Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Paus nu ook tegen hoofddoek

Komt dat schot!Oeps, is de Paus al in Turkije geweest? Zo niet, dan wacht meneer een extra warm welkom. Eerst de profeet beledigen en nu ook nog eens de hoofddoek ter discussie stellen. Als dat geen schroeigaatje in zijn voorhoofd oplevert, dan weten wij het niet meer. Want Marco Pastors mag dan misschien leuk actievoeren, pas wanneer de leider van de Papen zich er tegenaan gaat bemoeien, is het echt nieuws. En dus schoof Benedictus gisteren hulpklaas Martino naar voren om de hoofddoek in de ban te doen. Ies namelijk niet bepaald bevorderlijk voor de integrasie. "Islamitische immigranten in niet-islamitische landen moeten 'tradities, symbolen, cultuur en religie van de landen waar ze heen trekken respecteren," aldus de Roomse geestelijke. En daarbij zijn de eigen religieuze voorschriften ondergeschikt. Meldpunt, kom er maar in...

Reaguursels

Inloggen

condoom over die kop

me,myself and IK | 16-11-06 | 15:10

tja, hij heeft wel een punt..

bakkerst | 16-11-06 | 12:17

als hij dat wil moeten al de Paus zijn nonnetje dat ding dus ook afdoen ?

RagingBull | 16-11-06 | 12:08

wie neemt die pedo-nazi nou nog serieus...

Ali Bi | 15-11-06 | 20:45

Boerka verbieden! Bivakmuts mag ook niet in openbare gebouwen.
Hoofddoek liever niet ,maarja ut mot maar.
Stop alleen wat minder vaak ,als er een zo,n dikke hoofdoek bij het zebrapad staat te wachten.
Ik weet niet,uit ergenis ,denk ik.

koekje erbij? | 15-11-06 | 19:38

Super ,onze paus!

Hij heeft geweaun gelijk weg met die stofdoeken,burka's en Moskee's horen hier ook niet !

*Sletje* | 15-11-06 | 18:14

Goeie vent die Ratsinger, is wel wat anders dan die Bos

Duitser | 15-11-06 | 17:33

sorry, maar als het samen niet gaat doe het dan lekker met je eigen mensen. klaag niet eis niet meer om het jou makkelijker te maken. Het systeem zoals het is werkt ergo...

W3a7herman | 15-11-06 | 17:33

-weggejorist-

W3a7herman | 15-11-06 | 17:31

duh .. tis ook een rascist !

Draaitafel Demagoog | 15-11-06 | 17:20

@ vander F 15-11-06 @ 15:09
Ook nu. Weet je het nog? Aids in Afrika? De RK kerk verbiedt het gebruiken van condooms en die lui houden zich er ook nog aan. Ze houden zich eraan omdat het RK geloof hen is opgedrongen, en de RK kerk buit dat uit.
-
Dus nogmaals, de RK kerk heeft gelijk maar confronteer hen ok eens met hun eigen beleid.

stuyterkuycken | 15-11-06 | 15:58

@stuyterkuycken 15-11-06 @ 15:00,
in het verleden stuyter, in het verleden.
We hebben het over nu.

vander F | 15-11-06 | 15:09

De RK kerk heeft gelijk, daar wil ik niet moeilijk over doen. Maar het is een gotspe dat juist de RK kerk dit roept. In het verleden heeft deze religieuze stroming geen enkel respect voor andere culturen (Afrika, Azie, Zuid Amerika) getoond. Dus wie de schoen past trekke hem aan.

stuyterkuycken | 15-11-06 | 15:00

@Shadylololol 15-11-06 @ 13:20,
welnee,
christendom groeit nog steeds en wordt never nooit niet ingehaald door de Islam.
Daarbij is Pausmans Katholiek, daar lopen er een dikke Miljard van over de planeet,
ongeveer net zoveel als Islamieten.
Blijven er nog een miljard andere christenen over.

vander F | 15-11-06 | 14:53

@Treger 15-11-06 @ 10:23,
beetje simpel?
oost europa valt niet onder het Vaticaan hoor.

vander F | 15-11-06 | 14:49

Verbod op pausen en kardinalen lijkt me meer zoden aan de dijk zetten.
Deze lutsers denken nog steeds dat ze de wereld regeren.
Mede namens mijn mooie en lieve moslima collega tegenover me (weliswaar zonder hoofddoekje).

de veteraan | 15-11-06 | 14:45

Dus Christelijke vrouwen, in Islamitische omgevingen, zouden naar pauselijk zicht (gezien de integratie) een hoofddoek moeten dragen.

bebop | 15-11-06 | 14:41

@gekkebennie 15-11-06 @ 14:09

Volgens jouw logica kun jij ook oprotten, met die kromme zinnen van jou. Beetje hypocriet om Mocro's op hun verhaspelingen aan te vallen. Succes met je VMBO-examen.

Keutelaer | 15-11-06 | 14:22

wat een gekanker hier, ik denk dat de paus het totaal anders bedoelt. mensen moet niet zeike, maar aanpassen. als jij de weg wil vrage en je krijgt alleen gebrabel trug denk je ook: #$$^%@ fin ga trug naar je eigenland of leer NL.
finne zeike dat ze geen varkensvlees moge ete, maar wel alcohol drinke, nep moslims.... eet dan gelijk varkensvlees en houd gewoon je bek. en dat bedoelt denk ook de paus. mensen zeike dat ze iets niet mogen van hun geloof,geen seks voor het huwlijk, die gene dump je. iemand die geen hand wil geve, die gene kun je niet dumpe maar zit je wel mee opgescheept enz.

gekkebennie | 15-11-06 | 14:09

Dus een missionaris in Afrika moet polytheist worden en een schotel door zijn onderlip rammen? Conform de plaatselijke cultuur en geloof? Tuurlijk paus, alsof dat gebeurt. Niet alleen van *anderen* integrasie verwachten als je het zelf niet doet. Een betere wereld begint bij jezelf.

Haaimans | 15-11-06 | 14:07

@ Treger 15-11-06 @ 10:23,

Yep, maar niet onder 't mom van religie.....
deze paus heeft gelijk, en wees maar niet bang, jullie worden aangepakt....
kiezen of delen: oprotten of aanpassen.
zoniet? (.....)..

ooglog | 15-11-06 | 14:06

hoofddoekjes kunne niet. Maar een mijter op je hoofd is koel, en zeker geen manier om je geloof uit te dragen. Tenslotte dragen heel veel mensen zo'n ding, nietwaar?

jan-lul-de-behanger | 15-11-06 | 13:58

Als dat voor, cq achter Elton scharen nodig is om reliechie illegaal te krijgen, so be it. Ik offer me graag voor een goede zaak...

jopperdepopper | 15-11-06 | 13:58

@ bwahaha 15-11-06 @ 10:13

nog steeds komen er honderdduizenden murken naar 't westen om te islamiseren.....
dus waar lul je over, zakkenwasser...

ooglog | 15-11-06 | 13:58

@Shadylololol 15-11-06 @ 13:20

Beter nog, vries ze in een cryo-cel in. Huisvest die zotlappen tijdelijk op een koude planeet als Pluto. Als er een psychotherapie tegen religieuze hersenspoeling is gevonden, kunnen ze weer teruggehaald worden.

Keutelaer | 15-11-06 | 13:33

-weggejorist-

Shadylololol | 15-11-06 | 13:26

jurk, sluier,hoofdoek, koorknaapjes, burka, geloof, een pot nat...... dus

wie weet waar | 15-11-06 | 13:25

-weggejorist-

Shadylololol | 15-11-06 | 13:20

Tradities, symbolen, cultuur en religie zijn niet in een grondwet opgenomen en dus hoeven moslims zich er niet druk om te maken. Ga je naar Iran dan pleeg je een misdaad als je je niet gedraagt naargelang de islam en dus de grondwet dat voorschrijft.

Ed Cetera | 15-11-06 | 13:08

tiefus hee, die gast zegt niks over kopdweilen in de ban, hij zegt alleen maar dat zelfs moslims zich aan de wet moeten houden, net als ieder ander. Is dat dan zo'n ongelofelijke belediging? Je moet je aan de wet houden? Zelfs als dat niet hoeft van mohammed? En ik maar denken dat moslims helemaal geen korte lontjes hadden..

geytennöker | 15-11-06 | 12:54

-weggejorist-

Shadylololol | 15-11-06 | 12:53

Wat een kul opmerking van de RKK :vergelijkbaar met een coke-snuiver die zijn heroïne spuitende buurman vermanend wijst op de gevaren voor zijn gezondheid.Wat is nou slechter ,koorknaapjes in hun kont neuken of een schaap verkrachten?

klaasjeanco | 15-11-06 | 12:52

"Islamitische immigranten in niet-islamitische landen moeten 'tradities, symbolen, cultuur en religie van de landen waar ze heen trekken respecteren"

Nu weet ik weer waarom ik geen paus ben, had het zelf niet beter kunnen zeggen! Mijn stem heeft ie!!!

Hop Tap Sap | 15-11-06 | 12:49

Ik voorzie binnekort weer witte en zwarte rook bij het vaticaan.
Popie Jopie moet de hakbars niet gaan fokken, want dan gaan ze helemaal op tilt.

Fapdrol | 15-11-06 | 12:42

@vinque 15-11-06 @ 12:23 Misschien net zo schokkend als moslims de mening van de paus vinden? Je hoeft mij nergens rond te leiden, ik woon zelf in 010 west en weet zelf erg goed hoe de zaken er voor staan. Wat jij met zoveel woorden propageert; een algehele afschaffing van uitting geven aan je geloof in je klederdracht gaat zwaar in tegen de primaire vrijheden van een mens. Wat is er in godsnaam mis mee dat ze hun eigen geloof blijven beleiden en dat uitten in wat ze op hun hoofd dragen. Moeten ze lekker zelf weten, zolang ik niet tegen een burka sta te praten in de supermarkt vind ik het allemaal best. Besides; zoals jij ook weet als je uit die volksbuurt komt, is er al een beweging op gang binnen die gemeenschap zelf waar er steeds minder streng met die kledingvoorschriften wordt omgesprongen. Ik zie meer en meer marokaanse meiden zonder hoofdoek in mijn buurt. Daar hebben we de paus niet voor nodig integratie kun je niet afdwingen, wel stimuleren en het is kortzichtig om te denken dat zo'n proces slechts een of twee generaties in beslag zou nemen, zo zitten mensen niet in elkaar. Het is volstrekt vergelijkbaar met het feit dat je VERPLICHT bent om een hoofdoek te dragen als je als vrouw in Iran op vakantie gaat. Met andere woorden; scheiding van kerk en staat houdt ook in dat je andermans keuze op gebied van kleding en geloofsbeleving respecteerd zolang het het functioneren in die samenleving niet in de weg staat. Dat doet een hoofddoekje niet. Een burka wel.

Dikr | 15-11-06 | 12:40

Allereerst mogen we stellen dat integratie een regeringstaak is waarin zich de RKK niet heeft te mengen.
Bovendien is het lachwekkend als juist een vertegenwoordiger van het RKK-gedachtegoed zo'n opmerking in de mond neemt, want het is juist de RKK die zich voor nul komma nul procent heeft ingespannen om zich te integreren in onze Keltische cultuur, ja, zelfs veel energie heeft gestoken in het 'opblazen' van die Keltische cultuur.
De clou zit hem ook niet in het dragen van een hoofddoek maar in het gegeven dat veel hoofddoekdraagsters die hoofddoek niet kunnen afleggen zodra represailles. Het gaat dus geheel om het idee dat de een iets meent te mogen opdringen aan een ander.
==

bebop | 15-11-06 | 12:40

@ vinque 15-11-06 @ 12:23
"Je kan niet ontkennen dat die doek ook ergens voor staat. Het is toch een duidelijk statement."
Gelukkig is het maken van een statement (zelfs één waar jíj het niet mee eens bent) nog niet verboden in Nederland!

Patrick Bateman | 15-11-06 | 12:36

ga eens dood paus
gewoon bakkes houde

Neuzoiets | 15-11-06 | 12:33

@Rho'd Berth

Lees eens goed man: 'tradities, symbolen, cultuur en religie van de landen waar ze heen trekken respecteren'

RELIGIES!!!! En ik geloof niet dat het de bedoeling wa om die te behouden!

nota | 15-11-06 | 12:28

@dikr
Je kan niet ontkennen dat die doek ook ergens voor staat. Het is toch een duidelijk statement. Duidelijk is ook, ik woon in een grote stad, dat vooral jonge vrouwen bijdragen aan het Oost Beirut gevoel heden ten dage. Dat gaat tot meisjes van vijf. Ik zou je weleens willen rondleiden in de oude volkschbuurt waar ik woon dan kan je even ervaren hoe het voelt.
En de integratie over laten aan de politiek is met de huidige zetelprognose ook geen alternatief. Ik denk ook zaken over de rromsen maar weet wanneeer te zwijgen. Die abjecte nonchalance waarmee je de persistentie van de bepaalde geloven bagatelliseert is ronduit schokkend.

vinque | 15-11-06 | 12:23

Pope wordt de nieuwe Pim!

Leve PIM!

David Icke | 15-11-06 | 12:21

vinque 15-11-06 @ 12:06

Ik vindt dat je de spijker op zijn kop slaat!

Salvatore Riina | 15-11-06 | 12:19

En daarbij zijn de eigen religieuze voorschriften ondergeschikt. roepen ze in turkije al jaren

fanta | 15-11-06 | 12:18

@Ahasveros 15-11-06 @ 12:11 Helemaal mee eens. Wat niet wil zeggen dat hoofddoekjes verboden moeten worden. Of je moet natuurlijk consequent zijn en de zwarte kousen, heet keppeltje, de boedisten monnikspij etc. ook de deur uit doen.. Mijn punt is: van de vrijheid om er bij te lopen zoals je zelf wilt moet je afblijven behalve als het integratie of functioneren in de westerse maatschappij zwaar in de weg staat; burka's mogen wat mij betreft afgeschaft worden dus. Maar hoofdoekjes,... k.o.m. o.p.

Dikr | 15-11-06 | 12:18

@vinque 15-11-06 @ 12:07 Tssk,tssk,.. Ga je ook je belediging onderbouwen met argumenten of gaat dat je boven je pet? Discussieer met je brein niet met je dikke darm dude.

Dikr | 15-11-06 | 12:12

mooi toch, die pauselijke onfeilbaarheid

frozenhenk | 15-11-06 | 12:12

Dikr 15-11-06 @ 12:05: "Wie liepen er in monnikspijen? En welke europese oudtante 40 jaar terug droeg er geen hoefddoekje als ze de deur uitging?"

@Dikr 15-11-06 @ 12:05
Inderdaad, dat was TOEN dit is NU. En laten we dat zo houden!
M.A.W. Als je heden ten dage dus nog STEEDS met hoofddoek en monnikspij-achtige witte jurk naar je werk gaat kan je wel eens als ACHTERLIJK beschouwd worden...
Xcuses: moet zeggen achtergebleven...

Ahasveros | 15-11-06 | 12:11

@Shadylololol
Scheiding tussen kerk en staat houdt niet datgene in waarvan jij denkt dat het inhoud. Overigens kennen gerespecteerde EU-landen menging tussen kerk en staat (e.g. Groot-Brittanië, Noorwegen, Denemarken).
Als een trend merkbaar is is dat de kernbeginselen van het CDA meer gerespecteerd gaan worden. Niet verder doordenderen in het individualisme maar respecteren dat men ook gedeeltelijk deel wil uitmaken van een groep. Helaas is het CDA daar zelf van af aan het wijken onder invloed van de VVD.
Overigens is dit geen pleidooi van mij om allemaal achterhaalde christelijke standpunten terug in te voeren. Er zijn immers ook nog veel grotere groepen die daar helemaal niet achter staan, waaronder ik.

the_Tzar | 15-11-06 | 12:08

@bwahaha 15-11-06 @ 10:13

In Darfur worden ook zieltjes gewonnen.
Letterlijk, welteverstaan.

Ahasveros | 15-11-06 | 12:08

@Dikr

Op zelfislamiserende idioten als gij doelde ik.

vinque | 15-11-06 | 12:07

@Shadylololol 15-11-06 @ 12:01

Imams willen hier de sharia invoeren niemand anders.
Gluipertje.

solidstate | 15-11-06 | 12:06

De paus heft gelijk. Het domme (gevaarlijke) is dat mensen nu dingen gaan zeggen van de katholieken pedo hier en mijter op hoofd daar....
De hoofdoek en zeker de verdere bedekking zal de integratie tegenhouden. De segregatie heel sterk in stand houden. Ook zullen niet islamitische allochtonen veel eerder assimileren en slagen in een maatschappij ondanks hun huidskleur. Dat zal in de toekomst het heilige racisme argument van links wegnemen. Een paralelle samenleving is in Europa ontstaan. Wie dit ontkent is gevaarlijk gek, zeker als het een politicus is. De paus nu aanvallen is dan ook, kort door de bocht, een opmaat voor een tweede grote holocaust in Europa. (google: painted bird)

vinque | 15-11-06 | 12:06

E-I-N-D-E-L-IJ-K! Hehe, ben ik het eindelijk eens eens met die wereldvreemde fapjurk. Heb ik misschien toch nog toekomst als geestelijke.

KingHotwing | 15-11-06 | 12:06

Domme paus. Aanpassen? Natuurlijk, da's ok. Maar inderdaad,.. als jij een hoofddoekje wil dragen, een baseballcap of een plastic zak of wat dan ook dan IS HET JE GOED RECHT. Een Burka is een ander verhaal want dat bemoeilijkt de communicatie die nodig is bij het uitoefenen van bepaalde beroepen en bemoeilijkt de integratie op een erg sterke manier. Maar hoofdoekjes,.. domme Paap! Wie liepen er in monnikspijen? En welke europese oudtante 40 jaar terug droeg er geen hoefddoekje als ze de deur uitging?
Bemoei je met je eigen schaapjes en laat integratie aan de politiek over. We zijn nog altijd vrij om ons te kleden en erbij te lopen zoals we zelf willen. Spreekverbod voor die duitse paus en z'n vriendjes wat mij betreft. Religie is zoooo 2e millenium, als de moslims de KANS krijgen het daarover eens te worden zijn alle problemen uit de wereld.

Dikr | 15-11-06 | 12:05

Gerardusjan 15-11-06 @ 11:32

Kijk nog eens goed achter je, daar naast die wit-rode vlag met dat zwarte kruis hangt een poster met een foto van een kleine jood met een dito snorretje en een uniform. Boe.... da's schrikken. Echt hoor, we zijn overal ;-)

Red Rooster | 15-11-06 | 12:04

-weggejorist-

Shadylololol | 15-11-06 | 12:01

@gevallenverstand 15-11-06 @ 11:59
Heet de jurk niet Halabja?

Pigha Lal | 15-11-06 | 12:00

Kruistocht in een roodkanten jurk.

gevallenverstand | 15-11-06 | 11:59

De wet staat in Nederland ook boven de religie. Daarvoor hoef je dus niets te tekenen. Als de wetgevers daar vervolgens loophols inbouwt (uitzondering op basis van religie) is dat de wetgever aan te merken.
Persoonlijk ben ik ook tegen dergelijke uitzonderingen op basis van geloof. PVDA staart zich echter altijd blind op één kant van de problematiek en het CDA is verstrengeld in geloofsbelangen. Daarmee heb je al de grote meerderheid van de wetgevers.

the_Tzar | 15-11-06 | 11:56

@finnish humor 15-11-06 @ 11:47
Jij staat inderdaad voor het meer dan gemiddeld slimme "politiek correcte" intellect.
Je vergelijking van een PvdA/SP stemmert die op vakantie gaat in Frankrijk met een fin die hier komt wonen voor financieel gewin, is helemaal correct.
De vergelijking gaat helemaal op, wat ben je toch slim.
Ik heb nog 1 die je gaat gaan begrijpen willen:
Zuster Theresa en Mohamet Attah, allebij hebben ze hun positieve bijdrage geleverd.

Pigha Lal | 15-11-06 | 11:56

solidstate 15-11-06 @ 11:50

Precies en geloof maar dat het nooit zal gebeuren.

Salvatore Riina | 15-11-06 | 11:52

ja ik weet het, de e-knoppen hadden me te grazen. Sorry voor de spam. Mea culpa maxima!!

finnish humor | 15-11-06 | 11:50

Moslims moeten een contract ondertekenen dat onze grondwet belangrijker is dan hun pedo profeet en maansteen in mekka die allah heet.

Tot dat gebeurt moet iedereen ervan uitgaan dat moslims de democratie willen ondermijnen.

solidstate | 15-11-06 | 11:50

@ the tzar

'Als je ergens op vakantie bent pas je je aan'

Doelt u op de horde nederlanders die met een mud aardappelen naar frankrijk trekken jaarlijks (Frankrijk staat immers bekend om zijn gore eten). Of Engelsen op griekse eilanden?

De rechtspopulistische Jugend heeft kilos boter op hun kalle kopjes. Als zij op vakantie gaan weten ze niet eens waar het land in kwestie ligt. Aanpassen pfff.

finnish humor | 15-11-06 | 11:49

@ the tzar

'Als je ergens op vakantie bent pas je je aan'

doelt u op de nederaldnrd die met een mlud aardpeelne naar frnakrijk trekken jaarlijks (Frankrojk staa immers belend oim izj goire ete,). Of Engelsen op giorkese eilanden.

De rechtpolulischie brigde heeft kilos boter op hun kaale kopjes
. Als zij op vaantji gaan wteen ze niet eens waar het lKilo's boter op

finnish humor | 15-11-06 | 11:47

the_Tzar 15-11-06 @ 11:38

Wij gaan het niet eens worden denk ik.

Salvatore Riina | 15-11-06 | 11:47

@OpenDeur
punt: ten eerste. Dat is deels waar. Toch zijn de cartoonrellen in Nederland beperkt gebleven. Terwijl je met een miljoen moslims best wel een land wat meer op z'n kop kunt zetten. Blijkbaar wisten een hoop Nederlandse moslims al beter om te gaan met de grappen.
punt: ten tweede. Nederland veranderd. Het is noodzakelijk te zoeken en te ontdekken op welke punten we té multicultureel zijn geweest en op welke niet. Aan beide kanten zijn fouten gemaakt. Het lijkt een trent om alleen maar te wijzen op delen waar we té multicultureel zijn geweest. Overigens terecht aangestipt.
punt: ten derde: Daar heb je ten dele gelijk. Er ontbreekt een sterke islamitische denktank die de verlichting onderschrijft, verenigd met de islam. Aan de andere kant ook respect voor de moslims die daar deel van uit kunnen maken maar daar simpelweg geen zin in hebben. Ik kan en wil geen mensen dwingen.
Ik betwijfel of het afschaffen van hoofddoekjes een discussie uitlokt die ten gunste zal vallen voor moslims in de westerse samenleving. Maar wie weet staat er na aanleiding van dit topic wel een groepering op. De koran verwacht immers niet voor niets dat zijn uitleg elke 100 jaar wordt geupdate door herdiscussie (althans, die wijsheid heb ik van de NMO, een omroep die al wel probeert islam in een westerse wereld te plaatsen).

the_Tzar | 15-11-06 | 11:47

mm in vlaanderen zijn de hoofddoeken nog maar op 2 scholen toegestaan!

red bull | 15-11-06 | 11:46

Salvatore Riina 15-11-06 @ 11:34

U heeft gelijk :)

Nikx meer aan toe te voegen

Gerardusjan | 15-11-06 | 11:45

maar dan in normaal nederlands..(goeiemorgen!)
En eindelijk ben ik het met hem eens :)

Ephemera | 15-11-06 | 11:45

En eindelijk ik het eens met hem eens :)

Ephemera | 15-11-06 | 11:43

@pigha lal

'je nick verraadt je'. haha, denk je nou echt dat ik een fin ben? Je bent nog simpeler dan de rest van de wildersaarslikkers alhier.

finnish humor | 15-11-06 | 11:39

@Salvatore Riina. Als je ergens op vakantie bent pas je je aan. Zodra je een Nederlands paspoort hebt hoor je erbij. Daarnaast is Nederland een vrij land. Dat houdt in dat de enige aanpassing die je echt hoeft te doen is het respecteren van andermans vrijheid. Uit de democratie volgt dat je de wetgeving moet respecteren. Nederlanders vinden het echter acceptabel dat je wetten tot een zekere hoogte mag buigen (hard rijden, verzekering tillen, feest te lang door laten gaan, vergunning 'vergeten' aan te vragen). Echter, zodra je over de grens heen gaat wordt het al snel onvergeeflijk. Dat is, als je uit een land komt waar alles strak wordt nageleefd, nogal moeilijk te begrijpen in het begin.

the_Tzar | 15-11-06 | 11:38

@the_tzar

ten eerste zijn we net zo gewent aan de islam als aan jehova's. Maar een jehova reageert een stuk minder agressief als je een grap over ze maakt.

ten tweede is nederland nu juist het land waar we heel erg veel invloeden juist opnemen en meenemen, nederland is een stuk multicultureler dan linkse oogkleppen ons willen doen geloven. projecteer je eigen natuur niet zo op de hele samenleving.

ten derde, laten verlichte islamitische groeperingen veel te weinig horen als tegengas voor die anti verlichte islamitische groeperingen. "A greater evil still is it when good people do nothing to prevent evil"

wat alles aan de situatie gaat veranderen is eisen dat men geen hoofddoekjes meer op doet. al was het maar dat door die eis de verlichte islam word gedwongen mee te doen aan de discussie.

OpenDeur | 15-11-06 | 11:37

Ik vindt het heel normaal dat als je ergens in een vreemd land woont (wat niet officieel jouw land is) je jezelf aanpast aan de gewoontes,cultuur,gebruiken van dat land,bovendien vindt ik dat een burka,hoofddoekje en moskee's niet in Nederland thuis.

Salvatore Riina | 15-11-06 | 11:34

-weggejorist-

Gerardusjan | 15-11-06 | 11:32

De paus zegt dus dat negerts in Afrika eindelijk kapotjes tegen AIDS mogen aantrekken.

r@face | 15-11-06 | 11:30

@RedScorpion
dan kunnen ze dus gerust hun hoofddoek ophouden.

the_Tzar | 15-11-06 | 11:30

"Islamitische immigranten in niet-islamitische landen moeten 'tradities, symbolen, cultuur en religie van de landen waar ze heen trekken respecteren"
Ik zie hier niet staan dat ze zich daar ook aan moeten aanpassen

RedScorpion | 15-11-06 | 11:29

@Salvatore Riina
Ja lekker hé,dat de paus hier minder invloed heeft maarja gelukkig heeft de islam ons allemaal in de greep hé
Salvatore Riina 15-11-06 @ 11:14
.
De islam heeft ons niet in de greep, maar het lijkt wel zo. Dat komt ten eerste omdat we niet gewent zijn met de islam. Daardoor valt al het beetje islam op.
.
Ten tweede, een al belangrijker punt, komt dat doordat we zo'n raar verlangen hebben dat we allemaal hetzelfde worden. We eisen van moslims dat ze net worden zoals ons. Dan eisen moslims logischer wijs dat wij wat meer moslim worden. De oplossing is simpelweg de druk van de ketel halen. Laten we lekker verschillend blijven. We moeten maar één ding eisen en dat is wederzijds respect voor elkaars denkbeelden.
.
Ten derde, en dit is wat recenter en nog wat onderschat, zijn anti-verlichte islamitische groeperingen, bezig met het infiltreren van de maatschappij. Zij haten het westen en infiltreren moskeën en politiek. Vaak in dienst van AlQaida, oosterse dictatoriale mogendheden of andere groeperingen. We moeten niet bang zijn voor de islam an sich, maar wel gerichter op deze groepen.
.
Wat totaal niets aan de situatie gaan veranderen is het eisen dat men geen hoofddoekjes meer op doet.

the_Tzar | 15-11-06 | 11:27

@finnish humor 15-11-06 @ 11:12
Je nick verraad je! Finnen hebben geen gevoel voor humor (tenzij je jodeau doodschieten humor noemt)

Pigha Lal | 15-11-06 | 11:26

Gerardusjan 15-11-06 @ 11:15

Kijk es achter je kale....... boe

Red Rooster | 15-11-06 | 11:23

Treger 15-11-06 @ 11:12
Je wordt met rust gelaten totdat je ook maar de minste vorm van kritiek op ze hebt. Niet sinds de nazi's is de intellectuele elite zo schijterig geweest om kritiek te hebben op een snel groeiende, totaal onverdraagzame beweging die het totaal ontbreekt aan humor en zelfreflectie. Ik ben niet gehersenspoeld ik heb gewoon m'n ogen niet in mijn zak. Als er iemand gehersenspoeld is ben jij het wel. Je bent klinkt als een volleerde Islampropagandist. Ik ben van geen enkele christenhond bang maar wel van fanatieke psychopatische jihadisten die niet kunnen wachten om zo snel mogelijk naar allah te vertrekken en daarbij zo veel mogelijk onschuldigen proberen mee te nemen.

chinaski | 15-11-06 | 11:22

Hmmm.... Wat zouden we dan moeten doen met katholieken in LAtijns-Amerika, Afrika en Azie?

ElEndoscoop | 15-11-06 | 11:22

Kruizen om je nek in de ban.
Deze ultra conservatieve k*tpaus heeft in een jaar al meer blunders gemaakt dan zijn voorganger.

Don Quichote | 15-11-06 | 11:18

Treger 15-11-06 @ 11:12

Ga eens koken en probeer intelligent klinkend jargon over te laten aan mensen die wel ooit eens een boek hebben gelezen.

Ed Cetera | 15-11-06 | 11:17

Het Vaticaan probeert zich weer te tonen als de hoeder van de Katholieke cultuur. Of dat iets is om blij me te zijn ?Hun ideen over de samenleving, moraal en normen en waarden verschillen niet zo heel veel van de degenen die ze weer bekritiseren.

nadenkeniseenkunst | 15-11-06 | 11:16

Aanpassen? Aan het gastland? Dat is wel héél radicaal denkwerk.
"It`s so crazy it might actually work!"

Koekje-dr-bij? | 15-11-06 | 11:16

-weggejorist-

Gerardusjan | 15-11-06 | 11:15

@Dr Faustus 10.27 redelijk domme comment, zeker voor jouw doen. Ken je de begrippen condooms, abortus, euthenasie niet?

holistic river | 15-11-06 | 11:14

the_Tzar 15-11-06 @ 11:09

Ja lekker hé,dat de paus hier minder invloed heeft maarja gelukkig heeft de islam ons allemaal in de greep hé

Salvatore Riina | 15-11-06 | 11:14

@Pigha Lal

How low can you get on GS. Kunnen je de uitwerpselen van je natte dromen ff ergens anders lozen?

finnish humor | 15-11-06 | 11:12

@chinaski,
Toch is het zo. Je bent slachtoffer van de grote hersenspoel agitatie propaganda van de populisten met in hun kielzog de christenhonden die hun kans weer zien om hun lege kerkjes te vullen met nieuw gewonnen zieltjes.

Treger | 15-11-06 | 11:12

Als een Westerse vrouw in Iran geen hoofddoekje draagt, wordt ze onherroepelijk opgepakt. Als een Islamitische vrouw erop wordt gewezen dat ze in het Westen geen hoofddoekje HOEFT te dragen, omdat deze onderwerping aan de legbatterij juist dezelfde vrijheid aantast, is het ophitserij, onderbuikgevoel en ander eenrichtingsgezeik.

Ed Cetera | 15-11-06 | 11:11

Treger 15-11-06 @ 10:51

"Andersdenkenden werden en worden met rust gelaten" HAHAHAHAHAHAHA!

Of je bent zelf moslim of je hebt een ongelofelijk grote betonnen plaat voor je kop.

chinaski | 15-11-06 | 11:10

Mijn wijf heeft trouwens een bikini met minder cm oppervlak dan een hoofddoek. Als ze dat aandoet dan likt ze wel een hoerrrrrrr. Ik vind dat zooooo cheil.

Pigha Lal | 15-11-06 | 11:10

volgens mij kwam de hoofddoek juist ook in het christendom voor.
en is het niet zo dat tukije zelf al veel eerder was met het verbieden

popo | 15-11-06 | 11:09

Zich aanpassen van de religie van het land. Goed plan paus, heffen we hierbij direct het katholicisme op. De calvijnen krijgen een overstapstijd (we zijn immers van oorsprong een calvinistisch land). Over 5 jaar is iedereen atheïst.
Of de paus houdt gewoon z'n kop met dom lullen en laat iedereen lekker geloven wat ie wil (met als voorwaarde dat ook iedereen een ander lekker laat geloven wat ie wil).
Lees voor de grap maar eens hoe christenen een eeuw geleden streden voor hun geloof. Wellicht geen aanslagen op de burgerbevolking, maar door een gebrek aan democratie waren die toen ook nog niet aansprakelijk te stellen (los van de vraag of je met democratie voldoende recht hebt om de (volledige) bevolking volledig aansprakelijk te stellen). De huidige paus wil heel hard de verkeerde kant op. M.i. een slechte zaak. Gelukkig is de invloed van de paus in NL zeer gering. Helaas is dat in zuid-europese landen minder van toepassing.

the_Tzar | 15-11-06 | 11:09

Zucht..... moslims zijn zo ontzettend redelijk...... NOT !!
't Lijkt wel of de paus opzettelijk aan 't provoceren gaat..... nog ff lekker Al Qaida pesten voor de kerst :P

PiaH | 15-11-06 | 11:08

@Treger 15-11-06 @ 10:23
Oude cultuurrelativist, als je er een andere cultuur bij de haren bij betrekt, moet je wel weten waar je over spreekt. In Oost-Europa dragen oudere dames (oma's) op het platteland (ja ja, het "achterlijke" gedeelte van het land zeg maar) hoofddoekjes op de leeftijd dat ze niet meer aan de man hoeven.
In een orthodoxe kerk moeten vrouwen hun haren overigens ook bedekken, maar alleen binnen de kerk. De islam is als religie gewoon nogal over de top in zijn achterlijkheid.

SmerigeHarrie | 15-11-06 | 11:08

@sammy,
Wat wil je daar mee zeggen? Dat zijn regels betreffende sociale hygiene. Je moet de culturen respecteren.

Treger | 15-11-06 | 11:05


Stofdoeken,Tenten met doorkijkvensters en haatzaaiende gebedshuizen horen niet thuis in Europa

Salvatore Riina | 15-11-06 | 11:05

Zag ik laatst een meisje staan met een sexy strak jurkje waain haar vrouwelijke vormen prima tot uiting kwamen. De vorm van haar borsten en billen waren duidelijk te zien. Je zou er bijna geyl van worden. Op haar hoofd droeg zij een hoofddoekje om te voorkomen dat mannen opgewonden raken als zij voorbij komt. Ik verlangde bijna naar een geyt...

Sjakie Snel | 15-11-06 | 11:05

@Gerardusjan 15-11-06 @ 10:55

Spamhoerrrrrr

Red Rooster | 15-11-06 | 11:05

Pigha Lal 15-11-06 @ 10:55

Was die stichter geen krijgsheer, maar een kinderverkrachter? www.urbandictionary.com/define.php?ter... , zie de tweede definitie:

Later in life The Prophet Muhammad married a 9 y.o girl! Was the Prophet Muhammad trying to legitimize child rape through marriage? What about the other underage girls? Those who believe in being a Muslim support pedophilia, child rape and child abuse!

Opvallende parallel met de RK kerk, trouwens. En op de basisschool leerden we dat Jezus iets zong als LAAT DE KIND'REN TOT MIJ KOMEN. Wat is de obsessie van gelovigen met maagdelijke kinderlijfjes?! Misselijke perverten, brand in de hel!

Keutelaer | 15-11-06 | 11:05

@Gerardusjan 15-11-06 @ 11:00: Otta heeft gelijk. Waar staat het bericht dat de paus tegen hoofddoekjes is? Chileen zuigt het uit zijn duim.

@Treger 15-11-06 @ 10:51: Ga jij dan maar eens met je bijbel naar Saudi-Arabië. Of ga in Iran wonen en bekeer je tot het christendom. Eens kijken hoe lang jij met rust wordt gelaten.

sammy de moraalridde | 15-11-06 | 11:03

@otta: wat is er leuker dan lekker over een heaux doorzagen!

sezercik | 15-11-06 | 11:00

@otta: of de rest van de werkelijkheid van de Katholieke Kerk wel geweldig is. Inderdaad ZO'N plan, dat condoomverbod en zeker in arme landen waar het geloof nog hoogtijdagen viert.

Chico lama | 15-11-06 | 11:00

-edit ban -

Gerardusjan | 15-11-06 | 11:00

nu te koop

real fucking doll met gratis hoofddoek en schapiehaar.

whaaaaaaaaaaaaa life stinks

Dr.bull! | 15-11-06 | 10:59

De wetten naleven..?
Als iemand een hoofddoek draagt betekent dat niet dat de wetten niet nageleefd worden.
Laat ze dan maar eerst een wet MAKEN zoals in Frankrijk omtrent hoofddoeken op scholen bijvoorbeeld zodat er uberhaupt iets nageleefd kan worden. Nu hebben we het alleen over de irritaties die bepaalde mensen hebben met hoofddoeken.

Mocromania | 15-11-06 | 10:59

Is de paus soms vriendjes geworden met Marco Pastors???

Chico lama | 15-11-06 | 10:58

Treger 15-11-06 @ 10:57

Liever geen religie.

Harige Bangmaker | 15-11-06 | 10:58

Helaas, een onzinbericht.

De paus heeft helemaal NIETS over hoofddoekjes gezegd: Er is slechts een uitspraak gedaan door een kardinaal, die niet namens de paus spreekt maar op persoonlijke titel.

Klets dus gerust gezellig verder over kruistochten en inquisitie, maar denk vooral niet dat het verder iets met de werkelijkheid van de katholieke kerk van nu te maken heeft...

otta | 15-11-06 | 10:57

@pig,
Liever een krijgsheer dan een psychopaat als stichter religie.

Treger | 15-11-06 | 10:57

Treger 15-11-06 @ 10:51
"Andersdenkenden werden en worden met rust gelaten."

Haha.

Oh en, hahaha!

Kom nu toch. Gristentuig, Joodjes en ongelovigen werden/worden in de Islam als minderwaardig beschouwd, en werden in vroeger tijden als tweederangs burgers behandeld. Homo's heb ik het liever niet over. Die kunnen gelijk aan de strop volgens de Islam. Vredelievend. Mijn ass. Het Christendom heeft ook bloedige handen. Daar heb je volkomen gelijk in. Schaf al die onzin af. Dat zou een stap voorwaarts zijn in de menselijke ontwikkeling.

Maar dat is een utopie.

Harige Bangmaker | 15-11-06 | 10:56

@Treger 15-11-06 @ 10:51
Historisch gezien staan arabieren bejkend om hun onbetrouwbaarheid. De stichter van hun dominante geloof was een krijgsheer.

Pigha Lal | 15-11-06 | 10:55

Dit vind ik een zeer prachtige uitspraak van onze paus.
Hij heeft ook groot gelijk.

Aanpassen of wegwezen.
het zoveelste onderwerp als dit.

libelle.nl

Gerardusjan | 15-11-06 | 10:55

finnish humor 15-11-06 @ 10:51

hahahaha

LibertasSimplex | 15-11-06 | 10:54

Hij heeft gewoon gelijk,aanpassen aan het land waar je woont,niks mee niks minder.

Salvatore Riina | 15-11-06 | 10:54

@schiedammertje 15-11-06 @ 10:36

bij mij doet half internet t ook niet

zuurkool | 15-11-06 | 10:53

En weer een moraalridder aan het doorslaan.
-

Stijlloos leedvermaak van GeenStijl is zorgelijk

Populaire website GeenStijl vermaakt vooral veel jongeren met andermans ellende, stuitend racisme en seksisme, grove taal en als feiten gepresenteerde verzinsels. Dat is zorgelijk.
www.elsevier.nl/opinie/commentaren/asp...

Verdwaalde T | 15-11-06 | 10:53

Dat zo'n clubje van pedofielen in een jurk zich nog beter voelt dan een ander.
Ik zou zeggen, geef hem zijn eigen pleintje langs een drukke doorgaande weg.

Traag | 15-11-06 | 10:53

Moeder Theresa was ook al zo een feestbeast. de katholike kerk doet aan orgien met allerlei zwak en siek gespuis.

Pigha Lal | 15-11-06 | 10:53

@Chileen: Hij heeft het over sluiers, niet over hoofdddoeken.

sammy de moraalridde | 15-11-06 | 10:52

Historisch gezien is de Islam een vreedzamer geloof dan het katholicisme.
Islam heeft nooit inquisitie doorgevoerd. Andersdenkenden werden en worden met rust gelaten.

Treger | 15-11-06 | 10:51

@jopperdepopper

pas maar op dat elton john zich niet achter jou schaart. Billendichtdus de XIIe

finnish humor | 15-11-06 | 10:51

@schiedammertje, hier hetzelfde probleem. Ik kom enkel op een paar .nl sites. .com en .net sites werken helemaal niet. Heel vreemd..

Verdwaalde T | 15-11-06 | 10:51

Dit is nog eens een paus met ballen!

Problemsolver | 15-11-06 | 10:50

jopperdepopper 15-11-06 @ 10:48

Áchter Elton John?

Harige Bangmaker | 15-11-06 | 10:50

Treger 15-11-06 @ 10:46

Inderdaad, moslims zijn helemaal niet fanatiek in het uitroeien van andersdenkenden. "kuch".

don"no soul"simmons | 15-11-06 | 10:50

schisma klinkt als een nieuwe heaumeauziekte, een kruising tussen klisma en schijt. Hoedanook onfris. Google doet het altijd, lutsers, alleen je server misschien niet.

finnish humor | 15-11-06 | 10:50

Ik schaar me achter Elton John: doe alsjeblieft die hele reliechie in de illegaliteit...

jopperdepopper | 15-11-06 | 10:48

@ U heeft recht. Die kerel had idd nog wat andere rekeningen uitstaan... Anderzijds. Benedictus is net als Pechtold koning van de onhandige oneliners.

AdolfJoling | 15-11-06 | 10:48

Wat een gezeur zeg. Laat die paus zich lekker met z'n eigen geloof bezig houden. Gezellig nog een beetje olie op het vuur gooien schiet ook lekker op.
Volgens mij zie je op straat juist steeds meer moslim meisjes zonder hoofddoek en moet de discussie intern binnen de moslim gemeenschap worden gevoerd.
De westersesamenleving is ook niet binnen een week ontstaan. Vrij recent was het ook hier not done als een katoliek en een protestant trouwden. En tot op de dag van vandaag zie ik van die zwarte kousen lange rokken rondwandelen....
Discussie prima maar stop nou eens met veroordelen.

of_niet_natuurlijk | 15-11-06 | 10:48

Hulde aan de paus!
Google doet het hier trouwen wel.

B.anaal | 15-11-06 | 10:47

HAHAHAHA!!!! nachocheese gaat dit bericht onmiddelijk bij het klooster in de bus doen, kijken wat de nonnekes hiervan denken.

nachocheese | 15-11-06 | 10:47

Dr. Faustus 15-11-06 @ 10:27

Of leggen eieren kippen?

don"no soul"simmons | 15-11-06 | 10:47

Kruistocht in spijkerbroek komt ook al uit deze maand, ik heb het weer te doen met de moslims.
@War On Errorism
schisma dat ken ik, das toch wat zich ophoopt als je je fapfaper niet goed poetst.
@schiedammertje
Google doet het hier ook niet

spooky | 15-11-06 | 10:46

Het rooms katholicisme is verderfelijker dan de Islam. Het zijn sluipmassamoordenaars die vieze papen.

Treger | 15-11-06 | 10:46

lol@War On Errorism 15-11-06 @ 10:39

Harige Bangmaker | 15-11-06 | 10:45

Hulde! Laat de gristenkerk zich maar eens stuk harder opstellen tegen de islam. Met een beetje geluk zien mensen dan in dat religie zeau middeleeuwen is.

OpenDeur | 15-11-06 | 10:45

Geert is bij de Paus op audientie geweest, wisten jullie dat dan nog niet?

Achtertuyn | 15-11-06 | 10:43

@War On Errorism

Vrachtwagenchauffeurs? Die nu juist niet. Of bedoelde je dit als synoniem voor hersendode wilders-likkers?

finnish humor | 15-11-06 | 10:41

gelijk heeft tie, tuurlijk moet je de normen en waarden, omgangsvormen, cultuur en wat al niet meer zij respecteren in het land waar woont. Alleen het dragen van een hoofddoekje heeft daar natuurlijk niets mee te maken... baseballcap of hoofddoek, hetzelfde verschil.... Kijk een burka, dat past dus niet in de westerse samenleving, hetzelfde als naakt lopen over straat, dat doe je ook niet. Hoofdoekjes, keppeltjes, sandalen, allemaal bijzaak, waar het om gaat, wat het echte probleem is, zijn de mensen die (openlijk) de westerse samenleving afwijzen (zoals mini terrorist Samir A). Ik ga ook niet naar Cuba emigreren en vervolgens klagen dat het communisitische regime zwaar kudt is....

ArieB | 15-11-06 | 10:40

@adolfjoling

Nee hoor hij is weer in turkije opgepakt omdat ie daar nog wat oude straffen moest uitzitten voor roof en moord.

Benendichtdus met Pechtold vergelijken. Fysiek of anderzijds?

finnish humor | 15-11-06 | 10:39

nota 15-11-06 @ 10:09
"Alsof die christenaapjes die regel zelf ook naleefden toen ze zieltjes aan het winnen waren in Afrika / Zuid Amerika...."

Ja, eigenlijk wel. Het christendom heeft altijd de locale cultuur over genomen. Als je naar een Afrikaanse kerk gaat kom je in een hele andere kerk dan een Nederlandse. De cultuur werd opgelegd door de 'handelaren' die er achterna kwamen. Eerst weten waar je over praat, dan pas praten.

Rho'd Berth | 15-11-06 | 10:39

@Treger 15-11-06 @ 10:23

De grootste RK achterban vindt men in Zuid-Amerika en Zuid-Europa.
Oost-Europa is voornamelijk orthodox katholiek, je weet wel, van na het grote schisma... ach laat ook maar; toch alleen maar vrachtwagenchauffeurs hier.

War On Errorism | 15-11-06 | 10:39

@ Finnish humor: Mehmet is al geruime tijd op vrije voeten.

Benedictus doet me steeds vaker denken aan Pechtold.

AdolfJoling | 15-11-06 | 10:37

off topic.
Doet bij nog meer mensen nu.nl en google t niet.
Of is dit plaatselijk ?

schiedammertje | 15-11-06 | 10:36

He he, is er tenminste één die zijn agenda niet laat bepalen door dat achtergebleven geitenvolk.Europa moet zijn eigen plan trekken! En dat gaat alleen maar lukken zonder dat kleingeestige volk wat niets presteert

reconquista | 15-11-06 | 10:36

Groot gelijk. Doe je een doek om je kop ben je nog steeds gewoon een hoer hoor.

Bosmongool | 15-11-06 | 10:36

@Treger 15-11-06 @ 10:23
Klompen?? Wat een vreselijk domme vergelijking. Die vrouwen dragen dat daar vaak niet uit religeuse overweging maar in cultuurvorm.
Ik denk dat je een ander vergelijk moet maken:
Hoeveel % van de Moslim vrouwen dragen een hoofddoek in Amsterdam en hoeveel % van de vrouwen draagt een hoofddoek in Ankara.. Kun je mij daar antwoord op geven??

RedFrits | 15-11-06 | 10:36

blub ik ben een vis

dikkehaaj | 15-11-06 | 10:36

Hoor ik daar de aankondiging van een Jihad?

pwman | 15-11-06 | 10:36

pfff, de paus is een hoax!

kolonel klootoog | 15-11-06 | 10:35

Keihard offtopic: Voor de werklozen onder ons: Rita Verdonk aan het fornuis op RTL4, onbetaalbaar.

Kwakert | 15-11-06 | 10:34

nieuwe alternatieve taakstraf voor pedo's: paar maandjes in het Vaticaan bij de bruinjurken op les.

finnish humor | 15-11-06 | 10:34

Welkomsgebaar: Mehmet Ali Agca wordt spontaan in vrijheid gesteld!

finnish humor | 15-11-06 | 10:32

de neo-christenen

ReneD | 15-11-06 | 10:31

@Lemau: Oh dat bedoel ik er ook helemaal niet mee, ik denk alleen niet dat de Paus Turken kwaad krijgt met het ter discussie stellen van hoofddoekjes. Behalve die istamistische rakkert Erdogan... oh, en die is toevallig premier. Haha.
@John McClane: Hmmm inderdaad! Zo'n strakke Marokkaanse.... uh.. hoofddoek dus he! ;-)

sezercik | 15-11-06 | 10:31

Gelijk het dragen van een kruisje verbieden, gelijke monnikken gelijke kappen, roight? Keppeltje moet dan ook niet meer mogen, en die bindi stip van de hindoe's is dus nu ook uit den boze?

de Botte Bijl | 15-11-06 | 10:31

een niqaab zou m anders goed staan.

superjan | 15-11-06 | 10:29

Dat zegt ie natuurlijk vanwege dat geyle neukpriesteressen-verhaal. Dat we niet mogen rukken

LibertasSimplex | 15-11-06 | 10:29

@Treger 15-11-06 @ 10:23

Wat dragen de vrouwtjes daar?

Stringetjes???

BIG-ERN | 15-11-06 | 10:28

Ik citeer Maarten 't Hart: de Rooms-katholieke kerk is de oudste en grootste misdaadbende ter wereld. De moslims kunnen in de verste verte niet tippen aan de papen.

De moslims hebben ook zo hun achterlijkheden, maar relimof Benedictus heeft een forse klomp boter op zijn hoofd. Beetje hypocriet om je om een snotlap op je kop te gaan bekommeren als katholieke priesters over de hele wereld met kleine kindjes liggen te rollebollen.

Keutelaer | 15-11-06 | 10:28

Hulde aan de Paus! Het Rooms-Katholicisme heeft zich ook aangepast aan de westerse normen. Hoogste tijd dat de moslims dat ook doen.

Dr. Faustus | 15-11-06 | 10:27

@ Treger 15-11-06 @ 10:23
..
hele zware emmers water? beuke stammen voor in de haard? halve koeien? het leed van de wereld?

kolonel klootoog | 15-11-06 | 10:27

Aan de ene kant heeft ie gelijk, aan de andere kant heb je dan nonnetjes, is een beetje een inkopper voor die andere veel gevaarlijker kerk, je weet wel, de linkse kerk.

MiRRoRMaN | 15-11-06 | 10:26

Als die verdomde kerkklokken nou's ophielden om elk half uur te luiden, pederasten niet langer de bescherming van Rome genoten en er eens opgehouden wordt met dat gejammer over snikkeljasjes..
DAN mag die soepjurk met theemuts dat andere, agressieve, rukgeloof gaan vertellen hoe ze moeten leven.
Tot die tijd: "Tering poten af van onze tering doekies, rukmuts!"

X4I | 15-11-06 | 10:26

En hoe zit dat met de nonnen? Mogen die dan ook hun pinguin-kap afdoen?

Short | 15-11-06 | 10:24

Mannen die jurken en keppeltjes dragen zouden zich niet moeten bemoeien met hoe andere mensen zich kleden!

Patrick Bateman | 15-11-06 | 10:24

Het katholieke opperhoofd ophitser roert zich ook weer.
Ga eens bij je meest trouwe achterban op het oost europese platteland kijken. Wat dragen de vrouwtjes daar?

Treger | 15-11-06 | 10:23

Hij loopt in een jurk, draagt een mijter of een halve zaalvoetbal op z'n Duitse rotkop en als een foto imam staat ie wekelijks van z'n balkon Italianen, en andere gelovigen die helemaal naar het plein in Roma reizen, te brainwashen. En juist deze herdershond stelt een hoofddoek ter discussie?

stamppot | 15-11-06 | 10:23

Hoofddoekjes zijn vaak gewoon geil; van die mooie donkere ogen eronder.. hmmmmm :9

O sorrie, was dat niet de bedoeling? :X

John McClane | 15-11-06 | 10:23

Nieuw puntje voor de geschiedeniskanon van pak hem beet 2212:
Kruistochten -2006 tot heden.

Deense Postbode | 15-11-06 | 10:22

@sezercik: Daar ga je, je wilt Nederland dus op Turkije laten lijken. Zo hoort het niet Die mensen dienen zich aan te passen aan ons! Dus hop, hoofddoekjes terug op!

Lemau | 15-11-06 | 10:21

En dan? In Turkije zijn hoofddoeken ook verboden.

Tsuru | 15-11-06 | 10:21

Het werd tijd ook, of hadden de heren Moslims echt verwacht dat de instituten die een rol spelen in onze Westerse maatschappij, stil zouden blijven toekijken hoe de volgelingen van de grote kinderneuker stukje bij beetje onze maatschappij aan het overnemen zijn?
Sorry maar het zijn niet allemaal Dhimmy's zoals Femke en Wouter en hun kop in het zand partijen.

capo | 15-11-06 | 10:20

@GS: Turkije kent al sinds de constitutie van 1924 een wet die het dragen van hoofddoeken in openbare gebouwen zoals universiteiten verbiedt.

sezercik | 15-11-06 | 10:20

op kruistocht! dat wordt dus die ongelovige hakbars afmaken volgende week, hier beginne met die finnen en daarna naar het midden oosten trekken.
moet je dan is kijke hoeveel problemen de wereld uit zijn: achterstands wijken-opgelost(boslim geen verkiezingspunt meer), Israëlcrisis-opgelost, terorisme dreiging-opgelost, gezeik over olie-opgelost.
net zoals die mooie VOC tijd: we komen, we maken alles af en we gaan met gevulde zakken huiswaards. laat die goude tijd herleven!

gekkebennie | 15-11-06 | 10:19

@rommie: je laatste zin. Dat bedoel ik nou precies.

bwahaha | 15-11-06 | 10:19

Voor de paus geldtdt hetzelfde als voor sinterklaas en alle imams...

Mannen in jurken zijn niet te vertrouwen...

BIG-ERN | 15-11-06 | 10:19

Beetje jammer dat GS nu Turkije als voorbeeld neemt. GS, ga eens in Ankara op straat kijken, lopen weinig vrouwen met hoofddoeken. Sterker nog, als vrouwelijke ambtenaar MAG je niet eens een hoefddoekje dragen...

RedFrits | 15-11-06 | 10:17

@bwahaha, het is toch goed om het goede woord te verkondigen. En doe nu niet schijnheilig. Jullie geloof doet dat ook.

Rommie | 15-11-06 | 10:16

Als we alle mannen in een jurk nu eens gaan negeren?

Traag | 15-11-06 | 10:16

bwahaha 15-11-06 @ 10:10

Stap jij maar eens met een bijbel in je rugzakje uit het vliegtuig in het oh zo tolerante Saudi Arabie.

Een hoofddoek staat symbool voor de letterlijkheid van de koran. Het gaat niet om de samenstelling van dat stukje stof. Maar dat had jij natuurlijk allang begrepen.

Varreke | 15-11-06 | 10:15


lame dick 15-11-06 @ 10:07

Oorzaak van de kruistochten
Het beslissende verlies van het Byzantijnse leger tegen de Seltsjoekse Turken in de Slag bij Manzikert in 1071 zorgde voor de eerste bedes om hulp en troepen uit het westen. Het was dus niet alleen een heroveren van Jeruzalem, maar een bijstaan van het Byzantijnse leger tegen de Turken, een tegenhouden van gebiedsuitbreiding van de islam, en een vermeerdering van de invloed van het westen in het oosten, waar op gemikt werd.

Verdomd, het begint akelig bekend in de oren te klinken... europa vergeet u geschiedenis niet. De kille najaar komt er aan

Dr.bull! | 15-11-06 | 10:13

Nog steeds gaan er honderden mensen de grens over naar Afrika en Azie om zieltjes te winnen voor het Christendom. Naar mijn weten met goedkeuring van het vaticaan. Als ze in sommige landen opgepakt worden, zit men in het vaticaan te miepen. R-e-s-p-c-e-t zouden ze moeten hebben.

bwahaha | 15-11-06 | 10:13

'tradities, symbolen, cultuur en religie van een land respecteren'
Het is mij een groot raadsel hoe het dragen van een hoofddoek een andere traditie, symbolen, cultuur en religie disrespecteert.
De ex-nazi paus mag eens wijzelijk zijn bek houden als hij niets begrijpt.

bwahaha | 15-11-06 | 10:10

Wedstrijdje hoofddoekje pikken?
Blauwe 1 punt
Rode 2 punten
Tussenstand: Hakbar staat voor

De Pruis | 15-11-06 | 10:10

Mogen nonnen dan nog wel een hoofddoek?

Balkenende | 15-11-06 | 10:10

@star Classic @ 10.08

Niet iedere vent met een mijter is Sinterklaas!

JayJay | 15-11-06 | 10:10

Groot gelijk heeft die! Maar deaud gaat ie hierom ook. Ja hakbars op de tenen trappen gaat niet zonder bloedvergieten. Gelukkig slachten ze elkaar ook vaak af als ze beledigd worden door het westen

Deadkennedy | 15-11-06 | 10:09

Alsof die christenaapjes die regel zelf ook naleefden toen ze zieltjes aan het winnen waren in Afrika / Zuid Amerika....

nota | 15-11-06 | 10:09

Amen

Sytze Vliegen | 15-11-06 | 10:09

@JayJay 15-11-06 @ 10:07<br>
Hij brengt tenminste cadeautjes ipv ze te jatten.

Star Classic | 15-11-06 | 10:08

GOH deze jurkdrager heeft dit keer wel gelijk. ga in vrede mijn zoon

Dr.bull! | 15-11-06 | 10:08

Nee, een man met een mijter, dat is pas normaal

JayJay | 15-11-06 | 10:07

hehe eindelijk weer op kruistocht het volgende is natuurlijk dat we jeruzalem moeten bevrijden van het islamitische juk

lame dick | 15-11-06 | 10:07

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken