Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

OPROTUITKERING

ebrukamelen.jpg Elke drie maanden meldt mijn neef zich bij de muhtar (= Belangrijke Man) om een handtekening te halen. Die muhtar zit in Turkije en die handtekening dient ter bewijs dat de moeder van mijn neef nog leeft, en recht heeft op een pensioenpremie uit Nederland. Neeflief vliegt daarvoor over uit het Europese land waar hij woont. Als het even kan vlieg ik ook die kant uit, we eten teveel want te lekker Turks, we winkelen ons suf aan onnodige maar goedkope spullen, spelen verstoppertje met de zon en stappen zuchtend weer terug het vliegtuig in naar Europa – omdat, ja waarom ook alweer? Nou ja, in ieder geval om we daar nóg een huis hebben staan. Elke keer vraag ik me af hoeveel muhtars in Turkije (en elders uiteraard) hun handtekeningen zetten voor Euroturken als wij, om te ‘bewijzen’ dat hun ouders nog leven en ‘recht’ hebben op AOW, of wat voor pensioen dan ook. Elke keer vraag ik me af of die muhtars voor een eurootje of honderd, tweehonderd voor mijn part, niet gewoon wat ouderen in leven laten, ook als ze al lang dood en begraven zijn. Is toch best een aardige bijverdienste. En elke keer weer betwijfel ik of ik zo eerlijk zou zijn als mijn neef, die het niet in zijn hoofd zou halen om de muhtar te bribe’en, mocht zijn moeder komen te overlijden, om zo nog wat extra inkomsten te hebben. Nou ja, neef is internetondernemer, geen columnist hè, dus nee; hij heeft die pensioenuitkeringsfraude niet nodig en zou nooit met de muhtar onder één hoedje spelen. Maar elke keer weer vraag ik me af hoeveel mensen dat wél doen. Het is niet zo dat de uitkeringsinstanties komen checken of de pensioengerechtigden inderdaad nog in leven zijn. Trouwens, hoe wou je dat doen? Alsof zij weten wie de juiste uitkeringsgerechtigde is. Een Turk is een Turk is een Turk. Dus tja, er vloeien gelden, Nederlandse gelden, naar het buitenland. Als het om kinderbijslag gaat: afschaffen die hap. En dan ook helemaal. Als je geen centen hebt, moet je gewoon geen kinderen krijgen. Nergens. Maar als het gaat om oprotpremies die mensen hebben meegekregen om weg te blijven uit Nederland: handhaven. Misschien nog wat strikter maken: éénmalige uitkering én inleveren van Nederlands paspoort. Weg is weg. Sterker nog: waarom deporteren we niet alle criminele jongeren onder de 20 met een oprotpremie en nemen we niet hun paspoort in? Wegsturen levert meer op dan hier houden.

Reaguursels

Inloggen

Raar verhaal dit, heb een gepensioneerd famililid in Japan wonen en die moet zich elk jaar zelf fysiek melden op de ambassade, handtekeing is niet voldoende. Waarom is dit wel voldoende voor Turkse Nederlanders?

Rest In Privacy | 08-01-13 | 09:45

-weggejorist-

Johnny Mieremet | 07-01-13 | 18:06

Fred Janssen | 07-01-13 | 10:29 |

Weer een walchelijk stukje demagogie van een kansen Turkse.

*Proest! Koffie over toetsenbord*, wat een 'walchelijke' zin!

Pieter Bas | 07-01-13 | 15:52

"Weg is weg. Sterker nog: waarom deporteren we niet alle criminele jongeren onder de 20 met een oprotpremie en nemen we niet hun paspoort in? Wegsturen levert meer op dan hier houden."
.
Heel goed. Eindelijk een verstandige beslissing van Ebru!

Thoth | 07-01-13 | 13:03

Aha, werkt dat zo!
Wel goed voor de luchtvaartindustrie overigens.

Wonderlijk! | 07-01-13 | 12:19

.. man.. Ik hoor Henkie Tof praten uit de begin jaren '90. Die zei precies hetzelfde. (werd overigens uiteraard volledig voor gek verklaard toen)
Ik ben het er volmondig mee eens.

obi-juan kenobi | 07-01-13 | 12:12

-weggejorist-

Lichtstadfan | 07-01-13 | 11:03

@Fred Janssen | 07-01-13 | 10:29 |
Vanmorgen pil vergeten in te nemen?

Van Dikhout | 07-01-13 | 11:00

@Kaspar Hauser | 07-01-13 | 10:14 |
Bingo! Het aardige is dat het hier stikt van die dingen en mijn vrouw en ik, zo 'ongelovig' als we zijn, hier meer dan tien jaar in alle vrede leven en hoewel we nooit zullen kunnen/mogen integreren, zijn we toch min of meer 'opgenomen' in het dorp. In tegenstelling tot Europa leggen moslims je hier niets in de weg en stellen geen eisen aan je.
.
Tja, die asoiale toerist die in z'n blote vette pens over straat gaat zien ze niet eens. Zo'n respectloze sneue figuur (vaak volgehangen met Turkse bling-bling) is ook in mijn ogen nog minder dan een varken!

Van Dikhout | 07-01-13 | 10:58

Nee, ik ben het niet hoor en mijn familie ook niet hoor, maar anderen vast wel hoor, ik zal nooit zeggen wie maar die anderen ... ja die anderen wel hoor. Nee wij niet en ook mijn vrienden niet, wij zijn wel echtwel vernederlandst hoor, dus wij doen dat niet. Maar je weet maar nooit he, wat die anderen doen he.. Weer een walchelijk stukje demagogie van een kansen Turkse.

Fred Janssen | 07-01-13 | 10:29

De enige die het in zich had Nederland te redden is vermoord door links.

van Nazareth | 07-01-13 | 10:24

@ Van Dikhout | 07-01-13 | 10:09 |
Je dochter was dus ook geen illegale moslima met een hoofddoek.
Weet je gelijk waarom de Zwitsers zo tegen nieuwe moskeeën zijn.

Kaspar Hauser | 07-01-13 | 10:14

@Kaspar Hauser | 07-01-13 | 10:01 |
Ik ben verbijsterd. Des te meer omdat (lang geleden) een mijner dochters er een jaar een horeca-opleiding heeft gevolgd (leer/werk/traject) en er twee dagen voor het einde van haar jaarcontract twee politiebeambten op de stoep stonden met een 'herinnering' dat ze 'overmorgen' Zwitserland moest verlaten. Wat lopen dingen toch raar als er eenmaal EU is gelabeld...

Van Dikhout | 07-01-13 | 10:09

@ruusch | 07-01-13 | 09:49 |
Natuurlijk geldt ook hier: gelijke monniken, gelijke kappen. Waarom zouden autochtone Nederlanders buiten hun land van hun aow mogen genieten en medelanders niet?
Echter, voor een aantal oudere medelanders (met name vrouwen die later werden herenigd) geldt dat ze veel te kort in Nederland hebben gewoond om een volledige aow op te bouwen (vijftig jaar maal twee procent) en dus in Nederland zijn aangewezen op aanvullende bijstand.
.
Wanneer deze mensen terugkeren naar Turkije of Marokko en genoegen zouden nemen met een gekorte aow-uitkering, scheelt dat de belastingbetaler veel geld. Gezien de lagere kosten voor levensonderhoud plus de zon begrijp ik niet dat men na 65 jaar nog in Nederland blijft hangen om op een houtje te bijten.

Van Dikhout | 07-01-13 | 10:03

@ Van Dikhout | 07-01-13 | 09:32 |
Bijna niemand weet dit maar het is bittere werkelijkheid. De problemen met illegalen zijn in Zwitserland net zo erg als in ons land.
Ze hebben er bijna een miljoen en ze gaan allemaal voor op de werkende bevolking.
De uittocht van de autochtone Zwitser is ongekend groot.
De meeste kopen een huis in Duitsland en vertrekken voorgoed. Voor de gewoon werkende man is een huurhuis een utopie. Kosten voor een kleine flat in Basel is 1500 tot 1700 Euro( even omgerekend)per maand.

Kaspar Hauser | 07-01-13 | 10:01

Eens met kinderbijslag statement, afschaffen die handel geen geld, geen kinderen. En nee ouderliefde alleen is niet genoeg.

Voor de rest is het een beetje populistisch geblaat. Wet van vraag en aanbod, schrijven wat de reaguurder graag wil lezen.Het is niet te handhaven en je kunt natuurlijk moeilijk zeggen dat het geld voor Turken en Marokkanen maar dat autochtone Nederlands die in Spanje van hoe pensioen genieten andere rechten hebben.

truusch | 07-01-13 | 09:49

@Turrukje | 06-01-13 | 21:10 |

Toch bijzonder dat alleen jij weer het een keertje door rood rijden gelijk stelt aan frauderen met publieksgelden. Ik neem aan dat je nu jezelf dus ziet als fraudeur, want ook jij loopt / rijdt wel eens door een rood licht. Lutser!

Fopspeen | 07-01-13 | 09:32

Kaspar Hauser | 07-01-13 | 09:21 |
Dank. Ik wist het niet. Even gegoogled: 'Hoewel geen lid, gelden er wel EU-regels.' Dat is net zo maf als hier in Turkije, waar in de toeristengebieden geen reedt meer over is van de Turkse cultuur maar alles op westerse leest is of nog moet worden geschoeid. Het wordt voor mij tijd om naar het ('achterlijke') binnenland te verhuizen.

Van Dikhout | 07-01-13 | 09:32

@ Van Dikhout | 07-01-13 | 09:10 |
Ze zijn geen lid van de EU maar betalen wel mee.
Er is een economische overeenkomst en ze dragen ook miljarden bij.
De reguliere werkende bevolking wordt totaal uitgekleed.

Kaspar Hauser | 07-01-13 | 09:21

@Kaspar Hauser | 07-01-13 | 08:53 |
Klopt dit verhaal? Sinds wanneer is Zwitserland lid van de EU?

Van Dikhout | 07-01-13 | 09:10

@ necrosis | 07-01-13 | 08:47 |
Dan ben je nog verder van huis. Lees mijn tegel hierboven.

Kaspar Hauser | 07-01-13 | 08:54

@ antieheld | 07-01-13 | 05:48 |
We hebben Zwitserse vrienden.Ze betalen zich rot aan de EU. Zodra ze de pensioengerechtigde leeftijd bereikt hebben vertrekken ze naar het buitenland.
Woningen zijn onbetaalbaar omdat de staat ze confisqueert voor illegalen. Steden als Basel zijn totaal onbewoonbaar wegen illegale bewoners en getto vorming.

Kaspar Hauser | 07-01-13 | 08:53

@Hufter | 07-01-13 | 08:39
Ik wil een referendum om in Nederland over te stappen naar het Zwitserse model, maar dat wil de PvdA niet!

necrosis | 07-01-13 | 08:47

Wat zou NL toch een welvarend en prettig land zijn geweest zonder die massa-immigratie.
Maar helaas, we zitten bijkans aan de bedelstaf en de criminaliteit en andere cultuurverrijking tieren welig.

Hufter | 07-01-13 | 08:39

@Zeddegeizot | 07-01-13 | 08:27
Kom jij dan even met een waterdicht systeem, zodat iedereen die vertrekt, ook daadwerkelijke wegblijft?

necrosis | 07-01-13 | 08:29

Dit onderwerp en deze visie is nu al 25 jaar oud. En inderdaad we zijn geen steek verder. Dat betekent de de NL-bevolking gekke-gerritje is, en alleen graag klaagt; deze miljarden aan fake-kinderen en fake-WAO-ers aldaar doneren we graag (we weten dat er huizen en hotels van gebouwd worden).
Iets extra's en liefst iets overbodigs doen voor het goede doel geeft ons calvinisten een goed gevoel.

Een Soort Iets | 07-01-13 | 08:29

Iedere gastarbeider kost Nederland minimaal één ton. Op termijn is een oprotpremie de allerbeste oplossing voor een lange reeks problemen. En voor één ton zullen veel druktemakertjes graag oprotten.

Zeddegeizot | 07-01-13 | 08:27

@Han CNX | 07-01-13 | 04:59 |
De rol van de muhtar (dorpsgek...) is niet zo vaag, maar stelt natuurlijk veel minder voor dan het werk van een notaris. Want de meeste zaken vereisen een notariële bekrachtiging, zoals de aan- en verkoop van woningen e.d. en voertuigen, maar ook de notulen van de jaarverslagen va verenigingen van Huiseigenaren.
.
Ook het simpele overschrijven van een kenteken op een postkantoor is er hier niet bij: dit geschiedt uitsluitend via een notaris. Voor buitenlanders komen daarbij dan nog de kosten voor een beëdigd tolk plus de kosten voor een speciaal kenteken dat ooit begon met MA (misafir araç = voertuig van een gast...) maar nu al op MD zit vanwege de grote toestroom van 'pensionades'. Mijn kenteken is 07-MA-608, een oudje dus.

.
Overigens zijn buitenlanders voor officiële handelingen altijd verplicht gebruik te maken van (door hen betaalde!) tolken, bijvoorbeeld voor aangifte bij de politie. Ideetje voor Nederland?
.
Het is inderdaad vreemd dat zo een eenvoudige en vaak amper geschoolde muhtar inzake persoonsgegevens dezelfde bevoegdheid heeft als een ambtenaar, een burgemeester of wethouder of een notaris. Overigens mogen politiebeambten sinds een aantal jaren niet meer tekenen en stempelen voor een 'in-leven-zijn-verklaring'.

.

Van Dikhout | 07-01-13 | 08:18

Te koop gevraagd: Turks paspoort....

necrosis | 07-01-13 | 08:08

voor niet Nederlanders waarvan toch al bekend is dat men vertrekt naar land van herkomst de betaalde premie in een keer storten en klaar soort van spaarpotje maar niet eindeloos geld blijven geven kinderbijslag en of elke andere uitkering die naar het buitenland gaat stoppen , waarom moet nederland als enige land dit doen stop hiermee en wel vandaag . maar ja VVD en PVDA die het nu voor het zeggen hebben dankzij nou ja laat maar genoeg over gezegd die 2 zullen dit echt niet gaan doen durven geen echte beslissingen te nemen als Europa hier niet om gevraagd heeft.
NU maar hopen dat Rutte en Samson elkaar de hersens gaan inslaan dit jaar dan mag Geert de shit die deze twee hebben gemaakt gaan oplossen dan wel harde acties en geen gesmeek bij de EU

rukkieduck | 07-01-13 | 08:05

@Bezorgde vader | 07-01-13 | 07:47
Van wie niet, en waarom niet?

necrosis | 07-01-13 | 07:51

Dit mag je dus niet zeggen in Nederland.

Bezorgde vader | 07-01-13 | 07:47

Sterker nog: waarom deporteren we niet alle criminele jongeren onder de 20 met een oprotpremie en nemen we niet hun paspoort in?
En boven de 20 het land uit met niks,prima plan.

fleurtje | 07-01-13 | 07:06

Het lijk van Willem Drees draait zich driemaal om zijn graf.
Ouslender | 07-01-13 | 02:03
Helemaal niet. Die ouwe Willem heeft al lang zijn koffers gepakt en is geemigreerd.
Zijn graf heeft ie verpatst. Hij wou er niet meer dood in aangetroffen worden.

copywriter | 07-01-13 | 06:44

antieheld | 07-01-13 | 05:48

Ik vraag mij vaak af of er nog bomen genoeg zijn in Nederland om degenen die 'wen er maar aan' roepen apart te hangen...

Canis Spurcus | 07-01-13 | 06:00

dit is nederland wen er maar aan, veranderen doet het toch niet. links rechts midden zolang we met een meerpartijen stelsel zitten zal er niet iets veranderen. het wordt tijd voor een zwitsers imegratie en remigratie beleid. en oh ja oost europa kom er maar in

antieheld | 07-01-13 | 05:48

"Neeflief vliegt daarvoor over uit het Europese land waar hij woont. Als het even kan vlieg ik ook die kant uit, we eten teveel want te lekker Turks"

Het is weer eens zo beroerd geschreven dat er een rauwe schoonheid van uit gaat. Maar u kent uw pappenheimers. Meer is er eigenlijk ook niet voor nodig om betaald te krijgen voor deze eh "column".

majorkingkong | 07-01-13 | 05:44

Turken en neven en fraude bla bla bla. Vermoeiend. Rot toch op.

Canis Spurcus | 07-01-13 | 05:27

Mooi om zo 's ochtends vroeg te lezen waarom het verschil tussen bruto en netto op mijn loonstrook zo groot is. Dit soort berichten motiveert enorm aan het begin van de week. Werk ze allemaal!

Ik was in Haren | 07-01-13 | 05:15

1. Als mensen in Nederland gewerkt hebben en netjes belasting hebben betaald dan hebben ze inderdaad recht op AOW. Daar hebben ze immers voor betaald, net als iedereen.

2. Die Muhtar-constructie is inderdaad een beetje vaag. Zou liever hebben dat men een huidig en geldig paspoort (NL of Turks) naar de KNL ambassade stuurt als bewijs en/of via een notaris een gelegaliseerde verklaring is vereist. Dat geldt namelijk voor 100% Nederlanders in het buitenland ook; het is inmiddels erg lastig je eigen kinderen te registreren in het buitenland. 7 jaar geleden met mijn dochtertje ging het nog wel, maar nu meldt de ambassade dat ik een advocaat moet inhuren om alles in order te maken. Zoontje van twee is dus nog steeds geen Nederlander.

Han CNX | 07-01-13 | 04:59

prafatio | 07-01-13 | 03:54 | + 0 -
You sad, lonely man ....

Rammstein | 07-01-13 | 04:08

Anyway, praatfalio ...... get a life .... not involving me.
Deal ?

Rammstein | 07-01-13 | 04:07

-weggejorist-

prafatio | 07-01-13 | 03:54

prafatio | 07-01-13 | 03:27 | + 0 -
U bent wel erg snel tevreden trouwens

Rammstein | 07-01-13 | 03:50

@Stormageddon | 06-01-13 | 21:49
Richting Markerwaard?

miko | 07-01-13 | 03:49

miko | 07-01-13 | 03:28 | + 0 -
Onder andere

Rammstein | 07-01-13 | 03:43

prafatio | 07-01-13 | 03:27 | + 0 -
Heeft een vrouw u ooit wel eens iets kenbaar gemaakt ? Nee hè ?

Rammstein | 07-01-13 | 03:36

@miko | 07-01-13 | 03:28
Turkije, Marokko, Nederland... wat is het verschil tegenwoordig?
Het gaat over de verrijking van Europese machthebbers en graaiers, wat dacht jij dan.

prafatio | 07-01-13 | 03:31

@Bos Bloemen | 06-01-13 | 21:22
Ging dit niet over Turkije?

miko | 07-01-13 | 03:28

-weggejorist-

prafatio | 07-01-13 | 03:27

Laat mij u citeren, pratfalio:
"Nee hoor, maar zij is het die mij telkens tegenspreekt en eigenwijs is. Dat kan ik van een vrouw nu eenmaal niet hebben."

Rammstein | 07-01-13 | 03:20

prafatio | 07-01-13 | 03:11 | + 0 -
Oh, is dat het ..... sad fuck.

Rammstein | 07-01-13 | 03:18

@Rammstein | 07-01-13 | 03:10
Dat hoor ik nu graag!
Mits je onder mij ligt.

prafatio | 07-01-13 | 03:11

@prafatio | 07-01-13 | 03:09

Just stating the obvious.

pius | 07-01-13 | 03:11

prafatio | 07-01-13 | 03:02 | + 0 -
Bitch, please.

Uw obsessie, met betrekking tot mij, wordt pathetisch ....

Rammstein | 07-01-13 | 03:10

-weggejorist-

prafatio | 07-01-13 | 03:09

-weggejorist-

prafatio | 07-01-13 | 03:02

@ecologiste | 06-01-13 | 22:49
I love u

wakkere_nederlander | 07-01-13 | 03:01

prafatio | 07-01-13 | 02:56 | + 0 -
Uitgeluld dus ?

Rammstein | 07-01-13 | 03:01

@prafatio | 07-01-13 | 02:56

Ja.

Zeg het maar, welke reincarnicksie?

pius | 07-01-13 | 02:58

-weggejorist-

prafatio | 07-01-13 | 02:56

Wat is er, Praatfalio ? Bek vol tanden, moeite met Google, of gewoon uitgeluld ?

Rammstein | 07-01-13 | 02:50

Dinsdag heb ik nog héél veel vragen aan mijn collega's. Ze zijn eerlijk in hun antwoorden, ik geef ze dat.

Rammstein | 07-01-13 | 02:49

prafatio | 07-01-13 | 02:31 | + -2 -
Obsessed, google it. Heeft niets met religie te maken.

Rammstein | 07-01-13 | 02:44

@prafatio | 07-01-13 | 02:36

Ik bepaal zelf de wijze waarop ik mij uitdruk gaarne. Met uw welnemen.

pius | 07-01-13 | 02:42

-weggejorist-

prafatio | 07-01-13 | 02:40

-weggejorist-

prafatio | 07-01-13 | 02:36

@yener | 07-01-13 | 02:28

Jee.

Wat een analytisch vermogen.

pius | 07-01-13 | 02:34

-weggejorist-

prafatio | 07-01-13 | 02:31

prafatio | 07-01-13 | 02:27 | + 0 -
You seem a bit obsessed

Rammstein | 07-01-13 | 02:28

-weggejorist-

yener | 07-01-13 | 02:28

-weggejorist en opgerot-

prafatio | 07-01-13 | 02:27

Ebru, goed geschreven hoor!
Jij begrijpt, ik begrijp, de rest moet het nog bevatten.

prafatio | 07-01-13 | 02:25

WirMachenMusik | 07-01-13 | 02:21 |
Exuseer! De cijfers hebben betrekking op 2011

WirMachenMusik | 07-01-13 | 02:25

Ouslender | 07-01-13 | 01:40 | + 1 -
Ja

Rammstein | 07-01-13 | 02:23

polleke745822 | 06-01-13 | 23:30 |
Waar baseert u dat op?
------------------------------
Bijvoorbeeld op dat NL volgens Amerikaanse berekeningen wereldwijd op drie na de hoogste arbeidsproductiviteit heeft. Dus prestaties per gewerkt uur.
De Vlamingen met een vergelijkbare mentaliteit zouden zelfs bij een uitsplitsing van België zelfs Luxemburg (bankensector-effect), Noorwegen (voornamelijk olie) en de VS, voorbijstreven.
GDP/hour Rank
Luxembourg 75.9 1
Norway 72.9 2
UnitedStates 62.1 3
Netherlands 61.4 4
Belgium 61.1 5
www.conference-board.org/data/economyd...

WirMachenMusik | 07-01-13 | 02:21

DANNY3960 | 07-01-13 | 01:28 | + 1 -
Zit jij goed, daar in Spanje ? Pensioen-technisch en zo ?

Rammstein | 07-01-13 | 02:17

Geef mij mijn op voorhand zelf afbetaalde oprotpremie nu onmiddellijk uit jullie reserves, en dan beloof ik nooit meer op Nederlandstalige websites te reaguren:
www.pensioenkijker.nl/documenten/Oude%...

Ouslender | 07-01-13 | 02:09

Heel simpel: de fascistische/racistische Nederlandse (R)overheid haat haar eigen oorspronkelijke autochtone Nederlanders tot op het bot.

Die welgeschapen mensen van de Hollandse klei moeten uitgemolken worden, tot er geen cent meer in zit, opdat de geïmporteerde uitboorlingen alle euro's op den lange duur in hun bezit gaan hebben.

Alles moet ten faveure van de nieuwste toestromelingen gefinancierd worden, waardoor de PvdA (o.l.v. Didi Samsom) aan de macht zal kunnen gaan blijven. Dat is hullie doel.

Het lijk van Willem Drees draait zich driemaal om zijn graf.

Ouslender | 07-01-13 | 02:03

@Stormageddon | 07-01-13 | 01:42

Ik denk dat jij oudewr bent dan ik, maar enfin, aanvaard.

Ik bedoeld dat de mens altijd de mens is gebleven ongeacht de omstandigheden en dat het qua vrijheid eerder slechter dan beter was in de 19e eeuw. Althans dat denk ik.

Maar jij was er wel bij begrijp ik?

pius | 07-01-13 | 01:56

Is het nou zo moeilijk,alleen een genaturaliseerde Nederlander met één paspoort krijgt uitkering.Buitenlanders die gewerkt hebben in dit land krijgen premie naar gelang gewerkt. Kunnen ze mee doen wat ze willen, vertrekken of een nieuw bankstel kopen en verder op de kienderen hun inkomsten leven en ga zo maar door.

L.M. | 07-01-13 | 01:53

Ouslender | 07-01-13 | 01:40


Euh neen.

DANNY3960 | 07-01-13 | 01:43

@pius | 07-01-13 | 01:26
Ik wist dat je een ouwe lul was, maar dat je de 19e eeuw nog hebt meegemaakt is toch nieuws. Enfin, dat was niet het punt. Het punt is dat jij meende dat het nooit anders geweest is dan nu. Dat is dus niet waar.

Nochtans gaat het niet om het "democratisch gehalte", waarvan je eerst zou moeten definiëren hoe je dat bepaalt: in de 19e eeuw had elke belastingbetaler stemrecht (mits ze man waren, maar vrouwen hadden zelden betaalde arbeid en waren ze niet belastingplichtig), en een baan in het openbaar bestuur kon je ook makkelijk krijgen zonder partijlidmaatschap (zeker in Indië), dus wat dat betreft was Nederland minstens zo democratisch als nu.
Maar het gaat dus om de partijen als grootste obstructie voor de kwaliteit van de democratie en het openbaar bestuur, alsook de bereikbaarheid van banen in het openbaar bestuur.

Stormageddon | 07-01-13 | 01:42

Iemand die zich nu nog afvraagt waarom deze Ouslender niet meer in Nederland werkt en/of woont?

Ouslender | 07-01-13 | 01:40

Iemand die zich nu nog afvraagt waarom deze Ouslender niet meer in Nederland werkt en/of woont?

Ouslender | 07-01-13 | 01:40

Promises so golden
Years have proved them wrong
I'm trying to leave some self respect
Any way you say it
Our decline goes on
But your pride won't heed it
It's the same old song

pius | 07-01-13 | 01:34

IzNoGood | 07-01-13 | 01:17


En dat pensioen dan? Hu?

DANNY3960 | 07-01-13 | 01:28

@IzNoGood | 07-01-13 | 01:17

Wat een dom comment zeg. Jij bent vast single.

pius | 07-01-13 | 01:28

@Stormageddon | 07-01-13 | 01:05

Ik heb niet het idee dat het democratisch gehalte in de 19e eeuw hoger was dan nu. Zelfs niet na jouw als altijd, valide, argumenten.

Sorry;)

pius | 07-01-13 | 01:26

Het is mooi. Mijn zus werkt bij de SVB. Jaren geleden gingen medewerkers daarvan al richting turkije en marokko omdat er kinderbijslag betaald werd voor kinderen die niet bestaan. AOW voor ouderen die niet bestaan. Verschillende soorten andere uitkeringen voor mensen die niet bestaan of dood waren.
Maar de kers op de taart is wel dat er controleurs waren op verschillende locaties die op zoek waren naar een bepaald dorp. Dat dorp bleek helemaal niet te bestaan. En zat vol met mensen die een uitkering vingen. Iedereen die opgaf dat hij of zij in dat dorp verbleef, kreeg in 1x 0 centjes meer. Van sommigen is wat teruggevorderd maar van velen was dat niet mogelijk. En zo worden wij genaaid door onze vriendelijke medelanders. Zowel hier als in het buitenland. Het zijn zelf de grootste racisten. Uitvreters. Profiteurs. Parasieten, zo u wilt.
Dergelijke praktijken zijn op grote schaal nog steeds gaande, dat is bekend, maar wordt maar niets aan gedaan. Dit gaat om bedragen waar je alle bijstandsfraude vele malen in kan vatten op jaarbasis.
Zou leuk zijn als er een paar journalisten zich daar weer eens op gingen storten. Er wordt overigens ook wel opgetreden door dergelijke organisaties tegen fraude hoor, maar te weinig, want teveel verbouwingen, reorganisaties en ontslagen, en te weinig personeel. En het personeel wat er is, is vaak niet het personeel dat de juiste dossierkennis heeft, want dat is in het verleden al ontslagen of afgevloeid.
Leuk heh?

Faster Than Light | 07-01-13 | 01:25

Deze Ouslender heeft recht op uitkerende pensioen transacties uit Nederland, met name van de Nationale-Nederlanden Levensverzekering Maatschappij N.V., het P.N.O., het Philips Pensioenfonds, Zwitserse Maatschappij van Levensverzekering en Lijfrente, Interpolis, de Stichting Philips-Van der Willigen Fonds, de Nedlloyd en niet te vergeten de Stichting Pensioenfonds ABP.

Bij elkaar opgeteld meer dan twee en een half miljoen euro netto aan betaalde premiebetalingen.

Maar gaat deze emigrant die gelden ooit nog uitgekeerd krijgen?

Nee, niet? Waarom niet? Heeft men geen recht op het eigen Nederlandse afgenomen geld? En waarom heeft Bea von Amsberg en haar kroost dan wel recht op dat gestolen geld?

Ouslender | 07-01-13 | 01:24

Een tijdje geleden dacht ik nog: Die Ebru hè, gelukkig 'draagt die niet meer bij' aan GeenStijl. Die heeft haar kleuren laten zien, is duidelijk anti-Westers. Leeft, woont en werkt hier wel, maar ja, ze weet eigenlijk niet beter want ze is hier (ws) opgegroeid.

Maar het is hier geen Turkije, want daar is alles geweldig, iedereen is lief, en eigenlijk is Nederland maar kut, maar ja?! Wat moet je dan? (R)emigreren is ook niet alles, want roots zitten toch ook wel een beetje hier. Tenminste, roots...

Hier in Nederland heeft Ebru een opleiding gehad, heeft ze een baantje gevonden, kan ze onafhankelijk leven.

Misschien woont haar familie voor het grootste deel hier. En dan ga je niet zomaar in Turkije wonen en werken.

Per slot van rekening heb je hier een leven opgebouwd, hoe verwerpelijk ook in dit vervelende Nederland, je aarzelt toch wel even voor je besluit om toch in dat fantastische Turkije te gaan wonen en werken.

Hier heb je een baantje, en kun je af en toe een zwaar ironisch of provocerend stukje kwijt.

Na je vorig van ieder realisme en historisch besef gespeende stukje over die arme Palestijnen, die hulpeloos van arremoede en verdriet karrevrachten raketten afvuren op gemene Israëlische burgers, had ik gehoopt dat GeenStijl je kaltgestellt zou hebben.

En nu ben je weer terug! Wat jammer. Waarom ga je niet in Constantinopel wonen? Met jouw scherpzinnige ontboezemingen, gedurfd inzicht, en frisse kijk kun je vast snel genoeg een column krijgen bij een fijne Turkse krant. Kun je elke dag genieten van al dat heerlijke Turkse eten, en goedkoop winkelen tot je er bij neervalt.

Ik zal je niet missen. En jij zult ons, koude gemene Nederlanders ook vast niet missen. Kom, wat let je?

IzNoGood | 07-01-13 | 01:17

Stormageddon | 07-01-13 | 01:07 | + 0 -
Goddit

Rammstein | 07-01-13 | 01:15

@01:05
... begin *21e* eeuw

Stormageddon | 07-01-13 | 01:07

Dhttp://www.youtube.com/watch?v=Ims4r1fCExY&feature=share&list=PLqTD7e2MftVn0vG-l3sHk9pmIPnHmVPpl

www.youtube.com/watch?v=DX1ccHEjPX8&am...

Gewoon achter je scherm blijven zitten en klagen hoor, komt vanzelf goed *zucht*

War On Errorism | 07-01-13 | 01:06

@pius | 07-01-13 | 00:54
Niet waar. Er waren, vooral in de 19e eeuw, genoeg partijloze ministers en kamerleden. Thorbecke zelf vond politieke partijen na de invoering van zijn grondwet ook volkomen overbodig.

Partijen zijn de kankergezwellen in het openbaar bestuur en de democratie; en het is nog nooit schrijnender aangetoond dan eind 20e en begin 20e eeuw. Bestuurlijke banen worden bijna uitsluitend bezet door lieden met partijkaart en een paar jaar "ervaring" in de politiek (hetzij kamer, provincie of gemeente). Terwijl nog geen 5% van de totale bevolking lid is van een partij.

Het openbaar bestuur is dus in alle lagen gekaapt door partijen, die slechts een hele minieme minderheid van de bevolking. Dat is niet helder, dat is intens troebel. Zo was het niet, en zo behoort het ook niet te zijn.

Stormageddon | 07-01-13 | 01:05

@datzouzomaarkunnen | 07-01-13 | 01:00

Dat betekent het inderdaad niet. Slaap goed!

pius | 07-01-13 | 01:04

pius | 07-01-13 | 00:54
Dat betekend niet dat ik daar vrede mee hoef te hebben. Juist jij moet dat waarderen schat ik zo. Enfin, vandaag lossen we het niet op, misschien morgen. Trusten.

datzouzomaarkunnen | 07-01-13 | 01:00

@datzouzomaarkunnen | 07-01-13 | 00:51

Onzin. Het is nooit anders geweest en het zal nooit anders worden.

Het is zoals het altijd was en zal zijn.

Helder toch.

pius | 07-01-13 | 00:54

Sectoren als biotechnnolgy, semiconductors, robotica zijn toch echt waar het in de 21e eeuw om gaat draaien.
JackRyan | 07-01-13 | 00:23 |
Helemaal offtopic, maar volgens mij is dit alles ontstaan na:
Pieter Cort van der Linden (1913 - 1918 Partijloos (liberaal))
Na 1918 veranderde onze democratie in een partij-democratie, de vriendjes politiek, de kliek, de baantjescarroussel, etc. Onze democratie moet worden geleid door echte, onafhankelijke, capabele mensen, niet door het recht van de grootste of de sterkste. Laat je CV maar zien, bewijs je maar eens 6 maanden, bepalen we dan wel of je verder mag tot 1 jaar. Bij geschiktheid bent u dan pas aangenomen. Vandaag is het genoeg om cda,pvda of vvd op je cv te hebben staan, meer niet.

datzouzomaarkunnen | 07-01-13 | 00:51

@terreurinmneur | 07-01-13 | 00:21

Ah. Dus jij bepaalt hier wie we zijn?

Ik wist niet dat de redactie ook kneuzen aannam tegenwoordig.

pius | 07-01-13 | 00:50

@Rammstein | 07-01-13 | 00:49
Turkije.

Lewis Lewinsky | 07-01-13 | 00:50

Van Dikhout | 07-01-13 | 00:44 | + 0 -
Waar ? Waar ? Waar ?

Rammstein | 07-01-13 | 00:49

Welterusten (het is hier een uur laterder...)

Van Dikhout | 07-01-13 | 00:44

@zeg maar jansen | 07-01-13 | 00:32 |
Die gang van zaken is mij ontgaan. In dat geval heb gelijk: eigen schuld, dikke en nog wat. Ik proef empathie. Ook ik houd van mensen die 'het proberen'. Ben er zelf een, ook nu na ruim tien jaar nog steeds yabancı (vreemdeling) te zijn. Wat? Moet ik integreren? Ja ja, zeker als ongelovige...


Van Dikhout | 07-01-13 | 00:43

de honden blaffen... | 07-01-13 | 00:33 Nee, de gevallen zijn niet altijd gelijk.

Ook al wil de persoon die er een beroep op doet dat wel.

zeg maar jansen | 07-01-13 | 00:35

implosie | 07-01-13 | 00:33 | + 0 -
Alfred Jodocus Kwak dat vind Jansen van zichzelf

Eurotokkie | 07-01-13 | 00:35

implosie | 07-01-13 | 00:33 Tenenkrommende taalfouten. Ook zoiets.

zeg maar jansen | 07-01-13 | 00:34

zeg maar jansen | 07-01-13 | 00:15
Helaas is het "gelijke gevallen" in artikel 1 niet zo duidelijk omschreven.
Heeft het geval bijvoorbeeld twee benen, twee armen en ook nog een hoofd, voldoet het reeds aan dat criterium.
Foutje (met onoverzienbare gevolgen) van de opsteller van de grondwet.

de honden blaffen... | 07-01-13 | 00:33

Ik zou wel eend willlen weten wat jij van je zelf vindt.ik ga pitten , truste bassie , ik vergeef je xje

implosie | 07-01-13 | 00:33

Van Dikhout | 07-01-13 | 00:30 Daar zijn we het over eens.

Deels is het wel zijn eigen schuld. Hij was hier illegaal en stemde in met een zak geld en vertrek. Daarna kwam ie weer terug en dat was nét in de tijd dat er een voorbeeldje gesteld moest worden. Die pech had hij.

zeg maar jansen | 07-01-13 | 00:32

zeg maar jansen | 07-01-13 | 00:28 | + 0 -
Ach je bent gewoon jaloers dat je het nog met een Blackberry moet doen.

--verstuurd vanaf mijn Telegraaf Empire Electronix Tablet--

Eurotokkie | 07-01-13 | 00:31

brutus68 | 07-01-13 | 00:28 Maar als je wil weten hoe sociale wetten in elkaar steken en wat de mogelijkheden zijn moet je het een allochtoon vragen.

zeg maar jansen | 07-01-13 | 00:30

@zeg maar jansen | 07-01-13 | 00:10 |
Dat is mij vanuit hier niet bekend. Ik woonde in Oba bij het nieuwe tenniscentrum tegenover het hotel waar hij in de hal als visitekaartje 'functioneerde'.
Je zult best gelijk hebben, maar dat doet er niet toe. Deze hardwerkende kleermaker/gelukzoeker had nooit het Manneke Pis van Holland mogen worden. Zijn we het daarover eens?

Van Dikhout | 07-01-13 | 00:30

datzouzomaarkunnen | 07-01-13 | 00:19

Jep. Je had de afgelopen weken zo'n serie op Ned 1, twee gezinnnen met tig kinderen, een blank en donker gezin. 12 of 13 kinderen of zoiets, gruwelijk veel. Grappig om te zien: die black mama hoorde je nergens over zeuren, die blanke muts had praatjes voor tien waar ze allemaal recht op had...

brutus68 | 07-01-13 | 00:28

implosie | 07-01-13 | 00:24 Jouw zestal voldoet niet eens aan de huisregels.

En uit jouw plempje spreekt de frustratie.

zeg maar jansen | 07-01-13 | 00:28

zeg maar jansen | 07-01-13 | 00:25 | + 0 -

Ja sorry een tikfoutje
--verstuurd vanaf mijn iphone---

Eurotokkie | 07-01-13 | 00:26

terreurinmneur | 07-01-13 | 00:24 Geen werk is geen uitkering die je mee kunt nemen. Simpel hè?

Voor bijstand moet je hier zijn namelijk.

(En dát weten veel te veel mensen, dat dan weer wel)

zeg maar jansen | 07-01-13 | 00:26

Eurotokkie | 07-01-13 | 00:23 Voor sommige mensen is een iPhone een orgaan ja.

Moeten ooit operatief verwijderd worden.

zeg maar jansen | 07-01-13 | 00:25

Gefrustreerd mensje jansen ? Ga maar even de binnenkant van je oogjes bekijken , daar word je rustig van en kunnen we het hier weer hebben waar het hier over gaat.

implosie | 07-01-13 | 00:24

@zeg maar jansen | 07-01-13 | 00:19
Ja daar heb je gelijk in. Maar in de praktijk werkt dit soort volk niet zo graag dus betalen ze ook geen premies.

terreurinmneur | 07-01-13 | 00:24

Kunnen gewoon niet omgaan met die soort speelgoed
--verstuurd vanaf mijn iphone---

Eurotokkie | 07-01-13 | 00:24

Van Dikhout | 07-01-13 | 00:22 Wat ik al zei. Het gaat om de laatste zinnen van Ebru.

Een zak gratis geld.

zeg maar jansen | 07-01-13 | 00:24

datzouzomaarkunnen | 06-01-13 | 23:57 |
Juist. Al was er maar een deel van al dat verspilde belastinggeld écht geïnvesteerd in Nederland. Dat had er voor kunnen zorgen dat bijv. een bedrijf als Apple, Google of Intel niet in Amerika was ontstaan, maar in dit land.
Stel je eens voor dat er i.p.v. 8 miljard aan immigratie, elk jaar 8 miljard extra naar wetenschappelijk onderzoek en onderwijs gaat. Vol inzetten op het opleiden van keiharde béta studenten dus. Het veel aantrekkelijker maken van die richting, door grote (inkomsten)belastingvoordelen in die sectoren bijv.
Bedrijven als ASML koesteren en het ontstaan van dat soort bedrijven nog veel meer stimuleren.
Sectoren als biotechnnolgy, semiconductors, robotica zijn toch echt waar het in de 21e eeuw om gaat draaien.

JackRyan | 07-01-13 | 00:23

zeg maar jansen | 07-01-13 | 00:18 | + 0 -

Kunnen gewoon niet orgaan met die soort speelgoed
--verstuurd vanaf mijn iphone---

Eurotokkie | 07-01-13 | 00:23

@Ebru Umar | 06-01-13 | 20:54 |
'Elke drie maanden meldt mijn neef zich bij de muhtar (= Belangrijke Man) om een handtekening te halen. Die muhtar zit in Turkije en die handtekening dient ter bewijs dat de moeder van mijn neef nog leeft, en recht heeft op een pensioenpremie uit Nederland.'
.
Wat mij (na alle uren) nog steeds bezighoudt, is waar je de fantasie vandaan haalt om deze zinnen op te schrijven. Het gaat niet om 'drie maanden' en al zeker niet om 'een handtekening'. In Turkije handelt het om stempels. Niet meer en niet minder. De hele ouverture van je verhaal is vals gestemd. Kom hier maar eens een paar jaar wonen om de dagelijkse gang van zaken te ervaren. Pas dan kun je er over schrijven. Heus!

Van Dikhout | 07-01-13 | 00:22

@pius | 07-01-13 | 00:03
WAt is dat nou? Wij praten hier Nederlands op GeenStijl hoor!!1!

terreurinmneur | 07-01-13 | 00:21

implosie | 07-01-13 | 00:20 Jij. Jij moet mij zeggen dat ik stil moet zijn?

Idioot.

zeg maar jansen | 07-01-13 | 00:21

implosie | 07-01-13 | 00:17 | + 0 -
Overruled

Rammstein | 07-01-13 | 00:21

Mea culpa jansen , nu stil zijn

implosie | 07-01-13 | 00:20

terreurinmneur | 07-01-13 | 00:18 Ja maar als je hier werkt betaal je ook de premies. Automatisch. En bouw je die rechten op.

zeg maar jansen | 07-01-13 | 00:19

Kinderloze mensen hebben altijd zulke eenvoudige oplossingen.
Uriël Fack | 07-01-13 | 00:06 |
Ik heb kinderen, ben geen miljonair, maar vind het eigenlijk van zelfsprekend dat ik mijn kinderen meer te bieden moet hebben dan wat ik van de staat krijg. Als u begrijpt wat ik bedoel.
Ouderschap in een overbevolkte wereld ontstijgt misschien de verantwoordelijkheid van het gezin. De chinezen pakten het misschien te rigoreus aan, maar waren wel bereid om het probleem van de toekomst aan te pakken. Hier is juist nog steeds het omgekeerde aan de gang. Hoewel nederlanders over het algemeen het gelukkig bij 2,3 kinderen houden.

datzouzomaarkunnen | 07-01-13 | 00:19

Eerst eens al die folders in 47 talen afschaffen. Wanneer men in Spanje om het even wat wil bekomen doet men dat in het spaans of er gaat een vertaler mee.

DANNY3960 | 07-01-13 | 00:18

JackRyan | 07-01-13 | 00:12

Je refereert aan de Gouden Eeuw. De instroom toen bestond uit Vlamingen, Duitsers, Joden, en mensen uit het toenmalige Noord-Italie. Het was toen overleven of sterven. Als PvdA-er werd je direct op de brandstapel gezet, als je geluk had.

brutus68 | 07-01-13 | 00:18

@zeg maar jansen | 06-01-13 | 23:35

Nee dat bedoel ik niet zo. Als ze hier komen is het al erg genoeg. Maar als ze weggaan blijven ze recht op een uitkering houden en dát is heel fout in mijn ogen.

terreurinmneur | 07-01-13 | 00:18

Newbee met iPhone. Korte commentaren en dan een keer of zes of zo. En maar op "Post" blijven rammen.

zeg maar jansen | 07-01-13 | 00:18

Sorry guys , ff iphone

implosie | 07-01-13 | 00:17

Ook belangrijk: steeds meer mensjes gaan het woord 'deporteren' gebruiken!

kibambam | 07-01-13 | 00:17

implosie | 07-01-13 | 00:15 | + 0 -
Gaat-ie ?

Rammstein | 07-01-13 | 00:16

implosie | 07-01-13 | 00:15 Had je niet beter 'explosie' kunnen kiezen als nick?

zeg maar jansen | 07-01-13 | 00:16

-weggejorist-

implosie | 07-01-13 | 00:15

-weggejorist-

implosie | 07-01-13 | 00:15

-weggejorist-

implosie | 07-01-13 | 00:15

-weggejorist-

implosie | 07-01-13 | 00:15

-weggejorist-

implosie | 07-01-13 | 00:15

Klare taal

implosie | 07-01-13 | 00:15

de honden blaffen... | 07-01-13 | 00:12 Art 1 Grondwet.

"Allen die zich in Nederland bevinden zullen in gelijke gevallen gelijk behandeld worden.".

Dus als ze hier mogen werken komen ze in aanmerking voor alle voordelen die uit dat werk voortkomen. AOW tot aan je dood voor zover rechten opgebouwd. Waar je ook woont.

zeg maar jansen | 07-01-13 | 00:15

@brutus68 | 07-01-13 | 00:08

Ik snap het onderscheid niet. Jij wel?

pius | 07-01-13 | 00:14

datzouzomaarkunnen | 07-01-13 | 00:10
Zeg nou gewoon "downsyndroom", er bestaat immers al een land vol met Mongolen..

Ommezwaai | 07-01-13 | 00:13

Nu verblijven er in Amsterdam zo'n 180 nationaliteiten, geldt dit voor al die landen, zou men af moeten vragen.

de honden blaffen... | 07-01-13 | 00:12

polleke745822 | 06-01-13 | 23:56 |
Inderdaad, Nederland dreef in het verleden op immigranten. Maar dat waren wel immigranten die wat toevoegden en redelijk gelijk stonden aan onze cultuur en waarden.
Nu kun je gaan muggenziften over de verschillende politieke en bestuurlijke entiteiten uit het verleden van de lage landen, feit blijft dat het Nederlandse volkje uiterst gewild is in de wijde wereld en dat altijd al is geweest. Vooral als het dus gaat om handelsbetrekkingen, techniek, landbouw, weg/waterbouw, dienstverlening, olie-industrie, etc, etc.
Dat in combinatie met de ligging in de delta van Europa ( dit achterland is de grootste economie van de wereld) en o.a. de gasinkomsten zorg ervoor dat Nederland in potentie het meest welvarende land ter wereld is.

JackRyan | 07-01-13 | 00:12

Van Dikhout | 07-01-13 | 00:08 Hij is ooit weggegaan met een oprotpremie en weer teruggekomen ook. Dat ie nu in Turkije woont komt doordat ze hem meteen weer uitgezet hebben.

zeg maar jansen | 07-01-13 | 00:10

Dit artikel bevat waarheden, maar lijkt toch echt door een mongool te zijn geschreven.
droit divin | 07-01-13 | 00:02 |
Jouw reaguursel bevat waarheden, maar lijkt toch echt door een mongool te zijn geschreven.

datzouzomaarkunnen | 07-01-13 | 00:10

@Uriël Fack | 07-01-13 | 00:06

Dat is wel een levenloze opmerking idd.

pius | 07-01-13 | 00:09

Eurotokkie | 07-01-13 | 00:02 |
Een aantal verzekeringen is vrijgesteld van assurantiebelasting:
transportverzekeringen herverzekeringen verzekeringen die verband houden met dood, leven of welzijn van de mens, zoals arbeidsongeschiktheidsverzekeringen, zorgverzekeringen en levensverzekeringen.
Andere verzekeringen gaan 10% duurder worden? Brand, opstal, inboedel.. wat nog meer?

datzouzomaarkunnen | 07-01-13 | 00:08

zeg maar jansen | 07-01-13 | 00:02

Ik weet. Om gek van te worden. Op de een of andere manier kan ik nog wel lachen om zo'n Griekse oma van 166 die nog steeds pensioen vangt, maar die smerige Turkse praktijken drijven mij tot woede. Noem het teleurstelling.

brutus68 | 07-01-13 | 00:08

@zeg maar jansen | 06-01-13 | 23:55 |
Foute boel wat je schrijft. De goede man woont en werkt in Karaman (Anatolische Hoogvlakte), nadat eerst Neckermann Reizen hem uitbuitte als etalagepop in 'zijn' zogenaamde Gümüş Otel in Alanya. Zoek hem maar eens op. Maar niet in de winter: het is er stervenskoud.

Van Dikhout | 07-01-13 | 00:08

"Als je geen centen hebt, moet je gewoon geen kinderen krijgen." Kinderloze mensen hebben altijd zulke eenvoudige oplossingen.

Uriël Fack | 07-01-13 | 00:06

Lewis Lewinsky | 07-01-13 | 00:03 Jij hebt je opa en oma toch ook nog rechtop voor het raam staan?

zeg maar jansen | 07-01-13 | 00:05

@droit divin | 07-01-13 | 00:02

Ebru is evenmin een mongool als jij een reaguurder.

hemde nasil giterecen.

pius | 07-01-13 | 00:04

@zeg maar jansen | 07-01-13 | 00:02
Volgens @andalucia kan dat dus helemaal niet, frauderen met een pensioen van een overledene.

Lewis Lewinsky | 07-01-13 | 00:03


Sikerim simdi bacag ayag ocag

pius | 07-01-13 | 00:03

Dit artikel bevat waarheden, maar lijkt toch echt door een mongool te zijn geschreven.

droit divin | 07-01-13 | 00:02

Nestorix | 06-01-13 | 23:57 | + 0 -

idd , dat de Assurantiebelasting omhoog gaat van 9,7% naar 21%. hebben mensen nog niet eens door , dit merken ze pas eind van de maand + dat er heel wat minder staat op het loonstrookje.
en dan te bedenken dat dit nog maar het begin is van maatregelen die nog komen gaan .

Eurotokkie | 07-01-13 | 00:02

brutus68 | 07-01-13 | 00:00 Vlak wat dat betreft Griekenland ook niet uit. Dat zijn wel niet de uitkeringen die er heen gaan maar ondertussen financieren we daar ook 130jarigen.

zeg maar jansen | 07-01-13 | 00:02

Van Dikhout | 06-01-13 | 23:43
Hollanda, çalışma yok, para var, toch?

de honden blaffen... | 07-01-13 | 00:00

Kwam net op dumpert pimmetje tegen, weet niet wat daar gebeurt is maar als je minnetje wilt zien, check die comments, geen enkele ind e plus...

www.dumpert.nl/mediabase/285151/a26c60...

dj tonedeaf | 07-01-13 | 00:00

Sinds de "Franse" tijd of anders gezegd de periode van Napoleon hebben we hier een redelijk functionerende Burgelijke Stand. Soms iets te goed, zie 40-45.
Zo rond 1800 waren er naar mij weten nog geen geautomatiseerde systemen, maar wist men een en ander al aardig in kaart te brengen. In het Turkije van 2013 is het dus nog steeds mogelijk om in de mist op te gaan. Wat gaat er mis? Oh..., ja...

brutus68 | 07-01-13 | 00:00

Zolang het land gebukt gaat onder een afbraakregering van nepliberalen en een socialistische uitvretersbende met deels Muhtarconsulterend stemvee, zal er weinig veranderen.

Nestorix | 06-01-13 | 23:57

Nederland is in potentie zo'n beetje het rijkste land ter wereld, mede dankzij de factoren die ik al opnoemde dus.
JackRyan | 06-01-13 | 23:45 |
Klopt als een bus, Nederland zou eigenlijk een "plus" economie moeten hebben:
nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van_landen...
Tijd om ons te ontdoen van falend bestuur en de veel te groot geworden sociale handicap.
Wanneer worden woorden weer daden en krijgt men weer loon naar werken?

datzouzomaarkunnen | 06-01-13 | 23:57

lanexxx | 06-01-13 | 23:56 Exact. Ze doen het omdat het kan.

zeg maar jansen | 06-01-13 | 23:57

- gasbel: akkoord (Maar dat is toeval. Maar om nu te zeggen dat onze handelsgeest dit handig aan de man brengt......
- geografische ligging: akkoord, maar daar zijn wij natuurlijk niet uniek in. Historisch gezien is Antwerpen bijvoorbeeld veel welvarender geweest.

Maar u spreekt over een periode van 400 jaar. U realiseert zich dat Nederland helemaal niet zo lang bestaat? En dat, wilt u dan per se de Unie van Utrecht als uitgangspunt nemen van het ontstaan van Nederland, onze economie drijft op immigranten?

polleke745822 | 06-01-13 | 23:56

Kijk, dat die mensen frauderen met ons zuur opgebrachte belastinggeld is heel erg vervelend. Maar, zullen we dan de grootste faalhazen benoemen, dat zijn de rooie lutsers (politici) van dit land die jaar in jaar uit de overdrachten geen strobreed in de weg leggen, sterker nog, ze hebben geen benul!

lanexxx | 06-01-13 | 23:56

Lewis Lewinsky | 06-01-13 | 23:52 En dan was er nog een kleermaker uit Turkije. Ene Gümus. Weg met oprotpremie en een half jaar later weer terug.

zeg maar jansen | 06-01-13 | 23:55

Rammstein | 06-01-13 | 23:50 Het venijn zit in de staart. Ebru pleit voor het wegsturen van criminele jongeren. Met oprotpremie.

Alsof ze met die criminaliteit niets binnen wisten te halen. Een beloning voor het je misdragen. Dat is waar ze voor pleit.

zeg maar jansen | 06-01-13 | 23:53

@andalucia | 06-01-13 | 23:51
Ja. Ik geloof je. Dat, of je bent dol op het krijgen van minnetjes.

Lewis Lewinsky | 06-01-13 | 23:53

zeg maar jansen | 06-01-13 | 23:47 | + 0 -
Zorgkosten gaan naar het buitenland en hier wordt ook mee gefraudeerd , dus laat ze maar hierheen komen als het nodig is.
Ik denk echter niet dat veel Marokkanen terugkomen die krijgen geld van de familie uit Nederland .

Eurotokkie | 06-01-13 | 23:52

Welke landen betalen nog meer uitkeringen en kinderbijslag aan mensen die structureel in het buitenland verblijven?

Morris | 06-01-13 | 23:52

@zeg maar jansen | 06-01-13 | 23:50
Yep.
Ik sprak eens een Marokkaan die zo'n oprotpremie geaccepteerd had. Was weer teruggekomen toen hij op was. En wat denk je? Hij kreeg weer een uitkering.

Lewis Lewinsky | 06-01-13 | 23:52

@Lewis Lewinsky | 06-01-13 | 23:49

lol;)

pius | 06-01-13 | 23:51

Lewis Lewinsky | 06-01-13 | 23:48
Je hoort mij niet zeggen dat er niet gefraudeerd wordt, en loop ook niet zaken te bagatelliseren. Die fraude gebeurt altijd en overal waar 'gratis' geld te halen valt. Geen maatschappij die ontkomt aan dergelijke gieren. Maar ik ga graag uit van de positieve kant; en verder verwijs ik graag naar het relatief marginale bedrag waar het over gaat.

andalucia | 06-01-13 | 23:51

zeg maar jansen | 06-01-13 | 23:30 | + 1 -
Ik heb collega's van niet-Nederlandse origine die dit mij gewoon uitleggen. Ook andere voordelen die ze hebben, waar geen controle op is.

Ben daarom een beetje verbaasd over dit topic.

Rammstein | 06-01-13 | 23:50

Lewis Lewinsky | 06-01-13 | 23:49 Ook een oprotpremie is gratis geld.

zeg maar jansen | 06-01-13 | 23:50

@pius | 06-01-13 | 23:46
;)
Evenzogoed fijn dat jij vóór oprotpremies bent.

Lewis Lewinsky | 06-01-13 | 23:49

datzouzomaarkunnen | 06-01-13 | 23:44
Ergens vanavond werd een linkje gegeven van een krantenartikel een aantal jaren gelden. Het 'probleem' van de ten onrechte verstrekte uitkeringen in Turkije besloeg nog geen 400.000 euro op jaarbasis. Door het inzetten van sociale recherche ter plaatse bleek er daarna een daling op te treden door de preventieve werking. Het is toch te marginaal voor woorden waar we het over hebben.

andalucia | 06-01-13 | 23:48

@andalucia | 06-01-13 | 23:45
De minnetjes slaan op jouw (onjuiste) aanname, dunkt mij.

Lewis Lewinsky | 06-01-13 | 23:48

Crematorium-de-Asbak | 06-01-13 | 23:41 |
Lees even goed wat er op de site staat die je geeft. Site is voor iedereen offline op het moment.

JackRyan | 06-01-13 | 23:47

Eurotokkie | 06-01-13 | 23:44 Wat dacht je van nensen die hier tot aan hun rugpijn en afkeuring bij de hoogovens gewerkt hebben? En nu met een WAO in Turkije en Marokko wonen en leven?

Wil je die ook terug?

zeg maar jansen | 06-01-13 | 23:47

@Crematorium-de-Asbak | 06-01-13 | 23:44

Wat zit erin dan?

pius | 06-01-13 | 23:47

@Lewis Lewinsky | 06-01-13 | 23:43

Jij nooit natuurlijk, en ja, maar dat wijst zichzelf.

Lees en weet.

pius | 06-01-13 | 23:46

Lewis Lewinsky
Het feit sloeg, en dat heb jij ook wel gelezen, op de wijze van geld overmaken. Niet op de aanname erna. Als mijn moeder, die haar ouwe dag in haar huis in Frankrijk doorbrengt, overlijdt, dan mag je er redelijkerwijs vanuit gaan dat de bank op de hoogte wordt gesteld van overlijden. Bijvoorbeeld omdat de erfgename -ikzelf dus- dat zal doen. Een AOW-uitkering zal dan vrij vlot retour komen denk je zelf ook niet?

andalucia | 06-01-13 | 23:45

polleke745822 | 06-01-13 | 23:30 |
Dat baseer ik me o.a. op 400 jaar geschiedenis van Nederland. Heb je enig idee hoe enorm veel geld er jaarlijks binnenkomt in de BV Nederland?? We hebben een enorm exportoverschot. Dit hoef ik je toch niet uit te leggen zeker? Anders eerst je huiswerk doen. Nederland is in potentie zo'n beetje het rijkste land ter wereld, mede dankzij de factoren die ik al opnoemde dus.

JackRyan | 06-01-13 | 23:45

Ergo: zolang de bankrekening en de tenaamstelling bestaat, mag je in redelijkheid aannemen dat de persoon in kwestie ook leeft.
andalucia | 06-01-13 | 23:22 |
U bent niet bekend met gedeelde rekeningen? Daarbovenop nog de onuitputtelijke mogelijkheden aan de illegale kant? Als u echt denkt dat dit niet kan bent u werkelijk de naiefste persoon die ik digitaal ben tegengekomen. En dat zegt wat, na vele deccenia toetsenbord ridderij.

datzouzomaarkunnen | 06-01-13 | 23:44

zeg maar jansen | 06-01-13 | 23:39 | + 0 -

Laten we dan eerst beginnen met landen buiten Europa , die oudjes die in Spanje wonen willen we idd hier niet Hebben

Eurotokkie | 06-01-13 | 23:44

@pius | 06-01-13 | 23:42
Pius, u krijgt van mij een Envelop met inhoud.. (een acceptgiro kaart voor het vervuilen van internet) .. ;)

Crematorium-de-Asbak | 06-01-13 | 23:44

@pius | 06-01-13 | 23:42
Dacht je nog aan iemand in het bijzonder?

Lewis Lewinsky | 06-01-13 | 23:43

cumshaft | 06-01-13 | 22:49 |
'Buitendienstambtenaar? Ik mag toch hopen dat hij wordt betaald per fraudegeval.'.
Neen. Zijn arbeid levert genoeg op. Maar wil Nederland de fraude echt aanpakken, mag het hier wel een heel Korps Frauderechercheurs neerzetten. Geef ze de kost die als zielige wao'er receptioniste zijn in een of ander hotel. Of reisleider/ster is.
Eerder heb ik (oud-journalist) deze sociaal rechercheur voorgesteld om in samenwerking met de ambassade in de Turkse vakantiegebieden in de zomer de kentekens te noteren van de dikke Mercessen en BMW's, waarin de de circa twintigjarige Nederturkse klootzakjes hier in de rondte rijden. Louter om te laten zien hoe goed ze het doen in Nederland. Tja, hoeveel hotels zijn er hier al gebouwd van drugsgelden vanuit Arnhem..? De (drugs)specialist van het voormalige politiekorps Gelderland-Midden gaat uit principe niet naar Alanya met vakantie. 'Kom ik die gassies daaro tegen die ik hiero oppak...!
.
Pfff. Alles kan hiero in Türkiye. Leve Holland.


Van Dikhout | 06-01-13 | 23:43

@andalucia | 06-01-13 | 23:34
Het is geen constatering, het is een aanname. En dat schreef je zelf al om 23:22.

Lewis Lewinsky | 06-01-13 | 23:42

Feitelijk zou het een goed idee zijn eens een paar reaguurders een oprot-uitkering te geven.

Waarom zou die alleen voor allochtonen gelden immers.

pius | 06-01-13 | 23:42

En waarom is www.fucktimkuik.org/ Uit de lucht?? Is toch Geenstijl meer! Doe er wat aan!

Crematorium-de-Asbak | 06-01-13 | 23:41

zoalshetis | 06-01-13 | 23:38 Je vult maar in wat je wil.

zeg maar jansen | 06-01-13 | 23:40

Eurotokkie | 06-01-13 | 23:37 Dat is maar een klein percentage. Alles wat wel bestaat blijft hier of komt hier naar toe.

Het is niet voor niks dat de instanties er zo goed als niks aan doen sinds de constatering zo'n 25 jaar geleden.

zeg maar jansen | 06-01-13 | 23:39

zeg maar jansen | 06-01-13 | 23:37
Plusje. Voor het evenwicht. Want links-rechtsdenken lost alles op. Althans, volgens sommigen. Anderen denken voor zichzelf.

andalucia | 06-01-13 | 23:39

zeg maar jansen | 06-01-13 | 23:37 | + 0 -
ik ken je niet, maar je teksten doen me nationaal socialistisch aan.

zoalshetis | 06-01-13 | 23:38

zeg maar jansen | 06-01-13 | 23:35 | + 0 -

Mensen die niet bestaan kunnen ook niet hier komen wonen.

Eurotokkie | 06-01-13 | 23:37

zoalshetis | 06-01-13 | 23:35 Ik maak me niet druk om kudootjes.

Ben ik daarom een landverrader? Moet daarom mijn kop kaal? Ben ik daarom een linkse niksnut?

Jij bent klein. Heel klein.

zeg maar jansen | 06-01-13 | 23:37

terreurinmneur | 06-01-13 | 23:21 Weet wel wat je wenst hè? Als je verplicht gaat stellen dat ze voor een uitkering hier moeten wonen zullen ze dat gaan doen.

En dan wordt het duurder, dan moeten ze ook nog huursubsidie en zorg.

zeg maar jansen | 06-01-13 | 23:35

zeg maar jansen | 06-01-13 | 23:33 | + 0 -
zo te zien hebben we hier de volksverrader aan het woord. je kop gaat kaal, ooit.
kun je nu lekker gaaf gaan minnen, linkse niksnut.

zoalshetis | 06-01-13 | 23:35

Ik ben toch zo benieuwd wie mijn plemp, die niet meer is dan een feitelijke constatering, gemind heeft.

andalucia | 06-01-13 | 23:34

zoalshetis | 06-01-13 | 23:32 Je druk maken over minnetjes is rechts?

zeg maar jansen | 06-01-13 | 23:33

kan die linkse kutteringflikker even ophouden met minnen van mensen die ons land wel hoog hebben staan en inzien dat we cultureel, sociaal en economisch bedreigd worden.

zoalshetis | 06-01-13 | 23:32

Rammstein | 06-01-13 | 23:19 Dit gegeven viert dit jaar z'n 25 jarig jubileum.

En al zo lang men er bij de instanties weet van heeft laat men het al doorgaan.

zeg maar jansen | 06-01-13 | 23:30

@JackRyan
- en vooral hardwerkende handelsgeest van zijn oorspronkelijke bevolking. Dit land heeft het altijd al in zich gehad om enorm succesvol te zijn -

Waar baseert u dat op?

polleke745822 | 06-01-13 | 23:30

Ik was me sinds kort elke dag met koeienstront. Het helpt me weerstand op te bouwen tegen shit als dit.

Armin Langbaard | 06-01-13 | 23:29

Ikbeneenzelfbouwer | 06-01-13 | 23:26 | + 0 -

De kliklijn is zo 1940-1945.

Eurotokkie | 06-01-13 | 23:27

hehe Ebru Umar is anagram voor Arme Buur

Andersom dag | 06-01-13 | 23:27

@H.A. Ram | 06-01-13 | 22:59

Nog paranoia ook. Prutser.

pius | 06-01-13 | 23:26

Waarom gebruikt ze de kliklijn niet?

Ikbeneenzelfbouwer | 06-01-13 | 23:26

oprotten met al die uitvreters sowieso

Baskraan | 06-01-13 | 23:25

Tenenkrommend slecht geschreven column weer. Deze turkse pot voegt niets toe.

boasatlas | 06-01-13 | 23:24

Wel lekker dat GS die onbewogen tegeltjes oplicht. Yup, leven ze nog en wat er verder nog over de grens gaat. Het moet eenvoudig te checken zijn anders dikke pech...

Mr_Pikibelly | 06-01-13 | 23:23

du Roi Soleil | 06-01-13 | 23:17 | + 0 -
Stoppen met het sturen van uitkeringen naar het
buitenland en dan heb ik het niet alleen over Turkije of Marokko maar ook over Duitsland , Amerika , Canada etc..

Eurotokkie | 06-01-13 | 23:22

Eurotokkie | 06-01-13 | 23:12
AOW-uitkeringen die naar het buitenland worden 'verstuurd' worden louter en alleen naar de bankrekening van de AOW-gerechtigde overgemaakt. Er is geen enkele andere manier om aan dat geld te komen. Ergo: zolang de bankrekening en de tenaamstelling bestaat, mag je in redelijkheid aannemen dat de persoon in kwestie ook leeft.

andalucia | 06-01-13 | 23:22

Buiten het feit of dit verhaal over haar neef klopt... er gaan miljoenen nederlandse euro's de grens over door fraude. Steeds meer vraag ik mij af waarom ik nog belasting betaal. Het komt in slechts een heel klein deel ten goede aan onze eigen economie en profiteer ik er dus zelf ook van. De rest gaat op aan frauduleus, crimineel en werkschuw tuig. Bah.

harry poster | 06-01-13 | 23:21

Dat ze oprotten is een goede zaak. Dat ze daarna nog steeds recht op een uitkering behouden vind ik een slechte zaak. En dan ook nog frauderen? Ik zeg: per direct stoppen met gratis geld uitdelen over de grens.

terreurinmneur | 06-01-13 | 23:21

Call me crazy, maar is dit al niet bekend ?

Rammstein | 06-01-13 | 23:19

Oh God, Ebru probeert weer progressief te doen.
Tenenkrommend.

captainobvious | 06-01-13 | 23:17

Goed stuk. We moeten gewoon rationeel gaan kijken wat voor ons het beste en het goedkoopste is. Blijven aanmodderen blijft ons geld kosten. Beter nemen we ons verlies in één keer.

du Roi Soleil | 06-01-13 | 23:17

Toch nog ergens wifi kunnen vinden in Nieuw Zeeland?

Zim | 06-01-13 | 23:16

we werken allemaal keihard om niets over te houden. dat terwijl onze regering keihard bezig is om nog meer geld van ons af te nemen om al het geld dat ze zonder blikken of blozen aan achmed en alleman weggeven.
moeten we als volk niet eens in opstand komen en gewoon de personen die wij betalen om goed met ons geld om te gaan (de regering) even brodeloos te laten.
met andere woorden de grootste volksstaking ooit gedaan. geen belasting meer betalen en in elke winkel 21% minder betalen.

zoalshetis | 06-01-13 | 23:15

Ook nog,
het opsporen van fraude en het terug vorderen kost de NL staat waarschijnlijk meer dan de totale fraude waar ze naar zoeken .. je weet hoe het werkt ..

SyntaxError | 06-01-13 | 23:12

Eerst persoonlijk en stempel komen halen en dan pas een uitkering , voor AOW'ers in het buitenland iedere mand bij het Nederlands Consulaat .

Eurotokkie | 06-01-13 | 23:12

@Bulloch | 06-01-13 | 22:54
De kruimeldief, niet dat ik dat goed wil praten, is de zonde bok. De uitkerings trekker, de uitkerings fraudeur, de Griek .. zij hebben het gedaan, terwijl de miljarden, waar wij dus voor moeten "bezuinigen" (betalen dus) worden overgemaakt aan "noodlijdende" banken. Buiten dat gaat het "gegraai" binnen de "besturen" nog vrolijk door .. enz. enz.
Tsja ..

SyntaxError | 06-01-13 | 23:08

Het lijkt me minimaal een onderzoekje waard door de BV Nederland ongeacht de hooglopende reacties binnen deze reactie.

Atlantis-95 | 06-01-13 | 23:03

Niets meer dan hulde

HetMannetje! | 06-01-13 | 23:00

@ Gnarf123 | 06-01-13 | 22:48 ,
Natuurlijk kan dat wel, dat doen Pius, Chiant, Turrukje, Bakito (enz.) ook.
Gewoon met een gestolen telefoon, die met geweld afhandig is gemaakt door een gemiddelde wijk lopen en zoeken naar onbeveiligde WIFI-verbindingen....
Je kan naar hartenlust minnen en plussen. (onder genot van lijntjes coke, speed en schooien naar sigaretten enz.)

H.A. Ram | 06-01-13 | 22:59

"Ebru Umar (Den Haag, 20 mei 1970)"
.
Sorry Ebru, maar hoezo "... voor Euroturken als wij".
U bent toch niet in Euroturkije geboren, maar gewoon in Den Haag? Dus is u toch gewoon Nederlandse? Of begrijp ik er weer helemaal niets van...

Graaisnaaiert | 06-01-13 | 22:59

Goed voirstel Ebru! Maar mag niet, want dan ben je een nazi en zo.

T2000 | 06-01-13 | 22:56

Als die fraude al plaatsvindt, dan is het peanuts vergeleken met het geld dat openlijk en minder openlijk door instanties binnen Nederland en de EU verbrast wordt.

Bulloch | 06-01-13 | 22:54

Ryanair moet kapodt, Aldi moet kapodt. Waarom? AH en KLM moeten verdienen. Opvallende berichten de afgelopen weken.
Er is iets helemaal fout in NL maar dat moet gecamoufleerd hoewel het steeds duidelijker wordt wat er speelt.. Het mafianetwerk van CDA en PvdA met hun heilige huisjes zijn decennialang de gepriviligeerden geweest met prachtige baantjes en vorstelijke salarissen. Dat MOET zo blijven uiteraard met hulp van de publieke omroepen die wij belastingbetalers ook nog eens moeten ophoesten ook. We betalen de leugens die we dagelijks via de media voorgeschoteld krijgen.. Onderdeel van deze imperatief is het gemakkelijk verstrekken van uitkeringen aan de multiculturele minderheden van Islamitische afkomst om de stemgerechtigden gunstig te stemmen. Langzaam lijkt NL te ontwaken. PvdA heeft godzijdank stemmen verloren vandaag.
Worden we echt wakker?

ecologiste | 06-01-13 | 22:49

buitendienstambtenaar? ik mag toch hopen dat hij wordt betaald per fraudegeval.

cumshaft | 06-01-13 | 22:49

Ik wilde mezelf een plusje geven maar dat kan niet.

Gnarf123 | 06-01-13 | 22:48

Liever geld naar Turken die hier ooit gewerkt hebben dan naar Grieken die nog nooit wat voor ons hebben betekend.

bas ooms53686289 | 06-01-13 | 22:46

Bekend is dat onze politici dagelijks meermaals op Fok en GS gluren; fractiemedewerkers moeten verplicht gluren en reaguren (PvdA).

Maar ze doen zelden iets met de stuitende informatie.
En dan vinden ze het gek dat mensen op Wilders stemmen.

knight03 | 06-01-13 | 22:45

Er staat wel Ebru Umar onder. Maar dat geeft nog geen zekerheid dat het door Umar geschreven is hè?

zeg maar jansen | 06-01-13 | 22:44

Het meest verontrustende van deze situatie is nog wel dat het geheel onmogelijk is om binnen de huidige situatie dit soort uitwassen aan te pakken. Voor de proleten in de Tweede Kamer is het een non-issue en gevaarlijk, want kan conflicten met de allochtone achterban opleveren. En áls er dan eens consensus is dat er wat moet gebeuren, dan kan het niet omdat het tegen één of andere Europese wetgeving indruist.

Gelukkig is Nederland nog zeer rijk en kunnen we ons dit allemaal makkelijk veroorloven. Rijkdom, die overigens grotendeels gebaseerd is op luchtbel van vermogen van particulier en zakelijk vastgoed.

Jopie2009 | 06-01-13 | 22:43

@mijzelf
... een voorbeeld...

Van Dikhout | 06-01-13 | 22:40

@Bezorgdenverjaagster | 06-01-13 | 21:34 |
Ter verduidelijking: een muthar is een dorps- of wijkhoofd. Hij (m/.) wordt op democratische wijze gekozen wanneer er burgemeesterverkiezingen zijn. Aan dat laatste kan 'democratisch' Nederland een nemen! Ook ik moet voor mijn pensioen jaarlijks bij de muthar op de thee. Bij hem ligt in mappen (!) de burgerlijke stand van het dorp. In het gemeentehuis kom je alleen voor vergunningaanvraag of om de waternota of de ozb te betalen.
Mijn eerste muthar was een berendokter die zijn vrouw de vereiste stempel liet zetten, omdat de man bij Allah niet wist wat er op het formulier stond. Zo kon hij zijn vrouw verantwoordelijk stellen als er iets mis was met de 'in-leven-zijnde-verklaring! Mijn huidige muthar is bakkal (kruidenier). Die stempelt ongezien.
.
De afdeling Sociale zaken van de Nederlandse Ambassade in Ankara heeft een buitendienstambtenaar in dienst die in heel Turkije steekproefsgewijs controleert. De verhalen van de man zijn kostelijk, zeker wanneer het familiesituaties betreft in vrijwel onbereikbare bergdorpen. Mede door die controles neemt het aantal kinderen waarvoor kinderbijslag werd en wordt aangevraagd wel af. De man verdient zijn salaris.
.
Voorbeeld. Deze sociaal rechercheur meldt zich in een gehucht en gaat eerst langs bij de muthar. Daar informeert hij naar de gezinssituatie van Ali E. Mevrouw Ertekin heeft twee kinderkens. De ambtenaar confronteert de vrouw met nog vier andere kinderen die op het aanvraagformulier vermeld zijn. De vrouw ontploft. Vier kinderen die Ertekin heten maar gemaakt zijn bij anderen vrouwen? Zij kwalificeert haar man als 'rat' en de Ambassade kan het geld terugvorderen.
Dat kan. Maar dat laatste is mij onbekend.


Van Dikhout | 06-01-13 | 22:38

Als dit geschreven wordt door een autochtone Nederlanders, met name PVV-leden valt heel de Correct Linksche Pers + de complete PvdA er overheen. En komen de vergelijkingen met 1939-1945 boven water.

Terwijl iedereen weet dat het waar is.

En nu schrijft een echte Turk het. Wat moet die pers nu doen?

Vogelbeest | 06-01-13 | 22:37

@Meldpunt!! Ik wil een Meldpunt!!
Snorry! | 06-01-13 | 21:32 | + 5 -

Lijst!! Ik wil een lijst!!

Imprimatur | 06-01-13 | 22:35

denoorman | 06-01-13 | 22:32 Dat viel mij ook op. Op de een of andere manier nog een zak geld los proberen te krijgen. Als beloning voor de misdaden zeker.

zeg maar jansen | 06-01-13 | 22:34

Waar de zorg voor onze ouderen nog verder wordt uitgekleed blijven dit soort idiote regelingen van kracht. De wereld op zijn kop. Hoe blij moet je nu met ons democratisch stelsel zijn als je stemt op een rechtse partij er een über-socialistische partij gratis bij krijgt die vervolgens ook nog eens domineert?

doskabouter | 06-01-13 | 22:32

Niks oprotpremie, gewoon paspoort innemen en tot ongewenste vreemdeling verklaren. Als die wet wordt ingevoerd zijn de "voetbalproblemen" heel snel verdwenen. Maar in het algemeen bevalt de toon van Ebru me wel.

denoorman | 06-01-13 | 22:32

.. overigens zijn er wel kansenmensen die beter een verwijderingsbijdrage zouden moeten betalen voor de pestkoppen die zij produceren.

Jan Passant mk2 | 06-01-13 | 22:29

Kinderbijslag is verantwoordelijk voor de helft van alle ellende in Nederland

das_Freudenmädchen | 06-01-13 | 22:27

Grappig. Ik dacht al dat er zo iets moest bestaan als een "muhtar" om de ambtenaren die graag belazerd worden gerust te stellen.
Zo klopt het weer, er is een briefje, dus het geld kan afgeboekt worden. Klopt dat ook weer aan het einde van het jaar, geld dat niet is weggegooid krijg je volgend jaar niet weer in een goed functionerende bureaucratie.

Het is niet dat allochtonen onze welvaartsstaat met opzet vernielen, "wij" vragen er zelf om.

Jan Passant mk2 | 06-01-13 | 22:26

@Ebru : "waarom deporteren we niet alle criminele jongeren onder de 20 met een oprotpremie en nemen we niet hun paspoort in?"
Heeft NL geen geld meer voor, Ebru.. want dat gaat miljarden kosten zo'n operatie, met zeker 200.000 (schatting) criminele mocro's in ons land.

Mazzeltov | 06-01-13 | 22:21

@Jonkheer Wttewaall | 06-01-13 | 22:11
Nu wil Turkije heel graag lid worden van de EU en heeft het veel baat bij de import van gratis geld via uitkeringen en pensioenen. Zes ambtenaren zonder bevoegdheden, maar met mandaat. Wat gaan deze 6 ambtenaren daadwerkelijk bereiken?
Niets. Geheel niets.

Mijn vraag @Bezorgdenverjaagster ging echter over Marokko. En natuurlijk niet geheel toevallig. Omdat ik weet dat Marokko alle wetgeving hieromtrent treineert. Dat is ook logisch, want een grote bron van inkomsten.

Chiant | 06-01-13 | 22:19

Wat helemaal uit de hand loopt is de ziektekostenfraude. Dat onverzekerden neefjes en nichtjes hier behandeld worden terwijl ze hier niet verzekerd zijn en geen ziektekosten betalen. Omatjes die worden ingevlogen. Pure oplichterij, wordt gewoon getolereerd door de ziekenhuizen en ze doen er niks aan. Geen wonder dat de kosten uit de hand lopen.

denoorman | 06-01-13 | 22:18

En Ramsi Nasr is de dichter des Vaderlands... alleen nog Nederlands leren...

Roofje | 06-01-13 | 22:18

Vanaf vandaag wel optiefuitkering he?

Gnarf123 | 06-01-13 | 22:18

Oei, Ebru moet iets aan haar onderste oogleden doen, ze is nog zo jong...
Menno Edens | 06-01-13 | 22:03 | -2

En over tien jaar zijn de bovenste oogleden aan de beurt...

Menno Edens | 06-01-13 | 22:16

is se simpel, in elke land een mannetje dubbelfunctie als burgerzakenpersoontje geven op de lokale NL ambassade en voortaan mag ieder jaar iedereen persoonlijk met vingerafdrukje daar komen aantonen dat ze nog leven.

F#ckingAwesome | 06-01-13 | 22:16

Dit is gewoon maar een topje van de ijsberg. Ik werk al jaren in de vreemdelingensector. Niets is mij vreemd en na 15 jaren ervaring kan ik stellen dat juist de politici de "echte fraudeurs" zijn. Zij, die de regels en wetten rekken, naast zich neerleggen, overtreden, door de vingers zien en krom praten. Wie weet, als ik straks niet meer in deze sector werk zal ik misschien alle ervaringen van mij en enkele collega's eens bundelen en openbaar maken.

Oh ja, de asielopvang is weer aan het toenemen, na jarenlange daling. Rara wat zouden hier de oorzaken van zijn? Daarnaast legt de Immigratiedienst (IND) zijn prioriteiten voorlopig niet bij Asiel maar bij Regulier (bijv. huwelijken, gezinsherenigingen, studie etc). Zou namelijk een explosieve groei zijn in reguliere aanvragen. Dit terwijl al veel importbruidjes niet meer rechtsstreeks naar Nederland komen wegens strenge eisen, maar via Belgie/Antwerpen. In Belgie krijgen de bruidjes op soepele wijze Belgische nationaliteit en paspoort en ziezo de islamisering van Nederland gaat via een andere weg op legale wijze gewoon door. Those Dutch Muppets!

Imprimatur | 06-01-13 | 22:16

Ga even informeren bij Turken die de 50 bereikt hebben, die weten precies hoe het moet.

DANNY3960 | 06-01-13 | 22:15

Lewis Lewinsky | 06-01-13 | 22:02

Stond toch nergens dat het om een oudedagsuitkering gaat ? Dat je een dergelijk verhaal sterk acht, acht dan weer meer dan naïef.

netniet | 06-01-13 | 22:11

@H.A. Ram | 06-01-13 | 22:02

Ah, dat opent perspectief.

*Biertje aanpakt en chips terug gaat halen*

neemjemoederindemali | 06-01-13 | 22:10

@Chiant | 06-01-13 | 21:56

Jammer, maar ik ben nu al aan de zuip en ga daarmee niet stoppen.

*chips terugzetten doet*

neemjemoederindemali | 06-01-13 | 22:08

Hahaha ze schrijft deporteren. Wat een topwijf is de Ebru toch, gewoon weer net ff die lading erbij. Schitterend LOL heerlijk. Zo vet altijd die teksten. Kickuh die verwijzing weer, hier gaan die goedmensen zich aan storen haha. Loholl!

mijntweecent | 06-01-13 | 22:06

weduwenpensioen.

gatti500 | 06-01-13 | 22:05

Oei, Ebru moet iets aan haar onderste oogleden doen, ze is nog zo jong...

Menno Edens | 06-01-13 | 22:03

@Bezorgdenverjaagster | 06-01-13 | 21:57
Ik hou niet van in herhaling vallen, maar heeft u ook een relevante link die uw stelling onderbouwt dat de Nederlandse overheid uitkeringsfraude *ACTIEF OPSPOORT* in landen zoals Marokko?
Linkjes naar dossieronderzoeken en speuren op social media heb ik geen reedt aan.
Ik ben dus op zoek naar bewijs dat aantoont dat de Nederlandse overheid actief, op locatie, speurt naar fraude.
* Wacht uit *

Chiant | 06-01-13 | 22:03

@ Chiant | 06-01-13 | 21:56,
Dat is kudt man, want Hendrik Ram heeft wel zin in een fittie, bier en chips.
*biertje open ploppen doet voor neemjemoederindemali en mezelf*

H.A. Ram | 06-01-13 | 22:02

@netniet | 06-01-13 | 22:00
Beetje sterk verhaal. Wist je dat de vingerafdrukken bij zeventigplussers verdwijnen?

Lewis Lewinsky | 06-01-13 | 22:02

@Ebru Umar | 06-01-13 | 20:54
Je schrijft dat de moeder: *recht heeft op een pensioenpremie uit Nederland*. Premie? Moet dat niet zijn pensioenuitkering of AOW-uitkering?

En waarom ontvangt de moeder van je neef überhaupt AOW uit Nederland?

Lewis Lewinsky | 06-01-13 | 22:01

Turrukje | 06-01-13 | 21:52

En dus weet je het niet. Mag ik eens vragen hoevaak je zelf de trip al gemaakt hebt om zo'n handtekening op te halen ?

Ik ken zelfs een verhaal van iemand die in Marokko niet hoefde te tekenen maar een duim-afdruk mocht zetten omdat hij niet kon schrijven. Bij de desbetreffende instantie in NL viel het op dat de afdruk er steeds slechter uit begon te zien.

Bij controle bleek de persoon in kwestie overleden en had de familie de duim netjes op sterk water gezet om toch maar te kunnen blijven innen.

Het betoog van Ebru is logisch. Daar waar mensen de mogelijkheid hebben om inkomsten in stand te houden zullen ze dat doen.

Je lijkt behoorlijk confuus in deze.

netniet | 06-01-13 | 22:00

Typisch Ebru-verhaaltje zonder kop of kont. Een muhtar is een buurtburgemeestertje. Hij beheert voor de wijk de basisadministratie; verhuizingen, geboortes, overlijden, dat soort werk. En bij verkiezingen gaat hij met de niet opgehaalde stemkaarten zorgen dat de opkomst toch weer de 100 % benadert.

Vroeger moest je er nog wel eens naar toe voor een uittreksel, maar tegenwoordig hebben ze hem ook aangesloten op het overheidsnetwerk en ziet de Vreemdelingenpolitie met een druk op de knop dat mijn verblijfsvergunning nog steeds geldig is. Je kunt hem omkopen, maar de ambassade heeft controleurs, vaak Nederlandse vluchtelingen, in dienst die bij verdachte gevallen een kijkje komen nemen. Los daarvan gaat hij goed voor het gaas als hij betrapt wordt.

Het is ook een beetje vreemd dat neeflief steeds op reis gaat, bij het Turks consulaat in Rotterdam is het vast wel mogelijk een dergelijk uittreksel te krijgen. En anders stuur je ding toch per post. Die neef, die vertoont verdacht en dubieus gedrag. Ga dat eens uitzoeken Ebru, wellicht dat je dan eens iets zinnigs te melden hebt.

Jonkheer Wttewaall | 06-01-13 | 22:00

@Slome Duikelaar | 06-01-13 | 21:02
"Alsof onze politici en ambtenaren onraad zouden ruiken bij al die uitkeringen aan die 160-jarigen in het buitenland. Mensen daar worden nou eenmaal zou oud in die landen."

Je zou het kunnen proberen.

Naam: Methusalem
Geboortedatum: 687e jaar van Adams leven
Leeftijd: 4274 jaar
Geslacht: man

Vast wel een ambtenaar die er intrapt. En anders ff bellen met wethouder Costongs (PvdA) van Maastricht. Heb je zo je centen binnen.

Prins Fontainebleau | 06-01-13 | 21:59

@neemjemoederindemali | 06-01-13 | 21:51
Zet bier en chips maar weer terug. Dit gaat geen fittie worden hoor.

Chiant | 06-01-13 | 21:56

ip | 06-01-13 | 21:36 |
Zo'n dertig jaar geleden werd je zelfs, als je durfde te opperen dat uitkeringsfraude voorkwam, door PvdA-achtigen bestempeld als fascist. Dat hoorde je als fatsoenlijk burger te verzwijgen, vond men.
Trouwens op JOOP is er sindsdien niet veel veranderd.

WirMachenMusik | 06-01-13 | 21:55

@SharpEye | 06-01-13 | 21:49
Leg eens uit? Welk argument in het betoog is de stroman? En tegen welke stelling is dat een stroman? Wat is de aangevallen mening waarvan zij een stroman bouwt?

Stormageddon | 06-01-13 | 21:54

Zoiezo... gewoon alle uitkeringen STOPPEN.
Turks, Nederlands, whatever, alles.

Crak-ho | 06-01-13 | 21:54

@Bezorgdenverjaagster | 06-01-13 | 21:48
Heeft u ook een *relevante* link die uw stelling onderbouwt dat de Nederlandse overheid uitkeringsfraude actief opspoort in landen zoals Marokko?
Ik heb een familielid dat werkt bij de SVB en 100% zeker weet dat het NIET gebeurt. Het kan natuurlijk zijn dat hij liegt, maar dat zou ik dan toch graag aangetoond zien.

Chiant | 06-01-13 | 21:54

netniet | 06-01-13 | 21:47 | 
Klopt, in tegenstelling tot wat hier gebruikelijk is hou ik enkele slagen om de arm, want ik kan het niet zelf controleren.

Turrukje | 06-01-13 | 21:52

@Chiant | 06-01-13 | 21:35

Ghehe, hoe ga je je hieruit redden.

*Bier en chips pakken gaat*

neemjemoederindemali | 06-01-13 | 21:51

Ik vind het altijd zo sneu dat Ebru en niet kan schrijven en ook niet kan redeneren. Dit stukje is weer mooi voorbeeld van een stropopredenering.

SharpEye | 06-01-13 | 21:49

@Tim Jansen6187 | 06-01-13 | 21:45
Nee, dat zou racisme en discriminatie op afkomst zijn. Dat mag nie van de grondwet.
Ik ben het er wel mee eens overigens: verbanning is een uitstekende straf. Rechten in NL verspeeld, dicht loket bij de BV Nederland, of je hier nu geboren bent of niet.
Persona non grata verklaren. Zouden we veel vaker moeten doen. Is ook een stuk goedkoper dan detentie.

Stormageddon | 06-01-13 | 21:49

@Chiant | 06-01-13 | 21:46 |
Of ze aan open dagen of rondleidingen doen, weet ik dan weer niet.

Hiero: www.socialerecherche.nl/

Bezorgdenverjaagster | 06-01-13 | 21:48

@Turrukje | 06-01-13 | 21:10
Wat is nu je punt Turrukje?
Een hypothetische vergelijking maken met een verkeersovertreding, al merkwaardig genoeg.

Feit is, statistisch en vanuit de praktijk reeds vele malen aangetoond, dat vooral de jeugdige moslims hier de maatschappij waarin hun ouders met open armen zijn ontvangen compleet aan het afbreken zijn. Daar zijn die ouders (waarvan een groot deel leeft van de giften van onze maatschappij) deels schuldig aan, echter men onderneemt niets.

Ondertussen wordt er gretig gefraudeerd met kinderbijslagen en uitkeringen.

Voor wat betreft de jeugdigen, als je je niet weet te gedragen in de maatschappij waarin je leeft en deze je niet aanstaat, ga dan.
Win win situatie toch?
Maar waarom blijft men hangen?
Omdat het tuig hier geen strobreed in de weg wordt gelegd. In Marokko zou dit tuig al lang neer geknuppeld zijn, en terecht overigens.
En het geld hé, de gratis uitkeringen.

Al die jeugdigen zijn in feite grote hypocrieten, te lui om iets nuttigs te doen voor de maatschappij en te laf om terug te gaan naar het land van origine.

Daarom wordt het tijd om hen daarbij te helpen.
Paspoort innemen en terug sturen, samen met de gehele familie.
Ga in het land van herkomst de maatschappij maar afbreken.

Toedeledoki!

Overigens is dit verhaal waarschijnlijk enorm overdreven en wellicht onjuist.

Turrukje | 06-01-13 | 21:06

waarschijnlijk en wellicht zijn twee voorbehouden waar je enkel overtuigend betoog op kunt bouwen. Het feit dat juist jij deze voorbehouden gebruikt is uitermate interessant in een kwestie als deze.

netniet | 06-01-13 | 21:47

@Bezorgdenverjaagster | 06-01-13 | 21:41
Dan weet u meer dan ik. Voor zover ik weet hebben wij bij de SVB geen buitendienstambtenaren die in het Rifgebergte huisbezoeken afleggen. Het kan zijn dat u doelt op dossieronderzoeken die ambtenaren doen, maar dat betreft dan dossiers die op basis van vrijwilligheid zijn overlegd. De vraag is wat de juistheid en compleetheid daarvan is.
Heeft u zich al eens afgevraagd waarom Marokko wel graag lid zou willen worden van de EU, maar alle uitleveringsverdragen traineert?

Chiant | 06-01-13 | 21:46

``Sterker nog: waarom deporteren we niet alle criminele jongeren onder de 20 met een oprotpremie en nemen we niet hun paspoort in? Wegsturen levert meer op dan hier houden``. Ebru , je bedoelt toch zeker Criminele ALLOCHTOONSE jongeren mag ik hopen?

Tim Jansen6187 | 06-01-13 | 21:45

Job Cohen ooit tegen Ebru in Paradiso: "maar u hoeft hier niet te wonen" (...)

Sick fcuk landverrader.

Mammeloe | 06-01-13 | 21:44

Ebru: Waarom zetten we deze probleemgevallen niet ZONDER oprotpremie en paspoort de grens over?

Smurfke Turbo | 06-01-13 | 21:43

@ Chiant | 06-01-13 | 21:35,
Mijn volledige naam is Hendrikus Antonius Ram, dat hebben mijn ouders in 1972 bepaald. Problemen mee?

H.A. Ram | 06-01-13 | 21:42

Kan ik ook geld krijgen om dit krankzinnige land te ontvluchten ik wil naar Hawai of een ander exotisch eiland......

haatpoedels | 06-01-13 | 21:42

@Terpen-tijn | 06-01-13 | 21:25
Ga voor de lol eens proberen bij NS internationaal (of bij de DB) een ticket Athene, enkele reis te kopen.
Ik daag je uit.

Het goedkoopste vliegticket kost volgende week € 231,- (via Boekarest). Als jij nou eens uitvogelt hoe je volgende week voor minder met de trein in Athene kan komen. (Ik weet het antwoord al, maar gewoon als testje).

Stormageddon | 06-01-13 | 21:42

@Chiant | 06-01-13 | 21:38 |
Klets niet. Ik weet dat er wel degelijk gerechercheerd wordt in die landen, en niet te flauw ook. En dat doen we gelukkig al lang, maar niet snel naar ieders teveredenheid.

Bezorgdenverjaagster | 06-01-13 | 21:41

@Ebru
Ja, is een mooi verhaal maar wat wil je nu precies zeggen? Het leest ook als een soort verontschuldiging maar waarom? Is jouw schuld toch niet?

hStripe | 06-01-13 | 21:40

Gaat zo'n Muhtar ook over het tekenen van overlijdensaktes of moet men dan naar een andere "notabele"? In dat geval zou het me niet verbazen als hij oudere Turken die in Turkije willen blijven op hun oude dag, voorziet van een krabbel om poen voor de levensverzekering los te krijgen.

Russ Meyer | 06-01-13 | 21:40

"Muhtar (ies belangrijke menier)" WTF? De een of ander opperhoofd/stamoudste/baas van de clan moet een de een of ander papiertje tekenen om aan te tonen dat oma nog leeft? Hoe betrouwbaar is dat? Zoiets als een degelijke burgelijke stand kennen ze daar in Turkije nog niet? En dat wil met alle geweld als modern land gezien worden? Laat me niet lachen..

brutus68 | 06-01-13 | 21:40

@Bezorgdenverjaagster | 06-01-13 | 21:34
Nope. Want -Kuddeland- Nederland houdt zich zeer erg veel netjes aan alle wetten. En sociaal rechercheren is in die landen, heel gek, niet toegestaan.

Chiant | 06-01-13 | 21:38

Ach, de PVDA zal wel zeggen dat het om een uitzonderlijk kleine groep mensen gaat. Geen aandacht aan besteden. Dit stukje tekst is eigenlijk zo achterhaald. 20 jaar geleden speelde dit probleem al. Alleen als je er toen wat van zei was je een racist. En keken ze je met een scheve nek aan. Zelfde geldt voor in - en uitwonende beurs voor studenten. 20 jaar geleden werd er al op grote schaal mee gefraudeerd. De pollitiek wil hier gewoon niets aan doen. Geld (belastingcenten) uitgeven van een ander is zo 2013. Ga morgen weer lekker werken voor de belasting en voor je halve pensioen.
Nederlander vakantieland. Ze komen niet voor het mooie weer. Maar voor de poen. Knoop dat goed in je oren.

ip | 06-01-13 | 21:36

@H.A. Ram | 06-01-13 | 21:28
Met 'deaudgaan' bedoel ik uiteraard uw virtuele figuur, a.k.a. H.A. Ram. Niet de werkelijke IRL persoon daarachter.

Chiant | 06-01-13 | 21:35

Huh? Alsof Nederland niet sociaal rechercheert in Turkije en Marokko.

Bezorgdenverjaagster | 06-01-13 | 21:34

Meldpunt!! Ik wil een Meldpunt!!

Snorry! | 06-01-13 | 21:32

Laten we eerst eens stoppen met -het wachtgeld- de uitkeringen en oprotpremies van onze wanpresterende bestuurders, managers en overig graaivolk. Types als Co Verdaas (PvdA), Albert Kok (CU), Harry de Vries (CDA), Marleen Huizing (D'66), Rob Zomer, Lein Labruyère (PvdA), Geert Dales (VVD), Eveline Herfkens (PvdA), Piet Boekhoud (CDA) etcetera etcetera.

Zo lang het in dit land normaal is om dit soort zakkenvullend, wanpresterend, crimineel graaituig met een riante oprotpremie + dito wachtgeldregeling naar huis te sturen kan ik mij met moeite druk maken om Turkse kruimeldieven. Slecht voorbeeld doet immers slecht volgen. U verwacht maatregelen van het kabinet? Oh wacht, deze bestaat uit PvdA en VVD......

Prins Fontainebleau | 06-01-13 | 21:30

@ Red mij niet | 06-01-13 | 21:21 |
Dit soort fraude is mogelijk en de praktijk wijst uit dat als een vorm van fraude mogelijk is deze ook wordt gebruikt. Zo was het vroegah mogelijk om in verschillende gemeentes je kind aan te geven om zo lekker kinderbijslag te vangen. Toen zeiden de redmijnietjes ook dat toch niemand dat deed. Er ging bij die mensen pas een lampje branden toen er ergens een computer vastliep omdat die kind 100 niet kon registreren, het maximaal aantal kinderen kon namelijk maar uit 2 getallen bestaan dus meer dan 99 stuks was niet mogelijk.

schele3749 | 06-01-13 | 21:30

Ebru is in in ieder geval in twee opzichten Nederlandser dan ikzelf: ze schrijft beter in het Nederlands dan ik en ze heeft waarschijnlijk minder moeite om haar eigen herkomstgroep kritisch te beschouwen dan ik. Nog afgezien van, dat voor dat laatste, in haar geval meer moed nodig is dan wanneer ik dat zou doen.

WirMachenMusik | 06-01-13 | 21:29

@Chiant | 06-01-13 | 21:22,
Dat voorstel hoeft u niet te doen hoor. Ik ben mij ervan overtuigd dat het wel een keer gaat gebeuren.

H.A. Ram | 06-01-13 | 21:28

Deportatie kan geschieden met een enkeltje Athene.
Uiteraard met de trein, traditioneel ook de goedkoopste oplossing.

Terpen-tijn | 06-01-13 | 21:25

Een moslim-topicje erbij kan altijd natuurlijk...

Turrukje | 06-01-13 | 21:03

Waar staat ergens het het woord "Moslim", hoezo bevooroordeeld??

stormtijd | 06-01-13 | 21:22

@H.A. Ram | 06-01-13 | 21:15
Het thema "negerts vergelijken met apen" hebben we gisteren al gehad. Joris heeft de blaren op de vingers!
Voorts stel ik voor dat u deaud gaat.

Chiant | 06-01-13 | 21:22

-weggejorist-

Bos Bloemen | 06-01-13 | 21:22

Ebru denkt dat het gebeurt, dus dan gebeurt het ook. En nu het bewijs dus geleverd is dient er streng gestraft te worden. En straf die anderen ook maar meteen dan.

Wat een waardeloze column.

Red mij niet | 06-01-13 | 21:21

Je bent internetondernemer en reist naar Turkije voor een handtekening?

Troef | 06-01-13 | 21:21

Is dit ook koeltoer?

Heiner | 06-01-13 | 21:20

@Pastor Sippenhaft | 06-01-13 | 21:12
U bent overduidelijk niet bekend met het oeuvre van mevrouw Umar.

Chiant | 06-01-13 | 21:19

-weggejorist-

pius | 06-01-13 | 21:18

De meeste migranten die 'recht' hebben op AOW hebben geen volledige AOW opgebouwd, dat wordt standaard aangevuld tot bijstandsniveau.
Als er geld te halen valt zijn ze er als de kippen bij. Als daar aan de instanties informatie gevraagd wordt over bijstandstrekkers die de boel besodemieteren en er een tweede huis op nahouden, dan is er niemand thuis.

drs.Nee | 06-01-13 | 21:17

@Godsammekraken | 06-01-13 | 21:12

Jij meest gewoon de broodnodige empathie. Cynisme is nu eenmaal niet universeel toepasbaar. Walk a mile in their shoes en probeer het dan nog eens want dit is een dorre vlakte.

Hollow man.

pius | 06-01-13 | 21:16

-weggejorist-

Bos Bloemen | 06-01-13 | 21:16

Raar artikel "sterker nog: waarom deporteren we niet alle criminele jongeren onder de 20 met een oprotpremie en nemen we niet hun paspoort in? Wegsturen levert meer op dan hier houden." Waarom alleen de criminelen onder de 20????? Gewoon iedereen die zich misdraag en buitelandse achtergronden heeft (tot +- 5 generaties als dus al die generaties / personen ook alleen buitelandse achtergronden hebben).

DerUnterMensch | 06-01-13 | 21:15

@ pius | 06-01-13 | 21:05,
Dat zijn landen waar primaten elkaar de hele dag pesten, be-fluimen, treiteren enz. Hier in Nederland hebben we er ook één, "de Apenheul".

H.A. Ram | 06-01-13 | 21:15

Dit wisten ze in de kroeg 30 jaar geleden al, Umar.

Ga eens bier drinken!

zovoklets | 06-01-13 | 21:15

@Turrukje | 06-01-13 | 21:10 |

Niet opgevallen dat die laatste zin niet bij de rest van het verhaal past?

Bruno Alaska | 06-01-13 | 21:14

Waarom überhaupt een oprotpremie?
Als ik naar het buitenland vertrek, krijg ik niets van de overheid. (trouwens ook niet als ik blijf)
 
Blijkbaar doe ik toch het één of ander verkeerd... :p

saintinel | 06-01-13 | 21:14

Turrukje. Je lijkt wat moeite te hebben om met argumenten te komen. Wat is nou eigenlijk je probleem? Is het dat je koste wat het kost de Marokaanse huftertjes wilt blijven vertroetelen, of speelt er nog iets anders?

doitdoit | 06-01-13 | 21:13

@Turrukje | 06-01-13 | 21:10
Ik vermoed dat mevrouw Umar de grens legt bij misdrijven. Overtredingen en misdrijven, het onderscheid blijft altijd moeilijk in Kuddeland Gedoogland.

Chiant | 06-01-13 | 21:13

@pius | 06-01-13 | 21:05
Ik geef Blatter trouwens groot gelijk. Gratuite gebaar van die Boateng om het veld af te lopen. Lekker douchen na een half uurtje ballen en dan denken dat door jouw toedoen ondertussen de wereld een stukje beter wordt. Yeah right.

Godsammekraken | 06-01-13 | 21:12

Ebru! Is u sarcastisch of heeft u godzij... -herstel- allahzijdank het licht gezien?!

Pastor Sippenhaft | 06-01-13 | 21:12

eerstneukendanpraten | 06-01-13 | 21:10 | 
Nope

Turrukje | 06-01-13 | 21:12

BUUUUUUU! eigen bijstandsklanten eerst!

Bertus Brulbroek | 06-01-13 | 21:12

Trompy | 06-01-13 | 21:07 | +
Helemaal mee eens, echt bijzonder oppurtunistisch. Maar dat is mevrouw niet vreemd blijkt keer op keer.

Turrukje | 06-01-13 | 21:11

Ik ben Ebru-moe.

Dept.X | 06-01-13 | 21:11

@Ciquita | 06-01-13 | 21:09
Onwetende.
Lever uw stemrecht in.

Chiant | 06-01-13 | 21:11

@ Turrukje 21:06

Ken ik jou wellicht nog van vroeger onder een andere Nick?

eerstneukendanpraten | 06-01-13 | 21:10

Het zoveelste voorbeeld. Nederland verspilt al 30 jaar vele honderden miljarden aan de meest grote ("socialistische") volksverlakkerij, onder leiding van landverrader-partijen als PvdA, CDA en VVD. We hadden makkelijk het Luxemburg/Noorwegen/Zwitserland van Europa kunnen zijn, of een combinatie daarvan.
Zeker als je kijkt naar hoe enorm welvarend Nederland eigenlijk wel niet is, met zijn zeer gunstige geografische ligging in de delta van Europa, gasinkomsten en vooral hardwerkende handelsgeest van zijn oorspronkelijke bevolking. Dit land heeft het altijd al in zich gehad om enorm succesvol te zijn. En het dan als politiek nog voor elkaar krijgen om een staatsschuld ter grootte van 70% van het BNP op te bouwen?!?! En zelfs dan nog steeds een structureel begrotingstekort van meer dan 3% te hebben?? Dit land en zijn bestuur zijn compleet gestoord.

JackRyan | 06-01-13 | 21:10

Wegsturen is dus een lief woordje voor deporteren.
Nu maar hopen dat het land van herkomst dat zo leuk vindt..(als dat al bekend is)

Terpen-tijn | 06-01-13 | 21:10

Waarom onder de 20 mevrouw Umar? Als ik zo een persoonlijkheidsanalyse maak lijkt u mij ook niet echt iemand die zich altijd aan de regeltjes houdt. Dus als u een keer door rood rijdt of ruzie heeft met iemand , ook gewoon deporteren?
Lijkt mij wel zo fair. Beetje arbitrair die grens..

Turrukje | 06-01-13 | 21:10

Eindelijk eens een waardevolle rol voor onze min. van buitenlandse zaken. Maak een deal met de Marokkaanse overheid. Alle mannetjes van Marokkaanse origine die een (1) keer worden veroordeeld in NL, gaan linea recta naar een heropvoedingskamp in Marokko. NL betaalt de kosten.
Zij blij (want geld), wij blij (want ettertjes weg).
Doe het!

doitdoit | 06-01-13 | 21:09

"Als je geen centen hebt, moet je gewoon geen kinderen krijgen." Kunnen we Ebru niet even een tijdje naar Afrika sturen? Wellicht dat ze onderweg ook bij Serious Request even langs wil gaan. En het ministerie van OS.

Garret Weldon | 06-01-13 | 21:09

Wij danken u namens alle Nederlanders voor uw bijdrage aan de economie en wensen u veel succes bij de terugkeer naar uw land van herkomst. Wacht, hier nog een douceurtje: www.svb.nl/int/nl/remigratie/bedragen_...

Chiant | 06-01-13 | 21:09

-weggejorist-

Ciquita | 06-01-13 | 21:09

@ Ebru,
Kinderen krijgen? Hoe dan? Gratisoptehalen.nl ofzeau?

H.A. Ram | 06-01-13 | 21:07

Beetje makkelijk, heh?!
Lekker meelullen met de populisten, in de hoop een gevierd Geenstijlcollumniste te worden. Bah! Het feit dat je een klein beetje een punt hebt maakt nog niet dat je gelijk hebt. Echt veel te makkelijk dit. Behoorlijk lui zelfs. Maar ja, lekker pluskuddos harken met zo'n Wildersstandpunt. Veel plezier ermee!

Trompy | 06-01-13 | 21:07

eerstneukendanpraten | 06-01-13 | 21:04 |
Omdat je de sites opzoekt die je vooroordelen bevestigen , je bent vast geen vaste bezoeker van Joop.nl waar weer andere vooroordelen worden bevestigd.
Overigens is dit verhaal waarschijnlijk enorm overdreven en wellicht onjuist.

Turrukje | 06-01-13 | 21:06

@Godsammekraken | 06-01-13 | 20:58

Wat nou Apenlanden? Blatterpijper.

pius | 06-01-13 | 21:05

Geweldige column, trouwens. Lul geen onzin tegen mevrouw Umar. Zij heerscht.

Dirk Zijn! | 06-01-13 | 21:05

Achja we hadden dat geld natuurlijk ook kunnen investeren in het onderwijs of in de infrastructuur of voor de zorg.. Maar we hebben hier toch zoveel geld dan kan natuurlijk ook gewoon een hele boel naar die aardige mensen die geen ene %$#@$* ^%[email protected]$ %$$# ##@!$$%. Zo..!

Duracel batterij | 06-01-13 | 21:05

Iedere overheid en bevolking heeft behoefte aan kinderen. Een land zonder kinderen heeft geen toekomst. Ook de mensen niet die zelf geen kinderen hebben hebben belang bij kinderen.

El_Guapo | 06-01-13 | 21:04

Waarom worden mijn vooroordelen altijd in extremis bevestigd?

eerstneukendanpraten | 06-01-13 | 21:04

bestuurders=reaguurders

Turrukje | 06-01-13 | 21:03

Is een brief je sturen daar 50 euro bijstoppen en een retour envelop niet goedkoper dan een ticket? Kun je nog meer hash en wiet van kopen hier..

Crematorium-de-Asbak | 06-01-13 | 21:03

Hé Ebru, mooie kamelenplaat. Waar in Turkije is dat precies?
Of doe je dat gewoon om aan de vooroordelen van de bestuurders te appeleren?
In ieder geval, vanochtend hadden we al enkele users die een oproep deden tot Joegoslavische toestanden.
Een moslim-topicje erbij kan altijd natuurlijk...

Maar de tijd dat dit onderwerp onderbelicht was en jij een schreeuwende in de woestijn (pun intended) is
voorbij. Sterker, het gaat hier nergens anders meer over.

Mijn carrière advies is dan ook om een nieuwe gat in de markt te vinden. Maar goed, het staat je ook vrij hiermee door te gaan natuurlijk.

Turrukje | 06-01-13 | 21:03

Bribe'en? je bedoelt omkopen? Lul eens normaal Nederlands joh.

Nilfisk | 06-01-13 | 21:03

Ook afschaffen: AOW. Als je geen centen hebt moet je gewoon niet oud worden. Nergens.

Dirk Zijn! | 06-01-13 | 21:03

Ik zie niet in waarom je criminelen een premie zou moeten geven, als je ze het land uit zet. Ik begrijp ik die grens van 20 jaar niet.

Mic Mokum | 06-01-13 | 21:02

Alsof onze politici en ambtenaren onraad zouden ruiken bij al die uitkeringen aan die 160-jarigen in het buitenland. Mensen daar worden nou eenmaal zou oud in die landen.

Slome Duikelaar | 06-01-13 | 21:02

Ja, het is echt belachelijk. Maar lichtpuntjes: in mijn werk zie ik ook veel jongeren die een WAJONG ontvangen en daarvoor in de plaats wel 20+ vrijwilligerswerk doen, door hunzelf aangeboden. Niet alle moralen zijn de wereld uit, pessimisme zien we al veel te veel overal!

MaryJuanna | 06-01-13 | 21:01

Ebru ......
"Dus tja, er vloeien gelden, Nederlandse gelden ...".
Tja? Het is Tsja, hoe vaak moet ik dit nog plempen?

rechtvaardigerechter | 06-01-13 | 21:01

Voor de kinderbijslag gaan we naar België, natuurlijk ;)

Geyle turk | 06-01-13 | 21:00

ik zeg: doen!

jakethesneek | 06-01-13 | 20:59

Te gruwelijk... gelukkig worden zulke dingen altijd mooi gecensureerd zodat ze 'niet bestaan'.

MartijnKGB | 06-01-13 | 20:59

Wow! Hier komt gezeik van ebru!

Kalaforni | 06-01-13 | 20:59

Ebru Gaat nog eens heel groot worden hier...

Joost Maghetweten | 06-01-13 | 20:59

Met een PvdA in de regering en de knechtjes van de VVD gaat dat nooit gebeuren.

Moonwarrior | 06-01-13 | 20:58

30% van de dossiers bij onze eigen sociale diensten klopt niet. Maar informatie uit apenlanden waar onze uitkeringsfabrieken op draaien is vast *wel* correct. Zucht...

Godsammekraken | 06-01-13 | 20:58

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken