Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Tweede Kamer mag niet citeren uit EU-stukken

lololllgiff.gifRegelmatig hoort u de gemiddelde Eurofiel in de media oreren over hoe ontzettend belangrijk hij democratie en transparantie wel niet vindt. Dat is natuurlijk gelul en dat wist u al langer, maar zelden wordt de bijna onzichtbare wolk van vanzelfsprekende geheimhouding en algehele geniepigheid rond het hele EU-gebeuren treffender gedemonstreerd als nu door MinBuZa Herr Zimmerfrans. Bovendien krijgt u direct een idee van hoe alert en wakker de Nederlandse volksvertegenwoordiging is als het gaat over EU-zaken. Vrijdag stuurde de minister een brief (PDF) naar de beide Kamers over zogeheten Limité-documenten. Dat zijn de documenten van de 'Raad van de EU' die slechts gelimiteerd beschikbaar zijn voor het publiek, daar de EU natuurlijk het één en ander te verbergen heeft. Dermate gelimiteerd dat in beginsel zelfs een parlement van een lidstaat geen toegang heeft tot de documenten, maar alleen de regering. Nouja, gelimiteerd, niet echt. Van de 27 parlementen die de EU rijk is mochten er 21 al lang bij de stukken. De Tweede Kamer uiteraard niet, moedwillig en langdurig tegengehouden door de marionetten van Brussel die wij ons kabinet noemen. Weet u ook gelijk hoe we er op staan qua HALLO LETTEN WE OP DAAR IN DEN HAAG?! Maar goed, na 'ampel beraad' heeft het kabinet besloten dat de Kamers, met z'n 225'en op één en dezelfde login en password, toegang krijgen tot de Limité-documenten. Uiteraard zijn er wel een zootje richtsnoeren (PDF) in acht te nemen. Lang verhaal kort: de kamerleden mogen onder geen beding citeren uit de documenten, het moet en zal zo geheim mogelijk blijven. Mochten de puberale kamerleden zich niet aan de regeltjes houden, dan besluit mama kabinet, in opdracht van papa Brussel, om de toegang tot de documenten weer te ontzeggen. Het is dus wachten tot een D66-miep anoniem een gevoelig documentje op straat kiepert en we zijn weer terug bij af. Of is dat té cynisch?

Reaguursels

Inloggen

@neemjemoederindemali | 20-01-13 | 22:16
Klopt. En die Nederlanders kwamen in het Europese Parlement in Brussel. Daar zitten ze nu nog.

Lewis Lewinsky | 21-01-13 | 20:19

"Wanneer deze documenten te vroeg bekend worden gemaakt, kan dat de besluitvormingsprocedures van de Raad nadelig beïnvloeden."

Precies, mensen zouden er tegen kunnen zijn, dat kunnen we niet gebruiken in de EUSSR!

Methylfenidaat | 21-01-13 | 12:33

Bakito | 20-01-13 | 19:40 |
Volgens mij lul je ook gewoon zo uit je nek om mensen op de kast te jagen... Zo niet dan zou men u samen met de staat moeten aanklagen wegens landverraad...

Doc Damage | 21-01-13 | 10:45

Herstel de democratie: vernietig Brussel!

Karel Popper | 21-01-13 | 10:34

Dus die documenten kunnen wel gewoon gewobt worden? *WOB nog maar eens nalezen gaat*

Teiltjes Tekort | 21-01-13 | 09:25

Pas met de EU bemoeien en er in meegaan nadat die hele bende ECHT democratisch, open en transparant is geworden. Ook pas natuurlijk als die Europarlementariers die graaien eruit geflikkerd zijn en de gedeclareerde onkosten op een normaal niveau gehonoreerd worden (en niet zoals bv. de huur van een Brusselse studioflatje om alleen maar 'n hoer te kunnen ontvangen). Misschien ook echt in de parlementszaal aanwezig nadat de handtekening ter verkrijging van de dagvergoeding gezet is.

Iwmac | 21-01-13 | 08:43

@Bakito | 20-01-13 | 19:40

Niet zolang ze door de belastingbetaler betaald worden. Iets met FOI ( Freedom Of Information - act )

Ofwel; wij, de belastingbetalers, betalen die onderzoeken, vergaderingen, etc. dus hebben wij het recht op de uitkomsten ervan.

shindai | 21-01-13 | 03:46

Kortom: de EU betekent het einde van de openheid van bestuur. Maar daarmee ook het begin van het einde van democratie.

Patatter | 21-01-13 | 00:54

@martinned | 20-01-13 | 19:47
Volgens Artikel 2 zijn er 4 categorieën. Limite staat er niet bij. Het hele verhaal is dus niet van toepassing.
De Richtlijnen zijn broddelwerk van een vrijdagmiddagclubje.
Artikel 14: 14. Als LIMITE gecodeerde Raadsdocumenten mogen worden verstuurd naar iedere functionaris bij een nationale overheid van een lidstaat, bij de Europese Raad, de Raad, de Europese Commissie en de EDEO. LIMITE-documenten mogen ook worden gezonden naar onderdanen van een lidstaat die uit hoofde van hun functie naar behoren bevoegd zijn om dergelijke documenten in te zien.
TK-leden voldoen aan de definitie om de spullen in te zien. Verder hoort het bij hun functie om te controleren en te vertellen wat er aan rottigheid uitgedacht wordt. Case Closed: kom maar door met die handel!

Handboek | 20-01-13 | 23:41

Maar complotten bestaan niet!

yayajippiehippie! | 20-01-13 | 23:38

Van rompuy lijkt zo erg op mr burns van de simpsons.

drs.Aeneid | 20-01-13 | 22:48

neemjemoederindemali

Ik begrijp nog steeds niet waarom wij dat toen niet hebben gedaan. Eerst landverraad, en dan financieel plukken. Kennen ze nu nog steeds doen.

ZiekVanDieJankers | 20-01-13 | 22:40

neemjemoederindemali | 20-01-13 | 22:16
Helemaal waar, ik heb tevergeefs gezocht naar de naam Nigel Farage, dus ik heb destijds die naam maar op mijn formulier erbij geschreven en er een rode stip naast gezet.

faz | 20-01-13 | 22:36

Die de toegang hackt.

lanexxx | 20-01-13 | 22:35

Kwajongens met teveel zakgeld zijn het.

Bataaf | 20-01-13 | 22:30

@Lewis Lewinsky | 20-01-13 | 21:51

Toen konden we toch alleen een nederlander aanvinken, of heb ik dat nu mis?

neemjemoederindemali | 20-01-13 | 22:16

Degene die toegang de hackt tot deze documenten en via GS verspreid krijgt een standbeeld!
van heinde en verre | 20-01-13 | 22:05 |
Mee eens.

lanexxx | 20-01-13 | 22:13

Wat een geneuzel over democratie.

We stemmen niet over inhoudelijke onderwerpen. Lokaal niet, provinciaal niet, landelijk niet en Europees al helemaal niet. 1x in de 4 jaar mogen we een poppetje kiezen, en vaak is dat korter omdat de ego's ruzie hebben gemaakt.

Het heet democratie, maar is in werkelijkheid een slechts een poppenkast waarbij het resultaat nooit is wat we ervan verwachten, namelijk dat we fatsoenlijk bestuurd worden.

We kunnen ons druk maken over de EU, en terecht, maar op elk bestuurlijk niveau is het vermogen om iets uit te voeren waar we als samenleving WEL wat aan hebben compleet afwezig.

Dus laten we stoppen met de zeggen dat WE een democratie hebben en dat WE dit gewild hebben. Dat hebben WE namelijk niet, omdat WE er nooit over gestemd hebben. Het noemen van 'Onze Democratie' is een uitsluitend een afleidingsmaneuvre van de machthebbers, om ons af te leiden van het feit dat we geen reet te zeggen hebben.

van heinde en verre | 20-01-13 | 22:05

@Fijnstoffer | 20-01-13 | 21:52
"de nieuwe elite " mee eens , heeft de nieuwe elite nog nooit zo duidelijk gemaakt als nu, schijt aan de werkenden.
De afstand tussen de realiteit en de incompetentie van de carriere politici is ons wel duidelijk, bij hen nog steeds niet.

Uw Verzekeringsadvis | 20-01-13 | 22:03

Die Herr Zimmerfranz is een prototype zalvende dominee...
Wat een foute zeiksstraal is dat zeg !

Hufter | 20-01-13 | 21:57

@Godsammekraken | 20-01-13 | 19:39
Als meer dan 2 mensen het weten is het toch geen geheim meer?
(heb je een bestandsnaam om op te googlen?)

frank87 | 20-01-13 | 21:55

@dlseth_ | 20-01-13 | 21:47: Van die twee verwacht ik dus helemaal niets meer. Vergeleken met dat duo was Balkenende een fervent Euro-scepticus.

Not Muhammad | 20-01-13 | 21:53

Tegenover de huidige elite, politici, parlementariërs en regenteske figuren die het allemaal toelaten, past slecht intense haat.

Fijnstoffer | 20-01-13 | 21:52

@neemjemoederindemali | 20-01-13 | 21:43
Op donderdag 4 juni 2009. De PVV werd toen de grootste, mede dankzij mij. Pardon, moi.

Lewis Lewinsky | 20-01-13 | 21:51

@Botte Hork | 20-01-13 | 19:38
Revolutie tegen wie?
Rompuy?
Barosso?
Mario Draghi?
Dijsselbloem?

Who you gonna call?

hfakker | 20-01-13 | 21:51

@Stormageddon | 20-01-13 | 21:40
.. toch nog een hele eer dat een Echte Eurofiel de moeite neemt om GS wat "fatsoen" toe te trollen. Voor hetzelfde geld nemen ze daar die moeite niet eens.

Meneer zal wel koffie rondbrengen, op zich al het summum van democratische participatie bij de Opperste Sovjet.
Koffiedrager in het Brusselse Kremlin zou best wel eens beter kunnen verdienen dan een parlementslid in "ons" parlement.

Jan Passant mk2 | 20-01-13 | 21:47

@Not Muhammad | 20-01-13 | 21:42
Ik zou zeggen, zet een thermische lans tegen de ballen van Rutte.

Probleem is echter dat niemand weet waar Samsom ze gelaten heeft...

dlseth_ | 20-01-13 | 21:47

Kaas de Vies | 20-01-13 | 21:45 | + 0 -

Mhh, een meldpunt voor pesten op internet, het is misschien wat voor de PVV.

Supermatthijs | 20-01-13 | 21:46

@Supermatthijs | 20-01-13 | 21:42 | + 0 -
Ja, ik stel voor om een Europese inlichtingendienst op te richten zodat ik hem daar kan rapporteren.

Kaas de Vies | 20-01-13 | 21:45

@pitsteen | 20-01-13 | 21:30

Wanneer heb ik de leden van het Europese parlement dan kunnen kiezen?

neemjemoederindemali | 20-01-13 | 21:43

Stormageddon | 20-01-13 | 21:40 | + 1 -

Wel lekker rustig nu, zat hij aan Kaas trouwens ?

Supermatthijs | 20-01-13 | 21:42

@Stormageddon | 20-01-13 | 21:40
Het is ook vermoeiend, zo´n roedel hyena´s dat zich dan op je stort.

Bakito | 20-01-13 | 21:42

Gelijksoortig vullis is nu te belijken op NL 2.

Uw Verzekeringsadvis | 20-01-13 | 21:42

Probeer een online petitie te maken waarin de regering wordt verzocht een bindend referendum uit te schrijven over ons lidmaatschap binnen de EU. Iemand een idee wat er ongeveer in moet staan. Tot zover heb ik:
Aan het Kabinet der Koningin

Wij, de inititiatiefnemers van dit referendum, verzoeken de regering een bindend referendum uit te schrijven inzake het Nederlands lidmaatschap van de Europese Unie.

De vraag aan de bevolking is of zij nog langer onderdeel willen uitmaken van de Europese Unie.

Aan de stemgerechtigden Nederlanders wordt de volgende vraag voorgelegd:

"De Nederlandse regering moet haar lidmaatschap van de Europese Unie beindigen"

Eens of Oneens

Ik weet dat het niet veel kans van slagen heeft, maar als iedereen stil blijft zitten komt er nooit wat van.

Not Muhammad | 20-01-13 | 21:42

Einde dienst van Martin. Of de stroom is uitgevallen in Brussel. Kan ook nog.

Stormageddon | 20-01-13 | 21:40

Er is niks democratisch aan Europa. Daarom is het ook zo populair bij liberalen en beroepspolitici.

websenior | 20-01-13 | 21:39

@martinned | 20-01-13 | 21:26

Het parlement? Wanneer was die verkiezing?
Volgens mij krijg ik last van korsakov.

neemjemoederindemali | 20-01-13 | 21:37

Kop houden en belasting betalen, is dat nou zo moeilijk, wat al die belangrijke mensjes in Brussel over ons beslissen snappen we toch niet, zijn we te stom voor om te begrijpen wat goed voor ons is, klaar, volgende naaierij.
Niet mee eens, ga dan de straat eens op zoals in Noord Afrika.

Uw Verzekeringsadvis | 20-01-13 | 21:36

@martinned | 20-01-13 | 21:21

Goh, vreemd dat ik die verkiezing vergeten ben, op wie kon ik toen nog meer stemmen?

neemjemoederindemali | 20-01-13 | 21:34

Heren, heren

Dit heet beschaving, dus het mag

Imprimatur | 20-01-13 | 21:33

@martinned | 20-01-13 | 21:21

Klopt, er is "verdrag van Lissabon" op de voorkant geschreven ipv "Europese Grondwet", dat verdrag van Lissabon werd voor het gemak maar even geen referendum over gehouden.

neemjemoederindemali | 20-01-13 | 21:33

@Watapatja | 20-01-13 | 20:39

Sommige dingen moet je vooraf niet willen weten. Je weet toch ook niet waar de directie van je werkgever mee bezig is?

Met dit GROTE verschil dat ik van werkgever kan veranderen, maar niet van EU dictatuur kan switchen.
Gezwam dus.

En niet reageren met emigreren ofzoiets, ben hier geboren.

"England is mine, and it owes me a living".

Mammeloe | 20-01-13 | 21:32

@martinned | 20-01-13 | 21:20: Je opmerking bevat twee zaken die exact mijn punt onderstrepen.
1) "een hoger niveau"
De EU zou geen hoger niveau moeten (willen) zijn. Ze dient louter facilitair te zijn wat betreft economische samenwerking, veiligheid en infrastructuur.
2) "na ratificatie"
Die term ziet op de handeling zelf. De wijze waarop de betreffende herziening tot stand komt is het probleem. Op cruciale punten; immigratie en begroting zijn bevoegdheden overgedragen waarin de burger niet geraadpleegd is en dat had wel het geval moeten zijn.

Not Muhammad | 20-01-13 | 21:32

@martinned | 20-01-13 | 21:10
De recente visie van Rompuy bevatte van alles. Met helemaal op het eind een klein misschiennetje voor verkiezingen. Wil je nog duidelijker hebben dat er NOOIT democratische verkiezingen in de EU gaan komen? Recent werd voorgesteld het veto recht af te nemen van landen. Alleen maar lastig, die democratische invloed. Referenda worden ongeldig verklaard of genegeerd wanneer het antwoord niet overeenkomt met het gewenste antwoord. Etc. Toegeveven, van iets waar het democratisch gehalte al vanaf het begin zwaar beroerd was, is het moeilijk om aan te geven waar de verslechteringen precies zitten.
Monnets droom was om heel Europa te verenigen onder bureaucraten. Dat is zo ongeveer gelukt, maar het resultaat is voorspelbaar ondemocratich.

Allemaal | 20-01-13 | 21:31

@martinned | 20-01-13 | 21:18

Wanneer is ons gevraagd of we die smerige kut Euro wilden dan?

neemjemoederindemali | 20-01-13 | 21:31

@neemjemoederindemaling|20-01-13|21:22|+1
Op de leden van het Europese parlement. Da's simpel zat. Maar we hebben nooit een stem kunnen uitbrengen op de leden van de Commissie. Denk aan de voorzitter die onlangs zijn landslieden in Amsterdam bezocht (de Sefardische Joden) en die ineens voor Portugees speelde. En denk aan al die andere idioten die in de commissie zitten. Nooit verkozen via een bestaand kiesrecht!

pitsteen | 20-01-13 | 21:30

Net vers bij powned.
"Regeringen moeten de oplossing voor de Europese schuldencrisis niet meer zoeken bij de Europese Centrale Bank (ECB), maar vooral bij zichzelf. Dat zegt hoofdeconoom Peter Praet van de ECB in een interview in de van het Duitse dagblad Frankfurter Allgemeine."
www.powned.tv/nieuws/buitenland/2013/0...

toetanchamon | 20-01-13 | 21:30

@martinned | 20-01-13 | 21:17

Kijk, nu zijn we waar ik je hebben wilde. De 1e kamer is zo ondemocratisch als de pest. Wtf, indirecte democratie? Wat is dat?

In een democratie kiest het volk haar volksvertegenwoordigers, de 2e kamer zou je met een beetje goede wil democratisch kunnen noemen, de 1e absoluut niet.

2. Was de president voor Samaras door het volk gekozen of heeft de ECB hem op die plek gezet en de oude, democratisch gekozen president afgezet?

3.Ook Italië mocht met het ECB mes op de keel akkoord gaan met die lul van Monti, die man is niet door het volk gekozen, dat was Berlusconi wel. De DEMOCRATISCH gekozen Berlusconi moest met het mes op de keel vertrekken.

neemjemoederindemali | 20-01-13 | 21:29

martinned | 20-01-13 | 21:10
Onder het mom de euro redden moet de democratie ( bv budgetrecht zie ESM )of zelf menigminister-president het veld ruimen. Voorlopig gaat er ws via de mistige route lening en daarna kwijtschelden 3000 miljard van Noord naar Zuid zonder enige democratische instemming vd kiezers. 25.media.tumblr.com/tumblr_m14sibiWE21...

seven | 20-01-13 | 21:29

@toetanchamon | 20-01-13 | 21:26
Dat ze hier een vinger in de pap hielden was wel verstandig te noemen, na de vorige twee ervaringen.

Jan Passant mk2 | 20-01-13 | 21:29

@martinned | 20-01-13 | 21:26 | + 0 -

Willen we uberhaupt een EP? Alleen al het hebben van een EP is juist een belemmering voor de democratie. Als je al internationaal samenwerkt, dan kun je beter zoiets anti-democratisch als het EP afschaffen en elke beslissing omtrent de EU bij de Tweede Kamer neerleggen.

Tarak | 20-01-13 | 21:28

Lol, noem me 1 ding waar ik in EU verband op kon stemmen.
neemjemoederindemali | 20-01-13 | 21:22 | + 0

Direct? Het Parlement? Daar zijn ze voor...

martinned | 20-01-13 | 21:26

@Jan Passant mk2 | 20-01-13 | 21:21
De rede dat ze deze keer niet meer komen is omdat ons goud daar ligt en zij tot op heden hier de dienst uitmaken.

toetanchamon | 20-01-13 | 21:26

"Ding flof bips omhoog"

Jackanders | 20-01-13 | 21:25

@martinned | 20-01-13 | 21:21
Nee, op Von Rompuy mocht geen enkele burger van Europa stemmen. Wel op het klapvee dat in Zijn zaal mag zitten, mits zij niet te veel luisteren naar Nigel Farage, de enige echte oppositie en nog steeds ontsnapt aan een aanslag.

Jan Passant mk2 | 20-01-13 | 21:25

@martinned | 20-01-13 | 21:21 | + 0 -

Bent u aan het trollen? Verraad van Lissabon vergeten met exact dezelfde inhoud? Het mocht niet voorgelegd worden, want kiezers zouden zomaar een eigen mening kunnen hebben, de vijandelijke eufieltjes deden er alles aan om enige kiezersinvloed te voorkomen.

Stemmen mag, invloed hebben niet. Dat is de nepdemocratie Nederland.

Tarak | 20-01-13 | 21:24

@ rara | 20-01-13 | 21:15
.
*Ampeg 40" met 160 watt buizenbak klaarstaan heeft*

fleischer | 20-01-13 | 21:23

@martinned | 20-01-13 | 21:17
3 argumenten waarin jezelf duidelijk aangeeft dat Van Rompuy en de Griekse en Italiaanse presidenten niet democratisch zijn verkozen.
Of snap je niet wat het woord democratie betekent? Dat is niet dat de meerderheid van een select groepje bepaalt. Dat schijn je te denken, maar dat is het dus niet.
Zoek het woord eens op. "Democratie"; het woord is makkelijk te vinden in woordenboeken en en encyclopedia tegenstelling tot in de betekenis ervan in de praktijk.
Daar vind je het zelden tot nooit.

Stormageddon | 20-01-13 | 21:23

@martinned | 20-01-13 | 21:12

Lol, noem me 1 ding waar ik in EU verband op kon stemmen.

neemjemoederindemali | 20-01-13 | 21:22

Tarak | 20-01-13 | 21:21 | + 0

Bewijs?

martinned | 20-01-13 | 21:22

En we blijven maar piepen en klagen en morren...

Totdat er onder de eurofiele landverraders een onnatuurlijk verloop onstaat, zal er niets gebeuren.

dlseth_ | 20-01-13 | 21:21

neemjemoederindemali | 20-01-13 | 21:20 | + 0

1 Maart 2012.

martinned | 20-01-13 | 21:21

De EUSSR is de derde vergissing van Wereldklasse die "wij" Europeanen maken binnen 1 eeuw. Deze keer zullen er geen Amerikanen komen om ons uit onze eigen poep te trekken, die zijn intussen ook bezig een dictatuur op te bouwen. Ze zijn al aan het zagen aan de poten van de Grondwet, Obama en consorten zouden uitstekende Eurofielen zijn en grote vrinden van de Opperste Sovjet in Brussel.

Jan Passant mk2 | 20-01-13 | 21:21

@martinned | 20-01-13 | 21:18 | + 0 -

Meerderheid Nederlandse volk was destijds tegen invoering euro. Het werd niet voorgelegd, en daarmee bewijst u precies mijn punt.

Tarak | 20-01-13 | 21:21

neemjemoederindemali | 20-01-13 | 21:16 | + 1

De uitslag was Nee, en dus is die grondwet er niet gekomen.

martinned | 20-01-13 | 21:21

@martinned | 20-01-13 | 21:10

Wtf, sinds wanneer is dat semrige EU gedrocht democratisch? Help me even, wanneer konden we stemmen op dat roofdier van van Rompuy?

neemjemoederindemali | 20-01-13 | 21:20

@neemjemoederindemali | 20-01-13 | 19:35
En dan een lintje geven aan de D66 miep die tegen de regels in toch stukken openbaar maakt?
Goh dat GS D66 hoog heeft zitten.

miko | 20-01-13 | 21:20

Not Muhammad | 20-01-13 | 21:18 | + 0

"Het opgeven van ons recht om zelf te beslissen"? Hoe dat zo? De beslissingen worden alleen in bepaalde gevallen, na ratificatie etc, naar een hoger niveau verschoven. In Nederland worden de Gemeentewet en de Provinciewet, waarin de bevoegdheden van de Gemeenten en Provincies staan, ook regelmatig herzien.

martinned | 20-01-13 | 21:20

Tarak | 20-01-13 | 21:17 | + 0

"We wilden niet dat er een euro kwam"? Wanneer?

martinned | 20-01-13 | 21:18

@seven | 20-01-13 | 21:09

Hitler had er jaren voor nodig en mislukte, net als Napoleon, zou het de bankiers deze keer wel lukken denk je?

neemjemoederindemali | 20-01-13 | 21:18

@Martinned: De vraag is; willen wij (Nederlandse burgers) verder in het proces van de EU dat steeds meer soevereiniteit kost?
Geld is niet de belangrijkste factor in dit geheel.
Voor mij is het klip en klaar, zo duidelijk als maar kan zijn;
NIETS is het opgeven van onze soevereiniteit waard. Daar is voor gevochten. Dat is heilig. Samenwerking op Europees niveau? JA!
Het opgeven van ons recht zelf te beslissen? NOOIT!
Laat de burgers beslissen. Is dat te veel gevraagd?

Not Muhammad | 20-01-13 | 21:18

Mooi man, wanneer konden we kiezen voor van Rompuy en wanneer hebben Italië en Griekenland gekozen voor die presidenten die bankiers naar voren hebben geschoven?
neemjemoederindemali | 20-01-13 | 21:10 | + 0

Dat zijn drie vragen:
1. Dus indirecte democratie telt niet meer? Wanneer kon je voor de 1e kamer stemmen? Mocht je nog een beetje niet krankzinnig zijn: de Nederlandse regering heeft op 19 november 2009 en op 1 maart 2012 op Van Rompuy gestemd.

2. In Griekenland hebben ze in Mei 2012 verkiezingen gehad, waarbij de oude premier is vervangen door de huidige, Antonis Samaras.

3. In Italië hebben ze op 13-14 april 2008 voor het laatst verkiezingen gehad. De parlementariërs die toen verkozen zijn hebben op 17 en 18 november 2011 hun vrijwel unanieme steun uitgesproken voor de regering-Monti.

martinned | 20-01-13 | 21:17

@martinned

Hahaha democratisch? We wilden niet dat er een euro kwam, we wilden niet dat de macht en invloed van de EU uitgebreid werd, het Verraad van Lissabon is afgewezen.

Democratie betekent niet meerderheidsbesluiten, democratie betekent dat een volk haar eigen territorium regeeert.

Dat maakt de EU principieel anti-democratisch in alles wat zij doet. Democratie heeft alles te maken met volken, met soevereiniteit, met volken die de baas zijn in hun eigen land. Hoe meer macht de EU krijgt, hoe minder democratisch de landen die het ongeluk hebben deel uit te maken van de EU per definitie worden.

Tarak | 20-01-13 | 21:17

@Stormageddon|20-01-13|21:11|+1
Dank voor de mededeling. Hij is dus een overijverige ambtenaar! Nou ja…

pitsteen | 20-01-13 | 21:17

@martinned | 20-01-13 | 21:08

Ah, het verdrag van Lissabon, dat heet nu verdrag, daarvoor stond er "Europese Grondwet" boven dat stuk pleepapier gedrukt als ik me niet vergis.

Daar is nog een keer een referendum over gehouden geloof ik, weet jij de uitslag van dat referendum nog?

neemjemoederindemali | 20-01-13 | 21:16

@martinned | 20-01-13 | 21:07

Als je per se zou willen: Nederland is GEEN democratie, Nederland is een particratie.

Niet het volk neemt de beslissingen, maar de partijen die de voor het volk minst nadelig geachte beslissingen belooft en daarom in het zadel van de macht geholpen worden. Macht die in een democratie in handen van het volk zou liggen, en nu bij enkele partijen, waarvan de leden NIETS in te brengen hebben, anders liggen ze er uit.

ZKH EénOog | 20-01-13 | 21:16

@ZDEV | 20-01-13 | 20:30
Gitaarsectie meldt zich met Les Paul Junior en Mesa Boogie. Dat zal ze leren.

rara | 20-01-13 | 21:15

EU en de grote bedrijven regelen alles in Europa burgers kunnen daaraan inhaken, willen ze niet pech gehad, of zoals Cohn-Bendit zegt, we kunnen Nederlanders niet dwingen gelukkig te worden.

websenior | 20-01-13 | 21:14

@martinned | 20-01-13 | 21:09
We hebben hier niet over diplomatieke dienst, noch over de informatie door de geheime diensten lidstaten verzameld, we hebben het over de fokking Raad van Europa waar onze "gekozen" leiders onderling ouwehoeren.
Waarom mag dat niet openbaar?

En nee, Nederland is geen democratie. Nooit geweest ook.

Stormageddon | 20-01-13 | 21:14

@deprivéspeler | 20-01-13 | 19:55
Ontwikkelingshulp is subsidie voor de eigen industrie. De enige voorwaarde is dat de opdracht in een zielig land wordt uitgevoerd.
Het is absurd en het gaat al jaren zo.

Allemaal | 20-01-13 | 21:14

@martinned | 20-01-13 | 21:12
Don´t feed the troll ----» @brutus68

Bakito | 20-01-13 | 21:13

Je moet het anders formuleren. Nederland is geen democratie (meer)...
brutus68 | 20-01-13 | 21:10 | + 1

Als we het er al niet over eens kunnen worden of Nederland (of het VK of de VS) een democratie is, dan kunnen we het helemaal wel vergeten dat we het eens worden over het democratische gehalte van de EU.

martinned | 20-01-13 | 21:12

@pitsteen | 20-01-13 | 21:06
Nee, gewoon een -overheidstroll- (ahem...) medewerker voorlichting met een RSS feed van Geenstijl op de woorden Europa en EU. In vroeger tijden kwamen ze met hele hordes tegelijk op Europa-topics. Was wel komisch. Martin heeft zondagsdienst.

Stormageddon | 20-01-13 | 21:11

"eurogefreiter zimmerfranz zum befehl, frau rompie!"

Pierre Lebon | 20-01-13 | 21:10

@martinned | 20-01-13 | 20:58

Mooi man, wanneer konden we kiezen voor van Rompuy en wanneer hebben Italië en Griekenland gekozen voor die presidenten die bankiers naar voren hebben geschoven?

neemjemoederindemali | 20-01-13 | 21:10

Jaren kon je vinden van de EU wat je wilde, maar het had nog ergens de zweem van dat het iets democratisch zou worden. Inmiddels is het vol gas op weg naar een dictatuur. Voor degene die zich altijd afvroegen hoe landen in de historie zo snel afgleden, je ziet nu live hoe snel het kan gaan en we kijken er met open ogen naar.
seven | 20-01-13 | 21:09 | + 0

??? Het is stap voor stap alleen maar democratischer geworden! Of kun je een voorbeeld geven van een stap in de andere richting?

martinned | 20-01-13 | 21:10

martinned | 20-01-13 | 21:07

Je moet het anders formuleren. Nederland is geen democratie (meer)...

brutus68 | 20-01-13 | 21:10

Sinds wanneer heeft de EU een eigen geheime dienst dan?
Stormageddon | 20-01-13 | 21:07 | + 0

De EU heeft een diplomatieke dienst, en die hebben ook genoeg geheimen, en bovendien heeft de EU toegang tot allerlei informatie die door de geheime diensten van de lidstaten is verzameld en die relevant is voor de EU-besluitvorming over dingen als Mali en Syrië.

martinned | 20-01-13 | 21:09

Jaren kon je vinden van de EU wat je wilde, maar het had nog ergens de zweem van dat het iets democratisch zou worden. Inmiddels is het vol gas op weg naar een dictatuur. Voor degene die zich altijd afvroegen hoe landen in de historie zo snel afgleden, je ziet nu live hoe snel het kan gaan en we kijken er met open ogen naar.

seven | 20-01-13 | 21:09

@Tarak | 20-01-13 | 21:05
Dat was al langer bekend, aan hun hebben we ook die oergezellige multikulinvasie te danken.

Slipsnifter | 20-01-13 | 21:09

ZKH EénOog | 20-01-13 | 21:03 | + 0

Ik weet niet of jij dat was, maar vorige maand kwam ik op GS opeens in gesprek met allerlei mensen die zaten te beweren dat Nederland (ook) geen democratie is. Gaan we dat nu nog een keer krijgen?

martinned | 20-01-13 | 21:07

@martinned | 20-01-13 | 20:57
Sinds wanneer heeft de EU een eigen geheime dienst dan?

Stormageddon | 20-01-13 | 21:07

@ Kaas de Vies, en @ ZKH Eénoog, div. keren hierboven!
Volgens mij is Martinned óf Bakito, óf een neef van hem. Don't feed apes!

pitsteen | 20-01-13 | 21:06

@Supermatthijs | 20-01-13 | 21:03
Of het hem is, weet ik niet zeker.
Maar toveren met verdragen kan hij wel.

Jackanders | 20-01-13 | 21:06

En toch blijkt eens te meer, onze grootste vijand is niet eens de EU. Onze grootste vijanden zijn de politici die collaboreren met de vijandelijke EU.

Tarak | 20-01-13 | 21:05

faz | 20-01-13 | 21:02 | + 0

Uit die kamerbrief lijkt het me dat het kabinet besluit wat de kamer wel en niet mag zien, zonder dat daar een EU-brede regel voor is. Dat lijkt me ernstig niet OK.

martinned | 20-01-13 | 21:05

transparantie is méér luminescentie....

fleischer | 20-01-13 | 21:04

@martinned | 20-01-13 | 20:43

EU wetgeving? Mooi man, wanneer mochten wij beslissen of en hoe de EU wetgeving voor ons mocht maken? M.a.w., wanneer en hoe hebben wij onze soevereiniteit opgegeven en overgedragen aan de EU?

neemjemoederindemali | 20-01-13 | 21:04

@martinned | 20-01-13 | 20:57

En dan? Wat wil je daarmee zeggen? Dat we, omdat de AIVD op dictatoriale wijze crimineel veel afluistert (en mee leest op dit soort blogs natuurlijk), je daarmee bewezen hebt dat we een democratie zijn?

Je logica is zijn rails kwijt...

ZKH EénOog | 20-01-13 | 21:03

Jackanders | 20-01-13 | 21:02 | + 0 -
Dat is Harry Potter toch ?

Supermatthijs | 20-01-13 | 21:03

Hoe raar dat slechts een deel van de nationale parlementen toegang hebben tot deze documenten. Waar blijven de vragen of Nederland in het verleden wellicht is benadeeld bij besluitvorming omdat onze kamers niet geïnformeerd waren en andere parlementen wel? Hoe zat het met deze openheid? Welke parlementen hadden sinds wanneer toegang en welke nog niet?

faz | 20-01-13 | 21:02

www.top50vandejarennul.nl/wp-content/u...
Deze knuppel verkocht Nederland, in de hoop dat hij nu het stinkende zeteltje van van Rompuy zou bezetten.
Hij kreeg helemaal niets, de lul.

Jackanders | 20-01-13 | 21:02

"Er zijn geen
speciale vereisten nodig voor het wissen van LIMITE-documenten op herbruikbare digitale
opslagmedia."
Boeiend. Je hebt wissen en wissen. Kennelijk zijn het wel digibeets

ProAsfalt | 20-01-13 | 21:00

Jeuj, waarop mag jij zoal stemmen hier in Nederland?
neemjemoederindemali | 20-01-13 | 20:56 | + 1

Onder andere onze vriend Timmermans. (Niet gedaan hoor, wees maar niet bang. Goede kerel, verkeerde ideëen.)

martinned | 20-01-13 | 20:58

ZKH EénOog | 20-01-13 | 20:56 | + 0

Vertel dat maar eens aan de AIVD.

martinned | 20-01-13 | 20:57

Je zegt dat je euro-ambtenaar bent, en je zegt dat je werkt...

We zijn uitgepraat, leugenaar!
ZKH EénOog | 20-01-13 | 20:54 | + 0

Ja, verleden tijd is moeilijk. In 2006 was ik in Brussel. (Zie? Verleden tijd!)

martinned | 20-01-13 | 20:56

@martinned | 20-01-13 | 20:54

Iedere EU-burger dient5 ongelimiteerd toegang te hebben tot ALLES wat een EU-politicus doet.

Dat is een democratie, anders heb je een dictatuur. Maar aangezien we onze 'leiders' toch nooit gekozen hebben, was dat natuurlijk al langer bekend.

ZKH EénOog | 20-01-13 | 20:56

@martinned | 20-01-13 | 20:39

Jeuj, waarop mag jij zoal stemmen hier in Nederland?

neemjemoederindemali | 20-01-13 | 20:56

@ Pisvlucht-Airlines | 20-01-13 | 20:43
.
PATS
BOEM!

fleischer | 20-01-13 | 20:54

@martinned | 20-01-13 | 20:52

Je zegt dat je euro-ambtenaar bent, en je zegt dat je werkt...

We zijn uitgepraat, leugenaar!

ZKH EénOog | 20-01-13 | 20:54

martinned | 20-01-13 | 20:52 |
Oh, je bent straatveger in Londen.

Watapatja | 20-01-13 | 20:54

Dictatuur.
Het is alleen jammer dat men dat niet zag op 12 sept j.l.

ProAsfalt | 20-01-13 | 20:54

Over geheim houding gesproken .. "A certified EU algorithm can be made available for
requirements up to TOP SECRET"
Niets schokkends overigens:
ftp://ftp.cordis.europa.eu/pub/fp7/security/docs/suphice_en.pdf

SyntaxError | 20-01-13 | 20:54

ZKH EénOog | 20-01-13 | 20:53 | + 0

OP = Original Post, zo rollen we in de Engelstalige blogosphere.

Nogmaals: Ik vind dat de 2e (en 1e) kamer onbeperkt toegang moeten hebben tot limité documenten.

martinned | 20-01-13 | 20:54

@Tarak | 20-01-13 | 20:30

Ik doe er helemaal niet lacherig, ik ben piswoest over dat tuig van Balkenende, Zalm, Rutte, Samsom etc.

neemjemoederindemali | 20-01-13 | 20:53

@martinned | 20-01-13 | 20:45

'OP'?

Ik wist niet dat je dictatuur als OP af kortte...

Want dat is waar ik je mee eens zie zijn.

ZKH EénOog | 20-01-13 | 20:53

Maar wel een landverrader dus.
Watapatja | 20-01-13 | 20:50 | + 0

Met dank aan de EU mag ik op gelijke basis met Britten voor de Britse overheid werken. De enige uitzonderingen zijn quasi-politieke banen en dingen die met defensie e.d. te maken hebben.

martinned | 20-01-13 | 20:52

martinned | 20-01-13 | 20:49 |
Maar wel een landverrader dus.

Watapatja | 20-01-13 | 20:50

@prince | 20-01-13 | 19:47
Nee welkom/welkom

Godsammekraken | 20-01-13 | 20:50

martinned | 20-01-13 | 20:45

Je blijft met je poten van Kaas af, zwitsal. Punt.

brutus68 | 20-01-13 | 20:49

Watapatja | 20-01-13 | 20:47 | + 0

Ik werk sinds 1 januari als ambtenaar voor (uiteindelijk) voornoemde David Cameron. Dus nee, ik word niet betaald om reaguurders "het leven zuur te maken" door het met ze oneens te zijn.

martinned | 20-01-13 | 20:49

Niet zo negatief VanLeeuwen, je moet een beetje meer vertrouwen willen hebben in de Europese Lente. Die democratisering zet op den duur wel een keertje door...

Schoorsteenveger | 20-01-13 | 20:47

martinned | 20-01-13 | 20:43 |
Voor welke dienst ben jij werkzaam. Klotenbaan trouwens, infiltrant op GS met de intentie het leven van de reaguurder zuur te maken. Ga normaal werk zoeken, joh, geeft meer voldoening.

Watapatja | 20-01-13 | 20:47

Hij heeft er duidelijk géén, en alsof dat nog niet genoeg was, praat ie in alle mogelijke zieke vormen die dictatuur goed.
ZKH EénOog | 20-01-13 | 20:44 | + 0

Volgens mij was ik hierboven begonnen met vast te stellen dat ik het met de OP eens ben.

martinned | 20-01-13 | 20:45

Kaas de Vies | 20-01-13 | 20:41 | + 0

Dat jij een dusdanige plaat voor je kop hebt dat we het er niet eens over eens kunnen worden of mijn argumenten tellen als argumenten kan ik ook niet helpen.

martinned | 20-01-13 | 20:44

@Kaas de Vies | 20-01-13 | 20:39

Weet ik. Maar ik doe een naïeve poging, via een net zo naïeve opstelling dat de EU een democratie zou zijn, om zijn eerste echte argument voor die geldverslindende nietsontziende dictatuur los te peuteren.

Hij heeft er duidelijk géén, en alsof dat nog niet genoeg was, praat ie in alle mogelijke zieke vormen die dictatuur goed.

ZKH EénOog | 20-01-13 | 20:44

Ik zeg de EU uitschakelen! Nu! Bam!

Pisvlucht-Airlines | 20-01-13 | 20:43

@martinned | 20-01-13 | 20:28
Nee dat bedoelde ik ook niet. Maar dat was van mij een assumptie. Blijkbaar is dat niet zo. Toch zijn er onderhandelingen met Turkije neem ik aan, die wellicht geheim blijven totdat de toetreding van Turkije geratificeerd moet worden door elke lidstaat. Hoeveel bewegingsruimte er is in die voorwaarden is mij onduidelijk, ik gok weinig. Ik heb liever dat die onderhandelingen openbaar zijn, zodat we voor dat er een akkoord is, al aan de bel kunnen trekken als er voorwaarden zijn waar wij, of een ander land in de EU, het niet mee eens is.
Old_Spice | 20-01-13 | 20:37 | + 0

Mwah, toetredingsonderhandelingen zijn maar in beperkte mate onderhandelingen. Waarover wordt gesproken is de vraag wat voor elk hoofdstuk van de EU wetgeving, en voor elke wet, etc binnen elk hoofdstuk, een acceptabele implementatie is. Voordat een land lid kan worden moet het immers de complete EU wetgeving overnemen. Dus de vraag is dan "Als wij onze wet over X op zo-en-zo'n manier aanpassen, is dat dan een voldoende implementatie van richtlijn Y?"

martinned | 20-01-13 | 20:43

Ik zet in op Wilders die als eerste quote-unquote

Andersom dag | 20-01-13 | 20:42

@ ZDEV | 20-01-13 | 20:30
*bas poetsen doet*
RHYTHM SECTION A GO!

fleischer | 20-01-13 | 20:41

@martinned | 20-01-13 | 20:39 | + -1 -

1. Nee, ik heb al zo vaak jouw zinnige "argumenten" onderuit gehaald. Je blijft doorgaan omdat je of erg dom bent of propaganda aan het verspeiden bent.

2. Gefeliciteerd.

Kaas de Vies | 20-01-13 | 20:41

ZKH EénOog | 20-01-13 | 20:38 | + 0

Politicus of niet, wie een argument heeft mag het komen brengen. Maar de mening van wie dan ook is zonder argumenten niet bepaald boeiend.

martinned | 20-01-13 | 20:40

Old_Spice | 20-01-13 | 20:37 |
Sommige dingen moet je vooraf niet willen weten. Je weet toch ook niet waar de directie van je werkgever mee bezig is?

Watapatja | 20-01-13 | 20:39

@ZKH EénOog | 20-01-13 | 20:38 | + 0 -
EU is altijd selectief geweest in de informatie. Het is gewoon defacto een oligarchie.

Kaas de Vies | 20-01-13 | 20:39

Maar wat jij vindt van de EU zonder onderbouwingen moeten we wel interessant vinden?
Kaas de Vies | 20-01-13 | 20:35 | + 1

1. Bij mij krijg je de zinnige argumenten er gratis bij.

2. Ik mag in Nederland stemmen.

Dus ja.

martinned | 20-01-13 | 20:39

@martinned | 20-01-13 | 20:32

"... Dus waarom Nederland het boeiend zou moeten vinden wat Cameron van de EU vindt..."

Goh, dat leek mij juist de doelstelling van een Unie van landen: je vindt het boeiend wat politici uit mede lidstaten er ook van vinden...

Of vergis ik me weer, zijn democratisch gekozen landelijke politici niet boeiend, want de EU is toch een dictatuur die schijt aan alles heeft?

ZKH EénOog | 20-01-13 | 20:38

@martinned | 20-01-13 | 20:28
Nee dat bedoelde ik ook niet. Maar dat was van mij een assumptie. Blijkbaar is dat niet zo. Toch zijn er onderhandelingen met Turkije neem ik aan, die wellicht geheim blijven totdat de toetreding van Turkije geratificeerd moet worden door elke lidstaat. Hoeveel bewegingsruimte er is in die voorwaarden is mij onduidelijk, ik gok weinig. Ik heb liever dat die onderhandelingen openbaar zijn, zodat we voor dat er een akkoord is, al aan de bel kunnen trekken als er voorwaarden zijn waar wij, of een ander land in de EU, het niet mee eens is.

Old_Spice | 20-01-13 | 20:37

@ZDEV | 20-01-13 | 20:30
Nu kan het nog. Zal niet lang meer duren of we hebben hier Russische toestanden en worden we de cel in gegooid net als Pussy Riot. Is al bezig.

Koos Buster | 20-01-13 | 20:37

Hoezo gaat de pvv huge worden? De politicus die dit heeft aangekaart en hier al 2 maanden tegen strijd is een CDA'er. Zelf heb ik het niet zo op die partij, maar Pieter Omtzigt verdient wat mij betreft wel een zetel in de TK. Die twitterde hier vrijdag al over overigens.

henkstubbe | 20-01-13 | 20:35

@martinned | 20-01-13 | 20:32 | + 0 -
Hmm ja dat heb ik verkeerd, maar hij had mijn zoon kunnen zijn.

Maar wat jij vindt van de EU zonder onderbouwingen moeten we wel interessant vinden?

Kaas de Vies | 20-01-13 | 20:35

De EU is KUT, Cameron vindt het ook en is ook een Nederlander.
Kaas de Vies | 20-01-13 | 20:29 | + 0

Cameron een Nederlander? Sinds wanneer? Nick Clegg is een ander verhaal, zijn moeder is Nederlands, maar Cameron is bij mijn weten net zo Nederlands als de Keizer van Japan. Dus waarom Nederland het boeiend zou moeten vinden wat Cameron van de EU vindt (en hij vindt dat zijn land erin moet blijven) is mij een raadsel.

martinned | 20-01-13 | 20:32

Hier een foto van de transparante politiek van de (zelfbenoemde) EU: cdn.overclock.net/7/78/784d24d6_lines....

Dit een foto van een doorsnee werkende man en het voordeel dat hij heeft van de EU in (noord)Europa: leroyhouserseminars.com/files/2011/02/...

Deze foto is van de arme zielige Grieken: static4.demotix.com/sites/default/file...

Franz Zimmermanz heeft helemaal geen plaat voor z'n kop: generatie89.files.wordpress.com/2009/0...

En tot slot de kaart van Europa over 5 jaar als het aan de EU ligt: ejbron.files.wordpress.com/2011/11/eur...

Pastor Sippenhaft | 20-01-13 | 20:32

Zullen we een bandje beginnen met anti EU sentimenten?
Ik drum!

ZDEV | 20-01-13 | 20:30

De EU gedraagt zich als een dictatuur, de EU handelt als een dictatuur, de EU voelt als een dictatuur.

Kortom: de EU is een dictatuur.
We kunnen er lacherig over doen, het Nederlandse volk wordt tegen haar wil een totalitaire dictatuur ingerommeld.

Tarak | 20-01-13 | 20:30

@martinned | 20-01-13 | 20:28 | + 0 -
Oh God, jij weer. Probeer je alles wat krom is weer recht te lullen?

De EU is KUT, Cameron vindt het ook en is ook een Nederlander.

Kaas de Vies | 20-01-13 | 20:29

De toiletjuf geef je toch ook niet de concept-versie van het jaarverslag? Die geeft je enkel aan personen met budgetrecht en onze Staten Generaal beschikt daar niet meer over. Logisch gevolg van het ESM, dit.
tipo | 20-01-13 | 20:19 | + 3

??? Wat heeft e.e.a. met budgetrecht te maken? (En waar je het idee vandaan hebt dat ons parlement dat niet meer heeft mag joost weten.)

martinned | 20-01-13 | 20:29

-weggejorist-

fleischer | 20-01-13 | 20:28

Old_Spice | 20-01-13 | 20:17 | + 1

Turkije de EU in vergt een toetredingsverdrag, dat door alle 27 lidstaten geratificeerd moet worden.

Maar nog even voor de volledigheid: Waar heb ik ooit beweerd dat de gewone wetgevingsonderhandelingen geheim zijn?

martinned | 20-01-13 | 20:28

@denoorman | 20-01-13 | 20:11
Als het niet Timmermans was geweest, dan zou er wel een ander gecorrumpeerd figuur zijn omgekocht of gepaaid met een mooi zakkenvullers baantje waarvoor je maar één ding goed hoeft te kunnen, namelijk gewetenloos kunnen liegen en een heel land en miljoenen mensen verder de armoede, verpaupering en ellende in helpen. Net als die Samsom, De Jager, Rutte, Balkenellende en Zalm.

Koos Buster | 20-01-13 | 20:26

@deprivéspeler | 20-01-13 | 19:55 | + 12 -
Die subsidie die je krijgt heb je eerst dus al betaald. Het is om te huilen.

Kaas de Vies | 20-01-13 | 20:24

Correctie, denoorman,...
Verkeaupt nog
PEOP
aan zijn moeder...

fleischer | 20-01-13 | 20:24

Die transactie met Egypte bijvoorbeeld, ik zou graag zien dat iemand inzage heeft in de stukken die deze materie behandelen.
Wat lag daar aan ten grondslag. Opmerkingen als "Timmermans steunt met liefde terreur" zijn begrijpelijk, maar evenzo bespottelijk. Frans Timmermans koestert maar 1 liefde en dat is Frans Timmermans. Die is ergens in een zaaltje/suite wijsgemaakt dat hij een groot ziener is, de beste premier die Nederland nooit had.. blablabla en is toen overstag gegaan. Interessant is het om te weten wie met hem gesproken heeft. En wie deze persoon heeft gestuurd. Wat waren de motieven? Waarom een verhaal ophangen over een democratisch mensenrechten respecterend Egypte, terwijl de president onder toeziend oog van de camera Joden een pijnlijke dood toewenst?

Dit soort vragen kunnen worden beantwoord door openheid van zaken (lees:documenten) te geven. Er daar wringt de schoen. Daar heeft de Eu helemaal geen belang bij. Dat is een NV met aandeelhouders. Eens per kwartaal worden de aandeelhouder uitgenodigd. Muziek, lekker eten, mooie cijfers en ontroerende filmpjes over hoe de EU een Roemeens dorpje van zonnepanelen voorzien heeft. Met politiek heeft het niets meer te maken. Er MOET verandering komen in deze peperdure klucht. Dit is niet meer te verkopen aan de inwoners van de lidstaten.

De enige optie is een petitie die het kabinet dwingt te stemmen over ons voortbestaan in de EU. Blijven we of stappen we eruit. Nu is het moment, Engeland heeft het ijs gebroken.
Als we nu niets laten horen zie ik het somber in.
Referendum, NU!

Not Muhammad | 20-01-13 | 20:23

@martinned | 20-01-13 | 19:45

En waarom is het dan wel 'OK' dat het niet in de krant mag?

Als het werkelijk een democratie is, mag iedereen elk besluit en elk document gemaakt door zijn/haar vertegenwoordiger toch gewoon inzien?

Jij praat hier gewoon dictatuur goed. Ziek figuur!

ZKH EénOog | 20-01-13 | 20:23

De onbetrouwbare overheid krijgt een gezicht met Hans Timmerfranz. De PVV beschadigde volgens Frans het imago van Nederland in de wereld. Frans zal niet het imago beschadigen maar zal Nederland en de Nederlanders beschadigen. Deze man verkoopt nog zijn eigen moeder.

denoorman | 20-01-13 | 20:22

Gelukkig zal de afbraak van Europa sneller gaan dan tot op heden de opbouw. Met het internet achter de hand is het voor de burgers zo te achterhalen welke personen er verantwoordelijk zijn/waren en is die club zo gevonden en verdreven.
De huidige ambtenaren denken zeker dat het hier Egypte is waar je naar kennis moet zoeken onder het zand.

toetanchamon | 20-01-13 | 20:20

@Afgeschminkte Bassie | 20-01-13 | 20:17
Tja, dat is blijkbaar wat de burger wil..

Slipsnifter | 20-01-13 | 20:20

De toiletjuf geef je toch ook niet de concept-versie van het jaarverslag? Die geeft je enkel aan personen met budgetrecht en onze Staten Generaal beschikt daar niet meer over. Logisch gevolg van het ESM, dit.

tipo | 20-01-13 | 20:19

Reactie Brussel: Ordnung muss sein!!

Slipsnifter | 20-01-13 | 20:17

Dat de EU het einde betekent van Nederland is al bekend. Maar het ergste vind ik nog dat we ondertussen een enorm faal land zijn geworden. Daar waar wij altijd voorop liepen en worden we nu links en rechts ingehaald. Wij laten ons vertegenwoordigen door een stel eurofiele trekpoppen die geen enkel ander belang kennen dan eigenbelang en onze democratische waarden met newspeak en een dubbele moraal keihard aan het inruilen zijn voor experiment dat zo langzaamerhand steed meer zijn ware gezicht laat zien. Het gezicht van een fascistische heilstaat.

Afgeschminkte Bassie | 20-01-13 | 20:17

@martinned | 20-01-13 | 20:11
Ah, dus zo gaan ze Turkije de unie in rommelen. Eerst de onderhandelingen ondemocratisch geheim houden, en als het dan allemaal klaar is, en dus te laat om te stoppen is, mag het volk kijken wat er allemaal besproken is. Leuk man. Echt geruststellend.
Ze moeten vooral zo door gaan. Druppels die de emmer doen overlopen. Wat betreft onze soevereiniteit, daar heb ik maar 1 ding over te zeggen, en dat richt ik speciaal aan den Eurofiel...
www.youtube.com/watch?v=5ju4Gla2odw#t=...

Old_Spice | 20-01-13 | 20:17

2013 is het jaar van de burger in Europa. europa.eu/citizens-2013/en
In Nederland echter niet, hier vieren we 200 jaar onderdrukking door de familie van Oranje.

Strohond | 20-01-13 | 20:15

LOL @ Bart Simpson onderbroek-druk-in

fleischer | 20-01-13 | 20:14

En toch vrees ik, ondanks dit hoopvolle bericht, dat we wederom keihard misleidt worden door de Illuminati.
Don't believe the hype!
www.youtube.com/watch?v=9vQaVIoEjOM

Botte Hork | 20-01-13 | 20:13

Oude tijden herrijzen. Het volk zal toepasselijk de guillotine weer introduceren op het binnenhof, als die volksverlakkers onze pensioenfondsen en onze schatkist aan Brussel overdragen. Europeanen tegen hun wil verenigen in een ondemocratische unie loopt nooit goed af.

Old_Spice | 20-01-13 | 20:11

SyntaxError | 20-01-13 | 20:03 | + 0

Limité documenten zijn bij voorbeeld documenten waar een onderhandelingsmandaat instaat. Die zijn dan vertrouwelijk totdat de onderhandelingen met het Parlement afgesloten zijn. (Of in elk geval de volgende fase hebben bereikt.) Dus dat soort limité documenten worden een paar maanden later gewoon in het register van de Raad gezet. register.consilium.europa.eu/servlet/d...

(Als je daar eens willekeurig zoekt, dan zie je vanzelf wat wel en niet beschikbaar is, al zijn dingen ook wel eens niet beschikbaar omdat het document in kwestie te niet boeiend bevonden is om in te scannen zonder dat iemand erom heeft gevraagd.)

martinned | 20-01-13 | 20:11

@denoorman | 20-01-13 | 19:51
Misschien wel slim misschien ook niet. Een ding is wel zeker, namelijk dat hij een enorm hypocriete verrader is ter ere en glorie van zijn eigen (financiële) positie. Dat dat ten koste gaat van de financiële positie van IEDERE Nederlander zal hem een rotzorg zijn. Een man die over lijken gaat. letterlijk. Denkt aan alle zelfmoorden in Griekenland, die hier ook nog wel zullen volgens wegens uitzichtloze financiële posities van mensen die bijvoorbeeld hun huizen niet kunnen verkopen. En daar zijn er veel van. Die gaan het hoofd niet langer boven water kunnen houden.

Koos Buster | 20-01-13 | 20:11

Mesmer | 20-01-13 | 19:59
Als GeenStijl hierover een stukje plempt, dan loopt de Megaserver gelijk vast door een enorme toestroom van vrijdenkende reaguurders.

Strohond | 20-01-13 | 20:11

En zo'n eurofiel als Timmerfranz staat natuurlijk vooraan om nog meer geld te sturen richting islamitische regimes. Waarom hebben we die gek niet aan een of andere internationale funktie geholpen, dan waren we ervan af geweest. Nu zitten we deze naieve narcistische malloot opgescheept.

denoorman | 20-01-13 | 20:11

Onze geliefde transparante democratische EU.

* hernieuwd kennismaken met het avondeten gaat *

Ing. eslapen | 20-01-13 | 20:10

Vrije handel binnen Europa is prima en dat deden we altijd al binnen Europa. Maar daarvoor hebben we toch dat hele geldverslindende EU circus niet nodig en daarvoor hebben we toch geen van Rompuy en Nazi Schulz nodig om een beetje met Arabieren aan te pampen en 5 miljard weg te geven aan een zogenaamde democratie die minderheden onderdrukt. Het meest beschamende was nog wel dat ze inderdaad die Nobel prijs gingen ophalen, wat een wanvertoning. Deze mensen zijn helemaal de weg kwijt.

denoorman | 20-01-13 | 20:08

Wanneer pakken we zalm en balkenende nu eens echt aan, kom op jongens, tijd voor de echte revolutie!

Ko Ranzig | 20-01-13 | 20:07

@martinned | 20-01-13 | 20:01
Het lijkt allemaal gewoon uit dat openbare archief te komen .. jammer :P

SyntaxError | 20-01-13 | 20:03

@Nequebard | 20-01-13 | 20:02
We?

Bakito | 20-01-13 | 20:03

De Europese Unie is een gedrocht dat zo snel mogelijk compleet moet worden afgemaakt. Gewoon een spuitje geven. Helaas ligt het iets moeilijker.

Het politieke en economische krediet van de Europese Unie zit in het idee dat onze politici ons onder de duim kunnen houden en de Europese Unie nog niet af is. Alle kredietwaardigheid hangt af van een - nu nog - theoretisch ideaalbeeld van de hoogverraders.

We moeten zorgen dat we een referendum krijgen. De Europese Unie is de politieke variant van een oorlogseconomie. De Europese Unie blijft bestaan zolang de 'Europese integratie' voortgezet wordt. Als we met een referendum stagnatie afdwingen, dan bestaat het theoretische ideaal van de hoogverraders niet meer en stort de boel op een genadeloze manier in.

Nequebard | 20-01-13 | 20:02

Het wordt hoog tijd dat de reaguurdertjes een integratiecursus gaan volgen bij Directie Integratie Europa. Jullie snappen er niets van.

Strohond | 20-01-13 | 20:01

SyntaxError | 20-01-13 | 19:55 | + 0

Elk wetgevingsdossier heeft zo'n nummer, dat gelijk is voor alle instellingen. Verder heeft elke instelling z'n eigen nummeringssysteem voor documenten. (Dat document is bijvoorbeeld raadsdocument 14790/12, dwz 14790 van 2012, al beginnen ze om de een of andere reden niet bij 1 te tellen.) Wat voor dossiernummer of documentnummre je ook hebt, je kunt het altijd hier intikken om het hele dossier in te zien: www.europarl.europa.eu/oeil/home/home.....

Verder is dat document behandeld door Maritime, Transport, Sociale Zaken en iets economisch, en om precies te zijn door de ambtenaren van/GAR/sm, waarbij meneer of mevrouw GAR de hoofdverantwoordelijke was. (Zoveel mensen werken er niet bij het secretariaat van de raad, dus die initialen zijn zo tot personen te herleiden.)

martinned | 20-01-13 | 20:01

Gewoon je muil houden en je IBAN nummer afstaan, zodat het EU monster straks rechtstreeks van uw rekening kan vreten en Den Haag net zo veel invloed heeft als Madurodam.

das_Freudenmädchen | 20-01-13 | 20:00

En ik weet dat dit geen tech blog is maar geen bericht over de presenatie van Mega door Kim Dotcom valt me behoorlijk van jullie tegen.

Mesmer | 20-01-13 | 19:59

De PVV gaat echt HUGE worden bij de volgende verkiezingen.

Botte Hork | 20-01-13 | 19:58

Uploaden naar Mega en NU graag!!

Mesmer | 20-01-13 | 19:58

@martinned | 20-01-13 | 19:53 |

De staatstrollen loggen ook weer in...

War On Errorism | 20-01-13 | 19:57

Een groot geldverslindend circus die hele EU, met de helft van het geld moet het makkelijk kunnen. En de ongekozen muppet van Rompuy en die Nazi kampbeul Schulz kunnen direkt uit hun funktie ontheven worden, dat scheelt direkt miljoenen en Europa wordt er zoveel beter van.

denoorman | 20-01-13 | 19:57

Dat uitgerekend Frans Timmermans, een kritiekloze EU-adept, op deze functie zit is gewoonweg onuitstaanbaar. Wie hem daar ook heeft neergezet is ofwel blind voor zijn opvattingen of heeft een EU-bons een groot plezier gedaan. Frans Timmermans. Wat een onuitstaanbare snob is dat. Bah.

Not Muhammad | 20-01-13 | 19:57

D66 of niet, wie lekt is een held.

blinde kip | 20-01-13 | 19:56

@martinned | 20-01-13 | 19:53
Wat betekend "Interinstitutioneel dossier" in dit geval, is dat dan voor publiek inzichtelijk of zou dat niet zo moeten zijn?
b.v.:
register.consilium.europa.eu/pdf/nl/12...

SyntaxError | 20-01-13 | 19:55

Appeasers got bitten by the crocodile...

Parel van het Zuiden | 20-01-13 | 19:55

Vandaag toevallig een interview met zo'n EU-joker gelezen. Hij redeneerde dat de EU zeer goed voor Nederland was, want er viel voor miljarden aan kennissubsidie te behalen. Dit is geld dat eigenlijk bedoelt is voor MOE-landen, maar deze konden het gebruiken om kennis van ons te kopen. Hij vond dat we er twee voordelen van hadden, 1) we krijgen miljarden subsidie, en 2) we verkochten onze kennis.

NEE, we "verkopen" kennis aan landen die er een deel van ons eigen geld voor teruggeven, waardoor we in feite gratis onze kennisvoorsprong weggeven.
.
Welke debiel heeft dit gedrocht bedacht?

deprivéspeler | 20-01-13 | 19:55

ecologiste | 20-01-13 | 19:50 | + 0

Documenten die limité of anderszins beperkt toegankelijk zijn dragen op de cover met grote koeienletters die aanduiding. Dat is slechts voor een klein deel van de EU-documeten het geval. (Limité is nog wel vrij gangbaar, iets van 10%, maar dan meestal tijdelijk. Alles dat daarboven zit is zeldzaam, en gaat vooral over defensie, spionnen, etc.)

Als de geheimhouding niet meer nodig is, dan "stempelen" ze er heel groot "public" overheen, zoals hier: register.consilium.europa.eu/pdf/nl/09...

martinned | 20-01-13 | 19:53

De invasieplannen van de Duitsers mochten we destijds ook niet inzien heur.

bennutzat | 20-01-13 | 19:52

Het is de Europese Unie. Dat is het tegenovergestelde van democratie en transparantie. We hebben geen referenda omdat we dan tegen hun plannen zouden stemmen. We hebben geen verkozen president omdat Nigel Farage dan zou winnen. En de eurocraten tussen het vreten door maar brabbelen over democratie.

Wat mij betreft mogen ze allemaal hun mond gaan spoelen met zeep en de boel daarna opdoeken.

Nequebard | 20-01-13 | 19:51

En Hans Timmerfranz moet nu eens snel ophouden met rare woorden zoals limitee en het frans uitspreken van Mali. Hij gaat toch ook naar parijs of gaat hij naar paris. Die Timmerfranz is een rare pedante koekwaus die met alle geweld wil laten merken hoe geweldig slim hij wel is en hoeveel talen hij wel niet spreekt. Ondertussen tekent hij blind voor 5 miljard voor de een moslim dictatuur. Hoe slim ben je dan??

denoorman | 20-01-13 | 19:51

De transparante overheid is net zo failliet als de democratie en de financiële positie van Nederland en de EU. Met dank aan onze landverraders Samsom, Balkenende, Rutte, Jan Kees de Jager etc. etc.

Koos Buster | 20-01-13 | 19:51

Was nog benieuwd naar een comment van Peggold. Maar die ruikt het Utrechtse pluche. Dus laat maar. Peggold gaat aan bestuurlijke vernieuwing doen op micro niveau. Net zo prut.

paridae | 20-01-13 | 19:50

Limité drinken met Brussel, alleen voor genodigden. Met vriendelijke groet, Herman Rompie demoGRATISerend oligarch, namens EU business incorporated Limited.

ecologiste | 20-01-13 | 19:50

Ik weet niet wat dit allemaal is en of we dit dan wel of niet mogen lezen enzo .. maar hier staan nogal wat pdfjes:
www.google.nl/search?hl=en&as_q=*...

SyntaxError | 20-01-13 | 19:48

En de democratische controle op de 5 miljard voor egypte? De US gooit een schamele 1 miljard naar Egypte inclusief een fikse vermaning richting Egypte. Wat een vertoning dat hele europa, waardeloos!

denoorman | 20-01-13 | 19:48

Wat is de login? Admin/Admin?

prince | 20-01-13 | 19:47

En natuurlijk mag je niet citeren zonder schriftelijke toestemming, heet intellectueel eigendom. Het einde van de WOB, of gaat GS procedure starten.

Watapatja | 20-01-13 | 19:47

Een user en een password voor iedereen. Dit is in strijd met elk denkbaar security beginsel.

denoorman | 20-01-13 | 19:46

Het grootste geheim van Europa is dat van Rompuy een onderbroek met Bart Simpson draagt.

ristretto | 20-01-13 | 19:46

Zo'n richtsnoer. Is dat nou zo'n touwtje met kleine balletjes dat je kunt inbrengen en dan langzaam naar buiten trekken voor extra vreugde?

Godsammekraken | 20-01-13 | 19:46

Dat limité documenten niet in de krant mogen, OK, maar waarom het parlement ze niet mag zien ontgaat me volledig. Toen ik in Brussel was kwamen limité documenten ook per dozijn over mijn bureau, en zoveel speciaals zat er nou ook weer niet tussen. (Dat is allemaal geheim op niveau EU confidentiel en EU secret.)

martinned | 20-01-13 | 19:45

EUSSR, steeds meer een realiteit.

Eric Blair | 20-01-13 | 19:44

Het staat er gewoon echt;
"LIMITE-documenten mogen niet zonder voorafgaande (bij voorkeur schriftelijke)
toestemming van een ter zake bevoegde functionaris onder andere entiteiten of personen, de
media of het grote publiek worden verspreid (zie ook de punten 18 en 19)"
-
Wanneer is de uitvaart van de transparante democratie gepland?
Of is dat ook geheim?

Not Muhammad | 20-01-13 | 19:44

Het Vierte Reich is nabij. Houzee! De landverraders kraaien van plezier.

HoogToontje | 20-01-13 | 19:43

Maar er is geen sprake van censuur. Het probleem is natuurlijk dat we anders te weten komen waar we nog meer pecunia moeten doneren om failliete landen te voorkomen.

Watapatja | 20-01-13 | 19:43

'Het kabinet wil benadrukken dat het groot belang hecht aan transparantie en aan een optimale betrokkenheid van de nationale parlementen bij de Europese wetgevings- en besluitvormingsprocessen.

Dit betekent dat uw beider Kamers en alle Kamerleden deze documenten dienen te behandelen als interne stukken die niet met het publiek of de media mogen worden gedeeld en waaruit in openbare debatten met leden van het
kabinet niet mag worden geciteerd.'

Geheim genootschap.

drs.Nee | 20-01-13 | 19:42

Stel je voor dat wij de burgers te weten komen wat onze bestuurders doen en wellicht tijdig kunnen bijsturen *kuch* ACTA *kuch*. Bij het ESM waren we al veels te laat, wat een ontzettende gore bende is het toch daar in de EU.

Kaas de Vies | 20-01-13 | 19:42

Houzee! Voortwaarts marcheren voor de fascistische staat!

War On Errorism | 20-01-13 | 19:41

Ook de EU heeft recht op privacy. Bovendien, wie interesseert zich nou voor die gortsaaie, ambtelijke stukken. Get a life.

Bakito | 20-01-13 | 19:40

Halen we toch met een week van de Wikileaks?

Boerenlol | 20-01-13 | 19:40

Dingen naar tientallen mensen sturen en dan roepen dat het vooral niet mag uitlekken. Dat doet Timmermans vaker!

Godsammekraken | 20-01-13 | 19:39

Het is een complot

Plakkband | 20-01-13 | 19:39

Komt de revolutie hierdoor een stapje dichterbij? Moet haast wel.

Botte Hork | 20-01-13 | 19:38

Hebben ze net 5 miljard aan Egypte gegeven voor het bestrijden van de democratie. Blijkt dat ze het hier nog harder nodig hebben!

Godsammekraken | 20-01-13 | 19:37

De pot op met die hele EU , en die euro natuurlijk .

likmegaties | 20-01-13 | 19:37

Mooi. Overheid en IT = gegarandeerde fail.

Botte Hork | 20-01-13 | 19:37

"Democratie is als een tram, als je je besteming hebt bereikt, stap je uit.”
== Recep Tayyip Erdogan, aanstaand Europeaan

Godsammekraken | 20-01-13 | 19:36

Hoog tijd om Balkenende aan te klagen wegens landverraad, hij heeft de soevereiniteit weggegeven aan dat bankentuig uit Brussel en Frankfurt.

neemjemoederindemali | 20-01-13 | 19:35

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken