Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Polderoverleg weer hartstikke dood

polderoverleg.gifNa de laatste verkiezingen waren alle commentators en de duiders het over één ding helemaal eens: de polder is weer terug. Met de handjes ouderwets op elkaars buik konden de heren bestuurders van de vakbonden en de politici weer zoals te doen gebruikelijk gaan onderhandelen om tot een zoutloos akkoord te komen over AOW, pensioen, loonontwikkeling en andere sociale zaken. Alleen het idee al dat vakbonden en hun vergrijsde, verzuurde en allang binnengelopen achterban de politiek weer kon gaan frustreren was reden voor groot feest in Freekiaanse reservaten. Vakbonden, inmiddels toch een beetje de 50PLUS qua volstrekt misplaatst en overbodig. Enfin, het guurrechtse kabinet Rutte-1 (met die gedoogpartij waar we niet over zullen spreken) was voorbij en met de PvdA nu mede aan de macht zou de wind een stuk warmer, fatsoenlijker en vooral socialer gaan waaien. Niet dus. FNV-voorzitter Ton Heerts (46) in de Volkskrant: 'Sniksnotter boehoe, de politiekers nemen me niet serieus, ze doen gewoon waar ze zin in hebben! Da fuck, vooral die Klijnsma (PvdA, Staatssecretaris Sociale Zaken) is een ijzeren tang zeg, die laat echt totaal geen ruimte voor overleg.' En dat terwijl Heerts twee verkiezingen geleden zelf als nummer vijf van de PvdA de Tweede Kamer in ging en nota bene door Klijnsma zelf is voorgedragen (die baantjesmachine moet draaien!) als voorzitter van de FNV. Is dit een slimme vakbondsvoorzitter die met een gespeeld huil-interview in de Volkskrant zijn onderhandelingspositie wil verbeteren, of juist een naïeve vakbondsvoorzitter die er als laatste ter wereld achter komt dat de PvdA helegaar niet zo sociaal is als ze zelf zeggen? Wij gokken beiden. Instant update: 'Asscher herkent zich niet in in beeld Heerts'

Reaguursels

Inloggen

Ik moet zeggen dat ik ongeveer 10 jaar niets (goeds) meer van de vakbeweging heb gezien of gehoord. Sinds dat dikke mensen (de zus van Sharon D.) aantrad is het bergafwaarts gegaan. Ze zijn vooral bezig geweest met "leuke" dingen als duurzaamheid, 3e wereldprojecten, taalcursussen. En nadien alleen maar ruzie in de tijd. Het wachten is op een nieuwe Fre Meis of Jaap van de Schreur ("dan gaan we naar de Dam". Het grootkapitaal en het koningshuis zijn de enige winnaars sinds de invoering van de EU.

ad melkert | 28-01-13 | 18:22

Oke mensen. Ik ga andere dingen doen. Als laatste wil ik prediken: verlang niet teveel terug naar de tijd dat we vanaf 12 jaar werkten zonder aow of pensioen, 60 uur per week, ook op zaterdag, met 5 vakantiedagen per jaar, op te nemen als het meneer de werkgever schikt.

De Geus | 28-01-13 | 13:58

@neemjemoederindemali | 28-01-13 | 12:50
In communistische landen wordt de rijkdom niet in salaris, maar in privileges gemeten:
- Het privilege om niet te hoeven wachten om auto's, of eten te kopen.
- Het recht om naar het buitenland te mogen.
- Het recht om steekpenningen te mogen houden.

frank87 | 28-01-13 | 13:54

@De Geus | 28-01-13 | 12:27
ZZP'ers mogen zich niet verenigen, MKB'ers zich niet verenigen, Multinationals hoeven zich niet te verenigen (die kopen op).
Waarom mogen werknemers het dan wel? Wie gaat die goede arbeidsvoorwaarden betalen? Die multinational die zo Chinezen kan inhuren?

frank87 | 28-01-13 | 13:50

@Einde van de Domheid | 28-01-13 | 12:01
Daarom sta jij op plaats 5200 in het kudo totaal van 2013 en niet op 40 zoals ik. Andere verbeteren is zo 2012.

Veel Vaak | 28-01-13 | 13:48

@Kaas de Vies | 28-01-13 | 11:49
4 miljoen mosdoms nee bedankt.

Veel Vaak | 28-01-13 | 13:46

@frank87 | 28-01-13 | 13:36
Zal het nooit vergeten. Die goeie ouwe gulden met zijn mooie biljetten. Daar kon je nog wat mee kopen. 100 gulden kon je zeer goed mee gaan stappen. Nu kom je met 100 euro nog tekort. Ik zeg druk er nog maar wat guldens bij na ze weer ingevoerd te hebben. Laat de inflatie maar beetje oplopen dat is goed voor mijn hypotheekje.

Veel Vaak | 28-01-13 | 13:45

@Einde van de Domheid | 28-01-13 | 12:00
Samenwerking en overleg is in het bedrijfsleven verboden door de NMA.

frank87 | 28-01-13 | 13:44

@hetluis | 28-01-13 | 11:59
Stonden vakbonden maar gewoon voor hoger loon. Nee ze staan voor regelingetje zus, en regelingetje zo, totdat jou CAO de vakbond betaalt en nog een hele afdeling personeelszaken extra(want wie denk je dat de regelingetjes uitvoert).

frank87 | 28-01-13 | 13:43

@Veel Vaak | 28-01-13 | 11:47
En vergeet ook niet dat begin jaren 90 de gulden was gedevalueerd in verband met de in te voeren Euro.

frank87 | 28-01-13 | 13:36

Niks nieuws. Aloude vakbondsstrategie: vooraf moord en brand schreeuwen om vervolgens aan de onderhandelingstafel een goede uitgangspositie te hebben.
Bovendien: die overgebleven leden moeten toch wel het idee/de illusie hebben dat hun bond nog voor hen opkomt.
Allemaal show!

Amsterdamsko | 28-01-13 | 13:33

@De Geus | 28-01-13 | 13:23 | + 0 -
Ik ben geen werknemer.

Kaas de Vies | 28-01-13 | 13:24

@klaasdevries

Ik neem aan dat je dan ook voorstander bent van het afschaffen van seniorendagen? Man, je moest eens weten hoe blij je straks bent met die regeling.

De Geus | 28-01-13 | 13:23

@klaasdevries

Als jonge werknemer heeft het mij nooit dwarsgezeten dat mijn vakbond zich ook sterk maakt voor oudere werknemers. Niemand heeft immers de eeuwige jeugd. Maar goed, misschien val je inderdaad wel ten prooi aan 'natuurlijk verloop' voor je 45 bent. Mooi dat je dan niet profiteert van die ouderenregelingen waar de bond zich van jouw contributiecenten sterk voor heeft gemaakt.

De Geus | 28-01-13 | 13:13

neemjemoederindemali | 28-01-13 | 13:08 | + 0
Juist.
Daarom ben ik ook mordicus tegen ons hele stelsel van sociale zekerheid, nu dit niet is gebaseerd op een kapitaaldekkingsstelsel.
Hetzelfde geldt voor het verneuken van mensen door ze een non-baan te geven bij de overheid.

Ratzinger | 28-01-13 | 13:11

@Bakito | 28-01-13 | 13:04

Een joint heeft een veel beter effect als je warm bent, ik raad je aan om naar de sauna te gaan ipv de bioscoop.

neemjemoederindemali | 28-01-13 | 13:10

@Ratzinger | 28-01-13 | 12:58

Dat is precies de reden waarom dit land naar de kloten gaat.

neemjemoederindemali | 28-01-13 | 13:08

Wij hebben ons op 12 dec 2012 uitgeleverd aan Brussel.
Er is niets meer te overleggen

Troef | 28-01-13 | 13:07

@De Geus | 28-01-13 | 13:03 | + 0 -
Er is gewoon een aantoonbaar verschil in belangen tussen deze 2 generaties. Dat is bijna onmogelijk om door 1 vakbond te laten vertegenwoordigen. Hierdoor werkt het dus niet. We kunnen ook 20 jaar wachten dat natuurlijk verloop zijn werk heeft gedaan of men kan zelf iets opstarten.

Kaas de Vies | 28-01-13 | 13:05

@De Geus | 28-01-13 | 12:57

Goed plan, laat die rottige werkgevers maar bloeden en als het hun niet bevalt dan moeten ze maar optiefen uit dit land.

neemjemoederindemali | 28-01-13 | 13:05

Zo, nu eerst een flinke joint roken en dan naar de bioscoop.

Iemand nog een filmtip?

Bakito | 28-01-13 | 13:04

@klaasdevries

Uiteraard mag iedereen dat. En als de leden 45 zijn, stappen ze gewoon over naar een grijsaardenbond.

De Geus | 28-01-13 | 13:03

@Bakito | 28-01-13 | 12:57

Betaald voetbal verbieden ben ik onmiddelijk voor.

neemjemoederindemali | 28-01-13 | 13:02

@Bakito | 28-01-13 | 12:59 | + 0 -
Nee dat is geen onzin. Dat is een constatering. Ik ben het er niet mee eens. Zet even die bakito-knop een tandje lager.

Kaas de Vies | 28-01-13 | 13:02

Bakito | 28-01-13 | 13:00 | + 0
Wat was er in de kerk te doen, vakbondsvergadering?

Nee, daar kom ik niet.

Ratzinger | 28-01-13 | 13:02

@De Geus | 28-01-13 | 12:57 | + 0 -
Tja... dat zou zomaar kunnen maar het staat iedereen vrij om een vakbond voor jongere generaties te beginnen.

Kaas de Vies | 28-01-13 | 13:01

Enfin,

http://www.youtube.com/watch?v=gudJgbvBnmo

Bakito | 28-01-13 | 13:01

Bakito | 28-01-13 | 12:57 | + 0
Ik vind dat een club die maar 20% vertegenwoordigt niet mag handelen alsof zij 100% vertegenwoordigt.
Het enige wat zo'n club te doen staat, is zichzelf opheffen. En snel een beetje.

Van betaald voetbal heb ik geen verstand en daar gaat het hier niet over, raar kereltje dat je d'r bestaat.

Ratzinger | 28-01-13 | 13:01

@Ratzinger | 28-01-13 | 12:58
Djiez, wat een calvinistische dogma´s.

Hoe was het vooraan in de kerk gister?

Bakito | 28-01-13 | 13:00

@Kaas de Vies | 28-01-13 | 12:57
Onzin, Nederlanders in de WW en Polen die hun geld hier verdienen en vervolgens in Polen uitgeven kost onze economie veel meer geld.

Bakito | 28-01-13 | 12:59

neemjemoederindemali | 28-01-13 | 12:50 | + 0
Het communisme is nog niet dood hoor. In 020-Oost sterft het bijvoorbeeld van de DDR-baantjes.
Bij de overheid in het algemeen trouwens. Dat kan ook moeilijk anders, want die lui zijn niet te ontslaan, vooral niet omdat hun bijdrage aan de samenleving doorgaans niet meetbaar is.

Die bijdrage bestaat dan ook vooral uit het verschuiven van papiertjes en andere mensen hinderen, zoals iedereen uit ervaring wel weet.

The problem with the working class is that they don't want to work (Wilde, als ik hem juist citeer). Dat geldt a fortiori voor vakbondsleden, ambtenaren en ander werkschuw tuig zoals Bakito.

Ratzinger | 28-01-13 | 12:58

De Fuckbond.

pius | 28-01-13 | 12:57

@klaasdevries
We zien de gevolgen van een succesvolle tactiek van werkgevers: werknemers uit elkaar spelen. Bijvoorbeeld op basis van generatie. Vakbonden worden verdacht gemaakt, met ledenverlies tot gevolg. Jongeren wordt wijsgemaakt dat ze niks van een bond kunnen verwachten. Zo is de positie van bonden succesvol uitgehold met inderdaad steeds slechtere arbeidsvoorwaarden van jongeren tot gevolg. Is de remedie hiertegen het afpakken van ouderenregelingen zoals behoud van hogere salarisschalen, seniorendagen en AOW op 65? Nee natuurlijk, want dat treft ook de mensen die nu nog jong zijn. Trap toch niet in die verdeel-en-heerstactiek van de werkgevers. Versterk de bonden voor behoud van werknemersrechten, voor jong en oud.

De Geus | 28-01-13 | 12:57

@Bakito | 28-01-13 | 12:54 | + 0 -
Omdat de Nederlandse arbeiders door de vakbonden te duur zijn geworden.
Nu hebben we een nog rondere cirkel dan eerst!

Kaas de Vies | 28-01-13 | 12:57

@Ratzinger | 28-01-13 | 12:53
De overige 80% profiteert er gratis van mee.

Nog geen 5% van de Nederlanders heeft een seizoenkaart. Betaald voetbal ook maar verbieden?

Bakito | 28-01-13 | 12:57

@lekkurlinx | 28-01-13 | 12:52
En daardoor kunnen malafide werkgevers goedkope Polen inhuren. Cirkel weer rond.

Bakito | 28-01-13 | 12:54

Bakito | 28-01-13 | 12:50 | + 0
Nog geen 20% van de arrebeiers is lid van een vakbond. 't Worden er steeds minder ook.
Wie vertegenwoordigen die vakbonden dan? Juist ja, vrijwel niemand. Opdonderen met die troep.

Zie ook www.nu.nl/economie/2911450/vakbond-zie...

Ratzinger | 28-01-13 | 12:53

@Kaas de Vies | 28-01-13 | 12:49

In dat geval hoeft Ton Heerts alleen maar te zorgen dat hij directeur van NS wordt.

neemjemoederindemali | 28-01-13 | 12:52

@Bakito | 28-01-13 | 12:40
En het was een (gedoogde dan wel half-legale) vakbond die heeft bijgedragen aan de uiteindelijke val van het communisme: Solidariteit in Polen.

lekkurlinx | 28-01-13 | 12:52

@neemjemoederindemali | 28-01-13 | 12:48

Juist. Zo iemand idd. LOL;)

pius | 28-01-13 | 12:51

'Socialisme is gebaseerd op diefstal'.

Dat wordt weleens vergeten. Dat je je partij dan toch nog socialistisch durft te noemen (zoals de PvdA), of je andere clubje, de vakbond - hoest mogelijk, de schaamteloosheid!

Socialisme kan niet bestaan zonder diefstal, jongens en meisjes.
Zet dat maar in jullie schoolagenda's.

Ratzinger | 28-01-13 | 12:51

@Ratzinger | 28-01-13 | 12:47
Ja, klote dat arbeiders zich bundelen. De prijs die een werkgever moet betalen voor bedrijfsjuristen en het omkopen van ambtenaren en rechters zijn dan ook fors gestegen.

Bakito | 28-01-13 | 12:50

@Ratzinger | 28-01-13 | 12:47

Communisme is mooi, niemand werkeloos en iedereen het zelfde salaris. Armoede kent het communisme niet, lijkt me heerlijk om in Cuba te wonen.

neemjemoederindemali | 28-01-13 | 12:50

@neemjemoederindemali | 28-01-13 | 12:48 | + 0 -
Het land stilleggen? Ik dacht dat de NS daar een monopolie op had.

Kaas de Vies | 28-01-13 | 12:49

@De Geus | 28-01-13 | 12:46 | + 0 -
Het gaat niet specifiek om de leeftijd maar wanneer je een bepaalde leeftijd hebt behaald. Ik doel op de generatieverschillen tussen pre-45 en de babyboomers.

Kaas de Vies | 28-01-13 | 12:48

@pius | 28-01-13 | 12:43

Exact, ze moeten gaan staken en het hele land stil leggen.

Hoe was het ook al weer? "Willen we naar Den Haag, DAN gaan we naar Den Haag."

Ik ben even vergeten van wie die tekst was, zal zeker iemand zijn geweest met het socialistische hart op de goede plek. Iemand die zelf genoegen neemt met een klein salaris en die keihard knokt voor betere lonen voor zijn hardwerkende medeburger.

neemjemoederindemali | 28-01-13 | 12:48

Bakito | 28-01-13 | 12:40 | + 0
Vind je het raar? Het communisme heeft altijd pal gestaan voor de arbeider, dus daar waren vakbonden helemaal niet nodig.
Manmanman, dat ik jou dat nog moet uitleggen.

Het communisme is verdwenen omdat de arbeiders er niet meer in geloofden. Moeten ze natuurlijk een beetje consequent zijn en datzelfde communistische gebazel niet weer via een achterdeur introduceren door de oprichting en, nu dan, instandhouding van achterlijke clubjes als vakbonden.

Ratzinger | 28-01-13 | 12:47

@klaasdevries

Een 44-jarige wordt ook 45. Onzin dat bonden alleen ouderen vertegenwoordigen.

De Geus | 28-01-13 | 12:46

@Ing. eslapen | 28-01-13 | 12:40

Mooi, dan heeft hij vast nog een paar centjes in een oude sok, die lul is me nog heel wat kwartjes schuldig.

neemjemoederindemali | 28-01-13 | 12:43

In de huidige ontwikkeling moet de vakbond niet overleggen maar actie voeren.

Jankerds.

pius | 28-01-13 | 12:43

Een effektieve vorm van leiderschap is, vraagt en geeft dat wat de markt nodig heeft.

duitse herder | 28-01-13 | 12:42

@Lacan | 28-01-13 | 12:37

Ga lekker zelf met je baas onderhandelen, vind je dat hij te weinig betaald en hij wil je niet meer geven dan tief je toch fijn op naar een bedrijf die je wel meer wil betalen.

Is er geen bedrijf dat je meer wil betalen dan moet je je handen dicht knijpen, zo simpel is het.

neemjemoederindemali | 28-01-13 | 12:42

@Botte Hork | 28-01-13 | 11:51
I dat niet de essentie van democratie: je mag lullen wat je wilt, we doen er niks mee als het ons zo uitkomt?

lekkurlinx | 28-01-13 | 12:41

@Ratzinger | 28-01-13 | 12:36
In het communisme waren vakbonden verboden. Just saying.

Bakito | 28-01-13 | 12:40

@neemjemoederindemali | 28-01-13 | 12:34
Als voorzitter van de FNV was hij ook al een belastingontwijker woonachtig in Belgie.
#Feit

Ing. eslapen | 28-01-13 | 12:40

En die ondernemingsraden moeten ook asap worden opgedoekt.
Weg met die overbodige rotzooi.

Ratzinger | 28-01-13 | 12:40

@Lacan | 28-01-13 | 12:37 | + 0 -
Ik ben niet tegen werknemersvertegenwoordiging, ik ben tegen selectieve werknemersvertegenwoordiging.

Niemand van de generatie jonger dan 45 jaar voelt zich vertegenwoordigd. En dat is een van de grote fundamentele problemen.

Kaas de Vies | 28-01-13 | 12:38

De tijd dat vakbonden om extra geld vroegen is allang verleden tijd. Deden ze het maar. Terwijl de top alleen maar meer ging verdienen zitten heel veel mensen op de nullijn (maar wel inflatie). Waarom zijn mensen toch zo naïef om te denken dat je geen werknemersvertegenwoordiging nodig hebt? Ondertussen wordt iedereen na drie keer een jaar eruit gekickt of als die blij is terugkomen als ZZP'er terwijl de top er lekker warm bij zit. Maar wel klagen als er ineens 400 mensen uitmoeten terwijl er gewoon winst wordt gemaakt.

Lacan | 28-01-13 | 12:37

Vakbonden zijn al meer dan 40 jaar volstrekt overbodig en vertegenwoordigen alleen nog zichzelf en hun eigen belangen.

Dat iemand die troep wèl serieus zou nemen, dat zou een mirakel zijn.

Ratzinger | 28-01-13 | 12:36

@Bakito | 28-01-13 | 12:35 | + 0 -
Geen kerstpakket dus? Sniff. Ok, het is niet anders.

Kaas de Vies | 28-01-13 | 12:36

@Kaas de Vies | 28-01-13 | 12:34
Ok, dan schrap ik jou van mijn lijstje.

Bakito | 28-01-13 | 12:35

Vroeger was er ook een voorzitter van de FNV, later werd hij MP(PvdA)van dit land.(niet meer mijn land)

Geen idee wat de man tegenwoordig doet maar dat zal vast iets heel sociaals zijn waar hij een kleinigheidje mee verdiend.

neemjemoederindemali | 28-01-13 | 12:34

Ik belde naar aanleiding hiervan het Torentje.
Antwoord: krijg de tiefus met je fijnstof.

Fijnstoffer | 28-01-13 | 12:34

@Bakito | 28-01-13 | 12:32 | + 0 -
Ik doelde er alleen maar op dat je nog een "tough negotiater" bent. Het is heel erg makkelijk om van iemand die je niet kent allerlei negatieve of positieve dingen toe te dichten.

Kaas de Vies | 28-01-13 | 12:34

@dlseth_ | 28-01-13 | 12:28
Weer lekker aan het stigmatiseren, mannen....

Maar ondertussen vooraan -in de kerk- bij de holocaust-herdenking. Hypocriet, triest volk. Bah.

Bakito | 28-01-13 | 12:32

@Kaas de Vies | 28-01-13 | 12:09
Voor het lid zijn van en vakbond moet je toch werk hebben?

Weinig kans dat je Bakito dan tegen zult komen.

dlseth_ | 28-01-13 | 12:28

Het idee achter zo'n vakbond is dat werknemers een goede onderhandelingspositie krijgen zodat zij niet, zoals zzp'ers, voor een schijntje als een soort onderhorigen hun schamele boterham hoeven te verdienen. Dat levert voordelen op. Zlo kun je met een gerust hart na je stormachtige periode van jonge werknemer vergrijzen en verzuren, zonder in te zitten over je oude dag. Voor jonge werknemers moet dat een aanlokkelijk perspectief zijn. Je kunt ook veronderstellen dat elke onbedaarlijk daadkrachtige individuele werkkracht tot zijn 70ste onbedaarlijk daadkrachtig blijft en apart met zijn werkgever van jaar tot jaar een mooi akkoordje kan sluiten, maar dat is helaas een roze droom. Uitbuiting en armoede zijn het gevolg. Zit daarom niet te hakken op vergrijsde en verzuurde werkers, maar kom op voor ieders recht te vergrijzen en te verzuren zonder in maatschappelijke ellende te vervallen.

De Geus | 28-01-13 | 12:27

@Indoneesje | 28-01-13 | 12:19
Hij wordt wekelijks gevlooid verder niks.

Veel Vaak | 28-01-13 | 12:27

@vanvandaag | 28-01-13 | 12:20 | + 0 -
Daarom hebben we meer immigranten nodig, snap dat dan.

Kaas de Vies | 28-01-13 | 12:23

Nederland heeft een heleboel inactievelingen -
kost veel.heéééél véééél.
Daarnaast kampen we nog met Brussel en graaiers.
Valt natuurlijk niet 1 of 10 of 20 vakbonden en
evenzoveel werkgeversorganisaties op te
lossen.
En zeker niet met dit fatsoenlijke kabinet.

vanvandaag | 28-01-13 | 12:20

Kaas de Vies | 28-01-13 | 12:09 Wat zal dat een stank geven. Ik denk dat Bakito ala van Rossum zijn porum maar 2x in de week wast. En douchen? Das voor paupers!

Indoneesje | 28-01-13 | 12:19

Modder overleg na al die dooi.

Veel Vaak | 28-01-13 | 12:14

Vakhonden zijn geïnstitutionaliseerde jaloezie.

NACademicus | 28-01-13 | 12:13

Je zal maar polderoverleg hebben. Zit je dan goed voorbereid en dan schuift Bakito aan tafel.

Kaas de Vies | 28-01-13 | 12:09

Het PVDA vergif kruipt door de samenleving alleen leden van het PVDA polit bureau krijgen een serum en blijven in leven, ouderen kunnen doodvallen

Indo3575 | 28-01-13 | 12:06

@Einde van de Domheid | 28-01-13 | 12:01
Wat bijzonder scherp opgemerkt en ja wat je zegt klopt.

Veel Vaak | 28-01-13 | 12:05

Partij van de asocialen dus! Zodra de PvdA op het pluche zit laat het elk sociaal beleid varen. PvdA is mede verantwoordelijk voor de totale afbraak van Nederland, en het Polder model? Complete ouwe meuk die al heel hard over datum is!

Indoneesje | 28-01-13 | 12:04

Vakbonden = Klaagcultuur

Veel Vaak | 28-01-13 | 12:02

@Nietvoordekat | 28-01-13 | 11:57 | + 1 -
Hahaha ik zeg dit dus elke keer weer als ik iets verkeerds heb gedaan volgens mijn vriendin.

Kaas, waarom plakt het aanrecht heb je weer Absinth gemorst?
Kaas, waarom doe je altijd zo onaardig tegen mijn moeder?
Kaas, wat doet irma in bed?

En je kan het allemaal pareren door dat te zeggen.
Of met een vergiet op je hoofd rondjes te rennen om de keukentafel terwijl je een helicopter nadoet.. Dan zijn ze ook direct stil.

Kaas de Vies | 28-01-13 | 12:02

Wiens brood men eet , diens woord men spreekt

En het brood van de arbeider ligt tegenwoordig bij de voedselbank, jammer voor de bakker...

tweekeerdehelft | 28-01-13 | 12:02

kunnen we onze huidige bestuurders niet gewoon dumpen in de (Hedwige)polder zonder overleg.

Watapatja | 28-01-13 | 12:01

Veel Vaak | 28-01-13 | 11:58
Dubbel SS is SSSS
(Als in Ssssukkel...! )

Einde van de Domheid | 28-01-13 | 12:01

Helemaal terecht, dat er niet naar de vakbonden wordt geluisterd. Dat zouden meer mensen moeten doen!

bezemkast 1919 | 28-01-13 | 12:01

Geen partij komt ook maar een 'fractie' van zijn beloftes na. Politiek is de kunst van het weglaten.

Pastor Sippenhaft | 28-01-13 | 12:00

Polderoverleg is niet zoutloos maar efficient.
Sociaal cement, samenwerking, overleg, moet alles kapot?

Einde van de Domheid | 28-01-13 | 12:00

Als het weer een bond met ballen wordt dan voorspelt het niet veel goeds.

De FNV wordt nu buiten het koopkrachtplaatje gehouden en dat zien we straks beslist in de looneisen terug. Misschien gaan we terug naar de tijd van massale stakingen, zoals die plaatsvonden voordat het poldermodel werd uitgevonden. Kunnen we net gebruiken tijdens het opkrabbelen na de crisis.

goedverstaander | 28-01-13 | 12:00

Die lui van de vakbond zijn een van de redenen dat het slecht gaat met veel bedrijven. Ze blokkeren iedere zinvolle - en broodnodige - hervorming.

Eric Blair | 28-01-13 | 11:59

de vakbonden: staken voor hoger loon, en vervolgens staken omdat het bedrijf naar buitenland verhuist want te hoge lonen

hetluis | 28-01-13 | 11:59

geen enkele politici herkent zich in een beeld dat negatief is ...

iter | 28-01-13 | 11:59

Die Asscher met dubbel SS is de grootste asbak die je maar voor kunt stellen. Arrogant, arrogant en niet bepaald bescheiden.

Veel Vaak | 28-01-13 | 11:58

Ik vind dat politici die "ik herken me niet in dat beeld" in hun gezicht getuft moeten worden. Enige uitzondering is als ze een heel slecht beeld in Madame Tussauds krijgen. Maar dan ook echt de enige uitzondering.

Nietvoordekat | 28-01-13 | 11:57

Zie die gasten wel eens in de krant staan. 50 jaar lid geweest van de FNV. Als je al die contributie van die afgelopen 50 jaar tegen 2% op een spaarreking had gezet dan kon je nu een mooie middenklasser kopen. En verder ben ik van mening dat sinds het einde van de klassenstrijd de vakbonden kunnen worden opgeheven, allemaal!

eerstneukendanpraten | 28-01-13 | 11:56

De politiekers nemen niemand serieus, behalve hun nevenfuncties... Dit is een 1 dags democratie. Eens in de vier jaar stemmen en vervolgens doen ze weer lekker wat ze willen in Den Haag...

Doc Damage | 28-01-13 | 11:56

Leuk dat de FNV zich zo druk maakt over dat men nu minder geld kan lenen voor een koopwoning. Ze gaan er dus vanuit dat lonen de komende jaren niet meer stijgen en dat een schuldgedreven economie belangrijker is dan eentje waar gewoon werk wat zou moeten opleveren. Ze zijn echt de weg kwijt.

blinde kip | 28-01-13 | 11:52

'Sniksnotter boehoe, de politiekers nemen me niet serieus, ze doen gewoon waar ze zin in hebben!'
Daar heeft ie wel een punt.

Botte Hork | 28-01-13 | 11:51

Het polder-model werkt niet als er geen visie is. Nu worden er korte termijn winstjes behaald over en weer. Maar echt iets structureels veranderen werkt niet.

Waar willen we naartoe met zijn alleen, waar willen we zijn over 20 jaar?

19 miljoen mensen in Nederland waarvan 4 miljoen moslims of willen we meer immigranten omdat dit harstikke is goed voor laaggeschoold arbeidcapaciteit? (althans dat is mij altijd verteld)
Een echte kenniseconomie? Kennis als in Beta-kennis.
Laten we Brussel alles opknappen?
Zijn de pensioenen houdbaar?
Moeten de babyboomers meer betalen of laten we het de nieuwere generaties oplossen?

Kaas de Vies | 28-01-13 | 11:49

alles beter dan een populistisch, na mij de zonvloed kabinet

mooilid | 28-01-13 | 11:49

Onbegrijpelijk trouwens dat een club die een minderheid van de Nederlandse werknemers vertegenwoordigd toch voor bijna iedereen de arbeidsvoorwaarden en dergelijke mag bepalen.
Schapen zijn het, Nederlanders, zolang alles makkelijk geregeld is lopen ze zo naar de slachtbanken.

captainobvious | 28-01-13 | 11:49

Vakbond, hetzelfde als een deaude boom. Wil ik het niet eens meer over hebben. Zet het ergens weg in het historisch museum.

roze_bril | 28-01-13 | 11:48

Polderen is dat niet zo'n jaren 90 ding waardoor alles goed leek te gaan terwijl dat gewoon aan de opgaande conjunctuur lag.

Veel Vaak | 28-01-13 | 11:47

Overleg met eurofiele politici heeft nooit zin.

Ing. eslapen | 28-01-13 | 11:47

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken