Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Arabieren snijden op het Tahrirplein

TahrirVarken.jpgGooi meer dan een dozijn muzelmannen bijmekaar op het Tahrirplein in Caïro en je hebt een verkrachtersprobleem. Dat is een treurig feit. Hierrr geografisch aanschouwelijk gemaakt voor de nuanceerders en wegkijkers. Het maakt verder geen zak uit waarom die mannen precies op het Tahrirplein verzamelen, of dat nou is tegen Mubarak, vóór Morsi, tegen Morsi, mevrouwen zijn standaard de pineut wat betreft ongewenste aandacht publiekelijk bruut verkrachten. Afgelopen week was het weer feest op het BepotelPlein: tweede verjaardag van de Egyptische Lente werd gevierd! Hoera! Negentien verkrachtingen voor de jarige Lente. En nu allemaal: Twee violen en een trommel en een besnijdenis. Wut, wat? Ja, extraspeciaal feest-pret-pakket voor de dames, genitale verminking door feestvierende Lenteliefhebbers. Vrouwenrechtengroepering Opantish meldt dat ook vrijwilligers die vrouwen te hulp schieten zijn neergestoken. Tsja. Onder Mubarak werden bendes betaald voor vrouwen aanranden, onder Morsi en na een dauwdruppelfrisse Arabische Lente gebeurt dat nog steeds. (Alleen nu van uw geld.) Het ligt dus niet per se aan het regiem, die totaal in de volksaard ingekankerde minachting van damespersonen. Waaraan dan in 's hemelsnaam wel? Wij zijn even peinzen. Wat in de Arabische wereld veroorzaakt nou toch zulk verwrongen seksueel gedrag? Lastig, lastig... Live gangrapecam hierrr, TahrirTwittermeisje (u mag kiezen, dapper of onverstandig) daarrr.

Reaguursels

Inloggen

Je klikt op een filmpje van verkrachting. en de recalme die je krijgt is "Toon doet mee".

bertgert | 29-01-13 | 12:14

@Desmoulins | 28-01-13 | 17:05 |

Gast. Nee. Cairo, elke keer weer. Bij de mensen thuis. Ik heb nog geen badplaats gezien daar.
Het beeld dat hier over Egypte wordt geschept is echt ongelofelijk eenzijdig.

tielenaar | 29-01-13 | 10:11

El MonQuelle | 28-01-13 | 19:46

Dit is nog slechts het begin ! Nu nog daar, straks ook hier ! Het begin is er al !

Betweetert | 29-01-13 | 08:27

Ik zie een parallel met het katholicisme; onderdruk mensen lang genoeg en veroordeel sex, dan creeer je vanzelf gefrustreerde mannetjes, die zich vergrijpen aan alles om hun heen.

De islam vergoeilijkt dit zelfs, want sex met jonge meisjes mag, meerdere vrouwen mag, die phrasen uit de korans zijn met hightlight gemarkeerd. En zet een groepe dolle stieren bij elkaar en je hebt de basis voor een kudde losgeslagen mafkezen, die voor eigen gewin gaan. Mooi toch?! Dat collectieve egoisme ! Mannen onder elkaar, testosteron in het kwadraat en zich nog gesterkt voelen door hun geloof ook nog. Het is te laat, het uur U is daar. Suc6 iedereen !

Betweetert | 29-01-13 | 08:25

Staan de pyramietjes er nog?
Zal niet lang meer duren voor die geschifte gasten ze plat gooien.
Want ze lijken natuurlijk wel op hoekige tieten, die uit het zand verrijzen..
En dat mag niet van de booslims.
Levert ook een hoop stenen op, waar ze hun vrouwen dan weer mee dood kunnen gooien.
Tis en blijft een achterlijk mannenvolk.

Schietmijmaarlek | 29-01-13 | 04:36

Hop, hop, hop hop
Oppa Gangrapecam

Damnayshun | 28-01-13 | 21:46

ziek, en dan bedenk ik me net dat de lente binnenkort ook al weer begint.

m.rotten | 28-01-13 | 21:19

Schoorsteenveger | 28-01-13 | 17:39 |
Wacht maar eens tot er genoeg duidelijke hersenscans beschikbaar zijn om naar groepsverschillen te zoeken ;-)

WirMachenMusik | 28-01-13 | 21:16

Wat ik me bij zo'n bericht wel begin af te vragen: hoe kom je op zoiets? Hoe kom je van 'samen een gezellig feestje houden' op: 'Jongens, leuk, laten we wat vrouwen gaan besnijden!' ??? Dan heb je wel zo'n vreemde hersenkronkel dat een enkeltje gesticht al een onderschatting van het probleem is?

potsenmakkert | 28-01-13 | 20:20

Jongens toch, niet zo ongenuanceerd! Ze mogen dan wel vrouwen verkrachten en besnijden, ze doen dat wel met enorm veel schaamte! Ofzoiets...

potsenmakkert | 28-01-13 | 20:16

Verschrikkelijk, de gebeurtenissen daar gaan veel te ver. Van mij mag iedereen die zijn handen daar heeft gebruikt, of die elders in die landen heeft meegedaan aan martelingen e.d. geëxecuteerd worden. Dan maar een half miljoen mensen minder op de wereld. Deze beesten horen hier niet thuis.

El MonQuelle | 28-01-13 | 19:46

Kapitein Sjaak Mus | 28-01-13 | 17:12 |

Oh, dat soort kasten...
Die vind ik niet interessant.

Desmoulins | 28-01-13 | 17:54

MarcS | 28-01-13 | 16:55
Als je goed oplet weet je dat het consument vertrouwen heel laag is. Zo laag dat je bijna kunt spreken van een collectieve boycot. De politiek hoor je er niet over. in de jaren '90 werd er grootscheepse aktie ondernomen om mensen aan het werk te krijgen. Nu mogen ze niet van Brussel(vanwege 3% begrotingstekort opgeleg vanuit Brussel). Dus zitten ze met samengeknepen billen te hopen dat het niet escaleert.

Smarties | 28-01-13 | 17:40

WirMachenMusik | 28-01-13 | 17:05 |
Culturele overerving staat nagenoeg los van genetische overerving.
Culturen evolueren onnoemelijk veel sneller dan soorten en vertonen ook veel en veel meer variatie. Verschillende omstandigheden kunnen uiteraard tot verschillen in genetische code leiden, dat is de basisidee achter de evolutietheorie, maar genetische diversiteit ten gevolge van veranderde omstandigheden, dat duurt wel even, dan hebben we het al gauw over honderdduizenden of miljoenen jaren, niet over een paar eeuwen meer of minder. En dan moet aan een groot aantal voorwaarden worden voldaan, met name dat de te vergelijken groepen al die tijd geïsoleerd van elkaar hebben voortbestaan. Genetisch onderzoek leert dat dit bij de mensheid nauwelijks het geval is.
Ik heb er nog nooit van gehoord dat er een correlatie zou zijn tussen verschillen in hersenfuncties en verschillen in cultuur, laat staan een oorzakelijk verband. Als Berbers onze kindertjes bij geboorte adopteren, dan worden die kindertjes echte Berbers, als wij Berberkindjes bij geboorte adopteren, dan worden het echte kaaskoppen. Een willekeurige havoklant anno 2013 is tien keer beter in wislunde dan een wiskundige uit de 16e eeuw.

Schoorsteenveger | 28-01-13 | 17:39

Als je opgroeit in deze naargeestige mag-niet-cultuur, waar uitsluitend opgefokte, hanige en domme kerels de dienst uitmaken, waar vrouwen volkomen onbereikbaar worden gemaakt door ze onder muffe rouwlakens weg te stoppen, waar zo'n beetje alles dat in de menselijke natuur ligt en dat het leven prettig maakt is verboden, kan het niet anders of je raakt zo gefrustreerd als een eind hout en zo verknipt als een kappersmodel met parkinson.

Peter Emile | 28-01-13 | 17:32

Niet erg jood,wat ze daar doen..

gimme a beat,rix | 28-01-13 | 17:26

WirMachenMusik | 28-01-13 | 17:05
Je begeeft je op een hellend vlak. Maar het zou zo maar eens kunnen zijn dat de oplossing niet PC is.

Smarties | 28-01-13 | 17:14

@ Desmoulins | 28-01-13 | 16:38 |
Jaja, kasten zat.
Maar eruit komen.. Ho maar!

Kapitein Sjaak Mus | 28-01-13 | 17:12

@Desmoulins | 28-01-13 | 17:03
Ebru is ook onderdeel van ´wij´.

Verder doelde ik op de vrouwonvriendelijke reacties.

Bakito | 28-01-13 | 17:11

Een theorie luid dat (landen zoals) Egypte bewust ontregeld (zijn)is om een nieuw staatshoofd om te lullen (bij de vorige lukte dat dus niet) om enorme "goedkope" lening aan te gaan bij het IMF. Dit natuurlijk onder voorwaarde van privatisering van overheids gereguleerde voorzieningen, het contracteren van aangewezen (buitenlandse) bedrijven voor weder opbouw, het goedkoop inkopen van grondstoffen, het plaatsen van troepen.
Zie:
commons.wikimedia.org/wiki/File:World_...
en blader eens door:
commons.wikimedia.org/wiki/Category:Ma...

Wat heeft dit met het verkrachten van vrouwen te maken ??
Niets ... de "Arabische lente" is er niet voor de mensen .. verkrachting, moord .. niet belangrijk.
John Perkins -> vanaf 0:25:00 tot 0:40:50
www.youtube.com/watch?v=xIHLlqI4m_A
Kwartiertje kijklezier.

SyntaxError | 28-01-13 | 17:10

Schoorsteenverger 28-01-13 | 16:15 |
Is cultuur, niks anders dan dat.
--------------------
En waar komen verschillen in cultuur vandaan? Grotendeels omstandigheden, toch? En zouden die omstandigheden en eventueel cultuur niet tot biologische verschillen hebben kunnen leiden? Of voor mijn part, omgekeerd?
Ik vermoed dat we het een nog het ander op korte termijn kunnen bewijzen of verwerpen. De historische ervaring heeft wel geleerd dat hypothesen, hoe absurd ook, nuttig zijn gebleken doordat ze wetenschappers ertoe kunnen aanzetten om fenomenen van een 'nieuwe kant, te benaderen.
Stel je bijvoorbeeld eens voor dat aangetoond wordt dat bepaalde hersenfuncties verantwoordelijk zijn voor verschillen in cultuur/groepsgedrag. We zouden dan kunnen zoeken naar medicatie om onaangepasten op vrijwillige basis te helpen. En dus sneller resultaat boeken dan met een cultuurwijzigingsaanpak ;-)

WirMachenMusik | 28-01-13 | 17:05

tielenaar | 28-01-13 | 17:01 |

Nee dat heeft helemaal niks te maken met de opkomst van de Moslimbroeders en salafisten...
Wie zijn strandbed niet verlaat is niet in Egypte geweest.

Desmoulins | 28-01-13 | 17:05

Bakito | 28-01-13 | 16:54 |

Het is wel zeer beschaafd om als Turkse immigrant zijnde de oorspronkelijke bewoners te wijzen op het nut van het herdenken van een Holocaust... Helemaal als ze het erkennen van de Armeense genocide strafbaar is in Turkije. Het is een episode die zij niet heeft meegemaakt en dus zou zij ook niet met haar morele vingertje moeten wijzen...
Wij bepalen zelf wel wat we herdenken.

En dan laat ik het onleesbare karakter van haar column nog buiten beschouwing.

Desmoulins | 28-01-13 | 17:03

19 verkrachtingen. Erg vervelend, maar er gaan daar ook mensen dood. Nog veel meer. Vergeet dat niet. Mensen die aan het strijden zijn voor vrijheid, iets wat in ons land normaal is en daar er nog steeds mensen voor moeten strijden. Dat misdadigers en tegenstanders van de situatie misbruik maken en ondertussen aan het verkrachten slaan heeft werkelijk niets met de situatie in Egypte te maken.
Ga er eens heen voordat je dit soort onzin schrijft, Nanninga. Heb ik ook al 8x gedaan.

tielenaar | 28-01-13 | 17:01

MarcS | 28-01-13 | 16:55 |

SP?
Die prefereren een Europese verzorgingsstaat en nivellering om dit ideaal te verwezenlijken.
Er is maar één partij.

Desmoulins | 28-01-13 | 16:58

De doosjes tolerantie zijn niet aan te slepen daaro...

paddostoel | 28-01-13 | 16:58

Pervez Hoodbhoy geeft in zijn interview heel duidelijk aan wat er gebeuren moet. De enige oplossing is geweld. Praten met Moslim fundamentalisten heeft geen enkele zin: Zij hebben Allah, die weet alles en kan alles, dus wanneer je nu maar een goede moslim bent en de wil van Allah doet, d.w.z. bidt, vast en ongelovigen vermoordt komt alles goed. Conclusie : Maak ze af voordat zij het ons doen. En aangezien Pakistan over nucleaire wapens beschikt (Dank zij de welwillende medewerking van de nederlandse regering) lijkt een grootschalige inzet van kruisraketten met nucleaire warheads de enige weg. Helaas...

Polletje Piekhaar | 28-01-13 | 16:56

@Desmoulins | 28-01-13 | 16:50 - NEEN!
Het worden helegaar geen spannende tijden, aangezien de pluchetijgers toch geen echt referendum toe gaan staan. Ze gaan straks allemaal in de maat lopen en vertellen ons dat wij in 2017 weer mogen stemmen en dat men adhv gaat bepalen of de meerderheid een refendum wil. Dus we mogen straks allemaal voor de SP gaan kiezen mochten wij het echt willen ....... en dagaanwijmooinietdoen!

MarcS | 28-01-13 | 16:55

De ad hominems, of ad vrouwinems, richting Ebru Umar gisteravond deden trouwens qua beschaving weinig onder voor genoemde toestanden. Just saying

Bakito | 28-01-13 | 16:54

they're animals anyway so let them lose their souls

Johnny Rockets | 28-01-13 | 16:50

Smarties | 28-01-13 | 16:41 |

Het worden spannende en leuke tijden.
Het valt inderdaad op dat men de urgentie begint in te zien.

Desmoulins | 28-01-13 | 16:50

@de Bree | 28-01-13 | 16:35 - De invloed van de rifaapjes is zelfs in NL te zien, we hadden natuurlijk donkerder groen moeten zijn ..... maar tsja ......
-
Daarnaast vergelijkt kaartje ras met IQ, da's raar in Australie ..... Wist niet dat de Aboriginals zo verschrikkelijk slim waren.

MarcS | 28-01-13 | 16:45

Als ik zie in hoeveel delen van de wereld de vrouw steeds ondergeschikter aan het worden is, ben ik voorzichtig geneigd maar mee te gaan in die redenatie hoewel het mij wel erg tegen de borst stuit.

MarcS | 28-01-13 | 16:42

Desmoulins | 28-01-13 | 15:51
Ik weet niet of je de reacties er ook hebt bij gelezen? Maar zo'n 20 mensen voor een referendum, 1 tegen.Op Trouw idem dito. Het lijkt er eindelijk op dat het volk links en rechts zich ertegen gaan verzetten. Het worden leuke tijden.

Smarties | 28-01-13 | 16:41

De jaloezie druipt van het stukje af.

Strohond | 28-01-13 | 16:41

Op een bevrijdingsplein vrouwen aanranden en verkrachten. Ik hoop dat er eens een travestiet tussen zit.

INH.30CL | 28-01-13 | 16:40

de Bree | 28-01-13 | 16:35 |
Is dit kaartje ook de IQ-daling door 1500 jaar incest meegenomen??????

Aktivist | 28-01-13 | 16:39

Er zijn best wel aardige Egyptenaren. Tijdens mijn werk in diverse egyptische ziekenhuizen heb ik er een aantal leren kennen. Maar die zie je niet op het Tahrirplein....
Die hebben wel wat beters te doen, en vrouwen besnijden hoort daar niet bij...

Polletje Piekhaar | 28-01-13 | 16:39

pius | 28-01-13 | 16:34 |

Mexico?
Onderbouw het een beetje waarde keizer.
Dit gaat nergens over.

Desmoulins | 28-01-13 | 16:38

Kapitein Sjaak Mus | 28-01-13 | 16:32 |

Ik had het over de Arabische wereld.
Genoeg achterlijke barbaarse culturen, zoals het kastenstelsel die uw punt onderschrijven.

Desmoulins | 28-01-13 | 16:38

Tsja, de Homo Sapien Noord Afrikanus verschilt significant met de Homo Sapien Europeanus, op velerlei gebied!

BadLieutenant | 28-01-13 | 16:37

@niksdoenerT | 28-01-13 | 16:28
Hier is het weer kut, maar zijn de vrouwen des te leuker.

necrosis | 28-01-13 | 16:35

Hier een interview met de Pakistaanse atoomgeleerde Pervez Hoodbhoy in Spiegel-online, met als kop dat de in een islamitisch gezin opgevoede geleerde de islamitische samenlevingen als collectief fiasco bestempelt. Ook nog met eens met versnelde beweging. En waarschijnlijk slechts te remmen en/of om te keren met heul veul oorlog/bloedvergieten.
Voor de rest wederwaardigheden en analyses die de zogenaamde 'vooroordelen' die hier op GS geplempt worden, over islamitische samenlevingen en islamieten in Europa, nog overtreffen. Ondanks de temperende vragen van de interviewer.
Hoogstnuttig werk aan de winkel voor wie de meest opzienbarende onthullingen van deze geleerde wil vertalen. Zelf heb ik daar momenteel geen tijd voor.
www.spiegel.de/politik/ausland/intervi...

WirMachenMusik | 28-01-13 | 16:34

@Kapitein Sjaak Mus | 28-01-13 | 16:32

Juist. Correcte observatie. En wat dacht je van Mexico bijv, enfin.

Helder.

pius | 28-01-13 | 16:34

Ik kon kiezen: of naar Egypte op vakantie of naar Gran canaria.... drie maal raden voor welke ik kies.
*ticket gran canaria boekt*

paddostoel | 28-01-13 | 16:33

@de Bree | 28-01-13 | 16:29
Bij Nederlanders slaan de stoppen al door als het een week aan een stuk +3O graden is.

Op zich doen genoemde landen het nog niet zo slecht....

Bakito | 28-01-13 | 16:33

Las laatst een mooie quote :

The US fights
The UN feeds
The EU funds

En godverdomme dat doen we. Met honderden miljarden tegelijk.

James Lastig | 28-01-13 | 16:32

@ Desmoulins | 28-01-13 | 16:07 |
"Ik zeg Islam"

In dit geval doe je toch een hoop andere beschavingsarme middeleeuwers tekort, Des.
Volg de berichtgeving uit een land als India bijvoorbeeld eens een tijdje.
Is beslist geen exclusief Muzelmaniaans probleem.

Kapitein Sjaak Mus | 28-01-13 | 16:32

@niksdoenerT | 28-01-13 | 16:28
Al was het gratis of kreeg ik geld toe, Ik heb Egypte definitief van mijn 'to do' lijstje geschrapt.....

necrosis | 28-01-13 | 16:30

1 bom op die plein! Gratis op onze kosten bij die 5 miljard....

Prins Heineken | 28-01-13 | 16:29

Het ligt niet aan religie of cultuur.
Kijk maar naar geweld- en verkrachtingslanden als Mexico en Colombia; een Islam en geen Semitische cultuur daar.

de Bree | 28-01-13 | 16:29

Het is wel lekker weer daar in Caïro, toch es kijken op vakantieveilingen.

niksdoenerT | 28-01-13 | 16:28

En dan te bedenken dat die varkens ook in Nederland rondlopen. En er uiteraard net zo over denken als die randdebielen daar.
TUIG.

grappert | 28-01-13 | 16:28

Prachtig al die (culturele) revoluties ook in Arabierië!
Wat een verrijking. Hoop dat ze snel deze kant op komen om ons deelgenoot te maken van alles wat ze voor ons nog in petto hebben! Oh wacht....

Kobus Kloothamer | 28-01-13 | 16:27

Dat is toch 1 van de kernwaarden van de islam? Vrouwen tellen daar niet al mensen, maar als gebruiksvoorwerpen. De tiefus voor allah en die pedoprofeet, elke dag lees je over hun slachtoffers.

Dr.Zeldenrust | 28-01-13 | 16:27

Och, alleen crimineel naïeve mensen en gevaarlijke Eurofielen geloven rotsvast in de respectvolle vriendschap die vanuit de islam te verwachten valt.
Aangezien precies dat slag volk over mijn belastinggeld gaat en ook nog een hekel aan democratie heeft, betaal ik mee aan de intocht van de boze profeet (hoerA).

Jan Passant mk2 | 28-01-13 | 16:24

Uw Verzekeringsadvis | 28-01-13 | 16:01 | + 0 -
Misschien kan Rompie weer met een zak geld doorkomen. Dit keer voor vrouwenrechten. Draghi kan toch ongelimiteerd EURO's bijdrukken.

Zeddegeizot | 28-01-13 | 16:24

@necrosis | 28-01-13 | 15:55
Het is ook niet verstandig om in die opblaaspop van je te gaan snijden. Wordt ie slap van.

Bakito | 28-01-13 | 16:24

Ik persoonlijk zou de connecties volksaard- geografische breedtegraad- karakter-intelligentie hier niet durven neerleggen.

de Bree | 28-01-13 | 16:23

Geen aandacht, geld of moeite meer aan deze losgeslagen gekken besteden.

NACademicus | 28-01-13 | 16:22

Tja, als je dit combineert met de recente gebeurtennissen in de UK, dan krijg je dus een eenvoudige conclusie: Islam zorgt hiervoor. Punt.

mental K | 28-01-13 | 16:22

Desmoulins | 28-01-13 | 16:07 |
'Verkrachting ligt aan religie.'
OK try again!

Einde van de Domheid | 28-01-13 | 16:18

Als vrouw een boxbeugel meenemen, met van die mesachtige dingen er bovenop. Wedden dat ze gaan stoppen!

Mr_Pikibelly | 28-01-13 | 16:16

Ah op het linkerbeeld wordt al geschoten... succes ermee!

dj tonedeaf | 28-01-13 | 16:16

heeft die Timmerzwans niet gezegd dat die 5 miljard niet werd uitgekeerd als de democratie er niet bij gebaat was? Dicht die kraan!

hetluis | 28-01-13 | 16:16

de honden blaffen... | 28-01-13 | 16:09
Misschien zouden ze Stienen ook even moeten veranderkrachtigen, voor de nodige nuance.

spanarchist | 28-01-13 | 16:15

WirMachenMusik | 28-01-13 | 16:03 |
Is cultuur, niks anders dan dat. Zwaar repressieve samenleving met strenge regels, veel taboes en dreigen met hel en verdoemenis. Alles wat met sex en erotiek te maken heeft is zwaar gereguleerd, en de verschillen tussen man en vrouw worden zwaar geaccentueerd.
Bij demonstraties en manifestaties zoals op het Tahrirplein zie je waartoe dat leidt. Die demonstraties passen als zodanig al niet binnen die cultuur. Alles is inevenwicht als de pikorde in evenwicht blijft. Wordt die verstoord, dan worden daar waar men ruimte krijgt ook meteen de grenzen overschreden en kruipt het bloed waar het niet gaan mag.

Schoorsteenveger | 28-01-13 | 16:15

Raak er steeds meer van overtuigd dat gelovigen gewoon geestelijk gestoord zijn. De ene stroming is nog gekker dan de andere.

Waar wonen de meeste atheisten en minste gelovigen? Ik ga het eens uitzoeken. Zal wel op de noord- of zuid-pool belanden.

dj tonedeaf | 28-01-13 | 16:15

Westerse vrouwen die op dat plein lopen weten dat de kans groot is dat ze worden aangerand.. Je weet dat daar duizenden gefrustreerden rondlopen op dat plein die blonde vrouwen uit elkaar willen trekken.

Ik waag me ook niet in het hol van de leeuw. Doe je dat toch dan ben je naïef of ontzettend dom.

GeForce | 28-01-13 | 16:14

Opruier | 28-01-13 | 16:11 |
Er is geen werk.
(Onze problemen zijn zeer overzichtelijk in vergelijking tot de hunne.)

Einde van de Domheid | 28-01-13 | 16:14

Nog even en ze lopen daar weer in beestenvellen rond. Cleopatra draait zich in haar tombe rond....

brutus68 | 28-01-13 | 16:13

Het lijkt meer op carnaval zo.
Nog een gelijkenis tussen taliban en schriftgeleerden.

Einde van de Domheid | 28-01-13 | 16:13

@Temazepam60milligram | 28-01-13 | 16:01
In Egypte is het normaal dat mannen alles door hun vrouw laten doen. Combineer het met hoge werkloosheid en ze vervelen zich de pleuris. En dan komen opeens tussen de mannen die rondhangen op pleinen vrouwen die zich Westers gedragen (kleding, zonder begeleiding, welke reden men ook nodig heeft), wat genoeg is om ze als vuile hoeren te behandelen.

blinde kip | 28-01-13 | 16:11

Kunnen die gasten niet beter gaan werken? Logisch dat t daar zo'n armoei-zooi is....

Opruier | 28-01-13 | 16:11

Petra Stienen weet dit wel te duiden, zij spreekt van "veranderkrachten".

de honden blaffen... | 28-01-13 | 16:09

@Lucifer | 28-01-13 | 15:47
Welk mysterie? Samenwerking en noeste arbeid maakt pyramides. Dom en achterlijk aanbidden van een woestijngod zal er toe leiden dat het land en de pyramides worden verwoest

miko | 28-01-13 | 16:07

''Het ligt dus niet per se aan het regiem, die totaal in de volksaard ingekankerde minachting van damespersonen. Waaraan dan in 's hemelsnaam wel?''

Ik zeg Islam.

Desmoulins | 28-01-13 | 16:07

Hoe laat gaan ze knokken op die live stream?, was vorige keer wel enerverend.

dj tonedeaf | 28-01-13 | 16:06

hetluis | 28-01-13 | 15:53 |

Hier duurt alles wat langer.
Het gaat snel de laatste tijd, de ontwikkelingen volgen elkaar in een rap tempo op, en zelfs de meest verstokte goedgelovige opent langzaam de ogen.

Desmoulins | 28-01-13 | 16:06

Ziek! Arme dreumes.

Glas Koning | 28-01-13 | 16:05

Al die phantoom klitjes die spontaan en willekeurig klaar komen. Moeten we niet willen toch.

Veel Vaak | 28-01-13 | 16:05

It's Islam, you stupid!

minimá-armezusvan.. | 28-01-13 | 16:04

spanarchist | 28-01-13 | 15:57 |

Dubbelfunctie, is vrij normaal vandaag de dag...

Desmoulins | 28-01-13 | 16:03

Het lijkt me niet politiek correct om te vermoeden dat het hoogfrequent voorkomen van dit soort gedragsimpulsen te wijten is aan evolutionaire, biologische aanpassingen aan overleven in of aan de rand van een woestijn. Waarmee niet gezegd is dat groepen met die aanpassing absoluut minderwaardig zijn. Integendeel, voor het (over)leven onder woestijnomstandigheden en de daarop gebaseerde islamitische mores zijn ze beter uitgerust dan de groep waartoe ik behoor. Maar overleven onder omstandigheden als hier in Nederland gaat mijn groep dan weer wat beter af. Althans, voorlopig nog.

WirMachenMusik | 28-01-13 | 16:03

En dan ons zuur verdiende poet daar weg geven... Ze zijn verrukt daar in Den Haag!
Iedereen zou een maand geen belasting moeten betalen uit protest!

Glas Koning | 28-01-13 | 16:03

@Zeddegeizot | 28-01-13 | 16:00
Neu, van Agt is wel onderweg om z n vrinden te steunen.

Uw Verzekeringsadvis | 28-01-13 | 16:01

Ik snap dat niet, al die massale bijeenkomsten op pleinen. Moeten die mensen niet werken!???

Temazepam60milligram | 28-01-13 | 16:01

Hoe meer ik gedwongen wordt kennis te nemen van andere culturen, hoe meer ik onze Westerse normen en waarden ga waarderen.

Ales | 28-01-13 | 16:01

Loopt Ruud Lubbers dan rond op het Tahirplein?

Zeddegeizot | 28-01-13 | 16:00

@vraagstaart | 28-01-13 | 15:42
Ja ja onze Bertus, die zal wel ergens aan het dineren zijn met z n intellectuele vrindjes.

Uw Verzekeringsadvis | 28-01-13 | 16:00

Lucifer | 28-01-13 | 15:52
No shit

Canis Spurcus | 28-01-13 | 15:59

@eerstneukendanpraten | 28-01-13 | 15:47
O zei ze dat? Ik verstond telkens "MAAR IK BEN HYSTERICUS!", dacht het zal er wel bij horen.

supah | 28-01-13 | 15:58

Tijd om eens een bommetje op dat plein te gooien.

Anti-Kamelen-Neuker | 28-01-13 | 15:57

Desmoulins | 28-01-13 | 15:51
Eyeopener. Timmermans is ook nog minister? Dacht dat hij slechts de stamgast van knabbel en snabbel was.

spanarchist | 28-01-13 | 15:57

Ja maar, ja maar, het komt nu toch allemaal goed? Er is nou eenmaal democratie gekomen na de Arabische lente! Dat kleine zure appeltje waar ze nu doorheen moeten bijten is toch wel te overzien. Vrouwen die horen nou eenmaal kapot gesneden, onderdanig, onherkenbaar als slaaf achter het aanrecht. Lang leve de vrijheid!

Zum kotsen dit. Wat een walgelijke maatschappij.

gristen | 28-01-13 | 15:55

Ik heb toch liever vrouwen die 'genitaal' intact zijn, maar ik leef dan ook in 2013.....

necrosis | 28-01-13 | 15:55

stoethaspel | 28-01-13 | 15:48
Vermoedelijk zal die de critici ontmaskeren als racisten, is er van die verkrachtingen helemaal niets waar, en als het toch waar mocht zijn, waren de verkrachters Nederlandse toeristen die allemaal PVV stemmen om zo dit prachtige volk in een kwaad daglicht te stellen. Allemaal te lezen in het prachtige nieuwe boek van mevrouw Breedveld, dat niet aan te slepen is.

spanarchist | 28-01-13 | 15:54

-weggejorist-

chatboy16 | 28-01-13 | 15:53

Desmoulins | 28-01-13 | 15:51
het grote afzagen is begonnen, en niet alleen op het Tahirplein

hetluis | 28-01-13 | 15:53

Die 5 miljard had nooit aan deze barbaren gegeven mogen worden waarom zijn ze zo naïef in Den Haag? ,terwijl wij het geld zelf keihard nodig hebben ..

Amsterdam Hustler | 28-01-13 | 15:53

Zolang ze mij de barbarij niet opdringen in mijn eigen land...
Canis Spurcus | 28-01-13 | 15:51
Doen ze al. Met je eigen geld.

Lucifer | 28-01-13 | 15:52

Wat barbaren elkaar aandoen zal mij een worst zijn. Beschaving kan je niet opdringen. Barbaren zullen barbaren. Verandering moet van binnenuit komen.

Zolang ze mij de barbarij niet opdringen in mijn eigen land...

Canis Spurcus | 28-01-13 | 15:51

laat die Bert Molenaar (VARA) dáár maar een reportage van maken, zijn we hem hier kwijt

hetluis | 28-01-13 | 15:50

Denk je dat zich ook maar iets van het westen of onze berichtgeving aantrekken?
Neu, wij zijn nog lager dan vrouwen. Wij zijn varkens. En nu betalen we in geld en als het er op aan komt in bloed. Want allah is liefde en respect. Mijn reedT!

Pastor Sippenhaft | 28-01-13 | 15:50

Dit was geen revolutie maar een ouderwetse staatsgreep.
Die lui die daadwerkelijk de straat op gingen voor veranderingen bij aanvang van de Arabische lente, ware in feite useful idiots. En al die duiders die dit al vanaf aanvang prachtig vinden, Petra Stienen en Bertus Hendriks bijv, geloven nog steeds dat Islam en democratie verenigbaar zijn.

Desmoulins | 28-01-13 | 15:49

Vijf miljard Europees belastinggeld.
Daar waar de ouderen, de sociaal-zwakkeren en inmiddels ook de middenklasse het steeds moeilijker krijgen, besluiten de nieuwe Brusselse dictators, ongetwijfeld met een riante zwarte vergoeding als dank, om 5 miljard euro naar dit barbaarse volk te sturen.
De Europese lente komt er aan.

spanarchist | 28-01-13 | 15:49

Ik wacht nog even met oordelen over dit fenomeen, tot ik de correcte uitleg door Breedveld en gevolg heb mogen lezen...

stoethaspel | 28-01-13 | 15:48

Daarom wil het amerikaans leger ook geen vrouwtjesvechtsoldaten in die landen inzetten als die wilden een vrouwtjessoldaat te pakken krijgen....

Uw Verzekeringsadvis | 28-01-13 | 15:47

In plaatst van vooruitgang te boeken gaan ze telkens maar verder terug in de tijd. Nog even en het mysterie van de piramides is opgelost omdat we het live kunnen aanschouwen.

Lucifer | 28-01-13 | 15:47

Heeft u gisteren ook bij Buitenhof die Marokkaanse historica gehoord? Er is volgens haar géén Marokkanenprobleem en zeker geen islamietenprobleem. Want zij was afgestudeerd historica en had daarom de waarheid in pacht. Als ze alleen op het zebrapad zou lopen zou ik haar zeker niet sparen denk ik of mag dat niet?

eerstneukendanpraten | 28-01-13 | 15:47

En als het Westen de slachtoffers van de booslims willen gaan helpen, is het ook niet goed van linkse zeiksnollen. Andere kant opkijken dan maar, succes ermee daar.

fram | 28-01-13 | 15:47

Heeft Schultz zijn excuses al aangeboden namens heel Europa met de toezegging van nog eens 5 miljard euro?!

harry poster | 28-01-13 | 15:47

Prachtige cultuur en helemaaaaal niet achterlijk. Dat had Pim Fortuyn helemaal bij het verkeerde eind. En Theo van Gogh uiteraard ook. En die Wilders, die roept maar wat.

De bakermat van de beschaving, wat zou de wereld zijn zonder islam?

Denk daar maar eens over na.

vraagstaart | 28-01-13 | 15:47

Eenieder die meent dat de menselijke ontwikkeling, waar dan ook, alleen maar in een opgaande lijn gebeurt, komt van een koude Tahrir-kermis thuis.

Simon de Danser | 28-01-13 | 15:46

Is maar incidentje.... we blijven geld geven.

meneer Q | 28-01-13 | 15:46

Onder Mubarak en nu onder de Moslim Broeders krijgen mannen betaald om vrouwen aan te randen, seksueel misbruik om hen van de straat te houden.

drs.Nee | 28-01-13 | 15:45

Hulde, Nanninga. Kan niet genoeg aan de kaak gesteld worden, dit soort misdrijven.

Red mij niet | 28-01-13 | 15:45

De revolutie eet zijn eigen kinderen op. Maar wel netjes genitaal bewerkt!

Godsammekraken | 28-01-13 | 15:44

"the problem has grown increasingly widespread".

In een notedop.

Normpje | 28-01-13 | 15:44

En die randdebielen geven we 5 miljard cadeau

Zingen we weer even mee? (melodie Brown Girl in the Ring - Boney M)

Gratis belastinggeld, la la la la la
Bakken belastinggeld, la la la la la la

James Lastig | 28-01-13 | 15:43

Het is een teken van onschuld dus niet te serieus nemen al die verkrachtingen(Engelse rechter citeert)

Einddbaas | 28-01-13 | 15:43

Hek eromheen, wapens er dumpen.. de eene die er levend uit komt levens lang geven.. Probleem opgelost.

Crematorium-de-Asbak | 28-01-13 | 15:43

Wie bukt voor de profeet prakt graag een verminkte spleet!

Godsammekraken | 28-01-13 | 15:43

Maar wel vijf miljard EU-belastinggeld voor die kamelenbeffers en geyteneuqers. Knettergek gewoon!

eerstneukendanpraten | 28-01-13 | 15:43

Arabische Lente, Bertus Hendriks zal dit ook wel weer weten te nuanceren. Hè, Bertus?

vraagstaart | 28-01-13 | 15:42

dat zeg ik toch.. net als in Libië, de nieuwe groep beesten vervangt gewoon de oude groep beesten.

sparkie67 | 28-01-13 | 15:42

ja, maar, als je zo bent opgevoed is het toch legaal, cf engelse rechtspraak?

hetluis | 28-01-13 | 15:41

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken