag je uiteraard een paar honderd andere namen van 'belangrijke' bestuurders en andere oplichters invullen, dat moge duidelijk zijn.

Boontje, loontje. *Portret Robespierre wéér afstoft*

Reinaert | 04-02-13 | 09:04

Het is jammer dat linkschen altijd precies het tegenovergestelde willen als wat Greet wilt anders zou er in Nederland een aardig blok tegen de eu komen.

zeefert | 04-02-13 | 09:03

@Betweetert | 04-02-13 | 08:58
Zo ver laten ze het niet komen. Je krijgt net genoeg om te beseffen dat daadwerkelijk in opstand komen je meer kost dan dat het je zal gaan opleveren.

Eigenaar_IJsland | 04-02-13 | 09:02

@Kapitein Stijlvol | 04-02-13 | 09:01
Als ze zo veel verdienen moeten het wel goeie hoeren zijn.

Che_cuevara | 04-02-13 | 09:02

@Fatwabuster | 04-02-13 | 09:00

edit: - 1x druk bezig... *koggie*

Fatwabuster | 04-02-13 | 09:01

Alle EU-ambtenaren en Dirken zijn hoeren.

Kapitein Stijlvol | 04-02-13 | 09:01

Het beantwoorden van vragen lijkt tegenwoordig eigenlijk steeds meer gewoon het bevestigen van de vraag

kees1960 | 04-02-13 | 09:01

@azoturie | 04-02-13 | 08:57
Ik denk dat je wel wat meer moet doen dan daar alleen maar gaan staan.

Eigenaar_IJsland | 04-02-13 | 09:01

@Slipsnifter | 04-02-13 | 08:56

Ze zijn druk bezig om onder meer druk bezig om Nederland te onteigenen.... zo rollen ze daar in Brussel!

Fatwabuster | 04-02-13 | 09:00

Er komt een moment waarop burgers weinig meer te verliezen hebben en verhaal gaan halen..... trust me !

Betweetert | 04-02-13 | 08:58

Moet toch gemakkelijk zijn om een goedbetaalde Eurotroll hierop aan te spreken en vriendelijk om een eerlijk antwoord te vragen. Die zal, zo weten wij sinds kort, dan fluks in alle oprechtheid een transparant plaatje uittekenen, en dat zal hij doen "by providing facts and figures to deconstructing myths".

Schoorsteenveger | 04-02-13 | 08:58

Geen wonder dat men bereid is te slaven in Brussel. Zal ik onthouden als ik weer een betweterige Jonge Democraat spreek over de EU. Ideologisch hoor.

blinde kip | 04-02-13 | 08:57

@Frietje_Oorlog | 04-02-13 | 08:47
-
Dit zullen wij blijven pikken totdat mensen als u massaal achter de veilige warmte van hun toetsenbord vandaan komen en hel vaak en heel lang op het Malieveld onder een spandoek gaan staan.
-
Tot die tijd verandert er NIETS.

azoturie | 04-02-13 | 08:57

Ah, ik lees het alweer, echte soosjalisten dus.
Wanneer gaan ze weer iets onteigenen?

Slipsnifter | 04-02-13 | 08:56

+s

roze_bril | 04-02-13 | 08:56

Dat salaris van Rutte moet je in perspectief zien. Daar zit nog niet bij inbegrepen de toenkomstige commesariaten die hij gaat bekleden.

roze_bril | 04-02-13 | 08:56

50.000 vriendjes van Fransie. Die zal deze salonsocialist niet voor de volgevreten hoofden willen stoten.

Fijnstoffer | 04-02-13 | 08:55

Wees_eens_creatief | 04-02-13 | 08:50 |

Kuch.... wat je zegt hier is dat je eigenlijk mee zou moeten doen aan dat graaicircus? Is dat wat je zegt? Het is geen verdienste om de rol te spelen van grootgraaier, toevalig omdat je op een andere stoel zit. Het kan ook normaler. IK heb niks met omhoog werken en wat meer verdienen, maar over de ruggen van andere ordinair graaien (schaamteloos ook) gaat me te ver!

Betweetert | 04-02-13 | 08:55

*ambtenaren oplossingsmodus aan*
Oeps foutje jongens! Mark, we schroeven je salaris vandaag nog op!
*ambtenaren oplossingsmodus uit*
Om te kotsen, en allemaal lekker de EU socialist uithangen daar in Brussel. GVD.

datzouzomaarkunnen | 04-02-13 | 08:53

Als wij even nagaan, dat Angela Merckel, die regeert over 82 miljoen inwoners en een land van 257.000 vierkante kilometer (en feitelijk: over heel Europa) 16.000 Euro per maand verdient en dat Mark Rutte, die vooral n i e t regeert over 16 miljoen inwoners in een land van 37.000 vierkante kilometer, 12.000 Euro per mand verdient...
-
.... dan is dat salaris van Rutten toch aardig buiten proportie...

azoturie | 04-02-13 | 08:53

Is marktconform anders krijg alleen slechte ambtenaren op die posities.

Bertus Brulbroek | 04-02-13 | 08:52

Ceasar, u heeft uw eigen nick verkeerd gespeld. Kan dat? Ja dat kan

Den Meester | 04-02-13 | 08:52

Wie gaat deze onzin stoppen?!

De enigen die bij machte zijn om er wat aan te veranderen zijn de ambtenaren en politici. Maar die gaan toch niet hun eigen nest bevuilen?!

Dus glas, plas, was....... en in case het graaien 'wat lastiger' mocht gaan worden door luizen in de pels, nu alvast wat zaken veilig stellen door nog even stevig door te graaien. Je kan je schaapjes maar vast op het droge hebben.

En de burgert....... welke burger?! Oh, die?! Die moet zijn bek verder houden. Die hebben geen stem, want democratisch verkozen, bla....

Zolang er geen revolutie plaats vind, gaat dit zo nog wel even door vrees ik.

Betweetert | 04-02-13 | 08:52

Die Rutte toch, je zou bijna gaan denken dat hij een idealist is

Den Meester | 04-02-13 | 08:51

Ja Ceasar, bruggen te ver!

Wees_eens_creatief | 04-02-13 | 08:50

Ach, aan de andere kant begrijp ik u wel. Uw 2500 bruto voor een 28 urige werkweek is niet bepaald benijdenswaardig. Ik zou ook pissig worden als anderen er wel wat van maakten.....

Wees_eens_creatief | 04-02-13 | 08:50

@Wees_eens_creatief en de conclusie dat het bedrijfsleven onnodig veel verdient en verrijkt is een brug te ver?

Hr. J. Ceasar | 04-02-13 | 08:48

Gaat zich vandaag eens toeleggen op solliciteren in Brussel. Ik wil gvd ook wel zo'n salaris met elk jaar wel een salaris verhoging.

Bezorgde vader | 04-02-13 | 08:47

*Sollicitatiebrief dichtlikt*

If You can't beat them.... join them!

Ik ga even een grotere (Eurofiele) portemonnaie kopen!

Reinaert | 04-02-13 | 08:47

Die grieken hebben al heel vroeg ingezien dat netjes belasting betalen voornamelijk ten goede komt aan de graaiers in zowel eigen land als de EUSSR. Ze hebben er gebruik van gemaakt door diezelfde EU bij te laten lappen toen ze zelf geen tax meer gingen betalen.

En wij, het braafste jongetje in de klas, betalen gewoon door. EU-graaiers, Souflakistan, SNS bonussen etc. Niks aan de hand mensen, wij dokken wel. Jan met de pet in 0031 sponsort jullie gewoon verder.

Hoelang pikken we dit nog?

Frietje_Oorlog | 04-02-13 | 08:47

En er is dus helemaal niemand die me kan vertellen wat die 10.000 opvreters de hele dag uitvoeren.
Dit kan alleen maar in een burgeroorlog eindigen. 20% van de bevolking houdt de andere 80% in stand. Dat houdt een keer op.
Weg met de EU, weg met het 'socialisme'. Ga zelf maar geld verdienen.
En als je een kindje wil mag je daar zelf voor betalen.
Binnen twee generaties is het probleem opgelost.

Freddie Stobart | 04-02-13 | 08:46

@ HaatAth3ist | 04-02-13 | 08:35 |
Ik kan er ook niet bij , echter heeft Europa het nog steeds ( veel ) te goed voor opstand en protest. Het blijft bij een beetje ongenoegen twitteren. Ze verdienen zoveel omdat ze het ( helaas ) gewoon kunnen maken.

Tim Jansen6187 | 04-02-13 | 08:46

EU..... legale maffia!!

ÎÎÎ ReBeL ÎÎÎ | 04-02-13 | 08:44

Ja und? Naar maatstaven van het bedrijfsleven verdient Rutte sowieso al veel te weinig....

Wees_eens_creatief | 04-02-13 | 08:44

Maar wel allemaal braaf PVVDA stemmen hoor. Je wilt natuurlijk niet dat die arme EU ambtenaartjes het met wat minder moeten doen.

Met andere woorden ... niet zeiken, jullie hebben zelf op die partijen gestemd die jullie geld met vrachtwagenladingen (want de trein rijdt niet) naar Brussel brengen.

James Lastig | 04-02-13 | 08:41

Rutte heeft met 144K dus 12K per maand. Volgens de tabel in die Welt zijn er dus Bruto ruim 25000 ambtenaren die meer krijgen (verdienen is wat anders. netto zullen het er ruim 30000 zijn.

austrian lowlander | 04-02-13 | 08:41

Troll dit maar eens weg...

Parel van het Zuiden | 04-02-13 | 08:39

Dat is dus 20% van het totaal. Onvoorstelbaar. Dan heb je het over een organisatie waartussen ook de koffiejuffrouwen, kopieerslaven, helpdeskmedewerkers, beveiligers zitten. Kortom, iedere matige HBO-er bij de EU verdient meer (netto) dan onze minister-president.
Allemaal onverkozen en tegen de wil van de Europese volkeren in! Er zijn revoluties om minder begonnen.

du Roi Soleil | 04-02-13 | 08:37

Fantastisch deze crisis. Hopen dat ie het nog even volhoudt.

roze_bril | 04-02-13 | 08:36

Waar, wanneer en hoeveel fakkels en hooivorken moet ik meenemen? Ik kan er gewoon niet bij dat deze ambtenaren zo belangrijk zijn dat ze zo'n bedrag verdienen.

HaatAth3ist | 04-02-13 | 08:35

EU.... 1 grote oplichtersbende... allemaal!

Fatwabuster | 04-02-13 | 08:33

Iedereen verdient toch meer dan onze MinPres, allen krijgen we het niet.
Wat niet wegneemt dat die ambtenaren het al helemaal niet verdienen.

Che_cuevara | 04-02-13 | 08:33

De 25.000 EU ambtenaren genieten buitengewone salarissen en secundaire voorwaarden. Waarom zult u vragen? Naar eigen zeggen omdat ze zo goed zijn en niet eens met heel veel. Iedere expat die langer dan twee weken in Griekenland zijn/haar weg probeert te vinden zal constateren dat het een door en door verrotte overheid heeft. Iets vergelijkbaars gaat op voor de rest van de PIIGS en Roemenie/Bulgarije. Helaas is geen van die 25K apparatsjiks in staat geweest dit te voorzien. Dus om nou te zeggen dat ze hun beloning waard zijn?

Godsammekraken | 04-02-13 | 08:32

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken